načítám data...

Macyn

JménoMartin Nemrava
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 5.8 rok.
Poslední aktivitapřed 14.0 hod.
Příspěvků ve fóru3
Komentářů u článků39
Pozitivních komentářů u článků12
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Ma
Macyn
10. listopadu 2020, 09:37
-1
TopX automobilových sebevražd

Takže si to shrneme:
Petju: Wankel ty otacky potrebuje, nemuzes s tim jezdit do 4tis ot/min. (ano mužeš, ale můj názor je že to moc neprospívá)
Vojta: Totální blbost. (podpoří to videm s "píťákem" který se principiálně chová jinak a teploty jsou u něj daleko nižší než u Wankelu.)
A celý zahraniční RX-8club.com kde je to téma X milónkrát, se vesměs schodnul na tom co sem postnul, "nemá" pravdu.
Myslím že pravda je někde uprostřed a ověřím to až se mi to vysere:-D.
SOHN a syntetický olej souhlasím.

Ma
Macyn
10. listopadu 2020, 09:17
0
TopX automobilových sebevražd

A jestli ne tak keca cely Rx-8club.com :-D
The redline once per day is a good rule of thumb to follow.

"Not reving" won't directly damage the seals, but carbon buildup in our engines is a recognized problem. If you spend lots of time under 5k rpm, then yes, you are probably building up excessive carbon needlessly. This carbon will start unseating the seals, causing uneven wear, and start clogging the secondary injector ports. Those ports don't open until 6,500rpm, and under heavy load (meaning lots of throttle input). Over time, this will shorten your engine's lifespan.

I know with my 8, if I spend too much time under 5k (usually in the winter with snow/ice on the roads), my engine starts running noticeably rougher. Taking it out for a good wankle spanking, standing on the throttle through 1st and 2nd gears at least, shifting at redline, the engine smooths right up. The high V/E of the high load high rpm high heat helps to burn off and keep carbon clear. Will it remove all carbon? Nope. But it definitely helps.

Ma
Macyn
10. listopadu 2020, 09:11
0
TopX automobilových sebevražd

Možná je to jen urban legend, tak jak tady píšete, ale při vyších točkách by se měl motor zbavovat od karbonu, ovšem jestli to tak je nebo je to jen kec nejsem schopen potvrdit. Ano, je to to omýlané klišé "red line every day keep carbon away".
Jinak s posledníma dvěma příspěvkama víceméně bkralik a Vojta souhlasím.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 16:21
0
TopX automobilových sebevražd

Zdravím beaste, ano máš pravdu sme trochu "pacoši", ale TSI ti budu rozporovat na 1.2 "natjnačku" se měnily po tisících napínáky a řetězy aby to neskočilo o zub, 1.8 TSI si sama žrala výř. klapky atd. v podstatě v tom období VW neměl kromě 1.6MPI která nejela bezproblémový motor který by najel ty KM. A hadej proč ty lidi to nevypálili? pač se to vyměnilo bud natajno nebo ofiko ,ale VW se postaral. Mazda se na to v***la. V USA byla u RX-8 garance na vrub Mazdy 100000mil nebo 8 let, holt evropa je pro asiata specifický trh.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 13:39
1
TopX automobilových sebevražd

bkralik: tak melu kraviny no, kolik si teda celkem najel?

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 11:37
-2
TopX automobilových sebevražd

To Jakub shrneme si to:
Náklady za 8 let provozu jako víkendovka:
Pořizovací cena 250tis. něco zbytek nepamatuju.
Prvotní servis a "vychatní" much +/-70.(gumy, brzdy, civky svíčky,baterka sportovní kat. a drobnosti)
8X olej 1000kč. 4x kabin filtr s uhlím 340kč.
vzduch filtr od KN 1x 1200 + 300 čistici sada.
cca 5000 km víkendy za rok dejme tomu 13x nádrž x1600kč.
Najeto při nákupu necelých 70tkm.
Teď mě to může kdykoliv "v*jebat" po té co sem najel 40tis. km.
Vysí to jako "damokluv" meč sem si toho vědom, ale ukaž mi auto stejného stáří a zaměření u kterého to tak není a nemůže se nic po*rat?

Romus souhlasím.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 10:40
0
TopX automobilových sebevražd

BTW. K oleji jistě víš, že když ho měníš tak ho vlastně vyměníš jen půlku, spousta ho zůstane v motoru a chladičích a v běžných podmínkách ho z tam nedostaneš, takže mi přijde logické čím menší interval tím líp.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 10:08
0
TopX automobilových sebevražd

No takže teď si jen potvrdil že Mazda situaci podcenila, což kolega nahoře píše nebo ne?
Čistota oleje?a pač mi to tak vychází za rok?:-D stojí to 1000kč i s filtrem je to moc? (je to to minimum co pro auto mužu udělat?)
K podtáčení, pokud jedeš kolem 3 tisíc je situace ke karbonizaci motoru ideální, důkazy nemám, odborná literatura o tom hovoří, to k tomu můžu říct. Máš ty důkaz že to tak není? BTW. Kolik si v roce 2010+ viděl TSIček od wágenu kde to žere 1,5l/1000 a dle servisu je to OK(dokonce to mají psáno v manuálu). Mám "známeho" v zeleném doměčku a prostě se k tomu tak stavějí. Ano z ekonomického hlediska a ze všeho možného to je nesmysl, ale děla se z toho strašák, přitom statisticky ti "zakuká" u čehokoliv jiného vzhledem k použití motor častěji.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 09:05
0
TopX automobilových sebevražd

Takže držet olej u horní rysky je blbost?(hladina)
A měnit olej po 5tis. max.taky atd?(kvalita oleje)
A "zakukat", nezakuká jen tak, vždy to má nějaké počáteční "přiznaky" ať zvukové nebo jakékoliv jiné akorát je majitel ignoroval nebo nepostřehl.
A pravdu má v tom na půl plynu ve smyslu pokud pojedu kolem 3,5 tis. otáček na 6ku kolem kilíčka tak to vlastně skoro podtáčím.
Tak jaké debilní kecy?
Cívky svíčky kabely snad pořeší každý "rozumný" hned po koupi (BHR atd.).
Nehledě že v manuálu od Mazdy je jak piše kolega nademnou spousta nesmyslů typu výměna oleje po 20000tis. km a podobně.
Ale souhlasím s tím, že dooprvady jak na tom motor vlastně je zjistíš až po rozebrání.(ale to je hádám u všeho).

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 07:22
1
TopX automobilových sebevražd

JO a 2+2 je kombo kuli kterém jsem si RXku mohl nechat kamarád s vettou prostě kvůli dětem prodal.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 07:09
0
TopX automobilových sebevražd

Tak tak pod to se mužu podepsat, ještě dodám technickou pro autora, motrů co odejdou skutečně na těsnění "apexů" (apex seals) je tak 5 % zbytek odejde na olej a eště olej (AŤ už nekvalita nebo nízká hladina), tím se nemaže "klika" (excentrická hřídel)a ložiska, se to přidře a bye bye.
Kvalita oleje má zase vliv na karbon a "vyštipování ironů". Závěrem RX-8 je jako denní nářadí, nesmysl, na druhou stranu leckteré TSI z produkce koncernu jí spolehlivost může jen závidět hlavně (2009-2013) "řetězová reakce" že ano. Jak už sem tu psal Kdysi je to nesmysl ale když se v tom projedeš tak ten "spirit" tam prostě je.

Ma
Macyn
28. srpna 2020, 07:03
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Pojízdný jo, ale na jak dlouho? Souhlasím s Kubou. I jako víkendovka je 8ma schopná si říct o dost. S dobrým motorem(nebo budoucí investicí velikosti pořizovací ceny) dle mě rozhodně pod kilo nekoupíš.

Ma
Macyn
01. června 2020, 07:21
-3
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

beastar: Tak zrovna u RX je to o pocitu (jako s botama), na netu můžeš načíst tunu věcí o botách a taky nepřijdeš do obchodu pro tenisky a koupíš je bez zkoušení. A taky tu nebudu vykládat že Nike je předraženy "pozlaceny sh*t" pač tu zkušenost nemám.
Sem rád že mluvíš o blind fans, teď krátká ukázka jak to funguje....
Knight: hele článek o Mazdě=wankel=shit rychle to sepíšu to bude + bodíků :-D.
Blind fans přijdou a skutečně to tak je, kdyby to neudělal už po xté neozývám se.
A pokud RX a wankel někdo nesnáší tak bytostně, že to má všude potřebu "hejtovat" tak zřejmě má asi nějaký problém.
Taky bych pod každým článkem od Audi mohl psát, že je to sh*t, po rodinné zkušenosti, kdy se auto za 1,5míče rozpadlo pod rukama.
Dělám to snad?
Každý kdo se v RX projede, tak nějak zjistí, že ten motor k tomu autu charakterově patří a může to být v reálném světě nesmysl sebevětší.

Ma
Macyn
01. června 2020, 06:21
0
Ma
Macyn
31. května 2020, 18:20
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

P.S schválně jsem napsal amerikama a čekal ze pošleš podvozek c4:-) takze vklidu končím debatu těším se na dalsi článek o Mazde kde o wankelu nic nebude ale ty nas opet prekvapis a napíšeš že wankel je nahovno tak jak to tu bylo několikrát. Zatím zdar at ti vetty jezdí.

Ma
Macyn
31. května 2020, 17:18
-4
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Ne fpoho moje kuří očičko je Ok :-)ale fascinuje,me že plnou hubu kecu (nadavek nahovno atd)o tom maji většinou ty lidi co v tom vubec neseděli což opět ty potvrzujes... nez neco odsoudim k zahube vyzkousim si to a udelam si o tom obrázek, čehož ty očividně nejsi schopen.... taky tu pod článkem s amerikama nehulakam ze maji 70 let OHV a vlecku vzadu a stoji to za vyliz.... a koncim....

Ma
Macyn
31. května 2020, 14:47
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Přesně jak píšeš, jen mi připadá napsat že je to nahovno hlavne v podání Knighta úsměvné, ridicsky si o vlasnostech rx může nechat kdejaka vette jen zdát, za tim si stojím, jel sem tedy jen c4/5, vette vse dohání brutálním výkonem ten je tam tak nejak samozřejmě, u rx si tu rychlost prostě musíš "odpracovat".

Ma
Macyn
31. května 2020, 11:35
2
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Jak říkám, znám lidi co s wankelem vklidu zvládli 200tis km bez repase z toho cca "tvrdě" 30-35 tis. na okruhu a taky znám lidi co dokázali nesmrtelné OHV pohbřít 2x během 30tis.km. obojí taky na okruhu. Mazda je mi sympatická pač to zkouší to je celé a tak nějak mě přirostla k srdci.

Ma
Macyn
31. května 2020, 11:12
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Principiálně rozhodně Ano! Jinak už by to nebylo OHV nebo se pletu?Jinak k tématu Mazda je nahovno jak píšeš, mám už cca 15 let mám jen Mazdy z toho jedna Rx takze úplně nahovno z tvého pohledu, světě div se vše funguje. Soused samy BMW (M5,X5M50d) i tu nesmrtelnou vettu C6 měl a pak tu v ulici zaclani na vánoce s dodávku ze nic nejezdi:-D.(jo vettu zadržel 2x) takze je to většinou o lidech a pristupu technická věci je přikládán moc velky důraz.

Ma
Macyn
31. května 2020, 10:43
2
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

No, přistupovat všichni touto filozofií ke všemu, tak tu máme právě teď ranný středověk :-D.

Ma
Macyn
31. května 2020, 08:39
5
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Tak ne každý vydrží 50roku s OHVckem????

Ma
Macyn
21. října 2019, 09:02
0
Ma
Macyn
26. září 2019, 15:07
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

krab: "Mazda tohle okopírovala, protože u 124 Spider / MX5 ND" nevím jestli tohle Mazda okopírovala bo co, ale tohle řešení s velkým otáčkoměrem a digit speed má RX-8 někdy v roce 2003. btw. u vrcholových motorizací Mazdy(3/6 možná i mx) (revolution/revolutio top) to bývá taky tak akorát tedy není ručička svisle:-).

Ma
Macyn
13. června 2019, 11:46
13
Autíčkářovy rady na cestu do Chorvatska

Super rada:-). btw. Ćeši a Chorvatsko to je jak populace lososů, vletě půl republiky migruje, pak se nám v moři vytře a zase migruje proti proudu zpátky:-D. Co dodat když je to baví:-).

Ma
Macyn
27. prosince 2018, 21:23
0
Bazarový snílek: Exoti za pár

Naprosto souhlasim krabe je to o tom si tu rychlost odpracovat. A toho si na tom aute kupodivu cenni I lidi co bezne jezdi auty s vic konmi vetsi kubaturou I vehlasem.

Ma
Macyn
27. prosince 2018, 17:03
1
Bazarový snílek: Exoti za pár

O tom sem mluvil za kilo fakt nijakou dobrou rx bez vyhledu na velky servis nesezenes. Jinak rxku mam trhac asfaltu to neni rozhodne, drive feelingu ale na rozdavani ma dost znam lidi co maji vette I rxu a sami ti reknou ze ve vette je ten vykon tak nejak samozrejmy ale v rx se bavi vzdy vice tak si to preber jak chces. Sedel si nekdy v rx pac to co tu siris jsou klasicke hospodske kecy ktere znam, pul republiky vi ze to jede jak hnuj a druha pulka v tom jela nebo to vlastnila...az se cloveku nechce verit ze jich tolik v Hirosime vyrobili....

Ma
Macyn
27. prosince 2018, 14:44
2
Bazarový snílek: Exoti za pár

Tak Rxku za 100 odvazny chlapec???? to tak dalsiho stovika na repas a buh vi co.

Ma
Macyn
30. října 2018, 19:41
1
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Jo jenže pokud bude brát po FL tak 2.0 je přímovstřik. Jinak po 2.5 se de jako po "flusu" po FL na "mobile" většinou tak 5kusů.

Ma
Macyn
10. září 2018, 06:58
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

JJ přesně jak říkáš 2km na rohlíky to není, pokud někdo dojíždí 20km+ tak bych se toho až tak nebál:-).

Ma
Macyn
09. září 2018, 20:39
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Knight: s těma bláznama je to subjektivní, já třeba nemám ani zimáky, takže je to u mě jasný ale , jsou lidi co to provozujou celoročně a daily, já bych to jednak tomu autu neudělal a druhak mám další 2 auta na "rohlíky":-).

Ma
Macyn
09. září 2018, 19:14
2
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Knight: Dá se s tím fungovat znám i pár bláznů co jezdí celoročně. Paradoxně slabší 141kwtova Rx-8 s 5q je do města nepoměrně lepší než 170kw s6q. U nás to je s tím řezáním zatáček nějak obráceně, čím víc to drtíš tím dřív malý spí a máš klid:-D.Jinak pravě kamarád se té C4 zbavil pač pořízením potomka zjistil, že vyjede za sezonu asi tam 2x, kdežto já nemám problém vyjet klidně na dovolenou kočar do kufru vleze kupodivu;-) a zadní sedačky jsou pro děti jak dělané. Ano, vím že big/small blok jsou nesmrtelné a přesto to někdo dokázal uštvat na té kamrádově C4. Rx sem kupoval jako bezdětný svobodný mladenec :-) s ti abych se toho jen tak nemusel zbavovat narozdíl od kamaráda:-). Jo jinak fun story ze života, jedeš pro potomka do porodnice a teď tam všude fotříci v těch svých TDI supersportech čumi na tebe jako na blázna, kam to dítě nacpeš;-)

Ma
Macyn
09. září 2018, 13:58
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

knight: mno každému sedne něco jiného, kamarád měl vette C4 nějak poslední roky výroby, ačkoli je to z laminátu tak mě u toho chyběla ta "lehkost" co má Rx, (jo a GO dělal hned jak to koupil při 80tis mil). Rx-8 je o kompromisu a pokud máš rodinu, nebo se ti rozrůstá tak aspoň neposloucháš "hemzi", že máš auto jen pro zábavu i když to tak je:-D.

Ma
Macyn
07. září 2018, 20:15
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

To beast vesměs souhlasím, akorát že rozdíl mezi Zondou a Rx je v tom, kromě pár set koní:-D, že k RX se dostane větší skupina "bezmozků" proto má Rx pověst takovou jakou má, což je škoda.

Ma
Macyn
07. září 2018, 20:12
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Jo vesměs jo, při měnění svíček dávat pozor jsou dva druhy svíček v RX L/T= lead/trail hlídat olej, je dobrý mít kolem horní měrky aby si dobře mazala i klika, jinak standardní auto úkony, RX-je vyjmečná motorem, zbytek se dá vždy nějak ubouchat přes mechanika a Youtube:-D. Měl sem z toho taky vítr, nastudované kotel, základ je koupit kousek v dobrém stavu, což se mi asi relativně povedlo, mám to jako víkendovku, takže za 5 let sem najel necelých 30tis.

Ma
Macyn
07. září 2018, 13:21
1
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Je to o "zachazení" netočit studené, nezdechávat studené, redline every day keep carbon away atd. pak najedeš na "jenu repas" klidně 100 - 160tis. km, pak sou tu "hov**a" co sednou do auta nastrtují, ha na otáčkoměru je 10 tis otáček brm brm:-D. Imho i tak Rxky mají lepší výdrž než některé generace TSIčkových koncernů:-D, což je docela smutné. (jo a chlapi v hospodě ti řeknou že wankel žere moc olej! ano dolévám až litr oleje na 4tis km. což je míň jako kdejaký wágen, který se nebojí do návodu k obsluze napsat že litr oleje na 1000 je normál:-D).No a do mazda servisu nejezdit(až na 2-3 vyjímky), mít šikovnýho mechanika a říct mu co a jak má udělat, když máš volšový ruce jako já:-D(olej/filtry zvladnu sám).

Ma
Macyn
07. září 2018, 11:45
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Bohužel drahý beaste, todle vím už dávno, pač jednu RXku mám, ale nechtělo sem mi to vypisovat, tak sem od někud dal citaci "chytráku". Ale chápu, že lidi jako ty najdou jak se u nás říka v "h***ě chlup".

Ma
Macyn
07. září 2018, 09:26
2
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

"Řízení využívá elektrický posilovač namísto starého hydraulického. Moderní posilovač usnadňuje nouzové zastavení na krajnici v případě, kdyby za jízdy zhasnul motor. Dokud je v provozu elektrická síť vozidla, řízení tzv. neztuhne jako v případě hydraulického posilovače." a "Nastavení elektrického posilovače řízení má naprogramovanou mapu, jenž upravuje jeho odezvu v závislosti na rychlosti vozidla, ovládací síle na volant a otáčkách motoru."

Ma
Macyn
07. září 2018, 09:24
0
Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Až RX-8 má elektro-mechanický ;-)

Ma
Macyn
28. června 2018, 10:33
0
Metalex: Zlaté české ručičky

A to, že v tom vlastním supersportu bylo 40% dílů z tebou zmíněného favorita už je OK? ;-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem