načítám data...

TopX nejzbytečnějších motorsportů

Už vás někdy napadlo, v čem všem se dá závodit a na kolik způsobů? Aneb když se zábava začne brát přehnaně vážně.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv

Chtěl jsem se s vámi podělit o hejt na ty nejhloupější variace motorsportů. S tím, že vynechám ty nejjednodušší cíle, typu Nascar nebo drag racing a vůbec většinu těch z Ameriky. Rovněž jsem nechtěl zahrnout ty, které jsou samy o sobě parodií – třeba závod ve Fordu T s prasetem v podpaží. Proti tomu nikdo nic nemá, to je super zábava. Tady nám jde spíš o ty chvíle, kdy se na první pohled srandovní zábava přehoupla do té druhé, přehnaně vážné roviny. Jenže sám mám poměrně stupidní nápady, a tak jsem posléze naznal, že vlastně skoro každý z těch sportů se dá nějakým způsobem obhájit. Nicméně tu přinesu několik horkých adeptů, nad kterými i já kroutím hlavou. Finální verdikt ale nechám na vás.

Scooter drag racing

Na tohle jsem narazil náhodou na youtube, původně jsem si myslel, že jde o nějaký trolling. Nicméně hlubší výzkum (klikání na youtube) odhalilo, že se jedná o poměrně vážnou a uznávanou věc, hlavně v zemích, kde jsou skútry životní styl. Především tedy v Thajsku, ale i ve Francii a Nizozemí. Ukřičené dvoutaktní speciály závodí na 50-100-150-200 metrů. V základní skupině spolu měří síly stroje s motory ne většími než 50ccm, které mohou dosahovat výkonů až k omračujícím dvaceti koním! Ano, to je docela omračující, když v sérii mají okolo čtyř. V dalších skupinách jsou pak povoleny objemy až do výše 125ccm. Všichni se u toho tváří naprosto vážně a na některých strojích je na první pohled znát, že jejich stavba stála poměrně dost úsilí a peněz. Samozřejmě se regulérně využívají všechny fígle z „dospělého“ drag racingu: natažené rámy/kyvky, lepivé slicky, wheelie bars, burnout před závodem, dokonce i dusík. Třešničkou na dortu už je potom jen třída, ve které se měří čas zajetý po zadním. S jasně danými pravidly: přední kolo se musí odlepit od země na prvních patnácti metrech a pokud se dotkne země dříve, než protnete cílovou čáru, čas se nepočítá. Celý to vypadá jako docela vtipná zábava, jen se podivuji nad tím vynaloženým úsilím, slovy klasika: „To muselo dát práce, přitom taková blbost“.

Sled pull

OK, tenhle, ehm „sport“ už jde i mimo mě. Majoritní oblibu, či zastoupení má v samozřejmě v Americe, ale také Austrálii a ani my Evropané nejsme zcela bez viny. Traktor nebo pick-up, zkrátka vozidlo, má za úkol táhnout přívěs se závažím na dráze 100 metrů. Protnutí cílové čáry se značí jako „Full Pull“ a pokud se to povede více než jednomu soutěžícímu, následuje další kolo, ve kterém se přidá zátěž na tažený přívěs. Zátěž se mění v závislosti na skupině, ta nejvyšší dosahuje až k devětadvaceti tunám. Existuje i odnož ve které se to jezdí s upravenými pick-upy. Na internetech se dá samozřejmě najít množství videí s různými faily a upřímně, sto procent diváků čeká na tohle, jinak je to podle mě ta nejnudnější podívaná. Auto jede, pomalu a po chvíli se zastaví, gratulujeme. U pick-upů obvykle létají vzduchem kusy pohonného ústrojí: kardany, poloosy, převodovky, příležitostně i motory. U traktorů to jsou pak hlavně ty motory, jelikož zbytek je navržený a stavěný na pořádnou zátěž. Motory pro tažení takové zátěže samozřejmě potřebujete vskutku monstrózní, produkující tisíce kilowat a hlavně newtonmetrů. Bez vyjímky jsou tudíž osazeny kompresory nebo několika turbodmychadly. V těch nejvyšších skupinách traktorů pak přichází ke slovu motorů několik, avšak ne více než 5, aby bylo možné se vlézt do váhového limitu, předepsaného pravidly. Tyto pohonné jednotky mají různé původy, například: V8 z vrcholných dragsterů, ale vyjímkou nejsou ani motory z armádní techniky – tanků či helikoptér. Nicméně v mých očích tento sport zkrátka velké uznání nemá, jelikož zde spatřuji velice malé nároky na skill řidiče či nějakou taktiku. Rád se nechám vyvést z omylu v komentářích.

Dyno race

Já vím, že jsem na začátku říkal, že nebudeme do těch američanů kopat, ale … Znáte to, zatáčení doleva někdy může být poměrně složitá záležitost, tak si řeknete že to nemáte zapotřebí a budete závodit jen rovně. No jo, jenže ono i závoděni rovně může být docela složité, co teď? Nezoufejte, pořád je tu možnost, jak ukázat vaši topově vyladěnou káru bez potřeby řidičských schopností a (téměř) bez rizika jejího rozbití! Stačí ji postavit na válce uprostřed srazu, zamáčknout pedál do podlahy a počkat si na čísílko. Netřeba dodávat, že některé vozy postavené za tímto účelem budou pravděpodobně, díky honbě za tím nejvyšším nominálním výkonem, poměrně nepoužitelné pro jízdu jako takovou. Na obranu téhle aktivity by se slušelo vytáhnout, že to většinou bývá doplňková záležitost, animační program chcete-li, na různých petrolheadsky-kulturních akcích, spíše než samostatná záležitost. Navíc pokud máte firmu zabývající se laděním aut, je to určitě dobrá reklama, respektive může být. Taky mám pocit, že to je činnost poměrně oblíbená u majitelů řádně načipovaných naftových pick-upů, ale tak to je každýho věc, co dělá se svými penězi, truckem nebo sestřenicí.

Hillclimb

Po našem by se tomu dalo říkat „závody do vrchu“, ale to teď nemám na mysli. Mám na mysli offroadovou verzi tohoto sportu. (bouncer/enduro) Nejen amerika živí tento segment, v Evropě, Švédsku a Norsku, se velice podobná disciplína skrývá pod názvem „offroad formula“. Takový ten typ, kterého se účastní podivně vypadající jednoúčelové speciály a jehož cíl obvykle bývá v místech, k jejichž dosažení by člověk zvolil spíše horolezeckou výbavu než auto nebo motorku. Většina pokusů pak končí v kotrmelcích zpět na startovní čáru. Určitě tu budete namítat, že zdolávání kopců k offroadu či motokrosu zkrátka patří a o tom se vůbec nepřu, ale doporučuju rozkliknout video, abyste věděli, co mám na mysli já. Je ale pravda, že tady už se něco jako schopnosti jezdce nebo taktika promítnout může, i když se mi to v tom hledá poněkud ztuha. Zkrátka asi „nejsem cílovka“ jak se to občas skloňuje u některých testovaných aut. Pokud vás ale v mládí bavilo válet sudy a chcete si to připomenout nebo jste ještě nedospěli, i kdyby jen mentálně (vlastní zkušenost), tak to bude přímo pro vás!

Skijøring

Tohle divné slovo má původ v norském „skikjøring“ a doslova to znamená "řízení na lyžích“. V dávných dobách se lyžaři nechávali táhnout psem nebo koněm. Postupem času ale homo sapiens objevil oheň, vynalezl kolo a spojením těchto věcí se zrodila nová forma této činnosti: motoskijøring. Pes byl nahrazen crossovou motorkou (autem, sněžným skútrem) a lyžař … ten je tam vlastně pořád, beze změny. Tato disciplína je oblíbená především v místě vzniku: Norsku, ale také v ostatních evropských zemích, včetně naší republiky. Zajímavostí by pro vás mohlo být, že je zakázáno obutí s hřeby, i když by to jistě výrazně usnadnilo život řidiče. Na druhou stranu, život lyžaře by to naopak poněkud znesnadnilo, možná i ukončilo. Neberte to nějak špatně, rozhodně to není bezduchá, zbytečná, nezábavná věc jako některé předchozí případy, schopnosti jsou tu potřeba na obou koncích lana, jen se trochu podivuju nad tím, jak vážně se to bere. Ten nápad mi vůbec není cizí, jen to ve mně vytváří dojem, že je to aktivita, kterou bych nejraději provozoval se svými přáteli, někde na louce, daleko od civilizace, po několika pivech. Vlastně jednou, tehdy ještě s prvním autem, na odlehlé louce … tak moment, mě tady dneska nesoudíme.

Tak to bylo jenom takové nakouknutí, určitě by se dalo pokračovat donekonečna. Jaký motorsport je podle vás „nejzbytečnější“? Podělte se s námi, hlavně ale přidejte důvod, proč. Ono to bude dost subjektivní, protože pokud to někoho baví, případně někoho dalšího na to baví koukat, tak to vlastně zbytečný není a může to být nápad sebestupidnější. Taky si na to vzpomeňte, až vám někdo bude tvrdit, že jezdit na okruhu pořád dokola je blbost.

 

 +1 od Kubajze:

Formule 1 

Vlastně všechny tyhle podivné sporty, možná až na tu "jízdu na válcích" docela chápu a jsou mi svým způsobem sympatické. Na všech těch videích totiž vidím spoustu lidí, kteří se dobře baví a dělají něco, co jim dělá radost. A o tom přeci má ten motorsport hlavně být. A právě proto mi bohužel zdaleka nejzbytečnější a nejvyprázdněnější přijdou závody Formule 1. Královská disciplina automobilismu postupně přerostla sama sebe, nechala se svázat nekonečnou plejádou regulí a pravidel. Stal se z ní klub pro pár VIP boháčů, kteří jen dumají, jak na závodění v monopostech vydělat ještě více peněz. Formule vypadají, až na různé barvy lakování, všechny skoro stejně, protože je na to předpis, řidiči jezdí také podobně, aby se vešli do regulí a největší vzrůšo na tom všem je moment, kdy se jede tankovat. Tohle mi přijde jako opravdu zbytečný motorsport. Kdyby se místo toho v neděli odpoledne vysílaly závody Fordů s prasetem, byl by svět mnohem lepší místo. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vojtáno
31. října 2021, 20:41
7

Souhlas s Klubajzem a jeho +1???????? Všechno beru ale F1 je fakt mega nuda.

reagovat
Ko
Kostinen
31. října 2021, 22:01
0

Z domácích vod by to mohly být profesionální závody na Stadionech a Jawách 50, nicméně je to v podstatě stejná kategorie jako ty skútry. Moped s maximalkou přes 100 km/h? Proč ne, když to jde.

reagovat
Avex
31. října 2021, 22:34
4

Tak kazdej mame pravo na nazor, ale davat Formule 1 (uz desitky let ty nejprestiznejsi zavody) do kategorie spolu s nejakym krupanskym zavodem pro vymlety amiky je fakt usmevny.

F1 jsem dlouhou dobu nesledoval, ale musim se jich zastat. Je to sport pro bohace? Ano, ale na takovy myslence to prece vzniklo - stary bohaty paprdove, co zkouseli na okruhu svoje masiny. Dneska je to uz sport pro spickovy atlety. Od roku 2014 az do roku 2018 sezony za moc nestaly, ale kdo sleduje formule tak vi, ze treba letosni sezona je jedna z nejlepsich, za poslednich 15 let. Mimochodem se netankuje behem zavodu uz asi deset let. A ze se nechaly svazat regulema a pravidlama...to do sebe maj jako ty lidi bourat, nebo jak by to melo fungovat? Kazdej sport na urovni potrebuje pravidla, tady se nebavime o rallycrossu,. kterej porada Franta z vedlejsi vesnice.

Nemam nic proti tomu, kdyz se nekomu formule nezdaj, ale kdyz uz o tom pisu, tak je fajn si o tom neco zjistit, nez to zacnu hejtit na vecech ktery uz 10 let neplatej a domnenkach.

reagovat
beastar
31. října 2021, 23:55
6

Samozřejmě každý má právo na názor. Jen teda i mě přijde dost mimo do takového článku cpát F1. Jasně když se člověk ohlédne do minulosti už tady byli lepší časy. Zábavnější sezóny s Tyrellem. Lepší piloti se Sennou. Víc smrti, víc předjíždění a adrenalinu. Vždycky to ale bylo o penězích, bohatých borcích pro které jezdili jiní. Taky často bohatí borci.

Tahle série prodělala vývoj. Jako úplně vše. Nejen motorsport. Dnešní wrc už taky není, co bývalo. Asi ani fotbal. Prostě f1 zmiňovat ve společnosti závodů sekaček a drag skútrů Je mírně řečeno hloupost a asi pokus jakoby o senza názor. Mimo jiné Fia GT, je teda taky potom asi nuda. A další jiné série a formule. Když f1 má být jejich královnou. Při vší úctě ke Kubovy jeho výkřik říká jen to, že F1 ani jiný motorsport nesleduje. Jinak by věděl že reálně i přes regule jde úroveň nahoru. A rozhodně všichni piloti nejezdí stejně. A i když zdánlivě pro laiky vypadají auta stejně, tak rozhodně stejná nejsou. A tak dál. Jediné co mrzí mě, že dnešní sezóna už je tak drahá že neexistují defakto soukromé týmy.

PB
01. listopadu 2021, 00:05
2

Ty sekacky tam kupodivu chybeji...

ro
rock
01. listopadu 2021, 06:54
0

Bych jenom podotkl, že F1 (a předtím závody GP) nikdy nebyly závody pro bohaté páprdy. Vždycky to byly především souboje továren, které angažovaly profesionální piloty. Jestli se tam přimotal nějaký gentleman driver, málokdy tam plnil jinou roli než stafáž.

Adam Forman
01. listopadu 2021, 07:10
10

Historicky to možná sranda byla, ale v současnosti je zábavnější sledovat jak usychá natřená zeď, než jak se po okruhu honí F1. Třeba při srovnání s takovým autokrossem je to fakt k chcípnutí...

Pólin
01. listopadu 2021, 08:18
-1

“There are only three sports: bullfighting, motor racing, and mountaineering; all the rest are merely games"

Ernest Hemingway.

S tou hláškou bych souhlasil, ale dneska už je několik motor sportů, včetně F1, které bych z toho vyjmul...
Už to fakt není sport, ale jen hra....

David Střítežský
01. listopadu 2021, 08:28
0

PB: i ty sekačky jsem měl původně na seznamu, hlavně proto že Honda je staví i továrně, ale nakonec jsem "neměl to srdce" je tam hodit ... třeba někdy později v pokračoání :D

beastar
01. listopadu 2021, 08:31
1

Jo sekačky mají úroveň. Mimochodem třeba Brabham byl úplná stafáž. To si musíš pane Rock přečíst víc než wiki:))) Mě se líbí jak to tu kritizujeme, ale reálně je vidět že o tom moc nevíte. Smutné. A srovnávat to s autokrosem. Lol. To je jako srovnávat fotbal (soccer) a ragby... Jak sem psal možná to bylo zábavnější. Jinak ten hate je hloupost, neznalost a pitomost v jednom. Respektuji že to někoho nebaví, potom ho ale pravděpodobně nebaví žádný okruhový motorsport.

Avex
01. listopadu 2021, 09:20
3

Beast dopsal asi vsechno co sem v puvodnim textu nemel...akorat bych teda dodal, ze sledovat letosni sezonu fakt neni na urovni "sledovat barvu na zdi". Chapu, kdyz to napisou lidi, co formule sledovali naposledy v roce 2013 (nebo o nich slyseli jenom z doslechu), ale nemuze to bejt dal od pravdy. Staci si pustit parminutovy highlights na youtube.

beastar
01. listopadu 2021, 10:31
0

Celý nedorozumění tkví v tom, že kluci na to prostě nekoukaji a když tak naposledy možná někdy v éře po Schumacherovy. Možná je prostě nebaví závody na velkých okruzích ale za to fakt nemůže současná F1. A že přemýšlí kde vydělat další prachy? To každá profi série. O tom to totiž je mimo jiné. A jsou o tom i další jiné sporty masové obliby. A jak píše Avex stačí si pustit pár official YouTube věcí aby bylo jasné, že už to je zase dobrý. Akorát jsou v nové roli nové aspekty. Jasně některý dnešní piloti jsou trochu slečinky. Možná nemají takový ten chlapský aspekt. Jsou to ale profíci proto to jezdí. Viď Tomáši thx Enge...

ro
rock
01. listopadu 2021, 14:43
1

beastar:
wiki... komiku. Od toho roku 1906 do teď nebyly v F1 (a vozy GP než F1 vznikla) ani tři dekády, kdy se dalo něco pořídit bez tovární podpory. Za 115 let.
btw i ten Brabham do F1 rozhodně nepřišel jako bohatej playboy, ale jako zašmírovanej mechanik, kterej dostal šanci jezdit pro jiný, než si vydělal na tu svoji manufakturu.

beastar
01. listopadu 2021, 15:15
0

Nooo, Rock a co má jako bejt. Moc nechapu tvůj point teď. Já jenom že si tu přišel s nějakou historii. O tu až tolik nejde když tady Kubík hejtí dnešek. Mimochodem je tady právě těch sto let vývoje. A pokud se do té historie podíváš mimo jiné i u toho Brabhama tak z toho je vidět že o penězích to prostě bylo. Akorát každá doba si žádá něco jiného. Plus takhle tovární podpora může být spoustu věcí. Od dodávek motorů po plný sponzoring. A mě jde o to, že lidi jako Jordan měli svoje stáje. A prostě se to nemuselo jmenovat Ford GM Penske Racing Formula One Bols.

Kuře
01. listopadu 2021, 21:04
5

....mi občas připadá, že beastar objevil krám, kde prodávají patent na pravdu...

beastar
01. listopadu 2021, 22:55
0

Mě přijde že máš zbytečně hloupé poznámky. Místo aby si napsal něco konstruktivního. Hlavně že víš co sem objevil já. Býval si chytřejší (asi) Vůbec se to tu změnilo hodně směrem k mainstreamu. Motorsport nuda, nový auta trapný, elektromobilita trapný ale hejtit ji taky trapný. V podstatě tu není s kým ani o čem diskutovat. A ano podobně dementní poznámky tomu fakt neprispeji. Aspoň že Kuba se dobře baví :D Já na vaše super reakce tady bohužel většinou nemám čas. A mimochodem Kuře kdyby si chtěl někdy něco vědět stačí říct.

PB
02. listopadu 2021, 01:36
8

Me proste formule hrube nebavi. Jasne, je tam pretizeni a rychlost a technologie a blablabla. Ale sledovat to v televizi je pro me nuda (napriklad takovy curling je mnohem zabavnejsi) a sledovat formule nazivo je nuda stejna, ale hlucnejsi. V Abu Dhabi mne mnohem vic zaujali zavody velbloudu - predevsim to, jak maji na hrbete roboty, co je bicujou - to je panecku technologie. A je to inkluzivni - chudsi tymy tam maji misto robotu deti. A proste nemam tak prazdnej zivot zarucujici mnohahodinovej attention span, abych vydrzel hodiny koukat na krouzici voziky, ktery nejezdi bokem, nehori a ani nejsou okazale neekologicky. Jakkoli high-tech, je to NUDA.

Adam Forman
02. listopadu 2021, 06:13
3

@PB Amen, bratře.

Csaba
02. listopadu 2021, 11:05
3

Curling je super! A na nemalou část hráček se i moc pěkně kouká... :)

ratan groch
02. listopadu 2021, 12:28
1

Asi kazdy z vas pozna serial Drive to Survive. To mi dramaticky pozmenilo pohlad na Formulu 1. Zrazu ma zaujimalo ci Haas predbehne Williams v suboji o 13. miesto.

V com ja vidim uskalie sucasnej Formuly 1, ze uz nemoze byt tym cim bola povodne. Hladalo sa auto, ktore najrychlejsie prejde x-kol okruhu. Obmedzenia boli v schopnostiach technikov a odvahy jazdcov.

V sucasnosti to uz nie je mozne, lebo technika a technologia uz dramaticky predstihla ludske schopnosti a dokazali by sme vytvorit stroje v ktorych by sa vodici zabili nez prejdu prve kolo.

Preto prisli na rad obmedzenia. Jazdi sa na 1,6 motore. To by bolo este ok. Ale pravidla na zostrojenie auta su hrubsie ako biblia (kniha co citaju krestania). Na jednej strane su povolene rozne rekuperacie, ale na druhej strane je zakazane kridelko pri kolese, lebo by prilis zvysovalo pritlak. A ked dal jeden tym spriaznenemu druhemu nejaky komponent tak ho zvysne tymy ziadaju vylucit namiesto toho, aby si aj ony dokazali vyrobit obdobne zlepsenie.

Cize svojim sposobom je to naozaj velmi neprirodzena sutaz, ktora si vytvara nelogicke pravidla z prirodzenej snahy ludi o "citius, altius, fortius".

Porovnavat sporty je podobne ako porovnavat, ktora farba je krajsia (aj ked paradoxne existuje najskaredsia farba na svete - Pantone 488C :)

ratan groch
02. listopadu 2021, 12:35
0

Sorry, ta najskaredsia farba na svete je Pantone 448C

PB
02. listopadu 2021, 17:04
3

Ratan: ze vseho nejdriv, dekuju za krasnej komentar:) Ja nikdy nerozporoval, ze formule ma svoji funkci. Ja jen popiram domenku, ze je zabavna. Technicky zalozeny clovek dnes muze nejen sazet na miliony aktivit posouvajici hranice lidskeho poznani a schopnosti, ale muze se jich i ucastnit. Neni duvod cumet na hamiltona,. Hamilton nepomaha, nemotivuje,.. vlastne ani nepropaguje. Nikdo nevi, kdo tam soutezi a nikdo ani nevi, proc to ti lide delaji. Formule je mrtva. Mozna se bude jeste nejaky cas hybat, ale je mrtva. Srazeniu srnku u silnice take nepozorujete do posledniho dechu: bud ujedete, nebo udelate gulas. Sledovani F1 je v podstate pozorovani umirajici srnky. Chces vedet jak to skonci, i kdyz to vis, ale nemuzes se odtrhnout, bo chces videt ten posledni zachvev kopejtek. Je to NUDA a sledovani te veci je nekrofilie. Prej existuje i formule elektricka, tam ty mrtvy srnky pravdepodobne zneuctuji: áe to nevim, prenos z takove obskurnosti muj televizor nezaznamenal…

PB
01. listopadu 2021, 00:04
2

Naprosty souhlas s Kubajzem - F1 je suverene nejhorsi. A i ten opovrhovany Nascar je mnohem mnohem vetsi zabava. A dragraces? C´mon to je predevsim "pohar konstrukteru" - koukam na to kvuli obskurnim stavbam, co zavodi..

reagovat
pi
pickozudovozu
01. listopadu 2021, 00:12
0

Nezlobte se, že vás obtěžuju, ale chtěl jsem se zeptat, jestli má pan autor s nějakým tím sportem zkušenost?

reagovat
ro
rock
01. listopadu 2021, 06:49
7

Ono se v F1 jezdí v průběhu závodu tankovat?

Tolik k tomu, jak má autor disciplínu nakoukanou :-/

reagovat
beastar
01. listopadu 2021, 08:43
3

Nemá a to byl i můj point nahoře. Když chci kritizovat měl bych to znát. Případně napsat nekoukám, nebaví mě to.

yellec
01. listopadu 2021, 18:19
5

Přestal jsem sledovat F1 ve chvíli kdy si začli hrát na eko zachránce planety. Když ty auta začly znít hůř než sousedovic Octávka. Když nedokázali předjet bez zmáčknutí kouzelnýho tlačítka a začli vozit kila baterek. Tohle už se tam neděje? Kdysi to byla výstavní síň možných technologií a kdo přišel s revoluční inovací holt měl navrch a mohlo to způsobit nudnou sezónu. Ale taky ty auta byla řízená chlapama co měli koule. Dnes to jezdí nagelovaný barbíny, co by to nejradši ovládaly na dálku aby si nezlomily nehet. Tourist trophy na Isle of Man. To je dneska vrchol motorsportu. Tam je svět ještě v pořádku. Since 1907

Avex
01. listopadu 2021, 19:29
-3

Formule zněj hůř jak s V8, ale pořád to není žádná tragédie. DRS se zavedlo po roce 2010, když ta jeho absence Alonsovi v Abu Dhabi prohrála titul. Co jinýho jsou ty auta teď, když ne výstavní skříň technologie? Každej milimetr plastu hraje roli, a týmy zaměstnávaj nejlepší inženýry v oboru. A to že to říděj barbíny... jojo on vlastně každej Pepa z vesnice vydrží přetížení x-G v každý zatáčce žejo. Řídiči jsou profesionální atleti, a kdo si myslí cokoliv jinýho, je ignorant.

Csaba
01. listopadu 2021, 19:58
2

F1?
Okamžitě mě napadnou tihle borci, borci s "B":

Fangio, Stewart, Moss, CLARK.
Ickx, Fittipaldi, Piquet, LAUDA.
Villeneuve, Prost, Mansell, SENNA.
Schumacher, Hill, HAKKINEN.
Alonso, Hamilton, Vettel, RAIKKONEN.

Čím jdu víc zpět do minulosti, tím jsou mi ti jezdci sympatičtější, tím víc uznávám jejich řidičské umění, tím víc o nich mám načteného (ale paměť už po čertech slábne...). Po pravdě ale musím říct že Ayrtonovou smrtí to pro mě více méně skončilo.

beastar
01. listopadu 2021, 20:03
0

Csaba tak ty jména to se asi shodneme. Sem na je pro mě numero UNO dodnes, ale to neznamená že Schumacher případně Lauda nebo Fangio by nebyli mistři. Alonso mě paradoxně nejvíc bavil až jako starší je to prostě démon. Jeho its a yoke, yoke to prostě nezapomenu. Grejt ingliš from špejn.

Každý tomu něco dal. A každá doba byla jiná. Dnešní kopíruje dnešní trendy. A na těch monopostech je vidět dnes to co bylo i tenkrát. Každý Pepa z vesnice to fakt řídit nemůže. A niky nemohl.

Wa
Wakantanka
02. listopadu 2021, 20:54
0

Povedal by som, že každá doba mala svojho Fangia, Sennu či Schumachera. A reči o barbínach ma fakt bavia. Koľko GP odjazdili borci za sezónu? Ani polovicu z toho čo dnes. Bolo to náročné a ťažké vtedy, ale to neznamená že nie je aj dnes, len trochu inak. A každý čo sleduje F1 viac ako po obede jedným okom musí uznať, že to má posledných pár sezón väčšie grády. A reči o obmedzeniach sú jalové, prečo asi ich FIA zaviedla? Lebo Ferrari pri Schumacherovi nalialo toľko prachov, že nikto nemal šancu konkurovať a vtedy to bola nuda. Potom to zopakoval Mercedes a zase bolo treba ho spomaliť a vyrovnať sily v poli. A v ešte skoršej minulosti sa to dialo úplne rovnako. Prečo asi zakázali prísavný efekt? Prečo sa stanovili limity pre krídla, nosy atď? Presne preto, aby sa na istý čas zmazal náskok jedného či niekoľkých tímov. A deje sa to v každom jednom TOP motoristickom športe či je na okruhu, na kopci, či na vode. Dlhodobá dominancia jedného jazdca či jedného stroja proste škodí sledovanosti nielen televíznej.

ro
rock
01. listopadu 2021, 06:50
2

Hillclimb je docela fafn a super zábava je hillclimb v buginách (dá se najít na yt).

reagovat
Sa
Sato
01. listopadu 2021, 08:50
2

Zastanem sa Sled pull, resp Tractor Pulling. Za prvé, to závažie sa do zeme zahrabáva, tj. odpor rastie úmerne z dlžkou, inak by predsa každý dokázal prejst celú trasu keď sa už raz pohne. Za druhé ide o sútaž technických riešení, presne ako drag race ale bez tej rýchlosti, zato o dost viac extrémne kreácie, Ono je to aj dostupnejsie, je jednoduchšie mať 10000HP, ísť pomaly a nezabiť sa než mať 10000HP, letieť 500kmh a dúfať, že to ten padák ubrzdí.

reagovat
FamArt
01. listopadu 2021, 10:11
6

je zvláštne, že zrovna autičkári hejtujú F1, keď práve oni by v nej mali vidieť niečo viac, ako len nudné krúženie po okruhu, najmä v tejto sezóne, ktorá je naozaj veľmi zaujímavá.

reagovat
beastar
01. listopadu 2021, 10:32
1

To je tak když to roky nesleduješ a máš názor no.

Morec
01. listopadu 2021, 13:00
3

No já nevim, jeden závod jsem letos nedopatřením viděl celý a žádná hitparáda to není. Pokud k tomu přijdeš po delší době, tak tomu pro všechny možná pravidla a potenciální penalizace nerozumíš- třeba jako rugby nebo hokej, čehož jsem oboje fanoušek a když někomu vysvětluju pokročilejší pravidla, začínám mít pocit, že by to chtělo uživatelský manuál. Už to ani neslouží k testování nových technologií, to by to musela být F1 hybrid/vodík. Spíš demonstrace finanční stability značky: "hele koukej i na stáj F1 se zmůžeme".

Avex
01. listopadu 2021, 14:17
0

Ten uživatelskej manuál se jmenuje "Drive to Survive" a je na Netflixu;). Mimochodem to i nejspíš formule zachránilo z klinický smrti, kam je defacto doved Ecclestone.

liška
01. listopadu 2021, 11:04
6

Ještě taková ta přiblblá soutěž, kdysi to bývalo součástí tuning srazů, nevím zda to ještě existuje, či jak se to jmenovalo - narveš do auta co nejvíc repráčků a subwooferů, volume doprava a pak čekáš na čísílko, kolik že ta plechovka "tlačí" :D

reagovat
PepaSFI
01. listopadu 2021, 15:06
1

taky už jsem dlouho nikde nebyl, tak nevím jestli se to provozuje. Jmenovalo se to dB drag a obvykle se na to používaly co nejmenší auta, asi aby se tam ty repráky hodně vyřádily a neztrácelo to tlak. Byla na to speciální nahrávka, takový BZZZZZZZZ, všichni se tvářili hrozně vážně a vlastně to bylo jak nejrychlejší hodinky a největší trpaslík.

martin_100
01. listopadu 2021, 21:35
0

Copa na tuzing srazech. V říši bejval BD drag normální soutěž i mimo srazy. Tam se děly věci. Ty auta kolikrát neměly ani motor. Za to x baterii co tu aparaturu živily. Běžně u aut praskaly,okna ty co byly v gumě letěly pryč po zapnutí aparatury. Holkám to ježilo vlasy. Měřily se decibely, akustickej tlak a posuzovala čistota přednesu. Ale pravda než sport je to spíš "pohár konstruktérů.

Ha
Habakukk
01. listopadu 2021, 11:54
-1

Mě ten článek připadá ukrutně hloupí, posmívat se lidem za jejich koníček, protože já jsem prostě nad věcí a můj názor je ten správný. Možná TopX nejzbytečnějších článků.

reagovat
David Střítežský
02. listopadu 2021, 08:41
1

"pokud to někoho baví, případně někoho dalšího na to baví koukat, tak to vlastně zbytečný není a může to být nápad sebestupidnější."
taky se mi líbil příspěvěk od Sato "přehlídka technických řešení" - k tomu mám fakt respekt, protože je často vidět, že ty stavby daly spoustu práce

já bych to posmíváním úplně nenazval, spíš podivování se nad tím, že některý tyhle koníčky se jezdí na úrovni mistrovství,. Mám ale pocit že i to ke koníčku prostě patří, že někdo kdo má jiný zájmy se ti bude smát, ale koho to sere, jestli tě to baví ? pár let dozadu jsem hrál Magic - vyhazoval jsem peníze za kartičky, klidně se smějte :)

k formulím se mi moc vyjadřovat nechce, já osobně jsem je neviděl ani nepamatuju ... ale je fakt, že i můj děda, kterej je sledoval celkem pravidellně přešel spíš na MotoGP (taky můžete zkusit)

Holofaust
01. listopadu 2021, 19:32
3

Přidávám hlas za formuli...

reagovat
Michal88
01. listopadu 2021, 19:59
4

Asi bych souhlasil jen s tím koncem. F1 je nuda a je poplatná době. Jediná strategie je kdy kdo pojede na přezutí a udělat co nejméně viditelných průserů, aby nedostal penalizaci nebo to ideálně svést na soupeře... Navíc se do toho dost dere i ta "rasová předposranost"... To ať si nechají. Občas koukám na rallye, ale to spíš ze zvyku.

Výš vyjmenovaný motorsporty mě nijak neurážejí, občas koukám pak na ty faily hlavně hillclimb a sledpull. Jinak jdu raději dělat něco užitečnějšího.

reagovat
bitner
01. listopadu 2021, 22:31
0

Doporucuju zensky biatlon. Mozna si vsimnete, ze za tema holkama jezdi do kopce BraMboWa Xneco.

reagovat
beastar
01. listopadu 2021, 22:56
0

Nebo hokej tam stávala v rohu škéca f plný.

FidoBlack
02. listopadu 2021, 13:18
2

Já bych do výběru zahrnul Formuli E, je to nuda a snad nikoho to nebaví :D

reagovat
Ch
Chochin
02. listopadu 2021, 13:19
0

S tou F1 tiez nesuhlasim. nie ze by som to sledoval alebo ze by ma to bavilo, ale poznatky pri vyvoji vozidiel F1 dost pomahaju automobilkam neskor pocas vyvoja seriovych modelov.

reagovat
Pe
Peťas
03. listopadu 2021, 20:33
0

F1 jsem nevidel od te doby co se netankuje. Teda pred 3 lety jsem se vydal osobne do Rakouska splnit si detsky sen na popud kamarada. No chyba to byla. Moto hill climb se jezdil/mozna jeste jezdi i u nas. Pred asi 20 lety jsem na tom byl u Tabora, tusim v Chynove. Nebylo/neni to tak spatne.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem