načítám data...

Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Auto je do jisté míry statusový symbol, ať se nám to líbí nebo ne. Co si ale počít, když chceme dělat dojem, ale nedostává se nám prostředků?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Znáte to asi všichni, kdo řídíte trochu neobvyklé vozy. Čas od času se s vámi dá do řeči někdo, kdo se v autech moc nevyzná a kromě obligátního “kolik to žere” dojde možná i na konstatování ve smysl “no jo, já jezdim jen obyčejnou fábkou, na tohle bych neměl”. Přitom v mnoha případech bývá cena boleslavského interceptoru s litrovým tříválcem násobně vyšší, než částka, kterou jste za svoje “žihadlo” dali vy. 

Jsou zkrátka auta, na kterých laická veřejnost přibývající věk a s tím spojený pokles ceny téměř nepozná. Zpravidla za to může kombinace extravagantního vzhledu, prémiové, případně neznámé značky a alespoň trochu reprezentativní vizuální stav. Rázem se tak z plečky za “pade” může stát král korporátního parkoviště, ačkoli okolo stojící Superby stojí dvacetinásobek. Je to trochu pozérské, ale člověka hřeje na duši pocit dobře utracených peněz. Věřte mi, s dvacetiletým kabrioletem vím, o čem mluvím.

Dneska jsem se rozhodl z inzerce vyzobat několik aut “do kila”, o kterých si ale nezasvěcené okolí bude pravděpodobně myslet, že stály minimálně trojnásobek. Pokud tedy začínáte kariéru finančního poradce a potřebujete vypadat bohatě, nebo se chcete vetřít do golfového klubu, dělejte si poznámky. A vy ostatní se s tipy na další draze vypadající levné vrány můžete podělit v diskuzi.

 

Lancia Lybra

Takže si to shrneme: Nepříliš známá značka (která navíc stihla téměř zaniknout)? Máme. Divný vzhled s dostatkem chromu, navíc světlým vnitřkem s falešným dřevem a barevným displejem? Ano. Zachovalý stav a hezká metalíza? No jistě. Co na tom, že jde o devatenáct let starý vylítaný nafťák, Lybra je naprosto skvělý reprezentant v kategorii aut, která vypadají mnohem modernější a dražší, než ve skutečnosti jsou. Sám jsem jednu měl a fakt, že lidé aut neznalí si ji občas spletli s Mercedesem je vlastně docela hezká vizitka. Navíc Lybra i hezky jezdí a až na karosařinu a některé specifické díly zadní nápravy je servisně nenáročná a levná. A zrovna tahle vypadá opravdu hezky, mám z ní skoro až nákupní pnutí. Jen ty plecháče s poklicemi z Audi by si zasloužily výměnu za originální litá kola.

 

Jaguar X-Type

Konstatování “jezdím Jaguarem” zní prostě cool. Toho si je vědom asi každý, ať už jde o úspěšného byznysmena, nebo  šéfredaktora motoristického magazínu ve výslužbě. Jenže klasické modely Jaguaru, které uznávají skuteční Jaguaristé, jsou drahé buď při koupi, nebo bezprostředně po ní (a nebo většinou v obou případech). Naštěstí je tu ale puristy opovrhovaný Mondeár, alias Jaguar X-Type. Na platformě podařeného Fordu stojí pohledný sedan, případně kombi, který nejen, že se dá servisovat za rozumné peníze, ale dokonce se dělal i  v naftě! Srdce šetřílka jásá, peněženka si oddechuje, ale závistivé oči nepetrolheadských kolegů v práci zůstávají. Někdo by mohl navrhnout, že ještě vhodnější varianta je S-Type, ale ne, není. Ta kulatá přední maska vypadá hrozně.

 

Chrysler 300C

Víte, jaká auta si ještě drží status něčeho “trochu lepšího” a taky finančně náročnějšího? Ano, správně, jsou to Ameriky. Plnohodnotný vůz zpoza oceánu s osmiválcem samozřejmě nepřipadá v rámci rozpočtu v úvahu, chce to něco trochu dostupnějšího. Protože ale už, narozdíl od předchozích dvou aut, lovíme ve vodách, které olizují šestimístnou sumu, předpokládejme, že se najde i nějaký ten chechták na benzín a oprostěme se tentokrát od naftového pohonu. Vidlicový šestiválec v drsně vypadajícím balení z dílen Chrysleru tak vypadá jako ideální varianta. Mezi amerikanisty je sice 300C trochu outsider, ale z řady Oktávek a Superbů bude rozhodně vyčnívat. Pokud jste se někdy chtěli cítit malinko mafiánsky (ale zas ne moc, to by se manželce nelíbilo), je pro vás hranatý sedan ideální volba. 

 

Cadillac CTS

Dobře, tohle auto nevypadá moc hezky, jeho síla tkví spíš v tom, že můžete ostatním říkat, že jezdíte Cadillacem. Jako Elvis. Ale jinak je to zadohrab se šestiválcem, co je překvapivě docela pohodlný a plný výbavy. Nebýt té reklamy s Béďou Trávníčkem, asi by ta esence luxusu i prošla, ale takhle budete působit spíš jako zasloužilý zahrádkář. Ale blíží se zima a je to zadokolka, víte jak to myslím. A do článku jsem ho, upřímně řečeno, propašoval jen proto, že se ho snažím prodat. Ano, je to tak! CTS Jeníka Machače může být vaše za ekvivalent dvou průěrných platů, pro více informací mi, milí zájemci, napište zprávu a dohodneme se na testovací jízdě!

 

Lexus GS 

Dobře, tady se musím přiznat, že trochu vařím z vody. Původně tu totiž měla být velkolepá Kia Opirus, taková stálice a jistota české inzerce, když přišlo na nesmyslné obskurnosti. Jenže jako na potvoru teď zrovna žádná k mání není. Takže vezmeme zavděk jiným nepříliš známým asijským sedanem. Lexus je jako značka samozřejmě profláklý a  GS z přelomu tisíciletí už v některých detailech věk neskryje, je to ale pořád docela pohledné a hezky vybavené auto. A navíc Toyoty jsou prostě držáky, alespoň se to říká, takže byste teoreticky mohli ušetřit i na údržbě. Teoreticky. OK, tak ne. Ale zkusil jsem to. Vypadá ale tahle japonská limuzína dráž, než Fábka? No rozhodně. Takže úkol splněn, jdeme dál. 
(A fakt mě zajímá, kdo koupil ten Opirus, co už asi rok strašil na bazoši).

 

SsangYong Rexton

Za synonymum úspěchu se v jistých kruzích už nějaký ten pátek považuje velké černé SUV. A nebojte se, i pro tento případ mám řešení. Opět si vypůjčíme vůz z Asie, konkrétně korejský SsangYong Rexton, který zvláště při pohledu z boku nápadně připomíná emko od Mercedesu. Takže z hlediska reprezentativnosti máme splněno. A z hlediska finanční provozní nenáročnosti? Inu, tak napůl. Rexton nejen, že jako Mercedes vypadá, ale vypůjčil si z něj i motory, což je pro případného majitele dobrá zpráva. Trochu horší to prý bývá s některými podvozkovými komponenty, ale obecně vzato je tahle stodola na kolech překvapivě docela spolehlivá a nenáročná. Fajnšmekři nechť si seženou znáček s hvězdou, nalepí ho nad přední masku a iluze bude skoro dokonalá.

 

Alfa Romeo GT 

A zakončíme pěkně stylově, totiž hrou na skutečného petrolheada. Odkud pochází všechny správné sporťáky? Ano, správně, z Itálie. A jaká je ta nejlepší karoserie pro sportovní auto? No jasně, kupé. Takže potřebujeme relativně nově vypadající italské kupé a trochu toho petrolheadského feelu. Odpověď je jasná – Alfa Romeo GT! Auto, které má kouzelnou dvojici písmen značící ono Gran Turismo dokonce přímo v názvu. Pověstné nespolehlivosti klasických Alf se tu nemusíte bát, gétéčko jde pořídit i s blbuvzdorným 1,9JTD. Který šetří napjatý rozpočet hned dvakrát – na provozních údajích i na palivu. Sežeňte si nějakou tu samoleku “cuore sportivo”, slušivou polokošili s logem Alfy na prsou a efekt je dokonalý. 

 

To bylo sedm aut, vedle kterých bude zánovní Fabie v kombíku vypadat jako vypelichaný chudý příbuzný, ačkoli stojí jen zlomek její ceny. Jaká vozidla byste do tohoto výběru zařadili vy? Nebo byste raději sáhli po té Fábce? Napiště nám do diskuze.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
27. srpna 2020, 07:19
3

Výborný článek a postřehy. U mě se právě nad GT vznáší sekera, zda bude zachraňována nebo se rozloučíme na vždy. Ještě pro milovníky SUV bych vzpomněl na Jeep Grand Cherokee WJ.
Pro úplné chudáky máme možnost W203 (do 50k jde najít hezký a spolehlivý kus).

reagovat
ro
rock
27. srpna 2020, 07:30
2

Z toho, co tu je, tak jednoznačně Cadillac. 1. mne reklama s Bédou minula, takže tohle stigma v mých očích nemá, 2.se mi docela líbí, 3.nikdo ze sousedů nezná modelové řady Cadillacu tak, aby poznal jeho skutečný věk; když bude umytý, dá se prezentovat jako auto o 10 let mladší, protože následující generace vypadala na první pohled skoro stejně.

reagovat
ro
rock
27. srpna 2020, 07:35
2

Jinak stačí otevřít sauto a kochat se: Alfy 159 i Brera, Audin tolik, že se přehazují vidlema (včetně TT), Volva V50, i umytej Citroen C5 poslední generace bude vypadat líp než Fabia, Jaguar XJ Sovereign 4,0 (OK, vypadá jako veterán, ale jako drahej veterán), Mini Cooper atd atd atd...

reagovat
Pochtli
27. srpna 2020, 08:28
2

Satčí auto se správným znáčkem (jaguar, bmw, mercedes, audi) a s pěkným lakem. Pak už je jedno, jak starý to je, co je to za typ nebo kolik problémů na tom zrovna řešíte.

reagovat
Romus
27. srpna 2020, 09:30
0

Sorry, ale v tomhle článku jednoznačně chybí RX-8...

reagovat
Jakub Pospíšil
27. srpna 2020, 09:39
8

Jenže RX8 majitele, co nemá škváru, zpravidla dělá dojem jen na špalkách kdesi za barákem...

Sa
Sato
27. srpna 2020, 10:42
0

V poslednej dobe trpím poryvmi silnej nutkavej potreby nejakú RX-8 vlasnit, alebo sa aspoň previesť. Pričom ma samotný koncept wankelu ma až tak nefascinuje.

Inak k téme: Alfa 159 v sedane a v nejakej lepšej farbe po detailingu. Ale už sa ich začína celkom dosť objavovať v okolí, ale to sa časom spraví, 156ky uz skoro nevidno. Prípadne E90, kolega predal cca pred rokom 320d 2006 s 300tis+ za tušim 85tis v podla jeho slov v OK stave :)

bkralik
27. srpna 2020, 10:48
2

Romus: Hlavně RX-8 není auto do kila. Leckdy ani do dvou kil...

Pochtli
27. srpna 2020, 12:14
0

bkralik: Pokud myslíš včetně údržby a provozu, pak máš pravdu. Samotná RXka se dá sehnat určitě i pod kilo.

Romus
27. srpna 2020, 13:01
0

Hele do kila to pojízdný koupíš a lidi si to pletou s kde čím, zadání splněno :-) Mě nejvíc pobavil borec co si myslel že mám Dodge Viper :-D a to nemluvím o lidech co koupí za 40k angličáka...

Ma
Macyn
28. srpna 2020, 07:03
0

Pojízdný jo, ale na jak dlouho? Souhlasím s Kubou. I jako víkendovka je 8ma schopná si říct o dost. S dobrým motorem(nebo budoucí investicí velikosti pořizovací ceny) dle mě rozhodně pod kilo nekoupíš.

Vojta
28. srpna 2020, 11:16
0

Sato: 159 je levná problém. Ono sice do kila to koupíš, ale namotáno půl mega a všechno na výměnu. Už jen udělat pořádně přední nápravu je záležitost tak 15kkč+. Pak tu máme zadní, nějaký brzdy, nějaký tlumiče a další kokotinky... no 50k jen do podvozku asi není žádný problém, aby to jezdilo a fungovalo tak, jak má. Ty auta poslední dobou končí na vrakáčích protože prostě majitelé jsou socky a na údržbu nemají. Ono... jen blbá spojka stojí 30kkč :)

Fa
Fandatik
30. srpna 2020, 15:37
0

Spojka za 30k? Vím, že AR děláš, ale tohle jsi trochu přestřelil.
Tipnu, že do 10k bych se vešel s celou sadou. Zítra to můžu zjistit přesně.

Vojta
30. srpna 2020, 22:48
1

Hele kupoval jsem ji teď sám... to máš setrvačník za 13000,- lamela a přítlačák 6000 a k tomu ještě spojkové ložisko 2500... plus práce, protože to je motor ven. K tomu gufera, náplně... a seš v tom za víc jak 30k jen to cinkne ;) Mám to auto deset let... vím co ta údržba obnáší.

Rob
30. srpna 2020, 23:18
2

Ba ne, kolega má pravdu.... 2,4 jtd opravdu dvacet jen to fikne (když se bavíme jen o materiálu) Sám mám 1,9 jtd na které teď dělám spojku - komplet sada, a matroš 11 tisíc. Jenže 1,9 jtd má skvělou převodovku m32. A vzhledem k tomu že už má nějaký vůle a je dole tak se dělá i převodovka. A sme v tom za 30 jak nic....

Fa
Fandatik
31. srpna 2020, 00:36
0

Já se s tím moc nepářu. Jdu po nízké ceně (Luk, Sachs nebo i Valeo). Bohužel už si nevybavuju kolik jsem platil u GTčka, ale tolik určitě ne. Že by 159 byla o tolik dražší? Fakt bych tipnul, že za materiál tak 11k a s prací 15k komplet. Maximálně 20k.
Ale ok, budu ti věřit.

Vojta
31. srpna 2020, 09:46
-1

Ano, 159 je dražší o dost. Co se týče těch M32, ty jsou bohužel ve všech 159 kromě 2.4JTDm, 2.0JTDm a 3.2 V6. Dají se opravit tak, aby to vydrželo, ale znamená to vyměnit celý obal převodovky a ložisko za větší. Náklady okolo 30kkč za samotnou opravu té převodovky. Celkově to jsou dobrá auta, ale prostě je potřeba počítat s tím, že do kusu za kilo padne další kilo aby spolehlivě a dlouho sloužil.

liška
27. srpna 2020, 09:42
2

Místo toho béďovýho kaďoura by sem podle mně patřilo spíš STS. Jinak Lybru jsem měl, chtěl ji vyměnit za X-type, pak jsem seděl i v jedné 300C, ale ta palubka ve stylu zrecyklovanejch kelímků od jogurtů a celkově tragické zpracování minimálně interiéru mě odradilo. Teď vybírám nějaké kupé, ty GTčka jsou dost dojetý a Brery jsou vesměs 2.4jtd. Na rodinné výlety se pořídil Lexus, ale ne GSko. Asi bych se měl tím článkem cítit dotčenej, že se snažím s malým rozpočtem dělat vlny, ale já bych to spíš nazval láskou k nevšedním autům :)

reagovat
Ma
MaverickCZE
27. srpna 2020, 11:41
2

Jasně, nejlépe s V8 Northstar, tam to může být ještě s tajenkou a následným ohňostrojem zpod kapoty.

liška
27. srpna 2020, 11:42
0
sheogh
27. srpna 2020, 09:44
2

Jasne, a po prvnim tydnu, kdy snadno nabyta vrana zaklepe backorama (teda ventilama)a zustane stat na korporatnim parkovisti, ziska navic statut drice, kterej uz 3 dny neodjel z ofisu :-D

Jeste bych pridal Rover 75, ty by si mohl za kilo koupit i 2.

Ono na druhou stranu, porad se jezdi 100x lip treba starou A8 za stopade, nez novou fabkou nebo i20 za skoro 3x tolik...
-
Komentář upraven 27. 8. 2020, 09:46:24

reagovat
Vojta
27. srpna 2020, 10:17
0

Ono většina těch aut z článku bude paradoxně velice spolehlivých. Lybra určitě, X-Type s vhodným motorem taky... dokonce i to GTčko s 1.9JTD bude spolehlivé, jen zrezne na prach po prvním dešti.

beastar
27. srpna 2020, 11:12
4

Je to tak on i ten Rexton opravdu vydrží v pojízdném stavu vcelku dlouho bez velkých investic. A CTS ani tříkilo taky rozhodně nejsou auta kterých by byla plná vrakoviště pro neopravitelnou závadu. Spíš já osobně ani z jednoho z těch aut nemám pocit, že by to do světa řvalo... stálo to HODNĚ:) Daleko větší parádu na běžnou populaci (lidi co auta neznaj neumí určit rok) starou A6 v dehtu na kolech a nebo něčím, co popisuju dole v jiném příspěvku..

anebo tady... yo yo yo ma mén ... aj gat e sténc... víš jak tendle bloK patří mě...

sheogh
27. srpna 2020, 11:56
0

:-) Jo tak Audi a mergly budou fungovat vzdycky. Aspon do urcityho roku vyroby. Jak pises, ta A6, A8, Sklasse, CL...... Jenze ona je jedna vec to koupit a druha udrzet v provozu.

Treba tady je jedna V8 fplne za dumpingovou cenu https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/cl/18856782?goFrom=list

Xtype jsem mel, a i kdyz nevypada buhvijak draze, tak ten napis a logo na kufru budi vic pozornosti, nez by clovek chtel :-)

Mozna by sem patril jeste treba Pontiac Firebird, to taky vypada jako kulervouci sportovni placka a stoji casto par korun :-)

Stejne, na spouste mist udela nejvetsi paradu Octa RS :-))))
-
Komentář upraven 27. 8. 2020, 11:56:53

beastar
27. srpna 2020, 13:38
1

Jo jo o okyne feresU pisu nahore. Jinak kousek od toho postnuteho CL ted sedim:D To je takova plejada bazárů... Tady na severu. Jako je to o tom, ze vlastne kdyz to chces mit pekny tak ty prachy trochu mit musis a trpelivost. Zrovna na tech a6 a 8 do kila pade se serou drobnosti. Plus neco sem, tam drahy, ale to je u techto aut vzdy...

Ju
Junior
27. srpna 2020, 15:14
0

sheogh -> jo, jezdí se tím líp, ale servisovat to, no ty vole, to by ti třísklo. Nejde o peníze, ale o ty nervy.

sheogh
27. srpna 2020, 16:46
0

No to CL podle fotek uz neco zazilo, ale za 135.... :-)

Junior: no tak jasne, to uz je holt dan za to :-)

Ven cos
27. srpna 2020, 09:47
0

Za bratrů 50-60 se dají sehnat voňavý první A8 (voňavý=v shitu, ale funkční), nebo S-klasse w220 v základních výbavách.

reagovat
OndrasI
27. srpna 2020, 09:57
2

No když to vidim, tak si vzpomenu na Rychlý Šípy: "Téčko na značce viděti - hrozné neštěstí". Ještě by se to dalo rozšířit na "brněnskej bazar", protože koupit na úvěr vytopený auto z Itálie je k nezaplacení.

reagovat
eLzyx
27. srpna 2020, 10:01
2

Za kilo se dá sehnat Volvo S80 II. generace. Ať v D5, tak s 3.2R6. “Nikdo” tomu nebude hádat 13let, ale tak maximálně 5

reagovat
eLzyx
27. srpna 2020, 12:27
4

podle mě pořád parádní auto. Je tedy pravda, že Volvo trošku změnilo design u nových generací, ale pro ty, co se v tom moc neorientují ...

Honza P
27. srpna 2020, 16:13
0

Za 100k to bude mít najeto dost. Ale zase pokud se majitel staral, proč ne... Co se designu týče tak jsem viděl i předělávku na ty Thor T-svetla myslím.

VK
VK
27. srpna 2020, 21:37
0

Pokud jde o to, s Volvem se udělá dost parády. Vzpomínám, jak jsem se svou S80 I, r.v. 04, tenkrát desetiletou, zaparkoval u kteréhosi hotelu v Salzburgu - mezi ostatními parkujícími s Audinami. Mercedesy a podobně to docela zapadlo, vůbec nepůsobilo jako chudý příbuzný.

JS
Jenda SL
31. srpna 2020, 10:18
0

sehnat sice dá, ale aby to bylo v pohodě, tak to další kilo bude stát. Kolem kila budou auta těsně před smrtí. To už bych radši koupil první generaci v TOP stavu. Vzhledově to sice bude znát, ale to auto je nadčasový. Samozřejmě se obloukem vyhnout T6

Jája
31. srpna 2020, 15:06
0

S 80 T6 mám už tři roky a zatím drží;-)

ev
evermod
27. srpna 2020, 10:02
0

A co takhle Omegu od Opla? Dle mého vypadá líp než ona zahrádkářská kára. A taky je to zadohrab...

reagovat
Jakub Pospíšil
27. srpna 2020, 10:05
0

Omega je moc profláklá si myslim, ale jinak je to slušný auto, to zase jo.

ro
rock
27. srpna 2020, 10:19
2

Omega svůj věk bohužel nezapře. To chce něco, co sice je 15-20 let starý, ale vyrábělo se to (buď stejné nebo hodně podobné) ještě relativně nedávno. Opel od dob Omegy dvakrát změnil designovej jazyk...

Opelfahrt
27. srpna 2020, 11:17
0

Omega se dělala 1994–2003. Je fakt stará. Ale tady jezdil jeden sedan V6 ve zlaté metalíze bez koroze z konce výroby s většíma kolama a vypadalo to pořád dobře.

beastar
27. srpna 2020, 13:30
1

Ono je to vsechno hlavne o stavu tech aut. Nedavno jsme prodavali Octavii jednickove, zlute RS, vse original. Najeto poctivych 140000. Ja v tom nejel, ale kluci rikali ze se za tim lidi furt normalne otaci. Proste ta jednickova ofce na kolech je v nasich koncinach fakt legenda. Takze verim, ze i Omega v top stavu udela svoje.

Vavris Vavrisovic
27. srpna 2020, 20:21
8

Za Omegou se otáčí leda správci areálů a firem, jestli neni v kufru nějaký kov nebo odcizený stroj :D

beastar
27. srpna 2020, 10:46
2

GT dobry to asi ano, 300c je taky takovy nezmar. Zbytek? Lybra uz vypada jak veteran deset let. Nasobne drazsi bych ji netypoval ani za tak ci onak. CTS je mirne receno hrozna vrazda.

Trochu lip z toho vyberu hodnotim jeste GS. A pravda ani ten Rexton nevypada na to, ze je to kara za pade. Jinak jako, ze Sang neni nic extra vi i lajk Lada na zahradce U Ptáka.

To uz muzem rovnou do takovyho vyberu zaradit veci jako Sonata atd:D Nakonec i 300c vypada furt jak ufo. Muj favorit kdyz bych chtel vypadat jak matlak je Kia Opirus. Aneb akoro éčko.

reagovat
Jakub Pospíšil
27. srpna 2020, 10:52
0

Ten Opirus má potenciál. Sundáš z toho znáčky a nikdo netuší, co to je a kolik by to mohlo stát. Ale má to kůži, elektrické věci, chrom, takže to muselo být drahý.

beastar
27. srpna 2020, 11:06
6

Přidaná hodnota toho auta je ještě v tom, že to je spolehlivý. Nic moc se na tom nerozbíjí ani teď po X letech. Akorát to dost žere s tím V6 a vůbec to nejede. Ještě mě napadla další podobná věc Hyundai Grandeur (Azera) taková ta kulatější 4 generace. Tady u nás to nikdo nezná a může to být taky v bílé kůži, automat, falešný dřevo, světla přes celej kufr. Dáš na to obří kola bez znáčků Hjondé a si king of the jungle.

Jakub Pospíšil
27. srpna 2020, 11:19
0

Jo, to vypadá taky dobře. Píchnout na to znáčky Buicku, nebo něčeho podobného, tak nikdo nic nepozná. Takovýhle auta mám přesně rád.

ro
rock
27. srpna 2020, 11:37
2

Já se teda přiznám, že Opirius na mne moc dojem nedělá. Když už auto tohoto stylu (očividně démodé, ale opulentní luxus), tak už bych raději zariskoval a vzal Lanciu Thesis.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/lancia/thesis/18159241?goFrom=list
Anebo toho čtyřlitrovýho Jaga XJ, co jsem zmiňoval nahoře.

Grandeur je zajímavá volba. Jeden občas potkávám. První dojem je "nevím tak úplně přesně, co to bylo, ale bylo to víc než oktávka". Ale fakt by to chtělo zlikvidovat ta loga H.

beastar
27. srpna 2020, 11:50
0

Opirus je pekny v cerne, cerna okna, idealne nejaka vetsi cappucino ci tmavsi kola a efekt zarucen. Grandeur je pekny i v bile v nejakem normalnim provedeni. Odstranit, vymenit znak je to nejmensi na cemkoliv. Kola das aftermarket. Na toho Grandaka se nedavno valeli kola Rial v inzerci asi pul roku za 4000 i s pneu Continental:D

Ja
Jacob13
27. srpna 2020, 15:45
1

Jako Opirus dobrý, ale proč kupovat náhražku Mercedesu, když můžeš mít opravdový Mercedes, že? W211 se občas dá sehnat kolem 3 tisíc euro, nějaká E200 či E240, pokud by panáčkovi čtyři hrnky nestačily. A kupodivu i pojízdná. To myslím udělá víc parády.

beastar
27. srpna 2020, 18:43
1

Jacob13: Nj ale tj starej Mercedes to casto pozna i lajk. A ono paradoxne ten Opirus je uplne levny i na udrzbu a za pytel hrusek nakupka. Udelat z toho pekny auto je otazka kol a wrapu.
-
Komentář upraven 27. 8. 2020, 18:45:06

krab
27. srpna 2020, 11:32
0

Teď zrovna byl krásnej díl u Iain Tyrells classic car workshop o Ferrari 456 GT. Auto po kterým občas sním...
To je typicky příklad auta, který se dá i ve vzácnější manuální verzi koupit za cenu fungl nové Toyota Supra a vypadá pro laickou veřejnost jako auto 3x dražší.

A pochopitelně k tomu má i odpovídající náročnost servisu a péče. Ale pořád, jak tam říkal Iain Tyrrell představuje v současné chvíli zajímavou koupi, i díky aktuálním cenám

Jinak v rovině normálních smrtelníků pořád spolehlivě udělá dojem černý BMW v M packetu na hezkých kolech. Mimo velká města to funguje pořád...

reagovat
beastar
27. srpna 2020, 11:50
0

Hale a koupim 456Gt do kila?:D

krab
27. srpna 2020, 12:08
0

v eurech určitě :-D

eLzyx
27. srpna 2020, 12:41
0

456GT se koukám dají sehnat za 50t €, to není zlé. Nicméně docela vzdálené od kila v českých, stejně jako BMW v M paketu. Za kilo to bude šrot. A když ne šrot, tak se základním motorem.

krab
27. srpna 2020, 12:46
0

Tak to je tu jen z legrace... každopádně asi nejlepší efekt za co nejmíň peněz udělal můj nynější pisálkovský kolega a kámoš Martin Tolar (píše nejčastěji o veteránech) a ten koupil z aukce někde v Belgii snad XJ 3.2 X300 za fakt legrační peníz, cosi jako 700 euro. A to už je tak 2 roky zpátky a to auto s celkem finančně nenáročnou údržbou jezdí úplně normálně - má to jako "daily" a zrovna když u mě byl tak jsem mu to pochvaloval jak je to za tyhle prachy vlastně neskutečná kára. Je fakt, že takový štěstí se zase nemusí a ani nejspíš nebude znovu opakovat :-D

Nevím jestli někdo zmiňoval, ale taková AR 166 v koženém zachovalém interiéru, pěkný barvě, nedobitá , to jsou auta který jsou stále docela dostupný, kolem toho kila určitě a vypadají fantasticky

Rush
27. srpna 2020, 12:52
1

Hele, na S-type mi nesahej, z určitejch úhlů je design celkem poživatelnej. :-D Ale jinak jo, v daný cenový relaci je Mondeár doporučitelnej, jen ho musíš brát jako lepší ford, ne jako horší jag.

K Italům: Lybra působila dražším dojmem tak před deseti lety možná. Je to sympatickej povoz za pár, pár jich vídám, ale na nikoho už to nezapůsobí, spíš bych tam viděl ve výběru Thesis... možná to neudrží dlouho pohromadě, ale za ty peníze... :-) Docela pokukuju po Brerách, cenovky se kilu blížej a je to pěkný pokoukání na parkingu.

Z koncernů do kila bych jmenoval A6 Allroad B5, která svým pseudo SUV zjevem vypadá stále docela koukatelně, škoda jen motorizací a vzduchového podvozku. Tétéčko taky udělá mezi kadeřníky parádu.

U Mercedesu si taky vybereme, stigma třícípé hvězdy zahrne kolem kila i relativně moderní Éčka W212, co na tom, že je drtil taxikář Udo a zbavuje se jich přes turka po stočení o půl míče... Ale jezdíš merglem, není o čem. :)

Z Ameriky 300C či sesterský Magnum jsou občas k vidění za pár, interiér je tragikomedie, ale dovnitř sousedi nekoukaj, žejo... :-D Fakt se ale bojím, jak bude mechanicky fungovat třístovka za devadesát. Pokud někdo netouží po velký americe, tak se nabízí německá amerika ve tvarech Crossfiru. U nás na sídlišti mezi oktávkou a žigulem jeden parkoval a efekt byl v této společnosti taky zaručen. :-)

Tak mě napadá, že bych mohl po roce sepsat nějakej canc o soužití s Jagem, aby se ukázalo, jak je to se servisovatelností těchto střepů v praxi. :-D (Ale asi počkám až po STK, abych něco nezakřiknul... :) )

reagovat
Jakub Pospíšil
27. srpna 2020, 12:56
0

Čekal jsem, jestli se ozveš :) S-Type vypadá už trochu poživatelně po faceliftu a má mnohem hezčí záď, než mondeár. Ale ten předek s pěti oválama je prostě, zvlášť z přímého pohledu, eklhaft. Ale jinak je to ve všem lepší, než X-Type, to zase jo.

Rush
27. srpna 2020, 13:11
0

Mě se po faceliftu ovšem zase zcela nelíbí zadek, je z toho vidět zoufalá snaha o postmileniální ocucání hran. :-) Čumák je dost o zvyku a nikdy se na něj nesmíš dívat ze zmíněného přímého pohledu, pokud to zkusíš, musíš si třikrát odplivnout, zatancovat šamanský tanec kolem vozu a obětovat za úplňku jednorožce, jinak to z hlavy nevyženeš. :-D

Jinak já proti X-ku nic nemám a málem jsem ho měl taky... stříbrný, předohnaný a v 2,1V6, to by bylo teprve správně kacířské. :-)

Ovšem pokud řešíme tyto designové nuance, pak bys nemohl uvádět ani ten Opirus, který po osmi pivech sice vypadá zpředu jako ztuzená stará masařka, ale za ty prachy si můžeš koupit opravdovou W210... (a tou taky nezapůsobíš, protože tím tu jezdí zedníci pro materiál... :D )

Hádej Kdo
27. srpna 2020, 13:34
2

Jop, X-Type není úplně špatná kára... Před pár měsíci jsem si tohle Mondeoftopu pořídil jako svůj první kočár a nemohl jsem vybrat lépe. Můj kus byl za cenu dieselu, tj. jeden a půl průměrného platu, takže je na něm ještě nějaká práce. V6 z Mondeí mi nepříjdou úplně marný, navíc jsou vcelku odolný a spotřeba není nikterak kulervoucí...
Časem bych to viděl na šestiválcový XJčko, s těma se u nás taky docela roztrhnul pytlík.

Rush
27. srpna 2020, 14:05
0

A hele, čiči... copak je v tom za motůrek? :) XJ by mě lákalo taky, ale žel bohu rád kvrdlám řadičkou.

Hádej Kdo
27. srpna 2020, 14:45
0

Dvouapůllitřík ;) Poměrně humorné jsou zadní sedačky v bílé kůži, velikostně odpovídající jedničkové Fábce. A taky možnost je sklopit, jenž se majiteli poštěstilo jen s nejvyšší výbavou...

Jinak sehnat slušný XJ6 s kvedlačkou v rozumné výbavě a za rozumný peníz asi taky nebude legrace... Podobně jako konfigurace Xtype - benzín - manuál - kombajn

Rush
27. srpna 2020, 15:05
0

Tak tak... jeden pěknej X-type kombajn 3,0 v manuálu mi v minulosti utekl, ale napravil jsem si chuť eSkem.

Dvaapůla do toho X-ka bude tak akorát. Jasně, sezení vzadu ani kufr nejsou úplně doménou tohoto povozu. :-)

Honza P
27. srpna 2020, 13:31
0

Taková KIA Sorento 1. gen taky není k zahození. Když se z toho sundá maska tak nikdo nepozná že je to KIA. Poctivá 4x4 a na tažném 3000kg.https://auto.bazos.cz/inzerat/124048607/kia-sorento-25-crdi-103kw-vyborny-motor-spolehlive-tazne.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/124398018/kia-sorento25crdi-125kw4x4faceliftkuze.php

reagovat
Jenda_K
27. srpna 2020, 23:16
1

Souhlasím, jen opravím Sorento I po facelitu v automatu má na tažným 3500 kg a s V6 3,3l to má 256 koní,

Irwinek
27. srpna 2020, 14:33
0

Paradoxně za drahý auto můžeš vydávat Škodu 1000 MB - za 100 k jí seženeš v luxusním stavu a když řekneš, že stála půl mega nebo víc, nikdo se nad tím nepozastaví :-D
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/ostatni/18766736?goFrom=list
x
https://www.mototechna.cz/prodej-vozu/skoda/1000-mbx?brand=109&model=38009&sort=27

reagovat
Jakub Pospíšil
27. srpna 2020, 15:08
7

To je ale po všech stránkách smutný.

eLzyx
27. srpna 2020, 17:30
0

pozor na to, MBX má prostě cenovku krát deset, možná krát dvanáct proti klasickému 1000MB

Irwinek
27. srpna 2020, 21:31
0

Jasně, bylo to první dražší MB, který jsem našel :-) Na druhou stranu jsem někde viděl klasický čtyřdvířko, konkrétně tedy 1100 MB de Luxe za mega. Já ho před 23 lety prodal za bůra :-( A " obyč " MB už se taky nechá vidět za půl míče. Dokonce i první stovky užbjsoubna kile :-(
Ale souhlasím, že je to smutný :-(

eLzyx
27. srpna 2020, 16:00
0

ještě mne napadlo jedno auto - VW T5. To se dá už sehnat kolem 90t Kč, a zbytek peněz použít na přefaceliftování na T6.

reagovat
VoFi
27. srpna 2020, 19:13
2

A co třeba MG ZT?
Velký anglický sedan v British Racing Green. Zvuk 2.5 V6 s bonusem zástavby LPG pro správného šetřílka a to vše za pouhých 85 tisíc.
https://auto.bazos.cz/inzerat/122843831/mg-zt.php

reagovat
Rush
27. srpna 2020, 19:51
0

Kurňa to je fešák (teda mohl by bejt v kombíku a bez toho Fast and Furious paketu vzadu), proč ještě neparkuje u mě? :-D (svého času jsem pokukoval po jednom v červené... naštěstí včas zmizel. :) )

VoFi
28. srpna 2020, 09:26
0

Pravdou je, že origo Xpower křídlo působí mnohem víc elegantně. A mít to jen lištu na kufru, bylo by to skutečně classy..tady se někdo snažil napodobit okruhovku no.. Výsledek posoudí každý sám.
Jinak kombík od ZT je vážně povedený, ale sedan je sedan..

Rush
28. srpna 2020, 10:03
0

To první křídlo mi tam pasuje nejlíp. :-) XPower je spíš na plakát na zeď, ale už nejsme náctiletí... :-D
Jasně, to s tím kombajnem jsem vztahoval na sebe, jeden nepraktickej sedan už mám. Líbily se mi i Rovery 75, ale s jejich interiérem mám zásadní problém, u MG je to podstatně koukatelnější. S ostatními rovery takovej problém nemám, jednu dobu jsem ženě na poskakování po okolí málem vybíral Streetwise. :-) (a o tom, jak se biju do hlavy, že jsem kdysi nekoupil za pár tisícovek starou 216 kabrio taky pomlčím, i když možná bych se bil do hlavy i kdybych ji koupil.. a mnohem víc. :-D )

VoFi
28. srpna 2020, 15:56
0

216 v kábru.. Jedna se teď válela na netu za 15 ???? kolem a kolem slušný auto, jen rozhodně žádná leštěnka.. A střecha tekla. Nad tou se mi klepala ruka :D

Jinak co se velkých křídel týče... Ještě loni jsem jezdil tímhle. mk2 MG ZS, komplet X Power bodykit, plná výbava... A pod kapotou 2.0 diesel :D
Nakonec jsem ho prodal a pořídil mk1 ZR :D

Rush
28. srpna 2020, 20:42
0

to je pěkná dvojice, ale ten dehet pod kapotou, sakra, proč to tam dávali... :-D

... to kábro je už tak šest let zpátky. Taky se tenkrát těch hranatejch roverů válelo obecně v inzerci víc. Už nějak zmizely. :-/

Vavris Vavrisovic
27. srpna 2020, 20:27
4

Nevím no, jsou to dost obskurnosti... A6 C6 na správných kolech a implantovaným s-linem bude stačit nejen na korunu krále korporátního parkoviště, ale dost možná i na zneužití středně pokročilé zlatokopky :D

reagovat
beastar
28. srpna 2020, 02:03
1

Jo jo C6 se povedla dlouho už drží tuhle auru "supr drahý káry" a nakonec to jde sehnat pod kiliána... lágr ale pojízdnej...

Fa
Fandatik
28. srpna 2020, 21:51
0

Sic bych W211 za C6 nevyměnil, ale je to krutá realita, že C6 vypadá dneska výrazně moderněji. Pochvala do Ingolstadtu.

eLzyx
28. srpna 2020, 11:03
2

koukal jsem na mobile.de a tam se dá sehnat Mercedes SLK R171 za 4500€, což je lehounce přes kilíčko, ale to auto vypadá mnohem dráž, moc často tu v ČR k vidění není. Osadit to nějakými moderními koly ...

reagovat
eLzyx
28. srpna 2020, 15:14
1

a ještě mne napadla dvě auta - FIAT 500, protože se v nezměněné podobě vyrábí už dlouho a nikdo nemůže tušit, jak je to staré. Trochu to z venku načančat pěknými koly, nějakým polepem atp. A někdo neuhádne, jestli je to za 300, nebo kilo.
A druhým je Mini Cooper. To v podstatě to samé jako ten Fiat.

reagovat
fu
furrow
29. srpna 2020, 07:51
0

Já pořád čumím po tomhle.:https://auto.bazos.cz/inzerat/122964251/honda-legend-35-v6-perfektni-stav.php
Ale vepředu a vzadu znak Acura a na volantu Honda, tak nevím, nevím. Někdo z Vás tu má tuto Hondu...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem