načítám data...

Toyota Land Cruiser GRJ76: Tak vypadá svoboda

Jak vlastně otestovat auto, jehož nejlepší vizitkou je fakt, že se vyrábí už bezmála čtyřicet let a stále patří mezi špičku? Upřímně řečeno - netuším. Tak vám místo testu raději povím, jaký jsem měl z bílé Toyoty pocit.

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Chlud

Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

S touhle bílou Toyotou už jste se na stránkách Autíčkáře možná setkali. Vloni si ji  na pár dní půjčila Zlokočka a staronový offroad se jí velmi zamlouval. Ve svém testu vysvětluje, jak je vlastně možné, že se tahle “automobilová fosílie” stále ještě vyrábí, co má pod kapotou a jak to celé funguje. Pokud vás tyto veskrze důležité informace zajímají, neváhejte a  přečtěte si její článek. Rozhodl jsem se, že se totiž nebudu opakovat a místo exaktních informací se vám raději pokusím co nejniterněji zprostředkovat dojmy, které ve mě soužití s Land Cruiserem zanechalo.

Co se vám vybaví, když se řekne svoboda? Teď nemyslím v nějakém širokém celosvětovém významu, ale v ryze osobní rovině. V jakých situacích se cítítme nejvíce svobodní? Napadají mě různá klišé, fotografie lidí stojících na přídi zaoceánského parníku, silueta paraglidu v záři zapadajícího slunce, kabriolet uhánějící po hladké rovné silnici mezi poli… Ano, je to trochu kýčovité, ale právě ve chvílích, kdy cítíme ve vlastech vítr, na tváři slunce a nezadržitelně se pohybujeme vstříc obzoru, je pocit svobody asi nejznatelnější. 


Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Poslední týdny nesoucí se ve znamení aprílových změn počasí a nařízené karantény byly těmto představám na hony vzdálené. Před podivným stínem neveselých zpráv se prakticky nedá schovat, obzvláště pokud pracujete ve zdravotnicví. Počáteční adrenalin a ducha sounáležitosti pomalu vystřídala únava a rutinní šeď všedních dní ubíhající za zamlženými skly ochranných brýlí. Až do onoho osudného pondělí, kdy jsem si převzal klíče od téhle bílé stodoly na kolech.

První metry byly nesmělé a seznamovací. Sice bych mohl zpoza klávesnice dělat machry, jak jsem se díky častému střídání aut naučil rychle odhadovat vnější rozměry libovolného přibližovadla a tak jsem s Land Cruiserem vymanévroval z parkoviště u Dajbycha s prstem v nose, ale to bych si lhal do kapsy. Ve skutečnosti to bylo velmi nesmělé posouvání se s pevnostními nárazníky na můj vkus až příliš blízko naleštěným kapotám kolemstojících Range Roverů. Ale všechno dobře dopadlo a za chvíli už jsem se šinul pražským provozem a sledoval pěkně z výšky okolní dění. 


Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Nazvedaná Toyota sice není úplně nejlepší auto do středu města, ale nemůžu říct, že by se tu s ní žilo nějak špatně. Přirovnal bych to k jízdě v dodávce. Je potřeba trochu počítat s rozměry auta, ale není to nic nezvladatelného. Přeposilované řízení je trochu delší, než je zvykem, takže při pravouhlých zatáčkách si řidič trochu zakrouží volantem, spojka klade více odporu, než v běžném osobáku, ale jinak není na řízení GRJ76 nic extra záludného.

Ale co s takovým offroadem ve městě. Za zvuku šestiválce, rádia a šumění vzduchu obtékajícího aerodynamicky nepříliš tvarovanou karoserii jsem se pomalu vypletl z metropole. Jarní sluníčko se pomalu klonilo k západu, obchvat vystřídala okreska, pak panelová cesta a nakonec jsem skončil mezi loukami. Zastavil, vypnul motor a poslouchal zpěv ptáků a šumění lesa. Na sluncem vyhřáté louce s výhledem na tehdy ještě sněhobílou karoserii Land Cruisera jsem si vlastně asi poprvé uvědomil, že v dnešních dnech je asi nejčistší esencí svobody auto, které možná není nejrychlejší, ale dojede tam, kam se jiní nedostanou. 


Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Když i poslední paprsky slunce zalezly za nedaleký kopec, bylo na čase zamířit zpátky domů, do ulic skrytých za bavlněným náústkem. Další den v práci, další šeď a nejistota. Ale dnes to bylo jiné. Za oknem stála na parkovišti bílá Toyota a já se nemohl dočkat, až zase vyrazím ven. Jel jsem rovnou z práce, tentokrát směrem k Mělníku. S Land Cruiserem už jsme se sžili víc, než bych čekal. Pohodlně rozvalený na hnědě čalouněném křesílku jsem za sebou nechával kilometry, dokonce jsem si sebou dneska vzal i bluetooth handsfree modul a tak jsem si mohl mixovat vlastní hudební doprovod. Stažené okénko, jarní vítr ve vlasech a ubíhající asfalt pod koly. Dálnice, okresky, polní cesty a louka. Tenhle recept se osvědčil i tentokrát a já najednou stál kdesi uprostřed ničeho u břehu Labe.

Sluneční paprsky příjemně hřály, kolem byl klid a ticho a tak jsem se na chvíli zasnil. Asi nikdo nespočítá, kolik těhle hranatých Land Cruiserů po světě jezdí. Ať už brázdí africké savany, pouště na arabském poloostrově, australskou buši, jihoamerické pampy, nebo sibiřské pláně, každý den dovezou do cíle cesty tisíce lidí. Už bezmála čtyřicet let. Za volantem tohoto “automobilového dinosaura” se na chvíli stanete jedním z mnoha řidičů legendární hranaté Toyoty. A ten pocit je zajímavý. Stačí aby z rádia začal hrát Buena Vista Social Club a z českého pšeničného pole je najednou koková plantáž kdesi v jižní Americe. Cesta ztemnělými ulicemi liduprázdného sídliště zase podvědomě asociuje dobrodružství kdesi v osamělých kulisách Prypiati. A při průjezdu lesní cestou skoro čekáte, že v nedalekém potoku zahlédnete nějakého toho krokodýla. Vzhledem k současnému stavu asi nějakou exotickou destinaci ještě pěkných pár týdnů jen tak nenavštívím, ale cestování Toyotou po českých zemích funguje jako docela dobrá náplast.
Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Další večer, další návrat do města. Třetí den s Toyotou se ke mě přidává redakční fotograf Radek a vyrážíme vstříc offroadovému polygonu. Konečně přijde ke slovu uzávěrka zadního diferenciálnu a redukce. Vůz se prokousává terénními překážkami bez výraznějšího zaváhání a limitem je tu většinou jen strach offroadově nezkušeného řidiče. Abyste dostali tohoto bílého behemóta do úzkých, museli byste zkrátka udělat nějakou opravdu velkou pitomost. Třeba vjet do hluboké bažiny, tam zastavit a pak nechat při pokusu o vyjetí moc dlouho protáčet kola. 

Což je zhruba popis událostí, které vedly k tomu, že jsem toho dne skončil s kromobyčejně zabahněnými botami a oblečením a Toyota dostala speciální hnědé maskovací zabarvení. Ona to zpočátku byla docela legrace, ale když jsem se dostal do bodu, ve kterém se nebohý automobil už nehnul ani o píď, byl jsem už veskrze nervózní. Pěší cesta v blátem promočených vycházkových botách do několik kilometrů vzdálené vsi pro traktor rozhodně nevypadala jako ideální program na zbytek dne. Navíc se pomalu začínaly prodlužovat stíny a představa, že se budu snažit vyhrabat Toyotu z bahna za tmy mi příliš na náladě nepřidávala. 
Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Z černých myšlenek mě vytrhnul až Radek s věcnou poznámkou, že “ta věc má vepředu naviják”. Jo, tohle mají zkrátka u Dajbycha v testovacích autech zmáknuté. Netrvalo dlouho a Toyota se pomalu sunula ven z banité pasti směrem k nedalekému stromu omotanému kurtou. A já přemýšlel nad tím, že jednou z podob svobody je soběstačnost. To, že se nemusím spoléhat na pomoc zvenčí.  Že to můžu zvládnout sám.

Žel, sám si budu muset poradit i důkladným úklidem po tomto bahnitém excesu. Profesionální tip začínajícího offroadera Kubajze pro dnešní den je jasný – když zapadnete do bahna, zavřete si okénka. Když už si je nezavřete, tak z nich aspoň nevystrkujte hlavu. A když už z nich vystrkujete hlavu, tak alespoň zároveň neprotáčejte kola, která jsou toho času v rejdu. Bláto v obličeji je sice prý oblíbená kosmetická procedura, ale já z něj příliš nadšený nebyl.


Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Pak už šlo vše dle zaběhlého schématu. Zpátky do města, (kde zabahněná Toyota působila trochu nepatřičně), další den do práce, (kde zabahněná Toyota působila opravdu hodně nepatřičně), a pak už jen na myčku (kde se mi snad povedlo většinu bahnité nepatřičnosti odstranit) a rychle k Dajbychovi. Když si ode mě bral přebírající technik klíče, bylo mi jasné, že mi bílá Toyota bude chybět. Existuje spousta pohodlnějších, rychlejších, modernějších a objektivně lepších aut, ale esence svobody v klasickém osmdesátkovém kabátě, kterou mi v těhle divných dnech nabídl staronový Land Cruiser, je neopakovatelná.

 

Verdikt

Tohle auto není “nový veterán” ve stylu Buchanky, ani moderní vůz v retro karoserii po vzoru Mercedesu třídy G. Je to kategorie sama pro sebe. Osmdesátková Toyota, leč konstantně vylepšovaná, extrémně odolná a prostě svá. Je mi jasné, že jsem za těch pár dní ani z desetiny nevyužil její potenciál a že je stavěná na mnohem náročnější podmínky, než jsou odpolední výlety po českých luzích a hájích. Radu, zda si takové auto máte kupovat si tak tentokrát nedovolím vyslovit. Pokud ale budete mít možnost se GRJ76 svézt, neváhejte. Je to opravdu jedinečná zkušenost.


Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Technické údaje

Motor: atmosférický zážehový šestiválec 3956 cm3
Výkon: 167 kW (228 k) v 5200 ot./min
Točivý moment: 360 Nm v 5200 ot./min
Převodovka: pětistupňová manuální
Pohotovostní hmotnost: 2150 kg 
Užitečná hmotnost: 1350 kg 
Maximální hmotnost přívěsu: 3 500 kg 
Průměrná spotřeba udávaná město/mimo město/kombinovaná: 17,9 / 11,2 / 13,8 l/100 km
Cena 1 176 000 Kč bez DPH


Foto: Radek Chlud - Autíčkář.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Martin Mlčoch
21. dubna 2020, 10:18
7

arabové maj přísloví. Když chceš jet do pouště, vem si čtyřkolku. Když se chceš i vrátit, vem si LandCruiser.

pecka Kubo. Upřímně jsem se zasmál, dík!

reagovat
Ha
Habakukk
21. dubna 2020, 10:44
2

Taková ta možnost si koupit starého Defender tak nějak lépe postaveného a hlavně nového. Pro mě zajímavá alternativa k stárnoucí Discovery 2.

reagovat
beastar
21. dubna 2020, 12:17
0

Fuj bláto. Jinak článek dobrý. Fotky dobrý. Toyota dobrá třeba bydlet někde v divočině. V Brně třeba, tak si ji určitě koupím. Dělají na to i balistickou ochranu že.

reagovat
Ha
Habakukk
21. dubna 2020, 13:20
1

V Brně je potřeba mít pancéřovanou verzi tam jezdí bojový Šaliny to je těžký nepřítel.

Opelfahrt
21. dubna 2020, 14:15
1

Kvůli šalinám ani ne, ale spíš by se to hodilo, když potkáš někde v zácpě vola s šálou, vlaječkama a nálepkama „KOMETA“ (vozový park typicky od Felicie po Oktávku II, možná Hyu i30) a ten cítí potřebu ti něco urgentně vysvětlovat, hlavně ručně.
Jinak spíš než nudný Brno ta pravá divočina jsou maloměsta a vesnice, kde ve čtvrtek, pátek a sobotu v noci jezdí mladí a neklidní v E46 :-)

beastar
21. dubna 2020, 14:30
9

:D e46 je teďka taková nová česká SUPRA. Přesně mladí Walkeři to tady dusí... Většinou čtyřválce olepené "M" znáčky. Nedávno mě jeden drsně předjel na okresce kousek za Prahou. Já totiž zrovna vyjel z polní cesty a čuměl sem do mobilu (vteřinu) a jel sem jen 70. Tak za mě přihulil asi na centimetr. Kouknu do zrcátka 20 let, kšiltovka, "značkový" RayBany, "zlatý" hodinky a drsnej výraz. Vedle nějaká buchtička. Tak říkám hmmmm to bude jasný. Tak sem jel konstantně. Frája za to vzal jak sviňa a těsně před zatáčkou mě dal. Aby za tou zatáčkou byla křižovatka a STOP. Tak sem za něj v klidu dojel . Nechal ho najet na tu hlavní... a asi po minutě kdy pochopil, že mi nejde ujet sem ho teda zase předjel zpátky aby mi zmizel z dohledu. Jasně možná sem nemusel ale mohl. Nikdo nebude vyjebávat s obyčejným Renaultem,D

Ha
Habakukk
21. dubna 2020, 14:51
1

Je pravda, že těch 320d se vyrojilo poměrně dost. Rovný kšit a vykuchaný výfuk a fialová kola to je základní vybavení.

beastar
21. dubna 2020, 15:37
5

Jo presny. Tento byl jasny bud 318, 320. Kola tusim cerny. Auto bylo bily s tim em polepkem na dverich. Sunstrip voe, nalepky NOS. Laďák z Aliexpressu. M power ksilt, orloje jak prase, vobri brejle. Jestli se v tom nekdo poznal. Tak zdravim:D Ono oranzovy rendl s timhle rozkrocenim vzadu opravdu neni dci vaseho dedy... Tak bacha tam u Křenic tj moje uzemí. Vy to mate vod Shelky na jizak;D

Kuře
21. dubna 2020, 18:20
0

Zas ale neházet všechny do jednoho pytle Bíste, hned na první projížďce po návratu z dálného východu jsem se potkal s klučinou v E36 328i, taková zdánlivě docela orezlá rachotina stará... no jak ten můj Angličan no....:)
Chvíli jsme se docela hezky naháněli, až mě trošku překvapilo jak mu krásně stačím:)
Nakonec na mě bliknul, zastavili jsme a dobrou půlhodinku proklábosili:)

Ale samozřejmě dobře vím kam tím míříš:)

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 18:42
0

Podle lokalit kam se jezdíš projet tipuju modré kupé se samolepkou Matchbox?

Kuře
21. dubna 2020, 18:48
0

Červené:) Proč modré, někdo známí?:)

Jinak tohle bylo pro mě docela netradiční lokalita, kolem Rabštejna nad Střelou, je to tam naprosto super, ale už je to dál, tak tam jezdím celkem málo...

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 18:51
0

Aha, já čekal, že ses motal zas někde kolem Točné a Břežan.

Kuře
21. dubna 2020, 19:20
0

To mě podceňuješ, většinou jezdím ke Karlštejnu a tam pak kolem Berouna... Břežany a Točnou jezdím jen opravdu když chci jet na chvilku na 20 minut půl hodiny nebo cestou domů:)

martin_100
23. dubna 2020, 00:38
0

Rabštejn neni daleko... cca 20km :-)

R0ck
17. září 2020, 00:32
0

Hle Bíste, kdy nám konečně napíšeš nějakej blogísek o svým meganu? Docela by mě zajímalo jak se ti s ním žije a co se stalo s Maserati?

beastar
17. září 2020, 11:12
0

Jo tak Megane blog chystam asi pul roku. Ja fakt ted vubec nemam cas. Podnikani vsechny ty restrikce fakt neusnadnuji. Sem v jednom kole a sem teda rad, ze mam docela prakticky auto, co umi jezdit kazdy den. Plus ono je tezky o tom napsat neco prekvapivyho. Bylo o tom napsano dost. Nejeden Cesky taky ridic zurnal by mohl vypravet jak s tim v Moste vymetal kacirky za vseobecne radosti CR zastoupeni. Az se druha prezentacka musela zkratit:))

ro
rock
21. dubna 2020, 12:32
2

Určitě šikovný vozítko, ale v našich poměrech jsem k té "esenci svobody" hodně skeptickej. Pokud nemáš vlastní les nebo tankodrom, tak do lesa s tím podle Lesního zákona na lesní cestu nesmíš (a mimo ni už vůbec ne), na louku, pastvinu nebo pole s tím podle Zákona o ochraně přírody a krajiny nesmíš, na polní cestu můžeš, ale co tam? Ty jsou za sucha (což u nás začíná být tak 333 dní v roce) sjízdné i s otřískanou Felicií - bude to jak jít s Tigerem na vrabce...

reagovat
sumy
21. dubna 2020, 13:08
2

Hele, takový auto většinou nepotřebuješ, ale chceš. To samý jako že auto 200+hp taky nepotřebuješ. A když na to člověk nehledí jako na bestii určenou ke zdolavani neprostupneho terénu, ale jako na priblizovadlo, které cloveka odveze opravdu "vsude", vzadu namontovana rozkládací postel... Úplně bez problémů a i s přihlédnutím k nedoknutelnosti soukromého pozemku se dá cestovat a vegetovat i zde v ČR. Vlastne i na kalby je to dobry, clovek klidne v Praze prespi v aute a rano trada domu :-) To, že plný potenciál se dá využít spíš smerem na východ od našich hranic je pak věc druhá.
No a už nejednou jsem opustil kolonu přes příkop a přilehlou lesni/polní cestu. Jen ty svodidla okolo silnic se furt mnozí :-/

ro
rock
21. dubna 2020, 13:33
0

Kdo chce, určitě využití najde :-). To jsem si jenom zkusil zrekapitulovat okolí cca 50 km vzdušnou čarou od mého bydliště a zjistil jsem, že vlastně nevím, kam bych s tím mohl jet (i když bych třeba chtěl), abych přitom neporušoval něco proti něčemu (o víkendu mne nějakej aktivní pikolík v autě Lesy ČR vyháněl z lesa a to jsem tam ani nebyl Land Cruiserem, ale na kole). Prostě u nás to s tou nespoutanou svobodou není tak žhavý.

sumy
21. dubna 2020, 13:44
4

No na me predloni vyjel ze skrýše srnomrd s Rangen 4.0 HSE a jal se mě nahánět. Okamžitě jsem zastavil, co mu hrabe a on vystoupil s flintou v rukách. Regulérně pripravenej střílet, že prý číhá na pytláky. Tak jsem ho poslal do míst kam slunce nesviti, protože jestli jsou pro něj přijatelné způsoby nahanet lidí a pak na ne vyskočit s flintou, s vědomím, že v druhém autě může být další zvrhlik, který rád střílí zvířátka...
Jinak pozor, trochu se zapomíná, že na území CR od dob sjednocování družstev zaniklo 400tkm! úvozovych, polních a dalsich cest, přičemž tyto jsou stále v katastru vedený jako cesty a majitel bývá často přilehlé obec, ne zemědělec. Rozhodně to neznamená, že někomu budu rozjíždět pole nebo louku(To už je zas jiná kategorie blbecku a že jich je taky dost), ale právě ty staré a skoro zaniklé uvozove cesty jsou super. Třeba ze Sobeslavy do Benešova se dá až na cca 20km nevjet na silnici a při tom neporušil předpis.

sumy
21. dubna 2020, 12:46
1

Hezký napsané. Vlastně si tahle jezdíme večer se ženou často "čistitit" hlavu. Prostě jen tak někam na čaj a na cigaro na výhled na západ slunce. Vezmeme psy...Prostě relax.
A nedá mi nevzpomenout, když jsem byl vyprostovat kamaráda se zapadlym landroverem manželky Pajerem. No vrátil jsem se s drny až na střeše, něco jako toyota zde. Žena si v práci na parkovišti na školním dvoře také připadala nepatricne. Tak jela na myčku a slušně se zeptala, zda si může umýt své znečištěné stříbrné SUV. Odpoved pokladni :"samozrejme" byla propustkou do mycky. Po vyjeti z mycky zena shledala jiste nedostatky myciho procesu a chtěla to řešit. V tom však zaslechla řev někoho z obsluhy, a tak raději pokračovala domů. Odhadem tak 1-2 kolečka bahna z toho musely být.

reagovat
J.K.
22. dubna 2020, 10:41
-7

To jsou příběhy, kterými bych se tedy rozhodně nechlubil. Lhát pokladní a pak ujet, je fakt hrdinství. Zabahněné Pajero opravdu není stříbrné SUV. Normální je si své takto zablácené auto nejprve ostříkat hadicí čistou vodou na zahradě a až pak vyrazit do myčky.

Ale děláte si to sami. To jsou ty důvody, proč vás offroaďáky mnozí hází do stejného pytle s bezohlednými čtyřkolkáři a crosskaři, kteří dělají jen kravál v lesích a ničí lesní (polní) cesty a stezky, aby si na úkor všech a všeho užili trochu toho svého relaxu.

sumy
22. dubna 2020, 19:31
6

Milý J.K. Žádné lhaní a prosím, při psaní o mé osobě, ani o mé manželce slovo lhát nepoužívejte. Je to jediné slovo, které mě vyburcuje k agresi. Žena se slušně zeptala, paní auto u stojanu viděla, mytí povolila. Tak kde je problém? To, že pak nějaký udržbář nadával je pouze mezi ním a pokladní a nejspíše tím, že si nemohl dál v klidu kouřit, ale musel jít dělat svou práci.
Další věc je pak generalizování "vás offrouďáky", v životě jsme se neviděli a víte o mě velké kulové.
Já se předtím udržel, když jsem četl ten "výkřik:" Auto pro milovníky přírody, co nejsou milovníci přírody. Auto pro cestování necivilizovanou krajinou, které do té naší logicky nepatří. Super auto na práci."
Ale nerad bych zde na Autíčkáři kazil diskuze, které jsou zde vždy na korektní úrovni a opravdu jen málokdy přechází do sobních útoků.
Mám tedy návrh, nebudeme jeden na druhého reagovat a všem bude fajn.
Hezký den.

Viola Procházková
22. dubna 2020, 19:47
5

JK: Když s tím mytím je to těžké. Já třeba fakt nemám možnost v Praze umýt auto na zahradě, takže holt jedu do myčky a tam taky u pokladny nevykřikuju, že mi z auta v boxu odpadne půlka pole. Kdyby byla k dispozici nějaká myčka pro čuňata, tak tam jedum ale není.

Opelfahrt
22. dubna 2020, 20:04
1

V offroadových zemích (viděl jsem to na Islandu) mají vybetonované otevřené boxy velikostí vhodné na offroad, truck, kde se všechno bláto dá v pohodě spláchnout tlakovou vodou. Někdo to teda potom musí uklidit, ale tam se s tím počítá.

beastar
22. dubna 2020, 20:53
7

Opelfahrt: Takový boxy tady jsou sem tam taky. Dokonce i v Praze jsou otevřené vybetonované boxy třeba na Poděbradské směrem z centra. Jen se právě musí počítat s tím, že se to vyloženě samo nespláchne. Každopádně kde nemají výslovně napsáno ZÁKAZ MYTÍ dodávek a offroadů tak je to povoleno. Potom si nemá kdo, co stěžovat. To je jakoby v hospodě vrchní nadával, že po tobě musí odnášet nádobí. Když je to restaurace s obsluhou, tak je to jeho práce. Viz. ten údržbář na myčce. Ohleduplnost jeden k druhému je jedna věc druhá je prostě něčí job. S některými názory má pan J.K. jistě úspěch, zejména pak mezi soudruhy a levicovými aktivisty. Oni vůbec levicový intelektuálové mají právě problém, že intelektuálové většinou nejsou, ale mají pocit že ano.

J.K.
22. dubna 2020, 21:08
-4

Sumy: Váš popis situace tedy nebyl přesný - ba naopak zavádějící. To lhaní tedy beru zpět a omlouvám se.

"Vás offroaďáky" jsem nijak negeneralizoval a už vůbec Vás nijak nesoudil. Přečtěte si, prosím, můj příspěvek znovu. Zjistíte, že píši o čtyřkolkářích a crosskařích v lese a za tím si stojím. Ti patří někam na tankodrom a ne do přírody.

Já se diskuzi nebráním. Může být obohacující. (Dát jen negativní like považuji za nepřínosné.) Za svým výrokem si stojím. Pro poznání přírody je nutné cestovat po svých. Autem nic skutečně nepoznáte. Naopak narušíte. Naše republika je protkána velmi hustou sítí silnic a cest, takže offroad pro výlet kamkoliv skutečně není potřeba. Land Cruiser naopak uznávám jako skvělého pomocníka do práce či do sněhové závěje. Milovník přírody, který ho k práci nepotřebuje, si ho pro cestování českou krajinou nekupuje.

O tom, že si nebudeme rozumět, pokud se náhodou setkáme při západu slunce, kam já dojdu v tichosti za zpěvu ptáků při vůni květů pěšky, vy dojedete burácivým smradlavým prašným offroadem, je jasné. Každý jsme nějaký a nemusíme si všichni padat kolem krku, ale diskuze prosím povýšeně neodmítejme, ač by byly pro ego sebepichlavější.

J.K.
22. dubna 2020, 21:35
-3

Beastar: Musím se smát. To, že my dva jsme exoti z úplně opačných táborů je jasné. Já se chovám ohleduplně přirozeně se snahou o co nejvyšší empatii. Ty jedeš v režimu "Co není zakázáno, je dovoleno". Rozumět si nebudeme nikdy. Stále ale věřím, že osobně bychom to pivo spolu oba dopili.

To zákeřné škatulkování si ale nech prosím od cesty. Zařadit někoho do negativně vnímané skupiny a pak se do ni (něj) trefovat, je laciné. Nikdy jsem o sobě nic o levicových intelektuálech neprohlásil, ani jím nejsem a už vůbec se za něj nepovažuji.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam

beastar
22. dubna 2020, 21:46
2

J.K.: Ok to sem možná trochu přehnal. Ono obecně dneska je těžký někoho někam zařadit. Tak budiž. Někdy mám z tebe takový pocit, že se cítíš jako "lepší" člověk dle ideálů Karla Marxe a tak podobně. Samozřejmě nemusí to být pravda. Občanská společnost která funguje zdravě v mezích zákonů by se jimi měla řídit. Empatie a ohleduplnost je sice hezká věc, ale ne univerzálně. A tady šlo o situaci kdy prostě někdo využil službu. Dobré by si bylo vyhledat co se skrývá na wiki pod tímto slovem. Můžu si samozřejmě jako soukromník určovat vlastní pravidla.... Když se do nich jako zákazník vejdu nemá mě kdo co nadávat, šklebit se a tak dále. To je celý.

Pivo je v mém případě opravdu jen jako dekorace. Každopádně nebojím se, že kdybychom se vyhnuli politickým otázkám a geopolitickým tématům, že by na poklidné dopití čehokoliv nedošlo. V reálu si rád poslechnu každého, když vidím, že to má hlavu a patu. Přestože třeba nesouhlasím.
-
Komentář upraven 22. 4. 2020, 21:50:29

beastar
22. dubna 2020, 21:59
2

Matěj: Ono obecně vůbec argumentovat wiki chce trochu odvahu. O tom že jakoby dáváš najevo protějšku v debatě, že o tom nic neví asi nemá cenu mluvit. Použil sem nějaký výraz a škatulku takže vím co znamená. Nicméně takový věci bych neřešil ani v reálu natož tady na netu. Dále bych to nerozváděl. Snad jen že jisté ideály jsou vždycky velmi blízko méně schopným lidem. Z těch se potom rekrutují ti "kokoti" na těch cestách, co perfektně znají ty zákony že. Jsou to ti samí co silničnímu zákonu říkají ještě 2020 výhláška a tak dále. Jelikož nejsme zaplať pán bůh na Novinkách. Tak jen v dobrym,)

krab
22. dubna 2020, 22:02
3

Tentokrát jsi to Matěji vlastně napsal i za mě, když jsem se tou debatou prolouskal ...
Lidi neblbněte, je debilní doba, jsme asi podrážděnější na leccos, ale chce to toleranci. Vždycky, když vidím tyhle černobílý pohledy na cokoli, potřebu někoho nutně "vychovávat" je mi z toho blbě. Protože fakt si važme toho, že tu nejsme okleštěni v pravidlech jako někde ve Švýcarsku ...

Ha
Habakukk
23. dubna 2020, 06:20
4

J.K. přečetl jsem komplet tvoje myšlenky a připadají my totálně mimo. Sice pliveš na offroad, ale vlastně nevíš jak to chodí. Ano tvá hlavní myšlenka LC do Čr je k ničemu. Ano máš pravdu auto za 1,3 mega je totálně zbytečné, ale to auto si koupí bohatá firma nebo cestovatel. Tedy v Čr většinu času bude stát nebo se pohybovat po silnici pak se majitel sebere a pojede kam chce. Pokud se podíváš do lesa co se tam pohybuje za techniku tak jsou to za a) staré vraky na dojetí b) fasované SUV státních podniků c) malé offroady srnomrdů.
Náš právní řád funguje na tom co není zakázáno je povoleno tak moc nerozumím snahám o autocenzuru vlastního chování tak abych se zavděčit všem a byl hyperkorektní. Do toho vyleze Greta začne všechny urážet a místo toho aby ji poslali do patřičných míst tak ji sami tleskají a děkuji ta urážku.

J.K.
23. dubna 2020, 09:43
-4

Habakukk: Ve svých textech se vždy snažím o co největší pochopitelnost. Použít, co nejlépe jazyk, aby má slova nebyla pochopena jinak, než byla myšlena. A to i za cenu nechtěného dojmu jakési intelektuálnosti, jak kritizuje Beastar. Ale pak přijdeš ty se svým příspěvkem a já zjistím, že jsem byl zcela neúspěšný a děsím se, kolik takových, co si v textu stejně najdou jen to, co chtějí najít, po světě chodí.

Tak jen na vysvětlenou:
1) Nikde netvrdím, že offroad typu Land Cruiser je v ČR k ničemu. Naopak píšu, že je skvělý na práci a do míst, která v zimě silničáři udržují málo nebo vůbec. A také to, že skutečný milovník přírody si ultimativní offroad nekupuje, protože jeho používání způsobem, k jakému je určen, mu tu přírodu znemožňuje poznávat a vychutnávat. Nakonec musíš vystoupit a projít místem pěšky, abys ji mohl poznat. Ani to kolo není úplně vhodné. To tady ale nepíšu nic převratného. Zálesák, což já nejsem, ti řekne, že k poznání místa, na něm musíš dokonce sám přespat.

2) O ceně se vůbec nezmiňuji. I kdyby stál nový LC 500 tis., na mém názoru by se nic nezměnilo.

3) Společnost je založena na morálce. Stát je založen na zákonech. Někdo nekrade, protože je to nemorální, někdo proto, že by ho zavřeli. Uvědomuji si, že si ten rozdíl neuvědomuješ, ale já tu nejsem pro to, abych nahrazoval, co dle mého tvé rodiče hrubě zanedbali.

4) Tu Grétu jsi vyhrabal kde a proč? Abys svůj příspěvek na závěr dokonale shodil? Něco o komunistech nebo Kalouskovi bys tam neměl? K mým textům by to bylo asi stejně relevantní.

Ha
Habakukk
23. dubna 2020, 10:03
2

1. Ne to auto je na práci zbytečně luxusní tedy práci odvede i Hilux o 500t kč levněji.
2. Cena jako u všeho je na prvním místě proto je potřeba je mít na paměti.
3. Ne společnost je založena na zákonech na kterých funguje. Morálka je individuální pohled na jakýkoliv problém. Co je pro někoho morální pro jiného už je za hranou. Tedy těžko přenositelná norma. No a o mé výchově nevíš absolutně nic tedy hodnocení si nech pro sebe.
4. Gréta je krasný důkaz toho jak funguje společnost. Spoutáme se jakousi morálkou hyperkorektoností a zapomínáme na selský rozum.

J.K.
23. dubna 2020, 14:29
-4

1) Neshledávám na Land Cruiseru nic luxusního. Luxusní je Range Rover. Samozřejmě je to věc názoru. Pro někoho je luxusní i Octavia. Když odhlédnu od toho, že Hilux je úplně jiné auto, tudíž srovnávat je není na místě. Hilux se prodává od 847 tis. LandCruiser od 1 049 900 CZK. Je to o 250 tis! Půl mega se ti ale hodilo víc co?

2) Cena u mě u všeho rozhodně na prvním místě není. Cenu jsem nezmiňoval a proto skutečně nechápu, proč jsi ji v souvislosti se mnou vytáhl.

3) Morálka rozhodně není nějaký individuální pohled na problém! Používá se ve dvojím významu:
V popisném významu je to pojem pro to, čím se členové určité společnosti nebo skupiny opravdu řídí, co jejich společnost vyžaduje a co naopak odmítá. V normativním významu znamená to, co je z vnitřního přesvědčení správné nebo naopak nepřípustné, případně i soubor principů, podle nichž se má lidské jednání a rozhodování hodnotit.

Přečti si prosím něco třeba od Masaryka, ať máš alespoň malinko ponětí o tom, na čem je naše společnost a náš stát založen. Mohu doporučit například Hovory s T. G. Masarykem od Karla Čapka. Ať takhle hloupě neplácáš, že je společnost založena na zákonech. Není.

4) Aha. Už tu nemáme jen Grétu, ale i nic neříkající bláboly jako hyperkorektnost a selský rozum, pod kterými si každý představuje, naprosto co chce. Ať už demokrat, fašista nebo komunista. Prostě jen plácáš prázdnou slámu. A přitom tvé příspěvky o autech mi smysl vždy dávaly.
-
Komentář upraven 24. 4. 2020, 19:29:42

krab
23. dubna 2020, 17:19
8

Mě do toho vlastně prdlajs je, ale já si myslim J.K., že prostě zbytečně machruješ takovou tou rádoby chytrou argumentací. Svého času na tohle byl mistr Vojta Dobeš... Mě je to třeba naprosto jasný proč se tu najednou vytasilo s tou Grétou. Je to takovej symbol... Jak to říct, příklad změn v naší společnosti. Ty kluky nahoře úplně chápu.

Pod pojmem selský rozum si představ společnost lidí, kteří žijí nekonfliktně, tolerují svoje zájmy, zájmy, koníčky a radosti. Nepřijímají za fakt, že existuje něco jako "vyšší moc", který by měli své životy přizpůsobovat. Je pro ně svoboda a rodina základ všeho.

Nemyslim si, že jsi o moc mladší než já , já jsem ročník 81, ale taky vidím určitý změny, který se mi nelíbí. Netolerance lidí mezi sebou stoupá. Rozkol mezi různými politickými názory taky stoupá. Greta je takovej symbol nebezpečí. Symbol toho, že najednou většinová společnost může tupě následovat nějakou ostře vymezenou cestu někam, jedním směrem na základě nějaké hypotézy o vyšší moci. A to je strašně nebezpečná věc.

Víc lidí dnes, než třeba před 10, 20 lety netoleruje drobný odchylky od pravidel. Napadá úplně zbytečně člověka, jako tady v tom případě, že si jako šel umejt zasviněnej offroad na myčku. Co bude následovat příště? Mám se omlouvat za až se pojedu po práci projet sporťákem jen tak, bez cíle nebo třeba koupit pivko do 50km vzdálenýho minipivovaru? V některejch lidech tenhle typ zášti vážně v dnešní době je. A je to špatně ...

Takže já to chápu nějak tak... Ty jsi zapálenej ekolog, ale přemejšlej a uvědom si, že není správný tu vaši věc prosazovat silou, hnát to na krev, přes různé symboly typu Greta a vymyšlená čísla a mediální hrozby.

Já třeba přírodu a kohokoli kdo se o ni stará mám rád. Ekologii považuju za důležitou, ekolog může užitečně zafungovat jako přirozená brzda, vyzyvatel k diskuzi s tvrdým obchodníkem, zrovna jako dává smysl mít odboráře jako protiváhu k zaměstnavateli. Ale to důležitý je, že tihle nesmí mít uměle vydobytou moc a rozhodovat. Jsou jen jako doplněk k nějaké rozumné ekonomicko-společenské rovnováze. Nebo jak to vyjádřit ...

Prostě celá ta myšlenka je, že základ je tolerance a chránit svobodu. To znamená, když půjdeš s milou na procházku a vylítne na vás zpoza křoví banda čtyřkolkářů tak na ně nebudeš nadávat. Prostě oni si tráví čas, ty si trávíš čas. Jasně, když budou na poli likvidovat někomu úrodu je to blbě, ale když jsou na veřejný polní cestě je to pohoda... Prostě všichni asi zhruba víme kam je to relativně kosher si na crosce, čtyřkolce, offroadu zablbnout a kde už je to přes čáru. Akorát prostě ta netolerance způsobuje, že si lidi navzájem zbytečně dělají zle a sami sobě si zakazují radosti. Úplně stejně i na tý silnici ... za poslední roky mají třeba motorkáři takovou negativní konotaci u veřejnosti majitelé sportovních aut taky... a bulvární noviny to živí. Vždycky napíšou, že se naboural já nevím ten a ten v tom a tom "luxusním" autě.... to dají vždycky do titulku, aby to vzbudilo u obyčejných lidí schválně závist. A to jsou prostě věci, kvůli kterým ta naše západní společnost tak nějak nevzkvétá, ba naopak jde čím dál víc do prdele ... ( teda mohl jsem tomu dát pozitivnější závěr, no nic...)

sumy
23. dubna 2020, 18:49
2

Mateji, k tomu blbnutí v terénu. Je to opravdu o úrovni duševní "dospelosti" a možná i výchovy. Předloni se na me snažil udělat u obeda, mezitim co nam kovar delal taznou tyc na mrtvyho kratase, dojem jistý belorus, který zprostředkovává zazitkove jízdy po poloninanach a hned se jal mi ukazovat na telefonu videa kde a jak jezdí... chtělo se mi brečet. Naprostá neúcta, rorzyvani luk, takový to ruský "ať všichni vidi, ať to lítá" Upřímně, znám hodně, opravdu hodně lidí okolo téhle krabiček se zubatejma kolama a takový "hovadko" který by prasilo "za čarou" je vcelku výjimka a často bývá "exkomunikovano". Spíš to bývá kategorie lidí, kteří si to půjčili a chovají se jako malá děcka, když dostanou hračku.
S Krabem naprosto souhlasím. Do písmene, možná je to ta shoda "roku vyroby", možná jen podobně naladeni ;-)

beastar
23. dubna 2020, 19:38
2

Myslím že je to celý naprosto zbytečně dost off topic. Jasně souhlasím s tím, co psal Krab. Nevidím to přesně tak černě jak píše Matěj. Úcta jeden k druhému a soukromému vlastnictví je v ČR obecně trochu na nižší úrovni, než třeba ve Švýcarsku, nebo Německu. Je to dané vývojem občanské společnosti. Historicky jsme bohužel trochu burani. Mnohým se to nelíbí a pravdou je že většina z nás má předky tu v Německum tu v Polsku, tu frantíka, tu rakušáky, tu taliány. Takže jsme taková zajímavá směs lidí. Nakonec je to vidět i na těch příjmeních a něco jako vyloženě typický Čech neexistuje. Naopak si myslím, že Rusa poznáš na ulici na velkou vzdálenost spolehlivě. U nás pokud se jedná o nějaké excesy v přírodě, tak je to selhání jednotlivců. Podle mě to není ani v nějaké výchově, nebo politickém názoru on za tím může sedět přesvědčený komunista i rádoby pravicový konzervativec. Za tim koláčem toho offroadu. Tady má sumík pravdu v tom, že často se jako dobytek chovají lidé, co si to půjčí. To platí i pro sportovní auta.

Částečně tady u nás v některých rodinách a lidech přetrvává taková ta devadesátková zlodějsko podnikatelská povaha. Já mám PRACHY čumte a můžu všechno. Zase je to opravdu pár jednotlivců. Obecně si myslím, že se to dost zlepšuje. Jak služby tak ohleduplnost lidí (nakonec při těch stupidních opatřeních teď to vidíme) tak i celkově nějaká morálka. To že zákony tvoří idioti dlouhá léta k ničemu a dají se ohýbat to je na jinou debatu.
---------------
Vzpomněl jsem si na historku kdy sem poklidně s přítelkyní šel po cestě mezi poly. Nic jsme nedělali jen jsme šli. Dva psi u nás nikoho neohrožovali. Asi tak 500 metrů od nás byl člověk na nějakém traktoru v těch polích. Vůbec nikdo mu nic nedělal. Najednou vidím jak se blíží k nám. Tak si říkám hmm asi jede domů tak chce na tu cestu. Najednou je u nás. Zhruba v místě kde asi 850 metru od těch polností byla nějaká dráha pro krosový motorky a někdo tam jezdil. A podotýkám že ten maník přijel tím traktorem prostě na štorc přes pole. Koukám na něj že u nás staví a něco pyskuje. Tak mě trochu rozladil. Z toho co nadával sem pochopil že prý jako mu pes vběhl na JEHO POLE.... Tak mu říkám to o tom jak přijel tím traktorem a že jako do toho pole asi není rozdíl jestli vleze srna nebo 40kg pes... kanec atd. A on se začal rozčilovat, že mu lezu na pozemky a ničím mu to tam a já nevím co. Skončilo to tak, že sem ho z toho traktoru sundal, skopal sem ho tam do hranatý koule. Nebejt tam přítelkyně, tak dneska sedim. Předesílám že je to deset let zpět. A pak z toho vylezlo, že PAN VELKosedlák si stejně ty pozemky jenom pronajímá. A sundal sem ho proto, že začal sprostě nadávat a vyhrožovat že si dojede pro flintu a zastřelí mi psa a já nevím co. Dostal tak naloženo, že na to do smrti nezapomene a klidně tady napíšu, že bych ho tam dorazil nebýt toho, že asi bůh ho ochránil. Celý problém naprosto pro nic za nic..... Lidi prostě blbnou.

Kdyby slušně dojel a řekl hale tady jsou moje pole jako cesta je vlastně taky moje ale ok jděte si po ní támhle do lesa. Jen si nepřeji aby jste lezli do pole. Tak mu řeknu ok jasný mi jenom procházíme. V lidech tady je závist a zlo. A nakonec napíšu to největší bohužel pravdivý klišé ... V Německu, Švýcarsku ani v té "necivilizované" Itálii se mi tohle NIKDY nestalo. Takový člověk je bohužel obraz společnosti. Já sem udělal chybu že sem se nechal vyprovokovat, ale držel mě za bundu a fakt už si dost koledoval.
-
Komentář upraven 23. 4. 2020, 19:39:42

J.K.
24. dubna 2020, 10:25
-2

Krab: Přiznám se, že mě na jednu stranu baví sledovat, jak si kde kdo do mé osoby projektuje své představy a pak svou zášť nad tím, co si představil, vyjádří negativním hodnocením u příspěvku. Na druhou stranu mě vlastně sere, že takhle prvoplánově uvažujeme. Co má má kritika týpka, co se tady chlubil tím, jak jeho žena vyzrála nad obsluhou automyčky společného s ekologií? A co s nějakou Grétou? Pokud jsem něco kritizoval, tak takové to čecháčkovské vychcánkovství, protože co fakt nemám rád je, když se takovým chováním někdo pak dokonce i veřejně chlubí za podpory jemu podobných. Ano, nakonec to nebylo tak horké, jak Sumy později vysvětlil, takže se omlouvám, že si to odnesl za všechny offroaďáky, kteří se tak v myčkách někdy zachovali.

Ne, není správné najet do myčky s totálně zabláceným autem. Ta myčka na to není stavěná, ničí se tím a dalšímu, co do ní najede, pravděpodobně poškrábe lak víc než jindy, protože takový bordel v těch kartáčích vždy trochu zůstane. A že na to pak nějaký pro očividně většinu tady podřadný týpek musí vzít lopatu a čistící prostředky, nemusím zmiňovat. To je ale v tom lepším případě. V tom horším to udělá obsluha od pokladny, takže se příště nedivte, když budete na zaplacení čekat, protože je tam jen jeden člověk za pokladnou, nebo že je myčka z technických důvodů zavřená. To se na to obsluha benzínky vykašlala úplně a objednala si údržbu, která ale přijede až druhý den. Vážně to tady musím rozepisovat, aby každému došlo, že to, že někdo sobecky jezdí do automyčky s totálně zabláceným autem, je pro každého jiného špatně?

J.K.
24. dubna 2020, 10:28
-3

Krab2: Píšete tady o hyperkorektnosti. Co je hyperkorektnost pro mě? Přesně to, že na ten Sumyho příspěvek nikdo nezareagoval, přestože to, jak situaci nejprve popsal, bylo přes čáru lidské slušnosti a ohleduplnosti, kterou tady tak vzýváš, Krabe. Jo, to se tady na Autíčkáři nedělá někoho přímo kritizovat. Stejně jako psát něco špatného o Miatách nebo dobrého o elektromobilech. To musíš v rukavičkách, protože jinak si v diskuzi vyslechneš a dostaneš hromadu negativního hodnocení.

Vzpomínám na Juniora, jak se zde chlubil tím, jak do někoho úmyslně nacouval koulí. Setkal se tady na tom nekorektním prostoru Autíčkáře s nějakou ostrou kritikou? Ne, všichni byli hyperkorektně zticha. A při tom co je sakra větší svinstvo pro autíčkáře, než když mu nějakej pičus úmyslně nabourá auto?

Ha
Habakukk
24. dubna 2020, 11:09
4

Ty auto myčky konstruuješ nebo prodáváš? Jezdím na myčku s kde čím od aut po kolo jediné co je tam většinou zakázané je mytí motorů. Tedy nevidím jediný problém tam dojet se špinavým offroadem. Ano podle tvé morálky bych tam jezdit neměl, protože to ničím ostatním, ale ta myčka je na to stavěná a provozovatel rád dostane zaplaceno za použití jeho služby.
Na jedné Wapce když jsem čistil totálně špinavé auto došel správce a požádal mě abych pak bahno spláchl do kanálku. Řekl to jako člověk tak jsem to provedl ono je to hlavně o lidech.
Stále tady někoho hodnotíš jak jsi zklamán z toho či onoho názoru no, ale tady to celkem nikoho nezajímá věř tomu, že dnes budu usínat stejně klidně s vědomím, že plácám prázdnou slámu.

J.K.
24. dubna 2020, 11:18
-3

Krab3: I s tím selským rozumem by se dalo úspěšně polemizovat. „Dodnes jsme řešili pouze lokální ekologické problémy (třídění odpadu, emise ve městech, eroze půdy v krajině atd.) a stačilo to. Bude to proto stačit i dál.“ Tohle je úsudek selského rozumu o ochraně planety. Úsudek armády vědců založený na měření s výpočty superpočítačů je ale zcela opačný. Pozorování změn ve světě jejich závěry potvrzují. Vlastní zkušenost je zde absolutně nepoužitelná, protože jsme se s podobným oteplováním nikdy nesetkali. To ale „sedlákovi“ nejde nikdy vysvětlit a bude dál osévat to vyschlé pole, dokud to jen půjde, protože to tak dělal vždy. Já ale stále věřím, že ty nejsi ten sedlák.

Jednou pro vždy: Ten, kdo vytáhne Grétu, je pro mě blb, co naletěl. Naletěl desinformačním médiím, které se ho skrz ní snaží poštvat proti nepoštvaným. Gréta neříká nic jiného než ta armáda vědců zmíněná výše. Je to jen hvězdička, kterou si mediální prostor vytvořil k větší čtenosti. Trapný clickbajt, který stále zabírá. Řeknu ti tajemství: Nikdy jsem nikoho z ekologických neziskovek, strany zelených ani jiných aktivistů neslyšel mluvit o Grétě a to těch lidí pár znám. Ale slyšel jsem o ní mluvit hromadu vystrašených konzervativně smýšlejících kámošů a rodinných příslušníků. Už se na ni vykašli, Krabe. Bude ti líp. Já o Grétě nečetl nic už hodně dlouho. Naposledy něco o lodi a to jsem nedočetl. Byly to nedůležité blbosti. Svět dál řídí kapitál a nic se na tom nemění. Můžeš usínat klidně. (Na rozdíl ode mě.)

krab
24. dubna 2020, 11:21
2

Dobře, když to bereš takto, tak s tebou J.K. v zásadě souhlasím v tom, že třeba komentáře tu a tam je se zdviženým obočím taktně přejdu v tichosti aniž bych měl potřebu na to reagovat ... jestli Junior do někoho bourá úmyslně tažným, je to pochopitelně prasárna a ve výsledku Beastarova bitka se zemědělcem vlastně taky :-D Dá se to vyřešit pochopitelně daleko líp. Mimochodem taky už se mi to párkrát stalo, že na mě řval nějakej takovej strejc od traktoru, že mu jezdim na kole přes pole a takový ... přitom vždycky když už tak jedu po kraji a v koleji vyjetý od traktoru, takže úrodu neničim. A já jsem klidná povaha, takže jsme si to snadno vysvětlili a ten člověk zkrotnul. A takovejch situací se stane občas víc. Jde o to umět právě tolerovat a nehrotit konflikt kvůli píčovině. A oboustraně.

A to není hyperkorektnost. Hyperkoreknost je (nebo jak já si jí představuju) takový to doslovný dodržování pravidel do puntíku. Tak z toho podle mě jsi tu trochu vyvolal vášně. Tím nechci říct, že by mi ale některý komentáře od Juniora a Beastara přišli jako k nějakýmu velebení. S tím, že zase na druhou stranu tuším, že Beastar už je na druhou stranu velkej kluk, tak ví a taky občas rád přehání... :)

Ha
Habakukk
24. dubna 2020, 11:33
1

Tak především toto je diskuze kde si každý může plácat absolutně co chce, ať je to postaveno na pravdě či vymyšlený příběh. Nikdo není povinen cokoliv komentovat. Čas tady strávený je dobrovolný a pokud Junior někoho naboural je to trestný čin nebo přestupek tedy porušení zákona. Opět Beastar pokud se s někým porval mohla protistrana podat trestní oznámení tedy a řešit to. To je tak vše.

krab
24. dubna 2020, 11:33
0

J.K. to o Grétě : Taky doufám, že nejsem takovej tupoun, abych měl dojem, že Greta "za to může" , je to symbol a někdo ho pomohl vytvořit a marketingově zafungoval na určitý skupiny. Vzbudil odpor u konzervativněji smýšlejících a nadšení u aktivistů.

Já se na svět dívám jinak. Nic není tak černý jak určitá (až fanaticky ) uvažující skupina říká. Vezměte si aktuální situaci s tím koravirem. To je ve skutečnosti náhodou docela zajímavý pokus a úkaz toho jak by to asi vypadalo, když bychom nechali ty nejvíc zelené aktivisty řídit politiku a ekonomiku. Dopadlo by to katastrofou. Nyní svět chvíli poslechl lékaře, epidemiology, ale velice rychle se zjistilo, že pokud bychom takhle pokračovali další rok, dva, tři, tak nás sice nedostane ten virus, ale umřeme hlady anebo se díky vznikající bídě pomlátíme navzájem. Proto mám rád přístup "selského rozumu" a kroutím hlavou nad jakýmikoli nápady typu "Green deal" . A mám pocit, že ti co takové drastické věci prosazují jsou opravdu trošku hloupí a nevidí věci v širších souvislostech. Modrá planeta tu bude i po nás. To, že se v bohatších částech zeměkoule budeme chovat lokálně ohleduplně k přírodě a nebudeme dramaticky plýtvat naprosto stačí ... si myslím teda

J.K.
24. dubna 2020, 11:35
-1

Habakkuk: Pokud jde o obecná témata, tak ano. To plácáš.

To klidné usínání ti přeju.

Ha
Habakukk
24. dubna 2020, 11:42
2

Nebo já plácám v jakýchkoliv tématech a je fajn, že mě to v práci žerou a dávaj mě za to véplatu asi jsou také hloupí.

beastar
24. dubna 2020, 12:13
3

J.K.: Přiznám se že už jsem tvoje dvě poslední reakce nečetl mám důležitější a zábavnější věci na práci. Než se tady dohadovat. S kýmkoliv. Navíc ještě u nás dvou snad kromě některých aut je nulová šance se na něčem shodnout. Jenom příběh rvačka s tím idiotem... Bylo to pro ilustraci jak a proč vznikají konflikty i v reálném světě. V té skvěle fungující "morální" společnosti. Jinak protistrana samozřejmě trestní oznámení podala a vše probíhalo dál dle práva. Spravedlnost je prý slepá,)

Řekl bych že si vysloužíš to, co svého času "evlo". A to sice že tady na tebe nebude nikdo reagovat. Asi ti to nevadí což chápu. Jen že to tak dopadne. Za mě můžu říct, že se do takové skupiny zdejších uživatelů začínáš dostávat. Málo kdy píšeš něco k věci (auta) a většinou celou debatu tlačíš někam tam, kde se cítíš silný. V pohodě. Tady na to akorát není podle mě vhodné místo. Po pravdě třeba mě celá Gréta a nějaká ekologie u prdele. To si myslím ale víš. Stejně tak bych řekl, že mám hromadu praktických zkušeností s lidmi. Je to většinou zákeřná, neslušná pakáž. Každopádně názor z internetové diskuse si na nikoho nedělám ani na tebe ne. Jsou to samozřejmě vždy jen domněnky a projekce o kterých píšeš. Pokud máš tolik rozumu jak se tady snažíš prezentovat. A si tak chytrý jak se tady snažíš dokládat stylem komunikace a tak podobně. Tuto debatu ukončíš a půjdeš taky raději dělat něco užitečnějšího. Třeba budovat socialismus, nebo chránit žáby...

Krab: Jo ono když se některý věci napíšou vypadá to jako hrozně akční. Je jasný že ve skutečnosti to trvalo třeba 5 až 8 minut. Trocha řvaní agrese asi jako takový ty strkanice před klubem':) Z kterých pak je v dalším vyprávění bitka 50 lidí, kde samozřejmě každej byl v právu a rval se jako lev... Duševně zdravý člověk který celý život nesedí doma nad knihama, nebo wiki tohle zná. Tak i z mé nadsazené historky si udělá názor a jde dál... netřeba komentovat. Já tady taky některý věci přecházím přestože mě třeba ty kecy nesedí. Tak přiznejme si že třeba v práci když tě sere šéf.... kecama tak taky něco taktně přejdeš. Nejdeš za kolegyní a neřekneš jí hale Hanko v téhlé sukni máš velkou prdel jak stodolu.... Prostě některý věci přejdeš. Každopádně jak píšu nahoře tyhle debaty jsou úplně zbytečný. Realita je taková, že kdybychom seděli u stolu buď by jsme se v pohodě rozešli (dost pravděpodobně) A nebo by to třeba nedopadlo každopádně samozřejmě platí i pro mě. Fyzický konflikt až jako poslední možnost. Navíc stárnu a věci, co mě rozčíli kdysi mě dneska vůbec nezajímají jak na silnici, tak v životě, tak tady v nějaký diskusi. Kam sice chodím rád, ale je mi vcelku jedno co si o mě myslí třeba J.K. Protože mě nikdo nic nikdy zadarmo nedal (a už vůbec nee tenhle socialisticky vedený stát) Všechno sem si musel vydřít sám a proto mám nárok se mít dobře. Čili žádnej tupec (teď nemyslím nikoho konkrétně) mi nebude říkat, co je správný a co je špatný.
-
Komentář upraven 24. 4. 2020, 12:22:55

Ha
Habakukk
24. dubna 2020, 12:23
3

Bež rači budovat ten socializmus. Žáby už mají odšukáno tak nikam neposkakují a plůtky už mají uklizené.

J.K.
24. dubna 2020, 14:53
0

Beastar: Je úplně OK, že sis mé poslední příspěvky nepřečetl. Byly určeny Krabovi a nic jsem tam o tobě nepsal. Příběh rvačka s idiotem mě nezaujal, protože z vlastní zkušenosti vím, že se takové situace těžko popisují, zvnějšku chápou a jako zkušenost jsou nepřenositelné. Jak ty jistě také víš, často ani sám aktér neví, jak a proč k tomu vlastně došlo. Jako nějaký vzor chování, který by byl hodný následování mladíky, kteří to tu po tobě čtou, jsi to neprezentoval, tak nemám problém ani já - velký levicový mravokárce ;-)

Je zajímavé, jak v tobě diskuze zanechala dojem toho, že jsem já vedl diskuzi do míst kde jsem silný, přestože jsem se neustále snažil od Gréty, ochrany planety a sociologie vrátit k tématům offroady vs. myčka a příroda vs. krosskaři a čtyřkolkáři, které jsem kritizoval. I ty mi téměř v každém příspěvku předhazuješ komunisty, ekologii a neúspěšný lidi :-D Mým úkolem jako menšiny tady mezi pravicovými konzervativci není tyhle narážky stále přecházet. Zvlášť když rozhodně nejsem neúspěšný, nejsem komunista a nejsem vášnivý ekolog. (Jen peníze nejsou středem mého světa, ostatní lidé mi nejsou u zadku a příroda a planeta taky ne.)

Ale s tou vznikající nenávistí vůči mě máš asi pravdu, ale paradoxně víc vypovídá o komunitě tady než o mě, jako o nějakém vnějším prvku. Pokud chceš poznat nějakou komunitu, vložit do ní nějaký cizí prvek je jednou z metod poznávání. Dnes jsem asi nějakého místního patriota namíchl natolik, že si prošel všechny mé komentáře v profilu a bez ohledu na obsah každý označil negativním hodnocením :-D Snad se jeho xenofobní zášť trochu uhasila...

briza
24. dubna 2020, 15:43
6

Copak offroad v myčce, ale jmelí, všimli jste si, co se letos urodilo jmelí?

sumy
25. dubna 2020, 09:40
0

Jo, taky jsem na to koukal. A to je přesně to o čem jsem psal, jak bývají kokoti exkomunikovani. Rozjezdit místo, kde je vysloveně zakázáno jezdit a pak zprasit mycí box, kde tak jako byl dotaz mé paní "propustkou" do mycky" je/bylo zde propustkou dohoda o uklízení boxů po mytí. Což je třeba v samoobslužných boxech pro offaře naprostá samozřejmost. Nevím, podle J.K. se měla žena nejen zeptat, zda si může auto umyt(což je pro mne ta dohoda která plně legitimizuje umyti), ale jestli by ji nepujcili i lopatu?
Jinak naposledy žádám J.K. aby si ani mě, ani mou paní nebral do huby. Nejdřív urážka, pak vycouvani s "jakoze omluvou" ale s takovým tím pripsranym "stejně mám pravdu ja" a pak znovu navazeni se.
A vůbec by bylo asi nejlepší toto vlákno ukončit. Mám pocit, že 99% čtenářů pochopilo a teď už tu je naprosto zbytečna diskuze zivena jedním trolem.

J.K.
25. dubna 2020, 13:50
-3

Sakra, Vy musíte mít teda vážně velkej vnitřní problém. To si pište někam do profilu, že každý musí kolem našlapovat po špičkách, Vaše Veličenstvo. Tak, ať to máme za sebou: Sumy, Sumy, Sumy. Sumyho žena, Sumyho žena, Sumyho žena.

Sám víte, že celý problém nastal, když jste tak situaci napoprvé vůbec nepopsal, tak proč tohle neustálé rozmazávání. Příhodu své ženy jste popsal způsobem, kterým jste jí sám zařadil mezi kokoty, na jaké odkazuje Matěj. A proto byla má reakce taková, jaká byla. Ono ale napsat do příspěvku, že vaše žena slušně ukázala vůz a zeptala se, zda si ho může umýt, a až pak si auto v myčce umyla, jak to dělá každý slušný offroaďák, ztratilo by to tu machregopointu.

Otázka závěrem: Jaký dojem Vaše žena v oné myčce o offroaďácích tedy zanechala?
-
Komentář upraven 25. 4. 2020, 13:54:10

Ronoath
21. dubna 2020, 13:15
2

Ty fotky špinavého teréňáku v centru města vypadají tak nějak... devadesátkově. Super článek!

reagovat
Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 13:25
0

Ty pěkné fotky z lesa totiž fotil Radek a to městské jsem cvaknul rychle na mobil a pak se to snažil šavlema alespoň trochu zachránit.

beastar
21. dubna 2020, 13:50
0

Fakt že jo má to svoje kouzlo jak je ta Praga prázdná. Radek fotí už teďka svůj standart takže dobrý. A na mobil?... Hale teď sem nedávno taky fotil po dlouhý době. Jako dobrý no 20 filtrů, hodina photoshop, třikrát pozměnit rozměry a hotovej Šibík.
-
Komentář upraven 21. 4. 2020, 13:50:28

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 13:55
0

Já teda učiním asi neprofesionální přiznání, ale všechny moje testy, kde není fotograf Radek, nebo Jeník, jsou focené na vcelku obyčejný mobil za čtyřmístnou sumu. Dneska už z telefonů lezou fakt hezké fotky a když si to web přechroupe na svoje rozlišení, tak se ty rozdíly dost stírají. U Radka to myslím je mnohem víc "v oku", než v technice.
-
Komentář upraven 21. 4. 2020, 13:55:40

beastar
21. dubna 2020, 14:24
0

Radek se dost vypracoval za tu dobu, co sem fotí. Máš asi pravdu že má vcelku talent. Jasně že jde fotit na mobil. I ta největší levná hujda má dobré rozlišení a spoustu funkcí. Ono je to hodně o tom oku a mít cit pro prostředí. Já jsem spíš kolikrát línej to stylizovat. A na momentky nemám prostě talent. Můžu tam mít auto za x mega u zámku ve zlatě a stejně mi to vyjde děsně kolikrát. Proto už se do větších akcí nepouštím. Snažím se to fotit v co nejobyčejnějším terénu a situaci.... A jednou ze 100 se to i povede...

J.K.
21. dubna 2020, 14:08
-6

Auto pro milovníky přírody, co nejsou milovníci přírody. Auto pro cestování necivilizovanou krajinou, které do té naší logicky nepatří. Super auto na práci.

reagovat
krab
21. dubna 2020, 14:23
1

Tohle je fakt pěkný, i článek i auto. To je přesně takovej druh auta, který můžeš koupit jednou v životě a mít ho na furt.
I cena se mi zdá na poměry kategorie docela fajn. Nový Defender bude si myslím nepochybně dražší.

reagovat
Ha
Habakukk
21. dubna 2020, 14:53
0

Nový Defender škoda mluvit. Ten začíná někde na 1,7 a rozumně vybavené kusy tak 2,1 mega. Tady bych řekl, že je nejblíž asi Wrangler jak pojetím tak cenou.

Csaba
21. dubna 2020, 19:36
1

Z článku jako takového mě nepřekvapilo nic, je napsaný "od srdce", upřímně a čtivě, o to víc jsem se divil když jsem zjistil že pod kapotou není turbodiesel...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem