načítám data...

Autíčkář se ptá: Máte svou autíčkářskou partu?

Říká se, že nejlepší je sdílená radost, a stejně tak je dobré, když se vám při nějakém neúspěchu má kdo vysmát. Kdo má takové přátele, nepotřebuje nepřátele. A co vy?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Máte svou autíčkářskou partu?

Člověk je tvor společenský a až na výjimky je nerad sám. A už odedávna tvoří tlupy. Tlupy knihomolů, hráčů dračího doupěte a mnoha dalších. Stejně tak se tvoří i tlupy milovníků automobilů. Mohou být specifické výběrem aut, či přístupem k nim. Mohou se vznikat okolo uctívaných předmětů jako je sloupový zvedák či dobře vybavená dílna. Anebo jen okolo parkovišť, kde uhrovití mladíci vzpomínají na to, jaké to bylo v devadesátých letech v Japonsku. To všechno se může navzájem prolínat a díky tomu tady máme tu správnou diverzitu, kdy můžeme na německém autě obdivovat nálepky s japonskými klikyháky. To je ta doba internetová, kdy je celý svět na vaší dlani.

Možná i díky tomu, jak se technologie rozjely, mohou často různé skupiny majitelů a nadšenců působit jako špatné party. Ale možná je to jen tím, že ti nejhlasitější lidé nemusejí být zrovna nejostřejší tužkou v penálu.

V případě prvním, u skupin s oblibou jedné značky, si vždycky vzpomenu na Alfisty. Zaprvé začínají na A, takže to máme hezky abecedně v pořádku. No a zadruhé mi vždy potvrdili to, co se o Alfách říká. Všichni se totiž znají navzájem přes servisáky, často autoelektrikáře. A taky, pokaždé když řeknete, že nejlepší motor v Alfě je 3.2 v Breře, vyhlásí vám džihád. On je totiž od General Motors, potažmo od Holdenu. A není nejlepší. Ale to odbočuji… Abych nebyl zlý jen na ně, podíváme se i na další. Milovníci BMW by mohli vydat na samostatný článek ‚Co všechno jsem se dozvěděl na BMW klubu‘, ovšem stejně tak i Hondaři. (Ale opovažte se přede mnou hanit majitele Civiců. O tom, jak jsem na něj zvýšeným hlasem udeřil ‚Cos tom řekl o mojí matce?!‘ by mohl Krab vyprávět.) Vlastně, když nad tím tak uvažuju, většina skupin, většinou facebookových, které mají v názvu ‚Značka¨- klub, je dosti rakovinotvorná. A v tomhle případě posíláme i speciální pozdravy do Fanklubu MX-5, plné vtipů o lodích (čti MX-5 NC), jednorožcích (ano, ideálně plyšových) a samozřejmě také homosexuálech (což je na ústupu oproti jednorožcům) či skupiny Ameriky CZ/SK, kde vám řada povolaných vysvětlí, že když to nemá V8, tak to není amerika a správná amerika má být i daily, zatímco si radostně drandí v nějaké plečce v naftě nebo z mountfieldu a jen v tom lepším případě má snahu si to zdůvodnit tím, že zrovna ono auto je nejlepší pro jeho účely a co je víc. (Ano, vy víte koho myslím.)

Jejdanánky, to se nám to tady trochu zvrhlo v hejt. Teď už budu hodný. Fakt. (A případný další urputný hejt si pro zájemce schovám na jindy. Přihlaste se v komentářích:)

Je hezké, když se setkají lidé, kteří mají podobný přístup k autům. Ať je to cabrio klub, kde jen lidé prostě rádi jezdí na výlety, nebo nějaká jiná smečka lidí, kteří občas vyrazí na nějaké to okreskové násilí. Nebo na okruh. Nebo tak nějak. A než bych tady do toho zabředával, raději vám povím něco málo o skupinách, v kterých jsem byl zapleten.

Moji první ‚partou‘ byli lidé okolo amerik. Ještě na střední škole mě můj kamarád Pepa (ten, co dělá ty hezké fotky) vytáhl na sraz amerik. A bylo. Připojil jsem se do dění na jednom fóru, jezdil na srazy, zakoupil sobě americký sedan a účastnil se dál a dál. Přineslo mi to mnoho přátel a dobrých kontaktů, občas jsme se scházeli, jeli se někam projet a v úzkém kruhu lidí si i vypomáhali s opravami. I když je pravda, že tou dobou jsem byl spíš tím, kdo jen tak přihlížel. Pak jsem ale Lincolna prodal, a tak trochu z dění vypadl. Je pravda, že mnoho přátel z té doby mi zůstalo dodnes. Jen už to není úplně stejné a čas od času si vzpomenu, jak hezká to byla doba. Nejspíš si to idealizuju, ale je to jeden z důvodů, proč bych nějaký ten americký sedan zase chtěl.

Když jsem si koupil MX-5, tak jsem se logicky přesunul jinam. Ale že bych zrovna hltal vše o MX-5 a byl kamarád s každým, kdo ji má, to nemohu říct. Nicméně kolem MX-5 se v mém dosahu utvořila malá komunita, v rámci které teď komunikujeme a vymýšlíme nějaké kraviny relativně často. Pravda, primárně to nejspíš není jen kolem onoho roadsteru, ale spíš kolem parkovacích prostor, které můžeme sdílet a kde se dějí věci děje nějaký drobný servis. Je ale neoddiskutovatelným faktem, že je v ‚naší‘ sbírce zhruba 7 roadsterů s mrkačkami. A jsem rád, že funguje. Naše skupinová konverzace je každodenním zdrojem zábavy, čas od času se potkáme a ukrátíme si čas prací nebo sledováním, jak pracuje někdo jiný. A když to vyjde, tak se i někam projedeme. Zároveň si navzájem umíme poradit a případným nezdarům se i správně vysmát. Inu, ideální.

A co vy? Máte nějakou svoji automobilovou partu, která z vašeho koníčku dělá trochu lepší zábavu? Nebo vás nějaká skupina štve? Diskuse je vaše!

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PanPetr
12. října 2020, 21:09
12

Sunday drive pana Kraba! Mix zajímavých aut a jejich majitelů, kteří se jednou za měsíc potkají, projedou, pokecají a mají i svojí WhatsApp skupinu, kde jsou na denní bázi v kontaktu. Super nápad Kraba, který skvěle funguje už skoro celou sezónu a bude fungovat i další roky. :-)

reagovat
PanPetr
12. října 2020, 21:10
7

;-)

Radek Chlud
12. října 2020, 21:44
1

Nemáme... chcete mě ? :(

reagovat
ToMyx
12. října 2020, 22:50
6

Krabův Sunday drive.
Směsice všech možných řidičských nebo jinak zajímavých aut a neméně zajímavých majitelů, kteří neváhají brát na výlety i další členy rodiny :-) Tady platí, že cesta je cíl.

Komunita kolem Nissanů.
Ať už můj servisman nebo ladič nebo další známí, kteří se motali nějakým způsobem kolem mého auta. Vždy to vedlo na trackday nebo na okresky nebo víkendovou akci mezi kopečkama. Rohlík na hubě, učení se jízdním technikám, předávání zkušeností se servisem a jednotlivými díly a hlavně chuť pomocí. Tohle můžu :-)
-
Komentář upraven 12. 10. 2020, 23:04:42

reagovat
krab
12. října 2020, 23:11
6

Dík, taky mě baví, že se to povedlo a budeme jezdit zase i příštím rokem... Anebo dáme i poslední jízdu před hibernací v listopadu, když vyjde počasí nějak trošku rozumně.

Jinak mě baví parta kolem veteránů, veteránské rojení v Lobči, to je nádherná akce vždycky a i komunita kolem klasických rallye. Snad už konečně zažijeme příští rok lepší než letošní a bude kde se scházet

ToMyx
12. října 2020, 23:29
2

Pokud bude alespoň sucho, I'm in. Každý výlet byl fajn, těším se co přinese následující rok.

Bulldog
13. října 2020, 17:31
0

Mily pane Krabe,
jestli berete za ridicsky zajimave auto i Lybru R5 s hydromenicem (bez ironie ;) :) tak se hlasim.
Moc rad bych se projel po Vasich vyhlasenych cestach. Potrebuju totiz zabavit malou 1,5 letou dceru, co ji strasne bavi jakakoli auta, hlavne kdyz jsou hlasita.. :)
SZ.

krab
13. října 2020, 17:42
0

To víš, že jo... máme ve skupině dokonce Kappu Coupe 20V Turbo, takže Lybra pětiválcová je tématicky moc vítaná. Lancie je Lancie....
Nevím jak to bude s další projížďkou jestli letos ještě něco dáme, ale něco možná vymyslíme. Přidám tě do té naší "povedené" skupinky a na ten listopad něco dáme, třeba byť by to byl jen sraz někde, kam by se eventuelně mohlo jít podívat. Teď je ale zase k vzteku ta situace u nás... Přitom v Itálii se pojede za týden a kus Mille Miglia... tam se snad už svět vrací tam kde by měl být

beastar
13. října 2020, 17:55
0

krab: V Itálii je svět v pohodě už od Července. Sice se dodržují taková ta běžná opatření která ale život omezují minimálně. Pracuje se na ekonomické obnově totálně ekonomicky vysáté země. Ono to u nás mohlo být podobně. Důvody proč to tak není tady rozepisovat nechci. Jinak koukám, že z těch tvých projížděk se stává docela pěkná akce pro "veřejnost". Dává to smysl a evidentně si dobrý organizátor. Ve finále je to lepší a originálnější projekt jak další "web", Jestli mi jako rozumíš... :)

krab
13. října 2020, 18:05
0

Koronakrizi radši rozebírat nebudem, ale zjevně na to máme stejnej nebo hodně podobnej názor... Jo, tyhle výletní akce se fakt daří a je to bezva. Je to amatérizmus, ale asi i proto kluci rádi jezdí, je to docela sranda, vždycky se někde poztrácíme a pak zase najdeme... A není to masovka, jede nás vždycky cca 10 aut, to je max. Ono se to ani ve víc lidech nedá moc ukočírovat v tomhle stylu.. A máme ve skupině i kluka co organizuje zase výlety autařů do Alp, takže ono se třeba i leccos dá propojit. U těch autařskejch projektů je to kolikrát i o tom že něco zkusíš, zjistíš co funguje a co nefunguje... Teď jsem si zrovna během dne poslouchal tady při práci o novým projektu naší ex video garáže, taky jdou do úplně novýho projektu, Autokult. Budu jim fandit, jsem na to zvědav, to co dělají oni, to už je profi, to už není taková jen sranda co děláme my.

beastar
13. října 2020, 18:25
0

Je nás velká většina, co na to máme podobný názor. Každopádně ano je to radost a není to masovka. Člověk nemusí být smutný když ti lidi nepřijedou protože okradou jen sami sebe o zážitek. V podobném duchu se dají pořádat i setkání na okruhu jenže tam je to už právě o tom místě a čase který se prostě musí zaplatit. Tyhle vaše projížďky jsou fakt takový spanilky pro nadšence. A to si myslím je třeba ve Švýcarsku relativně běžná a vídaná věc. Tady v ČR když vynechám velký akce jde spíše o náhody. A když se to dělá s láskou nikde není napsáno, že z jak píšeš amatérského podniku se nevyvine něco většího. Je dobře že se dějou takový věci jako má být Autokult. Nakonec vy by jste s těma vyjížďkama časem dokázali taky točit zajímavý obsah a nemusí to být zrovna v Alpách. Mě díky koroně projekt totálně padl nedokázali bychom to teď dělat dobře a vlastně asi ani špatně. Všechno má svůj čas a místo. Po pravdě mě by to asi nebavilo. Rád se ale podívám na auta na fotky občas vám vyjde pěkná momentka... Možná by nebylo od věci udělat si hashtag pro radost na insta a třeba přes PD instáč z každé té projíždky postnout obrázek a třeba povídání, kam jste jeli a tak podobně.

krab
13. října 2020, 18:37
0

Jo, uvažujeme podobně, pravda je, že bych měl na příští sezónu doladit i tu foto případně video dokumentaci. Každýmu to udělá radost i tomu kdo nebyl se rád mrkne. Kámoš právě udělal z Alp co jeli krásný video, to jsem zíral., na IG dám něco z minulý vyjizdky ta se povedla.

beastar
13. října 2020, 18:43
0

Já si vždycky právě říkám, že je škoda ten materiál nevyužít. To není o tom, že by si musel vyrábět nějaký hodiny super sestřihy. Ono i krátký video 15 sekund na insta potěší. I lidi který tě třeba vůbec neznají. Kdyby jste měli VW Golf klub tak neřeknu, ale jezdí ti tam docela zajímavý auta. Vím sám že je s tím práce už kolikrát sem si řikal ježiš to by bylo tak krásný mít foťák, mít čas, nedržet volant... mít onboard.. takže jako vím sám že to není prdel, ale je škoda to nevyužít...

krab
13. října 2020, 19:33
0

Máš naprostou pravdu... teď byla taková nultá sezóna, leccos jsme si vyzkoušeli a to důležitý zafungovalo. Že máme fajn partu. A teď na ten příští aby to bylo zajímavý to zkusím líp organizovat a přidat do toho i ten aspekt hezčího focení atd... Což bude chtít pořádně promyslet trasu a body, kolikrát si to i dopředu projet a vědět přesně kdy, co, kde a jak... A ono to půjde.

PanPetr
14. října 2020, 21:53
0

Mno, spanilkou bych to moc nenazýval. :o))) Je tonl super tak, jak to je, trochu partizánské pojetí čistě pro radost,.kdy právě ta cesta je cíl. Všechno navíc už je jen bonus. :-)

wdave_t
12. října 2020, 23:08
5

Fanklub MX-5, s těma jezdím posledních pár let na nějaký ten 3- až 4-denní sraz a je to bžunda. No a zmíněný Sunday Drive je taky lahoda, pane Jahoda, i když jsou to jen jednodenní projížďky - zas tam člověk vidí i něco jinýho než japonský angličáky :D

reagovat
Augi
13. října 2020, 07:39
4

Subaru komunita, především fórum funguje perfektně, ale máme i užší skupinku na WhatsAppu.

A samozřejmě Sunday Drive :-)

reagovat
vojtacz
13. října 2020, 07:40
1

Fyzickou partu ne, tu virtuální navštěvuju na fb - Saab Bazar. Protože kde jinde shánět díly, rady a pomoc než tam. Fanklub MX-5 je fajn, hlavně když se chci zasmát, jinak nijak zvlášt (navíc s MX-5 problémů moc nemám). No a v neposlední řadě Krabův Sunday drive, parádní skupina se kterou jsem už na zmíněný drive chtěl dvakrát vyjet, ale vždycky mi to nějak pokazilo auto. A co s tím mi pak poradili na Saab Bazaru. Kruh se tímto uzavřel :-)

reagovat
Ra
Ragnarok
13. října 2020, 11:18
1

Saab bazar na FB je skvělý a dikybohu za to, ale pořád mě mrzí co se stalo s forem Saabinfo. Škoda toho kvanta informací, které se tam podařilo za ty roky nashromáždit a těch lidí o co tam chodilo. Dnešní Saab forum je prakticky mrtvé.

Jo
José Jiménez
13. října 2020, 17:31
0

Naštěstí máme v Hradci dobře fungující partičku lidí okolo Saabů a přátelské vazby na Náchodskou buňku okolo Volva.

Perníček
14. října 2020, 14:06
0

Ragnarok: Saabinfo.net toho je velká škoda, bohužel nikdo nebyl ochotný dat 50k za obnovení celé stránky. Kdyby alespoň někdo posbíral všechny ty věci, co tam jsou a hodil je na jiný saabacký web (ta stránka se dá spustit z nějakého dřívějšího data). Saab forum... které máš teď na mysli? Ono je to jedno, mrtvé je svým způsobem obojí, protože je všechno na facebooku.

Jo
José Jiménez
14. října 2020, 18:30
0

No ohledně saabinfa byl pokus i o nějakou sbírku ,ale bohužel neúspěšný a je to velká škoda ,těch informací co je pryč. Na nové saabforum se snažím aspoň trošku přispívat se vším co dělám ,ale ono jsou to tak moc spolehlivá auta ,že není o čem psát :-D .

Perníček
16. října 2020, 17:22
0

Úplně pryč nejsou, v jednom z mých blogů padla diskuze na tuhle stránku a Nimrod mi poslal tenhle odkaz, akorat by to chtělo někam celé zazálohovat, aby aspoň něco po té stránce zbylo... :D https://web.archive.org/web/20160305103817/http://saabinfo.net/

Jo
José Jiménez
16. října 2020, 19:30
0

Perníček : myslíš že je tam i všechno co bylo na fóru?

Perníček
18. října 2020, 09:54
0

To netuším, až tolik jsem to neprohledával, spíš jsem koukal po starších článcích, apod.

Jo
José Jiménez
18. října 2020, 17:55
0

Perníček : tak uvidíme už jsem to přeposlal kamarádovi co dělá IT a postupným otravováním jsem nenásilně donutil koupit si Saaba.

custom1
13. října 2020, 08:41
1

Kdysi jsme měli s klukama z okolí partu, bylo nás sice jen pár, ale každý měl nějakou ameriku a bylo to fajn. Měli jsme pravidelná setkání a jezdili na různé výlety. Problém nastal, když jsem byl tak nějak samovolně zvolen "vůdcem smečky" a najednou bylo na mě, jaký program vymyslím. Když jsem se nemohl zúčastnit, setkání se neuskutečnilo a to mi vadilo. Časem začala mizet auta (přece když vám klekne převodovka, auto vyhodíte a už si další ameriku nekoupíte - to jsou srdcaři, co?) a tím všechno skončilo. Od té doby tady žádnou stálou partu nemáme, ale snad se blýská na lepší časy, protože se ozvalo pár starých známých, kteří se v minulosti párkrát zúčastnili a chybí jim to. Tak uvidíme...

reagovat
Sedrik
13. října 2020, 09:09
5

Když jsem měl MX-5, tak kolem byla fajn parta lidí. S lidmi kolem Brna jsme se potkavali celkem pravidelně a bylo to vždycky fajn - nevzpomínám si na nějaké hejt na NC.
Některé z těch lidí potkávám i tady na Autíčkáři, takže super :p

Jak jsem změnil značku a přešel do týmu BMW, tak jsem chtěl najít podobnou komunitu kolem BMW, ale nějak se nezadařilo. Co už někde tady psal Beastar, lidi kolem BMW jsou různí a ne všichni jsou fajn. Nejde je házet do jednoho pytle, ale z mých pozorování jsou tam lidi, co mají jedno auto jako okruhovku a znají je do posledního šroubku. Poradí, rozumí tomu. Pak velká skupina lidí, kteří chtějí BMW, ale jejich finance jim dovolují koupit jen něco hodně starého - ti pak drží názor, že to nejlepší už BMW vyrobilo (většinou, jaké to štěstí, v roce, ze kterého pochází jejich auto) a teď už to stojí za hovno a nemá cenu se na nová auta ani dívat, protože BMW už neumí. Jak se ceny ojetin blíží jejich finančním možnostem, posunuje se i rok toho, kdy BMW vyrobilo poslední super káru dále a dále.
Třetí malá skupinka jsou pak lidé, kteří mají nová auta - z nich na fóra chodí jen ti, kteří je mají opravdu rádi - píšou ale málo.

Pak jsem zakotvil tady a teď v Sunday drive pana Kraba. Je to fajn skupinka lidí a i když jsem svým založením spíše plachý, tak se tam cítím dobře :)

reagovat
wdave_t
13. října 2020, 10:19
2

Ten fenomén, kterej pozoruješ, nesouvisí s BMW, je to v úplně každé (i neautomobilové) komunitě. Lidi držkujou na něco, co ani neznají (v případě aut to v životě neřídili) a hejtujou to, protože na to nemají - a když už na to nemají a nic o tom nevědí, tak proč aspoň netrollovat majitele, místo investování té energie do vzdělání, aby si taky nějakou korunu přivydělali, že... Je to smutná realita některých jedinců, kteří mají pocit, že jsou velcí borci, když se takhle vyjadřují.

Ra
Ragnarok
13. října 2020, 11:25
4

K tomu názoru, že nejlepší auta BMW už vyrobilo - my Saabisti jsme rozhodně zajedno v tom, že SAAB nejlepší auta už taky vyrobil :-( ale teda bohužel z trochu jiných důvodů.

krab
13. října 2020, 12:08
3

Jak píše Honza a Sedrik... Ono to tak je a je to vtipný, že jak se vlastně propadají auta do cenovýho dna, tak se přestává hejtovat něco, na co jsme nadávali před deseti lety, že to byl už přetechnizovanej šmejd. To chce brát tak nějak s rezervou a humorem. Někdy jsou tyhle typy debat úplně zbytečně na vážno.

Všechno má svoje. Když se třeba pohybuju mezi veteránisty, tak se prostě kolikrát považuje cokoli z moderní doby, když to má airbag a abs a vstřikování a startuje na otočení klíčku bez zvláštních procedur za prostě nezajímavý. A kdybych si nerozšířoval obzory automobilovýho světa, tak bych to tvrdil taky. To je zase téma skoro na blog... ani nevím jestli jsem nějakej v tomhle duchu už nepsal, možná jo.. prostě mám z jednoho období schované Autocary, Evo magazíny, Fastery atd... A tak v těch letech 2003-2010 jsem fakt pravidelně magazíny kupoval, Autocar byl týden co týden... Předím, ještě okolo 2000-2002 to bylo nějak po maturitě a když jsem se dostal na rok do Anglie, tak jsem tam taky občas koupil místní Evo magazín a dodnes si pamatuju jaký auta jsem očumoval. A normální auta co tehdy jezdila mě taky vůbec netankovala.... Autocar člověk prolítl a když tam zrovna byly 3 testy dieselů, tak jsem si přečetl jen "listárnu" , hrdinu minulosti na konci časáku a trochu znechuceně časák pohodil někde do přihrádky vedle záchoda. Když jsem byl v Anglii očumoval jsem auta z 60-80. let úplně nejvíc, ještě mě braly devadesátky, v podstatě tehdy relativně zánovní ojetiny. Ale kupodivu auta jako byla tehdy nová 911 (996) mě přišla tak nějak moc jak to říct , nová. Prostě mělo to airbag, abs a zbytečně utlumenej zvuk... zkrátka auto naprd. Zato TVR, to byla jiná písnička, to jak jsem viděl a slyšel, tak jsem to okamžitě chtěl... líbí se mi to dodnes.

Prostě jak se čas posouvá, tak se věci mění, místo dieselů v časopise mě znechutí množství testů hybridů a elektro v nějakým online časopise co čtu, principiálně je to stejný. A naštěstí jako tehdy se i dnes dělají pěkný auta ... M2 CS teď nově, Lexus LC500, Porsche 911, Cayman GTS 4.0, Boxster Spyder, Alpine A110, Lotus Exige, Caterham , AR Giulia GTA, Mercedes AMG GT, Aston Martin pořád dělá krásná auta, McLaren vyrábí modelů že se v nich ani nevyznám, Gordon Murray představil neskutečný stroj, ono toho vzniká naštěstí pro nás pořád dost. I ta Fiesta ST je parádní kára i když to má jen tři válce, tak v tomhle případě by mi to asi nevadilo...

Ale úplně chápu na co lidi nadávají, protože ono přeci jen je na co nadávat. Ale to tak bude vždycky...

Frankie
13. října 2020, 10:06
1

Mám partu na cundru, na volejbal, vodu apod., ale kolem aut ne. A tak zatím na tripy jezdíme spolu s partnerkou. Ale táhne mě to někam ke kabrosum, k něčemu jak Krabuv sunday, jen ten je daleko, apod.

reagovat
tomyks
13. října 2020, 10:22
0

Ty jo nemám. Párkrát jsem se sešel s hondařema z ostravska, ale jelikož nejsem příliš upovídaná existence, tak jsem moc nezapadl :) Teď když sedlám Miatu, lákají mně společné vyjížďky čím dál víc. Nedávno jsem se tak trochu vetřel na výlet pořádaný chcikabrio.cz a bylo to super! Tempo bylo tak akorát, trasa luxusní, škoda že jsem ne to neměl volný celý den :(

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. října 2020, 10:44
0

Tak se vetři do FB skupiny MX-5 výlet Ostrava a okolí... i když teď jich asi moc nebude :D

tomyks
13. října 2020, 11:19
0

Vetřu se skrz účet mojí ženy :) Já nepoužívám FB, což je asi taky jeden z důvodů, proč jsem poněkud mimo tu správnou komunitu.

Kuře
13. října 2020, 11:23
0

Jo, to si taky říkám, ač se FB braním zuby nehty, kolikrát, i mimo auta musím i já uznat, že by se mi hodilo tam být. Právě kvůli nejrůznějším skupinám a kontaktům...

lu
lumix
13. října 2020, 20:01
0

Tak uvítal bych nějakou skupinku v okolí Ostravy, FM na občasné setkání a projetí.

tomyks
14. října 2020, 09:04
0

Já se rád přidám. I když letos už se toho asi moc nenajezdím. Leda tak na STK a zpět.

Vavris Vavrisovic
14. října 2020, 10:21
0

My jezdíme na hoon po okolí velmi často... Na klidnější vyjížďky do větší vzdálenosti několikrát do roka...

lu
lumix
14. října 2020, 10:43
0

Doufám ještě v nějaký pěkný říjnový víkend, na závěrečnou projížďku. Třeba ještě překvapí listopad s počasím.

tomyks
14. října 2020, 12:35
0

Jedině tak, bo se střechou jezdím velmi nerad. Kde mám sledovat nějaké info?

lu
lumix
14. října 2020, 12:45
0

Jéje, ze bych něco organizoval. Já tedy nemám navíc ani kabriolet mám jen starou šunku e46, ze které bych chtěl jednou udělat naivně veterána (když jsem to kupoval tak se to zdálo jako dobrý nápad). To je možná pro většinu nepochopitelné stejně jakožto, ze s tím nechci jezdit v dešti (protože ty mechy nějak moc rezaveji).

Vavris Vavrisovic
14. října 2020, 13:53
0

tomyks: musíš ženu přidat do té skupiny :D

tomyks
14. října 2020, 13:59
0

Jasně, já myslel jestli nebude třeba nějaké info i tady na fóru.

Vavris Vavrisovic
14. října 2020, 14:43
0

Hele, já toho tolik neorganizuju :-) Tam právě je často taková živá domluva...

Ha
Habakukk
13. října 2020, 10:40
0

Mám malou skupinu jezdící youngtimer Land Rovery. Dáme 2x do roka nějaký ten Balkán nebo Rumunsko. Pak se sem tam potkáme na srazu značky to je tak vše. Je důležité mít takovou partičku aby jsi měl kumpána na odvoz do servisu.

reagovat
Vojta
13. října 2020, 10:59
4

Ač mám k AR osobní vztah... vlastně asi nejsem Alfista nebo tak něco. Nemám je rád, protože většinou jsou to magoři a zejména po technické stránce je to banda nekompetentních blbců, kteří sice všichni mají do zadku díru a všechno vědí, ale od toho se pak odvíjí ona spolehlivost těch aut. Typický Alfista dneska je socka, která nemá na provoz auta, lepí to, jak se jen dá a koupí klidně i použitou spojku nebo jeden tlumič, protože na nové díly nemají.
Naprosto ultimativně skvělé jsou ale většinou ty skupiny okolo konkrétních modelů, například 164 parta jsou fajn lidi. Stejně tak okolo 166 je hodně fajn lidí. Ale vraky jako 147, 156 nebo 159? Totálně marný... ale takhle je to i u jiných značek většinově.
No a pak máme samozřejmě i lokální dílenskou partu, kde zneužíváme laskavosti a dobroty rodičů jednoho z nás abychom jim na chalupě zpestřovali život svými starými vehikly rozličných značek a závad.

reagovat
Vojtěch Kubiš
13. října 2020, 11:44
1

Vojto, mluvíš mi ze srdce :D Taky tíhnu k Alfám, ale až na výjimky lidí okolo Transaxle jsem nikdy nepotkal "Alfistu" s kterým bych si měl co říct. Nejen že jsme si nesedli osobnostně, ale přesně jak píšeš, techniky neznalí, bez peněz, hlavně aby to vypadalo výjimečně a nebyl to ten nudný zlý Passat nebo nedejbože BMW..

GanGreen
13. října 2020, 12:46
2

Taky mi ty alfisti přijdou divný :D ale zdravím je poctivě, takovej docela dobrej zvyk ikdyz mi to ze začátku přišlo ujetý...
Ale použitou spojku a jeden tlumič, sem ještě nekupoval, to mě celkem rozsekalo :))

Vavris Vavrisovic
13. října 2020, 12:57
9

Tohle je naprosto všední folklor jakékoli značkové skupiny. Většina bývá tvořena debily, pak tam je část ultimátních fanatiků (jen xx je boží, ostatní je hovno - pokud jsem konkrétní hovno někdy nevlastnil, to je pak výjimka a je taky boží), nějací vychcánkové, kteří jedou šmelinu s díly a bouračkami, pak takový ten fluktuační nános, co přijde, vysaje info, zasere diskuze a zase odejde, do toho jako koření pár demagogů a pak menší procento těch normálních... Prostě to kopíruje rozložení lidí ve společnosti, klasika :-)

V tomto mi fakt MX-5 komunita přijde o pár levelu jinde, přestože by se také našly výhrady... Většinou v pohodě to bývá v těch grupách zaměřených na konkrétní modely nebo specialitky... Obecně tam, kde to již vyžaduje nějaký inteligenční předpoklad, aby se dotyčný o danou věc vůbec začal zajímat...
-
Komentář upraven 13. 10. 2020, 12:59:23

Vojta
13. října 2020, 13:15
0

Jo jo, ono třeba i lidi okolo RX8 bývají většinově naprosto v poho, ale jak kdy a jak kdo. Celkově to zaměření na jednu značku je vlastně takové zvláštní. Možná to zní divně od člověka, který má aktuálně jen a pouze Alfy, ale jakkoliv mě neuráží většina jiných aut. To mě kolikrát víc uráží většina těch Alf - většina těch nejoblíbenějších modelů jsou totiž totální krámy (ano, zdravíme majitele 916 a mnohých jiných). Vlastně dodnes nechápu, proč tě tak bere GTV6ka :D
Nejvíc mě mrzí, že další auto už prostě mít nemůžu a zároveň jedno prodat nechci, protože už bych takhle pěkné nesehnal a druhé prodat nemůžu, protože do něj padlo dost peněz za servis a s nájezdem okolo půl míče by ho prostě nikdo nekoupil. A hlavně jak 159, tak zejména 166 mě prostě většinou baví.

krab
13. října 2020, 13:37
-1

A Vojto, jaká je tvoje nejoblíbenější Alfa? Teda asi blbá otázka pokud je to 164 co máš v profilový fotce...

Mě se třeba 916 taky líbí, ten design je úžasnej, ale nikdy jsem žádnou neřídil. A u GTV6 si myslím, že představuje éru AR s transaxle uspořádáním a svým způsobem je to vzpomínka na poslední sportovní AR , klasickou zadokolku. Proto je i takhle oblíbená dneska. Klasická koncepce přišla znovu až po děsně dlouhý době s Giulií

Vojta
13. října 2020, 14:18
1

Nejoblíbenější Alfa... to je správná, ale dost záludná otázka. Kdybych se vyvaroval všech těch kusových extravagantností, pak by to byla určitě Alfa Spider a to původní "Duetto".
164 je bez debat skvělé auto a třeba vůči soudobé 75 nebo GTV6 je to jízdně, funkčně i kvalitativně naprosto a totálně jiný svět (když se bavíme o sériových autech). Máme ji celkem dlouho, bylo to i mé první auto, které jsem kdy řídil a i po těch letech má tu fenomenální vlastnost, kdy kamarád s Civicem FN2 má na okreskách co dělat, aby držel krok.
166 se obávám jsem začal mít ještě radši než 164. Sice ten design je něco, přes co se většina lidí prostě nedostane, ale když je to auto v dobrém stavu, funguje neskutečně dobře a spolehlivě.
Ono co se týče té klasické koncepce... většina zadokolek, které jsem kdy měl nebo řídil mě prostě za srdce nechytla a kolikrát mi to vadilo. Typicky E87 jsem fakt neměl rád, protože měla tendence se nehezky vlnit byť bylo jen trochu mokro. Jen dvě zadokolky v životě jsem měl rád. RX8 a Ford Transit. Samozřejmě nové zadokolky jako je Giulia, i3 atd. tam už to je jiné kafe. Pod návalem elektroniky vlastně už ani není moc poznat, kterou nápravou to hrabe. Zejména u Giulie prostě rozeznat čtyřkolku a zadokolku... no to fakt musí být hnusně a nebo musí člověk jet jako prase aby cítil nějakej rozdíl.

krab
13. října 2020, 15:00
0

Taky mě jako první napadlo Duetto ... I když mě se nesmírně líbí ještě starší Giulietta Sprint 1600, to je veterán co bych jednou doopravdy nesmírně chtěl.

Zajímavý, že ty jsi vlastně jediný člověk, kterýho nějak znám nebo od kterýho jsem viděl napsaný, že bys radši FWD 164 než původní transaxle Alfy. Možná je to taky trochu tím, že AR 75 3.0V6 America a pak GTV6 bylo pěkně propagovaný Clarksonem v Topgearu a hodně lidí to vnímá tak, že jsou to vážně skvělý auta a chtějí je. Taky jsou dost drahý.

Jinak je fakt, že kdo měl šanci řídit AR 164 nebo 166 v dobrým technickým stavu (což nebývá právě zvykem), tak tyhle modely hodně chválí. Ta 166 šestiválcová se mi osobně teda taky moc líbí. A moc jich na prodej poslední dobou nebývá...

Sedrik
13. října 2020, 15:02
0

Nejsem Alfař, ale Alfa Spider (jsem nevěděl, že se jí říká Duetto) je můj veterán první volby. Zejména z toho důvodu, že se líbí i manželce. Občas po nich koukám a kdybych měl garáž, asi bych si ji na příští léto koupil.

Kuře
13. října 2020, 11:21
4

Sic mě to mrzí, tak partu nemám... Nějak se moc nepohybuji mezi autařema či co, ale kromě Autíčkáře neznám vlastně nikoho pro koho by auta byla vášní. Ještě tak možná můj servisák, ale i s ním se vidím jen když se MG posere a to se stává nějak podezřele málo kdy;))
Takže jezdím sám a, abych byl upřímný, nijak mi to nevadí. Ono ačkoli je pekné mít na to tu partu, tak být sám sobě pánem má taky něco do sebe;)))

reagovat
sheogh
13. října 2020, 12:09
1

Normalne asi neznam nikoho, koho auta bavi, takze spis ne :-)

reagovat
Mechanik
13. října 2020, 17:16
0

Celkově veteránské akce, vždycky je to fajn, pokaždé je s kým a o čem pokecat, poslední dobou se tam tedy občas objeví pár pozérů co si honí trika autem o kterém nic neví, ale to je holt dobou, šlo to do módy a tak zbohatlíci investují, že.

reagovat
custom1
14. října 2020, 11:26
0

Právě kvůli těch pozérů, kteří nic neví (a kterých poslední dobou začalo rychle přibývat), jsem přestal jezdit na srazy. Rok a půl jsem nikde nebyl a až letos jsem se odvážil na jeden sraz zajet. Nakonec to nebyla taková hrůza... :)

beastar
13. října 2020, 18:36
2

Skoro každý by chtěl aby jeho parta byla plná super řidičů kteří sedlají Porsche, Ferrari, Lambo, možná nějakou tu Alfu, nebo při nejhorším Caterham... Byla by to krása, zatímco ve skutečnosti v lepším případě to vypadá nějak takhle...
>>>>

reagovat
krab
13. října 2020, 22:15
0

I to je hezký ... a do nekonečna se můžete kamarádsky hádat o tom, který z nich je vlastně lepší :-D

ToMyx
13. října 2020, 23:48
3

Docela pěkná smečka funglovek :-) Já bych to zase tak nehanil, 90% místniho čtenářstva si nemůže dovolit vrazit do auta 500+, takže by nebylo pomalu ani na minulé generace.

beastar
14. října 2020, 16:51
0

Jako co do vzhledu, tak nejvetsi supafast road ninja je Type R, ten Megane je takovej batuzek oplacanej, ale proto ho mam rad. Obecne. Golf je profesorskej ale ta nova cup verze bude jiste super.

PachezZ
14. října 2020, 05:17
3

Víceméně jen my co se tady lokálně v tom vrtáme :D moc normální lidi na to patřit někam do tuning klubu, moc upravený na to nesklízet hejt na fórech danýho modelu, moc mimo českou stance scénu která je tak nějak "klucí co se spolu baví" :D
Ale co už... hlavně že se bavíme, něco uděláme, někam vyjedeme...

reagovat
beastar
14. října 2020, 16:52
0

Za me pekny. Mate to nahodou vymazleny vsichni, jezdite. O tom to je. Jakej to ma znacek na volantu je potom uplne jedno:)

GanGreen
15. října 2020, 19:05
0

To je pěkná particka :)

ganmiki
15. října 2020, 15:56
4

Mám sociální fobii, lidi mě většinou serou a naprosto nerad jsem účastníkem hromadných akcí, přesto jsem na své pouti životem a díky mnoha koníčkům a dopravním prostředkům, které jsem vlastnil či vlastním pochytal z různých sociálních skupin desítky přátel se kterými udržuji nějaký kontakt. V tomto kontextu mě vždycky mírně zarazí, když je někdo členem ( třeba ) Nissan Klubu a čile komunikuje s ostatními, pomáhá, účastní se srazů a v okamžiku když auto prodá ( sešrotuje ), tak nastává doba loučení ( tak se tu mějte, jdu jinam, apod. ), jako by bylo to co člověk vlastní důležitější, než jaké lidi díky tomu poznal, je to směšný. Proto se i přes mé sociální fobie snažím udržovat kontakty s lidma co mi sedí ať už pochází z jakéhokoli mého "zájmového" období, pár jich za to stojí.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem