načítám data...

Jak jsme vyhráli Gumbalkan Grand Prix - 6 heures sur le Most: Část druhá

Příběh našeho vítězství na Gumbalkan Grand Prix pokračuje. Jak to dopadlo s technickými obtížemi? A jak to vlastně dopadlo?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na úvod menší vysvětlení – reportáž z této epické události jsme tvořili společně. Velké písmeno s dvojtečkou na začátku odstavce značí, který kentaur má onu část na svědomí. A dejte si ke kafi nějaký pořádný zákusek, protože nám to trochu grafomansky ujelo… To víte, máme zážitek jako kráva :-)

Pokud jste nečetli první díl – můžete to napravit ZDE.

V: „Doprdele, asi nám praskly svody!“ hřímá Jagy v telefonu. Hrkne ve mně tak, že chci sežrat plot kolem trati. „ Cože?!?“ „Strašně to řve…“ Hlavou se mi honí, co všechno můžou posrat prasklé svody a než to stihnu domyslet, zazní ve sluchátku: „Ku*va, olej má 170°C !!!“. Právě mi někdo zbořil svět, to nezní vůbec dobře… S Radkem a Frantou se na sebe díváme zoufalými pohledy. Tak si asi nezazávodíme…  V tu chvíli někdo opustil trať, jsou vyvěšeny červené vlajky a závod je přerušen – všichni musí zajet do boxů…

Zvedáme auto a kontrolujeme, kde je problém. Svody drží, urval se vlnovec, ztratili jsme možná 10 koní, ale ohrožující by to být nemělo. Co ten olej? Ručička na budíku je nemilosrdně vražená v pravé části budíku, daleko za stupnicí. Vypadá to zlověstně, než nám dojde, že náhlý skok oleje ze 120 na 170°C je prostě blbost, nejspíš se nám utřepal drátek z čidla nebo vznikla jiná závada na měřícím mechanismu. Motor zní a vypadá OK, nezbývá nic jiného, než věřit, že olej má pořád snesitlených 120. Jagy leze ven, Franta leze dovnitř. Oproti původnímu předpokladu netankujeme, ručička ukazuje bezpečně nad půl nádrže…

Frantův stint a problém s tankováním

F: Jeden by ani neřekl, jak rychle to uteče. Chystám si helmu, odkládám oblečení, do ucha strkám sluchátko a navazuju telefonické spojení. Auto je na zemi, já za volantem a jedu na to.

Za volantem jsem jako druhý. Jagy nám vyjel docela dobrý start, jsme snad na třetím místě. V Mostě jedu poprvé, a tak na mě hlas ve sluchátku apeluje, že se nemám stresovat. Máme spoustu času, máme dobrou pozici, hlavně to neposrat. Trvá mi pár kol se seznámit s tratí a zvyknout si na Primeru, neobešel jsem se i bez hnědého poplachu, kdy jsem ubral v nesprávném momentě a Primera se začala sunout bokem vpřed. To se mi naštěstí podařilo chytit. S přibývajícími koly jsem se bavil čím dál víc až do prvního přerušení závodu, kdy jsme se pokusili do Primery nalít nějaký ten benzín. Po přerušení jsem se dostal do božího souboje s Volvem S60, které se chtělo dostat přede mě, ale já nějak tak nechtěl. Trvalo to několik kol, než se mi podařilo zabrzdit moc pozdě a pustit ho před sebe. A pak jsem mu ještě nějakou dobu visel na nárazníku. Naši zábavu ale zkazilo další přerušení závodu. Alespoň jsme si vyměnili palce nahoru. Dík!

Foto: Jakub Brabec, https://instagram.com/brabcak

Během mého kroužení začínají odpadat různé vozy. Saabu 9-3 přestal mazat motor, Toyota Corona už asi po páté vaří a zaplňuje prostor boxů a okruhu bílým kouřem. Papež byl zvolen? Kdo to je? (Okolo Corony to ve skutečnosti spíš vypadá, jako by tam vyvěral železitý pramen – pozn. Vavris) I ostatní se potýkají se širokou škálou potíží. Na šedém Focusu probíhá oprava vypadlého táhla řazení gynekologicky a poslepu rukou stčenou kamsi do hloubi ústrojí – neskutečné. Naším jediným problémem zůstává vlnovec, toho času už úplně oddělený. Vliv to má ale jen na výkon a zvuk – docela se klepeme, aby nám tahle závada nevystavila stopku za porušení limitu 103 dB. A pak to má vliv ještě na spotřebu. Při jednom z přerušení se tedy uchylujeme k doplnění paliva.

R: Trychtýř pro tankování jsem sháněl já. Na Miatě jsem odměřil přibližnou hloubku trychtýře, aby se zamáčkl poklop v hrdle. Podle zadaných parametrů jsme sehnali co největší trychtýř pro co nejrychlejší tankování. Ověření rozměrů mělo být odzkoušeno až přímo v praxi. Bylo. Ověřili jsme, že trychtýř je moc krátký. Poklop se nezamáčknul. Opět nesmírný stres. Na zemi jsem objevil odstřihnutou zdrhovačku a s její pomocí se konečně daří poklop přimět k otevření svého chřtánu. A tak jsme začali lít. Lili jsme. Benzín byl na zemi, na Primeře, na botách, na Mostě, na stromech, všude. Do nádrže vteklo zhruba patnáct litru paliva. Štastlivci u stojanu nebo s pořádným trychtřem mezitím naplnili celé nádrže. Nám se ručička palivoměru ani nepohnula. Tankování musíme po půlhodině zopakovat, avšak teď již s pomocí výdobytků moderního inženýrství. Tankovací pistole a čerpací stanice. Nádrž je plná, závod je v půlce, a to znamenalo dvě věci – za chvilku půjdu řídit a s benzínem bychom měli vystačit až do konce.

F: Zbývá mi posledních několik kol, mám plnou nádrž, trať je víceméně suchá a tak si můžu užít chvíli naprosté bezstarostnosti a jet na co největší krásu a nádheru. Ke konci mého stintu navíc odpadli i dosavadní lídři se Seatem Leon – rozletělo se turbo. Posunuli jsme se ze čtvrtého místa na třetí. Před námi je nově stříbný Focus ST170 týmu Malcolm Racing a celé to veda Kia Shuma. Nic jsem neposral, auto jede, za mě dobrý. Teď už se musí snažit Radek.

V: Po třech hodinách závodu krouží první tři auta v rámci jednoho kola. Tři plečky za průměrnou výplatu to po cirka 280 ostrých kilometrech jedou stále na ostří nože s rozdíly několika desítek sekund? Jakože vážně? Čekal toto někdo? Na čtvrtém místě je s odstupem 2 kol Mitsubishi Carisma, pátá je o další kolo zpět Puma. Druhá polovina závodu slibuje pořádné drama a s Radkem se budeme muset snažit. Krpálkovic Alfa a následně třílitrový Safrane sice zajíždějí nejrychlejší kola dne (2:10 respektive 2:08), jejich ztráta je však (zejména u Alfy) propastná. Časy na kolo v rámci první trojky jsou velmi vyrovnané. S Focusem si nemáme moc co vyčítat, Kia – tou dobou řízená jedním z rychlých Martinů, o 3-4 sekundy ujíždí. Krucinál. Ale ta bedna snad klapne!

Foto: Jakub Brabec, https://instagram.com/brabcak

Bojujeme o první místo!

R: Helma, sluchátka a hnusné plátěné boty. Všechno samozřejmě vyrobeno z naprosto hořlavých materiálů. Z dálky jde slyšet Prymula. Franta to dováží na třetím místě. Pneumatiky jsou přes náš neskonalý obdiv stále ve skvělé kondici a po třech hodinách vypadají jako by se právě tak akorát zahřály na provozní teplotu. Super rychlá výměna. Ve sluchátkách slyším Františkův klidný hlas a pomalu vyrážím čtyřiceti kilometrovou rychlostí vstříc pit lane.

Musím říct, že jsem přípravě věnoval notnou porci času. V simulátoru Assetto Corsa je Most velmi dobře namodelovaný a řeknu vám, že to bylo od prvních metrů sakra znát. Jako kdybych tady jel už po desáté. První kolo bylo tzv. očuchávací. Na velkém okruhu jsem nikdy předtím nejel, natož s ostrýma brzdama a obutým slickem. Velkou neznámou bylo také pootevřené okénko. Kontaminovaný kabinový vzduch se alespoň trochu vyměnil, ale zase byla pěkná kosa. S narůstajícím počtem kol jsem zjistil, že spaliny jdou dovnitř spíš přes otevřené okno než přes topení. V krku jsem cítil po hodině kroužení stejnou polepšovnu jako po motokárách.

S autem se jelo opravdu skvěle. Některá místa na okruhu byla stále vlhká nebo zablácená a dovedla dohnat pilotovu zadnici  k nadlidskému sevření. Z časů bylo patrné, že Primera je opravdu schopné auto. I přes separaci vlnovce od výfuku, která zapříčinila ztrátu několika koní ve vyšších otáčkách, jela ‚jak k ohňu‘. Do sluchátek jsem dostal informaci, že jsme třetí se ztrátou 30 sekund na druhý Focus a dalších 20 na první Kiu. V tu chvíli se mi dařilo zajíždět stabilně nejrychlejší kola v celém poli a prvního jsme stahovali v průměru o tři až čtyři sekundy na kolo. Pak se to stalo. Byl to jako blesk z čistého nebe. Na konci cílové rovinky jsem spatřil brzdová světla Focuse ST 170. Druhé místo bylo nadohled – teď být hlavně v klidu a neudělal žádnou blbost. Hned potom, co jsem si to řekl, se mi po velkých brzdách do šikany splašil zadek a měl jsem co dělat, abych neskončil v hodinách. Při lovení krize se mi nějakou náhodou podařilo vytratit telefon na zem pod sedadlo. Jednou rukou jsem začal lovit telefon. Bylo to zrovna při průjezdů nepříjemnými esíčky. Po nalezení telefonu bylo potřeba ještě zapojit sluchátka a vytočit znova ztracený hovor. Asi si dovedete představit, jak se mi ulevilo, když jsem opět slyšel známý hlas.

Po pár kolech se mi podařilo dostat Fordu na dostřel a několik kol jsem ho ještě nechal kroužit před sebou, abych si našel skulinku. Obrovská výhoda Primery i v sériovém stavu byla kombinace nízké váhy a skvělých brzd (díky Jagy). Primera s přehledem dokázala na brzdách rozcupovat všechno. Oproti Focusu nám chyběla notná porce výkonu, a tak jsem předjížděcí manévr naplánoval na poslední zatáčku před cílovou rovinkou. Opravdu pozdě na brzdy se tam nikomu moc nechtělo. V rychlé pasáži jsem si nachystal dobrou stopu a na rovince před zatáčkou jsme jeli bok po boku vedle designového výstřelku z přelomu milénia. Na brzdách nebyla šance. Primera se ladně protáhla před Focus. Poslední tuhý boj byl sveden na cílové rovince, ale díky defenzivní stopě byly všechny snahy Fordu marné. Ufff, vážně ve vytrvalostním závodě svádíme boj o stupně vítězů bok po boku přímo na trati, místo toho aby rozhodovala taktika a práce v boxech? Primera se nacházela na druhé místě a s klidem kroužila dál. Klid byl slyšet také z týmu. Ze sluchátek se řinul zvuk kantýny a podle zběsilého cinkání příborů o talíře nebylo pochyb, že si chlapci zrovna užívají vydatného oběda. Každý z nás obědval trochu jinou dobrotu. Zplodin z výfuku bylo v kabině čím dál víc. (Povim ti, kuřecí katův šleh podávaný 20 minut před tím, než máš jít na to, taky není zrovna gastronomický zážitek – pozn.Vavris)

Foto: Jakub Brabec, https://instagram.com/brabcak

Po několika minutách ticha se Houston ozval. Vavrisův hlas se klepal jako kdyby na jazyku nesl tíhu celého světa a pravil: „Hej ty vole, víš, co se stalo?“ Nahlas jsem zanadával, tak jak to mám ve zvyku a myslel jsem na nejhorší. Vyloučili nás kvůli hluku. Odpověď si asi dovedete představit, jediné sprosté slovo nezůstalo suché. Vavrisova následná slova mě zcela odrovnala. „ Jsi první vole!“ Vzápětí následovala ještě informace o ztrátě našich protivníků. Nebylo potřeba dělat nic, jen jet v klidu a začít šetřit auto – hlavně benzín. Pověsil jsem se za mohutný Renault Safrane s ještě mohutnějším zvukem. Po potvrzení časů jsem věděl, že za ním můžu kroužit zbylou půl hodinu a nemusím se starat takřka o nic. To jsem si myslel až do chvíle, než se za nás přihnal splašený Civic. Nějak mi to nedalo. Vzpomněl jsem si na bájná Sennova slova: „If you no longer go for a gap, you are not a racing driver“. Racing driver nejsem stejně, ale ten gap tam byl. Bylo potřeba ukázat, kdo je tady první (hahahaha). Těsně před koncem mého stintu jsem si ještě zblízka prohlédl, jak vypadá kontakt Davida a Goliáše. Safrane se na konci cílové rovinky přibližně ve 160 km/h ťuknul do dveří s Civicem. Jel jsem asi dva metry za nimi. Řval jsem tak nahlas, že mi ani separatistický vlnovec nebyl rovným protivníkem.

Těsně před cestou do depa jsem si všiml, že začíná prokluzovat spojka. Hodně štěstí Vavrisu.

Countdown to victory!

V: Na okruzích už jsem toho odkroužil docela dost, ale teď jsem nervózní jako prvnička. Ten kuřecí sajrajt jsem si asi neměl dávat. Mám sice naprosto luxusní pozici, tenisovou terminologií by se dalo popsat, že vedu 5:3 a za stavu 40:15 podávám na vítězství, ale kupodivu mi to klidu nepřidává a naopak doléhá zodpovědnost za provedení posledního kroku. Pánové s NoKiou se vinou nepodařeného tankování propadli do ztráty 2 kol. Malcolm Racing s Focusem je na tom podobně. Za stupněmi vítězů je ztráta ještě mohutnější. Úkoly mám tedy rozdané a jednoduché – nerozbít to a jet tak, aby nebylo třeba tankovat. Ručička ukazuje cosi nad půlku, mělo by to vyjít.

Po výjezdu z boxů se dostávám za červenou Imprezu kluků z WeAreTheCarFans, kteří si na poslední stint vzali žolíka v podobě Petra Mutafova. Vyvážet se za slaboučkou Imprezou by asi mělo v pohodě stačit na udržení prvního místa a první tři kola tak činím. Pak se rozhodnu jet svoje tempo a Imprezu nechat v dáli… Jenže hned po dalších dvou kolech nás červená vlajka žene do boxů. Ručička palivoměru za tu chvilku povážlivě klesla a už je pod půlkou… sakra, ono to nebude asi úplně s prstem v nose. Nahoru řadím maximálně v 6000, spíše níže, pasáže mezi zatáčkami prodávám. Přesto to po obnovení závodu stačí na to, aby se Primera krásně prokousávala dopředu přes celý vláček aut, který se v boxech zařadil přede mě. I po 5 hodinách fungují brzdy (a celá Primera) fenomenálně a při deceleraci soupeře přímo devastuje. 

Foto: Jakub Brabec, https://instagram.com/brabcak

Vinou neznámého technického problému velmi špatně slyším pokyny ve sluchátkách. Pod plynem, kdy kabinu prostupuje ohlušující řev, prakticky nerozumím ničemu. Snad jen, že to nemám honit, že náskok je pořád velký. A po čtvrtém dotazu “Cože, fakt neslyším?!?” asi i to, že jsem morák a že Jagoš lituje, že mě na 78. kilometru D1 nezanechal na benzínce, nevyloučil z týmu a měl by teď klid.

F: Zatímco Vavris krouží a stresuje se ubývajícím palivem, my už jen chodíme po zázemí, sledujeme okolojedoucí Primeru a pomalu nám dochází, že to asi vyjde. Náš náskok se sice pomalu snižuje, ale stále je moc velký na to, aby nás někdo dojel. Vydrž!

V: Půlhodina do konce. Postupně jsem začal nahoru řadit maximálně ve 5500, pak v 5000 otáčkách. Na rovinkách už ani nezrychluju nad 130. Ručička palivoměru se dotýká červené části. Vysrat bych se na to mohl. Místo závodů jedu nějakou eko rally a zajíždím časy o 10 vteřin pomalejší, než by Primera uměla. Kdybychom tam crcli 10 litrů, mohl to být lepší závod a větší drama. “ Máš pořád náskok dvou kol. V klidu to dojeď!”. 18 minut před koncem bliká světýlko rezervy, už se nechávám bezostyšně předjíždět. JeTma stáhnul ztrátu na jedno kolo, přestože jim poněkud zmizely brzdové destičky. Při každém průjezdu cílovkou hypnotizuju tabuli s časem zbývajícím do konce…  12 minut, 8 minut, 3 minuty. Krucinál, to už musí vyjít! Říkám si, že vitěz se přece nemůže do cíle doplazit jak červ a rozhoduji se za to v posledním kole konečně pořádně vzít a aspoň na poslední 2 minuty si zazávodit. “ Projeď to na cílovce kolem boxů po pravé straně! Je to tam ty vole!!!!” Někde u Matadoru už to začíná svrbět na zádech a hormonální štěstí se počíná roztékat po těle. My budem první ty vole! My to fakt vyhrajem! Prymula prolétá pod šachovnicovou vlajkou a ukončuje závod stylově svým nejrychlejším časem na kolo. Ti tři opičáci jsou pověšení na plotě, řvou a mávají zaťatými pěstmi. Taky řvu! Primera řve už 5 hodin. Uaaaaaaaaaaaaaa !!! Je to tam a je to boží! Druhý skončil tým JeTma s Kiou Shuma. Třetí Focus ST170 a tým Malcolm Racing. Ze 30 startujících dojelo až do cíle 20! 

Foto: Jakub Brabec, https://instagram.com/brabcak

F: Ten pocit, že to fakt vyšlo a jsme první byl vážně neuvěřitelný. Kluci se sice tvářili, že to jedou vyhrát, ale víte jak je to s těma siláckejma řečma. Euforie byla na místě a vydržela nám až do vyhlášení výsledků. Je to tam a je to naše! Po vyhlášení už se ale musí jet domů. Vavris a Jagy nasedají do Primery a s myšlenkou, jak by byl život hezký se špuntama do uší, se vydávají zpět do Rožnova, já a Radek sedláme své vozy a jedeme domů. Zapijeme to jindy. A bude to velký. 

Primera to zvládla. Za víkend ujela 1500 kilometrů a jedinou poruchou byl ten výfuk. Na auto vytažené z kopřiv dost dobrý. Vavris po cestě zpět samozřejmě brečel, že jim krvácejí uši. Hodnota z měření hluku byla 97 dB… (Kdyby brečel, slyšet jsem začal až další den ty brněnský hnoju! – Pozn.Vavris)

Foto: Vavrisův iPhone

A tím náš příběh končí. Tedy, ne tak docela. Oslava proběhla minulý víkend a jejím výsledkem bylo kromě olbřímí kocoviny rozhodnutí, že příště do toho půjdeme zas. Spolu, protože nikdo z nás nechce jet proti Jagymu. A taky už máme přece tu Primeru, kterou jen musíme vhodně uskladnit do doby, než budou další závody. Snad se zase zvládneme nějak nacpat. Nebo by nám organizátoři mohli dát nějakou tlačenku, když jsme ti vítězové, co? Mrk mrk?

 

P.S: Vavrisův pozdní dodatek:

Největší zásluhu na vítězství má…  Nissan! Dá se říct, že jsme vyhráli díky absenci problémů a sázka na nesmrtelného Japonce z devadesátek se vyplatila. Ačkoli se to ve vytrvalostním závodu pro plečky zdá neuvěřitelné, jediná technická závada nebo náročnější servisní výměna znamenala pád pod bednu, nehledě na to, jak rychle auto umělo kroužit. Dalším důvodem hned v závěsu je jezdecká konzistence. Nikdo jsme nebláznili, nikdo se nenechal vyhecovat dramatickým průběhem a trpělivě jsme čekali, až se na první místo prokoušeme. Vše nám vyšlo přesně tak, jak jsme si naplánovali. Také jsme se trefili s předpokladem, že mnoho koní (a tuning motoru) je velmi dvousečnou zbraní a výkon není ta primární veličina, která vyhrává závody.

Závěrem se sluší Ředitelství Gumbalkanu poděkovat za vskutku výtečný počin. Celý závodní víkend byl boží a doufáme, že se v budoucnu dočkáme více závodů. Gratulujeme všem, kteří se účastnili, ať už dojeli nebo ne. Nakažlivý entuziasmus, hrdinské servisní počiny a nadšená atmosféra provázely oba závody.

Těšíme se, že obhajoba bude mnohem složitější!

 

P.S.2: Koukněte na super galerii od Jakuba Brabce:

Foto: Jakub Brabec 

https://drive.google.com/drive/folders/12EyQp91E2JvKU1xa1gz1uqznjPwok6k_

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bigg.I
04. ledna 2021, 12:18
2

Pekne pocteni, supr drama. Je videt, jak moc brzdy a kvalitni obuti delaji oproti navyseni vykonu :). Gratulace. Tohle by se mi taky libilo.

reagovat
krab
04. ledna 2021, 12:37
2

Gratulace! Fakt pěkný závodění, vůbec jsem nečekal, že tahle auta fakt vydrží 6h v kuse, takhle teď jak jste to parádně rozepsali, tak by to snad chtěl jet úplně každej :)

reagovat
Le
LennyLeonard
04. ledna 2021, 12:56
0

Moc hezky cteni. Gratulace vsem.

reagovat
wdave_t
04. ledna 2021, 14:13
3

Gratuluju. Sepsali jste to parádně, taky jsem u toho řval! :D

reagovat
Greeny
04. ledna 2021, 14:32
7

Je to bomba kluci, oba dva díly. Konečně jsem si zas na Autíčkáři přečetl text, při kterém mi běhal mráz po zádech. Díky! :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
04. ledna 2021, 14:58
2

Francek, krucinál, tys to vydal dřív než jsem myslel... :D Takže opožděně jsem tam docrcal ještě nějaký chvalozpěvný závěr, protože tohle bychom neměli opomenout.

Jinak určitě koukněte na galerii od Brabcaka, je moc hezká!
https://drive.google.com/drive/folders/12EyQp91E2JvKU1xa1gz1uqznjPwok6k_


-
Komentář upraven 5. 1. 2021, 10:23:13

reagovat
František Čáslavský
04. ledna 2021, 16:25
0

Já říkal pondělí! Nemůžu za to, že jsme se o vejkendu vypli a pak se nikomu nic nechtělo :)

Sedrik
04. ledna 2021, 15:32
0

Krásná práce a moc gratuluji!

Poslední fotka je nejvíc - to jste na zadním okně měli celý závod? :)

reagovat
František Čáslavský
04. ledna 2021, 16:24
1

Ano :D

Vavris Vavrisovic
04. ledna 2021, 16:25
1

I celou zpáteční cestu, což v kombinaci s "cyganskym" zvukem a vzezřením vozu muselo působit obzvlášť trapně :D

Sedrik
04. ledna 2021, 18:11
1

Tak to je mazec :) Fakt vtipný

bu
buteo
04. ledna 2021, 16:57
0

Taky velká gratulace k zážitkům i výsledku! Ryzí zápal pro amatérský motorsport, kam se hrabou profíci. Já chcu taky !!

reagovat
Vavris Vavrisovic
04. ledna 2021, 18:46
0

Tak s nadcházející zimou sledovat Gumbalkan a čekat na registraci!

Chase
04. ledna 2021, 19:50
0

Vavris: Teď už je jen otázka, jestli tým Autíčkáře uvidíme i na dalších Gumbalkan akcích, nebo se pánové boji opustit asfalt? :D
-
Komentář upraven 4. 1. 2021, 19:50:41

Vavris Vavrisovic
04. ledna 2021, 19:56
0

Nevím jak ostatní, ale já mám těch akcí tolik, že další by mi už asi neprošla, takže se budu těšit na další vytrvalák :D

Radek Chlud
04. ledna 2021, 20:43
0

Já bych jel, když mi půjčíte Primeru :D

Ronoath
04. ledna 2021, 20:04
1

Parádní články! Gratuluji!

Hele, a ta Okyna 1.6 MPi 55kW v neděli byla co? Nemáte někdo přehled? ;-)

reagovat
Vavris Vavrisovic
04. ledna 2021, 20:35
1

To je nám všem záhadou... prý to nakonec není 55 ale 74 kw varianta, přesto to je obdivuhodný výkon.

ReVolte
05. ledna 2021, 10:18
0

Taky jsem koukal, jeli jsme s nima dokonce i několik dní 2019 Gumbalkán a to auto nevypadalo na stíhačku. Tam asi strategie a um dali nejvíc....

Stanley
05. ledna 2021, 09:29
1

Perfektně popsáno! Jsem se trochu cítil jako při sledování Le Mans '66 :-D

Je zajímavé, jak je ten autíčkářský svět rozdílný. Jedni tráví čas v diskuzích s tím, jak rychlostí min. 200 km/h polykají dálnice a jak skvělými jsou řidiči, a pak jsou tu druzí, o kterých slyšet není, ale pak s lehkonohou japonkou vyhrávají šestihodinové vytrvaláky. Za mě soucit pro ty první a velký palec nahoru pro ty druhé :-)

reagovat
beastar
05. ledna 2021, 10:01
2

Soucit mam hlavne s tebou. Hodnotit lidi by ti slo. Doufam ze stejne kriticky pripadne obdivne hodnotis sebe? Sebereflexe je dulezita i na okresce;) Kazdopadne jak moc je smutny byt nezajimavy, zakomplexovany vesnican? Respektive vis, co je dalnice? Limit mame 130, 200 tam nikdo nejezdi. A jak s tim souvisi hobby krouzeni v Moste? A nemuze ten, co jezdi po te dalnici potom krouzit v tom Moste? Kluci tam tusim dojeli po dalnici. Same otazky a jen jen Mr. Captain Happy Stanley... Krasny den do Dolni Polomy Pane petrolhead no.1.

Stanley
05. ledna 2021, 13:03
4

Ale jistě, sebereflexi mám. Na celém širém autíčkáři nenajdeš jediný můj příspěvek, kde bych jakkoli chválil své vlastní řidičské umění :-)

Jo, kluci se samozřejmě můžou kamkoli dopravit po dálnici, jen tím nehasnou jejich automobilové zážitky. Zato některým jiným končí právě tam, zato o nich pořád mluví. To máš jako s fotbalem, někdo ho denně sleduje, komentuje a ví nejlíp, jak ho hrát, zatímco jiný ho prostě hraje. A já holt cením ty druhé. Pokud právě to znamená, že nemám sebereflexi a někoho hodnotím, jsem ochoten to riziko podstoupit :-)

BigBen
05. ledna 2021, 09:32
2

Krásná akce, povedený výsledek. Do Mostu jezdívám prohnat svého červeného knedlíka. Postavíme proti redakci konkurenční team? Kdo se přidá?

reagovat
Kuře
05. ledna 2021, 11:47
0

Netvrď mi že červený knedlík je za pět a dvacet:))))

BigBen
05. ledna 2021, 14:08
0

No to není, to by jsme museli postavit jinýho koně na start. Tak co, čtyři lidi, 25 tisíc. To je 6300,- na každýho. Tak něco koupíme. Kdo jde do toho?

Radek Chlud
05. ledna 2021, 14:51
0

Jsme si mysleli, že to bude taky takhle jednoduché.. Jenže to máte: Startovné, gumy, benzín, díly (kterých u nás bylo fakt málo, jsou tací, co na tom byli znatelné hůř), STK, hotel a milion dalších chujovin.

BigBen
05. ledna 2021, 15:02
0

Dobře tak to bude 10 tis na osobu, pokud kvůli tomu budeš kupovat auto. Pro tu prdel bych to obětoval. Tak ještě sehnat 3 podobný úchyly. Kolik bylo startovný?

Radek Chlud
05. ledna 2021, 15:15
0

No, zcela reálně i s dobrýma gumama a autem za 25k bych to viděl na hlavu tak na 16 tisíc.Startovné bylo něco kolem 8 tisíc.

Fa
Fandatik
05. ledna 2021, 16:26
2

Když jsem viděl zúčastněné vozy, tak jsem si představil jak tam krouží nějaké absolutně nevhodné auto typu S500 long na vzduchu (motýl) s 300kkm na krku a dalších 300kkm stočených, jestli vydrží aspoň první hodinu. :-DD

BigBen
05. ledna 2021, 21:15
0

@ Radek Chlud Jasně. Primera byla výhra už na začátku. Nebylo potřeba ji kupovat. Tím nechci shazovat výkon teamu. Smekám klobouk. Vyhrát při první účasti je pecka! Vím jak náročné je, jet hodinu v plném tempu. To pak vystoupíš úplně zpocenej. Já bych do toho těch 16 tis klidně dal. Když najdu pár stejných bláznů. Na druhou stranu lze začit s plečkou za 10 tis a jet jen pro zábavu. I za tu prdel by to stálo. Nelze čekat hned výhru. Jde o zábavu, nebo ne? Takže házím znova do pléna návrh. Kdo do toho jde? Kuře?

ReVolte
06. ledna 2021, 13:19
0

Nás to i s benzínem na jízdu i dopravu + opravu auta a startovné vyšlo na 8k na hlavu. To se dá za 1,5 hodiny ježdění.

Radek Chlud
06. ledna 2021, 13:53
0

Nás taky plus minus par stovek, ale počítat do toho sadu/dvě slicků a auto, tak jsme skoro tam, kde jsem psal.
-
Komentář upraven 6. 1. 2021, 13:53:33

speedfred
09. ledna 2021, 20:52
0

@ BigBen , berieš ma do týmu?

BigBen
09. ledna 2021, 21:24
0

Jasně. Už jsme 3. Takže ještě jeden závodník se hlásí?

speedfred
09. ledna 2021, 22:09
0

skúsim zohnať v najbližších dňoch.

WP
WP
23. ledna 2021, 05:28
0

Není problém sehnat auto, ale mechanika :-)

Na okruh to chce zadokolku, nějaké 325i se dají za rozumné peníze sehnat, ale jestli vydrží jako japonec?

speedfred
26. ledna 2021, 12:29
0

Chlapci na zimu nakupujú Compact-y od BMW a blbnú. Čo tie ale vydržia...

Franz Kafka
05. ledna 2021, 10:05
0

Hezká zábava pro velké kluky. Opentlená prvním místem to zahřeje u srdce.

reagovat
sp
spooon
05. ledna 2021, 17:50
0

Mám auto, mám lidí co by to jeli, do Mostu to nemám daleko, tak teď už jen chytit vstupenku :-)

Btw start fakt 8k? To není moc...

reagovat
BigBen
06. ledna 2021, 16:07
0

To už máš skoro polovinu vyhranou :-)

PB
06. ledna 2021, 09:04
0

Ten Safrane je nejlepsi :D

reagovat
martin_100
07. ledna 2021, 18:04
0

Supr story. Krásná galerka.'
Jen mi vrtá hlavou kde se dají koupit takový hezký jezdivý miníci za 25 litrů....

reagovat
BigBen
10. ledna 2021, 17:15
1

Co jsem zaznamenal, "GOU WIN" Mini stál 10 let, při nákupu nestartoval byl rezavej a všechno začalo vyvařením karoserie :-) Před odjezdem na 6-ti hodinový závod na okruhu najel asi 500 metrů :-) Kloubouk dolů za záchranu jednoho Classica!

martin_100
11. ledna 2021, 18:40
0

Jo tak. Tudíž můžu koupit cokoli za 25 a je fuk kolik do toho nasypu? To když budu mít dost vaty tak si klidně postavim DTM v tovární specifikaci a namažu si tam všechny na chleba :-)

Vavris Vavrisovic
11. ledna 2021, 21:09
1

Asi to nic nebrání udělat to :-)

BigBang
15. ledna 2021, 22:38
1

Ale proč něco takovýho dělat pro výhru v absolutně bezvýznamným amatérským závodě, žejo...

martin_100
16. ledna 2021, 19:39
0

Protože se to může třeba :-)

Vavris Vavrisovic
16. ledna 2021, 19:53
2

Já ti dám bezvýzmným - bylo to vyvrcholení oficiálního mistrovství střední evropy vytrvalostních závodů pleček a vnímám ho velmi významně :D

BigBang
16. ledna 2021, 22:16
1

Ano, protože se to může. Taky jestli z toho udělají pravidelnou akci, tak se tam dříve nebo později někdo takový objeví a v podstatě zničí to kouzlo...

Vavris Vavrisovic
17. ledna 2021, 00:06
1

Dost pochybuju, že by se tam někdo objevil třeba s Meganem přeměněným na safaltový Maxi speciál... A i kdyby jo, pořád to není záruka výhry... Ostatně, už teď tam bylo pár aut, do kterých bylo očividně nasypáno značně víc než do průměru pole a ani v jednom případě to nedopadlo moc slavně... :-)

WP
WP
20. ledna 2021, 13:15
0

Tak jsem se k tomu konečně prokousal. Moc hezký Wawrisi, gratulace celé posádce! Kdyby vám příště chyběl člen v posádce, tak dejte vědět. :-D

Vavris Vavrisovic
22. ledna 2021, 21:46
0

Pájo, jsi už asi pátý, ale dívej o pár postů výš, tam už něco domlouvá Speedfred.:-) Jinak na Gumbalkanu už jsou vypsané termíny pro letošní rok.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem