načítám data...

Silviiny deníky 2: První střet…doslova

Jak jsem již naklepl v minulém kole, jedu si pro své nadcházející auto do míst, kterému se mnoho lidí při nákupu vozu raději obloukem vyhne.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pro ty co strávili uplynulý týden v jeskyni (nebo prostě nebyli na Autíčkáři) první díl k přečtení zde!

VIN bylo prověřeno. Polák byl domluven. Peníze byly směněny. A já pociťoval zvláštní směs odhodlání a nervozity, když jsme brzy ráno po noclehu v hotelu, kde se zastavil čas v roce 1985, překročili polské hranice. Zpočátku jsme cestou od hranic do Krakowa chtěli počítat obchody s nábytkem u silnice, ale když jsme překročili první tisícovku, přestalo nás to bavit. Co mají ksakru Poláci s nábytkem?!

Tak či tak jsme odolali pokušení koupit si alespoň taburet a zdrženi kolonou jsme těsně po smluveném čase dojeli na smluvené parkoviště. A tam stála. Zelená, jako z těch obrázků, na které jsem koukal na internetu. Nic jiného se vlastně ani nepřipouštělo, koneckonců, byl to inzerát na konkrétní auto…

Hned záhy se odkudsi vynořil usměvavý Lukasz a první potlapkání ve mně konečně zadusilo obavu z toho, že se setkám s podivným individuem-překupníkem. Lukasz byl docela fajn chlapík a dokonce i důvod, proč auto prodává, zněl poměrně rozumně. Ten důvod se narodil pár měsíců zpátky, a jelikož se jednalo o malou holčičku, která by své první zážitky v benzínem provoněné Silvii asi úplně neocenila, padlo nesnadné rozhodnutí, že musí Nissan ustoupit racionálnějšímu vozu.

Lukasz těkal pohledem mezi mnou, mými kumpány a autem. Jeho představa mojí návštěvy byla vcelku jednoduchá. Čekal, že přijedu, naprosto se rozplynu nad krásou prodávaného auta, vytasím připravené peníze a bez dalších prodlev si to pomašíruji směr zpátky domů. Bohužel pro něj, takhle jednoduché to se mnou neměl.

Lukasz čekal, že uvidím auto, jež je v jeho očích dokonalé. Já viděl popraskané přední lízátko, puchýřek v laku, propíraná kola Rota, která byla do originální kastle zcela očividně příliš široká, zadní brzdy na výměnu, popraskaný kryt pod motorem a pár dalších drobností, které však náleží k autu, kterému táhne na dvacet. Že se Lukazs ve zprávách dušoval, jak je auto stoprocentní a senzační? To jsem bral pochopitelně s rezervou…

Měl jsem tedy první obrázek auta, které je jako celek velmi solidní, ovšem rozhodně ne bez práce a bez investic. Následovala úzkostlivá kontrola všech čísel na autě, poslech motoru, k němuž jsem neměl pražádné výhrady, a konečně i krátká testovací jízda. Auto působilo na silnici vcelku solidně, řízení i podvozek bez vůlí. Motor šel kultivovaně, a jakmile zafunělo turbodmychadlo, předvedl velmi mocný zátah, doprovázený podobně mocným řevem ze zakázkového výfuku. Na druhou stranu se při brždění projevovaly drobné vibrace do řízení a zezadu z kufru se ozývalo rachtání, ze kterého se posléze vyklubala pera zvedající víko kufru.

Auto je tedy bezesporu pěkné, funkční a rozhodně nepůsobí, že by nemělo dojet oněch 600 kilometrů, co stálo mezi mnou a domovem. Verdikt? Chci ho, ale ne bez výhrad. Lukasz sliboval stoprocentní auto za sto procent svojí určené ceny. Auto ale stoprocentní není a tak chci vidět, o kolik procent ustoupí on. Moje nabídka se mu zprvu nezdá, ale rychlý výčet závad a jejich předpokládaných cen ho obměkčí. Ani jednou přitom ale nemám dojem, že by se mnou chtěl vyběhnout. Je to očividně poctivec, ovšem autům a jejich mechanice zase tak perfektně nerozumí, takže je místy překvapen, co všechno jsem odhalil. Patrně jsem toho odhalil víc než jeho mechanik, nicméně nabývám dojmu, že ten svou práci tu a tam poněkud odbyl.

Cena je tedy domluvena, smlouva podepsána a bez peněz v náprsní kapse si náhle připadám výrazně „lehčí“, což by odpovídalo. Na další, legislativní část kupní procedury jsem se těšil úplně ze všeho nejméně. Jsem skálopevně přesvědčen, že moje osobní peklo vypadá jako úřad se spoustou přepážek a lidí, kteří žmoulajíc lístečky v rukou hypnotizují číselnou tabuli. Bohužel nebylo zbytí, neb já byl od začátku rozhodnut, že chci celou akci Silvia zmáknout na jeden zátah. Hurá tedy na úřad.

Navzdory obavám probíhalo na krakowském registru motorových vozidel vše až obdivuhodně rychle a hladce. Svůj podíl na tom měl i Lukasz, kterého už jsem zdržoval déle, než očekával, takže byl stále nervóznější a uspěchanější. Každopádně za slabou půlhodinku jsem měl v ruce převozní SPZ (které v Polsku stojí oproti Německu naprostý pakatel), rozhodnutí o vývozu vozidla a také „Kartu Pojazdu“, která v Polsku funguje jako velký techničák a zajímavé na ní je, že v ní vlastně vůbec nic není.

Lukasz nás zavede ještě do garáže, kde si beru druhou sadu kol, a následně mi už v téměř šíleném spěchu podává ruku, usedá do služební Audi a mizí v dáli. V poklidu nakládáme kola, jemným poklepáním opravujeme první závadu mého nového auta v podobě nesvítícího světla a vydáváme se na cestu.

V neznámé krajině Malopolského vojvodství, v prastarém japonském autě, které neznám, ale dal jsem za něj hromadu peněz, mě zprvu poněkud jímá hrůza. Silvie ale naštěstí nevypadá, že by měla v dohledné době předvést nějaký zádrhel a tak se postupně házím do klidu a užívám si jízdu ve svém novém, hlučném, ale v danou chvíli samozřejmě naprosto úžasném autě. Hrozně rád bych teď napsal už jen to, že cesta proběhla v pohodě a že v motorestu u Vysokého Mýta mají výborná žebra. Bohužel takhle snadné to nebylo.

Znáte to, když jedete někam dvěma auty naráz a vtipkujete na téma, za jaké idioty byste byli, kdybyste se navzájem nabourali? Mně se to opravdu podařilo…

Jel jsem jako druhý z naší dvoučlenné kolony, když v tom náhle na nájezdu na dálnici, za zatáčkou s protihlukovou stěnou, přesně na začátku připojovacího pruhu, stála bez zřejmého důvodu paní v malém červeném autě. Prostě se asi rozhodla, že to bude fajn místo, kde lze stát a koukat „do blba“. Kamarád jedoucí přede mnou si jí stihl všimnout čas a dobrzdit. Já jsem na kratičký okamžik nedal pozor a těsně nedobrzdil. No nic…holt jsme na další pumpě připevnili krajní pozičku „drcpáskou“ zpátky do blatníku, na prasklý nárazník to nejede a plechům se naštěstí vůbec nic nestalo.

Ve výsledku nejvíc utrpělo moje ego, neboť jsem musel zbytek cesty absolvovat s vědomím, že jsem si „rozbil“ svoje nové auto. Každopádně se jedná o moji chybu a pro nepozornost neexistuje výmluva, nicméně té paní na začátku připojovacího pruhu bych tímto rád z celého srdce poděkoval…

Dál už ale cesta probíhala opravdu v pořádku a i ta žebra byla vskutku vynikající. Jen se tam na ně budu muset stavit ještě někdy jindy. Za daných okolností pro mě totiž měla jistou pachuť toho, že si je vůbec nezasloužím.

Tak to by bylo – Silvie je konečně opravdu doma. A příště už zase o tom, jak probíhal první servis a přihlášení.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
23. března 2017, 11:08
2

Super článek,ale za ten nárazník bych si ho vyškub :)

reagovat
Viper
23. března 2017, 11:22
2

To jsem myslel, že taky udělám...

Vavris Vavrisovic
23. března 2017, 12:54
0

Kolego, proč jsi vlastně řešil převozky? Z Polska se dá přece odjet na původních rz.

Viper
23. března 2017, 13:21
1

To ano, jenže to by tam musel u původního majitele zůstat techničák, on by ho musel odhlásit na mě a poslat mi ho do ČR. A já byl tak nějak klidnější, když byla tahle část vyřízená rovnou na místě a já už frčel se vším potřebným.

jagy
23. března 2017, 14:01
0

To neni pravda. Staci si vzit od nej vsechny doklady a u nas si to prihlasis. Nejspis si to pak CZ vs PL urad mezi sebou vyrobna. Dovezli jsme tak skoro 10 aut, vse v poradku...

Je to tak dobre, kdyz se kupuje auto mimo uredni dny/hodiny nebo se nechce zdrzovat na urade.

Gr
Grunger
23. března 2017, 13:41
0

Jaká tedy byla cena? :)

reagovat
Viper
23. března 2017, 13:43
1

To si s dovolením nechám pro sebe :-)

Gr
Grunger
23. března 2017, 13:48
0

Dobře, stejně by mě to ale zajímalo :D zvažoval jsem též starší JDM ale jelikož nemám podmínky k tomu si dělat opravy sám, tak půjdu asi do Toybaru ačkoli to taky bude zábavné financování. Jinak pěknej článek. Těším se na další díl.

Trinom
23. března 2017, 19:00
0

Hádal bych nějakou vyšší dvojcifernou v tisících v přepočtu na naše.

jo
johan
23. března 2017, 21:47
0

tak to si trochu podcenil

Woyta
23. března 2017, 23:15
0

Slusna S13 se pohybuje dnes bezne kolem 150k. S14 se porad drzi kolem 200k. S13 stoupa S14 stagnuje.

krab
23. března 2017, 13:44
0

Výborná story a gratulace k nevšednímu japonskému sporťáku. Naraženej nárazník je teda smůla, ale tak to se spraví. Jsem zvědavej na zážitky a jízdní dojmy. Nikdy jsem v 200SX nejel, tak mi docela chybí představa jaké to je.

reagovat
Lu
Lubka
23. března 2017, 13:49
0

Asi před týdnem, jsem přesně takovou potkal v Bechyni. Bílou zase potkávám každý den v Opařanech :)

reagovat
Si
Sieben
28. března 2017, 23:37
0

Ta bílá jezdí i trasu Tábor - Bechyně celkem pravidelně :) nejde přehlédnout ;)

Kryton2X4B-523P
23. března 2017, 13:54
0

Něco podobnýho se nám povedlo, když jsem si jel do Brna pro svojí Calibru. Sbalil jsem kamaráda, pro sichr jsme vzali lano a tak kdyby mi ten můj novej zázrak někde kleknul a jeli jsme. Dopadlo to tak, že moje Calibra dojela bez jediného zaškobrtnutí, zato kamarádova nás dvakrát vypekla na dálnici, protože prostě odmítla jet a dopadlo to rychlou diagnostikou jednotky na odpočívadle a vadnou lambdou. Vyřešeno odpojením lambdy a spadnutím jednotky do nouzového režimu. Takže kupodivu auto, pro které jsem jel bylo v pohodě a málem jsme s ním táhli náš původní odvoz :D. Teď se ta moje krasavice chystá na menší renovaci a doufám, že na nějaký kafe a káry už se s ní budu moct přijet pochlubit ;-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. března 2017, 16:58
0

Tak gratuluju k novýmu povozu. Ťukanec naštve, ale holt se nedá nic dělat. Horší by bylo, kdybys to cestou domu zrušil úplně.
Naživo jsem 200SX asi ještě neviděl, tak jsem zvědavej, až se s tím někdy objevíš na Kafe & Káry. A udělej pořádný fotky interiéru, ať se můžu pokochat tou krásnou hnědou kůží. :-) A ideálně i nějaký to videjko by to chtělo. :-)

reagovat
Pochtli
23. března 2017, 19:34
0

Tenhle blbý pocit a zkaženou radost z "nového" auta znám taky - po 14 dnech od koupě auta nám bok odrbal debil s kamionem, protože si rovnal zatáčku v zúžení..

reagovat
vi
vita
24. března 2017, 00:47
2

Recenze jak z nornika, prej: Jak si dotáhnout Silvii z Polska :-D
Každopádně, na druhý díl jsem nemohl dospat.díky.

reagovat
Boris
24. března 2017, 08:47
0

Rovněž gratuluji ke krásnému autu. Pro mě dokonce úplně novému a to jsem už jezdil vším možným. Za fotky interieru se rovněž přimlouvám, Knightrider mi to vzal přímo z klávesnice. Cena takového auta by mě opravdu zajímala. Kdyby jsi mi jí prozradil třeba do zpráv,byl bych opravdu rád ale samozřejmě respektuji,pokud si tuto informaci chceš nechat pro sebe. Přeji spoustu šťastných kilometrů. :-)

reagovat
sumy
24. března 2017, 14:22
0

Ta nervozita... jsem si vzpomnel na koupi pajera. Ve Varnsdorfu, od hnedocecha, technickych "much" jak na mrtvy krave, vyber na trhu v CZ minimalni a cena podezrele nizko. Ani to na sebe nemel prepsany a majitel v TP Autodiscont :-) Proste vsechno spatne, vsechno rika nech to bejt... Ale ted uz s klidem muzu rict, ze to byl sakra dobrej "kauf"
Gratulace ke krasnymu a neobvyklymu autu.
A s tim poskozenim neveho... minuly mitsu mi "opravil" traktor s pluhem 14 dni po koupi. Ufo mi hned prvni tyden zrychtovala vichrice sterkem a civu, co jsem si koupil pred mesicem bez jedinyho skrabanecku jsem rovnou podepsal na hrane narazniku... Tak zivot choda :-)

reagovat
Franz Kafka
24. března 2017, 14:40
0

Ta lapálie s tou nehodou je v pohodě. Dopadl jsem v Mnichově mnohem hůř. Koupil jsem si Audi u prodejce a na převozkách vyrazil hrdě domů. První zatáčka za rohem od prodejny a já zastavil na zastávce, že se podívám do mapy (ano navigace v té době nebyla úplně povinnost) Jak vyjedu z města. V tom jel zezadu autobus tak se rozjíždím slepý úhel a bum. V pruhu jela Omega s řidičkou na zkušební jízdě na "celních značkách". Takže paráda auto zničené, Omega z Tureckého bazaru a já převozní značky. Radost pohledět navíc bylo asi +40 v centru Mnichova. Jeden z nejhorších dnů v mém automobilovém životě. Byla to prostě moje vina. Kombinace nadšení z nového auta, nepozornosti a potřeby být už doma udělala své. Je to dávno, ale pořád mě to štve. Ještě že to dopadlo takhle dobře a auto to schytalo jenom opticky.

reagovat
sheogh
24. března 2017, 18:19
0

Silvii jsem jeste nepotkal nazivo, ale teda je to kus i na fotkach :-) gratulace k dobrymu kaufu :-)

A co se divam, je jich fakt pomalu. I tady je jedna krasavice :-) ww.autoscout24.ch/4635780

reagovat
Viper
25. března 2017, 07:26
0

Ta vypadá naprosto parádně, o tom žádná. Ještě aby ne za bezmála půl mega...

Sm33C
29. března 2017, 08:48
0

Super čtení a velká gratulace. Silvie je jedno z mála JPN kupe, které sem hodně chtěl. Jinak moje zkušenost s koupí auta v Polsku taky nebyla tak špatná jak většina popisuje a to sem kupoval v bazaru, na druhou stranu asi není správné hodnotit stav, když auto šlo za 2 měsíce do světa. Horší zkušenost sem měl když se v polské inzerci objevil Cayman S původem z ČR. Při dohledávání historie sem zjistil, že měl jednu nehodu za 21tis euro a pak druhou za 27tis euro, která byla totálkou a pak to někdo exportoval do Polska.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem