načítám data...

Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Škodovka, jak má být

Škoda Karoq není hvězdou z plakátů ani horkou automobilovou novinkou, přesto je pro náš trh nesmírně důležitá. Je to ale vůbec dobré auto?

zobrazit celou galeriiFoto:   redakce .

Hned v úvodu článku bychom měli odbýt jednu věc, která by nás jinak provázela celým testem a odváděla pozornost od důležitějších věcí. To, co tu stojí před námi, je Škoda Karoq za více jak jeden milion korun. Je to Karoq ve výbavě Sportline Exclusive dovybavený o nezávislé topení, což je ostatně jedna z mála položek, za které si ještě vůbec lze v tomto výbavovém stupni připlácet. Všechno ostatní je již v ceně. A ano, takového Karoqa na našich cestách asi příliš často potkávat nebudete. 

Než nad ním ale zlomíme hůl, pojďme na něj nahlížet jako na novinářské auto, kterým ostatně je, tedy na auto, ve kterém je k vyzkoušení úplně všechno, co automobilka může nabídnout. A na nás už potom je zvážit, které z těch věcí stojí za vyšší cenu a které bychom oželeli. Už základní Karoq, který dnes představuje výbava Ambition, totiž nabízí docela dost a cena lehce přes šest set tisíc korun je náhle naprosto odpovídající.

Foto: Autíčkář.cz

Tak, to bychom měli odbyté a teď už můžeme testovat. V úvodu jsem napsal, že je Škoda Karoq pro náš trh nesmírně důležitá. A to také je. V hierarchii značky se řadí po bok modelu Octavia a tvoří tedy onen pomyslný zlatý střed nabídky, navíc v dnes žádaném provedení SUV. Pokud bych tedy měl vybrat jedno jediné auto, které by definovalo současnost mladoboleslavské značky, přes všechny ty elektrické experimenty a RS Octavie, by to za mě byl asi právě Karoq.

A to rozhodně není špatná zpráva, Karoq Škodovce ostudu nedělá. Ostře řezaná příď se dosti podobá většímu majestátnějšímu Kodiaqu, i boční profil je podobný, dokud nedojdeme k zádi. Ta končí tak nějak náhle. Já mám rád kompaktní auta, takže by mi vůbec nevadilo, že je Karoq o poznání kratší, než Kodiaq, spíše naopak. Designově mi ale ta záď prostě přijde taková useknutá, nedokončená. Tím ale moje výhrady ke vzhledu auta končí. Za srdíčko tohle SUV úplně nechytne, ale ostudu nedělá a svůj účel plní, působí hodnotně a moderně. A o to tady vlastně jde.

Foto: Autíčkář.cz

V interiéru je to dost podobná písnička. Karoq se na trhu objevil už v roce 2017, za další léta procházel lehkými modernizacemi, k žádné zásadní revoluci tu ale nedošlo. Máme tu tak interiér škodovky o generaci zpět a pro mnohé to bude velké plus. Je tu samozřejmě velká obrazovka radiomapy i displej místo tradiční přístrojové kapličky, ale také je tu tradiční panel klimatizace s otočnými ovladači nebo důvěrně známý spínač světel, jak jej známe ze škodovek od dob první Octavie. K řazení sedmistupňového automatu DSG slouží starosvětská masivní páka. 

Foto: Autíčkář.cz

Až by se chtělo mi po petrolheadsku povzdechnout, že aspoň tady je svět ještě v pořádku. Já už bych dnes asi bez té velké páky a všech těch tlačítek obešel, ale pokud někdo preferuje tradičnější uspořádání, zde se bude cítit jako doma. V případě verzí Sportline je tu i tradičně tříramenný volant namísto kontroverzního dvouramenného.

Dalším specifikem provedení Sportline jsou sedadla s o něco výraznějším bočním vedením a po vzoru sportovních sedadel integrovanou hlavovou opěrkou. Vypadají dobře a nic se nebojte, nejsou nepohodlná. Vzadu je prosotoru tak akorát. Nemáte tu kolem sebe zbytečné centimetry, ale ani vyšší postavy tu trpět nebudou. A obdobné je to i se zavazadelníkem, žádnou spektakulární jeskyni tu asi nikdo neočekává, ale nevidím důvod, proč by Karoq nevyhověl všem potřebám běžné rodiny.

Foto: Autíčkář.cz

No dobrá, takže zatím je všechno takové tak akorát, nic nevyčnívá z řady, je teda na Škodě Karoq vůbec něco, co stojí za zmínku? Ano je a paradoxně je to právě ta schopnost ničím nešokovat. S tímhle autem se totiž moc příjemně žije. Za celý týden jsem nenašel vůbec nic, čím by mě Karoq vysloveně štval. Všechno, co tu je, funguje a funguje to dobře. Dešťový senzor, LED matrix světlomety, automatická třízónová klimatizace, vyhřívané čelní sklo, nezávislé topení, ale i samotný podvozek či pohonné ústrojí – nic z toho vás asi vyloženě nechytí za srdce, ale všechno je to tu a je to připravené věrně vám sloužit. 

Testovaný kus dorazil v kombinaci vznětového dvoulitru TDI, pohonu všech kol a automatické sedmistupňové převodovky DSG. Motor běží hladce a kultivovaně, se spotřebou pod hranicí pěti litrů už jsme se ale u nových dieselů museli rozloučit. Celkový průměr v testu překonal hranici sedmi litrů, problém nebyl ani jezdit za osm. Jedinou pihou na kráse je zadrnčení motoru pod plnou zátěží okolo 2.500 otáček za minutu, tam chytne jakousi rezonanci a poprvé se vlastně vůbec nějak výrazněji hlukově projeví. Síly má ale stopadesátikoňový motor dost. 

Foto: Autíčkář.cz

Příjemné setkání je pro mě vždy se sedmikvaltem DSG, já mám tuhle převodovku prostě rád. S motorem jsou to sehraní parťáci a nachytat převodovku na švestkách snad ani nejde. Vždy má připravený ten správný kvalt a změny převodů jsou bleskurychlé. Až trochu lituji toho displeje místo klasického otáčkoměru, tam mě rychlost, s jakou kmitla ručička při přeřazení, nikdy nepřestala fascinovat.

Podvozek Škody Karoq ani v provedení Sportline žádné sportovní ambice nemá. Jeho schopnost držet stopu pevně a neochvějně spadá spíše do kategorie aktivní bezpečnosti, než že by nám tu mladoboleslavští nabízeli nějakou tu řidičskou zábavu. Příjemné je, že ani na našich tuzemských cestách, na kterých bývají kusy asfaltu nezřídka prostě vynechány, Karoq nepůsobí uskákaně a už vůbec ne nekomfortně. Možná je to výhoda domácího hřiště.

Foto: Autíčkář.cz

Omluvte, prosím, sníženou kvalitu fotek, Karoq jsme testovali v týdnu, kdy na nás sluníčko nevykouklo ani na pár hodin a mohli jsme být rádi, že auto přes hustou mlhu vůbec vidíme.

 

Verdikt

S modelem Karoq navazuje Škoda na tradici a nabízí to, co vždy uměla nejlépe – solidní moderní rodinné auto. A to je vlastně to jediné, co od škodovky doopravdy chci. Testované konfiguraci příliš nenahrává výsledná cena, ale pokud se ponoříte do konfigurátoru, zjistíte, že 700 000,- za slušně vybavený rodinný Karoq není vůbec nereálná cifra a na tom už se rozhodně stavět dá. Možnost naporoučet si do auta prakticky cokoli, co dnešní technologie umožňují, je potom jen rozšiřující možnost, nikoli povinnost.

Karoq potěšil uživatelskou přívětivostí, ať už se bavíme o jízdních vlastnostech, či vnitřním prostoru, radiomapě a výbavě obecně. Škoda je hrdá na svůj program praktických doplňků Sipmly Clever, tady je ale ‘simply clever’ tak nějak celé auto. Odvrácenou stranou mince tak zůstává jen o něco vyšší spotřeba naftového dvoulitru. Pro nás motoristické nadšence Karoq určený není. Chybí mu charakter, duše, nějaký ten provokativní detail. Pro ty z vás, kdo hledají kvalitní kompaktní rodinné SUV, může být Karoq ideálním řešením.

Foto: Autíčkář.cz

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyčválec 1968 cm3
Výkon: 110 kW (150 k) v 3000 ot./min
Točivý moment: 360 Nm v 1600 – 2750 ot./min
Převodovka: sedmistupňová automatická DSG
Provozní hmotnost: 1604 kg 
Maximální rychlost: 204 km/h
0-100 km/h: 8,8 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 5,7 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,5 l/100 km
Cena (Karoq Sportline Exclusive 2.0 TDI, DSG, 4x4): 1 023 900 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st. Padre
25. listopadu 2022, 20:13
0

Když už koncern, tak Octavii oproti tomuhle bude téměř ve všem lepší.

reagovat
briza
26. listopadu 2022, 08:52
7

Tak konkrétně nová Octavia je sráč k zešílení. Dva měsíce jsem to měl jako náhradní auto a po týdnu jsem měl chuť to zapálit.

martin_100
27. listopadu 2022, 11:08
-1

To je každá nová škodovka....

beastar
27. listopadu 2022, 11:45
1

O4 je špatná. Že by byla o tolik horší jak tahle testovaná bída si nemyslím. Mám na to jen samé negativní reakce z okolí. Kamarád manželce koupil hodně podobný kus s takto opulentní výbavou. Jezdilo se s ním půl roku a zas se rádi vrátili k Toyotě.

Bylo toho víc. Mě osobně to zase tak hrozné nepřišlo. Jen to strašně rychle vyšlo z módy. Každopádně interiér je v tom dobrý. Co do ergonomie a logiky. Materiály obecně hrůza, ale možná jsem jen rozmazlený.

PanHAJZL
25. listopadu 2022, 21:38
0

To je ten krpál dolů do Klopot ne? ...teď teda řádně roz...prcáno. jinak ke karotce za míč raději nic psát nebudu ????

reagovat
Honza Hamster Křeček
27. listopadu 2022, 09:37
0

Jop, přesně tam..

krab
25. listopadu 2022, 21:55
2

Karoqa mají rodiče, ale jsou v důchodu a vzadu vozí akorát velkýho psa, ten se tam vejde. Pro rodinu je Karoq bohužel dost malý vzadu, když tam zkusíte dát kočárek s korbičkou nic moc .. i potom ty kárky pro starší děti co ještě nechodí všude sami po svejch. Rodiče ten Karoq stál před 3 lety ještě relativně rozumný peníze, mají 1.5 TSI 110 kW a nějakou výroční edici, kde byla extra výbava za slušnou cenu. Mají předokolku, to jim stačí.

Dát za to mega, to je děs tedy .. co chci říct, že je lepší asi oželet nějakou výbavu, fakt hodně zvážit jestli potřebujete nebo nepotřebujete čtyřkolku a jít radši do většího Kodiaqa, kde už se pro rodinu ten prostor najde, anebo úplně normálně jak tady zaznělo - Oktávka

reagovat
je
jerry
25. listopadu 2022, 22:01
-2

Já už se chystám do předčasného důchodu a mám miatu a swift sport. Změnu neplánuji. Jednou miata, vždycky miata.

M1chal
25. listopadu 2022, 22:27
2

Krabica, ja si dovolím oponovať s tou potrebou veľkého auta pre rodinu. 2 decká rok po sebe, vystačili sme si s 3er F30 v sedane. Aj s kočiarmi aj dovolenky po celej európe. Potom som kúpil ako rodinný povoz GLS. Roky som v tom vozil vzduch a áno presne 1x do roka sa mi podarilo ho naplniť. Aj to zbytočne. Len preto, že bol veľký.
3 týždne dozadu šlo GLS z domu, nahradilo ho... GLA. Velkostne rovnaké, ako Karoq a je to akurát. Sánky/lyže/leto rakva, celý rok bez problémov v kompaktnom aute, ktoré je väčšia radosť šoférovať.

M1chal
25. listopadu 2022, 22:27
0

Opravujem autocorrect, Krabe, nie Krabica :)

Sa
Sato
26. listopadu 2022, 08:12
3

Preco Octavia? Za mega je stale velmi slusny Superb, nevidim dovod si kupovat za taketo prachy horsie auto, ak teda nejde o image... Teda este prevadzkove naklady mozu byt odlisne, asi?
Btw do liftbacku sa zbalime s kocarkem a vsetkym moznym aj nemoznym na 10 dnovu dovolenku bez problemov.. (jedno dieta)

bitner
26. listopadu 2022, 09:03
2

No asi tak. Kdybych chtel rodinne auto, tak mi tahle tramvaj dava mnohem vetsi smysl:
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJN9NP5N7036281#wltp

je
jerry
26. listopadu 2022, 09:30
5

Asi tak. V čem by měla spočívat výhoda Karoq oproti Superb? Kromě miaty a swifta mám ještě oktávku a ta má na odvoz čehokoliv kufr až dost velký. Ale co mi poskytne auto jako Karoq nebo Kodiaq navíc? Bohužel jsem dodnes tuhle kategorii aut nepochopil. Do terénu to stejně není, jízdní vlastnosti horší, spotřeba větší. Já vím, je to móda. Ale stačí to?

st
st. Padre
26. listopadu 2022, 12:26
4

Při prakticky stejných výrobních nákladech se to dá prodat dráž, lidé mají pocit, že dostávají něco navíc a kupují tak téměř ve všech parametrech horší auto.
Jinak Superb vs. Oktávka - pokud někdo nutně nepotřebuje prostor vzadu na sedačkách, tak Oktávka má podstatně nižší provozní náklady a stejným motorem pojede vždy lépe.

Be
Beran
27. listopadu 2022, 08:52
0

Ja ti nevim. Ale ze soucasneho portfolia skodovky mi prijde Karoq a O3 s 2,0 TSI nejprijemnejsi a nejuniverzalenjsi volba. Kodiaq je rychlostne i jizdnima vlastnostma parnik. Superb nejak jede a jeste diky stari ma pouzitelnou radiomapu a neotravne asistenty, akorat jak opusti dalnici nebo sirsi silnici uz to neni ono. O4 je spatna. Scala a Kamiq uz nemaji poradny motor a uz maji debilni radiomapu+vydechy a otravne udrzovani v pruhu. Plus Kamiq spatne jizdni vlastnosti a mini kufr. A kratka fabka ma proste maly kufr.
Krom f4 je mam vsechny dobre projete na stejnych trasach. A i pres zamestnaneckou slevu, bych si asi novou skodovku nekoupil.

riderhenry
27. listopadu 2022, 22:26
1

No když budeme předstírat, že nejde koupit auto jinde, než u koncernu, tak pro "normální" lidi bude lepší Superb a pro rodiny zase třeba Touran (dokud ho nezaříznou), který nabízí úplně jiný vesmír, co se praktičnosti týče, přitom je ve všech parametrech (dynamika, spotřeba, rozměry, cena) srovnatelný. Takže jediný argument pro Karoq je nějaký pochybný "styl", což může fungovat možná u nás, kde je stále Fabie Monte Carlo z hlediska image něco jako Lambo, pro borce v hospodě... Ale objektivně to prostě smysl nedává. Jako celá tato kategorie aut. Ano, velká SUV jsou v určitých ohledech zajímavá a mohla by existovat i vedle rodinných MPV, ale tohle nemám jak obhájit. Ale jestli za to zákazník rád zaplatí, tak samozřejmě jen tak dál.

ransom
28. listopadu 2022, 12:16
0

Já furt nechápu, jak někdo vydrží kolem dokola sugerovat Oktávku nebo Superba někomu, kdo z nějakého důvodu chce VYŠŠÍ auto. Dokážete pobrat, že jsou lidi, kteří právě z tohohle konkrétního důvodu NECHTĚJÍ Oktávku ani Superba?
(A nikoli, opravdu, ani Tipo, ani Ceeda, ani i30...)

Sa
Sato
28. listopadu 2022, 12:49
1

Úprimne ani ne, nechápu.

riderhenry
28. listopadu 2022, 13:30
2

Vyšší auta jako kvůli posedu/nastupování, nebo jakože drsnej offroad? Protože to druhé žádná Škoda nenabídne a to první naopak nabídne zrovna tak ten Touran, a spousta dalších aut, aniž by s tím třeba nesla ostatní negativa Karoqu.

ransom
28. listopadu 2022, 19:37
-3

Pak je ale potřeba sugerovat toho Tourana. Nebo cokoli výškou podobného. Ne Oktávku.

Možná bude nutné vysílat dobrovolniky s transparenty před autosalony. A každému kdo jde pro auto dát letáček "Nekupujte Karoq, kupte si radši xxx." Koupit billboardy a reklamní čas v televizi. Prostě se s tím musí něco udělat. Tohle už není možný!

riderhenry
28. listopadu 2022, 21:55
0

Já dal schválně dvě alternativy (sedan/kombi a malé MPV). Hele ono když tě něco baví/rozumíš tomu, možná vidíš trochu víc, než lidi, kteří to mají naopak. No a i ti si kupují auta. Nevím, proč ironické narážky v podobě nějaké kampaně proti danému modelu. Schválně se zeptej nějakého majitele původního Renaultu Koleos, proč si to auto koupil, a pak ho zkus konfrontovat s výsledky testů a hodnocení (tedy s tím, že to je objektivně špatné auto). Myslíš, že to uzná? Asi těžko. Pravděpodobně bude s autem i tak spokojen, protože je to "to jeho". Většinou jsou s auty z nějakého důvodu nespokojení právě "petrolhedi", kteří auta zkrátka víc vnímají a hodnotí... Tak proto se jim asi moc Karoq líbit nebude.

ransom
29. listopadu 2022, 09:47
1

Abys rozuměl, mně se Karoq nelíbí a nechtěl bych ho. Je pro mě mrňavej a nepohodlnej. Jenomže jeho protivníkem není oktávka. Tvrzení, že za ty prachy je Oktávka lepší volba je nesmyslné. Za ty prachy je lepší RAV, Vitara, Ateca. Za nižší výbavu třeba S-cross, Korando... Sebelepší kombik není alternativou malýho SUV.
Pokud někdo nechápe, proč tolik lidí dá přednost malýmu SUV, tak přesně ze stejného důvodu, proč já mám malej byt, ale kuchyňskou linku a hajzlmísu jsem si zvednul o 10 cm, a postel mám skoro ve výši zadnice. Prostě je to pro mě komfortnější. Stejně jako je pro mnoho lidí komfortnější sedět za volantem jako na židli, vysoko nad podlahou, a nemuset se krčit při nastupování a vystupování. Pokud nemám auto jako sportovní náčiní a pokud vyžaduju tenhle konkrétní komfort, sebelepší nízký kombík mi nemá co nabídnout.
Podotýkám, že mám 185 cm a manželka 175. Nejsme žádní obři.

Sa
Sato
29. listopadu 2022, 11:00
0

ransom: aha takhle, fakt díky, doteraz ma nenapadlo, že to je vec odlišnej preferencie v erogonómii, ale ten príklad so zachodom o 10cm to dosť poodlhalil, mam 175cm a na takom zachode by som sa asi nevy..

ransom
29. listopadu 2022, 12:46
0

Tomu rozumím, samozřejmě. A kdo má doma děti, ten taky nebude dávat mísu výš. Kuchyní jsem se taky namontoval víc. Takže vím dobře, že není nad to, když si uživatel(ka) určí takovou výšku, aby se nehrbil(a) nad pracovní deskou ani nad dřezem. Tím pádem ale neexistuje univerzální výška, která vyhoví všem. Komfort tu neurčuje ani délka, ani top materiály, automatická šuplata, panty s tlumiči, kamenný dřez, ambientní osvětlení. Jenom ta výška.
V ergonomii často rozhodují centimetry. Jeden centimetr může určit, jestli mě v autě něco bude nebo nebude tlačit do kolene nebo do lokte. Jeden a půl centimetru rozhodne, jestli se mi záda vejdou nebo nevejdou mezi boční vedení (proto nenávidím koncernové sedačky). Dva centimetry způsobí, že se při nastupování praštím do šišky o futra (jinak fajnová Fiesta, tu má dcera), nebo jestli škobrtnu o práh (Yeti). Atakdále. No a když člověk všude neustále naráží na tohle, pak se mu třeba stane (jako kdysi mně), že po roce prolejzání všech možných dostupných aut koupí objektivně podprůměrné trojdvéřové Aveo, které je mu ale pohodlné jak bačkůrka, a tedy milé a dalších deset roků nic jiného nechce. Nebo pak v pokročilejším věku to středně velké SUV. Putovní obýváček s pohodlným sofa. A nemíním se do auta několikrát denně soukat jako do batyskafu.

je
jerry
01. prosince 2022, 13:56
1

OK, za oblibou SUV může stát potřeba pohodlí a mohutná postava. A když kouknu na filmy před 50 lety a teď, tak těch mohutných lidí je řádově víc. Takoví lidé se musí ve sportovně střižených sedadlech cítit mizerně, anatomické boční opěrky mají vražené pod lopatkami.

sheogh
26. listopadu 2022, 00:33
0

Nj, jak jsem cekal, proste dalsi domaci spotrebic... a to byl asi ucel :-)

reagovat
Ronoath
26. listopadu 2022, 09:28
2

Tyto vozy mají jednu výhodu - člověka to tolik nemrzí, když to otluče. Když jsem ťuknul Tipo, mrzelo mě to dlouho - přece jen italské auto má tu vzácnou schopnost chytit majitele za srdce. U Kodiaqu nic takového nepozoruji.

reagovat
Or
Oris
26. listopadu 2022, 18:13
2

Ale má to motor se superkrouťákem, tohle z dvoulitru nedostane nikdo :-)
Točivý moment: 3260 Nm v 1600 – 2750 ot./min

reagovat
Zdeny
26. listopadu 2022, 21:11
2

Za mě to je nejošklivější škodovka a i přesto ho máme objednaný pro paní. Aktuálně největší výhod je dodání - na oktavii je to minimálně rok, aktuálně se mluví i o 3 letech, skladové octavie sou o statisíce dražší. Tady máme objednaný sportline s 1.5tsi a DSG za 800 kde je i DCC a ACC s dodáním za 3měsíce a to je prostě dobrá nabídka. Vlastně jsem se snažil najít něco lepšího, ale za 800 s automatem a slušnou výbavou moc výběr není.

reagovat
Woyta
27. listopadu 2022, 09:30
0

Měl jsem možnost jet s našimi firemními Karoqi po německé dálnici. Obě auta měla 30tkm. Překvapilo mě jakou příšernou vůli v řízení měli při rychlosti nad 180kmh. Takové vůle nemělo ani 30 let staré BMW kde jsem musel vyměnit všechny klouby. Při českých 150kmh se to chovalo normálně ale vyšší rychlost vyžadovala hodně soustředění aby auto neodcestovalo kam nemá.

reagovat
beastar
27. listopadu 2022, 11:42
0

S tímhle co si pamatuji ze zkušeností měla problém už O3. Nad 160 kmh ta auta jakoby plula nad silnicí. Představa větší nutnosti brzdit ostřeji a zatočit, vyhnout se mě děsila.

Jakub Pospíšil
27. listopadu 2022, 13:56
0

Ano, je to tak i u Octavie 4. generace, paradoxně v těch 160 působí méně jistě, než trojková Fabie. Prakticky denně s jedním z těhle aut jezdím stejnou trasu po dálnici, zezačátku jsem si říkal, že se mi to musí zdát, ale na základě víc než ročního zkoumání můžu myslím už zodpovědně říct, že to tak fakt je. Gumama to taky není, letní mají obě auta Dunlopy, zimní má dokonce Fabie jen nějaké Savy a na Octavii jsou Michelin a i tak prostě Ovce plave víc.
-
Komentář upraven 27. 11. 2022, 13:57:50

Mrkef
27. listopadu 2022, 17:43
1

S originálním sportovním podvozkem a 17'' koly na O3 i O3FL se nic takového neděje. Takže nejspíš kombinace běžných pružin a vyššího profilu pneu

beastar
27. listopadu 2022, 18:54
0

Já to mám z nějakých tří aut malé TDI, malé TSi, oboje tuším byl manuál a vyšší profil pneu značka co se dávala z výroby. Teď nevím. O3 rs na 17 to pravda nedělala ale zase byla neskutečně tvrdá při přejezdech příčných nerovnosti. A zároveň se trochu moc kroutila na okresce v kilo dvaceti to nebylo moc cool. Pravda je že byla z mnou řízených oktávii nejlepší.
Všechny ty základnější na běžných pružinách i pneu to dělali. Podle mě to způsobuje kombinace pneu, pružin a špatná aerodynamika přídě. S Fabií bohužel nemám zkušenosti. Kodiaq po FL. Jezdí ale na svou třídu dobře a měkce.

Be
Beran
27. listopadu 2022, 20:59
1

Fabka 3 mi prijde stabilni az do maximalky. Nekolik TSI kombiku na 15“, najezdy mezi 5 a 60 tis.

Jakub Pospíšil
27. listopadu 2022, 21:48
0

Taky ji mám na 15´, je to 70kW verze (nebo kolik to má ta prostřední verze), kombík. Jako na to, jak je to levné to auto fakt funguje vcelku obstojně a naprosto chápu jeho oblíbenost.

beastar
27. listopadu 2022, 22:23
0

Co má škodovka štěstí v tomto kraji. Že opravdu není téměř člověka co by neměl osobní zkušenost. Hned ta debata dostává úplně jinou úroveň. Co do počtu kusů co, kdo zkusil atd. Mě by prostě vážně čistě odborně zajímalo, co to dělá. Za mě bezkonkurenčně nejhorší oktavie když vynechám IV. Tak trojka s 1.6 TDI na základním rozměru, manuál. Těžce v závěsu RS2 TDI PD stock.

To nejen že se vznášelo. Bylo tam dalších hodně věcí špatně. A jenom k nájezdu ty trojky sem zkoušel v zásadě všechny nové. Ta tsi měla tehdy 400km... A podotýkám že sem s tím vždycky jezdil pár dní. Nebyl to dojem z přejezdu kousek.

Jak říkám Fabie neznám. Kodiaq mi přijde teď už dobrý. Takže jestli Karoq jezdí nějak mezi tím... No každopádně jak sem psal nemám na to dobrou zpětnou vazbu. A to primárně od lidí kteří nejsou do aut zapálený. To v zeleným domku neslyší rádi.

Woyta
27. listopadu 2022, 22:59
1

S trojkovou Octou před FL jsem v německu po dálnici jel. Stejně jako v případě Karoka šlo o plně osazené auto ale ve 220kmh neměla tendenci někam cestovat. Karoka jsem musel fakt hlídat při téhle rychlosti a přišlo mi, že řízení má vůli tak1/8 otočky?

vojtacz
28. listopadu 2022, 07:35
0

Karoq s dvoulitrem a DSG mám v práci jako služebák, takže něco najeto s tím mám. A ne, rozhodně to není rodinné auto - na to je kufr dost malý, možná tak pro rodiny s odrostlejšími dětmi, ale kočárek s hlubokou korbou se tam vejde obtížně. DSG je cokoliv, jenom ne super. V režimu D je to ucukané a pomalé, v režimu S je odezva o něco lepší ale stejně ne ideálně. I obyčejná City Verso od Toyoty má plynulejší automat.

Ceníkovka milion a to máme dokonce tak bizarní verzi, že má sice panoramu, zadní výhřev sedaček a jenom parkovací senzory bez kamery. V základní modrý (která je dost odporná), protože služebák. Mno a terénní schopnosti - nezpevněné cesty, bláto a mokrá tráva mu nevadí a zvládá je. Pořád si ale myslím, že by podobnou práci zastala i Octavia Scout.

reagovat
12MM
28. listopadu 2022, 09:38
0

Já bych proti tomu plavání namontoval nějaké přítlak budící aero prvky, neboť zjevně se u standardních variant jedná o přizvedávání podvozku vlivem proudění vzduchu při vyšších rychlostech. Vedlejším efektem těch aero úprav jistě bude zásadní omezení maximální rychlosti, takže k dotčenému nežádoucímu efektu už zaručeně docházet nebude :-)

reagovat
Jokke
30. listopadu 2022, 07:48
0

Tak jsem se taky svezl, Karoq TDI DSG 4x4, v nizsi vybave pouze Style, ale trochu dovybevana. A jako vybava pekna, vsechno super. To ze auta reaguji na slapnuti plynu jak na gumu je asi uz standard, ale ten podvozek byl i na mensich kolech jak prkno. Sedel jsem i vzadu, a prislo mi to, jak kdybych sedel v prazdnym pickupu na korbe. Pricny prahy jsou vylozene lahudka, vcetne zvukoveho doprovodu. A druha vec jsou vyplne dveri. Vec ktera obklopuje kazdeho pasazera minimalne z pulky, a oni ji snad udelaj z plastu na klavesnici. Mam skodovku rad (a Karoq se mi libi, plus ma stale super system vario flex), ale todle jsem neveril, ze fakt mohou myslet vazne. Trochu me mrzi, ze to tady nezaznelo.

reagovat
Jokke
30. listopadu 2022, 07:51
0

Jenom dodam, ze to byl tedy standard podvozek, kousek s DCC na predfl se choval malicko jinak.

Ha
Habakukk
30. listopadu 2022, 13:25
0

Novinářská plná palba za mega a já se dívám na hadrové sedačky.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L 1978
Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L

1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem