logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Volkswagen Golf je pro některé symbolem automobilu. Nyní by ho měl vystřídat Volkswagen ID.3. Dokáže splnit nemalá očekávání automobilky a zároveň uspokojit zájemce o univerzální auto na vše? Asi dokáže, ale za jakou cenu?

Pamatujete si ještě všechna pompézní prohlášení, se kterými VW představoval svůj nový revoluční vůz – ID.3? Mělo se jednat o auto, které bude symbolizovat celou novou éru osobní dopravy. Vůz, který všechny přivede na elektrická auta. Vůz, který nahradí to nejautovatější auto – Volkswagen Golf – a bude dokonce i za podobnou cenu. První sliby byly dokonce do 30 tisíc € …

Pak ale přišla noční můra – máte rozjetou reklamu, lidé o vašem voze mluví, zajímají se, a finální produkt nikde. Problém nastal především s nefungujícím informačním systémem a uvedení se tak několikrát odložilo. ID.3 nakonec s velkým zpožděním k prodejcům přijíždí, ale to „haló“ okolo už nějak opadlo.

Auto samotné plní většinu z toho, co značka z Wolfsburgu slíbila. Je opravdu revoluční. Jako první přineslo elektrickou platformu MEB, kterou po něm využívají i ostatní elektromobily koncernu – Škoda Enyaq, VW ID.4 nebo třeba Cupra Born. Díky tomu, že je ID.3 od začátku konstruované pouze jako elektromobil, nabízí na svou délku (426 cm) překvapivě mnoho prostoru. Taky se vrací do doby legendárního Brouka a motor vzadu pohání zadní kola. Zkrátka proti Golfu je všechno jinak.

Foto: D&H foto

Začněme designem. Přední denní svícení a nárazník s úsměvem (černá část pro nasávání vzduchu) by podle Volkswagenu měly ID.3 dávat lidskou tvář. Tím si úplně jistý nejsem, ale pravda je, že předek je zcela specifický a s jinými automobily si jakékoli ID nespletete. Přední i zadní převisy jsou minimální a aerodynamická dvacetipalcová kola se nacházejí v rozích karoserie. Krátká kapota sklonem navazuje na čelní sklo a celé auto je taková bublina. Na zádi zaujme možná černě lakované víko zavazadelníku, ale jinak je ID.3 bez nějakých výrazných designových výkřiků. Je to zkrátka klasický Volkswagen – jednoduchý design, který ale moc rychle nestárne a je nekonfliktní. Přesto je znát, že se designéři odvázali o něco víc, než je u nich obvyklé, a snažili se elektromobil lehce odlišit. Po chvilce zvykání musím říct, že se mi nakonec i docela líbí.

Uvnitř přichází doba dotyková. Moc jsem se snažil najít nějaká fyzická tlačítka, a nakonec jsou tam přesně tři – dvě ovládají okna (i ty zadní, přes dotykové tlačítko REAR) a to třetí slouží pro nouzové volání systémem OnCall. Vše ostatní se ovládá dotykově. Panel pro ovládání světel mi dotykový nevadí, stejně jsem na něj celý týden nesáhl. Ale třeba u tak důležitého bezpečnostního tlačítka, jako je ovládání varovných blinkrů, bych mechanickou odezvu ocenil. Dotykové osvětlení interiéru nakonec i potěší, alespoň se nemusím strefovat do malých čudlíků u stropu a stačí sáhnout na celé světlo. Pak už tu zbývají jen čtyři symboly pod centrálním displejem infotainmentu, které slouží jako zkratky pro nejpoužívanější funkce a to je vše. Ještě stále se považuju za mladého člověka a pokrok mám rád. Dotyková tlačítka mi v zásadě nevadí, ale nemohli nechat alespoň plošku na zapínání vyhřívaní sedaček? Takhle je nutné vždy čekat na start celého systému, který trvá někdy i pár desítek sekund.

Foto: D&H foto

Kabina se mi tvarově líbí, materiály však mohly být určitě zvoleny lépe. Vršek palubní desky oživuje světlejší měkčený panel, ale jinak jsou všechny plasty tvrdé. Obzvlášť by chtělo něco udělat s dveřními výplněmi, které mi přišly vzhledově až příliš levné. Co je ale potřeba hodně pochválit, jsou sedadla ergoActive. Jsou opravdu perfektní, tak akorát tvrdá, s velmi širokým opěradlem i podporou ramen, potažená alcantarou, s možností prodloužení sedáku a vybavená masážní funkcí. I když je masáž jednoduchá, je opravdu příjemná, skoro bych se až těšil na čas strávený na nabíječce.

A jak je to s prostorností? Volkswagen původně sliboval, že na půdorysu Golfu dostaneme prostornost Passatu. Překvapivě to není zas tak daleko od pravdy. Kola posunutá do rohů karoserie dovolují natáhnout rozvor až na 277 cm, což je o skoro 15! cm víc, než u posledního Golfa a za Passatem zaostává jen o 2 cm.  Jako ve střední třídě to stále není, ale proti Golfu je nárůst slušný. 4 cestující (testované provedení bylo čtyřmístné, ale je možné objednat i pětimístnou verzi) si tak rozhodně nemají na co stěžovat. Kufr už opravdu odpovídá spíše jen Golfu.

Foto: D&H foto

Celkově se ale v kabině cítím (asi hlavně díky sedačkám) velmi dobře. Centrální displej má výborné zobrazení a stejně tak i ten před řidičem (zdravím majitele BMW i3). Možná se VW v interiéru chtěl absencí ovládacích prvků trochu inspirovat v Tesle Model 3. Ale to, že je před volantem alespoň malý displej s rychlostí, navigací a adaptivním tempomatem, velmi pomáhá. Výborný je také obrovský head-up displej, který na silnici promítá i zvětšující se šipku navigace. Možná by stálo za to tak velkou plochu využít i jinak. A jako poslední skvělou vychytávku zmíním adaptivní tempomat, který spolupracuje i s navigací a rychlostními limity. Pokud je zapnutý, tak před zatáčkou nebo obcí plynule zpomalí a pak se hezky vrátí na povolený limit. Že takové „řízení“ není hodné Autíčkáře? Ale vždyť i my strávíme většinu přesunů v nekonečných kolonách po nezajímavých silnicích, tak proč si tuhle otravnou část neudělat lehčí? Obzvlášť pokud je stále možnost všechny pomocníky vypnout. Škoda jen, že se opravdu striktně drží limitů a na některých úsecích při 50 nebo 90 km/h zkrátka brzdíte provoz. Kéž by se mu dala nastavit třeba tolerance + 10 %. To už bych byl asi pirát silnic.

Pojďme už raději nastartovat. Jak na to? Stačí se posadit do auta a šlápnout na brzdu. To je vše. Celé auto se zapne a jen čeká, jestli voličem pod volantem zvolíte směr vpřed nebo vzad. Vypnutí auta probíhá obdobně. Stačí stisknout P a z auta zkrátka odejít. Jednodušeji to snad nejde. Rozjezd i jízda jsou pak, podle očekávání, naprosto tiché a plynulé. Jak také jinak u elektromobilu. Testovaný ID.3 PRO S má jeden synchronní elektromotor s permanentními magnety na zadní nápravě. I s periferiemi váží 90 kg a samozřejmě pohání zadní kola. Maximální výkon je 150 kW a točivý moment 310 newtonmetrů. Největší dostupná baterie má využitelnou kapacitu 77 kWh a normovaný dojezd podle WLTP činí 548 km, ve městě dokonce 717 km!

Foto: D&H foto

Rozjezd z místa je víc než svižný, ale některé elektromobily umějí to úvodní „cuknutí“ ještě lepší. Přesto rozhodně vždy budete z křižovatky odjíždět první a žádná mezera při popojíždění v kolonách nebude moc malá. Dech autu nedochází ani nad okreskovým limitem a lehký „kopanec“ auto umí až tak do 120 km/h. I nad dálničním limitem ale ID slušně reaguje na sešlápnutí „plynu“ a zastaví ho omezovač ve 160 km/h. 

Naladění podvozku je více na komfort a ani dvacetipalcová kola s pneu 215/45, kterých jsem se trochu bál, nedělají na dírách vůbec žádný problém. Jejich design budí trochu kontroverze, ale můžete zvolit jiná kola, která začínají na 18 palcích. Trochu zamrzí, že není možné jakkoli omezit protiprokluz nebo stabilizaci. Zadní pohon by mohl být pak ještě zábavnější. Takhle umí ID.3 protočit kola jen při větším rejdu a elektronika stejně vše hned utne. I tak je ale jízda s ID.3 nečekaně zábavná. Ano, je to zas těžký elektromobil (lehce přes 1900 kg), ale jako u všech je většina váhy soustředěna nízko a mezi koly, takže auto sedí na silnici tak, jak to z běžných spalovacích aut moc neznáme. Na limitu je znát bezpečné naladění a předek se vždycky začne hrnout dřív, ale pokud má řidič trochu hlavu, dokáže uspokojit toho Autíčkáře uvnitř. Navíc výborné odhlučnění a vlastně absence jakéhokoli zvuku skvěle maskuje rychlost, takže překračování limitů se děje samo a překvapivě často.

Foto: D&H foto

A co dobíjení a slibovaný dojezd? Nabíjet auto umí až výkonem 125 kW DC nebo 11 kW AC, což je dnes takový lepší standard. Spotřebu jako u všech elektromobilů nejvíce ovlivňuje venkovní teplota. Auto jsem si vyzvedával v krásný teplý slunečný den a cesta včetně dálnic spotřebovala kolem 18 kWh/100 km a asi by se dalo dostat i o kousek níž. V tu chvíli je reálný dojezd dost přes 400 kilometrů, a to už je poměrně dost. Další dny ale přišlo prudké ochlazení a teploty padaly přes noc pod nulu. I přes tepelné čerpadlo ve výbavě ale spotřeba na kratších trasách vyskočila někam k 25 kWh, a to není málo. Na delší trase by to pravděpodobně bylo o něco málo lepší, ale s dojezdem přes 300 km bych určitě nepočítal. Přesto mi hodnoty přijdou víc než slušné a úplně mizí jakýkoli strach z padajícího dojezdu. Tomu strašně pomáhá i dobře nastavený ukazatel dojezdu, na který se dá vždy spolehnout. Za to další palec nahoru.

Nakonec jsem si zas nechal cenu. Vzpomínáte na prohlášení Volkswagenu před uvedením vozu, které jsem uvedl v úvodu? ID.3 měl stát jako naftový Golf. Ještě nedávno to vypadalo jako nesmysl. Všichni jsme asi naivně čekali, že se elektromobily zlevní. Jenže se tohoto cíle dá bohužel dosáhnout i opačně – zkrátka zdražením spalovacích verzí.

ID.3 začíná na milionu za verze, které momentálně nejsou dostupné. Reálně si auto můžete odvézt za necelých 1,2 milionu a testovaná verze s největší baterií a napěchovaná výbavou stojí jeden a půl milionu. Naftový Golf s automatem momentálně začíná pod 800 tisíci, ale při dorovnání výbavy se přes milion přehoupne taky. A plně vybavená verze GTD s podobným výkonem se koukne až někam k 1,4 milionu. To nám ty ceny u Volkswagenu rostou, co? A nejen u něj …

Foto: D&H foto

Závěr

Podle mě to Volkswagen zase dokázal. ID.3 se může stát měřítkem elektromobilů pro nižší střední třídu, se kterým se bude každý poměřovat. Je to takový zlatý standard a dobré auto, které v ničem nepropadá. Prostě Brouk nebo Golf, ale pro dobu elektrickou. Není tu všechno správně, třeba kvalita materiálů v interiéru by se měla rozhodně zlepšit a dotykové ovládání zašlo možná až příliš daleko. Ale jinak tu žádné vážné přešlapy nejsou. Baterie je velká, výkon slušný, spotřeba většinu času taky. Jediné s čím mám dost problém, je zas cena. Když se kouknu na ceník o třídu většího Ioniqa 5 nebo Kia EV6, kteří prý fungují také skvěle, tak by to měl ID.3 těžké…

 

Technické údaje

Motor: elektromotor na zadní nápravě
Výkon: 150 kW (204 koní)
Točivý moment: 310 Nm 
Převodovka: ne 
Maximální rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,3 s 
Pohotovostní hmotnost: 1850 kg 
Dojezd kombinovaný udávaný / v testu: 548 / 430 km
Cena testované verze (PRO S 77 kWh, 150 kW + většina příplatků): 1 467 100,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

PachezZ
09. 4. 2022, 03:34 0 reagovat

v čr asi zatím ne, ale bydlím přímo na rakouských hranicích, malý městečko... a rozhodně vidím častěji id3 než třeba posledního golfa

Lukáš Naske
11. 4. 2022, 07:12 0

Jo, tomu bych i věřil. Pokud totiž není cena nejdůležitějším kritériem (což v Rakousku být nemusí), tak vlastně nevidím jedinou výhodu Golfu. S našimi platy budeme logicky na cenu více citliví.

Taky to může být jen pocit, protože ID.3 je v provozu rozhodně víc nepřehlédnutelné auto než Golf, kterého už někdo ani nevnímá…

sheogh
13. 4. 2022, 09:30 0

To bych uplne nerekl, ze v rakousku neni cena kriterium. Kazdopadne prodavat za mega a pul auto s tak hnusnym, plastovym interierem je zlocin proti lidskosti...

beastar
13. 4. 2022, 11:38 0

Lukáši myslíš s vašimi platy velmi blízkými těm Rakouským:)) Fakt ne devadesátá skončila. Když vynechám nějaký super regiony. Rakouský kupec bude uvažovat velmi podobně jako ten Český. Tady je spíš faktor .. rakouský přístup k přírodě a emisím je jinde. Než v průmyslové ČR. ID.3je nositel toho nového řádu. Plus teda nevím jaký mají dealeři akce v A.

Lukáš Naske
13. 4. 2022, 11:51 0

Ještě mě napadá, nevíte někdo jak to mají v Rakousku s dotacemi ne EL auta?
-
Komentář upraven 13. 4. 2022, 11:51:25

Moctezuma
09. 4. 2022, 06:03 1 reagovat

V Mexiku se prodává elektro kit na VW Brouk/Vocho/Combi od cca 160 tisíc Kč včetně práce (dojezd od 50km). Za cca 370k CZK (někde za 250k CZK) se dá přestavět na auto s dojezdem 200Km. Hluboce jsem to nezkoumal. Zatím to je extrém pro fanoušky, ale časem to určitě půjde dolů, tak samo jako v EU. Přesně tohle bude mít smysl do města nad 20 miliónu obyvatel, kde svítí slunce celý rok. Na druhou stranu, kdo zde změní pohon u brouka za 370K CZK, když si může koupit novostavbu za 1,5Mega v Karibiku a jezdit ojetou V8?

Za mě ID.3 není žádná revoluce, ale krok vedle. To raději levnější Teslu 3.



Beran
09. 4. 2022, 06:39 0 reagovat

Uzasne fotky

MBMB
09. 4. 2022, 08:26 1 reagovat

Z hlediska vysoké zimní spotřeby ID.3, respektive obecně aut na MEB, je problém agresivní předehřev baterie, kdy se auto hned po rozjezdu bez ohledu na cokoliv snaží ohřát baterii na nějakou teplotu. Speciálně na kratších trasách to s tou spotřebou dost zamává. Měla by to řešit aktualizace. Podobně to mají auta od Stellantis.

Jinak souhlas, s existencí Ioniqu 5 a EV6 je při těch jejich kvalitách a cenách obtížné kupovat cokoliv jiného, pokud to aspoň nějak rámcově sedí do té kategorie aut, kterou člověk hledá.

eLzyx
09. 4. 2022, 11:10 2 reagovat

lacině působící drahé auto. Trochu mi připadá, že původně chtěli udělat levné auto, ale v průběhu doby zjistili, že se to nepovede, tak se na to vyprdli a něco málo poopravili, ale hromadu laciných věcí tam ponechali. Na druhou stranu nechápu v téhle kategorii příměstských aut poměrně složitou zadní nápravu.
Spotřeba nic moc. V teple by se měla tahle kategorie aut pohybovat spíše u 15kWh/100km. V zimě kolem 20. Vždyť to má spotřebu jak moje o 300kg těžší a o 6 let starší Tesla model S.

ratan groch
09. 4. 2022, 13:49 0 reagovat

Zaujal ma fakt, ze vystrazne blinkre su ovladane na dotykove tlacidlo.
Znamena to, ze pri vypnutom, nenastartovanom aute sa nedaju spustit vystrazne blinkre?
To sa mi nejako nezda...

Lukáš Naske
11. 4. 2022, 07:15 0

Popravdě mě to nenapadlo vyzkoušet. Logicky bych si myslel, že by napájení tohoto důležitého „tlačítka“ v době, kdy je auto vypnuté, mohla mít na starosti klasická 12V baterie. Až se mi do ruky dostane další auto od VW, tak zjistím. Samotného mě to zajímá.

briza
09. 4. 2022, 15:15 17 reagovat

Zase vám zazlobila autokorekce. Opravuji zcela zdarma. Není zač.

ransom
09. 4. 2022, 18:05 1 reagovat

Kamarád to má jako pracovní auto, v nějaký nižší výbavě. Jako funguje to slušně, ale: Zpracování interiéru na úrovni Daewoo Tico. Sedačky příšerný. Hnusný, neútulný.

Lukáš Naske
09. 4. 2022, 23:18 0

Ve zpracování jsem problém nenašel. Všechno lícuje perfektně, spáry jsou snad menší než malé a nikde nic nevrže. I na kostkách je v autě úplné ticho. Jen zkrátka volba materiálů – stačilo by přidat pruh nebo dva látky (kůže) na aspoň vršek dveří a třeba udělat něčím zajímavější část přístrojovky před spolujezdcem. Hned by to bylo veselejší.
Levnější sedačky se poznají podle toho, že nemají spojenou hlavovou opěrku s opěradlem zad. Tyto příplatková jsou ale opravdu výborná.

Curdin
10. 4. 2022, 12:20 0

Jestli to teď tak trochu není trend. taková ta ekologická udržitelnost.... všechno se udělá z recyklátu, dostaneš za to nějaký pašáky od EU, vychválíš v prospektech, na tiskovkách jak si zelenej atd.... co na tom že uvnitř to je jak když vlezeš do pet lahve.

riderhenry
10. 4. 2022, 20:03 2

On ten svět už je fakt "na západě" docela složitý. Nedávno jsem byl na prezentaci nové technologie v Itálii. Samozřejmě mě hodně zajímala technika a další mezigenerační vylepšení. Místo toho byla polovina času věnována tomu, kolik solárních panelů za poslední roky na továrně instalovali a za jak dlouhou dobu budou "CO2 neutrální". Že umožňují zaměstnancům používat elektrokoloběžky a plánují spustit program "do práce na kole" (pro zajímavost je to v Tyrolsku, takže docela kopečky...) mě už dostalo do kolen. Bohužel nic z těch opičáren není samozřejmě ani zdaleka zdarma - něco platíme přímo, něco na daních (prostřednictvím dotací). U toho el. auta to jde jen zkrátka víc vidět. Buď dostaneme horší produkt za stejnou cenu, nebo stejně dobrý za podstatně vyšší...

Lukáš Naske
11. 4. 2022, 07:20 0

Curdin: Vím co myslíš. Vlastně by se to ani nedalo kritizovat. Ale bohužel mám pocit, že tady to bylo jinak. Připadá mi, že původně chtěl VW postavit fakt levné EL auto a při návrhu začal logicky šetřit, kde to šlo. Pak zjistili, že to asi tak úplně nevyjde, tak něco opravili, ale na důstojnější interiér už se tak nějak zapomnělo. Na druhou stranu je to něco, co se dá při faceliftu poměrně snadno řešit. Tak uvidíme.

Lukáš Naske
11. 4. 2022, 07:24 0

Riderhenry: S tvým příspěvkem souhlasím. Připadá mi, že už občas automobilky neví, v čem zas soupeřit a nějak se to zvrhlo v to, kdo bude dřív víc zelenější.

Ale jen ze zvědavosti k poslední větě – existuje nějaká možnost, že by bylo EL auto lepším produktem, i když za vyšší cenu?

riderhenry
11. 4. 2022, 10:45 0

Lukáš: Těžko říct, kam se situace vyvine. Navíc kdo já sem, abych to hodnotil... Aktuálně s ohledem na ceny mi nepřipadá, že by objektivně pro nějakou masu lidí mohla nastat situace, že se nějaké el. auto bude prodávat za stejnou cenu, jako horší spalovací alternativa. Jinými slovy - el. auta jsou určitě skvělá (některá), ale jejich spalovací (i když třeba horší) alternativy jsou o tolik levnější, že jejich nákup se pro většinu lidí nedá obhájit. Pak jsou samozřejmě ideologické důvody (někdo věří, že to je pro planetu lepší způsob přepravy), někdo má velmi specifické požadavky, které mu el. auto splní lépe, někoho to prostě baví, atd.

VK
11. 4. 2022, 12:19 1

Třeba Stinger vs. EV6, daly by se považovat za alternativy. Stinger o cca sto tisíc lacinější, na ceně za benzín se to za zhruba 30 tisíc naježdenych vyrovná.

Jimi
11. 4. 2022, 12:57 0

Včera jsem vedle ID3 parkoval a kvalita laku na dveřích nic moc (pomeranč), barva "základovka" Wermachtgrau. Taky je to vidět u vás foto např. č.19 a 22.

MBMB
11. 4. 2022, 14:11 0

Stinger a EV6 nejsou úplně stejná kategorie. Ale ano, lze najít případy, kdy to vychází dost podobně, obzvlášť u dražších aut. Typicky EQS a třída S stojí prakticky stejně. Ale i Kodiaq a Enyaq jsou celkem blízko.

riderhenry
11. 4. 2022, 21:15 1

VK: Nerad se pouštím do těchto detailních srovnání, protože neznáme úplně prognózu cen elektřiny a například už vůbec ne to, jestli se v dohledné době zavede spotřební daň (logicky by měla), nebo bude el. aut tak málo, že to nikoho trápit nebude a na jejich infrastrukturu budou "doplácet" řidiči těch spalovacích... Nicméně i kdyby byla ta návratnost takto nízká, tak pořád je tu ten problém s určitým diskomfortem (nemyslím teď akustický nebo kvalitu podvozku) spojeným s používáním. Prostě se musí řešit nabíjení, zatímco tankování je tak nějak už docela vychytaná věc, kterou zvládá každý a moc plánování a stresu navíc to pro nikoho nepředstavuje.

VK
14. 4. 2022, 13:24 -1

Mně třeba tankovat u pumpy nijak komfortní nepřijde. Kor když to dělám dvakrát týdně a ještě je potřeba rozplánovat si cestu k pumpě kde je aditivovaná nafta a zároveň to nebyla ani MOL, ani Shell, neboť se člověk nechce cítit natahován tak úplně přímočaře. Proti tomu je nabíjení v garáži, přijedu, zastrčím, přijdu k autu, vyhodím ze zásuvky, asi ta nejkomfortnější varianta, jakou si dovedu představit.

riderhenry
14. 4. 2022, 14:46 1

VK: Dokud člověk nejede dál, než Praha - Brno - Praha (a to už i to je pro některé elektroauta nedostižná meta). Pak je to pohodlí ale asi zase v tom, že se dá u nabíjení prospat, že? Touhle logikou (tankuji jen aditivovanou naftu u vybraných pump) se dá pak ještě uvažovat, že nabíjím jen u toho a toho distributora a jen za tolik a tolik peněz. A představa vlastnictví elektroauta dostává ještě zajímavější rozměr. Ale nic proti tomu, to je samozřejmě čistě individuální ;)

afro-r1
09. 4. 2022, 21:13 0 reagovat

Tech 160km/h je nejak drsne useklych, nebo to od nejake rychlosti prestava zrychlovat?

Lukáš Naske
09. 4. 2022, 22:58 0

Na maximálku se dostane velmi svižně. Auto mi ukázalo nejvíc 163 km/h a pak se plyn zkrátka odpojí. Pocitově bych tomu bez omezovače tipnul maximalku třeba lehce přes 220. Prý je to ale omezeno kvůli otáčkám elektromotoru.

Pajinex
13. 4. 2022, 21:48 1 reagovat

Měl jsem možnost před cca rokem zřejmě slabší verzi a tristní kvalitu interiéru včetně základních sedaček v souvislosti s požadovaným obolusem snad ani nemá cenu šířeji komentovat. Stejně jako otravnou elektroniku. Ale připomněl jsem si časy trávené v dobách studií na perónech, kdy ty žluté věci na převoz bagáže zněly hodně podobně, jen neměly volant..

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte