načítám data...

Jízda na červenou: Jak nám semafory ztratily respekt.

14. prosince 2020, 15:03 52 komentářů Jan Machač Editorial

Značení už je často tak otravné, že nám i profíci ignorují červenou. Mám z toho trošku husí kůži...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jel jsem takhle večer směr Unětice, bambelám si to za autobusem, přibržďuji k "buzersemaforu" hlídajícímu rychlost a jen koukám, že si z té červené autobusák udělal dobrý den. Prostě to projel barva nebarva. A to se bavíme o semaforu, který není z nejhorších, pokud kolem cedule se čtyřicítkou projedete čtyřicet, tak vás pustí bez zpomalení. Je to sice napínavé, ale pustí. To semaforek v nedalekých Nebušicích, ten vás zastaví i když celou snobskou osadou projedete předpisově jako svatý.

Jenže tohle není o kvalitách či nekvalitách zbytných semaforů. Tohle je o tom, že když už ani autobusák nemá dostatek profesní cti, aby tato světla respektoval, jestli to náhodou není trošku víc, než jen "tady na to kašlu". Nepodrývá to celkově naši úctu k předpisům? Není absence důvěry v to, že každý semafor má smysl tak trošku horším výsledkem, než zpomalený zmatený cizinec? Když už na tyhle semafory všichni místní i přespolní kašlou, k čemu tam jsou?

Jistě existuje spousta lidí, kteří teď začnou mávat předpisy, nařízeními, budou tvrdit něco o tom, že přece máme pravidla a že to je důležité. A budou po mě chtít čas a RZ toho busu jen proto, aby ho potrestali, protože ignorovat semafor je přeci nebezpečné! A na tom posledním se s nimi shodnu. Jen se obávám, že ono ignorování semaforu z pohledu autobusáka nebylo o tom, že by ho dostatečně neděsil případný trest. Přijít o papíry, které ho živí považuji za dostatečné. 

Podle mě ten autobusák – a venkoncem nejen on, že – projel ten semafor z jednoho jediného důvodu: Ten semafor je tam na nic a nemá žádný respekt.

A to je dost nebezpečné. Jako řidiči bychom přeci měli mít podvědomý reflex, že když už někdo někam dá semafor, jde tam o ústa. Třeba ne řidičům, ale něco se tam děje. Prostě když svítí červená, měli bychom podvědomě zastavit. V Uněticích? No pojďme si celou situaci rozebrat:

foto: Google Maps

Při příjezdu k obci vás napřed za horizontem přivítá značka upozorňující na sérii zatáček, první vpravo. Tato pravá zatáčka se nachází už v obci. OK. Toto upozornění si musí řidič zapamatovat, neb následují další složitosti. Těsně před čtyřicítkou, označníkem obce a upozorněním na semafor je totiž křižovatka.

Tato neoznačená křižovatka mimo obec je prosím s předností zprava.

Pak tedy vjíždíme do obce a čeká nás červená na semaforu za kterým jsou tři vjezdy na soukromé pozemky a ke garážím a asi po šedesáti metrech neosvětlený přechod pro chodce. Pak tedy přichází první ostrá levá zatáčka. Pamatujete na tu první pravou, co jste si měli pamatovat? Tak té si skoro nevšimnete.

foto: Jan Machač, utickar.cz

A to není vše. Pokud chcete po Uněticích jezdit více, než 50, není nic snazšího! Bystrý řidič si jistě všiml, že první popisovaná křižovatka je před obcí, takže absence cedule na této komunikaci vlastně dělá z celé obce velmi diravý cedník. Otázkou je, jestli je to dobře… Navíc při výjezdu z Unětic ulicí Ke Kouli sice vlastně nikdy obec neopustíte (cedule chybí z obou stran), ale zato se můžete spolehnout, že když se spolehnete na svou přednost zprava, někdo vás sejme.

Jak se tedy celou soustavou pastí a špatných doporučení realně projíždí? Místní vjíždějí do obce asi šedesát, protože ta přednost zprava se neřeší, navíc je tam vídět. Pak plynule zpomalují na nějakých 40-50 k přechodu na kterém není nic vidět, protože tu není světlo. Všimněte si absence vlivu buzersemaforu na popisovaný proces.

Lidé prostě řeší podstatné věci: Aby se někam dostali a zbytečně nezastavovali těsně vedle něčího domu. Aby nikoho nepřejeli na nepřehledném místě a tak nějak s celou situací žijí v pokoji a míru. Jen to vyžaduje nebýt srab a zvyknout si semtam projet červenou.

Cítíte v tom ten paradox? Jistě, že se dá zpomalit více, aby k přestupku nedošlo. Jistě bychom opět mohli drsně vyžadovat poslušnost, ale není tady problém jinde?

Výhled z ulice Ke Kouli, foto: Jan Machač, utickar.cz

Není problém kupříkladu v tom, že kdyby se první křižovatka osadila značkami, bylo by to nejen rozumné, ale hlavně konečně podle litery zákona a že kdyby místo semaforu konzumovalo elektřinu osvětlení přechodu, že by to ty řidiče možná děsilo trošku více.

A to celé by také nikoho nelákalo k tomu, aby byl až takový chuligán, že by ignoroval červené světlo.

Jenže obávám se, že k tomu nedojde. Řešit detaily, na to v dnešní době nikdo nemá čas. Je potřeba mít ambiciozní cíle a realizovat rázné kroky. Takže ač s tím mohu hrubě nesouhlasit ano, bojím se, že semafor bude časem i z druhé strany.

 

Jaký názor na to máte vy? Považujete "mírný" chaos ve značení za nevyhnutelný a nějaké to ignorování semaforů za nevhodný exces, nebo nad tím už jen mávete rukou?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
14. prosince 2020, 15:16
0

Takhle si vládneme, toho jsme docílili sami. Cool kombinace dopravních expertů a zoufalé samosprávy okořeněno spravedlivým hněvem místních kteří nechtějí aby tam jezdili lidi jako prasata. Vždycky když o prázdninách přejedu hranici v železné rudě uvědomím si jak prozíravě mají v německu tohle dopravní značení zvládnuté. Problém trochu vidím v tom že značek je prostě hodně, nestíhám vůbec koukat na filmy během jízdy pořád jen samé značky :)

reagovat
Jenda_K
14. prosince 2020, 15:38
5

Buzersemafor není semafor, naopak je to zařízení které lze zaměnit za dopravní zařízení a tudíž nemá u silnice co dělat. Pokud je někde umístěný je třeba písemně upozornit orgány a žádat jeho odstraněni.

reagovat
Trinom
14. prosince 2020, 17:14
4

Přesně tak. Toto je barevné světlo, které vypadá jako semafor. Aby to byl semafor, musí mít minimálně přechod nebo být párový. Tyhle krámy jsou rozeseté různě po republice a taky mě to sere, byť většinou tam vidím zelenou.

Po
Pospis
14. prosince 2020, 22:29
1

Asi proto tak ten autobusák nezastavoval. protože neměl důvod.

Fa
Fandatik
14. prosince 2020, 15:54
0

Kolik se v té obci musí jet aby se buzersemafor nestihl přepnout na červenou? Tohle je totiž další řešení části řidičů. A dle mě mnohem horší.

reagovat
Ju
Junior
14. prosince 2020, 18:09
0

Záleží jak je to daleko. Na dvou, kolem kterých jezdím nejčastěji, je to něco jako 130 a 70...

beastar
14. prosince 2020, 19:10
2

Jako 130 funguje vsude spolehlive. Bohuzel ne vsude to bezpecne jde.

ro
rock
14. prosince 2020, 16:39
1

Jenom na okraj k tomu "Pokud chcete po Uněticích jezdit více, než 50, není nic snazšího! Bystrý řidič si jistě všiml, že první popisovaná křižovatka je před obcí, takže absence cedule na této komunikaci vlastně dělá z celé obce velmi diravý cedník."

Nedělá, nebo bych na to alespoň nespolíhal. Mám za to, že už padl rozsudek nejvyššího správního soudu v tom smyslu, že obec je definovaná primárně jako zastavěné území a až sekundárně jako (zastavěné) území ohraničené značkami IZ 4a (IZ 4b). Řidič prý má sám poznat, že se vyskytuje v zastavěném úzení -> v obci a podle toho se chovat.

reagovat
Ho
HonzaT
14. prosince 2020, 16:44
6

Ten nález správního soudu je úžasnej. Vlastně můžeme zrušit označení obcí, protože řidič má znát, poznat a předpokládat.
Jen by mne zajímalo, jestli to funguje i opačně - pokud je cedule kilometr v poli, mimo jakoukoliv zástavbu, můžu podle této logiky jet normálně devadesát?

Jan Machač
14. prosince 2020, 16:48
0

A neni naahodou v definici zastaveneho uzemi i treba to, ze samotna silnice je zastavenym uzemim a tedy je pak vsude pade? ;-) Ono i ta moje poznamka je trosku absurdni ;-)

Trinom
14. prosince 2020, 17:16
0

Honzo, platí to oběma směry, ostatně taky proto musely zmizet všechny buzerbudky půl kiláku za dědinou někde za bukem.

ro
rock
14. prosince 2020, 17:51
0

to HonzaT:
Ano, ten důsledek chápu stejně. Jestliže se mám zachovat stejným způsobem bez ohledu na to, jestli tam značka je nebo není, tak by bylo jednodušší ty značky zrušit všechny.

Fa
Fandatik
14. prosince 2020, 20:16
0

Myslím, že tam byl i vysvětlující komentář ohledně vystoupení z vlaku a půjčeného auta. Taky vlastně nevíš, že jsi v obci, jelikož jsi nejel kolem cedule.

Navíc to měření 500 metrů od nejbližšího baráku v poli u cedule se už cca. 10 let celkem jednoduše rozporuje nenaplněním materiální podstaty přestupku. Jak by chtěl ouřada prokázat, že byl v této situaci porušen nebo ohrožen některý právem chráněný zájem?

Sedrik
15. prosince 2020, 09:25
0

Ad Rock: díky, předsedo. Taky jsem to chtěl napsat. Jak jsem četl článek, tak to bylo první, co mě praštilo do očí.
Ad Fandatik - je to tak. Materiální stránka přestupku je něco, co PČR stále při prokazování ignoruje. Je dobré jim to připomínat. V mém případě (alespoň v Brně, kde jsem se tím bavil) přes materiální stránku neprošlo nic (13 případů, které jsem řešil - ne všechny byly moje OFC)

ML
MLKR42
15. prosince 2020, 11:45
5

Hele ja vim ze za tohle me asi zminusujete do pekel, ale jako nejvetsi problem ceskych silnic to ze je vsude preznackovano a preomezeno, coz dle meho vychazi z CK mindsetu "co neni na papire, to neexistuje" a diky tomu jsme preregulovani zbytecne podrobnymi zakony.
Rozhodnuti NSS mi prijde jako spravne, protoze v podstate rika damjapanove - snad poznate ze jste v obci i kdyz prijedete po ucelovce odnekud z bazin - a tedy vice spoleha na schopnosti ridice vyhodnotit situaci nez cist znacky a presouva rozumnou cast odpovednosti na nas.
Tedy je treba si dat otazku - je skutecne obec cednik, nebo se tim argumentem uklidnuju, abych se mohl moralne ospravedlnit kdyz nechcu omezavout svou rychlost na ukor druhych?
A na druhou stranu - je opravdu cedule se jmenem obce ten jediny duvod proc jezdim po silnici mezi rodinnymi baraky tachometrovych <60, nebo je to o tom, abych nesejmul nejake zatoulane decko/psa/sprostehdo dedka na kole?

A teda k tematu - jsem hrozne rad, ze jsem se nikdy nesetkal s buzersemaforem, ktery by me donutil zastavit kdyz jedu trochu pod limit - jak tenhle shit nemuzou mistni rozmlatit po prvnim tydnu brzdeni a rozjizdeni kamionu mi nejde hlavou.
-
Komentář upraven 15. 12. 2020, 12:19:23

Fa
Fandatik
15. prosince 2020, 15:19
0

MLKR42: proč by tě někdo mínusoval? S radostí jsem dal palec hore. Tohle rozhodnutí je naprosto v pořádku. Přece nejsme driftující hovada u ZŠ. To že občas jedeš 150+, neznamená že jedeš 50kmh kolem školy ve 14:30, kde sice můžeš, ale není to o.k. Projedeš 15kmh. A ještě capartům zamáváš na pozdrav.
To je osobní zodpovědnost.

Jan Machač
15. prosince 2020, 21:23
0

a tak já tam schválně používal mírně extrémnější myšlenky, ale co je extrémnější: Myslet si, že když tam není ani cedule, může se rychle, nebo omezovat lidi, protože můžu? ;-)

Sedrik
15. prosince 2020, 23:06
0

Tak že některé obce (resp. jejich volení zastupitelé) nadužívají prostředky, jako jsou radary, k obohacení obecní kasy (nebo svojí vlastní kapsy) a maskují to bezpečností provozu, to je známá věc.

ALE - někdo je na ty radnice volí. Pokud je v obci radar tak, že chytá cizí řidiče a místní se z toho radují, pak je to obec kde je většina aktivních voličů opovržení hodná sebranka.
A pokud je v obci semafor, který sere i místní a ti se nezmůžou než na víc, něž aby na něj u piva nadávali, tak je to zase jiný příběh.

CerVus
14. prosince 2020, 16:50
0

To spíš než k navrhovaným změnám dojde k tomu, že na daný semafor umístí kameru.

reagovat
Ho
HonzaT
14. prosince 2020, 16:53
3

Jo, buzerační semafor. Tuhle jsem projížděl Obrataň a jeden takovej kousek tam maj taky. Vím o něm, tak jsem si tu rychlost fakt hlídal, reálně jsem tam měl cca 48km/h. A stejně mi padla červená - co padla, rozsvítila se a zůstala viset. A tak, jak tyhle kokotiny prostě nemám rád, tak jsem se opřel o klakson, sice bylo asi šest večer v neděli, ale aspoň si to místní užijou, když si tam takovou blbost nechaj dát. Na projíždění na červenou se ještě necítím, ale oni nás jednou vychovají..
Vůbec mi přijde, že na našich silnicích je hromada značek, omezení a upozornění, která z řidičů dělají nesvépravné idioty. V zatáčce, kde se vysekalo nějaký vyfetlo, protože tam letěl 150 dáme upozornění a pro jistotu ještě omezení na 70. Když tam jedete poprvé, tak zpomalíte, protože co když ta zatáčka fakt utahuje. Podruhé a pak furt pryč jedete standardních 90+. A o pár kilometrů dál je opravdu hnusná zatáčka a nikde žádný upozornění. Jasně, ona vypadá, že by mohla být trošku záludná, ale pod dojmem zbytečného upzornění pět minut zpátky to tam pošlete a pak máte plné ruce volantu to srovnat.
A já se ptám, tohle stát chce? Tu nepředvídatelnost značení? Nebo dáme do každé zatáčky upozornění a omezení?

reagovat
eLzyx
15. prosince 2020, 13:43
1

už si sice nevzpomínám kde to přesně v Praze bylo, ale když jsem v té lokalitě přejížděl 4. retardér, byl zastaven zpomalovacím semaforem a viděl za ním těch dalších x. retardérů. tak mi taky bouchly saze. Vypnul jsem protiprokluz, za retardérem jedna plný, řev motoru, před retardérem klakson, plný brzdy, jen ať ty gumy kvílí, a znova, dokud jsem neprojel celou ulicí. A bylo mi buřt, že jsou dvě ráno. Jen ať si uvědomí, co je to za hnus tímto projíždět.

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:28
-1

takhle troubim i na radary vyjezdu z obce, nevim jestli ti lide co tam bydli chapou, ale ulevi se mi.

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:29
-1

Jeste se mi teda nestalo aby obec vyhrala soud o tom, ze jet 60 na vyjezdu z obce se nesmi, zato to vzdy danove poplatniky stava pres 20 000 za zastupovani, meli by to lide vice takto delat, treba by to melo efekt.

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:31
-1

ted jsem lhal, ono to vzdy bylo neco jako 53, 54, vic bylo jenom nekde kde maj ten vyjezd z obce vylozene v poli.

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:34
-2

Je to problem slusnosti ohleduplnosti - stejne jako je slusne jet v obci pomalu at obyvatele neobtezuji, tak je proste slusne na vyjezdu z obce zrychlovat at neobtezuji ostatni ucastniky provozu, bohuzel, slusnost lokalne temer neni, ohleduplnost se povazuje za slabost. Driv jsem i psal neco o spolecnosti, ale lokalne proste spolecnost neexistuje.

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:36
-2

O tom, ze obec vzdy ve spravnim rozhodne, ze jet 53 na vyjezdu z obce je proste prestupek tu radeji taky napisu, protoze by se snad neasel nekdo, kdo by tvrdil, ze se v tom nevyznam, ze napred je spravni rizeni o spravnim deliktu, odvolani, atd. Dokone mam vyzkouseno, ze ty soudy co zrizuje ta obec s kterou se clovek soudi, vzdy rozhodnou v jeji prospech akonci se vetsinou NSS.

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:44
-2

Precejen me to neda a jesto to tu vysvetlim, protoze nekdo by nemusel chapat jak to funguje:
takze pote co je clovek urednikem "odsouzen" v ramci spravniho rizeni poda ten navrh (to myslim sam ani nemuze), pak se to teda odvolava a pak po 4-5 letech NSS rozhodne, ze urednik podvadel, tohle na nej nema zadny vliv, obec dal dava spravka za stejny prestupek, neresi se to, no nasledne teda obec ma zaplatit tomu kdo zastupoval naklady rizeni, ten vam je pak vrati a vam za ten prestupek co jste zaplatili, protoze to zaplatit musite, protoze vas ve spravku "odsoudili" prece, je jedno ze proste amoralne a ze u toho nebrali v potaz platne zakony CR, proste urcili zaplat, tak musis. A teda jeste se me nestalo aby obec dala kasacni stiznost, vzdycky, ze teda zaplati, ale nikdy nezaplatili, jen tomu zastoupeni, me nikdy penize nevratili, tak cekam az to naroste a pak dam ty obce exekuce, no.

Dokonaly pravni system, vubec neni flustrujici a vubec nestiha slusne lidi a vube me taky nesemlel, ze uz nemam naladu na to resit s kteryma obcema mam jaky soud abych se domohl prava.

A treba v pripade auta zpujcovny je to proste neresitelny a to verim, ze maji databazi aut z pujcoven a tem to sekaj daleko vic nez soukromym.

Zrovna kdyz piseme o cervene, tak tam se me to s autem z pujcovny stalo a pujcovne samo podepisujete, ze uz na vyzvu a tak dale.

Fa
Fandatik
16. prosince 2020, 11:09
0

A už jsi zkusil toto:
§ 49Přestupky proti občanskému soužití
(1) Přestupku se dopustí ten, kdo
c) úmyslně naruší občanské soužití vyhrožováním újmou na zdraví, drobným ublížením na zdraví, NEPRAVDIVÝM OBVINĚNÍM Z PŘESTUPKU, schválnostmi nebo jiným hrubým jednáním,
(2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. a) lze uložit pokutu do 5000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. b) až e) pokutu do 20000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. c) lze spolu s pokutou uložit zákaz pobytu

Ev
Evlo
16. prosince 2020, 12:24
0

Zkoušel jsem jen § 329 40/2009 Sb.

Ev
Evlo
16. prosince 2020, 12:25
0

... a podle mě, pokud chce člověk na těchto lidech(?) řešit nějakou spravedlnost, tak jedině mimosoudně ...

Fa
Fandatik
16. prosince 2020, 13:07
0

Do toho jsem nešel, to už shodí státní zástupce. Vzhledem k nutnosti prokázat úmysl. A ve smyslu rozhodnutí ÚS
https://www.usoud.cz/aktualne/trestni-oznameni-a-odpovednost-oznamovatele-za-ujmu-zpusobenou-narcene-osobe/

Krom křivého obvinění z TČ a § 2900/2909 OZ je to už celkem velké to riziko pro oznamovatele. Nebo na to nemám koule.

Ev
Evlo
16. prosince 2020, 14:02
0

Ještě aby státní zástupce statniho-obecniho úředníka nedodržel, to se dava samo je ze srandy

Bigg.I
14. prosince 2020, 17:45
0

Uz jsem tyhle otravny zarizeni taky videl, jen nevim kde. Jedu, vjizdim do vesnice a tam znacka s popisem "pokud porusite povolenou rychlost, budete zastaveni". Jel jsem nejakych 45-48 km/h a semafor proste na rovince jen tak zbuhdarma. Nastesti zelena.

reagovat
Bigg.I
14. prosince 2020, 18:50
3

na to se da jen reagovat s timto:

Ha
Hansoff
15. prosince 2020, 07:00
1

Něco podobného je v Osové Bítýšce... Kdo jede od V. Bíteše po dlouhé dovince cca 50, tomu se rozsvítí zelená a nemusí moc zpomalit. Kdo vyjíždí od školy (cesta mezi jednotou a hřbitovem) ten má vždy! červenou a měl by zastavit. Že po přechodu ani v širším okolí nikdo není, to je vidět v dostatečném předstihu.

Pochtli
15. prosince 2020, 15:58
0

Tenhle sviňák bohužel hází červenou i ve směru od Žďáru, i když jedu zaručeně pod 50 tachometrových. Pokaždý přemýšlím o (tipuju zbytečném) mailu na zdejšího starostu nebo o zapálení semaforu.

Ronoath
14. prosince 2020, 21:54
1

To je klasický problém v této zemi. "Máme zákon, který nikdo nedodržuje."
Zkusím ilustrovat na příkladu:
Na nejmenované silnici je sedmdesátka. Nikdo ji nedodržuje, neboť zastávku autobusu používali lidé ještě v době, kdy tu jezdily tramvaje. Protože omezení nikdo nedodržuje, "je to jako hustě nebezpečné", a proto tam fiknem padesátku. Tu sice taky nikdo nedodrží, ale alespoň jezdí těch sedmdesát, a máme vyřešenu "bezpečnost cestné premávky." Udělalo se velké gesto, tím máme politické body. Na vhodnost či celkový dopad řešení nikdo nehledí.

Další varianta jsou radary. Na rovné silnici do obce je instalován radar. Nevím o nikom, kdo by tam tu padesátku dodržoval. Pak mi ale nejmenovaný člověk dobře poradil, abych si tam dal pozor. Během prvního měsíce se obci radar zaplatil. A navíc zase politické skóre, že.

Ještě jedna věc se s tím spojuje, a to typicky české "provizorium". Úprava je provizorní, nemusíme tedy hledět do šíře, zda je efektivní a podobně. "Provizorium" ovšem nenápadně přejde do trvalého řešení.

Závěrem - případ popsaný v článku mi připadá, že kombinuje všechny věci dohromady. Některou víc, některou méně.

reagovat
RadekZak
15. prosince 2020, 07:36
0

Tohle si pamatuji, to už jsme řešili s učitelem na vysoké škole. Bylo to v době, kdy se tyto semafory reagující na rychlost začali hojně osazovat. A on samotný nám řekl, že to není rozhodně dobrý nápad a rozumní lidé od těchto zařízení upouští, jelikož někde bylo prokázáno, že tyto semafory učí jezdit řidiče na červenou. Což je všeobecně nežádoucí (logicky). A u nás se směle montují dál a jako je fakt jak tu píše většina, často reagují na rychlosti daleko pod limitem...

reagovat
le
lekla_ryba
15. prosince 2020, 08:16
2

Zkuste si nekdy rano mezi 3 - 5 projet po Praze. Semafory jsou tu pro legraci a i kdyz mam zelenou, tak si davam bacha na frajery jedouci na cervenou. Na Bulharu je to bezne i pres den (2 - 3 auta od ekonomky bezne jezdi na cervenou)

Zijeme ve state s rozkladem statni spravy. Policie je vicemene pro legraci. To, ze vubec funguji nejaka pravidla, je vlastne zazrak.

reagovat
Sedrik
15. prosince 2020, 09:30
3

Když jsem o těchto semaforech slyšel před lety poprvé, všude jsem prohlašoval, jak na ně budu kašlat, projíždět na červenou a prostě toto je buzerace, která nemá smysl.

Ještě ani jednou jsem tu červenou neprojel. Nemám strach z pokuty (to bych uhádal - v prázdné obci, všude vidět). Jen prostě neumím projet semafor na červenou.

reagovat
sp
spooon
15. prosince 2020, 10:31
0

Dloooouho sem to taky tak měl, ale pak mě párkrát v kratkem čase vytrestal bezdůvodně jeden buzer semafor. No a teď už mi to takový problém nedělá....

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:25
-1

lol to bych uhadal - ve spravnim deliktu se neco jako materialni espekt neresi, tohle uhadani zmana 4 a vice lety soud

martinus
15. prosince 2020, 10:59
3

Je to debilní, v jedné obci, kterou denně jezdím, je osazen semafor na přechodu pro chodce před školou. Potud v pořádku. Jenže ten semafor má v sobě i tuhle buzerfunkci. Takže pokud jedu 45 na 50, tak se zaručeně rozsvítí červená. Pokud jedu 70, tak to stihnu na oranžovou. OK. Ne vždy se mi chce rychle, tak ho prostě projedu na červenou. Mamlase, co tam pořád zastavujou, jsem si zvykl předjíždět. Po asi deseti letech, co takhle pravidelně jezdím, jsem ten semafor zcela přestal vnímat jako "semafor u přechodu u školy". No, nedávno jsem se rozčiloval, co že tam zase ten blbeček přede mnou zastavil, chystal jsem se ho tedy předjet. Naštěstí jsem si všiml, že na tom přechodu někdo přechází. Nevídaný to úkaz. Nemuselo to dobře dopadnout. Tento nepříjemný zážitek je samozřejmě zcela moje chyba, ale kdybych neměl v sobě vypěstovaný nerespekt k tomu semaforu, kvůli jeho buzerfunkci, tak by k téhle chybě nikdy dojít nemuselo.

reagovat
Ev
Evlo
15. prosince 2020, 17:24
0

Me staci uz ta cervena pri odbocovani doprava, taky to casto nezvladnu mentalne tam stat nez me jako bude povoleno jet.

reagovat
Chosé
15. prosince 2020, 18:05
0

Je to zlo, mě by hlavně zajímalo na čí popud to vzniká. Jeden takový mám i kousek od domova - v Prosenicích. Když jedete od Grymova, tak je to taková rovná, dlouhá okrska mezi dědinama, člověk se tam v klidu rozjede na +/-90km/h a vyřadí, do obce se po mírné pravé dojíždí tak v 65-70km/h (dle toho kde se vyřadí). Na buzersemaforu je zelená a asi 20-30m před cedulí se rožne červená, která svítí tak dlouho dokud nejede cca 35-40km/h. Běžně se rozsvěcuje takových 15-20 metrů před hranicí křižovatky. Funkci ten semafor samozřejmě žádnou nemá, z vedlejší cesty další semafor není a je tam zákaz vjezdu. Docela by mě zajímalo, na čí popud to tam vyrostlo, ale je to tam už sakra dlouho...

Ještě mi nenarostly takové koule, abych to vzal na červenou, nevím, zda tam je kamera. Asi začnu troubit při průjezdu, to zní jako fajn vysírací plán.

reagovat
Jenda_K
15. prosince 2020, 18:25
0

Na čí popud to vzniká? obvykle nějaký aktivní obyvatel v obci dá stížnost na dopravní situaci a návrh řešení buzersemaforem, potom to jde na projednání na schůzi zastupitelstva, tam se toho někdo chytne a už to jede.
Osloví firmu která to montuje ta nabídne něco do kapsy a zastupitel se začne angažovat. Chodím jako divák na schůze zastupitelstva našeho městyse a už to tam bylo také. Naštěstí se tam našli i rozumní lidé, kteří s poukázání na nevymahatelnost té červené to shodili ze stolu. Ale byla na stole i varianta oboustraného semaforu s přechodem pro chodce a tam už potom vymahatelnost je, ale bylo to shledáno jako příliš drahé řešení.

Jenda_K
15. prosince 2020, 18:11
0

Jenom se zeptám přišla už někomu výzva po projetí buzersemaforu na červenou? Mě ne a to nemám problém je projet.

reagovat
RBMK
16. prosince 2020, 20:23
0

Místní jistě disponují vzduchovkou. Červená? VRUM-VRUM!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem