načítám data...

Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

Enyaq přichází ve verzi RS i s karoserií původního SUV. Je kompromisní jako správný sporťák, nebo příjemný společník?

zobrazit celou galeriiFoto: Foto: Radek Kukuš

Enyaq je s námi na trhu už druhým rokem, a i přes váznoucí dodávky dílů a z toho plynoucí slabší výrobu a prodloužené čekací doby jde o nejprodávanější elektromobil u nás, což se díky neohrožené pozici automobilky dá čekat. O Enyaqu (věděli jste mimochodem, že název se vyslovuje Eňak?) jste si u nás mohli přečíst už mnohokrát, namátkou zmíním Františkův test základní 60  nebo Lukášův test verze 80 s větší baterkou. Od Dana jste si mohli přečíst i o verzi Coupé RS a já před pár týdny strávil den s automobilkou a zjišťoval, jak se k Enyaqu chovají v servisu. S Enyaqem jsem příliš možností se svézt ještě neměl, kromě krátkého svezení se s kouskem, který měl chvíli po uvedení na trh na pár dní Kubajs, ze kterého jsem byl docela rozčarovaný, jak moc nejede. A protože jsem svědomitý a chtěl jsem mu dát ještě jednu šanci, jakmile se objevil v kalendáři, nadšeně jsem se k němu vepsal a na testovací týden si naplánoval několik delších tras, abych jej poctivě vyzkoušel. 

Foto: Radek Kukuš

K designu Enyaqu již bylo řečeno mnoho, já k jeho příznivcům rozhodně nepatřím. Musím však říci, že verze RS a ony ostřeji tvarované nárazníky mu dost pomáhají, a z určitých úhlů pohledu mi dokonce přijde jako pěkné auto. Zadní část mi ale stále nesedí, přijde mi nedodělaná a nedokážu jí přijít na chuť. Na druhou stranu, mohlo by to být horší, třeba verze Coupé mi nesedí vůbec a přijde mi nevyvážená. Pochválit však musím barvu, zelenou Mambu. Byl jsem z ní nadšený už při představení, škodovek v této barvě příliš nepotkávám, a tak mi zatím ani nepřijde jako okoukaná. Je správně odvážná, k autu sedne skvěle a vyniknou v ní všechny křivky. Osobně bych byl sice konzerva a v konfigurátoru Mambu nezvolil, ale celý týden mi dělala radost svou zářivostí a nepřehlédnutelností. Můj názor na design však asi není úplně běžný, neboť jsem si za testovací týden vyslechl několik pochval a nespočet ohlédnutí za zářivým žabákem. 

Foto: Radek Kukuš

I vevnitř trochu Mamby najdete. Ve stejném odstínu je vyvedeno i prošívání sedaček či alcantarového potahu palubky. Po prvním usednutí si uvědomíte, jak je Enyaq neuvěřitelně prostorný. Ten dojem dělá hlavně sáhodlouhá palubní deska a nízko usazené přední sedačky. Oproti mému Passatu B8, který jsem do teď považoval za etalon prostornosti, je interiér značně vzdušnější. Sedačky v kombinaci kůže/alcantara mají příjemné boční vedení, ale nemohu říci, že by byly příjemné. Jsou naopak docela tvrdé, ale po chvilce jsem si zvyknul a ani po delší cestě jsem nevylezl z auta rozlámaný. Drobnou výtku mám pouze k volantu, který sice padne do ruky, ale použitá kůže s perforováním mi osobně nesedí a preferoval bych spíše hladší kůži, a ocenil bych odkládací prostor na brýle v místě osvětlení interiéru.

Foto: Radek Kukuš

V interiéru najdete několik různých druhů v plastu. Jasně, na zadních sedačkách už nějaké tvrdší plasty najdete, ale vepředu jsou takřka všude materiály příjemné jak na dotek, tak na pohled. Vraťme se ještě k rozsáhlé palubní desce, která skýtá několik různých druhů materiálů a pár odkládacích ploch. Osobně jsem teda nepřišel na funkci ozdobné lišty vyvedené v leskle černém plastu, ale naštěstí nijak nepřekáží a nevšiml jsem si odlesků v čelním skle, jen mi přijde tento prvek designově zbytečně rušivý.

Foto: Radek Kukuš

Oproti čtyřkové Octavii, která má design interiéru podobný, jsem nenašel takřka žádný problémový prvek, ve kterém bych našel nějaký náznak zbytečného šetření nebo horšího slícování…kromě madla zavírání dveří. Nevím, kdo ten prvek schválil, ale za celý týden jsem mu nepřišel na chuť. Zaprvé, vepředu nenajdete ošklivější plast, a ještě k tomu na něj saháte docela často. Zadruhé, nelze využívat jako “bojítko”, když jede řidič trochu svižněji. A zatřetí, při používání elektrického stahování oken si nemůžete ruku pohodlně odložit. Já chápu, že u některých věcí se funkce musí podřídit designu, ale v tomto případě mi to přijde příliš nepraktické.

Foto: Radek Kukuš

Displej infotainmentu v podobě třináctipalcového tabletu si zaslouží pochvalu. Ostatní kolegové na onen systém dost prskali, jak je nestabilní, padá a je zasekaný. Já sice z jeho svižnosti nadšený úplně nebyl, zejména při využívání integrované navigace by mohly být reakce svižnější, občas chvíli trvalo spojení bezdrátového Carplay, ale ani jednou mi systém nespadl a vlastně mě úplně neomezoval ani jednou. Velkou radost jsem měl ale z head up displeje. Ten je zkrátka boží. Nejenže je skvěle čitelný a to, co zobrazuje, si sami můžete vybrat, rozšířená realita při navigaci (bohužel funguje pouze s vestavěnou navigací, Apple Maps umí jen hloupé šipky, s ostatními navigacemi přes Carplay nezobrazuje nic) je skvělá. Pocit, že pokud nezatočíte doprava, tak do modrých šipek nabouráte, to mě bavilo a bylo to po dlouhé době auto, ve kterém jsem s radostí vestavěnou navigaci využíval jen kvůli tomu. 

Foto: Radek Kukuš

Enyaq sice neumí one pedal driving, což pro někoho může být nevýhoda, na druhou stranu nabízí adaptivní rekuperaci. Jak to funguje? Pokud jedete po silnici, kde je třeba osmdesátka a za pár set metrů je padesátka, auto vás upozorní (třeba i ve zmíněném HUD), ať sundáte nohu z plynu, a samo k ceduli dojede přesně rychlostí 50 km/h, nebo přibrzdí do ostré zatáčky či při příjezdu ke křižovatce. Umí teda i pedály přepínat v síle rekuperace a zároveň lze jezdit na režim B, kdy rekuperuje nejsilněji, ale na rovinu – celý týden jsem si tenhle chytrý systém užíval, je to až návykově příjemná záležitost. Ve spojení s prediktivním tempomatem, který si maximální rychlost též reguluje dle mapových podkladů a informací od kamer, skvělým vedením v pruzích i autonomním přejížděním mezi pruhy (funkční pouze na dálnici) jsou asistenční technologie skvělé doplňky pro řidiče, které jsem neměl ani jednou potřebu vypnout. 

Foto: Radek Kukuš

Jak jsem zmiňoval už na začátku, s "Eňakem” ve verzi 80 jsem se krátce svezl před dvěmi lety, takže nemám úplně přímé srovnání, ale verze RS není žádný loudal. Ani jednou za necelých tisíc kilometrů jsem neměl pocit, že bych potřeboval více výkonu a nijak se neomezoval ani při předjíždění. Dle čísel má verze RS 220 kW, tedy necelých 300 koní, a je to znát, i když většinu času bude mít majitel k dispozici spíše okolo 200 kW zejména kvůli ochraně baterie. Časy z nuly na sto (6,5 s) sice nijak neohromí, ale pocitově jde o ideální porci výkonu pro každý den. Každý koník navíc se sice počítá, ale na našich silnicích jsem ani jednou neměl pocit, že bych byl brzda provozu nebo nemohl kvůli nedostatku předjíždět i více aut najednou na přehledném úseku. Pouze trochu zamrzí drobné zpoždění reakce plynového pedálu, zejména ty řidiče, co jsou zvyklí na okamžité reakce jiných elektromobilů.

Foto: Radek Kukuš

Samotnou kategorií u každého elektromobilu je spotřeba, nabíjení a dojezd. Enyaq RS má modulární baterii s kapacitou 82 kWh (z toho je 77 kWh využitelných) a automobilka slibuje dojezd až 514 km. Já po týdnu zakončil test se spotřebou 21 kWh, z čehož mi vychází dojezd zhruba 350 km. Je nutno říci, že jsem s vozem jezdil relativně dynamicky, ale po Praze s lehkou nohou není problém jezdit okolo 15-16 kWh, a tak je onen slibovaný dojezd dosažitelný. Vyšší spotřebu lze očekávat na dálnici, kde jsem při rychlosti 130 km/h dosáhl průměrné spotřeby okolo 25 kWh. Dálniční dojezd tak lehce přesáhne 300 km, ale pro klid duše bych stejně více než 250 km netestoval. Osobně si ale myslím, že to není nijak omezující a stejně každé dvě hodiny z auta rád vystoupím a protáhnu se aspoň 10-15 minut, během kterých lze na rychlonabíječce díky rychlosti nabíjení až 135 kWh dodat skoro polovinu energie do baterií zpět. 

Foto: Radek Kukuš

Řekněme si to na rovinu – znáček RS je jen stupeň výbavy a nejedná se o sportovní vůz, a ač se nás marketingové oddělení automobilky může snažit přesvědčit o opaku, nejde o sporťák, a je to tak správně. Nutno podotknout, že můj vůz nebyl vybaven adaptivním podvozkem DCC. Podvozek je naladěný zejména na komfort. Já bych tedy docenil trochu měkčí pružiny, zejména v nižších rychlostech na příčných nerovnostech si Mamba trochu podrncávala, ale to už fakt rejpu a nevyčítám jí to. Pokud s autem pojedete mírně svižněji, bude ve své kůži a stane se z něj fajn parťák. Ve chvíli, kdy budete trochu více tlačit na pilu na horších okreskách, se projeví měkčí naladění a vyšší hmotnost, auto začne být trochu nervózní a zadek už nebude úplně stíhat a začnete jej trochu více lovit po silnici.

Foto: Radek Kukuš

Díky výborné stabilizaci to však v podstatě nemáte šanci poznat, pokud nepřepnete do režimu ESC Sport (ve kterém jde trochu i záď vybočit, ale nečekejte žádné zběsilé drifty), kdy je stabilizace omezená a zasáhne trochu později, ale stále velmi brzy. Enyaq RS je sice čtyřkolka s preferencí zadku, ale díky neutrálnímu a bezpečnému naladění podvozku spíše dosáhnete nedotáčivosti než přetáčivosti.

Závěr

Foto: Radek Kukuš

Enyaq je příjemným elektromobilem pro člověka, který vlastně úplně elektromobil nechce, ale v rámci ekostrategie fleetového manažera jej prostě nafasuje, nebo elektromobil chce, ale nechce se učit mnoho nového a chce auto, kterému nemusí své řidičské návyky přilliš přizpůsobovat. Ve verzi RS jde o příjemný spěchací vůz pro řidiče, kteří chtějí jezdit svižněji, ale zároveň se nechtějí omezovat zhoršeným komfortem. Pro šetřílky se svou spotřebou a hlavně cenou úplně nebude, na druhou stranu do něj v klidu posadíte celou rodinu, do zavazadlového prostoru naložíte vše, co budete potřebovat, a můžete vyrazit kamkoliv. Jen je třeba počítat s častějšími zastávkami na nabíjení, než v případě některých konkurentů…

Za skvělé fotky děkuji Radkovi Kukušovi, Radkovu tvorbu najdete na jeho instagramovém profilu @radek_kukush

Motor: zadní – synchronní s perm. magnety / přední – asynchronní
Výkon: 220 kW (299 koní)
Točivý moment: 460 Nm 
Kapacita baterie: 82 kWh (využitelná 77 kWh)
Maximální rychlost: 180 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s 
Provozní hmotnost: 2258 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 17,0 – 18,0 kWh/100 km
Spotřeba v testu: 21 kWh
Dojezd (WLTP): 504 km
Dojezd v testu: 350 – 400 km
Základní cena testované verze (Enyaq iV RS): 1 644 900 Kč

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
23. dubna 2023, 20:19
0

Spravim na tom 350km po dialnici pri taktom tom beznom 150-160 tempe? v zime?

reagovat
Marek Brunner
23. dubna 2023, 21:47
5

Ani v létě, ani v zimě :)

kotzitzaq
24. dubna 2023, 08:38
3

Tohle nedá žádný z běžně dostupných elektromobilů což ví všichni a přiznejme si, že dojezd na dálnici při rychlosti 150-200 km/h ani nikoho z vůdců nezajímá, protože to není cílem. Cílem sociálně-zeleného smýšlení je omezit automobilovou dopravu. Ekonomicky (finančním zvýhodněním neboli dotací jiných druhů dopravy) to doposud nevyšlo, tak se to provede technicky, milí svazáci. Do 200 km okolo baráku si jezdi autem, cokoliv bude nad, tak primárně vlakem. Také se mi to zásadně nelíbí, ale bohužel to tam směřuje.

BTW: Běžná rychlost 150-160 km/h očekávám bude brzy také pouze vzpomínkou. Předpokládám, že Velký bratr již plánuje, jak využít GPS modul (který je dnes v každém novém autě - proč se asi zavedl povinný eCall) na průběžnou a stálou kontrolu rychlosti. Je to jen trochu programování a pár právních úprav. Toliko černých zpráv při pondělku :-)

Sa
Sato
24. dubna 2023, 09:03
7

Urobiť z celej dialnicie jedno velké úsekové meranie nie technicky žiadny problém už dlhé roky, cca od zavedenia mýta pre nákladné autá. A nestalo sa to. Takže až taký pesimista by som nebol.

Sa
Sato
24. dubna 2023, 09:12
2

Ešte na vysvetlenie mojej prvéj otázky, ja fakt nerýpem, je to moj skutočný use case keď v piatok a nedelu večer raz za pár týžnov, presúvam rodinu z bodu A do bodu B a fakt nechem byť zavislý na tom či po ceste bude volná a funkčná nabíjačka. A ani nemám záujem ísť ecorealy 120 ako bežne stretávam tesly. A ani to tu nepíšem v zmysel "tak to si ten elektro křáp nekúpim", ale ako človek fasujúci auto pričom moj skvelý zamestnávatel rozhodol že od 2025 už kupujeme len zero emision autá. Takže ak nezmením zamestnávatela alebo sa manažmentu tento zelený mor nepodarí vykopať tak mi to reálne hrozí.

kotzitzaq
24. dubna 2023, 09:13
1

Když ten fór s GPS má tu obrovskou výhodu, že se nemusí omezovat jen na dálnice. Zatím to stále naráží na právní bariéry (proto i úseková měření jsou pouze v omezeném rozsahu). Ale to je jen otázka času a otupělosti, kdy se povede prosadit právní změnu.

MB
MBMB
24. dubna 2023, 10:30
-1

Sato: To je pak závislé na tom, jestli je/bude na té konkrétní trase nějaká rychlá nabíječka. 350 km konstantní rychlostí 160 km/h celou dobu po dálnici na jedno nabití je problém. To opravdu nedá žádné mně známé auto na trhu. Ale s jednou krátkou zastávkou už to jde, což jednou za několik týdnů podle mě není problém. Enyaq by potřeboval zastávky spíš dvě a trochu delší, protože se nenabíjí tak rychle jako ta nejlepší dnešní auta.

ro
rock
24. dubna 2023, 10:54
0

to MBMB:
Pro 100 kWh Teslu Model S by to nemusela být neřešitelná výzva.

ro
rock
24. dubna 2023, 11:02
1

to kotzitzaq:
Taky myslím, že je to jen otázka času. Přijde to brzy poté, co se zruší paušální dálniční mýto a poplatek za využití silnic se začne vyměřovat pomocí GPS. Pro všechny a za využití silnic všech tříd.

MB
MBMB
24. dubna 2023, 11:14
0

rock: Ano, na té jsem si to zkoušel na ABRP. S nějakou rezervou na dojezdu to při 160 km/h předpovídá jedno nabíjení na 6 minut. EQS s největší baterkou by na tom asi byl podobně. Úplně bez nabíjení a ještě v zimě by to byl problém, pokud by člověk opravdu trval na těch 160 km/h, proto raději píšu s jednou krátkou zastávkou, aby mě někdo neosočil.
Jinak jet 120 km/h s auty s vysokým nabíjecím výkonem je z hlediska času dojetí nesmysl. Rychlejší je jet rychle a víc nabíjet. Ale bude to pochopitelně stát vic.

Sa
Sato
24. dubna 2023, 13:28
2

MBMB: mne ale na tomto koncepte príde problémove to spoliehanie sa na to že tá nabíjačka tam bude volná (a funkčná). Aj teraz si robím zastávku, ale jednu krátku, prísť niekam, zistiť že je všetko plné a hodiť si mincov či čakať alebo to skúsiť o ďalších 50km? No thank you. Každý čas naviac je problém, nevraviac o tom, že dieťz čo mi spí v sedačke tak sa po dalšom zastavení zobudí a ideme sériu otázok či už tam sme zase odznova...
Chápem, že teraz asi nie je s obsadenosťou taký problém, ale o tie dva roky ako začnú (bohaté) korporácie kupovať EV vo velkom tak táto funny infraštruktúra nebude stačiť.

MB
MBMB
24. dubna 2023, 15:58
-2

Infrastruktura poroste s počtem těch aut. Ale samozřejmě to není dokonale synchronizované a místy může být napřed jedno, nebo druhé.

beastar
24. dubna 2023, 18:21
3

MBMB: Tak určitě. Infrastruktura poroste s ochotou to dotovat z dotací EU a obecně veřejných peněz. Což vy progresivní socialisti umíte z cizího rozdávat skvěle. Takže výjimečně máš trochu pravdu.

riderhenry
24. dubna 2023, 21:38
1

Sato: Úplně bych nesouhlasil, úsekové měření by bylo (minimálně na dálnicích) už celoplošně dávno, kdyby to bylo z pohledu politických preferencích průchozí. Ostatně ono se o tom i s mýtnými branami mluvilo, ne že ne. Takové mediální oťukávání. Ale lidi ještě nebyli dostatečně zpracovaní, aby o to byl zájem. Podobně v Brně, v rámci rekonstrukci tunelu, někdo "omylem" (v rozporu s povolením PČR) do tunelu nainstaloval úsekové měření. Pak to "prasklo" a nějak vyšlo najevo, že to tam občané nechtějí, překvapivě. Tak tam ty kamery prostě zůstaly, však se budou za pár let hodit. A co myslíš, šel si někdo za ty statisíce/jednotky miliónů, které tam navzdory nadřízené instituci proinvestoval, sednout nebo alespoň byl vyhozen? Asi ne. Je to taková hra typu "my za vaše prachy děláme jen to nejlepší pro vás coby společnost, akorát že vůbec".

VK
VK
25. dubna 2023, 09:44
0

Na dálnici se stopadesátkou by s M3 byl dojezd tak ani ne 200 kilometrů, s Enyaquem ještě asi míň. Doporučení jezdit s kapacitou baterky 20-80 % je pořád hodně omezující.

ro
rock
25. dubna 2023, 09:56
0

Je to doporučení. Pokud na to není vázaná záruka, tak jako by to nebylo. Žádný výrobce přece nemůže seriózně očekávat, že si zákazník koupí drahé auto s už tak kompromisní mobilitou a pak bude dobrovolně -na základě pouhého doporučení- využívat jen 60 % dojezdu?

MB
MBMB
25. dubna 2023, 11:06
2

Tam jde i o to, aby to auto dlouho nestálo na 0 nebo 100 %. Ideální stav je, když člověk při těch průměrných denních nájezdech nabíjí pravidelně při parkování třeba do těch 80 %, protože nepotřebuje plný dojezd, a nevyjiždí to pravidelně do až do nuly. Nabít to před delší trasou na 100 %, vybít to skoro až do nuly a hned připojit na nabíječku, ničemu zásadně nevadí.

VK
VK
25. dubna 2023, 11:39
0

Vzhledem k tomu, že mi to na 20-80 právě tak vyjde do práce a zpátky, tak to tak dělám.

Moc rád bych věděl, co nakonec likviduje baterku víc. Jestli přebíjení přes 80 %, nebo rychlonabíjení v oblasti kolem středu kapacity.

ro
rock
25. dubna 2023, 12:59
0

Kdybych si měl tipnout, tak doporučení "nabíjejte do 80 %" vychází rozhodující měrou z marketingu. Nedají se totiž garantovat ty úžasné nabíjecí rychlosti z prospektu, tak výrobci raději dělají, jako že zóna 80-100 % ani moc neexistuje.
Ale vzhledem k tomu, že udávaný maximální dojezd s touto zónou kalkuluje, tak zase nemohou její využití zakázat. Tak vydají "doporučení".

MB
MBMB
25. dubna 2023, 14:26
2

To jsou dvě různé věci. Čas nabíjení se skutečně obvykle udává do 80 %, což ten čas pochopitelně výrazně vylepší oproti 100 %. Na druhou stranu to je realističtější, protože do 100 % v praxi nikdo na rychlonabíječce nenabíjí právě proto, že je to pomalé. Ale záleží na nabíjecí křivce daného auta, některá se nabíjí ještě relativně rychle i nad 80 %, u jiných je lepší jet dál klidně už při 60 %.
Doporučení využívat jen 20 - 80 % souvisí se stárnutím baterie. Dvě dobití z 25 % do 75 % jsou šetrnější než jedno nabití z 0 % do 100 %. A čím kratší dobu je ta baterie v těch extrémních hodnotách, tím lépe. Ten způsob cyklování dokáže tu životnost ovlivnit dost zásadně.

je
jerry
24. dubna 2023, 07:57
3

Nabíjení každých 250 km je omezující. Protože musím zastavit na místě, kde je nabíječka. S benzinem či naftou si zastavím, kde chci já. A o tom to celé je. Chci aby sloužilo auto mně a ne opačně. Notabene auto za skoro 2 miliony.

reagovat
Be
Bernard L.
24. dubna 2023, 15:28
0

S tou cenou pořizovací cenous souhlas. Ale pokud mne dochází nafta nebo benzin tak musím taky zastavit tam kde je čerpačka ne tam kde chci já. Jasně, je to o něco méně často a i na kratší dobu (pokud netankuji u Ona). Zase oproti nabíjení ten čas při tankování nelze využít na jiné činnosti (svačina, močení, protáhnutí se), které tedy nemusím vždy po tankování ropných paliv dělat, avšak většina lidí to na dlouhých trasách spojuje.

MB
MBMB
24. dubna 2023, 15:51
-7

Všemu člověk musí nějak sloužit výměnou za to, že to pak nějak slouží jemu.
Pokud někdo nabíjí většinou doma, tak zase vnímá jízdu na čerpací stanici jako "sloužení" autu. A dala by se vymyslet celá řada dalších příkladů, kde je otravnější jedno, nebo druhé. Například z hlediska údržby, nebo samotné jízdy. Třeba taková jízda autem s manuální převodovkou je při běžné přepravě "sloužení" jak vyšité.

beastar
24. dubna 2023, 18:19
3

Mbmb: To je zase žvást. Benzinka je na každém rohu. Když s autem jezdíš tankování zabere asi tak 5 minut. Manuální převodovka je součást ovládání vozu takže o sloužení nemůže být řeč. A důležitý je ten poměr údržba a používání.. Ideálně ve prospěch používání.

A vůbec co tady prudíš. Máte dneska sraz v Berlíně. Nebo už tě taky odřízli i s kusem asfaltu.. Tyhle tvoje bláboly z používání EV opravdu lepší a kvalitnější záležitost neudělají.

Opelfahrt
24. dubna 2023, 18:41
0

Jsem se zasmál. Řazení manuálem je tak zažitá a automatizovaná činnost, že tomu supervýkonnému počítači, totiž lidskému mozku, odebírá naprosto minimální zlomek energie, kterou potřebuje na řízení a neustálé vyhodnocování situace v provozu. Ledaže by člověk měl odepsané koleno jako tady kolega ve vlákně a z toho důvodu si nemohl dovolit jezdit s Viperem.

MB
MBMB
24. dubna 2023, 19:29
-4

To není a priori automatizovaná činnost, nejprve musí člověk najezdit poměrně dost kilometrů, aby si to zautomatizoval. A každý z nás určitě zná někoho, kdo s tím trochu bojuje dodnes.
Pointa je, že se to musím naučit a dělat nějakou nepotřebnou činnost navíc, aby se to auto rozjelo a jen jelo dopředu. Tím se tomu autu člověk musí přizpůsobit a rétorikou prvního příspěvku mu to auto neslouží, jak by mělo, ale řidič slouží jemu nějakými úkony, které nikdo dobrovolně nechce dělat, pokud by nemusel.
Nebo obrácenou logikou, elektromobil člověku usnadňuje řízení a tím mu slouží lépe. A v něčem třeba zase hůře. Zjednodušovat to na to, že jen proto, že se elektromobil musí nabíjet, tak majiteli neslouží, mi přijde poněkud zjednodušený, a proto jsem reagoval.

je
jerry
24. dubna 2023, 21:02
2

Šlo o srovnání četnosti a délky nabíjení versus tankování při násobně vyšší prodejní ceně bateriáku a finanční náročnosti provozu spalováku a bateriáku prakticky stejné.

beastar
24. dubna 2023, 21:22
2

:D Jestli těm věcem co sem píše věří. Tak je to o to horší. Bohužel na trolling už to nevypadá. Hrozný na tom je že takový lidi vstupují do debaty o autech a problematice kolem nich.

S.
S.h.I.t.
25. dubna 2023, 07:27
7

MBMB a jeho neustale elektrozvasty na pockani... Tyhle zaryty elektrofanatici, to je otresnej mor.

beastar
25. dubna 2023, 13:16
4

Místní progresivní mládež a rozhodnutí podporovatelé elektromobilních zítřků už tady sází mínusy. Wohoo.

Liqid
24. dubna 2023, 08:20
0

Zajímalo by mě dojezd, pokud jedu po dálnici 200 km/h. Bude to alespoň 100 km?

reagovat
M1chal
24. dubna 2023, 08:32
12

kedze maximalna rychlost je 180kmh, tento problem mat nebudes :D

je
jerry
24. dubna 2023, 21:21
1

Na trase Kufstein - Rozvadov jezdím kolem 160 až 200 km/h, někdy i víc, když je volno, někdy méně, když je limit rychlosti. K tomu klima nebo topení dle potřeby. Kolikrát bych nabíjel Eňáka na těch 300 km? Stačilo by 3x?

VK
VK
25. dubna 2023, 17:09
1

Tak jasný, kdo jezdí Kufstein - Rozvadov víc jak párkrát ročně, pro toho elektrika pořád není.

beastar
24. dubna 2023, 08:34
4

Ta barva mi rve oči. Na živo snad ještě víc než tady. Jinak typicky problém dnešních EV v jednom jediném autě. Dojezd nic moc, cena vysoká, oproti alternativě v podobě spalovací stodoly za 1,7 nic moc. To jde koupit za míň ten úplně nejvíc for "škodovkář" RS edizione Kodiaq. Vzhled nechám stranou jen podotknu, že za mě to vypadá stejně divně jako korejské kreace na začátku milénia. A 180 kmh Vmax je vtipný v tom smyslu že když se na to člověk dostane a chtěl by tak jet bude mít dojezd asi tak 80-110? Když vypneš palubní přístroje. Jasně 180 skoro nikde nesmíš ale prostě to jezdíš protože někdy to jde že jo... Bůček taky není zdravej a občas ho sežereš.. Prostě vítej Europe ať tvůj pokrok září mezi hvězdy stačí vrazit už jenom ten srp a kladivko. A možná kružítko ať má svoje i ta pracujicí inteligence. Jako ředitelský služebák to špatný nebude. Pořád budeš moc říct když se zdržíš ráno se šlapkou v hotelu, že si meeting nestíhal protože si musel nabíjet a u Hiltonu je jen pomalá nabíječka.

reagovat
esmo
24. dubna 2023, 08:41
1

Styděl bych se s tímto parkovat před Hiltonem, ale jinak souhlas :D

beastar
24. dubna 2023, 10:18
0

Hilton je z praxe. Fakt je že škodovku ještě takovou tam člověk opravdu moc nezahlídne. Kdo ví neznám všechny Hiltony na světě :D Někde bych se nedivil kdyby to měli v normální barvě jako taxi.

HeavySmoker
24. dubna 2023, 10:57
4

esmo: Ide recesia, pán riaditeľ sa bude musieť uspokojiť s hotelovou značkou "by Hilton", tam ten svietivo zelený krám bude ako doma. Včera som videl v ČR pokrok nabíjacej infraštruktúry, keď aj štandardný aparthotel v Mariánskych lázniach umožňuje klientom z prvého nadzemného podlažia vyhodiť kábel pre Teslu zaparkovanú na chodníku. Musel som ten moment zväčšniť aj na fotke pretože budúcnosť je konečne tu.

ro
rock
24. dubna 2023, 11:05
6

Být řidičem té Tesly, tak bych se propadl hanbou, pokud bych musel svoji mobilitu řešit takhle nedůstojně.

sheogh
24. dubna 2023, 11:43
0

No co, vzdyt je to genialni, kdyby mu dosel benzin, tak si ho takto snadno na ucet hotelu nedoplni a musel by potupne pres mesto s kanystrem 😂😂😂

riderhenry
24. dubna 2023, 21:59
1

sheogh: Nebo by zavolal asistenci. A ta by mu kanystr dovezla (a možná to i borec naplní za řidiče, nemám zkušenost). Za to když dojede dieslagregát, aby ti dobil elektromobil v centru historického města, to je teprve frajeřina :D

Lukáš Naske
25. dubna 2023, 09:01
0

Proč hned všichni přemýšlí nad dieselagregátem? Nestačilo by aby třeba přijel nabitý IONIQ 5 (nebo podobné auto), který umí V2L a prostě částečně Teslu dobil? Stačí pár minut aby docukla k nejbližší nabíječce a je to.

ro
rock
25. dubna 2023, 09:29
4

to Lukáš Naske:
To proto, že i ty kabely natažené z oken se vždycky braly tak trochu jako katastrofická nadsázka (s tím, že propagátoři elektromobility na to vždycky kontrují, že se TO vyřeší jinak, líp a elegantněji) a pak to člověk vidí na vlastní oči v kombinaci s ne úplně levným hotelem a ne úplně levným autem. To už pak nepřekvapí ani ten dieselagregát.

beastar
25. dubna 2023, 13:21
3

Jasný přijede vejda s agregátem. A eko super mobilita pokračuje. Jakápak škodlivá tsi nebo osmiválec na benzín.. čirý pokrok. A pane Timmermans jak to budeme dělat až takhle k tomu hotelu přijede těch lidí EV dvacet? No to hošku nepřijede neboj. My máme plán ostatní dojedou vlakem (bez zpoždění možná) A kde se na to vezme ta elektřina když soudruzi v NSR ruší jaderné elektrárny? A nejen tam. Inu to bude vše z obnovitelných zdrojů. Vítr, slunce (v půlce EU už svítí minimálně) Nevadí stejně aut bude třetina protože ani na tuto škodovku. Ani na Teslu od hotelu spoustu lidí nemá... Už dnes natož zítra...

riderhenry
25. dubna 2023, 14:05
0

Lukáš Naske: Asi proto, že jsem ještě nic takového nikdy neviděl, zato nabíjení elektromobilu agregátem ano, a to vícekrát.

Vapno92
26. dubna 2023, 07:54
0

Hej ja napríklad nemám problém s niečím ako je Renault Zoe. Druhé až tretie auto do rodiny za predpokladu, že to máš kde nabíjať, prípadne v aplikáciách, kde to dáva význam (rozvoz pizze napríklad.) atd. atd., autíčko je malé, šikovné, pomerne pekné, využiješ ho tam, kde to má význam, okrem toho sa mu nedá nič vytknúť, je to niečo ako Twingo prvej generácie.
Ale také odporné, hnusné, arogantné a nepriateľské veci, ako je napríklad Enyaq, to je presne tá odvrátená stránka elektromobility. Ak je to naozaj to, čo si väčšinová spoločnosť žiada, tak nás ozaj nejaká svetlá budúcnosť nečaká...

RBMK
28. dubna 2023, 14:02
0

Ze zkušeností s lithiovými bateriemi si říkám, za jak dlouho budu měnit baterii, když to každou cestu několikrát nabiju na rychlonabíječce. Těm 15 minutám se mi nechce věřit. Ta hmotnost je jak moje 4x4 plný palet na spálení a ta cena je úplně šílená.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem