načítám data...

3+1 nesmysl, který prostě musíte mít

Pro mnohé z nás nejsou auta jen pouhé stroje, jsou ztělesněním snů či romantických představ. Některé takové sny a romantické představy přenesené na automobil však z majitele mohou udělat v očích okolí solidního pitomce.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Auta jsou fenomén, to je zkrátka fakt. Hrají ve filmech, mají společenský statut, mají vlastní styl, vlastní kulturu. Snadno potom nabydeme dojmu, že k určitému autu zkrátka patří jisté doplňky. Subaru by mělo být modré se zlatými koly, jak jej známe z nejslavnější éry jeho účasti v soutěžích WRC, kdy byla hlavním sponzorem Subaru cigeretová značka State Express 555. Jako kdyby jiná barva ani nepřicházela v úvahu. A často tyto nutné úpravy zachází až na samou hranici zdravého rozumu.

 

Ford Mustang | Eleanor

 

Ford Mustang sám o sobě je legendou. Ikonický pony car se tak pochopitelně často objevuje i na stříbrném plátně. Asi nejznámější se stala ona slavná honička z filmu Bullitův případ, podle mnoha žebříčků údajně nejlepší filmová hodnička všech dob. Je to skutečně napínavá podívaná plná dramatických manévrů a Steve Mcqueen tu vypadá prostě skvěle. A potom je tu rok 2000, film 60 sekund, Nicolas Cage a především Eleanor.

Příběh Eleanor je však o trochu starší. Film 60 sekund se na plátnech kin objevil už v roce 1974. Tehdy šlo o skromněnší snímek, peněz na auta nebylo tolik a tak se filmaři uchýlili k jistým trikům. Tak například Mustang Sportsroof z roku 1973 ve speciální žluté barvě, který se stává ústřední postavou snímku, je ve skutečnosti přestavěný vůz z roku 1971 a ona žlutá barva je barvou pro školní autobus. Dvě podstatné věci se však ve filmu objeví a vynutí si pozdější a výpravnější verzi s Nicolasem Cagem – Mustang se na plátně zaplete do údajně nejdelší automobilové honičky v dějinách filmu a dostane jméno Eleanor. Ženská jména vlastně dostanou všechna kradená auta ve snímku, lupiči je používají jako krycí jména, ale Eleanor je tou podstatnou.

Když se v roce 2000 film 60 sekund vrátil do kin v novém provedení, nemohla v něm jedna věc v žádném případě chybět – Ford Mustang Eleanor. Tentokrát se jedná o Ford Shelby Mustang GT500 z roku 1967. Produkce pro natočení filmu použila hned 12 aut a asi není žádným překvapením, že ve skutečnosti nebylo ani jedno z nich skutečný Ford Shelby Mustang GT500. Pro natáčení produkce upravila ‘obyčejné’ Mustangy. Filmová Eleanor je navíc dovybavena několika tuningovými úpravami a především velmi nápadným – až skoro přehnaným – bodykitem.

Filmaři se zkrátka se vzhledem středobodu celého filmu odvážili jít až na hranu dobrého vkusu, aby automobilu vtiskli osobitý vzhled a vytvořili tak legendu. A to se jim rozhodně povedlo. Eleanor chce dnes každý. A co hůř – mnozí si ji skutečně postaví. Vypadají potom ve svém Mustangu jako Nicolas Cage? Nemyslím si..

 

Audi | S-line

 

Audi znamená úspěch. Některé značky prezentují váš vybraný vkus, poodhalují vaše priority i vaši osobnost. Jaguar z vás dělá britského gentlemana dbajícího dobrých mravů i tradic, avšak s dobrodružnou povahou. Maserati odhalí vaši zálibu v rychlosti i italský temperament. Volvo křičí do světa vaši solidnost a zdravou opatrnost, Mercedes vaši zálibu v blýskavých věcech. A Audi znamená úspěch. Úspěch bez dalších adjektiv. Čistý uhlazený design automobilu, jasně čitelný statut složený ze čtyř kruhů – tak zkrátka vypadá manažerský úspěch.

Dnes se situace již mění, ale ještě nedávno patřilo Audi mezi značky určené lidem, které auta vlastně příliš nezajímají. Řízení ničím nenadchlo, motor vytrčený před přední nápravu není receptem na dechberoucí jízdní zážitky, avšak kvalitní podvozek a pohon všech kol Quattro z Audi dělal bezpečný a rychlý přepravník.

Statut úspěchu je však potřeba živit. Jít dál. Být lepší. A aby vaše Audi bylo lepší a dál, nabízela automobilka paket S-line. Vaše černá limuzína A6 s ním dostala větší kola, sportovnější toto a rychlejší támleto. Výsledkem bylo stále stejné řidičsky nezajímavé auto pro řidiče nezajímajícího se o řízení, zato však auto mnohem dynamičtějšího vzhledu a naprosto tragického komfortu. Tvrdý sportovní podvozek a velká kola učinila z obyčejného manažerského sedanu vůz neobyčejně nepohodlý. Přesto právě S-line paket se stal snad nejúspěšnější položkou na seznamu příplatkové výbavy. Zákazníci se často spokojili se slabším motorem a chudší výbavou, zato S-line musel být, i kdyby na kazetový přehrávač nebylo.

