načítám data...

Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu

Vlajková loď elektrických modelů značky se snaží přesvědčit zejména dosavadní majitele Passatů, aby zapomněli na naftu a přesedlali na elektriku. Má ale vůbec smysl nad tím vůbec uvažovat?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Volkswagen letos slaví deset let od uvedení svého prvního sériově vyráběného elektromobilu, modelu e-Golf. I když šlo vlastně o klasického Golfa, do kterého ve fabrice místo motoru namontovali baterku a jinak se příliš nelišil, byl poměrně oblíbený a dodnes má své věrné fanoušky. Po jistých událostech, o nichž se už nemluví, ale automobilka dala elektromobilitě zelenou a představila nástupce e-Golfu, který měl zopakovat úspěch Brouku a přetransformovat značku v lídra na trhu – model ID.3, první auto na platformě MEB pro elektromobily. Jak dnes již víme, úplný trhák to původně nebyl, avšak facelift z minulého roku jej podstatně vylepšil.

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Dnes tu ale máme vlajkovou loď rodiny ID., model ID.7, dostupný jako liftback/limuzína a oblíbený kombík, auto, které má přesvědčit dosavadní kupující Passatů, že elektromobil je lepší volbou. Vzhledem k tomu, že s předchozí generací Passatu mám nejvíce zkušeností z redakce já a považuji jej za velmi povedené auto, s velkou radostí jsem se novinky ujal, abych vyzkoušel, zda se Volkswagenu povedlo vyrobit elektromobil, který přesvědčí i nejzarytější manažery, aby opustili klasické TDI

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Začněme venku, a hned trochu zostra. ID.7 je klasický liftback (nikoliv sedan, kufr se otevírá i s oknem), pokud se podíváte na auto z boku, působí možná trochu zvláštně, tak nějak příliš přizvedle – to právě kvůli bateriím v podlaze vozu. Jasně, vidíte, že je maximum podřízeno co nejlepší efektivitě, aby byl zajištěn odpor pouhých 0,23 Cd. Pokud se na něj díváte jen zběžně, možná vám bude připadat jako takové prapodivné auto, ale to by byla velká škoda. ID.7 je totiž doslova nacpané krásnými detaily. Ano, i tady jsou boží světla, které koulí očima jako ID.Buzz – skvělý detail, naprosto zbytečný, samozřejmě, ale nádherný a pobaví všechny, kterým auto ukážete. 

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Jenže se zbytečně krásnými prvky se pokračuje i dále – na dveřích nenajdete běžné kliky, ale tlačítkové, nevyklápějící se. Ušetří to trochu odporu? Zcela jistě, stejně jako si na ně časem i zvyknete, jen naučit se pořádně dovírat dveře by bylo vhodné – občas se mi stalo, že jsem dveře nedovřel v takové hloupé poloze, že abych je znovu otevřel, musel jsem na ně zatlačit a až poté šel zámek dveří znovu povolit. 

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Naprosto nadšený jsem ale ze zadních světel. Volkswagen si s nimi skvěle vyhrál a představil světelný pás, který tvoří LEDky, které tancují při zamykání a odemykání na uvítání. Navíc blinkry zde nejsou tvořeny jen jedním LED displejem, ale rovnou třemi poskládanými za sebou a krásně pulzují. Znovu – je to naprosto zbytečné, ale zcela bez pochyby krásné, a o tom prostě auta v této třídě jsou – o tom ohromení souseda, obchodního partnera, nebo kolegy postaveného níže. 

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Více času ale trávíme stejně uvnitř auta, a tady ID.7 doslova exceluje. Ač uvnitř samozřejmě najdeme i tvrdší plasty, oproti ostatním vozům z rodiny ID. působí sedmička velice prémiově, dokonce i prémiověji, než předchozí Passat a vůbec bych se, pokud by někdo zakryl logo značky, nezdráhal označit interiér za pocházející z auta nějaké prémiovější značky. Tohle opravdu není klasické lidové vozítko, ale manažerská limuzína jak má být. Potěší i velmi praktická stránka vozu v podobě nespočtu odkládacích prostor, které jsou snad všude, kam se podíváte – pro bordeláře naprostá nutnost. Méně praktický je dekor v lesklé černé, který se samozřejmě upatlá, naštěstí ho není moc – bohužel je i na volantu v podobě dotykových tlačítek, vůči kterým ale nemám jiných výhrad a neměl jsem problémy s omylnými stisky při točení volantem. Zajímavým prvkem je i panoramatická střecha, kterou sice neotevřete, za to se umí zneprůhlednit během okamžiku nebo třeba při vypnutí vozu – další pěkný party trick!

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Středobodem celého interiéru je ale infotainment s masivním patnáctipalcovým displejem. Než se začnete vztekat, že to je zbytečně velké a akorát překáží ve výhledu, jako já, když jsem viděl první fotky – ne, nepřekáží, v mé ideální pozici za volantem stále vidím pod spodní hranu čelního okna. Naopak je v naprosto ideální pozici, aby nepřekážel, a stejně byl v zorném poli řidiče a neodváděl příliš pozornosti. Nový systém, s jehož odvozeninou jsem už měl šanci si pohrát v Kodiaqu, je naprosto spolehlivý a rychlý, a jakmile si na něj zvyknete, je i přehledný a intuitivní. Drobně mě zlobila klimatizace, která je možná až zbytečně moc chytrá – nejenže automaticky nastaví teplotu a intenzitu foukání (jako v jiných autech), ona i sama nastavuje směr foukání! Ano, možná to je efektivnější způsob vychlazení interiéru, ale pokud vlezete do vytopeného auta po horkém dni a ono na vás hned začne foukat studený vzduch, není to úplně to nejlepší – naštěstí lze automatiku vypnout a nechat auto ovládat jen rychlost foukání a teplotu. V zimě si ale dokážu představit, že jde o efektivnější a příjemnější řešení.

 Největší radost mi ale v interiéru dělá světelný pás, kterému VW říká ID. Light – takový barevný pásek pod hranou čelního okna, který si s posádkou “povídá”. Třeba když vyvoláte funkci hlasového ovládání, “roztančí” se bledě na straně toho, kdo asistentku oslovil, popřípadě když se chvilku příliš věnujete záludnostem infotainmentu, nebo když chvilku nedržíte volant, jak kdyby začal mávat prsty “tytyty, koukej na cestu”, dokud se nenaštve a nezčervená. Ano, možná si opět vzpomenete na jistou scénu z Pelíšků, ale reálně je to hrozně návykové a příjemné.

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Někteří sice od samostatných displejů před řidičem upouští a ani je nenahradí head up displejem, ale u Volkswagenu je naštěstí stále vše v pořádku. Pod displejem najdete jak malinký, ale šikovný displej zabudovaný do pruhu ventilačních výdechů s rychlostí a dalšími ukazateli, tak na sklo promítaný head up displej s rozšířenou realitou, který je schopný nejen zvýraznit, kde je hrana vozu před vámi (a potvrdit, že “ví” a můžete tempomatu věřit), tak i navigovat pomocí šipek promítaných do cesty. Ano, nic nového, to umí i jiné koncernové elektromobily, ale tady je minimálně zmíněný displej zabudovaný pocitově mnohem lépe.

 

A samozřejmě, nelze zapomenout ani na prostornost, jakou ID.7 oplývá. Alternativa k Passatu je samozřejmě prostorná nejen vzadu, kde se můžete příjemně rozvalovat, ale i vepředu, kde svou posádku doslova hýčká nejen prostorem, ale i naprosto perfektními sedačkami ErgoActive. Sedačky samozřejmě umí nejen vyhřívat a ventilovat (i najednou nebo automaticky), ale umí i výborné masáže pomocí vzduchových vaků, které skvěle protáhnou při delší cestě. Vzadu samozřejmě ale také nikdo trpět nebude, klimu tam mají a výhřevy taktéž, více by byla pouze zhýralost. Zavazadlový prostor je samozřejmě naprosto dostačující, možná není tak hluboký a dlouhý jako u předchozího liftbackového Superbu, ale má zdvojenou podlahu s prostorem pro kabely. Což se hodí, když tu pod kapotou nenajdete ani malý úložný box…

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Trochu rozpolcený jsem však z podvozku. Konkrétní kus je totiž vybaven adaptivními tlumiči DCC a mám lehké podezření, že si ze mě trochu dělali během testu srandu. Na dálnici a ve vyšších rychlostech bylo auto naprosto příkladně pohodlné, jak to DCC tlumiče umí – hezky plavné, přitom ale stabilní, aniž by škobrtalo o příčné nerovnosti. Jakmile jsem však zpomalil na městské rychlosti, auto najednou zneklidnělo – tedy jen občas. Někdy nerovnosti zvládlo s grácií velké limuzíny, někdy zase úplně podivně a zbytečně drnclo – nejspíše za to ale mohly velké dvacetipalcové ráfky s nízkoprofilovými pneumatikami, standardně dodávané devatenáctky bych tak na mnou konfigurovaném autě viděl mnohem radši. 

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Na delších dálničních cestách však žádné problémy nejsou, ID.7 je samozřejmě velmi pohodlná, navíc je ale na poměry třídy i dobře odhlučněná. Hlavně je však poměrně efektivní, i přes obuté zimní pneumatiky jsem se na dálnici pohyboval při běžných 135 km/h okolo 18-19 kWh na sto kilometrů – tedy ano, zhruba jako o řád menší a udrncanější trojková Tesla nebo srovnatelně velký Ioniq 6 , který je však designově ještě specifičtější a aerodynamice je podřízeno úplně všechno. Hrubými počty se tak bavíme o dálničním dojezdu okolo 350-450 kilometrů, což bohatě stačí. Navíc ve městě spotřeba klesá klidně k 10 kWh na sto kilometrů, takže pokud nevyjedete na dálnici a budete se snažit, dostanete se klidně i na vyšší dojezd než udávaný výrobcem.

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

ID.7 se zatím nabízí ve třech verzích – základní Pro, Pro S a GTX. Mnou testovaný kousek je základní Pro, které nabízí kapacitu baterie 77 kWh a maximální rychlost nabíjení 170 kW, alespoň na papíru – realita je totiž trošku jiná. Překvapivě mi totiž stojan do nějakých 25% nabití hlásil rychlost nabíjení až 186 kW, pak klesl lehce pod 130 kW a tam se držel až do nějakých 70% nabití, kdy jsem už nabíjení ukončil. Ano, některá konkurence zvládá vyšší rychlosti nabíjení, premiantem ID.7 v tomto ohledu není. Na druhou stranu si však přiznejme, že naprostou většinu cest zvládnete bez nabíjení, které nakonec zrealizujete třeba v práci nebo doma. A když už na nabíječku přijedete a budete potřebovat rychle nabít, stále jde o nadprůměrné hodnoty, které dnes ostudu neudělají. 

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Verze Pro a Pro S jsou poměrně výkonné zadokolky, takže by možná srdce leckoho zajásalo, ale jak jsem během deštivého počasí ověřil, nevypnutelná kontrola trakce rychle zasáhne i v omezeném režimu Sport a neplechu rychle ukončí. Na druhou stranu lze plynem auto srovnat do zatáčky a nepůsobí vůbec nedotáčivě, naopak. Jo, tohle je možná nejzbytečnější informace, kterou se dnes dozvíte – stejně si tohle auto nikdo na blbnutí kupovat nebude, na to jsou jiná auta v nabídce, jako třeba zmiňované GTX. Tak třeba příště…

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Závěr

ID.7 je opravdu velmi povedené auto, nejen elektromobil. Nabízí skvělý interiér, krásné detaily, skvěle jezdí a i přes drobné chybky nadchne. Tohle se opravdu velmi povedlo a věřím, že pokud dnes někdo musí vybírat, zda nafasovat jako služebák Passat nebo ID.7, neudělá s elektromobilem vůbec chybu. “Ajdýčko” totiž vychází velmi zajímavě i cenově, akční verze Limited startuje na 1 329 900,- a i když se podíváme na tento “novinářsky” vybavený vůz (čti – snad se vším, co jde), cena jen lehce přesáhne 1,7 milionu. A tam Passat zdaleka nekončí…

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Technické údaje

Poháněná náprava: zadní
Výkon: 210 kW (286 koní)
Točivý moment: 545 Nm 
Kapacita baterie: 82 kWh (77 kWh využitelná)
Maximální rychlost nabíjení: 175 kW (v testu dle stojanu až 186 kW)
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s 
Provozní hmotnost: 2206 kg 
Spotřeba udávaná: 15,05 kWh/100 km 
Spotřeba v testu dálnice/město: cca 19/12 kWh/100 km v létě
Dojezd dle výrobce: 400 km 
Cena již od: 1 329 900 Kč (ID.7 Pro Limited)
Cena testované verze včetně příplatkové výbavy: 1 705 900 Kč (ID.7 Pro People)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
01. srpna 2024, 09:51
4

Diky za predposledni tri odstavce o tom, jak to jezdi. Ten zbytek clanku o tom, jak co kde blika a sviti je pro jinou skupinu ctenaru.

reagovat
rivka
02. srpna 2024, 08:02
0

Přemýšlím (marně) co dnes čtou kluci mezi 8-13 lety, protože v něčem takovém by to mohlo mít úspěšnou odezvu :-)

to
tomaass2
02. srpna 2024, 09:54
0

Asi jako každá generace: v hudebním, módním a designovém vkusu se 1. vymezíš proti generaci předchozí 2. zasekneš se tak někde do 25 a už se neposuneš. Vidím to už i sám na sobě :)

bkralik
01. srpna 2024, 14:12
2

Jestli to umí ve městě / okreskách 12-13 kWh/100 a na dálnici 18-19, tak to je velmi povedené.
Mám jenom jednu věc - vždycky když se na to zezadu podívám, tak nevím proč, ale naskočí mi Peugeot. Jo, 408 je dost jiné auto, ale ten světelný pruh který je na krajích vyšší a uprostřed užší, to mi to prostě nějak spojuje :-D

reagovat
Sa
Sato
01. srpna 2024, 14:37
0

Je fajn ze dalsie nonsuv auto. Spotreba pri 150-160?

reagovat
Sa
Sato
01. srpna 2024, 14:52
0

inak cena v zakladu rovnaka ako bmw i4, rovnakych 210kw, baterka o 10kw vacsia u VW, co je asi celkom hodne. Na moje potreby (340km 95% po dialnici, aspon 150 km/h a bez nabijania) by to urcite chcelo tu 86kw baterku ale to je uplne mimo budget

to
tomaass2
01. srpna 2024, 15:13
1

Čistě z mojí zkušenosti, pokud máš valnou většinu cest po dálnicích (já mám cca 2/3 km dálničních), tak pro tebe bateriový elektromobil není (zatím / kdoví jestli někdy bude). Já třeba proto, že nejezdím moc často, ale i tak udělám 20 tkm ročně, jsem si nechal svoje TDI a prostě do práce používám MHD. Přišlo mi, že nárůst spotřeby nad 120 za hodinu je tam značný (což souvisí s naší nedávnou debatou u jiného článku o křivkách účinnosti motorů), tedy rychlejší dálniční cesty znamenají (pro mne neakceptovatelné) omezení na dojezdu.

Sa
Sato
01. srpna 2024, 15:30
1

Ide o firmene auto. Mame to nalinkove v nasej buducnosti vo firmemnej politike, od 2025 uz len EV... niekto musi ist prikladom a kto iny ako bohata korporace ze... 2026 mi konci operak na superba, objednavam v druhe polovici 2025 takze bud zmenim zamestnavatela alebo i4 pripadne toto id7. Vsetko ostatne je mimo budget alebo suvcko (tesla nie je v moznostiach a ani mi to nevadi). Teraz, aj v zime, bez problemov otocim danych 340km na jednu nadrz benzinu, 160 tempomat (v nemecku samozrjeme, wink wink). Primerka 130-132.
To be fair tych 340km je moja pravidelna sukromna cesta, nie firemna, a ked sa mi to nepaci tak to auto mat nemusim ze. Respektujem to ako pravo firmy/vedenia ohybat svet podla svojich predstav, len skoda ze budem v tej prvej linii ludi co budu brat EV a moj use case pre to auto je dost nevhodny.

MB
MBMB
01. srpna 2024, 17:47
2

Pokud to v daných podmínkách mělo na dálnici 19 kWh/100 km při dodržování předpisů, tak spotřebu při 160 km/h lze rámcově odhadnout vynásobením poměrů rychlostí na druhou (tj. proporčně ke zvýšení aerodynamického odporu, který je už v těchto rychlostech dominantní). Takže nějakých 29 kWh/100 km. Ale samozřejmě bude hodně záležet na provozu a jaké procento času člověk skutečně pojede těch 160 km/h.
Jinak jasně, tohle je pro EV ten nejnáročnější režim, takže to chce úsporné auto s velkou baterkou a rychlým nabíjením, což nebývá levné.

bitner
01. srpna 2024, 20:37
0

Sato: ESG?

Romus
01. srpna 2024, 21:15
1

Tady u těch debat je prostě zásadní, jestli člověk má možnost ráno vyrazit s plně nabitým autem a večer ho může zase zaparkovat úplně vybité.

Sa
Sato
01. srpna 2024, 22:00
0

Romus: ano tú možnosť v pricípe mám, problém je tá rýchlosť a baterka ktorá to proste nedá. Podla toho výpočtu do MBMB to chce teda aspon 100kWh, great :) Jasné mohol by som ísť 120-130 (ako skoro každá tesla ktorú na dialnici stretnem) problém je, že tých extra 30min nie je v skutočnosti 30min ale minimálne hodina, S detmi ten čas nefunguje lineárne, 2,5hod cestu pri vhodnom načasovaní dajú v kuse, max s jednou krátkou prestávkou, k 6hod ceste je treba aspoň 4hod prestávok.

MB
MBMB
02. srpna 2024, 10:17
5

Ano, pokud člověk trvá na dálničních 340 km přes rychlostní limit bez zastávky, ideálně i v zimě, tak už to chce rámcově těch 100 kWh, raději ještě s nějakou rezervou navíc. Čímž se člověk dostává do toho úplně nejdražšího segmentu.
Na druhou stranu, s možnostmi nabíjení se ten význam dojezdu na jedno nabití snižuje. Dnes je běžným standardem za 10 minut dobít 25 kWh (to odpovídá 150 kW průměrného nabíjecího výkonu). V ideálním případě, když přijedu s vybitým Ioniqem 6 například k Ionity, tak i 38 kWh. Takže i s tímto ID.7 a jednou desetiminutovou přestávkou má člověk efektivně 77 kWh + 25 kWh = 102 kWh na celou cestu.
Zároveň při sledování současného vývoje nepochybuji, že za rok budou zas nové modely a nové ceny/varianty těch stávajících modelů.

kotzitzaq
02. srpna 2024, 10:44
5

Takhle hezky teoreticky na “papíru” to zní téměř idylicky jako 10 minut přestávka. Ale reálně je nutné někam sjet (v ideálním případě jen na benzínku vedle dálnice), za předpokladu, že nabíječka je k dispozici tak vyštrachat kabely a připojit auto a za ideálních podmínek za 10 minut dobít těch 25 kWh. Potom vše odpojit, uklidit, nahnat spolucestující zpět do auta (zvlášť s rodinou nelze předpokládat, že budou celou dobu sedět v autě) a pokračovat v cestě. A z 10 minut je najednou minimálně 20-30 minut zdržení. Nejsem nějaký zásadní odpůrce elektromobilů, ale zkusil jsem si to i v praxi a ta je jiná, než idealismus desetiminutové zastávky.

MB
MBMB
02. srpna 2024, 11:07
2

Tím bylo myšleno 10min stání/nabíjení. Se sjetím a najetím to celkové zdržení samozřejmě bude o pár minut delší. Zároveň je člověk omezen tím, že musí zastavit někde, kde aspoň ta 150kW nabíječka je, což je ovšem čím dál menší problém.
Každopádně u DC nabíječky se nemusí vyndavat s sklízet kabely, ty jsou vždy součástí samotného stojanu. Člověk jen vystoupí, zapojí a těsně před odjezdem zase vypojí, nastoupí a odjede.

ro
rock
02. srpna 2024, 12:21
0

sato:
To je jednoduchý. Podle toho, co se mi povedlo najít, mají i4 i ID.7 při 130 km/h stejnou spotřebu, cca 19-20 kWh/100 km.
BMW má baterku 67 a za příplatek 81 kWh
VW má 77 a za příplatek 86 kWh

Vyrozuměl jsem, že větší baterka u VW je mimo budget a pak je mimo dosah i větší baterka u BMW. A tím to máš vyřízený, protože BMW v základu ti těch 340 km ujede možná v létě, když nebude foukat protivítr. VW má jakousi rezervu. Je samozřejmě řeč o 130 km/h, při 150-160 to neujede ani jedno.

ro
rock
02. srpna 2024, 12:25
0

sato:
Co by tě mohlo trochu uklidnit je, že v r. 2026 budou děti o roku a půl starší než dneska a třeba toho zvládnou víc.

VK
VK
02. srpna 2024, 12:27
0

To bylo vlastně rozhodující, co mě dovedlo k rozhodnutí do EV jít. Že abych dojel, stačí dobít tak, abych dojel. Ne doplna.

AnGeor
01. srpna 2024, 15:23
-3

není to nějaké úzké? a těžké? a pomale?
jinak doporučim zkusit novou Model 3, aby to podrovnani podvozku melo smysl

reagovat
Fr
Frodo
01. srpna 2024, 20:17
3

U auta, které je super nepíše autor 2/3 testu o tom, kde co bliká, kde co koulí a kde je jaký párty trik.

A abych dokončil otázku, co autor nakousl. Ne, žádný rozumný manažer tohle za naftový passat s odjezdem 1000km dobrovolně nevymění. Protože ví, že čas je drahá komodita. A proto je čas na nabíječkách nesmyslný luxus.

reagovat
Romus
01. srpna 2024, 21:11
3

Rozumnej manažer by hlavně měl řešit, aby on a jeho podřízení netrávili pracovní dobu za volantem v autě.

Fr
Frodo
01. srpna 2024, 22:03
4

Pokud s tím máš nějaké zkušenosti tak víš, že ne vše se dá řešit na dálku. A kupodivu i v dnešní době je nejvyšší karta osobní setkání. Ono udělat nějakou obchodní schůzku online není tak dobré, jako osobně přijet, projít výrobu, osobně projednat obchod a pak ho v dobré restauraci zajist a zapít.

bitner
01. srpna 2024, 22:27
4

Nebo treba je potreba neco opravit. Svete div se, jsou i veci, na ktere maji kvalifikaci treba 2, 3 lidi v republice.
Zkuste vybavit napr. leteckeho mechanika elektromobilem a donese vam mokry hadr na celo.

Romus
01. srpna 2024, 23:40
0

Jiste, ale to tady resime koho? 1 procento lidi v ČR? a Covid ukazal ze se bez toho osobniho setkani svet taky neposere. Myslim ze sluzebni cestovani autem nam kazi a zkazi driv jine veci nez elektromobilita.

Fr
Frodo
01. srpna 2024, 23:46
5

Právě že se ukazuje, že se svět bez osobního setkání sere. A můžeš začít s kravinou, jaká byla online výuka ve školách. Děti si ty následky nesou doteď.

Slower
03. srpna 2024, 19:47
6

Aniž bych chtěl popírat výhody osobního setkání tak si myslím, že manažerské auto je v ČR tak trochu oxymorón. Manažer je od toho aby řídil ostatní lidi a tudíž ve většině oborů nikam nejezdí, ale dohlíží v kanceláři na "svoje ovečky" a potkává se s dalšími manažery.

Auto dává firma (nejen) manažerům jako firemní benefit a svým způsobem velmi výhodnou daňovou optimalizaci. V rámci práce s ním toho manažer moc nenajezdí. Takže firma nemá úplně velkou racionální motivaci dávat nějaké smysluplné auto. A když se bude zvažovat co chce manažer vs co chce majitel/akcionáři/... (což je dnes ESG) tak většina manažerů tahá za kratší provaz.

VK
VK
02. srpna 2024, 00:45
1

Mně se to líbí. I by vyhovovalo a bude lepší k pobývání uvnitř, než jakákoli Tesla. Akorát ta cena.

reagovat
ja
jazet
02. srpna 2024, 07:03
3

Jestli je to zrychlení na sto pravdivé, tak to nic moc.

reagovat
rivka
02. srpna 2024, 07:59
-2

Je to fašistovágen, čili hodnota zrychlení byla zřejmě stanovena tak aby byla "politicky korektní" a nepobuřovala Zelené Khméry.

MB
MBMB
02. srpna 2024, 10:24
2

Zřejmě chyba, v materiálech je 6,5 sekundy.

Marek Brunner
02. srpna 2024, 13:42
0

Jaj, to jsem někde blbě vyčetl teda. Opraveno, dík

MB
MBMB
02. srpna 2024, 14:08
1

10,2 s má ID.Buzz Pro, tak asi z toho.

to
tomaass2
02. srpna 2024, 09:49
0

Došlo mi to až když jsem viděl fotky nové A6: elektrické liftbacky kvůli baterce v podlaze mají (pro moje oči) takový zvláštní nabobtnalý tvar. Kdyby se postavily vedle sebe 7 E38 a ID.7, tak to, podle mne, hrozně vynikne. A to v neprospěch VW.

Já chápu, že to asi naši dědové viděli podobně v porovnání předválečných a poválečných aut, že ten tvar je prostě o zvyku, ale já si neumím představit dát skoro 2 miliony za něco, co se mi moc nelíbí.

Nemám problém s pohonem (i když 210 kW a stovka za 10,2 zní jako že výhoda pružnosti a svižnosti elektromotoru odjela na dovolenou), ale s vnějším tvarem a tím, že mi současné interiéry vizuálně a ergonomicky nesedí.

reagovat
ro
rock
02. srpna 2024, 11:54
2

Proti 7er E38 má dneska nabobtnalý tvar snad všechno.

rivka
02. srpna 2024, 20:21
0

A nová sedmička obzvlášť. Včera kolem mě projela jedna černočerná a - nevím do jaké míry to bylo úmyslem - ale působí to fakt odstrašujícím dojmem, ve zpětném zrcátku. Monstrozita na druhou, třída S je proti ní auto pro kadeřníky ;-) a A8 zase nenucená (ale až nudná) elegance. Kousek mého zvrhlého já by si to rád půjčil aspoň na víkend, aby si ujasnil co si o tom má myslet :-)

Autíčkový Jelen
02. srpna 2024, 22:38
3

Je to všechno dáno tou nutností někam do podlahy nacpat ty baterky, pak ty auta musí mít vyšší ponton karoserie a zvlášť na sedanech/liftbacích to dost bije do očí a působí to trochu podivně. U BMW je to u nových řad 5 a 7 prostě dan za to, že mají stejnou platformu pro spalovací motory i elektro. Pak i ty neelektrický modely na této platformě vypadají tak podivně vysoce a trochu bachratě.

Zajímavý ale je, že se to nějak dá udělat i bez toho. Třeba u Tesly nebo Lucidu to pozorovatelný prakticky není. EQS nebo Taycan jsou taky v pohodě ale tam jsem slyšel stížnosti na sezení vzadu, kde má člověk kolena moc vysoko.

ro
rock
03. srpna 2024, 11:51
0

Bereš mi to z pusy. Tesla Model S i Model 3 to nějak zvládly a není to jen zdání. Obě mají okolo 1,44 m.
Mercedes EQS jenom dobře předstírá, reálně je možná o 2 cm nižší než tohle VW.

pi
pidi
02. srpna 2024, 21:05
0

400V architektura, bezmanganova baterka, vsechny ty nearetovane prepinace (na zadni okna)… Prvky z id.3 rozhazene po vetsim prostoru… MEB nakonec celkem uzral, ale v tomto stacu mel jit do produkce v roce 2018…

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH 2020
Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH

2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem

Ford F350 6.4 V8 4x4 | Lariat 2008
Ford F350 6.4 V8 4x4 | Lariat

2008 rok výroby
347 koní výkon
6 400 ccm objem