načítám data...

Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

Čtvrtá Octavia je na světě už skoro rok. Po stěžejních verzích do prodeje postupně nabíhají i další, například plynový G-TEC, se kterým jsem týden brázdil české cesty.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

Octavia je českým pohledem bez pochyby tou nejdůležitější automobilovou novinkou letošního roku. Proto jste o ní už určitě četli mnohokrát a každý den ji potkáváte v provozu. Testovaný kus je ale trochu jiný, jednak našlapaný výbavou a s designem doladěným k dokonalosti, jednak opatřený alternativním pohonem. Doba si to žádá, možností je dnes dokonce víc než kdy dřív (Octavia může nový být mild hybriddobíjecí hybrid), zkoušený plynový pohon jde zvenčí ale poznat jen podle štítku s již zavedeným označením G-TEC.

Pod kapotou se nachází motor 1,5 TGI, který je shodný s finální specifikací předchozí generace. Není to ale jen TSI upravené pro spalování plynu. Proti ryze benzinové verzi má výkon snížený ze 150 na 130 koní, kompresní poměr je naopak zvýšený a motor umí pracovat v úsporném Millerově cyklu. Jasnou prioritou je zde úspora paliva samotného i nákladů na něj. Emise CO2 dosahují Evropskou unií prosazovaných 93-95 gramů na kilometr, a  na to se dnes hraje ze všeho nejvíc.

Že je Octavia G-TEC něčím speciálním, není v podstatě poznat ani uvnitř, a dokonce ani za jízdy – prostě nastartujete a jedete. Pozornost může upoutat leda dvojice palivoměrů a zajímavý brumlavý, avšak nijak nerušivý, zvuk motoru. Jsou tu ale určitá technická specifika. Řidič si nemůže vybírat palivo pro pohon, motor 1,5 TGI jede na plyn vždy, když to jde. To v praxi znamená, dokud plyn nedojde (resp. jak udává Škoda, tlak v nádrži neklesne pod 11 barů), nebo vnější teplota neklesne pod -10 °C.

Nádrž na benzin má navíc kapacitu jen 9 litrů, takže Octavia G-TEC je v podstatě auto pro jízdu jen na plyn. Přesně tak to totiž předpisy nově vyžadují, aby se auto považovalo za plynové a do flotilových průměrů se počítaly jeho emise při jízdě na CNG. Ruku v ruce s tím klesl celkový dojezd. Oproti někdejší verzi se čtrnáctistovkou a plnohodnotnou nádrží na benzin se sice plynová nádrž zvětšila, ale ne dost, aby to úbytek zásoby benzinu vyvážilo.

Foto: Lukáš Vaverka

Zásoba 17 kg CNG (to představuje objem 112 litrů) v praxi pokryje něco přes 400 km, pohotovostní zásoba benzinu pak přidá necelých 150 km. S Octavií G-TEC je proto potřeba tankovat poměrně často a vaše cesty by měly být lemované plnicími stanicemi. Když nelze delší dobu doplnit plyn, mohlo by být cestování i dost otravné. Naštěstí je ale síť plniček dnes už dostatečně hustá, v ČR je jich už přes 200. Ne vždy jsou ale součástí klasické čerpací stanice.

Protože spotřeba plynu a výdaje za něj jsou u plynového auta to hlavní, pojďme si proletět několik nudných čísel. V úsecích D1, kde se dá jet stotřicítkou, je spotřeba 3,4 kg plynu na 100 km. Mimo město se dá hravě jezdit za tři kila a spotřeba plynu ve městě je okolo 4,5 kg/100 km. V městském provozu ale hodně záleží na četnosti rozjezdů a plynulosti provozu – může to být i ke třem, ale při popojíždění taky třeba šest. Celkový průměr v testu byl 3,7 kg, což při ceně 28 korun za kilogram dělá přesně korunu na kilometr.

Co se týká jízdních vlastností, tak u nové plynové Octavie taky sotva poznáte, že je něco jinak. V zatáčkách je neutrální a při rozjezdu neodlehčuje čumák, jak tomu bývalo u prvních plynových Octavií. Volantem se otáčí zlehka a auto podle toho bez zpětné vazby a téměř bez náklonů plynule mění směr, což není vůbec zábavné, ale o to je to příjemnější. Hodně pomáhá i dobře čitelný obrys karoserie. Díky tomu se Octavia zatáčkami vodí snadno a s lehkostí, při tom ale nesvádí k nějakým nekalostem.

Foto: Lukáš Vaverka

Převodovka taky funguje hladce a ukázkově, ve vhodných chvílích vyřazuje na neutrál (tedy technicky vzato rozpojuje spojky) a plachtěním se dá urazit opravdu slušná vzdálenost. Prostě je to pohodové auto na normální ježdění, což v mém případě beztak zahrnuje asi 95 % všech jízd.

Moc rád bych pochválil i jízdní komfort, protože po hladké silnici se Octavia nese velmi důstojně a zpomalovací hrby překonává ladně a s nadhledem. Bohužel jsou ale české silnice plné náhodných výtluků, záplat a ostrých spár, což není to pravé pro kombinaci velkých kol, adaptivních tlumičů a zadní vlečené nápravy. Důsledkem je permanentní pobouchávání zezadu, které je potřeba překrýt zapnutím rádia. Není to zásadní problém, ale dojem z jinak jízdně zdařilého auta to zbytečně sráží.

Naopak fascinující je pomoc některých jízdních asistentů. Propojení navigace s přístrojovým štítem a head-up displejem dokáže před křižovatkou, rychlostním omezením nebo odbočkou (když jedete podle navigace) vyzvat k ubrání plynu, abyste nemuseli zbytečně brzdit na poslední chvíli. Asistent mrtvých úhlů zase na hrozbu kromě diod v krytech zrcátek upozorňuje i decentním zatáhnutím za volant, když se chystáte varování ignorovat. A systém stop-start na křižovatce nečeká na ťuknutí do plynu, ale nahodí motor už tehdy, když se auto před vámi pohne.

Foto: Lukáš Vaverka

Jeden by si až chtěl myslet, že toto auto by dokázalo opravdu řídit samo. To by vás ale automatické vedení v pruhu nesmělo na úzké okresce tahat do výmolů nebo pryč z krajnice na pomyslnou středovou čáru a následně hlasitě protestovat pípáním a pískáním. Naštěstí se tato funkce, která asi nikdy nebude kompatibilní s českými silnicemi, dá stejně jako ty ostatní vypnout.

Bylo to příjemně strávených tisíc kilometrů. Na infotainment, který je až přehnaně revoluční, jsem si zčásti zvyknul a některé jeho aspekty se naučil velkoryse ignorovat – ostatně, tak to udělá asi většina uživatelů. Mimochodem, hlasové ovládání funguje skvěle, zatímco navigace z nepochopitelného důvodu automaticky nefiltruje čerpací stanice, kde mají CNG. Nepřítomnost klasických USB konektorů vcelku efektivně vynahrazuje indukční nabíječka. A těch pár dalších detailů, kvůli kterým nejde Octavii prohlásit za dokonale vypiplané přemisťovadlo, vlastně ani nestojí za zmínku.

Co se týká plynového pohonu, je bohužel stále tak trochu alternativou. Ať už jde o dojezd nebo cenový odstup jen 23 tisíc od konvenčního TDI se 150 koni a automatem. Nafťák přitom nebude o moc dražší, ani co se týká provozních nákladů. Jako cílové publikum proto tipuji obecně firmy, které si už na CNG zvykly, konkrétně pak ty, kdo plynule jezdí delší jízdy mimo město. V tomto režimu je totiž Octavia G-TEC v nákladech na palivo nepřekonatelná.

Foto: Lukáš Vaverka

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1395 cm3
Výkon: 130 k (96 kW) v 5000 – 6000 ot./min.
Točivý moment: 200 Nm v 1400 – 4000 ot./min 
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 218 km/h
0-100 km/h: 9,6 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 3,4 – 3,5 kg/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 3,7 kg/100 km a 6,7 l/100 km
Cena s danou motorizací od: 613 900 Kč
Cena testovaného vozu: 935 100 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
17. listopadu 2020, 11:59
0

Hale a to jako v zimě, jakože fakt v zimě, ne v Praze, kdy je pod 10 stupňů dlouhodobě, mám k dispozici těch 9l benzínu a to je celý?

reagovat
Gr
Grand Admiral Thrawn
17. listopadu 2020, 13:34
2

V článku bylo mínus 10 stupňů, to není v Praze skoro nikdy.

Adam Forman
18. listopadu 2020, 06:36
6

Tak ono to v mrazu na ten benzín nastartuje, ohřeje motor a až pak to přepne na CNG, což může být problém při opakovaných krátkých přískocích. Teď jsem s tím jel pár set km, a jako majitel sedanů z principu přesahujících délku 4m, bych auto bez uzardění prohlásil za kostitřas s dynamikou říčního tahače uhelných člunů (verze fholý). Ta převodovka mi lezla na nervy asi nejvíc, jelikož neustále ekologicky odřazuje nahoru a já s ní musím válčit dupáním na plyn. Ale mě se Škodovky radjěi nepůjčují, jelikož je mám rád asi jako svrab.

je
jerry
17. listopadu 2020, 11:59
1

Lepší způsob pohonu než elektro. Pokud bych musel volit, koupil bych raději.

reagovat
eLzyx
17. listopadu 2020, 15:51
-3

raději baterky, než ocelovou tlakovou lahev za svým zadkem a pod svými (případnými) dětmi. Kdyby byla kompozitní, tak OK. Ale ocelovka, co si tam bude pomaloučku reznout a jednoho krásného dne se promění v bombu a to doslova ... ne díky.

je
jerry
17. listopadu 2020, 17:28
0

Bez pravidelné kontroly a údržby se stává nebezpečné každé auto.

ratan groch
17. listopadu 2020, 17:49
10

Presne tak eLzyx,
neprejde ani mesiac, kedy znovu a znovu citame o vybuchnutych zhrdzavenych (zrezlych) autach. Uz aj pri vyplnovani zivotnej poistky musis priznat, ze ides na plynovom aute. Okamzite ta preradia do skupiny extremnych sportovcov a pracovnikov ropnych vezi na mori.
Myslim, ze Skoda ako bonus pridava k autam g-tec zlavu na pohreb, vlastne to takmer nik neprezije.

beastar
17. listopadu 2020, 19:51
2

To jo co týden tady v Praze vybouchne pět CNG aut a uhoří dvacet lidí. Hlavně ty staré CNG Zafiry co tu jezdí ty maj tak zrezlý nádrže že by ty majitele měli zavřít:) A mimochodem když tady na plničce naposledy kvůli závadě bouchlo to Audi (myslim a3 asi) tak se nikomu nic nestalo a ta ženská seděla přímo v tom autě(mimochodem nebyla to ani totálka). Nejhorší co sem slyšel že to roztrhlo tlakovou vlnou zadní sedadla u oktávie.. Což ok to je k diskusi kdyby tam bylo dítě atd... jenže nebylo. Ta nádrž vydrží takovej tlak, že víc bezpečný to udělat nejde i kdyby to bylo z kryptonitu.

Honza 'Hamster' Křeček
18. listopadu 2020, 10:16
1

Tak přestaveb na plyn (ať už CNG nebo LPG) jezdí po republice hafo, většina z nich nejsou ani tovární úpravy a že by se množily případy výbuchů, to teda nevim. A ona i taková nafta odkapávající na horký výfuk může udělat hezkou show, kdyby na to přišlo. Jenže ani to se neděje....

Spíš mi ale není sympatický CNG principielně, nevím, proč bych ho měl chtít. Vzali normální auto, udělali ho trochu horší, aby se vešli do skuliny v zákoně resp. ve spotřební dani. Za mě je to prostě málo. Hybrid má svoje objektivní i subjektivní výhody, líp se to odpíchne z křižovatky, má to lepší reakci na plyn, je to tiché. Jasně, je to dražší, ale zároveň za to má řidič lepší auto. CNG je taky dražší, ale nebejt to daňově zvýhodněný, nemá to žádný důvod k existenci, jinak je to prostě jen horší oktávka...

eLzyx
18. listopadu 2020, 17:23
2

Honzo, nejde o LPG. To je bezpečné, protože nádrž je zkoušená na 67 bar, plnící tlak je kolem 10 bar. Nádrž bývá ve většině případů uvnitř auta, takže neprorezá. Kdyby náhodou bouchla (nemá důvod), tak je to asi jako když praskne pneumatika u kamionu. Je to šlupka, ale asi by to výrazně nepoškodilo ani auto. Exploze LPG jsou sice známy, ale obvykle je to výsledkem zfušované opravy, samodomo přestaveb atp. Ale reálně je to bezpečný pohon.

U CNG je to poněkud jinak. Tam je provozní tlak až 250 bar. U toho vážně nechceš stát, když to rupne. Nádrž bývá v 99% případů pod podlahou osobáku, což ji vystavuje solím z posypů, vodě, což urychluje korozi. A to je proti LPG kua rozdíl. Žádný bezpečnostní ventil tě před roztržením nádrže nezachrání. VW s tím měl u Touranu, Passatu a Caddy docela problém, došlo k několika devastujícím explozím, kdy to auto bylo rozmetáno po okolí. Takže na to dělali i svolávačku. Mám za to, že u většiny nových VW jsou nádrže kompozitní, takže nehrozí koroze, která je příčinou těch explozí. Akorát Škodovka z neznámého důvodu tam ty ocelové nádrže pořád cpe. Že jsou na to revize? I revizáci jsou jen lidi. Myslíš, že každý rok(u přestaveb), nebo dva (u továrních) ten revizák sundavá nádrže a kontroluje jestli nejsou z nepohledové strany napadené korozí? Pochybuji. A taky - rozhlédněte se kolem sebe a podívejte se, kolik lidí se o svá auta příkladně stará. Je jich velmi málo. Lidi docela běžně kašlou i na STK a jezdí "naostro".

Jen pár takových ukázek, co tohle umí:



https://www.autobild.de/artikel/audi-a3-g-tron-gas-explosion-14449253.html
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/woman-27-killed-after-car-10227894

Samozřejmě netvrdím, že když si koupím Oktávku G-tec, tak zítra bouchne. Velmi pravděpodobně to prvního, dost možná i druhého majitele mine. Nádrž nestihne proreznout. Ale další majitele to už potkat může. Blbý je, že se to netýká jen toho konkrétního auta, ale pokud budete ve špatný čas na špatném místě, tak to může zasáhnout i Vás.

Radim Nemec
21. listopadu 2020, 11:32
2

... pro případ tragické nehody je vůz vybaven přímým spalováním...

VK
VK
17. listopadu 2020, 13:07
0

Zákaz do podzemních garáží a parkovacích domů plynu vystavuje prakticky stopku. Škoda

reagovat
Jenda_K
17. listopadu 2020, 18:30
0

Tohle ale není LPG, které tam nesmí, protože PB je těžší než vzduch a mohlo by se v podzemí hromadit. Do většiny garáží není problém jezdit se zemním plynem. Zákaz je stejně historický relikt z doby kdy na LPG autech byl podtlakový směšovač a ten z principu po zastavení odpustil malé množství plynu které sáním šlo ven a bylo cítit, dnešní systémy se vsřikováním plyné nebo dokonce kapalné fáze plynu tuhle vlastnost nemají

bitner
17. listopadu 2020, 19:00
0

Vetsinou pro "jistotu" zakazujou i CNG. Je to kravina, ale hadej se s dementama.

Fa
Fandatik
17. listopadu 2020, 19:47
0

Ono je to trochu složitější. Snad od roku 2011 je norma v novostavbách nad 27 parkovacích míst, držet 10% pro auta na plyn. Což se neděje, jelikož není vymahatelnost a nadřízený právní předpis na to neodkazuje.
A rozdílný typ hoření mezi zmíněným CNG a naftou, benzinem může být jeden z důvodů zakázu.

eLzyx
17. listopadu 2020, 16:05
2

fakt se najde někdo, kdo dá za tohle 935t Kč? Za ty prachy můžu mít mildhybridní 200PS Volvo S60. Nebo C180 od Mercedesu. Trojkovou Bramboračku. Insignii a 100t Kč v kapse na benzin. P508 a 150 na benzin.

reagovat
je
jerry
17. listopadu 2020, 17:30
1

Novinářské auto s velkou výbavou. Je třeba srovnat základní ceny nebo ceny alespoň přibližně vybavených aut

beastar
17. listopadu 2020, 19:46
2

Kdo si to koupí a proč to je jednoduché. Koupí si to firma pro zaměstnance s velkými nájezdy. A určitě to nekoupí za milion a v téhle výbavě. Jestli tě to zajímá doporučuji můj pár měsíců starý blog. Nicméně ty to jistě víš jak a proč to je. Strýc z vesnice s nájezdem 10000 ročně a našetřenou akontací kilo si to jako FO určitě koupit nepůjde. A soudě dle minulé CNG generace je to i lidem ve ŠKODě jasný, tak to prostě stojí ceníkově to co to stojí.

MH Volvo pro to opravdu není konkurence v dobrém i špatném slova smyslu. Buďme zase realisti. Občas by to chtělo koupit nové auto, nebo se o to alespoň reálně zajímat. Potom bych tady nemusel číst takové perly:))

-
Komentář upraven 17. 11. 2020, 19:48:21

lu
lumix
17. listopadu 2020, 20:03
2

Firma to navíc za úplně jine peníze. Napr. Octavie 1,5 tsi s DSG Style s nějakými doplňky a bylo to pro firmu za necelých 600 a ceníkova 796

eLzyx
18. listopadu 2020, 12:35
0

ad jiné peníze - to u těch ostatních automobilek bude taky. Kamarád dostal služební MB C a když se ptal proč, že by mu stačila Oktávka, aby tolik nevyčuhoval, tak mu řekli, že je MB vyjde levněji. To jeho auto stálo tušímže 24000 eur. Že to mají na nějakou mezinárodní smlouvu, na kterou odebírají auta pro všechny země, kde má ten jeho zaměstnavatel pobočky.

beastar
18. listopadu 2020, 15:18
2

Je to tak ty nižší modely Mercedesu vychází na fleety teď kolikrát líp jak škodovka. Stejně se do toho vejde jednička BMW, nebo vešlo. Já sám sem zvědav jak se s tím popasuje škodovka. U Superbu je velký zájem o iVíčko který má nastavenou cenu dobře. Za to tahle oktávka i ve srovnání s předešlou verzí NE. A už u předešlé verze CNG bylo několik problémů. Prostě se to ani pro firmu s obří slevou nedalo nakonfigurovat, tak aby to stálo nějakou rozumnou cenu a tady je to ještě o cca 140,000 dražší.

st
st. Padre
17. listopadu 2020, 19:14
-2

Ideální je toroid místo rezervy. Zůstává stále plný dojezd na benzín. Tak to dělá třeba Dacia s LPG. Tohle auto si koupí někdo ten kdo má velký nájezd a ten bude pořád tankovat. Takže co ušetří na palivu zase ztratí častým tankováním. Oktávka dává smysl hlavně se základním benzínem, kdy za relativně rozumné peníze dostaneš moderní auto. Ty alternativní pohony a hybridy se za celou životnost auta ani nezaplatí a ještě snižují uživatelský komfort.

reagovat
Adam Forman
18. listopadu 2020, 06:40
1

Naaprostá většina prodejů půjde do firem, kde navíc mají vlastní CNG plničky, takže s tím tankováním to tak horký nebude. Fakt nevim, kdo si to koupí jako soukromník. Leda nějaký echt nadšenec.

beastar
17. listopadu 2020, 19:53
2

Auto jako takový bych nechtěl v tomhle provedení, ale CNG a jeho propagaci vítám.

reagovat
Sa
Sato
17. listopadu 2020, 21:34
0

Ten dojazd nic moc, ale tiez cng fandim. No WTF ten volant? to maju vsetky oktavie takto teraz?

reagovat
Adam Forman
18. listopadu 2020, 06:41
0

Takže nejsem sám, komu tam 'něco chybí'?

Sa
Sato
18. listopadu 2020, 08:39
1

toto mi to pripomenulo:

Ko
Kouzelník
18. listopadu 2020, 10:26
0

U S W222 ten pocit jako u Octavie z chybějícího nemám.

Sa
Sato
18. listopadu 2020, 10:55
0

notyvole, to bude nejaky trend, som zvedavy na osobne stretnutie

Oh!Gust
18. listopadu 2020, 11:41
0

Možno aj preto volant v S-Klasse vyzerá lepšie, že mu neostal taký 'kýpeť' po 'amputovanom' ramene ako Octavii. Mne toto riešenie nie vždy vadí, Honda sa s tým e aj v novom Jazze vysporiadala tiež pekne, naopak sa mi páči, že dve ramená volantu sú po novom lepšie umiestnené (trojramenný bez jedného) než napríklad na obrázku Corsy alebo na Felicii. Hneď sa volant lepšie drží.

St
Staromil
18. listopadu 2020, 16:18
1

...tož volant...za mne, jak za velké peníze vymýšlet a vyvíjet něco, co je v podstatě k ničemu, protože trojramenná verze nikomu nevadila a funkčně je naprosto v pohodě....a ještě je to k tomu vymyšlené tak, že pro některé verze z toho bude zase tříramenný volant ( proto ten "kýpeľ "...:-))...)
A k CNG? ...řekl bych, že je lepší a pro velkou část motoristů, co pořád nechtějí hledat zásuvky a bydlí jinde, než v RD, přijatelnější tato "nízkoemisní" varianta, než vnucovaná a drahá, provozně pro běžné užívání maximálně nekomfortní elektroauta. "Náhánění bodíů" za emise pro automobilky tímto způsobem je pak jednou z těch lepších cest. Hybridy (všech "odrůd"), bohužel, zase emisně v reálném provozu taková bomba nejsou, nicméně na papíře ano a zase bodíky pro automobilky, což je dobře... a my si pak snad ještě nějaký čas budeme moci koupit auto s pořádným motorem ( nic tedy proti hybridům všech druhů, naopak, já se velmi ošívám hlavně při zaslechnutí spojení slov elektromobilita a ekologie a zejména ta direktivní a fanatická adorace a propagace něčeho, co může fungovat jen velmi omezeně...to se dá snadno i spočítat...).
-
Komentář upraven 18. 11. 2020, 18:25:30

Ev
Evlo
17. listopadu 2020, 21:46
-1

Skoro milion korun za oktavii mě přijde dost, ale takhle vypadající oktavii jsem ještě neviděl, asi vzbudí víc závisti než ferrari, alespoň než budou všude.

reagovat
Opelfahrt
17. listopadu 2020, 23:43
2

K tomu designu: rybí tlama a překombinované otvory v předním nárazníku by chtěly vyvážit nějakým střízlivým designem litých kol. Tohle je ale další kandidát do nedávného článku o nevkusných litých kolech.
Jinak chválím, že jdou u Oktávky objednat rolovací clony skel v zadních dveřích. Škoda, že to u aut není standardní výbava, u některých to ani nejde objednat.

reagovat
St
Staromil
18. listopadu 2020, 16:47
0

...přesně, rybí tlama bylo to první, co mne napadlo, když jsem to viděl poprvé na obrázku a pak si to, víceméně, potvrdil i v reálu. Tady před kancelm přesně jedna taková červená teď postává...i když v reálu vypadá trochu líp, než na obrázcích. Lepší to je u RS, když je rámeček černej, to už "tlama" tolik není ( viz test RSesa v září...). Tak můj dojem, resp. asociace "ryba", asi tedy není ojedinělý, i "čtyřočko" mi nějak připadá lépe vypadající, zvláště v některých barvách a typech světel.

je
jerry
19. listopadu 2020, 12:45
0

Design kol dost ošklivý. Je to ale vždy subjektivní.

Jakub Pospíšil
19. listopadu 2020, 13:24
0

Až na ty novodobý Hanza, co má ereso. To je i ryze měřitelně nesubjektivně hnus.

Petju
17. listopadu 2020, 23:57
1

Auto bych nechtel - nelibi se mi celkove. Ostatne, jako vsechny skodovky.
Nicmene, muze mi nekdo pekne prosim vysvetlit, proc skodovka porad jede tenhle prisernej pristrojovej cejch km/ot? To je jako nejakej podpis nebo co to ma znamenat? Je to naprosto priserny a neprirozeny.

reagovat
esmo
18. listopadu 2020, 13:08
1

No, asi jsem jeden z mála, ale raději bych elektřinu, než plyn.

reagovat
eLzyx
18. listopadu 2020, 14:00
0

přesně. Elektrika je méně problematická jak plyn. Vyhrát Oktávku s alternativním pohonem a mít možnost se rozhodnout mezi CNG a "iV", tak beru iV.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem