načítám data...

Číslo 5 už nežije

03. července 2023, 20:31 60 komentářů Michal88

A to definitivně. Jo, to si tak jedete po dálnici svých cca 110-120 km/h a v tom...

zobrazit celou galeriiMichal 88: Číslo 5 už nežije

No, prostě C5 x7 je již pryč, já tak trochu slavím i když jsme schytali černýho Petra a ať se třeba smaží v pekle.

 

Tak co se stalo… C5 měla čerstvě nějak 312 000km. Vzali jsme miniMišáka, ženu a tchána do Prahy. Hic, že se psi prali o chládek, start po obědě, žena vysazena v Praze, my s tchánem a prckem vyrazili do západního okresního města k doktorovi pro prcky. Doktor vyřízen, žena vyháknuta a jedeme zpět do nové domoviny po D8 mimo okres Praha. Vedro furt na chcípnutí, naštěstí klima jede, zastavíme na zmrzku u jedné z čerpaček za Prahou. Vzhledem k tomu, že jsem nedávno měnil výměník voda – olej pro motorák a byl hic, před touhle cestou jsem vodu kontroloval a byla OK. Ale na čerpačce mi bylo mírně divný, že louže v úrovni středovýho tunelu, kde obvykle kondenzuje klima, zhruba u řadící páky byla nějak velká (cca 30 cm v průměru). Zas jsem si říkal, je i relativně vlhko, firemní auto je mi taky schopný tohle vypotit, tak asi OK. Po cca 3-5 km (už si nevzpomenu), kdy koukám na teplotu vody i oleje a říkám si, že je super, jak to teď lépe chladí motor najednou lupnutí z motorového prostoru a na přístrojovce se objeví hláška o nízkém tlaku oleje. Šup co nejrychleji ke krajnici a zdechnout motor. V zrcátku hromada modrýho dýmu… A pod autem 10 litrů oleje na silnici. Volat policajty, hasiče, známý, aby dojeli pro ženu, tchána, prcka, aby nehnili v tom nelidském vedru venku. Až po příjezdu hasičů jsem otevřel kapotu. Měl jsem strach, aby se nevznítil olej na výfuku, tak jsem nechtěl přidávat vzduchu otevřením kapoty. Prdla hadice od vody, nejspíš se přehřál motor a explodovalo víčko olejového filtru. Zajímalo by mě, kde soudruzi z PSA/Ford udělali chybu, že auto nemá ani snímač hladiny vody, ani nedá vědět nárůstem teploty, že tam voda není. Ale to není to nejhorší. Ty hadice na vodu, které mají speciální kolínka a koncovky, kdy ten plast stojí úplně za houno (děkuji Ti, FoMoCo, když máš všude na motoru svoje logo), stojí necelých 10 000Kč. To už se mi do auta vrážet nechtělo, zvlášť, když nevím, jestli není motor uvařený. Tak šla do světa na díly. Jupí. Žena šťastná nebyla, ale nemůžu říct, že jsem ji nevaroval, že taková situace přijde.

Už je to nějaké 3 týdny a my furt nemáme nástupce. Po pravdě, na nové Citroëny jsem po tomhle extempore dost nasr.nej. Jenže zjišťuju, jaký je docela problém si vybrat auto prověřené věkem (čti, zkušební jezdci, eeee, první majitelé vyžrali v záruce/mimo záruku ty nejhorší konstrukční vady/kurvítka), které právě ty konstrukční vady/kurvítka nemá nebo jen minimální.

C4 Grand Picasso/Picasso/Cactus mezi 2013 a 2015 má dotykáče a po 2015 i dost problematický systém SCR. Na 1.5HDi jsem taky neslyšel moc dobrého.

Mitsu ASX/C4 Aircross problematické motory nebo SCR.

DS4/DS5 dost prkennej podvozek plus výše zmíněné.

Mazda Skyactiv do 2018 – problém s longlife a sice krásná červená, ale opupínkovaný jsou všichni mistři laku, jen ji vidí a antikoro ochrana taky žádná sláva.

Snad jen na Opel Meriva/Zafira Tourer/Mokka/Insignia po 2014 v naftě nemůžu najít žádnou špínu a tak je to moje tajná volba. Plus Toyota, ale ta je dost drahá. Renault/Nissan taky nevypadá špatně, ale narážím na to, že se ženě nelíbí.

 

Itálie se mi vždycky líbila, ale reálné zkušenosti minimální a nemám ani nikoho v okolí, kdo by měl zkušenost s něčím novějším italským (nepočítám dědu, který má šPunto 1997 v základu).

Vyřazený je automaticky Ford (stačila tahle zkušenost s Fordem v Citroënu), VW Group (ta aura, plus to prostě beru jako auta pro lidi, co rezignovali na život s autem) a svatá trojice (u Medvěda bych byl ochoten možná řadu V, jinak cokoli od Medvěda, BMW, Audi ani náhodou), vesměs ne 4x4 (pro nás zbytečný), čím méně LED a dotykových displejů, tím lépe.

Z čeho mám docela osypky, tak zas shadow dancing s bazarníkama a prodejcema. Je ale nějaká alternativa k tomu, co jsem napsal? Vesměs hledáme auto na dálniční přesuny (tedy asi naftu a nic supermini, hybrida bych byl ochoten vzít na milost jen ten od Toyoty a se skřípěním zubů), aby se do auta vešli min. 4 lidi a nebylo tam nějak moc chronických bolestí. Maximum je 250t Kč. Na srandu si nechávám XMka, tohle má být každodenní společník pro ženu s tím, že jednou za čas třeba dovolená, ale to se dá vyřešit rakví.

P.S. Výživný 3 týdny to byly. U XM 2.1 se proklepala trubka, protože ji předchozí majitel skřížil s jinou a na V6 jsem přetěsňoval přední třmeny (byla trhlá prachovka, ale vzal jsem to z gruntu), nevšiml si vrypu v pístku a ten mi roztrhal novou gumičku. Takže zatím skoro všechno nepojízdný. U 2.1 čekám na svátky, abych shodil výfuk a u V6 na nový pístek.

 

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

St
StepanB
04. července 2023, 07:52
0

Ty umírající displeje u C4 Picasso prý už někdo umí opravovat. A taky by to dneska mělo člověka potkat už jenom jednou za život auta, když už to přijde. Mně na tom autě asi nejvíc vadí bídná kvalita laku a zda se, že picasso pokračuje v tradici hnijících prahů.

reagovat
Michal88
04. července 2023, 10:21
0

Displej koupíš už i v číně. Mě spíš se.e, že se přes to nastavuje klima a audio, vesměs i zbytek auta. Lak vem čert, na to to nejezdí, to spíš díky za připomenutí s těmi prahy.

St
StepanB
06. července 2023, 19:22
0

No u auta ročníku 2014 mě to dost překvapilo. Na ten displej si člověk zvykne a časem už to vůbec neřeší.

Or
Oris
04. července 2023, 08:28
0

Mazda 6 kombi, od roku 2008 do 2012, tyhle nereznou, ideální by byl 2,5 l benzín, ale těch je hodně málo.

reagovat
Michal88
04. července 2023, 10:27
0

Žena by právě chtěla co nejnovější, z čehož nadšen moc nejsem. Nechci být zkušební pilot automobilky "za svý"... Už padl i názor připlatit a koupit číňana, MG, ale z toho taky nadšen nejsem. Dacii nechce, byť s Renaultem (v práci mám Mastera L3H2 2017) jsem celkem spokojen.

Jakub Pospíšil
04. července 2023, 12:13
1

MG fakt ne. To bys zapálil po pěti kilometrech. Je to špatně udělaný prototyp zastaralé kopie auta.

Michal88
04. července 2023, 12:46
0

Taky si říkám, že ta cena musí být někde vidět u toho MG ..

bitner
04. července 2023, 09:41
0

Hodne stesti...

reagovat
Michal88
04. července 2023, 10:28
1

Budu ho potřebovat, i vzhledem k tomu, že co je hezký pro ženu, stojí právě mechanicky za hovno.

bitner
05. července 2023, 12:22
0

Osobně se děsím dne, kdy budu muset shanet auto. Ty moje 2 traktory snad vydrží co nejdéle.

Michal88
05. července 2023, 14:52
0

Taky si říkám s XMkem s 2.1TD, byť už nejezdí furt a spíš odpočívá v garáži. A co mám firemního Mastera 2017, tak tam mě to netrápí, naštěstí ho mám i pro soukromý účely. Jen mě trochu limituje prostor jen pro 3, je dlouhej a vysokej (nevejdu se holt všude).

HeavySmoker
04. července 2023, 10:49
1

Diesel by som už v dnešnej dobe asi nechcel. V rodine máme človeka s Astrou 1.4 Turbo-benzín (ešte GM, r.v. 2016). Keď mi explodovala trubka novom BMW, požičal som si to a na ceste Praha - Brusel som to mal za 6L/100km pri predpisovej jazde. Inak fajn auto, tiché, relatívne plavné kombi. C5 to nie je ani náhodou, to už by chcelo Insigniu, ale nebál by som sa toho. Inak je nabídka do 250k Kč mizerná, Mazda, Toyota a bicykel.

reagovat
Michal88
04. července 2023, 12:45
0

Já nevím, malým turbobenzinům věřím ještě méně, než v současné době Citroënu nebo hybridům od Toyoty.

Mi
Michal Lenc
06. července 2023, 08:22
-1

No vidíš a s naftou bys to jel za pět litrů.

Michal88
06. července 2023, 09:12
1

Asi vem čert rozdíl ve spotřebě, když je to jen litr, spíš v malém turbobenzinu už není dnes výhoda v jednoduchosti a snadné a levné údržbě, jako to bylo kdysi. Turbo, vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, filtr pevných částic už to dneska má taky, spíš chybí vesměs jen dvouhmota a scr. A u některých (ale stejně u některých naft) je prostě spousta vejmrdů, např. u 1.2 PureTech (1.0 Ecoboost atd.) pryžový rozvodový řemen v oleji, který naleptává benzin v oleji při krátkých trasách a pak to ucpe sací koš...

HeavySmoker
06. července 2023, 10:00
0

Zmienil som to viac menej kvôli tomu, že diesel, zvlášť dobrý, je dnes ťažké nájsť mimo triedy veľkých áut a mohlo by to rozšíriť výber. Spotrebu by som kašlal, ak pozriem na moju garáž, tak o prevádzkových nákladoch suverénne rozhoduje cena servisu. Po 15 rokoch receptu malý motor/veľké turbo pár podarených predsa len vzniklo. Aj keď uznávam že väčšina v Japonsku a to pre fanúšika francúzskeho štýlo nie je úplne ono. Ale to ani Mokka 1.5, na trhu cenovo dostupných áut panuje dosť smutná situácia.

James
09. července 2023, 21:59
3

1.4 T-jet 114kW který mám v MiTu je stále nepřímý vstřik a motor vycházející ze staré konstrukce, na který toho špatného moc nikde nenajdeš. S čipem mi to žere zhruba 6,5 - 7,5 litrů na sto dle stylu jízdy, jede to pěkně svižně. Byla i slabší myslím 88kW verze a ten motor najdeš napříč všemi různými modely i ve Fiatech a Lancii. Myslím ale že už se tak min. 10 let nevyrábí.

Riccardo Martora
12. července 2023, 07:22
0

Italské T-jety jsou neskutečné držáky a dnes už mezi italofily legenda. Já mám v deltě 88kW verzi (mimochodem, ta má stejný krouťák jako verze 110kW), najeto 285 tisíc a pořád šlape jak hodinky. Zároveň se ale snadno dá ten motor upravovat výkonově (kámoši servisáci na tom mají na Giuliettách 300 koníků).

James
12. července 2023, 18:42
1

No nevím, 200ps se dá určitě a asi i něco přes, ale 300ps je už dost i na dvoulitr, to možná ani nemám na svém 4litrovém XJR6 přeplňovaném kompresorem, natož to loudit z 1.4 :)
Nicméně souhlasím, že se to jeví jako robustní, spolehlivý a přitom potentní motor, což v dnešní době není obvyklé.
Rozhodně to chce velmi často měnit olej, je ho tam jen něco málo přes 3 litry a i 10.000km interval znamená nepěkné napékání oleje v hlavě, ten motor docela topí.

Vapno92
04. července 2023, 11:57
0

A čo Renault? Ja to môžem len odporučiť, taká Laguna III už v zásade nemá žiadne konštrukčné chyby, prežije to dokonca aj môjho svokra (pre ktorého je údržba neznámy pojem), nevypadá to až tak hrozne, ak si mal rád Francúzov, tak Ti to bude blízke.
Alebo podľa budgetu hocijaký novší model...
Ja som sa vydal opačným smerom a kúpil som si Lagunu II 3.0 V6 ale chápeš moju pointu :D

reagovat
S.
S.h.I.t.
04. července 2023, 12:23
0

Si myslim, ze pro Renault tam ma "zene se nelibi:, coz je pomerne jasna informace :D

Michal88
04. července 2023, 12:46
0

Je fakt, že Laguna mě nenapadla, byť je již poměrně stará. Co Talisman? Si připlatit trochu...

Vapno92
04. července 2023, 13:08
1

Nebude s ním žiadny problém, pozri, ja tie autá servisujem a diagnostikujem (mám originál CLIP aj ddt4all), motory sú absolútne bezproblémové, hlavne 2.0DCi. Troška ma prekvapilo, že sa do toho dáva aj 1.5DCi, byť sám 1.5ku mám s nájazdom okolo 700 000km (stočenka), ak by si mal akékoľvek otázky, kľudne ma kontaktuj, rád poradím. Myslím že proti takému Talismanu už ani žena nemôže mať nič :D

ro
rock
04. července 2023, 12:40
0

Peugeot 508? V té ceně by mohl být okolo 2014, 2.0 HDI. A tehdy ještě s "normálními" budíky a volantem.

Další dva tipy, ke kterým to táhne mne osobně (Mondeo a Audi A4), jsou u tebe v klatbě, škoda...

reagovat
Michal88
04. července 2023, 12:48
1

To bohužel moc smrdí C5 x7... Stejný podvozek atd... Ideál by bylo něco s jednoduchým McPhersonem a vzadu vlečkou. U C5 jsem se s tím debilním víceprvkem na předku i zadku taky docela navztekal.

Sa
Sato
11. července 2023, 10:07
0

"McPhersonem a vzadu vlečkou" na to celkom sedí tá vyššie spomínaná laguna III, máme jednu v rodine od nového auta, teraz cca 200tis km, donedávna vlastne bezproblénmová záležitost, až na moment kedy odišla palivová pumba bez varovania a šlo to na odťahovke do servisu... Jo a celkom dosť to vrže v interiéry po tých rokoch.

Is
Iskar
04. července 2023, 14:21
0

Keďže autor nenašiel žiadnu špinu na vozidlách značky Opel s naftovými motormi, predpokladám, že ich hľadal v kombinácii s automatickou prevodovkou (podobne ako v prípade modelu Citroën C5), lebo šesťstupňová manuálna prevodovka M32 je pomerne chúlostivá aj po modernizácii, takže sa nedá odporučiť ako bezproblémová. Skúsim sa teda vyjadriť aspoň v krátkosti k spomenutým autám "v nafte a automate":

Meriva - napriek tomu, že poskytuje dostatok miesta na sedenie aj pre 4 dospelých ľudí, kombinácia automatu a naftového pohonu s výkonom 74 / 81 kW (zrýchlenie z 0 na 100 za 13,9 s, resp. 12,9 s) je na diaľničné presuny príliš slabá, takže vzhľadom na plánované použitie by som radšej siahol po niečom inom

Zafira Tourer - asi najrozumnejšia voľba z vyššie menovaných áut, s najsilnejšou verziou motora 2.0 CDTi (125 kW) má dostatok dynamiky aj pri plnom naložení, 4 osoby sa v ňom odvezú veľmi pohodlne a batožinový priestor je dosť veľký na to, aby sa na dovolenku dalo ísť aj bez strešného boxu; ak má ísť v rámci ČR o ročník 2014 a vyššie, asi bude potrebné aspoň trochu navýšiť rozpočet (https://auto.bazos.cz/inzerat/170070711/opel-zafira-20-cdti-125kw-automat-1maj-servis-jen-opel.php) alebo siahnuť po menej výkonnej verzii

Mokka - v zásade tiež celkom použiteľná alternatíva, aj keď za Zafirou Tourer bude určite zaostávať z hľadiska priestoru aj dynamiky a väčšina exemplárov na domácom trhu má manuálnu prevodovku, preto sa treba pripraviť na to, že záujemcovi môže trvať trochu dlhšie, kým nájde ten správny kus s automatom (a aj ten môže byť o niečo drahší, prípadne na druhom konci republiky - https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/mokka/186197099)

Insignia - toto vozidlo síce pôsobí sympatickým dojmom, ale ak sa majú v aute voziť traja dospelí ľudia, odporúčam najprv skontrolovať miesto na hlavu pre cestujúcich vzadu, lebo osoby s výškou 180 cm a viac už môžu mať problém so zníženým stropom (ja mám o niečo viac a na zadných sedadlách sa mi nesedelo úplne ideálne); výber v inzercii je slušný (napr. https://auto.bazos.cz/inzerat/169490927/opel-insignia-a-st-po-fl-20-cdti-125-kw-at6-odpocet-dph.php), aj keď priemerný nájazd je o niečo vyšší ako pri predchádzajúcich vozidlách, lebo manažérske limuzíny toho najazdia viac ako rodinné autá

reagovat
ro
rock
04. července 2023, 14:36
0

ad Insignia a prostor:
Překvapilo mne, jak málo místa je na auto této velikosti i vpředu. Ano, posadil jsem se tam pohodlně, ano, nic mi nechybělo. Ale taky nikde žádný prostor nepřebýval a jsou povahy, které by se tam mohly cítit lehce klaustrofobně.

Dooby
04. července 2023, 15:05
1

To je řeč o Insignii A ne? Nedovedu si představit u člověka běžných rozměrů stísněnost u Insi B. Ve své třídě jedno z nejprostornějších aut. Toto je až podezřele dobrá cena, i když limit trochu přesahuje: https://auto.bazos.cz/inzerat/171049622/opel-insignia-20-cdti-125kw-st-innovation-rok-062017.php
Je to tedy manuál. U dieselu 2.0 CDTI často odchází senzory NOx (jsou tam 2), není prý vůči tomu žádná prevence. Jeden jsem měnil- 20 tis. Kč, jinak jsem se častých problémů na fórech Insi B nedobral. Auto velmi pohodlné, ve vyšších rychlostech na dálnici (ale "110-120" jako v úvodu blogu se to netýká) poněkud více aerodynamický hluk. Výborná světla LED Intellilux s vyřezáváním (vzhledem k cenové kategorii). S Mokkou nebo Grandlandem nelze jízdně srovnávat, insignie je mnohem dospělejší auto. Alternativou je asi Zafira. A na všechno má Insi ještě tlačítka, takový oldschool...

ro
rock
04. července 2023, 15:18
0

Ano, měl jsem na mysli "A". V té ceně okolo čtvrt mega je béček zatím tak málo, že jsem je nebral v úvahu.

Rob
05. července 2023, 13:14
0

V případě Insignie A, prohlídat kroužek ve vaně. A v případě manuální převodovky a kombinace 2,0cdti brát verze od 118kw vejš a bude to v pohodě. Tam už jsou pak převodovky f40 a ty drží.

Michal88
05. července 2023, 14:54
0

NOX není problém jen Insignie, ale vesměs problém všech aut s SCR. Uvidíme, jak se teď žena rozhoupe s tou Mokkou, nějak ale nemůžu překousnout tu 1.5HDi... Snad už nádrže Stellantis vyřešil a bolístky 1.5 taky...

RRRampapapa
04. července 2023, 15:18
3

Auris/avensis, pokud nevadí sedan tak Corolla, benzín (klidně nehybrid). Nebudeš nejspíš vědět, že to auto máš.

Každopádně šťastnou ruku při výběru.

reagovat
RRRampapapa
04. července 2023, 15:25
2

A co jsem tu nikde neviděl - Civic/Accord.

Michal88
05. července 2023, 14:55
0

Děkuji, pokukovali jsme na doporučení po trojkovém Priusu dají se sehnat i za dobře, ale zatím opuštěno.

MMM
05. července 2023, 15:15
1

Proti C5, je Prius III. Perpetuum mobile

vojtacz
10. července 2023, 08:49
1

Auris má vzadu relativně málo místa na nohy, pro člověka s +180cm je to dost na hraně. Stejně tak pokud se vzadu bude vozit prvek v dětské sedačce.

ra
rainero
04. července 2023, 21:03
0

Čo tak V70 III? je to síce Mondeo ale aj s volváckymi motoromi. Príp. XC60, XC70 zriedkavo existujú aj ako predokolka.

reagovat
beastar
05. července 2023, 00:15
9

Asi takhle. Když čtu celkově na co to chceš a kolik za to. A tvoje srdce leží stejně u starších Citroenu. Tak je mi jasný že obvyklý věci typu kup Octavii 1.6 TDI s málem km a doufej. Případně Astra, Focus...

Mě zaujala ta Itálie. Koupil bych Tipo v kombíku s automatem, diesel 1.6. To auto nehnije v zásadě funguje. Ty si dle všeho schopný mechanik takže malý neduhy si ošetříš. Tím myslím Fiat TM jako horší plasty, občas se něco uvolní. Je to relativně prostorný. Všechno tak nějak staromódní bez moderních vymožeností. Zase ale klasický klima, okna, tempomat atd ok plus více méně tlačítka. Italský to svým způsobem je až až a byl to vcelku bestseller. Takže za 250k jsou v zásadě zánovní málo ježděny kusy.

reagovat
MMM
05. července 2023, 07:17
1

Těžko radit, ale ty si věděl co přijde, co musí logicky nastat :( Jak se v autě/motoru jednou začne vrtat, nikdy to nekončí.

Pro moderní auto nemám tip, vlastně ano, japonské (ne Honda, ne Mits, Suzuki s výhradami). Vlastně má Beastar velkou pravdu, za 250 Tipo, dobrá volba.

Jestli vozíš větší psy, blbý, to vyřeší jen SUV, Off-Road, pokud nepotřebuješ terén, stačí MPV. Můj názor na Toyotu/Lexus znáte, pokud to není shnilé, pod předním sedadlem, ve ventilačních otvorech výdechu klimatizace je to jako nové, ještě strčte lebku pod palubku, podívejte se pod palubku/nad volant/nad pedály... pokud tam není hromada prachu, nánosu a je to tam jako nové, je to super... pokud to má v motorovém prostoru absolutně všechny šroubky "nové", není ani náznak koroze, jděte do toho.

Jestli jsi mormoň, nepotřebuješ image, styl, stačí ti traktor bez elektroniky, kup si 2,9TD 88kw Rexton do 2002-4 (pak je to už common Rail loterie).

Na první dobrou, posunovadlo pro rodinu, si vezmi cokoliv... lepší, bezúdržbovější je asi benzín, ale je to jen mpv, co sósedy neohromí https://auto.bazos.cz/inzerat/170068309/vw-caddy-16tdi-2xbocni2xkridla-dvere-vyhrev-tazne-zar.php

Pak jen Avensis diesel 91kw a 93kw, ale i novější v benzínu, snad Ravk v benzínu, ideál je rozmařilý LC nejlépe benzín a LPG (ten ale bez koroze neseženeš ani za za dvojnásobek). Prius+ bude dražší, Prius jakýkoliv je prostě postrkovalo bez poruchy. Vše je absolutně no image, ale funkční.

No a jestli bude vybírat žena, tak jí nech... nenděláš nic :)

reagovat
VK
VK
05. července 2023, 13:06
-4

Budu advocatus diaboli, co tak i3? A vybrat si dividendu nízkých servisních a provozních nákladů.

reagovat
Michal88
05. července 2023, 14:50
0

Elektromobil určitě ne a zvlášť i3. To auto je hodně divný (i na mě), plus je to BMW. A provozní náklady taky budou v čase diskutabilní, když počítám, že si ho budeme chtít pár let nechat. Ještě bych uvažoval nad elektromobilem, kdyby to mělo být postrkovadlo po městě a stálo půlku, než co dneska stojí (třeba starší EV Citigo za 600 je pro mě absolutní nesmysl byť jen nad tím uvažovat).

Michal88
05. července 2023, 14:17
0

Moc všem děkuji, bohužel to zatím vypadá, že budeme testovací jezdci, eee, první majitelé, žena chce něco přihodit navrch a koupit skladovou Mokku s 1.5HDi. I přes určité výhrady to nechám prostě vyplout a bude to pudová záležitost (buď to pude nebo to nepude). Ale krom údržby "na tajňáka" v prostředku longlife intervalu na tom prostě nic dělat nebudu.

Po Volvu xc60/v40/v60 jsme taky koukali, ale ta auta jsou poměrně drahá i když to jsou již taky číňani. Civic/Accord se nelíbí. Toyka by se mi líbila, ženě klidně i ten avensis, ale jestli dát za relativně nové auto stejně, jako za nové, tak chce jít do nového. Taky bych raději třeba rok staré, než úplně nové, ale uvidíme. Po Tipu jsme taky již koukali na základě doporučení zde, ale ženu nezaujalo.

Styl pro mě vem čert, já bych si vystačil s Berlou/Jumpy a deriváty na tohle, ale já nerozhoduju. :)

Přesuny ve 4 budou spíš sporadické, nejčastěji to bude 1 + prcek, max. 2 + prcek, časem 2+2 prcci, občas se vyndá sedačka a vyvezeme tcháňata. To sedmimístné by byla spíš výhoda, kdybychom chtěli vyrazit všichni, ale asi ne nutnost, to zas tak často nebude. Aspoň se nebude vozit tolik bordelu v autě.

reagovat
Be
Beran
06. července 2023, 22:23
1

Aspon bych zvazil nejaky benzin. V dnesni dobe mi prijde diesel jako neperspektivni volba.

beastar
06. července 2023, 22:59
1

Vcelku chápu že Tipo nemá úplně to kouzlo zaujmout na první dobrou. Navíc ten design je poplatný době vzniku. Takže ať je to jak chce poslední generace aut do které patří i za Mokka. Tak je už zase jinde alespoň zvenčí. Jinak nové auto samozřejmě na tyhle účely po trápení s C5 bude spíš úleva a o starost méně. Samozřejmě za mě tyhle lowcost věci jsou dobrý řekněme tak do typických dvaceti tisíc ročně. A po splacení ihned poslat někam jinam. Což tady asi bude odpovídat. Mokka asi v tomhle směru dle těch požadavků bude ok.
Taky bych se raději asi přiklonil ještě popřemýšlet. Jestli by ta 1.2 turbo nebylo lepší. Spotřeba dá se říct podobná. Ok benzín je většinově dražší. Výkon to má podobný ale reálně bude ten benzín živější.

Jinak jako na takový to levný ježdění. Co litrový Sandero?

Michal88
07. července 2023, 21:05
2

Dneska jsme se byli podívat i na Toyku. Ti už nic jiného, než benzin nedělají a do té bych asi šel. Ale od PSA do benzinu určitě ne. Vidím nápis PureTech (je jedno, jestli 1.2 nebo 1.6) a musím si odplivnout. Motory sice živý atd., ale když ten motor u spousty aut nevydýchá ani 100 000km, tak je pak auto při budoucím prodeji bezcenný, nehledě na to, že až skončí záruka a půjde motor do kopru, tak co pak s tím. Za mě benzinový Citroën od roku 2008 dodnes je ruská ruleta. Celkem mě zaujala 1.5 atmo s nepřímým vstřikem od Hyundai, ale tomu furt nějak nemůžu zapomenout tu debilní kampaň se sousedem z Bolky.

ReVolte
11. července 2023, 08:59
0

Když tak koukáš na zánovní malá SUV, není skoro lepší koupit CX-30 s benzínem?

StreetPro
11. července 2023, 10:09
1

"Celkem mě zaujala 1.5 atmo s nepřímým vstřikem od Hyundai"
Tam si ale budeš moct přidělat tlačítko on/off na palubku místo plynu, ne?

Michal88
12. července 2023, 15:43
0

Nemyslím si, že by byl třeba on-off spínač. Není to trhač asfaltu, ale svou práci taky udělá. Nejsem si jist kilowatty, ale třeba co jsme tedy koupili Toyku Corollu sedan 1.6 valvematic, tak má 97 kW a jede celkem hezky. Nemá zátah vocpoda, jak nafta, ani její krouťák, ale cvt umí celkem hezky využít potenciál motoru a jede...

Michal88
12. července 2023, 15:39
5

Tak vyřešeno, koupili jsme 5 letou Toyku 1.6 atmobenzin, cvt, výbava executive, najeto 50t. Tak snad to chvilku vydrží při rozumné údržbě. Velmi mile mě překvapilo, že Toyka nejede LL intervaly a i na převodovku má nastavený interval. Co jsem pátral a ptal se u kamarádů, tak když se budou dodržovat některé specifické věci, jako nejezdit s cvt jen konstantní rychlostí dlouhou dobu, tak by to mělo nějakej pátek vydržet.

reagovat
Štěpán
13. července 2023, 06:58
1

“ nejezdit s cvt jen konstantní rychlostí dlouhou dobu,”
Proc by to melo vadit?

S.
S.h.I.t.
13. července 2023, 08:53
0

To je nejaky nesmysl, ne? To by z toho auta delalo neco, co je absolutne nepouzitelne na libovolnou dlouhou trasu.

VK
VK
13. července 2023, 15:15
0

Ta pětiletá Corolla za cca kolik, pakliže to není tajemství?

Mně, co jsem měl možnost se jenom posadit, vystavila stopku malá sedadla a krátké sedáky.

HeavySmoker
13. července 2023, 16:39
0

Môžem poprosiť o vsvetlenie prečo Toyota CVT trpí jazdou na konštantné otáčky? Jediné o čom viem je že CVT nemá rado je preklz remeňa, čo sa môže stať pri prudkom zrýchlení so studenou prevodovkou, inak to vie byť robustná vec. Ďakujem.

Michal88
14. července 2023, 06:11
0

Jsem tam zapomněl dopsat, že Corolla. Cca 350t Kč.

Vysvětloval kamarád, co v Toyce dělal (a četl to pak od víc lidí), že když se často a dlouho (třeba 50t km) jezdí jen dlouhý trasy konstantně v jedné rychlosti, řetěz si do kluzných talířů vydře drážku a pak to při změně převodového poměru připřejetí drážky trhá, což je logické. Tedy je třeba aspoň sem tam občas prošlápnout plyn, zrychlit, či zpomalit, aby to nebylo furt v jedné rychlosti, což na našich dálnicích nebude problém, vzhledem k provozu.

Michal88
14. července 2023, 08:54
0

Asi jsem to napsal zas blbě, zkusím ještě jednou. Problémem je, když se nejezdí nic jiného, než dálnice nebo celkově jen trasy s konstantní rychlostí. Ne, že by to za cestu z Rozvadova do Ostravy po dálnici vydřelo drážku do talířů, ale kdyby se jezdilo jen tak a jen na konstantní rychlost třeba 50t km v kuse, bylo by to špatně. Pokud se ale jezdí různorodě, tedy, město, mimoměsto, dálnice, mělo by to být OK, protože se řetěz proběhne po celém průměru talíře.

HeavySmoker
14. července 2023, 10:02
0

Michal88: Ďakujem za vysvetlenie, asi by sa Toyota mala nechať poučiť v Nissane ako vyzerajú poriadne chlapské závady na CVT. S týmto sa dá žiť. Gratulujem k nákupu a veľa šťastných kilometrov!

beastar
14. července 2023, 10:02
1

Je to napsané dobře. Stejné problémy míval Nissan někdy mezi lety 2004- 2008 a samozřejmě Infiniti. A zcela nepřekvapuje že nejvíce to bylo znát právě na autech z US. Kde dlouhé trasy a konstantní rychlostí jedoucí had aut je nejčastějším typem přesunu. Nevím jak přesně Toyota ale u těch Infiniti to bývalo hodně znát u aut kde to mělo 150k km plus. Používaných takto. A to sice při plném plynu a nutnosti reagovat to cuklo asi jako načatý hydroměnič. Čili šlo s tím třeba i jezdit ale komfort cestování nula a po městě nepoužitelný. Jo a tuším že to ještě doprovázel sexy zvuk asi jako když praskne suchý dřevo. Řešil sem to kdysi na dvou Nissanech z aukcí. Takže počítám že Toyota bude prostě vykazovat stejný příznaky i průběh.

Michal88
16. července 2023, 10:04
0

Těch 50tkm bylo jen plácnutých, nejsem si jist přesným počtem kilometrů, ale šlo o představu. Kamarád mi říkal, že je to prý poznat, že se tak jezdilo už třeba u 80t km, kdy to asi není ještě tak výrazný.

VK: Tady sice taky nejsou sedáky nejrozměrnější, ale kupodivu mi to vůbec nevadí a sedí se mi v tom celkem dobře. Překvapuje mě, že i když je auto na R17 s celkem nízkým profilem, tak je podvozek příjemnější, než v C5 x7 s hydropneumatikou a na R18 a R19 kolech.

Trinom
18. července 2023, 10:34
0

HeavySmoker: Toyota se poučila a už všude cpe ten eCVT, kde žádný řemen už není.