načítám data...

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů krab

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog....

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

 Přijde mi zajímavé srovnat jak to vidím dnes s odstupem času. Sportovní dvojčata se již prodávájí zhruba čtvrtým rokem a zatím oficiálně od Toyoty či od Subaru nekoupíte žádnou jinou verzi na EU trhu než tu co se představila v roce 2011.  Atmosferický motor D4S kombinující přímý vstřik paliva s konvenčními vstřikovači do sání. Produkuje “magických” 200koní při 7000 ot/min a generuje 205Nm vrcholící v 6000 otáčkách.

Už je to dlouho co jsem naposledy jedno z těchto povedených aut řídil. Měl jsem možnost jí celkem dostatečně asi dvakrát vyzkoušet v roce 2013. Přestože jsem tehdy sršel nadšením, byla to v reálu kombinace opravdového nadšení a trochu předstíraného nadšení před sama sebou. A tím zklamáním byl motor. Nepochybně se můžu stavět do fronty mezi ty co nedokáží využít potenciál na plno ani u Toyobaru a dokonce ani u MX5tky, kterou jsem vlastnil v různých časech ve dvou exemplářích. A to ta stará NA "mrkačka" 1.6tka byla tedy opravdu líná! Problém s těmi 200koni motoru D4S je jinde. Pominu-li fakt, že v různých testech naměrili tomuto boxeru často spíš hodnoty kolem 180koní je jeho projev, charakter a zvuk to co mě vždy bohužel trochu zklamalo. Ono to vzbudí polemiku a nelibost, když to napíšu, ale ten motor nemá tolik štávy a charakteru kolik by se mi zkrátka líbilo. Vidím určitou paralelu s dvoulitrem MX5 NC se kterou jsem jezdil asi přes dva roky. Ano mezi dvoulitrem v Ncéčku a dvoulitrem D4S jsou rozdíly. A to celkem velké. D4S je lepší, točivější, má výkonovou špičku nad 5500 otáček, a vlastně právě ta oblast 5500-7300 otáček je ta jediná vzrušující věc na celém motoru. Dvoulitr MX5 NC nemá bohužel ani to…

Nuže, tak proč jsem si GT/BRZ nakonec nikdy nepořídil? Důvod je subjektivní, je malicherný a svým způsobem pokrytecký! Jde nepochybně o auto které by ze mě udělalo lepšího řidiče specielně po absolvování nějakých tréninků pod vedením instruktorů, se mi stále zdá málo ostré a chtěl bych ho býval ještě peprnější aby ta propast mezi řidičem a schopnostmi auta byla ještě větší! Že je to ale nesmysl chtít auto ve kterém bude náročnější se učit řídit, ale tuším že mnoho z nás to cítí podobně!

Pohybuji se i mezi motorkáři a nemůžu neopomenout tuto vsuvku. Každej chce litra….Když jsem znovu začínal jezdit, pořídil jsem si rovnou cestovní dvanáctistovku, koní není nikdy dost. No, co naplat že jsem prakticky nikdy neotočil heftem naplno. Toho výkonu a točivého momentu bylo prostě příliš. Dneska a to jen díky systematickým tréninkům pod zkušeným vedením jsem šťastný za daleko lehčí a slabší osmistovku a mám radost když se mi povede konečně na okruhu nebo občas i na bezpečném místě na silnici dát plnej J 

Jaký je tedy verdikt?
Jsem moc rád za to že se dodnes GT/BRZ kupé vyrábí a prodává a je zajímavé že stále k němu nevznikla podobná konkurence ve třídě. Duo MX5 ND a Fiat 124 jsou trošku jinak zaměřené, Abarth 124 bude patrně pecka, ale myslím je bude o dost dražší a co jiného se dá dnes koupit? Nové auto, zadokolka, kupé a cenovka do 800tisíc? Hmm, BMW bohužel nic takového nenabízí a ta značka se taky dost mění a vůbec, zkrátka možná jedině 124ka Spider s oturbenou 1.4 může představovat zajímavou alternativou ačkoli mám určité skepse z projevu moderních downsizovaných turbomotorů ( o tom jindy..)

Přijde tedy na mě opravdu "čas" GT86? No, divil bych se kdyby k tomu dřív nebo později nedošlo! A co teda s tím mizerně slaboučkým motorem? Řešení by tak trochu bylo. Nejstarší exempláře co často stále mají ještě málo najeto už půjdou brzy ze záruky a jejich cena se pomalinku propadá do dostupného cenového teritoria. A pak už jen stačí studovat stránky Litchfieldu a začít přemýšlet o jejich kompresorovém kitu co vyjde na zhruba sto tisíc korun.

A zas bude o čem přemýšlet o dlouhých zimních večerech.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
28. srpna 2016, 15:22
0

Ten čas ale letí, ani som si neuvedomil, že je tu Toyobaru (na dnešné pomery) "tak dlho".

reagovat
M P
29. srpna 2016, 21:24
-1

Ale původní Vavrisův článek nebyl blog:) to byl regulérní editorial, nezaměnovat prosím:D

reagovat
krab
30. srpna 2016, 20:18
0

Už jsem to opravil :)

RCNP
29. srpna 2016, 23:23
2

Já nevím, mě to přijde jako takovej populární nepopulární názor o tom, že je to auto slabý. Všichni čekají, že je to malá M3 a pak jsou zklamaný, přitom je to spíš konceptuální alternativa k středně rychlým hothatchům. To asi nemůže mít úplně člověk někomu za zlí, ale to auto jezdí prostě jako auto s 200k. V nepokřivený perspektivě, když se člověk podívá co tomu konkuruje, tak nic nejezdí líp. Jen je třeba mít reálný očekávání.

reagovat
Ma
Malis
01. září 2016, 15:12
1

Přesně tak, co bychom za těch "usmolených" 800 000 chtěli? Kdyby tu byla koncepčně stejná, ale výkonnější konkurence za stejný peníze, dalo by se remcat. Ale ta konkurence tu není. Kdo chce zlejší a výkonnější auto, nechť přihazuje kopy peněz a dost možná zamává atmosférickému motoru. Je to jako: mám rodinu, mám jenom na citygo, ale budu remcat že je v citygo málo místa.

RCNP
03. září 2016, 15:37
0

Nejbližší konkurence je samozřejmě MX-5 a to jen s dvoulitrem. To jsou dynamicky a zaměřením už velice blízká auta, ač jsou v lecčem rozdílná. A to už není cenově takový rozdíl. Potom nejbližší je až 370Z, která ale s trochou výbavy je za skoro milion a i když je silnejší tak se řídí jako tank oproti dvojčatům. Pak mě napadá až třeba M235i, která je pekelně zábavná, ale je z ní citít trošku větší hmotnost a hlavně vyšší těžiště a posaz. Ovšem motor je úžasný. Takže se budu opakovat a řikám, že hlavní konkurence jsou hothatche. A je zajímavé, že třeba Golfu GTI nikdo nevytýká, že má 200 koní, ale u BRZ to je problém. Je to asi tím, že tahle koncepce je dneska už jenom u čistokrevných "dospělých" sporťáků a tak to lidi podvědomě zklamává. Hlavně teda na papíře to asi nepůsobí tak úžasně, když má dneska i Seat 300 koní. Ale v reálu to je jiná hra. Tam je to dostatečný množství na to být rychlý a bavit se. Taky záleží na člověku jestli je to pro něj upgrade, nebo už si navyknul na silnější auta. Tam je jasný, že bude zklamanej a chápu to. Ovšem většina lidí v tom autě nikdy neseděla ani jako spolujezdec a už je pro ně slabý, ale to nemá cenu řešit :)

jc
12. září 2016, 22:27
1

Velmi dobre zanalyzovano... Pred 5+ lety bych si vybral hothatch, ale ty dnesni jsou pro mne zbytecna monstra. Pro mne je ~200k akorat. Vlastne i se 140 jsem si obcas rikal, ze bych mel zpomalit. A to bylo o 100kg tezsi auto nez Toyobaru.

Zajda
11. listopadu 2016, 21:28
1

RCNP: promiň, ale přirovnání k výkonu GTI není moc šťastné, v přímce by Golf jel o tolik líp až by to pěkné nebylo, hlavně v hluchých místech zpřevodování. Je rozdíl mezi 200 kulhajícíma koňma u Toyobaru a plnokrevnýma u starých Hond, které ten výkon opravdu mají a nejsou zadušené v dolní polovině otáček emisním naladěním. Natož srovnávat výkon s TSI, které dá řekněme 70% maxima někde od 2500 RPM a nad 90% pak v rozmezí 4000-6500 RPM, takže i s konzervativním silničním zpřevodováním vpodstatě nikdy nevypadne z maxima výkonu.

jc
12. listopadu 2016, 08:38
0

Pletes ruzny veci dohromady. Chces porovnavat motor toyobaru s se staryma atmo hondama (ktery jsou vespod tupejsi nez toyobaru) nebo turbo golfem (ci cimkoliv oturbenym)? Je zname, ze ma Toyobaru na brzde o neco mene a koncernove turba naopak vice. Ale vymenil bys mechanicky torsen mezi zadnimi koly treba za 20 prifouklych koni na predni naprave? Ja tedy ne :-)
P.S. GTI nikdy nevypadne z maxima vykonu... asis myslel kroutaku? A 70% je opravdu "vpodstate" :-)

Vavris Vavrisovic
12. listopadu 2016, 10:25
0

Já myslím, že se Zajda nesplet. Turbomotory skutečně mohou dosahovat podstatné části nebo rovnou celého maxima výkonu v širokém pásmu otáček. Takže ne že by atmosférické koně kulhaly, jen jich prostě průběžně není tolik. Toyobaru bude mezi řazením oscilovat třeba v intervalu 160-190, Golf bude prakticky furt v blízkosti 200. A proto logicky každý atmosfericky plněný sporťák dostane v přímce za uši i od zdánlivě slabšího soupeře.

Zajda
12. listopadu 2016, 10:42
0

Ne, myslel jsem přesně to co jsem psal. Výkon a krouťák jsou pouze dvě strany jedné rovnice.Pokud ti charakter motoru a převody umožní držet se v pásmu maximálního výkonu, pak posíláš maximum krouťáku v té které rychlosti jízdy na kola.
Podívej se na výkonovou křivku GTI:
www.hothatchshop.cz/files_web/photogallery/original/1204_20_tsi_gen3_mqb_s0_vs_s1_91_cc.png
Tady opravím své odboku střelené tvrzení - 70% max výkonu (165 z maxima 235) produkuje až kolem 3300 RPM.
Naopak 90% výkonu (212 z max 235) dává mezi 4300 a 6500 RPM.
Není to vůbec o tom jestli bych já nebo kdokoliv jiný vyměnil charakter zadokolky za turbokoně. Reaguju pouze a konkrétně na hlášku že 200 koní u GTI nikomu nepřijde málo, a to tím že ukazuju proč.

jc
12. listopadu 2016, 10:51
0

Tak se podivej na nejaky graf turbogolfu, treba tady: http://dfklk0jrz9g9k.cloudfront.net/images/custom/243.jpg

Ve 2500ot ma na motoru necelych 110bhp, maximum je 208bhp v 6krpm. 110bph je necelych 53%. Ano je to plossi nez u atmosfery, ale porad je to daleko od maxima. Rozhodne "vpodstate nikdy nevypadne z maxima vykonu" :-D

Kdyz budes rekneme vyuzivat 2 tisice otacek pred maximem vykonu (4-6tis vs 5-7tis) tak budes mit podle grafu cca 160-200bhp v golfu a 150-185bhp v toyobaru.

To ze bude golf (s turbem a nezavisle na zpusobu plneni realne vice konma) v primce rychlejsi nijak nerozporuju.

jc
12. listopadu 2016, 10:54
0

Reagoval jsem na Vavrise, ale plati to i na posledni prispevek Zajdy. Pasmo max. vykonu neni, ten jde pomerne linearne nahoru i u turbomotoru. Ten graf cos hodil je klasickej spek - nezacina nulou a zkresluje krivku.

Zajda
12. listopadu 2016, 11:10
0

Můžem se teď dohadovat čí graf je lepší, můj je nepochybně vyhlazený, tvůj je zase z roku 2005, tudíž neukazuje aktuální TSI.

RCNP
12. listopadu 2016, 11:42
0

Zajda: Golfa jsem dal za příklad hlavně proto, že to je typický zástupce hothatchů, což navazuje na kontext předchozích vét. Nebyl úmysl dělat tabulkové srovnaní, spíš že za podobné peníze dostaneš obdobné auto v kategorii hothatch, s podobnými parametry. Kompakt, dvoulitr, cca 200 koní atd. A co se týče toho o čem píšeš, tak máš pravdu že gti bude v přimce rychlejší. S pevným startem naprosto jednoznačně. Ale v reálném světě jsou ta auto úplně stejně rychlá. Měl jsem možnost vyzkoušet obě auta (gti mk7) v rozmezí několka dní na stejné silnici - toyota a vw mají showroom vedle sebe. A následně i párkrát jsem měl možnost přímého srovnání s kamarády s MK7 a MK6. A žádný velký rozdíl v dynamice není. Jedno nebo druhé auto získavalo navrh spíš koncepcí, než motorem. A jak asi tušíš tak jsem skončil u BRZ jelikož jednoduše jezdí líp a je +- stejně rychlý.

Zajda
12. listopadu 2016, 12:07
0

Tak hlavně v reálném světě mimo dálnice a alpská stoupání už žádné auto nad určitý slušný výkon nebude výrazně rychlejší než jiné, jelikož tam kam nevidíš stejně zpomalíš i v silnějším autě. Důležitější budou schopnosti podvozku a hlavně důvěra řidiče v auto. 100 koní navíc klidně smaže mírně větší nasazení v zatáčkách. Spíše se výkon projeví když dojedeš pomalejší provoz.

RCNP
12. listopadu 2016, 12:42
0

To máš pravdu. Proto jsem to srovnával, jelikož ty malý rozdíly v dynamice nakonec nemají takovou váhu. A nejen golf gti. Zkoušel jsem i Focus ST, Mini Cooper S a i několik ne-hothatchů. Ale BRZ mi sedělo nejvíc. Nebylo v tom cítit trošku kompromisní nastavení podvozku, což je pro HH pochopitelné. A líbila se mi atmosféra, kterou bůhví jestli si budu moct ještě někdy koupit. A samozřejmě koncepce. Takže mně osobně přišlo jako super balíček. Ale máš pravdu, že předjíždění si musíš rozmyslet, jelikož netáhne ve všech otáčkach jako turbomotor.

krab
12. listopadu 2016, 15:15
0

RCNP: mám to podobně. Když to uvedu na přikladech aut s kterými jsem pravidelně najezdil dost kilometrů, tj Focus ST (2.generace) a MX5 (NC), tak jízda v NC byla vždycky tak trochu extra zážitek. Kompaktní sportovní auto s krátkým rozvorem, sedadlem daleko blíž k podlaze a poháněné zadní nápravy se samosvorem prostě je zajímavější zážitek. Je to do velké miry způsobené tím, že se takové auto zkrátka odlišuje od těch která běžně řídíme. Hot hatch je spíš zajímavě laděné (obyčejné) auto. Proto bych si taky vybral BRZ mezi novými auty okolo 800tisíc. Jenže kdo vyloženě ví, že potřebuje víc praktičnosti do všedních dnů, tak má na výběr taky hodně zajímavá auta. Například dneska bych byl určitě na vážkách jestli nakonec neobjednat Golf GTI Clubsport. Ale každé to auto bude o jinak prožitých zážitcích.

beastar
12. listopadu 2016, 19:27
0

:D Kam jste se to tady dostali do extrému. Jinak tady Zajda napsal jednu pravdu a to sice "Tak hlavně v reálném světě mimo dálnice a alpská stoupání už žádné auto nad určitý slušný výkon nebude výrazně rychlejší než jiné, jelikož tam kam nevidíš stejně zpomalíš i v silnějším autě. Důležitější budou schopnosti podvozku a hlavně důvěra řidiče v auto. 100 koní navíc klidně smaže mírně větší nasazení v zatáčkách. Spíše se výkon projeví když dojedeš pomalejší provoz." Já si myslím že výkon dnes v běžném provozu stejně nejvíc vidíš při předjíždění třeba na okresce tedy při nákupu auta by to pro mě byl až druhotný ukazatel. Jinak Golf je s každou další generací spíše k smíchu než k tomu abych ho bral vážně jako "sportovní" auto včetně verzí jako je GTi a ty jejich sport odvary pocitově je to prostě pořád jenom ten vozík pro maminky a bohužel i vzhledově...

Vavris Vavrisovic
13. listopadu 2016, 08:26
0

Je to tak. Od jednoho brzkého letního rána jsem přesvědčen, že cokoliv nad 133 koní Twinga RS je z hlediska rychlosti na okresce zbytečnost. :) Ten prcek dokázal uviset strašnou přesilu.

beastar
13. listopadu 2016, 14:00
0

Stejnou zkušenost sem udělal s tak obrovsky výkonným autem jako je Suzuki Swift GTi dostalo se nakonec někam ke 105 hp ale při té směšné váze to docela lítalo a to kdekoliv akorát na dálnici v tom nebylo od 120 km/h moc příjemně.

Fr
Franc
10. září 2016, 14:28
0

Za necely milion lze mit napriklad novy mustang v8
Coz je zamerenim sice auto jine ale ac trpim uchylkou na male lehke obratne sportacky, s podobnym obnosem bych si rad neco malo priplatil a skocil rovnyma nohama do mustanga nebo camara.. oboje jsou zabavny atmo zadokolky jenze narozdil od toybaru pridavaji nemaly bonus v podobe vzhledu zvuku pohodli a celkovymu pocitu ze ten mic clovek utratil za kus auta(a tim nemyslim nutne velikost)

reagovat
jc
12. září 2016, 22:34
0

Kouzlo toyobaru je (mimo jine) v provoznich nakladech. Nejen ze je o stovky tisic levnejsi nez ten macho mustang, ale s podobnym ne-eko-stylem ma tak o 7 litru mensi spotrebu, nezere tolik pneu (ktery budou stat zase jiny penize) atd. Proste jsou to jiny auta. Radeji kulturista nebo samuraj? :-)

beastar
12. listopadu 2016, 19:34
0

Ono kolem milionu je toho víc co můžeš koupit a neprohloupit Impreza WRX STi je trochu dražší ale hodně přes milion taky není, TT 1.8 TFSI dokonce i John Cooper Works 1.6 se ti sem vejde kde o zábavnosti auta nelze pochybovat, určitě by taky nebyla zlá Mazda 3 MPS, Ibiza ST jenomže když se na to podíváme tak to co sem vypsal jsou prostě takové covery běžných aut a v tom je další trumf brz není to odvar. Ale nejvíc na příspěvku se mě líbí ten závěr jako z reklamy na Mici ASX nejvíc crossover, suv krára za super cenu zaručeně lepší ještě než Český kombík kde se každý bojí srovnání.

jc
13. listopadu 2016, 17:16
0

Toyobaru je za cenikovych ~800k, STI za ~1,2m, tj. rozdil ~400tis. tedy jednoho noveho slusneho auta... :-) A nakladove je STI uplne jinde nez toyobaru. Taky rozdil mezi zabavnymi predokolkami a zabavnymi zadokolkami je taky pomerne velky.

beastar
13. listopadu 2016, 18:36
0

Ok pro někoho může být 400 000 už opravdu hodně. Náklady ? To je věc která se může lišit kus od kusu natož auto od auta není moc fér to zmiňovat když srovnáváš nová auta jediné relevantní je tak spotřeba zbytek se může lišit navíc máme nějakou záruku a tak dále. Zábavnost je jedna z věcí která se tady dost často zmiňuje a přes nesporné kvality tohoto webu, redakce a čtenářů je to věc která se dost přeceňuje budiž toho příkladem mezi zábavnými předo a zadokolokami je dost velký rozdíl s čímž si troufám nesouhlasit je to totiž věc názoru a věř mi že pro někoho je zábava jezdit 250 rovně po dálnici pro jiného jezdit do kopců 15 a zdolávat hekťák bahna a pro někoho okruhy nebo dokonce okresky takže rozdíl možná ale cítím z toho "negaci" ve smyslu s předokolkou není zábava a tak to není možná s ní nejsou puberťácké drifty na parkáči bez sněhu ale zrovna to MINI (cenově níž než VRZ náklady také ,))) nebo Ibiza ti dají za ty peníze víc srandy než sneseš mnohdy.

Pořád v každé druhé debatě tady řešíme náklady a nakonec co tady čtu každý tady servisuje auto co není moc standartní sám mám 3,5, 3,2 , 2,5 .... MB, Nissan, Audi a na firmu Hyundai všechno má svoje a na jídlo máme tak kde je to "jinde" u toho STi ?

beastar
13. listopadu 2016, 18:39
0

Všechno má svoje ale trochu mi vadí ta AURA 10 x TOP kolem toyobaru co se tady postupně tvoří :) A paradoxně jediný kdo přizná i negativa je člověk co s ním denně jezdí.. Ano je to na dnešní dobu vyjímečné ale není to univerzál na řešení všech bolistek ... :)

jc
13. listopadu 2016, 22:58
0

Tak asi zijes v jinym svete, pro vetsinu lidi je hodne i tech 800k, natoz 1,2mega. Urcite je spousta lidi, co si radeji priplati, ale to neznamena, ze polovina neni hodne. Navic ve vysledku tohle neni uplne konkurence, jsou to dost jiny auta...

K tem nakladum si neco zjisti, zacit muzes u spotreby (14.0/8.4/10.4 STI vs 10.4/6.3/7.8 BRZ - a cim vic na to budes slapat, tim vetsi budou rozdily), udrzba 4x4, cena pneu (245/40 R18 vs 215/45 R17)... verim ze i cena dilu bude jina. Spotreba, vykon, vaha, vyska (aeroodpor). To jsou co se tyce nakladu objektivni a zasadni rozdily, zadny kus od kusu.

Zadokolka neni (jen) o driftech, ale proste se ti jinou koncepci otevrou nove moznosti - vyvazeni, omezeni pripadne likvidace nedotacivosti, rizeni plynem na jine urovni. To jsou pomerne zasadni veci a i ty nejlepsi predokolky budou mit oproti nejlepsim zadokolkam v tomto hendikep. Tim zas netvrdim, ze nekomu nemusi vic sedet predokolky. Ony jsou svym zpusobem takovy blbuvzdorny. Ale vyber pro petrolheada vidim jednoznacne.

Nemam potrebu toyobaru (se kterym mimochodem taky jezdim denne) fanaticky vychvalovat. Ale tezko bych vybiral lepsi auto PRO SEBE a jsem strasne rad, ze jsem celou kategorii hothatchu preskocil.

beastar
14. listopadu 2016, 00:35
0

Tak jenom aby si mě špatně nepochopil. No takhle nestěžuji si ale to neznamená že pro mě třeba rozdíl 400 000 je nic to určitě ne taky sem to uznal. Měl sem osobně možnost dlouhodobě užívat, řídit, vlastnit dodnes asi 30 aut a auta jsou i moje povolání takže asi chápeš že jsem seděl tak nějak ve všech koncepcích zadokolkách předo i 4x4 a tohle je pro mě o autě ( model a motor )jako jsou špatné (na něco a někdy) zadokolky tak samozřejmě i předo co se týká zábavy tak mi věř že to TT ti nabídne celkem stejnou porci a to Audi rozhodně nemám potřebu tlačit někam k nedotknutelnosti. A ani jednou sem tady nenapsal že je to špatné auto(toyobaru) ba naopak ale tvrdit celkem bezostyšně že na trhu nejsou podobná auta alespoň co se týká nějakého pokusu pobavit řidiče je dost krátkozraké (ok píšeš že tu nejde o fanatismus tak to nechme být) Jako subjektivně jestli tobě to auto sedí tak URČITĚ tuplem není co řešit a jsem rád že si člověk který si může dovolit jezdit tak malým autem denně (a to já dnes už bohužel nejsem :)) a proto bych musel hledat jinde nebo skočit do mnohem dražšího STi takový je život ale jak jsem psal buďmě objektivní protože pro každého jsou možnosti (finanční, rodinné a další) někde jinde proto tady taky máme taky tolik modelů. Líbí se mi celkem diskuze tady někde kde se člověk ptal co má koupit do tuším 700 tisíc jestli ojetinu nebo toyobaru tam sem celkem vyjádřil co si myslím já tak to nebudu tady rozvádět dále.

Na závěr:
Ok STi bude asi o něco dražší provozně, bod dva cenu ponechám stranou při dnešních možnostech finacování se dá vymyslet kde co nebo jestli si to svoje toyo kupoval za cash tak to asi bude proti tobě finančně chudák ,) Neodsuzoval bych hothatche až na Golf je to hnus ( samozřejmě subjektivně )

Vavris Vavrisovic
14. listopadu 2016, 07:21
0

Ještě k těm provozním nákladům STI vs BRZ. To opravdu není o tom, že STI bude "o něco dražší", ale skutečně několikanásobně dražší. Každý kdo někdy živil ostrou japonskou čtyřkolku ti potvrdí, že to je jako sytit juniorský supersport. Oproti tomu Toyobaru s Miatou mají provozní náklady vyloženě příznivé. Po několika letech užívání bude mít majitel BRZ na účtu s velkou pravděpodobností o pár statisíců víc.

krab
14. listopadu 2016, 08:56
0

Tady se rozjela diskuze :) Já to vidím tak, že jeden mluví o jabkách a druhý o hruškách. Patrně zákazník co si vyhlídne koupi BRZ nebude přemýšlet jestli nekoupit STi. Nemyslím tím, že by odmítl nabídku dealera ke svezení, ale těch co by opravdu váhali mezi těmito dvěma auty moc nebude. Souhlasím s Vavrisem, STi bude několikanásobně provozně dražší v momentě kdy vyjde ze záruky. Na druhou stranu nechci teoretizovat. DOkonce jsem v STi nejel, pouze ve starším WRX , v době kdy jsem zvažoval zda koupit Focus ST nebo WRX. Ale to byly obě už ojetiny. WRX mě přišlo tak nějak odtažité a těžkopádné, ale závěry z toho nehledejte. Byla to krátká seznamovací jízda. Z toho se toho moc nepozná.
Naopak přesně souhlasim s "jc" s popisem důvodů proč je malá zadokolka jakou je BRZ speciální a jaké má řekněme tomu "výhody" oproti Hot hatchům. Jenže ani tohle univerzálně neplatí. Jsou řidiči, kteří to opravdu umí s předokolkovou koncepcí a automobily jako jsou Clio RS MK3, Megane RS, případně další dokážou být neuvěřitelně agilní a rychlé. A i je v tom ukryto dost zábavy.
V létě když jsem pořídil Z3 Coupe, měl jsem vyhlídnuté ještě Clio RS MK3 a hodně jsem zvažoval co koupit. V minulosti jsem měl možnost pár desítek km řídit Clio RS Cup na pěkné okresce a úplně mě nadchlo. Jenže letos po krátké zkušební jízdě v Z3C jsem prostě okamžitě koupil Z3C. Koupil jsem objektivně pomalejší a méně "sportovní" auto a co mě k tomu vedlo byl prostě pocit radosti z toho auta. Nic víc. Ale to je individuální.

Tenhle blog byl tak trochu o tom že se mi vlastně BRZ/GT86 neskutečně zamlouvají a vice méně že není vůbec jednoduchý najít mnoho důvodů proč si to auto nepořídit :)

beastar
15. listopadu 2016, 13:51
0

Wow, konečně někdo kdo to pochopil. Nepsal sem že BRZ je špatné nebo že zadokolka není dobrá ale přesně o tom že to není jediný pravý koncept na zábavu a že je to dost subjektivní. Věc o nákladech sem nakonec uznal ( i v minulém příspěvku )ono to BRZ je opravdu levné auto na provoz a v podstatě i v nákupu musel sem kvůli tomu až k dealerovy co ho nemám vůbec rád abych se na to trochu poptal. Sta tisíce za několik let jsou podle mě pořád trochu nadsazené ale pokud by se s oběma auty jezdilo denně tak asi ano. Já mám na tohle takový zvláštní názor a z toho pramení i moje názory já servisní náklady a spotřebu včetně cen dílů zase až tak neřeším jasně vadí mi že třeba něco stojí 20 když na Octavii je to za 3 ale když chce člověk provozovat něco zajímavého tak se s tím tak nějak musí smířit. Nakonec jak napsal Krab v případě STi je to srovnání mimo ale já sem původně mimo Sti uváděl X dalších aut mnohem levnějších a džej sí z toho vybral právě tu Imprezu protože z toho logicky samozřejmě BRZ vyjde jako král ,)) ne už dost ať nespadneme někam na úroveň dohadů alá TG je to dobré auto ne je to špatné auto.

jc
15. listopadu 2016, 15:46
0

Tak pardon ze jsem si vybral STI, kdyz jsi tam mel takovy seznam.

- predokolkove Audi TT s 1.8 za mega
- predokolkovy John Cooper Works 1.6
- Mazda 3 MPS ktera se ani neprodava
- Ibiza ST (imho v tomhle porovnani uplne mimo)

Navic ty provozni naklady... Sorry, to se nedalo ignorovat :-) Ani ja netvrdim ze zadokolka je jediny pravy koncept pro zabavu (urcite je i dost nezabavnych zadokolek). Ale rozhodne maji mnohem vyssi potencial a mene omezeni (nez predokolky). A kdyz se ten potencial vyuzije...