načítám data...

Bazarový snílek: Co místo Volva?

Univerzální voják padl, co si ale mám pořídit místo něj?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jak jste možná zaznamenali, v letošním roce mě neočekávaně opustilo moje červené Volvo V70 první generace. Auto, které jsem nikdy tak úplně nepotřeboval, ale vždycky ho chtěl a měl ho rád. Poslední dva roky se jeho roční nájezd sice nedostal přes 3000 km, i tak jsem byl ale rád, že je “doma” nějaké velké a pohodlné kombi, navíc alespoň elementárně zajímavé a v neposlední řadě i velice vhodné k domácí údržbě a kutění. Vnímal jsem ho poslední dobou, i přes občasné záchvěvy nutnosti ho prodat, jako “poslední auto” – auto na furt. 

Díky oné reálné nepotřebnosti Volva – doma máme i tak vždycky minimálně tři auta (z toho dva kombíky) na dva řidiče – jsem vlastně nespěchal s hledáním náhrady. Až na jeden spontánní výlet do jižních čech za Explorerem druhé generace v mint stavu (který se však zrovna rozhodl, že přestane startovat, avšak díky té cestě jsem poznal velice zajímavého majitele a celkově to byl skvělý zážitek) a jedno okouknutí Volva 960 v Praze (což byl jeden z důkazů, že i totálně dojeté a vybydlené auto může na fotkách vypadat skvěle) jsem se nijak vážně o žádnou akvizici nového vozu nepokoušel.

Jenže zrovna minulý týden se to nějak sešlo – Mustang je pořád na letních a taky mu tak uplně netěsní střecha, takže se mi jím jet něchtělo a škodovku jsem neprozřetelně půjčil. A najednou jsem něměl čím jezdit. Mimo to mi už párkrát chybělo auto “na bordel” s pořádným kufrem, houpavý podvozek a taky mám trochu montovací deficit. No a pak je tu obvyklý problém každého autíčkáře – nákupní horečka. Určitě to znáte. Je tedy na čase doplnit stav domácí garáže?

Kdybych náhradu Volva opravdu potřeboval a nevnímal auta netoliko jako zábavu, ale pouze jako spotřebič, byla by to v zásadě jednoduchá úloha – pořídil bych něco jako naftové Doblo a byl spokojený. Jenže já bych raději nějakou blbost, ideálně z Ameriky. Stanovuji si tedy pouze tři podmínky – automat, velký kufr a minimálně pět míst. Jinak nechť rozhodne “x-faktor”. 

Jak jsem už naznačil v úvodu, koukám mimo jiné směrem k SUV. Tím nemyslím nazvedané hatchbacky, ale opravdová velká esůvéčka z přelomu tisíciletí, ideálně od Fordu, protože je mám rád. Nabídka Explorerů a Expeditionů je v inzerci sice docela široká, ale bohužel většina aut se zdánlivě rozumnou cenovkou (ne, orezlý Explorer z roku 1999 za 350 tisíc není rozumná cenovka) je s nějakým tím zásadním háčkem. Buď to jsou typické zbastlené “české ameriky”, na kterých se vyřádilo dvacet garážníků a výsledkem je nebohý slepenec wago svorek a zaslepených čidel, co jde jak pumpa na  nepravidelně a nefunguje v něm polovina elektriky, případně jsou shnilé, eventuálně obojí. 

Podobná je situace i u menších dodávek. Ačkoli jsem vždycky obdivoval conversion G20, Vandury a podobné šarmantní stodoly s osmiválcem plné chromu, reálně je jejich využitelnost přinejmenším kompromisní a také by se mi nevešly na zahradu. Osobně nejsem příznivcem kempování, takže možnost přespat v nich vnímám přinejmenším jako zbytečnost. Mnohem více se mi zamlouvá “Asta” – Chevrolet Astro, vůz, který kolega Machač nekriticky zbožňuje a tvrdí, že kdyby na ten jeho nespadl strom, jezdí s ním dodnes. Já myslím, že trochu kecá a má zamlžené vidění nostalgií po době, kdy nebyl starý, nicméně šestiválcový zadohrabný kříženec dodávky a MPV má něco do sebe. Zvlášť, když je teď zrovna jedno moc hezké Astro na prodej. Co mi brání pro něj hned vyrazit? Hlavně asi strach z koroze – nemám garáž ani svářečku a nerad bych, aby se vlastnictví dodávečky změnilo v nekonečnou šňůru hledání schopných klempířů. 

Právě problém s korozí deklasuje i dalšího kandidáta – velrybu. Kulatý obtloustlý Chevrolet Caprice, případně Buick Roadmaster s dřevěnou tapetou na bocích se mi vždycky líbily, nechával jsem je ale být, protože zde platilo, že nezrezlé stojí nesmysl a ty dostupné jsou zralé na kompletní generálku. Jenže pak přišel jeden rozhovor s kamarádem, který zjednodušeně zněl asi takhle: “No, nejvíc ze všeho bych bral asi Roadmastera, ale ale ty nejsou a nebudou” – “Já ho mám a vlastně moc nepoužívám a asi bych ho byl ochoten pustit…” – “Děláš si srandu…” Takže i tady je o čem přemýšlet.

Postupem času se objevují další možnosti – na prodej byl třeba omlácený Dart, kterého jsem málem nasál už před čtyřmi lety, nebo šarmantní Chevrolet S10 s dieselem od Isuzu. Do toho mi zlomyslní kamarádi posílají odkazy na inzeráty s naftovými V70, které jsou “skoro tak pěkný jako jsi měl ty”. Právě tady ale skoro s určitostí vím, že do stejné řeky nevstoupím. Když už, koupil bych nějakou 245, jenže to je teď cool hipsterská kára, takže ačkoli nenabízí vlastně nic moc výjimečného, stojí i dojeté kusy úplný nesmysl.

Chvílemi dochází i k absolutním výkyvům mé normality – takhle jsme s Machačem málem vyrazili do Ostravy pro hasičskou Avii, okouknul jsem pohřebácké Mondeo a dokonce složitě zjišťoval, zda je možné vrátit na papíry sedmičkovou Karosu – případně mě napadá, že prostě žádné auto nekoupím a budu si užívat zenového klidu. Jenže to prázdné parkovací místo mi zkrátka nedá spát.

Vůbec nejčastěji se ale poslední dobou oklikou vracím k původním plánům, jež zahrnovaly velké Fordí SUV. S tím, jak na manželčině Cromě navíc přibývají kilometry si uvědomuji budoucí nutnost důstojné náhrady. Explorery a Expeditiony jsou ale na svůj věk docela drahé, já navíc jednu z jejich hlavních deviz stejně nevyužiji – do terénu nejezdím. Naštěstí ale trochu stranou hlavního proudu stojí ještě jeden model. Ford Flex je jakýsi mezistupeň mezi SUV, MPV a hodně velkým kombíkem. Trochu připomíná starý fordí Woody Wagon. A jeho hranatost jako by trochu navazovala na ono nahrazované Volvo. Vzhledem k tomu, že u nás prodávané kusy jsou bez výjimky floridští hurikánoví “plaváčci”, bude shánění kusu, který nebyl plný bahna a ryb, případně nešel dvakrát přes střechu, v Evropě trochu problém, takže mě pravděpodobně čeká zábavná epizoda plná aukcí, převážení aut přes oceán a podobných kratochvil. A to všechno kvůli fordce s designem krabice od mlíka… 

Takže – neprodáváte někdo náhodou nevytopeného Flexe? Nebo mám vzít raději Astro? A co ten Roadmaster…? Tolik otázek, tolik starostí a přitom to auto vlastně skoro nepotřebuji.

 Autíčkáři jsou podivný živočišný druh, že? 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

James
09. prosince 2023, 17:40
6

Nepochybně Roadmaster. Pokud je pěknej, není co řešit

Jinak je to klasická loterie odježděných vran a mnohem spíš by měl rozhodovat skutečný stav než co to bude. Jinak je to nakonec jen pro vztek.

reagovat
ja
jazet
09. prosince 2023, 19:41
3

Taky jsem pro roadmastera, zvlášť pokud je od kamaráda ( i když to nemusí být záruka vůbec ničeho).

Pe
Peťas
09. prosince 2023, 20:07
1

Kdyz vidim Ford Flex (jeden u nas jezdi) pripada mi ze vidim Skodu Yeti po americku a rozesmeje me to.

reagovat
St
StepanB
09. prosince 2023, 20:59
1

Nechápu, proč se teď pokouším najít inzerát na tu 960...

reagovat
Jakub Pospíšil
09. prosince 2023, 21:06
0

Už je stažený. Nevím, zda se prodala, ona byla levná, ale pro mě nevhodná, protože tam snad každý kousek interiéru měl něco odlomeného a kastle byla jak po válce, navíc celý podvozek vrzal a cvakal. Technicky to šlo, ale bylo to strašně vybydlené.
-
Komentář upraven 9. 12. 2023, 21:07:45

St
StepanB
09. prosince 2023, 22:16
0

To je jenom dobře. Měl bych být z touhy po 960 vyléčený, jenže občas se mi po tý mrše stejně stýská.

Irwinek
10. prosince 2023, 11:07
3

960 je na celý život, a to mám jen limuzínu s 2,5l :-)
Řadová šestka si tiše vrní a je jí jedno, jestli je 30 pod nebo nad nulou, spotřeba Tě nezrujnuje. Jen s těma dílama to ty žlutý ksichty podělali :-(

St
StepanB
10. prosince 2023, 15:06
0

Ty máš výhodu, žes to auto koupil už dávno a udržuje dobrý stav. Já jsem měl mín šťastnou ruku a během pár let mě potkaly snad všechny drahé poruchy, co to auto umí. A že má široký repertoár. Taky co by člověk čekal, byl to holt vrcholný model značky.

Irwinek
11. prosince 2023, 13:31
2

No pravda, už ho nějaký pátek mám, přežilo se mnou dobré i zlé, doby, kdy byla žena bez práce a nebylo málem ani na jídlo, doby, kdy jsem zoufale řešil byt a na tu údržbu nezbývalo, i ty doby, kdy to bylo dobré a dostávalo 98 a víc okt. benzín ( ten tam liju i teď, protože nějaké sra... do něj lít nebudu ). Měním pravidelně po 10 tis olej, svíčky po dvou výměnách oleje, vícejiskřišťové no a co se kde namane. Ale s díly to začíná být katastrofa, protože mám auto 4 dny po faceliftu a totální zmatek s WIN . Koupil jsem ho po bouračce, sice opravené origo díly, ale nedostalo to už tu správnou antikorozi, takže je to jediná devítka, která hnije :-( mechanik už mne s tím moc vidět nechce, takže koukám po něčem ze švédska, kde se nechají sehnat dobré kusy za relativně slušný peníz. Ale jinak slouží spolehlivě, nikdy mne nikde nenechalo, a to s tím mladej přijel ze slovenska v posledním kuse snad jen na 3 válce. Byly jsme ve Francii, Švýcarsku, Chorvatsku, Černé Hoře, Rakousku, Maďarsku, Slovensku, Německu, Nizozemí, Polsku + Čechy a Morava od západu k východu a od severu k jihu. 3 x stěhování - vejde se do něj pračka, myčka i 180 l bojler :-D Má tedy za těch 28 let najeto jen 430 000, ale kromě tempomatu funguje úplně všechno - tedy origo rádio v něm nebylo už při koupi. Sehnat silenbloky na zadní multilink II nelze, převodka řízení - neexistuje at atd. Ale každou investovanou korunu si zatraceně zasloužil a ten pocit, když do něj sednu ze služební fobie, Scaly nebo Rommstera je nepopsatelný.

St
StepanB
11. prosince 2023, 19:56
0

No s těmi modernizacemi to bylo veselé. Měl jsem auto z roku 95, ale MY96, většina věcí na motoru odpovídala S90, část elektriky taky... Řízení někdo snad úspěšně nechával repasovat, ale kdo ví, kde jsem to četl... Ale zdaleka určitě nemáš jedinou shnilou devítku. Nosníky pod motorem hnijou, kolem baterky to hnije, ty plastové kryty prahů také někdy ukrývají překvapení :-) A mám pocit, že snad každá horší 960 má chycené zadní lemy. A vůbec, já to auto vlastně už nechci nikdy vidět, tak nevím, proč furt koukám na inzeráty.

Irwinek
12. prosince 2023, 07:35
0

No, já mám, shnilý jen ten nosník měněný po bouračce. Zarezlé šrouby neberu jako hnilobu :-D v červnu jsem musel měnit lambdasondu - buď měla najeto 250 tis, nebo ještě víc, protože já ji neměnil.
od nechtěného největší krajíc :-D

Sa
Sato
09. prosince 2023, 22:13
0

Roadmaster to je ten kombik s motorom z corvetty ze? (ne uplne doslova) Tak to je myslim uz vyriesene :)

reagovat
M P
10. prosince 2023, 08:12
1

https://www.caranddriver.com/features/a39721793/buick-roadmaster-roadmonster-remembered/
James Lipman měl v tom svém nějaký small block s trochu vyšším výkonem :)

Sa
Sato
10. prosince 2023, 09:17
1

9.4 to uz asi nebude small block :D

Sa
Sato
10. prosince 2023, 10:58
1

a co tak magnum?
https://auto.bazos.cz/inzerat/177367438/dodge-magnum-57hemi.php

Akoze na punkove 80/90 ameriky to postrada tu charismu, a aj ma to trochu poskvrneny genfond mercedesom... ale zase je to o nieco pouzitelnejsie. A uz ich na cestach skoro nevidno. Za par rokov sa imho po ich uplne zlahne zem.

M P
10. prosince 2023, 13:55
0

Sato: no to je ten druhej, ale Lipman v tom měl 6.2

bkralik
10. prosince 2023, 22:46
0

Sato: Steva Morrise a jeho kanál můžu doporučit. Už jen to, že to je člověk, co sám vybudoval takovou motorárnu, že si mohl dovolit navrhnout 9.4 litrovej osmiválec co dá skoro 5000 koní, ale přitom má "normální" chlazení a dá se s ním jezdit po silnici, to je prostě masakr. Má velmi poučná technická videa s tématy, co člověk ocení i když zrovna nestaví tisícikoňovou bestii...

Janus
10. prosince 2023, 11:20
0

Jako mentálním pokračováním švédské krabice by šla nějaká z ameriky: Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Suburban… taky jsem měl Volvo 850, to už teď rozumně koupit nejde a navíc ta stejná řeka… tak koukám a třeba ty hranaté Cherokee zpřed 2000 se dají koupit zdá se celkem slušně…

reagovat
dz
dzonnek
10. prosince 2023, 20:30
0

Pokud je zájem o Ford Flex tak ve Švédsku jich jezdilo dost tak než to tahat z USA možná lepší výlet na sever. Tam když jsem to viděl poprvé tak jsem věděl že to auto chci.

reagovat
ma
marx
11. prosince 2023, 13:59
0

Rozdiel spotreby Galaxy vs S-Max by mal byť symbolický, tých rozdielov je tam minimum. fyi síce nafta, ale tento víkend na zimných pneu, s rakvou na streche, spotreba ~7/100.

ma
marx
11. prosince 2023, 14:00
0

Patrí inam :)

Opelfahrt
11. prosince 2023, 21:50
0

Jestli jich je ve Švédsku hodně, tak jezdí možná na ethanol, ne? Tam je to dost rozšířená věc. Ale jinak osobně bych Flex bral, podle mě je krásnej. A vevnitř pro dlouhý lidi a hodně věcí ideál.

Ha
Hansoff
11. prosince 2023, 09:56
0

Řeším podobné dilema. Před prázdninama jsem dostal výpověď z garáže a tak jsem se rozhodl prodat svůj "projekt" s tím, že střelím i rodinného Focuse. Výsledkem mělo být pořízení něčeho. kde se dá převézt i víc než běžných 5 lidí. Výběru se víceméně intenzivně věnuji už 3 měsíce, ale zjistil jsem, že prakticky není co koupit. Vyhledávací dotaz je velmi jednoduchý: "7 míst benzin". Kromě zjištění, že pohyb v inzerci je minimální, mě velice zklamala i nabídka modelů s větším počtem sedaček. K čemu je 7 míst v TP, když reálně se horko těžko vejdou 4 dospělí a možná ještě 2 malé děti? Stejně tak nepochopím, k čemu je dobré uspořádání sedadel 2 2 3? Když jezdíme nejčastěji v 5ti, tak to vždy znamená jezdit jen s polovinou kufru. Velké naděje jsem vkládal do Zafiry (B), ale vnitřní šířka je oproti Focusu menší a k přístupu na 3. řadu je potřeba odsunout dopředu celou lavici ve 2. řadě (tedy všichni vystoupit). Grand C-max má sice sedačky samostatné, ale ve třetí řadě jsou spíše parodie na sedadla. Navíc bych byl rád, aby dětem zůstaly všechny prsty a tak bych se zadním šoupačkám raději vyhnul. Mazda 5 nabízí na šířku ve druhé řadě ještě méně místa jak Zafira. Logicky jsem začal hledat o třídu výš, ale S-max v požadované konfiguraci se téměř nevyskytuje, hranatý Espace z konce výroby se nevyskytuje vůbec a Galaxy by sice byl, ale nechce se mi platit za převážení obrovského množství vzduchu o tolik vyšší spotřebou. Z 5008/C4 a jejich THP mám strach.
Teď tedy přemýšlím, co jsem přehlédl a jestli se na to celé nevykašlat a neinvestovat peníze úplně jiným směrem. Protože Fóbie nám zůstane tak jak tak a pořád tedy bude možnost použít 2 auta, pokud bude potřeba převézt více lidí.

reagovat
S.
S.h.I.t.
11. prosince 2023, 10:00
2

THP nebrat, proboha, hlavne THP nebrat :) . 5008/C4GP jedine s naftou, s benzinem rozhodne ne. A zadni sedacky jsou i tak jen pro deti, dospely tam bude, no, jak sardinka. Na par km ok, ale dal v tom jet urcite nechces. Malo mista do sirky, malo mista pro nohy, sedacky strasne nizko (mam C4GP doma, vim o cem mluvim :D )
Jinak soupacky jsou naopak skvely. Hlavne pro deti.

Is
Iskar
11. prosince 2023, 11:25
2

Hansoff: Najlepšou alternatívou je podľa mňa sedemmiestna Toyota Verso 1.8 (presne takéto auto som odporučil aj kamarátovi, ktorý je s ním veľmi spokojný) - má atmosférický nepriamovstrekový motor so slušným objemom a veľmi prijateľnou dynamikou (hlavne v kombinácii s manuálnou prevodovkou), kompaktné rozmery, pomerne dlhý rázvor, tuhú karosériu, spoľahlivosť na dobrej úrovni (len si treba dať pozor na to, aby systém variabilného časovania ventilov poriadne fungoval, lebo opravy sú dosť drahé), 3 miesta v druhom rade sedadiel a dokonca ani tretí rad nie je taký stiesnený, ako by sa možno mohlo zdať na prvý pohľad (tie 2 miesta vzadu samozrejme nie sú plnohodnotné, ale deti sa na nich odvezú bez problémov a mám odskúšané, že aj dospelý človek priemerného vzrastu na nich dokáže pretrpieť 50-kilometrovú trasu).

Existujú aj ďalšie vozidlá, ktoré neboli spomenuté vo vyššie uvedenom výpočte a mohli by s väčšími či menšími kompromismi teoreticky pripadať do úvahy (Mitsubishi Outlander 2.0 alebo 2.4, Chevrolet Orlando 1.8, Chevrolet Captiva 2.4, Fiat Freemont 2.4, Fiat Doblo 1.4 T-Jet, Nissan Qashqai+2 2.0, Kia Carens 2.0 CVVT a podobne), v inzercii sa však vyskytujú len zriedkavo (možno s výnimkou Outlanderu a Orlanda) - stále však platí, že Verso mi z toho ako univerzálne auto vychádza najlepšie.

RRRampapapa
11. prosince 2023, 13:30
2

Většina 5+ místných aut bude o nějakém kompromisu, to je pak lepší se dívat po osobní dodávce. Nebo Previa II, ale nevím jak zapadá do výběru stářím.

ma
marx
11. prosince 2023, 14:00
0

Rozdiel spotreby Galaxy vs S-Max by mal byť symbolický, tých rozdielov je tam minimum. fyi síce nafta, ale tento víkend na zimných pneu, s rakvou na streche, spotreba ~7/100.

James
11. prosince 2023, 17:08
0

MPV Sevel Nord Vans
Jedině v co nejlepším stavu, ty starší modely mohly mít obyč. dvoulitr, ta novější generace i V6 3.0 od Citroenu (dobrej motor, ale rozvody klasicky řemeny, blbej servisní přístup, X lambda sond).

Novější Fiat Doblo T-Jet (viz. YouTube video Vaculík auto.cz)
T-Jet je zázračnej motor, podrobnej článek o něm např. na D-fens.

to
tomaass2
11. prosince 2023, 21:06
0

THP nebrat… ono ani 1.6 HDi tam nebrat :D fakt ne :)

Ha
Hansoff
12. prosince 2023, 07:33
0

Děkuji za komentáře a tipy. Je mi jasné, že sedačky ve třetí řadě budou vhodné hlavně pro děti, ale vzhledem k tomu, že nejmladší je 3 roky, asi se tam vejde ještě hódně dlouho. Ještě bych doplnil, že koukám po autech kolem roku 2010 a s cenou kolem 200k Kč.
Orlando v inzerci potkávám a přiznám se, že vevnitř jsem neseděl, ale 2. řada má stejný problém jako Zafira. I na Outlander jsem narazil, ale jako ostatní "SUV" mi to připadá zvenku velké a uvnitř malé. Navíc 4x4 nevyužiju, jen to je zbytečná váha navíc. Ta KIA vypadá dobře, ale taky nemám osobní zkušenost, musel bych si to vyzkoušet naživo a momentálně žádná v okruhu 100km není. Podobně to Doblo. Bylo jedno v Chrudimi, ale hodně nad rozpočtem.
Verso je hodně zajímavé. Vedle jednoho jsem stál v bazaru v Kolíně, ale to konkrétní vypadalo z venku tak odpudivě, že se mi ani nechtělo vzít za kliku. Rozhodně budu dál sledovat nabídku.
Co se týká rozdílů S-max/Galaxy, ve spotřebě je to cca litr (spritmonitor.de/). S Focusem jezdíme za 7,5, S-max by jel při podobným provozu za 9,5, galaxy 10,5. Uznávám že při nájezdu 5000km/rok to nehraje podstatnou roli. Větší rozdíl je v nosiči na kol (na kouli). U S-maxu jde kufr otevřít i s nosičem u Galaxy ne.
Ještě jsou tu varianty Grand Scenic s TCe a Touran/caddy 1,2 TSi, pokud bych se smířil s turbo-benzínem S Touranem zkušenost mám a z pohledu uživatele plní zadání docela dobře. Vnější rozměry a dynamika jsou srovnatelné s Focusem, ale je citelně širší ve 2. řadě.

bkralik
12. prosince 2023, 14:32
0

Co Lancia Voyager alias Chrysler Town&Country alias Dodge Grand Caravan generace RT (roky 2007 - 2019)? Je to s 3.6 V6 Pentastar (což je vcelku poslehlivý motor), s automatem Chrysler 62TE (což je vcelku spolehlivý automat) a celé to je postavené na platformě Fiatu, takže diagnosticky na to stačí obyčejný MES (multiecuscan)... Jediná nevýhoda je, že to je taky 2 - 2 - 3, ale šest dospělých se do toho vejde. A systém sklápění sedaček "Stow and go" je parádní...

James
12. prosince 2023, 20:56
0

Ty eurovany, konkrétně tedy Citroen C8 a Peugeot 807, se vyráběly do roku 2014 a šlo v nich mít 4válcové benzíny 2.0 a 2.2.
Jde o velmi pěkně vybavené auto s velmi dobrou variabilitou interiéru, přitom se s tím parkuje a jezdí spíš jako s osobákem než dodávkou, podvozky jsou jednoduché a odolné, korozi to vzdoruje nadprůměrně. Slabá místa jsou servisní přístup, odolnost převodovek u vyšších nájezdů, u starších a hodně ojetých kusů el. výbava, váží to přes 1.8 tuny.
Benzíny budou mít obecně nalítáno méně a je to takový tip na "výhodnou" koupi, zkuste se schválně v nějakém nevylítaném projet.
Krab to myslím recenzoval na garáž.cz

Ha
Hansoff
13. prosince 2023, 07:59
0

Pravda, C8/807 jsem v inzerci míjel. Je s nimi ale stejný problém jako u Espace. Novější kusy nejsou na prodej. Na mobile.de je nejnovější auto z roku 2010. Jedno. Pravděpodobně to bude tím, že tyhle auta nedostaly nástupce a tak je majitelé nemají čím nahradit.
Voyager, T&C, GC, jsou pro mě nepoužitelné kvůli uspořádání sedaček. Jak jsem psal, jezdíme v 5ti. Výsledkem by tedy bylo obrovské auto s půlkou kufru.
Ještě jednou děkuji za tipy, nabídku průběžně sleduji, tak snad na něco zajímavého narazím. Verso bych velice rád vyzkoušel a stejně tak Gran Scenic.

S.
S.h.I.t.
13. prosince 2023, 08:21
1

Na C8/807 po 2010 nenarazis kvuli tomu, ze se pak proste benziny uz nedelaly. Po FL uplne vypadly z nabidky a byly jen diesly. Uz ve faceliftu 2008-20012 tech benzinu nebylo moc (jen dvoulitry a prodavaly se malo), a od 2012 nebyly vubec v nabidce. Proto benzin sezenes nejspis do 2008 vyroba, vyjmecne do 2010, ale malo...

Janus
11. prosince 2023, 10:44
0

Jak autor psal, že v autě nechce spát, tak jsem to zprvu nechtěl zmiňovat, ale diskuse se k tomu sune, takže:
SSangYong Rodius: Uveze v pohodě 7 dospělých a má i kufr. Drivetrain M-B je v pohodě, zbytek je takový… že se s tím dá žít. Žiju s tím už cca 15 let.
Chevrolet Express Van se zvýšenou střechou: O cca 0,5m delší, než SS, vevnitř mnohem víc místa, větší kufr, v plynu je cena za km hratelná… a v autě se člověk postaví. Zvažoval jsem tehdy i Astru, jak zmiňuje autor, ale ta je prostě malá.

reagovat
to
tomaass2
11. prosince 2023, 21:09
2

Já si myslím, že potřebuješ toho Roadmastera s dřevěnou tapetou.

reagovat
mariov8
13. prosince 2023, 09:35
0

Pokud by stačila Evropa, Mercedes-Benz řady W211, je to již moderní auto plné elektroniky ale s trochou podpory kvalitního servisu nabízí kromě starosvětského pohodlí Volva i jízdní vlastnosti. Pokud by se šlo po více místech k sezení nebo variabilitě, hledal bych starší Viano nebo Vito (avšak nejlépe po faceliftu 2009/2010) s motorem V6 CDI, to je svezení. 200+ na dálnici bez problémů, odpich to má slušný, zvuk také pěkný a se spotřebou 10-13L nafty v takové splašené bedýnce se již dá žít. OM642 3,0L od mercedesu, má svoje mouchy, výměník voda-olej, ale u Euro4 je to ještě relativně levně léčitelné. Menší náhražky od dnešního Stellantisu jsou háklivé na servis a bývají technicky mrtvé. Benzín bych u nich ale opravdu nevyhledával. Ve střední velikosti je etalonem DW10/DW12 diesel a i ten malý 1,6Hdi v pozdější zjednodušené verzi umí slušně a dlouho fungovat, pokud dostával slušný servis. Myšlenka na starou Fullsize ameriku s klasickým uspořádáním pohonu se mi líbí, ale já už z ní vyrostl. Staré nebo starší Éčko s víceválcem je solidní náhrada a navíc se to nebojí ani zatáček nebo vyšších rychlostí na dálnici. Je ale otázka user case, zda to je zajímavé nebo ne, po městě a okreskách je až na nějaké trefování apexů víceméně jedno, jak to sedí. Přijde mi však, že dnešní ojetiny 10 nebo dokonce 15+ jsou šílené vraky, které bývalý majitel dojížděl ke smrti bez jakéhokoliv servisu, a to obecně bez ohledu na značku. Zaměřit se na stav více, než na nějaký konkrétní model!

reagovat
Lukáš Naske
13. prosince 2023, 10:54
2

Poslední větu tesat do kamene. A čím levnější ojetinu hledáš, tím víc platí. 😉

mariov8
14. prosince 2023, 12:48
1

Jsem kdysi spolupracoval s Martinem Vaculíkem na ojetinách a jednou mne napadlo, že vlastně největší problém ojetých mercedesů (al enejenom jich), je vlastně bývalý majitel. 8-)

Frankie
19. prosince 2023, 17:57
2

Mercedes E v kombiku to bylo první auto, které mě k zadání napadlo. Taková evropská Amerika.
A docela zajímavý a krabicoidni mi přijde Accord, jen už bude mít klidně 20 let.
Pak ještě napíšu Toyota Sienna.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet G20 5.7 V8 | Winnebago 1990
Chevrolet G20 5.7 V8 | Winnebago

1990 rok výroby
197 koní výkon
5 735 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem