načítám data...

Volvo V70 - pozdrav z cenového dna

17. května 2018, 13:40 43 komentářů TheKubajs

Je prostorný, komfortní, bezpečný a pětiválcový kombík za cenu zachovalé felicie splněný sen, nebo noční můra?

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Volvo V70 - pozdrav z cenového dna

Mám rád stará Volva. Jsou důstojná, velká a hranatá. Ačkoli první generace Volva V70 nebývá pravověrnými volvaři považována za “krabici” ze staré školy, jelikož nemá hnanou zadní nápravu, určité rysy “krabic” v sobě tato faceliftovaná osmsetpadesátka nezapře. Obecně vzato se jedná o vůz z roku 1991, kdy bylo představeno výše zmíněné Volvo 850.  Prodával se se sloganem: "dynamický vůz se čtyřmi světovými pokroky". Mezi ně patřily: příčně uložený pětiválcový řadový motor, který poháněl přední kola, zadní náprava se vzpěrami delta-link, která kombinovala to nejlepší z vlastností závislého a nezávislého zavěšení kol, systém ochrany posádky při bočním nárazu (SIPS) a samostavitelný mechanismus předních bezpečnostních pásů. Tyto revoluční prvky si zachovala i V70 představená v roce 1997, která je zabalila do trochu kulatějšího hávu a přidala kvalitněji a moderněji zpracovaný interiér. 

Svoje červené Volvo V70 TDi (2,5l, 103kW) jsem zakoupil za jeden plat od staršího pána ze středních čech. Na poměry dieselových sedmdesátek má neuvěřitelně nízký náběh (270t km), který je doložený a nemám důvod mu nevěřit. Auto bylo opečovávané jako rodinný mazel, ale nějaké ty šrámy a ťukance se mu nevyhnuly. Vizuálním stavem nedělá ostudu, ale dokonalé rozhodně není. 

Design auta je konzervativní, jednoduchý, ale při bližším zkoumání nabídne zajímavé detaily. Osobně ho považuji za velmi zdařilý, ale chápu, že leckomu připadá nudný. Díky absenci oblin a křivek vypadá V70 ještě o trochu starší, než ve skutečnosti je.

  

Technicky je na tom, na bezmála dvacetileté auto, docela dobře. Nese si sebou typické bolístky tohoto typu, jako například nefunkční zadní stěrač, nebo popraskanou loketní opěrku, které sice nemají výrazný vliv na používání auta, ale puntičkářského majitele pravděpodobně dokážou iritovat. Já jsem si zvykl a už to nevnímám. 

A jak se s ním jezdí? Rozhodně to není žádný sporťák. Odpružení je nastaveno houpavě a komfortně, těžký dieselový pětiválec z produkce Audi je umístěn v prakticky v předním nárazníku, kde soustavně zatěžuje přední nápravu. Ta byla ale původně vyvinuta pro nesení benzínového motoru, který je o bezmála 100kg lehčí. Přední tlumiče, čepy a kosti proto poměrně trpí, zvláštěpak na našich děravých cestách. Komponenty přední nápravy naštěstí však nejsou drahé a jejich výměna není nikterak servisně náročná.

 

S těžkým předkem samozřejmě souvisí i přirozená nedotáčivost vozu. Tu pomáhá krotit sofistikovaný systém kotroly trakce TRACS, který v sobě kombinuje systémy ABS, ESP a podobné. Do řízení nekecá moc, ale občas, zvláště na sněhu, zasáhne a pomůže. Nutno říci, že ani tento systém není samospásný a pokud na houpavém podvozku vlétnete do zatáčky s příliš velkým elánem, fyzika zafunguje nelítostně a automobil se spektakulárně po tečně vysune ze zatáčky. V případě těchto karambolů je však mezi řidičem a nárazníkem zhruba metr kvalitní ocelové konstrukce, která byla dlouhou dobu vnímána jako etalon bezpečnosti. Proto i v dnešním provozu nepovažuji V70 za nebezpečné auto (což se o některých jiných dvacetiletých vozech říci rozhodně nedá).

Dynamika vozu je poměrně příkladná, 103 kW podpořených turbem dokáže rozpohybovat tento ocelový ingot svižněji, než by bylo třeba a předjíždění nedělá tomuto vozu žádný problém. Obligátně doplním, že ve 130km/h točí motor nějakých 2500ot/min (s pětistupňovým manuálem, automat točí trochu více), které, vzhledem ke kvalitnímu odhlučnění není uvnitř vozu téměř slyšet. Vzhledem k relativní předimenzovanosti motoru není nutné ho nějak přetěžovat, za čež se odvděčí velmi nízkou spotřebou (4,5l/100 km kombinovaně, ovšem s větším poměrem meziměstských cest).

Interiér vozu je velmi pohodlný, prostorný, příjemný a…nezřídkakdy velmi vrzající. Nejprve ale to pozitivní. Sedadla považuji za jedna z nejpohodlnějších, na kterých jsem měl kdy tu čest spočinout, v mém voze jsou navíc čalouněny šedivým velurem (mikroplyší). To sice na první pohled vypadá jako nevýhoda oproti vozům s koženými sedadly (těch je většina), ale vzhledem k tomu, jak po dvaceti letech kůže ve většině vozů vypadá, jsem rád za odolnější látku, která prakticky nestárne. Z výbavy zmíním velmi kvalitní audiosystém s CD přehrávačem i kazetovou mechanikou, dvouzonovou klimu, vše v elektrice, palubní počítač, tempomat, nebo vyhřívaná sedadla. Zkrátka tak nějak všechno, co je třeba. Velkou výhodou je pak obří kufr pravidelných tvarů a sedadla sklápějící se do roviny. Po sklopení vznikne ložná plocha 205*140 sloužící jako ideální postel pro přespání. Zadní sedadla jsou dělená v poměu 2:1 a v kufru je k dispozici “dvojitá podlaha” s množstvím prostoru na běžný autobordel. Auto tak vypadá stále uklizeně, i když jako já vozíte spoustu zbytečností. V opěradlech zadních sedadel je navíc integrována praktická síť oddělující zavazadelník od zbytku vozu.

Jenže ne všechno je tak růžové, jak by se mohlo zdát. Interiéry Volva jsou sice plné kvalitních materiálů, ale po dvaceti letech a mnohdy půlmilionu “na hrbu” se 90% kusů nevyhne několika neduhům. Ať už jde o odlupující se kožené výplně dveří, popraskané držáky nápojů, nebo všudypřítomnou kakofonii povrzávání, jsou to problémy řešitelné, avšak otravné. Při koupi doporučuji projet auto po kostkách a poslechnou si interiér. Leccos na sebe prozradí.

S tím se váže další problém vozu a to je jeho soustavné “stáčení”. U V70 dotažené ze zahraničí a stojící v českém autobazaru tak většinou (čest poctivým dovozcům-výjimkám) není otázkou zda je auto stočené, ale spíše o kolik. S tím souvisí i zajímavý jev – auta s najetými 550 tisíci jsou často dražší, než auta s tachometrem ukazujícím 200tisíc. Při výběru tak doporučuji na stav tachometru moc nekoukat a spíše se řídit stavem auta. A pozor – opečovávaná V70 s 700tisíci na tachometru je opotřebená zhruba stejně, jako oktávka s 180tisíci – kvalitní materiály se nezapřou, ohmataný volant znamená opravdu vysoký nájezd, nikoli “agresivní pot německého doktora”.

Jak to tedy s tou V70 je? Vyplatí se její koupě, nebo ne? Na to asi neexistuje jednoznačná odpověď. Tohle auto se totiž v současné době stává obětí své vlastní pověsti. Vzhledem k tomu, že se jedná o vůz, který se pravidelně umísťuje v žebříčku nejspolehlivějších aut, láká v současné době uživatele, kteří zanedbívají údržbu a auto dojíždí do posledního dechu. Tohle zacházení Volvo sice poměrně dlouhou dobu tiše toleruje, ovšem následné opravy při zanedbaném servisu nezřídkakdy přesahují cenu vozu. I běžná údržba není z nejlevnějších. Například kompletní výměna rozvodů vyjde na částku hodně přes deset tisíc. Ačkoli by se tam možná zpočátku mohlo zdát, že se jedná o ideální vůz pro chudého řidiče, je to spíše ideální auto pro staromilce. Pokud totiž sedmdesátce dopřejete příslušnou péči a nepodceníte údržbu, odvděčí se vám nájezdem klidně kolem milionu. 
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
17. května 2018, 16:30
0

Klasika. Prostě pořádný kus auta a když umeješ a vyleštíš červený auto tak vypadá mladší než je. Mám doma dvě červený tak vím o čem mluvím :-) Dvacet let bych mu nehádal a kdybych měl volit mezi Felicí a tímto tak je Volba jasná :-)

reagovat
C70C
17. května 2018, 17:55
0

Been there, done that ☺ moje první a paradoxně nejdražší Volvo byla 850tdi, ten motor je prostě labůž co musí zajmout. Vrzající interiér vnímám o dost hlučnější v cabriu. A zároveň si myslím, že Volva jako tohle vydatně přispěly k vyhynutí dieselu v evropě. Bo když nemáš důvod měnit z důvodu nespolehlivosti, společenský nebezpečmosti, ani nedostatečnýho komfortu, a když měníš, tak jen za další podobný pekáč, tak ty emise nesnížíme a montovny nebudou mít co žrát, takže to zakážeme a za každou odstavenou V70 si do statistik pripíšeme dvě a půl zachráněný žabičky.. Ale zpět.. Červená V70 je krasavice vesmírná. Vykazuji drobné příznaky závisti. Ale díky za rečenzi, ukrátila mi čekání na zámečníka než mi příjde otevřít zabouchlý byt..

reagovat
Jakub Pospíšil
18. května 2018, 11:00
1

Přesně to si myslím taky. Nejvíc mě to trklo asi před šesti lety ve Švédsku (teď už to je bohužel jinak). Tam byly manažerský parkoviště před velkejma IT firmama mnohdy plný volv řady 200 nebo 700, protože ačkoli to bylo starý, tak nějak nebyl důvod to měnit.

Jimi
17. května 2018, 18:59
0

Co se týká low-endu, nejvíc auta za nejméně peněz, švédské Volva dlouhodobě vedou. Dá se to koupit za směšné peníze a ty auta fungují, jsou pohodlné a nesežerou vás. Ta údržba je úplně v normálu, musí se s tím zkrátka počítat. Každá kategorie má svou minimální cenovou hladinu. Na Volvo jsem nikdy neměl odvahu, má u mě ale respekt, ty velké se mi vždy nějak líbily.

reagovat
Nimrod
17. května 2018, 20:13
0

jak moc mám prudit? :-)
rozdíl hmotnosti benzinu a dehtu není zdaleka tak propastná. nedaří se mi najít přesnou hodnotu benzinu, ale d5252t má 199kg a benzin by měl mít o cirka 60 kilo méně (škoda, že už nejdou stránky volvopedia.de, ani web archiv je nemá uložené, tam bylo všechno :-()
několik věcí se sere při cirka 300tkm. většinou odejde podvozek. přední náprava není tak hrozná, nejdražší jsou ramena, které je třeba vzít buď originál, nebo alespoň lemforder a udělá ji každej (auto)mechanik. zadní náprava je horší, chce to mít už nějaký spešl cajky, proto valné většině volv s platformou p80 mlátí zadní náprava
další z věcí je naftové čerpadlo. většinou začne v obvyklých 300tkm téct, navíc už mívá vydřený obal a repas čerpadla u bosche vychází na cirka 16 tisíc (pochopitelně samotný repas, jak se dostane čerpadlo z auta a následně do auta neřeším)
ta spotřeba 4,5l je trošku jinde než co bych nazval průměrnou. doopravdy co čtu, tak msa.15.7 si řekne o cirka 7 litrů, msa 15.8 o litr méně. což mi ale stále přijde jako velice slušné na motor z roku '89
cena rozvodů se dá také celkem slušně stlačit dolů, pokud si to člověk nenechá dělat ve "volvo" servisech (márra, t6r,..), navíc krom nastavení čerpadla to není nic moc složitého. čerpadlo se pak nastavuje buď přes diagnostiku (msa 15.7 jde napíchnout skoro čímkoli, msa 15.8 skoro jen vidou), nebo přes mikrometr natočený do čerpadla
u dehtů umí celkem rychle odejít převodovka a náhradní díly na ní nejsou. benzíny takový krouťák nemají a většinou umírají až po nějakém zvýšení výkonu (a točivého momentu)
ty dva metry deset při sklopených sedačkách jsou, ale ne na podlaze https://www.matthewsvolvosite.com/wp/wp-content/uploads/2016/09/99-v70-cargo-area-2000x1200.jpg

reagovat
Jakub Pospíšil
18. května 2018, 09:44
0

Tyjo, děkuju za analýzu, teď se budu bát, co přijde za těch 30 tisíc kilásků. Ta podlaha jde "nastavit" sedákem, když ho nenecháš takhle jako na obrázku, ale prostě ho dáš až za to opěradlo. Musí se ale posunout dopředu přední sedadla. Ten váhový rozdíl mezi motory mám z "jedna paní povídala", takže je možné, že se to liší.

Nimrod
18. května 2018, 12:44
0

s vyndanými sedáky se už podlaha prohne a navíc je krátká (místo sedáku je díra), takže ve výsledku mi to přijde horší než lepší. sedák jsem používal místo polštáře :-) luxusní je, že se daj sklopit přední sedačky (občas obě), takže převoz doopravdy dlouhých věcí není problém (já vezl štafle)
ještě můžou být problém nivomaty, ale většina v70 je už stejně nemá, mi přijde

Chase
19. května 2018, 09:35
0

K těm klasickým problémům bych u S/V/C70 dodal ještě stavkující ABS jednotku (studený spoj) u které není třeba přemýšlet, jestli majitele vozu potká, ale spíše kdy :D

Nimrod
19. května 2018, 10:55
0

áá, na tu jsem zapomněl :-)

ma
martinw
18. května 2018, 07:16
0

Pěkný, ale hlavně bych se bál aby to nebylo rezavý protože to z bezpečného volva udělá podprůměrný vůz.

reagovat
C70C
18. května 2018, 08:20
0

Viděl jsi někdy rezavé Volvo 850/70 ?! Nemyslím korozi blatníku, nebo okraje dveří apod.. myslím strukturálně rezavé.. měl jsem i dotlučenou v70 lakovanou všude možně, s nájezdem 515tkm s kterou se nikdo nemazal a snad ani nebyla mytá.. ale koroze ji byla cizí, stejně jako všem mým dalším 4 Volvům těch samých řad..

Jakub Pospíšil
18. května 2018, 09:44
0

Jo, přesně tak. Nevím, co s tím Gotebogu dělali, ale ty volva prostě nereznou.

ra
rainero
18. května 2018, 21:57
0

Nehdrzavejú až na piate dvere u kombíkov pod lištou.
Celkovo je auto stará škola - mám požičanú dízlovú 850ku miesto svojej D5ky a ten mechanický strojový pocit z motora si užívam. Čo ma naopak štve je neustále radenie, aby sa motor udržal v optimálnych otáčkach a potom ťažkopádnosť auta v meste - veľkosť a previsy robia svoje. Čo ma baví je diaľnica s ním - brknem tempomat a užívam si jazdu a hudbu. Funguje aj na odpudzovanie "lepičov" v oktávkach, stačí pridať - auto zahúli a je kľud.

beastar
18. května 2018, 12:49
0

Jako asi pěkný v tejhle kategorii. Neměl si v70? Třetí Volvo doma?:) A fakt to stalo dvacku?:))

reagovat
Jakub Pospíšil
19. května 2018, 20:32
0

To je právě pořád ona. Mám dvě Volva. A trochu vyšší výplatu, než dvacku (ale ne nějak násobně).

beastar
20. května 2018, 13:48
0

Ahá. Já právě myslel že si už měl tu o generaci novější v70. To s tou dvackou byl jen odhad já žiju furt v roce 2005 kdy měl každej dvacku a bralo se to jako supr geld tak sorry:))

Chase
19. května 2018, 09:37
0

Když vidím kolik je na Autičkáři Volvařů, tak by mě zajímalo s kolika z nich se potkám za dva týdny na srazu Volvoklubu ČR? :)

reagovat
Nimrod
19. května 2018, 10:54
0

pan radní dělá nábor :-)

Chase
19. května 2018, 11:44
0

Ale kulový :) Lidí už je tam tak přihlášených dost, jen mě zajímá, jestli o takových akcích mají povědomí i lidé, kteří se zase až tak moc okolo Volvoklubu a fóra nemotají :)

Marek Brunner
19. května 2018, 12:46
1

Kéžby ta moje potvora už byla zdravá..rád bych poznal i jinou komunitu než kadeřníky, když už jsem byl Kubajsem nakažen syndromem krabic :D

C70C
19. května 2018, 13:30
0

Když to máš tak.. Par Volvích srazů proběhlo, semtam nějaké to volvocafe.. Jeden dvoudenní jsem onehdá i organizoval, ale i na VK uz mně ta komunita moc nebere. Nadto je rozdíl nějaký lokální minisraz a monstrakce typu Sušice, kam to je přes celou republiku..

beastar
19. května 2018, 14:44
1

Jestli jste tak hranatý a nudný jak ty auta, tak nejlepší náplň na sraz stavení Lega. A jako dress code kostkovaný flanelový košile. A mohlo by to bejt někde v průmyslový hale tam je taky dost pravých úhlů;)

C70C
19. května 2018, 15:00
0

Je to jak píšeš :) jen upřesním, že Volveríni jsou hrany co mají štýl, vydrží všechno a mají vyhraněný názor.

beastar
19. května 2018, 15:43
0

Jojo jsou to dobrý auta jen se ti to musí líbit. A to je pro hodně lidi problém. Technicky a výdrží se to skoto blíží nad autům typu Škoda;D

C70C
19. května 2018, 16:21
0

Já mluvil o majitelích.. Ale auta jsou to dobrý :)

beastar
19. května 2018, 16:55
0

Ja zadnyho osobne neznám. Paradoxně mám rád Volva co fanoušci rádi nemaj. Modely třeba někde 2000 rok a víc. Třeba c30 poulstár, líbí se mi v40 i xc90... Ty starý hranatý tfujky. A zasejc Amazon je krutej hipsta kár do toho bych klido šel nebejt to 70ps za půl mega:)

C70C
19. května 2018, 20:59
0

Tak se s náma seznam a další položku ze životního wishlistu máš sfouknutou. Jj, C30 Je krásný auto a budoucí klasik. Já mám spíš tak dva modely z Volví historie co mi nic neříkají, jinak hrany i obliny, jak je to styl ikea, tak se za tím ohlídnu.. Je fakt, že emoce jak granturismo s trojzubcem to nemá, ale jako daily je to dost osobitej povoz

Chase
20. května 2018, 13:33
0

C70C: Tak ona Sušice už ne i klubovým srazem. Aktuální klubové srazy se snažíme dělat vždy někde ke středu republiky tak, aby to měli všichni tak říkajíc "na půl cesty" :). Jinak menší lokální srazy probíhají stále a některé už několik let naprosto pravidelně (Brno, Vodochody). Stačí si jen vybrat. Ona i ta komunita se postupně vyvíjí a úplně bych ji nezatracoval ;)

Chase
20. května 2018, 13:36
0

marcocz1: pokud nestihneš ten červnový, tak se zkus kouknout na nějaký menší pravidelný lokální sraz (kde se konají najdeš na fóru nebo webu Volvoklubu) ;) V září pak bude další z větších srazů.

beastar
20. května 2018, 13:53
0

Já se pořádně nedostanu ani jinam a ještě Volvo do toho. Já moc tyhle brendovy srazy nemusim. O c30 přemýšlím už dlouho. Až prodám ty dvě starý paštiky tak by na ní i bylo. Bez polestaru teda:)) Jako daily jedině Crosscountry který sem málem koupil minulý rok místo gl. Jenže zasáhla ženská moc. Už sem měl i vybraný...

Marek Brunner
20. května 2018, 20:50
0

Chase: ono stejně není co vystavovat. Mám v podstatě to samé, co Kubajs, ale stříbrné a 2.5t v automatu:)

Chase
20. května 2018, 22:53
0

marocz1: nejde ani tak o auta, jako o lidi, kteří v nich jezdí. Neděláme sraz leštěnek, ale lidí kteří se motají okolo značky Volvo :)

C70C
20. května 2018, 23:37
0

Chase: zažil jsem si pár "vln" lidí kolem Volva a za mně, aniž bych zatracoval, spíš realisticky.. Líp už bylo. Žabomyší kecy a války na VK mi to jen potvrzují. Ale jak můžu tak kluky u Avionu rád uvidím kdykoliv to jen trochu jde, ale i z fóra odešlo už tolik 'základních kamenů' že spolu s faktem, kdy se praktický info dá najít jen na zahraničních fórech a aspoň tam nikdo neprudí stran podpisu a podobných hovadinek.. Auta jsou to super, komunita jde pozvolna do kytek..

Chase
20. května 2018, 23:52
0

C70C: S tou komunitou si dovolím s tebou nesouhlasit. Ano, vždycky budou exstovat nějaké styčné plochy, protože prostě nelze se všem zavděčit. Ovšem, že by šla komunita do kdytek, je podle mě hodně přehnané. Pokud budeš brát vše tak, že "líp už bylo", pak budeš mít hodně smutný život. Lidé přicházejí a odcházejí. Ono taky po nikom nemůže komunita chtít, aby zdarma a ve svém volném čase dřel do konce života. :) Praktické info se dá najít i na českém fóru a spousta lídí jej také najde. Myslím, že třeba Kubajs je toho důkazem. Za mě to prostě vidíš až moc černě :)
Co se týče kluků u Avionu, tak přemýšlím koho myslíš?

C70C
21. května 2018, 00:02
0

Rozhodně tak nevnímám všechno, ale je fajn, že jako radní jsi pln elánu a nadějí a upřímně doufám, že ti to dlouho vydrží. Já si nicméně na základě zkušeností myslím svoje a s Volvem mám už víc spojený konkrétní lidi, než nadšenou komunitu. Zdrž se jen prosím napříště zevšeobecňování o mém smutném zivotě jen proto, ze na stejnou věc nenahlížím stejně růžově. Ad Avion myslím typické osazenstvo Ostravských minisrazů.

Chase
21. května 2018, 00:19
0

Za zevšeobecňování se omlouvám, jen mě trochu zmrzelo číst, jak jde podle tebe komunita do kytek a že líp už bylo. Třeba ještě někdy bude šance tě přesvědčit o tom, že to opravdu tak špatné není.
Jinak s Avionem mi vůbec nedocvaklo, že se jedná o Ostravu, přitom už máme v Brně nějaký ten pátek spadeno na přepadovku k vám. Zatím to nějak nedopadlo termínově, ale není všem dnům konec :)

C70C
21. května 2018, 08:12
0

Dívej, já ti to neberu a upřímně fandím té vervě s jakou si se do toho vrhnul, nicméně na fóru jsem, ať už jako pozorovatel, nebo registrovaný víceméně nepřetržitě přes deset let.. Ale prakticky většina, ne-li všichni s kým jsem se blahé paměti tehdy skrz první Volvo seznámil/potkával na srazech tu komunitu prostě opustili, byť pořád jezdí jen Volvem.. vím jak jsem vnímal tu situaci tehdy a jak ji vnímám teď, a uznávám, člověk se vyvíjí sám a 10 let je v tom znát, ale pohoda, kdy jsme z prvního minisrazu v Hostivaři odjížděli ve 3 ráno v půli pracovního týdne, protože pořád bylo o čem a s kým kecat.. to už si dneska představit neumím. Technické dotazy hledám prakticky jen na UK stránkách, kde se jde k věci a bez lemtů všude kolem.. navzdory snahám moderátorů se to tam pořád jak u blbých točí kolem politiky a už ani vtípky a srandičky nemůžu otevřít s dětmi v dosahu, protože se na to dost často nedá koukat.. Ne náhodou všechny moje Volva odjížděly mimo VK, protože tam už se odváží inzerovat jen člověk se silně sebedestruktivními sklony, potažmo s hroší kůží. Takže snažíš se hezky, je to chvályhodné, ale ta cesta je dlouhá a rekultivace chvilku potrvá..A k Avionu přijeďte, je otrava být pořád za hvězdy :-D

VK
VK
20. května 2018, 00:20
0

Nemít ten nešťastný člověk v dotazu na co nejlaciněji provozovaný automobil na denní ježdění podmínku, že to musí být unbedingt pidiauto, je V70/S80 správná odpověď.

Jinak 2,5 a 2,4litrové pětiválce jsou rovněž doklad, že turbo samo o sobě zdrojem nějaké servisní náročnosti být vůbec nemusí. Dokonce, že TDi nemusí být synonymem strašlivého krámu - pravda, že ten dvaapůlitr co montovali do Volva na přelomu tisíciletí vznikal ještě před dobou zostřené optimalizace.

reagovat
Driver79
02. června 2018, 21:24
0

Trochu jsem čekal, že se dozvím nějaké náklady za roky a najeté km. Prostě nějaká konkrétní čísla. Předem děkuji.

reagovat
Jakub Pospíšil
04. června 2018, 09:44
0

Mám ho rok, najeto 17000km (vím, na diesel málo). Náklady 1x rozvody s pumpou za 9000,- (cena ze známosti), 1x hadice do chladiče za 20,- Kč a sadu nadávek při montáži, 1x geometrie za 400,-; 1x ložisko za 880,-; 1x zadní pakny ruční brzdy (normální brzda má kotouče, ručka má speciální buben s paknama za 250,-.
Ty pakny zpětně asi ani nebyly potřeba, ale sehnal jsem je se slevou a alespoň jsem si je zkusil vyměnit.
Pak jsem utratil ještě do 5000,- za kosmetický věci (hlavice řadičky s kůží v hezčím stavu, nové origo koberečky, jiné zrcátko - na starém neseděla barva, zatonování skel...)

ra
rainero
04. června 2018, 11:39
0

To poškodenie od murárov čo si stál pod lešením, čo si niekde písal sa podarilo rozleštiť?

Jakub Pospíšil
04. června 2018, 12:06
0

Jo, tam jsem si pochvaloval kvalitu laku. Pustilo to pod wapkou a zbytek pustil pod acetonovým hadříkem. Ale stavbyvedoucí byl rovnej chlap, dal mi dvojku na hloubkový čištění karoserie, takže čistě teoreticky jsem po tomhle incidentu v plusu.
Ale nějaký to leštění by mu prospělo, je docela doškrábaný. Jen ten čas ne a ne najít.