načítám data...

Silviiny deníky 1 - O Američanech, Japoncích a samochódech

Když řeknu, že jsem si jel do Polska pro jednu postarší Japonku, možná to bude znít jako začátek úplně jiného příběhu. Leč slyšte, jak to celé bylo.

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž: Silviiny deníky 1 - O Američanech, Japoncích a samochódech

Píše se doba několik měsíců zpátky a já se nacházím v situaci, kterou moc dobře zná každý Autíčkář, který někdy prodal auto, jež mu přirostlo k srdci. Můj bavorák, který se mnou vydržel pět let, byl náhle pryč. Smutek nad ztrátou prověřeného auta, které budu znovu těžko shánět, byl nezanedbatelný, ale na druhou stranu mě v zadní kapse kalhot hřála podobně nezanedbatelná finanční suma, za kterou jsem svůj vůz důstojně prodal.

Otázka samozřejmě zní, co dál. Pochopitelně se nabízí možnost začít si hrát na dospěláka, začít vymýšlet hypotéky, koupit si třeba nějakou moc pěknou kuchyňskou linku, či nějakou z těch nóbl praček… Jak asi tušíte, tudy se moje myšlenkové pochody skutečně neubíraly. Já jsem se místo toho rozhodl koupit si další auto. Takové, které nemusí být oproti bavoráku ani lepší, ani novější, ani úspornější a už rozhodně ne „rozumnější“. Já naopak zatoužil po výrazně větší kravině. Po něčem, co od kolemjdoucích sklidí buď uznalé pokývání, nebo naopak opovržlivé kroucení hlavou.

Od šestiválcového třílitru v BMW vedou k dalšímu autu prakticky jen dvě cesty. Buď jsem mohl další dva válce přidat a vydat se cestou osmiválců pravděpodobně z americké produkce, nebo naopak dva válce ubrat a jejich nedostatek doplnit turbodmychadlem.

Co se první verze týče, tady mi vycházela nejlépe Corvette C5. S tou jsem to po delší době vzdal, neboť sehnat solidní kus s manuálem (!) a za rozumné peníze je v Evropě takřka nemožné. Navíc by mě asi dost iritovala vidina toho, jak se na americkém Ebay pohybují pěkné kusy za polovinu částky, kterou já dal v Evropě za kus průměrný.

Inu, jde se dál a tady přichází na přetřes moje životní „guilty pleasure“. Auto, které se mi vždycky strašně líbilo, ale nikdy na něj jaksi nebyla příležitost. Řeč je o Nissanu 200SX generace S14, prodávaném v Japonsku jako „Silvia“. A pochopitelně v pozdější pofaceliftové verzi „kouki“, tedy auto tak zamračené, že se na něj místo mračítek prodávají na pumpě rozesmívátka.

Rozjelo se sáhodlouhé kolečko inzercí, které z počátku nevzbuzovalo nijak velké naděje. Hledání navíc nepřispíval ani fakt, že jsem si vysnil svou Silvii pokud možno co nejvíc originální. Ačkoliv se 200SX v Evropě prodávalo, nachází se jich tu jen pomálu. Třeba u nás v ČR se taková S14 kouki objeví na prodej jen zcela výjimečně a už to bude spoustu měsíců, co jsem na inzerátu nějakou viděl. Druhou logickou variantou je Německo, ovšem tady vyvstává dost zásadní problém s cenami. Lidově řečeno – slušné a nevytuněné Silvie jsou tu drahé jako prase a když zabřednete dál než na první dvě strany výsledků, roste cena daleko přes 400 tisíc.

Mé poněkud zoufalé kroky proto došly až na temné místo, odkud se obecně radí auta nekupovat. Tím místem je Polsko a většina spoluobčanů by jej z fleku vyměnila za kus našeho vlastního moře. Polské inzertní servery poskytují hromadu nabídek občas až za podezřelé ceny a když se podíváte na zkušenosti s nákupem auta od severních sousedů, dozvíte se akorát, že máte dát ruce rychle pryč. Na druhou stranu většinu takových rad spojuje vždy podobný příběh. Když totiž jedete do Polska pro Octavii přivezenou z Německa, která je nějakým paradoxem o třetinu levnější, než v Německu, možná byste se měli v první řadě zamyslet nad tím, proč tomu tak je.

Naordinoval jsem si tedy zvýšenou opatrnost a jal se roztočit vyhledávač. A vskutku tam byla. Zelená, inzerovaná soukromníkem, jenž byl patrně nadšenec a s výjimkou bílých kol Rota a nerezového výfuku na zakázku sliboval originální stav. Cena nebyla ani vysoká, ani nízká, zkrátka přiměřená a milou perličkou byla i vyfocená obálka polského vydání časopisu Top Gear, ve kterém byl o konkrétním autě článek.

S přátelským a slušnou angličtinou mluvícím Polákem jsem prohodil během následujících dvou dní desítky zpráv po telefonu. Byl jsem ujištěn, že je auto v naprosto parádním stavu jak mechanicky, tak i po všech ostatních stránkách. Trefené kdysi jednou na zadek, pouze „do plechů“ a velmi dobře opravené. Vše prý funguje jak má, zkrátka jak by řekla Zlokočka – všechno je zalité sluncem a lemované duhou.

Vybral jsem tedy volný den, posháněl dva kamarády, tažné lano (protože když ho povezeme s sebou, nebudeme ho potřebovat), dodal si kuráže, strčil velkou hromadu eurovek do kapsy a jal bez válečných úmyslů táhnout na Polsko.

A jak to celé dopadlo? Na to si počkejte do dalšího dílu…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
16. března 2017, 16:20
5

Tady to je uz jak ty nekonecne serialy.. ja chci druhej dil hned! :-) Sem zvedavej.

reagovat
Viper
16. března 2017, 17:28
0

Původní plán byl shrnout výběr a nákup do jednoho dílu, ale bohužel by to bylo buď strašně dlouhé, nebo bych nepopsal všechno, co jsem měl v plánu. Takhle se alespoň máte na co těšit :-)

krab
16. března 2017, 18:13
0

No jo , vy se necháváte inspirovat Kafkou :) U toho taky ještě nemáme jistotu jestli toho žluťáka už má v garáži nebo ne.
Auto z Polska mi trochu zní jako když vidím v obchodě plátkový sýr Krolewski nebo jak se to jmenuje a obratem se tomu vyhýbám. Možná je to jen hloupý předsudek konzervativního pana Kraba...

krab
16. března 2017, 18:15
0

Ale zapoměl jsem dodat, že Nissan 200 SX (Silvia S14) je zajímavá volba a moc ti v tom fandím! I do budoucna to bude prakticky asi i klasika a ceny už klesat nikam nebudou

Franz Kafka
16. března 2017, 19:20
0

Jedním slovem parádní auto. Nákup z Polska bude asi hodně dílem toho, co je v krátkosti popsáno v článku. Seriál je mnohdy lepší řešení než jeden článek, ale dlouhý to už také vím.:)

Goldies
16. března 2017, 22:30
0

Krabe: vis jak je krolewski strasne dobrej sejra? Hlavne uzej! Mnam!

Goldies
16. března 2017, 23:03
0

Btw, diky za typ na blok FK tesim se jak malej na pokracovani ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. března 2017, 17:29
0

Corvetty sly v posledni dobe cenove hodne nahoru. To se ti nedivim, ze jsi to vzdal.
No jsem taky zvedavy, jestli jsi tu zelenou Silvii koupil nebo ne. Na fotkach vypada dobre. A nenapinej nas dlouho. :-)

reagovat
Woyta
16. března 2017, 18:58
1

Ono se to nezda ale v polsku jde sehnat prekvapive slusna auta.
Znamy si dovezl peknou S13. Jen mela trosku veselejsi historii. Ukradli ji, policie ji nasla a vratila majiteli a ten ji obratem prodal.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. března 2017, 19:57
0

A ani v ni nebylo moc krve. :-D

Boris
16. března 2017, 20:00
0

To není krev, ale marmeláda. :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. března 2017, 21:20
0

Rikal ten Polak, co mu to prodal. :-D

briza
17. března 2017, 10:15
0

Ten Polák s ruským přízvukem. :)

Da
David C
17. března 2017, 11:50
0

Z Polska nejsou špatný auta, když jde zrovna o japonský. Mají tam větší tunerskou a JDM kulturu než u nás a těch aut tam je celkově víc. Vůbec bych se nebál takových aut z Polska. Jasně že si tam nevybereš oktávku :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. března 2017, 12:19
0

David C: Tyhle komentáře musíš brát s nadhledem. Jasně, že se tam taky dají najít slušný auta. Ostatně s kamarádem jsme před nějakým časem uvažovali o dovozu Mustanga z Polska. Je to jako všude. Chce to prostě hledat.

ToMyx
16. března 2017, 20:41
0

Pro mě je tahle s14 společně s15 takový malý ideál automobilové krásy. Vypadají uz sériově agresivně, škoda, ze nemůžu napsat ježíškovi. Super kombinace auta, barev a mojí zvědavosti co přinese druhý díl :-)

reagovat
sheogh
16. března 2017, 21:06
0

Jee, to je krasnej design

reagovat
Franz Kafka
16. března 2017, 22:05
0

Ta SPZka na tom TOP GEARu .... SEDLAK.. ta má taky styl.

Goldies
16. března 2017, 22:29
3

Tou sou ale blby fory! Hned dalsi dil! Jinak revoluce!

Jo a rozesmavatka top!

reagovat
Vt
Vtec
17. března 2017, 07:43
0

Super výběr! O tomhle Japonci si moc rád počtu v dalších pokračováních.

reagovat
Souča
18. března 2017, 11:23
0

tak jako mohlo by to bejt trochu delší, uvařil jsem si na to kafe a najednou konec článku..?! :D Takhle přečíst pár řádku, že si někdo něco někde vybral a s někym pro to vyrazil... to dělá každej druhej :) Jinak v Polsku se naopak daj sehnat slušný věci, ta auto kultura tam je úplně někde jinde než u nás...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Corvette Rarita, Manuál, Jen 73tis km!! 1972
Chevrolet Corvette Rarita, Manuál, Jen 73tis km!!

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1966
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem