načítám data...

Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

V Autíčkáři jsme všichni lidumilové a rádi pomůžeme odpovědí na palčivé otázky dneška. A ještě radši odpovídáme na ty otázky, na které se nikdo neptal.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dnes tedy budeme řešit zapeklitou otázku výběru vhodného modelu, auta, které i při běžné používání potěší a přitom nebude vyžadovat příliš mnoho obětí. A hledat se bude mezi modely značky Ferrari. Pátráme po prvním Ferrari pro člověka, který nechce používat osm aut, protože na ně ani nemá. A ano, vůbec nikdo se nás na to neptal.

Ferrari patří mezi nejhodnotnější značky na automobilovém trhu, logo se vzpínajícím se koníkem nepotřebuje žádná další vysvětlování. Tady jste prostě správně. A i kdyby se všechno pokazilo, pořád to bude správně. Je to přece Ferrari!

Foto: Ferrari

Značka vznikla osamostatněním závodního oddělení neméně slavné Alfy Romeo před více než padesáti lety a za tu dobu si dokázala nejen vydobít neotřesitelnou reputaci, ale také zkonstruovat a vypustit do světa opravdu hezkou řádku modelů. Nadšeného řidiče potěší jízda asi v kterémkoli z nich, o to složitější úkol ale bude vybrat to jedno pravé a jediné, které si koupit.

Současná nabídka značky je docela široká. Od základního modelu Roma až k vrcholným speciálům je dlouhá cesta. Do těch nejvyšších pater ani nemá smysl se dívat. Jednak tu ceny připomínají spíše nabídku karibských ostrovů na odkup než automobilovou inzerci a potom – takovou specialitku si musíte hýčkat, opečovávat ji, bát se o ni. A my se bojíme neradi.

Foto: Ferrari

O patro níže jsou takové ty běžné modely, pokud se vůbec něco z nabídky italského výrobce dá považovat za běžné. Dvanáctiválce a osmilválce s karoseriích různých koncepcí a tvarů. SF90 asi také rovnou přeskočíme. Dál je tu model Superfast. 800 koní z poctivého dvanáctiválce zní skvěle. A možná i trochu děsivě. Cena atakující osm milionů korun potom zní už jen děsivě.  

Foto: Ferrari

To nejnovější přírůstek do rodiny Ferrari je na tom o poznání lépe. Cena sice stále není ani náznakem lidová, ale tohle auto je stavěné pro každodenní život. Nový kokpit s moderní radiomapou slibuje bezproblémové používání i moderních vymožeností jako mobilní telefon či navigace, je tu nějaký ten prostor pro zavazadla, zkrátka ideál. Jenže není té moderny už trochu moc? Od prvního Ferrari bych očekával trochu té pravé na odiv ponechané řemeslné strojařiny. Roma je naprosto fantastické auto, je to skvělý sporťák i schopné GT, jako auto pro každodenní použití do garáže s několika dalšími klenoty jistě patří a bude tu fungovat famózně. 

Foto: Ferrari

Jenže my chceme koupit naše první Ferrari. Opravdové, plechové, analogové, s podpisem mistra a otisky prstů mechaniků, kteří ho skládali dohromady. A také bychom rádi auto, které nebude stát jako vila na Královských Vinohradech. Pojďme tedy do království ojetých aut. 

Foto: Evo.co.uk

Nevím, jak vás, ale mě vždy jako první při vyslovení jména Ferrari napadne Testarossa. Převratný dvanáctiválcový model s rudými hlavami motoru a překrásnou klínovitou karoserií je zkrátka předobrazem toho, jak Ferrari vypadalo v minulosti. Je to ztělesnění Ferrari mého dětství. Když ale dojde na každodenní použití, začnou se objevovat potíže. Předně tu zcela chybí prostor pro zavazadla. Odstraněním rezervy sice lze vpředu nějaký ten objem vytvořit, přístup je ale krkolomný. A ani motor nepomáhá. V12 je tu ještě ze staré školy, seznam povinných servisních úkonů je dlouhý, intervaly mezi nimi krátké a motor při údržbě až příliš často opouští karoserii. 

Foto: Ferrari

Alternativou by mohly být modely Ferrari 355 nebo novější 360 Modena. Obě patří mezi ‘menší Ferrari’, spokojit se tedy budeme muset v osmiválcem, ale to rozhodně nevadí. Model 360 Modena je dodnes alespoň podle mě nepřekonatelný svým jednoduchým ladným designem, navíc platí za jedno z prvních Ferrari, u kterého se počítalo se skutečně každodenním používáním. Jeho předchůdce potom bývá označován za snad vůbec nejlépe vyvážený vůz značky, za čirou radost na kolech.

Foto: Ferrari

Po důkladném zvážení se ale vracím k dvanáctiválci. Když už , tak už, ten zvuk a hladkost chodu, to se zkrátka nedá jen tak napodobit. Vykrystalovaly nám tu tak požadavky na hledané auto. Motor by měl být dvanáctiválec, jeho servisní intervaly by měly být rozumné, převodovka manuální s typickou otevřenou kulisou, auto by mělo mít nějaký zavazadlový prostor přístupný alespoň trochu normálním způsobem.To všechno by sedělo na překrásné čtyřmístné kupé Ferrari 456 GT, já už ale teď moc dobře vím, co chci. Poslední ze starých Ferrari, první z nových. Nástupce Testarossy, dvanáctiválcové GT, které ve své době udivovalo lehkostí a přesností reakcí na řidičovy povely. Je to dost možná nejlepší Ferrari všech dob, moderní, nízké, rozkročené a přesto tradiční. Ferrari 550 Maranello.

Foto: Ferrari

Není náhodou, že za vznikem Ferrari 550 Maranello stojí Luca Cordero di Montezemolo, člověk, který do značné míry přepsal pravidla a odstartoval moderní a nesmírně úspěšnou éru značky. V tomto voze se snoubí tradiční prvky Ferrari, například ocelový rám či již zmíněná manuální převodovka s krásnou otevřenou kulisou, spolu s modernou. Jsou tu nové kompozitní materiály i slitiny hliníku, najdeme tu elektronicky řízené tlumiče, nechybí ani protiprokluzový systém či ABS. 

Foto: Ferrari

Výkonu 485 koní dosahuje fenomenální dvanáctiválec v sedmi tisíci otáčkách, motor přitom oproti předchůdcům nevyžadoval tak náročnou inspekční péči. Za zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu za 4,4 vteřiny či maximální rychlost 320 km/h se nemusíte stydět ani dnes, čtvrt století od příchodu 550 Maranello na trh. Existovaly dokonce i speciální verze, byla tu Barchetta bez střechy a Superamerica (ta vycházela z modernizované 575M) se skleněnou střechou. Superamerica bylo skvělé auto, targa se skleněným střešním panelem, který uměl měnit propustnost světla, byla krásnou frajeřinou, ovšem stejně jako její základ, modernizovaný model 575M, byla vybavena většinou již robotizovanou převodovkou bez té krásné kulisy. A to bychom přece nechtěli.

Foto: Ferrari

Co se týče roadsteru 550 Barchetta, ani tam to není tak jednoduché. Vozu vzniklo jen omezené množství kusů, což značně zvedá jeho cenu, ale především – nemá střechu. A tím myslím, že fakt nemá střechu. Žádnou. Ferrari sice dodávalo jakýsi stan, který bylo možno v případě největší nouze přes nechráněnou kabinu nasadit, ale bylo to skutečně jen nouzové a velice škaredé řešení.

Foto: Ferrari

Zato zcela základní Ferrari 550 Maranello dnes lze sehnat za ceny začínající okolo dvou a půl milionu korun. A to mi za dvanáctiválcové Ferrari, použitelné každý den, připadá velmi slušné. Pro mě je to nejlepší Ferrari, jaké si dnes můžete koupit. Ale konec snění, je na čase se probudit. Ten sen o klasickém Ferrari s dlouhou kapotou tam vzadu v hlavě ale pořád je a asi zůstane už napořád.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bigg.I
05. února 2021, 17:12
3

od Ferrari se mi asi libi jen GT
Nejvic se mi libi Ferrari 412 (pripadne 400) , pak 550 Maranello.

Ta 400 se da poridit uz kolem 50 000 Euro, coz neni takova hruza si myslim :)

reagovat
Bigg.I
05. února 2021, 18:54
0

Jsem si asi vyslouzil minus za nevhodny vkus :D
(ne ze by mi na tom zalezelo)

Csaba
05. února 2021, 19:13
2

412 se mi taky moc líbí, možná proto (i proto?) že jako Ferrari vlastně moc nevypadá... :)

ro
rock
05. února 2021, 17:20
3

Ferrari pro začátečníka, který nemá na provozování osmi aut a současně si to od něj nevyžádá příliš velkou oběť?

Tak nejdřív mi to znělo jako oxymoron, ale pak mi to docvaklo, má to řešení. V měřítku 1:12 už to bude slušný kousek železa a s cenou někde mezi 5-10 t je to i zaplatitelné...

reagovat
st
st. Padre
05. února 2021, 17:25
-11

Když už Ferrari, tak určitě tu největší exotiku co se dá sehnat, ideálně nějakou limitu vyrobenou jen v jednom kuse. Jedině tak máš šanci, že v budoucnu prodáš se ziskem. Na běžných modelech jen proděláš.

reagovat
Pólin
05. února 2021, 17:28
0

od Ferrari bych v první řadě chtěl, ať mi dělá radost... a to zvládne i to nejobyčejnější 550 Maranelo...dneska už jsou stejně od začátku ty limitky, nebo staré vzácné modely cenově tak vystřelené, že na tom jako soukromý majitel snad nikdy nevyděláš...

Vavris Vavrisovic
06. února 2021, 12:09
2

Tohle je přesně to laické uvažování, že když je něčeho málo, musí to být automaticky nejdražší. Přitom pravidlo nabídky a poptávky je tak jednoduché a snadno pochopitelné...

Moses
05. února 2021, 17:26
2

To mi pripomina Top Gear-ovsky "Budget Supercars challenge" :D

reagovat
krab
05. února 2021, 19:37
2

Přesně ... a legrace, že dneska jsou všechny 3 auta fakt hodně zajímavý a ve stavu, kdy fungujou a jezdí jak mají bych je bral všechny... Dino 308 GT4 se mi nesmírně líbí, prostě Bertone... I ten Merak a asi úplně nejvíc to Lamborghini Uracco. Ale to je z nich dneska prakticky nejdražší

Vavris Vavrisovic
06. února 2021, 12:11
3

No, před lety byl v nějakém AutoTipu Classic nebo čem vlastně test 308 GT4 a konkurentů a z naměřených dynamických údajů bylo patrné, že ten topgearovský stav bude dost obvyklý i u na pohled značně zachovalejších exemplářů :D

Pólin
05. února 2021, 17:36
5

Z té nove Romy jsem měl strašně rozporuplné pocity. Z venku je to fakt nádhera...za mě jedno z nejhezčích aut aktuálně...ale z toho interieru je mi nanic. Chápu, že to asi lidi chtějí, ale já pro to fakt nemám ani špetku sympatií...všechno v interieru dotykové včetně startovacího tlačítka? to fakt nemusím... a největší hovadina je ta parafráze na otevřenou kulisu řazení...z toho je mi tak trapně, jako když jsem se jednou díval na Babovřesky...člověk s tím nemá nic společného, ale prostě se stydí za to, že s takovou věcí sdílí jeden časoprostor...

reagovat
Pólin
05. února 2021, 17:45
0

jinak po tom nenávisti plném cancu na účet interieru Romy jenom doplním, že souhlasím s autorem článku...550 Maranelo spolu s 599 Fioranem obě s manuálem jsou pro mě Ferrari, po kterých toužím nejvíce a vůbec... coupé 12ti hrnek s manuálem je pro mě to nejvíc mezi sporťáky a GT...

Ha
Habakukk
05. února 2021, 17:37
3

No pro mě je to jasné, na jízdy do práce na stadion F430. Na nějaké to cestováni po Evropě F575 Maranello.

reagovat
Jo
Josephus
05. února 2021, 17:47
5

Záleží na každém.
Kamarád si před dávnými lety za svůj první vydělaný milion koupil ojeté F355 a málem spáchal sebevraždu, když mu na stole přistál účet za první servis (motor ven a když už je venku, tak...). Jiný kamarád Ferrari sbíral než ho přešlo úzké zaměření na jednu značku, ale stejně všude lítal vrtulníkem (jeho oblíbená hláška byla: "Vrtulník si dneska může pořídit každý." ale prý nejlepší model na víceméně běžné ježdění se zachováním radosti z řízení byl facelift 360, tedy 430 s manuálem). Jeden známý, který se zabývá developmentem má na "normální" ježdění Pistu a 812 Superfast (říká, že to má na normální ježdění, ale jezdí eSkem a Féra vytáhne každé 2x do roka). Jeden fotbalový funkcionář, se kterým se občas potkávám se mi přiznal, že úplně ze všech nejradši má Californii, ale na veřejnosti tvrdí, že to je manželky (protože mu fotbalisti tvrdí, že je to pro holky) a teď ji chtěl pořídit Portofino (než mu do toho něco vlezlo ;-) ). A na jednom letním srazu jsem si povídal s novopečeným majitelem GTC4Lusso a ten trval na tom, že je to nejlepší a nejuniverzálnější Ferrari všech dob.
Já bych s tím denně jezdit nechtěl a proto by se mi v garáži líbila F40 (možná její předfaceliftové provedení 288GTO), to je můj hrdina.
Jinak za moje další topky považuji 250 Testarossa, 250 GTO, 365 Daytona, 512BB, 512M, 430 Scuderia a Enzo...that's my heroes.
Ale kdybych měl zůstat "nohama na zemi" a vybrat jen jedno, asi bych nakonec překvapil sám sebe a vybral bych si 456. :D

reagovat
Ko
Kostinen
05. února 2021, 18:07
5

Prašť jak uhoď model, ale jakou vybrat barvu?

reagovat
Galveston
05. února 2021, 18:43
6

Daily Ferrari, Salzburg, Easter 2013. Hned jsem si na ně vzpomněl. Tohle auto se k dojíždění do rachoty docela hodí :-)

reagovat
Galveston
05. února 2021, 18:46
5

One more...

reagovat
Ronin
05. února 2021, 20:16
0

Vskutku debilní “dotaz”, uznat. Ferrari se vybírá srdcem,ne hlavou.
Nejdříve musím říct,že nic co v dnešní době Ferrari vyrábí se mi moc nelíbí, jejich auta jsou jenom horší evoluce jejich předošlých modelů s horším zvukem, které dali vyrobit číňanúm a proto vypadají tak sprostě,v interiéru detto. F8 Tributo to trochu pozvedlo,488 měla sexappealu jako lednička.Opravdu nevím co to Ferrari vyvádí v posledních letech a to jak zmasakrovali mou oblíbenou Californii do Portofina,to jim neodpustím.
Za mě jsou jenom dvě Ferrari co bych opravdu opravdu chtěl a to je Testarossa a FF,ty fakt musím mít,žádné jiné nepotřebuji.
Testarossa je nejlepší Ferrari za peníze už několik let.pro zběratele jsou nezajímavé, jejich cena je více než přívětivá za to jaké auto dostanete a to i za ten servis stojí. Poznamenal bych taky model 328,který je lepší variantou za Magnumovskou 308 díky servisu, v jeho aspektu je auto o hodně lépe vyladěno a motor málo krát musí ven.
550 Maranello je super volba,už ho lízají cenové machinace pod pojmem “modern classic”.
Spomenul bych pak F430 která je mnohem lepší než 360ka i s F1 převodovkou která už není ten sráč co měla 355 a 360 plus neporovnatelně spolehlivější pohonná jednotka - Ferrari F136 - mistrovské dílo.. Dále 400vka s karbošema,456,612S..California a FF skvělé a krásné vozy,599 GTB pořád dokáže pořádne pošimrat na zádech a cenové zajímavě vychází pořád svěží 458 Italia což je totální zbraň.

reagovat
Sa
Sato
05. února 2021, 20:30
0

Realisticky, skromne, 360 modena v manuale. Inak ale mam dost soft spot pre 599 GTO (aj ked to nie je prave GTO) a 430 16M. A ako vrchol Maserati MC12, to je tiez vlastne Ferarri.
Ale zarabat dajme tomu 5 - 10 nasobok tak sa idem popytat do Scuderie co, ze to stoji ten Operak na 812 Superfast :)

reagovat
Opelfahrt
05. února 2021, 20:34
2

Za mě 412, pro mnohé nejhnusnější Ferrari ze všech, ale já ho žeru.

;ab_channel=FerdyPratama

reagovat
BigBen
05. února 2021, 21:50
0

Jako kluk bych si vybral Ferrari. Dneska ho má každý druhý. Já bych si koupil McLaren.

reagovat
Ronin
05. února 2021, 22:36
3

Když Ferrari má každej druhej,tak McLarena má snad každej.

BigBen
05. února 2021, 23:10
0

Ale v garáži... protože Ferrari na ulici potkáš poměrně často. McLaren sotva jednou za rok.

Ronin
06. února 2021, 14:22
0

Neřekl bych že to je úplně v zaměření tohohle článku,no taky se říká,že Koenigsegg je pro ty které Ferrari odmítlo v pořadovníku na speciální modely. Proto je v Koenigseggu přívítají s otevřenou náručí a udělají jim zeleno růžové auto s plameny za trilion švédských korun.

Be
Beran
05. února 2021, 22:21
-7

Jezdit ferari mi prijde potupnejsi nez jezdit starym bavorem v ksiltovce.
Dneska se z nej stal statusovy symbol pro auto neznalce. Muzeum v Maranelu byl osklivy zazitek prave kvuli takovym lidem. Oproti tomu muzeum v Modene je vyrazne komornejsi a skutecne auto porno.
Ale samozrejmne existuji vyjimky jak u ridicu ferari tak starych bavoraku. Ti keri ty auta ridi kvuli jejich dusi a ne jako statusovy symbol.
A novou nebo starou californii by mi asi ridit nevadilo :-)

reagovat
Adam
06. února 2021, 12:03
-4

Od doby, co dostali Ferrari turbo, jsou pro mě naprosto nezajímavé. Když člověk potká nějaké na ulici, zvuk buď vůbec neslyší, nebo zní uměle jak z Forzy. Čest vyjímce 812 Superfast.
Navíc bych si tu rád utrousil, a snad nebudu sám, něco o designu startujícím rovněž v době nástupu T/A. Všechna jsou buď tvarově přestřelená, viz vysloveně odporné F8, nebo laciná a absolutně bez nápadu, jako Roma a Portofino.
Stará Ferrari mám moc rád a třeba do “fake” challenge stradale, co vlastní Seen Through Glass, jsem vysloveně zamilovaný, ale v těch nových bych se nějak zvlášť nechtěl ani projet. Tfuj

reagovat
Ronin
06. února 2021, 14:20
0

Není to úplně ono,ale grunt mají ty V8T pěknej. V12ky právě kvůli různým štěkům z výfuku znějí divně.

Jo
Josephus
06. února 2021, 16:20
1

Ferrari u silničního modelu poprvé použilo přeplňování v roce 1984 (288 GTO). F40 jsem několikrát viděl nejen řádit na okruhu a její zvuk bych jako šepot levandulí rozhodně neoznačil.
Dříve se o design staraly jednotlivé karosárny, každého modelu bylo maximálně pár kusů, dnes to tak nejde z mnoha důvodů.
Dnes jsou ale auta jen vedlejší produkt této značky až po klíčenkách, kšiltovkách, hrnečkách, voňavkách,... Přesto je pořád Ferrari továrna na sny.
Ale chápu, že jsou lidé, kteří radši budou jezdit na repráku od Audiwagenu, než aby si koupili za své příspěvky od sociálky pozérský Frkobrk. ;-)

Fa
Fandatik
06. února 2021, 17:12
0

Vzhledem k neustálému navyšování výroby, spolu s novým SUV, až odhadem k 15000 vozů/rok ztratí Ferrari pozici malovýrobce a tím výjimky z ekorepresí. A jestli ztratí i svou auru řekne budoucnost. Je varianta "nezávislých" karosáren na pořadu dne.
Samozřejmě musí s automobilkou spolupracovat od začátku vývoje.
Třeba taková SuperleSuperleggera F8T, Touring 812SF, Ghia 488, atd..

Jo
Josephus
07. února 2021, 10:54
-5

Mindráčci, k čemu ty mínusy? Vždyť má ten chlapec pravdu!
A navíc píše se vší vážností a ne s ironickými poznámkami a úšklebky, oproti tomu o příspěvek výše.. Co takhle místo mačkání tlačítek v anonymitě se zkusit svobodně vyjádřit pomocí věcné argumentace?

beastar
10. února 2021, 11:35
2

Tohle a i to nahore jsou kecy. Zakladajici se tak akorat na pocitech. Ja ty minusy nedaval. Chlapec ma mozna tak subjektivni pocit. Pravdu tezko. Vyjadrit se samozrejme muze i tak. Vydavat pocit za podlozeny nazor se fakt nevyplaci.

Fa
Fandatik
10. února 2021, 21:20
1

Co přesně je kec? Že Ferrari ztratí pozici malovýrobce a bude pod normálními eko limity? Nic jiného jsem jako fakt neuvedl.

H_F
15. června 2021, 14:31
0

Nejlepší moderní Ferrari - GTO je pochopitelně turbo
GTO Evoluzione bylo něco, co už v rámci své doby Ferrari asi nikdy nepřekoná.. zase turbo
Masovější pomalejší F40, která z Eva vychází - zase turbo, pro mnohé nejikoničtější novodobý efko


458 je suce super a ve ferrari ukázali, že zas umí stavět motory, ale nebyla úplně konkurenceschopná, kdežto 488 díky právě turbu byla aspoň trochu schopná konkurovat 911 na okruhu
A teda dneska (cca od dob skvělý Italie) zase konečně dělá Ferrari o dost hezčí auta (viz ta 812), než v době temna, kdy potilo ty nudný oblý hnusy, jako je právě 360 modena, f50 aka nejtrapnější "supersport" všech dob, nebo výše zmíněnou 550 s krátkým rozvorem mini coopera a předním převisem, pod kterým by se dalo kempovat

Ev
Evlo
06. února 2021, 12:20
1

Reálně cali T, jak někdo krásně shrnul můj názor poté co jsem s tím párkrat jel - je to dobrý auto a špatný ferrari.

reagovat
Ronin
06. února 2021, 14:19
0

Přesně,to bylo poslední co za něco stálo.

PB
06. února 2021, 12:46
0

Zrovna jsem se chtel presne na tohle zeptat:))

reagovat
Ju
Junior
06. února 2021, 14:23
1

Jsem jedinej na koho působí třeba 360 nebo 430 úplně "lacině"?

reagovat
Opelfahrt
06. února 2021, 14:47
0

Mně tyhle modely taky nic neříkají. Asi je to tím, že zrovna byla ta doba toho designu ocucanýho bonbonu. Viz třeba MB W220, W210, Bangleův 7er atd.
-
Komentář upraven 6. 2. 2021, 21:31:42

Ju
Junior
06. února 2021, 15:58
0

to ani nemyslím, že ten design je blbej. Ale prostě to vypadá jak ruskej kitcar

FidoBlack
07. února 2021, 10:48
2

A dalo by se jako první ferrari počítat tohle?
Jeden slavný novinář jednou prohlásil že je to "Ferrari pro chudé" :D

reagovat
Jaromír
07. února 2021, 14:13
0

To podle mě nejde moc srovnat. I když... je to italský sportovní vůz, ten temperament tam bude, ferrari tehdy patřilo fiatu... Coupé bude talentovaný jedinec, který však bývá neprávem srovnávaný se svým privilegovaným bratrancem z druhého kolena a z bohatší rodiny :o).

Vavris Vavrisovic
09. února 2021, 09:21
1

"Ferrari pro chudé" je strašně zprofanovaná hláška, kterou se svého času označovalo skoro jakékoliv designově zajímavé kupé...

FidoBlack
09. února 2021, 09:40
1

A tak tady se to dá vzít jako to psal Jaromír.
Tehdá to patřilo pod Fiat, takže tak :)

Sedrik
09. února 2021, 08:00
1

Ferrari - sen, který budu vždy mít a který si nikdy nesplním. Ekonomicky to totiž nikdy nezačne dávat smysl.

A Ferrari (jako značka, ne auta) pro mě není žádný love-brand. To, co předvádějí u testů svých aut i to, co předváděli na závodech (když jsem ještě koukal na F1). Ne, díky. Ale za autem se vždycky otočím, lhal bych, kdybych tvrdil něco jiného.

Současně souhlasím, jak někdo psal, že vlastnictví Ferrari (alespoň v ČR) vyvolává v okolí pouze reakce "nakradl si", nebo "je to kopačka/hokejka".

reagovat
Pólin
10. února 2021, 07:40
-1

tak ekonomický smysl to nedávalo nikdy a nevím, že by se na tom něco mělo kdy měnit... nějaký brutální růst hodnoty, který třeba pokryje provozní náklady se týká fakt jen několika málo unikátních modelů, nebo přesněji řečeno kusů. Ta značka má kolem sebe takový šílený marketing a hype, že je mě to vrcholně nesympatické... mám pocit, že Ferrari má dnes hlavní záměr být nejrychlejší, nejvýraznější a nejvíce future... ale nějakou přirozenou krásu už ty auta nemají... třeba GTC4 Lusso vypadá zepředu jako Joker s rovnátkama... ale otočím se vždycky taky...přece jen ta historie, sláva a nesporná technologická vyspělost tam je (myslím technika...dotykové interiery považuju za krok stranou)...

Sedrik
10. února 2021, 09:25
-1

JJ, mám to velice podobně.
Mě se nová Ferrari líbí - Roma i Portofino jsou nádherná auta (Roma zvenku - interier je divnej), Superfast taky. Ale souhlas - ta značka má značnou pachuť a jde zvláštním směrem (viz SF90)

krab
10. února 2021, 10:17
1

Ferrari pro začátečníka - ono to je takovej pěkně zavádějící pojem :)
Řekl bych, že se považuju přesně za typickou kavku, která by si moc ráda pro první Ferrari v životě jednou šla.
Dlouhodobě mě zajímá model 348tb, pokud bych si mohl vybrat tak ročník 93, kde byla řada vylepšení vycházejících z Ferrari Challenge poháru, ale to už je asi jedno, jakákoli udržovaná, pravidelně ježděná by byla přesně to, co bych si vybral.

Jenže není to tak jednoduchý jak se zdá. Ty auta jsou zkrátka drahý na provoz. A mít to v garáži a prakticky nejezdit, protože tím jakoby oddálíš nutnost nějaký opravy, tak to by pro mě nebylo. Těch pár tisíc za rok bych v tom najezdit vždycky chtěl.

Sleduju kanál Ratarossa, ten je úplně perfektní. Scott, "obyč" kluk z lidu opravuje svépomocí stará Ferrari. Je to poučný, zajímavý. Ale v reálu potřebuješ najít dílnu v ČR podmínkách, která tomu rozumí a skutečně pomůže. Takový lidi jsou a asi bych i nakonec to zázemí na opravy, který sám v garážovejch podmínkách doma prostě nezvládnu. Ale cena dílů a některých prací mě dost bere dech. S Porsche se to nedá srovnávat. To je jako provozovat Golfa ... Sice tu nadáváme, klik stojí repase motoru na všechny ty první vodou chlazený modely a co občas stojí některý specifický díly na ty vzduchem chlazený, ale je to sranda proti tomu na co vyjdou různý dílčí repase na starších Ferrari. A platí to i o levnějších Maserati, kolikrát prostě některý díly v druhovýrobách nejsou anebo jsou prostě drahý. I obyčejný věci jako blbý filtry třebas... Zrovna třeba na 348tb jsem se informoval před časem u spolehlivýho zdroje co by obnášelo u jednoho konkrétního kusu (kde se špatně řadila jednička) provést nějakou dílčí opravu, výměnu synchronu, kontrolu atd... Jde to udělat, ale repase převodovky a nákladově třeba 5x tolik peněz než co by vyšla kontrola a repase převodovky Porsche. Pak se musí počítat s tím, že co 3 roky vyndat motor, vyměnit rozvody a samozřejmě přitom se objeví další věci co budou stát za opravu.

Takže sen o Ferrari v nákupní ceně zdánlivě příznivých 50-60 tis euro se dost rozplývá, protože i menší ale pravidelnej sezónní provoz vyjde na víc peněz v nákladech na údržbu a opravy než všechny auta co mám doma dohromady.

Na druhou stranu ... ten pocit, že otevřeš garáž a tam to krásný Ferrari s žebrovanými kryty zadních světel, mrkačky vpředu, to možná za to všechno ostatní finanční utrpení stojí. Tak uvidíme, třeba v nějakých bohatších časech to klapne :-D Do čtyřicítky to ale už asi nestihnu

reagovat
beastar
10. února 2021, 11:33
1

348, Testarossa, 458...

reagovat
H_F
04. dubna 2021, 00:29
0

Fun fact, 550 ma volant z plebejskeho Civicu TypeR

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem