načítám data...

Ptejte se: Luxusní sedan za milion

10. listopadu 2020, 23:30 50 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Jeden z našich čtenářů shání auto, které mu bude dělat radost každou cestou, bude si ho hýčkat a poskytne mu maximální komfort. Ano, potřebuje sedan té nejvyšší třídy.

zobrazit celou galeriiFoto:   Foto: wheelsage.org

Ahoj do redakce,

Rád bych se na vás obrátil s dotazem do rubriky Ptejte se. Právě jsem ve fázi výběru nového (ojetého) auta a trochu tápu, kterým směrem se vydat. Rozhodl jsem se, že si konečně vyhodím z kopýtka a poprvé v životě si udělám radost a koupím si auto, které mě bude bavit. Chci auto, které mi bude dělat radost každý den, ať už pojedu do práce, či se jen tak projet. Rád bych, aby to mělo silný motor, pohodlný podvozek a bylo to velké. Možná jste již rozklíčovali tuto šifru. Ano, sháním luxusní sedan z té nejvyšší třídy, prostě takové to soukromé letadlo na kolech. Nemám žádné preference značky či modelu a proto se neumím rozhodnout a potřebuju poradit. Omezením jsou v zásadě peníze. Rád bych se vešel do milionu a preferuju spíš novější než starší auto. Spotřebu (rád bych benzín) či provozní náklady (jsem připraven na to, že mě servis může stát klidně 100 tisíc) neřeším, je to auto pro radost, najede tak maximálně do deseti tisíc ročně a nestojí mi na něm živobytí. Co byste mi poradili?

Čtenář Bob

Foto: wheelsage.org

Ahoj Bobe,

Děkujeme za zajímavý dotaz a zcela upřímně ti závidíme takové milé starosti. Vybírat si své vysněné auto je radost, tím spíš, pokud na to jsou rozumné finance, což v tvém případě nebude zřejmě problém. Těší mne také, že jsi patrně poučen co obnáší provoz luxusní ojetiny, a tudíž tušíš, co tě může potkat za nesnáze. Já si tak aspoň mohu ušetřit obvyklé moralizování na téma: „dej pozor chlapče co vybíráš, ať nezapláčeš, že za půl roku není na banány.“ Tvé povědomí o tom, na kolik může přijít servis rozbitého sedanu nejvyšší třídy je veskrze správné (tímto zdravím svého nejmenovaného kamaráda, jehož luxusní sedan odjel potřetí za dva měsíce na odtahovce, přičemž poslední odhad opravy se blíží čtvrtmilionové hranici). Proto můžeme toto všechno přeskočit a zabývat se rovnou výběrem konkrétní čtyřkolové radosti.

Foto: wheelsage.org

Když se řekne luxusní sedan nejvyšší kategorie, prostě to nejlepší z nejlepších, nevím proč, ale automaticky mě na první dobrou napadne Mercedes-Benz třídy S (ale pšt, neříkejte to Honzovi). Takže je nasnadě, že ti budu Sonderklasse doporučovat jako první. Je to totiž zcela přirozená volba, neboť právě eSkový Mercedes posouvá v každé nové generaci hranice, kterým se konkurence postupně přibližuje. Chtělo by se skoro říct, ať si koupíš Mercedes a nevymýšlíš blbosti. Jenže jak už to tak v pohádkách bývá, nejde všechno tak snadno. V tomto případě budou problémem peníze.

Foto: wheelsage.org

S milionem v kapse se totiž nacházíš přesně na pomezí mezi modely W221 a W222. V praxi to znamená, že si můžeš vybrat, jestli si koupíš starší model, který ovšem bude v nejvyšší specifikaci S600 či dokonce AMG verzi S63/65 a maximální možné výbavě se všemi tehdy dostupnými hračkami. Anebo dáš přednost novější generaci, která je zase o něco dotaženější a celkově lepší (především uvnitř) nicméně spokojíš se s horší výbavou, slabším motorem a pomineš fakt, že to auto do Evropy dotáhl beztak nějaký Turek bůhví odkud. Vím, těžká volba, ale tohle si musíš rozhodnout sám.

Foto: wheelsage.org

Přímým konkurentem Mercedesu je logicky BMW, v tomto případě řada 7. Oproti třídě S bývá sedmička obecně o něco méně komfortní, ale boduje zas vyšší agilitou na silnicích. Jaký faktor je důležitější, to už si každý musí uvědomit sám. Sedmička je však také velmi povedené auto a rozhodně bys ji neměl přehlížet ve výběru. A na jaký model se máš konkrétně zaměřit? To je stejně problematické jako u toho Mercedesu výše. Možná uvidíš v inzercích osmiválcové 750i za lákavých 350-400 tisíc. Mno, tak od toho prosím ruce pryč, tenhle osmiválec příliš nepovedl a provází jej velmi nelichotivá pověst. Problémů má více než dost a BMW trvalo poměrně dost dlouho (víceméně až do další generace) než se to podařilo napravit. Od V8 ruce pryč. Mnohem lepší varianta je benzínový šestiválec 40i, ale chápu touhu po plnotučnější motorizaci. Tvé choutky by mohla uspokojit 760i s vidlicovým dvanáctiválcem a suverénní dynamikou. Ta se cenově pohybuje okolo milionu. Čas od času se v inzerci objeví za milion také v podstatě aktuální generace sedmičky značená G11, která má rovněž co nabídnout. Pokud bys měl štěstí na hezký stroj, asi bych bral spíš novější než starší generaci.

Foto: wheelsage.org

Abychom zkompletovali německou trojici, nesmíme opomenout ani Audi A8. Zde budeš mít jednodušší rozhodování, neboť do limitu se vejde akorát jedna generace, ta minulá s označením D4. Rozhodovat se tak budeš mezi myšlenkou na S8 (před faceliftem) nebo pofacelitovou A8 V8. Oba dva modely mají pod kapotou stejný motor (4.0 TFSI) jen jinak naladěný. Pokud něčím Audi boduje, je to právě motor. Čtyřlitrový osmiválec je velmi dobrý. Má přebytek síly a zároveň si nežádá ani přemíru paliva. Naopak jako slabší stránku A8 vidím interiér, kterému chybí nápad a jistý wow efekt. Jen skvělá řemeslná práce už v této třídě nemusí stačit.

Foto: wheelsage.org

Velkou německou trojkou jsme vyčerpali hlavní proud, to však neznamená, že už nejsou jiná zajímavá vozidla. Ba naopak. Je tu krásný Jaguar XJ, který sází na neodolatelné charisma, šarm a styl. Skvěle jezdí a do karet hraje i cena, která se pohybuje docela hluboko pod milionem. Navíc osmiválec od Jaguaru má vskutku velké kouzlo. Vadit tak může především interiér, který nebyl z nejmodernějších již v době představení XJ a deset let navíc na tom příliš nezměnilo. Druhým takovým opomíjeným tipem je Lexus LS. Těžko říct, proč se na něj při výběru často zapomíná, ale je to velká škoda. Když člověk překousne ten lehce podivný vzhled, dostane auto, které snad nemá slabých stránek. Je extrémně pohodlné, fantasticky odhlučněné se skvělým audio systémem a má úžasné sedačky. Hybridní osmiválec sice ztrácí na své konkurenty poměrně dost výkonu, ale v reálu to zas tolik nevadí. Lexus LS600h jezdí velmi slušně i navzdory výkonovému deficitu. Největším trumfem je však zcela nadstandardní spolehlivost, kterou se nemůže pochlubit v této třídě nikdo jiný.Foto: wheelsage.org

Tímto jsme však vyčerpali všechny možnosti, které trh nabízí. Jasně máme tu ještě třeba takové Maserati Quattroporte, ale to je natolik specifické auto, že jej člověk musí vyloženě chtít, na doporučení to nebývá nejšťastnější volba. A co z takové směsice vozů doporučit? To není vůbec jednoduché. Já osobně bych přemýšlel, jestli mě více láká ta technická preciznost a celková dotaženost Mercedesu třídy S nebo jízdní nadšení a styl Jaguaru. A rozhodně bych nezapomněl na propracovanost Lexusu a jeho neprůstřelnou spolehlivost. Nakonec bych vybíral právě asi z této trojice a velmi by záleželo, do jakého dnu bych se trefil. Hádám, že dnes bych bral Mercedes, zítra Jaguar a příští týden zase Lexus. Jo, výběr auta pro radost není snadný, ale je krásný.

Jaký sedan z nejvyšší třídy byste brali vy? Láká vás představa takového vozu nebo vás děsí provozní náročnost? Diskuze je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
11. listopadu 2020, 07:23
3

To zkusím zase trošku jinak.
Genesis.
9/10 zážitek za zlomek nákladů. Volitelně i s importem atmo pětilitru.

reagovat
Sa
Sato
11. listopadu 2020, 07:32
-1

Pre radost XJ, nemci vyzeraju ako nieco co sa fasuje. Btw 100tis rocne budget na 760i?

reagovat
Ju
Junior
11. listopadu 2020, 09:49
0

to je furt 10 korun kilák na servis. To se dá :)
Navíc jak píše. Když se to posere, je mu to vlastně jedno. V kopřivách to počká, než kapříci připlujou.

beastar
11. listopadu 2020, 11:43
1

Přitom jediný co se z toho fasuje je Audi. A to ještě musíš být na pozici kde je milion měsíčně základ a trojka za rok bonusy. Takže bych řekl, že je ti úplně u prdele kdo si co myslí a jak to vypadá. Protože je to prostě pojem. Ne nadarmo právě Němci určují posledních dvacet let standardy třídy. Navíc přesně pokud to nemusí nutné fungovat je to úplně jedno. Klidně by mohl jít do Audi RS6 09/10 s tím pětilitrem V10 to koupí za půlčana pojezdí než přijdou brzdy nebo jiná sranda:D

Ju
Junior
11. listopadu 2020, 12:26
0

Neasi. Když fasuješ A8, tak ses v tom korporátu stejně tak vysoko, že o boss faktoru se nedá pochybovat. Pravděpodobně si žiješ líp než většina malých a středních, co 25 let strkaj prachy do zpátky do firmy, aby jim na ní pak akorát klekla FS.

Sa
Sato
11. listopadu 2020, 19:39
0

Spise som myselel nieco ako Urad na ochranu ustavnych cinitelov a podobne utvary, ale to je jedno. Nasa korporatna tabulka konci hlboko pod cenovkami takychto aut, samozrejme to nezahrna CEO a pod, ale zrovna ten si z platu (akcii) co dostava moze nejaku malu automobilku rovno zalozit :-D

esmo
11. listopadu 2020, 07:35
0

To je dotaz čeče, až se divím, že člověk dá mega za auto a vlastně vůbec neví co chce.
To mi připomíná pána co dojel k nám na firmu v pěkné 540i, ale když jsem se s ním dal trochu do řeči, tak jediné co o tom autě věděl (a asi ho ani víc nezajímalo), že jezdí za 9.

reagovat
Goldies
11. listopadu 2020, 08:13
1

Mě ještě napadla Kia Stinger. Vím, je to jen V6, ale za Milana by mohla být ve čtyřkolce a v té nejlepší specifikaci. Jen nevím, jestli hledá pohodu nebo sportovnost.

reagovat
Jakub Pospíšil
11. listopadu 2020, 08:23
0

Stinger je dobrá volba, taky mě hned napadl. Akorát právě u toho šestiválce mám pocit, že to auto je tak podivně rozkročené mezi sportovností a luxusem. Jde krásně poslat bokem, pálí gumy, i ten podvozek je vlastně celkem čitelný, ale jinak je to dost těžké auto a na brzdách v zatáčce dokáže nepříjemně překvapit tím, že prostě nezastaví. No a na luxusní loď je zase moc rozvrkočenej.

VK
VK
11. listopadu 2020, 21:52
1

Z osmiměsíčního jezdění Singerem, arciť naftovým (řešil jsem v zásadě velmi podobné zadání), je potřeba vzít do úvahy:
- je vyšší hlučnost v dálničních a vyšších rychlostech, především aerodynamický hluk
- stavba a poloha sedačky je skutečně hodně nízká a kvůli střeše se nedá zvýšit, snadno začnou bolet záda.

PB
29. prosince 2020, 02:25
-2

KIA? Korea? Neee...

Fu
Furat
11. listopadu 2020, 08:57
2

Pokud te to ma bavit kazdy den, tak me na prvnim miste napadne Dodge Charger 6,2 HEMI. Samozrejme Challenger ma jiste jeste vetsi fun factor, ale zadani bylo sedan... :-)

reagovat
Sedrik
11. listopadu 2020, 10:02
2

Nevím, jak se toto auto v interiéru podobá "letadlu na kolech", jak bylo v zadání. Pokud se nebavíme o větroni :)

Fu
Furat
11. listopadu 2020, 11:29
1

O interieru v zadani nebylo ani slovo.

beastar
11. listopadu 2020, 11:40
2

To ne ale je to tam mezi řádky. Soukromé letadlo na kolech. A to jako skoro žádná amerika neposkytne takový feeling. Možná tak Cadillac CT4-V ale ten zase nekoupí za milion korun.

motion
11. listopadu 2020, 09:25
2

Nezazněla tady Panemera, která by zadání splnila do puntíků, jen bych vybíral u západních sousedů a nebo trošku exotický, ale velmi zajímavý Dodge Charger, který se dá sehnat za mega nový s V6 nebo lehce jetou plnotučnou V8

reagovat
Sedrik
11. listopadu 2020, 10:00
0

Panamera mě taky napadla - koukal jsem i na AM Rapide, ale to se do milionu nevejde.

ma
martinw
11. listopadu 2020, 09:25
-1

Volvo S90 T8 je luxusni to mi nevymluvite :)
-
Komentář upraven 11. 11. 2020, 09:32:20
-
Komentář upraven 11. 11. 2020, 09:32:51

reagovat
sc
screepy
11. listopadu 2020, 09:43
-1

Volvo V90 na vzduchu s T6 by byla super volba. Tím autem jsem otočil s kamarádem Rakousko a to neměl zdaleka v TOP výbavě, na vzduchu byl jen zadek a vepředu dýzl a mít peníze, tak mám naprosto jasno. To auto bylo tak tichoučký, že při standardní dálniční rychlosti šlo šeptat, neskutečný, plus pohodlí a pocit naprostého bezpečí. blbý je, že to nemá bohužel tu auru "luxusního" povozu / prémiové třídy..přitom za ty peníze to má co nabídnout

Ju
Junior
11. listopadu 2020, 09:49
13

čtyřhnek. fuj ty vole, sem se normálně opotil.

yorkin
11. listopadu 2020, 10:41
1

Volvo S90 je ale volba z rozumu pro toho, kdo potřebuje najezdit 70kkm ročně a nemá neomezený budget. Koupit si to pro radost... Půl roku jsem v tom jezdil a joy to teda fakt nesparkuje :-D. Navíc třídou to stojí spíš proti E nebo 5, skoro se divím, že tazatel nepřemýšlí na roli víkendovky o nějakém tom AMG třeba. Jinak souhlas s motionem, že kdo překousne design, pro toho by Panamera dávala smysl.

ma
martinw
11. listopadu 2020, 10:57
1

nová doba, poslední co chci slyšet v luxusním autě je řev motoru...

Ju
Junior
11. listopadu 2020, 14:07
3

jj, ale když si kupuju luxusní auto za luxusní peníze, tak chci minumum kompromisu a lowcostových řešení. čtyřválec lowcostový řešení v daný kategorii prostě je. sorry.

yorkin
11. listopadu 2020, 16:39
0

Když nechci slyšet řev motoru, mám si koupit Teslu :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. listopadu 2020, 23:09
-1

Nejenže čtyřválec, ale ještě k tomu čínskej.

eLzyx
12. listopadu 2020, 00:00
-2

Juniore, na jednu stranu se tu rozplýváš na low cost luxusu od Hyundai, který by mohl mít klidně 18letou rozkuřovačku included, ale luxusní status to v Evropě jen tak mít nebude. A na druhou stranu ti vadí čtyřválec, který má dostatek výkonu, v podstatě jej neslyšíš, nikdo se na tebe nekouká skrz prsty kvůli tomu, že by sis v tom hrál na boháče.
Zajímavý pohled na svět.

Ju
Junior
12. listopadu 2020, 07:24
4

Čau typci, sháním nějaký dobrý a kvalitní triko na běhání
Junior: dojdi do Červy, 100 bavlna, vysoká gramáž a stojí ti pár korun. Jasně, není to performance triko Nike, ale to co potřebuješ to zvládne 9/10.
XY: kamo kup si tady od dolče gabány, sice se to po dvou vypranich rozpadne, ale luxus kámo!
Junior: Haha, co je tohle za mrdku lol.
XY: Hele vole tomu nerozumíš když tady propagujes nějaký ruský mrdky který luxusní status mít nikdy nebudou!!!

Pochopils?

st
st. Padre
11. listopadu 2020, 09:55
-1

V těch německých sedanech budeš vypadat jako nějaký hotelový řidič, co si to auto ani nemůže dovolit.
Tady bych asi volil něco amerického. Tesla S, Cadillac, ap.
Možná bys za tu cenu sehnal staršího Rolse, ale tam zase budeš vypadat jako řidič.

reagovat
Pólin
11. listopadu 2020, 20:35
0

Dneska si tyhle auta drtiva vetsina majitelu ridi sama... a prd vis, jak tazatel vypada... treba bezne chodi v obleku za kilicko a v botkach za 30;)

st
st. Padre
11. listopadu 2020, 21:08
-2

To je úplně jedno v čem chodí, stejně v tom bude vypadat jako řidič. Protože kdyby to byl majitel nadšenec, tak si nebude kupovat takovou obludu.

krab
11. listopadu 2020, 10:00
0

Je to věc vkusu a následný debaty, ale první otázka je - proč luxusní sedan nejvyšší třídy, když bude nájezd nízký a majitel si to auto bude řídit sám. (aspoň to tak z dotazu vyplývá). Spíš bych díval na auta vyšší střední třídy a hledal silné osmiválcové varianty , ovšem vybíral neprůserové motory. Tím z toho výběru vypadne hromada kandidátů...

Panamera by mohla do puntíku splňovat účel, ale je potřeba koupit auto na který někdo přikupoval Porsche záruku a tu si ideálně dál platit. Jestli se nepletu je to pár desítek tisíc ročně, případně pokud je prošlá a auto má Porsche servisní historii je potřeba projít tou Porsche "approved" servisní prohlídkou a a pak si záruku dokoupit. Je to hodně peněz, ale mám dojem, že se to vyplácí, zejména bych to zkusil vůbec koupit a platit u nějakýho dealera mimo ČR, prostě co tak občas slýchám, tak tyhle auta je snad lepší držet v servisní péči někde v Drážďanech, Passau nebo u Vídně (podle toho kde v ČR bydlíš).

Ghibli SQ4 by bylo zajímavý jako ojetina, jelikož výrazně kleslo na ceně proti ceníkovce, ale na toto téma je tu expert Beastar, takže kdyby člověk nevěděl, že ty zkušenosti nejsou jen zalitý sluncem, tak by to i snad doporučoval jako ideální volba. A taky to není osmiválec..

Každopádně ačkoli to zní dost legračně, tak s rozpočtem 1milion to není úplně jednoduchý najít nějakou "tutovku" co bude splňovat krásně to zadání. Možná se nakonec tazatel sveze se zánovním Mustangem GT 5.0 s automatem, hezkou barvou a v co nejlepší výbavě a vezme to... Protože zánovní, záruka, osmiválec, vzhled ... prostě všechny ty důvody proč posledních pár let dost chlapů (možná i děvčat) koupilo tuhle aktuální generaci Mustanga.

reagovat
beastar
11. listopadu 2020, 11:34
1

Jo jo Ghibli je v současnosti opravdu docela dobrá volba. Dokud jsou ty lepší kusy kdy to opravdu dávají pryč první pečlivý majitelé. Samozřejmě s high class v podobě A8 a S-klasse se to nemůže objektivně rovnat. Snad jen že to má parádní zvuk a je to zábavnější svezení. Což asi jako v dotazu, kde se poptává luxusní limuzína. Jako teda zrovna Mustanga bych fakt nedoporučil ve mě to vzbuzuje asi stejnej dojem luxusu a pohodlí jako můj Renault a ono to vlastně i podobně stojí. Jako když půjde do Panamery určitě nic nezkazí. Auto dobré v každém směru. Porsche je fenomén.

krab
11. listopadu 2020, 14:40
0

Souhlas ... Mustang jsem zmínil jen jako alternativu, protože mi přijde takový zvláštní, že by si někdo kupoval drahou luxusní ojetinu a jezdil s ní nakonec málo. K takovýmu použití mi spíš sedne nějaký pěkný GT kupé ... A ten Mustang je taková klasika, pro toho kdo jde po síle a zvuku motoru a nevadí mu obyčejnější interiér a ne úplně nejsportovnější jízdní vlastnosti. Ale asi jo, tady to bude střelba mimo výseč :-D

Panamera mi právě přijde nejlepší. I když, upřímně řečeno, pokud někdo má zálusk na limuzínu, tak často vyloženě touží po S klasse, akorát tady to nebude sranda koupit nakonec něco chytře a dobře. To nebude úplně jednoduchý, ale určitě to půjde.

Jimi
11. listopadu 2020, 10:07
2

A co si představujete pod pojmem jen tak se projet s velkou limuzínou...? Na české okresky je to trochu široké a sklouznout se s prázdnými 2 tunami, no nevím. Ani moc schopných dálnic tady není, ale napadla mě ještě nějaká větší Alpina ...

reagovat
Ch
Chochin
11. listopadu 2020, 11:24
2

Lahko cez milion sa da kupit uz aj Bentley Continental, ale to uz nie je limuzina no... inak z toho clanku by som si vybral asi Lexus. Nie je ich tak vela ako Mercedesov, Baworakov a Audi a zda s ami byt aj najspolahlivejsi.. a tiez ako tu bolo pisane... sofer v tom nevyzera ako... niekoho sofer :-D

reagovat
Sedrik
11. listopadu 2020, 11:29
2

Co bych ještě zvážil je poslední šestka od BMW - gran coupe. V každém případě se vyhnout tomu V8, ale jinak to auto je nádherný cruiser. Asi bych ji preferoval před sedmičkou.
Interiér je krásný, exteriér taky (věc vkusu samozřejmě) a jízdně to je zajímavé auto.
A dělala jej i Alpina

reagovat
beastar
11. listopadu 2020, 11:29
2

Tohle mi opravdu nepřijde jako náročné cvičení. Je tady velká Německá trojice která je řekněme nějakou sázkou na jistotu a volby hlavou: Audi A8, BMW 7 a S-klasse která je v tomhle prostě vždycky král. Každé auto je trochu jiné, ale ve výsledku zadání splní všechna. A je to hodně o vkusu a o přístupu.

Speciální volba kde se nehraje na věhlasný znáček na kapotě. Tak to je Hyundai Genesis. Velká dávka luxusu a nebývalého pohodlí za velmi dobrou cenu. Navíc prý vysoká spolehlivost. Mínus je asi jen nižší prestiž a možná sem, tam aura auta které nikdo nemá.

Luxusní volba by byla jistě i nějaká dobře zajetá Panamera. K té se přikláním já. Je to velké auto, hodně dobře postavené, skutečně uvnitř vypadá jako velmi letadlo. Právě i tím konzervativním, ale puntíčkářským způsobem kde se klade důraz na jemné detaily. Pohodlí a komfort na palubě je i přes sportovnější směřování modelu příkladné. Výbava v podstatě maximální, co je dnes k dispozici. Pokud se sežene takový kus. Motorizace od základu skvělá. Tohle auto umí být i praktické i maximálně pobavit.

Volba fanouška neobvyklím blbostí. To by mohlo být Maserati Ghibli. Sám sem měl dvě. Jako ojetiny bývají odpočtové takže do milionu se jde vejít s jistotou. Jasně zpracování není nejlepší. Interiér opravdu luxusní letadlo úplně nepřipomene. Zase trojzubec a elegantní karoserie připomínající žraloka se nikde neztratí. Nemůže se měřit komfortem s žádným výše jmenovaným autem. Po 100,000km vypadá jako německá prémka po 450000, ale svezení a atmosféra. S tím umí tohle auto kouzlit. Pokud má tazatel rád zvuk motoru, bezprostřední reakce na plyn i u V6 a roztěkanou zábavnost dvoutunového kolosu je to ta správná volba. Akorát je teda nutné dodat, že je dobré si uvědomit, že tahle auta nebudou nová. Ba ani roční spíše budou stará až starší. Zase pokud není problém dát do servisu kilo a jezdit. Nejsou rizika nijak výrazná.
-
Komentář upraven 11. 11. 2020, 11:31:08

reagovat
st
st. Padre
11. listopadu 2020, 12:11
-2

Tu Panameru má třeba Šimaně ze Smartwings. Byznysu mu krachuje, třeba to levně pustí.

beastar
11. listopadu 2020, 13:15
2

Tech se vsude vali. Byznys mu krachuje, ale jediny co bude levne poustet je prave ten byznys. Jinak show must go on...

st
st. Padre
11. listopadu 2020, 14:30
-2

Tyhle auta se dělají v sedanu hlavně proto, aby měl VIP pasažér vzadu dost místa i nad hlavou a aby ho neofouklo při otevřeném kufru. Pokud to chceš řídit sám, tak jsou mnohem zajímavější karosářské verze a mnohem zajímavější značky než německá trojka. Tady bych asi preferoval Jaguár.

reagovat
Fa
Fandatik
11. listopadu 2020, 14:46
-2

Když už se na dotaz luxusního sedanu nabízí 6ti hrnky ve vyšší střední (ten joke s Volvem nemá smysl komentovat), tak co upustit od sedanu?

A zkusit tu šifru "Rozhodl jsem se, že si konečně vyhodím z kopýtka a poprvé v životě si udělám radost a koupím si auto, které mě bude bavit. Chci auto, které mi bude dělat radost každý den, ať už pojedu do práce, či se jen tak projet. Rád bych, aby to mělo silný motor, pohodlný podvozek a bylo to velké." vyřešit nějakým kupé?

A tím máme asi jen jednoho výrobce. A nepřekvapivě je to Mercedes. Bentley Continental GT úplně nesplňuje požadavek na velikost.
Řada C216 jde při trochu snahy pořídit do milionu i v nejvyšší verzi CL 65 AMG.
Řada C217 (S coupe) by se mohla dát sehnat v "obyčejné" S500 coupe lehce nad milion. No spíš milion a čtvrt. Ale je to stále aktuální generace (možná poslední).

reagovat
mariov8
11. listopadu 2020, 14:55
0

Přesně tak, když se nikdo nebude vozit vzadu, proč nevzít velké kupé? Anebo v diskuzi ještě zazněl jeden dobrý nápad, ne S klasse, ale E klasse nebo CLS ale zato s pořádným motorem, finančně to vyjde při pořizování možná nastejno. Jinak v této třídě když s eněco posere, tak těch 100 000 bude člověk potřebovat 2x nebo i 3x a najednou.

Or
Oris
12. listopadu 2020, 10:31
-1

Konečně si někdo vzpomněl na CLS, ve verzi 500 v podstatě dostupné auto.

Fa
Fandatik
12. listopadu 2020, 10:53
0

Jenže mezi vyšší střední a luxusní je stále propastný rozdíl.

OndrasI
13. listopadu 2020, 15:26
2

Tazateli bych doporučil podívat se na nějakou tu servisní fakturu z autorizáku, pak přijít domu, třísknout hlavou o futro, případně přiložit pětitisícovkou do kamen.
Jestli nepomůže ani tohle, tak ať si to koupí.

Za tenhle rozpočet jedině auto o třídu níž.

reagovat
Adam
14. listopadu 2020, 00:18
0

Za mě asi nejinteligentnější a přitom zajímavá volba je ta Panamera.
Pokud se ale ptáš, co by byl skutečně nejlepší sedan do těchto peněz i s finanční rezervou, musí to být Quattroporte z předchozí generace. Ve verzi GTS je to auto vskutku krásné, na rozdíl od toho novějšího ošklivce, a splní všechny body do puntíku. Snad jen ten interiér trochu zestárl.

reagovat
beastar
14. listopadu 2020, 00:50
2

No to jo GL s rozpočtem mio a kilem na servis. Jinak máš pravdu je to skutečně hezčí auto než novější generace. Bohužel jestli si zvyklej na provoz Německýho auta kór e39. Navíc nejsi ženatej(?) Tak nevíš co je bolest... :D A je to vidět. Jinak Panamera to je jistota a splní to svůj ůčel líp než jakýkoliv Maserati.

KS
28. ledna 2022, 15:43
0

Než pro A8 bych spíš vzal S7 4.0TFSI - liftback vypadá také fajnově a přidává příp. vysokou míru praktičnosti.
Lexus - rozumová sázka na jistotu (resp. zřejmě na nejméně náročný servis).
Quattroporte 3.8T GTS - volba srdce, mimochodem - motor má turba klasicky ven ke kolům, takže by se motor neměl přehřívat jako u "němců".
Nejvíc mě láká starší Quattroporte 4.2, které sice neumí tak zatáhnout jako novější konkurence s přeplňováním, ale ten zvuk (s nějakým lepším výfukem)....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem