Když jsem si pořizoval své první auto, měl jsem stran výbavy jen několik málo požadavků, ze kterých jsem odmítal slevit. Chtěl jsem, aby můj vůz měl na palubě klimatizaci a … a když o tom tak přemýšlím, to bylo vlastně asi tak všechno. Ale ono to stačilo, tenkrát ještě klimatizace nebyla úplně samozřejmá, ačkoli v nových autech už byla poměrně běžná. Ale to je dnes pravěk. Od doby, kdy jsem s dětinskou naivitou hledal sobě vůz, za který bych utratil všechny své při studiu těžce vydělané peníze, uplynulo hodně vody.
Já se od té doby změnil asi jen trochu, už jsem se smířil s tím, že zůstanu přerostlým dítětem, zato auta urazila za ta léta pořádný kus cesty. Obrovský posun prodělaly motory, bezpečnostní prvky i komfortní výbava. Techniku jako takovu ale dnes ponechme stranou a podívejme se na komfortní výbavu. Jaké požadavky na auto mám dnes?
Pozoruji okolo sebe různé názory na to, jak má vypadat moderní auto. Jedni tvrdí, že všechna ta hejblátka a displejíčky a serepetičky jsou vlastně jen zbytečné harampádí. Auto by prý mělo mít kola, volant, možná stěrače.. a to je asi tak všechno. Jednoduchý přehledný stroj bez zbytečných příkras má jistě něco do sebe. Takové auto se snadno udržuje a pokud toužíte po ryzích zážitcích z jízdy, právě auto oholené až na dřeň samotné podstaty automobilu je pro vás jasnou volbou.
Druhý tábor však tvrdí, že auto je více prostředkem našeho pohodlí a komfortního cestování a že vyhýbání se výdobytkům moderní doby je naprosto zbytečné sebemrskačství. Něco na tom bude. Čím déle jsem na světě a čím více kilometrů za volantem mám za sebou, tím víc se přikláním ke druhému táboru. Pořád mám rád auta, která jsou ve své podstatě více hračkami, než reálnými prostředky individuální dopravy, pro své potřeby už ale požaduji určitý komfort. Zkrátka stárnu.
Kdybych se tedy dnes vydal pro nové auto, co všechno bych v konfigurátoru zaškrtnul a bez čeho naopak dokázal docela v klidu žít?
Automatická převodovka
Považujte mě klidně za předčasného důchodce, ale pokud bych si dnes vybíral auto, kterým budu vykonávat všechny své cesty, chtěl bych už jedině automat. Já vím, že správný petrolhead by si měl při pohledu na pouhé dva pedály odplivnout, ale na dnešních přeplněných cestách toho prostoru k nějakému radostnému tančení mezi převodovými stupni zas tolik není. Zato chvil, kdy ocením pohodlí automatické převodovky, je spousta.
Moderní převodovky pracují hladce a čistě a především – nepřipravují automobil (většinou) o výkon a tu správnou jiskru. Dávno ty tam jsou časy, kdy automat znamenal otupělost a vysokou spotřebu odměněnou o to horší dynamikou. Moderní auto řadí samo a umí to velmi dobře.
Vyhřívaný volant
Jo, je to drobnost, mnozí z vás možná teď nevěřícně kroutí hlavou, ale vyhřívaný volant je něco, co bych v novém autě rozhodně chtěl a na čem bych trval. Jsem ochotný ustoupit od požadavku na vyhřívané čelní sklo či nezávislé topení, ač teď uprostřed zimní sezóny bych jejich přínos rozhodně ocenil, avšak když už usedám do promrzlého automobilu, vyhřátý volant je pro zkřehlé modrající prsty úplným balzámem.
LED Matrix
Světla urazila za poslední dekádu obrovský kus cesty. Není to tak dávno, kdy představovaly bixenony opatřené nějakým systémem natáčení do zatáček naprostou špičku. A my v recenzích opěvovaly propastný rozdíl mezi obyčejnou lampou a moderním světlometem. A on to propastný rozdíl skutečně byl.
Přiznávám se, že vývoj, jaký světlomety prodělaly v posledních letech, jsem si ani nedokázal představit. Kdyby mi někdo z vás ještě před pěti lety řekl, že světla budou schopna vykreslovat na silnici obrazce a že taková světla budou skutečně k dispozici v produkčním autě, nevěřil bych tomu. A přitom se to dnes už děje.
Dobrá, tyhle hračičky asi nutně k životu nepotřebuji, ale technologii LED Matrix, při které odpadá potřeba přepínat potkávací a dálková světla, bych v novém autě rád viděl. Jako u mnoha věcí tu platí, že dokud to člověk nezkusí, nechybí mu to, ale jakmile tu zkušenost získá, už nechce jinak.
Adaptivní tempomat
Se svým autem jsem spokojený. Italský hatchback prožívá již čtrnáctý rok své existence a přestože z výše uvedených věcí disponuje pouze automatickou převodovkou, nedá se říci, že bych za jeho volantem nějak trpěl. Pokud bych si ale mohl zvolit jeden prvek výbavy, který bych ještě přidal, byl by to právě adaptivní tempomat.
V houstnoucím provozu a při stále větších porcích kilometrů strávených za volantem považuji tuhle vychytávku nejen za komfortní prvek výrazně usnadňující zdolávání dlouhých tras, ale v neposlední řadě i za velký posun stran bezpečnosti. Stačí chvilková nepozornost a je zle. Nehody, kdy řidič pozdě zareaguje na stojící auto před sebou jsou už stálicí pražské dopravní špičky. Adaptivní tempomat není samospásný, toho, kdo se nevěnuje řízení, stejně nezachrání, ale je to další dílek do skládačky a může pomoci nejen proti únavě, ale i proti velkému mrzení.
Parkovací kamery
Předesílám, že jsem řidič odkojený naším hlavním městem, pokud se auto do nějaké mezery fyzicky vejde, neskromně tvrdím, že ho tam bez potíží zaparkuji. Přesto bych ale nové auto už bez parkovacích kamer nechtěl. Jasně, dobrej pilot zalítá i na vratech od stodoly, ale proč se s tím trápit? Dnešní auta nabízí 360° kamery s 3D zobrazením a podobné nesmysly, bez toho bych se asi i obešel, ale ten základní pohled na hranu nárazníku je věc, která dělá z manévrování na milimetry primitivní záležitost. Proč si ten život trochu neusnadnit?
A to je vlastně tak nějak všechno. Moderní auta samozřejmě nabízí daleko více hraček a zlepšováků, pokud bych ale měl vybrat ty, bez kterých bych nové auto už nechtěl, budou to právě tyto. Ale mě teď především zajímá, jak to mají autíčkáři. Jaká jsou vaše ‘must have’? Co ve vašem novém autě nesmí chybět? Dejte nám vědět do komentářů pod článkem!
21. ledna 2023, 08:45
0
Dobrý samograj, konektivita a handsfree. Chytrá světla. Deštivý senzor a automatické stěrače. Vyhřívání volant, přední sklo, sedadla možná i zadní. Bezklicovy přístup. Otevření kufru na podkopnuti. Tempomat, ale z adaptivních jsem zatím malinko rozpačitý. Automat možná jo, ale takový, co by byl dobře sladěn s motorem, ne jak DGS u TDi. Klima, okna v elektrice i zrcátka to je jasné.
21. ledna 2023, 09:11
0
S LED Matrix zatím nemám zkusenost, ale natáčecí bi-xenony v Octavii III zatím byla nejlepší světla co jsem zažil. Mám takovou zvláštní potřebu a to prisvetlovaní zatáčky při použití dálkových světel resp. při vyšší rychlosti. To zatím žádné mé další auta s LED světly neumí.
21. ledna 2023, 12:15
0
Tak Matrix nepřisvětluje zatáčky, on do toho buší furt :)
25. ledna 2023, 13:19
0
Jezdím v noci minimálně, takže jsem neměl možnost to nějak extenzivně zkoušet, ale ty LED světla jsou naprosto skvělý - svítí neskutečně, opravdu se dá jet tak, že zapnu dálkový a prostě to neřeším. Počítač si ostatní auta sám najde a prostě na ně přestane svítit, ale svítí všude kolem.
Jediné, co neumí (a je to pochopitelné) - když jede doprotivky náklaďák přes horizont - než "vykouknou" světla náklaďáku, aby jej moje auto uvidělo, tak buším řidiči do očí dálkovejma LEDkama, což asi není nic moc. Tak si dávám pozor a v tomto případě světla vypínám.
Všiml jsem si ale, že když má náklaďák světla na střeše, tak jej auto uvidí a světla vypne (aspoň mi to přišlo).
Jinak na mě za celou dobu co auto mám nikdo neblikal, že bych jej oslňoval. Palec nahoru.
Takže LED světla jsou určite krok kupředu. Jestli jsou "must-have" záleží, jestli je člověk využije. Já je měl na M2C v základu, ale třeba kdybych kupoval Porsche a měl za ně připlácet 60k, tak pro mě to smysl nemá. Pokud bych ale jezdil často v noci, určitě bych byl spíš pro si za ně připlatit.
26. ledna 2023, 09:19
1
Tak horizonty jsou problém, značky s vysokým leskem a pak auta daleko na rovině, které ti prostě musí vyblikat, že svítíš dálkama i když jsi od nich ještě kilometr daleko :)
21. ledna 2023, 10:04
0
Gt podvozek, sedačky s bočním vedením, okna v elektcice, slušné audio, nízká hmotnost. Cokoliv navíc nechci.
21. ledna 2023, 10:52
0
U pracovní/rodinné muly mimo toho co je naprosto ve všech autech automat, klima (klidně i manuální), LED Matrix, tažné, bufík a multifunkci na volantu. Dříve jsem jezdil hodně s tempomatem, ale s nástupem adaptivních jsem jej přestal používat, jelikož jsem zatím nezažil, aby fungoval alespoň uspokojivě. U auta pro radost nemám ani jedno a je mi to úplně jedno.
21. ledna 2023, 11:22
0
Z těch dnešních prvků, které ještě nejsou úplnej standard, tak ten adaptivní tempomat, nezávislé topení a keyless. Se vším mám zkušenost jen z Volva a funguje to skvěle, bohužel je to návykové. Nikdy jsem to nechtěl a teď by mi to chybělo.
21. ledna 2023, 14:18
0
Keyless, kamery, výhřev a odvětrávání, matrix led, apple car play, důstojný motor alespoň 200kW a fyzické ovladače. Z techu který by byl nice to have ale je v pár autech je to elevated entry , vstřikování vůně do interieru, noční vidění.
21. ledna 2023, 14:23
2
Za mě - čím méně věcí - tím lépe. Jen to prodražuje ojetiny a pohodlí je vyváženo vyšší cenou (ubývá jednoduchých spolehlivých aut). Čím víc pomocníků auto má - tím méně se pak soustředím na cestu - nebo hledám jak to vypnout (vedení v pruzích, stop start...). Řízení mě baví a je to radost ať jedu 400 km po městě či 1000 po dálnici.
21. ledna 2023, 14:27
2
Asi jsem sebemrskač, ale mě ke štěstí stačí ppc, obyčejný tempomat, klimatizace (klidně manuální), teploměr chladící kapaliny nebo oleje a rádio s bluetooth handsfree a usb.
Automat, xenony, navigace, parkovací kamera, park. senzory atd. jsou spíš taková nadstavba, která zpříjemní, ale nevyžaduji ji.
LED světla, dotykáče, adaptivní tempomat, start/stop a další současný jízdní asistenty pak beru spíš jako škodnou a do auta bych to nechtěl ani zadarmo. Proč, jsem psal už několikrát. Je to jen leštěnej prd a časem finanční peklo.
21. ledna 2023, 14:35
1
A jen tak mimochodem to píšu jako člověk, co v autě stráví minimálně 3 hodiny denně, nalítá minimálně 50 tisíc km ročně a ač to ve většině najezdí s bílou velkou dodávkou a řízení ho začíná už trochu srát, tak si ho ve svých menších autech umí i užít a když si může vybrat, sedne raději do podstatně staršího auta s "must have" výbavou a 400t km na hrbu než do novějšího s podstatně bohatší výbavou a lepšími papírovými parametry.
21. ledna 2023, 17:15
6
Je jenom jedna věc, kterou budu vyžadovat ve všech budoucích autech, protože jsem si na ni zvykl v těch posledních třech. Manželka co drží hubu a nepíčuje. S tou předchozí se to nedá srovnat.
22. ledna 2023, 16:27
0
A do konca roka sa moze sutazit uz iba o druhy najlepsi prispevok :)
21. ledna 2023, 17:27
0
Jako naprosté minimum beru klimu, tempomat, loketku, automat a pořádná světla. Ze zbytku pak vyhřívané sedačky, el. okna, couvací kamera, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívané čelní sklo nebo nejlíp nezávislé topení a infotaiment s podporou AA. Víc asi nepotřebuju.
21. ledna 2023, 18:46
0
Po řádcích sestupně od absolutní nutnosti přes "bylo by fajn" po "nebráním se tomu"
- Automatickou klimu. Audio, které ještě pořád počítá i s offline zdroji signálu (USB nebo SD card) včetně opravdu funkčního BT handsfree. Nejlepší světla, na jaká dosáhnu. Na parkování raději pípák než kameru.
- Nejlepší sedačky, na jaké dosáhnu. Vyhřívané čelní sklo. Dobře fungující automat. Tažné. Bezdrátový Android Auto
- Keyless + bezdotykově otevírací kufr.
21. ledna 2023, 20:07
0
Tempomat (lip hloupej obycejnej nez adaptivni), automatickou klimu, handsfree a bluetooth prenos hudby... Vic serepeticek nepotrebuju
21. ledna 2023, 20:09
4
Analogove budiky :(
21. ledna 2023, 20:44
3
manuál, atmosferický šesti a vícehrnek, klasický klíč - žádný vystřelovák, nesmí tam být xenony - protože s nima houno vidím, žádnou klimu - páč pak vždycky lehnu, šíbr, centrál - klidně bez dálkáče, stejně ho moc nepoužívám a radši zasunu klíč, zámek i na straně spolujezdce, analogový budíky včetně teploty a tlaku oleje, dřevěný volant a dřevěnou hlavici šaltrpáky, dobrý audio - 1 DIN umožňující snadnou instalaci aftermarket rádia - musí mít bluetooth, dobrá sedadla, mechanickou ruční brzdu, okna v elektrice, cyklovač stěračů a režim rychlého setření, žádné akustické nebo vizuálně upozornění na nezapnutý pás nebo možnost jeho vypnutí, absence palubního PC - když v autě je, stresuje mě sledování spotřeby, dojedu atd, po těch letech řízení jsem zjistil, že nejvíc si jízdu užiju když je to auto bez palubního PC.
21. ledna 2023, 20:58
3
a ještě, nesmí tam být nelogičnosti v ovládacích prvcích typu - nejde zapnout zadní mlhovka, aniž by se nezapla i přední. Dle legislativy se zadní použít musí, ale přední jen může.
22. ledna 2023, 11:19
0
Tak v tom se shodneme, 100%. V čem ale budeme jezdit za 15 let, že
22. ledna 2023, 18:57
0
když jsem byl mladej kluk a udělal si řidičák, otec mi podal klíče od rodinnýho auta s tím, že rodinu teď vozím já a on si koupil dvousedadlové kupé :-)
pokud se bude historie opakovat, tak za 15 let může mít řidičák můj synátor, něco na odvoz rodiny dostane a já si konečně koupím Lotus 7.
22. ledna 2023, 19:09
0
To máš dobrý plány, tak ať ti to klapne :-D
21. ledna 2023, 23:28
0
Uznávám ty světla .. máme sice doma jen auta stáří 18 let a starších, ale v těch světlech je prostě obrovskej pokrok. Sice i v těch mých starých autech jsou xenonový výbojky, ale zdaleka ne každý svítí perfektně. Třeba Mini svítí úplně mizerně, možná s tím půjde do budoucna i něco udělat. Jinak mi na výbavě nesejde kromě kvalitní audiosoustavy. Ale tu nepotřebuju ve sportovním autě, protože si rád poslouchám motor :)
22. ledna 2023, 10:37
0
Jak sám víš tak mezi tehdejšími xenony a dnešními super Matrix atd je obří skok. Navíc automatické dálkové se hodí, stejně tak různé prosvícení při zatáčení atd. Když s tím jedeš hodně km přes noc je to prostě znát. Taky mám teda na QP5 tehdejší vyspělou technologii. Xenony. Jenže i po servisu to pořád svítí asi tak 7 metrů rovně před auto. Proti tomu v GLC jsou ty chytrý světla k nezaplacení. Dobrý audio mám taky rád a nutno dodat že souhlasím, že v Turismu to ani nepouštím přes vylámaný plasty a motor to stejně není slyšet.
22. ledna 2023, 11:02
1
Na těch xenonech je, paradoxně, ta degradace odrazivých částí vidět mnohem víc, než na halogenech. Máte to volové prostě vypálený :D Takže repase a bude to zase svítit jak fík. Mrkněte na kluky ze Sviť líp, esli je teda už dávno neznáte.
22. ledna 2023, 13:59
0
Jo, jasně sviť líp znám a chystám se je asi v budoucnu navštívit. Teď i má jeden kamarád co dělá lidem detailing know how jak skvěle renovovat ty zmatovatělý plexiskla, viděl jsem jak to udělal kamarádovi na 996tce a nádhera, tohle bych u své potřeboval taky + u Miniho. U Alpiny E39 předchozí majitel koupil komplet nový Hella kryty, tam kupovivu stojí docela málo, u Porsche (i když to dělá stejnej výrobce) se člověk nedoplatí, protože tam se neprodávají jen kryty ale komplet světla. Jinak vlastně, když jsme u tématu ceny, tak samozřejmě ty úplně nejvíc high tech světla dneska stojí tolik, že až tyhle auta budou časem levnější ojetiny, nezbyde nám než radši fakt na vše připlácet havarijko, protože třeba blbej střet se zajícem co ti rozseká nějakej tenhle LED matrix světlomet a jsi na tom za desítky tisíc ... resp. teď nedávno z okolí vím o jednom ťukanci s novou X3jkou, kdy z fotky auto vypadalo skoro OK, ale reálná oprava bezmála 200 tisíc. No nic, každopádně v těch světlech je obrovskej pokrok a já kdybych musel jezdit denně s nějakým svým autem po tmě, tak tutově letím do toho sviťlíp hned, ať mi to nějak poladí .. tím, že toho tolik přes zimu po tmě nenajezdím, je to cajk.. nejhorší světla měla mimochodem suverénně Elise. Ale současnej majitel už na to taky díval a nějak ty halogeny obyčejné poladí , dá lepší žárovky atd.. tak jsem zvědavej jak se to vylepší.
22. ledna 2023, 17:52
0
Také vím o malém ťukanci na nové Audi, oprava za 245t a to ještě chytl tu dobu v covidu a čekal na díly a opravu asi půl roku. Takový auta jsou pak vojety vlastně neprodejný stejně jako EV
23. ledna 2023, 07:28
0
Tak pokud je to jen v krytu světla, je to v pohodě a fajn je, že to dokážeě zjistit i doma, protože nějaké to základní rozleštění zvládne každý. Pokud to pomůže, tak to buď necháš někde udělat profi nebo koupíš nové, pokud to teda vůbec lze. Pokud to ale nezabere, tak je jasné, že je problém uvnitř a to světlo je vypálené. U projektorů je to snažší, protože se dá demontovat a vyměnit, u halogenů je to horší, tam se musí buď nově pokovit ta odrazová plocha nebo prostě koupit nové, což asi často vyjde levněji. Jinak je fakt, že ty ceny top světel jsou fakt masakr. Vždyť i LED na trojkovou FL Ovci stojí snad sedm pětek a přitom svítí paradoxně hůř, než xenony v předfaceliftu. Ale je fakt, že ty top světla jsou fakt masakr.
21. ledna 2023, 23:46
0
Nedávno se mi docela povedlo, takže dnes mám třílitr, automat, 4kolku, vyhřívané a větrané sedačky, noční vidění (reálně mi pomohlo plus famózně funguje v husté mlze, což ocením zejména ve městě), vyhřívané čelní sklo, led matrixy, adaptivní tempomat, funkční vedení v pruzích, které jde vypnout jediným tlačítkem, funkční CarPlay a i kdybych dnes chtěl měnit, zjistil jsem, že vlastně jsem dosáhl na svůj svatý grál a vyhřívání volantu nebo webasto by mě už vlastně nepotěšilo (nebo si to alespoň myslím 😁). Jedna věc, která nikde ale nezazněla je: VOLANT S TLAČÍTKY. To je jeden z důvodů, proč, i kdybych moc chtěl, nemám pomalu kam jít. 🤷🏼♂️ snad se trend otočí a tlačítka se začnou vracet (alespoň na volant, jinak mi stačí funkční hlasové ovládání).
22. ledna 2023, 01:55
1
V mém daily musí být airbagy, ABS, klima, tempomat, centrál plus dálka, dobrý světla, slušný audio s bluetooth, parkovací senzory, vyhřívaný kožený sedačky, vzadu isofix :) , el. ovládání oken, zrcátek a ideálně i sedaček a to včetně paměti nastavení pro více řidičů, držáky na pití. A moje preference je automatická převodovka a výkonnej benzínovej motor.
V autě pro zábavu musí být manuál, pohon zadních či všech kol a musí to dělat bordel jako svině a buď mít nesmyslně vysokej výkon anebo bejt miata :D Čím míň nesmyslů kecajících do řízení, tím líp. ABS a posilovač řízení a brzd lze tolerovat.
-
Komentář upraven 22. 1. 2023, 02:43:33
22. ledna 2023, 05:30
4
Především radost ze samotného auta, ať už to je Dacia či Mercedes. Zbytek není důležitý.
22. ledna 2023, 10:31
0
Asi takhle. Mám dvě auta kde se dá mluvit o tom, že jsou nová. V podstatě roční GLC, ten čas letí. A pozáruční Mégane R.S. T. A musím říct že část velké výbavy nepoužívám a někdy mě dost sere. Ano jsou to různé asistenty ale i různé rádoby vychytávky. Hlasové ovládání je třeba docela blbost ale u Mercedesu to funguje dobře. Že bych to musel mít... Určitě ne.
A proto auto které řídím nejvíce má dobrou výbavu asi na dobu vzniku. Začátek minulé dekády v tomto století. Takže automatická klimatizace, elektrická okna, vyhřívaná zrcátka, výškově stavitelné sedadlo s pamětí a výhřevem. Normální tempomat. Dobré audio je plus stejně tak keyless. Naopak zase tak moc neřeším konektivitu. Funkční kvalitní bt potěší. Posilovač řízení mi také nevadí:) Airbag řidiče neurazí. Parkovací kamera s dobrým rozlišením je určitě fajn, ale ne nutnost. Obecně raději méně kvalitní výbavy. Než takový ty mainstream cars kde sedneš je tam všechno. Půlka úplně k ničemu nebo v provedení které je úplně made in China... Na první pohled.
22. ledna 2023, 11:07
1
Hmmm nový auto bych si kvůli tomu že tu diktuje uhnie koupit nemoh. Prostě se tady takový neprodává ani by nešlo zaregistrovat.
Po necelých 20 letech za volantem jsem se postupnym vyvojem vrátil skoro zpátky na začátek. Začínal jsem se škodou 100 a teď jezdim fabií junior co mi nechal děda. Ta se od š 100 liší jen barvou, počtem valců a umístěním motoru. Hele a nic moc mi nechybí přes to že jsem jezdil zanovníma autama i hodně dobře vybavenýma.
Takže kdybych přišel do jakýhokoli autosalomu tak bych položil na stůl papírek s požadavky a štos bankovek. Za 3 minuty bych odcházel pěsky s papírkem i bankovkama. Požadavky: alespoň 4 válec atmosféra, manuál, dálkovej centrál, šíbr, rádio s usb vstupem, vyhřejvaný sedačky, ABS, posilovač řízení, tažný zařízení, ovládání tlačítky, kvalitní zpracování.
Nic navíc, žádný televize, asistenty, klima a podobný kokotiny. Prostě dobře postaveny auto bez kravin. Už manželky golf 6. generace je neskutečně otravný auto. Přitom podvozkově je supr ale ty nesmysly na palubě jsou opruz.
-
Komentář upraven 22. 1. 2023, 11:13:48
22. ledna 2023, 11:36
3
Asi jsem divny, ale hledam vzdy auta se stresnim oknem (kde se nabizi) Kvuli svetlu a cerstvemu vzduchu.
Navic je to jedina vec, kterou si zpetne nadovybavite - stresni okno vyzaduje odlisnou karoserii.
23. ledna 2023, 08:01
0
Apple Carplay, dobré audio, asistenty co vypnu jedním tlačítkem nebo jednou natrvalo, atmosféra s min 4 válcem, dostupné náhradní díly, vyhřívaný volant a sedačky, LED světla, s halogeny se to prostě nedá srovnávat. A žádné dotykové displeje. To nemá v autě co dělat.
Tohle všechno mi splnila Mazda 3 (2019) v manuálu.
25. ledna 2023, 09:41
1
Já mám velký problém, jezdím služebním mercedesem a do roka ho vždy musím vyměnit. Takže automatická klima, Inteligentní LED světla, konvenční měničový planétový automat, dvouplášťová skla, hlasové ovládání co opravdu funguje a podobný šmakulády mne těžce rozmazlují. Ale rozhodně bych chtěl účinný spalovací motor, velkou nádrž pro dojezd alespoň teoreticky 1000km, tichý interiér, mercedesí sedadla a vše dnes bežné. Spíše bych nějaké věci nechtěl, jako ta plejáda systému, co musím po startu vypínat...
02. února 2023, 07:11
0
Po vlastnictví aut s výbavou "holobyt" jsou nutnou "nadstandardní" výbavou klimatizace (stačí manuální) a mlhová světla, protože kde už dálková moc nefungují, mlhovky pomůžou.
Z těch nice to have - vyhřívaná sedadla, vyhřívané čelní sklo, elektrické zavírání kufru (vše ocení člověk hlavně v zimě). Dále tempomat a navi (jo, stačí i ta v mobilu). Automat může být a nemusí, resp. nechápu kdo potřebuje na 1.2 HTP manuál, aby se v autě bavil. Zbytek jsem si vyzkoušel v KIE a vím jedno... velkou bezpečností výbavu ani LED světlomety v korejském autě nepotřebuji :)