načítám data...

Posedlost kusem roury

Když jde vidět, máme to rádi. Když ne, je nám to jedno. A když je falešný

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Skoro každý příznivec spalovacího motoru má rád výfuk. A skoro každý příznivec spalovacího motoru chce, aby byl v případě silných nebo sportovních aut výfuk hezky vidět. A aby byl kulatý a “pravý”. Protože takhle to má být. Výfuk prostě patří k autu. Někdejší skloněné koncovky dieselových vozidel byly důvodem k pohrdání. A dnešní falešní sobi okrasné rámečky, mnohdy vůbec nenavazující na skutečný výfuk, jsou přímo ostudné. Máte to tak taky?

Přiznám se dobrovolně, že patřím k příznivcům klasických kulatých výfuků. Chraptící koncový tlumič v krásné nerezi byla jedna z prvních věcí, kterou jsem musel dopřát své (nyní již) ex-Miatě a při odchodu od onoho mrňavého autíčka byla lesklá koncovka pod nárazníkem pravidelně cílem mých zpětných pohledů.

Laděné trubkoví hrdě trčící z pod nárazníku, či ještě lépe ladně zapadající do odpovídajícího výkroje, v mých očích jednoznačně sbírá body za design i dojem. Přitom se v důsledku jedná o zcela funkční a účelný komponent. Když však dneska kolega Kubajz hodil do redakčního chatu fotku výfuku právě testované Mazdy 2 se slovy “žeru ten výfuk”, začal jsem si uvědomovat, jak podivná je vlastně tahle zaujatost kusem válcovaného kovu. Mazda 2 je jedno z mála moderních aut, kterému pod nárazníkem trčí klasická trubička. Dříve naprosto běžná věc dnes zůstává skryta kdesi pod sukněmi anebo je nahrazena designovým šidítkem ctícím tvary nárazníku. Proto jsem si u Mazdy taky řekl – jéééé, auto s normálním výfukem.

Jenže je skutečně normální, aby za autem trčela jakási fajfka? Nebylo by spíš normální nechat výfuku ten funkční účel a nepřiznávat jej? Oprostíte-li se od toho, co máte zažité a co považujete za “tradici”, co vám připadá technicistní nebo hezké, je výfuk defakto jakýsi kus plechu, který příliš nekoresponduje s designem auta. Je tam, protože musí. Je navíc. Stejně jako třeba stěrače nebo anténa. Tak proč na něm tak moc lpíme? Proč jsme posedlí počtem a velikostí koncovek? (i když osobně mám raději umírněnější řešení) A proč tak nemáme rádi ty plastové vložky v náraznících, které možná vůbec netuší, co to výfuk je, ale v konečném důsledku se k designovému jazyku auta hodí daleké lépe? Obzvláště markantní je nepatřičnost výfuku u některých klasických aut, kde koncovky sahají daleko za zadní nárazník a od jeho spodního okraje jsou natolik vzdáleny, jako by vůbec nepatřily k onomu autu. Chlubíte se snad doma trubkama od topení? Máte je vysekané ze zdi a hrdě vystavené na odiv?

Ven koncem je mi to vlastně fuk, tohle krátké zamyšlení nic nezmění na tom, že pořádný nerezový lauf pod nárazníkem u mě v patřičných případech vždycky bude sbírat plusové body a naleštěný svařenec laděných svodů bude vždycky věc, která si zaslouží mnoho fotek a chlubení.

A jak to máte vy?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
27. října 2018, 17:50
7

Falešné koncovky nechápu...již dříve byly koncovky výfuku různých tvarů, aby zapadly do celkového vzhledu auta, ale v nich byly alespoň při detailním pohledu vidět klasické trubičky výfuku, což sice vypadalo divně, ale alespoň v tom výfuk byl...nerozumím tomu, proč dělat designové jakoby koncovky výfuku a výfuk přitom vyvézt dolů ještě pod autem...jaký to má důvod? Proč to tam nemůže vést, jak by mělo? To zase odporuje nějakým regulím? Když už chci výfuk kvůli vzhledu skrýt, tak proč tam stejně dělám ty falešné koncovky? Tak vymyslím nárazník "bez výfuku"...no moc mi to teda hlava nebere...

reagovat
beastar
27. října 2018, 18:19
0

No jak píšeš. Vždycky se to tak dělalo. Tak to tam pořád je. Udělá se jeden odlitek pro všechny verze. Myslim těch plastů. Aby tam šla jedna trubka i dvě. Aby se tam u nafty narval i dieselovej vejfuk. A jelikož je zákazník zvyklej že to má vypadat tak nějak klasicky jako kdysi tak se to těma plastovejma hovadinama naznačí a to dneska stačí. Taky to ale neni pravidlem i dneska máš auta který to maji normálně funkční:)) Nebo sem možná nepochopil jak to myslíš.

Raspby
27. října 2018, 18:35
1

Ano to asi bude ten problém...jeden nárazník pro všechny verze a motory...Ano, stále jsou auta, která mají klasický výfuk a je to dobře, jak je psáno v komentáři níže, když se ten vzhled vymyslí, tak výfuk není překážkou, ale další ozdobou a nedílnou součástí celkového designu auta...ale tato falešná řešení jsou spíš pro smích...alespoň mě...

Irwinek
27. října 2018, 17:57
6

Pokud je zadek krásnej, tak vejfuk je tou pověstnou tečkou :-D

reagovat
Vo
Vorlosup
27. října 2018, 18:56
0

Tak jakej si Vavrisi pořídil na svou NC?

reagovat
Beny
28. října 2018, 09:19
0

Vavris downgradoval? :-)

Vo
Vorlosup
28. října 2018, 10:00
0

Spoiler z kadeřnického klubu na FB :) Doufám, že brzo bude článek

Vavris Vavrisovic
28. října 2018, 10:25
0

Upgradoval stavem, věkem a nájezdem :) a není to NC, je to NCFL, točí to 7500, to je rozdíl :D

Pochtli
28. října 2018, 13:16
0

To je ta s naimplantovaným wankelem?

ReVolte
29. října 2018, 12:34
0

To ne, jen je to obhajoba, že poFL má vyšší max. otáčky a má být i točivější :)

Vavris Vavrisovic
29. října 2018, 17:08
0

Přesně tak :) Ale ne, on ten motor vážně pobral charakter oproti preFL. Už si brousím zuby na kit BBR super180 nebo něco ekvivalentního, s ním by to mohlo být vkusné..

Beny
29. října 2018, 17:16
0

Koukám na to správně že je to jen vejfuk a remap? Jestli jo tak je to pěknej zisk.

ReVolte
30. října 2018, 12:59
1

Vavris budeš mi to někdy muset ukázat, ten charakter navíc. Jako majitel preFL 2.0 bych rád věděl o co přicházím, nebo se alespoň do krve hádal, že pravdu nemáš :D

wdave_t
31. října 2018, 23:35
0

Já sem NCfl řídil a přišlo mi to popravdě prašť jako uhoď (sám mám pre-fl). Rozhodně ti neujede :D

Breakthru
27. října 2018, 19:34
1

píše se o výfuku , ale v podstatě se řeší jen koncovka resp. poslední díl...Je to taky jediná věc, která je většinou vidět, pokud není koncovka dolů za nárazníkem.Na netu padaj často dotazy , většinou mladejch tunerů, ohledně laďáku.Nejde o nic jinýho než uřvanej poslední díl s designovou nebo designovejma koncovkama.Jinak je vejfuk poměrně velký a složitý téma.Ikdyž je to de facto jen prdel motoru, tak nestojí nijak vzádu :)
Daj se s tím dělat kouzla, dá se ladit zvuk jak na hudebním nástroji, dá se z něj dostat i výkon.
Je to díl auta omezenej prostorem, hlučností , emisema a i výrobníma nákladama ruku v ruce s jeho životností.V neposlední řadě i ta estetika a to nejen s tou koncovkou.Spousta tunerů ladící auto na vzhled dovedou z výfuku udělat umělecký dílo, byť za cenu určitejch ústupků funkčnosti.Naopak závoďáky opletený thermoizolační páskou jsou čistě funkční záležitosti a taky lahoděj oku....
Pokud jde o vzhled posledního dílu, tak se přidávám k těm, co maj rádi klasiku resp. něco decentního.Imitace neuznávám a do velkejch DTM koncovek se dá chcát....

reagovat
Breakthru
27. října 2018, 20:58
2

Jinak nejhezčí vejfuk vypadá asi takto....:)

Bavoraczech
29. října 2018, 09:25
0

Měly by ty koncovky být víc horizontálně nasměrovaný. Aby ohřívaly zadní pneu...

Breakthru
29. října 2018, 15:30
0

ne, takhle je to boží....

Slower
27. října 2018, 19:50
0

Ja tomu celkem rozumím u obyčejných aut. Ale vždy když jsem viděl Dodge Challanger, obzvlášť ve verzi SRT, tak mě ty koncovky přišly odpudivé. Z venku ovál, ale uvnitř je viděť kulatá roura která ma jen takové falešné zakončení. Jakože jsem si vždy říkal "Proč?". U takového auta bych čekal, že ten výfuk nebude působit jako vesnický tuning. A to stejné u sourozenců Charger a Chrysler 300C v posledních ročnících. Budiž malou utěchou, že ty koncovky nejsou úplně falešné, ale je to alespoň kovová koncovka...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. října 2018, 20:35
4

Magnaflow high flow cats, Magnaflow cat back exhaust. Myslim, ze u mne je to relativne v poradku. :-)

reagovat
beastar
28. října 2018, 10:28
1

A kde je metr vysoky a dva metry široký křídlo? ;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. října 2018, 14:12
2

Nesvačím na autě. Tak nepotřebuju podtácek. ;-)

beastar
28. října 2018, 14:33
0

No jasně ale tak pro pořádnej suprsport fýlink ne?;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. října 2018, 14:49
0

Na to nemám auto. Ledaže bych koupil nějakou rejži. Tam hnusných úprav není nikdy dost. :-D

beastar
28. října 2018, 16:57
0

Ty jako myslíš že EVO je hnusný jo:D Přece jen modrá vette se strajpem taky snese dost velký wing.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. října 2018, 17:04
0

Já měl na mysli samo domo benzínka tuning. ;-)
P.S. Modrá Vette se strajpem je OEM tuning.

beastar
28. října 2018, 18:18
0

Home made křídlo bych neviděl jako vhodný na cokoliv od Escorta po Mustanga:)) JJ já vim to je nějaká edišn cvajtausnt nebo něco takovýho. Ta barva a ten strajp.

sumy
28. října 2018, 19:02
0

To mám smůlu. Origo křídlo mám cca 2m nad zemí... to nejni ani na stojaka :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. října 2018, 20:09
0

Beastar: Tak tak. 1996 Corvette Grand Sport.

Goldies
28. října 2018, 22:08
0

Myslí, že Bístár myslel spíš Ford Escort RS2000 :-)

beastar
28. října 2018, 22:32
0

Halejďte se. Oni demolition man jsou nějaký chytrý ne;) Asi voe vim co je rs2000 a vette? Jenom zkouším pana Stanislava jestli ví proč má tu modrou a ten strajp.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. října 2018, 07:27
2

Beastar: Páč to tam vypadá vostře, ne? :-D

beastar
29. října 2018, 12:57
0

Jasný a černý kola jsou dneska taky in. Ten pruh je drsnej a modrá páč jí nemá každej. To budou kluci na pumpě čumět;D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. října 2018, 16:10
0

Kdo by to byl rekl pred 22 lety, ze ty cerny kola budou in i dneska. :-D

Goldies
29. října 2018, 16:27
0

Sem to spatne pochopil no.. ono taky tobe obcas rozumet je taky umeni :-D

beastar
29. října 2018, 18:09
0

Knightrider: Já to říkám furt že pokrokovost emerickejch aut je nedoceněná :) Viz in černý kola o 22 let později.
Goldies: No to je pravda. Musíš číst tak nějak mezi řádky a doufat, že to trefíš. Zase myslis si je to lepší, než když nás občas obohatí o své moudro evlo. Ten si dokáže protiřečit i v jedné větě.

Goldies
29. října 2018, 19:26
0

to jo :-D ale zase je s ním sranda :-)

sumy
27. října 2018, 21:14
0

Jako obyčejný praktik mě u výfuku zajímá pouze to jak dlouho vydrží, než ho je třeba řešit. A ano, na ty velký obludě mám stále komplet originál, pouze vlnovec už vyměněn. 21 let a cca 400tkm. O to víc mě naštvalo, kdyz u hondy jsem musel výfuk řešit už v 6 letech :-/ Pry nekorodujici... :-/

reagovat
Jimi
27. října 2018, 21:23
0

Těch nerezovek se asi moc nedělalo... Na bávech (18 a 20let), co neznají garáž, jsou taky pořád originální...

BubaaCZek
27. října 2018, 22:52
0

Koncovka fake ad absurdum je na novem seat ibiza. Na obrazcich tu jeste ujde, ale v realite ten fejk skutecne odpudive sviti. Prvni myslenka: "bylo to fakt zapotrebi?"
Hyundai Tucson - naraznik je vylisovany na dva vyfuky po stranach. Vetsinou je tam jen jeden vyfuk.
Tento tyden jsem obdivoval vyruk na 991 carrera 4 gts. krasa, stejne jako cele to auto.

reagovat
ma
martinw
28. října 2018, 00:52
0

se mi libi uprimnost toyoty rav4 ...u ty proste trci napravo dole kus hnusny kovovy roury - je to takovy hodne uprimny aspon clovek vi kdy to presne zrezne a upadne :)

reagovat
Woyta
28. října 2018, 01:32
7

Je doba faku. Falesne vyfuky. Falesne otvory. Felesny generovany zvuk. Falesne emise. Falesna bezpecnost SUV.

reagovat
briza
28. října 2018, 08:54
2

Na ty vejfuky bacha hele!

reagovat
Breakthru
28. října 2018, 18:44
0

nebyl to Fuko z Nahoty na prodej?.....jestli se nemejlím, tak ho tehdá vzrušil pohled na vzlítávající letadlo:D

briza
28. října 2018, 19:52
0

Letadlo tam bylo, jen jako ilustrace toho, že Egonovi odlítá Nancy, Fuka klasicky rozdělal pohled na lauf, který tak rád oplodňoval. Dal se do díla, přišel majitel, nevšimnul si ho, couvnul (sice stál čumákem ven, ale asi prostě rád couval) a bylo po Fukovi :)

Breakthru
28. října 2018, 21:36
0

je to tak 8-10 let, co jsem ten film viděl naposled, ale tohle si matně pamatuju....bitky s cikánama, Krampol, Vaculík a vylítaná Granada :)
divnej film....

Stanley
28. října 2018, 09:57
1

Tož počátkem všeho jsou vždycky emoce. My tady máme výfuky rádi, protože vizuálně přináší výkon a hlavně přináší zvuk. A ten je od řidičského požitku neoddělitelný. Toho všeho je výfuk symbolem. A protože existuje mnoho vzhledových provedení, může se na něm řidič realizovat i esteticky (od snížených naftových golfů a audi s lešeňovýma trubkama, až po vkusné řešení). Což je další požitek.

K otázce trubek od topení - pokud existuje na světě člověk, co ho do extatických stavů přivádí samotný proces vytápění bytu, vsadím se, že ten bude mít doma nádherně a technicky precizně nainstalované trubky v každé místnosti :-)

Když se na autech začaly objevovat nekulaté koncovky ladící s celkovým designem nárazníku, hodně se mi líbily. Ale s postupem doby a s nárustem falešných a zaslepených koncovek už je to pro mě spíš jen symbol současného automobilového nalhávání a hraní si na něco jiného, a vkusově jsem se vrátil zpět k pěkným kulatým koncovkám.

reagovat
beastar
28. října 2018, 10:31
-1

Že tam píšeš o tom naftovym audi:)) Já mám už půl roku chuť koupit 2.5 tdi třeba a6 a narvat na to 4 komíny o průměru 20 cm a vysmát se oblakem černého dýmu všem eko buzeracím. Potom trochu zakouřit nějakej okruh. Pořádný saze ať vylítaj;)

Nimrod
28. října 2018, 10:52
1

jestli myslíš r5, tak ta moc nekouřila s naftovým čerpadlem a vstřikama v pořádku, spíš prakticky vůbec, alespoň ve volvu. a jestli myslíš v6, tak ta se vysere rychlejc, než seženeš ty 4 výfuky :-)

Stanley
28. října 2018, 11:44
2

Já myslím, že není nutno nic podobného pořizovat... Takových sportovních protiekobuzeračních vozů je na každém maloměstě plno :-)

briza
28. října 2018, 11:45
0

Tak holt prostě udělá díru do haupny, vytáhne to napřímáka a to by bylo, aby to nehulilo :)

beastar
28. října 2018, 14:33
0

Nimrod: myslim v6. A tvé tvrzení o spolehlivosti tohoto motoru vypovídá o vědomosti z netu:)) Taková hrůza to fakt není. Jen český pablb se o to neuměl starat. Stejná závada na kterou trpí některé motory alfy. Jmenuje se majitel;)

Jinak já jak nejezdím do těch malých měst. Tak já prostě pořádnej komín nepotkal ani nepamatuju.Myslim jako pořádně ne že je to nafta...

Nimrod
28. října 2018, 15:21
0

přítelkyně ji měla jeden čas ve služebním allroadu. vskutku kombinace snů :-)

beastar
28. října 2018, 16:58
0

Hlavně ALLROAD je geniální ojetina když nevíš co s penězma :D

Nimrod
28. října 2018, 18:07
0

do dokonalosti tomu nechybělo nic, mělo to i automat :-)
mám za to, že v6 mělo špatně navržené hlavy. možná že s nadstandardní péčí vydrží i pár set tisíc kilometrů bez generálky, ale kupovat dneska 15 let starý motor s potřebou nadstandardní péče mi nepřijde rozumný

beastar
28. října 2018, 18:24
0

Nerozumný to je. S dobrou péčí to dokáže najet i 800,000 třeba. Je to hodně o kuse. Jinak ano je to fakticky velký riziko. Proto bych si to osedlal jedině do křápu kterej mi bude jedno, když dojezdí finally. K tomu allroadu. Jj přesně byl to kočár a když to náhodou celý fungovalo (do 120,000 to celkem i šlo) bylo to dost dobrý poježdění. Proto to taky láká i střelce jako ojetina no... A tak dáš za auto pytel hrušek a do něj potom dvě stě když na to máš peněženku a nervy.

Breakthru
28. října 2018, 18:48
0

beastar: není kouře bez ohně :D
já na svý starý Audi 100 2.5 TDI měl prasklou hadicu od turba...jednou z práce mě blokovaly dvě cyklobuzny.Jeli vedle sebe zmrdi a nešlo je předjet.Jak to jen šlo, tak jsem jim pěkně nahulil :D
Když se to okotlilo, tak za tím nebylo vidět a u nás v ulici měsíc byly saze na silnici, tak 5-6 metrů dlouhá čára :D

Regular John
28. října 2018, 12:04
12

...

reagovat
Pochtli
28. října 2018, 13:15
1

Falešným koncovkám výfuku se směju stejně jako "víc (a větších) laufů, víc adidas" :oD

reagovat
beastar
28. října 2018, 14:36
1

Hlavně zvracim při pokusu o tuning laufama a zanechání tažnýho. A tažný na 7 sedanu to je vrchol ...hnusu.

Pochtli
28. října 2018, 15:50
1

Jj, když jsem to barbarství (šílený čtyřlauf a tažné) viděl na jinak nádherný sedmě, tak jsem naprosto nechápal duševní pochody majitele..

beastar
28. října 2018, 16:59
1

Přesně přitom to auto vypadá na první pohled docela pěkně. Kdyby to nechal v normálním stavu udělá líp. A takovej je skoro všechen českej tuning.... bohužel.

Caddy
28. října 2018, 14:57
0

Na výfucích nijak nelepím, jasně, někam se hodí, jinde je to jedno, naopak oceňuji i přístup jako např. u '59 Cadillaku a dalších podobných, kde výfuky končily za zadní nápravou a nenarušovaly vzhled auta (stejně jako se schovávala tankovací hrdla a další technické prvky, to bych ostatně uvítal už dnes, není nic hnusnějšího, než víčko od nádrže vetklé někam na jinak čistý bok...).
Co je ovšem píčovina maximální, jsou ty fake napodobeniny. Tak buď mám pořádné vyfuky a normálně funkční... nebo nejsou vidět a tím pádem je nenapodobuji. Dělat falešné je zvrhlé a hnusné.

reagovat
Irwinek
28. října 2018, 18:59
0

Ještě troška výfuků :-D
divné, krásné a úžasné

reagovat
Irwinek
28. října 2018, 19:05
0

jo, a jeden pro pobavení

Testeuros
28. října 2018, 21:07
0

Je opravdu příhodné, že právě někteří majitele nafťáků si na své auto dají koncovku výfuku z jiného provedení. Příkladem za všechny budiž předchozí majitel mého zeleného mazlíka, který začal s výfukem a skončil u celého V6 alike vzhledu. :D

reagovat
Bavoraczech
29. října 2018, 21:42
0

Jojo, všechno dneska musí vypadat jako něco lepšího. Obal prodává. Ospojlerovaný celý auto, snížený, 4 laufy a pod kapotou 1.4 80 ps...

Testeuros
29. října 2018, 22:13
0

Bohužel. Přitom samotné standartní nárazníky bez naznačeného splitteru vypadají dobře, dle mého názoru dokonce i lépe. Strašlivá škoda, že většina kousků už má ten se splitterem. Tu změnu výfuku z toho "nafťáckého" i chápu, protože opravdu nezapadá do designu zádě tak dobře jako vzpřímení bratříčci. Jen... proč zrovna ten z V6? Člověk čeká vrchol tehdejší motorové palety a namísto toho se ozve "jen rotačka." :D

Pochtli
30. října 2018, 11:44
0

Stejná pitomost jako dávat na 1.6 MX-5 dvoulauf či spoilery jen proto, aby to vypadalo, že to jede rychleji (ale nepojede :oD).
Ale to je všeobecně problém dneška - celková vizáž auta dnes musí vypadat jako formule 1, ikdyž to má pod kapotou litrový tříhrnek o výkonu sekačky.

Bavoraczech
30. října 2018, 12:07
0

Všichni koukaj prvně na to jak to vypadá, až pak na to jakej to má motor. Jízdní vlastnosti a komfort už dneska řeší málokdo. raději budu jezdit v silně nedotáčivým, ale naleštěnym a ospojlerovanym žebřiňáku než v obyčejně vypadajícím komfortním řidičským autě...

beastar
30. října 2018, 12:21
0

Tak jistě že vzhled je dneska na prvním místě. Odlišný a drsný auto už ale lidi chtěli i dříve. Jen těch možnosti jak toho docílit nebylo tolik. A přesně na silnici dlouho nepoznaš jak mu to jede hlavně že to vypadá. Nejraději mám 320d polepeny eMkama f paketu voe. Oktávky v šestnáctce a velký vietnamský RS na zádi. A taky čtyřlístky a miliardy nálepek na 156 jts z který to hulí už na kilák. A ty nový rádoby sportovní verze jsou mnohdy taky funny už z fabriky.

Bavoraczech
30. října 2018, 13:07
0

Omyl. Myslel jsi JTD se čtyřlístkem co hulí skoro jak načipovanej Golf s rotačkou :D. Já se přiznam, že jsem Alfonse taky opacketoval. V tý době to byla ale vrcholná motorizace tak snad mi to bude odpuštěno :D

beastar
30. října 2018, 13:45
0

Jojo myslel. Sem se přemáčk samo JTD:) Prostě hlavně to vospojlerovat a vobrendovat jak dobytek. No já neřikám... Vkusně. Ale ono to většinou vypadá hnusně a kolotočářsky.

Bavoraczech
30. října 2018, 14:11
0

Já si myslim že decent... Až na ty kolotočářský kola tedy :D. Ale důvod byl jasnej - aby ty koncovky výfuku tak netrčely...

beastar
30. října 2018, 14:41
0

Pěknej lak. Tušim že ty kola o tom jsme se tady jednou nějak už bavily:)) Oni k tomu autu samozřejmě jdou dobře. Jen je vidět, že s originálama to moc nesouvisí. To más dodnes nebo je to jen nějaká vzpomínka? Dneska už to je skoro na pováženou mít to jako daily.

Bavoraczech
30. října 2018, 15:01
0

Dřív jsem míval kupodivu o pár let novější naftu facelift. Přestal jsem ale jezdit delší trasy a tak jsem jí prodal a hledal co jinýho. Tak jsme koupil Peugeot 607 2.2 ve srovnání se 166 mě to auto prakticky ve všem zklamalo. Pak jsem přemýšlel a hledal něco novějšího okolo 150, ale nic mě nezaujalo. Jedině možná Mazda 6 MPS. Nějak jsem si uvědomil, že za tyhle peníze neseženu nic, co by bylo úrovní komfortu a jízdních vlastností alespoň dotahovalo 166ku, takže mi z toho vyšlo, že si musím koupit zas 166 nebo E39. Díky Bussu a předchozím zkušenostem vyhrála 166ka. Akorát jsem si neuvědomil, že jsem si vlastně ve výsledku o 2 roky pozděi koupil o 4 roky starší auto. A 6 let není málo. Zprvu tedy byla zamýšlená jako daily, ale momentálně její pozici přebírá Xsara Picasso. Alfa tedy nebude přímo víkendovka, ale je určená na delší trasy jako pohodlný koráb a jako suplent Picassa když bude potřebovat nějakou opravu + víkendovka :)

beastar
30. října 2018, 16:41
0

Já si právě myslim. Je to dneska škoda s tim jezdit normálně denně a v zimě a po těch zatracenejch tankodromech. Picasso je hrozný vzhledově. Jenže přesně je to takovej dělník o kterýho stačí pečovat normálním servisem včas a ono to jezdí a jezdí. Nemusíš se bát že z toho něco upadne, protože všechno je opravitelný.

166 se mi líbí. Jenže na moje ježdění už je to starý a jako víkendovka mě to logicky taky moc netankuje. Měli jsme ze srandy chvíly tu utahanou naftu ve stavu skoro na díly. A to auto jezdí tak nějak doteď.

Ny
Nyte
29. října 2018, 22:01
0

Jestli je výfuk ukrytý nebo v okrasných koncovkách, to je mi docela jedno. Ale v žádném případě nesnesu ukrytý výfuk a vedle něj okrasnou koncovku! Designéři se asi zbláznili.

reagovat
BM
31. října 2018, 01:09
0

Souhlasím s Nyte. Mimochodem právě u F430 Scuderia jsou falešný koncovky v nárazníku,do krerých vedou užší trubky. To pravověrní neví,nebo přehlížejí....? :-)

Rakso
31. října 2018, 09:05
0

Je to celkem věda co se týká estetiky. Co do funkčního účelu už je to "vyšší dívčí".
Taky jsem laboroval co s koncovkou a nakonec padlo rozhodnutí na co nejdecentnější provedení.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem