načítám data...

Shackall

JménoLukáš Janata
BydlištěKladno
Registracepřed 8.6 rok.
Poslední aktivitapřed 5.2 rok.
Příspěvků ve fóru32
Komentářů u článků45
Pozitivních komentářů u článků4
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sh
Shackall
08. února 2019, 15:48
0
Velký offroad za rozumnou cenu

To za určitých okolností platí. Tahle - asi bude dobré si říct, co si od té káry kdo slibuje. Jestli blbnutí okolo komína, denní službu v lese, nebo expedici do Nigérie. A podle toho si říct, jak moc musí být OK.

Sh
Shackall
08. února 2019, 13:53
0
Velký offroad za rozumnou cenu

Ten už opravdu není za 200 ;-) V dieslu 6,5 možná za pořizovačku, ale je otázka, kdy a kde vás uzemní čerpadlo.

Sh
Shackall
08. února 2019, 13:50
0
Velký offroad za rozumnou cenu

Taky mi čím dál častěji připadá, že tyhle články píšou lidi, co jim doma před panelákem stojí Miata na šest weekendů v roce a jinak jezdí MHD. Osobně jsem nějakého ofa opravdu potřeboval a tak jsem se odvážně vrhl na pole neprobádané a koupil si za 60 tisíc Nissan Teranno II. Což je za prvé takový hybrid mezi off a SUV, a za druhý jsem dostal za tyhle peníze vrak, zralej na pec. Něco jakž takž pojízdného je za kilo a víc. V cenové hladině 60 litrů přitom žádný funkční off není, něco tak možná na dodrbání v lese. Když jsem zjistil, co jsem vlastně koupil, tak jsem zamáčkl slzičku a na dvoře na bahně na špalkách se pokusil o nemožné. A stal se zázrak, auto jsem zprovoznil. Co jen trochu šlo, jsem si dělal sám, pár oprav fakt nebylo právě lege artis, nicméně po půl roce vzniklo něco, s čím se člověk do toho terénu úplně nebojí (ovšem třeba do ciziny bych si s tím netroufnul). Kolik to stálo nevim, když přelezly celkové náklady přes 100 litrů (tj. jsem do tý popelnice poslal 40), přestal jsem počítat s tím, že už to nejde vzdát. Štěstí se přitom drželo bláznů, takže třeba volnoběžky (á 20 litrů, jsou tam dvě), byly OK. Po nasazení terenních pneumatik, koupených v akci za lidovku 5 tisíc za kus člověk zjistil, že tohle fakt nelze používat jako DD, a musel koupit něco méně provozně náročného (v městském provozu tyhle gumy zlikviduje člověk raz dva). A takhle by se dalo pokračovat. Tedy, suma sumárum - za 200 je tak Niva nebo Jimny. Speciálně to druhé je mezi lidmi, co vědí, fakt oblíbené - akorát holt nemá takovou užitnou hodnotu (dva a bagáž, prd na kouli). Ty ceny LC vidím +- jak píšete Vy, RR si netroufám odhadovat. Escalade a Tahoe jsou spíš SUV na tahání plachetnic. I když - i tady dost dělají gumy.

Sh
Shackall
09. července 2018, 10:25
0
Lada Niva Pickup: Mužik ve svém živlu

Lehce OT - co je to za přístroj v tom kastlíku na rádio? To jsem ještě neviděl. Díky

Sh
Shackall
22. října 2017, 21:01
0
Levný offroad na expedici po východní Evropě | Ptejte se

Ford Maverick 2,4 je Teranno. To mám a shodou okolností i za tuhle pořizovačku. První ježdění po koupi bylo stylem - to jsem zvědavej, co z toho odpadne dneska. Teď to jakž takž jezdí, brzdí, pracuje v terénu... Celkové náklady (bez paliv, logicky) nevim - od 100 tKč jsem to přestal počítat, ptž. bych ten krám musel zapálit. PS: Jet s tím na expedici do Rumunska bych neměl stále koule.

Sh
Shackall
22. října 2017, 20:57
2
Levný offroad na expedici po východní Evropě | Ptejte se

Toho Jeepa, co ukazuje Knightrider, znám. To je soused, profesí dřevorubec. To neni hejčkaná kára.

K problematice obecně. Offroad v pořizovací ceně 50 kKč je vrak krátce před smrtí. "Kvalitou" bych to přirovnal asi tak k Feldě za 2,5. A je přitom jedno, co to je. Na velikosti rozhodně nezáleží. Třeba Samurai je obvykle dražší než Cherokee.

Já osobně bych se na to buď vy*ral, nebo bych přitlačil 20 litrů co kus, koupil za 50 Nivy a tu dvacku do nich vrazil. 15 spojka, začtyři litry gumy z eBay, zbytek drobnosti. Pak hodit do zadu pojízdnou dílnu, a jet, no :-D

PS: Mám Nissan Teranno II.

Sh
Shackall
29. září 2017, 09:28
3
Jsou protesty pražských taxikářů marketingovou kampaní Uberu?

Tak koukám, (aniž bych chtěl někoho z diskutujících jmenovat) že má asi pravdu ten poslední odstavec :-)

Ten článek totiž není o tom, PROČ dročkáři protestují, ale JAK protestují. Kdyby ti s odpuštěním pitomci místo těch blokád třeba den vozili lidi zadarmo a nechali je podepisovat petice proti Uberu, nebo třeba udělali nějaký happening ve smyslu "s taxíkářů se stanou žebráci", tak by všichni řešili jejich argumenty (které mají váhu).

Po tom, co předvádějí a předvést se chystají, na ně je a bude každý akorát nas... a kolik stojí taxametr či dispečing bude všem u šosů.

To je fakt tak těžký pochopit?

Sh
Shackall
05. září 2017, 23:45
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

W124 Cabrio je už slušný unikát, třeba já na ni úplně zapoměl :-) Jinak s těmi dvaceti lety jsem se "trochu" sekl - Erben psal o "těsně předválečné Mercedesce" a ty detektivky se odehrávaly cca roku 1963 - takže těch 25 až 30 let staré auto fakt sedí :-)

Sh
Shackall
05. září 2017, 22:29
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

Já bych se přidržel asi toho, že autor předlohy Václav Erben kapitánu Exnerovi nějaké auto předepsal - totiž "cca 20 let starý Mercedes kabrio s koženými sedadly". (Bližší popis není). Tudíž není co řešit a Mercedes SL 170 je jasná volba. :-)

Sh
Shackall
20. srpna 2017, 23:18
0
Tuning let osmdesátých aneb Nic není dost šílené

Podle Kmenty Krejčíř od Gembally pár aut koupil. Pak oběma spadl exkrement do ventilátoru - Krejčíře zabásli a pak jim utekl do JAR. Gemballa utrpěl krizí roku 2008. V té době byl Krejčíř už v JAR a docházely mu prachy. Ale současně měl na tajném kontě ve Švýcarsku nějaký ten milion USD. Ale jak to poslat do JAR? I kdyby to nezabavili, tak by se to muselo zdanit. Tak se domluvili, že Gemballa udělá v autě tajné schránky, ty vycpou prachama, a pošle to Krejčířovi do JAR. Nicméně Gemballa se lekl, přestal s Krejčířovými lidmi jednat a auto sice do JAR poslal, ale bez peněz. No, Krejčířovi bouchly saze a pomocí známých mafiánů vlákal Gemballu do JAR, tam se pokusil z jeho ženy dostat výkupné milion EUR jako odškodné. A když to nevyšlo, udusili ho. Co je na tom pravdy těžko říct, nicméně Krejčíře čeká v JAR druhý proces, kde by se mělo řešit i tohle. (Gemballovi vrazi už sedí). Obžaloba si dává na čas - spěchat nemusí, Radek už dostal pravomocně 35 let, odsezeno i s vazbou má zatím 2...

Sh
Shackall
11. června 2017, 13:50
0
Bazarový snílek: Východní přísliby

Pokud je mi známo, není to na tu dobu a zemi původu žádná tragédie, naopak. Tatra nebo Škodovka hnije víc, a to řadově. Jinak ta Volha je trochu bastlík, někdo vyhodil původní sedačky a dal tam ty z novějšího modelu, tj. na veteránské atestaci by mohly být kecy.

Sh
Shackall
09. března 2017, 09:56
4
Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

"Duster je naopak chlapské auto do kterého bych se nebál naložit psa a po propršené túře i děti v zablácených pohorkách. Další den ale jet v košili do práce a k tomu poslouchat z noname repráků místo hudby chrčení?"
Zní to neuvěřitelně, ale ty repráky (potažmo celé audio) se dají vyměnit, aniž by člověk přišel o záruku. To jsem fakt jedinej, kdo pamatuje doby, kdy se kupovala auta, ve kterých si člověk mohl pískat maximálně tak na hubu a chtěl-li hrát, musel mít aftermarket?

Sh
Shackall
03. února 2017, 22:15
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Šaltr pod volantem člověk nemusí, dokud ho nezkusí - já ho v jednom autě měl (nebyl to Trabant, ani Wartburg) a je úžasný. Samozřejmě s absencí středového tunelu - pokud mám kvedlačku pod volantem a tunel 50 cm od podlahy (Starší r7, je to designerský úlet o ničem). Pokud ovšem tunel chybí a páka je pod volantem člověk má najednou daleko víc možností parkování. Jinak průser u Tater byla absence automatu (ano, vím, 613 Special ho měla). Teprve s ním má ta kvedlačka smysl - člověk prostě přehoupne na D a jede.

Sh
Shackall
03. února 2017, 21:02
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Interiér, přátelé, to je alchymie. Základem jsou pohodlné sedačky a ergonomie, ale pak už narážíme na požadavky jednotlivých uživatelů a tam platí tisíc lidí, tisíc chutí. Je třeba hrozně fajn mít nějakou super designovku, která za chvíli morálně zastará, ještě dřív se okouká a opotřebuje a ve finále aby se v tom člověk styděl jezdit. Nebo ty super interiéry ve fotogalerii... Ty fungují bohužel jen v režimu "klimatizovaná garáž u vily - zastřešená benzinka - podzemní garáž a zpět". Jezdit s tím po Praze je třeba v tomhle počasí ojeb a třeba podlaha vypadá za chvíli jak v prasečáku. No a pak jsou použité materiály - třeba moje Teranno má bez ironie nejlepší sedačky, které jsem kdy v nějakém autě zažil (podotýkám, jel jsem i v RR či Ferrari), ale použitém materiály stojí dost za @ - zvláště to rádoby dřevěné oblečení. Atd. Nicméně kdybych měl skutečně vybrat jedno auto, asi by to byla Tatra 603. Současně prostorné, vzdušné, luxusní, pohodlné, geniální minimalistický design, člověk se do toho nemusel bát sednout v zablácených holínkách po honu, protože konstruktér myslel hlavou... Viz: http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A090713_175013_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV2c66a2_Tatra_603_14.JPG
a http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A090713_175013_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV2c66a8_Tatra_603_26.JPG

Sh
Shackall
13. září 2016, 23:09
0
Autíčkář se ptá: Látka, nebo kůže?

Asi budu dost kontroverzní, ale za mne jednoznačně látka v kombinaci s tygřími potahy. Pokud je to ještě geniální sedačka, jako u Nissanu Teranno, tak to nemá chybu. Člověk v tom pohodlně sedí celý den i bez klimy a jednou za čas vypere tygra, aby se pokochal krásně zachovalými sedačkami. Vlastně - jednu nevýhodu to má. Je to na pohled dost hnusný. Ale na to už jsem velkej kluk. Nicméně kdyby to někdo začal vyrábět v nějakém normálním designu a barvě, byl bych raději.

Sh
Shackall
19. července 2016, 20:59
0
Autíčkář se ptá: Největší automobilový držák?

To vyřeší koroze. :-D Felda má "anitkorozní" "ochranu" fakt na pytel. Octa ji má výbornou, to jo, jenže většinu dnes jezdících jedničkových (kromě opečovávaných 1,6 našich důchodců) vyrobili před pár lety flexou a COčkem Franta s Pepou f stodole z německých bouraček, a ti zachovat kvalitu nezvádli (viz. evergreen českých oktávek "hnije to u víčka nádrže".)

Sh
Shackall
19. července 2016, 20:55
0
Autíčkář se ptá: Největší automobilový držák?

Jakožto dlouholetý uživatel a svým způsobem fanda Favoritů a Formanů se musím proti tomuto bludu ohradit - jakkoliv mám ta auta opravdu rád, tak do "držáku" mají chronicky daleko.

Motor je i při neurvalém zacházení nesmrtelný, existují kusy s najetými půl mega, a akorát jim chrastí rozvody, sežere LPG i různá nepaliva, to jo (nicméně vyjímky existují, asi pondělní série :-D). Ale tím to končí. Jinak se tam "censored" snad úplně všechno. Hnilo to už v katalogu, vypínače od světel se poděkují zhruba v polovině životnosti vozu, neznám Favorita, kterému by fungovala elektrika na 100%, a to včetně opěčovávaných kousků (ono aby fungovala, tak by se musela vyhodit a udělat úplně od znova), rozpadají se spoje u táhla řazení (na dálnici bomba), karburátor je po 10 tisích zralý na repasi (což není bug, ale fíčura), různě se kroutí palubka, v nějakých 90 tisích se zasekne počitadlo kilometrů...

Ta pověst vznikla tak, že 99% Favoritích závad je opravitených kladivem a majzlíkem někde u pangejtu aspoň tak, aby se s tím dalo dojet k nejbližšímu Lojzovi do STS, který za dvě hoďky vymění těsnění pod hlavou, a stihne si přitom vypít kafe. :-D

Ale jak říkám, mám ta auta rád :-D

Sh
Shackall
20. června 2016, 14:04
0
Autíčkář se ptá: Kam jste ochotni zajít při opravování auta?

Přesně tak. A málokdo u toho přemýšlí. A v momentě, kdy se člověk nemůže opřít o diagnostiku (například zrovna u chlazení), tak je v koncích.

Abych byl konkrétní, milá Zlo Kočko - například ten termostat (starý i nový) někdo zkoušel ve vařící vodě v hrnci, zda se také hýbe, nebo ho někdo nejdřív v rámci postupu "pokus - omyl" vyměnil, a pak neřešil, protože je tam přece fungl nový... Přitom třeba já jsem jednou vyměnil jeden nefunkční termostat za druhý nefukční (byť nový, zdravíme Auto Kelly) a při odstraňování závady v Radotíně na benzince se špičkově popálil a za*ral...

Sh
Shackall
20. června 2016, 13:28
0
Autíčkář se ptá: Kam jste ochotni zajít při opravování auta?

Opravy jsou věčné téma - jen ta poslední na Favoritu mne přišla na 15.000 a teď se auto dožaduje dalších tak pěti. Nissan nepočítám, teď sežere tak patnáct. Rodina a příbuzní to o Favoritu neví, neb by asi navrhli zbavení svéprávnosti.

Ten popis v článku ovšem vyvolává dojem, že nebohou Pumu někdo servisoval - tj. provedl celou řadu úkonů, aniž by věděl, proč je vlastně dělá a odhalil skutečnou závadu. Takové servisování leze setsakra do peněz a lidé se kvůli němu zbavují docela slušných aut. Nicméně není to chyba auta, ale mechanika. A na 99% je příčinou nějaká pytlovina.

Sh
Shackall
14. června 2016, 20:55
1
Přestaňme říkat, že neoznačená policejní auta nefungují

Tak ono záleží, co je cílem mise. Jestli abychom my řidiči jezdili POMALEJI, nebo BEZPEČNĚJI. Pokud pomaleji, tak jo, neoznačená policejní auta fungujou na jedničku s hvězdičkou. Na bezpečnost silničního provozu je nicméně jejich vliv spíše záporný - jak už tu někdo psal, řidič se má soustředit na cestu, ne na rychlost, značky a radary.

Sh
Shackall
22. května 2016, 11:03
0
STK po novém na vlastní kůži

Pánové, vidím, že tomu rozumíte (já o této problematice vím 3,14ču). Tudíž mám jednoduchý dotaz - který by zajímal myslím poměrně dost lidí. Totiž Jak je na tom OBD2 a LPG? Nebudou readynesses kódy hlásit pytloviny?

Sh
Shackall
25. dubna 2016, 07:46
0
Autíčkář se ptá: Která auta vám utekla?

Chevrolet Camaro III., Firebird III a jedna hnusná, omšelá hromada rezavého plechu za 8 tisíc, která kdysi (tak okolo roku 1985) byla Tatrou 603.

Sh
Shackall
20. dubna 2016, 21:55
0
Autíčkář se ptá: Bez čeho byste nevyjeli na silnici?

Favorit - nad rámec povinné výbavy už jen hasičák (pravda, takový ten retro, takže spíš jako dekorace), nějaké to základní nářadí (8", 10", 13", 17", kleště, šroubováky), kabely a hadr. Jo aještě dobovej kanystr, ale to je taky spíš dekorace.

Nissan - tam je otázka, co tam už neni. Vlastně jen lopatka (v plánu sada pro zemní práce), 220V (v plánu) a větší zásoba vody (v plánu). Jinak je tam všechno, včetně takových věcí jako helma, kladivo na okna, nebo malý svěrák :-)

Jo, a v obou autech mám odpadkové koše. Ty vnímám jako nezbytnost a mám docela roblém jet v něčem, kde kočš není.

Sh
Shackall
10. března 2016, 14:53
0
BMW ukazuje strašidelný koncept auta budoucnosti

Tak podobné koncepty vídáme tak nějak posledních 40 let, viz např. : https://inappropriateplank.wordpress.com/2011/05/10/bertone-retro-future-concepts/ Pár věcí se z toho ujme (něco z tvaru kastle, ten Star Trek na palubce), většina fakt ne. Otázka je "autonomie" vozu a elektromobilita. Osobně bych si tipnul, že v příštích 20 letech budou mít auta nějaký ten elektromotor navíc (k tříválci) a čistých elektromobilů bude jen minimum (Tesla, i8, časem elektrická Škodovka ;-). Nicméně, když se tak člověk podívá na poslední politický vývoj nejen u nás, tak si myslím, že mnohým ty Favority a Felicie budou muset ještě tak deset let vystačit a nejcenější auto, vyvažvané zlatem, bude u nás Land Cruiser s velkým střešákem vzadu a nástavcem na kulomet.

Sh
Shackall
07. ledna 2016, 19:23
0
Jak staré auto na každodenní ježdění?

Pokud bude normální počasí, přivezu v neděli 17.1. na Kafe a Káry představit p.t. autíčkářům a petrolheadům svého čerstvě dokončeného daliy drivera ročník 1990. :-D

Sh
Shackall
29. prosince 2015, 13:32
0
Auto hodné, auto zlé a auto ošklivé

GanGreen: Ono na Subaru stojí věci dost ranec - a "zlé auto" bych právě nehýčkal.

Viper:Trola nebo L200 jsem nikdy neřídil, ale z papírového výkonu těch věcí nejsem právě odvázaný. Přidou mi dost podmotorovaný .Moje Teranno je +- to samé má R4 2,4 benzín o výkonu 87 kW a já si na silnici pravidelně říkám, že by mu další dva válce a 30 kW opravdu neškodily.

Já osobně jsem uvažoval o Favoritu/Felicii pick up. Vnější vzhled co nejhumusnějšího náklaďáčku, kterým cigoši (pardon Romové) vozí šrot, doplněný o pár vychytávek - např. přední bezpečnostní nárazník s trubkou, jednoduché vyrámování + podvozek a motor upravený podle soutěžáků. Problém je, že se něco takvého nedá koupit za rozumné peníze tak, aby to nebylo nutné pomalu znovu vyrobit, a dále se tam musí ty slušné jízdní vlastnosti z normální s*ačky doslova vykouzlit (jasně, to se dá při použití správných dílů zvládnout doma). Tedy výsledný produkt přijde na nesmysl (pod 100 tKč ani teoreticky), případná prodejní cena je tak 30 kdo ví jestli a aby se to člověk bál někde rozstřelit.

Za ty prachy už bych si koupil nějaký starší americký pick up. Ty mají sice jízdní vlastnosti na exkrement, ale člověk v tom alespoň zle vypadá. Nicméně stále na toto téma přemýšlím.

Sh
Shackall
29. prosince 2015, 09:00
0
Auto hodné, auto zlé a auto ošklivé

Auto hodné - Volvo 740 Combi
Auto ošklivé - Fiat Multipla

Auto zlé je trochu problém, a přiznám se, že ho nemám vyřešený. Podmínky pro základ mám následující:
1) Kombík, SUV nebo pick-up
2) Patřičně "drsný" vzhled (Teoreticky by šla i Felda pickup, Roomster fakt ne-e)
3) Nějaký normální poměr váha x výkon
4) Slušné univerzální jízdní vlastnosti, aby se s tím člověk nebál řezat zatáčky, ale ani zajet do lesa nebo na polňačku (což vylučuje většinu "off roadů" a Amerik)
5) Díly za normální peníz, speciálně plechařina, aby se to člověk nebál pořádně obouchat, eventuelně trochu upravit flexou a vrtačkou. (Tj. El Camino bohužel ne).
6) Nesmí to stát ranec

Výsledek by byla skutečná "silniční krysa" - neplést s tím, co se dneska považuje za rat rod (jízdní vlastnosti na h*vno), nebo ty blbosti v rust stylu, (tj. spoustu bezúčelného rezu a půl vetšnictví na střeše). Něco jako kamion z Duelu, ale v malém... Nemáte někdo tip?

Sh
Shackall
28. prosince 2015, 22:42
0
O nesmyslnosti automobilové věrnosti

Původně jsem chtěl napsat něco o svém daily driveru, ale to si nechám na později, až ho P.T. autíčkářům představím. Nicméně to zkusím jinak - Nissana bych dal pryč ve dvou případech. Za prvé, pokud by byl jeho technický stav neslučitelný se životem a oprava by přesáhla nějakou racionální částku. A za druhé, pokud bych ho dostal do stavu, kdy by nebylo co opravovat ani upravovat, já bych cítil, že je potenciál vozu vyčerpán a je čas jít dál - například k Toyotě Land Cruiser.

Co se přiznám, že příliš nechápu, je nákup něčeho v původní pořizovačce cca mega za pět šušňů, provedení nejzákladnějších oprav a následený prodej. Dyť takový uživatel nemůže mít o tom autě ani základní představu. Opět abych se přidržel Nissana - pokud bych to udělal takto, vůbec bych netušil, co to auto vlastně umí, a hlásal bych v knajpě, že "Teranno nevyjede ani kupku sněhu", popřípadě bych rozvíjel teorie, jaká je hloupost nahradit uzávěrku samosvorem. Jelikož jsem si ho nechal a poopravil, nyní zodpovědně prohlašuju, že to auto má v terénu na víc, než já se odvážim :-)

Sh
Shackall
21. prosince 2015, 23:10
0
Podle čeho si vlastně vybíráme auta?

To je myšlenka dne, méně racionální auto aby člověk pohledal. V podstatě ta auta jsou buď předražená (nová, slušné ojetiny), nebo krámy, nebo čórky. Nic mezi.

Sh
Shackall
21. prosince 2015, 23:07
0
Podle čeho si vlastně vybíráme auta?

"Navíc stojí opravdu málo peněz..." No, nevím, podíval jsem se na sauto, a těch 320 až 380 tisíc mi při průměrném platu 26 hrubého jako málo peněz nepřijde. A to ani v porovnání s konkurencí - Dacia Dokker umí plus minus to samé a je cca o 80 tisíc levnější. A člověk narozdíl od toho Ecoboostu nedělá automobilce za své testovacího jezdce. Navíc jsem s vozy této kategorie (Fiat Fiorino) něco málo najel a kromě absence radosti z jízdy mi nezaujaly ani praktickými vlastnostmi. Na jednoho člověka je to moc velké, pro rodinu sakra malé. Já kdybych si měl kupovat někdy podobné auto, tak bych asi bral tohle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/multipla/16608246?goFrom=list (Pošilhávám po "Delfínovi", ale tohle je 100% racionalní volba.) Imho dát víc než řekněme 150 tisíc za auto už není racionální. :-D

Sh
Shackall
18. prosince 2015, 16:19
0
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete k životu?

Jsem celkem realista, takže bych byl docela rád, abych si dal do richtiku ta vozidla, která už mám. (Náklady odhadem 3/4 mega). Kdyby se dařilo ještě víc, přibyla by k nim asi Praga V3S, kdyby se začalo dařit ještě lépe, koukal bych asi po něčem takovém: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216544295&isSearchRequest=true&scopeId=C&zipcode=&makeModelVariant1.makeId=6200&pageNumber=1 + small block, a dlouhé dny v garáži. Kdyby se dařilo extrémně, tak místo V3S T 813 Kolos a místo "Cobry" Viper. Pokud by se podařilo poněkud zvětšit pozemek, tak ještě VAZ 2102 Combi (červený), na normální ježdění by můj stávající povoz nahradila asi Lancia Y, dále Nissan Laurel a nějaká starší amerika f kombíku (třeba Dodge Polara). Jo a ještě Fiat Multipla. A to je fakt všechno, nejsem žádnej blázen a nejen auty živ je člověk!

Sh
Shackall
16. prosince 2015, 10:07
0
Audiswagen LaPassat aneb nenechte vaše poruchy osobnosti převzít kontrolu

Ano, taky jsem čekal, že to tam bude. Proto bych zrovna ten agregát autorovi tohihle nesmyslu celkem odpustil...

Sh
Shackall
26. října 2015, 18:44
0
10 ‚vylepšení‘, kterými majitelé týrají svá auta

Tak nálepka "Dítě v autě" nebo "Pes v autě" upozorňuje ostatní řidiče, že se před nimi jedoucí vůz může začít chovat nestandardně - například rodič může začít překotně hledat místo k zastavení, nebo majitel psa ho může z jakýchkoliv důvodů začít "rovnat". A nemůže se tolik soustředit na jízdu. "Potápěč" pak slouží k tomu, že pokud se někdo vynoří z hloubky, má nějak zvláštní krev (teď nevim jak) a nálepka je upozornění pro záchranáře v případě nehody "může být ten a ten problém". "Gun on the board" nějak zázračně funguje proti lepení na kufr, troubení, posunkování atd. Nevím proč, ale je to zcela spolehlivé :-) "Ryba" je sice na nic, ale je to taková stará tradice (BTW: Neví někdo, kde se dá nějaká pěkná sehnat?). Tedy podtrženo sečteno - s nálepkamii je to jako se spoilery. Má to nějakou funkci, než se toho chopí dementi a přetvoří to k obrazu svému.

Sh
Shackall
21. října 2015, 17:07
0
10 ‚vylepšení‘, kterými majitelé týrají svá auta

Hm, tak potah pěknej, ale třeba já bych ho fakt nasadit nedokázal - na jakékoliv šití jsem extrémně levý. To bych potřeboval půjčit tu paní :-D

Sh
Shackall
17. října 2015, 22:47
0
10 ‚vylepšení‘, kterými majitelé týrají svá auta

A ještě jedna věc - když Pepa dostane při vyjíždění od benzínky druhý pětikilo za světla, skočí do tržnice a zakoupí sobě polské ledky s 8SD. Že svítí na @ je druhotné - pan policajt na něj nemůže, a to je co? No hlavní!

Sh
Shackall
17. října 2015, 22:06
0
10 ‚vylepšení‘, kterými majitelé týrají svá auta

S něčím souhlas, jinde je autor dost mimo. Tak například ty potahy - to je velmi velice praktická věc, zvláště když člověk buď jezdí často, a nebo třeba leze do auta po nějaké špinavější práci - klidně třeba na chatě, aby si zase někdo nepředstavoval práci v lomu. Jednou za kvartál je pak sundám, a hodím do pračky. Bonus pak je, že když se auto prodává, má krásné čisté sedačky - to jsou taková ta auta, jak vypadají i po dvaceti letech jak nová. Potahy na opěrky hlavy - nebudete tomu věřit, ale někomu se mastí vlasy. Koupí se to za pár korun, po čvrt roce vyhodí. Co se týká v diskusi zmiňovaného "tygříka" - on je sice dost kýčovitý, ale lepší potahy neznám. Ty, co jsou v Nissanu jsem kupoval v roce 1998 do své první Škody 100, měl jsem je mj. v nákladní Avii, se kterou jsem jezdil po stavbách, a ty mrchy pořád drží a odmítají se rozpadnout. Taky tehdy stály tuším dva tisíce. Fakt mne mrzí, že to nikdo nevyrábí v nějakém normálním designu, třeba černá nebo hnědá. Potah na volant je lepší, než ohoblovaná kůže z pštrosa. Co se týká tenisáku na tažném, tak většina lidí používá normální krytky, a to proto, že kouli občas natáhne vazelínou. Atd.

Sh
Shackall
16. října 2015, 11:53
0
Česká auta stárnou. No a co?

Tak ono ještě existuje cosi, čemu se říká údržba. Radši vidím na silnici vymazlenou Škodu 100 s pečlivým majitelem, na slušných gumách, dobře seřízenou a vybavenou pojízdnou dílnou v kufru, než to, co jsem spatřil onehdá u kamarádky. Xara Picasso snad z roku 2012, tři letňáky a jeden zimák se vzorkem cca 0,5 mm, trochu fřiti turbo, svítil vrtulník, podle tvrzení kamarádčina manžela "vůz občas odmítá nastartovat" a "v servisu z něj vypustili úplně černej olej".... V autě čubčinec, jak kdyby sloužilo k převážení šimpanzů ze ZOO, na servis nejsou koruny... Ale je to nové a bezpečné.

Sh
Shackall
15. října 2015, 19:45
0
Dacia Duster 1.2 tCe 4X2: Lesník ve víru velkoměsta

Já osobně bych v terénu (a to jako v terénu, ne na polňačce) preferoval Dustera 4x2 s dobrýma gumama do terénu a novou spojkou před Patrolem, co má obutý slicky z dob kuponové privatizace a spojku fřiti. V úsecích, které s tím Dusterem člověk projede, bude s invalidním Patrolem akorát cvakat redukcí a zavírat diferák jako ocas a ve finále volat traktor.

Sh
Shackall
12. října 2015, 18:12
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás naučilo řídit?

Emiran: S tím prvním naprostý souhlas, tady každý "umí řídit", ale skoro nikdo neví, o čem řízení vlastně je. A na těch silnicích to podle toho občas vypadá...

Sh
Shackall
12. října 2015, 18:12
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás naučilo řídit?

Emiran: S tím prvním naprostý souhlas, tady každý "umí řídit", ale skoro nikdo neví, o čem řízení vlastně je. A na těch silnicích to podle toho občas vypadá...

Sh
Shackall
12. října 2015, 18:08
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás naučilo řídit?

Tak řídit neumím, maximálně jakž takž ovládnout vozidlo tak, abych nikomu nevadil a nepřekážel a odjel z místa A do místa B v té konfiguraci a v tom čase, který potřebuju. Abys si zas někdo nemyslel - sice dokážu u některých aut s manuálem řadit bez spojky, ale třeba při podřazování v zatáčce je mi hanba - buď brzo, nebo pozdě, malej meziplyn, velkej meziplyn, ale netrefím to nikdy. :-( Autoškola Škoda Felicia, IFA W50 L, Zetor 7245. Z toho mála, co umím, jsem se asi nejvíc naučil na Avia A31dlouhej valník, řazení předělané na podlahu. Dost mě naučil můj současný Nissan, který mi připoměl, o kolika věcech jsem neměl dlouho ani tušení.

Sh
Shackall
21. září 2015, 19:07
0
Autíčkář se ptá: Je mechanik lepší než nadšenec?

No, tak tohle je na esej na dvě A4 nejméně. Zaprvé je tu něco, co bych nazval "odborné a politické rozhodování". Jde o to, že třeba tlumiče netlumí, auto bouchá atd. Úkolem odborníka je zjistit, co to je, a jak se to dá opravit. Tedy "odborné rozhodnutí". To, čemu říkám "politické rozhodnutí" je říci si, JAK se to bude opravovat. A odpověď taky může být "už se to opravovat nebude, dojezdí se to a vyhodí." Nebo "bude G.O., ale až za půl roku". Rozumíme si?

No a teď v úvahách pokračujme. Auto by mělo mít nějakou koncepci nebo plán oprav. A z ní už vyplývá to, na co se Autíčkář ptá. Některé opravy si totiž třeba já dělat nemohu - typicky výměna spojky na Terannu. Hlavní důvod je, že na to prostě nemám vybavení. Tudíž musím sehnat někoho, kdo vybavení jako zvedák má. A to je prakticky vždy profesionál. A - abych úplně odpověděl - je v ČR na 99% vyučený automechanik.

Pak jsou věci, co si umím udělat sám, ač nemám HW - typicky výměna pružin na koleně. Na jednu stranu je hezké, že si umím poradit i bez vercajku, na druhou stranu mě dost "censored", že to, co by i levej mechanik s vybavením dělal deset minut, já bez vercajku dělám hodinu. A mít v dílně věci, které použiju jednou za uherský rok se mi nechce. A tady je to čistě ekonomická otázka - totiž "vyplatí se to?"

Dále jsou věci, které si člověk na autě dělat sám musí, protože mu je nikdo seriozní neudělá. Typicky vaření rámové konstrukce vozidla, které rám má. Nebo třeba velká údržba podvozku.

No a pak jsou věci, které si na autě užívám. A ty si pochopitelně dělám sám.
No a pak jsou věci, které

Sh
Shackall
17. září 2015, 10:29
0
Ptejte se Vojty: Nenáročný autoparťák

Tady musím mimořádně důrazně oponovat.
a) Subaru na plyn bych se bál jak čert kříže. Ten motor na to není vhodný, na rozdíl třeba od Jeepa nebo Favorita. Neříkám, že to nejde, ale neumí to každej Franta v garáži. Pokud se v tom ryl někdo takový, má ten motor nakročeno velmi rychle do sběrny (důvody by vydaly na habilitaci, ne na příspěvek, nicméně tady stačí blbě použí parafín, nebo ho nedej bože nepoužít vůbec, což se leckomu "vod plynu" ještě nedoneslo, neb "to sou zase novoty, Favority to nepotřebovaly".
b) Tenhle konkrétní kus je vrak - uvedení do stavu jakž takž komformního s provozem (auto brzdí, zatáčí, startuje atd.) bych odhadoval minimálně na dalších 30, spíš 50.
c) Je otázka, jestli na to využití, které čtenář požaduje, je skutečně nutné něco, na co jen sada kabelů stojí ranec, nemluvě o spotřebních věcech nebo třeba blinkru.

Já osobně bych, jsa "divnej", hledal nějakou zachovalou Multiplu s tažným, přičemž bych opravdu nešetřil na obutí. Třeba bych zkusil, jestli tam půjde napasovat tohle: http://www.pneumatiky.cz/Pneumatiky-Offroad-Zimni/195-70-15 To už by nějaký normální kopce dalo. Jinak bych se nebránil ani Feldě, Fabii, nebo Mondeu.

Sh
Shackall
15. září 2015, 23:55
0
Autíčkář se ptá: Které auto ani zadarmo?

Tak já osobně cokoliv, kdy cena uvedení do použitelného stavu přesáhne více než dvojnásobně prodejní cenu vozu po opravě. Platí vždy, všude a za všech okolností - vyjma těch vozů, které už vlastním. Pokud bych se měl vyjádřit ke konkrétnímu RR, tak:
a) Bouračku ne-e, a to žádného vozu. O vyjímce bych byl schopen uvažovat v případě zadokolky Škodovky, kde jsem schopen minimálně navrhnout smysluplnou opravu. Týká se samozřejmě vozů jako 110 R, libovolné cabrio, RS, LR apod.
b) Turbodiesel ne-e. V dieselu bych nechtěl žádný ormální auto ani nebouraný. Opět s vyjímkou off roadu, kde čím dál víc zjišťuju, že ta nafta má smysl.

Sh
Shackall
11. září 2015, 00:12
0
Proč jsou stará auta lepší, i když jsou vlastně horší?

To je jako s muzikou. Z klasické hudby známe Mozarta, Beethovena nebo Smetanu, ale třeba na Dusíka si nikdo dneska nevzpomene. Stejně tak nikdo netuší, že v 50 nehrál jen Elvis a Cash... Druhá věc je, že té potencionální kvality vidím dneska celkem poskrovnu tak nějak napříč obory (v autech třeba Mazda nebo muscle cars) :-/

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem