načítám data...

Thesis je fuč. A co bude dál? Poraďte!

27. srpna 2020, 13:54 46 komentářů liška

Po skoro čtyřech letech jsem zamáčkl slzu při odjezdu mého Tuleně, poslední pravé Lancie a vlajkové lodi dnes už takřka mrtvé značky. Byl jsem z toho sice pár dní trošku kyselej, ale co se dá dělat, i autíčkářský život je třeba posouvat dál.

zobrazit celou galeriiJ L: Thesis je fuč. A co bude dál? Poraďte!

Drsňáci nechť přeskočí první odstavec :)

Začátek breku: "V osobním vlastnictví mi rukama prošlo zatím jen asi deset vozů, ale ještě nikdy se mi nestalo, že bych při prodeji zažíval podobně rozporuplné pocity jako nyní. Spíše naopak, člověk měl vždycky radost a okamžitě zabředl do inzerce, co zase vyzkouší dalšího. Jenže předtím se vždy jednalo o auta za tehdější průměrnou vejplatu, která se u mně ohřála nanejvýš pár měsíců a která jsem svejma investicema vyhozenejma prachama zachraňoval z magnetu, zato Lancii jsem si šlechtil do tzv. top-zustandu, leč ne toho bazarnického, ale opravdového. O to víc pak zamrzelo, když si nový kupující při prohlídce zasvítil mobilem na dvě vteřiny do motorového prostoru, pod auto se ani neohnul, nevyzkoušel si ho řídit a v podstatě ani neocenil piplačku, kterou jsem si dal například s renovací dřevěného interiérového dekoru, všech dolámanejch plastovejch pýčovinek nebo třeba těch středovejch pokliček (thx Michal88 za 3D tisk). Jsou to sice hrozný blbosti a v budoucnu daleko víc zabolí, až se (znovu) ozve nějaký to ramínko, čep či nedejbože elektrika, leč příčina mýho vylejvání srdíčka v podstatě spočívá v tom, že mě asi hrozně zklamalo, že si pro auto nakonec přijel někdo, kdo o něm neměl zjištěno první poslední, jenom se mu prostě líbilo a přechází na něj z Lybry. I když takhle jsem se k Thesisu vlastně dostal i já, takže bych měl vlastně držet hubu." Konec breku.

Podobně rozpolcenej jako s prodejem jsem i s výběrem potencionálního následovníka. Zatímco ještě před nějakou dobou jsem se viděl v obdobném bizáru typu Citroen C6 , staršího Jaguaru řady XJ či nějaké jiné, dobře vybavené a pohodlné limuzínce, nyní se preference trošku mění. Tři pracovní dny homeofficu se kvůli covidu natáhly na 4 až 5 a před rokem pořízená hybridní krabice vlastně řeší veškerou logistiku spojenou s dvojcí malejch capartů, takže jsem velice sobecky začal uvažovat o něčem, co pohodlně odveze maximálně dva lidi a bude primárně určené na moje kratochvíle než k obyčejnému přesunu z místa A do místa B, leč i to bude muset dané auto zvládnout. Motorizace bude určitě benzínová a vzhledem k tomu, že se s tím nejspíš víc jak desítka ročně nenajede, bude mít spotřeba prioritu asi tak 47. S výběrem nebudu tlačit na pilu a klidně už letošní sezónu dojezdím s jedním autem.

Prvním sítem bude klasicky rozpočet, tudíž řekněme, že bych se rád pohyboval někde od nuly do 250 tisíc za čistě nákupní cenu, tj. bez prvotního servisu. Sem tam si však zaslintám a zasním se i v úrovni jednou takové a dejme tomu, že bych za něco, co by se mi opravdu líbilo, byl ochoten pustit i půlmilijónový chlup. Další filtr bude čistě povrchní a to na základě vzhledu, čili rovnou se můžou vyškrtat kadeřnické expresy jakékoliv generace a jim podobná gay-auta typu Barchetty, MGB, Audi TT, BRZka a tak dále. Naopak povedená retra ala Mini Cooper nebo Fiat 500 Abarth jsou ke zvážení, i když tady zase narážím na to, že bych raději 6+ hrnků a nejlíp zadní náhon. No a vzhledem k tomu, že nechci úplnou tuctovku, tak se zřejmě budou muset vyloučit i veškeré generace trojkovýho báwa a další podobné výtvory z nacistánu. Zase si ale nebudu nasazovat růžový brejle, že s daným vehiklem zůstanu navždy a budoucí prodej po pár letech určitě bude hrát svou roli, tudíž určitě nepůjdu do něčeho, jako je třeba toto, i když bych tuze rád. Ač bude budoucí nástupce hlavně pro zábavu, byl bych rád, aby víc jezdil, než stál po servisech.

Rukama už mi prošlo pár italů a tak jsem přirozeně začal pátrat tam, což si asi trošku odporuje s poslední větou minulého odstavce. Moje zkušenost je ovšem opačná než u ostatních a italové mi vždy věrně a vesměs bezproblémově sloužili. Stačí si vybrat kousek, který opravdu dostával odpovídající péči a nesedlalo ho před Váma úplné hovado. Jenže třeba taková GTčka už mají svoje nejlepší roky za sebou a benzínovou Breru aby člověk pohledal. Aktuálně vidím jedinou, navíc s 2.2 JTS a to podle povrchního prolítnutí pár informací nebude úplně nejmoudřejší volba. Další adepti z apeninského poloostrova (Ferrari, Lambo) jsou cenově "trošku" jinde, takže zbývá maximálně Maserati 3200 GT (tj ještě ten model s bumerangovou zadnicí) o kterém se toho taky příliš pěkného nenapsalo a stejně jako čtvrtá a pátá generace ČtyřDveří to budou asi hezké pokladničky. Tím nejspíš v Itálii končím. A pokud v očích automobilových fandů něco svou nespolehlivostí poráží Italy, tak jsou to ostrovní značky, především pak ty z bývalého British Leyland koncernu. Vydejme se proto tam.

Tady budeme s výběrem rychlí. Pro Aston, Bentley a RR platí stejné, co pro výše zmíněné eFko a Lambo. Většina Roverů, krom toho Skipperovýho bude asi po smrti a stejně si od nich žádné kupéčko nemůžu vybavit a tak nám tu zbývá v podstatě jen Jag. Pořád úplně nevyškrtávám nějaké hezké XJčko, ovšem daleko více mě bere XK8(R), kde to bude chtít načerpat nějaké to hou-no, jelikož cenové rozpětí již od 169tkč až po nějakých 680 tisíc ve mně evokuje snadnej průser při neopatrné koupi.

Z Anglie se vydáme do země vycházejícího slunce. Tady mě zaujala především Zetka od Nissanu. O motorizaci z první generace VQ35DE s parádním brumlavým zvukem jsem zavadil před více jak rokem, když jsem hledal rodinné SUV a koukal tenkrát na Murano. Onehdá mě odradilo, že těch aut bylo pomalu více na náhradní díly, než v celku. Zda to bylo dáno motorem, nebo auta umírala na něco jiného, si už nepamatuji, je ale fakt, že i těch Zetek je třeba na bazoši rozebranejch spousta. Většina se zřejmě svezla na vlně o svodidla při tehdější oblibě F&F – Tokijská jízda. Navíc ceny lepších kousků už olizují dno o generace novější a pro mě osobně asi líbivější 370Z. Takže babo raď.

Ještě koukneme za strýčkem Samem, kde jsou právě ty věci, co by mi rozpočet natáhly na onoho půlmilana. Zamlouvají se mi novodobé generace Challengera i Camara i když ty oholené verze s šestiválem a v nějakém pastelovém laku působí hodně lowcostově. Auto koupené v akci v Tescu. Navíc všechno vesměs automaty. Zase jsou to ale většinou auta od roku 2010 a výše, takže taková ta každodenní použitelnost, spolehlivost plus nějaká ta multimédia a konektivita jsou o úroveň výše, než u všech předchozích aut co jsem dosud vyjmenoval. Pokud je to ovšem u aut pro zábavu podstatné? Asi spíš ne. Co mi ale nedává spát je Corvetta v generaci C5. To auto je pro mě ztělesněním pravé americké muscle káry. Osmihrnek, mrkačky vpředu, 4 kulaté legendy vzadu, obří laufy, placatý, široký a s hnusným interiérem :) Navíc jsem ji za mlada proháněl v NFS III, čili by to bylo něco jako splnění chlapeckého snu. Na druhou stranu jsem si už vyměnil pár zpráv s jedním zdejším členem a na každodenní cestu pro rohlíky bych s tím asi musel zapomenout a zřejmě bych měl problém ji díky světlé výšce dostat k sobě do garáže.

Pak tu ještě máme takovýho toho vylepšenýho a rozšláplýho brouka, co se už vyrábí sto let a vypadá stále stejně. Ano, řeč je o krabové nojn-elf v generaci 996. Tu bych za svůj rozpočet pořídil leda s odřenýma ušima a ještě v automatu. O zapeklitosti IMS ložiska toho Krab už nejen tady napsal hromadu. To stejné trápí údajně i Boxstera generace 986, ale už zase ne tolik Caymana. I tak ale každou chvíli u téhle značky někdo brečí nad astronomickejma cenama za servis a vysokou pojistkou. Leč taky se v souvislosti s Porschákama často skloňuje právě ta jejich každodenní použitelnost, což by mě mohlo ve finále nahlodat.

V Německu mi ještě přišly pohledné a zajímavé některé generace MB  SL  či CL , ale celkově jsou pro mě Mercedesy velkou neznámou a asi mě nenadchly natolik, abych se jim hlouběji věnoval. Hlavně očekávám, že se ozve beastar, jaký jsou to vyjetý vraky a pokladničky s astronomickým servisem. Auta bejvalejch pasáků a drogovejch dýlerů :D

Nakonec to ve finále může být něco úplně jiného, protože je velkej rozdíl si všechno hezky klikat z pohodlí domova a jiná věc je vytáhnout zadnici z baráku a jít si danou káru reálné ohmatat. Každopádně Vaše cenné poznatky rád uvítám dole v komentářích :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Radek_5
27. srpna 2020, 15:23
0

S tou C5 a garáží fakt záleží a muselo by se to vyzkoušet ... jak jsi navrhoval :-) Já pokud je jiná možnost tak do pod- ani nadzemních garáží radši nejezdím.
Na každodenní použití si dokážu představit ještě třeba S5 (s tím 4.2 V8 a dělala se i s manuálem) akorát asi to bude trochu bezemoční a cenově nad limit. Nebo ten Genesis s V6 (jako alternativa k Zetku).

reagovat
Slower
27. srpna 2020, 21:32
0

A to je ta C5 stock? Tomu se mi nechce verit, ze by drela vsude mozna. Obzvlast kdyz si vzpomenu na to, jak vypadali silnice v USA, by tam s tim museli planovat cestu uplne vsude...

Radek_5
27. srpna 2020, 21:45
1

Je to stock. Problém je to “lizatko”, které přivádí zespodu vzduch (C5ka nemá vepředu klasický gril). Pak se musí ty různé zlomy najíždět zešikma, v kolejích jezdit mimo ně atp.

krab
28. srpna 2020, 00:03
0

Vybrat si člověk musí nakonec sám. A i podle finančních možností. Mě to s tím Porsche vyšlo a finančně mě to naštěstí nezruinovalo, ale pozor ... nepoužívám to auto jako denní, používám ho když chci a mám náladu s ním jet, nejsem na něm závislej jako na primárním zdroji dopravy. A mám to momentálně tak, že pracuju z domu a nutné jízdy o všední den jsou vlastně jen spíš krátký a je jich málo, takže spíš o víkend cca 200 km a zbytek jízdy vyloženě jen tak pro radost.

Na Porsche 911 jsem najezdil za celou dobu co ho mám ( 3 1/2 roku) něco přes 20 tisíc km. S tím, že teda souhrně asi stálo několik měsíců během opravy. Když odmyslím tu nehodu co jsem za ní tehdy nemohl a tu nutnou opravu včetně menší GO motoru v rámci revize celýho auta po rozebrání, tak nestojí ročně moc na servisu. Ale je dobrý jak jsem už kolikrát psal mít bokem těch cca 200 tisíc na ty zásadní opravy. Pak už budeš další roky více méně v klidu, poruchové to auto není.

Jedna věc je ale mít to jako víkendovku, druhá třeba nutnost najíždět třeba 20 tisíc ročně. Ty náklady vzrostou.

Vzhledem k těm financím co jsi tam nadhodil bych ti asi poradil se zkusit projet s Nissanem 350Z (ideálně tím s motorem po modernizaci , myslím má kód HR na konci) , podívat se na nějaký BMW Z4 3.0Si , pokouknout v inzerci zda nebude náhodou pěkný BMW Z3 Coupe 2.8, taky totiž velice charakterní auto. Ojetou GT86/BRZ ti vnucovat nebudu, ale smát se tomu, že je to pro gaye je kravina...

Pokud máš pocit, že nemáš na provoz Porsche, rovnou úplně zapomeň na Maserati.

Alfa Romeo nevím zda tě jízdně nadchne, Brera je krásná, ale těžká, teoreticky by ti mohlo udělat radost AR GT s 3.2 V6 Bussem a jedno krásné na prodej na alfistech snad ještě aktuálně je.

Corvette C5 - to by mohla být trefa do černého....

Mohl bys ale i zkusit Mazdu RX8 , já to nikdy neudělal, ale pořád mě to auto svým způsobem láká. Nevím, musel bych se svézt a udělat si obrázek. Ale RX8 od někoho, kdo už udělal pořádně GO motoru může být suprová anebo naopak koupit levnou, ale jinak velmi zachovalou opticky, interiérově s motorem s horší kompresí a nechat udělat ten motor a pak už vědět jak věci jsou.

reagovat
beastar
28. srpna 2020, 02:00
0

Pokud máš pocit, že nemáš na provoz Porsche, rovnou úplně zapomeň na Maserati.
>>> My se shodneme o dio o dio, signor Granchio.... a já

AR GT dobrý nápad
RX8 podle mě nikoliv
C5 Vette nevim
---
mě napadlo ještě toto i když to už je rozpočet někde jinde za kamÁra
-
Komentář upraven 28. 8. 2020, 02:01:08

liška
28. srpna 2020, 10:29
0

Díky za rozborku Krabe, co se týče toho GT, s bussem o tom vím, ale nelíbí se mi barevná kombinace a těch 250 mi za to přijde relativně dost. Ty GTčka asi spíš ne a uvidíme jak s Brerou, až se v nějaké svezu, komentáře k váze jsem právě už taky párkrát četl. RX8 určitě ne. Co se týče těch Z4, Z3 tak mi to tvarově přijde srovnatelně divné jak BRZ či GT86, nebudu používat teda to slovo gay, pokud tě to tak dráždí :) S autem samozřejmě nebudu najíždět 20tkm ročně, ani na něm nebudu závislej, jen mi šlo o to, aby to auto bylo použitelné víceméně kdykoliv si vzpomenu - např. asi nechci mít něco, co budu na zimu odhlašovat do depozitu, dávat na špalky a odpojovat baterku. K těm Porsche - určitě bych nechtěl automat, čili 911 996 je ze hry venku. Nejlevnější jsou od asi 700 (tj +200 oproti verzi s tiptronikem - je opravdu ten tiptronik tak špatnej?), připočítám-li to co doporučuješ bokem, tak je v tom člověk skoro za míč. Otázkou je, co ty Boxstery, poslední ročníky řady 986 nebo naopak první modely z 987. U těch Maserati asi opravdu převládne rozum a určitá připosranost, hodil jsem to sem spíš jen ze zajímavosti a že vím, že něco takovýho existuje. On tam každej varuje před tím jejich slavným duoselectem a to když si vyfiltruju, tak má stejně drtivá většina, takže by ani nebyl z čeho vybírat.

krab
28. srpna 2020, 21:28
0

Liško není zač a sorry jestli se ti snažím bourat sny o Porsche 911. Ta částka blížící se k milionu celkově ( vlastnictví toho auta během pár let včetně provozu) je prostě realistická věc. Automat je náhodou 5st od Mercedes Benz v případě 996, dá se řadit manuálně v režimu tiptronic, jistě to není špatný, ale mění to charakter použití auta blíž k tomu gétéčku. Kdo nelpí na manuálním řazení, ve výsledku bude s tiptronicem spokojený. Já bych to nechtěl, ale to je jen můj individuální názor. Další člověk bude mít opačnej.

Chápu, že jsi v rozletu a přemýšlíš co si koupit za hračku, starý sen atd... je to suprový období to vybírání. C5 Corvette na mě udělala fajn dojem i když bych si na ní musel zvykat. Za Porsche bych jí ale rozhodně neměnil. Má však výhodu v rozumné cenovce a skvělém motoru, který i parádně zní. Možná to bude pro tebe ta nejlepší volba nakonec...

Pak je i možnost koupit základního staršího Boxstera 986 2.5 , takový auta se dají i v hezkých stavech koupit za 250 a typicky s nima potíže nebývají, ani ty IMS ložiska na těchle motorech nekolabují. Je to holt "jen" 150 Kw, k tomu dlouhý kvalty, ale řízení je perfektní a podvozek funguje, je to skvělý sportovní roadster. Lepší než BMW Z4 podle mého názoru.

Z3 Coupe jsem jmenoval, protože jsem si ho v minulosti koupil a byl z něj nadšený a vlastně mít místo i pár přebytečných financí do budoucna, tak si ho snad z nostalgie koupím znova. Ale to stejný mě občas napadne i u Toyoty GT86, kterou jsem míval fakt nefalšovaně rád.

Maserati - tam je prostě problém, že ti to auto málokdo zvládne kvalitně opravit a díly jsou drahé. Je to "levné" Ferrari v nákupu, na údržbu bývají některé ceny dílů regulérně na úrovni Ferrari nebo velmi blízko. Mě se taky děsně líbí 3200 GT, ale neodvážil jsem se to nikdy přivézt "do baráku" jak se říká. Ale možná odvážnému štěstí přeje. Jenže víš jak... radši tomu nevěř :-D

Pak je tu ten Nissan 350Z. To vůbec není blbý auto. Když ti jde o to, aby měl motor koule a auto působilo svalnatě a přitom mělo svůj charakter, je to on. Nemá řízení na úrovni poršáků, to ani zdaleka, dokonce i s BMW Z4 s třílitrem asi budeš jezdit po okreskách líp protože to agilněji zatáčí, ale ten Nissan má sílu, zvuk i takovej hezkej hrubší charakter. To může leckoho nadchnout. A nestojí tolik. Možná to je taky ta cesta...

STANLI
29. srpna 2020, 09:21
0

Teď by měla být na Alfistech k prodeji i tmavá 156 sw gta :) píše dost o provedeném servisu atd...

krab
29. srpna 2020, 10:11
0

Fakt? Tak to bude zajímavý. Já se svezl se 147 GTA a skoro jsem byl nalomenej, ještě štěstí, že za týden cca reagoval někdo další a auto koupil. Bylo na ní trocha práce, ale zase fajn cenovka. A 147 GTA mě bavila moc...

Ta šedá GT 3.2 V6 Busso co je na Alfistech bude podle všeho perfektní stav a od dlouholetého majitele. Tady bych asi neměl problém zaplatit těch 250 tisíc nebo blízko tomu, co majitel požaduje. Pokud je to skutečně tak pěkné. Já jsem nad tím trošku uvažoval, kdyby se pak teoreticky prodalo Mito, tak bych radši to GTčko. Akorát by asi byla škoda ho jezdit i přes zimu, protože když už to nedělal předchozí majitel 10 let, tak asi ideál, aby zůstala někomu jako opečovávaná víkendovka. Jinak teda celoroční provoz bude u GT 3.2 bez problémů, i když ten podvozek by se musel nějak ošetřit, aby to nazačalo po zimě reznout a bude to v poho

STANLI
29. srpna 2020, 16:06
0

Tohle SW je taky za 250...

beastar
28. srpna 2020, 01:53
2

Fakt nechci aby to vypadalo jako nějaká machr póza. Nezbývá než popřát hodně štěstí a vyvarovat se hovězin typu 996. Respektive neradi se do toho pouštíme, ale napiš kolik vyděláváš a já ti řeknu jestli se vyplatí totálně dojetá 996 v automatu alespoň se rok povozit. Protože třeba na to s klidem máš. Co já vím že.

A rozhodně teda nemám pocit, že bych tady uměl poradit protože mám zcela jiný vkus a ani jedno z těch jmenovaných aut bych doma asi úplně nechtěl. Jasně 996 Turbo, ale to je trochu jinde. 3200GT to bych si docela přál aby si pořídil:D Nebudu psát proč, ale je to dobrá léčba zejména pokud se koupí "průměrný" kus.... A paradoxně co se týká CL, SL tak jsou to vraky s astronomickým servisem, furt ale proti tomu popisovanýmu zbytku je to pohádka a fakt bych snad i SL dokázal doporučit. Nejrozumněji v celém rozjímání působí potom 350Z. C5tka nevim na US supa dupa hupa jsou tady jiný kapacity. Já v tom párkrát jel a nadšení samozřejmě chápu ovšem v servise to taky asi není úplná okyna f dehtu. Já bych se hlavně v současný době vykašlal na nějaký auto za půl mega pokud je to hranice světa reálna a raději se koukal po něčem "levným" kde si s tim budu moc vyhrát. Nicméně na tohle já fakt nejsem odborník. Já bych si koupil za ty prachy úplně normální hothatch a šel bych jezdit...

reagovat
liška
28. srpna 2020, 10:34
0

Ani jsem vlastně od tebe jinej koment nečekal, páč vím že seš tady jeden z mála, kdo vykračuje tak, jak by se asi mělo, resp. jak by z toho prodejci aut měli radost - tj povozit se, prodat, jít s dobou a pořídit zase něco novějšího. Přesto užs toho projel dost, tak by mě zajímalo, co bys vybral, pokud ti z toho mýho seznamu vůbec nic nesedí.

beastar
28. srpna 2020, 13:36
1

Je to možná proto, že je to v důsledku nejlepší s nejméně starostmi. A taky jsme možná kolegiální, tak nebudu odhánět ovečky někam ke starým dojetým "exotikám". Z těch aut v tvém seznamu sem pořádně nepoznal XJ a obecně Jaguary (jsou tu kluci kterým to funguje) Taky do amerik se tady ani jinde nepouštím. Občas sem tím jel, řídil to, někdo mě svezl ale do zkušeností lidí tady co tomu fandí mám daleko. Vzhledem k tomu, že se ptáš upřímně, tak to zkusím nějak na rovinu zpracovat.
Nissan 350Z- Mám celkově to auto rád, nejen že se jedná mezi "sportovními" auty o to spolehlivější. Ještě je taky v rámci třídy docela praktický. A hlavně vešel by se ti do rozpočtu pěkný kus. S tím že bych se na 370 pokud nelpíš na věcech jako je hezčí interiér a novější tvary vykašlal. Jezdí to velmi hezky a motorizace legendární. Jasně pro lidi jako Vavris a Krab je to těžký a tak dále. Nevím vzhledem k tomu jakou máš garáž se a mezi zdejší dreamers a apex hunters nepočítáš, takže tobě se s tím bude jezdit dost možná královsky. Murano umírá na převodovky (cvt) na elektriku a na mega drahý náhradní díly (poloosy atd) To sice částečně platí i pro 350Z. Nicméně VQ35DE má krásný dunivý zvuk jede to v celém spektru otáček a dokonce i nějaká ta špička tam je. Ano jakýkoliv motor F.Porsche je o chlup lepší o nastavení podvozku Cayman vs 350Z se dá říct jediné. Cayman je lepší, obratnější, 996 taky. 350Z je takové "kladivo" ne myšleno ve smyslu Audi (což je taky blbost) Není tolik hravý, má celkem dost gripu a nesmí se s ním přestřelit nájezdy do zatáček. Na výjezdech utáhne a hlavně vtáhne do hry když chceš a nebojíš se. MINI Cooper S z něj nikdy nebude ta hmotnost je vysoká. Působí to ale pořád jako auto, sedí se v tom docela civilně (+na dlouhé cesty) Interiér je sice hnusný, ale ty věci ve většině aut fungují. Bude řehole sehnat zachovalý kousek bez dotyku tunerů.

Alfa Romeo Brera 2.2
Já se o tom autě většinou nevyjadřuju moc lichotivě. Alfu mám rád, dokonce sem si "užil" i 156. Momentálně se mi líbila jak Giulia, tak i Stelvio kterým sem bohužel dosud pořádně nejel. Já bych asi Alfu hlavně nesháněl vůbec v Čechách. Nejen protože je malý výběr v benzínu. Většina aut sem stejně byla dovezená a teď tu žijí svoje druhé životy. A málo kdo chce vytopený auto z Itálie. Odtud asi lepší si to pořešit sám a vidět původní papíry. Brera je za mě docela pěkné auto a boduje tak těmi Italskými věcmi. Docela se tam ani nesere výbava. Ta dva dvojka je žravá což je obecně známo, nevím kolik s tím najezdíš. V6 budou dražší a zase nevím jak moc velkou výhodu proti 2.2 přinesou. Ok má to lepší zvuk a působí to "dospěleji". Je to taky reálně dvoumístný auto. Jízdní vlastnosti jsou sice na mainstream dobré, ale to auto má svoje kila a nějaká okresková pila to není. Furt protože máš ty Italy dlouhodobě by to asi dávalo smysl. Uveze to reálně 2 lidi... vzadu děti na krátkou cestu.

Porsche, Maserati bych vynechal. A to si myslím že Porsche nakonec v TCO vychází levnější obecně. Protože Maserati kór tyhle starý vrány se budou sypat daleko víc. Prostě WOW starý Italský auta nejsou spolehlivý. Až na výjimky třeba Gallardo, ale do toho už hrabali skopčáci že jo. Já mám za to že kolem Boxstera a Caymana se vytvořila taková bublina. Říkejme tomu pohádka podporující prodeje totálních mrdek do rukou nic netušících chudáků. Jako pokud do toho dáš 500+ nemám s tím v zásadě problém a zbytek popsal dobře Krab kterej sám moc dobře ví how much.

Mercedes Benz SL Osmiválce v matu od 250 000. Za to stejný může být i závan dedadesátek záleží o které generaci se člověk baví. Čtvrtá je spíš podle mě jako daily už opravdu nesmysl. Na víkendy krásný auta. Mám kamaráda co to jako daily měl a fungovalo to, ale to je asi deset zpět. Zase jsme se posunuli v čase jinam. Takže začínáš někde v roce 2001 V6/V8.... 5/7AT. Výhoda je že to auto působí pořád moderně a i se tak chová pokud zrovna funguje. Sehnat za rozumný rozpočet kus který má co nabídnout by byla docela hoňka, stejně jako u těch Porsche atd tam zahučí na servise ještě nějaká kačka. Když budu hodně u země hned po nákupu auta pade a děj se vůle boží. Není to žadný okreskový zabiják. Je to těžký a hlavně to na to není absolutně určený. Můj Mégane si takovou V6/V8 dá k snídani všude kde je víc jak jedna zatáčka:D Nicméně na závody to asi nemáš. Takže je to prostorný, vždycky velmi hezky vybavený, má to zajímavý tvary. Sousedi se poserou protože to určitě stálo Mylýóny. Akorát jde o to aby si se z toho pak neposral ty. Pokud máš v okolí někoho kdo neautorizovaně opravuje MB je hned veseleji. Spousta věcí se na to dá sehnat za dobře, ale musíš znát Makedonsko/Albánský weby:D Interiéry působí jako ve starý vraždě a zastarale to vypadalo už před 10 lety. Zase na druhou stranu tam všechno funguje. Skoro nikdy tomu nejede klima protože kompresor. Stejná písnička je hydraulika ke střeše taky asi dodávali Ahmad Industries Kábul. Když se to nerozbije dneska otázka je jestli zítra nebo až v Pátek. Zase jízdním projevem po tom Thesisu by to dávalo nejvíc smysl. Je to klidný koráb, který se ale dokáže i trochu odvázat pokud je třeba. Samozřejmě s buzy expresem a dalšíma malejma vanama se nemůže v agilitě a reakci na plyn rovnat. Zase se v tom dá jezdit.
-
Komentář upraven 28. 8. 2020, 13:36:56
-
Komentář upraven 28. 8. 2020, 13:38:35

sheogh
29. srpna 2020, 11:04
0

Ty jo, tak 350/370 me taky dost lakala a obcas si tak rikam.... A jestli to neni kasicka jak pises... A prave ten nissan je jedna z mala japoncu, co me nejak laka.

O tom boxsteru popravde realne uvazuju, htel bych aspon na cas neco sportovniho, ale nemam garaz, tzn neco, co nebude az takova skoda - treba prave nejakej lacinejsi boxster a po 2 letech poslat dal

Bavoraczech
31. srpna 2020, 09:28
0

Já o tom Boxsteru tak přemýšlel. Dokonce jsem se na jednoho byl podívat. Ale ono je to jak se píše výš. Dost často to těmi nákupními 300t teprve začíná a na to já jsem se úplně necítil, že bych do toho chtěl vrazit. Takže když bych po něčem z toho seznamu chtěl koukat, bude to 350Z. I když to Porsche bude lepší...

Fa
Fandatik
05. září 2020, 23:53
0

U toho GT lze korozi celkem v pohodě hlídat. Podvozek je subtilní, takže aby fungoval, budeš měnit dost často různé díly. Jinak na to auto nedám dopustit. Breru jsem nekoupil kvůli již zmíněné vysoké hmotnosti a pro mě horším jízdním projevem než GT a neměla žádný povedený benzín. Možná ta 1750 TBi, ale pro mě to nemělo nic na víc.

U SL je žehlička asi fakt jen na víkendy. Ale R230 je mechanicky bez problémů, jen bych asi zvolil základní 350 a zůstal na konvenčním podvozku, auto není zase tak těžké aby byl air nutností. Vždy jen automat, po FL výborný 7st (hydro). S trochou opatrnosti při výběru, tě nezruinuje.
CL už je zbytečně velké, těžké. Ideální tak pro pár 50+, kterým vyletěla dítka z hnízda a chtějí náhradu za kombi vyšší střední.
Z dílny MB je ještě CLK (Ecoupe od 2010), tam by se dalo sáhnout po V8. Servisně to je normální auto za mírně vyšší cenu.

Rush
28. srpna 2020, 07:36
1

S tvojí autominulostí se fakt těžko odhaduje, co čeho přesedneš... :-D Alfy, Lancie, Fordy, Saab... Fakt ti tam chybí něco z ostrovů. :-D

reagovat
ro
rock
28. srpna 2020, 08:26
1

Dodge Challenger.
Vzhledově je míň profláklé a stylovější než Mustang nebo Camaro, pod půl mega asi něco najdeš a i když koupíš třeba 8 letej kus, tak budeš mít pořád současnou generaci (facelift byl docela nepatrnej).

reagovat
Peppan
28. srpna 2020, 08:27
1

.. asi bych se blize podival na Lexus GS s V6kou. To auto jiste splni vse ocekavate a take to na co jste zvykly z Lancie. pokud by to mohlo byt i o tridu mensi vozidlo nez dosud neohrnoval bych nos a sel se projet i ISkem s V6. Mozna by Vas mohl zaujmout velky Saab 9-5.

reagovat
Safa
28. srpna 2020, 09:40
1

Zůstaň věrný Lancii. A pořiď si Deltu HF Integrale. Budeš můj bůh... :o)

reagovat
Kuře
28. srpna 2020, 13:13
0

Se dají sehnat za půl mega?

bkralik
29. srpna 2020, 23:40
0

Kuře: No jasně, na mobile.de jsou už od 19000 eur. Samozřejmě, Evo za to nebude, ale Integrale 16v evidentně jo...

sheogh
28. srpna 2020, 12:06
0

Ja to po te Thesis vidim asi takto :-) https://www.sauto.cz/osobni/detail/bentley/turbo-r/18407933

A pokud to ma na tebe moc dveri, tak treba takto: https://www.sportovnivozy.cz/125323-jaguar-xkr-znojmo

Ale pry mam divnej vkus, tak nevim :-D

Edit: CL taky super a tam muzes mit i 2 sestivalce :-)))))

-
Komentář upraven 28. 8. 2020, 12:11:24

reagovat
Csaba
28. srpna 2020, 17:01
0

Ufff, ten Bentley je nádherný! Vyhodit ty nesmyslná 20" kola a vrátit tam origo 16" (tuším), uříznout ten hnusný vřed co tomu roste zpod zadního nárazníku + odstranit ty trapné fólie ze zadních oken a bude z toho nejhezčí věc na 4 kolech minimálně v okrese, ne-li v celém kraji :-)

sheogh
28. srpna 2020, 18:00
0

Souhlasim, ta roura vzadu je k zbliti, nechapu, kdo toto muze na takovy auto namontovat.
Kola si taky myslim, ze byly origo trochu komfortnejsi nez tyto salamy, ale jinak je prave moc peknej.

sheogh
29. srpna 2020, 11:05
0

Aha, takze vyhnout se obloukem...

briza
28. srpna 2020, 12:31
4

Nebo prostě můžeš zvolit variantu 2v1, pořídit ameriku a zároveň zůstat věrný Lancii :) https://www.sauto.cz/osobni/detail/lancia/thema/18819361?goFrom=list

reagovat
Sa
Sato
28. srpna 2020, 13:52
0

Z mojho hladania vychadza ze za 250tis z placatych vykonnejsich rwd sportovych aut realne ostavaju len 350z a rx8. Pokial to nema byt s pred roku 2000. Mozno este ten boxster alebo Z4ka. Genesis coupe sa uz v inzercii neobjavuju.
A potom cela plejada fwd HH a 130i. Osobne by som siel do megana II asi, 250 zacinaju a imho uz lacnejsie nebudu. Ale je to len obyc dvojliter turbo a nie je to placate, nechyti ti tak za srdicko.
Imprezi/eva a su daleko cez 250.

Za 500 je to uz iny pribeh :) c5 vyzera po tych rokoch stale super.

A co S2000? The cheapest investmen car? Niekto nejake zkusenosti?

reagovat
R0ck
29. srpna 2020, 10:34
0

Padla tady řeč o AR Brera, upřímně bych do takové krásky šel ale pohlédl bych se po motoru 1.7 TBi, sice se těžko hledá ale není to taková ekonomická sebevražda.

Jinak abych přihodil trošku do mlýna tak bych zmínil Alfa Romeo Guilietta, jako chápu , to co doporucim není dvoumístný ale rychle a pohledne v té ceně pro mě osobní není lepší volba.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/giulietta/18757605

Lexus IS 250 by jsi mohl mít i v nejnovější generací která se mě osobně hodně líbí, ale bylo by to uz přes půl míče, pripadne potom generace starší, které jsou ovšem také velice slušně
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus-is-250/is-250/18459497

A co třeba poslední Alfa Romeo spider? Ideálně najít kus v benzínu
http://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo-spider/spider/18833238

reagovat
liška
29. srpna 2020, 19:46
0

Diky za odkazy, na tu giuliettu jsem se dival uz par tydnu zpet a taky to nevypada zle. To by byla takova ta volba relativne spolehlivyho HH s nizsima nakladama na provoz jak zminoval nahore beastar. Samozrejme i Brera bez strechy cili spider je moznost kterou sleduju, ale tam je to stejne jak s brerou, drtiva vetsina jsou 2.4jtd.

Jimi
29. srpna 2020, 20:52
0

Podobnou analýzu trhu jsem si taky udělal, klasické auta dochází (pro normální život jsou už staré a náročné). A na novější, co za něco stojí, si musí člověk trochu počkat kvůli ceně. Teď tak za rozpočet např. M 3 MPS po FL '12-13.

reagovat
Vojta
30. srpna 2020, 00:28
0

Brera/159 s 2.2JTS není tak marný nápad. Ten motor je celkem bezproblémový. Nebrat V6, ty se sypou a nedá se na to nic sehnat. Ty čtyřválce jen kdovíjak nejedou a těch deset žrát budou. A vůbec... nejvíc smysl v tom prostě dává 2.4JTDm.

reagovat
liška
30. srpna 2020, 11:42
1

To bych teda od věrnýho Alfisty nečekal, že napíše o 2.4jtdm, že dává smysl. Resp jo, měl jsem ty 2.4ky v Lybře i Thesisu a ano ten motor je opravdu držák, dílů hromada, opraví to každej, ale že bych to chtěl v něčem jako je GT nebo Brera či obecně v autě se kterým najedu míň jak 10tkm ročně a navíc by mělo být pro zábavu, tak to vůbec.

Bavoraczech
31. srpna 2020, 08:31
0

Vojto, mně prostě k Břeře přijde 2.4 JTDm jako totální nesmysl. Jo když se staráš a nepraskne ti hlava, tak je to motor kterej vážně jede a tahá jako kráva. Ale žere pomalu jak benzín a hlavně do elegantního kupíčka nebo kabria naftu? To zní jako by to vymyslel nějakej Němec v Ingolstadtu. Prostě mi to k tomu autu nesedí. To raději tu 2.2 JTS

Michal88
30. srpna 2020, 20:35
0

No, tu C6 bych úplně nezatracoval, ale na druhou stranu, zaměření je hodně podobné jako u Thesisu, mířil na podobnou klientelu. Co to XM, to na konec pustíš k vodě? :)

Jinak jsem rád, že se krytky povedly dotáhnout do konce. Mám zas vymyšlených pár ptákoviny na 3D tisk na Citroëny... :)

reagovat
liška
31. srpna 2020, 09:27
0

To XM ještě nevím, do tohodle blogu úplně nezapadá, ale je fakt že jsem to vždycky chtěl vyzkoušet, stejně jak třeba tu C6, jenže garáž není nafukovací a vlastně ani ufinancovat tolik aut bych asi nezvládl :)

Bavoraczech
31. srpna 2020, 08:26
0

1) Prodat Thesis v takovém stavu je chyba. To auto je prostě objektivně vážně dobrý v poměru k ceně. Jedinou slabinou je dostupnost náhradních dílů.
2) Alfa Brera by byla další chyba, biť ta 2.2 JTS není až takový průšvih jako 3.2 JTS a jede líp než 1.9. Oproti Thesis bys ale získal akorát tak hezčí a modernější look, jinak v horším autě.
3) Murana umírají většinou na CVT převodovku. To je taky důvod, proč jsem si ho nekoupil já. Na druhou stranu z toho co jsi vyplodil mi vychází nejrozumněji ta 350/370Z.

reagovat
liška
31. srpna 2020, 09:30
0

K tomu bodu jedna, auto může být dobré jak chce, ale ve chvíli, kdy mám potřebu se posouvat někam jinám hold člověk přemýšlí jinak. Určitě až si za pár let zavzpomínám, tak si budu říkat, proč já blbec to prodával :) A k těm Muranům, já si ještě pročítal svůj blog, jak jsem loni vybíral to SUV a ty auta údajně ještě trpí na katalyzátory.

JS
Jenda SL
31. srpna 2020, 09:38
0

jste všichni vedle. Ještě to neví, ale jako víkendovku a absolutní sleeper by si měl koupit tohle https://www.sportovnivozy.cz/124276-volvo-v70r-jakartovice

reagovat
ratan groch
31. srpna 2020, 20:42
0

Lisko,
v prvom rade mi je luto, ze si posunul Thesis dalej. Vzdy ked ju zbadam (a uz je to fakt zriedka), tak ju musim obdivovat. V zachvatoch si predstavujem, ze by som take niekedy chcel mat, ale starostlivost o starsiu Lanciu je mimo moje kapacity.

Co sa tyka tvojho noveho vyberu, tak drzim palce, aby si mal stastnu ruku. Netrufam si ti radit co ano, ale nedavno som pozeral velmi stary Top Gear. Tam dostal Opicak Clarkson prvy Nissan 350Z co prisiel na ostrovy. Dourazal to auto poriadne. Co si pamatam, tak ho znechucoval interier s plastami, ktore nie su festovne spracovane a vyzeraju ako z lacneho auta. Potom mu velmi vadil zvuk motora, ktory vraj uz po prvej hodine zacne liezt na nervy a je stale rovnaky. Urcite aj ine kritizoval, ale spominam si iba na nepraktickost auta. Tu mozno zvaz, ci s nim nepojdes niekedy na trochu vacsi nakup a uz bude problem. Cize treba zvazit ci chces sedavat po Thesise v lacno posobiacom aute zvnutra (obzvlast, ked si davas robotu s 3D vyrezanym detailom) a otravnym zvukom motora.

Ak to cita beastar, tak iba "papouskuji" co som videl v Top Gear a nerozporujem jeho odporucanie.

reagovat
Bigg.I
02. září 2020, 11:36
0

Ja bych dokazal doporucit jen neco nesmyslne staryho a krasnyho (1990 a niz), takze tu se asi zdrzim nejakeho smysluplnejsiho komentare, ale libi se mi, ze ma nekdo koule hledat neco zajimavyho.

reagovat
Pochtli
05. září 2020, 22:30
0

Napíšeš, že nechceš gay-auta a pak ve výběru uvízne Fiat 500?? U mě jasný auto pro holky a 4%, byť se tu nad tím někteří rozplývají. Zbytek z výběru je spíš na svezení a ono ti něco padne do noty.

reagovat
Augi
11. září 2020, 00:32
0

Pokud pustíš půlmilionovej chlup, pak nejlepší Miatu!

reagovat