 

Lamborghini Countach | Velké křídlo

 

Lamborghini Countach jsme si na Autíčkáři povídali, kolega Čanda přinesl i cenné informace o Walteru Wolfovi. Ten, jak už tedy víme, své Lamborghini značně vylepšil. Rozšířil ho, dodal mu větší kola a především potom na záď vozu umístil velké a výrazné křídlo. Tento vůz posléze zaujal producenta filmu The Cannonball Run. Vedle hvězd jako Burt Reynolds či Roger Moore se tak ve filmu mělo objevit i Lamborghini. A to pořádně rychlé a především ospoilerované Lamborghini. Podivný přední spoiler zůstal kontroverzním prvkem, zato zadní křídlo od této chvíle na Countach prostě patří. Chtěl jej snad úplně každý zákazník.

Lamborghini nakonec tedy ustoupilo tlaku a začalo křídla pro Countach dodávat. V továrně na auta křídlo nikdy nemontovali, dodávali je samostatně a montáž už byla na samotných dealerech značky. To ostatně v té době nebylo ničím neobvyklým, výbava na přání často dorazila k prodejcům v bedně spolu se samotným automobilem. Zajímavé však bylo nastavení onoho křídla. Přes skutečně úctyhodné rozměry totiž neposkytovalo absolutně žádný přítlak. A to nebyl výsledek nějaké chyby, naopak – inženýři Lamborghini si dali záležet, aby křídlo nedělalo vůbec nic.

Problémem Lamborghini Countach byla totiž příliš lehká příď. Vůz měl ve vysokých rychlostech tendenci nadlehčovat přední nápravu, což zhoršovalo ovládání. Konstruktérům se podařilo tento nešvar poměrně zdárně potlačit, přesto jestli vůz něco nepotřeboval, byl to přítlak vzadu, který by příď opět odlepil od země. I tak však pro spoustu lidí křídlo na víko zavazadelníku Countach neodmyslitelně patří.

 

Aston Martin | 007

 

Nejslavnější britský tajný agent sice podle původní předlohy Iana Fleminga řídil vůz Bentley, protože však automobilka nešla filmařům příliš na ruku a odmítla jim poskytnout vůz pro natáčení, zvykli jsme si na Jamese Bonda za volantem vozů Aston Martin. Ponechme teď stranou epizodu s BMW, které se objevilo v několika filmech, k britskému agentu dnes prostě patří Aston Martin.

Mnozí majitelé těchto překrásných aut však mají pocit, že spojení jejich vozu s agentem 007 není stále dost zřejmé a všeobecně známé. Proto neváhají a shánějí se po poznávacích značkách s čísly 007. I když odhlédnu od faktu, že tajný agent by si patrně značku s takovým číslem nezvolil, pokud se význam slova ‘tajný’ za poslední roky nějak dramaticky nezměnil, zůstává nesporné, že vám tato značka nepomůže. Ne, opravdu v autě se značkou 007 nevypadáte jako James Bond. Vypadáte jako pitomec.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
13. ledna 2018, 13:45
2

Mne osobne sa teda Eleanor moc nepáči. Toľko zaujímavých musclle carov vzniklo, existuje toľko možností, ako ich upraviť... Ale pritom najpopulárnejšia úprava je v štýle nepodareného restomodu z filmu. Nevidel som ani originál, ani remake, takže to výnimočne nieje o tom, že Eleanor má byť žltá. Ale tá úprava s modernými svetlami, inou maskou, ktorá je na aspoň jednej tretine fotiek Mustangov, ktoré kolujú internetom ma už otravuje. Pritom také pekné auto je Mustang... O to viac sa mi páči decentný a nenápadný Mustang z Bullita alebo originálne Mustangy v úprave od Shelbyho.

reagovat
Ka
Karoy79
13. ledna 2018, 20:32
1

Eleanor z remaku sa rychlo okukala. Mne sa velmi pacil Mustang, ktory zosrotoval Belmondo

Breakthru
14. ledna 2018, 11:25
0

Eleanor je auto k blití....
Samotář je skvělej film jako většina Belmondovek, já si vždcky vybavím ty zvuky, co to vydávalo, hlavně to pískání gum:))

GanGreen
14. ledna 2018, 19:50
0

Hmmm ten mustafa od Belmonda ma celkem koule :-)

ro
rock
13. ledna 2018, 13:53
0

ad to Subaru:
objevilo se i se startovním číslem 5, aby tam těch pětek nebylo málo :-). Nejčastěji Sainz v r. 1995.
No a když si Sainz jr. vybíral startovní číslo v F1, tak -zřejmě čirou náhodou- zvolil 55...

reagovat
beastar
13. ledna 2018, 14:03
4

Hmm taková klasika. Co je velmi neobvyklé je právě to křídlo pro Lambo. A jeho účelnost:) Subaru bych si do těchto barev nikdy nedal. S tím Slinem je pravda to, že kolikrát lidi neměli ani na pořádný motor, ale sline paket to má:)) Krásně vidět na každé druhé ojetině. No a značka 007 je lepší, než Karel911 na Porsche a na AM by mi tak nevadila. Horší je český vkus a 007 na 10 let staré černé x5 v ropě na kolech se šířkou zadního kola Aventadoru a výškou pro tahače Man.

reagovat
Pólin
13. ledna 2018, 16:47
0

Tak neumim si predstavit, ze ma sticko v typickych barvach nekdo normalni na denni jezdeni...ostatne posledni model sti od tech barev uz taky upustil a dali na to cetna kola;) jinak to 007 na AM je takove hodne detske...neumim si predstavit, na jaky deuh lidi to muze udelat dobry dojem... to je jako chodit po meste v uniforme ze startreku, nebo nosit u pasu repliku svetelneho mece a na potkani ji ukazovat s tim, ze jsem rytir jedi:D

Franz Kafka
13. ledna 2018, 17:19
4

Když máš trochu nadhled tak ti to dětské nepřijde. A evidentně ti fanoušci Star Wars neřekli, že je to pro dospělé a nosit světelný meč je vcelku normální. Jinak v době kdy mezi nejsledovanější filmy Hollywoodu patří věci natočené dle komiksů od DC a Marvelu je spz "007" na Astonu to nejmenší:D

Já osobně spíše odsuzuji takové ty trapné spz a samolepky typu dont touch my car a podobně. SPZ jako BOSS01 na věcech jako je X6. Z toho seznamu nahoře mi přijde všechno ok a když můžou jezdit Porsche v barvách Martini, tak bych si klidně dal na Imprezu zlatá kola a 555. Dokonce i ta police na knihy aka hustý křídlo na Lamborghini mi přide osvěžující a sám bych to tam chtěl také.

ToMyx
14. ledna 2018, 19:39
0

Co se týče sportovních (někdy rádoby) paketů, přijde mi to úplně stejné u VW (R-line) u Audi (S-line) nebo třeba u BMW (M-paket). Je to jen položka ve výbavě a protože dnes je image a selfie mnohem víc cool než nejít s davem a nebo chraň bůh prožívat silné okamžiky bez telefonu, tyhle věci prostě letí :-D
Franz to vystihl dokonale, chce to nadhled. Komické mi přijdou SPZ na přání ve stylu vip/boss/d1ckxxxx na mastodontech.

Ji
Jirka Černý
13. ledna 2018, 16:59
2

Já bych jim ty drobné detaily odpustil a každé z těch aut by mi udělalo velikou radost i ta Audina vždyť prodat to půjde jistě dobře.

reagovat
Fa
Fandatik
13. ledna 2018, 18:01
3

Asi jak které. Třeba to civilní STI s otvorem v kapotě a střeše, pořádným křídlem, zlatými koly, v modré s žlutým polepem se mi líbí, neb to je na velmi schopném autě a tolik to nezavání cigánským tuzingem. Nedávno jsem viděl C4 velmi podobné Loebově a určitě tam neměl Hdi. Přípustná individualizace pro extroverty.
Ale stejně asi jako většina zdejších čtenářů, bych dal přednost sleeperu.

Ale Sline stejně jako Mpaket na nějakým 4 válcovým dehtu?
To mi hlava nebere, stejně jako značka na přání. Moje babička říkala: "jména hloupejch na všech sloupech"

sumy
13. ledna 2018, 20:20
2

No zrovinka je k mání taky jedna legenda. http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=105817&start=15
Bohužel, mimo můj rozpočet :-( Nenápadný to není ani trochu, ale řešení aerodynamiky a takový cihly ploutvemi jak u Batmobilu je úžasný, krásně japonský zvrhlý :-)

reagovat
Nimrod
14. ledna 2018, 05:34
0

tak to čumim. netušil jsem, že by se vůbec někdy mohlo pajero evolution prohánět v českých luzích a hájích. i ta cena mi přijde víc než dobrá na to, o jaký kousek se jedná...

PeterLuk
13. ledna 2018, 21:31
2

Ale ináč, na modrom Subaru so zlatými kolesami nevidím problém. Naopak, je podľa mňa škoda, že od toho samotné Subaru upúšťa.

Ako už dakto napísal, práve STI WRX je celkom schopné auto. A tá farebná kombinácia mi príde ako červená na Ferrari či na Alfách. Len s tým rozdielom, že to nie je národná farba ale farba samotného modelu. Iná vec by bola, keby sa Subaru prezentovalo XV-čkom či Forestrom v modrom laku, na zlatých diskoch a s 555-kou na boku - tak ako Porsche Macan vo farbách Martini...

reagovat
Autíčkový Jelen
13. ledna 2018, 23:47
0

Eleanor mi teda přijde jako jedna z nejméně povedených úprav Mustangů první generace. Pokud je něco na jsem alergickej, tak jsou to ty "fakeový" vstupy vzduchu za bočními okny (ale pro zajímavost, na původním Bossovi také nebyly pravý). Zbytek se mi vcelku líbí...akorát i přesto jak je Countach pěknej a kultovní, tak se vždycky musím pozastavit nad tím, že se mi zdá, jako by měl strašně malý kolečka (aspoň ke zvyklostem dnešních aut), zvlášť to vyniká se zrovna pro něj typickým silným postojem karoserie.

reagovat
Honza Hamster Křeček
14. ledna 2018, 00:27
0

Countach si na sebe ušila bič tím designem. Dneska nám ta kola připadají malá a neuvědomujueme si, že to auto přišlo na trh v roce 1974. V té době stály u dealerů Fiatu na place Fiaty 124 (tj. 'Žigulíky') a v ČSSR běžela naplno výroba Škody 100. Tenkrát muselo Lamborghini působit jako zjevení. A další potíž bylo to nekonečně oblepování auta prahy, nástavci a spoilery. Původní verze vypadala lehce a štíhle, žádná větší kola nepotřebovala...

Autíčkový Jelen
14. ledna 2018, 00:39
0

Souhlas...ty kola asi nejsou tak malý, jen prostě ve srovnání s tím na co jsme zvyklí dnes působí takovým dojmem. Nevím jestli jsem jen jeden z mála, ale co se Countachů týče, tak designově se mi zdaleka nejvíce líbí právě ta úplně první, čistá verze, narozdíl od třeba té výroční na oslavu 15 let, která je vlastně vrcholem všech těch bodykitů a nástavců atd.

PeterLuk
14. ledna 2018, 10:01
0

Tiež mám radšej originál s čistými líniami.

Breakthru
14. ledna 2018, 11:23
0

jenže dneska jsou všichni zdegenerovaní.Každý kolo má velkej disk a nízkej profil gumy.Dřív to bylo opačně a ta kola nevyadala zas tak malá....

Autíčkový Jelen
14. ledna 2018, 11:44
0

To je sice trend dnešní doby, ale stále si nemůžu pomoci, že poslední Countache vypadají jak kdyby vzali ten původní návrh a nacpali na něj ještě další polovinu auta, co se nástavců, prahů, nádechů atd. týče.

Breakthru
14. ledna 2018, 19:38
0

todle je ke všemu ještě US verze, co?Občas se i mistr tesař utne....

Letis
14. ledna 2018, 19:46
-1

Udělal jsem si jen drobnej "research" a v tý době třeba Alfa Romeo Alfetta GT měla 14" a v roce 1980 15" kola stejně jako má ten Countach. Takže by se asi dalo říct, že to nebylo něco úplně kosmickýho ani v tý době. Za mě jsou ty kola prostě malý obzvlášť z dnešního pohledu.

Autíčkový Jelen
14. ledna 2018, 20:26
0

Ještě ke komentáři nahoře...ano, máš pravdu, je to US verze, takže dílo naprosto dokonáno obrovskými nárazníky. Byl to ale prostě obrázek s free právy, tak jsem ho mohl použít. Ale ikdyž si je odmyslíme tak jde sledovat to o čem mluvím.

Breakthru
15. ledna 2018, 18:23
0

Já jen, že dnes nemůžeme tak soudit auta z doby, kdy prostě gumy byly vyšší.Dneska i blbá fábka začín na sedmnáctkách s nízkým profilem....těžko říct, jak by mu slušela kola třeba z Aventadoru nebo Murcielaga :D....
ale typický ´80, tehdá byla auta na testosteronech.Za mě nic moc tahle generace a ty pětimílový nárazníky to díly zkázy jen dokonávaj:) Možná by to chtělo ještě nějakou ujetou barvu, aby to bylo úplně hrozný.Nicméně i tak to auto má větší hodnotu než můj život:)

PeterLuk
16. ledna 2018, 10:16
0

Ale tak zas, tento Countach má tiež dačo do seba, nie? Hotové stelesnenie 80. rokov! Estetické to veľmi nie je, v porovnaní s originálom. Ale istý "štýl" to podľa mňa má. :D

Autíčkový Jelen
16. ledna 2018, 17:35
0

To jako souhlasím, už je svým způsobem kultovní a definuje 80.léta (asi, nezažil jsem je :D), jen mi nepřijde tak hezký jako původní verze.

beastar
16. ledna 2018, 18:00
0

80s pro mě ztělesňuje úplně něco jinýho. Ale kultovní to určitě je to zase jo. Zejména ve světlě tehdejší automobilové produkce je to pecka. To italoamerický odbarvený auto je taky ikona jen né teda V8.

Honza Hamster Křeček
16. ledna 2018, 19:16
0

Ono to mělo sice všechny předpoklady stát se fantastickým autem, bohužel osud tomu nechtěl. DeLorean je krám....

Breakthru
16. ledna 2018, 19:26
0

to nejsou 80. léta...nevidím drn...

Autíčkový Jelen
16. ledna 2018, 22:58
1

Důkazem toho budiž některé LS "swapnuté" DeLoreany :D

beastar
17. ledna 2018, 12:30
0

Jako jo je to křáp ale symbol taky:) Teda taky díky filmu to především. Kountáš byl takovej dlouho vyrábenej povedenej nesmysl. Kdežto delorejn je nesmysl a nepovedenej a přesto je to symbol:)

PeterLuk
17. ledna 2018, 15:15
0

Symboli sú to v mojich oči oba (všetky tri? :D ). DeLorean jednoduchého a futuristického dizajnu, tento oblepený a rozšírený Countach zase vtedajšej módy rozširovania a upravovania áut (tak ako to často robili nemeckí úpravci). Ktorá možno nie je estetická, ale pre dané obdobie je typická.

Autíčkový Jelen
17. ledna 2018, 18:50
0

Tak jsem si vzpomněl, že vlastně má být ten novej DeLorean.

beastar
17. ledna 2018, 20:44
1

Nó hale kdyby to vypadalo jako ty jejich koncepty tak bych si myslel, že by to mohlo mít i úspěch. Ještě by to teda muselo bejt tak dokonale postavený jako Zonda a potom by se to i třeba někdy prodalo. Když vidim jaký hovadiny staví Henrik Fiskerů a nedej bože Evžen a jeho Tesla, tak už bych se nedivil ničemu.

Vapno92
14. ledna 2018, 14:42
1

Akože sa tu neobjavil General Lee? Áno, The Dukes of Hazzard sú určite kult a General Lee tiež, mám taký pocit, že za chvíľu snáď ani nebude existovať Dodge Charger, ktorý by nebol oranžový a nemal na streche vlajku konfederácie...

reagovat
Ha
Hansoff
15. ledna 2018, 07:21
0

Naštěstí je tu ještě Fast and furious, takže některá auta budou černá s kompresorem skrz kapotu...

PeterLuk
16. ledna 2018, 10:18
0

Áno, toto auto mi tu chýba. Aj keď sú našťastie stále jedinci, ktorí si vážia čo majú doma, nie kvôli účasti auta v produkcií Holywoodu, ale vďaka hodnote a kvalitám ich auta.

C70C
14. ledna 2018, 17:00
1

A mohli bysme, prosím prosím ještě rozebrat jak každý Ferrari může být jen červený? Třeba taková, jinak famozní 612 vypadá v červené jak polorozteklý nanuk.. Ale červená je prostě muss!

reagovat
Oh!Gust
16. ledna 2018, 18:15
0

Súhlasím! Rovnako aj Alfy červené. Že sú nepekné, to povedať nemôžem. Ale pri oboch značkách by som si farbu radšej vybral inú. Připadá mi to ako stereotyp.

Fa
Fandatik
17. ledna 2018, 12:45
1

Tak v případě Ferrari byla základní barva žlutá (dle barvy města Modena, resp. erbu) na červenou se přešlo později. A třeba nová Julie vypadá v bílé božsky. Za mě i líp než v červené. Doteď jsem měl všechny AR v červené, jen poslední co jsem si nechal GT je šedá. A fakt nevím jakou barvu zvolit pro tu Jůlinku, ale zatím mám ještě čas na rozhodnutí.

Bavoraczech
15. ledna 2018, 09:56
1

Jo je to vtipný, jak má každej S-line nebo M-packet a když se člověk podívá na kufr tak je to samý 318 D nebo 1.9 TDI :-D.

Jinak pěkně sepsaný to Audi. Dost to sedí. Většina majitelů Audi pak řekne, že je to pro ně jen na převoz z místa A do B a jízdní vlastnosti se pro ně rovnají síle motoru.

reagovat
Gr
Grimi
16. ledna 2018, 15:53
-8

Ty seš stejnej idiot jako ten pisálek :-DDDD

M P
16. ledna 2018, 16:22
1

No, tak tady dostává kultura diskuze zcela nový rozměr :) Jak osvěžující!

beastar
16. ledna 2018, 17:05
0

Jo, jo taky mám rád akademiky! A hlavně znalce značky Audi,)

Safa
16. ledna 2018, 17:57
1

Tak teď už tu chybí jen nějaká veselá glosička od Břízy. :o)

Inženýr
16. ledna 2018, 18:50
1

Bavoraczech, myslím si, že automobilky patřící do tzv. D3 si nemají navzájem co vyčítat. Jedna možná nemá takovou tradici jako Mercedes ani čistě zadní náhon (to je nejdůležitější, že?), druhá se za svou tradici zřejmě stydí a musí chrlit nesmyslné názvy jako "řada 4" a auta, která se do modelové řady nehodí (řada 2, minivany "GT"), zatímco třetí ještě donedávna prodávala velké rezavějící sedany.

Typický řidič D3 nějaké jízdní vlastnosti vůbec neřeší. Je to obyčejný mainstream, který potkáš většinou s dieselem pod kapotou a slouží majiteli právě pro tu dopravu z bodu A do bodu B, bez ohledu na konkrétní značku.

Auta jako R8, i8 nebo SLS AMG těď asi neřešíme. :)

Inženýr
16. ledna 2018, 18:53
0

Bavoraczech, ještě jsem zapomněl dodat to, že s prvním odstavcem o M-paketech v "dýzlu" samozřejmě souhlasím a tito řidiči D3 tvoří samostatnou kategorii.

beastar
16. ledna 2018, 19:00
0

Quattro sorry ale tyhle kecy jsou stejně laciný a klišoidní. Jako že pakistánskej soused ti uřízne hlavua nežere vepřový. Všichni cikání kradou a svět ovládají židi. Možná část řidičů takhle uvažuje, ale rozhodně ne všichni. A nemusíme řešit zrovna hned R8 a i8. Je tady x dalších variant u kterých ti o jízdní vlastnosti rozhodně a jsou docela dobré. Audi S1, S3, RS4, BMW m1,m3, 440 m performance, SLR, SL a tak dále. To že se ti nelíbí, nemáš na ně (nemyslim nijak posměšně) nebo je prostě je nechceš neznamená že je to prašivej mainstream. Od někoho kdo má za avatar starý dobrý předkoncernový Audi bych čekal trochu lepší názory.

Inženýr
16. ledna 2018, 19:36
2

Beastar, já jsem reagoval na to, že hodně lidí pokládá Audi za obyčejnou přepravu, zatímco všichni řidiči BMW jsou určitě driftující entuziasti a majitelé MB bohatí pánové s AMG sprintující mezi semafory. Kolik těch S/RS, M nebo AMG se prodá? Asi dost, no, ale není to nic ve srovnání s prachobyčejnými "líznutými" TDI, CDI a tak dále. Jenom já osobně znám nejmíň tucet lidí, kteří se mě hned ptají - Audi, BMW nebo Mercedes? Tohle jsou pro mně obyčejní pozéři, kteří znají asi jen tři značky, jelikož nedokážou říct jediný důvod rozhodování se mezi D3. Stálá fungující čtyřkolka? Perfektní řadové šestky? Majestátní komfort? Kdepak. A jízdní vlastnosti? Tito lidé ani netuší co to slovní spojení znamená.

Podívej se prosím tě na fakta a na své okolí. Opravdu si myslíš, že alespoň čtvrtina řidičů mainstreamové (vycházím z těch počtů) D3 zná něco z historie své značky? Jezdí alespoň desetina z nich každou neděli ráno provětrat svoje bávo v minimálním provozu?

Nikoliv. Většina z nich si to koupí protože je to jakože "kůl" a nejlíp s ekomotůrkem (eko = maximum sazí, minimum krvelačného CO2) a jezdí to mezi barákem a kanclem/krámem/továrnou.

Já nevyzdvihuji ani nezhazuji žádnou automobilku z D3, jenom poukazuji na to, že drvivá většina jejich řidičů nemá žádné M3, a většina z nich né jen neřeší, ale často ani nemá páru o základních věcech a k řízení kromě přepravy mají nulový vztah.

Netýká se to zdaleka jen Audi a my všichni to moc dobře víme.

Mimochodem, člověk vlastnící Infiniti by měl pochopit, co myslím tím mainstreamem. ;)

beastar
16. ledna 2018, 20:00
0

To je samozřejmě pravda, že jde o jednotky procent. Těch skutečných esek a emek se prodá i kvůli ceně minimum. Za to nějaké tdi, cdi může dobře sloužit jako služební auto a tak dále takže jako ten mainstream. To že jsou lidi prvoplánový a jdou si pro Audi protože je to tak nějak cool a Fanda od vedle bude závidět je prostě fakt. Stejně jako to že pan ředitel si prostě chce koupit tu a8 protože se to prostě sluší a v 911 za stejnou cenu by vypadal před akcionáři nepatřičně.

Jen si nemyslím, že každý majitel Audi co si koupí tdi a přikoupí si s line volant je nutně idiot, co neumí řídit. Já nevim jak ty, ale znám hromadu lidí co takový auto mají a o auta se zajímají:) Prostě mají raději BMW v naftě, než aby jezdili nějakou chcankou typu dáčije, tipo a podobně. Protože o víkendu si třeba jezdí pro radost nějakym sportovnim klidně i levným autem. Neřikám že nemáš pravdu. Nemám ale rád takový to tupý paušalizování. Na jednou i na druhou stranu. Viz. ten začátek co si psal. Ne každý je nadšenec s emkem a tak dále. Stejně jako ne každý je totální tupé hovado jen protože si koupí Audi místo Infiniti.

U mě je to jinak já koupil Infiniti kvůli obrovskému propadu ceny jaký se toho dotýká. V daném segmentu je to nejlevnější roční auto v poměru cena výkon. Nijak to neadoruju a většina lidí co znám kteří mají tuhle značku jsou taky prostě normální pozéři:D Páč Infiniti/Lexus to je přece styl a něco jenom od japkáčů.

Inženýr
16. ledna 2018, 22:41
0

Já s tebou souhlasím.

Reagoval jsem jenom na to, že hodně lidí bere Audi jako spotřebák, zatímco řidiči třeba BMW jsou podle nich výhradně fandové, kteří si to kupují kvůli jízdním vlastnostem. Vyznělo to tak, neslyším to poprvé a vlastně jsem řekl, že to všechno je spotřebák. Vzhledem na to kolik se toho prodá (často jen kvůli logu na kapotě) mám zato, že procento ''řidičů-mámtovpíčistů'' je přibližně stejné za volantem Audi i BMW.

Dokonce za volantem Miaty jakožto ''zábavního'' auta nejčastěji vídám maminy, které asi chtějí jen sexy sporťáček a nejsou to žádní Vavrisové. :)

Safa
16. ledna 2018, 22:50
0

Tak teď jsem se nebetyčně urazil... .o)

Inženýr
17. ledna 2018, 10:49
0

Safa, pročpak? :)

beastar
17. ledna 2018, 12:35
1

To tak bude. Ono vlastně na tom třeba u Mercedesu není ani nic divného. Však dělají i užitkáče a éčko jezdí jako taxík taky xlet. Bmw je braný jako odznak bohatství primárně pochybuju že gumy typu Rytmus a další řeší tyhle auta jinak. Když si koupí hustou x6M f plný. Takovej euro Escalade. Takže je to vlastně taky oboje mainstream pro pozéry. No a ta Audi. Nejkratší historie quattro znaji i gumy ale jeho sláva už taky neni co bejvala. Takže to dopadne tak, že se koupí q3 tdi v bílý pro starou:)

Inženýr
17. ledna 2018, 13:15
0

Beastar, tak nějak jsem to taky myslel. :)

Bavoraczech
19. ledna 2018, 09:54
0

Nečekal jsem, že vyvolám takovou vlnu emocí. V podstatě jsem chtěl jen říct, že mi přijde úsměvné, že si spoustu lidí koupí auto řekněme ze skupiny D3 (ale ona už ty packety má i KIA) v základní výbavě v nejnižší motorizací, ale přikoupí si nějakej zejména vizuelní packet, aby to "vypadalo" zpřed okolím cool. Pak člověk pomalu nepozná, co je skutečně nějaká silná čtyřkolka a co je ve skutečnosti jen předohrab s těžkým motorem s těžištěm před přední nápravou s nijak oslňující dynamikou a jízdními vlastnostmi. Je prostě spoustu lidí, co si "frajeřinku" koupí, ale jak se s tím autem jezdí je vůbec nezajímá.

Bavoraczech
19. ledna 2018, 09:55
0

PS.: Nejsem majitelem Mergla :-D

Inženýr
19. ledna 2018, 10:29
0

Bavoraczech, s tímto souhlasím. To je taky dost rozšířený "nešvar" a myslím, že to má něco společného právě s těmi pozéry, kteří jednoduše musí mít tu prémiovku i když pak nemají na výbavu. Kdysi jsem hledal A4 Avant B6 s 1.8T a čtyřkolkou a při pohledu na krásné černé kombi s perfektně sladěným světlým interiérem s navigací a švihadlami vzadu jsem nevěřil svým očím. To samé třeba BMW. Škoda mluvit, i když proti gustu..

beastar
19. ledna 2018, 11:51
0

Je to bohužel tak. Velmi často se tak dělo i u aut jako a8 případně 7. Nejvyšší řada ale základní látková výbava a pro daný model vlastně nic navíc. Ale důležitý je S volant a pořádný kola Avus, nebo prostě Sline pro ten ročník na A4 to bývá taky dost vidět. Bohužel to není jenom u nás, ale statisticky všude na světě. Lidi prostě první řeší vizuální stránku věci.

Gr
Grimi
16. ledna 2018, 15:51
-11

Pan redaktor je koukám s tímto článkem úplně mimo...
Očividně s vozem Audi A6 nikdy nejel, protože by takovej nesmysl nemohl jinak napsat, navíc ani neví, co přesně znamená packet S-line.
Pokud něčemu nerozím, tak o tom nepíši na internetu. Měl by jste se vrátit k lopatě, tam Vám Vaše znalosti budou možná stačit.

reagovat
RCNP
16. ledna 2018, 16:44
2

*butthurt alert*

beastar
16. ledna 2018, 17:04
2

No tak myslím že s A6 v různých generacích určitě jel, ale dost pravděpodobně ve vícero verzích než ty. To že sis koupil A6 (počítám dvacet let starou protože kde by taková lopata vzala na novou) je scice fajn, ale to nic nemění na tom že tam se primárně píše o S-LINE. A ne o tom jaká je A6. To už vás na tý dřevěný někde na šluknovsku neučej ani číst?

Takhle to píše přímo Audi:

Program S line společnosti quattro GmbH zprostředkovává exkluzivní sportovnost ve spojení s ryzím požitkem z jízdy. Výbavy z nabídky programu S line kombinují kvalitní, spolu sladěné optické a technické prvky. Proto je program S line optimální vstupní branou do sportovního světa Audi: se znatelnou ale zdrženlivou diferenciací od standardního modelu.

Kdyby si chtěl někdy ti to vysvětlim i blíž jestli ti to v článku nestačilo stačí napsat.

BobAsh
17. ledna 2018, 02:19
1

A přeloženo z marketinštiny to znamená: Vzali jsme auto, co má motor v předním nárazníku, takže bude stejně vždycky nedotáčivý jako vepř, a místo pružin jsme dali šutry.

Gr
Grimi
17. ledna 2018, 09:38
-7

Beaster: Tvoje profilová fotka hovoří sama za sebe, takže se z mého pohledu nemá cena s individuem v bmw cenu pnijak přetahovat. Já vím sám dobře co mám v garáži za auto a taková laciná urážka mě vůbec nevytrhne. Jinak jak se říká, tvoje huba je větší než tvůj motor...
Píše o A6? Píše, tak se nad sebou zamysli o čem tu plkáš.
Vaše černá limuzína A6 s ním dostala větší kola, sportovnější toto a rychlejší támleto. Výsledkem bylo stále stejné řidičsky nezajímavé auto pro řidiče nezajímajícího se o řízení, zato však auto mnohem dynamičtějšího vzhledu a naprosto tragického komfortu. Tvrdý sportovní podvozek a velká kola učinila z obyčejného manažerského sedanu vůz neobyčejně nepohodlý.

beastar
17. ledna 2018, 12:40
2

Co k tomu říct. Pravda bolí. A6 je řidičsky nezajímavá v běžných verzích stejně jako třeba Passat. Dokonce na dnešní poměry ani není kdovíjak rychlá. Kdyby byla řeč o rs6 nebo s6, tak ještě pochopim ten tvůj flame. Takhle je to o tom, že máš auto ale soudnost chybí. Prostě škodovkář, co se dostal na vyšší metu.

Jinak řidič Audi na českých cestách mnohem větší individum, než řidič v Bmw. Doufám že to máš v černý. Potom to vypadá trochu jako pohřebák.

krab
17. ledna 2018, 12:48
0

Grimi : za normálních okolností a dle těch 3 nádherných komentářů co jsi nám tu zanechal, bych se na tebe vyprdnul. Ale abys věděl, že se jen tak neurazíme, přečti si tady jeden článek o "olympiádě". I Autíčkář, ví jaká dokážou být Audi. Klidně si přečti jen závěr, aby ses intelektuálně nemusel přemáhat ke čtení delšího textu :-D : https://www.autickar.cz/blog/clanek/audi-a5-quattro-3-0-tdi-versus-bmw-335i-radost-z-jizdy-nebo-naskok-diky-technice/281/

ToMyx
17. ledna 2018, 13:57
1

Grimi: Co takhle trochu nadhledu?
Každý máme nějaké auto, ti šťastnější i třeba více než jedno, ale že by bylo nutné se za ty plechovky bít do krve i v případě, že jde o lehce ironicky laděný text nebo zamyšlení?
Obyčejná naftová A6, jakkoli silná, je přeci primárně určená k polykání kilometrů rovně = na dálnici v klídku v pohodlí, tak co je na tom popisu autora špatně? Že se trefil do výbavy, kterou máš? Tak buď rád, že jsi v "televizi" :-)

M P
17. ledna 2018, 14:40
5

Takový to, když chceš poukázat na něčí domělou neznalost a mimoděk, dík svému neohrabanému vystupování, jen posílíš všechna negativní klišé, která se s majiteli oněch vozů obvykle spojují :D

beastar
17. ledna 2018, 16:49
3

Myslíš jako "ten pocit když":) Přesně proto se říká, že BMW a Audi si u nás kupují světský lopaty bez vkusu, co každýho problikají páč zrovna letí 220 km/h. Jim to přece jede že jo. Samozřejmě je to menšina majitelů, ale tak jako v každé skupině idioti udělají vždy nejlepší reklamu a tak jsou vidět. No a Trpišovský měl SUV od Mercedesu s debilní značkou. Jak příznačné já v tom přitom potkávám hlavně ženský s čivavou. Denně na silnici vidím, že o tom jestli si kretén nerozhoduje velikost konta ani značka auta....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem