načítám data...

Ptejte se: Střední třída za 350 tisíc

Střední třída, maximálně 8 let stáří a cena do 350 tisíc korun. Jaké jsou v tomto případě možnosti?

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Zdravím Vás,

jelikož moje stařičká benzínová Mazda 323 BJ 1.4 už dosluhuje, je na čase se začít dívat po novém lepším daily voze. Komu jinému vznést dotaz, než lidem pohybujícím se okolo aut ;-) V následujícím textu se budu snažit shrnout moje vize, dojmy a pocity, co by mělo moje nové daily auto mít a tak nějak všeobecně se budu snažit podchytit ty hlavní body a vypsat aktuální dosavadní kandidáty.

Po osmi letech ježdění v jednoduché leč spolehlivé Mazdě 323 nastává čas na to, abych si užil větší komfort a větší výkon motoru, plus ještě více prostoru jak na zadních sedadlech, tak v zavazadlovém prostoru (tím lehce směřuji ke karoserii kombi). Za rok najedu cca maximálně 10 000 km, takže si někde vzadu ve své hlavě stále vypínám možnost vozu s naftovým motorem. Nicméně jedna varianta tu ještě je, ale o tom později. Hlavní body, od kterých se lze odrazit: rok výroby vozu od 2013 a novější, vůz střední třídy, cenovka do 350 000,-, ideál benzín, s pěknou výbavou a dostatečně silným motorem (třeba 1.2-1.4 Turbo benzíny bych škrtnul)

Foto: wheelsage.org

Netajím se s tím, že mám rád japonská auta, takže 80% mých dotazů bude směřovat na vozy ze země vycházejícího slunce. Začnu Mazdou 6, rok 2013-2015, benzínový motor 2.0 Skyactiv, líbí se mi obě karoserie, jak sedan, tak kombi, líbí se mi atmosférický motor (spolehlivost i relativně asi i dobrá spotřeba) a hlavně je to Mazda, moje srdcová záležitost již od mých 18 let, kdy jsem udělal ŘP. Z čeho mám trochu obavy, je antikorozní ochrana karoserie, slabší výbava (mnoho vozů co jsem koukal, nemá třeba přední sedačky v elektrice), bojím se i většího hluku v kabině (kamarád má Passata 2012 120 kW DSG nafta a vevnitř opravdu není moc velký hluk, jak od motoru, tak aerodynamický)

Další kandidát je Honda Accord, s motorem 2.4 VTEC, u toho mě trochu odrazují vyšší ceny (je to přeci jen Honda), trochu více spartánský interiér, řekl bych, že tam trochu stále zamrzli v letech 2002-2008, ten design se moc neposunul, v podstatě ani nevím, jestli bych chtěl verzi Type-S, to je snad menší výbava jak Executive.

Pak tu mám menší dvojskupinku Lexus/Toyota, tak konkrétního kandidáta nemám, Avensis se mi moc nelíbí designově ani výběrem motorů  a nějaký vhodný Lexus je těžké v mých požadavcích vybrat-sehnat.

Foto: wheelsage.org

No a na závěr si skočím do Evropy, k severskému Volvu V60, tam se mi celkem zamlouvá ten motor D5, dieselový pětiválec. V kombinaci s výbavou R-Design/Polestar je to skvostná kombinace, ale jako negativum vidím lehce vyšší provozní náklady oproti Japoncům, dražší díly a servis. Nicméně image, design i výbava super, alespoň tak to na mě působí z obrázků a inzerátů.

Tak tj. můj výběr, pokud byste něco ještě doporučili vy, budu jen rád, jen prosím asi nic z koncernů VW a PSA, to jsou značky, co mě moc nezajímají, nepřitahují. Ve výběru daily nechci být zcela zarytý  japanofil, jen jpn auta budu lehce preferovat. Ale jak říkám, zajímavému námětu se nebudu bránit ani z evropských značek, určitě vás něco napadne a bude to splňovat moje požadavky.

Děkuji za přečtení a čas věnovaný mému dotazu.

S pozdravem Libor Vondrák

Foto: wheelsage.org

Ahoj Libore,

Děkujeme za dotaz a rádi i zkusíme s výběrem pomoct. Musím říct, že mě těší volba auta střední třídy. Tahle kategorie má čím dál méně zákazníků a jednotlivé automobilky se pomalu, ale jistě z této kategorie stahují. Osobně si myslím, že je to trochu škoda, středně velká auta mají stále co nabídnout. Nicméně neztrácejme čas rozjímáním a pojďme se podívat na tvé favority.

Foto: wheelsage.org

Mazda6 je zcela pochopitelná volba. Pokaždé, když někdo shání auto tohoto typu, bývá šestka na předních příčkách seznamu kandidátů. Tím spíš, pokud se upřednostňuje zážehový motor. Mazda6 skvěle jezdí, stále dobře vypadá, je prostorná a v benzinové variantě i velmi spolehlivá. Na první pohled se zdá, že je to naprosto ideální kandidát a vlastně nemá smysl po jiných možnostech. Inu, jak už to tak bývá, není všechno jednoduché a i tato Mazda má své slabší stránky. A je vidět, že jsi dobře informovaný a máš přehled co a jak. Šestka má stále jisté problémy s antikorozní ochranou. Situace je mnohem lepší, než bývala ještě před několika lety, takže už nekvete na viditelných místech karoserie, jako tomu bývalo ještě u generace první. Především podvozek však potřebuje jistou péči, a pokud se jí od předchozího majitele nedostalo, může tam čekat nepěkně překvapení. Akustický komfort šestky také není zrovna příkladný, toto se výrazně zlepšilo až s posledním faceliftem, který však vyjde na jiné peníze, než je tvůj rozpočet. Stejně tak interiér před faceliftové šestky je trochu lacinější než ty pozdější verze a třeba takový infotainment je vyloženě nedobrý. Co se výbavy týče, i základní verze obsahuje vše potřebné, pokud si však chceš udělat radost lepší výbavou, musíš sáhnout po vyšších výbavových stupních, kterých je na trhu ojetin logicky méně. Pokud se rozhodneš pro šestku, doporučuji koukat po silnějším dvoulitru s manuálem nebo po dvouapůllitru. Základní dvoulitr je slabý a bývá sladěn s horší výbavou. Silnější dvoulitr je zlatá střední cesta, kdy auto nabízí rozumnou dynamiku i spotřebu a dá se najít ve vyšší výbavě. Ideálem by byl nejvýkonnější motor. Ten se pojil s maximální možnou výbavou, jede velmi dobře a spotřeba je jen o málo vyšší, než u středně výkonného dvoulitru. Na trhu ojetin je jich však nejméně.

Foto: wheelsage.org

Honda Accord osmé generace je auto, které doporučuji v podobných případech poměrně často. Hondě se podařilo vyrobit skvělé auto, za které by se nemusela stydět leckterá „prémiová“ automobilka. Má velmi kvalitní interiér, skvěle naladěný podvozek a benzínové motory jsou chloubou tohoto modelu. Především benzínová dvačtyřka stojí za to. Ani Accord však není bez chybičky. Za prvé, budeš jej velmi špatně shánět. Benzínových Accordů je na trhu málo, majitelé se jich neradi zbavují, a pokud se nějaký objeví v inzerci, bývá pryč velice rychle. Druhým problém může být vnitřní prostor, který je u této Hondy poněkud omezený. Ani kombík to nezachrání, a co se třeba kufru týče, je dokonce menší než výchozího sedanu. Daní za excelentní podvozek také bývá vyšší cena údržby. Pokud však najdeš hezký kousek a překousneš menší vnitřní prostor, pak neváhej. Accord ti bude dělat radost.

Foto: wheelsage.org

Ani Volvo V60 není špatnou volbou. Je komfortní, tiché a potěší velmi povedeným interiérem. Naftový pětiválec je charakterní, silný a spokojí se s rozumným přídělem paliva. Přesto si však říkám, jestli není škoda brát naftu na 10 tisíc km ročně. Bohužel v tomto případě není příliš na výběr, hledat benzínový motor ve V60 je jako pověstné hledání jehly v kupce sena. Samozřejmě, jak sám říkáš, náklady na údržbu budou u Volva vyšší než u Hondy či Mazdy. Ale kdovíjaká tragédie to také není.

Foto: wheelsage.org

Jaké jiné možnosti se ti ještě otevírají? Od Toyoty, potažmo Lexusu moc na výběr není, pokud se ti nelíbí Avensis. Lexus do osmi let stáří a 350 tisíc asi žádný patrně neseženeš. Ve chvíli, kdy z nějakého důvodu odmítáš koncern VW a PSA, se výběr povážlivě zužuje. Na trojkové BMW bys potřeboval štědřejší rozpočet. Mercedes třídy C (W204) by se možná nějaký vešel, ale bude to nejspíš nějaký základní diesel s horší výbavou a bude to patrně bývalý služebák s vyšším nájezdem. W204 je sama o sobě velmi dobré auto, ale na trhu ojetin je to to trochu sázka do loterie. Na výběr tak zbývá korejská dvojice Hyundai i40/Kia Optima. Oba dva nabídnou královský prostor uvnitř i v kufru, velmi slušnou výbavu a bohužel také v podstatě jen dieselový motor 1.7 CRDi. Ten sám o sobě není úplně špatný, nemá věci jako stop/start či AdBlue, ale na tvé využití je vcelku zbytečný. Benzinový dvoulitr v Hyundai, potažmo přeplňovaná 1.6 v Kie se opravdu složitě shání. Obě auta jsou navíc taková nezajímavá (když už by muselo být, pak Optima je asi o chlup přitažlivější).

Foto: wheelsage.org

V podstatě tak zůstávají už jen dvě možnosti. První je Ford Mondeo, což je velmi dobrá volba. Poslední Mondeo nemělo úplně jednoduchý vstup na evropský trh. Jeho uvedení provázela řada problémů a odsunutí termínů. Navíc ani novináři na něm nenechali nit suchou, protože se posunulo od nadšeně jezdícího předchůdce ke spíše pohodovému dostavníku na dlouhé cesty. Já si však myslím, že to bylo poněkud nespravedlivé. Mondeo pořád jezdí velice dobře a vyměnilo relativně malou dávku řidičského nadšení za velkou dávku komfortu. Mondeo je opravdu pohodlné, dobře jezdící a hlavně poměrně dost spolehlivé vozidlo. V širokém spektru motorizací si vybere jistě každý, v tvém případě bych koukal po 1,5 EB, což je motor, který kombinuje velice přijatelnou spotřebu s rozumnou dynamikou. Je také velmi kultivovaný a tichý. Mondeo by mohlo být tou správnou volbou.

Foto: wheelsage.org

Posledním modelem, který mě napadá, je Subaru Legacy/Outback. Velmi prostorné, skvěle jezdící auto, které boduje nekompromisním pohonem všech kol, který se občas může hodit. Pod kapotou hraje prim atmosférický dvouapůllitr typu boxer. To je velice příjemná pohonná jednotka, a byť to nebude to nejrychlejší auto široko daleko, hádám, že svým projevem a vlastnostmi by se ti mohl líbit. Vadou na kráse tak může být asi jen převodovka CVT, která není pro každé, ale zvyknout se na ní dá. Problémem může být trochu cena, i ty nejlevnější kousky se budou pohybovat na horním limitu tvého rozpočtu.

Možnosti máš, takže ti přeji šťastnou ruku při výběru. Já osobně bych na tvém místě asi vybíral mezi Mazdu, Fordem a Subaru. A co na to čtenáři? Jak byste volili vy? Vybrali byste si mezi jednotlivými modely nebo jsme zapomněli na nějaké doporučeníhodné vozidlo? Diskuze je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Moctezuma
10. února 2021, 06:18
3

Za ty prachy se dá sehnat i pěkná 2013+ Lancia Thema (či dvojče Chrysler 300C). U nás sice v dieselu V6, ale v DE i s V6 3.6 benzina. Jako bonus dostaneš vyšší třídu, výbavu a netradiční auto :)

reagovat
beastar
10. února 2021, 11:28
2

Good idea a taky dost prostoru a fungujici motor v pripade benzina. Sic to neni japonec, ale konzern fca:) Cili asi ok. Presednuti z 323 do cehokoliv z moderny a stredni tridy za 350 bude skok...

ratan groch
11. února 2021, 00:10
1

El Gringo,
velmi pekny vyber, ale nie je na to lahke najst nahradne diely a ak ano, tak nie su prave lacne. Nie je to ani vyslovene spolahlive auto. Pokial chce Libor spolahlive auto, kde bude menit len tekutiny, tak bude musiet mat aj stastnu ruku na vyber auta.Inak to moze byt velmi pokojne aj cierna diera, ktora sa navyse nebude dat predat.
Auto kazdopadne velmi pekne :)

Moctezuma
11. února 2021, 01:09
0

Koukal jsem na náhradní díly a nepřišly mi nějak drahé. Co se týče možnosti sehnání NH netuším, nemám odzkoušeno. Krásná přítelkyně se taky nespokojí s obědem v kantýně :-)

ro
rock
10. února 2021, 06:24
2

Tazatel nenapsal, jestli je ochoten / schopen vybírat i v zahraničí, nebo jestli se hodlá omezit na ČR. Protože ve druhém případě najde v inzercích asi tak 20 ks aut, které jakž takž splňují zadání a z toho polovina bude Mazda 6. Takže je víceméně jasné, čemu na míru psal zadání a co si nakonec i vybere. Dotaz i odpověď jsou pak víceméně zbytečné.

reagovat
Mrkef
10. února 2021, 06:54
0

Počkej si na pěknou 6ku nebo Accorda ve 2.4 - tam nesmíš moc váhat a máš vystaráno. V těchto autech si i užiješ jízdu + nutně nemusí být drahé na servis.
Volvo ti žádnou radost nedá, je to auto bez emocí, přestože vypadá pěkně. Snad jedině v R-designu s 2.0T tj. T4/T5 - bacha novější T4 už jsou 1.6T. Nebo T6 to je V6 s turbem. Bude i tak spis dinamické, než sportovní. No a servis může být potenciálně riziko.

reagovat
če
čert
10. února 2021, 10:41
0

Drobná oprava. V60 T6 je řadový šestiválec. Ale jinak máš pravdu, to auto je velmi komfortní, ale rychlé jen v přímce. O nějaké sportovnosti se nedá mluvit, což ale ale u Volva velké plus, tahle značka vždycky vynikala hlavně lepším komfortem a skvělou bezpečností. Měl jsem S80 II na stejné platformě taky s I6 benzínem. Teď jsem přestoupil do zánovního auta střední třídy z německé prémie a po tom Volvím pohodlí a jízdní pohodě se mi občas zasteskne.

Mrkef
10. února 2021, 11:23
1

Jasan s tím motorem. Mě na tom autě bavila (S60 T5) dynamika + interier pěkný, pohodlný, obecně příjemný auto. Co mi hodně vadilo, že to za žádných okolnosti není řidičské auto, neprodukuje vůbec žádné emoce. A ve finále i ta spotřeba :D to auto prostě nejezdilo pod 11l, na druhou stranu to souviselo s dynamickou jízdou, kterou jsem zkoušel dostat z toho auta emoce :)

St
Staromil
10. února 2021, 15:42
0

Co bych potvrdil, je počkat si na pěknou verzi jednoho z těch dvou aut ( za mne by to spíše byla M6 viz dole), ale pak opravdu neváhat ! Bývá to otázkou pár dní, někdy i hodin... To ale asi u každého dobrého auta. Všeho nechat a jít po tom...

Jokke
10. února 2021, 07:21
5

Nevim, ale neopomněl se tady uplne Renault Laguna? Osobne si vybirat jako zadatel, tak jdu pro Lagunu v kombiku, a jeste mi pekna castka zbyde. Dci se 127 kW, 2.0 turbo 125 nebo 150 kW, 4control...
Ale ani ta Optima nezni spatne. Kazdopadne ani jedno se samozrejme neslucuje s pozadavkem japonce.

reagovat
Ha
Habakukk
10. února 2021, 07:30
2

No kup si Mazdu zbytek jsou jen opičky kolem. Mě tedy uvažovaný dvoulitr v šestce nepřijde ničím zajímavý takový základní motor. Pokud bych chtěl nějaký výkony přemýšlel bych o 2,5.

reagovat
Lukáš Naske
10. února 2021, 07:55
0

Když jsem viděl nový článek v ptejte se na auto střední třídy, už při rozklikávání jsem si říkal, jak tam v komentářích přidám Volvo V60 jako zajímavou alternativu, na kterou si většinou nikdo nevzpomene a najednou vidím že ho vybral do výběru i tazatel. To se u tohoto auta moc nestává a cením si toho ????

Já (jako majitel) můžu Volvo V60 doporučit. Myslím, že vzhledově auto vypadá i dráž, něž kolik stojí. Kvalita interiéru je špičková a stejně tak většinou výbava a pohodlí. Tyto věci jsou rozhodně o krok dál než Mazda s Hondou. Ale jak píše Mrkef nademnou – řidičské zážitky zde čekat nemůžeš, i když motor D5 výkon i rychlost má. V řízení ale nic neucítíš a podvozek filtruje (obzvlášť na sedmnáckách) úplně všechno. Když se kouknu na Sauto, tak je tam jediný benzín, který by se cenově vešel, a to v autě před faceliftem. Určitě bych ale bral auto po fl, už třeba kvůli digitální přístrojovce nebo dennímu svícení LEDkama. Takže D5 jasná volba. Kilometrů za rok je málo, ale pokud jsou na delších trasách, tak bych v tom problém neviděl. Pokud jsou ale naježděny třeba po Praze, tak to bude asi nic moc.

Já, jako nejapanofil, bych asi (z rozumu) zkusil Mondeo, i když moje klukovský já by chtělo tu Themu co zmiňuje El Gringo, pro kterou jsem měl vždycky slabost.

reagovat
reagovat
beastar
10. února 2021, 11:30
0

Jo mobile.de dobry. V CZ?

Galveston
10. února 2021, 11:54
0

Téhle hondy Tourer je v CZ jako šafránu. Kdysi, před pěti lety, to bylo drahý. Dneska by se po tom za tehdejší cenovku jenom zaprášilo. Geniální auto. Každopádně sehnat ji v Česku nebude snadný. Lidi tohle auto jen tak nepustěj. A vědí proč. Ojeté vozy na stránkách dovozce - nic. Takže nezbývá než to Německo. Každopádně tahle konkrétní nabídka na mobile.de je senzační. Jenže tohle se národu zamilovanému do škodovek těžko vysvětluje... :-)

Sa
Sato
10. února 2021, 12:57
1

Jeden bývalý kolega to kúpil ako nové s tym malým dízlom čo tam dávali. Dostal peknú zľavu z cennikovky. Sumu si ale už nepamatám. Veľmi si to pochvaloval, jazdné vlastnosti, ekonomiku a tak. Niečo v zmysle, že na to može dupat ako chce a stále to žerie strašne málo :) Raz alebo dva krát som v tom aj sedel. Ako fajn, ale stredná trieda to nie je. Na dlhé dialničné presuny by som z toho požiadavku nezlavil, inak je to na zamyslenie.

ro
rock
10. února 2021, 13:39
0

Ten Avensis ještě možná (i když se pro něj musí za hranice, protože u nás je taková nabídka nereálná, a to každý není ochoten absolvovat). Ovšem ten Civic - tam není potřeba národu zamilovanému do škodovek vysvětlovat nic. To auto mluví za sebe. Je ošklivý nejenom ze všech stran, ale dokonce i zevnitř. To bych nekoupil ani za třetinu, protože je mi prostě nepříjemný. Raději zůstanu u toho koncernu (i když škodovka to tak úplně není).

Galveston
10. února 2021, 13:49
0

Existují firmy, které auto z Německa dovezou a vyřídí veškerou administrativu. Není to zadarmo, ale klidně bych si za tenhle Avensis tu službu zaplatil. Jinak, Civic je v menšině, není to tuctové auto, chápu tvůj odpor.

Jimi
10. února 2021, 14:02
-1

Vím, že Auris/Corolla kombík není velký krasavec, ale dá se najít v CZ i pár kusů i v hybridu, což na takové domácí ježdění i výlet bohatě stačí. Je to sice jenom nižší střední, ale ty auta se za ty roky pořád o něco zvětšují. Na vymetání dálnic to není, ale na druhé straně je to jednoduché, relativně levné a spolehlivé. Otázka, co je cíl ...

ro
rock
10. února 2021, 14:11
0

To je koneckonců pravda, u auta za 350 t už to dává smysl...

ReVolte
10. února 2021, 09:03
0

Jestli M6 tak jedině po FL s novým Mazda connectem a upraveným interierem. Motor a jeho výkon je jedno, ty motory jsou stejné jen s jinou mapou a přehrát si ji na výkonnější model je jednoduché. Ohledně zbytku, tak to Mondeo je slušná volba v rámci údržby servisu a pohodlí.

reagovat
JZ
Jan Zavrtálek
10. února 2021, 09:16
0

Já bych dal přednost Accordu před Mazdou a to z jednoho důvodu...vrzání podvozku. Z nějakého důvodu jsem ještě nepotkal Mazdu 6, které by na podvozku nevrzal nějaký silentblok a znít na každém retardéru jako koňský povoz mě prostě irituje, ale jinak je to skvělé auto, motor 2,5l je asi nejlepší volba, infotainment je už jiná, třeba párování telefonu jde udělat jen přes hlasové ovládání a to nefunguje úplně dobře... taky si myslím u Hondy bude lepší výběr, protože to není tak populární auto...jak někdo už psal, tak ve výčtu úplně chybí francouzské značky a myslím, že třeba Laguna by nemusela být špatná volba, vzhledem k tomu, že si nese své břímě poruchovosti z minulých modelů, tak ceny nejsou nijak přemrštěné a spolehlivost se posunula na míle dopředu... což se nedá říct třeba o Mondeu, kde se poslední generace podle statistik od ADACu propadla v žebříčku spolehlivosti na naprosté dno

reagovat
Frankie
10. února 2021, 10:23
2

Ve výčtu už asi chybí jen Opel Insignia, tehdy to ještě nebyl PSA. Alfa Guilia je bohužel mimo rozpočet.

reagovat
Bi
Bican
11. února 2021, 09:38
0

Doplním kontext: 2 roky AR Giulietta 1.4 T-Jet, 5 let AR 147 JTD + nějaké Lancie a FIATy. Za život jsem vlastnil nebo měl jako služební asi přes 30 aut různých značek. Vyzkoušel jsem leccos. Alfa Romeo poskytuje nejlepší kombinaci pohodlí, jízdních vlastností, kvalitních motorů v cenových relací pro střední příjmové třídy.

Bi
Bican
11. února 2021, 09:40
0

Omlouvám se. Patřilo to do vlákna níže.

Bi
Bican
10. února 2021, 10:35
-1

Pokud 8 let není dogma, určitě bych doporučil se podívat na Alfa Romeo 159 TBi. Bohužel to vypadá, že ta krásná, co byla v Auto Future už je pryč. Za 200 až 250 tisíc už to bude krásný kousek.
Řeším stejný problém, ale s menším rozpočtem. Zkoušeli jsme jiná auta, ale naše dlouholeté výborné zkušenosti s Alfami nás dovedli zpět k Alfě. Volvo V60 jsem zkoumal, ale přišlo mi drahé na to co poskytuje. Je uvnitř také celkem malé hlavně vzadu a kufr.
Hodně štěstí.

reagovat
beastar
10. února 2021, 11:31
-1

Dlouholete dobre zkusenosti s alfami to mi trochu cukaji koutky:D S jakymi prosim?

La
Lada_Potucek
10. února 2021, 14:06
-1

Tak predevsim tady je dotaz na stredni tridu do 10tkm/rok, s tim ze pisatel rozhodne neuvedl ze chce neco co vzbuzuje emoce, potrebuje neco co ma extra dynamicky jizdni vlastnosti. Tim spis pokud prechazi ze stary 323 (tipuju dle popisu ze po absolvovani RP jeho prvni auto a ted ma dostatecnej kapital na neco lepsiho) - jde mu asi primarne o vetsi prostor, pohodli, bezpecnost - jinak receno v ramci moznosti se dostat se svym automobilem z dob praveku do soucasny doby, a to s preferenci rozumu.

BUM - na autickari mu doporucime 12 let starou Alfu:)

Nebrat jako hejt, ja bych mu doporucil A6 Allroad 2010 se kterym mam skvely dlouholety zkusenosti ja - i rozpoctove by se s prvnim "seznamovacim" servisem presne vesel do hezkyho kousku. Ale evidentne to neni auto pro nej, stejne jako ta Alfa nebo jiny jednorozci - pardon ale i to Subaru napr.

Ja bych sel konzervativne do Mazdy nebo Mondea, pokud VW nebo Peugeot jsou zapovezeny znacky. Premie nebo okrajovy znacky vubec neuvazovat, to je az dalsi step po tehle fazi stredni tridy.

Bi
Bican
11. února 2021, 09:39
-1

Doplním kontext: 2 roky AR Giulietta 1.4 T-Jet, 5 let AR 147 JTD + nějaké Lancie a FIATy. Za život jsem vlastnil nebo měl jako služební asi přes 30 aut různých značek. Vyzkoušel jsem leccos. Alfa Romeo poskytuje nejlepší kombinaci pohodlí, jízdních vlastností, kvalitních motorů v cenových relací pro střední příjmové třídy.

beastar
11. února 2021, 11:42
0

Myslím že to stejné nabídne za 350 dnes třeba Mazda, BMW, Mercedes atd. Jinak ok no 1.4 Tjet v Giuliettě beru jako dobrý auto a motor ty JTD jsou taky na poměry Alfy (nepočítám legendární pořád okecávaný Busso) dost spolehlivý. Bohužel Alfa prostě neumí v posledních dekádách dostatečnou trvanlivost. A je to už vidět i na Giulii. I když ok na deset tisíc za rok si už můžeš tu Alfu asi dovolit protože takový nájezd vydrží každý auto bez větší úhony když se do něj průběžně investuje. Jen teda on preferuje japka. Měl Mazdu nemyslím, že by se mi Alfa mohla (jakákoliv) nějak zvlášť líbit. S autama sem na tom podobně od jistýho čísla to prostě nepočítám a neřeším jsou to vyšší desítky, kde mám něco odjeto a další stovky aut na skok, zkoušku, prohlídku. Přestože sám mám ted´zase italský, francouzský auto a Forda:D tak si právě nemyslím, že by ho cokoliv Euro oslovilo. Měl sem třeba taky Infiniti a to je prostě úplně jiná filozofie.

Bi
Bican
12. února 2021, 10:45
0

Ještě to jednou obrátím. :)
Lada_Potucek: 2021 - 2011 = 12 let staré auto. Alfa Romeo 159 se vyráběla do konce roku 2011.
beastar: JTD motory jsou dost spolehlivé myslím na poměry téměř všech naftových motorů. Asi by bylo potřeba definovat pojem "dostateční trvanlivost". Jinak jsou tyto soudy jenom plácnutím do vody. Alfy jsou technicky sofistikované auto a to s sebou nese náročnější údržbu. Je to ale vyváženo jinými kvalitami.

beastar
12. února 2021, 11:04
1

Já to zkrátím tady se docela blbě vysvětluje co je trvanlivost. Navíc debata není o Alfě že. Technicky sofistikovaný :) Tím lze omluvit celou prémii. Ne, ne tohle není na debatu. Snad spolehlivost a výdrž letech všech součástí auta není třeba vysvětlovat. Já to teď vidím na tom Maserati třetím a prvním vlastním starým. To co musím řešit bych v životě na 650i nebo SL řešit nemusel. Ano jezdí to dobře a vypada hustě, ale trochu soudnosti. A jtd jsou dobrý ta auta s tím dělají nájezdy jakože opravdový a ano je X horších dieselu. To je ale stejně jedno. K dotazu je jasný že ideál Mazda 6, možná nějaká Toyota. A to snad i ty uznáš že jsou auta fakt jinde než naftova stará Alfa.

Bi
Bican
12. února 2021, 15:02
0

V původním příspěvku jsem ale doporučoval 1750 TBi, což je benzín. :) Dnešní auta jsou jinde, jenom nevím, jestli je to dobře nebo špatně. :)
Každopádně přeji autorovi dotazu šťastnou ruku při výběru.
Alfa zmiňovaná v prvním příspěvku je tato:
https://www.tipcars.com/alfa-romeo-159/kombi/benzin/alfa-romeo-159-sportwagon-1-8-tbi-extra-stav-10891630.html

beastar
12. února 2021, 15:27
0

To já vím číst zatím umím to taky nebyl komentář k tomu přímo. Zrovna to tbi dost i fanoušků Alfy nedoporučuje ba odsuzuje. Tak nevím zkušenost nemám na mě je to slabý. Dnešní auta jsou jinde dobře to je jen v některých případech. Jako tomu je i u starých verglu. Šťastná ruka bude třeba ať vyhraje ta nejlepší Mazda. Mimochodem etalon dlouhodobé trvanlivosti. Až teda na tu větší náchylnost ke korozi i když ani starý Alfy atd nejsou nesmrtelný. Za mě udělá dobře když si koupí něco totálně obyčejný v dobrým stavu.

St
Staromil
10. února 2021, 15:24
0

Řešení této otázky je pro mne velmi jednoduché a ač i další zde nabízené volby nejsou určitě špatně, tak u mne je to už dlouho Mazda, nyní tedy Mazda 6. Moje volba a zkušenosti tedy budou zřejmě směřovat tak trochu k "souvěrci"...:-)))...Nevynechám žádnou vhodnou příležitost k její propagaci, už jsem tím zde asi známý, a to při vědomí všech potenciálních neduhů, které Mazdy provází...no, hlavně u těch starších to je koroze, něco by se sem tam našlo. Není zde však nic, co by vadilo mým preferencím, ale já nejsem moc náročný na věci, které jsou naopak pro někoho důležité, či zásadní. Smířím se bez problémů např. s klasickým "nudným" ( pro někoho) interiérem, a to v mém případě i bez zabudovaného displaye navigace a rádia ( ač by se mi to v provedení, jaké Mazda dala do poslední verze GH, líbilo...). Nemusím mít elektricky seřiditelné sedačky ( také by se mi to ale docela líbilo v případě střídání řidičů...tedy s pamětí, samotné elektro není jinak k ničemu). On totiž ten interiér dokonale s řídičem "funguje". Nesmířím se s nutností kolem auta pořád skákat a něco řešit ( tedy kromě pravidelného a poctivého servisu), což kolem Mazdy fakt nemusím...
Doporučil bych motor 2,5 benzín, nafta nemá v tomto případě nájezdu a hlavně možná kratších jízd, smysl. U Mazdy to navíc nebývá optimální volba. Já pak mám raději manuální převodovku ( zatím...). Dvoulitr je skoro málo, ten slabší už vůbec.
Já jsem nyní při výměně auta skončil u M6 Wagon. Je to ale GH s nepřímovstřikovým motorem 2,5, což ale stářím nesplní zadání, protože nejmladší jsou rok 2012. Ty poslední se ale kromě motorů ( nemají SKY..), zase tak třeba výbavou a komfortem od GJ neliší. Ty poslední ve vyšších výbavách mají např. už také zabudovanou navigaci/rádio ( starší mají "klasiku" zabudované rádio a měnič...). Nemají některé otravné "vymoženosti". Mně se naopak ale líbí možná více ta GH, je v ní také více prostoru. GJ by se mi více asi líbila v sedanu, ale jsem "kombíkář"...i ten kombík je ale moc pěkný. Ty GH z nejmladších v nejvyšší výbavě a s tím zmíněným motorem moc k sehnání nejsou, ale dá se ( věděl bych asi, i kde ). Rozdíl mezi nejmladší GH a GJ (2013) z těch prvních může být pak také docela velký v pořizovací ceně srovnatelných aut, poměr výkon cena je pro mne jednoznačně na straně GH, rok bych tedy klidně i slevil, důležitý bude i nájezd ( skutečný). Ještě dost peněz z rozpočtu by zbylo...
Takže třeba i něco takového ?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18983519?goFrom=list

Další v mých preferencích by asi v pořadí byla Honda, Subaru, Toyota a možná Mondeo...vedou tedy holt ti "japonci". M6 má ale i tu výhodu, že je lépe sehnatelná...

reagovat
St
Staromil
10. února 2021, 15:35
0

...už to sem zase cpu, ale řeč byla povětšinou o této konkrétní verzi M6...

Be
Beran
10. února 2021, 15:51
0

U takhle stareho auta bych se bal jestli a jak kvalitne pujde udelat havarijko. Kor jestli si majitel planuje nechat auto delsi dobu.
Kouknul bych na kolik vyjdou predni svetla, narazniky a elektroblbinky v naraznikach. Ridit umime vsichni, ale srnku nebo cizi ujeti od nehody na parkovisti neovlivnime.
S ohledem na pozadovanou tridu auta a rozpocet majitele nejspis v budoucnu neminou veci jako vetsi servis podvozku, spojka, drazsi prislusenstvi motoru, vyfuk... Takze bych mrknul i na ceny tehle "spotrebky" a zohlednil hodinove sazby v servise. Stejny barak, mechanik, zvedak... a pasika/sharana hodinu servisovat vyjde mnohem draz nez hodina na polu. Z toho i vyplyva at muze kupujici v rozumne vzdalenosti auto servisovat.
Vim, ze kazim tu vasnivou emotivmi lasku k autum. Ale at se pri 10 tis. rocne nedostane pri sevisnich nakladech, pojistce.. na cenu za km stejnou jako by jezdil taxikem.

reagovat
St
Staromil
11. února 2021, 12:34
0

Kolik na tohle stojí přední světla raději ani nechci vědět...:-)))...ale to není přeci otázka starší / novější / nové auto? Stejně jako plno dalších komponent. Pojištění ? U těch "běžných" naprosto bez problému a navíc, takové dobře koupené starší auto lze třikrát ( i vícekrát) kompletně shodit se skály a teprve u čtvrtého se člověk dostane na cenu dnešního obdobného nového....kdyby přeci jen něco...

Ma
Malleo
10. února 2021, 18:14
2

A co Suzuki Kizashi s 2.4 131kw a manuální převodovkou je lehce sportovní vůz a navíc jich na silnici není moc.

reagovat
Ca
Camry8
11. února 2021, 00:43
-1

Zkus si projet BMW F10/11. Řidičský zážitek výborný (za současných povětrnostních podmínek RWD :)), cena za servis akceptovatelná.

reagovat
Ju
Junior
11. února 2021, 05:04
10

Tě tazatel něčím nasral?

beastar
11. února 2021, 11:44
3

No tak jako proč ne. Kdyby tam nebylo napsaný to cena za servis přijatelná. Já teda na tom nejsem úplně špatně, ale raději přijatelně živím dvanáct let starý Granturismo, než mít f11. Kamarád živí a je v tom za dva roky přijatelně za 160k s nájezdem asi 60k jestli se to vyplatí nevím. Příjem špatný nemá. A jen tak na okraj ze servisu 323 to bude asi trochu skok :DD

So
Solii
11. února 2021, 08:31
1

U tohodle typu dotazu podle mě strašně záleží jaký má kdo finanční možnosti a jaký má v okolí servisy resp. jak to bude servisovat a jakou bude platit pojistku...
1) Japonci obecně. Jako nový ano. Jako ojetý jen pokud jsi ochotnej cálovat v servisu (hlavně v Subaru), nedejbože v autorizáku. A je fakt otravný pak jezdit někam 40 kilaků do servisu, kde tomu aspoň drobet rozumí. U Mazdy sice vymění olej v motoru každej, ale fakt jsou tam při opravách drobet specifika, např. u automatu, a drahý ND. A ten benzinovej dvoulititr opravdu nejede.
2) Korejci, to samý, navíc ta 1.7čka prostě tolik nejede.
3) Volit z trojice Passat, Superb, Mondeo. Mondeo má třeba mizernej automat a v ČB katastrofickej autorizak. Passat je pro mě docela tvrdej a přístrojovka tlačí do kolena. Superb je zase docela drahej a hlučnější atp....
4) Volvo a Mercedes. Máš na velký banány?, pak jsou super.
Sice mě tu budete hejtit, že jenom melu a jsou to teoretický tlachy, ale drobet se motám okolo firemního vozovýho parku a ve většině aut jsem opravdu jel a vidím, kde a co se jak servisuje a pak ty faktury. Takže sám mám Mondeo 2012 a jsem teď v náladě, že vyměnit ho radši už neplánuju, protože je +- spolehlivý a mám v okolí solidního servisáka. Na servis zánovního Volva, M-B, Japonců bych sice teoreticky měl, ale moc bych doma neušetřil. Samozřejmě, pokud se nic neposere a jezdí se jen na předepsanej servis, je všechno OK a můžeš mít cokoliv, ale z mý zkušenosti se vždycky něco posere, nebo ti aspoň někdo ustřelí zrcátko nebo naboří na parkovišti a ujede...

reagovat
mariov8
11. února 2021, 08:39
0

Za tyhle peníze se dají sehnat poslední mercedesy C generace W204 s šestiválcovým dieselem, bohužel, benzín u nás prakticky nesehnatelný. Ale ta vznětová V6 už se dá poslouchat, motor je lehký hliníkový a v kombi s těžší prdelí nepřetěžuje zadek. Pravda, vzadu jsou i prostornější auta, ale bavil mne ten podvozek i motor. Necelých 200kW umí s tím pěkně vystřelit a i s běžným pohonem 4x4 (stálým) to má dobrou spotřebu a dobré jízdní vlastnosti (i v zimě). Čistou zadokolku s takovým motorem asi nepůjde jetou sehnat. Do třídy C, tedy trochu s výjimkou toho šestiválce, je servisně mercedes docela levný. Vyšší nájezd km by mi vůbec nevadil, pokud by byl doložen servis. Na tom autě není vidět ani 600 000 - 800 000 km, natož nějakých 200 000 - 300 000 co to reálně může mít najeto.

reagovat
Ju
Junior
11. února 2021, 09:34
12

Hele já se musím zeptat, jak ty komentáře tak nějak čtu.

Chápete, že se někdo ptá, má nějaký požadavky, očividně nějaký preference a nějakej budget a hledá odpověď co si má koupit on? Chlap shání na 10kkm ročně nějakou střední třídu, očividně má rád mazdy... Má na to 350, jakože OK, ale očividně tam kilo ročně na servis nebude...
A v komentářích se strhne onanistickej koutek, očividně hnanej myšlenkou "to já kdybych ty prachy měl, tak bych si koupil tohle".
Obstarožní alfy, šestiválcový naftový mergly, F10 vole nejmíň spolehlivej bavorák snad ever, to i E24 by šlo udržet v provozu za míň.
Co Vám je? :D

reagovat
RRRampapapa
11. února 2021, 11:21
0

Naprosto s tebou souhlasím!

A proto bych nechal starou 323 na těch 10 kkm ročně a koupil něco takového:

https://www.rajveteranu.cz/35805-bmw-8-850i-e31-v12-1990-malo-km

Na autičkáři je dobrá ta rozmanitost :) oproti jiným webům o autech se tady v komentářích aspoň neomílají jen škodovky, protože nic jiného neuservisuješ!

La
Lada_Potucek
11. února 2021, 11:31
0

Naprostej souhlas a velmi castej jev tady v sekci ptejte se:)

Ale mozna je na miste zauvazovat, zda tedy takovyhle dotazy vubec na Autickare patrej, a jestli tu spis neresit "Ferrari pro zacatecnika" nebo "Pod jakym nestestim stravim nejvic casu o vikendech v garazi ale bude to V8vole", dame s kamosama Holbu a budem tomu cucet hodinu pod kapotu...

Btw, 850i za 350tKc mi prijde podezrele levna na kousek sednout a jezdit, jak pise inzerent.

beastar
11. února 2021, 11:46
3

Junior: Máš pravdu. Zase ale od redakce tam zazněli dobrý věci. A já nahoře souhlasím s Lancii potažmo 300c na tom autě nic vesmírně hrůznýho není. Jezdí to hezky, vypadá to zvláštně a interiér z kelímků na pifko přehlídneš rád při přesednutí ze starý Mazdy. Jinak je jasný že jediná racionální volba pro něj je Mazda 6 a bude spokojen.

krab
11. února 2021, 12:02
0

Jo, tohle je sranda ... tentokrát jsem ani nic nepsal, protože ten dotaz a odpověď na něj je asi jasnej. Pán chce koupit Mazdu 6 novější a ideálně by tu asi viděl nějaký rady a postřehy majitelů toho auta aby věděl na co se pořádně při výběru zaměřit. Ostatně nemá smysl mu navrhovat něco co evidentně nechce, Junior tentokrát za poznámku u mě +1 bodů :-D

Jinak jo 850 z Japonska za 350 zní lákavě, ale tak je vidno z těch fotek, bude to prostě trochu na renovaci. Tak záleží pak na šikovnosti toho, kdo se do auta pustí. Možná to bude nakonec dobrý. Ale je tam na prodej už dýl, takže třeba už si to pár nadšenců bylo prohlídnout a posoudit a zjistili, že je lepší koupit třeba německý auto v dobrým stavu a holt zaplatit třeba 700+ což je dnes obvyklá cena za tyhle auta v nějakým stavu 2

ro
rock
11. března 2021, 16:31
0

Podle sauta je u nás na prodej asi tak 10 ks aut napříč nabídkou, která splňují všechny body zadání a z toho 7 jsou Mazdy6.

Snad kdyby se otevřela možnost dieselu, začalo by to být veselejší, ale jinak má zadání v podstatě jenom jedno řešení.

reagovat
ro
rock
11. března 2021, 16:35
1

tvl, já jsem kretén. Reaguju na starej článek (protože se mi ukázal s dnešním datem) a nějak mi uniklo, že jsem k němu psal už před měsícem. Alespoň že jsem názorově konzistentní a napsal jsem téměř doslovně to stejné, jak minule :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem