načítám data...

Autíčkář se ptá: Látka, nebo kůže?

Pondělí si žádá zamyšlení nad hlubokou filosofickou otázkou. Ta dnešní je obzvláště zapeklitá...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Látka, nebo kůže… Je to problém, který trápí lidstvo od nepaměti, je starší než pátrání po elixíru mládí, ba dokonce starší než konflikt mezi naftou a benzínem. Nevidím na tom nic divného. I když se stránky časopisů a webů pravidelně plní písmenky popisujícími zpětnou vazbu řízení, odezvu pedálů a další magické veličiny, ve skutečnosti se náš kontakt s autem odehrává v první řadě skrz dlaně a zadek. Rychlost, ovladatelnost, úspornost, design, to je všechno moc hezké, ale pokud v autě nemáte nedefinovatelný pocit ‚příjemnosti‘, dříve či později začnete hledat hnidy všude kolem a vozidlo vám poleze na nervy, i kdyby bylo po technické stránce dokonalé. Proto má materiál, na nějž dlaně a zadek umístíme, kardinální důležitost.

Nic funkčnějšího než látka a kůže zatím nebylo pro účely autočalounictví vynalezeno. Troufám si říct, že ani nebude. Na poli textilu se samozřejmě experimentuje s vstupním materiálem i zpracováním, výsledky jsou ale velmi podobné. Jedinou výjimkou je semiši podobná alcantara, která je sice vynášena do nebes jako nejkrásnější a nejtrvanlivější spása lidstva, technicky vzato jde ale o ropné chlupy přilepené k podkladové tkanině.

Jak látka, tak kůže mají své výhody i nevýhody. Dovolím si začít u kůže. Tak za prvé, je to přírodní materiál. Ne že bych chtěla bydlet v chýši uplácané z bláta a mazat si obličej sádlem, ale dotek pravé kůže je s umělou hmotou nesrovnatelný. Nehřeje, nechladí, nekouše a neelektrizuje, je to zkrátka štof příbuzný lidskému tělu. Namítnete, že i látku lze vyrobit z přírodních materiálů. Je to pravda, ale v autech byste takovou látku hledali marně, přičemž důvod je prostý – odolnost a trvanlivost. Jakožto rodič malých dětí a čuně v jedné osobě vidím další výhodu kůže ve snadné údržbě. Musím připustit, že dost záleží na barvě a povrchové úpravě – světle šedá kůže Valcona v Q7 vypadala poněkud unaveně už po pár tisících kilometrů. Na druhou stranu s hnědou hrubozrnnou Nappou uděláte při troše péče parádu ještě v důchodu. Ve srovnání s látkou je kůže lehce klouzavá, což člověku umožňuje si poposednout, aniž by se mu sedadlo snažilo stáhnout kalhoty. Taky se na ni nechytají kočičí chlupy, aby byly následně distribuovány na další a další kusy oděvu.  A v neposlední řadě – žádný autoparfém na světě nemůže konkurovat vůni ‚obyčejné‘ kůže.

Také textil má své výhody. Kupříkladu… ehm… nevím, zrovna mě žádné nenapadají. Ale věřím, že existují, vážně!

Takže radši předávám slovo vám, čtenářům. Jaká je vaše volba? A hraje v ní roli spíš rozum, nebo pocity? Nebo je vám celá tahle žabomyší válka ukradená?  Povězte nám to v komentářích.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Štěpán
12. září 2016, 07:41
1

Hezke tema pri pondelku :)

Osobne se mi vic libi kuze, ale radeji sedim na latce. Kuze je naprd v zime kdy studi a v lete kdy pali.
V Saabu jsem mel velur a bylo to naprosto skvele - v zime, i bez vyhrivanych sedadel mi bylo hned teplo a v lete se clovek nepoti.
Tedy za me velur, byt kuze zcela rozhodne vede po esteticke, hmatove i vonave strance :)

reagovat
JLK
12. září 2016, 09:05
3

Kuze vede nejvic po strance udrzbove - kdyz se ti v aute poblije pes tak jsi rad ze tam nemas velur =D
A k te esteticke strance veci - nemyslim si, ze kuze je nejak implicitne hezci. Kozena sedadla obvykle vypadaji lip, ale spise proto ze jsou drazsi a je do nich vice investovano po strance ergonomie a vzhledu. Kdyz obcas nasednu do auta co ma "obycejne" sedacky, ale potazene kuzi, tak to vypada snad i hur nez ta latka. A na druhou stranu hezka tvarovana sedadla potazena latkou mohou taky vypadat velice dobre - mne se treba libi ta typicka sedadla v Golfech GTI - tam bych kozena nikdy nechtel.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. září 2016, 10:39
3

To je fakt. Do Golfa patří sedačky, oblečený do kostkovaný flanelový košile mýho otce. :-D

PeterLuk
12. září 2016, 15:13
0

JLK, to si vystihol, presne tak to vidím aj ja.

Testeuros
12. září 2016, 07:41
0

Rozhodně kůže z jednoho prostého důvodu - pohodlí a známka luxusu. Proč? Za prvé, kůže jako taková mi přijde v autě jakožto znak luxusu (a mnohdy také i ukázka toho, že první majitel se rozhodně nebál příplácet), přičemž u mnohých mnou vyhledáváných automobilů tato posedlost dospěla do úrovně "kůže nebo nic" (zjevně kvůli tomu, že hledání "kožených orgánů" na "cé-čtverkovou á-šestku" se rovná řadě dnů posezených za monitorem již jen za účelem naleznutí nějakého toho inzerátu novějšího než rok 200X).
Posledním důvodem je vzhled - ruku v ruce s bílou (a nečistitelnou) kůží přichází také nadčasovost, která s tímto i přichází. Interiér dvacet let staré A6 může při údržbě, která není provedena stylem "šetřím, kde se dá", vypadá dle mého názoru mnohonásobně lépe nežli "casual" textil, který zase pro změnu vypadá ve většině případů v zachovalejším stavu (holt zde je ta údržba o něčem jiném, no) ..

reagovat
kv
kvakosh ranni
12. září 2016, 08:25
-2

"Rozhodně kůže z jednoho prostého důvodu - pohodlí a známka luxusu. Proč? Za prvé, kůže jako taková mi přijde v autě jakožto znak luxusu"

jaky je rozdil mezi znamka a znak luxusu?

" přichází také nadčasovost, která s tímto i přichází."

takze prichazi dvakrat?

Testeuros
12. září 2016, 10:12
1

No jo, psaní na mobilu, tam i v průběhu věty ztratíš nit. ;)

Woyta
12. září 2016, 19:15
0

Kuze byla ze zacatku automobilusmu brana jako to nejzakladnejsi a latka byla brana jako luxusni vybava. Zajimalo by me kde se to zvrtlo.

Pólin
13. září 2016, 11:33
0

Asi tehdy, když vymysleli vhodná syntetická vlákna za cenu nižší, než je nákup kůže. Taky to může mít dělat co s tím, že dříve jezdilo daleko více kabrioletů (20.-30. léta) a asi je menší problém, když Ti zmokne kůže, než nějaká namachrovaná huňatá látka...:)

Michal88
12. září 2016, 07:59
1

Za mě, jelikož mám auta s obojím, pro každodenní použití mi přijde lepší látka. Mám v každodenním autě alcantaru a v autě na projížďky černou kůži. Kůže v zimě studí, v létě pálí, nevětrá, takže je člověk furt zpocený, klouže po ní zadek... Je dobré, že když se na kůži něco vyleje, dá se to v pohodě utřít, na alcantaru s sebou pro jistotu furt vozím čistič čalounění...

reagovat
Snowman000
12. září 2016, 08:17
1

U mna to vyhrava latka. Tak jak sa nevyzivam v kozenych veciach(vzdy si spomeniem na Rossa z Priatelov a jeho kozene gate), tak je to aj so sedackami v aute.
Sice je s nou vice s*ani, ale ako uz zaznelo, v zime sadnut na premrznutu, alebo v lete na rozpalenu kozu fakt netuzim. Predosla E46 mala latkove sportsitze, v aktualnej MX-5 NBFL mam latku tiez. Jedinou akceptovatelnou vynimkou budiz odvetravanie v kozenych sedackach, ale vacsinou su len v kategoriach aut ktorym zrovna neholdujem ;)

reagovat
Regular John
12. září 2016, 08:23
2

Za mě jednoznačně kombinace kožených krajů a látkového / semišového vnitřku na nějakých semi-sportovních sedákách - tak to mám třeba v Lexusu a pro mě osobně je to dokonalé řešení. Navíc i po necelých 20 letech vypadají pořád skvěle. Celokožené sedáky sice vypadají nejlíp, ale pokud v nich nejsou ofuky, tak je to v létě fakt na prd. Největší humus je pro mě koženka, kterou vídávám v novějších BMW.
Textilní sedačky jsou nejpraktičtější, ale vypadají lacině a nudně.

reagovat
JLK
12. září 2016, 09:26
3

Lacine a nudne nemusi vypadat jen textil - zalezi predevsim na tvaru sedacky jako takove. Kdyz je tvarovana jako pytel brambor tak zadny potah to nespravi. Naopak pekna formovana sedadla vypadaji skvele i v latce.

Regular John
12. září 2016, 09:32
0

To je věc vkusu. Už jsem měl možnost prosedět stovky interiérů a nevybavuju si jediný látkový, ve kterém by se mi líbilo.

Testeuros
12. září 2016, 10:22
0

Tak ono stačí málo, třeba decentní barevná kombinace a i casual sedadla mohou vypadat k světu, dokonalým příkladem budiž A4 B5, kde jsem nejednou málem slintal nad rudým či modrým čalouněním, které vypadalo nejen na svou dobu neskutečně dobře díky své decentnosti.

BigBang
03. října 2016, 18:51
0

myslím, že třeba tyhle nevypadaj špatně v látce ;)

BigBang
03. října 2016, 18:52
0
kv
kvakosh ranni
12. září 2016, 08:31
3

latka/alcantara, prip. + kozene boky. Myslim, ze nelze odpovedet nic jinyho, paklize ma clovek standartne biologicky fungujici telo , je dostatecne uprimny, a umi se prenest pres pozicku luxusu. Pro kuzi urcite jeden argument hraje, a to blijici deti - sam jsem nezazil, ale jeden kamarad tim argumentoval :). A nemam zkusenosti s ventilovanou kuzi, to je mozna jiny zazitek.
A jeste k tomu " luxusu" - kozeny sedacky mi nikdy jako vyraz nejakyho extremniho luxusu nepripadaly - to u me znamena na miru udelany, slozite prosivany interier z alcantary.....

reagovat
jc
12. září 2016, 12:38
0

IMHO trefeno presne. A nevim proc bych si mel poposedavat, asi v aute nemam dostatecne blby sedadla. Sedacka ma plhltit, neklouzat a drzet.

kv
kvakosh ranni
12. září 2016, 16:20
0

...jen jeste abych nevypadal jako hejtařská socka:) Vlastnil( jeste vlastnim) jsem 3 stroje s kuzi, resp. kuzi kombinovanou s kozenkou. (2x honda a LS400) - rozdil v klouzavosti/potivosti/studenosti doslova nula.( a u plnokozenyho LS asi nema smysl o kvalite pochybovat) . Kuze je proste z myho pohledu na kakáč.

Woyta
12. září 2016, 19:23
0

Ja mel kozene sedacky v 200SX S13 jedno leto a nikdy vice. Bocni vedeni bylo oproti latkovejm o neco tuzsi ale to bylo jedinne plus. Kecnout si v lete do cernejch sedacek s dlouhym podsedakem bylo fakt prijemne. Dalsi neprijmnosti bylo, ze nedychali, takze jsem se docela potil. A protoze to byla hladka kuze, tak jsem pri silnejsim slapnuti na brzdu putoval dopredu. Takze urychlena vymena, za latkove a jsem spokojen. Jen pokukuju po sedackach z R34 GTR. :D

Caddy
12. září 2016, 08:38
3

Jedině kůže a auto bez ní nekupuji. Kůže je jedna ze tří podmínek, abych o autě vůbec uvažoval. Je jen hodně málo výjimek, kdy bych to bez kůže snesl.

1) pohodlí - kůže je příjemnější na dotek, ten pocit dosednutí. A je klouzavější, takže se dá lépe doladit poloha v sedadle, zavrtět se, posunout... a nevytáhne mi košili z kalhot jako odporná kousavá látka

2) nechápu ty věcné stesky "v zimě studí, v létě pálí", to sice ano, ale já si teda do auta zpravidla nahý nesedám a když, hadr má ty teploty taky, jen mi přijde, že kůže převezme moji teplotu rychleji, byť to na začátku trochu zasyčí :) No a naopak, když jsem měl auto v látce, celou cestu mě to hřálo, jako bych měl ještě oblečený svetr... v zimě možná dobré, ale v létě jsem byl ve vlastní šťávě, více než na kůži... navíc dneska už ma sitzheizung skoro všechno, odvětrávání se také dostává do běžných aut...

3) údržba a trvanlivost - když se něco kydne na kůži, utře se to a hotovo... straší auta s látkou plnou různých map a fleků jsou dost odpudivá. Samozřejmě, kůže vyžaduje péči, aby vydržela hezká desetiletí, ale bohatě se za to odmění...

4) vzhled - prostě to vypadá lépe a luxusnější. BMW 7-er v hadru vypadá totálně sociálně, Fabia v kůži snad i lépe...

Jo, jsou mikroplyše nebo brokáty na nadýchaných sedačkách, to je fajn, ale to má pár starých amerik...

reagovat
M P
12. září 2016, 09:27
3

Mikroplyš, brokát! Buclaté nadýchané sedačky!

Proč to dopiče nemůžeme mít dneska:(

RCNP
12. září 2016, 14:44
0

Já jsem zastánce alcantary s kůží. To co třeba tobě příjde fajn, že se dokloužeš do tý správný polohy, tak to mě vadí. Já jsem rád když tam padnu a jsem tam přilepenej jak na sucháči. Ale tady taky samozřejmě záleží jako vždycky na typu auta a co s ním člověk provádí. Já mám sporťáka, tak tam je alcantara ideální volba, ale třeba v tý sedmičce bys vypadal s alcantarou jako blb co si k obleku vzal tenisky na běhání. A stějně blbý by bylo mít komplet kožený sedačky ve sporťáku abys ses tam pak klouzal jak v zimě na rybníku. Ale souhlasím, že furt lepší kůže než nějak prašivá látka, která po čase vypadá hrozně a ještě hůř smrdí. A taky je pravda, že dneska už se dělá hezká perforovaná kůže na který není vedro ani zima, takže bych bral do čehokoliv kromě sporťáka jenom kůži.

Caddy
12. září 2016, 15:02
0

Tak u sporťáků to řeší tvarování sedačky, ne? Mně právě děsně vadí, když nedosednu do ideální polohy, tak v látce s tím už nic skoro neudělám :)

sp
spooon
12. září 2016, 22:11
0

nevím, jestli je zde MX5 braná jako sportovní auto, já ji tak beru, ale tvarování sedačky to u ní fakt neřeší. Kdybych neměl volant, tak si kolikrát říkám, že bych z toho auta na okruhu vypadnul.

Tedy, za mě kůže ne, a ani v obyč autech ji nějak nemusím, je mi nepříjemná na posed.

Paradoxně koženou bundu, co mám asi 7 let, bych nevyměnil za nic jinýho a naproto ji miluju :-D

Zd
Zdeny
12. září 2016, 08:38
0

Moje odpověď by byla vždycky kůže - až do minulého úterý kdy jsem si auto v kůži koupil.
Ten feel je supr a s látkou nesrovnatelnej, včetně té vůně.
Nechte ale u obchodu otevřenou střechu a veškeré nadšení zmizí z lehkým zasyčením a smradem spáleného masa :D V ten moment jsem se slzou v oku vzpomínal na e46 v socka paketu jak jsem své nebohé 28i říkal.

reagovat
bitner
12. září 2016, 09:04
0

Latka.

reagovat
kubas
12. září 2016, 09:09
1

Jak už tu nahoře padlo: kůže nebo nic! A je jen málo výjimek, kde bych byl ochotnej polevit z tohoto pravidla :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. září 2016, 09:14
4

Za mně jednoznačně kůže. Vypadá líp, je příjemnější na dotek, voní, hezky se v ní sedí. Auto "v hadru" bych si nikdy nekoupil, protože to prostě vypadá sociálně a hnusně a žádný vzory to moc nezachrání. V hadrových sedačkách jezdím jen ve služebních autech, ale domu bych to nechtěl. A jestli je v kůži v létě vedro a v zimě zima? Jak psal Caddy, nahej v tom nejezdím, takže v tom nevidím problém a v zimě si zapnu vyhřívání, který funguje téměř okamžitě.

reagovat
BigBang
03. října 2016, 19:29
0

já nevim jak ty, ale já v létě běžně chodím v lehkejch koupacích šortkách, který jsousilný jak list papíru, takže stehnum ta rozpálená sedačka moc dobře nedělá...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. října 2016, 21:49
0

Asi jsem min rozmazlenej.

Pochtli
12. září 2016, 09:33
0

látka
plusy - neklouže v zatáčkách, pocitově nepálí/nestudí (ale to je stejně jen chvíli po sednutí do auta), menší údržba, aut je v nabídce mraky;
mínusy - interiér vypadá sockově (zvlášť u ojetin), cokoliv se vyleje/vykydne, je na tom hned vidět a pomůže akorát profi čištění

kůže
plusy - luxusní dojem (hmatový i zrakový, zvlášť u světlého interiéru), většinou vozidlo s vyšší výbavou, snadnější údržba "nehod"
mínusy - musí se o ní víc pečovat, po posazení chvilku pálí/studí, člověk je zpocený o něco málo víc, sehnat určité auto ve světlé kůži je sakra problém

reagovat
M P
12. září 2016, 09:35
2

Je úplně jedno, jakým materiálem je sedadlo potaženo, neboť existuje věc nejlepší, nade všechny kůže, alcantary a velury.

Dřevěné.

Kuličky.

!

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. září 2016, 10:35
0

Tak to je pecka. :-D Tuhle věc jsem už fakt hodně dlouho neviděl. Zajímalo by mně, jestli se z toho dá normálně vylézt nebo jestli se pak už člověk musí jen překulit na bok a vypadnout na chodník. :-)

M P
12. září 2016, 10:39
1

No ale to není prdel, někteří to mají fakt rádi:) Děda to míval ve škodovce, a to neustálé tiché povrzávání, když se škodovka jemně pohupovala po silnici, to prostě nezapomeneš.
Jinak tohle mají velic rádi taxikáři v Asii. Tak to třeba fakt nějak prokrvuje tkáň či co.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. září 2016, 10:42
1

Já v tom nikdy neseděl. Ale věřím, že by mně to prokrvilo dostatečně. :-) Vylezl bych z toho celej růžovej, jak prasátko. :-D

PeterLuk
12. září 2016, 16:12
0

Hahaha :D Tu u nás som to už párkrát videl aj v autoškole to mali v Hjundaji. Čo ja viem, nejak úžasné mi to neprišlo, ale, pravda, nebolo to ani zlé. Ale vyzerá to teda hrozne.

Woyta
12. září 2016, 19:18
0

Ja mam u pocitace zidli ze sedacky 200SX S13 a pres leto na ni mam kulicky. Je to moc prijemne vetrani. Ale do auta to nedavam. Preci jen na sviznejsi jezdeni to neni. Tata jezdi s nakladakem a pro nej to je povinna vybava.

sm
smyko
12. září 2016, 10:55
0

.. zajímavý postřeh a první věc na co jsem se soutstředil po koupi .. základni údržba a potom hlavně si to své "pracovní" místo přizpůsobit k obrazu svému .. tj. pedály, alcant. volant, zkrácené žazení + poly. silentbloky ... = lvl. up v radosti z řízení ..

..za mě látkové (popř. polokožené) .. měl jsem možnost porovnat různé alfy, vw atd .. a nejvíc mi vyhovují/aly klasiky ze subaru a potom polokožené v cupre 2 gen.

reagovat
CerVus
12. září 2016, 11:04
0

Za mě látka s boky v alcantre jak to dělají kluci u BMW. Nebo snad celé v alcantre, ale v ničem takovém jsem ještě neseděl, takže tady hádám.
Celokožené (hladké) sice vypadají lépe, ale ani v nových autech od BMW, Audi nebo VW mi nepřišly pohodlné a převažují tam zápory - v létě pálí, v zimě studi (sice chvilku než si s tím auto poradí, ale přesto). Navíc se k tomu člověk lepí jak nejsou chlazené.

reagovat
adam7c3
12. září 2016, 11:43
0

U mě vede jednoznačně kůže, pak dlouho nic, následuje látka a na konci koženka, kterou jsem měl v policejní Crown Vic, to byla fakt hrůza. Jinak souhlasím ve všech bodech s Caddym. Včera jsem si dal s Lexusem cca 200km v kuse a úplně bez problémů i bez zapnuté klimatizace a to bylo 30°, ale zas je to kabrio no...

reagovat
ka
kapitan.ocivid
12. září 2016, 13:04
1

Jednoznacne koza.
Ventilovana a vyhrievana.

reagovat
Sklenk@
12. září 2016, 13:47
0

Má někdo zkušenosti s trvanlivostí alcantary? Pamatuju si, jak jsem měl v prvním autě "alcantarovej" lowcost odsazenej volant a po dvou letech z ní moc nezbylo...

reagovat
JLK
12. září 2016, 14:14
0

Nevim jak moc vhodna je alcantara na volant, ale na sedackach byva obvykle kombinace alcantaroveho sedaku/operadla a kozenych bocnic a tam ta alcantara podle me vydrzi vic nez auto. Znamy mel passata s takovymi sedackami a asi 300kkm na budiku a sedacky jako nove.
Tady treba jak vypadaji podobne sedacky po pulmilionu km http://www.tipcar.cz/inzerat/mercedes-benz-ml-350cdi-170kw-alcantara-cz-25471072.html

kv
kvakosh ranni
12. září 2016, 16:24
0

alcantara v Smaxu ( teda aby me nekdo nechytal za slovo , Fordí náhražka pravy alcantary) - najeto 150tis, zaslapana cokolada, piskoty, zaschly ohryzky od jablek, protlaceni od detskych sedacek, prevozy nadmernych nakladu ( napr. reziva na barak) - a po vycisteni vzdycky jako novy.....

Su
Sumy
08. října 2016, 11:57
0

Mam celoalcantaru v civicu 8.g a ani po 8 letech, 200tkm a 4detech nenese znamky blizici se smrti. Staci mokrej hadr a je jak nova. Jefiny co pozoruju je horni hrana zadnich sesly uz bledne. To je ale spis dani za velky zadni okno a primy slunecno svit. Uz se mi tam i pes poblil, kafe vylilo, zvejkacku mladej napatlal, ale hadr, jakejkoli sampon vse spravi. To uz i ty vyslovene nekontaktni bocni dilce, co jsou z nejaky kosmo stribrny pyloviny se zacnou tvarit driv jako "jety"

PeterLuk
12. září 2016, 15:07
0

Ako v ktorom aute, auto ktorý textil/koža. Niekde mi príde lepšia koža, inde textil, :) Keď už kožu, tak ale pravú a kvalitnú. Ale pre čom mám ja osobne slabosť, slabosť sú kárované textilné poťahy!

reagovat
PeterLuk
12. září 2016, 16:18
0

A ináč, tá kombinácia kvalitnej kože na bokoch a textilu v strede mi v daily care príde najlepšia. Koža nemusí byť zlá, ale musí byť kvalitná (obyčajné sedačky potiahnuté "kožou" dedinským čalúnnikom niesú fakt žiadna výhra). Ináč by som dal prednosť textilu. A ak je textil kvalitný a dobre vyzerajúci, tak mi nepríde o nič horší.

MG
MGRR
12. září 2016, 17:13
0

Do luxusniho auta kuze, ale prava... jinak je ten bok po peti letech zniceny. Kdyz je velke vedro, mam tam rucnik. V zime nestudi, mam Webasto. Chystam se na Lex LS, ten ma kuzi chlazenou a neumim si v nem predstavit hadr na sedadlech, stejne jako v LC100, nebo V8. Nekde je kuze povinnost, studi-pali nevadi.

Do skakadla kolem, auto na zimu, rozhodne spis hadr, je to spotrebic. Tam kuze s kuzi nema nic spolecneho, je to plast... a nez sedet na plastove synteticke kuzi, je snad lepsi hadr.

Alcantara za mne jen v aute na chvili, Vadi mi na ni ty fleky, stiny, droleni s vekem. Na strope je ale hezka, jak se toho dotknu, je to videt a musi se "ucasat"

reagovat
jc
13. září 2016, 10:09
0

Myslim ze tohle to vystihuje. Do luxusniho auta hadr nesmi, akorat pan majitel v lete jezdi s rucnikem (coz neni hadr)... chacha.

Ja
Jančas
12. září 2016, 18:22
-1

Kůže je super pro starší a dlouhodobě zadané. Když mi bylo 18 musel jsem v létě vozit ručník, aby si slečny v minisukních a minikraťasech nespálily zadeček...Taky jsem zjistil, že si kůže moc nerozumí s brzdovou kapalinou ;) Na druhou stranu z látky flek po zvratcích už nikdy nedostanu, což u kůže není problém...

reagovat
Ja
Jančas
12. září 2016, 18:24
0

Jo a na volant a fofrklacek rozhodně kůže...

reagovat
Trinom
13. září 2016, 09:03
0

Jedině mikroplyš, ideálně odvětrávaný. Kůže v létě pálí, mikroplyš ne.

reagovat
Pólin
13. září 2016, 11:39
0

musí to být pravá kůže. ty napodobeniny, co teď už bohužel dává i BMW jsou fakt šmíra. Jednak to nevoní a po pár letech je to na mraky. Pravá kůže, když se o ni trochu stará, se krásně vyleští a pak to v nějakém starém BMW s černou kůží vypadá jako v bytě nějakého německého pornoherce :D. Dělám si prdel, samo že kůže...látka je bída.

reagovat
sp
speleo
13. září 2016, 12:57
0

Z hlediska snadné údržby a vzhledu vede kůže, ale z pocitového hlediska se líp sedí na látce - v létě neni rozpálená a v zimě nestudí. Alcantara je asi takovým největším kompromisem. Dobře vypadá i si zachovává užitné vlastnosti látky.

reagovat
Pe
Peťas
13. září 2016, 13:06
0

Kozeny sedacky jedine ventilovany. Jinak radsi latku.

reagovat
Londoner
13. září 2016, 16:09
0

Kuze, ale jen vyhrivana a vetrana. Je to radost vystoupit z auta se suchou prdeli :)

Jak bylo psano, kuze krasne voni je prijemna na dotek a pekne vypada. Jsou ale velke rozdily jaka kuze to je. V XJ (x350) se mi zdala kvalitnejsi nez v soucasnem XFR a v tom je to zase o dost lepsi nez v E91 co jsem ted parkrat jel.

reagovat
JLK
13. září 2016, 16:38
0

Ale kolik tech vetranych mimo luxusni segment je? =/

Londoner
13. září 2016, 16:47
0

V novej autech uz to jde ve vetsine si myslim, u starsich holt ten rucnik no :D

Londoner
13. září 2016, 16:49
1

btw. kuzi mam tak nejak spojenou s luxusnim autem.....cpat to do clia by me nenapadlo.

M P
13. září 2016, 18:14
1

No ono jsou v autech nižších tříd kolikrát tak laciné potahy, že to odbourává tu výhodu textilu, že prý se na tom člověk nepotí...zpocená řiť je tedy doménou nejen kůže.
Takové sedačky z česané merino vlny by byly luxusnější, než kůže. Asi i cenou :) výhodou by byla akustika interiéru, což je důvod proč Toyota Century nemá kožené, ale látkové sedačky

Sh
Shackall
13. září 2016, 23:09
0

Asi budu dost kontroverzní, ale za mne jednoznačně látka v kombinaci s tygřími potahy. Pokud je to ještě geniální sedačka, jako u Nissanu Teranno, tak to nemá chybu. Člověk v tom pohodlně sedí celý den i bez klimy a jednou za čas vypere tygra, aby se pokochal krásně zachovalými sedačkami. Vlastně - jednu nevýhodu to má. Je to na pohled dost hnusný. Ale na to už jsem velkej kluk. Nicméně kdyby to někdo začal vyrábět v nějakém normálním designu a barvě, byl bych raději.

reagovat
Ji
Jiří
15. září 2016, 20:10
0

Kamarád má feldu ve verzi Laurin a klement v kůži a je to peklo, chybí totiž klimatizace :D

reagovat
Da
Dad
17. září 2016, 12:04
0

To je tezky, kdyz existujou hnusny i krasny latky, hrozna i skvela kuze ... asi bych byl nestastny z textilu, jaky najdeme ve skodach fabia, ale velka plysova kresla jsou pravdepodobne to nejpohodlnejsi, v cem se muj drahy derriere muze vezt. A zase na kratsi cesty s castym nastupovanim neni nic lepsiho nez pevna a klouzava kuze. Asi, jako vzdycky, zalezi na ucelu a provedeni.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem