načítám data...

Korejci nezpomalují. Hyundai Santa Fe válcuje nejbližší konkurenci

Kodiaq? Tiguan Allspace? Ne ne, v tomto teritoriu vládne Hyundai se svým Santa Fe

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

Hyundai nezastavíš. Vysmívaný reklamní slogan získává v posledních letech pomalu ale jistě nový rozměr. Zatímco leckteří konkurenti se motají v kruzích a mají plné ruce práce s hašením malých ohníčků, Hyundai jede dál. Nabízí jednu z nejširších palet motorizací a jedny z nejpoužitelnějších elektromobilů. Model i30 se u privátních zákazníků dotahuje na Octavii a v loňském tendru na dodávku aut pro státní organizace porazil mildhybridní Tucson 4x4 domácí automobilku na hlavu. Do vítězného koktejlu stačí už jen přimíchat okouzlující zástupce sportovní divize N, kteří definitivně osvobodili značku ze šuplíku ‚auta pro starý‘. Kromě čísel a faktů je tu ale ještě něco navíc – marně uvažuju, kdy jsme měli v redakci Hyundai, o němž bychom prohlásili, že je to vysloveně krám. Jistě, leckdy jsou to auta kompromisní, nezajímavá a pragmatická, občas jsou docela škaredá, jenže takové případy najdeme všude. Co mi tu chybí, je extrémní poloha –  něco, co se fakt nepovedlo, co člověku pije krev a otravuje život, co je prostě špatně. Ale dost chvalozpěvů, mylyjón v gloveboxu jsem si zasloužila a můžeme jít dál. 

Foto: autickar.cz

Dnes tu máme ryzí SUV a zároveň to nejdražší, co Hyundai na našem trhu nabízí – Santa Fe. V Americe, která je jeho hlavní cílovou destinací, to bude takové akorátní kompaktní auto, ale na českých silnicích působí už docela majestátně. Do Evropy dorazilo začátkem loňského roku (ano, trochu jsme zaspali) s faceliftem takového rozsahu, že někteří mluvili rovnou o novém modelu. Nová platforma, nové motorizace, úplně nový design… o faceliftu se asi mluví jen proto, že představení čtvrté generace proběhlo o pouhé dva roky dřív. 

Foto: autickar.cz

Vnější design je relativně konzervativní – ve srovnání s Tucsonem dokonce hodně konzervativní – a z mého pohledu fakt povedený. Během testovacího týdne jsem potkala jeden metalicky červený, což by byla jednoznačně moje volba. Akorát v konfigurátoru červenou možnost nevidím. Asi nějaký dovoz nebo firemní barvy, schade. Obří gril dává autu americký šmrnc a na Ameriku budu v průběhu týdne pomýšlet opakovaně. Třeba hned po usednutí do kabiny, která bude pohodlným salonkem i pro jedince průměrné americké konfekční velikosti. 

Foto: autickar.cz

Santa Fe je k dispozici v pětimístně i sedmimístné variantě a můžu potvrdit, že do třetí řady se vejdou skuteční lidé s hlavou a nohama. Dospělce bych tam asi na dlouhé štreky nevozila, ale děti útulný bunkr ‚v kufru‘ naopak nadchne. Asi nemusím připomínat, že v případě použití třetí řady z kufru mnoho nezbude (ta krabice na obrázku se vešla jen tak tak), ale s tím se asi počítá – na necelých pěti metrech se dá čarovat jen omezeně. Když se naopak sedačky složí do podlahy, kufr se stane obřím a nic z něj neubírá ani zastavěná plug-in hybridní technologie. 

Foto: autickar.cz

Ale pojďme ještě zpátky do kabiny. Za posledních pár let udělala značka Hyundai sedmimílový krok i na poli materiálů a jejich zpracování, o výbavě nemluvě. Nenajdete tu sice žádnou exotiku, ale důvody ke stížnostem se hledají špatně. Co se mi obzvlášť líbí, je obří středový panel plný tlačítek. Na první pohled vypadá jako řídicí pult jaderné elektrárny a leckomu vyvolá v mysli vzpomínky na Opel Astra před deseti lety (které by měly zůstat v temnotách nevědomí), ve skutečnosti je ale boží. Tlačítka jsou zde totiž nejen hezkou staromilskou dekorací, ale rovněž funkčním prvkem, nad jehož aplikací se přemýšlelo. Z jejich popisků pak člověk okamžitě pozná, k čemu je má použít.

Foto: autickar.cz

Mám jen jednu výhradu a neodpustím si ji, i když se trapně opakuju – tento způsob ovládání automatické převodovky zdá se mi velmi nešťastným. S řadicí pákou si člověk po čase vypěstuje automatismus (ví, kam kvedlat, i bez koukání), s otočným voličem si ho horko těžko vypěstuje taky, ale tlačítka prostě vyžadují plnou pozornost znovu a znovu. Máte to taky tak, nebo mi v mozku chybí nějaké kolečko?

Foto: autickar.cz

Navíc mají čudlíky dlouhé vedení, takže čekání na zařazení je nepříjemně dlouhé (ano, za tohle tlačítka nemohou, ale na atraktivitě jim to nepřidá). Chápu, že tyč trčící ze středové konzole není sexy už nějaký ten pátek, ale co aspoň kompromisní joystick, jaký používá třeba PSA? Nebo kolečko, které by se hezky hodilo k voliči jízdních režimů? No nic, asi to má nějaké výhody, které mi unikají. Jinak ovšem nemám interiéru co vytknout – je prostorný, pohodlný i ergonomický, zkrátka se v něm pobývá velmi příjemně. 

Foto: autickar.cz

Když se korejský koráb rozjede, na mysli mi opět vytane země neomezených možností. Podvozek má jasnou prioritu – plout krajinou a ničím neohrozit komfort cestujících. Příjemná houpavost přitom ani trochu nenarušuje jistotu v zatáčkách, přinejmenším v rychlostech, kterými se dají zatáčky projíždět, aniž by se pasažérům dělalo zle. Santa Fe totiž opravdu nemá sportovní ambice. Jeho hybridní srdce bije pro rodinu a pohodlí. Režim “sport” sice na kolečku najdete, charakter auta jím ale rozhodně nezměníte. Rychlejší reakce pomůžou hlavně převodovce při rozjíždění, což je docela fajn. Ještě víc fajn jsou režimy na písek, bláto a sníh. Plug-in hybridní Santa Fe je vždycky čtyřkolka a s chytrou elektronikou si poradí i na rozbahněné polňačce zcela bez rozpaků a většinou u toho ani moc nehrabe. 

Foto: autickar.cz

Hybridní systém do podrobna rozebral Lukáš v testu Tucsonu a v tomhle vozidle je soustava stejná. K dynamice nemám žádné výhrady. Až na hodně vysoké dálniční rychlosti, ve kterých pružnost vázne, je auto – na svou velikost – příjemně svižné a z nuly se díky elektromotoru rozjíždí přímo radostným způsobem. Přesto jsem poněkud na rozpacích z otázky, k čemu je to celé vlastně dobré. Chybí mi tu několik funkcí, které bych od PHEV očekávala a asi i chtěla. Například možnost vypnout elektrický pohon a schovat si šťávu na později. Nebo naopak zcela vypnout spalovák a jet pouze na elektřinu. Priorita elektřiny sice nastavit jde, ale spalovací motor se stejně občas nakopává. Jak má tohle řešení fungovat v bezemisních zónách? 

Foto: autickar.cz

V automatickém hybridním režimu přitom auto hospodaří s energií velmi chytře (upije kolem 8 litrů na sto – vzhledem k hmotnosti ucházející hodnota), což je v kombinaci s perfektním odhlučněním recept na velmi příjemnou jízdu. Pořád se tedy hlásí dotěrná myšlenka, čím si PHEV oproti HEV obhájí o 300 tisíc vyšší základní cenu a o 200 kg vyšší hmotnost. Ano, když pravidelně nabíjíte, zvládnete kratší trasy (téměř) výhradně na elektřinu a ušetříte za benzín. Jenže – jak velká je úspora vzhledem k aktuálním cenám elektřiny? A za jak dlouho rozdíl udělá 300 tisíc? Spousta otázek… Ale nebylo by fér je klást pouze jedné automobilce. Některé PHEV modely jsou možná dotaženější, cenový paradox však bude platit pro všechny.

Foto: autickar.cz

Verdikt

Santa Fe po faceliftu je velmi povedené auto. Už předchůdce si mě získal svým rozvážným americkým charakterem a elektrifikace mu teď přidává rychlé rozjezdy, které nelze nemít rád. Pořád má ale na prvním místě pohodlí a tak to má u velkého SUV být.  Než se začnete hroutit z cenovky přes jeden a půl milionu korun, podívejte se, co za stejné peníze nabízí konkurence. Pokud jde o výbavu (v tomto konkrétním případě nejvyšší stupeň Luxury), je v ní všechno. Přidejte mraky prostoru, pohon 4x4, možnost nabíjení – a najednou to vůbec nevypadá zle. A zabrušovat do ekonomické smysluplnosti plug-in hybridu v Česku můžeme zase někdy jindy. 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1598 cm3 + synchronní elektromotor
Celkový výkon: 265 koní (195 kW) při 5500 ot./min.
Točivý moment: 265 Nm při 1 500 až 4 500 ot/min
Kapacita baterie: 13,8 kWh
Převodovka: automatická šestistupňová
Maximální rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s 
Pohotovostní hmotnost: 2080 kg 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 1,6 l/100 km
Základní cena Santa Fe: 849 990 Kč
Základní cena Santa Fe Plug-in: 1 249 990 Kč
Cena testovanéku auta: 1 534 990 Kč

 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

liška
27. ledna 2022, 09:40
1

Ty Hjondé začínají vypadat čím dál víc k světu i v interiéru. A jakýpak Lego si autorka článku pořídila? :)

reagovat
je
jerry
27. ledna 2022, 09:45
-1

Proč jsou všechna SUV tak stejně ošklivá? Když se přednášela elegance, tak designeři byli za školou. Já vím, je to už obehraná písnička, ale dívat se na to nedá. A když vidím cenu 1,5 míče, tak si s nelibostí uvědomuji, jak se nám ti barevně potištěné papírky znehodnocují. No nic, poplakal jsem si a zalistuji si nějakým starým časopisem, abych zavzpomínal na časy, kdy auta byla krásná a elegantní.

reagovat
fr
frite
27. ledna 2022, 10:56
3

Děláš jako by SUV bylo to jediné co se dá dnes koupit.
A nevím jestli v těch starých časech byly gazíky nějak elegantní. I těch pár civilních bylo tenkrát hrubě krabicoidních.

je
jerry
27. ledna 2022, 14:41
0

GAZ, UAZ, Land Rover, Jeep nemusí být elegantní, jsou to pracanti do terénu.

Skipper
27. ledna 2022, 20:05
2

Viděl jsem to s těmi SUV podobně, ale nakonec jsem tam jistou krásu a eleganci našel :)

Skipper
27. ledna 2022, 20:05
0

Akorát teda ne u Hyundaie...

beastar
28. ledna 2022, 08:10
0

Klobouk dolů Skipper, že máš ty traktory dva. Jestli to najede dohromady 3000 ročně dá se to zvládnout. Jinak proti suv nic nemám. I když teď máme Rangera a to je prostě Pick up. Na GL vzpomínám rád. Už sem našel tu eleganci a výhody dávno. Jen teda taky ne u Hyundai:)))

je
jerry
28. ledna 2022, 14:53
0

Jj, Range Rover. Evoque je jedno z mála SUV, které se mi líbí. Na druhou stranu se musím návrhářům trochu omluvit. Ono udělat z krabice eleganci je kvadratura kruhu.

Tommas
27. ledna 2022, 10:59
0

Interiér se mi docela líbí, exteriér už není úplně můj šálek kávy.
Docela mi v testu chybí informace o menší palivové nádrži. Oproti obyčejnému hybridu i dieselu to má snad o 20 litrů menší nádrž ( myslím, že jen nějakých 45 litrů). Vím o člověku, který si to koupil právě na elektro jízdy po městě a pak cestování po dálnici a tam je prý dojezd tragický a díky tomu toho teď dost lituje.
-
Komentář upraven 27. 1. 2022, 10:59:38

reagovat
krab
27. ledna 2022, 11:14
0

Smysl a nějaká finanční návratnost PHEV versus Hybrid to je fakt otázka co jsem si taky kolikrát už položil, 300 tisíc fakt člověk v běžným denním režimu nemá jak ušetřit, protože přeci i ta elektrika něco stojí a kdoví do kdy bude možný dobíjet u Lidlu zadarmo :-D

Momentálně zkouším jaká je ekonomika provozu u hodně velkýho auta s velkou V8 pod kapotou, když má sekvenční vstřikování LPG a skoro bych řekl, že ideál. Za tisícovku natankuju plnou nádrž plynu ( 17 kč / litr cca) a plynulým způsobem cestování (bez hromobití a burnoutů) mi ten plyn vydrží na cca 350 km. To není tak špatný, když uvážím, že to utáhne i přívěs na 3,5 tuny

reagovat
Franz Kafka
27. ledna 2022, 12:48
2

To LPG máte nějaké drahé Peťo. Však nedaleko od vás tam na západě jde tankovat i za 13,90. Smysl tyhle auta moc nedávají, protože přesně jak píše nahoře Tomáš. Dojezd je poměrně malý čistě na elektřinu. Menší nádrž zase komplikuje cestování na dálky. Tohle si jistě nikdo nekoupí jen na to aby dojel do práce 20 km, čistě na elektřinu. Dobíjení u Lidlu bude zdarma dokud bude málo aut, uživatelů dobíjet. V současné energetické krizi, kterou naše milá EU ještě zhoršuje. Nebude trvat dlouho a budeme dobíjet za to stejné, co dnes tankujeme.

Mimochodem stát bude někde potřebovat dohnat výpadek spotřební daně na phm. Bude to stejné jakoby všichni kuřáci najednou přestali kouřit. Daňová katastrofa. LPG je jistě zajímavá varianta. Mě to ovšem nikdy moc neimponovalo. Třeba v Mustangu mi je z toho blivno. Jen pocit já vím. U nějakých aut typu Navigator, Explorer to chápu. Jinak Hyundai dělá pokroky. Uvnitř je to vážně pěkné a výbava solidní.

Frankie
27. ledna 2022, 12:57
4

LPG jsem kdysi měl. Je z pohledu ceny paliva na km to dává smysl, ale má to svá specifika. Počínaje sítí stanic a jejich kvalitou, přes nutnost dalších udělátek a servisu věci co se serou a bez něj bys je neměl, jako vstriky, čidla, filtry a seřízení toho celého. No a chtě nechtě má to větší nároky na opotřebení motoru, zejména hlavy a sedla ventilů. Přes to všechno to dává ekonomický smysl, asi větší, než ta PEHV, jak pořizovací cenou, tak i tou váhou, kterou tahas navíc.
A chce nechce, větší ekonomický smysl dává i úsporná nafta či běžný hybrid.
A v neposlední řadě i otázka, zda potřebujeme až tak obří auta ala SUV, nebo stačí menší, nižší, lehčí, s lepší aerodynamikou a tím i spotřebou.

Sa
Sato
27. ledna 2022, 13:20
-1

Tak zmysel to začne dávať keď je to kupované z korporátneho rozpočtu a korpo politika obmedzuje emisie. Prečo? No lebo image... Ešte to nemáme finálne ale je dosť pravdepodobné, že sa nám limit zníži zo 160 na 120g co2/100km. Schválne pozrite čo sa tam zmestí. Nižšia stredná dvojliter nafta je asi tak maximum možného, Superb jedine hybrid, Kodiaq pojde do zabudnutia. V nejakej normálnej motorizácii Mazda tiež bez šance. Som fakt zvedavý ako to dopadne... Defacto odrezali väčšinu áut čo sa doteraz kupovali..

ma
martinw
27. ledna 2022, 13:27
0

Dopadne to tak ze si pod sebou pekne podrezeme vetev. Opravdu se EU snazi aby tu auta z USA nebo Asie dominovaly. Pritom neni kam se hnat s cistymi EV kdyz vime ze vyroba energie tu bude spinava jeste tak 5-10-15let - to podle toho jak optimistickeho experta novinar zrovna sehnal.

krab
27. ledna 2022, 14:35
0

Já o tom LPG jen spíš vtipkoval, ale je fakt, že po dlouhý době jezdím zánovním US pickupem právě na LPG, tak jsem ani nevěděl kolik je dneska dobrá cena, tankoval jsem pod Motolem jak je ten Tomegas, tam jsem dřív jezdíval s E39tkou, kterou jsme měli předělanou taky na plyn ( to jsem nespáchal na autě já, ale táta). Ve skutečnosti je ale zkušenost s LPG u nepřímovstřikovýho motoru výborná. Tady je to taky ve spojení s OHV V8 Hemi a ještě si o tom chci něco zjistit, ale doufám, že to ten motor zvládá bez vedlejších problémů. Co vím tak stačí měnit olej dřív, on se nešpiní od karbonu, ale chemicky se degraduje, takže spíš interval co 10 tis km bude ideální. A jednou za rok je tam prohlídka systému a kontrola. No, trošku jsem se v tom shlédl, protože US pick up s doublekabinou a V8 by mě jako rodinná kára bavila, ale asi mi to neprojde, drahá polovička tvrdí, že by s tím fakt neuměla parkovat, takže asi nic...

Každopádně naše příští auto asi fakt bude něco z USA produkce, mě už ty EU specifikace aut co se dělají tak posledních 10 let fakt nic moc neimponují, moc drahý na provoz a opravy. Na druhou stranu, abych se držel lehce tématu, tak to Santa Fe měli kolegové v garáži jako dlouhodobou testovačku, diesel tuším a jednou mě v tom Dominik vezl a rozhodně to nebylo špatný, takový tichý, pohodlný, ani nevíš, že vlastně v něčem jedeš. Tohle z testu koukám má hezkou barvu interiéru, vypadá to pěkně, zvenčí bohužel ale ne, to je fakt divnej design

martin_100
27. ledna 2022, 16:16
1

Prd. Polovička by se rychle naučila.
Jinak výměna oleje po 10 je snad standart i bez plynu ne?
Kontrola systemu za 3-5 stovek jednou za rok je v cajku. Když odejdou vstřikovače tak stojísuchý z nosu. (logan1,4 cca 18 stovek i s prací sakumprásk)
Akurát svíceje lepšídávat každou druhou až třetí výměnu oleje nový.

Frankie
27. ledna 2022, 17:14
0

Jj, přesně tak s tím servisem, jak píšete, finančně je to v poho s ohledem na to co člověk ušetří. Jen ta hlava a sedla, mě teda pozlobily. No a to, že i někdy mezi pravidelným servisem holt odejde čidlo, vstřik a musíš do plynoservisu. No a pak ještě ukazatel stavu plynu v nádrži, ten nefungoval vůbec, pouze jako indikace, že to na plyn jede.

Jenda_K
27. ledna 2022, 19:31
1

Plyn mám ve dvou autech, v obou přimazávání ventilů, větší už jsem s plynem kupoval, aktuálně najeto 280 000 km za dobu co ho mám já, povinná výměna nátrže po deseti letech, jednou za dva roky výměna filtrů včetně revize před technickou a výměna jednoho vstřikovače ze šesti. Druhé auto nechal jsem do něj dát plyn, před šesti lety, když mělo najeto 15 tisíc, dneska má 150 000 celý servis jen revize před technickými a výměna filtrů. U obou aut dojezd cca 450 km. U většího troch alchymie se svíčkama a lambdy se s jinou směsí trochu perou, takže občas opékám žluté kuře a starty na 100 oktan, malé auto naprosto bez problémů,.
Jedna z podstatných výhod je i nulová silniční daň, takže jen na ní úspora za dobu co auta mám cca 50 tisíc.
Jsem spokojen a pokukuji po dalším plynofikovatelném vozidle a vypadává mi z toho Fiat Tipo s 1,4 88 kW

beastar
28. ledna 2022, 08:11
-2

LPG to je takový to když nemáš na benzín a vydáváš to za výhodu?

Jenda_K
28. ledna 2022, 09:39
5

Ne, to je takový to, když považuji za zbytečný platit státu 50 tisíc ročně výpalnýho ve formě spotřební daně a ty prachy utratím za něco co je mi milejší a nehodlám ve spotřebním autě poslouchat traktorový projev

krab
28. ledna 2022, 12:05
2

Přesně , to Beastare náhodou nepovažuju za frajeřinu platit benzin, když je to třeba pracovní, denní auto, kde ta zástavba LPG ničemu nevadí a motor to neničí, případně se nechají v rámci tý přestavby upravit ta ventilová sedla nebo co se u motorů tu a tam musí udělat. Třeba můj aktuální případ : teď jsem si na týden vzal na vyzkoušení Dodge Ram 5.7 Hemi, doublecab , úžasná kára , 3 roky stará, vyjde to cca 35-45 tis euro, podle toho co bych vybral, tohle konkrétní vyjde na necelej milion korun. Za to dneska v nových autech nic moc užitkovýho co zvládne tahat veterána s plaťákem , odveze věci, je to luxus uvnitř, prostoru atd atd.. hrozně se mi to líbí, takže do budoucna bych něco podobnýho i chtěl. A určitě bych to chtěl provozovat na LPG, protože přeci nebudu platit za nádrž 2500 , když můžu 1000 a najedu na to stejně km .. to bych platil zbytečně akorát jak tu píše Jenda předemnou prachy státu úplně zbytečně.

Plug in hybrid mi u velký káry nepřipadá ničím moc atraktivní, abych využil tu výhodu musel bych s tím aktivně pořád myslet na to dobíjení, přidat si k nákladům i wallbox a vyšší poplatky za elektřinu atd.. a hlavně, nemá to zvuk, takže V8 dokud to není zakázaný :) A na LPG určitě... Samozřejmě, víkendovku a sporťák bych na to nepředělával, to je jasný, ale auto denní potřeby jo

Sa
Sato
28. ledna 2022, 14:32
1

Ten Ram ma LPG nadrz je niekde na korbe alebo pod?

Inak, ked uz bude vsade ta elektromobilita tak by nam dinosaurom mohli zrusit spotrebnu dan na benzin, co myslite? Ked ani letecke palivo nema spotrebnu dan, tak na co by zdimali tych par nadsencov co si budu udrziavat spalovacie auta :)

beastar
28. ledna 2022, 14:35
0

Prý traktorový projev. Sure thing :D Tady zase někdo nikdy neseděl v moderním dieselu. Ideálně v6. To není poznat že to není benzín na zvuku tedy. Rotačka times are over. To je jedno no. Aneb jak zabít smysluplný komentář. Protože jinak ok beru. Já teda mám daily v8 a LPG bych do toho prostě nedal. Možná to tomu motoru neublíží, ale prostě ne.

To fakt raději tu naftu, nebo plug in. Krabe jo v Ramu to smysl má. To ale nebývá úplně často daily pro rodinu a ježdění do kanclu že jo. Jako tady to Hyundai z článku. Kolik lidí tahá přívěs? Btw kolik myslíš že mi utáhne Ranger v benzínu?

Jenda_K
28. ledna 2022, 17:51
0

Co považuješ za moderní diesel? Třeba A 630 DOHC 3.0 V6 v Ghibli nebo v Levante mezi ně řadíš?

Sa
Sato
28. ledna 2022, 22:52
0

Bistar tusim mal Ghibli v nafte a pochvaloval si.
Inak ja som vyrastol v znacne zapalenej nenavisti k dizlom, akoze fakt true hater. A zhodou okolnosti a osudu som sa dostal k 2.0tdci v mondeu (2014). Zvuk je hnus, spotreba nic extra, no objektivne vzate je to uplne postacujuci motor vo vsetkych ohladoch, racionalne uvazujuci clovek, ktory len chce ist z bodu a do bodu b s prijatelnou dynamikou, nic viac nepotrebuje.

Jenda_K
29. ledna 2022, 17:43
0

Já jsem si loni pořídil s tím samým motorem co je v naftovým Ghibli pětiletýho Grand Cherokee Jeepa. Potom co jsem dva roky neřídil diesel jsem byl velice nemile překvapen zvukovým projevem.
Se splynovaným 3.3 l V6 benzívem jsem byl zvyklý, že o motoru vím, jen když ho roztočím a chci od něho nějáký výkon, kdy se ale projevuje moc pěkným zvukem, jsem najenou po nastartování poslouchal dost nepříjemný klapot dieslu. Po zahřátí se to sice zlepší a při jízdě s ohřátým motorem slyšet není, ale stačí zastavit na křižovatce a místo ticha v kabině na které jsem byl zvyklý, mám zase klapot.
S dieslama jsem jezdil, ale prostě jsem odvykl, asi bude v Maserati odhlučnění lepší, ale věřím, že pokud by Beastar ze své V8 benzín přesedlal zpět do diesla bude mít pocity stejné.

krab
29. ledna 2022, 18:55
-1

Já teda dieselům taky odvyknul, ale chápu proč jsou tak oblíbený. Ono když se musí hodně jezdit a nejezdí se toho hafo, tak turbodiesel prostě vychází nejlevnějš - i když... kdyby se u těch co se vyrábí posledních cca 10 let započítalo poctivně kolik vyjdou ještě opravy závad a údržba, tak to tak růžový nebude. Tady v tý hospodárnosti a celkovejch nákladech na provoz vypálila všem rybník Toyota s hybridem.

Každopádně poslední diesel co jsem řídil, kterej mi ničím nevadil byl 3 litr R6 od BMW v aktuálním modelu X5, to je fakt hodně kultivovanej diesel. Ale teď co si dočasně jezdím v 5.7 V8 Hemi, tak už mám zase jasno v tom co je a není motor s příjemným zvukovým projevem :-D

Jenda_K
29. ledna 2022, 19:27
0

Tady bych právě polemizoval, to LPG v kombinaci s atmo velkoobjemem vychází líp, ale je mi jasné že pro spoustu lidí je plyn země neznáná a bojí se ho.
Mám s plynem najeto přes 300 t km a kdybych našel Jeepa, nebo jinou náhradu za stávající zplynované Sorento do 5 let stáří na tahání s 3,5 t na kouli, s redukcí, malým poloměrem otáčení, v cenové relaci 500 - 600 bez DPH a alespoň Pentastarem neváhal bych, ale prostě nejsou...takže jsem vzal naftu...

MB
MBMB
27. ledna 2022, 14:00
-1

No já nevím, ale v ceníku vidím rozdíl mezi HEV a PHEV ve stejném výbavovém stupni vždy 150 000 Kč, nikoliv 300 000 Kč. Což je pak celkem jiná písnička. Možná nějaká změna od doby samotného testu.
Jinak je jasné, že PHEV se víc vyplatí na trzích, kde je nějaké daňové zvýhodnění či dotace. Ty ceny jsou podle toho nastavené. Často se to pak promítne do českých cen, kde skoro žádné zvýhodnění není, a pak to nedává ekonomický smysl.

reagovat
Frankie
27. ledna 2022, 14:24
2

Jsi to pěkně popsal, jaký ty dotace mají smysl. Slušně řečeno žádný, akorát křiví trh. Dotace na spotřebu, na koupi je jedním z top nesmyslů. Odvedené dané opravdu efektivně přerozdělime, komu, to si doplní každý sám...

martin_100
27. ledna 2022, 16:09
1

Proč by se ty veliký tlačítkapřevodovky nedaly ovládat pohmatu? Jediný coby mi vadilo je nelogicky prohozená zpátečka s "dopředu" .
Tlačítka měly už ŠM11, městský karosy a,spousta městských busů je má furt.
Iveco eurocargo je má už léta. Jelikožjejich podsvícení velmibrzo odcházítak se stejně "řadí" po hmatu. A opravdu sina to nemusimsvítit baterkou a dlouze koukat a přemejšlet kčemu je "D".
A D tlačítkoje na palubce vepředu a R logicky vzadu. Neutrál je prostřední.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
27. ledna 2022, 18:28
1

Jj na rozložení tlačítek si člověk zvykne. Však na tlačítkovém mobilu jsme taky psávali poslepu. To takové kolečko, to je průser.

Přezdívka (nick)
27. ledna 2022, 20:52
-1

Toto auto mě nadchlo, hned po 100 m co jsem si ho půjčil a to se stává málokdy, tak jsem si ho hned objednal ale v dieselu, pro mě určitě lepší volba. Jen nevýhoda že čekačka na vůz je rok, takže čekám, čekám a čekám.

reagovat
je
jerry
29. ledna 2022, 19:57
0

Teď jsem četl na konkurenčním webu, že u Santa Fe PHEV i HEV se uživatelům občas ukáže displej s otáčkoměrem a rychloměrem vzhůru nohama. Ne furt, jenom někdy a nikdo neví proč. To mě teda dostalo do kolen. Já vím, proč tyhle diskotéky nesnáším.

reagovat


Poslední komentáře