načítám data...

Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?

Víte jak jsem říkal, že chci rodinné SUV? Tak jsem u sebe jedno ubytoval. Ale je to skutečně to pravé?

zobrazit celou galeriiFoto: foto:Autickar.cz

Možná si někteří ještě vzpomenete, že jsem před nějakou dobou na Autíčkáři mudroval na téma, co si mám koupit místo neslavně zbořeného Volva V70. Tehdy jsem se vyjádřil, že hledám něco zajímavého a s kufrem. Kombík, MPV, nebo klidně SUV. Ale myslím skutečné SUV, ne takové ty trapné malé zvedlé hatchbacky, co jich jsou plná města. Koukal jsem hlavně po Explorerech, protože jich je na trhu celkem dost a líbí se mi. 

A pak, jak to tak už bývá, jsem zjistil, že mám ideální auto skoro pod nosem. Kamarád se mi zmínil, že má kvůli nějaké marginální závadě odstavený Expedition (který je ještě o kus lepší než Explorer), na který stejně nemá čas a vlastně moc neví co s ním. Je to taková nepříliš žádaná specka – problémový tříventilový triton, základní výbava a zadokolka. Jenže já do terénu nejezdím a Tritonovi jsem chtěl dát šanci, protože moje dosavadní zkušenost s problémovými motory je často taková, že zahnívají spíše na chyby uživatelů, než konstrukce. Tak jsme se dohodli, že Expa rozhýbu, poladím, a pak se uvidí. Sice už nějaký ten měsíc stál, ale naskočil na drc a ačkoli mu trochu zvonily ventily, dal první kilometry ze svého odstaviště ke mě domů bez zásadnějších problémů. 

foto:Autickar.cz

Tenhle konkrétní kousek je z roku 2005, to znamená druhou generace za oceánem vcelku oblíbeného středního SUV (ano, skutečně středního, velký je až Excursion). Základ sdílí s legendární F150, takže je to s trochou nadsázky takový karosovaný pick up na lidi. Což může znamenat nepříjemné rozčarování pro ty, kdo mají po evropsku naladěné vnímání “čím větší esůvéčko, tím víc luxus”. Expedition je totiž typická americká škatule. Jasně, jsou tu elektricky posuvné sedačky (a pedály), tempomat a spousta kůže, ale taky jen manuální klimatizace, tvrdé plasty a “panel gaps” jak u dodávky. Ona to vlastně koncepcí trochu dodávka je. Dřevěný dekor, kterým je tenhle konkrétní kus vybaven, je aftermarket tuning a upřímně doufám, že půjde dolů co nejsnadněji. Má totiž celkem ostré okraje a místy už se začíná loupat. Pod ním čeká sice nudný, ale alespoň důstojný černý plast.

První majitel s příplatky opravdu šetřil, takže tu není dokonce ani jinak vcelku běžný fordí palubní počítač (od něj je ta oválná záslepka vpravo od volantu), ani ovládání pohonu 4x4 (kulatá záslepka hned vedle). Původní rádio na cédéčka už vzalo za své, maličký displej androidího aftermarketu ale taky žádný velký pocit luxusu nevzbuzuje. Jenže o ten se tu v konečném důsledku ani nikdo nesnaží. Za oceánem je to taková normální fordka.

foto:Autickar.cz

Jak už jsem zmínil výše, pod kapotou tohoto červeného stroje tepe dvaceti čtyř ventilový 5,4 litrový osmiválec Triton. Jde o technicky vcelku propracovaný motor - máme tu naklápěcí vačku, tři ventily na válec, odměnou za technickou složitost je slušná porce výkonu dostupná v celém spektru otáček a dokonce i vcelku nízká spotřeba. Nicméně zeptáte-li se na tento motor Googlu, hned na první stránce vás zasype výmluvnými frázemi jako: “Is 04-08 5.4 3v as bad as everyone says?”,“Avoid 5.4 3v Triton which was in the F150 from 04-10!!!!”, “Beware! Ford 5.4 3V Triton Has Deffective Design”, nebo moje oblíbené “How long do you think my 3v Triton has left?”. Motory trpí na skočené rozvody (špatný design napínáku a plastové vodící lišty rozvodového řetězu), závady naklápění vačky, podpalují se jim ventily, mívají problémy s mazáním a také se jim příliš nelíbí provoz na LPG. 

Na druhou stranu víte asi sami, že nic není tak horké, jak se uvaří a má-li vůz pravidelný servis a majitele, který se k němu umí chovat, dá se dost problémů vyřešit v zárodku, nebo jim úplně předejít. Proto existuje i nemalý počet řidičů, kteří na něj nedají dopustit. Když vše funguje jak má, je díky naklápěcí vačce příjemně pružný a fakt zas tak moc nežere. Vůz na fotkách si vezme něco kolem čtrnácti litrů, což je z něj v téhle kategorii dělá dost úsporné auto.

foto:Autickar.cz

Servisní historie tohoto konkrétního vozu je ale velká neznámá. Kontrola VIN ukazuje, že auto přišlo do ČR v roce 2016 se 68 tisíci kilometry (no, mílemi, ale to bychom po technicích chtěli moc), což by znamenalo, že za jedenáct let své služby ve státech najelo něco jako 6000 ročně. Ale oloupaný volant a ošlapané pedály říkají jiné věci. Samozřejmě je to salvage title – čili totální škoda, to, jak nelícuje pravý předek poznáte i z fotek u článku. (Ono to teda na evropské poměry nelícuje celé, protože je to pracovní Ford, ale tady už je to mimo půlcoulovou toleranci). No a samozřejmě to má LPG, což se u tříventilu nedoporučuje, poněkud zbastlenou palivovou pumpu, zaslepená vícerá čidla a ani se neptejte, co všechno na sebe auto napráskalo, když jsem připojil fordí diagnostiku…

Ale zatím to jede a kupodivu vlastně vcelku pěkně. Jo, ventily za studena cvakají, není to zrovna šepot květin, ale že by to bylo úplně špatné, to nemohu říct. Na Youtube jsem si pustil pár návodných videí “pokud tvůj Triton zní takhle, zapal ho” a bylo to mnohem horší. Ne snad, že bych časem nemohl třeba vyměnit sedla, aby se motor ještě trochu zklidnil, ale je tu vícero údržbychtějících problémů, takže se zatím věnuji řešení jiných bolístek a seřízení motoru nechávám jako problém mému budoucímu já.

foto:Autickar.cz

Protože jde o vozidlo na rámu, není úplně nutné hrotit korozi, případné lehce orezlé prahy a podobné záležitosti jsou spíše kosmetická věc, kterou časem pořeším. Zatím to není nic co by nespravila trocha modelařiny a aktivátor koroze. Problém nastává jinde – ve Fordu to mysleli dobře a inovativně a dost dílů je tu hliníkových. Bohužel i tento moderní kov dokáže podléhat oxidaci. Narozdíl od klasické oceli se to ale řeší o dost hůř, protože na zoxidovaném hliníku nedrží běžná barva ani tmel a nepříjemně se drolí. Zadní víko, blatníky a kapota tak mají pár šedivých skvrn, které časem nějak pořeším. Navíc se na exponovaných částech občas loupe clear coat - zatím tomu říkám patina. Taky jsou tu docela hnusná orezlá aftermarket kola. K tomu, aby to bylo pěkné auto povede ještě dlouhá cesta a upřímně nevím, zda to vůbec dotáhnu a dostojím tak pověsti redakčního leštiče.

Pročítám si po sobě řádky výše a koukám, že zatím z toho červený Ford nevychází nejlíp. Vlastně to zní, jako by se mi domů nastěhoval vydechlý krám. Což je do jisté míry pravda (nehezky mluvím o sloníkovi, takhle ho eventuálně neprodám), jenže…

foto:Autickar.cz

Já mám tohle auto nekriticky rád. Racionálně si to nikdy neobhájím, ale ten pocit, kdy sednu do pohodlného křesla, nastartuju, ozve se hučení osmiválce, masivní pákou pod volantem vylosuji déčko a tahle stodola se s až skoro nepřirozenou lehkostí vydá vpřed je prostě skvělý. Způsob, jakým podvozek z pickupu a velké pneumatiky opravují rozbité silnice, královská porce místa pro celou rodinu, pohodlí a klid na palubě. Jsou to všechno věci co nejdou nacpat do tabulek, věci co se musí zažít. Je to vcelku riskantní, protože jakmile jednou zkusíte, jak vypadá americké pojetí rodinného cestování, vrací se vám do stísněných a slabých autíček evropské produkce dost špatně. 

Cesty, ať už krátké, jen tak pro rohlíky, nebo i ty dlouhé někam na výlet, probíhají na palubě Expeditionu v návykové pohodě. Mají ho rády i děti, protože je odsud parádně vidět na okolní provoz a nechybí spousta místa na všecky nezbytné hračky, které “musí jet k babičce s námi”. V případě, že na sebe ratolesti nabalí nějaké ty kamarády, je pro ně dost místa ve třetí řadě. Tam se mimochodem vejdou v pohodě i dospělí. Všecko je tu omyvatelné, každý má minimálně jeden stojánek na pití, jen ten isofix tu nehledejte. V případě potřeby vůz pořád umí velmi přesvědčivě zrychlit a ačkoli podvozek není zrovna vrchol přesnosti a čitelnosti, je tahle stodola dost svižná. Jak se na zadokolku sluší, umí si efektně hrábnout i pohodit zádí – diferák je sice otevřený, ale krouťáku přebytek. Jen se to pak tím předlouhým nepřesným řízením trochu složitěji chytá. 

foto:Autickar.cz

Navíc je to pořád auto na platformě pickupu. A každej občas potřebujeme pickup. Za výkopnými pátými dveřmi najdeme fakt obrovský kufr, který při sklopení obou řad zdárně supluje dodávku. Jasně, možná by se hodilo pár centimetrů navíc na výšku, ale na většinu domácího vození věcí to bohatě stačí. Užitná hmotnost je něco kolem tři čtvrtě tuny až tuny (dle verze), další tři můžete připojit na tažné. Bomba na LPG tu nepřekáží, je místo rezervy zespod pod kufrem. Je mi jasné, že spousta z vás si teď říká, že přesně tohle potřebuje “kolem baráku”. Ano, je to tak. Vyzkoušel jsem to za vás. 

Je to vůz, který vznikl podle úplně jednoduchého receptu – vezměte rám, podvozek pickupu, dopředu dejte osmiválec a za něj kvádr plný kůže a koberce. Primitivní, nesofistikované, humpolácké – a úplně skvělé. 
 

Verdikt

Řečeno s pořádnou porcí nadsázky – starý Expedition v základu je ve spojených státech něco jako u nás jedničková Octávka s naftovým motorem. Levný, možná trochu sociální rodinný povoz, se kterým sice neuděláte velký dojem, ale jeho užitná hodnota a nízké provozní náklady (do doby než přijde nějaká fatální závada, nebo koroze přeroste akceptovatelnou mez) vás víceméně nutí si to auto držet. V Evropě to z logiky věci tak úplně nefunguje. Naše silnice jsou mu trochu malé, blbě se tu shání díly a ačkoli zrovna palivo díky LPG není úplně likvidační položka, servis se dokáže prodražit a skoro nikdo ho kloudně neumí. (A když už umí, je drahý, nemá čas, nebo je nespolehlivý. Nejčastěji všechno dohromady.)

Měli byste si ho pořídit? Pokud si jeho nákup budete chtít jakkoli racionalizovat, asi to nevyjde. I když náhodou potřebujete osm míst a tři tuny na tažném, osobní dodávka to zvládne líp, spolehlivěji a levněji. Pokud se vám ale velké americké SUV prostě jen líbí a jste ochotni akceptovat všechny zde popsané neduhy (a spoustu dalších na které jsem buď při psaní pozapomněl, nebo na ně ještě nepřišel), s chutí do toho. Je to fakt příjemný povoz a dokáže udělat spoustu radosti. Ale nestěžujte si pak, že jsem vás nevaroval…

A příště si povíme něco o konkrétních servisních úkonech a zábavných eskapádách s tímto konkrétním kouskem. Pro začátek navnadím škodolibé čtenáře třeba touto výmluvnou momentkou vysvětlující, proč jsem si musel koupit nový hever…

foto:Autickar.cz

Technické údaje

Motor: zážehový osmiválec 5,4 litru, 24v, SOHC, VCT, na LPG
Výkon: 300 koní 
Točivý moment: 494 Nm 
Převodovka: čtyřstupňový automat hydroměnič
Maximální rychlost: teoreticky 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s 
Pohotovostní hmotnost: 2428 kg 
Tažné: 3000 kg 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 14,7 l/100 km benzínu
Kombinovaná spotřeba (v testu): 14 l/100 km plynu (zhruba, nemá to palubák)

foto:Autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M P
10. dubna 2024, 20:45
2

Paráda, krásný vůz :)

reagovat
Pi
Pilgrimm
10. dubna 2024, 21:04
-2

Nádherné auto, ale zmínka o 14 litrech na 100 mě rychle vrátila na zem. A LPG nééé.

reagovat
sp
spooon
10. dubna 2024, 21:12
5

Hele není se proč LPG bát.
A těch 14 je ještě hezký. Mám podobnou potvoru //Forestera 2.0 92kw na LPG s automatem // a žere to plus mínus 10-12l.

Irwinek
11. dubna 2024, 07:10
6

14 je slušná spotřeba na takovej koráb, kdejaká moderní obdoba žere víc za menšího pohodlí

M1chal
11. dubna 2024, 10:26
0

ale no tak...moderná obdoba bude žrať tak o 4 litre menej a rozhodne za väčšieho pohodlia

Janus
11. dubna 2024, 11:38
1

mám Chevrolet Express 1998 Van se zvýšenou střechou, taky 5,7l V8... a pod 22l plynu se nedostanu, spíš je to tak 24...: Blbě udělaný plyn? Velký odpor? Staré auto? Těžkou nohu myslím nemám... na koho se s plynem obrátit?

Jakub Pospíšil
11. dubna 2024, 12:24
0

5.7 žere víc by default, express má větší čelní plochu. Ale 22 je dost, to bych čekal možná tak striktně při městském provozu.

Be
Beran
11. dubna 2024, 14:19
0

Janus: mam dobre reference na neptun harfa Praha. Ale zalezi jestli znaji ten system, ktery mas.

Janus
11. dubna 2024, 17:57
0

@JP: při městském provozu se dotýkám 27, těch 22 je za dobrých podmínek = lehká noha+kvalitní silnice 1tř a rychlost kolem 100... teď mi odešla ŘJ - může to souviset? ** Víte o někom, kdo tu umí staré ŘJ amerik? Prý se na nich musí vypalovat data do EPROM a to prý nikdo nedělá/neumí... ** @Beran díky za tip: jsou to profíci, kteří nestranně řeknou, nebo mistři světa, kteří tlačí své jediné správné řešení? Klidně mohou mít pravdu a mistři světa být, já ale teď potřebuju hlavně poradit... a co si o plynu čtu, tak je to kosmos, kterému - sebekriticky - ztrácím ambice rozumět...

Be
Beran
12. dubna 2024, 11:39
0

Netroufnu si rict. Ja od nich mam jenom prestavbu a jedno serizeni. Plus dobre reference.

bkralik
13. dubna 2024, 15:51
0

Táta měl Jeep Cherokee KJ (rv 2004) s 3.7 V6 (kód motoru EKG), převodovka 4kvalt hydroměnič (42RLE) a žralo mu to s jeho stylem jízdy cca 15 litrů LPG. Takže u velké dodávky s plnotučným osmiválcem a historickým motorem s prd účinností bych se 20 litrům plynu úplně moc nedivil...

StreetPro
17. dubna 2024, 09:09
0

V Praze urcitě https://www.lpg-vanek.cz/
dělá přestavby bez "nápadů chytrých plynařů" typu "přidělám to 2 samořezkama tady nad výfukové potrubí, abych se k tomu dobře dostal"... tady si natahám hadičky přes dekl motoru, aby se dalo jednoduše měnit vstřiky (jakože po 50-70tis km)... tady dám filtr, abych se na něj dostal... a zlatý hřeb debility je tahání kabelů od ŘJ LPG ke vstřikům a zpátky... protože se to dá většinou nacpat k původní ŘJ a vše propojit tam, takže odpadně několik metrů kabelů, prostoru pro studené spoje, kreativní kabeláž apod...

VK
VK
11. dubna 2024, 08:55
0

Interiér mi hodně připomíná mou starou S80. Hlavně ta krémově bílá kůže.

reagovat
Sa
Sato
11. dubna 2024, 09:45
0

Hezké, ako je to na tom s bezpečnosťou?

reagovat
HeavySmoker
11. dubna 2024, 10:05
0

Ako všetko čo je na ráme. Auto nepohlcuje energiu nárazu tak dobre ako unibody, bočný náraz vie bolieť oveľa viac a teoreticky trpí aj aktívna bezpečnosť (vyššia váha a ťažisko). Nebál by som sa toho viac ani menej než spomenutej Oktávie I v plnej korózií. Je to o rozpočte.

Jakub Pospíšil
11. dubna 2024, 10:22
0

Jak píše heavysmoker. Myslím že nová fabie bude bezpečnější. Čelní náraz to asi teda absorbuje lépe, ale není to tak, jak si často lidé myslí, že je to super bezpečný tank.
Zas na druhou stranu koncepcí to k rychlé jízdě nesvadi, i na dálnici tomu sedí nejvíc těch 120, pak už to prostě není ono, ctyrkvalt točí moc vysoko. Je to klidné auto.
-
Komentář upraven 11. 4. 2024, 10:23:48

Janus
12. dubna 2024, 12:39
0

Souhlas s @JP: s komentáři i s vyzněním článku. Mám jen dotaz: vejde se mezi zadní sedadla nočník a je obsluhovatelný za jízdy, když už se zmínily děti? Já to mám:) Jinak samozřejmě ano, Amerika je klidná, sama definuje styl jízdy, který předchází nehodám, takže se tím (určitě aspoň trochu, ne-li naopak mnohokrát) vyrovnává rozdíl unibody vs. rám - když už k havárce dojde, jaká bude a s jakou pravděpodobností se stane. Je to právě o pravděpodobnostech a jejich vahách. Pořád si pamatuju, jak jsem si kdysi nekoupil KTM 690 Duke, protože: při testovačce se na výjezdu z jednoho kruháče v těch vesnicích za Uhříněvsí (pozdrav do tamního KTM) přední zvedlo a na zem dopadlo před druhým kruháčem... a já si vlastně nestihl uvědomit, že to celé proběhlo. Ta motorka prostě jezdila rychleji, než já umím řídit. A když to sotva stíhám já, tak co důchodce na vedlejší, který ani není vtažen do děje... mít a ocenit ameriku je hodně věc přístupu a očekávání. Na H-D taky nevyrazíte do Mýta drtit zlomky setin na supermoto okruhu. H-D bych si zatím nekoupil, ale ve dvou stopách na ameriky dopustit nedám. Znovu, prosím: Za kým, ideálně kolem Prahy, mohu s autem zajet, aby se na něj podíval a řekl mi něco, co nebude jeho sebestředné vystoupení?

Jakub Pospíšil
12. dubna 2024, 16:02
0

Já bych hrozně rád někoho na Ameriky s klidem doporučil, ale vlastně nemohu. Teď zkouším nový servis tak uvidíme. Ale jinak mám zatím vždy zkušenost, že buď chybí preciznost (vono se to nějak zamazne - a pak jsou zaslepená čidla a přídavné řídící jednotky v motoru oblbujici ta zaslepená čísla našroubována na samořezných šroubech), nebo se bezhlavě vyměňuje všecko, ale bez efektu, nebo se prostě mlží a šidí (když po měsíci ticha zavolám zda je ta věc co měla být za tři dny hotová aspoň v procesu, ozve se něco"no, já mám vaše auto na dílně a je to hroznej průser", přitom GPS lokátor s čidlem na startéru ukazuje, že se auto od dne kdy jsem ho přivezl nehnulo. Nebo ještě hůř že s ním někdo denně jezdí domů). Jeden den díly "už jedou z USA", další týden je "budeme objednávat". Kolem aut je to všeobecně bída, ale Ameriky jsou fakt průser. Takže co jde, dělám sám a u zbytku jsem už několikrát udělal to, že jsem vytiskl dílenský manuál, nakoupil díly a pak to předal znamemu mechanikovi, co sice Ameriky nedělá, ale podle návodu to nějak zvládl. To ale neřeší diagnostiku různých problémů a tak.
-
Komentář upraven 12. 4. 2024, 16:06:58

Wa
Wakantanka
12. dubna 2024, 18:58
0

A paradox je že vo všeobecnosti tie ameriky sú považované za jednoduché blbuvzdorné autá, ktoré väčšinou opravíš kladivom a skrutkovačom :)

Jakub Pospíšil
12. dubna 2024, 20:09
0

Tento paradox může za to, že je většina levných českých amerik v takovém stavu v jakém je. Protože to opravují poloopice kladivem, ačkoli je to reálně často plnější elektroniky, než stejně stará evropská produkce.

Janus
13. dubna 2024, 08:24
0

mám stejnou zkušenost. Ta elektronika je navíc specifická. Dávám to do servisu, který se profiluje, že amerikám rozumí a zdá se, že opravdu ano, ale průběh některých oprav je pro mne těžko k uvěření, že to fakt takhle muselo a mělo být. A k tomu řeším blbosti typu že nikdo není schopen pořádně udělat geometrii. Express má relativně komplikovanou přední nápravu, po anabázi výměn všeho možného bych potřeboval, aby se geometrii pověnoval někdo, pro koho to nekončí srovnáním volantu (“který u tak starého auta stejně nejde”) a nastavením sbíhavosti. Drzost některých, kteří mi ukazují protokol se zjevně špatnými hodnotami a bez uzardění tvrdí buď “takhle je to v pořádku” nebo “líp to nejde” a přitom je jasné, že se jim do anabáze s excentry prostě jen nechce… a to by si jeden myslel, že nechat si udělat geometrii by neměl být problém:(

Jakub Pospíšil
13. dubna 2024, 09:02
0

Na geometrii byli (ale je to tak pět let zpátky) šikovní v pneu procházka Strašnice. Tehdy jsem tam dovezl Mazdu 323 s úplně zarezlou nápravou (plechcup) a trápili se tam s ní dokud fakt plamenem a kdo ví čím vše nepovolili a nezastavili tam geometrii. Ještě když věděli že to je na okruh, tak nabídli ostřejší setup, po nastavení se pak za pár km jeden šroub ještě protocil a geo se rozhodila (ale to byla fakt chyba toho, jak to bylo stare a rezavé), tak jsem tam přijel a oni to zadarmo ještě znovu předělali. Byla to sice dražší geometrie, ale dobrá.
Pak jsem tam pravidelně vozil i Volva a taky vždy spokojenost.
Ale je to už dlouho a může to nyní být jinak.
-
Komentář upraven 13. 4. 2024, 09:06:54

Vojta
13. dubna 2024, 13:39
0

Ono je jedno, jestli to je amerika nebo evropský, japonský nebo jiný auto. Dneska najít na ojetinu dobrý a kvalitní servis je buďto nemožné a nebo neúměrně drahé. Všem, co mají auto starší deseti let říkám, ať si buďto koupí nové v záruce a nebo ať se to naučí opravovat svépomocí. Zrovna třeba na Tritonu v F150 děláme stodolovou generálku, protože on by se do toho ani žádný servis nepustil. Přitom technicky to skutečně není špatný motor a došel jen na tom, že po 500tkm v něm byly stále původní svíčky a nejspíš i olej :D
To samé platí o LPG - zástavbu jedině svépomocí. Udělat to pořádně je měsíc práce a to prostě nikdo nezaplatí.

StreetPro
17. dubna 2024, 09:16
0

Geo v Praze umí dobře tady: https://www.pneuprochazka.cz/pobocky/praha-6-ruzyne
nebo https://pneumracek.cz/geometrie-kol/
Slyšel jsem dobré reference i na Pneu Vulkán a Auto Beky, ale s nimi osobní zkušenost z geo nemám.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem