načítám data...

8 smrtelných hříchů automobilového designu

09. března 2020, 02:04 79 komentářů beastar

Povídání o tom jak je vnímání designu složité. A také o tom, které detaily na kterých autech nesnesu a proč. Jaké tvary vozidel narušují mou zenovou zahradu a duševní klid. A ještě mnohem více.

zobrazit celou galeriiMichael  S: 8 smrtelných hříchů automobilového designu

Design. Ta jedna relativně neurčitá věc, která umí vyvolat vášnivou diskusi, ale také emoce. Design jako činnost návrháře, designéra. Zahrnuje tvary výrobku, rozhoduje o jeho použitelnosti a také bezpečnosti přičemž respektuje technické zásady. Toliko obecně o designu. Rozlišujeme velké množství designů a jejich odnoží. Jelikož jsme na Autíčkáři chtěl bych se věnovat čistě designu v souvislosti s automobilem. Často se v testech nových vozů, nebo i v ohlídnutích do minulosti za nějakými těmi legendárními vehikly zmiňujeme letmo o designu auta jako celku, ale mnohdy se zaobíráme i detaily. V souvislosti s tím pokud si autor daného textu nechce hned v zárodku znepřátelit část čtenářstva, se obvykle dozvídáme něco jako, vnímání designu je čistě subjektivní věcí. Což je jistě pravda. Obecně mi přijde, že málokdo je schopen hodnotit věc tak složitou jako je auto objektivně na základě odbornosti. Auta jsou totiž do jisté míry, jako fotbal od stolu v hospodě jim každý správný Čech rozumí. Nejinak je tomu u automobilového designu. Já osobně rozhodně nejsem odborník na design tak nechť tento text opravdový design mágové berou s rezervou.

Co ale jistě dělám prakticky u každého auta kterým jedu, nebo s kterým se seznamuji. To je nejdříve celkový pohled na auta zvenčí z různých směrů a potom do útrob. Ano i já občas některé tvary a nápady nerozdýchám a označím lapidárně některý vůz prostě za hnusný. Ano čistě subjektivně. Troufnu si ale tvrdit že velmi pečlivě sleduji detaily. Nedávno jsem možná některé účastníky diskuse pod testem DS7 překvapil. Svou vskutku nekritickou obhajobou tohoto vozu, který technicky nic nového nepřináší a pod kapotou má skromnou 1.6l. Jenže na tom autě jsou vidět detaily, s kterými si někdo vyhrál. Ne proto, aby to fungovalo, nebo to bylo technicky na výši. Ten tým lidí to udělal proto, aby to bylo krásné. Například vyklápěcí hodiny anebo naprosto krásná světla. Takové věci já mám moc rád a možná proto jsem schopný se trápit s takovými vehikly, jaké produkuje nejspolehlivější automobilový průmysl světa a to sice ten Italský. Konkrétně snad nejpomalejší továrna na automobily světa na předměstí Turína. Výrobní proces je tady jen šestkrát pomalejší jak v Mladé Boleslavi. Ovšem na výsledku ve smyslu kvality montáže to často poznat nebývá. O to tu však zase až tak nejde. Je to prostě ve svém neskonalé lehkosti ve výsledku krásné. Asi jako ty dokonalé modelky Victorias Secret jsou především pěkné, dokážou vás oslnit. Ne nadarmo je nazývají andílky. Ovšem málo kdo z nás by něco takového chtěl mít dlouhodobě doma. Nejen proto, že takový anděl chce drahé kabelky.  

Takže mě jde primárně o detail. Potom dokážu i přehlídnout že se mi dané vozítko nelíbí jako celek. U posledního Mégane R. S. Trophy mám rád třeba celkovou grafiku světel a různé další milé detaily. Jinak je to naprosto obyčejné auto. V Renaultu dlouhá léta umí to nejtěžší. Vykřesat z obyčejného auta něco extra. Prostě něco co vás dotlačí k tomu dát jim přednost před konkurencí. Samozřejmě výrobců, kteří toto umí je celá řada. Přiznejme si ale férově, že Italové a žabožrouti jsou v tomhle dlouhodobě světová špička.  Tak a teď když jsme si to vysvětlili, pojďme společně na úplně opačný konec. Druhý konec téhož a to detaily, kterých jsem si všiml a nenávidím je. Celkově to nevypovídá o kvalitě auta, na kterém se vyskytují vůbec nic. Je to právě to subjektivní vnímání designu a hlavně jeho užití a formě. Pojďme se podívat na osm detailů automobilového světa, které Beastar ze srdce nenávidí. A ne nehledejte v tom logiku, nebo to jestli někomu nadržuji. Obecně se postupně dotkneme výrobku téměř každého koncernu působícího ve vzrušujícím automobilovém průmyslu. Začneme něčím, co potěší všechny zdejší hejtrs. Všechny, kteří sedlají orezlé zázraky ze země samurajů a karóši. První detail, který nenávidím, je totiž součást lidového vozu.

VW GOLF IV 

Řekněme, že samotné auto mě ničím nepohoršuje. Je to produkt zlatých časů nejen koncernu VW ale také té skvělé éry kdy se auta fakt stavěla líp. Zejména s péčí věnovanou výdrži a odolnosti zubu času. Dokonce bych řekl, že ve své třídě ať se nám to líbí nebo ne golfík určuje jakési trendy. Bývá takovým lakmusovým papírkem pro ostatní, aby si ověřili jak špatný, nebo dobrý hatchback nižší střední postavili. Právě proto bych dal výchovnou tomu bláznovy, který opatřil dveře zavazadlového prostoru tou naprosto strašidelnou klikou. Snad i dveře do strojovny Kursku měli hezčí, smyslnější kliku než tohle. Působí to na jinak poměrně povedené a konzervativní zádi jako pěst na oko. Nejhorší je, že ta věc je vzadu, takže pokaždé když dojedete Golf čtvrté generace, musíte to sledovat. A jak všichni víme, takový Golf dojedete vždycky. Protože za jeho volantem nejspíše sedí nějaký uvědomělý pán, který zrovna jede domů z práce po šichtě na berním úřadě. Kdo jiný si taky koupí auto do kterého se leze podobně jako do šatní skříně. Tahem za kus hnusného plastu ve tvaru obdélníku absolutně bez nápadu. Navíc se špatně řešeným zámkem. To už ale zabíhám do detailů. Méně iritující je malé boční zrcátko u spolujezdce. To už je ale známý fenomén.

FORD MUSTANG (S-197, 2005>)

Než se začnou fanoušci automobilové produkce ze zámoří nadechovat ke kritice, jaký jsem hlupák a nerozumím tomu. Tak předesílám, že tenhle Mustang mi vlastně jako celek nevadí. Přestože podle mě rozhodně nepatří k těm nejkrásnějším sportovně střiženým autům, co jezdí po světě. Má své kouzlo, které se určitě neskrývá ve vzhledu. Ovšem co se mi na tomhle Mustangu opravdu tuze nelíbí. To jsou zadní světla jejich grafika jejich. Vlastně úplně všechno proč sakra někdo měl zapotřebí na to auto navrhnout světla, která by byla hnusná i na dodávce pro Českou Poštu. Ono upřímně celá záď vozu zrovna nevzývá kdovíjak originální tvary, je vcelku jednoduše řešená.  Budiž jí ale k dobru že kufr se neotvírá tak odpornou věcí jako u Golfu čtyřky. Díky Side tady máte s “guys“ jedničku. Tuším, že celý problém vyřešil facelift v roce 2010 při kterém se světla tedy grafika trochu změnila. Při vidláckém dělání hovadin za odéru spálené gumy si za volantem s tímto detailem hlavu nejspíš dělat nebudete.

HYUNDAI COUPÉ  (RD2)

Tohle auto samo o sobě neskýtá nic, za co by ho stálo obdivovat. Alespoň z pohledu designu. Nevím, ale jistojistě se to muselo tenkrát někde dost zvrhnout. Vcelku slušně vypadající generace označená RD která neoslnila, ale ani neurazila, byla vylepšena. Tedy chlapci v Asanu si to zřejmě mysleli. Otázka je jestli předtím nebo až potom, co se odehrála velká párty kde proběhla hojná konzumace psychotropních látek. Po hromadné diskusi se zřejmě celý tým usnesl, že to bude něco trochu ve stylu hallyu, ale zase aby to ti pitomý Evropané kupovali. Padlo tedy rozhodnutí podělat to jenom trochu. Bohužel na tak výrazném místě jako celá přední maska včetně světel to nepřehlídne nakonec nikdo. Ano tady je pro mě detail celý předek kupátka. Je to taková hrůza, že za mě je to i nejlepší vyklízecí vůz levého dálničního pruhu. Než se na tohle koukat v zrcátku tak raději uhnout bez prodlení. Musím tedy dodat, že samotný nápad Hyundai takové auto vyrábět a vcelku úspěšně prodávat samozřejmě chválím. Dokonce znám několik lidí, kteří na tenhle prapodivný stroj nedají dopustit.  Za mě tedy spíše následující generaci, která v detailu už naštěstí nezaujme.

 

BENTLEY CONTINENTAL GT (třetí generace)

Jasně opravdová legenda. Ve skutečnosti opulentní a velmi příjemné auto. Na designu pracoval Stefan Sielaff. Jistěže je to Němec. Ne určitě nemám předsudky vůči designérům z Německa, dělají vysoce funkční věci. Dokonce bych řekl, že dovedou vytvořit věc takovou, aby se líbila většině. A to je právě často chyba. Zejména potom u aut s cenovkou kolem pěti milionů korun a víc. Samozřejmě nevím, jak dalece se tento pán podílel na samotné vizáži předních světel, ale doufejme, že moc ne. Interiér tohohle auta je překrásný. Bohužel přední světla a jejich blízké okolí ve mně evokují snahu vytvořit vhodného partnera pro Mitsuoku Orochi. Chápu, že je nutné držet tradici a prostě mít kulatý světlomet za ty prachy to šlo vyřešit dost možná elegantněji. Jestli se tahle generace udrží ve výrobě zase třeba sedm let, mám se na co těšit. Ještě že jich jezdí doslova pár.

PORSCHE 914

Jasně já vím, jiná doba a jiná situace Porsche. Tohle auto vznikalo vlastně docela unikátně. Dnešní optikou na to koukáme jinak. Bohužel některé věci na něm vypadají pořád stejně děsně jako tehdy. Boční profil střechy a celé to řešení je prostě strašné. Vzhledem k tomu, že se reálně spíše jedná o VW, je to nakonec asi jedno. Na silnicích to dneska nejezdí. Můžu být v klidu. Pokaždé když to vidím říkám si proč? Proč sakra někdo navrhuje auto pro masy a celou záď navíc při pohledu z boku takhle odflákne. Tohle ani jako Porsche vypadat nemohlo. Navíc to nebylo ani levné ani rychlé. Prostě jen proklatě divné s nedobře řešenou střechou a celým tím pocitem z toho. Přesto bych si možná dneska jedno koupil, ale chodil k němu zásadně od lesa. A hlavně se neohlížet při odchodu.

ALFA-ROMEO 156 (sedan)

Tuhle káru si asi nemusíme představovat. Každý na to má svůj názor. Dnes je to už velmi okrajová záležitost. Obecně se mi auto líbí. Vlastně je to velmi pěkné auto ještě dnes, kdy je to vlastně už na pomezí klasiky a vraku. Ono ten detail spíše platí obecně pro sedany. Na těch hezkých to prostě jen víc vynikne. Nenávidím ta obrovská křídla téměř do výše střechy na víku kufru. Navíc na naftové 156 opravdu nemá “WRC“ křídlo jiný význam než vzhledově škodit. Další věcí na tomhle autě, co nesnáším je hlavice řadicí páky. Ta plastová koule co vypadá, jak zednická špachtle prostě do krásné Alfy nepatří. Myslím, že ale tato konkrétní se týká jen verze po faceliftu.

CHRYSLER PT CRUISER

Tohle auto je tragéd i jako celek. Vypadá trochu jako kříženec Zetoru a VW Touran. Nejvíc mě ovšem ničí pohled na tu krásu od C sloupku dozadu. Pan Nesbitt z Phoenixu byl zjevně pod velkým tlakem. Protože to co vytvořil, měly podle mě být nejdříve čtyři auta potom dvě a nakonec z toho upekli jedno. Tenhle člověk dělal i na Chevroletu HHR. A když uvážím, že i Volha kopie Sebringu vypadá líp než tenhle kontejner s logem Chevroletu. Dopadl PT Cruiser nakonec vlastně asi dobře. Jen prostě pokusy nakřížit praktický kombík s hot rodem nejsou ideální. Ta mnou popisovaná zadní část mi přijde opravdu moc. Řekl bych, že některé dodávky jsou řešené líp.

SSANGYONG RODIUS

Rodius vypadá sám o sobě trochu podivně. Rozhodně se nedrží nějakých konvencí. Druhá generace je pořád taková svá. Jen první ale vypadá v zádi jako by stěhovala skříň. Trochu jako hej Kenny (Greenley) ta záď ta nemůže být svažitá. Víš, kámo, on to prostě nebude Mustang fastback to bude jako spíš takový rodinný auto, ale vlastně ne jenom rodinný on to bude asi universál. Prostě potřebujeme, aby to vzadu bylo taky trochu praktický. Nutno dodat že pan Greenley je jinak velmi úspěšný a schopný designér. Tady se ovšem evidentně design v detailu nepotkal s takovou tou poptávkou po funkci. Navíc v kombinaci s celkem ta protažená záď trochu působí, jako kdyby surfařská dodávka moc narazila do rodinného mpv a splynuli spolu v jeden vůz. Navíc jak vidno i skla někdy moc škodí. U auta respektive výrobce, který vypadá, že si vyloženě zakládá na tom, aby jeho auta vypadala minimálně divně, je to asi celé jedno. Co mě v souvislosti s Rodiusem baví. Tak to je tvrzení, že auto mělo v posádce evokovat pocit, že se jedná o luxusní jachtu. Za mě bych řekl, že i člun pobřežní stráže je krásnější.

Samozřejmě takových věcí mám daleko víc. Na mnoha dalších autech. Například mi vadí celý interiér Lamborghini Gallardo. Přijde mi nudná i záď 911 996. Prostě moje oko zkoumá kde, co. A podle mě je to tak správné buďme u aut detailisti. Už jenom proto, že auto je vlastně kus designu a umění na kolech. A v tak obyčejném a levném autě jakým je například Dacia Logan lze nalézt spoustu pěkných detailů, které musel někdo vymyslet. Myslím, že na to v dnešní době, přesyceni záplavou podobných modelů často zapomínáme. Auto je vysoce složitá a promyšlená věc. Vyjít vzhledem vstříc technice je mnohdy velmi těžký úkol. Navíc splnit rozpočet. To však neznamená, že se nám musí vše líbit. Hodně lidí taky hodnotí mou práci a přitom já se jich na názor neptal. Za to se ptám vás. Jaký detail a na kterém autě k smrti nenávidíte?


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sheogh
09. března 2020, 10:23
0

Zrovna toho Bentleyho bych tak nelyncoval - ty svetla tam sice vypadaji, ze je tam proste tak nejak dali, aby tam byly a hotovo, ale jinak bych ho oznacil za povedenej :-) Mustangy me prijdou mega hnusny v podstate vsechny "moderni" (za nej stanga beru Fox body) .. PT Bruiser 100% souhlas... To samy SsangYoung. Kdyz jsem Rodius videl zive, dostal jsem pocit, ze SsangYong musi korejsky znamenat "Lecebna", a nazvy modelu pak jednotlivy diagnozy

Me prijde seredny Citigo/Up! komplet, pak je dobrej humus prvni Cayenne, zadni tretina Megane II - to zaviram radsi oci i na dalnici :-D.
Driv (ted uz jich tolik neni) me iritovala "kloaka" na P206 (to prostredni svetlo vzadu), Predni svetla skody Kamiq jsou taky vylozene horor. Fakt moc se me nelibi 6er E63, i kdyz je to super auto... Ale ten pohled bych kazdy rano asi nedal :-D
-
Komentář upraven 9. 3. 2020, 10:24:42
-
Komentář upraven 9. 3. 2020, 10:27:03

reagovat
beastar
10. března 2020, 00:58
1

Jo to v podstatě nemám problém uznat, že Continental je jinak fakt docela fešák. A ten interiér to je něco skvělýho. Prolejzal sem si to za hrubé nespokojenosti majitele (skrýváné asi ze slušnosti) A je to pecka. Bohužel ty světla se fakt nepovedli. A opravdu by to šlo udělat lépe. Kdyby to byla nákupní taška za tři kila tak to neřeším, ale tohle je kočár kde tě nechají zaplatit každý záhyb tak ať to dělají kurva pořádně.

Ha
Hanis
09. března 2020, 10:30
2

Štve mě řešení tvaru kufru u 992 - jak je to rovné a skoro, ale ne úplně navazující na spáru od předního nárazníku. Jako by to bylo špatně slícované. A od doby, kdy jsem si toho všimnul, si toho nemůžu nevšimnout pokaždé, když se na to podívám. Přitom 991 to měla krásné zaoblené. Jo a tvar zadního křídla na 992 je taky hnusný. A v interiéru volič převodovky... Prostě všechno špatně :-)

reagovat
krab
09. března 2020, 10:44
2

To je fakt s tou linkou... to jsem si nikdy pořádně nevšimnul, vidíš ...
On ten návrat k hraně víka kufru je reminiscence na 993 a starší Porsche. Ale specificky se u 992 inspirovali modelem 993. Ale udělali to obráceně. Převis víka kufru je víc vpředu oproti hraně krytů, kdežto u 993 je to přesně opačně a vypadá to tak líp.

Mě se nikdy nelíbil první Cayman 987 ze zadobočního pohledu, to se prostě designově nepovedlo, není to elegantní, není to vůbec Porsche. Je to takovej divnej design. Zatímco Boxster byl v té generaci docela sladěný a povedený.

Pak se zoufale nepovedla zadní část první generace Panamery. Napodruhé už se myslím trefily, zejména model Gran Turismo, ten styl "Shooting brake" je prostě fakt hezký.

Ha
Hanis
09. března 2020, 10:53
0

První Panameru mám v kategorii "tak ošklivá, až je vlastně hezká". A dost (nejen) u ní záleží na barvě. Třeba v modré ani ten zadek není taková katastrofa, jako např. v bílé - tam vynikne v celé své "kráse".

beastar
09. března 2020, 15:31
2

Se zádí problém nemám. Toho zmiňovaného sem si nikdy nevšiml. Teď už ano a bude mě to strašit ze sna. Ten kufr.. To je přesně ono proč sem ten blog psal. Oni jsou to drobnosti, detaily. Jenže když to člověk vidí... Už nikdy se na to auto nekouká jako dříve:)
-
Komentář upraven 9. 3. 2020, 15:31:33

krab
09. března 2020, 15:47
0

Na tohle se fakt musím znova podívat v reálu. Protože už jsem 992 viděl a prohlížel víckrát a tohoto detailu jsem si nějak nevšimnul, že by mne dráždil do oka. Když se podívám na tvar krytů kolem světel a tvar kapoty, tak je to fakt trochu alá 993. Ale tam byla naopak ta kapota kratší než konce těch krytů kolem světel. Tady má kapota přesah, což měly ty úplně první 911, kde kapota zasahovala až k nárazníku.

ToMyx
02. dubna 2020, 20:28
0

Krabe s Caymanem souhlasím, přemýšlel jsem, co mi to připomíná a pak jsem na to přišel. Možná TT ? :-)

Iv
Ives
09. března 2020, 10:55
-1

Mě na té 156 vždycky vytáčí ty kliky předních dveří, designer si dal práci se schováním té u zadních dveří a dopředu dají tady to madlo od šuplíku, to sem nikdy nepochopil.

reagovat
Blix
11. března 2020, 07:55
1

Kliky jsou divné než za ně člověk chytí. Festovní hliník, otvírání čudlíkem, působí fakt dobře. Ale ty peníze co je stály měli použít jinde :)

Iv
Ives
13. března 2020, 08:11
-1

Mě se to auto vcelku líbí, jen pokud řešíme takový detaily u designu, tak toto mě k tomu autu vůbec nesedí. Nevím no, vypadá to jak z jiný doby, než zbytek auta :-D. O tom že fungují dobře a jsou festovní nepochybuju.

krab
09. března 2020, 11:02
0

To je zajímavý téma... Asi kromě "Cpt. obvious" Ssang Yongu a PT Bruisera bychom se hele ale neshodli. Nebo takhle, třeba to křídlo na 156 je vážně hnusný a další příklady co uvádíš asi nepadají mimo úrodnou půdu, ale nejspíš bych vybral pár jiných.

Akorát bych se musel hlouběji zamyslet...

Z toho kontroverznějšího (co se většinou spíš líbí a mně ne) je to jednoznačně přední část aktuální Mazdy MX5. Ten useklý svažitý předek se mi prostě nelíbí, auto opticky hrozně zmenšuje. A pak když se jedná o model RF, tak celé působí ze zadobočního pohledu jako nakopnutej angličák, opticky vysoká koza na úzkých kolech se zbytečně moc místem mezi koly a podběhem.

Pak jednoznačně první Cayman 987 - klidně bych ho teda býval byl koupil, ale chodil k němu zásadně zpředu. Zezadu vážně není hezký.

Pak mě zoufale neoslovuje design některých současných BMW. Sedmička je elegantní a štíhlá ze zadoboku, ale přijdeš k ní zpředu a je to prostě zkažený těmi ledvinami. To není design pro konzervativního evropana, to mi nikdo nevymluví. Pak proč má nová osmička tak zbytečně vysoký a opticky tlustý zadní blatník? Aby to ladilo, potřebovala by snad aspoň 21" kola... 19" na tom vypadají opticky jako kolečka k multikáře.

Kia Stinger : to je přehlídka přeplácaných tuning doplňků, jenže v sériovém provedení. Jsou tam takový různý falešný prdůduchy, překombinované linky a prvky co mají jako vzbudit dojem, že je auto dravé a dynamické, přesto je z mýho pohledu celé nevkusné. A tak je to u mě bohužel s drtivou většinou korejských aut

Toyota Supra : zadoboční pohled na ní je pecka. Ale ten předek s protáhlými světlomety je takovej neuchopitelnej, překombinovanej. Navíc ty hrby ve střeše jí příliš nesluší si myslím. Jinak by to bylo krásný auto

A příklad designu aktuálních aut, ke kterému bych měl jen minimum výhrad?

Alpine A110 , Fiat 124 Spider, Porsche 911 (992) , Mercedes GLC Coupe (divte se, ale mě se líbí), Mercedes AMG GT, Audi Q8 (přijde mi celkově elegantní, nebijte mě za to....) , BMW M2 Competition, Porsche Panamera Gran Turismo, Alfa Romeo Giulia, Volvo V90 , k těmhle autům bych asi neměl skoro žádnou výhradu, ty se mi prakticky líbí jako opravdu doladěná, esteticky propracovaná auta.

reagovat
Autíčkový Jelen
09. března 2020, 19:59
-1

Musím souhlasit s 8 kupé od BMW. Přijde mi, že na tom autě docela fungují detaily, ale jako celek mi to prostě nějak nefunguje. Zadek jak kdyby měl moc hmoty, celkově takové neohrabané a překombinované, celkově to nenese žádný dojem a celek jako například původní 8. Ale Gran Coupe to docela vylepšuje a přijde mi z řady 8 nejhezčí. Ikdyž stále nemá na původní koncept.

A se světly u Supry taky souhlasím, zasahují skoro přes celou šířku auta a strašně v mých očích zužují a zvyšují přední část. Jinak je Supra podle mě hodně povedená.

ratan groch
10. března 2020, 02:01
-1

Ad Krab:
Slovo "zadobocne" sa ti dnes zjavne paci :)
S tou 987 mas z mojho pohladu len ciastocnu pravdu. Az take zle, aby som musel do garaze cuvat, to zas nie je. Ale je pravda, ze po uprava svetiel a zadnych blatnikov na 718 uz zozadu nevyzera ako "zaba co sedi na prameni".

Otazka:
Alpina A110 sa chce co najviac podobat svojmu predchodcovi, takze sa to tykalo aj prednych hmlovych svetlometov. Isteze je to silne rozpoznavaci prvok Alpiny a priznavanie sa k minulosti, ale nevyrusuju ta na prednej maske tie dve svetla "navyse"? Osobne mi to pripomina nozdry zaby (dnes mam asi zabaci den:) a myslim, ze bez nich by bol predny pohlad viac uhladeny, a viac by sa podobal na esenciu auta. Ak das komukolvek namalovat auto, tak v podstate nikto mu nenamaluje vpredu 4 svetla, ale len 2. Takze tie dve navyse by som chapal, keby auto robili krajsie (nie ozvlastnovali). Urcite pri tom nejde o nevyhnutnost, ktora by neumoznila umiestnit hmolovky do hlavnych svetlometov.

krab
10. března 2020, 11:29
0

S tím Caymanem 987 jsem to schválně trochu přehnal. Za jiných okolností bych si býval tenkrát jeden i koupil a věřím, že bych to auto měl rád dodnes. Ale ten žabí vzhled tam prostě je...

A110 mi přijde velmi povedená. Jestli mi na ní něco vadí, tak je to pohled z boku, kdy má to auto moc vysoký profil dveří oproti sklu. Ale to je problém prakticky všech dnešních aut. Je to daň za bezpečností pravidla.

A to mě vlastně napadá, že jestli nějaké prvky spolehlivě vždycky pokazily povedený design, tak to byly právě ty legální/bezpečnostní. Třeba nutnost použít v USA ty obdélníkové nebo kulaté "sealed beams" žárovky anebo bezpečností nárazníky či nutnost zvýšit podvozky aby byla výška světel v předepsané výšce nad vozovkou. Tím se dojebalo v půlce 70. let spousta krásných evropských sporťáků, upravených pro dovoz do USA.

ratan groch
10. března 2020, 11:49
0

Presne ako pises, bol tu o tom dokonca clanok, neprekvapilo by ma, ak by bol od teba. Ale aj fanusikovia krasnych aut sa zhodli na tom, ze takmer kazda havaria v takom aute by mohla byt velmi nebezpecna.
Z bezpecnostnych prvkov by som zrusil iba pasivnu ochranu chodcov (vid zrezany cumak novej MX-5). Chodcov je ako sraciek a kedze im my nechodime po chodniku, tak nech nam oni nelezu do cesty.

Jaromír
09. března 2020, 11:11
3

Zadek Superba I. Připomíná mi to Fabii sedan.

reagovat
esmo
09. března 2020, 11:29
2

Aktuální generace Honda Civic Typer R....tak nějak celá, já tam nedokážu najít detail kterej by mi nevadil. Ještě v tom bílým provedení...je to celý strašně moc.

reagovat
Ha
Habakukk
09. března 2020, 11:58
-1

Zadní část RR Velar, nepobírám hlavně spodní část nárazníku kolem koncovek výfuků.

Ju
Junior
09. března 2020, 11:58
1

Bentley se nekritizuje. Když je Bentley ošklivé, je to tím, že tomu prostě dotyčný nerozumí :-)

reagovat
Ju
Junior
09. března 2020, 12:00
2

Jo a btw, já se k něčemu přiznám.
M2 mi přijde jako strašlivě odpudivé vozidlo. Co vyjelo do světa. Sorry, not sorry. Je to celý takový divně zprclý, hrozně krátký, vypadá to jako angličák, no prostě fujky.

reagovat
Opelfahrt
09. března 2020, 14:40
1

Jo, a ještě předtím se dělala 1er Coupé. Jednak jako 1 M, ale viděl jsem to i v nějaké civilní verzi 123i a to taky vypadalo jak šlapací autíčko.

PachezZ
09. března 2020, 12:05
1

ublognutí chválím :D
jen mne trochu irituje "Nenávidím ta obrovská křídla téměř do výše střechy na víku kufru. Navíc na naftové 156 opravdu nemá “WRC“ křídlo jiný význam než vzhledově škodit. "
-ono křídlo nemusí vždycky být jen k tomu aby měla přemotorovaná bestie dost přítlaku...
i když v tomhle případě tam asi nějaká funkce pro zlepšení spotřeby, snížení dragu a tak nebude...

Mne třeba hrozivě rozčilují kly současných Peugeotů., na Stingeru ta linka ze zadních světel do boků... Golf mkV kombík - zadní světla až někam ke kolu...
Prdel nový mazdy 3 a čím víc jich potkávám tak i předek - a to bych čekal že ta nízká zamračená příď bude fajn, jenže když to pak přes kapotu vysotupá o metr výš k oknu... asi preferuju předchozí generaci...

reagovat
beastar
09. března 2020, 12:28
0

Asi takhle jaký jiný význam má zadní křídlo než přítlak? Možná ještě estetický. Na to ale nemusíš mít wrc křídlo do výše střechy. A na 159 v naftě to prostě nedává smysl vůbec v ničem. Tady to vypadá důstojně i funkčně... Jo a není to sedan. (Viz.obr.)

Zbytek ok. O to mi šlo aby jsme se tady podívali na různé názory a různá auta. Fakt prostě detailně. Ne jako na celek.
-
Komentář upraven 9. 3. 2020, 12:29:01

PachezZ
09. března 2020, 12:40
0

muze byt ciste pro snizeni dragu/spotreby atd... ale myslim ze u te alfy slo spis o lakadlo na lidi :)
jako ja se priznam - moje kridlo je treba ciste vzhledovy, ale planuju si ted koupit tuhle knizku a casem tyhle upravy mit kdyz uz ne vylepsujici aero tak alespon chovajici se neutralne...
https://www.amazon.co.uk/Modifying-Aerodynamics-Your-Road-SpeedPro/dp/1787112837

btw, typek ma i kanal na youtube a je tam spousta zajimaveho
https://www.youtube.com/channel/UCK9yRHfXmmNB9XEmuiCjxcQ/videos

Vojta
09. března 2020, 14:23
0

Já popravdě u té 156 nevím na 100% (to auto nemám rád jako celek, tak jsem tak důkladně katalogy nezkoumal), ale podle mě origo se tam dával za příplatek a na GTA jen spojler, nikoliv takové ohromné křídlo (rozdíl mezi spojlerem a křídlem je ten, že pod křídlo lze strčit hlavu a pod spojler nikoliv). Tyhle ohromný hrůzy jsou na tom hnusný a dle mě neorigo. Originál tam podle mě nikdy nic nebylo a všechno to jsou dobastlený hrůzy typu Zender, Lester atd...

beastar
09. března 2020, 15:28
0

Já mám 156 rád. Měl sem ji jako zánovní auto. Tmavě modrou v bílé kůži na barokách:) To ovšem neznamená, že jsem k tomu autu nekritickej. Jinak křídlo v ofiko ceníku bohužel byla. Spojler taky. Ale ano hodně jich je Bastl od tunerů. Což ani tak nebyla myšlenka. Taky to tam píšu stejně hnusný je to třeba na sedanech MB. Strčit jde pod křídlo kolikrát i celé tělo a udělat si z něj stolek na sváču jako v bufáči.

Ke 156 se mi tu líbí ta poznámka o klice předních dveří. Vzadu takové elegantní provedení. Zatímco vpředu ty šuplík madla.

Fa
Fandatik
09. března 2020, 21:58
0

Mám právě pocit, že k nějaké (dokonce snad ne ke GTA) verzi to křídlo bylo za příplatek originál z fabriky. A tehdy jsem si vzpomněl na geniální trik u AR 155 Formula/Silverstone, kdy totálně vyškolili všechny v BTCC. Ale je to fakt dávno.

Vojta
09. března 2020, 22:29
2

beastar: budeš mít recht no. Origo existovaly tři verze. Otřesně hnusná, lehce nevkusná a decentně nenápadná.

beastar
10. března 2020, 00:52
1

Vojta: Vzhledem k tomu, že se snažím tady psát nejčastěji jenom věci které sem fakt viděl, nebo zkusil. Zažil tak mě to nepřekvapuje. Já sem tuším ty ceníky tehdá studoval. Ne nekupoval sem to úplně nový. Jen mě napadlo zjistit jak moc dobře mám vybavený auto. A opravdu sem křídlo neměl. Ten popis podle mě docela sedí. Buď nic. Hrůza a nebo rádoby okruhový speciál což se k autu jako 156 vůbec nehodí.

Vavris Vavrisovic
23. března 2020, 21:30
0

Křídlo ke zlepšení dragu? To je jaké? Nejlepší křídlo je přece žádné křídlo :-)

Moses
24. března 2020, 13:20
0

Nie je to vysoke kridlo na to aby sa to dalo za to lepsie tlacit? ????

Vojta
24. března 2020, 13:32
0

Bys ho akorát ulomil... navíc 156 nemívá problém s tím, že by kdy nejela, to ona jede pořád. Spíš tak nějak postupem času začne sama mizet a měnit se v prach rychleji než kdejaká Miata. Já jedinej užitek toho křídla vidím v tom, že jej lze použít jako poličku, když stojíš někde u benzinky a dáváš si sváču.

Moses
26. března 2020, 10:22
0

Alebo sa skor rozpadne ;) Kamos mal nadhernu 166-ku 1.6 Twin Spark. Najprv mu po jednom wapkovani zisiel dole "specialny vystavny lak" a po nejakom case sa rozpadol podvozok :D

Ale ked to auto fungovalo, tak to bolo delo. Jedno z najlepsich zvezeni ake som zazil.

Vojta
27. března 2020, 12:38
1

166ka se taková žádná nedělala :) Spíš myslíš 156 předpokládám. Každopádně na podvozku se tam nemá co rozpadnout. Ano, bude mít vůle, ano, bude vrzat... ale pořád to pojede, není to nic provozního, jako třeba u Mazdy, kde ti vyskočí čep z jamky a upadne ti kolo :D Kvalita italského lakování je pak velice specifická. Dodnes jsem nepochopil, proč některá auta mají například lakován z výroby i vnitřek kufru a části zakryté čalouněním... a jiná, třeba ve stejné barvě a jen o měsíce dříve či později vyrobená to tak nemají. Beztak záleželo na tom jestli to zrovna lakoval Vincezno, Giorgetto nebo Luciano.

Moses
27. března 2020, 14:54
0

Vidiet, ze sa vyznas :D Mal som na mysli 155...

Vojta
27. března 2020, 19:14
0

Spíš tu 156 bych čekal, 155 se s 1.6kou nedělala. Ještě to jinak mohla být 145, 146 nebo 147 :D

Moses
27. března 2020, 20:44
1

Ok, opat si mal pravdu :D Bola to 1.8-ka schvalne som prehrabal archiv ;)

Vojta
27. března 2020, 21:01
-1

Když ono 155 si sebou poněkud nespravedlivě nese úděl toho, že to je Alfa. Ona vypadá jako Alfa, má některé motory z Alfy a dokonce i nápisy na tom jsou Alfa... ale ve skutečnosti je to jen poupravený Fiat Tempra. Byl to tehdy zoufalý pokus Fiatu namluvit zákazníkům, že jim vlastně stačí přeznačenej Fiat a tučný příplatek za to logo. Bohužel ale vyjma verze Q4 (což je převlečená Dedra Integrale, což je víceméně Delta Integrale sedan) je to křáp.

Moses
07. dubna 2020, 10:12
0

Inak nechcem rypat ale na Wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_155) nakoniec nejaka 1.6-ka je.
To, samozrejme, nic nemeni na tom, ze ta kamosova bola 1.8-ka :D

Aj na bazari tato super speci uprava ma 1.6-ku...
https://auto.bazos.cz/inzerat/116414811/alfa-romeo-155-ts-speciani-uprava.php

Jakub Pospíšil
09. března 2020, 12:32
3

Jsem rád, že konečně někdo napsal tu věc o zadní klice na Golfu tak, jak je.
Vždycky mi to připadalo jako kreace vesnického tunera, co zahladil na zadních vratech prohlubeň pro SPZ, nacpal ji na nárazník a pak mu nezbyl cash na elektrický odskok kufru, tak tam navařil kliku ze Suzuki Swift.

reagovat
Vojta
09. března 2020, 22:54
2

Mě se na tý klice líbí, jak to je unifikovaný díl :D Tu samou má i Polo, T5, Sharan, Galaxy, Alhambra... prostě vkusný to ozdobný prvek :D

beastar
10. března 2020, 01:00
2

Jo oni to použili kde se dalo stejně jako to zrcátko boční zmenšené. Občas i to slavný VW dělá věci v kterých je vidět jen a jen šetření. Pravda že z koncernového pohledu je to geniální. Unifikace dílů v praxi...

J.K.
10. března 2020, 16:29
0

Jo, jo. Za to malé pravé boční zrcátko měli autorovi vrazit tužku, kterou to nakreslil, někam nepříjemně hluboko a tam s ní točit a točit, dokud nebyla ostrá jako z ořezávátka. Za všechny ty zmrvený Golfy, Fabie, Ibizy i Atrojky!

sumy
12. března 2020, 19:18
1

To zni jako vzkaz od nekoho, kdo s tim najezdil hromadu km :-D

Pochtli
09. března 2020, 13:07
0

Vzezření celkové - Renault Twingo I., Fiat Multipla, Ford Ka I., Škoda Kamiq, PT Cruiser, Nissan Juke (ale ten to má v názvu), čtyřoká oktávka, Citroen C4 cactus, nová Toyota Supra.. Elektroauta hodně často. Ssangyong všeobecně, Peugeot posledních cca 10 let dosti často.
Z klasik třeba kupéčka jako Jaguar E-type, BMW Z3.
Zadky mají auta dosti často nepovedené - karoq (v šedé pastelové to vynikne nejvíc), X6/GLC, MX-5 ND..
Pak prvky napříč automobilkami - grafika světel (současné peugeoty), okýnko řidiče utopené kdesi pod linkou kapoty, nasraný/agresivní vzhled i u malého městského křápu, spoilery kam se podíváš, fejkový koncovky výfuku, průduchy..

reagovat
Pochtli
09. března 2020, 13:09
3

Úplně jsem zapomněl na naprosto odporný zadek současného Volva S90.

wdave_t
09. března 2020, 20:57
-1

Jo, posraný kaktusy! Koukám, že jsi zmínil hodně aut, co píšu já (aniž bych tě předtím četl), ale divím se teda Supře, Z3 a speciálně S90. Taky názor na pežot mě zaujal - poprvé v životě začnou dělat hezký auto (508) a tobě se to nelíbí ty prďácký světla :)

Pochtli
10. března 2020, 20:07
0

Wdave_t: Designu Supry jsem nepřišel na chuť ani naživo, takový strašně "překřivkovaný". Abych upřesnil to
Volvo S90 - ve verzi sedan je zadek auta čirý hnus, zatímco kombík vypadá pěkně. A Peugeot - auto jako celek pěkný, jen kly a grafika světel to totálně podělaly a kvůli tomu bych si to nikdy nekoupil.

wdave_t
09. března 2020, 20:55
1

Zvracím ze zadní části Fabie sedan a nemůžu vystát (speciálně pohled zezadu na) původní Ford Ka, s těma kolečkama z nákupního vozíku. Stará Thalia a obecně renaulty z tý doby jsou vykulenej hnus. X6 vypadá jak X5, která dostala spoustu žihadel a má silnou alergickou reakci - absolutně nerozumím tomu, co člověka přiměje si takovej hnus pořídit. Podobně GLC coupé. Nelíběj se mi malý Alfy, jako Guiletta - vypadá jako vykulený pískle. Zadní část Megane II už byla zmíněná - z tý mi slejzaj nehty - a předek na tom není o moc líp. Fascinuje mě kolika lidem se líbí i3, taková amobinace. Absolutně nemůžu vystát Nissan Joke/Puke. A k zmíněnýmu PT Cruiseru bych se nepřiblížil ani kdyby mi to mělo zachránit život.

reagovat
Pochtli
10. března 2020, 20:10
0

Sakryš, na fabku I. v sedanu a na debilní výraz guiletty jsem úplně zapomněl.

Fa
Fandatik
09. března 2020, 22:21
1

Opět výborný blog. Díky
Já se koukám na design auta hlavně jako na celek. Na vyváženost proporcí, poměry jednotlivých částí karoserie, atd.
Přitom nemusí jít o eleganci ve smyslu X308, E38 ani majestátnost W140. Komplexně ty auta designem křičí do světa co jsou zač. Ta dnešní bezpohlavní stádovitost se mi hnusý. Přitom se mi hrozně líbí Citron C6, C4 (pouze coupe, fakt to myslím vážně), Rencek Avantime.
Z nových to jsou Peugeot světla s kapavkou.

reagovat
beastar
10. března 2020, 00:55
0

Děkuji pěkně. Každopádně to jsou takové spíše oddechové blogy. Každý si pod to napíšeme své. Nevyvolává to žádný flame ani zbytečně vypjaté diskuse. Napadlo mě to když sem jel asi dvacet minut za Golfem IV a říkal sem si doprdele nejen, že jede jako kretén ale ta klika mi fakt vadí.C6 mám taky rád. C4 to si mě překvapil:)

Fa
Fandatik
10. března 2020, 19:26
0

Ta světla s kapavkou se mi nelíbí (mohlo to špatně vyznít).
K té C4, já si ji vždy představím v těch válečných barvách. A ten zadek je prostě super. A předek tak nějak odpustím.

beastar
10. března 2020, 19:33
1

Jo jo tohle je často evergreen. Lidi co si koupili 3dv c4 to takto říkají. To auto nic moc. Ale když já chtěl mít hrozně pocit že řídím tu rally káru:)) Vymysleli to zajímavě a fakt je ten že jestli někdo umí na závodění postavit marketing tak je to Citroen. Klobouk dolů za mistra světa v rallye...:)
-
Komentář upraven 10. 3. 2020, 19:34:29

Fa
Fandatik
10. března 2020, 20:07
1

Jseš si jistý, že dneska aspoň 10% řidičů tuší, že existuje nějaké WRC?
I na obyčejném autě se mi to líbí. Ale neplatí to pro všechna zvláštní řešení. Aneb, když dva dělají totéž, není to totéž.
Vzpomínám na krásný P406 coupe, zepředu jsou detaily, které bych změnil, ale ta zadní část a prolis zadního sloupku je krásný prvek.
Nevím jaké zadání teď Pininfarina dostává, ale od AR Spider/Brera snad neměli hezký produkční auto.

ro
rock
10. března 2020, 04:36
2

Co mne vytáčí k nepříčetnosti: tahokov imitovaný plastovou mřížkou -> plastová mřížka imitovaná zaslepenou plastovou mřížkou. Takový fejk fejku.

Fotka je z domácí produkce, ale tenhle mor se dá objevit i jinde...

reagovat
ro
rock
10. března 2020, 04:52
2

Předek Peugeotu 207. U čeho začít? Přerostlá tlama z černého plastu? Světla protažená skoro až k A-sloupku? Rušivá spára kapoty strašně daleko od předku vozu? Fakt obrovitý logo? Přetažený nos? Mlhovky umístěné naprosto bez rozmyslu (a ještě zvýrazněné rámečkem)?

Rozumím tomu prvotnímu myšlenkovému postupu. Vzali docela umírněněný a opěvovaný Peugeot 206, zvýraznili všechno, co je na něm signifikantní a přidali ještě pár nových prvků a nějaký ten vynucený kompromis.
Pro zvýraznění typických rysů máme slovo: je to karikatura. A přesně tím je Peugeot 207. Nikdy nepochopím, jakto, že to v Peugeotu někdo odpovědný nezarazil a neomlátil složku s finálním návrhem designérovi o hlavu...

reagovat
beastar
10. března 2020, 11:05
0

Zajímavá úvahu fakt. Jinak 206 byl relativně povedený a v těch posledních verzí i v pěkných vybavach. 207 je opravu vykulená žába která jakoby oteklá po kontaktu s Chardonney..

Opelfahrt
10. března 2020, 11:16
1

To samý 307, ta verze jako kombi, na to se prostě nedá ani podívat, natož s tím delší dobu jezdit. Vždycky když vidím nějakýho chudáka z toho vystupovat, tak si představím sebe, že by mě to během týdne užívání zdeptalo do mrtva.
A přitom předtím udělali tak hezký auta jako 306 Cabrio nebo 406 Coupé.

Edit odpoledne: spletl jsem se, původně jsem myslel P308, a ne 307 ta teď parkovala vedle a docela ujde.
-
Komentář upraven 10. 3. 2020, 13:48:58

krab
10. března 2020, 11:20
1

No, protože v Peugeotu si jednoho dne řekli, že to zvládnou bez Pininfariny. A takto to dopadlo...
Jestli postavili od té doby jedno jediný hezký auto, tak to bude asi aktuální 508, to se mi vyloženě i líbí, když ho někde potkám. Ale jiný Peugeot? Vůbec...

beastar
10. března 2020, 18:16
0

Což o to. Zvládnou. Tím že všechny modely přifoukli o číslo. A hrubě se mi nelíbí kontrast těch interiérů v 90s looku a černým divnoplastu a novodobé přifouklé tvary a tlamy. Žabotlam by mohl závidět.

Testeuros
10. března 2020, 09:02
-1

Tak začneme hezky z gruntu...
První generace Audi A3 a ten nechutný zadní hrb (jako by někdo zapomněl, že to auto má být o kousek rychlejší a doplnil to odpudivou linkou)
Audio A4 B6 Sedan - pokus o zmenšení A6 C5 vypadá především z boku odpudivě a s rozměry auta skutečně nefunguje. Hlavně ta masa plechů nad zadními koly... brrrr.
Druhá generace Fobie - tady je snad všechno špatně - vypadá to jako disproporční snaha o to udělat zajímavé auto na platformě, se kterou to moc nepůjde. Předek a zadek působí jako dílo dvou různých lidí (a to nemluvím o Roomsteru :D), ten kšilt nad čelním sklem se mi nelíbí a kvůli němu bylo pro mě čekání na světelné naprostý mordor (jo, ještě díky těm nechutně vysoko daným sedackám).
Nissan Micra CC, Mitsubishi Colt CZC - názorná ukázka toho, že udělat malé a estetické CC není tak úplně jednoduché.
Zadek u Punta Cabriolet - vím, že s tím se nedalo nic moc dělat, ale stále působí jako nízkorozpočtová snaha o to hodit světla na podomácku udělaný kabriolet..

Jinak tu kliku mám na Pólu a musím říct, že je to stále lepší než to hnusný madlo u prvního Scénicu.

reagovat
Testeuros
10. března 2020, 09:03
0

Korekce zase řádila - delší...

martin_100
10. března 2020, 19:10
-1

Ta klika na golfu neni plastová ale z nějaký slitiny hliníku. Proto taky krásně podléhá soli a krásně se rozpadá pod rukama. A proč tam je? Protože cena cena a zase cena.... ta věc je na polu 6N, galaxy/sharanu/alhambře, golfu3 variant, T5...... Prostě dávno zaplacená věc. Jinak je golf 4 opravdu dobře udělaný auto. I po 20 letech a půl míči na tachu je to příjemný auto na ježdění. Ano nenadchce, neurazí prostě odveze a odveze dobře. Jak pravil James May: "Golf je jediné auto které potřebujeme."

reagovat
beastar
10. března 2020, 19:36
1

To nikdo nezpochybnil. A opravdu když se podíváš co tam k tomu píšu. Tak se shodujeme. Je to prostě detail. Co člověka sere, že se to dělo v době kdy VW bylo na vrcholu a vůbec výroba aut jela naplno. Jako dělají to všichni samozřejmě jen tady to bije do očí.

martin_100
10. března 2020, 22:54
0

Mě se ta klika naopak docela líbí.... kdyby se teda nerozpadala. Daleko víc mě irituje klika na polu 9N takový to je nijaký tvarovaný je podle designu renaultu twingo nebo čim a vůbec to nesedí k designu celýho auta....

martin_100
10. března 2020, 22:55
0

9N

beastar
10. března 2020, 23:30
-1

To je taky jak klika někam do lowcost pračky. Zase Polo je městský auto. Golf je masová nižší střední. Cenově tam rezonují velké rozdíly. Hale obecně proto mě to napadlo každého sere něco jiného. Detaily. Není to právě o tom celku. Z toho mého výběru se mi třeba Mustang jako auto taky v podstatě líbí, ale ty světla jsou zkrátka špatně.

Jakub Pospíšil
11. března 2020, 11:05
2

Zas ty světla u Mustangu docela chápu, ty vznikaly jako celé to auto.
>"Hej, Bille, to auto má mít vzádu světla"
>"Aha, no tak tam dáme obdélník"
>"Ale Bille, jeden obdélník svítí málo"
>"Hm aha, tak tam dej dva. Nebo rovnou tři, nejsme přece nějaký lakomý komunisti."
>"God bless America"
a nad továrnou proletěl bělohlavý orel.

martin_100
11. března 2020, 11:50
2

Beastar - Ta klika je takovej neurčitej kus blobu...přitom celý to polo má jednoduchý snadno definovatelný tvary. Ale ta klika?

Jakub - No tak oni ty světla odkazujou na 3 obdélníky původního mustangu. Ty mě neserou. U Musnaga tutý generace mě dost štve ten interier resp. palubka jak z dodávky.

beastar
12. března 2020, 00:55
1

Kubo: Ty si s tema historkama z vyvojoveho centra nejak akcni ted:)) Kazdopadne souhlasim. A Bill s Johnym a nekym kdo je neurciteho pohlavy a rikal si Gabbriele nakreslili cele auto ve stylu odkazujeme na legendu. Pak prisel Chris z obchodniho a rekl ze s takovyma tvarama, kde budeme setrit sakra ted... Chrisi jeste to ma vnitrek... a kdyz to bude mit klimu a volant americky verny spotrebitel nic nepozna. Super Lukrezie dik za radu. Tak ten introš guyz cmon neco ve stylu nakladaku... Po orlovy preletela cestna perut F16 vsichni se pod vlajkou chytli za ruce... a pozehnali statu svobodnych.... Kanade.

Ch
Chochin
11. března 2020, 08:53
1

Mna zasa v poslednej dobe doť iritujú C-stĺpiky na skoro všetkých nových Oploch. od Crosslandu po Insigniu Sports tourer. Ale zasa Insigia v karoserii liftback sa mi naopak páči.

reagovat
Moses
11. března 2020, 14:19
2

Co takto Bangleovske plutvy vzadu na 6-kach a 7-kach? Aj ked sucasne bobrie zuby na novej i4 ma nutia Chrisovi vsetko odpustit :D

reagovat
Zkywalker
11. března 2020, 23:24
2

Mě na O3 fl neiritujou ani tak ty rozporcovaný světla, ale to, že ty jejich linky jsou tam prostě úplně random. ani jedna linka nemá návaznost na nějakou jinou, nic není rovnoběžné, prostě jako kdyby se někomu rozsypaly vazby v CADu když to kreslil :D

reagovat
sumy
12. března 2020, 19:27
2

Jsem si vzpomněl taky na hrůzu. Byt to bylo dílem faceliftu.
Civic UFO poface. Nahrazení "akvarka" prasecima nozdrama.

reagovat
Vavris Vavrisovic
23. března 2020, 21:33
1

Tak tenhle blog jsem docela zhltnul :-) A děkuji, že na Golf IV už se nikdy nebudu dívat jako doposud, ale budu civět na tu odpornou kliku. Doteď jsem o ni vážně neměl tušení :D

reagovat
beastar
23. března 2020, 23:38
0

To je co. Já vždycky když dojedu ten relativně designově povedený Golf IV tak žasnu jak na to někdo mohl nabastlit ještě v originál výrobě takovou píčovinu.

J.K.
29. dubna 2020, 17:26
1

Nad to, že mnoho vozů má druhou koncovku výfuku jen pro parádu, což bývá nejvíc do očí bijící v zimě, jsem se už povznesl. Co ale designeři vymysleli na Renaultu Espace poslední generace, nad tím zůstává můj rozum a estetické cítění stát.

reagovat