načítám data...

Jaguar XKR 4.2 Coupé aneb jak ulovit šelmu?

23. ledna 2021, 00:37 44 komentářů liška

Půlka prosince, venku přituhuje, a to nejen teplotně ale i covidově, kdy se část Evropy po nějaké době opět řítí do lockdownu. Ideální čas vyrazit si tisíc kiláků pro auto na letních šlupičkách.

zobrazit celou galeriiJ L: Jaguar XKR 4.2 Coupé aneb jak ulovit šelmu?

Úvodem tedy rovnou odhaluji karty, abych po napínání z minula případně ušetřil čas všem, komu ostrovní kočičky nic neříkají. Jak je tedy vidno, posledně nastíněný FOMO komplex nakonec zvítězil na celé čáře. A rovnou odpovím na druhou část nadpisu – z mého pohledu se totiž Jaguaří šelmy loví dost obtížně, zejména v našich luzích a hájích, což byl ostatně i důvod poněkud delšího výletu. Kdo si ještě vzpomíná, jak jsem se naposledy lehce obul do majitelů 911, kteří se ve finále začali podbízet, abych ten jejich investiční klenot koupil, tak situace na poli Jaguarů, alespoň tedy kupátek XK řady X100 byla poněkud odlišná.

K majitelům těchhle vozů mi nejvíce sedí slovo bohémové. To si tak brouzdáte po českých inzerátech, když objevíte skoro ideální kousek. Voláte a dozvíte se, že prodejce si to rozmyslel a auto si nechá. Po měsíci je inzerát stále aktivní, zkouším to tedy znovu a pod jinou identitou, abych nebyl za vola. Tentokrát je svoleno alespoň k prohlídce, i když Jaguar je prý hrozně velká láska. Dvě hodiny před schůzkou však přichází SMSka, že pán to opravdu neprodá a ať nejezdím. Pár týdnů na to se v FB komunitě objevuje další krásné XKRko s tím, že zřejmě bude k prodeji. Neváhám a kontaktuji majitele. Odpověď dost obdobná jak naposledy: "No já nevím, když to je můj miláček, ta V8čka si tak hezky přede. Možná z jara bych ho pustil, ale uvidím, promyslím". Myšlenka, že budu celou zimu čučet do inzerátů a čekat, zda se pán na jaře uráčí, mi úplně nevyhovovala. Připomínám se proto po dvou týdnech, abych zjistil, že prodávat se nebude z jara, ale spíš až po sezóně, takže v podstatě za rok. Tak zase nic. A zlomit se nenechal ani zdejší kočičí velkochovatel Skipper. Ještě zkouším rok a půl starý inzerát na Jaguar clubu. Auto je "překvapivě" pořád u stejného majitele, s tím že nakonec neměl to srdce se ho zbavit. A znovu následuje výčet superlativů, proč ho vlastně má tak rád. Tady to však vypadá, že pán by Jaga nakonec i prodal, ale naháníme se z časových důvodů tak dlouho, až se mi v hlavě rozleželo několik dalších požadavků, které tohle XKRko nesplňovalo. A vlastně ani ty předchozí.

Čím více času jsem totiž trávil výběrem a načítáním informací, tím více jsem si ujasňoval, co vlastně chci. Což je sice hezké ale každý asi ví, že čím více parametrů, tím menší výběr a vyšší cena, kór u věcí, kterých se neválí všude stovky. Kompresor byl jasnej už od začátku, verze bez nikasilových vložek v motoru také. Facelift z přelomu milénia s přepracovaným předním nárazníkem a čirou zadní optikou působí moderněji, díky čemuž jsem postupem času zavrhnul starší ročníky z konce devadesátek. No a pak už je to jenom krůček ke zmodernizovanému motoru AJ34 s objemem zvýšeným ze 4.0 na 4.2, jenž by měl mít spoustu porodních bolestí dávno vyřešenou a jako bonus nabízí o asi 30 koní vyšší výkon. Už jsem psal, že chci světlý interiér a nechci stříbrnou barvu? Také jsem z nějakého důvodu prostě potřeboval ta velká 20" kola, ke kterým jsou většinou i příplatkové brzdy Brembo, protože jedna paní povídala, že základ brzdí na hovno. V poslední fázi výběru jsem se pak zakoukal do finálního faceliftu, a tak mi toho zbylo ve výběru asi tolik, kolik zbývá prstů na jedné truhlářově ruce těsně před důchodem. A to jsem ještě porušil svoje pravidlo o odfiltrování handlířů a hledání jen mezi privát-anbíterama. Proč si tak komplikuji hledání povozu, který si chci vyzkoušet na pár sezón a vlastně ani nejsem skalní příznivec značky? Nevím, asi jsem fakt jelito, ale já si zkrátka nemohl pomoct.

Po nějaké době konečně nalézám v Holandsku vhodného kandidáta. První týdny klasicky jen čučím, zda tam pořád je (a tajně doufám, že zmizí, abych mohl v klidu spát :) ), následně oslovuji prodávajícího. Komunikace probíhá relativně rychle i když reagoval až na WhatsAppu (ostatně jako všichni další třeba z Německa nebo Rakouska, takže mail je asi na západě mrtvej). Vyměnili jsme si pár dalších informací a já začal spřádat plány, jak kočku dopravím do ČR. Prodejce je kousek od Eindhovenu, kam bych doletěl z Vídně za 8 EUR, vyřídil formality a vydal se domů, respektive bych si mohl v případě dobrého počasí udělat nějaký ten eurotrip, jak se na pravověrné GT sluší a patří. Vzít to zajížďkou přes nějaký alpský průsmyk a třeba se i stihnout vyfotit u legendární rakouské vísky, dokud to jde. Znělo to až moc idealisticky, aby to byla pravda. Letenku jsem sice měl koupenou, leč v návalu podzimní vlny covidu Wizz Air brutálně seškrtal lety po Evropě a z trasy VIE-EIN třikrát týdně se stala týdenní rotace a listopadové lety byly zrušeny úplně. Takže pokud by Jaguar nebyl ve stavu, v jakém měl být, zkejsnul bych tam týden, a to už náklady na ubytování začaly převyšovat otočku tam a zpět dvěma auty. Oslovuji proto tátu, který tuhle šílenou nabídku bez mrknutí oka přijímá a za pár dní se vydáváme na cestu.

Předpověď naštěstí nehlásí sněžení ani teploty pod nulou, takže by to snad mohlo být v pohodě. Alespoň za předpokladu, že nás neotočí na hranicích, protože se začíná šuškat cosi o uzavření Bavorska pro všechny krom pendlerů. Abych to zkrátil – sobota ráno, auto mám prohlídnuté, projeté, papírování je vyřízené a velice vtipné, fixou malované převozky, jsou připevněné. V podstatě vše odpovídá popisu, akorát se při určitých rychlostech docela klepe volant, což je prý tím, jak kočička dlouho odpočívala na jednom místě a gumy mají proleženiny, které se samy srovnají. Hmm, moudro jak od Karla Čížka z Monte Karla. Jestli mají zahraniční bazarníci něco společnýho s českýma, pak to bude určitě syndrom hladového oka. První pokus o tankování na provinční zautomatizované čerpačce bez obsluhy končí fiaskem, tudíž popojíždím o dům dál. Jaguar hltá plnými doušky svých 60 litrů háj oktanu za bratru 50 kč anebo opice kočka si říká o první banány, z čehož je mi možná trošku úzko, jenže jakmile vycházejíc od pokladny spatřím tu přikrčenou siluetu, vše je odpuštěno. Co se týče jízdy, tak mě sice kapku vysírá tradičně prověšená stropnice a té pozornosti od kolemjedoucích by taky nemuselo být tolik, ale požitek je přesně takový, jaký jsem si od grand turisma představoval. XKRko je komfortní, rychlé a tiché. Šestistupňové automatické ZFko řadí téměř bez postřehnutí a véosmička se při dodržování limitů sametově líně převaluje někde kolem 1 500 otáček. Když nás po první stovce kilometrů navigace táhne přes centrum Kolína nad Rýnem a já zastavuji na prvních světlech, skoro se mi nechce věřit, že ta kovadlina pod nekonečnou přední kapotou opravdu běží. Šepot květin. Přesto se dokáže hezky rychle probrat z letargie. Lineárně a svižně můžete díky kompresoru zrychlovat prakticky od nulových otáček, případně můžete letět jak debil, to pokud prošlápnete plynový pedál až na kickdown switch. Pak je tu ještě level hromy blesky v podobě tlačítka Sport, po jehož aktivaci šelma vytasí všechny svoje drápy v podobě 400 koní a 540 Nm a snaží se Vám urvat ze řetězu. Za podmínek povětšinou vlhké silnice, která v den převozu převládala, to znamenalo především usilovně blikající kontrolku stabilizace a hrozbu hnědých trenek. Pocitově mi přišlo, že automat v kalupu odřazuje snad ještě lépe a s menším postřehnutím než při klidné jízdě. Na druhém konci vozu však panoval za všech okolností relativní klid. Čtveřici koncovek výfuků by rozhodně alespoň ve vyšších otáčkách či při aktivovaném režimu Sport slušel výraznější projev, jenž by tak dotvořil parádní kulisu k intenzivně kvičícímu kompresoru. Husí kůži Vám totiž nezpůsobí ani průlet tunelem při staženém okýnku, tudíž není divu, že spousta majitelů pak dodatečně montuje agresivněji naladěná potrubí z aftermarketu.

Komfort je samozřejmě věcí dané třídy, kdy GTčko nelze srovnávat s nějaký SUVčekm co jede na vzduchu, takže záda po nějaké té pětistovce kilometrů zkrátka cítím. Na druhou stranu se sedadla s volantem dají elektricky nastavit v tolika směrech, že možná optimální polohu na delší cesty teprve najdu. Při všem tom klidu na palubě, která nejvíce připomíná lehce stísněný pánský klub pak začnete přemýšlet, co by Vás tak ještě mohlo rušit. A za mě je to rozhodně hučení od předních kol, kdy určitě svoji roli hrají dvacetipalcové ráfky o rozměrech 255/35 a pětileté michelinky, hrající svůj druhý poločas rozpadu. Tady se určitě v budoucnu budu poohlížet po něčem jiném. Dle specifikace výrobce by to měly být pirellky, jenže ty zase hlukově nevyhovovaly předchozímu majiteli, takže tohle bude možná běh na delší trať. S většími koly jsem celou cestu spojoval i jistou nervozitu například ve vyjetých kolejích nebo při přejezdu horšího povrchu, kdy XKRko občas vyloženě uskakovalo. Jenže jak jsem po dlouhých zimních večerech pokračoval ve studiu informací, zjistil jsem, že v rámci R-Performance úprav (to jsou ta velká kola a brzdy) bylo možné si u XKček připlatit ještě za takzvaný Handling package, což v praxi znamenalo o deset milimetrů nižší pružiny, tužší stabilizátory a úpravy v elektronice. Dokonce i ty adaptivní CATS tlumiče jsou nejspíš jinak odladěné, jelikož se dodávají pod odlišným katalogovým číslem. A právě tenhle paket mám na autě, takže není divu, že na mě Jag působí ostřeji než dva předchozí kousky, co jsem předtím řídil. Motokárové chování, které je s Handling packem často spojováno mi momentálně přijde jako lehký odklon od filozofie GTčka, ale až čas a další kilometry především na zakroucených okreskách ukážou, jak moc mi to bude ne/vyhovovat.

Tisícikilometrová cesta utíká jak voda a je vidět, že polykání velkých vzdáleností je autu vlastní jak při ležérním tempu v rámci limitů, tak při nějaké stošedesátce. Dokonce i ty gumy se po čase opravdu srovnávají a volant se přestává kolem stodvacítky klepat. Spotřeba si při tomhle tempu sedá někam pod devět litrů což je velice milé překvapení. Nebýt splašeného Balkánce, který kousek před náma rozvěsil a odpálil kamión přes oba dálniční směry, mohli jsme být doma o tři hodiny dříve. Ve finále je však hlavní, že počasí vydrželo celou dobu nad nulou a nezačalo sněžit, Jaguar se cestou nikde neposral a tahle mladická nerozvážnost dopadla, jak měla. Záložní plán v případě, že by si Jag postavil cestou hlavu totiž úplně nebyl a já tak nějak naivně věřil té hromadě faktur, které naznačovaly, že o tuhle šelmu bylo pečováno s láskou. Abych ale zase skončil nějakým tím cliffhangerem, tak pár dní po příjezdu už na mě začala poblikávat kontrolka suspension fault, takže uvidíme, v jakém duchu se naše další soužití ponese.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
23. ledna 2021, 15:20
2

Pěkná kočička! Ať ti nosí jen radost :-)

reagovat
krab
23. ledna 2021, 16:46
0

Díky za blog a spoustu bezva informací. Vypadá fantasticky. Jet pro ní do Holandska nebyl evidentně špatnej nápad, tady bys tohle auto nejspíš vážně nesehnal. Je skutečně kus elegance... vzpomínám na ten výlet jak jsme si udělali loni s Radkem a Skipperem a ten Jagoš byl prostě i v tom dešti a špinavý pořád nádherný kus auta.

Co se týká svezení, tak já už jsem holt jasnej fanoušek Porsche, takže mě Jag mě trošku v tomto míjí, ale to nic nemění na faktu, že je to krása. Cenově už to taky není jak bývalo, obávám se, že tyhle erka 4.2 s tím packetem co tam máš atd... to bude brzo kolem milionu jen to fikne, ale to auto si to evidentně zaslouží.

Věřím, že bys v tom Holandsku sehnal i pěknou 996 s manuálem, C2 jku , ale pokud ti šlo o tu eleganci a užíváš si to pohodlí, tak Jag je Jag... Mě se teda z téhle kategorie ještě nesmírně líbí Maserati. Vlastně jakékoli devadesátkové...

reagovat
liška
23. ledna 2021, 20:23
0

Čoveče, co si tak vybavuju, tak ono ani na západ od nás to nebyla kdo ví jaká hitparáda s těma 996kama či Corvettama C5, ostatně v minulém blogu jsem myslím dával nějakej printscreen, kde tě od 20k EUR čekala armáda stříbrnejch 996, modelů vesměs z konce devadesátek. Takže je vidět, odkud ten hype vane.V podstatě tam, kde Jag dá se říct cenově končil (pokud vezmeme v potaz cenovku nastavenou tak, že to majitel opravdu chce prodat), tak tam Porsche začínalo.A jasně ikoničnost je jedna věc, ale když si vedle sebe dáš ty čísla tak 6 vs 8 válců, 300 vs 400 koní a dřív či později generálka vs žádnej notoricky známej zásadní průser (což teda musím zaklepat) tak za mě jsem to momentálně viděl na Jaga. Ale jasně, moje blízké okolí které se tolik o auta nezajímá si spíš klepe na čelo proč starej Jaguar a ne Porsche, což mi přijde totálně stejná paralela jako rodinná Ofce vs cokoliv jiného, ale plnící stejný účel. Já nejsem nějak zásadně vyhraněněj na značky, ani mě tak netrápí, jestli je to GT nebo spíš čistě auto na vymetání apexů, takže ani to Porsche nezavrhuju. Jestli ale někdy přijde čas na 911, tak to bude spíš až model 997, pokud se u ojetin nezačnou časem objevovat nějaký fatálnosti a pokud ta investiční bublina co kolem toho je aspoň trošku splaskne.O těch průserech už by se ostatně asi vědělo, jelikož ty první modely budou letos vlastně 15 letý auta.

krab
23. ledna 2021, 20:56
0

Každopádně velká gratulace k téhle kočce. A jestli se povedla koupit i levněji než by bývala 996 ve srovnatelným stavu, tak je to o lepší. Já občas ty XKR taky už vidím v inzerci za pořádnej ranec. Jako myslím třeba i na mobile nebo tak. A ono to auto má neuvěřitelnou eleganci, takovej flair jak se říká. To víš, ty Poršáky mají interiér na úrovni Golf IV. ( ta moje) anebo starý Audi A4 ( ta 997 , kde se na ten interiér zaměřili) a tak to vyloženě esteticky gentlemany nechytne za srdce. Já tenkrát vybíral Porsche jakože vyloženě Porsche... u mě byla varianta buď Cayman nebo 996 a nakonec to dopadlo jak to dopadlo. Furt si říkám, že po těch 4 nebo snad už 5 letech co to auto mám jsem z něj nadšenej a nemám pocit, že bych ho chtěl za cokoli měnit. A tak já doufám, že ti to takto dlouhodobě hezky vyjde s XKR, že nadšení nevyprchá a budeš mít časem krásnej veterán...

Jinak ty 997 mají do roku 2009 prakticky shodnou techniku jako 996 , možná s rozdílem, že ty IMSka mají už trvanlivější ložiska, on se vůbec ten problém častěji týkal v podstatě jen 996 určitý série. To spíš daleko horší je ten lokasil na povrchu válců a ten se prostě od těch kroužků postupně vyrývá, protože ty válce prostě tu ovalitu časem dostanou. To si s 997čkou úplně nepomůžeš. A 997.2 je přímovstřik a zase se stejně jednou stane to, že bude žrát olej, protože tam bude příliš usazenýho karbonu ve spalovacím prostoru - tzn. motor ven, hlavy ven, dekarbonizace, smontovat dohromady. Taky to není levný. Na tom Jaguaru byl snad taky nějakej problém s tím nikasilem jestli si to nepletu a s vytahanými rozvody, ale jak jsi uváděl v článku, ty 4.2jky by měli být už daleko vychytanější. To jsi prostě koupil ten ideální model.

Pólin
24. ledna 2021, 16:20
0

Tam byl problem s tim, ze xkcka do roku 2000 byly choulostive na nekvalitni benzin s vyssim obsahem siry ( typicky 95oktanu zde v CR a dale na vychod). Pry kusy z anglie a nemecka by mely byt ok;) ale ten stav nikasilu se da zjistit klasickym premerenim tlaku ve valcich... pokud nekdo tady v cr tak val nejaky 100oktan, tak by to pry melo byt ok. Jinak chvalim vyber...nadherna kara v me nejoblibenejsi barve na Jagu...:)

krab
24. ledna 2021, 18:12
1

Pravda, už si vzpomínám, ostatně tenhle problém byl s nikasilem v kombinaci se sirnatým palivem myslím i u osmiválců BMW půlky 90. let. Já si myslím, že ale Liška vybral tu nejvychytanější verzi. 4.2 jku ve faceliftu, podle mě XK generace po téhle už tak úžasně elegantní nebyla. Ve skutečnosti byl tenhle Jaguar objektivně vzato hezčí a technicky dokonalejší než Aston DB7, kterej stál podstatně víc peněz. Krásou tohle auto překonala až DB9.

Pólin
24. ledna 2021, 18:46
0

Jo, to je presne ono...ten nikasil byl tehdy docela novy material v produkcnich autech a jeste to nemeli vyvhytane...dneska se to uz strika i do veteranu. Stryc to ma na Nortonu ES2 a funguje to fantasticky. Jinak xk vs db7 douhlasim... db7 je takova lehce disproporcni oproti tady tomu xk. Rozdil mezi touhle generaci a tou dalsi vidim v tom, ze tahle na me trochu pusobi, ze se trochu odkazuje na ecko, xkss atd(hlavne predek, kapota, blatniky). Ta novejsi generace od Calluma uz si jede svoje a ty odkazy tam nenachazim...asi zamerne;)

liška
24. ledna 2021, 20:17
1

Ono u toho nikasilu se říká, že pokud to XKčko přežilo dodnes a stále jezdí, tak už se ho ten problém asi nedotkne. Teoreticky by se prý mělo ještě dávat pozor u US importů, jenže do Evropy se tahají spíš ty poslední ročníky, kde už nikasil nebyl. K té novější generaci X150, já tam hlavně nemůžu vystát interiér, kde mám pocit, že už se jelo hodně diskontně. Ale třeba tenhle model taky časem uzraje, zvenku je pořád hezkej, nicméně si myslím, že ikonou a vyhledávaným autem se za nějakou tu dekádu stane spíš současnej F-type.

krab
24. ledna 2021, 20:41
0

to souhlasím, a zajímavý je, že F-type poměrně razantně klesá na hodnotě, pro mě až překvapivě. Já jsem v něm nikdy bohužel nejel, ale za vzhled má jedničku. A teď ty první kusy s šestiválcem a kompresorem jdou pořídit pod milion. A tu a tam jde najít i verze s manuálem, což je pecka

Pólin
25. ledna 2021, 14:30
0

Je fakt, že ten interiér u X150 je oproti tomu staršímu fórový... hodně plastů, to červené startovací tlačítko, dneska už vtipná radiomapa atd... Ale zase jsem na jakémsi Youtube kanálu, kde to testovali jako ojetinu, slyšel, že ten interiér je oproti mainstreamu neskutečně bytelně postavený a i po snad 150k km je v perfektní kondici...

Bigg.I
23. ledna 2021, 16:57
0

Krasny auto, barva i kola. Pamatuju si na starej Top Gear, kde tohle testovali proti dvojici dalsich aut a ikdyz Jag nebyl ve vsem nejlepsi, vzbudil nejvetsi emoce a vysel jako "auto co bych si z tech tri koupil" :)

reagovat
Bigg.I
23. ledna 2021, 16:58
0

AD: cetl jsem, ze v tom aute pry neni tolik mista, je to pravda? Kdyz jsem zil v Anglii, tak jsem regulerne kolem jednoho kousku chodil a pokazde slintal!

liška
23. ledna 2021, 18:09
0

Jj sandblast challenge, videl jsem, potesilo :)


Jako toho mista je vepredu dost, nohy si natahnes az kdo vi kam pod motor, ale kdyz tam sedi dva konfekcni chlapi kolem 185 cm, tak je kolem ramen pomerne tesno. A je teda fakt, ze obe coupecka co jsem ridil mela svesenou stropnicu, to pocitove taky ubere :) V convertiblu jsem tu stisnenost nepocitoval.

Vavris Vavrisovic
23. ledna 2021, 17:11
0

Ufff, tohle je dost kulervoucí kombinace. Gratuluji ke krásné kočce. Jinak díky za hint s Whatsappem, moje anglické maily byly v obou dvou případech vyignorovány (a stejně máme do Německa BAN, takže to je vlastně fuk) :D

reagovat
liška
23. ledna 2021, 20:08
1

Tak jen prozraď, na cos psal :)

Vavris Vavrisovic
24. ledna 2021, 16:19
0

Nebudu... Až to bude, tak to bude...

ReVolte
26. ledna 2021, 20:54
0

Pořád mi budeš chtít prodat tu Miatu? :)

Vavris Vavrisovic
26. ledna 2021, 22:51
1

Nevím :D Pořád uvažuješ o NCFL?

ReVolte
27. ledna 2021, 08:31
0

NCFL nebo Z4, ale už mě omezuje jen ten německý BAN, stejně jako tebe...

beastar
23. ledna 2021, 19:27
1

Jak známo Jaguaru zejména těm starším nefandim. Vybral si ale dobře. Super barva, dobrý kola a troufám si říct že uvnitř je to hezčí než červený kožich u mě v granturismu.. Celou dobu, co sem to četl sem přemýšlel jestli je to v něčem podobný auto. A asi ne jen jsme oba podobný magoři. Já teda zatím jezdím denně, než přijde super slupka :D

reagovat
liška
23. ledna 2021, 20:28
0

Hele takhle, moje cohones končily v Itálii asi tak někde u toho Thesisu, Maserati přece jen už bude úplně jinej pokladničkovej level. Jako možná jsou ty novější modely o něco spolehlivější ale ty to zase máš na daily. Teď přemýšlím, že jsem dlouho od tebe neviděl žádnej blog, takže vlastně nevím, u čeho jsi nakonec skončil? V komentářích jsem zaslechl cosi o Levante, ale z obrázku to vypadá na nějaký grandturismo nebo čtyřidveře?

beastar
24. ledna 2021, 11:06
1

O Levante psal Kuře. My o něm moc nepřemýšleli. U suv spíše potřebuji nějaký ty tažný schopnosti a chuť se pohybovat kolem statku apod. Takže nakonec jsme objednali úplně normální Ford Ranger WT za půlku ceny Levante. A z Meganu se stává spíš dost rychlý a nekompromisní auto. Přestože v kastli rodinnyho bochanku. A tak mě napadlo, že po těch sedanech a kombiku Audi je čas zase chvilku na blbost.

Kolega přitáhl aukci na Granturismu takový hodně dojetý i na poměry Maserati. Zase cena dobrá. Shodou náhod my jsme jiný turismo měli koupený modrý. Tohle je stříbrný. Takže vůbec se to nehodilo. A tak zhnusen sháněním aut v době korony sem si řekl, že si to nechám. A všemu navzdory s tím budu jezdit. Je to 2009 a má to 220k. Zatím dobrý, ale jako drobnosti už teď občas stavkuji. Je to vtipný máš auto na který lidi reaguji jak kdyby to byl supersport za 10m. Přitom to stálo min jak ten megoš. A sype se to víc jak kdejaký stejně starý BMW za dvě kila:)) Já si to zatím užívám a ten sníh teď to bylo požehnání. Za chvíli jedu ještě s kamarádkou a jejim taky super nejlevnějším challangerem někam na hory.... Buď to rozstrelim anebo se to rozbije.. Pojistit to překvapivě ale nebyl problém jen to nestalo desítku..

Skipper
23. ledna 2021, 20:59
0

Moc gratuluji, je to prostě krasavec. A jak tak koukám na ty fotky, tak jsem rád, že jsem se nenechal zlomit. Asi bych to obrečel. Narovinu, nenapadá mi, čím bych XKR nahradil. Porsche jednoduše není můj šálek čaje - je to až moc ,, sportovní,, a tvrdé. Já raději pohodlí a vytí kompresoru. To auto si mě prostě získalo. Asi jediná věc, kterou si dovedu představit v garáži místo XKR je Mercedes SL ,,žehička,,. Ale v životě jsem s ním nejel, znám ho jen z obrázků. Suspension fault mě docela překvapuje, do těch tlumičů bedou dva drátky, možná někde něco drátek prokouslo. Co se týče gum, tak na Anglány kupuji Dunlopy. Jednak jsou nejtišší a pak taky podle mně na Jaguar prostě patří (S-Type a kotoučové brzd Dunlop).
Přeji hodně šťastných kilometrů a kdybys měl cestu kolem Brna, tak se určitě ozvi!
-
Komentář upraven 23. 1. 2021, 23:01:33

reagovat
liška
24. ledna 2021, 20:11
0

Díky. Ty Dunlopy jsem u tvejch blogů zaregistroval, takže jak začnu s výběrem gum, mrknu na ně. Co se týče Brna, tak já doufám, že jakmile se ten covid přežene, začnu tam zase aspoň 1x týdně pracovně znovu dojíždět, takže se můžeme potkat.

je
jerry
24. ledna 2021, 15:52
1

Gratulace. Elegance jagů je pohlazením na duši. A tradiční green je třesnička na dortu. Ať dělá radost.

reagovat
František Čáslavský
25. ledna 2021, 11:24
0

Krása! Jaga schvaluju, seděl jsem za volantem toho Skipperova a nemyslím si, že na to někdy zapomenu. :)

reagovat
Adam
25. ledna 2021, 14:18
0

Gratuluji, vážně nádhernej kousek si vybral. XK8/XKR se mi vždycky hrozně líbilo, je to taková esence 90's GT. Jsem docela překvapenej, že to nakonec vyhrálo auto s automatem, což je minimálně u mne kámen úrazu Jaga, vůbec bych ho z našeho psaní si nededukoval :D

reagovat
liška
26. ledna 2021, 09:44
1

Díky. No je fakt že ten automat byl asi jediné mínus, které mě trošku trápilo. Nicméně jak mi už někdo naznačil v komentářích někde v těch starších blogách - dle mýho předchozího vozovýho parku určitě nejsem typickej vymetač apexů, takže se bez toho asi obejdu.I tak je na J-gatu možnost manuální volby stupňů tak můžu zkusit, třeba to nějak rozumně bude fungovat.

adam7c3
28. ledna 2021, 12:26
0

Gratulace k pořízení kocoura v super barevné kombinaci. Zvuk kompresoru je silně návykový, teda nejenom zvuk. Mám stejnou motorizaci v XF SV8, ale stále vzpomínám na XK8m kterou jsem poslal do světa už před 7 lety. Pokud bys chtěl lepší zvuk, můžu doporučit shop https://www.adamesh.co.uk Měl jsem od nich výfuk na XK8 a byl super, za tu cenu...

reagovat
liška
03. února 2021, 14:21
0

Díky. Ten adamesh je všude možně v diskuzních fórech skloňovaný, ale už jsem i četl několik případů, kdy lidem u XKRka (narozdíl od XK8) spíše ubral výkon hlavně v nižších otáčkách. Já to zatím zkusím se standardním výfukem a pak se uvidí.