Když se objevila poprvé, říkalo se o ID.3, že ve světě elektromobilů zaujme místo, které má mezi spalováky Golf. Osobne si myslím, že ten okamžik nastal až teď, s prvním faceliftem. Co dělá, dobře dělá a nebýt toho, že se standardem dnešní doby stala vozidla, která připomínají spíš náklaďáky, dalo by se říct, že je to univerzální auto. Samozřejmě pokud na něj máte prostředky, neboť lidové vozítko už to nikdy nebude. A taky pokud jste vhodným provozovatelem elektrického auta…
U designu se zastavím jen na chvilku. ID.3 vypadá trochu jako vejce – nebo taky bonbon, což obvykle pronáším s despektem. Jenže tady to z nějakého důvodu funguje. Možná mě šálí ta měňavá khaki-ish barva Dark Olive Green, která mi vysloveně padla do oka a která se pěkně doplňuje s lesklou černí, ale auto mi padlo do oka. Oproti předchůdci zmizely všechny zbytečnosti, rušící čistotu linií, jako třeba podivná černá věc mezi kapotou a čelním sklem nebo plaketky na bocích. Jediný trochu extravagantní prvek, který na sebe vedle dokonale vyhlazených, zaoblených ploch poutá pozornost, jsou disky kol.
Vzhled bude samozřejmě každý vnímat jinak, ale jednoznačně oceňuju, že zrovna od Volkswagenu, značky konzervativní a vážné, přichází auto s tímhle roztomilým výrazem, které nepůsobí vážně ani trochu. Stejně jako jeho větší brácha Buzz i Trojka koulí očima, světýlkem v kabině ukazuje směr zatáčky a na pedálech má symboly pro play a pause, což prostě budí sympatie, jakkoli jde o nepodstatné detaily.
Račte dál…
Taky uvnitř vypadá všechno na první pohled podobně, při bližším ohledání ale zjistíte, že malé změny, které tu proběhly, dělají docela velký dojem. Nejvíce stížností si u prvního ID.3 vysloužil právě interiér, respektive úroveň některých materiálů, a to i v dražších specifikacích. Nemůžu mluvit za nižší výbavové stupně, ale v této nabušené verzi nemám s plasty a jejich tvrdostí sebemenší problém. Tedy… mám trochu problém s lány klavírního laku, ale to je má ryze osobní averze.
Minimalistické uspořádání kabiny mi vyhovuje. Všechno je přísně funkční a přehledné, zároveň ale pěkně zpracované a jednoduše hezké. Jistě, vytrčené displeje si najdou početný houf odpůrců, zrovna tento prvek mi ale nevadí. To už bych spíš utrousila slovo kritiky k přehlednosti infotainmentu – při prvním párování telefonu jsem si trochu zanadávala na logiku některých položek menu – a také k jeho rychlosti, která by asi mohla být lepší. Na druhou stranu si uvědomuju, že v tomto ohledu trpím syndromem často střídaných aut. Člověk, co si auto koupí, se prostě naučí s infotainmentem zacházet a nebude řešit, že minulý týden trvala synchronizace mobilu jen pět kliků a ne osm. I mně po bližším seznámení systém přestal lézt na nervy a dělal většinou to, co jsem od něj chtěla.
User experience na jedničku
Kdybych měla celé auto popsat jedním slovem, byla by to uživatelská přívětivost (dobře, dvěma slovy). Nejsilnější dojem, který mi za testovací týden utkvěl v hlavě, je lehkost a samozřejmost, s jakou se ID.3 používá. Už když si sednete za volant, oceníte, jak je kabina prostorná a jak skvělý je z ní výhled ven. Z povedených sedaček – vyhřívaných a masážních – nic nebolí ani netlačí bez ohledu na to, jak daleko jedete. Nemám problém najít si komfortní pozici, všechny ovládací prvky jsou tak akorát blízko a přístrojovka sice nedělá žádné oslnivé efekty, zato ukazuje informace, které potřebujete vidět. Navíc ji doplňuje úplně parádní head-up displej s rozšířenou realitou, která například promítá na silnici šipky a při použití systému Travel Assist (to je ta věc, co umí třeba sama přejíždět z pruhu do pruhu nebo přizpůsobovat rychlost značkám) zaměřuje auta jedoucí před vámi, takže si připadáte jako pilot stíhačky.
Dotykovým ploškám na volantu ani pod centrálním displejem (ano, pořád jsou nepodsvětlené) sice nikdy nepřijdu na chuť, ale dokážu s nimi žít. A jako člověk, co se v autě rád zabydlí, oceňuji množství úložných prostor. Mimochodem, zadní řadu jsem testovala na několika členech redakce, a vzhledem ke kompaktním rozměrům auta je tu překvapivá hromada místa. Jen škoda, že chybí výdechy ventilace – na to by děti nemálo brblaly. Přední kufr stále chybí, ale v zadním je aspoň udělané mělké spodní patro, kam se dají zastrčit kabely, aby se neválely v hlavním prostoru.
Dojede, či nedojede?
Jako komfortní dopravní kapsle tedy ID.3 funguje skvěle – ale funguje stejně skvěle i jako elektromobil? V testovacím týdnu mě čekala cesta do Vysokého Mýta na trackday a uvědomila jsem si, jak moc stále setrvávám v zajetí předsudků ohledně elektromobility. A to se prosím považuju za osobu otevřenou a elektrickým vozům spíše nakloněnou. Moje prvotní myšlenka totiž byla “ježišmarja, jak to udělám, abych dojela tam i zpátky” a hned v zápětí “nemám si vzít radši normální auto?” Stačilo se trochu zamyslet, a došlo mi, že jedna cesta má jenom 150 kilometrů, což dneska fakt není problém pro žádný elektromobil, snad na pár extrémních výjimek. Zběžný pohled do mapy taky prozradil, že nabíječka, i když jen padesátka, se nachází asi kilometr od místa, kde budu trávit celý den.
Vyjíždím s téměř plnou baterií a slibovaným dojezdem kolem 470 kilometrů. Během několika předchozích dnů, kdy jsem se pohybovala převážně po městě, auto ukazovalo spotřebu do 14 kWh, mistr úsporné jízdy by tedy číslo určitě ještě stlačil. Teprve dálnice ale podrobí souhru motoru, baterie a všech ostatních součástí skutečné zkoušce. V rychlosti okolo 130 kilometrů v hodině spotřeba vyskočí na nějakých 20 kWh, což je pořád pěkné číslo. Ráda bych teď napsala, že s tempomatem na sto padesáti zbylo po zdolání dálnice z Prahy až do Ostrova na dojezdu pořád asi 250 kilometrů, ale šlo by jen o hypotetickou situaci, která nikdy nenastala.
Na posledních kilometrech okresek pak elektrický Volkswagen ukázal, že se rozhodně nezalekne ani zatáček. Přetáčivost byste u něj – navzdory zadnímu náhonu – hledali marně, ale nízké těžiště, kola v rozích karoserie a přesné řízení zaručují docela radostnou jízdu. Jestli dopadne ostrá verze GTX, nejspíš s ní bude docela zábava. Dojem mohou u nepřipraveného jedince lehce narušit jen brzdy. Ty totiž zřejmě mocně rekuperují a pro razantnější brzdný účinek si musíte sáhnout až do spodní části dráhy brzdového pedálu. O dost lepší je to v režimu sport. Po příjezdu na místo mám každopádně jasno v tom, že se mi ID.3 dost líbí.
S více než polovinou baterky bych z Vysokého Mýta zpátky do Prahy dojela s prstem v nose – nebýt toho, že během dne ID.3 vozila různé členy redakce na vyhlídkové jízdy po okolí. Nakonec jsme tedy na nabíječce stejně skončila, neboť v baterce zbylo něco kolem 150 kilometrů. Vyjíždět se stovkou procent je beztak veselejší, neboť můžete sypat dle libosti a nepřemýšlet, zda v baterce zbyde ještě pár kilometrů na zítřejší pochůzky. Ve stavu příjemné únavy po celém dni člověk ocení, když krajina za oknem rychle ubíhá a hraje příjemná hudba, kterou díky perfektnímu odhlučnění neruší ani hukot od kol.
Verdikt
Na ID.3 se mi těžko hledají chyby. Jednou z nich, alespoň z mého pohledu, je dotykové ovládání všeho možného, ale to už je tak ohraná písnička, že se mi ji nechce rozvádět. Slabší brzdy jsou překvapivé pouze zpočátku, pak si na jejich projev zvyknete a přizpůsobíte použitý důraz. Nadšenci do elektromobility by možná mohli shledat za minus, že auto neumí ovládání jedním pedálem, pouze silnější rekuperaci při zařazeném Béčku. Osobně mi one-pedal-drive nechybí, i když ho jinak v elektro autech používám.
Mnohem víc si cením toho, že auto skvěle jezdí, má příjemnou kabinu, slušně velkou baterii a mimořádně snadné ovládání. Pak totiž člověku není zatěžko usednout za volant ani ve chvíli, kdy nemá náladu na řízení, na to, co ho čeká v cíli, zkrátka vůbec na nic.
Pro úplnost ještě zmíním, že nová ID.3 startuje těsně pod milionem – na částce 999 900 korun. V této verzi má baterii o kapacitě 58 kW a rychlost nabíjení 120 kW, zároveň může být i pětimístné. Verze s větší baterií je vždy čtyřmístná.
Technické údaje:
Motor: elektromotor na zadní nápravě
Výkon: 150 kW (204 koní)
Točivý moment: 310 Nm
Maximální rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,4 s
Pohotovostní hmotnost: 1933 kg
Kapacita baterie (využitelná): 77 kWh
Dojezd udávaný WLTP: 559 km
Cena verze s větší baterií: od 1 270 900 Kč
Cena testovaného auta s příplatky: 1 448 100 Kč
01. září 2023, 17:47
2
Jako jo. Akorát že Tesla M3 je i v long range o 200 tisíc lacinější. Jednomotorová SR o skoro půl milionu. A nakonec pecunia dixit, jak dobře známo.
01. září 2023, 20:07
7
Záleží, co člověk přesně porovná. Každopádně základní ID.3 a Tesla 3 s těmi většími baterkami stojí prakticky stejně. Ale Tesla 3 je větší, má více než dvojnásobný výkon, pohon čtyř kol a o 100 km vyšší udávaný dojezd. A do toho spousty výbavy a funkcí, které to základní ID.3 nemá a něco z toho ani za příplatek. Ten rozdíl je takhle v těch základní parametrech obrovský. A při srovnání menších baterek je to ta samá písnička.
To neznamená, že by ID.3 neměl svá specifika, kvůli kterým by jej nešlo upřednostnit, ne každému musí mnohá specifická řešení Tesly vyhovovat, ale pro většinu lidí jako celek je to prostě mnohem horší nabídka. A prodeje mluví za své. Sice VW taky zlevnil, ale nevím, jestli to bude stačit.
01. září 2023, 20:18
2
Interiér bude mít příjemnější. Zde ale výhody proti Tesle začínají a končí. Za tuhle cenu mimo jakákoli pojem konkurenceschopnosti.
01. září 2023, 22:32
0
Ako je na tom model 3 s kamerami v interiery? Niekde som zachytil ze uz sa to z Y rozsirilo aj na ostatne modely ale nechce sa mi to hladat.
02. září 2023, 17:24
0
Má, jednu, zabírající shora zepředu, patrně ze zrcátka.
02. září 2023, 23:14
1
a tebe to pride ok?
03. září 2023, 00:12
0
Raději bych byl bez toho, ale no go věc to rovněž není.
03. září 2023, 20:47
2
chapem, mozno by som mal podobny nazor ale v kombinacii s excentrickym majitelom znacky ktory ma mentalne blizsie ku Kanye Westovy nez Henrymu Fordovy je to pre mna celkom problem
04. září 2023, 12:32
3
Přišel jsem na to, jak vyřešit tenhle Teslí problém. Pohleďte:
01. září 2023, 18:06
0
Ještě mě napadá, jak to tzv. chodí za plynem? Má to ono šalinové zrychlení, nebo jsou zkazky o chování podobném turbo lagu pravdivé?
01. září 2023, 19:22
0
Mě by zajímalo, co je vedlo k tomu čtyřmístnému provedení. Je někde oficiální vysvětlení nebo jenom zákulisní informace?
01. září 2023, 19:42
2
Pokud vím, tak důvodem je hmotnost, respektive omezená nosnost auta.
01. září 2023, 19:54
6
"...dotykové ovládání všeho možného, už je tak ohraná písnička, že se mi ji nechce rozvádět...."
Rozvádějte, zdůrazňujte při každé příležitosti. To, že se vám o problému už ani nechce psát neznamená, že někam zmizel. Přetrvává a je reálná možnost, že bude štvát potenciálního kupce.
Jen trvalá a hlasitá a všeobecná nasranost dává alespoň naději, že s tím výrobce časem, v další verzi nebo v jiném modelu třeba něco udělá.
07. září 2023, 23:23
0
VW v posledních letech nž cokoli jiného definuje: 1.) dementní dotykové ovládání, 2.) mizerné materiály, 3.) mizerné radiomapy.... zmizelo z toho něco? Nezmizelo, Viola si jen zvykla... nový kupec si nezvykne a bude ho to sejřit.. nebo spíše po testovací jízdě půjde pro slušné auto do Toyoty, nebo případně Tesly.
08. září 2023, 07:05
0
Přesně takhle jsem to myslel: nový majitel si nezvykne a pokud mu to nedojde (a většina lidí je při zkušební jízdě s potenciálním novým členem rodiny dost v euforii, tak může mávnout rukou nad ledasčím) hned při zkušební jízdě, bude se s tím trápit už nafurt.
Jinak teda materiály v ID.3 od prvních kusů snad trochu zlepšili (tady všeobecná nasranost evidentně pomohla) a z radiomapy taky vychytali nejhorší bugy a když teď před měsícem představili interiér nové Scaly a snad Superba (?), tak je vidět, že zachovali dvě točítka. Nic moc, ale hlas lidu asi napověděl, že šoupací plošky ála ID.3 a Enyaq jsou slepá ulička.
01. září 2023, 20:03
1
Jen pro srovnani, X5 prvni generace vazila cca stejne a to bylo v te dobe jedno z nejtezsich aut.. At zije ekologie..
01. září 2023, 21:53
-5
Což je naprostý žvást
Zaprvé, okolo roku 2000 zde byly těžší klidně jak sedany, třeba lidový sazomet VW Phaeton V10 tdi, až po Hummer H1
Zadruhé, i ID.3 umí rekuperaci do 0.3g a cca 100kW
Zatřetí, váha je v naprosto ideálním spotu = u podlahy a mezi nápravama, tzn. odpadá brždění, které je běžné u ICE s mizerným rozložením váhy a kreténským podvozkem (Passat..)
Za čtvrté, jen na rafinaci paliva z ropy pro ICE se spotřebuje cca 1.6kWh/l
U X5, která žere 10-15l/100km, jen samotná energie vynaložená na rafinaci ropy spotřeba odpovídá spotřebě (mj. uvnitř stejně velikého) ID.3
01. září 2023, 22:20
6
H_F ... LoL. WtF. Omg. To si opsal z nějakého cvičení pro zastánce elektrických vozidel z Evropy? Neříkám že nemáš pravdu, protože se mi ty žvásty o rafinaci ropy a spotřebě X5 vážně nechce nijak rozvádět. Ani naprosto nesmyslný argument o Passatu. Jako který? Která motorizace, ročník? Lidový sazomet v10 TDI to je taky asi trolling jak debil:)) Jako vtip je to celý dost dobrý.
Jo a mimochodem on tam píše jedno z nejtěžších aut ne jediné nebo nejtěžší. Takže tam máte pravdu evidentně oba. Krásný den a hodně šťastných kilometrů s jakýmkoliv naprosto skvělým elektrickým vozem.
02. září 2023, 05:59
3
A to já teda zmíním: přinejmenším 3/4, v některých rafinérkách to bude spíš 4/5 z těch bájných 1,6 kWh/l si rafinérka bere přímo z té ropy při rafinování. Bez rafinování ropy by nebyla tahle energie, tudíž by ji nešlo použít k hypotetickému pohonu tohodle ani jiného ID.3. Dokonce ani Teslička by na tu neexistující energii nikam nedojela.
Dycky mne spolehlivě nadzvedne, když někdo tenhle stupidní, stokrát vyvrácený blábol, znova a znova použije.
02. září 2023, 07:00
3
Já bych byl s těmi udávanými hmotnostmi před 20ti roky opatrný.
Není to tak dávno co proběhlo si automobilky trochu pomáhaly a na váze ukázalo Mondeo o 280 kg více, MB C 245 kg než bylo v tabulkách. Něco takového probehlo i u insignie... je
02. září 2023, 11:54
3
rock: Škoda to psát jde evidentně o jasný trolling s úmyslem být jakože cool. A právě rozvířit podobné polopravdy a jakože debatovat. Myslím že lidi by sem nemuseli psát po pár pivech... A hned by to bylo víc v pohodě.
04. září 2023, 14:50
0
20 let dozadu to ještě s hmotnostmi nebylo tak špatné, mohlo to lítat o 30-80kg do plusu, ale 10 let dozadu už to byla bída. Ten materiál s tím Mondeem a Mercedesem si pamatuji. Samozřejmě je to dáno rozptylem dle možné volitelné výbavy auta a jejich rostoucí hmotností kvůli komfortní, bezpečnostní a emisní výbavě. Dnes může být rozptyl u některých automobilů i 300kg!!! Málokdo si uvědomuje, že pohon 4x4 je třeba 50 až 150kg, automat přidá 20-30kg, klimatizace dozadu bude další desítky kg a tak dále...
01. září 2023, 21:14
0
Mám jasno: za tuhle blešku nedám 1,5 mega ani po lobotomii mozku. Radši Santa Fé a budu věřit, že někdo postaví fabriku na HVO 100 a pokud ne, na řepkový olej se dá jezdit.
02. září 2023, 10:18
3
Přesně, navíc pod 1,5M se dá koupit BMW i4, což je trošku jiná kategorie BEV.
02. září 2023, 10:20
9
Já si myslim, že jaksi VW s tímhle výkonem a cenou tu Teslu ani Číňany co přijdou bohužel neporazí. Golf na elekriku v zajímavější kastli, to je za 1.4 poněkud moc. Kdyby to uměli prodat za 800 s dph tak pak by to byl možná hit, takhle těžko...
02. září 2023, 17:32
3
Pořád jsem nevzdal myšlenku, že to VW levněji i umí a tyhle nesmyslné ceny jsou stále nějaký gamble, jak ještě nějakou dobu a pokud možno co nejdelší, udržet současné ziskové marže, ustřelené za poslední rok do historicky rekordních výšek. A jak už se Tesla s Číňany začnou prosazovat moc, půjdou s cenovkami zase dolů.
Byla by to ta lepší varianta.
03. září 2023, 21:06
-1
Těch 160 Vmax vadí jenom mně? Jakože… ikdyby… čistě hypoteticky… tady v ráji 2 proudých polních cest se svodidly… se zavedla 150ka… tak by měl uživatel-zoufalec celých 10 km/hod “fóra”?
04. září 2023, 08:42
1
Z mé zkušenosti s elektromobily, měl by tam být omezovač na 120km/h... proč? Proč se většina Tesel plíží po dálnici 110-120km/h? Protože nad 100km/h začínají pomalu a nad 140km/h výrazně stoupat jízdní odpory, hlavně aerodynamické. A zatímco spalovací motor se se stoupajícím zatížením obvykle posouvá do bodu s vyšší účinností. který to částečně kompenzuje, u elektromobilu se drasticky zvyšuje požadavek na dodávanou energii = pomalu nebo i rychle začíná klesat dojezd.
04. září 2023, 09:06
0
Je mi to jasny... mne Tesla (jako hlavni/jedine auto do rodiny) zajimala do te doby nez jsem si zacal cist prakticke zkusenosti na Tesla forech, kde delsi presun = pojdme se plouzit kilodeset (takze prumerna 80-90 v nejlepsim pripade), pak zastavime u nabijecky na 30 min (coz se asi da vydrzet... kdyz je tam volno a udrzitelny max nabijeci vykon, jinak to je treba 45 min, coz uz mne prijde jako opruz) a budeme moct jet dalsich 250-350 km (protoze jsme nabijeli z 10 na 80 %).
To je do mesta a po cele ČR asi cajk, ale pokud potrebujete jet nekam 900+ km daleko, je z toho tak trochu "cesta okolo auta" a ne cesta autem.
Pro odlehceni a pro vsechny hatery - takhle se to dela :-)
Wright (holka na obrazku) works as an adult content creator (ehm, musim to prekladat?) on Fanvue, and she has been earning well so far. Fanvue is a subscription-based social platform that allows creators to share, earn, and connect with their viewers. Wright also noted that thanks to her earnings on the platform, she was able to purchase her Tesla outright (tak to vidite vy nuly... mate kozy? nemate, tak makate...).
04. září 2023, 10:50
1
A co je za problém jezdit na dálnici 120? S jakýmkoliv menším autem je stejně cokoliv nad 110 oser kvůli hluku a cokoliv nad 130 oser kvůli raketově rostoucí spotřebě, takže změna veškerá žádná.
04. září 2023, 11:05
0
Problém je pouze v tom, že pokud se chceš dostat někam dál (než někam do Brna), je vhodné jet i rychleji (pokud to v daném, čti normálním státě, jako je třeba DE, umožnují), protože ti pak právě nevychází průměrná rychlost 80-90 (v případě, že to drtíš 120 na tempomat, což je leckdy 110-115 gps), ale třeba 120 (což odpovídá 160-180 tempomatu).
S rychlostí ti "raketově" vzroste spotřeba asi tak o litr (Audi A8 3.0tdi - 6,6 při ploužení 120, normal stylem 7,4 120-160 a race kolem 8,5 120-200), u benzínu o dva (Bmw 335iA - 7,6 na lamu 120, 8,4 normalni jizda 120-150, 9,6 pri 120-190)... na trase 900 km, jeto x-krát...
04. září 2023, 11:12
1
StrretPro:
Jezdím s Teslou a na dálnici docela normálně sto třicítkou+. 110-120 se v pravém pruhu ploužící Tesly nepotkávám. Rovněž ani na českých fórech moc zpráv o lidech, již b\y nějaké takové ježdění provozovali, není.
Závěr: S Teslou není potřeba se na dálnici ploužit 110-130.
04. září 2023, 12:51
0
Záměrně píšu "s jakýmkoliv malým autem". Zkus to s Fabií nebo třeba Rapidem v benzínu. Při tempomatové 160 spotřeba letí k 18l/100 km. Přitom při rychlosti kolem 120 to umí jezdit za 5.
04. září 2023, 14:43
4
Rapid v benzínu 18L? to jsou Rapidy 2, ne? Nikdy jsem to nevlastnil, ale v rodině zářez Rapid má. Já si pamatuji to auto jako až šokujíc úsporné. Já zvyklý, že zdvihový objem 3,0L je normální a nafta bere 8 a benzín 12 jsem byl konfrontován s tím, že tohle i v benzínu jezdilo do 6,5L, na nějaké desetinky téměř i po té dálnici 130kou. Během prezentace tam na displeji svítilo dokonce 5,5L/100km, ale to na dálnici ani Rapid 1,2TSI opravdu nebere.
Naposledy jsem jel cihlu v německu vzácně s lidovým vozidlem před 2-3 měsíci. Ani ta Sportage 1,5T při udržování rychlosti (několik hodin!) mezi 150-180km/h na německé dálnici nakonec přes 15L nešla (jo, tam nějak se to zastavilo) a to má větší čelní plochu i méně vhodný tvar než ten aerodynamicky podstatně vhodnější liftback Rapid. Obě auta jsou podle mne již v této rychlosti na hranici komfortu a pocitu sucha i bezpečí, o tom žádná. No rozhodně tolik nežerou. Ta křivka spotřeby rozhodně nevyletí z 5L/100kmh při 120km na 18L/100kmh při 160km ani u Rapida... buďme realisté.
04. září 2023, 17:25
0
Ano, to moc nevychází. Pokud bychom uvažovali jen rostoucí aerodynamický odpor, tak (160/120)^2 je cca 1,8. Rámcově lze tedy odhadnout, že pokud auto žere 6 l/100 km při 120 km/h, tak bude žrát kolem 11 l/100 km při 160 km/h. 18 se zdá opravdu příliš.
Každopádně smysl snižování rychlosti u jakéhokoliv auta je opravdu jen pokud chce člověk ušetřit, nebo vidí, že nedojede k další čerpací stanici/nabíječce. Před lety to ještě samozřejmě bylo téma, jestli člověk na to jedno nabití dojede k další nabíječce a navíc to nabíjení bylo tak pomalé, takže to reálně zdržovalo. Dnes už k tomu v zásadě není důvod a taky si nejsem vědom, že bych v nějaké větší míře potkával moderní elektromobily jedoucí 110 km/h na dálnici.
05. září 2023, 09:04
0
Klidně to při stylu jízdy furt plnej může žrát i takový nesmysl, když se to bohatou směsí snaží neupéct motor nebo nespálit katalyzátory. každopádně to nebude standart.
06. září 2023, 16:23
0
Přesně tak. Ta věc v těhlech rychlostech začne aktivně chladit kat tím, že tam lije palivo po kýblech. Kdybych to osobně nezažil, tak bych tomu taky nevěřil. Prostě a jednoduše, jednoho krásného dne byla cesta Ostrava - Brno za 18/100. No pochválenej jsem za to nebyl, co k tomu dodat.
04. září 2023, 06:03
1
No, mám v nejbližším okolí několik elektromobilů. Jestli bych některej opravdu nechtěl, tak právě ID3.
07. září 2023, 23:18
0
No, mám takový neodbytný pocit, že fauvé je dead. Jak víme, němci nedělají malé chyby a začíná se jim to sčítat. Na tom autě je fasciující především to, jak je naprosto bezpohlavní, nudné a evropsky inkluzivní. Tak snad se jich prodá dost na to, aby VW rozjel v Holandsku tu půjčovnu koloběžek, nebo co geniálního tam řeší.