načítám data...

Volkswagen Passat 2.0 TDI: Zrcadlový Passat v zemi královny

16. června 2018, 09:11 24 komentářů M P Recenze & testy

Když jezdíte po Anglii, měli byste tak činit v anglickém voze. Někdy se to ale nepovede, a tak vám neznámé prostředí umožní zkoumat známý vůz z nového pohledu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Práce v nadnárodní korporaci má svá specifika. K nim zcela jistě patří služební cesty. Znáte to, jste-li někde potřeba, firma vás tam pošle a postará se o to, abyste byli jako v bavlnce. Navíc poznáte cizí země, kulturu, lidi, jídlo, navíc na čas vypadnete z kanclu. Je to vlastně takové placené cestování a spousta lidí takhle cestuje ráda. Já služebky nesnáším.

Stalo se tedy, že jsem byl vyslán do Spojeného království. Největší obavy jsem samozřejmě měl z řízení na levé straně, a proto jsem si cestu důkladně naplánoval. Po telefonickém hovoru s anglickým kolegou, kde jsme probrali projektové záležitosti, jsem měl na paměti jeho slova, že začínat cestu v Londýně, pokud jsem nikdy na správné (sic) straně silnice nejezdil, není moudrý nápad. Proto jsem o pár dní později vystupoval z letadla na Heathrow, a přemýšlel, co mě asi čeká v půjčovně.

Když jste v neznámém prostředí, obvykle jste vděční za cokoli, co vám aspoň trochu připomene domov. Pro mě byly neznámým prostředím anglické silnice, a moc jsem si přál, aby na mě v půjčovně čekal vůz, který aspoň trochu znám. Rezervace tvrdila něco o Volvu, což nebyla vyhlídka vpravdě nepříjemná, trochu jsem se uklidnil. Když mi potom zaměstnanec patrně pakistánského původu hrdě ukazoval Volkswagen Passat, z něhož ještě tekla voda po vyjetí z myčky, už jsem tak klidný nebyl. „Aspoň že to je automat.“ říkal jsem si v duchu.

Víte, obvykle se mezi českými novináři berou vozy Volkswagen, a potažmo příbuzné vozy Škoda a Seat, za etalon v oblasti ergonomie a logiky uspořádání ovládacích prvků v interiéru. Novináři s oblibou říkají, že po nasednutí do takového vozu se rychle zorientujete a rázem se cítíte jako doma. Já ne. Se škodovkami ani volkswageny prakticky nejezdím, jejich interiéry neznám, a ovládací prvky jsou mi záhadou. Třeba už jsem viděl tři druhy ovládání tempomatu. Jasně, logické, přehledné, jako doma. Naprosto šílené také je, že v některých vozech nemáte kontrolku rozsvícení světel na přístrojovém štítu, ale kdesi vlevo dole, v mém případě vpravo, na ovladači světel. Proboha, tam se přece nikdo nedívá! A tak bych mohl pokračovat, řekněme si ale také něco o ježdění v Anglii.

Dálnice

Každý ví, že v Anglii se jezdí vlevo. Kruhové objezdy jsou po směru hodinových ručiček a je jich mnoho. A na dálnici se jezdí pomalu, konkrétně 70 mil za hodinu. Ze začátku mi to přišlo docela fajn, protože jsem měl trochu čas se zorientovat v provozu. Ještě, že má Passat i v ostrovním provedení páčku blinkrů vlevo. Každopádně dálnice nepředstavují zásadní problém, pokud si zvyknete, že nejrychlejší pruh je pravý. Velkým pomocníkem mi byl skvěle fungující adaptivní tempomat, k jeho práci nemám sebemenší výhrady.

Skutečnost, že rychlostní limit na dálnici je poměrně nízký, znamená, že se v autě nedočkáte vysoké míry aerodynamického hluku. Ani hluk od motoru není příliš výrazný, sedmistupňové DSG zařadí nejvyšší kvalt, jakmile je to možné, a jedete. O to výraznější problém představuje valivý hluk, linoucí se z podběhů. Ony totiž anglické dálnice a silnice pro motorová vozidla (rychlostní limit je stejný) neoplývají tím nejjemnějším povrchem. A tak se kabinou Passatu vesele rozléhalo hučení a všemožné ruchy. Člověk by od sedanu čekal větší akustický komfort, přitom podle odhlučnění motoru by se nezdálo, že se na zvukové izolaci šetřilo. Tohle je jednoznačně zklamání.

Pochválit musím, snad poprvé u koncernového vozu, sedadla ergocomfort. Záda mě nebolela tak, jako obvykle, i když do ideálu to mělo ještě daleko. Většině lidí však vyhovovat budou. Dále nebylo na dálnici co řešit, snad jen občasné překvapení, když jedete po silnici pro motorová vozidla, a najednou je tam kruhový objezd. Se semaforem. A má více pruhů pro řazení do jednotlivých směrů. To je moc chytrá věc, a jak jsem později pochopil, kruhové objezdy v Anglii fungují většinou velmi dobře.

Okresky

Britské okresky jsou, alespoň v mezích teorie, mezi nadšenci do aut považovány za jeden z rájů na zemi. Malebná venkovská krajina, živé ploty, silnice klikatící se mezi vesnicemi, krása. Ostatně pokud sledujete nějaký ostrovní program o autech, záběry z anglického venkova vás atakují naprosto ze všech stran. Jenomže typický anglický venkov není Wales, nebo Skotsko. Často se totiž stane, že z krajiny vlastně ani moc nevidíte, protože hned na krajnici začíná tři metry vysoký živý plot, a někdy pak jízda okreskou působí jako jízda v tunelu beze stropu. K tomu si připočtěte množství slepých zatáček, cyklisty, pomalé karavany a příšerný stav vozovky, a nějaká radost je rázem ta tam.

Passat nikdy nebyl okreskovým nástrojem, to by od něj soudný člověk nečekal, a nejvíce mu vyhovuje uvolněné tempo a plynulý styl. Nejslabší diesel o výkonu 150 koní na prázdné auto docela stačí, byť je jeho doménou právě klidné tempo, vyhovující i podvozku a lehkému řízení. Celá jízda probíhá v režimu surfování na vlně točivého momentu, převodovka s tím počítá, a celek působí docela příjemně a uvolněně. Jenomže…

Jestliže se na dálnici projevuje valivý hluk, na okresce se tento fenomén ještě zvýrazní, vozovky mají totiž mnohem hrubší povrch, a o nepříjemný hluk v kabině bohužel není nouze. Upřímně řečeno, tohle se prostě nepovedlo a dost mě to otravovalo. Připočtěte si k tomu tu a tam přítomné zavrzání nebo vibracemi vyprovokované rezonování některých částí interiéru, a dojem luxusního vozu, který se jinak celkem vkusně vypadající (navenek i uvnitř) sedan snaží navodit, je rázem pryč. A bohužel nekončíme, protože pokud se vám podaří trefit výmol, přední náprava vám to dá otřesy docela zřetelně pocítit, zadní náprava pak pošle do karoserie výrazné tupé bouchnutí. Omlouvám se, že to takhle musím říct, ale u auta za milion si prostě představuju kvalitu jízdy na poněkud jiné úrovni.

Ještě jedna poznámka k britským okreskám, týká se rychlostního limitu. Omezení jsou tu častá, jezdí se tu 30, tu 40 mph, nejvyšší limit je ovšem 60 mph, což hodnotím kladně. Pokud vás nikdo nezdržuje, cesta pak docela hezky ubíhá. A když vás náhodou trochu zdržuje pomalu řízený Jaguar E-Type, nebo nějaký starý britský roadster, kterých tu jezdí opravdu požehnaně, zlobit se taky nebudete.

Městský provoz

Už jsem zmiňoval kruhové objezdy. Ty jsou přítomny úplně všude, nejvíce si jich ale užijete ve městech. Existuje několik variant, velký kruháč s pruhy pro řazení, často i s extra pruhem pro odbočení na prvním výjezdu, menší kruháče, a pak takzvaný mini roundabout, tedy kruhový objezd sestávající z velkého bílého kruhu namalovaného na vozovce. Tyhle mini kruháčky se pak často kombinují, takže potkat dvojitý, či trojitý, není vůbec neobvyklé. Není to taková hrůza, jak to na první pohled vypadá, složitější kombinace už by vám ale hlavu zamotala. Bliká se také dovnitř kruhového objezdu, což je velmi praktické. U nás by to ale neprošlo, neb se lidé pořádně nenaučili blikat ani na výjezdech.

Provoz ve městech není z nejrychlejších, takže máte dost času obdivovat interiér vozu, zejména pokud jedete na adaptivní tempomat v nějaké odpolední koloně. Musím říct, že se mi vlastně hodně líbí. Vkusné kovové obložení, vodorovné lamely přes celou šířku palubní desky vtipně skrývají výdech ventilace, člověk se tu vlastně cítí docela příjemně, když sedí v tak střízlivě elegantní kabině. Možná je to trochu nuda, ale v porovnání s Arteonem, který za pomoci stejného jazyka, jen s více cinkrlátky, chce mermomocí vyvolat dojem luxusního gétéčka, si Passat po stránce designu na nic nehraje. Jestli jste někdy viděli Němce, kteří nosí kvalitní obleky, zhruba chápete, kam mířím. Nebudou to sice nikdy podle poslední módy odění Italové nosící odvážné barevné kombinace a extravagantní sluneční brýle, ale pořád vypadají slušně.

O to víc zamrzí některé detaily ve zpracování, hlavně ty nedostatky. Prvního si všimnete hned, jak za sebou po nástupu zavřete dveře (ano, několikrát jsem si sedl na levou stranu bez volantu). Uděláte-li to jen trochu necitlivě, budete se divit. Celý stropní panel mezi čelním sklem a panoramatickou střechou se dost viditelně zachvěje. Jistě, je to detail, ale nepůsobí hezky. Přihrádka na sluneční brýle tamtéž se otevírala a zavírala, jak se jí zachtělo. V levých dveřích neustále cosi vrzalo a rezonovalo, a zezadu se ozývalo tupé dunění od zadní nápravy. Kdyby někdo chtěl namítat cosi nelehkém životě aut z půjčovny, měl by vědět, že se jednalo o prakticky nový vůz, který za sebou neměl ani 1 500 kilometrů na silnicích.

Takový panel ovládání klimatizace si ovšem zaslouží vlastní odstavec. Ano, je fajn, že Volkswagen stále nabízí opravdická tlačítka a točítka aspoň tady, ovšem než takhle, raději bych všechno ovládal na displeji. Proč? Protože je celý panel strašně chatrný a laciný. Jistě, nejsme v Mercedesu, ale ovládací panel klimatizace v Passatu vážně působí dojmem, že nevydrží ani sto tisíc kilometrů. Vypadá moc hezky, to ano, ale otočné voliče teploty a rychlosti ventilace působí křehce, mají ve svém uložení velkou vůli, a při otáčení nehezky cvakají. Možná jsem hnidopich, možná mám vysoké nároky. Solidní zpracování vypadá ale jinak.

Verdikt

Nejprve ohodnoťme Británii jako zemi pro řidiče. Silnice nepříliš kvalitní, zato vinoucí se krásnou krajinou. Poněkud zvláštně konfigurované rychlostní limity na dálnici vyváží velkorysý limit na okreskách. Lidé řídí docela ohleduplně, leckdy poněkud pomaleji, než byste si přáli, a tu a tam, ostatně jako všude, narazíte na bezohledného pitomce. Všude, naprosto všude, jsou cedule upozorňující na měření rychlosti, ovšem neviděl jsem ani jeden radar (to se však ještě ukáže podle pošty doma), stejně tak jsem za dva týdny svého působení viděl jen asi dva policejní vozy. Na venkově potkáte spoustu traktorů, což je fajn, pokud se vám zemědělská technika líbí. Budete-li mít možnost, určitě se na ostrovech autem projeďte, stojí to za to. Jen si vybírejte, kam pojedete. Jihozápad Anglie je například velmi malebný.

Nyní je na řadě hodnocení Passatu. Z textu jste již stihli pochopit, že mě příliš nenadchnul. Což o to, vůz jako takový se mi celkem zamlouval, je poměrně elegantní, dělá to, co se po něm chce, a většinou vás až tak neotravuje. Nebo, neotravoval by, pokud byste taktně ignorovali některé detaily. Nevalný akustický komfort mě vysloveně unavoval,  některé detaily ve zpracování interiéru vyvolávaly spíše smích, a celkový dojem solidního sedanu střední třídy zbytečně kazily vyslovené drobnosti, kterých si však nelze nevšimnout. Možná by se přehlížely snáze, kdyby cena konkrétního kousku lehce nepřekračovala milion korun. To si pak jeden říká, zda není lepší nápad, pakliže chcete vůz od koncernu VW, koupit Superba a za tu stejnou cenu ho nacpat výbavou a dopřát si nějaký výkonnější motor. (Hmm. Myslím, že je skoro jedno, zda se probodnu pohrabáčem nebo vidlema s příplatkovou rukojetí. :-) – pozn.Vavris – ) Protože za tuhle cenu a v tomhle provedení Passat vypadá trochu jako na první pohled docela kvalitní oblek klasického střihu, který ovšem není z nejlevnějších, kvalitativně však tu a tam zpracování pokulhává, a podšívka je z laciného materiálu. Prostě taková běžná, lehce dražší konfekce. A co teď s tím? Nevím, to jsem vážně tak náročný a žádám od aut tolik? To mi řekněte vy, nejlépe v diskuzi.

Nebo si pusťte tuhle krásnou písničku o Passatu. Pořád se mě všichni ptali, zda jsem Polák, tak to nějak hezky zapadá.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný naftový řadový čtyřválec 1 968 cm3 
Výkon: 150 k (110 kW)/ 3.500 ‐ 4.000 1/min
Točivý moment: 340 Nm/ 1.750 ‐ 3.000 1/min
Převodovka: sedmistupňová dvojspojková DSG
Maximální rychlost: 216 km/h
0-100 km/h: 8.9 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 4.8 l/100 km
Cena (orientační cena 2.0 TDI SCR 150 Highline): 1 082 000,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
16. června 2018, 13:18
0

V GB sem naštěstí za ty dvě návštěvy nikdy řídit nemusel. A jsem fakt rád. Ne že bych to nedal, ale nevim jestli by mě bavilo se to "učit". Krajina je jistě fajn už jenom proto, že je taková jiná jak u nás že,) Passat.... S tim panelem klimatizace si myslim je to přehnaný a hlavně taky docela ohraná písnička. Jo měl by mít asi svoje řešení a ne to stejný jako ostatní produkce. Auto zvenčí působí pohledně a interiér je prostě německej. Jako tanky Panther taky měli polstrovaný sedátka pro posádku ale asi se v tom nesedělo úplně super. Jenom prostě no já bych za to nedal skoro 1,100,000 Kč. Nevim proč je to můj pocit. Už právě proto že real Ghibli (pravda ne nový) jde koupit za stejný či hodně podobný prachy.

reagovat
Bavoraczech
18. června 2018, 13:43
0

Tak je to i o pocitech. Většina lidí, co půjde vyjede z autosalonu VW se svým novým Passatem v TDIčku vyjíždí s hřejivým pocitem na srdci, že je velmi pravděpodobně hodně dlouho nečekají žádné zásadní opravy (což nemusí být pravda, ale je to tak nějak zažitý názor), kdežto když vyjíždíš z autosalonu Maserati, tak si ve skrytu duše říkáš, že sis koupil to divoké zvíře, co ti rozpumpuje krev, ale zároveň máš tak trošku obavy, jak dlouho ji zvládne pumpovat, než bude vyžadovat nějakou drahou opravu. Koupit si Itala (teď nemyslim Tipo nebo pětikilo) chce trochu odvahy a pořádně velké pomyslné "koule".

Csaba
16. června 2018, 13:56
-1

No, jak bych to...
Myslím že na kritických poznámkách obecně není nic špatného, ale že by si to tady lidi od Fašistovágenu četli a zařídili se podle nich, to asi ne :-)
Přijde mi to ale skoro až jako hledání chybiček za každou cenu, možná bych se choval stejně kdybych za to auto dal svůj milion - vlastně, kdybych za jakékoli auto dal svůj milion a mělo tyhle chyby tak se na první křižovatce otáčím, vracím ho s hurónským řevem a chci ten balík zpět :)
Tebe to auto ale nestálo ani korunu, dostal jsi ho v půjčovně a vše platí zaměstnavatel (tady se nabízí otázka - ty sis nemohl vybrat čím bys na té služebce rád jezdil? Nešlo toho Passata odmítnoutt a požádat o něco jiného?), takže v tomto případě bych byl rád že jedu ve fungl novém autě ne zrovna nízké cenové kategorie a musím se starat maximálně o natankování, nic jiného.

No a závěrem - představ si že by ti místo toho fungl nového navoněného Passata za mega přivezli Fabii 1.0 MPI 44kW, to by teprve byla "služebka za všechny prachy", že? :-)
A co majitel toho Quattroporte? Nevyměnil by? :)

reagovat
Inženýr
17. června 2018, 10:54
6

Csaba: Vidím to tak, že Matěj nepíše o tom jak se o něj na služebce starali, a zda-li Passat z půjčovny je adekvátním povozem nebo nikoliv. Je to prostě článek na Autíčkáři, a autor jen hodnotí auto podle svých pocitů. :)

Csaba
17. června 2018, 12:01
1

No vidíš - ty to vidíš tak, já to vidím jinak :) Každý jsme jiný, na každého z nás ten článek působí jinak, nic proti ničemu.

Bavoraczech
18. června 2018, 13:48
0

Já takhle hodnotím i auto za 150 000 Kč. Každý na tom vydí něco jinýho. Třeba jsem syšel názor člověka, který přesedl ze služebního Passatu B6 2.0 TDI 4x4 Highline do Oktávie 3 1.6TDI v předokole v základu + s tou nejlevnější navigací a pošušňával si, jak je to úplně jiná liga, jak je ta Oktávinka super. Mně to teda přišlo úplně naopak, ale každej to vidí asi trošku jinak.

Ronoath
16. června 2018, 14:35
0

Pěkně sepsáno. A to video k tomu patří - z toho mám legraci už dlouho. Zejména když jsem jej poslal kamarádovi, co si pořídil zhruba stejné auto, jaké jsi testoval, a těšil se, jak ho namíchnu. A on odpověděl "kvůli tomuhle videu jsem si to koupil..."

Jinak Anglii miluji. Byť ji z nám jen ze sedadla spolujezdce - ale dodnes vzpomínám na XJ6, MX-5 a Legacy, kterými jsem tam byl svezen.

reagovat
Inženýr
16. června 2018, 15:22
0

Rád jsem si přečetl celkem obsáhlý popis "mé" země, k tomu od Matěje, který je znám pro svůj střízlivý styl.

Musím se k něčemu přiznat - v Anglii žiju už od puberty, a krom Dobešovy lásky známé jako Volvo V40 nemám žádné zkušenosti s provozem na "správné" straně. Levostranný provoz mi přijde jako naprosto přirozená věc, a někdy se musím smát tím problémům kontinentálních evropanů s místním provozem. Neumím si představit, že bych si třeba v ČR omylem sedl na sedadlo spolujezdce. :) Jediné, co bych asi bral jako pro mě nepřirozené je řazení pravačkou - to by mi bylo fakt divně. :)

K Anglii jako takové - provoz je tady v pohodě. Okresky 100km/h, dual carriageway (včetně dálnic) 110 km/h (reálně asi 112-113), a těm Matějovým okreskám se trochu divím. Zřejmě mluví o tvz. B-roads, které většinou spojují vesnice. Normální okresky jsou většinou široké a přehledné, s kvalitním povrchem. Menší cesty někdy vedou "tunelama" a před zatáčkou je potřeba jet pomalu, protože do ní jednoduše nevidíte. Povrch tam bývá všelijaký, většinou však OK. Špatných cest je však opravdu minimum.

reagovat
Inženýr
16. června 2018, 15:30
1

Chtěl bych ještě dodat, že všechny ovládací prvky jsou v GB na stejném místě jako u praváků, samozřejmě kromě řadičky, kde jsou však stupně uspořádané stejně - jednička je tady od sebe. Blinkry vpravo jsem nikdy neviděl, a to mám zkušenosti s Audinami, Hondami, Mazdami, Fordy, Vauxhally a Astonem. Myslím, že obráceně to mají korejská auta (nevím, zkušenosti nemám), a pak jsou blinkry vpravo tuším v Jižní Africe. V Anglii je krom volantu a páky vše "po evropsku".

Dooby
16. června 2018, 16:28
0

No s tím hlukem od silnice musím souhlasit, jezdil jsem před měsícem ve Skotsku asi 1300km takřka výhradně okresky a ten asfalt se mi jevil hrubší a hlučnější než u nás. Benzínová Astra hučela tedy dost, jinak podvozek ok. Říkal jsem si, že jsou ty silnice udělaný přesně pro hot-hatch- samá zatáčka, uzounký, žádná krajnice, kopírovat celou zatáčku středovou čáru, vertikálně samý hup.... Anglie ale možná bude jinak. Každopádně se tam fakt málo předjíždí, nějaký "prasení" po okreskách jsem vůbec u nikoho neviděl, asi nadšenci jezdí na ty okruhy. Popravdě na těch okreskách je i ta 60 někdy na hraně možností auta a řidiče.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
17. června 2018, 06:53
1

I v Anglii je asfalt hrubej, asi kvůli častým dešťům, kdo ví. Každopádně nedostatek prasení na silnicích a celkově ohleduplnost na nich je důvod proč se mi v UK jezdí líp než v ČR. Největší problém mám s nebezpečným předjížděním. V UK jsem ho za tři roky nezažil. Včera jsem přiletěl do ČR a během 200km jsem potkal hned tři co si to dali naslepo do zatáčky.. protismer, rychlosti tak od 110 do 140, čas na reakci v případě auta v protisměru žádný.. no nechybí mi to.

Dooby
17. června 2018, 17:19
0

S tím předjížděním máš pravdu, řidiči tam jsou mnohem ukázněnější. Všichni podobná rychlost, v limitu... země dieslů s automatem, tam ideální kombinace, protože CO2 přece

Ča
Ča Snač Aj
17. června 2018, 20:52
0

Jo jo road tax na diesel je tady absurdně nizkej v porovnání s benzínem.. pořád přemýšlím o nějakém sestivalci, ale pak se vždycky mrknu na roadtax a pojištění a přejde mě to :D

Vencos
17. června 2018, 12:39
2

A jak jde pěkně napsat pravda, když to neni vypůjčená testovačka... Myslím Matěji že právě to, že koncernovýma autama nejezdíš a nejsi na ně zvyklý, Ti dává obrovský prostor vnímat věci, tak jak skutečně jsou. Já teď hodně jezdím novýma Škodovkama a kdykoliv přesednu do čehokoliv jinýho, jsem docela mile překvapen. Ať už je to Opel, nebo třeba Dacia... Možná je to tím, ž žijeme ve světě, kdy nám je všechno od VW předkládáno jako prémie, máme na to pak přehnané požadavky...?

reagovat
eb
ebunda
18. června 2018, 06:38
3

Tak nějak s pobavením jsem si přečetl váš článek.Zatímco popis jízdy v Británii je celkem trefný a mohu to posoudit protože jsem tam byl 2 x se svým vlastním autem - tak něco jako recenze Pasatu mi už moc nesedí.
Chápu máte povolání kde vyděláváte jiné peníze než většina našeho národa a tak si určitě můžete dovolit špičkové vozy - na ty ale normální občan nemá a mít nebude.
V průběhu čtení článku jsem nabyl dojmu jak jezdíte u nás v Čechách v top Mercedesu,BMW,Land Roveru nebo Volvu v cenové hladině 2 mega a výše.Celkem realisticky vás vidím uhánět po dálnici směr Brno nebo Rozvadov s blaženým výrazem ve tváři.
Víte nechci aby to vyznělo že vám závidím- nemám co .Jsem důchodce a opravdu se nemám špatně protože jsem taky pracoval přes 23 roků v zahraničí a tak nestrádám ani náhodou - to jen na vysvětlení.
Recenze je však takový jednosměrná.Třeba o klimatizaci.Me osobně vyhovuje když slyším cvaknutí protože když po ní sáhnu na dálnici v Německu při 180 km/h tak se tam ani nedívám a vím že jsem ubral nebo přidal a rozhodně si nechci hrát s nějakým maxi displejem a nahánět tam nastavení teploty už jen z důvodů bezpečnosti.
Pokud jste zvyklý na vzduchové odpružení těžko nestranně ohodnotíte klasické odpružení.
Co se zpracování interierů týká- chybičky se vloudí všude a premiové značky nevyjímaje.Samozřejmě cenová hladina vozu se odvíjí i od těchto "maličkostí"
Možná jsem hnidopich ale vaše recenze na mě působí tak nějak rozmazleně.Vím o čem mluvím, jezdil jsem v Mercedesech i Bavorech a následné přesednutí do Škodovky mi přišlo jako sednout do žebřiňáku.
Má to svoje "ale " . Samozřejmě pokud firma vlastní top značky je to přirozené a vás hlavně netrápí následný předražený servis.Do Mercedesu jsem přišel, řekl "Guten Tag" a byl jsem o 1000,- eu lehčí za naprosté maličkosti.Takže ono má všechno pro a proti.
A vidíte - já naprostý nepřítel Škodovek před rokem 89 nyní nedám na tyto vozy dopustit.Jedna najela cca 490 000 km , druhá 295 000 km a vše naprosto bez problémů.Opravy jen spotřebí materiál.Nyní mám již třetí a protože jak jsem se zmínil jsem již důchodce- tak jezdím na CNG.
Zhrnul bych to asi ttak " každý co jeho jest"

reagovat
js
js
18. června 2018, 08:42
-1

omlouvam se autorovi,ale stylisticka stranka clanku silne prevysuje informacni:
1) okresky v anglii stoji za starou belu - jsou neprehledne a zatracene uzke. Pokud je clovek idiot prosim, nicmene na vetsine z nich se dva smarty vlezou stezi, o chybejici krajnici na okreskach nemluve(mala korekce - krajnice je,ale ze sterku)
2)krajina anglie...kdyz tam clovek prijede super, po par dnech si rika, ze by rad videl par normlanich stromu. Posledni dve fotky dokladaji krasu anglie(jako amatersky fotograf nechapu jejich umisteni,ale budiz)
3)at chceme nebo ne, auto jsou 4 kola, volant, motor, vetsi-mensi kufr. Rozdil mezi passatem a octavii je pouze v prostoru na nohy a (dle meho nazoru) mnohem povedenejsi sedadla. Je na tom neco spatne? ani ne. Sam vlastnim B8 s DSG a radi plynule, jede, brzdi.To ostatne plati i pro ostatni znacky.
4)Mozna by mohl autor clanku doplnit, kolik km s autem najel a zda ho boleli zada.
5)libi se mi uvaha o 110KW,dejte pasatu 300koni a stejne je to k nicemu(do zatacek nejde, je to velka "krava")

ma
martinw
18. června 2018, 10:04
0

ebunda: hezky sepsano, oni jsou lidi cim dal tim vic rozmazleni staci jedno vrzajici madlo nebo cast interieru a hned je na to poukazano zatimco drive to clovek ani neslysel pres motor :)

krab
18. června 2018, 13:41
3

El Bunda to rozseknul , ha ha... já se náhodou jen bavím, protože to fakt působí jakoby Matěj jezdil běžně jen Land Roverem Velar a tak nějak omylem mu půjčovna s velkou omluvou a se slevou přistavila výjimečně Passat :)

Já jeho pohled na to auto vnímám tak, že by se dalo za ty peníze dostat trochu víc. A to je dost možná i pravda. Další věcí je, že dieselová flotilová varianta z půjčovny není zrovna nijak oslnivá konfigurace ani to není její účel.

M P
19. června 2018, 09:33
0

Tady se obávám, že došlo k velkému nepochopení. Pokusím se alespoň něco vysvětlit.
1. Zajímavé je, že obvykle se tady recenze nových aut kritizují s tím, že to nikoho nezajímá. Pak dostane nový Passat maličko horší hodnocení, a zas je to zle.
2. Fakt nejezdím novým Range Roverem, Mercedesem, nebo něčím takovým. V práci beru lehce nadprůměrnou mzdu. To mi ale nikterak nebrání hodnotit auta přísně.
3. Že nejsem schopen Passat objektivně ohodnotit, ať už co do kvality jízdy, nebo zpracování detailů v interiéru, je hloupost, protože nejezdím jen Ranger Rovery a Mercedesy, nebo Volvy. Jenom prostě od každého auta máte jistá očekávání, a jsem si jist, že by si Passat zasloužil o něco lepší naladění podvozku. Jsem si jistý, že s DCC (příplatek bratru 30 tisíc) tenhle problém vyřeší.
4. Rozdíl mezi Passatem a Octavií skutečně není jen prostor pro nohy.
5. Najel jsem cca 1500 km, po 300km úseku v kuse mě záda nebolela tolik, jako v ostatních vozech Škoda nebo VW se standardními sedačkami. Což je úspěch, záda mě bolí fakt často a hodně.
6. Úvaha o 110 kW, co je na ní špatně? Napsal jsem, že to stačí. To je přece taky v pořádku. Dá se s tím jezdit hezky v klidu, ničemu to nevadí. Mám rád auta, která nenutí řidiče pořád někam spěchat. To jestli to zatáčí nebo ne je otázka očekávání, napsal jsem tam jen to, že by rozumný člověk od Passatu nějaké okreskové řádění nečekal...

Co tam máme dál?

Rozumím tomu, že se asi ne každému příznivci koncernu, nebo přímo majiteli vozu od VAG může taková recenze líbit. Já si za tím ale stojím. Obávám se však, že při hodnocení článku jste si bohužel vybrali jen to, co se vám nelíbilo. Ten článek rozhodně není psán tak, že je Passat naprostý krám nehodný pozornosti. Je to docela střízlivé elegantní auto, které si ale člověk musí správně nakonfigurovat. No a občas prostě přehlídnout nějakou tu drobnost, což je ale všude, žádné auto dokonalé není.

Vavris Vavrisovic
19. června 2018, 11:31
0

Jen doplním, že kocnernová střední třída již byla kritice na Autíčkáři jednou podrobena a v diskuzi si můžete přečíst, že na věci zmíněné v článku o Passatu si stěžují i jiní běžní uživatelé.
https://www.autickar.cz/clanek/skoda-superb-2-0-tdi-4x4-dsg---flotilova-pomsta/

Osobně nemám vůči panelu klimatizace výhrad, ale s tím zbytkem s Matějem souhlasím. Obecně současnou koncernovou střední třídu s dvoulitrovým dieselem a pasivním podvozkem nepovažujeme v redakci za příliš povedenou. Nedůstojně působící podvozek je společný jmenovatelem. Že to jde udělat lépe ukazuje třeba Mazda 6 nebo nová Insignia.

M P
19. června 2018, 12:41
0

Díky Vavris!

Ještě teda jedna poznámka, abychom nevypadali, že prostě jdeme prvoplánově proti koncernu... odhlučnění motoru je třeba zmínit. To bylo v Passatu povedený, nevím, možná jsem to tam měl napsat a zapomněl. Ale když si vezmeme třeba dvoulitrové čtyřválce v Jaguaru, nebo i té Insignii, tak jsou slyšet o něco více, a Jaguar/Land Rover si s tím moc poradit neumí, protože dovnitř pronikají stále dost nepříjemné ruchy zejména tehdy, když se po motoru požaduje nějaká větší práce. O naftové Giulii od Alfy ani nemluvím.

Neříkám tím, že by Passat 2.0 TDI zněl nějak libozvučně, to ani náhodou, ale uvnitř je to utlumené dostatečně. Zvenčí, nebo se staženými okny už to žádná krása není. Když totiž člověk slyší běžet třeba takovou novou patnáctistovku HDI od Peugeotu, jenom se diví, jak potichu a kultivovaně to jde.

Sedrik
19. června 2018, 13:09
1

Rýpli jste si do koncernu - to si vypijete :)

Fakt se bavím.

Matějův článek mi přijde naprosto korektní - je to jeho názor. Pokud by mi někdo půjčil auto a řekl mi "stálo 1m korun", mohu si udělat názor na to, jestli to auto za ty peníze stojí, nebo ne i bez toho, abych jezdil se srovnatelnými vozy, nebo ne. A tím spíše v případě, kdy jezdím s auty levnějšími = vím, co mi na nich vadí a co bych chtěl, aby v dražším autě nebylo (vrzání interieru například).

Takže za mě palec nahoru a díky za tu část o řízení v UK (i za komentáře k tomu) - chci výhledově do Goodwoodu a chtěl bych jet autem, tak uvidíme, jak to dopadne a volantem na "špatné" straně :)

M P
19. června 2018, 13:58
0

Volant na špatné straně, teda na správné, jak řeknou angláni, je docela v pohodě. Snad jen ten odhad šířky mi dělal maličko problém někdy. Každopádně s chladnou hlavou a rozvahou to jde :)

Jenyk
25. června 2018, 23:18
1

Muzu potvrdit. Jezdim tam auty s volantem vpravo i vlevo a jde si zvyknout velmi rychle. Bacha na kruhace, ja se na prvnim aut zprava vzdycky leknu..Pak uz je to v pohode. Nema smysl planovat nejake vysoke prumery, jezdi se pomalu a vetsina okresek je fakt uzka.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem