načítám data...

Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Horká novinka domácí automobilky věří, že dokáže zamíchat kartami v nabité kompaktní třídě. Má na to dostatek trumfů?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je to tady, nový model Škodovky. Pokaždé, když se objeví nový model domácí automobilky, je to stejné. Mladoboleslavské (nebo spíš pražské?) marketingové oddělení spustí masivní reklamní kampaň, která láká na žhavou novinku. A vy pak máte pocit, že když doma otevřete lednici, nebo troubu, tak na vás musí zákonitě vykouknout nová Škodovka. Věřím, že my, co navštěvujeme Autíčkáře jsme nad věcí, mávneme nad tím rukou a prostě jen počkáme, až se ta reklamní tsunami přežene. Jenže většina lidí o auta nejeví větší zájem, a proto je příchod nové Škody vytrhne z letargie, načež se celý náš český píseček začne zajímat, co že je ta novinka vlastně zač. Pak se začne detailně zkoumat, měřit každý centimetr a exaktně počítat, jak je vlastně nově příchozí model dobrý. Jistě si pak dovedete představit, jak to asi vypadá, když dostaneme tuhle novinku do rukou my novináři, jako jedni z prvních. Prakticky při každém zastavení, na pumpě, na parkovišti obchodního domu se kolem vás sesype hlouček lidí, který vás začne okamžitě zpovídat na téma, jak to jezdí, za kolik to jezdí, jak je to drahý, co výbava, kolik to má litrů v kufru a jak jste s tím spokojen. A vy jen tak přikyvujete, jakože dobrý, protože co asi tak můžete vědět o autě, které jste si před deseti minutami vyzvedli a ujeli s ním přesně tři a půl kilometru. Protože jsem však zodpovědný pisálek, rozhodl jsem se, že Scalu podrobím opravdu důkladnému testu. Z testovací týden jsem s ní projel křížem krážem celou republiku a najel tolik kilometrů, že kdybych udržel takové tempo celý rok, tak by na počítadle svítila číslovka 130 tisíc a nějaké drobné. Takže teď už moc dobře vím, jak to jezdí, za kolik to jezdí, kolik to stojí, kolik to má litrů a jak jsem s tím spokojen. Chcete to vědět také? 

Nová Škoda Scala sice nahrazuje v kategorii kompaktních hatchbacků odcházející model Rapid (konkrétně Spaceback), nicméně zástupci automobilky se zdráhají tvrdit, že se jedná o přímého nástupce. Ptáte se proč? Rapid vzniknul za trochu zvláštních podmínek. Zjednodušeně se dá říct, že se posbíraly ve skladech staré díly a z toho se vytvořilo auto. Kupodivu asi lepší auto, než bych čekal, že se v takovém případě může narodit. A byť se nám může zdát tento přístup ke stavbě auta trochu zvláštní, je potřeba uvědomit si, že Rapid vznikal v době finanční krize, kdy bylo potřeba ušetřit za každou cenu a také dát zákazníkům levné a jednoduché auto. A to se povedlo. Scala však vzniká úplně jinak, a především v jiné době. Dostala moderní platformu, a plnou nálož nových technologií, především v oblasti konektivity. Bude to stačit? 

Hodnotit design asi nemá příliš smysl, oči máme všichni, takže asi každý z nás zvládne říct, jestli se mu Scala líbí, nebo nelíbí. Osobně jsem ji na chuť moc nepřišel a mám takový pocit, že na fotografiích vypadá o něco lépe než ve skutečnosti. Působí na mě na takovým zvláštním způsobem, kdy z určitého uhlu si říkám, že to vypadá vlastně docela dobře, abych pak udělal krok stranou a přemýšlel, co tím chtěl básník říct. Chybí mi tam víc vyváženosti. Záď je poplatná dnešní době (také vám přijde, že jsou si dnešní hatchbacky podobné zezadu?) a uměl bych si představit i osobitější řešení. O originalitu se snaží protažené zadní okno, osobně se mi spíš zamlouvá řešení bez něj. Za nejzajímavější část nové Scaly, tak považuji boční profil. Škodovka opět udělala prosklený C sloupek (jako u Rapida) a díky tomu působí novinka jako takový malý kombík. Je to milý a vcelku neobvyklý detail. Rozhodně však musím pochválit barevnou paletu. Škoda nabízí spoustu barviček a ne, jen padesát odstínů šedi, jak to předvádí mnoho konkurentů a k naturelu Scaly se pestřejší barvy docela hezky hodí. Třeba tahle zelená vypadá skvěle. 

Největší proměnou prošel rozhodně interiér. Ten má zcela nové uspořádání, které u škodovek vidíme poprvé (a v následujících letech jej budeme vídat často). Dominantou je “plovoucí” tablet v horní částí přístrojové desky. Ten je naštěstí zarovnaný v horní hranou palubky, takže netrčí nikam do čelního skla, kde by omezoval výhled a zároveň je v ideální výšce tak, aby na něj bylo dobře vidět a pohodlněji se ovládal. Což opravdu chválím, protože doposud jsem míval s displejem u Škodovek problém, protože býval utopený dole, a to není zrovna dvakrát ergonomické. Mírnou proměnou prošel také panel klimatizace, ale tady jsou změny spíše na škodu. Zmizelo kolečko pro ovládání intenzity. To se přesunulo do infotainmentu a je to strašlivě otravné, pokaždé se proklikat někam do menu a tam hledat co a jak. Jinak interiér vypadá mnohem hodnotněji než u předchůdce, což je příjemná změna. Opět musím ocenit kouzla s prostorem, kdy Scala nabízí až překvapivě hodně místa v podélném směru a tentokrát posádka uvnitř nestrádá ani na šířku. Kufr je také na hatchback až abnormálně prostorný a jsem si jist, že třeba menší rodině s jedním dítkem by mohl stačit. Uvnitř vozu mě tak vlastně zklamaly jen dvě věci. Tou první byly sedačky, což je opravdu mrzuté, když víme, že i Škodovka umí vytvořit pohodlné sezení (Kodiaq, Karoq). Kožené sedačky ve Scalu jsou zase jako trestná lavice. Tvrdé, neforemné a po hodině jízdy už člověk neví, jak si pořádně sednout. Budiž útěchou, že látkové jsou o něco málo příjemnější. Druhé zklamání mi přinesl infotainment. 

Konektivita a moderní infotainment, to jsou jedny z hlavních taháků nové Scaly. Spousta vychytávek, jako bezdrátové spojení pro Android Auto, OTA aktualizace systému, neustálý přístup k internetu, WiFi hotspot pro posádku a jiné další fíčury. Člověk by řekl, že když postavíte prezentaci modelu na konkrétní vlastnosti, bude funkčnost oné vlastnosti naprosto bezchybná. O to víc pak dokáže naštvat, když tomu tak není. Za celý týden mého soužití se Scalou jsem si “vychutnal” snad všechny chybové hlášky, které daný systém nabízí. Tu se objevila hláška o nefunkčních parkovacích senzorech, jindy to nechtělo poskytnout parkovací kameru, pak jí to spustilo, ale chybové okénko nezmizelo, takže tam beztak nebylo nic vidět. K Wi-Fi hotspotu se mi nepovedlo připojit ani jednou a ono bezdrátové spojení s Android auto také není nejstabilnější. Dvakrát dokonce odmítl naběhnout celý systém a bylo třeba znovu zapnout a vypnout motor. Bylo toho tak moc, že to nemohu označit jako drobné obtíže, které se časem doladí. Tohle je regulérní problém. A vypadá to opravdu hloupě, když se něco prezentuje jako důležitý prvek auta, a ono to přitom vůbec nefunguje. Samozřejmě je možné, že jsem měl pouze smůlu na špatný kus, ale kolega František, který testoval benzínovou Scalu o něco později si také stěžoval na občasné výpadky, takže se trochu bojím, aby to nebylo hlubšího rázu. Jo, a ještě jedna poznámka. Dát do auta čtyři vstupy na USB-C není úplně nejšťastnější řešení v dnešní době, kdy takový kabel ještě stále není standardem. 

Pod kapotou zelené Škodovky pracoval nejsilnější a zároveň v současnosti i jediný naftový motor 1.6 TDi o výkonu 115 koní. Naftovou jednašestku jsem si před hodně dlouhou dobu vyzkoušel ve dvojkové Octavii a od té doby jsem se tomuto agregátu snažil vyhýbat, protože to pro mne byl poměrně trýznivý zážitek. Nemastný, neslaný, se špatným projevem. Takové byly mé vzpomínky na starý motor. O to větší překvapení bylo, když jsem ujel prvních pár kilometrů s naftovou Scalu. Tohle je totiž naprosto pohodový motor. Co pohodový, on je prostě fajn. Je poměrně kultivovaný, jak jen malá nafta dneska umí být. Má příjemný průběh a podání výkonu, je opravdu úsporný a především, se Scalou dokáže hýbat až nad očekávání dobře. Kdo by to byl řekl, že 85 kW dokáže rozpohybovat tento kompaktní hatchback až na hranici 220 km/h (tachometrových). Spotřeba se dá držet pod 5.5 litrů i když má člověk těžkou nohu. Povedené je i spojení s manuálním šestikvaltem, který je dobře odstupňovaný a pomáhá rozumné dynamice. Není to ekologické nastavení, které občas zabíjí potenciál pohonných jednotek. Krátce jsem si vyzkoušel i silnější litrový tříválec a musím říct, že se mi diesel zamlouval o něco více. Má důraznější podání výkonu a působí hbitěji a dynamičtěji. Pohonné ústrojí si zaslouží pochvalu. 

Škoda Scala stojí na platformě nového VW Pola, menší verzi osvědčeného MQB s označením A0. Kvůli tomu nelze počítat s věcmi jako pohon všech kol, ale to asi nikoho moc netrápí u takového auta. S Polem jsem před časem jezdil a byl jsem z něj mile překvapený, jízdní projev malého Volkswagenu se mi opravdu zamlouval. Proto jsem byl zvědavý na Scalu, jak si poradí se stejným základem. A povedenou platformu dokázali v Boleslavi vytěžit opravdu slušně. Scala je překvapivě pohodlná i na výraznějších nerovnostech, na kterých už Rapid nestíhal a zároveň umí být na okreskách až nečekaně hbitá. Do zatáček se vrhá s lehkostí a svému řidiči dodává pocit jistoty. Je to poměrně zajímavý jízdní projev, za který si kompaktní Škoda zaslouží plusové body. Dobrý dojem z jízdy kazí jenom gumové řízení, jenž by si zasloužilo pečlivější nastavení a také vrozená nedotáčivost, která přichází mnohem dříve, než by člověk čekal, vzhledem ke schopnému podvozku. Možná by postačila jiná geometrie, která by posunula nedotáčivost o kousek dál a byl bych spokojený. 

Verdikt 

Škoda Scala je automobil více tváří. Na jednu stranu se jedná o velký posun kupředu vůči předchůdci, nabídne spoustu výbavy a moderních vychytávek a docela schopně jezdí. Na druhou stranu z ní má člověk pocit, že je trochu nedotažená. Nový infotainment funguje dost pofidérně, podvozek by zasloužil trochu posunout hranice nedotáčivosti a pořád je z toho cítit levnější zpracování (byť je to oproti Rapidu nebe a dudy). Ve výsledku rozhodne o úspěchu či neúspěchu cena. Ta je na první pohled o něco vyšší, ale zase už v základu potěší bohatou výbavou. Na nejlepší kompaktní hatchbacky dané třídy Scala nedosáhne, ale věřím tomu, že své zákazníky si najde. Je opravdu prostorná, což se minimálně na našem trhu počítá. Když ve Škodovce vyladí problematické detaily, bude to poměrně slušné auto. A já jen doufám, že v Mladé Boleslavi zvažují verzi RS, protože tu cítím potenciál k vytvoření schopného warm hatche. Dvoulitrové TSI pod kapotu, přeladit podvozek a mohl by se z toho stát opravdu lákavý vůz… Tak třeba možná…

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 598 cm³
Výkon: 115 koní (85 kW) v 3 250 – 4 000 ot./min
Točivý moment: 250 Nm v 1 500 – 3 250 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,1 s
Objem zavazadlového prostoru: 467l 
Provozní hmotnost: 1324 – 1489 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,2 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 5,3 l/100 km
Cena od (s danou motorizací): 434 900 Kč (výbava Ambition)
Cena s danou motorizací a výbavou: 566 300 Kč (výbava Style)

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
01. srpna 2019, 16:25
4

Nééééé RS prosím nééééé...

reagovat
Skipper
01. srpna 2019, 20:37
0

Nemám teď moc přehled, ale není zaxpodobnou cenu už i použitelný Golf?

reagovat
Csaba
01. srpna 2019, 20:51
1

To jistě ne. Golfu tahle věc o které Škoda mluvit nesahá ani po brzdové třmeny :-)
Několik posledních měsíců koukám co kde a za kolik do cca 500t. (s benzínovým motorem, pochopitelně) a věděl jsem hned že Golf bude min. o 100t. dražší a ten úplně nejzákladnější diesel je za (ceníkových) 580t. Samozřejmě, reálná cena u dealera při vážném zájmu bude jiná, porovnávat výbavu a pod. se mi ale vážně nechce, ty auta mi nestojí ani za těch pár minut času :-)
Dnes jsem Scalu obhlížel na benzince a jen jsem se utvrdil v názoru že "Škoda? Simply never!" :-)

ro
rock
01. srpna 2019, 21:06
2

U VW k téhle motorizací dávají pětikvalt. S touhle výhradou je to od 548900,-

Tomino
01. srpna 2019, 23:04
5

Na tomto autě se mi nejvíc libí...tahle recenze. Přijde mi dost objektivní. Co jsem si tak četl, tak jsem dospěl k názoru, že se jedná o nejlepší hatchback na světě, co má tak skvělé jízdní vlastnosti, že by stačilo vyměnit pneumatiky za slicky a Fabia R5 by měla velký problém :-) Proporčně se mi Scala nelíbí, zdá se mi podobná Fabii 2 kombi, takový jezevčík (omlouvám se všem jezevčíkům). Jako nebude to špatné auto, ale asi bych si vybral v této kategorii něco jiného. Komerční úspěch to ale nejspíše bude mít.

reagovat
Blix
02. srpna 2019, 07:06
0

My bychom ti těch 220 věřili, nemusíš nám to fotit mobilem ..

reagovat
Daniel Borský
02. srpna 2019, 07:48
1

Neboj, to není mobil. Ten za jízdy vážně v ruce nedržím :)

cP
cPetan
02. srpna 2019, 07:42
0

Jako vážně si dole kolečkem nastavím teplotu, ale jak to má foukat si musím vypatlat v tabletu???

reagovat
ro
rock
02. srpna 2019, 10:23
0

:-)
Zní mi to jak ze starýho Citroenu (a i ty to určite měly promyšlený líp), v autě z VW Group bych todle nečekal.

Trinom
02. srpna 2019, 22:07
0

Od té doby, co má Škodná režim auto, na to kolečko prostě nešáhneš. Funguje to překvapivě dobře.

Ny
Nyte
03. srpna 2019, 11:39
0

Na ventilátor sahat nemusíš, na teplotu ano. Relativně rozumný kompromis.

Trinom
04. srpna 2019, 07:50
0

Kolečka na nastavení teploty tam zůstaly :)

Sedrik
02. srpna 2019, 08:39
0

RS verze - to určitě. Dostaneme Monte Carlo a hotovo.

A hele, už je to tu: https://www.garaz.cz/clanek/skoda-rozsiruje-nabidku-monte-carlo-o-dva-nove-modely-21002277

reagovat
ro
rock
02. srpna 2019, 10:21
1

Jo, abych nezapomněl: malý, bezvýznamný plus pro recenzenta za volbu hudby :-)

reagovat
JN
JNK
02. srpna 2019, 10:45
0

Svezl jsem se krátce v 1.5 tsi dsg a potvrzuji slova o podvozku. Pohodlný a zároveň jistý, zatáček se nebojí. Jinak celkový dojem - typická škodovka, neurazí, nenadchne. Auto pro masy.

reagovat
bitner
02. srpna 2019, 10:51
0

Uz tu 1,5 nejak odladili, nebo je to furt tak zdechle?

JN
JNK
02. srpna 2019, 15:24
0

No mám doma dehet se stejným výkonem a přijde mi to ve srovnání s ním takové málo naléhavé. Chápu, jabka s hruškama. Ale ji tak bych od 150 koní a lehkého auta čekal něco zajímavějšího. Ale ve staré 1.4 jsem nesvez, takže nemůžu porovnat. Jako jedete to, ale prostě čekal jsem víc. Možná to kurví to DSG...

krab
02. srpna 2019, 11:19
0

S tím infotainmentem: mě se dokonce nedávno stalo, že se "zbláznila" navigace i na BMW 750i X drive v ceně skoro 4 milionů...
Neporadila si s rozkopaným úsekem někde u Příbora a pak si až do Kopřivnice myslela, že jedeme někudy po poli... :-D
(Do testu to snad radši ani psát nebudu, nebo možná jo, ať je sranda...)

Zkrátka vždycky to chce mít s sebou na cestách i papírovou mapu, tatranku, láhev s pitím, skautskou kápézetku, zákopovou lopatku a taky izolačku, ta opraví všechno.

Jinak Skála mě taky asi nemine, v práci používám čas od času auta z půjčovny a tento stroj v méně honosné barvě bude určitě jeden z těch, který brzy do služby nasadí.... Tak vyzkouším, uvidím. Všechny recenze to ale hodně chválily...

reagovat
beastar
02. srpna 2019, 12:02
2

Tak zrovna infotaiment ten vychytají jak se budou jevit první chyby z praxe. Podvozek? Co by potom dělali na fl. Navíc u tohohle jízdní projev nikoho netrápí. Plnohodnotný nástupce Rapida to vcelku je. Nějaký ty fíčury a cool techniky to umí.

Zpředu Škoda. Zboku hnus. Záď taková rozhádaná. Ale novej sup s tim nápisem Škoda tj teprve blitkozni. Mě se modely z doby Oc3/1 a Rapid líbili. Stejně tak Sup3. Nechápu proč se toho neudrželi. Pan nový designer je poněkud nekomformní. Budou ještě na Karbanátka vzpomínat.

Ale stejně v poměru cena výkon v tom horší infotaiment jak v Ghibli nebude. Možná kdyby to mělo V8 a čtyřkolku bylo by to auto pro petrolheady ne:))

reagovat
sheogh
02. srpna 2019, 13:53
0

V8 si urcite muzes pustit z repraku, to dneska pry staci :-)))))

beastar
02. srpna 2019, 13:58
1

Jo to určitě ve Scale možná tak takhle


kr
krutaakruuta
02. srpna 2019, 22:24
0

Ježíšikriste, jaké drogy musím mít v sobě abych vydržel toto discoshow aspoň půl hodiny? :D

ro
rock
03. srpna 2019, 09:42
0

Já jenom zkoušel namátkově kliknout na různý časy a moc jsem nerozpoznal změnu, tak se chci ujistit: fakt je tam celý 2 1/4 h to, co na začátku?

Ny
Nyte
03. srpna 2019, 11:42
0

S názorem na design souhlasím, ale určitě je to ještě Kabaňovo dílo. Jen to vypadá, že po SIII nevěděl kudy kam a výsledkem je tahle překombinovanost.

sheogh
02. srpna 2019, 13:56
0

Jako interier v pohode, ty sedacky na ten popis i vypadaji. Predek me prijde takovej divne pomackanej, ale ta zad s protahlym sklem je celkem pekna, na me to pusobi tak nejak hodnotneji..

reagovat
Ji
Jirka_1
03. srpna 2019, 09:38
0

Design je otázkou osobního vkusu. Podle mě má být takový, aby se na auto dalo dívat i po patnácti letech. Což se pozná po těch patnácti letech... :-) Co se týká designu, čekal jsem po reklamách před představením auta podstatně jiný design, ale budiž, zase takový hrůza to není. Pro můj pupek je to auto malé, ale jiným může sloužit ku prospěchu.
Ovšem problémy s infotaimentem, což je věc ve většině případů naprosto k lejnu, bych rozdýchával docela těžce a drtil bych Boleslav reklamacemi. Ty škatule pro CD a zásuvky pro flashe, jsem nepoužil nikdy, jednou je zkoušel syn jestli fungují (Octavie 3) a fungovaly. Mě k ničemu nejsou, stačí mi kvalitní rádio, které za každým kopcem neztratí signál. Spíš mi ta krabice v kastlíku před spolujezdcem vadí, o to tam dostanu méně potřebných věcí. Na druhé straně proti Octavii 2 je ta škatule menší a už tolik nepřekáží. Každopádně ohledně wifi bych docela nadskakoval, to svinstvo mít v autě nechci. Doufám, že půjde vypnout včetně těch blbostí na placaté mobily (Android).
Já nevím, ale stále čekám, až konečně postaví auto, které velikostí nahradí Felicii, hlavně vnitřním rozměrem a bude mít verzi kombi. Do dlouhé Feldy dostanu bez problémů třímetrovou elektrikářskou trubku, což asi u Scaly bude problém.

K těm 220 km/h - když si vezmeme, že rychloměry proměřují zhruba 10%, tak těch 201 km/h podle výrobce je relevantních... :-) Jinak je možné vzít do ruky stopky a změřit si podle žlutých kilometrovníků čas a spočítat si rychlost. Ovšem svého času Octavie 1,6 74 kW uměla podle rychloměru 210 km/h, takže s menším autem, větším výkonem a lepší aerodynamikou těch 200 km/h dá určitě.

reagovat
Ny
Nyte
03. srpna 2019, 11:49
0

V Rapidu je mezi hudbou z rádia a z úložiště zásadní rozdíl, už proto, že na rádio nefunguje Surround. A blbosti pro placaté mobily skvěle nahradí kromě rádia i navi...ale proti gustu...

JF
JFK
03. srpna 2019, 09:44
-20

Recenze kvalit článku
Vymyslet tomu za každou cenu nějaký nedostatek tak, aby bylo možné napsat verdikt v segmentu ne dost dobré, protože renomované redakce to hodnotí lépe, jak právě tu konkurenci (jasně oni jsou uplacení škodofkou).
Zmínku o jednom relativně slabším místě toho vozu, během jízdy - ovšem NIKOLIV samozvaným odborníkem - identifikovatelném, jsem zde ani náznakem nenašel, dle očekávání. Tak hlavně že máme na těch profi fotkách zachycen velmi důležitý detail povrchové úpravy prahu a neodladěného SW u PDC...

Verdikt
Bude lepší věnovat se teoriím typu "Jsem velikánskej petrolhead, nemám prachy, co si mám koupit za 100k, 153. díl. " :)

reagovat
M P
03. srpna 2019, 10:01
5

Ale dobrý den, už jsem vás tady dlouho neviděl :) na vás si dobře pamatuju :D

To je takové odvážné tvrzení, že samozvaný, ale Dan je odborník v pravém slova smyslu a auta jsou jeho denním chlebem. Hodnotí to vždy v kontextu třídy a peněz. Nevím jaké máte na mysli to relativně slabší místo ale určitě uvítáme, když se o něj podelite :)
-
Komentář upraven 3. 8. 2019, 10:03:51

JF
JFK
03. srpna 2019, 10:13
-11

Zdravím, to mne moc těší, že si pamatujete :D
Nepíšu to sem zcela záměrně, jsem totiž zvědav, kdo to kde jednou zmíní. 95% lidí na to během jízdy stejně nepříjde a ani jim to nijak vadit nebude, nicméně i fabrický testovací jezdci mi to místo, kde se tak trochu šetřilo, okamžitě potvrdili :)

Sa
Sausages
03. srpna 2019, 10:28
6

Nuže, otázkou tak zůstává, jestli problém, který 95% uživatelů neidentifikuje a zbytku nebude vadit je stále ještě problémem.
Jinak se Scalou jsem najel asi 5 tisíc kilometrů a musím říct, že s recenzí se plně ztotožňuji. Jezdí to hodně příjemně, ale ostatní věci za moc nestojí. Je to levně zpracované, doporučuji detailně prohlédnout podběhy, a uvnitř se zaměřit na kvalitu výplní dveří a třeba potahu sedaček, a uvidíte to sami. Špatně spalované panely karoserie taky pobaví. A vrzající interiér je už jen drobnost. Ne, tohle auto vážně nemůže konkurovat Focusu, Golfu, Civicu, Corolle a dalším.

JF
JFK
03. srpna 2019, 11:05
-16

Jistě, problém je zde například fascinace plastizolem na prahu, nebo že 1,6TDI jede dle tacho 220, což ale tak nějak level odpovídající zdejší laťce. K nelibosti místních "odborníků" pochopitelně, kteří tu rozumují o "spalování" panelů karoserie a mají auditové známky a normy materiálů všech těch údajných konkurentů v malíku, LOL :D

Sa
Sausages
03. srpna 2019, 11:16
5

Za automaticke opravy svého telefonu se hluboce omlouvám, mělo tam být spasovane.
Každopádně se skvěle hodí přísloví o potrefene huse. V tomto případě spíš o postřelené slepici. Ty tyhle bazmeky vyrabis, nebo jen prodáváš? Já jen aby bylo jasno, proč se snažíš obhájit neobhajitelné.

beastar
03. srpna 2019, 12:09
7

Tak to se podívejme. Scala je vlastně skvělá. Jezdí lépe jak Focus. Je lépe postavená jak Golf a jistě bude dokonce spolehlivější jak Corolla. To mi tady pan kolega z dealerství jistě potvrdí. Nebo přímo z Ml.Boleslavy? Jaký vzácný názor. Proč tolik mínusů. Víte já souhlasím v jednom 95% uživatelů si ničeho nevšimne. Ano, skutečně. Minimálně těch Českých. Ono když to dostanete v základu jako služební. Tak nějaká kvalita plastů a slícování nikoho netrápí.

Jestli to jede 201 km/h či 198. To je tady jedno. Do světových limitů na dálnici 100 až 160 km/h se asi Scala vleze. Je to trochu dražší, než by asi mohlo. Ale to je věc subjektivní. A renomované redakce hodnotí... Četl jsem jen asi 5 testů včetně tohohle. Různé motorizace. A všude to prošlo. Podobně jak soupeři. S výhradami. Logicky tam totiž jsou. Jakožto jsou i aut za 5násobek ceny. Odbornost redaktora tady i jinde je věc názorů. Nicméně i jinde statečně píšou lidi se vzděláním truhlář, praxe novinář 5 let. O tom to fakt není. A Dan je z byznysu kolem aut. Spíš tady někdo nepřekousl, že jste prostě některý věci posrali. Zase. Protože VW nejste a nebudete. Leda že by jste občas kus koncernu koupily jako Porsche. Lol.lol.

JF
JFK
03. srpna 2019, 12:17
-13

Ale ani to údajné spasování plechů na věci nic nemění, vzhledem k tomu, že si představuješ výstupní kontrolu asi na úrovni AZNP někde v období počátku perestojky, když tam Potměšil v Bony a klid lítal mezi muklama s bodovacíma kleštěma. To pak není holt o čem..:D
A k tomu dotazu, to jsem takhle na sjezdovce v Chamonix upadl na Piëchovic vnučku. Od té doby občas sednu do Gulfstreamu a skočím na zasedání dozorčí rady. Příště se zmíním, aby se více zaměřili na kvalitativní připomínky expertů ze serveru "co koupit za kilo".

M P
03. srpna 2019, 12:30
5

Jedna věc je diskutovat, at už věcně nebo ne, ale proč se neustále navážíte do těch článků na téma “co koupit za kilo, to fakt nechápu. Můžete to nějak vysvětlit? :)

beastar
03. srpna 2019, 12:37
9

To bude asi tím, že kilo je asi nějaká mentální hranice. Jakoby únosná mez kdy už cokoliv nad kilo je hromada peněz. Už se tady řešilo i mnohem víc, ale tak dobře se to kilo papouškuje. A jak to souvisí se Scalou. Děláš fanouškům značky Škoda ostudu. Vlastně i škodovce asi bych měl skočit do Learjetu a na zasedání dozorčí rady tě naprášit. A pozor Gulfstream je špatně slícovanej a 96% uživatelů to nepozná. Testovací pilot André Conte de Fée mi to potvrdil. Další debata je bezcenná. S odborníkem z bolky lepší je péct vdolky.

Sa
Sausages
03. srpna 2019, 12:41
8

Netuším jaká je výstupní kontrola v MB, neb tam nedělám. Ale to, že je dílenské zpracování horší než u konkurence je prostě fakt, na kterém těžko něco změniš. Scala je prostě low cost, na tom není nic moc špatného ve výsledku.
Akorát n příliš nechápu, proč nějaký člověk dobrovolně chodí na stránky, které považuje za podřadné a nekvalitní a tím jim zvyšuje návštěvnost a vydělává peníze.

Tomino
03. srpna 2019, 12:47
6

Hmm, mě by i zajímalo, která automobilka řeší spasování plechů na výstupní kontrole. Jsem si myslel, že se to řeší na weldingu u BIW, v rámci gap a flush agendy. Pokud se někomu nelíbí rubrika "Ptejte se", rada je jednoduchá. Nečíst to. Mě to naopak baví, i z komentářů se dozvím spoustu zajímavých věcí, o kterých jsem neměl tušení.

JF
JFK
03. srpna 2019, 13:38
-13

Jojo, mně se hrozně líbí, že jakmile někdo nesdílí mínění zdejších příznivců, ihned je zaměstnanec, dealer škodovky a dělá jí ostudu blablabla. V zápětí se tu sesype X idenických patolízalů, protože článek je správně a běda, když to tu někdo rozporuje, nebo dokonce napíše jak to ve skutečnosti s tou recenzí auta je a nastaví zde zrcadlo. Protože se neřeší podstatné technické záležitosti, které odliší právě odborníka od drtivé většiny uživatelů co technice ani nerozumí a mezi které patří i autor článku :))
Nekonečné filozofování na téma co koupit za kilo, jaké auta jezdí v sudetech apod. odpovídá zaměřením zdejší cílové skupině, nic ve zlém. Pro ní ve většině případů stejně není Scala určená, leda až jako desetiletá ojetina, protože momentálně pětkrát přesahuje jejich ekonomické možnosti, ale že vlastně stojí zahovno si jako. Pak je zajímavé sledovat, jak svorně mi přibývají palce dolu od odborníků přes svařování panelů, údajnou katastrofální kvalitu výstupu po MIG, MAG apod :)
Vše bylo již řečeno a podstatné je, že jsem tu některé (i toho, co drží v avatatru velice přísně volant v cizím voze pět minut po dvanácté tak urputně, až si z toho tady všichni sednou na zadek) vyvedl je z jejich komfortní zóny zdejšího zaběhlého folklóru. Takže šup, dejte palce dolu, krásný víkend přeji :D

beastar
03. srpna 2019, 13:54
5

V cizím autě?:D Aha když nic jiného nemám zbývají jen osobní útoky. Závistivý typický ubožák. Kilo tě dráždí viď. To jsou u vás na dědině velký prachy. A mimochodem to není volant z Ghibli ty odborníku. Ale z trochu staršího Maserati. Odborník by to poznal. Chytrolín jako ty ne. Ty mínusky si užij. A mimochodem nedávno se tady řešilo auto za 2 mio. Za 600 000. A tak. No prostě pro tebe a případně kupce Scaly nepředstavitelný balík peněz.

Pro část osazenstva je Scala šuplík který bychom nekoupili ani 18tileté dceři jako první auto. Protože je to pořád low cost a spotřební zboží. Koho zajímá kvalita plastů u auta za půlčana. Mimochodem nedal su sem jediný argument nějak relevantní. Jen urážíš jako typický auti.cz zabedněnec. Docela by mě zajímalo čím jezdis když tady urážíš půlku národa která těma autama za kilo jezdí. A máš docela přehled o tom jak to tady chodí a co se tady píše. Na to že je to dle tebe tak neodborný web plný hlupáků. Beztak jezdíš pašíkem v ropě za 3 pětky...nějaká 20 let stará mrdka. A tady děláš machra...

bitner
03. srpna 2019, 14:18
9

Co je to za klauna?

JF
JFK
03. srpna 2019, 14:42
-16

Přísná ruko s korálky, co drží volant volantu pět minut po dvanácti, nevím kdo tu začal s osobními útoky, že kilo je hromada peněz a podobně, tak teď nebreč, jo? :)
Slovo Ghibli tu nikdo nepoužil, zjevně ti chybí i základní vzdělání, tam totiž učí i číst. Takže si zase laskavě sedni do té své šlupky za tři pětky, co máš od providentu, se kterou se tu tak oháníš a běž zase dělat dojem na tobě podobné křupany u vás ve vidlákově. Běž si svojí životní prohru vylejvat mezi ně. Avatarem ani odkazem na luxury Marketplace ze sebe lepšího člověka neuděláš ;)

Sa
Sausages
03. srpna 2019, 14:58
7

Proč sem vlastně chodíš a čteš to, když sem nepřispívají odborníci, co rozumí technice? Z jakého důvodu podstupuješ taková dobrovolná muka?

JF
JFK
03. srpna 2019, 15:17
-10

A to bych jako neměl napsat nikam, kde je recenze na úrovni prodavačky z Kauflandu (nic proti nim)? Nebo snad odpůrci Zemana nebo Bureše u nich na stránkách taky nemají nic psát? Rozhodně nepodstupuju muka, nevím co se mi to tu snažíš podsouvat, napsal jsem recenzi s verdiktem na místní recenzi s verdiktem auta, tak vážně nevím, co je na tom natolik neobvyklého.

Sa
Sausages
03. srpna 2019, 15:36
5

Ale ty se tu neobouvas pouze do této recenze, nýbrž i do ostatních rubrik. Z toho soudím, že tento web nemáš rád, takže nechápu proč jej podporujes. Ale to je tvoje věc.
Za mě je recenze naprosto v pořádku, dostatečně srozumitelná a nejvíc odpovídá zkušenostem, které mám se stejným typem auta já. Tvé diskuzní příspěvky jsou pro mě nevěrohodné a postřehy mylné. Tvá zkušenost s tímto autem je očividně zcela minimální a proto je další diskuze naprosto bezpředmětná. Měj se fajn a nebuď takový morous.

beastar
03. srpna 2019, 15:38
1

JFK: To víš že jo ty klučíku. Vypůjč si to co sem napsal. A hledej kde, co aby si ukázal jaký si drsňák. Ty providente:D Narozdíl od chudáků tvého typu nikde na nikoho nemachruju. Tak nevím o co se snažíš. Do očí by si to nikomu neřekl a tady si hrdina. Tak si užij chvilku slávy křupánku a buď dobrý.

beastar
03. srpna 2019, 15:40
1

Hlupáček malý nedoceněný... Jfk nejsi dítě třeba tak 17? Příjdeš mi tak. Takový ten typický anonymní trolík...

JF
JFK
03. srpna 2019, 16:28
-10

Ano, čtu ho jako čtu ostatní servery a nemám ho o nic víc nebo míň rád. Jestli ho podporuji i blokovanou reklamou mi je tak nějak jedno, proč ne, budiž každému přáno. No co se týče mé znalosti projektu SK370/3, dost se pleteš, ale tak budiž, co si myslíš jako laik, kterému tato úroveň recenze plně vyhovuje, je celkem irelevantní. I tak ale díky za tu věštbu totálně mimo mísu, měj se též fajn :)

Strejda bístr, provinční boreček, dle všeobjímajícícho přísného avataru, není vůbec vymachrovaný, zrovna jako jeho řeči v ántré zde ve vláknu, kdy se pak hrozně diví svojí medicínce a prečí to já nic... :D
Tak snad závěrem, zkušenost je taková, že takto volant drží největší paka na silnici. A jak jsi zde názorně předvedl, tak nejen na ní. ;)

D
D
03. srpna 2019, 18:40
9

Pane JFK,

Já třeba konkrétně navštěvuji tento web mimo jiné i z toho důvodu, že diskuze se zde obvyklebdrží ve slušném a minimálně útočném rázu a často se z nich člověk dočte i něco zajímavého, stejně jako z článků a to o autech která ve zdejších končinách nebývají tak častá. Píšou a provozují to tady fandové, jejichž to evidentně není povolání, ve svém volném čase, a výďělek z toho mají tipuji nula nula nic a o to více je oceňuji, třebaže s něčím mohu nesouhasit a mít jiný názor. Dovolil bych si Vás požádat, zdali byste mohl příště do svých příspěvků vložit více slušného vychování. Pokud obhajujete nějaké kritizované části recenzovaného vozu, je to samozřejmě v pořádku, nicméně volit při tom útočná a odsuzující slova vůči autorovi, celé redakci a dále pak přispívajícím namísto racionálních argumentů, nepovažuji za vhodné a podle mého názoru tím docílíte akorát toho, že Vaše příspěvky nebude brát nikdo vážně. Pokoj Vám a spokojenost namísto nenávisti.

Inženýr
03. srpna 2019, 19:35
3

JFK: Mohl bys, prosím tě, ve zkratce napsat, co máš vlastně za problém?

whitenight
03. srpna 2019, 21:54
4

@inženýr: je to (mi)čurin a protože se mu nelíbí můj blog, tak dokonce dvojitej

Ča
Ča Snač Aj
04. srpna 2019, 08:19
1

JFK je to bud troll nebo je blbej. Nekrmit. PS Ví už někdo co myslel tou chybou na aute, které si podle něj měl autor všimnout? :D Předpokládám, že to bude nějaká blbustka, diky které si ale přijde hrozně dulezite, že o ní ví a ostatní ne. Proto ji radši nepopsal..

krab
04. srpna 2019, 08:38
2

Je to tak. Přesně ten typ "trollu" co zdánlivě působí dojmem, že něco ví, má zvláštní "insider info" a neřekne...
Ve skutečnosti, kdyby byl člověkem z oboru a součástí třeba týmu konstruktérů toho auta, rozhodně se nebude takhle projevovat v diskuzi na Autíčkáři.

Naštěstí je tu sám. Bohužel jinde na webu to dopadá daleko hůř, nakonec i na tý Garáži podobných máme jako máku. Někde jsem četl, že na tyhle lidi nemá cenu reagovat, že to je asi nejlepší.

Smál jsem se ale... Protože se zrovna fakt trefil hodně vedle, protože Dan fakt přesně v oblasti tohoto typu aut to srovnání a detailní zkušenosti má. Když byla první prezentace Scaly, tak to novináři vážně hodně chválili. Teď to vypadá, že je tohle auto od Rapidu sice krok nahoru, ale asi ne zas až takovej...

sheogh
04. srpna 2019, 11:23
1

tak uz to dorazilo i sem.... no nic, co bych ale rad videl, je ta Scala, coby desetileta ojetina... Snad se Dan nenechal hned u sve prvotiny prilis demotivovat, a za deset let se na tu zelenou uzovku vrhne se stejnou chuti ;-)

ro
rock
04. srpna 2019, 12:31
2

Ča Snač Aj
"JFK je to bud troll nebo je blbej."

A nemůže být třeba obojí současně?

Ča
Ča Snač Aj
04. srpna 2019, 12:36
1

Jako asi proč ne že? Rozdíl tam ale je. V případě možnosti 1 to dělá vědomě a baví se tím. V případě možnosti 2 se chová jako troll nevědomě a ještě se u toho pravděpodobně vzteká ^_^

Ča
Ča Snač Aj
04. srpna 2019, 12:40
3

Ještě je třetí možnost a to, že se upřímně považuje za lepšího než všichni tady a tetelí se na svém obláčku pýchy jak to tady všem hrozně natřel. No tak jako tak, dobře mu tak.

ratan groch
04. srpna 2019, 17:34
8

Mily JFK,
dakujem, ze si prispel do diskusie k tomuto clanku.
Uz ti tu viaceri vysvetlili, ze autor zdaleka nie je taky blbec ako ho popisujes ty. Verim, ze ti to je uz jasne.
Co sa tyka odbornej stranky, tak sa takisto nasli diskutujuci, ktori o tom vedia viac nez ty a pekne ti to aj vysvetlili.
Co sa tyka tvojej podprahovej potreby urazat diskutujucich, ze nemaju dostatok penazi na nove auto a musia jazdit na 10 rocnych, tak je to u niektorych pravda. A pokojne to napisu a ostani sa im snazia poradit rovnako ako pri kazdom inom zadani. Ak by si tu bol dlhsie a cital pozornejsie, tak by si pochopil, ze su tu aj ludia, ktori nevedia kolko zarabaju a nie su to schopni to odhadnut s presnostou na +-25.000 czk (po slovensky 1000eur). Ale nemaju najmensiu potrebu to tu riesit, lebo vedia, ze nad nimi su ludia, ktori to nevedia o rad vyssie. Cize tlacit na pilu, ze mas vyssi prijem ako niekto iny tu nikoho neurazi, ale ani nezaujima. Proste to na Autickarovi neriesime.

Co je potesitelne, ze ta tu nakoniec vsetci poslali do pice. A vsimni si, ze napriek tomu co tu pises sa ti to najprv snazili vysvetlit argumentmi a diskusiou. Bavili sa s tebou ako s ostanymi a nie ako s trollom. Ale ty nechces diskutovat, ty sa nechces nic dozvediet, ty si tu chces dokazovat aky si frajer, chytrolin a majster slova.

Na portali Autickar.cz je vzacne to, ze diskusia tu ma uroven. Ze tu nekoncia spory tym, ze si ludia nadavaju do debilov, ze si vazime, a ak nie, tak aspon respektujeme nazory druhych. Nechodime sem s tym, ze sa potrebujeme vyvrieskat zo svojho posraneho zivota alebo si dobijat ego urazanim druhych. Ze sa tu v diskusii dozvies veci, ktore su pre nas z pohladu fanusikov aut prinosne.

Pred par tyzdnami som mal problem ziskat nejake informacie o aute. Ked som pri prvom clanku napisal diskutujucim co mam za problem, tak som dostal do dvoch hodin viacere odpovede medzi inym s tym, ze som dostal kontakt na toho praveho cloveka, ktory mi v nedelu zohnal informacie, len preto, ze som sa odvolal na cloveka z diskusie tu. V reklame na Master Card tomu hovoria priceless, na nezaplatenie. Ai takto to tu funguje a ty sem prides so svojimi picovinami.

Rozhodne nie si hlupy a urcite sa o auta zaujimas a vyznas. Nick JFK si uz ale asi sprofanoval nadobro. Mozno by si mohol skusit zacat znovu s inym nickom a uvidis, ze tu nie sme len banda sektarskych podivinov, ale je to fajn miesto, kde sa mozes venovat veciam co ta bavia.

P.S.
Nie som Freudov pravnuk, ale nebude to tym, ze by si si potreboval poriadne zajebat? Normalne so zivou zenou. A prisaham, ze to nemyslim ako ziadnu urazku ale ako podnet na zamyslenie.



JF
JFK
05. srpna 2019, 16:55
-10

Pane D., děkuji za Váš názor, patrně alespoň nějaký partner k diskusi zde.

Kinderstube připomeňte především bačovi z Horních Uher, potomkovi dvou kočovných maďarských sourozenců, vydefektovaného hned nad tímto příspěvkem. Nebo držiteli volantu přísnou rukou pět minut po dvanácté jménem Bístár, kterého každý den budí song „Já na to mám“, aby té tisíckrát opakované lži uvěřil. V žádném případě jsem sem nezavlekl ani se nezalekl výrazů z IV. cenové od těchto Vašich opozičních kolegů, které jste už nějak zapomněl pro jistotu zmínit.

Neslušnost je, když samozvaný expert vydává velkohubá prohlášení typu 'projekt Scala nevyužil příležitost', doplněnou o foto plastizolu prahu. Jistě, kritiku uznávám, ale od technicky mimořádně vzdělaných a hlavně znalých lidí. Nikoliv od amatéra (kdejaký pohůnek z fleetu, zde bohužel stačí za titul takzvaný znalec a velebnost), kterému někdo z PR lídra zdejší HDP omylem půjčil nové auto, který své odborné znalosti odchytává z mouder v Autosalonu na TV Prima a podobné stoce. Proti tomuto serveru s nálepkou filozofů nic nemám, naopak. Je to odlišná cílová skupina, která ale má ponechat podobné verdikty těm, kteří zase neumí zábavné články jako 'V jaké západní ojetině za daný obnos udělat co největší efekt na podobně smýšlející typy', 'paštiky v Sudetech' apod., kdy technická stránka a objektivita není vzhledem k umu podstatná. To je realita, ale k tomu už bylo napsáno dost už v prvním mém příspěvku zde v diskusi.

Tak jako autor článku zde má nárok uveřejnit pokus o recenzi s verdiktem, i kdokoliv jiný má zde nárok napsat recenzi a verdikt na jeho výtvor - akce generuje reakci, tolik k těm tragickým fabulacím o trollech a blbcích, kterými jsou právě jejich zuřící autoři. :) Že se tu drží basa mne nijak nepřekvapuje, zrovna jako "kvalita" reakcí těchto mých oponentů. Jejich bezradnost u přijmutí reality, neslučující se s jejich omezeností, opakovaně dokazuje i počet mých thumbs-down. Přestože jsou k smíchu, mám je za to negativní hodnocení i tak rád, vážně. Po nastavení zrcadla s odrazem se cítí opakovaně krajně nekomfortně, tudíž o té nenávisti vyprávějte spíše jim. :)

Inženýr
05. srpna 2019, 17:46
6

JFK: "Kinderstube připomeňte především bačovi z Horních Uher, potomkovi dvou kočovných maďarských sourozenců, vydefektovaného hned nad tímto příspěvkem. Nebo držiteli volantu přísnou rukou pět minut po dvanácté jménem Bístár..".

Dál jsem to opravdu nečetl.

Nechte ho být.

krab
05. srpna 2019, 17:52
7

Já jsem to teda dočetl... A je mi to už trochu jasnější. Prostě tu chceš vyloženě vysírat v jinak slušný diskuzi. A nemáš mnoho smyslu pro nadsázku a tak...

Bohužel, kromě toho, že jsi teda tím cos napsal vyloženě mohl zcela oprávněně urazit autora článku jsme se nedozvěděli nic o tom, proč je to s tou Scalou vlastně jinak.

A máš tu ještě jednu možnost. Když se chceš zapojit do místního dění, diskuze a tak. Zamysli se a sepiš na to téma "Scala" a proč je tenhle test špatně svůj vlastní blog, popiš o co ti šlo, co autorovi teda uteklo a jakej je tvůj názor. To se zatím nikdo fakt nedozvěděl.

M P
05. srpna 2019, 18:40
4

oh boi...

D
D
05. srpna 2019, 22:14
5

To JFK: Obavám se, že toto nebyla úplně smířlivá reakce z Vaši strany. Trochu mi to bohužel připomíná reakce auditora na otázku managera auditovaného oddělení, jak nalezený nesoulad vyřešit tedy alespoň nástin řešení. Odpověď, které se dočkal byla, že on jako auditor neví, protože je auditní nikoliv poradní orgán. Jsa člověk Scaly absolutně neznalý a zároveň zvědavý, prosím Vás rovněž jako ostatní zdvořile o Vaši osobní zkušenost s tímto produktem samozřejmě v hranicích, které Vám případná zavazující mlčenlivost vůči zaměstnavazeli dovoluje. Jinak upřímně řečeno veškeré Vaše příspěvky na toto téma postrádaji smysl. Děkuji předem.

Csaba
06. srpna 2019, 16:18
0

Tvá kultivovanost, tolerance a nadhled jsou téměř neuvěřitelné, obávám se ale že "házíš perly sviním"... :(



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem