načítám data...

Náš pejsek – A Rover is reborn

02. dubna 2020, 21:49 31 komentářů Skipper

Ze života chovatele koček

zobrazit celou galeriiEmil Kykloš: Náš pejsek – A Rover is reborn

prvním díle jste si mohli přečíst o tom, jak jsme si pořídili dalšího mazlíka. Vlastně se dá říct, že je to takový návod, jak nikdy a za žádných okolností auto nekupovat. Ve zkratce – koupeno pátek 13. a první jízdu s ním jsem absolvoval až po koupi.

Co jsme s ním tedy za krátkou dobu vlastnictví provedli?

Už první jízda byla průser. Měrka oleje nebyla dotlačená, takže motor KV6 z vlastní dílny Roveru krásně cákal tolik potřebný olej všude po motorovém prostoru. První otevření kapoty po cca 100 kilometrech přinesla nemilé překvapení, které se vzápětí změnilo na mírné zděšení, když jsem měrku vytáhl a byla zcela suchá. Dolil jsem několik litrů motorového oleje, takže první výměna proběhla vlastně neplánovaně, odhadem asi 5 minut před zadřením… Uf. Od té doby jde při zapnutém topení z ventilace krásný pach spáleného oleje…

Další servisní úkony byly směsí plánovaných oprav a náhodných zjištění.

První a největší problém jsem viděl v brzdách. Pedál byl moc tuhý a celé to tak nějak nebrzdilo. Z Anglie jsem od  firmy Rimmerbros objednal posilovač – čekal jsem nový díl, přišel zjevně použitý. Po namontování akorát syčel, ale na funkci brzd to nemělo vliv. Zajímavé je, že reklamovat stačilo mailem, ani původní díl nechtěli a poslali rovnou další. Ten už konečně fungoval a tak se mi dva vadné válejí v garáži. Při bližší prohlídce se ukázalo, že brzdové trubky jsou kompletně shnilé, takže proběhla výměna a autu už konečně brzdí tak jak má.

Dále jsem objednal motorek systému VIS. Systém VIS jsou mnoha výrobci používáné klapky v sání motoru. Motorek, který je měl ovládat nefungoval, takže auto bylo v nízkých otáčkách zcela zdechlé. Ne že by z něj po výměně byla raketa… Následovala servopumpa, pak výměna shnilého výfuku. Když bylo auto na zvedáku, tak můj mechanik (svatý to člověk) zjistil, že pružina vlevo vzadu je ulomená a rameno shnilé skrz naskrz. Vše vyměněno a následovalo vyvaření shnilého prahu.

Auto se mi vrátilo a já s ním chvíli jezdil. Ukázalo se, že můj první dojem z komfortního podvozku byl zcela mylný. Stačilo najít první retardér a bylo jasné, že tlumiče jsou po smrti. Předek udělal buch, zadek udělal hop-buch-hop-buch-hop-buch… Zjevné auto moc péče dosud nedostávalo – jedna z indicií byla ulomená trubka expanzky, na kterou měla být nasazena hadička. Řešení, kdy v široké hadičce byla vlepená úzká a ta byla vražena do nádržky mělo proti původnímu provedení několik nevýhod. Jednak to vypadalo naprosto příšerně, ale více vadila cákající nemrzka, která se musela pravidelně dolévat.

Auto se vrátilo k mechanikovi, který statečně bojoval dál (díky Zdendo!). Tlumiče vyměnil, doladil i pár dalších detailů a mohli jsme vyrazit do lakovny. Cílem bylo zakrýt stopy po vyvařování a taky zbavit auto všech provozních šrámů. Takže se prakticky lakoval celý předek i zadek. Lakýrník je opravdu šikovný, nikdy jsem ještě neviděl světlé auto s metalízou nalakované tak, že to nejde poznat.

A pak přišel i můj čas. Rozhodl jsem se, že opravy na tomto autě se budu snažit provádět ekonomicky. Odlepené textilie dveří jsem tedy nenechal přečalounit, ale po sundání kliky jsem plochu pod odlepenou látkou vystříkal lepidlem a zatím to nějak drží. Jen pro zajímavost – dezinfekce Septoderm docela hezky odstraňuje zaschlé lepidlo… Povzbuzen úspěchem jsem slavně přišil utržený kus roletky na zadním okně – píchl jsem se jen dva krát… Vyměnil jsem ulomený kryt zrcátka na stínítku řidiče a vyměnil jsem podložky pod značkami. Samé opravářské úspěchy. Bohužel mě ještě čeká trochu větší oříšek – zprovoznit výhřev sedaček. Nové dečky už mám, teď se jen odhodlat k rozebrání sedaček.

A jak to tedy celé po všech těch opravách funguje?

Motor má zajímavý zvukový projev, takový lehce drsný a v otáčkách příjemně šestiválcově nasraný. Bohužel výkonu moc není. Když odhlédneme od zcela raritní verze V8 s náhonem na zadek, tak se jedná o nejsilnější benzínovou motorizaci. Asi bych se nechtěl svézt v nějaké slabší. Já vím, jsem zhýčkaný kompresorovým osmiválcem, ale tohle auto spíše porovnávám s jedničkovou Octavii TDi, která je prostě značně svižnější. Rover je klasická atmosféra, kterou musíte točit až do nebes, aby to trochu jelo. Vcelku by to nevadilo, kdyby byl motor spojený s rozumným automatem. Automat Jatco a jeho sladění (nesladění) s motorem je Achillovou patou auta. Snaží se držet auto v co nejnižších otáčkách, kde se toho moc neděje. Když chcete mírně přidat, podtočený motor se začne trápit a otáčky rostou jen velmi pomalu. Přidáte tedy o trošku víc – nic se nezmění. Ale zhruba po vteřině se automat vzpamatuje a podřadí přesně ve chvíli, kdy to nečekáte. Nesrovnatelné s úžasným Mercedesím automatem v XKR, který funguje zcela telepaticky. Řešením je přidat rovnou víc, ale pak spotřeba neklesá pod 10 litrů na 100 (Octavia při podobném stylu jízdy 4).

Řízení je docela odtažité. Rozhodně není přeposilované, řekl bych, že je až moc tuhé. Při řízení je cítit, jak je auto nedotáčivé. Po výměně tlumičů je už podvozek opravdu komfortní a nerovnosti tlumí bez výhrad.

Když to vezmu kolem a kolem, nemůžu říct, že by to bylo opravdu dobré auto. Hlavně když ho srovnám s větším bratrancem – BMW E39, se kterým jsem toho najezdil poměrně dost. A musím říct, že v mnoha ohledech má navrch jedničková Octavia. Rover je výborný v dálničních rychlostech. Je tichý a nijak neobtěžuje. Řízení na okreskách ale rozhodně nelze považovat za zábavné. Spíše celou dobu hledáte optimální polohu plynu a plynovým pedálem přepínáte mezi módem nejede to a módem jede to, ale řve to.

Na druhou stranu – tohle auto mě prostě baví. A detaily se mi líbí čím dál víc. Třeba kovové kliky navazující na chromové linky. Zadek auta připomínající Lincoln Town Car. A pak ty budíky, které večer evokují oheň v krbu… Rozhodně to není racionální volba. Je to ale představitel vymírajícího druhu a ti se musí chránit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
02. dubna 2020, 22:08
1

Je to nádhera. Nesmyslná nepraktická a drahá nádhera, ale stejně ti trochu závidím. Takovýhle vybroušený styl měla mezi nepremiovými auty snad jen ještě Lancia, jinak ale takhle elegantní auto nižší střední třídy s luxusními prvky prostě není.

reagovat
Skipper
02. dubna 2020, 22:27
0

Děkuji! Já osobně řadím Lancii o stupínek výš. Lybra mi přijde hodnotnější, než 45 a Thesis zase působí o dost luxusněji, než 75. Thesis mě láká hodně. Jako auto je ošklivá. Jako umělecké dílo je nádherná. Bohužel, pořizovat další auto od další prakticky zaniklé automobilky je už opravdu blbost. Hlavně v dnešní době. Celkově mi přijde, že Lancia sázela hlavně na prémiové materiály, kdežto Rover sázel hlavně na retro prvky.

beastar
03. dubna 2020, 01:14
0

Objektivne je to desny auto. Kram. Ale design je zajimavy i dnes. Interier vypada krasne vcetne sedadel atd. Skoda ze e39 je o 100% lepsi auto. Jenze tohle se nekupuje pro objektivni kvality. Stejne jako S-Type. To musis mit rad. Takze bych si to klidne koupil. A pak bych litoval obden:) Jak se na to shani dily? Jde to i bezne, nebo si musel uz hledat ve specialce? Jako lakovat to klobouk dolu.

reagovat
Skipper
03. dubna 2020, 10:48
0

Asi to tak nějak bude... Až se situace trochu znormalizuje, chtěl bych udělat srovnávací test právě s kamarádovým S-Typem. Mohlo by to být docela zajímavé.
Co se týče dílů, tak jak co. Třeba tlumiče, pružiny, výfuk jsme sehnali tady v pohodě. Posilovač brzd z rimmerbros.com, servo a kryt šíbru z ebay, něco málo z prodeje dílů z kanibalizovaných kousků po republice. Zatím tedy žádná hrůza, otázka je, co bude za pár let.Nedávno se nabízel jeden za 7 na díly, byl ale na značkách a já byl moc připosranej to řešit. A pak jsem to olitoval - jen kola z toho auta měly zhruba poloviční hodnotu. Ale tohle bude asi cesta do budoucna. Koupit pojízdný zdroj náhradních dílů. Jenže já se znám, nedalo mi to a spravoval bych další auto...

beastar
03. dubna 2020, 16:35
0

Ok bro. To vypada jako furt relativne snadno provozovatelny vuz. Proc to bylo teda tak domlaceny? Auto na dily by davalo velky smysl ted dokud jsou. Srovnani s Stypem bude fajn. Mam S Type moc rad a urcite bych do nej sel radeji jak do Roveru. Protoze Jaguar.A podle me je to vcelku kvalitni auto. Rover vypada asi styloveji... nj je to boj.

Skipper
04. dubna 2020, 12:54
0

Proč je to domlácený? Protože po pádu Roveru se z toho stal cenově velice dostupný vůz. A na servis zjevné nebylo...

beastar
04. dubna 2020, 13:20
0

Vlastne je to docela odolny auto. Kdyz to furt jelo. Hnije to? A umi to vubec nekdo diagnostikovat? Nebo klasika diag obecnej 1000 chyb a najdi si to.

Skipper
04. dubna 2020, 13:48
0

Překvapivě odolný je i interiér. Teda až na ten hadr ve dveřích. Ale ještě jsem u žádného neviděl zničené sedačky. Hnijou prahy, takže kdyz to srovnám s E39, kde hnily prahy i spodky dveří, tak spíše lepší. Obyčejná diagnostika se spojila se vším, takže to asi nějak půjde.

Tomino
03. dubna 2020, 09:58
0

Krasavec. Dle fotek vypadá jako švihák lázeňský, jak ze škatulky :-)

Předpokládal jsem, že to bude takový "denní dělník", to na základě koupě a prvního blogu, ale zdá se, že se mu dostalo moc hezké péče, za mě palec nahoru. Je moc fajn, že se u nás, o tyto nepříliš obvyklé vozy, někdo hezky stará.

reagovat
Skipper
03. dubna 2020, 11:07
0

Ahoj, je to tak, má to být dělník a ,,zimní,, auto. Jen mi ho na ten účel začíná být trochu líto...

Kuře
03. dubna 2020, 12:59
1

Hele, neznám tě, ale z těch pár blogů mám pocit, že kdybys koupil vylítanou Feldu tak ti ji za chvíli na ten účel bude líto a začneš spravovat další auto, ne?;)))

Skipper
03. dubna 2020, 14:17
0

No asi takhle. Vylítaniu Feldu bych mekoupil :) Twda možná Fun, nebo Laurinku :D A dál to nekomentuji...

krab
04. dubna 2020, 13:48
0

Tak tohle je klasika... prostě nikdo nechcem úplně obyč auto ve stavu, že by srdce zaplakalo. I Alfa 166 diesel od beastara dostala jak psal nakonec lásku a péči :)

Skipper zaslouží obdiv a Rover 75 se mi náhodou líbí. Motor 2.5 V6 má fakt jak píše bezva zvuk.

beastar
04. dubna 2020, 14:09
0

Ona ta Alfa ma trochu podobny osud. Aneb kdyz koupis auto ze srandy na bordel a na odpis. A pak je ti ho lito. Viz. tady zimni auto:)) Kolega si tu Alfu nechal. A jelikoz co se tyka aut je peclivej, tak to jde stylem. No kdyz uz sem udelal tohle tak se udela i tamto at je to komplet. Konci to renovaci laku a kompletni renovaci interieru. To bude jedna z nejhezcich 166 v naftě v Čechách. Uplne nakonec bude tůnit tu naftu pod kapotou.

Ja mu rikal at sem o ni napise. Prej ze ne ze neumi tak to zbude stejne na me asi.

ganmiki
03. dubna 2020, 13:05
0

Ahoj, nějaký detailnější srovnání s E39 by mě zajímalo, když jsem se loni rozhodoval o nové hračce, tak jsem právě chvilku myslel i na 75, nakonec jsem koupil 523i, nicméně koupě 75 třeba manželce mě ještě úplně neopustila, respektive už asi, nicméně i tak by mě to srovnání zajímalo. Dík.

reagovat
Skipper
03. dubna 2020, 14:22
0

Gratuluji ke koupi! Já provozoval 525i a ze socky jsem postupně postavil jednu z nejlépe vybavených E39 v republice. Pak jsem jí trochu nesmyslně prodal. Hele, E39 je ve všem o něco lepší. Není to taky nějaké lehkonohé okrskové náčiní, váha auta je taky znát. Ale řídit ji je prostě příjemnější. Měl jsem manuál, co už bych dnes do tak velkého cestovního auta nechtěl, asi by to chtělo srovnat automat a automat. Ale předpokládám, že ZF fungovalo v BMW dobře. U Roveru je obecně doporučován dvoulitrový diesel od BMW, jako spolehlivější (!) a jízdně použitelnější. Bohužel zkušenost s ním nemám.

ganmiki
03. dubna 2020, 16:15
0

No jak jsem psal asi už jsem z myšlenek na nákup 75 vyrostl, šlo mi spíš o to k čemu se dá jízda v 75 přirovnat v porovnání s E39, protože když přesednu ze svýho druhýho pracovního auta Primera WP11 do E39 tak je to sakra rozdíl, sice Primera je dobrý auto, slušný jízdní vlastnosti, ale je to taková "motokára", ač umí být s SR20DE i zábavná, ale prostě v E39 si vždycky připadám jako vkován do ingotu železa co levituje and silnicí.

Skipper
03. dubna 2020, 17:49
0

Ten pocitv E39 moc dobře znám. Tady je to spíš jako sednout do ušáku a přiložit polínko do krbu.

ganmiki
03. dubna 2020, 17:52
0

Jo to bude ono, vždy když koukám na ten ineriér v 75 říkám si, že je to jak stavěný pro TOP Gear na dovybavení dle ultra ortodox britského stylu i s tím krbem možno :)

Skipper
04. dubna 2020, 08:23
0

JJ, jako tenkrát přestavba S klasse :) Ale třeba James ten interiér a celkové retro pojetí docela kritizoval

Sob95
03. dubna 2020, 15:38
0

Člověk by řekl, že si takové auto koupí fanda ( bývalý majitel ), že to nechá dojít do takového stavu. :-D Jinak krásný auto.

reagovat
Skipper
03. dubna 2020, 17:50
0

Tyhle auta měli jednu nevýhodu a to obrovský propad ceny po konci automobilky. Tedy šly koupit za pár šupů a na údržbu ne vždy zbylo.

JirkaŘ
03. dubna 2020, 22:08
1

Teda Skippere, koukám že jsi se do toho docela z ostra pustil, aby jsi vychytal mouchy (chyby). Já s klukem už jsme náš společný projekt opravy kočky X-Type dokončili. 24.12. Jsme slavnostně dopoledne namontovali na auto poslední díl, který nám chyběl z limitované edice Spirit (450 ks celosvětově) - zadní nárazník ... Jak začala korona řádit a kluk zůstal ze školy doma, tak dodělal výfuky - měnili jsme celé zadní tlumiče se zadními koncovkami o průměru 100mm, zvuk to má nyní fakt nádherný ... O víkendu vyměníme na garáži olej a filtry... A jestli fakt odmaturuje ( i třeba s tím, že bude "kovidní maturant", který dostane maturitu z průměru posledních 3 vysvědčení ) tak musím splnit svůj slib a koupit mu za odměnu Brembo sport sadu kotoučů a desek brzd... Ať se ti daří ! Tyhle unikáty, kterých je už jen pár je třeba zachránit !

reagovat
bkralik
04. dubna 2020, 11:38
1

Jen komentář k těm brzdám - na Brembo sport jsem nikdy neslyšel rozumné recenze a obyč bremba mi nikdy rozumně nebrzdily. Když už chcete lepší brzdy, vemte nějakou ověřenou věc jako Ferodo DS2500 nebo Hawk HP+, jestli se teda dělaj...

Skipper
04. dubna 2020, 12:53
0

Velká grarulace! Tyhle rodinné projekty jsou nejlepší. Nicméně, jak píše bkralik, těma brembama si taky nejsem jistý. Ač chápu, že globalizace existuje, tak se snažím aspoň na Anglická auta dávat anglické díly. Momentálné mám třeba na XKR brzdy EBC a naprostá spokojenost. Mám tam normální nevrtané kotouče a desky greenstuff. Což je spolu taková střední brzdová řada a naprostá spokojenost.

bkralik
04. dubna 2020, 13:11
1

S EBC teda taky nemáme moc dobrý zkušenosti, třeba Yellow stuff měl kamarád na RX-8 a v Mostě na okruhu je oddělal docela rychle. Ale je pravda že to bylo na okruhu, navíc jsme je trochu týrali nadměrným zatížením auta plnou posádkou :-D. Na okresku třeba budou OK...
A co se týká kotoučů - taky souhlas se Skipperem - "lepší" kotouč ti s brzdným účinkem ani vadnutím brzd prakticky neudělá, jediné co může ovlivnit je výdrž jeho samotného - s nějakými ostřejšími deskami můžou obyč kotouče ubývat trochu rychleji a třeba EBC Turbogroove nebo DBA nevímco vydržej déle, ale vůbec netuším jestli se to "za tu cenu vyplatí". A bacha, drážkovaný/vrtaný kotouče nepříjemně při brždění hučej!

JirkaŘ
04. dubna 2020, 18:10
0

Aha, tak to jsem nevěděl.. Díky za dobré tipy a vaše zkušenosti. Na autě jsou nyní kotouče a desky od výrobce Bosch. Dávali jsme je tam hned po koupi vozu. Ty vrtané Brembo Sport jsem myslel, že by lépe sedly ke vzhledu auta...

Vavris Vavrisovic
04. dubna 2020, 21:14
0

Ty jsi pacient :) Měl bys začít vyhlížet nějaké nové daily :D

Jinak jsem překvapen z toho motoru. V MG ZS působí velmi energicky, chápu, že tady musí tahat více kil a kdo ví kolik jeho výkonu se vypaří v hydroměniči, ale i tak mi přijde deklas od Ovce jako nepatřičný... Nebude chudák taky nějaký utýraný?

reagovat
Skipper
04. dubna 2020, 21:45
0

Nemyslím. Když tam náhodou padne spravný kvalt ve správnou chvíli, tak to jede moc hezky. Jen to je ten problém. Opravdu nic moc sladění motoru a automatu.

Skipper
05. dubna 2020, 08:59
0

Na druhou stranu, možná je to i mnou a nedostatkem zkušeností se staršími automaty. XKR řadí na principu čisté telepatie, XJ-12 zase používá jen 3 kvalty a nepotřebuje řadit skoro vůbec. Tohle je vlastně moje první ,,obyčejné,, auto s automatem. Trochu problém mám i s pedálem plynu. U XKR má chod cca 3 centimetry, u Roveru asi kilometr. Takže přidat plyn tak, aby to jednoduše hned podřadilo zatím prostě neumím.