načítám data...

BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Trojkové BMW by chtěl každý. A co když se snažím odlišit a chci najít lepší, zaručeně skvělé řidičské ojeté auto? Pořádně se zapotím. A nakonec stejně koupím starou trojku.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mám pocit, že jestli na evropském trhu starších ojetin existuje přeceňované auto, je to právě trojkové BMW. Pojďme si to živě představit. Jsem kluk nebo holka toužící po prvním řidičském autě. To, které chci, pokud to nemůže být právě roadster z Japonska, je BMW M3. Jenže auto, na které mám konečně našetřené peníze, není BMW M3, ale právě trojka řady E46.
Týdny procházím různé weby o autech a klubová fóra, abych třeba našel chytrou alternativu, nějaký ‚cool top tip‘, se kterým vyzraju na ostatní. A koupím ještě lépe. Jenže co se nestane? Místo toho se na těch internetech dozvím, že na Mazdu RX8 ať radši zapomenu. S ní budu stále v servisu. A až bude moje drahá polovička čekat miminko, bude ten náš japonský zázrak i přes jeho malé protisměrné zadní dveře opravdu nenávidět. Můžu pořídit zajímavou exotiku ve formě Nissanu 200 SX . Jenomže to dřív uvidím padat z nebe meteor, než objevím opravdu seriózní nabídku na funkční auto v mém maximálním cenovém limitu. A co dál? Asi na stovce různých webů se stokrát dozvím, že předokolku nebrat, že zkrátka správné auto má předními koly pouze zatáčet. Už to chápete? Trojkové BMW je totiž jednookým králem mezi slepými, vládce třídy bez jakékoli konkurence.
Já jsem si jedno velmi zachovalé a zajímavě vybavené nedávno půjčil ve společnosti AAA Auto a budu zkoumat, zda je to vážně až takové terno.

Elegance BMW podepsaná Chrisem Banglem, ano tím nenáviděným Banglem!

Na vývoj řady E46 byl najat šéfdesigner Erik Goplen a studio Designworks USA. Cílem bylo vyrobit auto aerodynamičtější, pevnější a zkrátka po všech stránkách lepší, než byl jeho předchůdce. To je celkem logické. Na práci už tehdy dohlížel Chris Bangle. Ano, ten Bangle, kterého zatratí většina pravověrných fanoušků značky za to, že schválil k výrobě nevzhlednou kreaci v podobě pětkové řady E60. Přitom to byl právě on, kdo v roce 1997 podepsal finální podobu nadčasového, tradičního a nejhezčího trojkového BMW vůbec. Fanouškům značky a především jejich fanatismu se člověk jen tak nezavděčí.

Auto nahradilo odcházející řadu E36 ve druhé půlce roku 1998 a o rok později přišel na trh elegantní kabriolet a naše zkoušené kupé. Jedno podobné trojkové BMW jsem kdysi vlastnil. Také proto se po usednutí do kožených sedadel z programu Individual vyvedených v oranžové barvě cítím jako doma. Přede mnou ční sportovní tříramenný volant a kaplička tradičních kruhových přístrojů. Potah přístrojové desky je příjemně měkký a má kvalitně působící texturu. Široký středový tunel s náznakem natočení k řidiči zase dodává dojem pevnosti a robustnosti. A celé to tak zajímavě smrdí. Vastně chci říct voní.

Auto si přebírám od Martina, šéfa PR ve společnosti AAA Auto, velkého blázna do starých Mercedesů. „Budu si muset jít někam umýt ruce“, říká vylézaje z bavoráku, a přitom se směje. Zato já pocitově sedím ve ‚svém‘ starém dobrém BMW. Nastartuji klíčkem tichý a klidný řadový šestiválec, který se dnes již vážně nevyrábí, a zařadím na tuhé a přesné řadící páce za jedna. Manuální převodovky těchto BMW mají sice delší dráhy řazení, ale jsou velmi mechanické. Když člověk nic neuspěchá a celým zápěstím citlivě vede páku kulisou, má z toho velmi dobrý pocit. Moment. Já tu mám automat Steptronic. Volím tedy „D“ a vyrážím za charakterního ševelení šestiválce kupředu.

Trojka BMW je auto pěti vůní, nejen pekingská kachna

Už jsem to nakousnul. Čínská kuchyně je navenek pouze rýže a k ní nudličky masa z útrob mrazáku čínského restauratéra polité univerzální hnědou omáčkou. Tak může působit i trojka od BMW z velmi povrchního pohledu. Všechny jsou stejné, maximálně má některé rádoby ‚M-paket‘, jiné ho zase nemá a klape mu pod kapotou naftové srdce. Zrovna jako český mýtus o jednotvárnosti čínské kuchyně je přesvědčení, že trojková BMW jsou jedno jako druhé, nesmysl. Ani náhodou. Právě charakter E46 se dal výrazně odlišit použitou konfigurací.  V různých textech se často omílá sportovnost a člověk téměř získá pocit, že trojka od BMW řady E46 je kapesní závoďák. Toužíme zkrátka po té M3. A to si představte, že i M3 je v sériové podobě vlastně svým způsobem hlavně charakterní gétéčko. Jenže i tak jste vždycky toužili po M3 a doufáte, že daleko levnější 330Ci v M-paketu z výroby téměř uspokojí všechny vaše sny po nedostižném pravém emku.

Částečně je to pravda. Auto je sice podstatně měkčí, daleko méně peprné v touze po vysokých otáčkách a postrádá onen nakřáplý hrubý zvuk emkového šestiválce. Usadíte se do emkových, velmi anatomických sedaček potažených jemnou broušenou kůží a na chvíli se zasníte, že vlastníte svůj vymodlený sen. Zapomeňte na to. Emko to nebude ani s úpravami. I tak ale máte poměrně silné auto, s nímž se cítíte velice intenzivně spjati a máte dostatek informací od zadní nápravy, která vás pohání vpřed. Hydraulický posilovač řízení je nastavený do komfortu, i přesto poskytne slušnou porci informací od předních kol. Dobrá, toho citu od předních kol je tu postupně s každou novou generací méně a méně. Ale v kontextu aktuální doby a po zkušenosti s některými manažerskými sedany, což nakonec stará trojka je, můžu mít těžko výhrady.

Pokud jste se nechtěli snažit imitovat vysněnou M3, dalo se trojkové kupé nakonfigurovat úplně jinak. Přesně toho využil první majitel mého zkoušeného auta. Vůz je slabší verzí řadového šestiválce s označením M54, dvouapůllitr spojený s pětistupňovou automatickou převodovkou Steptronic. Tenhle motor je podle mnohých vůbec ten nejlepší výběr pro trojkové BMW. Lehce se vytáčí, zní velmi příjemně a jeho tóny se rozeznívají sladce jako créme brulée na mém mlsném jazýčku. A má pěknou výkonovou špičku těsně před šesti tisíci otáček. Není moc silný a netáhne tak mohutně jako svého času nejlepší motor roku 2000 s kódem M54B30 v provedení tři litry. Automat se k němu hodí a nehodí. Problém je, že pokud nechcete mít v trojkovém kupé automat, potřebujete variantu 330Ci, která si chce se svým M-paketem hrát na malou emtrojku.

Tohle je Individual. Moc příjemně vybavený, ale s obyčejnými sedadly v kůži dakota bez bočního vedení, velmi elegantní dřevěnou dýhou v interiéru a černým potahem stropnice. Je to automobil pro člověka, který v trojce nehledá sportovní duši tak moc intenzivně a nechá se naladit na její komfortní vlnu.  Mám pocit, že až po pár dnech strávených v tomto exempláři jsem pochopil smysl bytí a předností starého trojkového bavoráku. Tou devízou je elegance a komfort spojený s pocitem kvality a dobré kontroly. Protože ono to úplně sportovní auto není. Jde o velmi nadčasový stroj, asi právem přeceňovaný, který v mých očích zkrátka neumí zestárnout. Radši se ale neptejte mé drahé polovičky. Jí totiž vyšlo z úst cosi o „vyzobané slunečnici“. Elegantní trojky ve výbavě Individual zkrátka není hodna! No nic, nákup této hrdinky minulosti neklapne a nebudu se tím pádem těšit každý den na usednutí do oranžovohnědých sedadel postaršího bavoráku. Dávám šanci ostatním!

Verdikt a rada otce Fura

Osobně bych stejně toužil po 330i v M-paketu s manuální převodovkou a bral ji jako útěchu za nesplněný sen v podobě M3. Jenže protože jsem letos už týden v  M3 E46 strávil, vím, že stojí za to šetřit a koupit si originál. O to hůř si lze rozumně vysvětlit touhu po stejném autě, akorát třikrát tak dražším. „Vždyť je to stará vyzobaná slunečnice, dřív se mi líbila, ale „come on“, dneska už je to starý.“ Přesně tohle vám řekne vaše partnerka, přítelkyně, manželka. Živě to vidím. Bohužel to bude patrně tvrdit i o pravé M3, protože v ní vidí stejné auto, jen s více výfuky, trochu širšími blatníky a decentní výdutí na kapotě. Přesto je na trojce E46 ve všech variantách cosi magického. Bude to nestárnoucí klasika, zrovna jako všechny její předchůdkyně, a možná že za deset let začneme psát něco podobného i o té trojce, která přišla po ní. Bavoráky totiž umí postupně zrát a jejich nadčasovost poznáváme s odstupem. Myslím, že přesně tento pocit se u mě začíná rodit ve vztahu s šestkovým kupé, rovněž z pera Banglovy návrhářské hutě. Už je totiž na světě patnáct let.

A na co si dát coby majitelé pozor? Třeba na to, kde auto parkujeme. Pokud koupíme opravdu pěkný kus, bude bohužel přitahovat individua všeho druhu. Spolu s tím musíme i my sami  tak trošku přijmout image šmelinářského veljupka. Nad to se ale umím povznést celkem snadno a kšiltovku nenosím. Technicky je to vážně robustní a bezproblémové auto. Jezdí jich hodně a najít garážového specialistu není složité. Vlastně je dobré najít opravdového specialistu, protože každý druhý domácí vrtal má pocit, že starému trojkovému BMW rozumí.

Hlavní bolestí je podvozek s hliníkovými rameny, v nichž se na našich kvalitních silnicích postupně vymačkají silentbloky. A vyskytuje se i potíž s vytrháváním uložení zadní nápravy z části rámu, kde se umí vytvořit praskliny. Nejčastěji se stává u M3, kde se to díky vyššímu přenášenému výkonu na zadní nápravu vyskytuje nejčastěji. Pozlobí nás i koroze. Dnes již vyjímečně najdeme tuhle trojku bez jakékoli bublinky rzi v oblasti lemů zadních blatníků nebo na víku kufru, nad osvětlením SPZ. Auto má své roky, takže občas pozlobí vůle v uložení kardanové hřídele, manuální převodovka bude mít vymačkanou kulisu řazení. Poznáte to tak, že se vám nechce dobře vracet například z pětky zpět do středové polohy.
Eletrická výbava je docela trvanlivá, dobré je si vše vyzkoušet, včetně elektricky vyklápěcích bočních okýnek u kupé. Klasickým koloritem všech starších BMW jsou pak mizející pixely na přístrojovém štítu. A jak jsou na tom motory? Nesmrtelné řadové šestiválce BMW se přece jen časem vyvíjely a jsou s každou novou verzí složitější. Řada M54 je ještě ze starého světa, z mých opěvovaných devadesátek. Problémem může být přílišné zanášení karbonem při zanedbané údržbě. Mohou také ztvrdnout gumová těsnění pístků nastavujících časování vačkových hřídelí u variabilního časování ventilů VANOS. Něktreré motory zkrátka občas začnou klapat jako diesel a to i starší M52jky. Například, když se motor opravdu hodně zahřeje ostrou jízdou. Je to opravitelné a není fatální vadou. A jak poznamenal redakční kolega Vavris: “Pozor, M54 na rozdíl od jeho předchůdce umí poměrně rád konzumovat olej.” Týká se to všech, ale zejména třílitrů v prvním roce výroby. I přesto po vlastní víceleté zkušenosti s řadovými šestiválci od BMW mám dojem, že jsou to skvěle navržené pohonné jednotky, prosté jakýchkoli dětských nemocí. A vzdají to jen v případě, že se o ně majitelé v kšiltovkách nestarají a zkoušejí ‚burnouty‘ s obyčejným jednoduchým diferenciálem.

Děkujeme za zapůjčení společnosti AAA Auto a.s., konkrétní auto je stále na prodej.

A pokud rádi koukáte na Alexe a britský Carthrottle zrovna jako já, nenechte si utéct jeho recenzi podobného bavoráku.

Technické údaje

BMW 325Ci (2000-2005)

Motor: zážehový řadový šestiválec M54B25
vpředu podélně, DOHC, 4 ventily na válec, proměnné časování ventilů VANOS
Zdvihový objem: 2 494 cm3  (84 mm x 75 mm)
Maximální výkon: 141 kW/192 k při 6 000 ot./min
Točivý moment: 245 N.m při 3 500 ot./min
Převodovka : automatická pětistupňová
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 225/45 R17 
Rozměry: 4488 x 1745 x 1369 rozvor: 2 725 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 520 kg 
Maximální rychlost: 237 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 sekund
Spotřeba: 9,5l/100km  (za celý test – převážně město)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
26. listopadu 2017, 11:10
2

BMW nejsou můj šálek čaje...ale pokud si nějaké vybrat, tak E39 nebo E46. Mě přijde že ten design vůbec nestárne a pořád je tak nenápadně elegantní.

reagovat
beastar
26. listopadu 2017, 17:56
1

Ty ženský jsou v tomhle všechny stejně divný :) Když jsem to chtěl asi někdy v roce 2008 kupovat manželce jako auto čistě pro ní a to jsem měl vyhlídlou fakt krásnou. Tak co mi řekla? To je tak hnusný auto a v tý stříbrný se na to nedá koukat to je tak pro nějaký mladý pitomce.

Žáří 2017 kdesi u Mnichova:

Co je támhleto za auto v tom levým pruhu?? Jaký? Znáte to votrava něco vysvětlovat. No to stříbrný támhle..... Řikám to je bmw trojka e46 v kupé to už je dneska starej krám. To vypadá krásně ale! Tak jsem se zarazil a řikám co prosím? Však si to x let zpátky nechtěla. Cože já.... Tohle se mi líbí. Jo ale stříbrnou nesnášíš ne? Na tomhle je pěkná.... Takže když to dobře dopadne budeme prodávat na jaře suv a kupovat přesně podobnej veterán......... Ženský jsou víc podobný Alfám, ale líbí se jim bavoráky. Vyzobaná slunečnice je u nás AR 156 ......ne podle mě.

reagovat
GanGreen
26. listopadu 2017, 19:47
0

jaká vyzobaná slunečnice? kdo to řek?

krab
26. listopadu 2017, 21:03
0

Beastar : To jsi mne pobavil :) Naše ženy jsou zkrátka stejné! U nás to funguje tak, že stříbrná E46 sedan bude u ní ta obrazně "vyzobaná slunečnice", zatímco pak najednou uvidí coupe, např. v Imola rot barvě a je z toho hned : Hele, co to je? To je pěkný BMW, viď? :-D ...Někdy se doma zkrátka taky hodně nasmějeme ...

ToMyx
27. listopadu 2017, 11:48
0

Mám doma pár podobných zkušeností, ten vývoj barev je, koukám, všude stejný!! čím blíž k červené, tím lépe:-)
Cokoli v černé/šedé/ stříbrné, to je přece úplně jiné auto, ne?:-D Poslední dobou se mi daří prosazovat modrou metalízu, ale mám to jen takt tak...

Pólin
27. listopadu 2017, 11:57
1

Tak vidím, že nejsem sám, kdo s manželkou zažívá podobné peripetie. Jak jsem jel kupovat poslední auto (impreza kombi) tak jsem jí před tím ukazoval na telefonu pro ilustraci WRXko na zlatých kolech. Hlásila něco v tom smyslu "Ježiši, to je tak hnusné auto...to bude ostuda s tím někam vyjet." Dovezl jsem tu stejnou jen na stříbrných kolech a reakce byla nečekaná- "ty jo, krása, moc se mě to líbí..." :D no asi je to všude stejné...

briza
27. listopadu 2017, 21:46
1

Díky bohu, žiju teď jen se psem, kterému je nějaká barva jedno a zajímá ho pouze to, jestli kufr disponuje dostatečným prosklením, aby z něj mohl řvát na Amíga, když se jedeme otočit, případně se v něm rozvalit a pohodlně si přelíznout kulky. Barvu naštěstí neřeší, byť teda občas zkropí zadní nárazník, takže modrá metla mu asi nevoní.

briza
27. listopadu 2017, 21:52
0

Jinak E46 jsem kdysi chvíli měl. Byl to sice sedan a navíc fdechtu, ale zas byla černá a měla vevnitř červenou kůži. Říkal jsem jí oplodňovák a musím uznat, že svému jménu dělala čest :)

Romus
26. listopadu 2017, 18:52
0

E46 vs RX8... To je to, oč tu kráčí...

reagovat
KS
26. listopadu 2017, 20:41
0

Kdo chce manuál, jsou M54 fajn díky přímé reakci na plyn, zase v E90 jsou lepší automaty a výkonnější motory. E46 330i je takový malý ideál, kdo s tím najede tak do 15000 km ročně, měl by v klidu zvládnout i tu spotřebu oleje. Další skvělá kára je E92 325i, protože motor do určitého roku je ještě "MPI" (oproti 330i) a přitom už může mít navigaci atd., spotřeba kór v manuálu je víc než příjemná...

reagovat
Ho
Honza123
26. listopadu 2017, 21:56
1

Reakce na plyn u m54 moc idealni neni, uz me plne elektrickou skrtici klapku, proti M52TU je to bida, proti M52 jeste vetsi..

e9x s neprimym vstrikovanim byly i 330i..

krab
26. listopadu 2017, 22:24
0

Na to, že elektronický plyny byly na začátku, tak to BMW zvládlo ještě celkem dobře. Ale souhlasím. Mám Z3 s motorem M52TU a reakce na plyn je tu lepší. Ale taky je to komplet jiný auto, generačně starší, lehčí a mechaničtější. BMW s motorem M52 single Vanos jsem měl taky, ale už si vážně nepamatuji jak citlivý byl plyn. Navíc to byla relativně těžká pětka.

Kupodivu mají dobrou odezvu na plyn i ty novější BMW motory se systémem valvetronic, čili bez klasické škrtící klapky. Například motor N52 v Z4 3.0Si se ovládá výborně... Navíc ten celej motor je fantastickej.

O S54 logicky ani nemluvě. Tam je zkrátka ta 6ti klapka a reakce na plyn je zkrátka boží. Skoro je tam zbytečná možnost volit "sport" , rychlejší reakci, po delším zkoumání a hledání jsem já konkrétně dospěl k názoru, že je lepší a citlivější jezdit na standartní mód. Všechno se líp kontroluje a dávkuje... no jo no... toto je ale asi "Best engine ever" :-D

Snowman000
27. listopadu 2017, 10:54
0

Jednu 325i som mal doma a ta reakcia nebola teda uz ziadny zazrak, je to uz predsa len elektronicky plyn...pomohlo ale pravidelne robit reset pedalu plynu: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=760867&highlight=style+37

Tiez pomohlo nahrat SW motora z EU4 na EU2 :P

MadMattCZ
26. listopadu 2017, 21:06
0

Pro mě je tohle auto už trochu na hraně. Na jednu stranu zřejmě poslední trojka, co by mě bavila řídit a na druhou stranu už je moc nová a složitá na zveteránovatění.

reagovat
MadMattCZ
26. listopadu 2017, 21:24
0

A vyzobaná slunečnice je to i z mého pohledu, jelikož se do E46 nedával samosvor :D

abc
27. listopadu 2017, 00:52
0

Pro mě je E46 stále jedno z nejpříjemněji jezdících aut. Dostatečně komfortní, ale zároveň sportovní, dostatečně prostorné, ale zároveň ne těžkopádné, dostatečně moderní (bezpečné) ale zároveň ne přetechnizované (milion displejů), dostatečně vybavené (xenony, dešťový senzor, ..) ale ne zbytečně moc (elektrické nastavování volantu, vzduchový podvozek).

Taky mi připadá, že konkurence moc neexistuje - možná kdysi Toyota Supra MK3 nebo Nissan Silvia.

Pořád si nejsem jistý, jestli brát radši M52TU (323, 328) nebo M54 (325, 330).

E39 je taky robustní a dobře postavené auto, ale to už na mě působí staře.

reagovat
Ho
Honza123
27. listopadu 2017, 01:17
0

Jen par doplneni pro pripadne zajemce: tenhle konkretni kus moc dobre nevypada, interier je dost vyzily (na 150kkmurcite nevypada), na aute je M packet predni naraznik, ktery ke zbytku nepatri.. A ty chromove venkovni doplnky jsou opravdu hodne nevkusne, byla to originalni volitelna vybava, nastesti se moc casto neobjevuji..

K technickym detailum a zavadam:
u zadni napravy je problem s vytrhavanim napravice z kastle (cca od roku 2000 by to melo byt lepsi, ale riziko po letech samozrejme je, zvlast u vice rezavych aut).

U vanosu se nic nezatuhava, ale casem ztvrdnou tesneni na posuvnych pistech, ktere nastavuji vacky, a prestanou tesnit - nastesti se to da celkem jednoduse vymenit. (s gumovymi tesnenimi je na techto motorech po letech celkove problem, protoze kvuli vyhrivanemu termostatu udrzuje motor pri nizkem zatizeni hodne vysokou teplotu)

Nevracejici se radici paka je zpusobena pridirajicimu se pistky na jednotlivych rychlostech - jdou vymenit bez rozebirani prevodovky, opravna sada stoji par stovek.

Predni ramena - z nejakeho duvodu snad u kazde recenze stareho BMW zazni, ze odchazi predni naprava. Je to nesmysl, originalni ramena vydrzi klidne 250kkm (nekvalitni druhovyroba uz samozrejme ne). To ze jsou ramena z hliniku nema na zivotnost zadny vliv (jen na cenu vymeny, protoze cepy uz nejdou vylisovat jako u e30, nebo e36).

reagovat
krab
27. listopadu 2017, 09:34
0

Dík, za upřesnění detailů , já to nerozepisoval v detailech, už by na to nezbyl prostor. Přední ramena tedy OK, uznávám, vzal jsem to z různých "buyer's guides" a všude to bylo jak píšeš. Já jak v pětce E39 ( kde se to opravdu vždy zmiňuje jako slabina) problém neměl ani po ujetých téměř 100tis. km , ale příčítám to výběru vyjímečně zachovalého kousku. U Trojky E46 jsem taky neměl vůle. Ale zase jsem tehdy koupil velmi zachovalý exemplář.

Ke konkrétnímu autu, pro zájemce: Je to auto původem z ČR, historie je dobrá, dohledatelná i průběh km si snadno zkontrolujete podle údajů z STK. Není rezavé, až na jeden malý puchýřek na PZ blatníku. Lak je ve výborný kondici, minimum kosmetických vad. Interiér se mi nezdál zvlášť opotřebovaný, celkem mi to na nájezd km sedí. Stavy interiérů vs. km se často fakt dost liší. Záleží na tom jak se majitel stará a taky i kolik ten řidič váží. :) A hlavně na počtu majitelů. Dálniční auto po 1 majiteli s 300tis na tacho někdy vypadá líp než městské auto po 5 majitelích se 150 na tacho...
Mechanicky je v pořádku, motor běží obzvlášť tiše a hladce, převodovka řadila správně i v manuálním režimu. Jezdil jsem s ní asi tři dny. Na autě je pár drobných závad a možná už nějaká menší vůle na podvozku, bude chtít servis a doladit pár drobností ( jako každé takto staré auto - až na výjimky) a bude bezva. Je to pro někoho komu se právě líbí tahle specifikace, je dost neobvyklá.

Va
Vasek7
27. listopadu 2017, 12:46
0

Ohledně toho Vanosu..zdá se že se vyznáte. Mám 328i z r. 2000. Nejdřív mi chcípal motor na volnoběh, ale ne úplně studený, jen pří "napůl ohřátém motoru". To spravila aktualizace řídíci jednotky, nicméně teď se při stejné teplotě auto silně rozklepe(asi jako špatný TDI motor za studena). Až se ohřeje, tak to zas přejde. Mechanik 1 mi řekl že si mám zvyknout, mechanik 2 to napojil na diagnostiku, řekl ŘJ chyby nehlásí a že si mám zvyknout. Co s tím?
Mám takový pocit že oba dobře ví čím to je, ale že se jim do toho nechce :)

krab
27. listopadu 2017, 13:24
0

Doporučil bych ještě třetího mechanika. Mám stejný motor, ale v BMW Z3 a musí běžet hladce a bez vibrací v celém spektru otáček i teplot. Před návštěvou mechanika 3 bych zkontroloval zjevný banální věci. Olej, stáří a hladina + svíčky + palivový filtr + vzduchový filtr. Jestli něco z toho je v autě dlouho, nebo nevíš jak dlouho, vyměnit za nové, stojí to pár korun. Pak bych šel na doporučení třeba BMW klubu k dobrému mechanikovi 3. Asi to může souviset s Vanosem, ale nemusí. Kamarád měl M52 ( single vanos) a jako diesel mu motor občas poklepával ( svrchu) po hodně ostré jízdě, např. na track day. Tvůj problém je jasně jinde, takže to může být něco jinýho než souvislost s Vanosem..

wa
wacso
27. listopadu 2017, 01:34
-1

To je ale mizerný článek. Polovinu času jsem se potácel mezi tím co autor kdysi měl, a neznal a mezi tím, co mu půjčili a nepochopil. Zbytek textu je rozevlátá směsice dohadů chlapů od pumpy, co 'dělaj do aut'. (Rozuměj zoufalci, jejichž otcové možná před deseti lety ještě tahali vraky ze Sachsen)

reagovat
Ha
Hanyz
27. listopadu 2017, 08:34
-1

Já chápu, že ani tu ojetinu nepůjčí k testu zadarmo, ale tahat to z AAA? Pobavila mne i douška, že dotyčný stroj je na prodej - a ještě dlouho bude, dokud se nenajde hejl, který jim na tu taktiku "nebourané po důchodci, 1x do měsíce to jelo kilometr ke kostelu" skočí.

reagovat
beastar
27. listopadu 2017, 17:17
3

Nevím jak dlouho to tady čteš, ale tohle je asi 10té auto z áček o kterým se tady píše. Zdaleka to nejsou jenom takhle obyčejná auta:) Mě by spíš zajímalo kde jinde, než v bazaru s velkým skladem by si chtěl shánět ojetiny k testu aby si o tom mohl psát. Dělá to tak každej a buď to je z Esa a nebo Áček sem, tam Davo a podobný. A mimochodem to že v áčkách mají jen vraky si v dnešní době může myslet jen skutečný "odborník". Taky je nemám rád, ale z hláškama o kostelu prodáváš dneska akorát a tobě podobný kolotočáři na bazoši. Přesně v duchu hesla podle sebe soudím tebe co,)

st
stirling
27. listopadu 2017, 10:15
0

Mal som E46 so 6valcom 4 roky a myslim ze tych problemov je tam viac. Klasicky problemy su okrem spominanych vyssie elektrika okien, chladenie motora a tesnenie okolo bezramovych okien (400-500 EUR tesnenie). Inak je to stale pekne auto, aj ked je to viac cruiser ako sportove nacinie. Myslim ze v svetlej kozi vyzera vo vnutri fakt pekne a ak porovnam E90 tak E46 ma lepsie spracovany interier. Taktiez ak je to verzia s elektrickym oknom tak je vo vnutri pomerne malo miesta.

reagovat
Jimi
27. listopadu 2017, 11:00
0

Akorát jsem včera koukal na nějaké kousky na prodej v D i v CZ, je jich tam pár zachovalých. Chtěl bych jít za nějaký čas klidně do E92, ale stále stojí za úvahu i E46 v kupátku. Má zrezlá e36 323i v kombíku to už má odsloužené (u mně 14 let)- pořád je mechanicky v pohodě. Chtělo by to něco 2-dvéřové v manuálu, jako 3.auto pro radost. Díky za článek.

reagovat
cP
cPetan
27. listopadu 2017, 16:34
1

Nezapomněli jste na Lexus IS 200?

reagovat
krab
27. listopadu 2017, 17:21
0

úplně ne... ale ten výběr dobrých kusů Lexusu IS 200 je prostě daleko menší. Jednou jsem v něm jel a mě osobně se líbí. Třeba postupně zkusím sehnat možnost udělat recenzi i IS 200vky, to bych rád, protože je to taková skrytá, nemainstreamová, ale zajímavá volba.

cP
cPetan
27. listopadu 2017, 20:01
0

To by bylo zajímavé přečíst si zde recenzi a srovnání. Sám ač majitel dvou "trojek" o něm přemýšlím jako dalším autě právě proto, že e46 už bohužel začíná být díky levným kouskům nevalného stavu "autem pro menšiny" a je jich na každém kroku spousty.

ToMyx
28. listopadu 2017, 09:54
0

Třeba někdo s registrovaných nabídne IS200 k testování, nějaké pěkné kusy tu jsou ;-)
Mně u ISka chybělo pár kw navíc ( jel jsem ve dvoulitru), jinak bylo vše jak má být a působilo na mě lehčím dojmem než 325i E46.

Regular John
28. listopadu 2017, 14:58
0

Já bych klidně svou IS200 s kompresorem Krabovi k otestování nabídl, ale jsem z opačného konce republiky :-)

krab
28. listopadu 2017, 15:26
0

Dík! To je skvělá nabídka. Ale kdybys měl opravdu chuť a čas a Vavris měl taky čas , možná se můžete spolu domluvit a přinést test IS200, obvzlášť když to máš upravený kompresorem. To asi mnoho čtenářů fakt zaujme. Vavris právě z toho opačnýho konce republiky je...

Regular John
28. listopadu 2017, 22:28
0

To zní jako dobrý plán a já jsem určitě pro :)

ToMyx
29. listopadu 2017, 18:46
0

Ti jsem ti to pěkně domluvil, že?:-D
ISko s kompresorem, to nezní vůbec špatně.

Beny
29. listopadu 2017, 20:15
0

Když jdu tak okolo, kompresorový dvoustovky byly aj z fabriky, ne jen upravený... Ale rozhodně zajímavý auto, kamarád ho vlastní, škoda že je takovej přizdisráč že s tím jezdí 70... :-/ Mít to já tak už se pídím po svoru, ale každej soudruh podle vlastní chuti.

Ka
Karl Bader
28. listopadu 2017, 10:38
0

Zdravím všechny bawkaře! Dával jsem tuhle otázku do staršího příspěvku, ale již zapadla, zkusím se tedy připomenout v čerstvé bmw diskuzi. Stojím před řešením problému. Moje Súbo Lego MY2007 má najeto čtvrt mega, schytalo řadu ran, a začíná být problém uplatit servis. respektive: začíná být otravné, jak leze do peněz. Jako nástupce jsem si vybral BMW E90 nebo 92 s benzínovým šestivále ( 325 xi nebo 330xi, bohužel je pro mě nutnost náhon 4x4), cenový limit by byl cca 13000E, vůz by byl každopádně z Německa. Za tuto cenu se dají najít velmi zachovalé kusy s nájezdem i pod 100000 km po prvním majiteli. Nápad jsem konzultoval s erudovaným technikem specializujícím se na BMW ( včetně moto) a nestačil jsem se divit, jak rychle mě vrátil na zem. Vozy od emisní normy EURO5 jsou podle něj neskutečně problematické a velmi snadno se z nich stane finanční černá díra. Odcházejí vstřiky, čidla , a ceny tohoto "spotřebáku" a oprav jsou údajně astronomické a šplhají se i do desetitisíců ročně. Rád bych se zkušených bawkařů zeptal, zda sdílí tento názor, a zda má smysl hledat málo jeté vozy s EURO4, kde by snad spolehlivost měla být lepší. Díky za podnětné příspěvky.

reagovat
Jimi
28. listopadu 2017, 13:17
0

Pro další orientaci doporučuji přečíst Bavorské motory I., II., III. na D-Fens, možno to trochu pomůže... pravda je někdy krutá...

krab
28. listopadu 2017, 13:31
0

To jsem taky četl, i víckrát ... Nevím jak moc vynikající odborník ten chlap co psal ty povedený blogy na D-fens je, ale nikdy jsem neměl důvod zrovna tomuhle nevěřit... Na druhou stranu spousty majitelů prvních přeplňovaných 6ti válců v 335i např. problémy nemají. Někteří, zase dost fatální. Ono je to ale tak se vším. Já bych měl tendenci se nebát E90tky 330xi s motorem N52. To je ještě EURO 4, ne?

Možná by šlo se porozhlédnout i v jiných vodách a vzít například Volvo V70 T6 AWD ...

kuc_t
28. listopadu 2017, 13:44
0

Hledej e9x před FL. Nicméně ani tyto motory nejsou úplně bez chyb například rádi žerou olej.

Patricius81
06. prosince 2017, 08:48
0

Konkrétně tento článek na DFens, http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-vrcholu-primo-do-propasti/
psal člověk, co dělá veškerý servis a kompletní generalky motorů u BMW. Aspoň mi to tvrdí kamarád, co je členem v BMW klubu a je tam prý vyhlášený jako nej servisak.

krab
06. prosince 2017, 09:40
0

Já jsem si to myslel taky. Ten je poveden a když jsem ho četl poprvé, tak mě až trochu vyděsil :) Na druhou stranu jsou kusy a kusy... kamarád má dlouhodobě předfacelift ( 2007) 335i, čili první N54 a zatím běhá jako hodinky ... ale dovnitř se logicky nekoukalo :)

kuc_t
06. prosince 2017, 15:23
0

Překvapivě 335i a 335d (535d) jsou docela spolehlivé (motorově) co jsem zatím tak po zjišťoval :)

MartinCoupe
04. prosince 2017, 20:27
0

Podle mě E46 Coupe 328i v modré metalíze, se Sportsitzema, Schiebedachem, M-Paketem a ve světlé kůži má pořád co nabídnout. Super sportovní auto... :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem