načítám data...

Nech Škodu být!

25. července 2019, 00:14 117 komentářů Kuře

Předně, dnešní, lehce nasraný blog je spíše reakcí na poslední dobu, ne pouze na jeden konkrétní blog co se zde nedávno oběvil. Ikdyž na rovinu, i tím jsem se dost inspiroval.

zobrazit celou galeriiAlbert Čapek: Nech Škodu být!

A já to vpálím hned na začátek, ať se můžem rovnou poprat, a nezdržovat se moc čtením.

Škoda dělá dobrá auta! Můžete si tvrdit že už dávno žádná Škodovka ani není, můžete si brečet na komunisty, klidně i na Havla s Klausem a brečte si klidně třeba na Čingischána, stejně prostě nezměníte, co je dané. 

A já přitom tu naší českou škodovčičku taky zas až tak moc nemám rád, ale vadí mi, jak strašný hejt proti Škodě občas zaplane. Fakt tady nebudu vypisovat čísla z netu kolik nám vydělává jakožto největší fabrika u nás, kolik má subdodavatelů, ani jak na ní můžem být hrdí víc a víc když vyhrává další a další ceny na západě. Mě prostě jenom sere kolik lidí na ní má pifku apriori protože prostě proto. Přitom, plivou snad Francouzi takovým způsobem na Renaulty? Nemyslím si, a to maj piču na kapotě. Italové na Alfu? Hrdostí se dmou až nad střechu, ikdyž jim to mezitím všechno schnije. 

My tady zatím sedíme nad pivem a hořekujem nad tím, že tohle je mrdka a tamto se zase sere ještě v továrně no a tenhle nejnovější model no tak to už je teda úplná katastrofa. A všechno je to stejně jenom převlečený a ošizený WV. 

Motory. To je taky švandy kopec. Ty prdítka do sekaček co tam dávaj, to ani není motor!! Sorry, ale fakt má škodovka nějak výrazně menší, slabší, nebo horší motory než konkurence? Celá paleta mezi litrem až dvěma, to fakt všichni ostatní z mainstreamu mají třílitry a šestiválce? Třeba Peugeoty nebo Oply? Ani prd, všechno je to stejný, malý. Taková je doba, smiřte se s tím. 

No a nakonec hejt na majitele. Ovce! Jsou to chudáci lidi bez nápadu a fantazie a je nám jich vážně líto, nám petrolheadům. Teda aspoň já se za něj považuju, ať už to znamená co chce. Ale, vážně, líto? A není to trochu naopak? Nejsme ti hloupí my, a oni ti, kdo by nás měli litovat? Vždyt přeci, dám se sám za příklad. Chci se v autě bavit, a zárovň potřebuju praktickou krabici. Rozhodl jsem se že to se skoubit nedá tak musím mít auta dvě. Zejména to na zábavu, je nepraktické, staré čili nespolehlivé, žere přes 9 ikdyž je to malá kabelka, na servis s tím budu muset jezdit až někam do řiti, protože tady to nikdo spravit neumí a pojistka mě vyjde o půlku víc… No a támhle Bohdan má ve své nové Fabii po které tak dlouho toužil, co? Hnusný plasty a vzadu okna na kličku? A kdo z nás dvou je tu trošku za kreténa? Vždyž Bohdan si oněch plastů ani nevšimne. Ani toho, že to moc nejede, to on nepozná, když mu to neřeknete. Bude, stejně jako statisíce dalších, veselý z nového auta s tou, tatí čum na to, hustou výbavou a v té, mami koukej, krásné barvě. Bude nadšený řidič škodovky a až mu odejde tak se sebere a půjde koupit novou. 

A tak, ať to nějak myšlenkově ukončíme, prosím, přestaňme plivat na naší skvělou domácí automobilku, oni tam ti vendelíni jen dělají svojí práci, staví dobrá auta!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bavoraczech
25. července 2019, 08:18
10

Tak zaprvé... Styď se za hejt Alfy. To že spoustu 156 a 147 už je shnilých je dáno věkem těch aut. Většina jedničkových Oktávek a Fabií je na tom stejně. O některých jiných značkách se raději ani nezmiňuji.

Oni si ti Škodovkáři za ty hejty dozajista mohou sami. Nechci tedy házet všechny do stejného pytle, ale dám příklad typického hrdého majitele Škodovky. Je to člověk který sice žádnou jinou značku nezkusil (krom možná Audi, VW), ale stejně ví, že Škodovka je nejlepší. Žádná jiná značka pro něho neexistuje. Když se jde porozhlédnout po novém autě, automaticky volí autosalon Škodovky/VW. V bazarech se na jiná auta ani nejde odívat, automaticky zamíří do "koncernové" sekce. Tam si vybere podle velikosti tu Škodovku která mu vyhovuje nejvíce. Když se s ní pochlubí v hospodě nebo v práci tak ho 3/4 lidí pochválí jak udělal dobrý kup. Když tam sedí někdo, kdo si koupil Renaulta, Fiata nebo zkrátka něco neněmeckého, tak je dost často terčem hejtu proč si jako nepřiplatil za Škodovku a jezdí tim krámem s pi*ou ve znaku a podobně.
Když se potkají dva majitelé Oktávie 1.9 TDI, tak se zdraví způsobem "Čaaaau, jak ti to jede?". Když potkají Alfistu, automaticky si rejpnou způsobem "Nazdar, jak se ti to se*e? Ono to dojelo do práce??".
Ještě se po takových řečech divíte atíčkářům, že hejtují Škodovku?

Asi málokterá Škodovka přinese autíčkáři nějaké potěšení. Je to jen přibližovadlo z bodu A do B.

A jak je výše psáno, Škodovka vlastně nenabízí nic horšího než její konkurence. Vlastně ani nic moc lepšího. Někteří prodejci už to zjistili a proto se trh se Škodovkami za poslední tak 2 roky trochu srovnal. Resp. koupě Škodovky (jako rodinného otloukánka) už začíná dávat smysl většímu množství lidí, kteří by dříve sáhli pro ojetinku raději třeba do francouzských vod. Dříve se ale za Škodovku platilo v bazarech nesmyslně o dost víc. Díky Bohu že ta doba už je pryč.

Myslím si, že jsem situaci zhodnotil maximálně objektivně, jak to umím. Takže jestli se to někomu nelíbí tak sorry jako :D

reagovat
In
Inocenc Pozzi
25. července 2019, 12:03
0

Podepisuju v plném rozsahu, líp bych to asi nenapsal !!

Kuře
25. července 2019, 12:54
0

Prvně, Alfu jsem nehejtil, byl to jen takový malý nevinný vtípek:)
Ve skutečnosti jsem nedávno byl sám hned dvakrát jen malý kousek od toho Alfu koupit a zejména u toho GT si doteď říkám, jestli jsem náhodou neprouhloupil, že jsem jí nevzal...

Jinak, k tvému tipickému majiteli škody, a seš si jistý, že je to tak špatně?
Pro mě osobně je typickým majitelem škodovky třeba můj děda. V roce 2004 nebo tak nějak koupil novou fábku 1.4 a má jí doteď. Asi máš pravdu, že nic jiného nezkusil, ale proč by měl? Škodovky měl vždycky, byl s nimi spokojený, líbí se mu, cena mu vyhovovala, a na stará kolena si své poslední auto už prostě chtěl koupit jednoduše a pohodlně, ne řešit peripetie s obíháním prodejcům a zkoušením kde čeho. A tak to tady prostě je, ale to je proto že jsme prostě v Čechách, ve Francii si zase půjdou pohodlně pro clio nebo 206, v Itálii zase pro Punto nebo pětikilčo... Na tom furt nevidím nic moc špatného...

Bavoraczech
25. července 2019, 13:10
0

GTčko je fajn, ale těžko říct. Jestli to měla být 3.2 V6 tak jsi asi prohloupil protože je boží. Z toho co nabízí bysis pak mohl vybrat 1.8 TS (háklivka na olej) nebo 2.0 JTS (trochu se karbonuje) a nebo potom spolehlivý diesel 1.9 JTD... jenže i když je to dobrý diesel... do GT?

Ad bod 2) Tak jak jsi to napsal je to OK. Ok to přestává být ve chvíli kdy si majitel myslí, že má to nejlepší auto na světě a pokouší se urážet lidi, kteří si dobrovolně vybrali něco jiného protože nepotřebují mít o 20 litrů větší kufr, ale chtějí se lépe svézt. Majitel Schade to ale nechápe, protože jak byses asi mohl lépe svézt v něčem neněmeckým? A hejtuje tě dál :)

Kuře
25. července 2019, 13:22
0

Být to benzín, vzal sem jí. Ale on to byl diesel... A přesně jak píšeš, ropák do GT?? Proto sem jí nakonec nevzal.
Ale možná sem si měl tu pózičku odpustit, byl to fakt pěkný opečovávaný kousek za 70...

Bavoraczech
25. července 2019, 13:35
1

Ne, udělal jsi dobře. Ono to jako jede pěkně. Tak nějak důstojně, ale časem by tě to začalo štvát. Takový vyloženě sportovně vypadající auto a on zpod kapoty klape čtyřválcový ropák. Kdyby to byla alespoň 2.4 R5, tak by se o tom dalo přemýšlet.. Ale ke GT mi to prostě nějak nesedí :-).

PepaSFI
25. července 2019, 17:15
2

no a to je třeba jeden z těch typických rozdílů. Ropák ve sportovní Alfě je logicky nesmysl. Ale ve "sportovní" Octavii to je zázrak zázraků.

Stanley
26. července 2019, 07:47
4

Bavorachezch: k ůvodnímu příspěvku - krásně a přesně napsáno. Aneb hejt nedělají škodovky, hejt dělají škodovkáři.

Pochtli
25. července 2019, 08:30
0

Ze škodovky může být opravdu unešený jen ten, kdo nikdy nic lepšího (výkon, pohodlí apod.) neřídil. Krásně to tu už kdosi shrnul, že tomu, kdo jezdil x let s feldou, bude připadat nová fabka/rapid jako auto z jiného vesmíru.
Prostě auta s jistou blbuvzdorností, designovými přešlapy a která dovezou, kam chcete, ale nic víc - ideál jako služebák nebo pro řidiče flegmatika.

reagovat
BigBen
25. července 2019, 08:57
4

Ano, když jsem přesedl kdysi dávno z firemní Felicie do Octavie I. tak jsem měl pocit jiného vesmíru. Tenhle dojem jsem ovšem zažil i při přesedání mezi generacema Mondea. Já myslím, že to je záležitost generačního vývoje u každé automobilky. A přiznejme si, že většina lidí dneska zajímá víc to jak to vypadá vevnitř než jak to jede a jaký to má motor... nebo pohonnou jednotku? Všimli jste si, že už novináři neříkají motor ale pohonná jednotka ? Zřejmě proto, že cosi s třemi válci a objemem 0,9 už nelze nazývat motorem :-)

Bavoraczech
25. července 2019, 09:19
0

Ale to víš, že tříválec lze nazývat motorem. Nejsem si jistý, jestli dnes každého zajímá jak to vypadá uvnitř. Myslím, že lidi hlavně zajímá, jak auto vypadá zvenku, protože venek reprezentuje. Jestli jsou uvnitř hnusné plasty nebo divně nadesignovaná palubovka nikoho nezajímá. Jak by se jinak mohla prodávat Audi A6 C6? Vždyť tam interiér působí dojmem že se designér nemohl rozhodnout, jaký styl palubovky použije a tak zplácal tři vzájemně nekompatibilní styly dohromady :D... a jak se to prodává a svého času na to byli majitelé hrdí.

Pochtli
25. července 2019, 10:48
0

Též si myslím, že velký kufr a vzhled + dojem luxusu je pro tuhle sortu lidí to hlavní (jinak by všude nebyla spousta "chromu", spojlerů, fejkových koncovek výfuků..). Na druhou stranu vzhled nesmí vyloženě pobuřovat či vyvolávat moc závisti sousedů a tím, že oktávky/rapidy má jako služebák kde kdo, tak i s novou škodovkou celkem zapadnou do davu.
Že to není pro závodníky (hlavně v zatáčkách), že jízda s tím je taková nijaká a že za tu cenu mohli mít zajímavou konkurenci, to tyhle lidi nezajímá. Bohužel.

Kuře
25. července 2019, 11:41
1

Bene, my na to pivo fakt už někdy musíme, napsal si přesně to, co jsem se snažil vyjádřit.
Ve výsledku, kdo celý život strávil v tisícovce, stodváce a pak třeba favoritu, tak bude unešenej i z nový dachny. Prostě nový auta na běžného občana působí líp, nověji, moderněji, hezčejš. A že to ve skutečnosti až tak super auto nemusí nutně být, jen to prostě onen Jenda vnímá skresleně, to se týká jak Škodovky, tak vesměs jakéhokoli jiného mainstreamu.

beastar
25. července 2019, 13:03
0

Pochtli: Já nechápu proč by někdo měl být unešený. Je to mainstream. A z oktávky za půl milionu asi nepadneš na zadek. Ostatně to ani z Meganu, Astry, Focusu, Golfa nebo třeba Loganu. Já sem fakt řídil už hodně věcí. A že bych týden s tim eReSem v tsičku fplny nějak nespokojenej to fakt nejde říct. Jediná slabina byla v celém kontextu nakonec cena. Ano nadšený sem nebyl, ale to nejsem ani z dnešní 5er, nebo Giulie...

JP
25. července 2019, 13:21
4

Zvláštní, zrovna interiér A6 C6 považuju za jeden z nejhezčích interiérů vůbec, pokud jde o normální auta. Lepší už mi přijdou jen starší BMW a novější Mercedesy (od W211 dál skoro všechny). Z tohohle pohledu spíš nechápu jak se mohly prodávat soudobý BMW (zejména E60/E65/E90) s interiérem ve stylu starý kuchyňský linky - zvlášť ve srovnání s předchozíma generacema to byla strašná ostuda jak designem, tak kvalitou (ale to se dá nakonec říct o celejch těch autech).

beastar
25. července 2019, 13:35
0

JP: My se asi poprvé za celou existenci Autíčkáře v něčem shodneme.

Bavoraczech
25. července 2019, 13:43
2

Jako vážně? Prostor okolo budíků je zajímavej to fakt jo. Ten pruh s výdechy klimatizace pod tim vypadá jen naroubovanej z jinýho auta (dost mi to připomíná Lancii Lybru kde se mi to taky nelíbí). Ovládání klimatizace pak vypadá, jako by ho tam někdo šoupnul z úplně jinýho auta a moc se neobtěžoval s tím to nějak opticky doladit se středovým tunelem. A pak ta divná lišta nad spolujezdcovýma nohama....

beastar
25. července 2019, 13:55
-1

Ehm tak těch obkladů interiéru se používalo asi 12 druhů od černýho plastu po lestěný hliník. V tom ta lišta vypadá jinak. Fotka k tomu není moc přívětivá. Pravda je že když sedneš do vybydlený 2004 ještě dnes máš pocit minimálně o dekádu novějších aut. Tehdejší media a audio patřilo k naprostý špičce. Včetně toho displeje s kolečkem. A pokud v tom je sline paket a sportsitze tak to vypadá fakt hezky. Na tom obrázku co si postnul to vypadá divně tp klima protože je to divně navolená kombinace barev toho introše. Asi jako e39 v modrým hadru...

Bavoraczech
25. července 2019, 14:00
0

Tak já nevim, většina lidí u nás v Sudetech asi volali takovýhle nebo velmi podobný výbavový packet. Záměrně jsem vybral takovou fotku, kde ten interiér vypadá nejtypičtěji podle toho jak ho znám v realu :D

beastar
25. července 2019, 14:13
2

Jo bude jich takhle hodně. Tohle je fl.verze bez s line paketu se základní kůží a falešným dřevem. Se základní autoklimou 2zonou. Služebák Německýho ředitele. Toho se sem navezlo dost tj fakt.

Pochtli
25. července 2019, 15:27
0

Beastar: Ano, provedením je to mainstream a tak by se to mělo brát. Cenově už to je silný nadprůměr - minimálně po zaklikání vybrané konfigurace - netuším, kolik se dá ukecat jako řadový občan.
Jenže v očích mnohých majitelů škodovek (oktávka jednoznačně vede již od dob svého vzniku) je to "nadauto" (od supersportu po perpetuum mobile). A střelba do vlastních řad - ano, okolo škody je stejná aura "nedotknutelnosti", jako u MX-5 či giullie.

beastar
25. července 2019, 17:08
1

Nevim to s tema cenama je taky taková pověra. Btw kolik už si kupoval nových škodovek? Kromě toho že si to naklikáš na webu v konfiguratoru? Ono to ve skutečnosti je trochu jinak. Nicméně vyloženě na řadový občany Škoda už dávno na našem trhu necilí. A další věc lidi jako ty uvažuji jenom v rámci našeho trhu. Ale Škoda je automobilka s globálním dosahem. A ceny i výbavy se dost liší. V GB nebo ve Švajcu je to budget car za dobrý peníze. O tom že majitelé jsou idioti kolikrát to jo. To je ale i u jiných značek. Třeba u Bmw...

sheogh
30. července 2019, 14:23
0

Je to presne tak, slysel jsem x-krat to samy o jinych autech - Jedine BMW, jedine 1.9TDI, to je nesmrtelny, jedine.... (dopln sam).... problem Skody v CR je, ze toho je vsude plno, a jak tu kdosi zminil - urcita skupina majitelu z toho dela nadauto. Nemyslim si, ze je to horsi nebo nudnejsi, nez ten megane, astra nebo tipo.

Nebojte, za chvilku budete vdecni, kdyz na ulici potkate normalni Oktavku v zaplave "Crossoveru" :-)) ...

Pochtli
30. července 2019, 14:45
0

Myslím, že oktávka (= dojná kráva škody) ze silnic jen tak nezmizí, firmy a stát to kupuje furt..

bitner
25. července 2019, 08:57
0

Ale dyt at si to lidi kupujou treba do foroty, to je kazdeho vec, jak utrati sve penize/za co se zadluzi. Jenze za ty prachy je hromada zajimavejsich aut (design, charakter, i ten pomer cena/uzitna hodnota je u mnoha znacek lepsi). Pak si clovek precte srovnavaci "recenzi" na auto.cz a ma dost.

reagovat
Bavoraczech
25. července 2019, 09:22
1

Asi záleží na úhlu pohledu. Jsou lidi, kteří chtějí zapadnout. Chtějí mít to samé co soudsedi a zásadní jsou pro ně maximální teoretická spolehlivost, spotřeba, ceny dílů a dostupnost servisu (omlouvám se za klišééé). pro ty je naopak Škodovka ideální volbou. Jízdní vlastnosti a komfort už dnes řeší málokdo.

Kuře
25. července 2019, 11:44
0

Bingo! Přesně tak to je... Když dneska nějaký mamině na Pražský periferii řekneš, že mohla mít charakterní motor, tak na tebe tak akorát vyvalí bulvy. O to už dneska skoro nikomu nejde. A zrovna s tou užitnou hodnotou za peníze, tak se Škodárna dost často jen těžko něčím trumfuje. Neříkám vždycky, ale často to tak je.

beastar
25. července 2019, 12:46
0

Hale karty jsou rozdany. Fabie pro nízký pozice, oktavka pro obchodaky, superb pro manažery. Tak to prostě je. A tu firmu nezajímá, že konkurence má charakternější motory, nebo hezčí palubku. Případně fleetovyho manažera tahne srdíčko k Alfě... Chápeme se:))

BigBen
25. července 2019, 13:39
0

Přesně, v tom fleetu rozhoduje hlavně cena nebo spíš kdo umí dát jakou slevičku nebo třeba bokem jedno auto pro manželku. Ale to už je umění dealera...

D
D
25. července 2019, 09:42
0

Podle mého názoru je jakákoliv Škoda výrobek poplatný době, a proto jakákoliv nenávist i adorace postrádá smysl, což ostatně platí i u většiny ostatních značek. Svého času, jsem si myslel, že nemůže existovat horší auto v každé jednotlivé kategorii než je renault. To bylo v době Laguny II a Meganu II, pak prišly nové generace Laguna III a Megane III a přišlo mi, že za tu cenu je to naprosto OK, mezigeneračně došlo k výraznému pokroku ve kvalitě a kultuře jízdy. U Octavie jsem měl spíš opačný pocit. Zatímco Octavia II, tedy až na motory, mi přišla jako dobré auto, zatímco chvilková zkušenost s III v dvoulitrové naftě a jednoduchou nápravou vzadu, no nic moc. Občas mě trochu zaráží cenová politika VW obecně, zejména ve vyšších patrech, kolem 900t a vic. Znám člověka, který po zkušenostech s arogantním přístupem dealerů Škoda a Seat, přešel k BMW, kde za dokonce o drobet nizsi cenu dostal 420d s xdrivems 8st HDM a kupou vybavy a garanckama v cene jako referencni vuz s par tisicema najeto namisto cekani na Atecu nebo Kodiaka, kde je vse jak pres kopirak - motor napric a nicmoc DSG a o dost horsi odhlucneni a kultura jizdy vubec. Pak ale zase naopak v nizsich cenovych mi kdysi Rapid se silnejsim 1.2 tsi 81 kw za ty ceny v druhe polovine prodejniho cyklu prisel jako dost dobry kup a vzhledem k nizke hmotnosti a asi i realne vetsimu vykonu po zajeti nez uvadi TP to jezdi prekvapive dost dobre.

reagovat
beastar
25. července 2019, 12:53
0

O tom že dvojka okyna je lepší auto, než trojka ve srovnatelné výbavě a specifikaci snad nepochybuje nikdo.

Blix
25. července 2019, 22:27
0

Svět motorů pár čísel zpět srovnával Octavii II 1.4 MPI 59kW a Octavii III 1.0 TSI 85kW. Dvojka prý vůbec nejede. To je ta trojka tak špatná že to musí srovnávat takhle?

bitner
26. července 2019, 09:17
2

Blix: podpora prodeje. Tam (na auto.cz) jsou uz dal. Tam uz se nepocita s tim, ze by sis mohl koupit neco jineho nez Schade. Takze je potreba zmasirovat lidi, aby proboha zahodili tu linou OII a sli si koupit raketovou OIII. Samozrejme, dokud jsou, protoze az prijde elektro, to bude teprve apokalypsa! Pochopitelne jen do te doby, nez MB uvede el. O neXt, ta bude opet dokonala a redaktori nebudou chapat, jak je mozne, ze jeste nekdo jezdi na spalovaku.
Marketing v "nezavisle" podobe.

Skipper
25. července 2019, 10:38
8

Milý Kuře. Každá mince má dvě strany. Škoda je automobilka produkující spotřební zboží. Jako ostatně dnes drtivá většina automobilek. Nepřináší nic extra. Proč jí tedy lidi nesnáší? Právě kvůli té iracionální auře nadauta, kterou u svých majitelů má. A nejen u těch. Celkově v české populaci. Představ si, že si koupíš nové Volvo, Audi, BMW (dosaď si prakticky cokoliv) a kolega si koupí Octavii. A hezká kolegyně pochválí právě tu Octavii, protože Škoda. To nasere :D Další problém jsou česká automobilová média, kde škoda vyhraje srovnávací test naprosto s čímkoliv. A to už je pak pro mně pro smích, pro jiné k nasrání. A máš na hejt zaděláno.

reagovat
Kuře
25. července 2019, 11:51
0

Nemyslím si, že hezká kolegyně pochválí Octávku před BMW, Audi a podobně. Punc luxusnějšího a zdánlivě nedosažitelnějšího zboží lidi pořád vnímají dost. Zatímco to, že Škodovka je všude naprosto běžné auto, to v Česku každý ví. Aspoň to je moje zkušenost, jednou jedinkrát sem přijel do práce půjčeným Mercem, co na tom že jen Áčkem, a více méně všem spadla brada co sem to zas kurva někde splašil za raketu.
Hele, dementní media je sice fakt, ale já doopravdy nevidím tohle jako důvod proč za to hejtit škodu. Jako že jim to půjčuje? A nebyla by trochu blbá kdyby ne?

Skipper
25. července 2019, 12:06
3

Média samosebou nevidím jako chybu Škody. Jen Ti říkám, proč k ní lidi mají vztah jaký mají. Když se trochu racionálně dmýšlející člověk po cca 54x opět dozví, že Škoda vytcořila dokonalé auto, vlastně takový komfortní supersportovní stěhovák, který je díky nějaké naprosté kravině opět lepší než konkurence (která je ale objektivně více méně stejná, nebo v jiných kravinách lepší, ale o tom pssst) tak se to prostě jednoho dne omrzí. A hlavně když se v tom pak svezeš sám a zjistíš, že je to akorát dobře fungující spotřebák s naprosto mizrrnýma sedačkama, tak je celá Škodovka pro smích. Ze Škody se stal takový český Chuck Norris.

Kuře
25. července 2019, 12:12
-1

A teď mě omluv, ale trošku si rýpnu, proč to po padesáté čtvrté čteš? Já čtu Autíčkáře, občas zkouknu meziplyn a vyjímečně tu Krabovu novou domovinu, a o tom že by Škoda byla nadauto sem se už celkem dlouho nedočet...

beastar
25. července 2019, 12:35
0

Skipper tvůj názor ti neberu. Tohle už ale moc neplatí. Rekordu s Kodiaqem se všechna média vysmála. Oktávku nejen tady už dávno všude nechváli. Do konce bych řekl, že tady se chvalila vic jak jinde. Ale je pravda, že to tak bývalo a hodně lidí to pamatuje.

Skipper
25. července 2019, 12:58
0

Kuře - už to nečtu. Mě stačilo cca 8x. Ale taky jsem už přestal sledovat ostatní automobilová média. Vlastně sledujeme to stejné. Jenže v ostatních médiích jsi se to dočíst mohl, tahle masáž tam probíhala léta a bylo to opravdu trapné. A vztah k automobilce se vyvíjí poměrně dlouho. Není to otázka jednoho dvou testů, ale dlouhodobého několikaletého přístupu novinářů nejčtenějších médií, který dle mého názoru proti škodovce popudil poměrně dost lidí.

Beastare - to jsem rád, že to už neplatí. Ale škoda už byla napáchána.



Skipper
25. července 2019, 13:30
1

A aby jsme si rozuměli - nic proti Škodovce nemám, dlouhodobě ve mě jako značka vyvolává jen mírný nezájem a jako běžné auto na přepravu z A do B by mi nijak nevadila (až na ty sedačky v některých modelech, ty vymyslel snad nějaký sadistický psychopat). Jen se Ti snažím vysvětlit, proč má vůči ní tolik lidí odpor.

gramo
25. července 2019, 11:18
5

Nemůžu si pomoct, u druhého odstavce mě napadlo:
„A ta škodovka dělá dobrá auta, můžou si kecat novináři, co chtějí. Dělá, je to pravda. Já jsem byl v Lysé nad Labem na výstavě."

reagovat
ma
martinw
25. července 2019, 11:26
1

Vem si 30.srpna v Praze šlapadlo a megafon, zajeď k výstavnímu prostoru Škodovky (bude probíhat výstava auta na náplavce) a pust tam ten hejt naplno. Myslím že říční policie se k tobě dostane za desítky minut takže to je dost času možná I na opakování toho hejtu.

reagovat
Inženýr
25. července 2019, 11:40
9

Přestože jsem Škodu nikdy neměl a neplánuji, musím souhlasit že ty hejty jsou často zbytečné a iracionální. Škodovky jsou mezi mainstreamem úplně v pohodě, a nebojím se říct že v porovnání s evropskou konkurencí alespoň donedávna nabízeli víc auta jak prostorem, tak výbavou a motorizací.

Češi by měli být hrdí na svou historii a technickou zručnost. Která jiná desetimilionová země (vyjma Švédska s násobně větším množstvím surovin a léta fungujícím kapitalismem) se může pochlubit vlastní automobilkou na takové úrovni? Škoda je zavedená značka, kterou uznávají lidé v celé vyspělé Evropě, i v jiných částech světa.

Ale! Jak už tady bylo zmíněno ostatními kolegy. Pokud někdo oslavuje svoji Škodovku jakožto jediné a nejlepší auto, přičemž shazuje veškerou konkurenci včetně majitelů, tak si ten hejt opravdu zaslouží. A jelikož je u nás takových jedinců víc než dost, je to už jen krůček k tomu aby se ten hejt rozšířil na samotnou automobilku, která za toto vůbec nemůže.

reagovat
Kuře
25. července 2019, 11:57
1

První dva odstavce my mluvíš z duše.

Ten třetí, asi taky, je to pravda. Ale, nebylo by v tom případě namístě hejtit spíš ony majitele?
Já už sem četl tolika článků o škodovce co prodává předražené mrchy, o autech co nepřežijí dvě tři zimi, o motorech tak slabých, až je to fakt nebezpečný... Ale nikdy sem ještě nečetl článek o dementech a jejich posedlosti svým TDI..

Bavoraczech
25. července 2019, 12:48
0

"Já už sem četl tolika článků o škodovce co prodává předražené mrchy, o autech co nepřežijí dvě tři zimi, o motorech tak slabých, až je to fakt nebezpečný."

Takový články jsem nečetl. Nicméně k prvnímu zmíněnému se nelze vyjádřit jinak než takto:
Když jsi před pár lety hledal auto jakékoliv třídy, Škodovka byla asi o 20-30 % dražší než ostatní auta v segmentu. Zajímavé dokonce bylo, že Fabie byla dražíš než Polo a Oktávie než Passat. Dnes už ten rozdíl tak markantní není. Dá se sehnat dvojková oktávka za rozumné peníze v rámci segmentu.

Bavoraczech
25. července 2019, 12:48
0

Dodám - myšleno u ojetin.

Kuře
25. července 2019, 12:59
2

U ojetin souhlas, už sem chtěl poznamenat, že Okyna dražší než passat sis vycucal kde:D
A to pak třeba Mondeo, to bejvávalo zas ještě o třídu levnější v těch bazarech, protře Fordem tam a vlakem... známe to:D

Jo jasně, tohle stupidní držení si ceny je nepochopitelný. A navíc si úplně nemyslím, že to je úplně pryč. Vždyť i dneska sou experti, co se nebojí za jedničkovou oktávku říct si o kilo... Sice třeba pěknou, ale proboha...

Bavoraczech
25. července 2019, 13:19
0

Bylo to až s podivem, ale v jednu dobu jsi sjel inzeráty na Sautu, na Bazoši a našel jsi Oktávky II stejného roku výroby a nájezdu průměrně plácnu za 150 tis a Passaty se pohybovaly okolo 140 tis. což mi přišlo směšný ale bylo to tak.

Ano, někteří "hrdí" majitelé Oktávky I se stále pokouší prodat za 100tis. Jednoho takového dokonce i znám. Ti lidi si fakt myslí, že to auto takovou hodnotu má. Jenže oproti situaci před pár lety dneska ty auta za tuhle cenu nikdo nekoupí.

Inženýr
25. července 2019, 13:48
0

Kuře: Ono si to lidi spojí s automobilem, potažmo automobilkou. Když někdo vidí jedince jak uctívá Škodovku jako náboženství, a pak jiného jedince jak mu se služebákem jede půl metru za nárazníkem, tak začíná mít na Škodovky alergii. Takový člověk vidí v zrcátku tu Škodovku, a až poté (jestli vůbec) toho kreténa za volantem. S těmi služebáky je to ovšem dáno regionem - Škoda je česká automobilka, a proto jsou kriplové většinou za volanty služebních Škodovek, nikoliv Alf nebo třeba Mazd.

Já mám třeba podobnou alergii na BMW. Když někdo jezdí jako hovado - myškuje, jede brzda-plyn, driftuje na veřejné komunikaci a tak dále, je to v 90% případů BMW různého stáří a stavu. Poté, když vidím nějaké hezké BMW, dívám se na něj jako na další odpad, kriplovskej čumák se "dvěma chladiči" a "buzna LED kroužky", za kterého je potřeba přemýšlet (protože to hovno to nedokáže nebo nechce) a udělat mu místo, aby se nic ošklivého nestalo. Na druhou stranu, na silnicích je hromada dalších BMW které řídí normální lidé.

V každém případě si to pak člověk spojí s těmi auty, protože to vidí často. Škoda, BMW ani jiné automobilky jakožto firmy se na tomto nijak nepodílí.

JP
25. července 2019, 17:51
1

Bavoraczech: Já se v koncernech moc nevyznám, moc mě to nezajímá, ale pokud jde o Octavii II vs. Passat B6 (ideálně ještě s 2.0TDI BKP a navrch DSG), tak mi přijde připlacení za Octavii jako rozumná investice :D. Passat B6 je ve většině verzí taková mrdka, že je problém najít u libovolnýho výrobce větší. Nejsem si třeba vědom toho, že by se jakýmukoliv jinýmu výrobci byť s příšernou pověstí někdy povedlo přesvědčit zákazníky, že vačky jsou spotřebák na úrovni rozvodovýho řemene. Snad jen s tim starym slabym TDIčkem a manuálem se to dá rozumně provozovat... Horší už je jen dobovej Touareg, nebo první Allroad V6 TDI.

Bavoraczech
26. července 2019, 06:58
1

Když už to zmiňuješ tak je vážně neuvěřitelný, kolik vlastně onen "Koncern" vychrlil v posledních 15 letech zmetků a stejně si drží pověst kvality a spolehlivosti a bere se jako něco lepšího než běžný mainstream.

ganmiki
26. července 2019, 09:01
0

Inženýr - jo jo ty předsudky jsou strašný a člověk by měl pracovat na tom se jich zbavit, já si třeba před pár lety myslel, že majitelé Volva jsou veměs slušní distingovaní lidé než jsem i v této komunitě poznal hromadu kokotů, jen chci říci, že asi žádný auto nemůže za svého řidiče a asi v žádný značce není poměrné zastoupení blbců vetší než v jiné, no a co se týče BMW, pak i Jeremy Clarkson již před pár lety tvrdil, že frajírci se od této značky pomalu přesouvají k Audi :)))

JP
26. července 2019, 15:20
0

Bavoraczech: Přesně tak, je to snad jediná významnější světová automobilka, kde byli v 21. století schopni systematicky dom*dávat i atmosferický zážehový motory.

ganmiki: Audi a BMW si nemaj v zastoupení blbců (hlavně ve fanklubech) co vyčítat, znám oba tábory a u obou je to tragédie. Nicméně BMW fanatici jsou často obecně schopnější vést i techničtější debaty, radit si co jak opravit a podobně, zatímco u Audi mi přijde že se debaty vedou maximálně o to, kde maj nejlepší teplákovky, největší hodinky, kam jít na kurz "jak zaparkovat jako největší ču*ák a bejt na to pyšnej", proč je zadokolka na hovno, nebo kdo je socka co nemá na banány, protože chce něco opravovat sám.

ganmiki
26. července 2019, 15:35
0

JP - no vidíš a já mám zrovna jednoho dlouholetýho kamaráda echt srdcaře do Audi co je velmi dobře vybaven manuální zručností a hovadiny nikdy neřešil a druhýho podobnýho co má aktuálně E39 a ten je na tom ještě o kousek líp, prostě já nejsem moc příznivec nějakýho škatulkování, buď jsi jelito a jako jelito ses narodil a čím jezdíš je podružný nebo jsi v pohodě a pak můžeš klidně brázdit bez předsudků silnice i v "autointelektuálních vodách" opovrhovanými vozy co mají např. nějaké stigma ať už sociální nebo etnické :)))

JP
26. července 2019, 15:40
0

To já samozřejmě netvrdim nic v tom smyslu, že je to univerzální pravda a taky znám u BMW i Audi dost lidí na který to nepasuje ani z 1%. Obecně na mě ale ty "kluby" tak působěj hned když se objevim na nějakym jejich srazu, nebo už když vlezu na fórum.

ganmiki
26. července 2019, 15:45
0

Jasně tomu rozumím, ono v tom to trošku bude, já ani moji kamarádi se žádných srazů neúčastníme takže tuhle sociologickou sondu nemáme, tedy abych nelhal já jezdím na srazy pouze naší motorkářský letitý party, ale to je o něčem jiném.

beastar
27. července 2019, 03:19
0

Taky mám jistý vhled do komunit kolem Audi a Bmw. Trochu kolem MB a tak dále:) Pravdou je že kkta najdeš všude. Namachrovaných lidí je kolem Audi i Bmw hromada. Obecně to tak jde napsat. Reálně v obou komunitách najdeš i fajn lidi a srdcaře co tim žijí.

ro
rock
25. července 2019, 12:06
0

Za mne je Škoda víceméně v pohodě (teda s výjimkou Kodiaqu a Karoqu, ty jsem tak nějak nepochopil), akorát je jich u nás zkrátka moc. Takže když vybírám, tak určitě nějakou alternativu i za tu cenu, že sáhnu vlastně po horší volbě.

btw předraženost škodováckých ojetin je jiná kapitola, ale taky samozřejmě udělá svoje.

reagovat
beastar
25. července 2019, 12:30
0

Jo jo přesně tak. Ty dvě suv nechápu ale svoje klienty si to našlo.

Kuře
25. července 2019, 13:01
0

Mě se třeba Kokodák v dané kategorii líbí celkem dost... Ještě sem v něm teda ale nejel...
Karoq podle mě trpí nemocí spousty menších modelů, prostě je to stejný jak ten větší, jen se trošku srazil no... A to samozřejmě vypadá blbě..

Bavoraczech
25. července 2019, 13:25
0

Kokodák se mně osobně naopak zdá neforemnej, přerostlej. Nejel jsem v něm, ale podle recenzí i na silnici zavalitej, houpavej... neni v něm dobrý svezení. Konkurenční Tiguan Allspace nabídne za podobné peníze lépe odladěný podvozek. Ale jeden kolega si to koupil. Nový a za svý úspory, což od nás málokdo pochopil.

Inženýr
25. července 2019, 13:57
0

Mně se Kodiaq líbí, ale musí být v hezké barvě a na hezkých kolech. V každém případě se mi to auto pozdává víc, než třeba podobný Tiguan, který vypadá jako by mu někdo usekl kus prdele. Rodinné auto má být velké, spíše delší, a prostorné, což "Kokodák" splňuje a ve své kategorii je podle mně jedním z těch "dobrých" aut.

beastar
25. července 2019, 14:00
0

Podle mě a to neni hejt na škodovku jako celek... Je Koko ošklivý, houpavý a neforemný sup na chudách s kterým se fakt špatně parkuje. Nic moc navíc proti ostatním nenabízí. A v entry verzi je to ubohost.

beastar
25. července 2019, 12:27
1

Kuře. Přesně sem neočekával, jak se rozvášníš. Debatu tady jsem nečetl. Zatím. Abych vyjádřil svůj názor.

Více méně s tebou souhlasim. Ekonomicky nás drží tam kde jsme. Živí celý region. A jako národ se za Škodu fakt stydět nemusíme. Což já osobně vidím například podle nadšených reakcí amíků, nebo australanů co tu občas máme. Wot e najs kár mén zní docela často. A proč to kurva nevozí k nám do Ameriky. Když sem tu měl kluky z Jordánska a zjistili kolik peněz tu stojí nový Superb, tak říkali hmm teď už se nedivím proč toho tady jezdí tolik.

Značka má úspěch v GB, Indii, Rusku kde je brána za rodinný etalon a bezpečný auto pro střední třídu. Stejně tak postavila perfektní speciál Fabii R5, která je velmi oblíbená. Přes veškeré výhrady k modelům. Oni nemají jediný vyloženě propadák. Kdo to může říct? Opel? Alfa? Jaguar? Těžko. Poslední koncept vision X měl úspěch. Dokáží se jako value car poprat i s přímou koncernovou konkurencí v D. Potkat supa na spz D je sice svátek, ale stane se to.

Ve švajcu mají vedle prémie taky docela úspěch. Rozhodně se tam tomu už nikdo nesměje.
---'

Proč lidi nadávají. Jak sem si mnohokrát ověřil i zde. Hodnotí na základě jedné své zkušenosti. Většinou s kusem nevalné kvality a výbavy. Potom jsou tu další. Ti co škodovku nemusí protože na ni prostě nemají a mít nebudou. A to je sere...ano jak české.

Někteří zase vlastně auta moc neřeší. Škodovku rádi nemají defaktimo kvůli některým majitelům. Což chápu, ale kretena potkáš kdekoliv v čemkoliv. K tomu se pojí syndrom, tdi, spotřeba. To je hodně na vesnicích.

A pak je skutečně část lidí kterým se to nelíbí. Mají i někdy racionální důvod.

reagovat
bitner
26. července 2019, 11:19
0

Krab: co ti ta Dachna udelala? Davaji tam jenom to, co pro EU trh musi. Ty zakladni motory v Sanderu a zejmena Loganu MCV jsou bohuzel pod hranici pouzitelnosti, ale to je i ten Fabiatic 44 kW.
A i kdyby to montovali drevenyma spachtlema, je mi to fakt jedno.

bitner
26. července 2019, 11:20
0

Do haje, to patrilo niz....

beastar
26. července 2019, 11:36
0

Ale no tak. Dacia je prostě pravý low cost v každém detailu. Kdo nechce nebo nemůže utratit hodně peněz tak do toho jde. Když potřebuje nový auto. Nic víc. V podstatě neumí nabídnout.

krab
25. července 2019, 12:38
2

Zasmál jsem se ... Jak je vedro, tak se řeší pořád nějaké hejty. Na garáži hejt v návaznosti na hejt na kritiku starýho 8er BMW co napsal jeden kolega, tady Škodovky ... Klucí, chce to jít k vodě a zaplavat si hezky a dát pivko v chládku :-D

Jedna věc okolo škodovek ale vážně k nasrání je... Když ještě dělala žena v bývalé firmě i fleet management, tak za nimi hodně chodíval obchoďák Toyoty. A nabízel za velice konkurenceschopný ceny Auris Sportstourer hybrid. Oni brali obligátně Octavii Combi Style 2.0 TDI. Pár obchoďáků si i hybrid vyzkoušelo , jeden dostali tehdy na zkoušku asi na týden / dva do firmy... Až na jednoho mladšího zaměstnance, který se pohyboval nejvíc po Praze a hybrid se mu vyloženě líbil, všichni ostatní tohle auto za boha nechtěli. A vymýšleli si už nesmyslné důvody proč ne a proč je Oktávka 2.0 TDI prostě lepší ... ak se dokonce vedení té firmy radši rozhodlo značku služebních aut neměnit, více méně hlavně kvůli spokojenosti zaměstnanců.

Zelenej domeček tu má prostě spoustu fanatických příznivců. A na to v souvislosti přicházejí hejty. Novináři škodovku myslím poslední dobou dramaticky nevyzdvihují. Jenže ona často slouží jako takový "žolík" ke zvednutí čtenosti.

Upřímně řečeno, co mi dneska vadí víc je taková nějaká prazvláštní "adorace" od některých novinářů, v některých médiích korejských značek, případně Dacie. Dacie mi přijde jako čistě low cost, ale až extrémně zastaralá a divím se tolika nadšeným ohlasům ze strany veřejnosti nebo i novinářů. To mi potom přijdou ty hejty na litrové fábie jako úplně záležitost k smíchu! Protože přeci jen - a na to můžeme být hrdí, ve škodovce se low cost volkswagenu na starých vyřazených linkách nemontuje a ani nikdy nemontoval. (jako v případě rumunské Dacie) Naopak je tu rozsáhlý inženýrský vývoj, který využívá celý koncern pro různé značky.

Prostě nic není ani černý ani bílý ...

reagovat
Bavoraczech
25. července 2019, 12:56
1

Když jsem se ucházel o místo v jedné firmě, která Škodovce subdodává lidi, bylo mi řečeno že většina vývoje ve škodovce funguje asi následujícím způsobem:
"tady máš ten software v navigaci z Wolfsburgu. Změňa tam barvičky podle firemního standardu a vyměň loga na škodovácká. " V lepším případě "uzpůsob parametry tohohle koponentu z Golfa tak, aby fungoval co nejlíp v Oktávce". Z mého pohledu se tam žádné velké drama neděje.

krab
25. července 2019, 13:14
1

Je fakt, že se v automobilovým průmyslu profesně nepohybuju, jen v elektronice a to je tu v ČR spíš okrajovější...
Ale co jsem měl na mysli je třeba vývoj/výroba převodovek pro koncern ve Kvasinách , Škoda Motorsport vývoj atd... Jako možná si to maluju víc na růžovo, ale počítám, že v ČR se vyvíjí nějaký celek a ve Wolfsburgu zas jiný, dohromady samozřejmě fungují jako jedna firma a různý technologie se pak v těch různých modelech mixují podle toho jak má ten produkt být zacílený, jaká má být jeho cena, jak se bude prezentovat na trhu atd... Mě právě ta škodovka nepřijde jako nějaký "otloukánek" v rámci značek koncernu. Tím se snaží často ti hejtři argumentovat a to si myslim nemá reálnej základ...

Bavoraczech
25. července 2019, 13:31
0

Našel jsem: "Převodovka DSG je společným dílem konstruktérů Volkswagenu a společnosti BorgWarner". Tzn. možná s vývojem pomáhali nějakcí Češi od BorgWarneru, ale silně pochybuji že se v Bolce dělo něco víc než odladění softwaru pro potřeby konkrétního typu Škodovky.

XT
XTad
25. července 2019, 17:39
0

Jeden z moznych důvodu, proc jsou skodovky tak oblibene muze byt to, ze proste vypadaji dospěleji a reprezentativněji. Auris je proste takova nafoukla kompaktni pikslicka, zatímco octavka pusobi spis jako auto stredni tridy.

ma
martinw
26. července 2019, 09:45
0

Škodovka má silnou pozici jako značka, ale pořád tu máš německé představenstvo které prostě řekne že Superb bude mít Matrix světla až teď, že nebude tak dobře odhlučněný jak by mohl být atp... a budoucnost je nejistá, výrobu baterií si němci stáhli k sobě, německé odbory pláčou že by měli dělat v neměckých továrnách škodovky což samozřejmě nasere zas české pracovníky... a nejhorší je že čisté elektrovozy nepotřebují tolik výrobních kroků, takže ubude práce a nebude tolik vývoje - do motorů se už nebude tolik investovat a velmi silně pochybuju že by zrovna v ČR najednou dělali nějaké hybridní DSG s elektromotorem - to si vezmou němci take k sobě. Takže elektromobilní budoucnost z pohledu výroby je pro nás nic moc - kamion prijede z nemecka s baterii, s DSG a my ty kosticky slozime dohromady... to prostě nezní jakože si polepšíme.

Ju
Junior
27. července 2019, 13:47
0

nesložíme, v tý době už to bude dávno přesunutý někde v hajzlu.

JP
25. července 2019, 13:56
3

Sám mám rád nevšední zážitky a když si mám vybrat mezi něčím obyčejným fungujícím a neobyčejným špatně fungujícím, beru to neobyčejné (nemluvím jen o autech). Prostě se mi jednou bude líp vzpomínat (resp. už teď se mi líp vzpomíná) na to, jak jsem v rámci projížďky plný dojmů zůstal viset někde u silnice s krásnou starou Alfou, nebo jak jsem dojížděl 50km s deseti technickýma přestávkama, než jak jsem jenom jednoduše někam jel něčím co ve mě vůbec žádnej pocit nevyvolalo. Proto je jasný, že pro mě má subjektivně větší hodnotu než nový obyčejný auto i stará vylítaná vrána za 50, pokud je neobyčejná. Ale pro lidi co přemejšlej přesně obráceně mám naprostý pochopení a v životě by mě nenapadlo chodit za někym a řikat "tyvole měl sis místo tý nudný jebky s TDIčkem koupit starý Quattroporte".

Obecně hejtovat Škodovku mi moc nedává smysl, to je jak hejtovat ledničky Zanussi. Jsou to normální slušně fungující auta na dopravu z A do B. Plus samozřejmě je to největší podnik v ČR a bez něj by tahle Republika nebyla tam kde je (myšleno pozitivně). Jediný co hejtuju jsou fanatici, pro který je to (obvykle celkově koncern, nejen Škoda) jediná volba, nejlepší auto na světě a kdo si koupí cokoliv jinýho, je pro ně blb a neustále mu to cpou, přestože se jich nikdo neptá. Víceméně se ten typ lidí najde u každý značky a u těch ostatních je nemam rád úplně stejně.

reagovat
Bavoraczech
25. července 2019, 14:14
0

Já jsem na 250 km dlouhý cestě zůstal 5x u krajnice s Peugeotem 607 se závadou na čerpadle. Vždy někde po 30-70 km vyplivla pojistka, tak jsem vyměnil a jel plný dojmů dál a těšil se na to, že nevím kdy mě to odstaví ke krajnici příště a jestli bude opět stačit jen vyměnit pojistku. Moc dojmů to ve mně nevyvolalo.

Jednu pozitivní vzpomínku mám ale na současnou Alfu. Na jednom z prvních srazů přestal fungovat spojkový pedál. Protože se ale zrovna jelo v koloně, našli se ochotní mechanici, co pomohli auto odtáhnout za roh a za pár minut našli vypadlou závlačku spojkovýho pedálu. Přitom nás tam hejtoval nějakej majitel Fordu Fusion tak jsme ho poslali vlakem do jistých míst :D

beastar
25. července 2019, 14:16
0

Hm myslim, že líp bych to sám nenapsal. Problém je často v lidech kolem nikoli v samotných autech. Mimochodem slušná komunita fanatiku se srocuje už i kolem Dacie. Lowcost never fall....

Bavoraczech
25. července 2019, 14:19
0

Duster je jedno z aut, které nejpomaleji ztrácí hodnotu. Skvělé pro ty, co chtějí prodat hned po záruce.

D
D
25. července 2019, 22:26
2

To JP: Takoveto nevsedni zazitky Vam dovede pripravit i Skoda, v tom ji zas nepodcenujte:-). 2.0 tdi PD s FAP, oboji 103 i 125 kW, 1.4 TSI turbo+kompresor,1.8 tsi (kapitola sama pro sebe), prvni 1.2 TSI, 2.5 Tdi, 1.6 Fsi, 3.6 V6 fsi, a to jde jenom o motory, pokud je k tomu jeste DSG, nedejboze jeste se suchymi spojkami, tak je o zabavu postarano a spoustu z nich, zejmena u dieselu, muze prijit, jak blesk z cisteho nebe. Zavady centralu a immo u OII take byvaji celkem caste a nepotesi. Superb I, rj pod sedackou ridice je tske genialni napad, mydlim, ze po fclftu ji dnad uz dali nekam, kde neni v zime tolik vlhkosti:).No a takovety polospotrebni dily u podvozku nebo treba rozvody, spojka a setrvacnik, to na Skodach taky nijak zavratne nevydrzi. Nicmene je to zase vse v techto koncinach relativne levne. Takze ojeta Skoda dovede take dobre zabavit v techto ohledech:)

Jimi
25. července 2019, 14:26
0

Dost zajímavý by mohl být názor skutečného průměrného majitele průměrné škodofky, asi by to celé kolem toho hejtování vysvětlil... :)

reagovat
JP
25. července 2019, 17:38
3

Názor skutečného průměrného majitele průměrné škodovky podle mě bude takovej, že ho to vůbec nezajímá. Chtěl jezdit, koupil, jezdí, hotovo. Stejně jako když já kupuju sporák, vlastně ani nevim co je to za značku, někdo mi ho doporučil, tak jsem ho koupil a funguje.

Bavoraczech
26. července 2019, 07:14
0

Nebo možná... Kup Škodovku, budeš spokojen říkali. Tak jsem koupil a jsem spokojený. Nemám důvod hledat něco jiného, věřím české značce.

Ja
Jan novak
25. července 2019, 17:03
-3

V zivote bych si skodovku nekoupil.a nechtel bych ji ani zadarmo.jsou o dost lepsi auta.se skodovkou neni zabava je to nuda.zkusil sem hodne aut a zustavam uz jen u bmw.

reagovat
beastar
25. července 2019, 17:15
4

Lol to mě vůbec nepřekvapuje:D

Skipper
25. července 2019, 17:51
6

Jejda a já zkusil BMW a nudilo mě.

GanGreen
26. července 2019, 05:47
0

Zkus Alfu, nebudeš chtít jinak :)))))

Bavoraczech
26. července 2019, 07:23
0

Nebo Subaru :-D

ganmiki
26. července 2019, 09:07
0

Takové hezké české jméno, řekl bych až tradiční k tomu by se ta Oktávka docela hodila a on to hejtuje, no toto :)))
p.s.: nic ve zlím jen vtípek ;)

PepaSFI
25. července 2019, 17:41
0

přihodím takovou zkušenost z jiné strany barikády. Před týdnem jsem byl s Pandiskem na STK, už hodně let jezdím na jednu osvědčenou kde je to bez problémů. Tedy aby bylo jasno, nepotřebuju aby mi prošly nějaký nesmysly, chci aby to bylo bez superkeců, jasně a konkrétně chci vidět co a jak. Tam co jsem jezdil dřív, to bylo maso. Se škodovkou stačilo že měla aspoň tři kola a dveře se nemusely jistit špagátem, s jiným autem hrůza. Ale o tom to není. Přijel jsem na STK, Třebíčáci budou znát, tam za hřbitovem,bez fronty, bez čekání, jdu k pultu, přede mnou pán, přebíral si papíry od Fabie. Tvářil se jak kdyby mu kleštěma štípali ucho, paní za pultem se tvářila stylem "zas jeden takovej" a "máte to na měsíc, tak s tím něco udělejte". Dal jsem se s paní do řeči, co že měl pán za problém. Paní zavzdychala jak u telenovely se špatným koncem, prý hrůza, závad na celou stránku, včetně emisí. Škodovky a VW, naprostý zoufalství, I poměrně zánovní auta neprochází emisema, nafta i benzin a taky majitelé jsou ignoranti. Prý ten pán že "no ono tam asi něco bude" a nesvítilo mu půl auta a naopak svítilo pár kontrolek co svítit nemají, kromě spousty dalších věcí. Asi omylem zajel na špatnou STK. jak už jsem naznačil v úvodu, jsou kontroly kde škodovka vždycky projde a pak jsou takové kde se opravdu kontroluje.

reagovat
Kuře
25. července 2019, 18:25
1

A pak je tu můj děda, jenž měl lehce bouchlou spz a z ní sedřenou barvu na číslech, tak si koupil černou barvu v bauhausu, domaloval si tam ty čísla štětečkem, a zato ho z stk taky vyhodili:)

Bavoraczech
26. července 2019, 07:22
0

Já už to někde psal, ale STK funguje na základě známosti. Když tam jezdí Lojza co každý měsíc přitáhne 7-8 aut z Reichu, tak už si tam s nimi tyká a i kdyby tam vozil vraky, tak vždycky nějak projde. Oni ale někoho vyhodit musí. Většinou na někoho, koho tam už nejmíň 2 roky neviděli. Padne na tebe pešek a vyhodí tě za barvu na značce. Mě to obcházel tak dlouho až našel povolenej šroubek na světle. Nebezpečná závada, zavolejte si asistenční službu ať vás hodí domu.

SL
SL 55 AMG
25. července 2019, 19:11
-16

Škoda hejtr je diagnóza kde rozum i logika jde stranou. Malý penis, neúspěch u druhého pohlaví, pocit méněcennosti... Tak jsem king aspoň tím že nemám koncernovou šade....

reagovat
In
Inocenc Pozzi
25. července 2019, 20:52
7

Sorry, ale napsal jsi bezkonkurenčně nejstupidnější příspěvěk, který jsem tu za 2 roky četl...

GanGreen
26. července 2019, 05:48
2

Takový bláboly píšou lidi na novinkách :D tady jsem to ještě neviděl...

Ju
Junior
27. července 2019, 13:50
0

ale mi to taky přijde kouzelný. Ať už píčovat někoho za to, že si něco koupil nebo bejt hrdej na to, že já si to nekoupil. Tolik volnýho času má málokdo.

Chase
26. července 2019, 04:03
0

Ku5e, to chce klid...;) Každá značka má své příznivce a odpůrce. Osobně jsem proti Škodě nikdy až tak nic moc neměl, když pominu, že je ve sféře ojetin zbytečně vytahována jako české zlato a s tím taky většinou jde o vylítanou popelnici v socce, co s tojí stejně jako o třídu vyšší auta jiných značek se solidní výbavou.

Každopádně už delší dobu mám rozchystaný blog o mém ročním soužití s operákovým Rapidem (a také kolegovou ve stejné době s operákovým Superbem) a můžu ti říct, že po této zkušenosti (ať už se kvality vozů, nebo přístupu jejich velkého autorizovanéno dealera v Brně týká) budu hodně dlouho (a možná už na vždy) obcházet tuhle českou chloubu velkým obloukem.

Až budu brát do firmy zase auto pro zaměstnance, vezmu raději nějakou Koreu, než předraženou mrchu, u které se k člověku prodejce chová jako ke kusu hnoje a ještě si za to nechá platit.

reagovat
Bavoraczech
26. července 2019, 07:17
0

Já myslím že to bude konkrétní případ arogantního prodejce, který ví že má svoje prodeje jisté a o jeden služebák míň ho nerozhazí. Na takového ale můžeš natrefit i u toho Korejce.

Chase
26. července 2019, 09:24
0

Ano, přístup může být problém jednoho konkrétního prodejce, kvalita výroby daného auta a množství problémů s ním už je ale problém výrobce. :)

Vít
26. července 2019, 07:38
-2

Vy jste blbí fakt já nevím to snad ty komentáře píšou děti, proč se chystáte za alfu když to nebyl hejt bylo to takzvané spestření textu. A kdyby tady nebyla škodovka tak naší zem skoro nikdo nezná!

reagovat
k.
k.ik
26. července 2019, 09:14
0

Proč škoda koupila od renaultu název scala, když se v Holandsku a v Itálii pod tímto názvem vyrábějí záchodové potřeby?

reagovat
Boris
26. července 2019, 10:22
1

Tož nečekal jsem, že můj článek zvedne takové vášně. Ale Kuře, přiznej se, že ty jsi to napsal abys rozproudil komentáře víc než já. :-D Vyhrál jsi, máš jich víc. Bránit majitele škodovek, kteří ze svého povozu dělají nadauto asi každý pochopil, že nemá smysl. Já jsem to ve svém článku záměrně vynechal. Znám pár lidí, co Škodu mají a jsou s ní spokojeni. Ale také pokorně říkají, že je to prostě jízda z bodu A do bodu B a emoce se nekonají. Pokud mi ale někdo bude tvrdit, že Ovce v TDÍČKU je nejlepší sportovní náčiní a "best car ever", není něco v pořádku. Buď nic lepšího nezažil, což je asi nejpravděpodobnější a nebo je prostě zaslepen "Simply Clever" a to je diagnoza. Znovu opakuji, že můj článek byl subjektivní názor člověka, jezdící v Americké produkci od 6 válců výš. Auta mě živí několik let, mám srovnání téměř všeho na starém kontinentu ale i přes to se nenazývám odborníkem. Nemám rád ani to slovo "petrolhead". Nejlépe to vystihuje asi název tohoto webu. Autíčkář. Tak bych se nazval.

reagovat
Kuře
26. července 2019, 11:43
0

Čekal jsem na tvůj názor:)
Ne, opravdu, proto sem to nenapsal. A ani to nemělo být, jak jsem zmínil nahoře, přímou odpovědí na tvůj test Monte Carla. Spíš sem v poslední době, ok, třeba tak dvou letech, četl docela dost článků které podle mě Škodku až zbytečně moc zhejtili. A jak ty články přibývali a přibývali, tak ve mě rostla bublina nechuti k tomu. A ten tvůj článek už ji jenom propích:)
Ale teda narovinu, blog s tímhle názvem a obrázkem, to je naprosto brutální clickbait, o tom žádná:) Koneckonců, reakce na něj to jenom potvrzují:)

A to je právě to, já si nepamatuju, že by někdo říkal o Octávě TDI že je nejlepší sportovní kára a best car ever. Nečetl sem, že by někdo relevantní vynášel Octu nad Porsháky a podobné, ani nad, ať jsme trochu při zemi, třeba Civicy TypeR a Golfy R. Jasně, možná se takový věci dočteš v komentářích na novinkách, ale tam se dočteš všechno co chceš, klidně i že stromy jsou výmysl a StarWars byli podle skutečný události. Ale žádnej relevantní novinář ti takovou očividnou blbost dle mě nenapíše.
K tomu petrolheadství, to slovo mi vůbec nevadí a sám se za něj považuju. Dokonce bych ti s tím Autíčkářem viděl skoro jako synonymum. To, že z toho někteří dělají bůhví co, to už je věc jiná.

beastar
26. července 2019, 11:59
0

Správnej petrolhead musí nesnášet škodofku protože proto! Jinak tě grémium fans vyloučí z klubu přátel talošských aut. A taky by si měl mít minimálně 500 koňovou káru se spotřebou asi tak 33 a sto. Jedině benzín! Protože petrolhead nic jinýho neuznává a všechny diesely jsou špatný. Co na tom, že většinou zkusil asi tak 20 let starý tdi. Fakt nejsem český petrolhead, protože to je hrůza to co se skrývá pod tím slovem.

A je to stejná skupina lidí jako VW fanatici. Na který tady nedáváme vcelku oprávněně. Prostě jakýkoliv mega vypjaty fanouskovstvi v oblasti techniky a strojů z člověka udělá trochu blba. Pokud se nechá.

Já sem se svezl v ledasčem od 0.9 benzínu po V12 v různých autech. A tvrdím že tam kde Škoda cílí tam je dobrá. Nebo je fakt někdo takovej imbecil, že má pocit, že vyskočím z Ghibli do Loganu... A řeknu WoW Dáčja d best... Asi těžko.

Bavoraczech
26. července 2019, 15:00
0

Kuře: Budeš se divit, ale už jsem slyšel i názor jakože chtěl jsem něco trochu sportovního tak jsem si koupil SUV od Škodovky. Resp. Mladej kluk jezdící ve Felcce přemýšlel o BMW, ale nakonec ho uchvátila OII RS TDI jakože trochu sporťák. Oni tihle lidi vidí ten sport obvykle v tom jak tě to turbo zatlačí na rovince do sedačky. To obvykle stačí.
Názor jednoho majitele BMW: Předokolku bych nechtěl. Podle něho to funguje tak, že všechny zadokolky jsou zase tak nějak stejně přetáčivý, všechny předokolky zas stejně nedotáčivý a když si koupíš čtyřkolu tak získáš neutrální jízdní vlastnosti.

Vo
Vorlok
26. července 2019, 10:37
-1

Právě jsem prodala Q3 a mohla bych si nechat po zesnulem muži Q7. Ale i tu prodám, až skončí dědické řízení. Mám novou Škodu Kodiaq L&K. Jsem na prostor spokojená, servis levnější a v daném městě kvalitnější. Auto odpovídá potřebám vdovy se dvěma dětmi, můžeme i na hory, do Q3 bychom se nevešli a Q7 by mi sežral i kalhoty.

reagovat
Vo
Vojtěch
26. července 2019, 13:12
-6

Máš naprostou pravdu škoda je prostě ve své cenové kategorii nej a nikdo mi nenamluvý opak

reagovat
Skipper
26. července 2019, 19:18
3

Ehm. Ve své cenové kategorii nej? Jak v čem. Nikdo mi nenamluvý opak - zde se projevuje jedna psychiatrická diagnóza i míra inteligence v jednom. A podobní fanoušci Škodovky jsou jeden z důvodů, proč vznikají hejty na Škodu.

Mo
Mooney
26. července 2019, 16:18
0

U škodovky je nejhorší že nemá žádný roadster nebo kupé, nebo prostě něco jako velké lákadlo na co se přijít podívat.
Jinak s tou Dacii si to pamatuji takto:
V době kdy Renault udělal thalii a prodával ji za 150tisic se rozhodl koupit firmu dacie a vyrábět taková low cost auta tam, a vybudovat jméno značce Renault jako že vyrábí kvalitnější a dražší auta. Protože lidi Renault berou jako odpad. Což ale za ty ceny odpovídalo. Takže ano dacie je to nejlevnější co prostě je možné vyrobil, aby to splňovalo všechny požadavky a nařízení. A má to tak být.

reagovat
Inženýr
26. července 2019, 20:52
3

Lejdy a Džentlmeni, Sirky a Sirové, nezdá se vám, že je tady nějak netradičně hodně příspěvků od nezaregistrovaných uživatelů? :)

reagovat
Perníček
27. července 2019, 00:23
0

Nevím, jestli jde o zabedněné blbečky a nebo o trolly, ale přikláním se spíš k té druhé variantě...

Perníček
27. července 2019, 00:19
1

Na tak krátký text hodně rušné konverzace :-D, nicméně taky přispěji svoji trochou do mlýna.
Musím konstatovat, že Škodovka pod křídly VW Group udělala za posledních cca 20 let hodně velký skok. Ze v zahraničí vysmívaného vozu se stala značka, která dokáže šlapat konkurenci po patách... Auta jsou to vážně konkurence schopná vůči ostatním, i když k některým věcem bych měl jisté výhrady, ale to nechme stranou. Důvodem proč tady po Škodovce dost lidí fluše není její historie, marketing nebo samotná auta, jsou to jejich majitelé. Zabedněnci, kteří mají svoje zkreslené představy a budou se s vámi hádat o dokonalosti těchto vozů až do posledního debilního argumentu, jenom aby vás přesvědčili a hlavně sebe utvrdili v tom, že mají pravdu. Pokud jejich argumenty roznesete po celém konverzačním dvorku, tak hrdině ukončují debatu na toto téma větou: "Mně to na to ježdění stačí." Tak, když ti to na to ježdění stačí, tak proč jsi teď se mnou tak dlouho debatoval?
Jak už zde bylo řečenou, dost se jich ohání klišé typu: - spotřeba, která je buď z pohádek nebo plně srovnatelná s konkurencí, - místo, to stejné, - bezpečnost je u většiny aut na srovnatelné úrovni až na některé výjimky, které jsou buď dál nebo pozadu, - levné náhradní díly, taky srovnatelné, dokonce jsem si na to i dělal průzkum, když mi už x-tý člověk řekl, že jsou super levné... ne nejsou, no a takhle bych mohl pokračovat až do....
Pak tu máme automobilové servery a spol., které vychvalují Škodovku ve všech směrech. Jasný, kdyby nechválili tak asi příště už nic nedostanou a do půl roku nemají co žrát, proto velmi pěkných 94% od experta Pepíka... Ve finále ať si má každý názor jaký chce, ale když se z toho stává jeden spam ód na automobilku se šípem ve znaku, tak si člověk zákonitě vypěstuje jistou averzi. Třešinkou na dortu jsou lidé, co vlastní tyhle auta a považují za svatý grál motorismu. Pak jsou při prodeji ceny, jaké jsou, protože potencionální kupci to také považují za svatý grál. Člověk by chtěl nabít zkušeností třeba s jedničkovou Octavii RS, ale za olítanej ztuzingovanej bastl 200 Palackých? Člověk se zdravím rozumem jde jinam, ten co to koupí si pak myslí, jak udělal super kauf.

reagovat
Michal88
28. července 2019, 11:17
0

No, asi se přidám k hejtu, Škodofku moc rád nemám, ale není to ani tak tím, že by to bylo nějak špatné auto (holt to k tomu patří, že stejně jak VW nenadchne, ale ani neurazí), spíš mě serou majitelé.

Jsem na mnoha Citroën forech a klubech, protože mě ta auta baví. Jsem ale díky tátovi i na pár VW a Škoda klubech, abych mu když tak mohl sehnat nějaké díly. ALE, na VW a škoda klubech nevidím NIKOHO, že by se tam přihlásil jen kvůli tomu, aby dotyčný klub vyhejtil. Kdežto na PSA klubech je to každou chvíli, objeví se příspěvek, že jsme banda pitomců, co kupuje krámy a že Škodofka a zlámaný klacky jsou nej... V životě by mě nenapadlo tohle na některý VW či Škoda klub napsat, protože chápu, že jim třeba jiné auto tolik nevyhovuje a nemám potřebu jim tam hejtit.

Největší "sranda" pak je, když jsou tihle hejteři z klubu vyraženi, tak se znova chtějí přihlásit a pak žádají klub o radu, že si třeba segra koupila Citroën a je na tom závada, se kterou si neví rady...

Takže auta jako taková mi tolik nevadí, ale to auto bych si nekoupil už jen z principu, protože bych nechtěl jít mezi VAGinisty (tzn. ti popsaní výše. Normální lidé, kteří mají svou Škodu rádi, ale nemají potřebu jak iFouňové ji všude cpát a na klubech jiných značek dělat zle, si takové označení jistě nezaslouží).

reagovat