načítám data...

Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

Pojďme se zasnít a nakupovat imaginární auta! Bude to však mít malý háček - můžete si zvolit pouze jedno.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Můj syn o auta nejeví žádný nadprůměrný zájem, občas ale samozřejmě nějaká ta debata proběhne. Naposled jsem předkládala seznam důvodů, proč rozhodně nechci devadesátkovou Supru s výkonem 1129 koní. Fakt nechci – ani kdybych měla ty tři miliony, za které ji nějaký šílenec na mobile.de prodává. Argumentace byla dlouhá a nesnadná. Mladej se zrovna nachází ve stádiu “čím víc koní, tím víc adidas”, a když si k tomu ještě pustí pár asijských videjí se střílením do výfuku v tunelu nebo prskáním obřích turbodmychadel, už s ním není vůbec žádná řeč. Jsem oficiálně stará, trapná a k tomu mimo. Nepochodil u mě dokonce ani decentní čtyřsetkoňový kousek se střízlivější cenovkou dva miliony. A když jsem se odvážila špitnout: “Já bych si radši pořídila novou”, otevřely se brány pekelné, z níž vytryskla lavina nepochopení a despektu. Proboha proč?

Caranddriver.com

Dobrá otázka. Po hlubším zamyšlení navíc komplikovaně zodpověditelná. Zejména v hypotetické situaci, kdy mám na obě auta dost peněz. Důvod, že nová Supra lépe jezdí, neobstojí. Podle objektivních měřítek je to nejspíš pravda, jenže stará auta nabízejí syrový zážitek, souboj s živly a kontakt s technikou, které ta nová nikdy nabídnout nemůžou. Na otázce, co “lépe jezdí”, není v případě auta pro radost vůbec nic objektivního.

Roadandtrack.com

Tak zkusíme jiný argument: nová Supra zcela jistě stráví víc času na silnici než v servisu, což se o ztuněném (byť třeba profesionálně) youngtimeru říct nedá. Oukej, to je pravda, ale proč by mi to mělo vadit? Servis si můžu dovolit a japonská ikona není jediným autem v mé garáži, takže čím jezdit mám. Co tam mám dál? Skutečnost, že v nové Supře nemám pocit, že jedu prdelí po asfaltu, je z výhody obratem proměněna v nevýhodu. Právě že to už není ono! Pochopitelně by se nabízel argument “Ani v jedné jsi neseděl, tak zavři kušnu a nebuď chytrej jak rádio.” Ale ten si schovávám až pro situaci krajní nouze. Všechny ostatní námitky jsou bryskně smeteny ze stolu se slovy “Prostě to není cool.” Smiřuju se s tím, že z téhle diskuse si vítězné vavříny neodnesu.

Landrover

Navíc mě v průběhu argumentační paralympiády napadla překvapivá věc. Totiž že kluk má v lecčem pravdu. Nová nebude nikdy tak cool jako stará. Na to neexistuje žádný argument.
Stará auta mě okouzlují a chytají za srdce. Zatímco moderní autosalon neocením o moc víc než prodejnu s obuví, v muzeu nebo renovátorské dílně se ve mně probouzí bezbřehá fascinace, často spolu s mrzením, že jsem se nikdy nenaučila žádné řemeslo, které by mi umožnilo se na té kráse podílet. Na pohodlí nejsem příliš háklivá, takže si dokážu užít i jízdu včetně kraválu, drncání a smradu špatně spáleného benzínu. Miluju kolem starých aut téměř všechno, přesto bych se rozhodla pro nové. Protože chcí víc jezdit a míň se kochat.

Wikipedia

Vždycky to tak nebylo. Supra je v mém případě špatný příklad, protože jsem ji nikdy neměla na wishlistu a tunerská scéna mi tento typ aut mírně znechutila. Ale umím si představit dobu, kdy bych bez váhání dala přednost starému Defenderu před novým. Každý argument bych dokázala odpálit, i kdyby jen tím, že “je prostě cool”. Dneska bych se nejspíš navzdory pohrdavým pohledům okolí rozhodla pro nový. Image, petrolheadský kredit i láska ke staré technice ustupují prachobyčejné pohodlnosti. Tak trochu doufám, že je to jenom období, které jednou přejde. A konejším se tím, že hypotetická situace se realitou nejspíš jen tak nestane.

Jeep

Moje dnešní otázka je tedy zapeklitá – staré, nebo nové? Existuje auto, kterému byste dali jednoznačně přednost ve staré verzi?  Představte si svého hrdinu z plakátu a jeho soudobou variantu, pokud nějakou má (ne, Mitsubishi Eclipse fakt nemyslím). Představte si charakterní youngtimer, takový, po kterém roky pokukujete, a vedle něj jeho povedenou novou generaci. Ať už je to Miata, Wrangler, M5 nebo třeba Mini. Máte jenom jedno místo v garáži a peníze na obě možnosti.

Diskuse je vaše. A teď mě omluvte, musím jít zavolat do servisu, kdy si můžu přijít pro svůj charakterní youngtimer. Dokonce i když není právě rozbitý, je na něm pořád co vylepšovat.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
21. září 2022, 14:35
2

To je přece jasný :-D U mě by se ta otázka asi musela zodpovědět naopak : Existuje nějaké nové auto, kterému byste dali přednost v nové než ve staré verzi? Takových totiž bude sakra málo... Ale jedno určitě : tím by byl LR Defender, prostě se mi líbí ten nový a dalo by se s ním jezdit vcelku normálně. A pak bych dal přednost možná nové Alpine A110 před starou Alpine A110, ale jen z toho důvodu, že to té staré se prakticky nevejdu :-D

reagovat
reagovat
ro
rock
21. září 2022, 18:51
1

Verze za 115 t vs homologační verze za 2,3 mega? Ale no tak.
Ale postav vedle sebe tu novější Deltu a původní s (motor 1,4 se nedělal) 1,3 (75 k) nebo 1,5 (85 k) motorem a bude to relativně luxusní a charakterní ufo, za kterým se každej otočí versus starej rozhrkanej (protože to on byl skoro už od novoty) ničím neokouzlujíci tuctovej hatchback.

Is
Iskar
21. září 2022, 19:42
1

Ja v tom problém nevidím. Jednak sa mi nová Delta páči (vyzerá síce trochu ako prekŕmená andulka, ale pôsobí na mňa sympatickým dojmom a s motorom 1.4 T-Jet je to slušné žihadlo), jednak som postupoval presne podľa popisu v článku: "Představte si svého hrdinu z plakátu a jeho soudobou variantu, pokud nějakou má..." Schválne, koľko plagátov videl priemerný Autíčkář s Lanciou Delta HF Integrale a koľko so "starým rozhrkaným ničím neokúzľujúcim tuctovým hatchbackom"? Vox Violae - vox Dei. :)

Jyrki
21. září 2022, 20:47
-2

Delta Integrale je jasne ta plakatova kraska. Ale Delta III? Vzdyt je to prodlouzeny Fiat Bravo.
Ale já bych tu měl jedno auto, kde se nemůžu rozhodnout jestli staré nebo nové. Fiat 124.
A těžké je pro mě se rozhodnout i stran Alfy Romeo Giulia. Ta z roku 1962 je méně zajímavá než ta nová. Ale na druhou stranu, Alfa Romeo Giulia Spider, to je úplně jiný level a jasná volba.

ro
rock
22. září 2022, 06:06
1

No právě, Delta HF Integrale svého pokračovatele nemá...

Is
Iskar
22. září 2022, 11:29
-2

Ale má, len ide o zákazkovú a nie o sériovú výrobu:

https://automobiliamos.it/pages/futurista

ro
rock
22. září 2022, 12:00
0

Tohle není pokračování, to je restomod, co s automobilkou nemá nic společného.

Is
Iskar
22. září 2022, 12:31
2

OK, v tomto máš samozrejme pravdu. Aj pôvodný príspevok bol myslený s trochou nadsádzky, ale ak to nepadlo na úrodnú pôdu, nič sa nedeje, nabudúce skúsim prispieť niečím zmysluplnejším. :)

Opelfahrt
22. září 2022, 13:04
2

Mně se líbí i ten restomod. Copak by Lancia byla reinkarnace Delty HF schopná? Dneska to asi ani nejde, protože to nikdo nezaplatí. Toyota má novou Supru na společné platformě s BMW. Nissan má nové Z na staré platformě 370Z, tak u té Lanči můžem být rádi aspoň za tohle. Jinak, těch 20 ks už mají prodaných nebo je to jen nabídka možných variant? Vypadá to, že každý má jinou kombinaci laku a interiéru.
Jo a ta Delta III náhodou dokáže udělat velkou parádu, pokud se o to někdo stará.

Honza Hamster Křeček
23. září 2022, 13:08
3

Tak jasně, Delta III je jen jiná kastle Fiatu Bravo, což jí nikdo nedokáže úplně odpustit. Ale možná by bylo dobré říct si to celé - Delta II je jiná kastle Fiatu Tipo a Delta I je jiná kastle Fiatu Ritmo. Takže vlastně jen navazuje na tradici.

Integrala je skvělý auto, ale je to auto z tý kategorie 'super, pokud s ním nemusím jezdit', na daily se to už moc nehodí. Čímž je to srovnání celý dost pokřivený...

Jyrki
25. září 2022, 10:29
-3

máš sice pravdu, ale u Delty III ta unifikace byla největší a nejvíce viditelná. U Delty I je ten podvozek dost odlišný. Delta II má sice platformu Fiat Tipo, ale spousta prvků se nese od Bety, kde měla Lancie úplnou autonomii. A k Delte III se jméno Delta vůbec, ale vůbec nehodí. To auto bych akceptoval kdyby to byla třeba Lybra Nuova nebo to mělo ještě jiné jméno, ale jako Delta?

Honza Hamster Křeček
26. září 2022, 11:41
2

Hatch týhle třídy se u Lancie prostě jmenuje Delta. Nebo myslíš, že kdyby u VW přestali dělat Golfa R, taky celou řadu přejmenujou na Jettu a jméno Golf už nikdy nepoužijou z úcty k památce 'erka'? Já si to teda nemyslím...

Jyrki
26. září 2022, 20:34
0

VW v tomto byl konzistentní dekády a tak nějak to ostatní převzali. Ale Lancie teda zrovna není značka, která by držela tradiční pojmenování. Nástupce většinou nesl nové jméno.
A Delta III je auto, které budí otázky - je to hatch? Je to kombi? Při uvedení se hovořilo o crossoveru. Tam by vůbec nevadilo odchýlení se v pojmenování

vojtacz
21. září 2022, 15:54
2

Ono asi dost záleží jestli staré/nové jako víkendovka, nebo jako daily. V tom případě asi jednoznačně daily - nové, víkendovka - staré. Protože když se na staré víkendovce něco podělá, tak pořád je to jenom druhý auto.

Zrovna ten Defender z obrázku bych určitě bral novej. Všema deseti :)

reagovat
Frankie
21. září 2022, 17:33
0

Felicie 1960 nebo 1996, jasné 1960.
Z4 2003 nebo Z4 2022, tak 2003.
Octavii raději 2014 než 1960.
Asi by to bylo tak dál a jednoduše. Pokud to má dávat zážitky či nějaký efekt, tak většinou tu starší verzi. Pokud to má hlavně sloužit, tak verzi novsi.

reagovat
ro
rock
21. září 2022, 19:00
-1

Felda je asi vyjmuta ze srovnávání, úplně jiné určení auta.

Frankie
21. září 2022, 19:21
0

To je jasné, to jsem dal v nadsázce.
Ono by se dalo posuzovat i na více fázi, u modelu, co se dělají dlouho. Např. který Focus ST, nebo který Civic Type R, Golf GTi, BMW M5, M3, apod.

ro
rock
21. září 2022, 18:57
1

Zrovna Supra strašně moc nabrala (u pamětníků) účinkováním v Need for Speed a pak šíleně strašně moc ztratila znechucením z F&F boomu a práve těmi 1000k verzemi.

Ale třeba: Datsun 260Z prostě JE hezčí nez současný Nissan Z a raději bych se rozplýval už z pouhého vlastnictví toho Datsunu a každý pohled na něj by byl znova a znova svátek (byť bych se pak krajinou loudal krokem), než mít neprůstřelný a ve své cenové fakt dobrý Nissan Z.

reagovat
Trinom
21. září 2022, 20:31
0

Nic to ale nemění na tom, že nové Zetko se fakt povedlo a má dobře našlápnuto být oprávněným pokračovatelem rodu, za který se nikdo nemusí stydět.

S.
S.h.I.t.
21. září 2022, 20:50
3

Novy Zetko je vcelku dobre auto, ale ... asi bych, mit volnou ruku a budget, nesel ani do 260Z, ani do 350/370Z, ale do 300ZX Z32 :D Faktem ale je, ze Z-kova linie je pomerne dobra cela. To se moc nevidi.

Vavris Vavrisovic
21. září 2022, 21:37
1

Tak to je prča, protože z vozidel použitých do galerie článku bych si ve všech případech bez váhání vybral tu nejnovější variantu...

Přitom obecně tíhnu taky spíš k těm starým verglům...

BMW M3 bez zaváhání pouze do generace E92
Porsche 911 do 997 (ale tady bych po projizdce dost možná změnil názor)
naproti tomu Boxster/Cayman asi raději novější (samozřejmě s H6)
Mala Ferrari - čisté pohledem teoretika - F-355 nebo Modenu... (s manuálem prosím)
Civic Type-R? Gimme K20!
Mini? první moderní
Quattroporte... Předposlední
Zetko? No... Ne... Chvíli jsem váhal, ale pokud vezmeme v potaz sériový stav, tak to nejnovější, o které je EU ochuzena...

Ty jo, tak asi nejsem zas tak zastydlá konzerva :D
-
Komentář upraven 21. 9. 2022, 21:39:35

reagovat
Be
Beran
21. září 2022, 22:24
2

Neco z doby a tridy focus 2, golf 6, alfa 156/146, civic prvni ufo, leon 2. Samozrejme v "rychlych" verzich. Turba se davaly kvuli vykonu, nikoliv ekologii. Jizdni vlastnosti, tuhost, antikorozni ochrana, vybava (BT, parkovaky, USB) uz byly na dnesku adekvatni urovni. Ale jeste to nemelo milion asistentu, nadvahu, kvuli designu velka kola a kvuli spotrebe uzke gumy. Mam rad design toho obdobi. I ten predkrizovy pristup ke kvalite.
A pokud tahle moznost neexistuje, tak neco moderniho. Nedokazal bych zachovaleho yountimera/oldtimera huntovat dennim provozem na rozbitych cestach, v snehu a soli na cestach a parkovistich s bezohlednymi lidmi.

reagovat
Or
Oris
22. září 2022, 00:04
0

VW Transporter - starý :-)

reagovat
Irwinek
22. září 2022, 07:26
1

Mám to jednoduché - S90 nebo S90 - přeci S90 :-D
Tady to naštěstí opravdu jednoduché je, původní S90 má charakter, pod kapotou řadovou šestku a je to RWD, nová S90 je už jen přepravník, pohodlný, výkonný, netečný přepravník. A pokud mohu srovnat, v posledních dvou letech byla v servisu vícekrát, než ta z r. 1996 !

reagovat
Jimi
22. září 2022, 07:28
0

E31 840Ci
E34 M5 3.8
E36 Alpina B8 4.6

reagovat
Černá Vovce
22. září 2022, 07:52
1

Tak u Supry bych dal teda radši přednost MKIII před MKIV. Ale obe dvě jsou staré, že :)
Tak ono pak záleží co to je za auto, a na co by mělo být používáno, pokud Dailyna tak spíše nové, pokud pro zábavu tak spíše to starší

reagovat
Ha
Habakukk
22. září 2022, 11:46
0

No jedině asi u BMW, nedávám ty obří ledviny, kde bych šel do nejblišší starší generace bez této ozdoby. Jinak na denní ježdění nové auto.

reagovat
bkralik
22. září 2022, 12:30
2

Myslím si, že člověku docela dost změní pohled na věc, když nějaký z těch starých verglů reálně vlastní. Já osobně mám zkušenost s dvouma alfama (GTV6 1980 a 164QV 1990) a závěr je, že buď na tom autě člověk spálí enormní množství času a/nebo peněz a nebo to nejezdí dobře. A zrada je, že někdy to ani po velké investici/renovaci dobře jezdit nemusí, protože to prostě tak dobře nejezdilo nikdy.

Takže ve výsledku GTV6 mám rád hlavně kvůli tomu jak vypadá (prostě se mi opravdu líbí), 164 protože ten motor je fantastickej. Ale kdybych si měl vybrat s čím se budu nahánět na okreskách, stejně zvolím něco jiného. Kdybyste předemne postavili Giulii QV a GTV6 se slovy "jedno z toho si vem", vezmu si Giulii, bez ohledu na cenu. Supra - tak bych stopro bral novou - možná to není kultovka z doby Paula Walkera, ale prostě bude jezdit sakra dobře a hlavy se za ní budou otáčet taky. Corvette? No jasně že bych bral C7 (nebo i C8) oproti C5/C6, kdybych na to měl. Miata? NDčko, že váháš... A tak dále a tak dále...

reagovat
ro
rock
22. září 2022, 16:08
0

Na Corvettu jsem myslel a zrovna tam mne napadlo, že každá další se mi líbí víc než ta předchozí. A že to zrovna u amerik kvůli ropné krizi a všeobecně jalovému přechodu 70./80. vůbec není pravidlem.

btw když opomenu, že GTV nemá nástupce (poslední kupé bylo co? Brera?), tak GTV je prostě krásná a vůbec by mi nevadilo, že na prasení po okreskách už dneska moc vhodná není.

Vojta
26. září 2022, 16:36
-1

Poslední byla skutečně Brera, ale už předchozí typy GT a GTV (916) byly v zásadě krámy. Brera by byla bývala byla dobrá, kdyby měla dost výkonu a dobrý benzínový motor. To zoufalství od GM bohužel stojí za prd. Ale i tak pravděpodobně díky tomu designu bude ceněná.

Jyrki
26. září 2022, 20:25
-2

já teda na GTV/Spider (916) nedám dopustit. Pravda, v první verzi to mělo bídný interiér, ale od phase 2 už je ten pokojíček fajn. Phase 3 je nejlepší, ale tam už se mi nelíbí změny exteriéru.
Brera se dle mého názoru okoukala víc. Navíc je příliš těžká a těžkopádná. A není tam žádná vhodná motorizace. Nafta do těchto aut nepatří a benzín tam byl příšerný.

Vojta
29. září 2022, 22:09
-1

S Brerou je pravda, že je těžká, ale ono 916 není o moc lehčí, zato má blátivě měkkou karoserii. Je to holt lehce upravený Fiat Tipo. Nemám ta auta rád, nikdy to nejezdilo dobře. Brera proti tomu podvozkově prostě funguje, jen zas bohužel nemá dobrý motory no.

Jyrki
30. září 2022, 20:51
-2

tak hmotnostne je mezi GTV a Brerou 150-200 kg. To neni vubec malo.
Tuhost a komfort ma Brera urcite lepsi. To souhlasim, krasne to hladi nerovnosti, pusobi hodne jiste. Ale ta vaha tam citit je. A neni to takova zabava ji ridit. Auta na platforme Tipa byla hravejsi, byla takova spravne chuliganska. Na 916 mam rad mimo jine rizeni, posed. Ja vim ze te nepresvedcim, nectu poprve jaky mas nazor na 916 a podobne modely. Nikomu ta auta nevnucuju, ale zas tak spatna nejsou.
Ja bych se Brere, teda spise Spideru 939 nebranil, kdyby se dalo vybrat z motoru....byla doba kdy me to zralo dost, ale ta auta se mi dost okoukala, dneska uz me to tolik neboli a jsem rad za svou 916

bitner
22. září 2022, 14:34
0

Ale co, legenda uz je to dneska taky, takze dostat na vyber mezi Sanderem Mk.I 1,6 (idealne jeste Euro4 varianta) a Sanderem Mk.III 1,0 TCe, tak beru to stare, ani nemrknu. A je to presne opacne, to stare by me sralo radove mene, nez to nove.

reagovat
ro
rock
22. září 2022, 16:10
0

Ještě mne napadl jeden skopčák: Scirocco se mi nelíbilo ani v první, ani v druhé inkarnaci, ale ta třetí generace (2008-2017) prostě jo, nemůžu si pomoct.

reagovat
Holofaust
22. září 2022, 21:59
1

viděl bych to na starou AE86... nová nemá správnej motor...

reagovat
Čm
Čmoud
23. září 2022, 08:25
0

Nějak mi tu chybí největší česká legenda s mocnou rotačku. Octavia I vs. novější. Za mne je vrchol dvojková. Trojka působí hrozně papírově.

reagovat
Ha
Habakukk
23. září 2022, 14:19
0

Dvojka dneska už pekelně hnije. Co potkávám na ulici přední blatníky, prahy u Scoutu schované pod plastem už taky nejsou, plech kolem zadního kola taky kvete. Jsou to kusy co mají svůj věk.

Opelfahrt
23. září 2022, 16:19
0

Jak se přede mnou objeví okta dvojka nebo passat B6, hlavně kombík, tak automaticky zapínám vnitřní oběh, legenda nelegenda :-)
-
Komentář upraven 23. 9. 2022, 16:39:32

Čm
Čmoud
23. září 2022, 17:27
0

Jojo, rodinná dvojka nám taky začala hnít, byť nebouraná. Zadní lemy, blatníky, prahy, kolem led osvětlení. Dlužno dodat, že naše auta jsou pořád od bahna a ve vlhku. K tomu vnitřímu oběhu, u jiných sazometů vnitřní oběh není třeba? :D

beastar
24. září 2022, 09:56
1

Mě se vnitřní oběh zapíná sám. Snad u všech aut. Je teda faktem, že těch starších dieselů zase tolik nepotkám. O2 hnije jako všichni konkurenti z té doby. Je to hromada let. Spousta aut je po nehodě. Reálně po 800 000km a tak je to logický. Passat B6 a dvojkovej Supír se stotrojkou pod kotlem hulí často hlavně modře nebo bíle. Což sice tolik nezapacha ale mluví o brzkém konci turba, těsnění pod hlavou a vůbec všeho...

beastar
23. září 2022, 09:29
1

Jak už tady zní. Záleží jestli to má být hračka na volné chvíle. Nebo spolehlivý tahoun denní potřeby.

Nicméně staré versus nové...?
Obě.

reagovat
Mechanik
23. září 2022, 11:02
0

Tak pokud to má být daily tak já hledám vždy kompromis ceny - výkon, kvalita výroby, design, funkčnost. To u nových aut nevidím, navíc se do nich přidává spoustu fičuryn který prostě nechci. Pro mě volba jasná, starší, prověřené auto, které má zajištěné výrobu náhradních dílů.

reagovat
Honza Hamster Křeček
23. září 2022, 17:28
0

Musim rict, ze me tahle otazka dostala. Premyslim nad ni od chvile, co se tu clanek objevil, a porad uplne nevim. Prochazel sem si v hlave seznam vsech svych oblibenych starych aut, ale kdyz jsem je postavil proti odpovidajicimu novemu modelu, nakonec z toho vzdy vypadlo, ze youngtimer je sice cool, ale pokud clovek nelpi na tom ‘byt cool’, nema vlastne moc co nabidnout. Takze miz toho nakonec vypadla dve auta.
- BMW 840i E31, protoze nova osmicka se mi moc nelibi, pripada mi jako ‘jen dalsi BMW’
- Mercedes SL generace R129, protoze je to narozdil od vsech Mercedesu predtim i potom dobre auto
Nic vic sem za ty dva dny nevymyslel. Asi starnu…..

reagovat
Mechanik
23. září 2022, 17:49
0

Ten Medvěd už je taky pěkně starej, takže radši youngtimer

Michal88
23. září 2022, 20:19
3

Asi starou variantu. Když si vezmu, že i při relativním nedostatku náhradních dílů na starý auta jsem schopen dost problémů vyřešit aspoň provizorně na cestě a pak si díl přece jen sehnat, tak mě nový moc neláká...

Navíc ten rozšířený mýtus, že se s novým nestojí furt v servisu... U novýho je jen "kouzlo" v tom, že když Bůh a automobilka dá, uzná záruční opravu. Jak záruka skončí, tak Bůh (automobilka už odpadá) s majitelem, aby si i na banální opravu, co je schopná vyřadit auto z provozu, nemusel brát hypotéku.

reagovat
bitner
23. září 2022, 20:54
0

Predevsim jak uz tady drive zaznelo pod jinym clankem: fungl nove auto (Sup nebo co to bylo), kufr nalozeny na dovolenou a... nejedeme. Protoze proto. Odtahovka, zavada zmizela sama. Nebo konec videa s Dacii Jogger - Rasto tam vola do servisu nebo kam, ze mu tam cosi sviti, oni netusi...odtahovka. Tim si jako mam pomoct? To je to reseni nahradou stareho novym? S Loganem ´15 odjedu i s otevrenyma dverma, nefunkcnim servem a treba i unavenej!

Michal88
24. září 2022, 10:47
1

Zvlášť jsem si na to vzpomněl, když jsem byl na konci srpna na Slovensku s XM 2.1TD s kamarády (opravit jiné XM po nehodě kamarádovi). Jeli jsme z BB ještě pro nějaké díly do Povážské Bystrici, v kopci mi prdla hadice od topení a vychcala voda. Sáhnul jsem za motor, jednu část hadice zavřel do samosvěrných kleští, do druhýho konce jsem nabouchal nástavec do goly, stáhnul SK páskou, nalil tam veškerou vodu z auta (i sladkou) a jelo se. Hadici jsem si pak vzal z vraku, který sloužil jako dárce dílů a jak jsem přijel domů, tak jsem během dvou hodin vyměnil vodu za nemrzku i s proplachem. Stát se tohle na C5 x7, jsem v prdeli, protože nikde žádný přístup, všude plastový trubičky a hadičky, které si při snaze o ucpání hned trhaj (a vzít je do samosvěrek je nemyslitelný), přitom se rozpadaj už jen pohledem... A abych pak vyměnil vodu, tak to je operace na den, protože hromada hadic, ze kterých se pak ta voda musí dostat a odvzdušnění je taky voser se speciálním postupem.

A to se vůbec nebavím o elektrických problémech... C5 přestala jet po zmoknutí klíčku. Naproti tomu u XMa mi odešly kabely ke snímači otáček na klice, ale auto jelo, jen chcípalo. Nebyl ale stejně problém to opravit na cestě, protože se na kabeláž celkem dobře mohlo, bylo vidět, kde je poškození, tak provizorně zacvaknout dutinkama a doma jsem to pak přejel páječkou s cínem a dal do samosmršťovačky. U C5, když se vysere relátko v BSM jednotce, tak se vezme celá BSM a zahodí místo toho, aby se vyměnilo relátko za 150Kč...

Jasný, jsem hovado, co ho baví dělat kolem aut všechno možný (od mechaničiny, přes elektriku až po karosařinu) a za bedýnku v kufru plnou nářadí v autě by se nemusela stydět ani leckterá kutilská dílna (ne, nezabírá mi ani čtvrku kufru v XM), a troufám si tvrdit, že XMko znám velmi dobře, ale tím spíš prostě nový auto nechci.

Snad jediný, kdy mě s XMkem někdo tahal za tu hromadu kilometrů s XMkem najetý je, když se posrala rok a 20t km stará kladka řemenu příslušenství od INA a řemen skočil do rozvodů a rozvoďák mi skočil o zub. Chcípnul jsem to včas, škody na motoru žádný nebyly, koupila se kladka řemenu příslušenství od jiného výrobce (holt INA už evidentně není ono stejně jako MANN a další výrobci s kvalitním renomé), další rozvoďák (ten skočenej tam byl 30t km) a druhej den se stejně jelo na sraz, na který jsme měli namířeno. U zkur.vený C5 jsem se trápil s rozvodama 3 víkendy...

Mechanik
24. září 2022, 14:49
0

Jo jo, C5 jsem měl, rok 12, jako 8 léty jsem to prodal za pár a bylo to jen tak tak, pak už by byl problém to udržet při životě, i tak jsem v tom pěkně zahučel za servis, ale jen spotřební věci. Prvních pět let to fungovalo suprově. Už nový auto v životě nechci, kupovat si každých pět let nový? To fakt ne. S láskou vzpomínám na dvě Xantie

Ronoath
24. září 2022, 09:33
1

Starší auta měla charakter, který jsem obdivoval. Proto bych si v rámci “hrdiny z plakátu” vzal F355 proti libovolnému novodobému ekvivalentu, Countach je pro mě také atraktivnější než jakékoli nové Lambo. U Rollsu bych si vzal nový model.

A co obyčejná auta? Včera jsem potkal MG ZS - obyčejný britský sedan s japonskými kořeny, nikterak unikátní. Ale stejně bych si jej vzal raději než libovolné nové MG, už proto, že mi připadá, že do obyčejné základu se někdo snažil přidat alespoň trochu jinakosti, zatímco nová MG se mi zdají jako typický produkt této doby - “hlavně splynout s hlavním proudem”

reagovat
Berzelius
26. září 2022, 09:41
1

Sice to nejsou žádné legendy a obě už staré, ale i tak: E39 vs. E60? No jasně že E39. Primera předposlední vs. poslední?Předposlední samosebou a to samo u Mitsubishi galant…jako že ho zrovna vlastnîm déle jak 10let a mám ho jako daily, zatím on táhl na laně o min.deset let novější auta a sám mě nikdy ve štychu nenechal.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
0 ccm objem

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem