reklama
načítám data...

Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Kdybyste mohli zavolat kterékoliv automobilce a objednat si jedinečný vůz přesně podle svých představ, jaký by to byl?

zobrazit celou galeriiAutíčkář na cestách: Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Jistě nejsem sám, kdo nad úvahami ‚čím zkomplikuju život sobě a svým blízkým na dalších pár let‘ není nikdy tak docela spokojený. Citroen XM je úžasný kus techniky, ale kdyby ho tak raději tehdy vyrobili Němci a ne bohémští Francouzi. Toyota GT86 je uvařená podle skvělého receptu, ale výkonu by to chtělo víc a vlastně je taková moc obyčejná. Věčně nespokojený procházím automobilovou inzerci a kolikrát si říkám: Být tak miliardář, nechal bych si udělat auto přesně podle sebe. Nemám teď na mysli počin typu Ferrari Erica Claptona. Jeho SP-12 je jen na půl cesty ke zcela svébytnému vozu. Nemyslím překarosovaný, či jinak upravený sériový model. Toužím po voze přesně podle mé chuti. Nejvíc se této představě blíží EcoJet moderátora a sběratele automobilů Jaye Lena. Slavný komik jednou zašel za konstruktéry z GM a požádal je, aby mu postavili ekologický supersport s turbínovým motorem, fungujícím na bio-naftu. To už je dost konkrétní vize.

Je mi jasné, že většina myslí se bude ubírat vyšlapanými cestičkami, jako ‚chci miatu s osmiválcem‘ nebo ‚americký musclecar s fialovým lakem a bílým interiérem‘. To jsou všechno vize omezené představivosti a na jejich realizaci často stačí i desetitisíce korun.  O čem přemýšlím já, je zcela svébytný model se všemi vychytávkami a technologiemi, které jste kdy od auta chtěli. Vůz, na který nestačí garážoví kutilové, ani  X-Zibit a celé West coast customs. V redakčním chatu se na moji výzvu ozvalo pár dobrých nápadů. Třeba takový Vojta (vládce náš, slunce naše jasné) měl představ hned několik a ta nejbližší mému srdci zněla následovně: „Prodloužená, rozšířená platforma Cadillaku CT6, měřící tak 5,5 m na délku. Dvoudveřové kabrio s mnohavrstvou plátěnou střechou, plnohodnotně čtyřmístné. Černý lak, náznak ploutviček jako u konceptů Elmiraj, Ciel nebo Escala. Pod kapotou V8 twin-turbo z Cadillaku CT6 a semiautonomní supercruise z téhož. Interiér by měl být kombinace retra a moderny, dotykové obrazovky s něčím jako iDrive, rovné linie, minimalismus, ale taky chrom, kůže a dřevo.“

reklama

Přesně o takové náročnosti mluvím! Takový vůz by opravdu muselo GM vyvíjet, ladit a ušít Vojtovi na míru. Zamyslel jsem se nad svými nároky a přiznám se, že mě nejprve napadlo cosi terénního s pohodlím a interiérem Lincolnu Navigator a výkonem a zavěšením Fordu Raptor, jenže popravdě ze všeho nejvíc bych se chtěl za volantem bavit o něco sofistikovaněji. Nakonec bych zvedl mobil značky Vertu a zavolal jistému člověku jménem Masamichi Kogai. Jedině Ředitel Mazdy by mi byl schopný pomoci, a co že bych to od něj chtěl? Základem karoserie kupé 2+2 by měl být karbonový monokok. Koncepce pohonu by zcela jistě byla trans-axle s pohonem zadní víceprvkové nápravy se samosvorem. Pod dlouhou kapotou by se měl skvět atmosférický motor wankelova typu se čtyřmi rotory, napojený na manuální šestistupňovou převodovku. Interiér by měl v materiálech a logice vycházet ze současných modelů Mazdy. Říkejte si co chcete, mě se ignorování konce devadesátých let líbí. Nutností by byla řadicí páka s hlavicí ve tvaru wankelova rotoru po vzoru RX-8, jen ne tak otravně lesklá.

Černou barvu kokpitu by měla sem tam oživit lišta z matného nerezu a hlavně, ať v interiéru není ani kousek kůže! Kožené sedačky v zimě studí, a v létě pálí a popravdě vůbec nechápu, proč je výrobci do drahých aut mermomoci cpou. Že můžou být odvětrávané a vyhřívané? A k čemu by tam byl ten karbon? Kdepak, až na motor by mělo být všechno jednoduché a především lehké. Sedačku řidiče bych prosil jen pár milimetrů nad podlahou, těsně před zadní nápravou, a pokud hotový automobil nepodjede pod závorou na parkovišti, ani ho nezačínejte stavět. Samozřejmě nesmím zapomenout na infotainment: Nic takového nechci! Kdo by se od řízení tak skvostného vozu nechal rušit? Naladění podvozku by mělo být hravé, ale nikterak tvrdé. Kdo přede mnou při ladění tlumičů zmíní Nürburgring, budiž je shozen z vrcholku Burj Khalifa. Moderní kostru nechť zahalí moderní háv. Trocha inspirace v Lexusu LFA by neuškodila a současná Acura NSX by také mohla dost dobře poskytnout pár vodítek. Hlavně ať jsou panely tenké, karbonové a lehké. Tečkou na dortu by byl lak, jen tak tak zahalující vlákna karoserie tenkou vrstvou vřelého tónu blížícího se k bordó.

Je mi jasné, že se vaše mysl plní nápady na zcela jedinečné vozy. Konkurence pro Ariel Nomad od Subaru? Rodinné MPV s hybridním vzduchem chlazeným naftovým motorem? Jak vypadá vaše auto na míru?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
08. února 2018, 09:34
0

Sakra Adame ty si tam napsal zhruba to kam mě úvahy přivedly během snídaně. A pak koukám že v druhé půlce článku to přesně je: karbonový monokok, trans-axle, pohon vzadu, samosvor. Já bych jen dal přednost karoserii typu sedan, ideálně něco jako rx-8. Prostě aby se na zadní sedačky dalo relativně normálně nasedat, ale aby ty dveře nezabíraly zbytečně moc místa. Dvojspojkovou převodovku s pádly a pod kapotou... no něco co si v nízkých otáčkách jen tak brumlá, ale ve vysokých si je to schopné zařvat. 4l boxera se Stuttgartu bych tam asi nedostal, takže by tam asi mohla být LS1. Ta je lehká a malá. Targu do té karoserie už asi nenapasuju, takže alespoň větší šíbr vpředu. Co se interieru týče tak by se mi líbila palubka ve stylu nových porsche s mechanickým otáčkoměrem a lcd po stranách. LCD vpravo by mohlo být protáhlé až ke středu. Něco jako má Giulia. Černý interiér s nějakou linkou co by ladila k barvě karosérie. Polokožené sedačky usazené "co nejníže". Asi by se mi líbil i kůží obšitý interiér. Teď nevím jestli karbonové brzdy...mají i své nevýhody. No ale asi ano. Kola ne větší než 19 palců. Co se elektronických udělátek týče tak bych o ně asi už nechtěl přijít jen by tam nemusely být ty otravné - slepý úhel, radar, hlídání čar, hlídání řidiče a podobné sluníčkovské nesmysly.

reagovat
Perníček
08. února 2018, 09:45
0

Moje vysněné auto už existuje, je to Nissan Nismo Z-Tune Skyline GT-R R34 V-Spec. Tohle mít v garáži, tak budu muset se sebou nosit několikatery trenky, páč při pohledu na auto a pomyšlení na další jizdy bych si pokaždé asi ucvrkl. Jinak pokud bych měl skládat auto sám od základu, jako je výše zmíňováno, tak by to nejspíš vypadalo následovně: pohon 4x4 s možností přenosu síly na zadní kola, podvozek samozřejmě sportovně naladěn, karosérie coupé, případně coupe sedan, výfuky na bocích, nebo podobně posazene, jako má TVR Sagaris, kastle o délce něco málo přes 4 metry, robustnějších tvarů, doplněná křídlem typu Lancer EVO, Supra MK4, případně jenom decentní spoiler (záleží, co by vycházelo z hlediska aerodynamiky lépe); za maskou by se měl skrývat masivní intercooler, který by měl za úkol chladit bi-turbo, které by tlačilo vzduch do 5-ti válce. Interiér semiš a pravá kůže doplněno varevnou nití podle barvy vozu, mechanické vše, co může být, včetně budíků.

reagovat
Iv
Ives
08. února 2018, 09:57
1

koukam Adame ze to vidime podobne, jen bych z toho vyhodil nesmyslnej wankel a musto nej osadil atmosferou V8 kole 5L obsahu a zadal to klukum z Mnichova :)

reagovat
tomyks
08. února 2018, 10:02
0

Aurčitě atmosféra, motor uprostřed, náhon pouze na zadek. Stačilo by, kdyby mi znovu vyrobili původní NSX, s mrkačkama. V6 je tak akorát. Ani moc těžký, ani zbytečně výkonný, aby se člověk nemusel bát sešlápnout plyn na doraz. Doplnil bych pohonnou jednotku o hybridní ústrojí pro popojíždění po městě, k tomu robotickou převodovku s možností automatického i manuálního řazení a lepší brzdy. Ještě bych snad požadoval karoserii typu targa, jinak bych neměnil nic.

reagovat
sheogh
08. února 2018, 10:06
0

Me prvni co napadlo, ze bych si nechal vyrobit XJ220 s V12 jako mely prvni kusy, a nebo C-X75 :-)

Ale spis bych zavolal panu von Koenigseggovi a s nim uz bych se na necem urcite domluvil :-)

reagovat
beastar
08. února 2018, 14:44
0

To asi určitě.

ro
rock
08. února 2018, 10:09
9

To, co bych chtěl, už je vymyšlený, akorát to převést do reality. Totiž KITT v nějaké moderní interpetaci. Základní charakteristika tedy je dálniční křižník / GT s pohonem na úsporný proudový motor :-) s přídavným spalováním, (palivo je vodík, ale v případě potřeby skoro na cokoliv, co teče), mimořádně odolný / bezpečný, s extrémní průchodivostí terénem, s umělou inteligencí na palubě.
Některé užitečné fíčury:
- autonomní provoz (líbí se mi představa, že vystoupím a auto si odjede najít místo k zaparkování - a na písknutí mi zase přijede před dveře)
- plavání po vodě :-)
- naviják
- bezpečnost posádky nespoléhá jenom na pásy a airbagy, ale KITT měl nějakou formu inerciálních tlumičů
- komplexní monitoring okolí, t.j. viditelná i neviditelná spektra, zvuk i analýza vzduchu
- plamenomet ! :-)
- defektuvzdorné pneu
- sklápěcí střecha by byla fajn, ale targa by mi taky stačila

Asi bych úplně nepotřeboval vystřelovací sedačky.

reagovat
Rien
08. února 2018, 11:25
0

To bych taky bral:D

beastar
08. února 2018, 14:45
1

:))) Paráda to vypadá na oktávku 4.

ro
rock
08. února 2018, 14:59
0

:-)
Když jsem psal "dálniční křižník / GT", měl jsem před očima něco vypadajícího jako '18 Aston Martin Vanquish...

Jimi
08. února 2018, 10:25
0

Musím se přiznat, že ač jsem od začátku fanda aut z mnichova, ta Mazda s těma koncepty mě dostala. Taky Lexus LC se poved. Líbí se mi, jak to dělá Stinger se starší 911 nebo Eagle s E-typem. Klidně bych vzal něco z velkých italských GT 2+2 z přelomu 60.- 70.le t(např. Ghibli, BMW Frua), udělal to s poslední aktuální technikou a nic víc by mi nescházelo.

reagovat
Jimi
08. února 2018, 10:37
0

Kurňa, ach ty překlepy...samozřejmě Singer...

Safa
08. února 2018, 10:27
1

Jsem skromný. Úplně by mi stačila ta RX Vision na snímku. S levostranným řízením a v BRG. A kdybych si jó vymýšlel, tak ještě sundavací pevná střecha by se šikla...

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
08. února 2018, 10:59
1

Já bych udělal takovou zvláštní věc. Stará auta bych nemodifikoval, myslím, že mají zůstat co nejvíc autentická, snad s výjimkou toho, co umí Singer , Eagle , Jensen a možná ještě pár dalších. Vyrobit si "ultimate 911" na bázi modelu 964 není originální nápad. Do toho bych se nepouštěl, to bych logicky zavolal Robu Dickinsonovi a objednal jedno od něj. ( Singer)

Já bych zavolal do Ferrari. Chtěl bych po nich vyrobit ještě jedno žluté F12 TDF ( resp. nad barvou stále váhám) a dal jim volnou ruku to auto upravit. Zadání by bylo : ručně řazená převodovka , pouze jeden jízdní mód ( žádné manettino) a kulatý volant bez tlačítek. Auto by mohlo mít stabilizační systém ( nastavený v jednom dobře funkčním módu) a ABS , airbagy atd samozřejmě by mělo. Nemělo by ovšem žádnou extra elektronickou výbavu, snad kromě indikace mrtvého úhlu v zrcátkách, protože to se u auta s horším zadobočním výhledem opravdu hodí. A ta legrace by byla, že by mě k té stavbě pozvali, mohl bych s testovacím jezdcem na okruh, zkoušet různá nastavení, nechat si poradit atd... Výsledkem by byla F12 TDF bez zbytečných vymožeností nové doby, ručním řazením s otevřenou kulisou a jedním nastavením podvozku ( čili žádné adaptivní tlumiče) , které bude fungovat nejlépe na silnici, ale dobře i na okruhu. Prioritou nebude čas dosažený se závodním jezdcem na Nordschleife, ale spojení s autem a pocit dobré kontroly a radosti z jízdy.

Možná by to pak chtěl postavit ještě někdo další :-D

PS: tady Chris Harris se sériovou TDF

reagovat
beastar
08. února 2018, 15:02
0

Odvážna vize, ale Pagani umí úplně to samí;)

Inženýr Kvattro
08. února 2018, 11:11
0

Mně by stačila současná nabídka, ovšem v případě, že bych měl na výběr.

Žádné turbo, žádný start-stop ani jiné, často nebezpečné zasahovače do řízení. Dále třeba klasický přístrojový štít - jako důkaz, že to jde může posloužit první generace Audi A7. Dva elegantní budíky + velký a přehledný displej uprostřed. Levný panel, který dříve nebo později odejde je zbytečnost, obzvlášť přihlédnem li k tomu, že často zobrazuje klasické přístroje..

Byl bych rád, kdyby se do Evropy vrátili větší japonské sedany, a hlavně Honda Accord ve střední třídě.

Jinak jediné ideální auto podle mně existovat ani nemůže. Kdo by nechtěl co nejvíc bezpečné vozidlo? OK, ale pak to bude těžké a nebude to jezdit zrovna jako Toyobaru, a nebo taky naopak. Na druhou stranu, navrhnout celou modelovou řadu by šlo.

reagovat
Rien
08. února 2018, 11:20
1

Ja bych jako zaklad chtel svoji rx7 s v8. Ale aby to melo nejakej adaptivni podvozek aby se s tim normalne dalo jezdit po silnici, nejaky dobry radio, aby to byl kombik, protoze do toho potrebuju narvat vsechny veci na trackday vcetne kol navic, 4 mista (vzadu by stacilo mista jako treba v oktavce 1). Dal aby to byla targa, melo to vypinani valcu kvuli spotrebe, tissi vejfuk na tlacitko a poradny sedacky ve kterejch clovek na okruhu nelita. No a tu v8 bych klidne vymenil za v10 z LFA. A aby to bylo spis ve stylu fc nez fd, ta se mi posledni dobou zacina libit vic a vic. Takze z ty fd nezbyl ani motor ani vzhled, ale chtel bych aby se to na okruhu furt chovalo jak ta fd:D No chtel bych takovy auto videt, asi by bylo pekne hnusny, targa v kombiku:D

reagovat
Rien
08. února 2018, 11:26
0

Jo a aby to bylo spolehlivy, jsem zapomnel:D

Adam Forman
08. února 2018, 12:18
0

Teď už jen nacpat V10 do Nissanu NX Sportback :-)

Rien
08. února 2018, 14:22
0

Tak nak tak osklivy by to asi bylo, akorat jeste sundavaci strecha:D

PB
PB-free
08. února 2018, 14:42
0

A nechtel bys to rovnou v dieslu ? :D

Rien
08. února 2018, 14:56
0

Tak vzhledem k tomu, ze chci aby se to na okruhu chovalo tak jak ted, tak to v dieselu fakt nechci:D

PachezZ
09. února 2018, 02:28
0

Kombik targa mne snad napada jedine Nissan Exa s tou "kombi" strechou, pokud muzeme brat neco s dvema dverma za kombi :)
Asi dva roky zpet byl jeden na prodej za smesnou cenu a dodnes mne sere ze sem ho nekoupil :)

PachezZ
09. února 2018, 02:30
0

:)

Rien
09. února 2018, 10:05
0

Dvoje dvere by vubec nevadily, hlavne aby se dalo vzadu sedet. Asi nejak takhle by to vypadalo:D

Fa
Fandatik
08. února 2018, 11:24
0

Co třeba styl Mercedes Maybach 6 s nějakou V16 (V12 je moc plebejská) jako plnohodnotný 4 místný sedancoupe/cabrio, zadní malé sebevražedný dveře, podvozek Bose co představil na Lexusu LS, interiér ve stylu Spyker C8.

reagovat
sumy
08. února 2018, 11:39
0

Můj idol tak jako některých jiných existuje. V6, 280hp, tiptornic, air bagy, klima,komplet na nezávislejch nápravách na nosném rámu. Co víc si přát. Bohužel vyrobili jen 2500ks a tak je cena 20 let starýho kousku s volantem na špatný straně od 400tKč výš...
Pajero Evolution. A přestavět klasický na evolutiona je takřka nemožné, popřípadě se člověk stejnak dostane na 1/2 mega :-(

reagovat
Inženýr Kvattro
08. února 2018, 13:53
0

Tohle vypadá dobře. 400 tisíc není malá, ale ani závratná částka, a na ceně by to klesat určitě nemělo. :)

sumy
08. února 2018, 14:33
0

Na cenách to už tak 10 let roste. Kolem roku 2010 byly i za 180-200. No a pro mě, jakožto fotra od 4 capartů, z toho 3 na studiích je to bohužel částka víc než závratná :-/ Oúúúúúú...

Inženýr Kvattro
08. února 2018, 14:48
0

Ono je to vždy otázka priorit. Taky by se na tom dalo něco vydělat, i když to není zrovna vzduchem chlazená 911. Furt to ale můžeš beze stráty prodat. :)

sumy
08. února 2018, 14:53
0

To neumim. Vždyť i toho kraťase, co jsem koupil minulý týden ani né za čistej měsíční plat by šlo s investicí do 10tKč prodat se ziskem 60-80tKč. Ale proč, já chtěl to auto... Peníze mě nebaví. A to je možná můj celoživotní problém :-)

beastar
08. února 2018, 15:01
0

Mě taky peníze nebaví ale když je máš líp se dejcha ne. Tenhle deal co popisujes to bych udělal hned. Kde najdeš 60 když ti leží teď na dvoře;) Jenom je sebrat.

sumy
08. února 2018, 15:07
0

Chtěl jsem auto pro manželku, sehnal jsem raritu za pár Kč, tak ji dám do pucu a budem si ji raději užívat při našich toulkách po východě a tak vůbec.
No a samože se líp dejchá když je kešeň nabitá. Třeba to za 10 let bude 3x tolik. A nebo naopak až se to tu celý zese... Tak to bude k nezaplacení, že se bude jak odtialto odjebať :-)

beastar
08. února 2018, 15:11
0

Na to je lepší barák na Floridě až se to tady posere. A letenka z Frankfurtu. Jinak jo zhodnotit se to může vlastně taky. To je otázka jestli na to chces 10 let čekat:)

Pe
Peťas
08. února 2018, 12:24
0

Nejsem narocny takze je to jednoduchy, Caterham Roadsport SV osazeny motorem a prevodovkou z Hondy S2000 nebo Hayabusy.

reagovat
Matěj Podhorský
08. února 2018, 12:36
1

Proč vymýšlet něco, co už existuje? Range Rover :) s CCSkou a předplaceným servisem

reagovat
sumy
08. února 2018, 12:54
0

Predplaceny servis je fajn, ale i tak je třeba mít druhej kus, aby bylo čím jezdit, když bude kus či.1 v servisu :-)

Matěj Podhorský
08. února 2018, 12:58
0

Tak samozřejmě, nemůžeš mít jen jeden Range :) v tom případě měním objednávku a přidávám si ještě agilní okreskový Range Rover, tedy Velar :D

sumy
08. února 2018, 13:14
1

Jo, tak to pak dává smysl a měl bych pro to i pochopení ;-) Já se tahklenc už kdysi dávno zamiloval. Byť do Land Rover, Disco III. Pak jsem měl možnost sledovat, jak často, s čím a za kolik to musí do servisu a už mě to přešlo. Taková výměna turba za 70tKč je už na mě trochu nepřiměřená cena. A jinak to údajně nejde. Turbo má svou integrovanou řídíci jednotku :-O Ale třeba to jako u pravých aristokratů dělají stříbrným nářadím a v ceně za práci je napočítaná i pauza na čaj o páté :-)
Měl li bych Land/Range Rovery "personifikovat", tak to jsou takový zlatokopky. Reprezentativní, postaraj se o tvé pohodlí, ale stojí to peněz až hrůza. A když jde do tuhýho, tak se na tebe vykašlou :-) (Já vím, přehánim. Ale ne zas tak moc)
Shodnem se však na základní myšlence. Auto s dostakem výkonu(v tvém případě i přemírou pohodlí) a potenciálem zapadnout až o kus dál, než běžný břichoplaz.

Inženýr Kvattro
08. února 2018, 13:55
0

Oni tu spolehlivost pořád nevylepšili? :o

Matěj Podhorský
08. února 2018, 14:01
0

Včera mi můj kadeřník (ano, ano, vím) říkal, že má kamaráda s nejnovějším Discovery. Popisoval hrůznou historku, kterak se asi půlroční Disco rozhodlo padnout do nouzáku tím stylem, že se vypnul celý motor a všechny systémy. Údajně se teda vypnul motor za jízdy, načež padlo všechno ostatní. Nevím, nebyl jsem u toho, kdo ví, co se tam stalo, prý pak přehodili komplet motor. Těžko říct, moc ale asi nechceš, aby se ti dvouapůltunové monstrum takhle splašilo za jízdy...

Matěj Podhorský
08. února 2018, 14:02
0

sumy: akorát já bych RR do terénu asi nebral. Nemám kam :) jezdil bych s ním po městě

Inženýr Kvattro
08. února 2018, 14:14
0

Můj kadeřník, když už je řeč, si koupil pětiletou Giulii a nemůže si ji vynachválit. Alfa zdá se udělala ve spolehlivosti velký pokrok, a tohle by mělo být v dnešní době samozřejmostí. Nespolehlivý zmetek (pokud se bavíme o autě pro každý den) podle mně žádnou cenu nemá, ať je v ostatních ohledech sebelepší.

sumy
08. února 2018, 14:14
0

O to bych se nebál, ona tak 1/3 až 1/2 těch nejvíc upravených offů stejně v životě nepotká víc, než obrubník u Teska. A to je už off výzva :-D Ale rozumím, majitel RR do Teska nejezdí.
I když, už jsem neplánovaně využil off schopnosti pajera nesčetněkrát. Jednou například když se sekla závora na placeným parkovišti. 10 aut tam přede mnou bezradně stálo jak na magošce ve špičce. Tak jsem jako hulvát odjel přes obrubník. Ono vůbec, občas když je zácpa, typicky za nějakou těžší nehodou, stačí najít místo bez svodidel a nějaká polňačka se už vždycky najde. Taky jsem 1/2 roku jezdil do práce lesem cestou po těžařích abych najel na dálnici na dalším nájezdu, páč zavřeli nájezd na dálnici a opravdu se mi nechtělo jet 5km na druhou stranu a následně se otočit a hurá směr Praha. Zkrátka jeden nikdy neví, kdy se trochu teréních schopností bude hodit.

Inženýr Kvattro
08. února 2018, 14:15
0

Samozřejmě jsem měl na mysli Giuliettu. :)

beastar
08. února 2018, 14:56
0

Off schopnosti se hodej. Ale ja ty auta mam rad hlavně protože tažný. Takový RR to je ve světě kolem koní něco jako etalon bohatství a světáckosti. Kdo má RR a pořádnej přepravník už je high society borec. Nad tim už je jenom kamion.

Jinak nevim jak Range, ale Alfa se dost zlepšila ve všech ohledech. Neznám majitele co by na to nadával. A taková dzulieta ideal do města pro kadernika a jeho manžela.

sheogh
08. února 2018, 16:09
0

@Matej P.: Me se stalo uplne to samy ve meste, taky "total blackout" za jizdy. Na vine byla poskozena baterie - preruseny clanek :-)

Irwinek
08. února 2018, 13:15
0

Vím, jak vylepšit jakékoli auto, aby mi pak vyhovovalo, ale tolik fantazie, abych si ho nechal udělat přesně podle sebe, to asi ne. Byl bych asi jako ta paní, co potřebuje kabelku z kůže pánského přirození - když se pohladí, vejde se do ní nákup na týden, a když se poleje studenou vodou, pojme sotva mobil :-D

reagovat
CerVus
08. února 2018, 13:15
0

Podle mě tu chybí základní otazka: Bude to auto naše jediné? Protože když se nad tím zamyslím, tak já bych vlastně ani nepotřeboval auto na míru protože tři automobilky v současné době nabízejí čtyři auta (M3, Giulia, 991, 982), které jsou schopné zapadnout do mých snových požadavků. Navíc jedno auto na míru bude stejně o kompromisu, takže raději bych sáhl po kombinaci dvou co už existují. Celé to je korunované tím, že BMW a Porsche nabízejí takové spektrum volitelné výbavy a variant, že je asi těžké se netrefit do ideálu, když nemáme finanční limit.

reagovat
Ba
Bavoraczech
08. února 2018, 14:35
0

Tak na tohle téma už jsem taky přemýšlel. Protože jsem i praktik, muselo by se jednat o zábavný vůz s prvotřídně zpracovaným interiérem, živým motorem s rozumnou spotřebou a dostatečně velkým zavazadelníkem. Celkově by ale auto mělo být nepříliš velké a použitelné pro každý den. S nízkou spotřebou a nepříliš drahou údržbou. S určitými výhradami to docela sedí na Subaru Lexacy/Levorg, nebo zvětšený a modernizovaný Jaguar X-type Estate. Můžete namítnout, že existuje Audi S6 Avant a plno BMW 5/7/X, které by to splnily. Tak jinak... Subaru s podvozkem Alfy, motorem atmosférickou V8 od GM a interiérem vyšší řady Jaguaru? Kufr z Audi...

reagovat
Inženýr Kvattro
08. února 2018, 14:45
0

Pokud by se mělo jednat o nové auto, taky mně napadlo Subaru, hlavně Levorg. Ale spotřeba? Damage to speak..

beastar
08. února 2018, 14:42
2

Hm těžké, dlouhé zamyšlení. Pagani Huayra nejlepší auto který zatím Horacio vytvořil by mě skromně stačilo.

reagovat
Safa
08. února 2018, 14:51
2

Ty bys vyměnil Fujaru za Tondu? Jsem zklamán, takovou zradu jsem nečekal...

beastar
08. února 2018, 14:58
2

No jo. Evoluce no tý neporucis.

Inženýr Kvattro
08. února 2018, 15:46
0

Zonda? Huayra? To já si počkám na třetí vydání. Horacio to možná myslí dobře, ale jeho produkty se hodí tak maximálně někam do Šourkostánu, kde je jediné město, pak jen tankodromy, hory a oslí povozy, takže se to používa jen na cesty do kavárny.

To samé Koenigsegg. Já bych si taky z fleku založil malosériovku, kdyby mi stačilo utírat si hlavu ubrouskem a nemusel bych utrácet za kadeřníky.

Už asi tušíte kam tím mířim.. Až se podobné "dílny" spojí s nadsamcem Geňou a jeho elektrickými vozidly, ten z nich udělá opravdové globální produkty pro lidi. Konstrukce Pagani a krouťák Tesly? To vidím na záporné hodnoty zrychlení!

Hned jak bude možnost, stojím v řadě, podepisuji objednávku a možná za 10 let uvidím, jak to bude vypadat. :)

beastar
08. února 2018, 16:04
0

Tak za tohle by tě podle mě Horacio nazval barbarem bez špetky citu pro umění. Většina aut od něj je použitelná normálně na silnici pokud teda jako synonumum pro slovo silnice nemyslíme D1 a český okresky. Přejede to i prahy:D Já mám pocit že když dokážou přesvědčit lidi aby utratili takový prachy za auto a ne že by nebyla konkurence silná, tak na těch autech asi něco bude.

Inženýr Kvattro
08. února 2018, 16:43
0

Teď vážně. Nedávno jsem projížděl průmyslovou zónou, okolo náklaďáky, dodávky, poměrně děravá i když sjízdná cesta. Poprvé v životě jsem spatřil Zondu, v hezké zářivě tmavomodré barvě. Za volantem asi dvacetiletý kluk, nevím co tam dělal, možná jel do blízkého krámu po žárovky. Ono Ferrari nebo Lambo vypadají hezky, ale jsou již poměrně okoukané. Tohle bylo o level výš. Kabina někde vepředu, obrovskej zadek s křídlem, ale žádnej kýč. Prostě osobité auto, které bych poznal podle pouhé siluety.

beastar
08. února 2018, 17:39
3

Tak tohle by asi poslechl starej rád:) No ono i to jak ty auta vznikají je vlastně trochu zázrak. Není to samozřejmě jediná malovýroba, ale i tak. A opravdu tam se dbá na každý detail. Řekl bych že právě ve srovnání s Lambem pro který Horacio dlouho dělal a posunulo ho to vlastně ke snu o vlastním superautě je to ještě o level výš. Myslim kvalita výroby a zpracování. Oni jsou opravdu takový blázni, že se detailně řešil každý detail a dodavatel dílu. Mě třeba dostávaj titanový šouby s logem Pagani a další vyloženě malinký věci.

VK
VK
08. února 2018, 15:58
0

Auto mně na míru existuje - S90 s hybridním pohonem a elektrickým náhonem na zadní nápravu. Vlastně tomu chybí jedno jediné - úprava liftback.

reagovat
BubaaCZek
08. února 2018, 16:47
0

Pokud se zasnim tak tvar a velikost zhruba jako GT86, ale bude na baterky (zadne lionky ale z budoucnosti s 10tinovou vahou pri stejne kapacite), vpredu bude lehky 2l 6valec se superchargerem. Mezi temito pohony pujde prepinat elektika/NA/supercharged. Na zadnich sedadlech bude osazen flux capacitor a palivo bude Mr. Fusion generator, ktery zere libovolne odpadky. Pneumatiky budou s nastavitelnym vzorkem a tvrdosti behounu pro volbu mezi maximalni prilnavosti a dostupnou powerslidou zabavou, bez nutnosti menit zimni a letni. Plynule prenastavovani pohon 4x4 az pouze zadni je samozrejmosti. Toto cele bude vazit necelych 1150kg a rikam mi pane :)

reagovat
Csaba
08. února 2018, 17:24
0

Já bych si, s dovolením, zavolal "meziměsto do Kanady" ať opráší staré diskety nebo rýs. prkna :-) a objednal bych si tohle:

reagovat
AspidMan
08. února 2018, 21:30
0

Auto na mieru... spomínam si, že presne takýto článok tu už pár (2-3) rokov dozadu bol a vtedy si Vojta vysníval malý sedan s karbónovým monokokom a širokým využitím ľahkých materiálov, vďaka čomu napriek dostatočnej veľkosti vnútorného priestoru pre 4 osoby by suchá váha neprekročila 800kg. K tomu klasický šesťkvalt spárovaný s prepĺňaným dvojlitrom (250-280 koní) a zadným náhonom. Minimum elektroniky, ale nechýbali by samozrejmosti ako ABS, ESP (vypínateľné) či Krabove sledovanie mŕtveho uhlu. Dizajn pravdepodobne vychádzal z nejakého Fordu Capri, ťažko povedať... Vojta odvtedy viditeľne zostarol, teraz by mu k šťastiu úplne stačil luxusný parník. :-D

Pamätám si, ako som bol po prečítaní jeho príspevku absolútne nadšený. Toto bolo totiž presne to, čo potrebujeme! Jediným problémom by bola samozrejme cena, nakoľko takto extrémne odľahčovacie techniky sa dokážu zaplatiť len pri tých najdrahších automobiloch zameraných na absolútny výkon než denné poskakovačky. Istá nemenovaná značka, ktorá je výrobcom istého nemenovaného roadsteru sa síce vybrala správnym smerom, avšak má pred sebou ešte dlhú cestu.

Ja by som zavolal Ignaciovi Fernandezovi, aby mi postavil ešte jeden IFR Aspid Super Sport prispôsobený dvom metrom živej hmoty.

reagovat
GP
George Placek
08. února 2018, 22:29
1

Muj sen uz jako kluk byl Mustang s V8. Tak sem si ho do duchodu koupil. Naprosto obycejny GT. Ano, kdykoliv ho natocim, je mi zase 15let kdyz jsem ho prvne videl pred Jaltou na Vaclavaku a byl jsem poznamenan na cely zivot.Vlastnil jsem vice nez sedesat osobnich automobilu ale pouze asi osum-devet fungl novych vsech ruhnych znacek a velikosti . Mustang me ale vzdy lakal.

reagovat
Br
Breakthru
09. února 2018, 19:31
0

v podstatě Alfa Romeo 75 s 2.0 atmosferickým boxerem....to by byla pěkná itlaská zvrhlost s dokonale rozloženou váhou....

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo V70 T5 2000
Volvo V70 T5

2000 rok výroby
250 koní výkon
2 319 ccm objem

Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW 2014
Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW

2014 rok výroby
110 koní výkon
2 000 ccm objem

Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic 1968
Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic

1968 rok výroby
284 koní výkon
5 700 ccm objem

Cadillac Eldorado Biarritz 1978
Cadillac Eldorado Biarritz

1978 rok výroby
180 koní výkon
7 000 ccm objem

Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD) 2000
Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD)

2000 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem