načítám data...

Jaké nejlacinější auto jste kdy koupili?

14. května 2020, 10:10 39 komentářů krab

Koupit ojetou káru dobře je umění ať na ní máme jen pár papírků anebo tučný štůsek "Masaryků". Není to jednoduché a já si vyzkoušel už všechny možné nákupy. Snad jen to zbrusu nové auto jsem si nikdy v životě ještě nedopřál. A ani po tom upřímně netoužím. Není v tom to pravé dobrodružství...

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Jaké nejlacinější auto jste kdy koupili?

Štvou mě takové ty statistiky a vládní prohlášení o katastrofálně vysokém stáří našeho vozového parku. Politici postrkováni různými lobby svorně tvrdí, jak by se s tím mělo něco dělat. Prdaljs! Kdo leta udržuje v chodu starou káru a nekupuje novou, chová se šetrně a svým způsobem i ekologicky. Akorát neutrácí tolik, kolik by systém potřeboval. Ale to jen na okraj. Možná i to je jeden z dalších důvodů proč nelibě kroutím hlavou nad nekonečností lidské degenerace a hlouposti, když čtu nějaký test malého kompaktního elektromobilu s cenovkou kolem milionu. Nepíšu to proto, že bych těm, kteří na to mají a kupují záviděl, to už vůbec ne, ale protože se nám (alespoň podle mě tedy) vytrácí běžný selský rozum.

Přesně tohle jsem si říkal zrovna předvčírem, když jsem se zastavoval u kamaráda a ten mi s úsměvem ve tváři ukazoval svůj nový automobilový objev, který koupil na pojíždky do práce, do krámu a bude ho sdílet se sousedem. Stříbrná Kia Cerato. Ani jsem nevěděl, že takové auto kdy existovalo. Hrdě se chlubil, že to sehnal od starší paní v tomhle stavu (a fakt není sežraná) za patnáct tisíc a vlastně jim se sousedem dává naprostou svobodu pohybu kamkoli, kdykoli, lacino a bez obav o cokoli. Před “čerátem” měli “máňu” starou Mazdu 121, kterou koupil za 5 tisíc a za stejný obnos zase letos v zimě prodal. Ta už prý byla moc i na něj.

Od “čeráta” mi ale strčil do ruky klíče a trval na tom, že se musím jet projet. Když jsem se asi po půlhodině vrátil byl jsem fakt překvapený. Jasně, interiér by potřeboval pořádně vykydat, volantu jsem se dotýkal radši jen jemně a konečky prstů (jako to dělají slavní závodníci), ale musel jsem uznat, že tohle je fakt hodnota za peníze. Šestnáctistovka je živá, podvozek nesmírně komfortní, brzdy brzdí a všechno funguje. Mrtvé řízení a příšerný umělecký dojem z práce z řadící pákou a plastikový (snad) severokorejský design celého auta je už jen kolorit korejských značek začátku milénia. A co? Za 15 tisíc? Na dva roky, co bude platit technická mají fantastickou káru.

A tak jsem se trochu nakazil a dneska u snídaně koukal, čím bych kamaráda trumfnul. Pravda, zvednul jsem si ten limit do 30 tisíc a pátral v inzerci. A překvapivě jsem našel 4 zajímavá auta, která udělají podle mě ještě desetkrát víc radosti než unylé a plastikové (byť plně funkční) Cerato.

Honda Accord po nebožtíkovi

Na tuhle generaci Accordu si pamatuju ještě jako teenager. Měl jí jeden podnikatel, obchodní partner mého táty a pamatuju si, jak táta jednou vyprávěl, jak mu ukazoval maximálku 220 někde na dlouhé rovině státovky kdesi za Plzní a docela se na sedačce spolujezdce bál. To naše naftová Oktávka neuměla… Se starším Accordem z roku 1988 jezdila moje máma a já si ho v osmnácti rád půjčoval a užíval si výkon toho dvoulitru. Přežil jsem to vždycky ve zdraví, i když jednou jsem s ním trochu vymetl škarpu. No nic, zkrátka černý Accord vypadá slibně, fotky z myčky asi znamenají, že lak bude na živo už asi vyšisovaný, ale ta kára má technickou a nové pneumatiky. No, nekupte to.

Alfa Romeo 164 2.0 Twinspark

Bude to asi dost chudinka a fotky jsou v mizerné kvalitě, ale Alfa Romeo 164 se za pár korun už dneska vážně koupit nedá. Ale doklady k ní jsou, pojízdná prý je, takže nejspíš zbývá předem nedefinovaný počet hodin strávených v dílně na přípravu pro dovozovou STK, sehnat hezká kola a jezdila by. Staré Alfy Romeo si podle mě stejně vždycky zaslouží zachránit od lisu v kovošrotu, takže doufejme, že se dostane nadšenci s dostatkem času, životního optimismu a trpělivosti.

BMW 316i E36

Klasické trojkové bávo jsem v inzerci hledal docela dlouho. Dokonce jsem si mezitím šel udělat další kafe, protože jsem měl dojem, že už to budu muset vzdát a uznat, že solidní bavorák do třiceti tisíc prostě na trhu sehnat nepůjde. Ale tenhle černý sedan vypadá slibně a vtipně podaná inzerce už nechává tušit, že samotné jednání s prodejcem a transakce bude jedna velká prča.

Nissan Primera P11

Jasně, tomyxova “přímka” to není, nakonec sám majitel skromně a poctivě přiznává, že si už své odžila (inzerce zde). Ale platná technická sama o sobě znamená, že to stojí za zvážení a nálepka “Fast and Furious” přidává koně. Metalíza v odstínu “lahváč” je velmi devadesátková a mě se s Primerou vždycky skvěle jezdilo. Pokud se uvede podvozek do ucházejícího stavu bez vůlí ( třeba i zázrakem bude), tak Primera generace P10 i modernější P11 jezdí nesmírně neutrálně, energicky zatáčí a s převodovkou je radost pracovat. Má přesné, docela krátké dráhy, jízdní pozice je jak má být a vůbec, Primera je sedan (nebo liftback) střední třídy, od kterého by se jízdní dynamiku mohlo učit kdejaké dnes nové auto.

Tak to byla menší sonda do aktuální inzerce, ale jak to máte vy, autíčkáři? Co jste kdy koupili za pár korun a svezením vás nejvíc překvapilo. U mě to byla před delšími lety Toyota Corolla GT  z roku 1986. Dostal jsem STK na měsíc (kvůli děsivé korozi) a ten měsíc jsem projezdil hromadu litrů benzinu. Daleko víc, než 5 tisíc, které jsem tehdy za Corollu dal. A dodnes mě mrzí, že jsem to auto pak po pár měsících obratem prodal dál…


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
14. května 2020, 11:20
0

V životě jsem dostal hned tři auta zadarmo. Suzuki Swift, které jsem si musel trochu opravit a pak najezdilo ještě docela dost, pak Favorita a teď nedávno Peugeot 306, který teda ale krátce na to neslavně zdechl na motor.
Teď nedávno jsem tady do Autofrcu dával za 12 tisíc kombíkový megane z roku 2005. To bylo asi podobné jako to Cerato. Auto nudné, špinavé, ale jinak funkční a poměrně použitelné. Vyloženě tam nebylo nic úplně blbě. A asi není těžké si domyslet, že se ke mě dostalo za mnohem méně, než těch 12. Dobrá koupě byl i zachovaný Yaris po Vavrisovi.

Levných přepravníků je v inzerci spousta. Ale s levnými zajímavými auty už je to horší. Světlá výjimka byly obě plechcupové Mazdy 323f, ty sice měly svoje vady, ale venkoncem to byly fajn káry za pár. Ale jinak je to bída s nouzí. Zadohraby vystřelily kvůli driftujícím dětským youtuberům do úplně nesmyslných výšin a nějakou pěknou obskurnost aby člověk v inzerci taky pohledal. No a to nemluvim o nostalgii, která šponuje nahoru i ceny úplných krámů.

-
Komentář upraven 14. 5. 2020, 11:25:02

reagovat
Sa
Sato
14. května 2020, 19:34
0

Tiez som raz dostal auto zadarmo, len som musel kupit baterku, nabit uz nesla. Polo 1.2 2001, pomerne nove auto, motor siel v pohode, s brzdami to bolo horsie. Absolvoval som s nim len dve cesty, k mojmu mechanikovy aby zhodnotil stav a nasledne na srotak. Baterku som vybral :-) Premyslam nad tym ci nebol moj mechanik zbytocne prisny.

krab
14. května 2020, 21:17
0

Jo, vlastně vidíte, to jste mi připomněli jednu story, nebo teda dvě, ještě z Anglie, když jsem tam po prváku na vejšce jel pracovat a studovat. Přivydělával jsem si různě prácema na zahradách a docela občas i u prachatejch lidí. A u jedněch měli na driveway šestiválcovej Peugeot 605 SV a ten by tehdy býval dali zadara, protože prý byl před servisem brzd a dalších věcí, už si to pořádně nepamatuju. Mohl jsem si s ním objet ulici a dodnes si pamatuju, že jel pěkně. Byl jsem z toho úplně vedle, že bych mohl mít takovou káru. Jenže v Anglii by mi jako 20 letýmu nebylo možný na to auto zařídit rozumně drahou pojistku, v ČR by to v tý době ( rok 2001 nebo 2002 ) nešlo pak přihlásit a vím, že nějakej způsob jak bych s tím mohl v té Anglii jezdil byl, ale pojištění na třílitra stálo tolik, že bych ho neměl z čeho zaplatit. Tak chudák Peugeot putoval kdoví kam, možná skončil na náhradní díly...

Ch
Chochin
14. května 2020, 12:17
0

Náhoda :) práve dnes som hladal v inzercii niečo podobne ako popisuje v článku krab :) Auto na dochádzanie do práce, viacmenej namiesto dáždnika a na nejaké nákupy a podobne... celkom ma zaujala Toyota Avensis, ktorá vyzerá že ešte niečo odjazdí, ale je tak nenápadná, že by som ju snáď aj odporučil na vykradnutie banky a nikto by si ju ani nevšimol... nedávno tu taký článok bol tušim :)
https://www.autobazar.eu/toyota-avensis-18at-benzin-id16552782.html
no a najlacnejšie auto v mojom prípade bola tiez Toyota, ale Rav4, viacmenej auto do lesa za 1500 eur , ale slúži zatial a ma aj STK :)

reagovat
Irwinek
14. května 2020, 12:59
1

No nazdar :-D a bere se to jako cifra, nebo bude potřeba přepočet k době?
Takže jednou to byla Škoda 1100 MB de Luxe - 10 000 Kčs( v roce 1992 ) prodáno v 1996 za 5 000 důchodci původně na náhradní díly, ve výsledku rozebral svoje a jezdil tímhle
Škoda 110 - 10 000 Kčs ( 1998 ) prodáno po havárii za 5 000 klempíři
Moskvič 403 - 1 500 Kčs ( 1983 ) - někde jsme ho nechali stát, osud neznámí
a kauf největší - škoda 1O5 L užovka - láhev tuzemáku, po dvou měsících jsem jí vyměnil za sportovní volant

reagovat
krab
14. května 2020, 13:09
0

Vidíš, ty jo, já jsem zapomněl ještě na to, že jsem koupil Cortinu za 8000 , někdy v roce 2004, ale tu jsme s tátou renovovali, takže nakonec takových dalších 50 spolyklala, hlavně za klempíře a lakýrníka. Ale v mezidobí jsem koupil ještě jednu Cortinu, o dost horší, ale s mnoha pěknými díly za 3000 a tu jsem teda rozebral a karoserie holt šla do šrotu, protože to bylo sežrané už moc. Ale zůstalo z ní dost věcí, dodnes mám ještě dobrý motor 1300 Kent crossflow s převodovkou a hromadu dalšího...

Bavoraczech
14. května 2020, 14:33
1

Fiat Palio Weekend 12 500 Kč. Minimum péče a silnější točivá 1.2. Zemřela na korozi a celkovou únavu materiálu po nedožitrých 4 letech provozu.
Citroen Xsara Picasso 13500 Kč. 1.6 benzín. Udělaly se tlumiče, brzdy a rozvody. Vše v podstatě za lidové ceny jako u fiátku, protože to celé vychází ze staré Xsary. V provozu zatím 3 roky a bez vážných problémů
Alfa Romeo 166 27000 Kč. 3.0 V6... v podstatě záchrana od šrotace. Stála už hodně času a peněz než se z ní podařilo udělat slušné auto. V provozu asi 4 roky jako výletovka při hezkém počasí. Počáteční úsilí vrací svým charakterním projevem :-).

Vlastnit levnou plečku a levné charakterní auto je rozdíl. Levná plečka má pár zásadních výhod:
1) Dá se s tím parkovat u nákupáku - A není ti líto když to někdo odře.
2) Jednoduchá technika zaručuje dlouhou životnost a snadnou opravitelnost
3) Opravdu laciné a dobře dostupné náhradní díly
4) Když ho nedejbože zruším, není mi líto to nechat odtáhnout na vrakáč
5) Nevzniká citová vazba

A když si vezmeš levné charakterní auto, do kterého jsi nacpal plno času a případně i peněz, tak si všechny předchozí body zneguj a je to. Výhody:
1) Když se něco vy..., máš čas do další STK to opravit, protože na daily máš něco jinýho :)

reagovat
wdave_t
14. května 2020, 20:44
0

Joo Palio kombík, to měl kámoš a prasili jsme s tím vždycky v zimě až tomu nakonec upad vejfuk :D Říkávali jsme tomu Weekend Weed Wagon, hehe. S tou 1.2 16V to překvapivě docela jelo, možná i proto, že tou dobou už polovina kastle zrezla a zmizela :))

krab
14. května 2020, 20:47
0

Jo, tohle je naprosto přesný. A přesně tohle mě nikdy nešlo - koupit si plečku s těma výhodama co vypisuješ. Třeba to Čeráto jsem mu pochválil, uznal, že za ty prachy je to super, ale přesně už vidím, že by to jen stálo u chodníku a nikam bych s tím nechtěl jezdit...

Takže, moje "staré plečky" pokud jsem měl byly vždycky nakonec takový ty charakterní auta, který jsem chtěl intuitivně zachraňovat. A dneska by to asi nedopadlo jinak :-D

Bavoraczech
17. května 2020, 14:03
0

No přece jen jsem byl u toho Picassa tuhle nasranej. Si to přijedu s károu k Bauhausu a schválně zaparkuju tak abych NIKOMU nemohl vadit. Přijdu za půl hodiny a úplně urvaný zrcátko... No tak jsem ho tam nasadil zpátky a kupodivu drží. I se nechá pořád elektricky ovládat, takže dobrý :-D

Bigg.I
14. května 2020, 16:14
0

Nemůžu sem nic napsat, jinak prozradím svoje blogy...
Už mi bylo nabídnuty 2 auta zadarma, ale spíš Danajské dary. Utopil bych v každém hromadu peněz.

reagovat
beastar
14. května 2020, 16:53
0

Tak to si mi nasadil brouka do hlavy. Jasně mohl bych napsat Škoda Favorit. Jenže to je auto které jsem měl ještě v době kdy se to bralo jako docela důstojný auto srovnatelný s dnešní FL II oktávií. Navíc sem jich měl několik po sobě potom hned Felicii ale to je pravěk. Opravdu levné auto jsem si nekupoval sobě asi nikdy. Pokud se bavíme o něčem v aktuální době za 30 000/15 000. Souhlasím s tím úvodem článku o kamarádovy s Kiou. Tohle sdílení takového obyčejného auta dává smysl přesně lidem kteří to berou jako praktickou část života. Nepotřebují auto vlastnit, hladit, projíždět se. Prostě se jen přepravují.

K tomu seznamu. BMW docela legrace týpek to bere evidentně s nadhledem. Accord nevím já se v těch Hondách moc nevyznám obecně. Ani mě nikdy nezajímali. Ta Alfa je za ty prachy poměrně zajímavá pokud není shnilá na prach zespodu a řízení, podvozek není totálně mrtvé. Je vtipný, že na přepravu z a do b zase největší smysl dává ten Nissan. Tam bych se nebál že ještě další roček, dva za minimální údržbu bude dračit.

Takže paradoxně asi nejlevnější auto který sem kdy koupil bylo Porsche 944 z Nederlandu. Podstatě v základu s motorem pocházejícím s dílen VW, čtyřválec který ale na auto co má lehounce přes tunu stačí. Bylo na tom dost práce. Interiér kompletní oživení. Měnilo se světlo vpředu. Bylo na tom něco vaření. Sháněla se nová kola. Byla orvaná za nějakých 160 000 korun. Nakonec sem s tím jezdil několik měsíců abych zjistil, že mě to moc nebaví. Dneska když už je zase doba jinde tak občas přemýšlím na to jaký by to bylo v sezóně skvělý daily alespoň v rámci nějakých cest po CZ... ale to už jsou spíš takový ty naše sny na který nedojde.

reagovat
Breakthru
17. května 2020, 11:20
0

Motor v 944 už neměl nic společného s tím z 924....taky mě to extra nenadchlo, to raději japonskou kopii RX-7

STANLI
14. května 2020, 18:17
0

Cca 10 let zpět VW Golf 3 za 4tis... Ale ještě jsem musel pak za litr sehnat novou převodovku a vyměnit jí :D jako priblizovadlo sloužil asi 4 roky, než se z něj udělaly lžičky do kafe :D

reagovat
Ronoath
14. května 2020, 18:54
0

Lada 2105. Mé první auto. Cena 15000, potvrdila mé nadšení pro zadohraby a sedany:-)
Citroen Berlingo. Zadarmo, za přepis. Bylo třeba do něj investovat, což jsem udělal. Pak jsem ho prodal za necelých dvacet, dodnes jezdí.

reagovat
Fa
Fandatik
14. května 2020, 19:22
0

Cca 2 roky zpět, jsem potřeboval převážet blbosti přes město. Tak jsem za 8k koupil Felicii kombi (víc o tom autě vlastně nevím). Samozřejmě jsem neměl čas to přehlásit, a po dalších dvou dnech to nějaký borec koupil za 9k. Trochu komedie a vyjednávání to přepsat rovnou na nového majitele.

Jinak aktuální městský pelech w203 (220CDI). Jen pár puchýřků (oprava na jeden den, proběhne snad v létě), motor, veškerá elektronika, autoklima, atd plně funkční. Řízení bezproblémové, řazení už má něco za sebou a podvozkově už taky není jak nové, ale za krabův limit 30k to byla perfektní koupě. Bohužel už jsem na to auto opatrnější než na začátku a občas mě napadá, že si zaslouží více péče. Když ho nezbořím, může sloužit klidně dalších minimálně 6 let.

reagovat
wdave_t
14. května 2020, 20:39
0

Před pěti lety jsem si koupil Omegu 2.5 V6 sedan za 14 tisíc, nasypal do ní nesmysl a o třičtvrtě roku později začala hořet za jízdy, ale i tak na to auto nedám dopustit a šel bych do ní znova :D Byl to můj první zadohrab.

reagovat
Vojta
14. května 2020, 22:03
3

164 TS je v Itálii něco jako u nás Felicie, akorát to nerezne. Na těch autech se nic moc nerozbíjí, motor je nesmrtelnej a ač drobnosti typu kliky, zámky, uložení, manžety, tlumiče... nejdou sehnat, tak na to, aby to auto někdo měl ve stavu kdy to spolehlivě pojede a projde technickou je to ideál. Pěkný auto z toho už nebude, ale bude to jezdit pořád, spolehlivě, za nějakých 8 litrů benzínu... Holt starej celohliníkovej AR motor. S novějšími zadíracími průsery to nemá kromě přízviska Twin Spark nic společného.

reagovat
bkralik
14. května 2020, 22:05
0

No, já jsem zatím tolik aut nekupoval, ale nejlevnější byla zatím asi Mazda RX-8 za 35000 kč. Cíl byl levně opravit (byly "jen" špatné zapalovací cívky) a po zimě prodat, no bohužel se mi to auto moc zalíbilo. Vysypal jsem do ní minimálně jednou znova nákupku a nakonec se to po roce a půl (a ujetých cca 8000 km) zadřelo...

reagovat
wdave_t
17. května 2020, 15:20
3

Tohle je vždycky peklo, to jak si člověk koupí auto ve stavu "na kraviny" nebo na vyzkoušení a pak si uvědomí, že měl vzít trochu dražší kus v lepším stavu. Ale už do toho bylo nasypáno, tak to nechce hned poslat dál a shánět lepší, což by většinou bylo daleko moudřejší...

Cu
Curdin
14. května 2020, 22:50
0

Kdysi, pár chvil po revoluci, asi za 8 tis trábika limusinu :) z německa bez papírů. Byl jak novej a na dědovo papíry toho najezdil mraky.
Mimochodem zajímavé jsou taky u prodeje laciných aut. Kolikrát je neuvěřitelný jaký lidi toužej zrovna po vašem autu a jaký musí člověk vyslechnout příběhy :))

reagovat
Perníček
14. května 2020, 23:22
0

Pěkný článek, dokonce asi vynikající reklama na Primeru, protože než jsem se dostal k rozkliknutí odkazu, tak inzerát je pryč. :D
Na tu Alfu jsem po očku taky před nedávne pokoukával, ale ani tyhle love zrovna nejsou volný... :D
Jinak nejlevnější auto, jaké kdy u nás skončílo? - Jedničkový Renault Megane v holotě zadarmo, paní přijela na servis, zeptala se kolik by stála výměna tlumičů a ramen, které už měli svoje nejlepší za sebou a po částce, která nebyla nijak strašná, prohlásila: "Víte co? Kašlete na to, klidně si to nechtë a dělejte si s tím, co chcete, vysí na tom eko-daň. Stejně teď na Vánoce dostanu nový auto." Renault byl hroznej, jediný co na tom bylo super, tak řazení, ale dodnes jezdí (od roku 2015), i když už se hodně pere s kovomorkou.

reagovat
Jo
José Jiménez
15. května 2020, 08:01
0

Před pár roky jsem koupil Saaba 9000i za 2000kč ,na tachometru bylo něco přes 200tkm ( nejspíš už zase ) ,teklo to kufru ,jízdní vlastnosti bych neoznačil za úplně pevné ,pokud venkovní teplota padla pod 10°C startoval vážně dlouho. Nesměla se zatahovat ručka jinak se zasekla levá zadní brzda a následovalo opravování základním nářadím mechanika,spodky dveří držel pohromadě laminátový tmel,ale přes to všechno jsem s ním najezdil skoro 20tkm. S láskou vzpomínám na jeho hnědý a ne úplně vonící interier,na to jak po dobře mířeném úderu do palubky začalo hrát rádio a jak dokázal ujet i 200km bez toho ,aby mu upadnul přední blinkr a zůstal viset na drátach.
Jednoho krásného dne odešla spojková hydraulika ,následoval dojezd domů bez spojky a prodej jinému pošukovi za 3000 na náhradní díly.

reagovat
coolibra
15. května 2020, 11:08
1

Jo zdař všem. Nepíši sem často ale dnes jsem onanoval nad Passatem, tak přidám ještě můj příběh. Kupuji auta už jenom mému umělecky založenému synkovi, neb ten tomu moc nerozumí a myslím, že první jeho přibližovadlo byla před 5 lety mnou koupená Vectra 1.6, osmiventil v červené hasičské barvě a v sedanu za bratru 17 táců. To by nebylo nic zvláštního, to auto bylo za tu cenu předražené ale mělo husté elektrony a z venku celkem paráda. Načeš jsem to dovezl před barák, když mladý nebyl ještě doma a znáte to, sousedí nikdy nespí. A tak vyletěla ven naše místní BIS - bába a říká: "Tož súsede, máte krásné auto , sakriš co to stálo?" A já pravím:" tož teti enem 17 tisíc!" Jáj matko boží ona na to, tož říkáš 17 tisíc Euro, to je moc dobrá cena. Né teti, říkám , korun českých, chápete? No a myslím , že jí to dneška pořádně nedošlo a měla velké problémy s dýcháním ještě daleko před tů koronů. :) Tož tak o levných autech.

reagovat
Ha
Habakukk
15. května 2020, 11:17
0

No já to mám celkem jednoduché, nejlevnější auto co jsem kdy koupil byl Superb 2,5 TDI byl z pozůstalosti za nějakých 50t Kč s malým nájezdem, ale to auto mě moc nebavilo a tak šlo po roce a něco do světa.

St
StepanB
15. května 2020, 23:59
0

Auta do dvaceti jsem měl dvě. Fiestu z roku 1991 jsem majiteli s díky vrátil po ani ne 12 hodinách, když auto zvládlo projet celou Průmyslovou, aniž bych se dotkl plynu. Naopak pug 205 jsem neměl nikdy prodávat. Byl to krám, ale nadšení z toho stříkalo i při obligátní cestě do obchodu.

reagovat
Breakthru
16. května 2020, 01:45
3

Borec z Branau am Inn chtěl za něj jedno Euro, ale já měl u sebe dvě Eura. Takže nejlevnější auto, co jsem kdy koupil, když nepočítám auta za flašku slivovice, což je pevná měna na Moravě....

reagovat
PachezZ
16. května 2020, 04:05
0

Xedos 6 V6 za 6k, navrtal sem tam tlumiče co zbyly po probe, dal altík z probe a jezdil... s tím že až se vysere, půjde do šrotu, ani olej sem neměnil... po roce a 8k kilometrech sem to se všema info o stavu prodal mladýmu týpkovi za 5k, ten ujel asi 200km a motor KO :D

reagovat
Breakthru
17. května 2020, 00:26
0

Vidíš to, já tak před 7 lety koupil devítku za ty stejný peníze. Až mě štve, že jsem ju pak funkční vyhodil. Ale v tý době o to nikdo neměl zájem. Škoda, byla to skvělá auta...

krab
17. května 2020, 10:04
0

Jo, to je fakt, dneska by člověk za xedosem pořádně ohlédl. Šestiválec, zajimavej design, ale už prakticky nejsou.

Breakthru
17. května 2020, 11:18
0

K tomu natáčecí zadní náprava, pohodlnej podvozek a ticho , který rušil jen pěknej zvuk V6 a i origo rádio hrálo víc než super.....
Že bych si zase koupil Xedose? I spotřeba byla fajn. Ve městě 9 za městem sedm...

PachezZ
17. května 2020, 11:54
2

já si to chtěl nechat, byla super, ta dvoulitrová V6 mne bavila mnohem víc než 2.5 v Probe... jenže zrezlá na šrot... vyheverovat to znamenalo 10 minut hledat místo kde neprojede hever dovnitř :D
Ale hrozně se mi to auto líbí, hlavně zezadu, mi připomíná nějaký Aston nebo tak

Csaba
17. května 2020, 08:53
0

Asi před deseti lety jsem za 4 tisíce koupil Renault Espace 2, benzín 2.0 83 kW. Stál u známého na dvorku snad dva roky bez hnutí, jezdil jiným autem. Asi 5x jsem ho musel umýt, 3x vyluxovat než jsem naznal že se při vyjetí na silnici nepropadnu hanbou. Nicméně, stačilo dát novou baterii, natankovat, pořádně ho projet a prošel STK oficiálně. Vyměnil jsem olej, filtry a svíčky a do další STK jezdil už bez údržby. Myslím že jsem se se vším vešel do 10 t. Kč a po dvou letech šel do hutí, s tím že odvedl více než adekvátní kus práce. Měl jsem po něm Espace 3 i 4 ale na tohohle "kopřiváka" vzpomínám nejraději.

reagovat
krab
17. května 2020, 10:01
0

To je dobrej příběh, já s tímhle Espace s 8v 2 litrem taky jezdil kdysi v Anglii jakoby pracovně, líný to bylo, ale pohodlný. A rodiče jednu dobu mívali mégane s tímhle 83kw 2.0 motorem. A to se kupodivu nikdy nerozbilo.

PachezZ
17. května 2020, 11:55
0

Jinak kdyby ste někdo chtěli Seicento za 4-5 tisic, staci napsat, STK do listopadu, eko zaplacený :)

reagovat
Lukáš "Doubitch" Doubrava
18. května 2020, 14:46
2

Já jsem si v lednu za 30 klacků koupil na denní ježdění 18 let starý Legacy s kompletní servisní historií, v super technickym stavu, jen bylo příšerně domlácený - jezdilo 10 let dost po Praze. K Subaru jsem přišel úplně náhodou a nemůžu si to vynachválit.. Je to teda líný, protože 125 koní a 1500 kg váhy, ale to ostatní.. Skvělej stabilní podvozek, super nízkej posez, krátký dráhy řazení, plyn ještě lanko, od volantu víš úplně všechno co se děje pod autem, k tomu čtyřkola s redukcí. Za ty prachy fajn pojezd. :-D

No a jednou jsem za stovku dostal jedničkovou ovci s 1.6 SR - to auto nešlo ani zvednout na heveru, jak moc shnilý to bylo. Ale co, měl jsem jí 9 měsíců a z toho 3 měsíce dokonce jezdila. :-D

reagovat
krab
19. května 2020, 00:14
2

Tohle je za ty prachy vážně dobrý. Čekal bych, že funkční Legacy, ať už jakýkoli bude přes 50. Tak to gratuluju a ať slouží.
Teď se tu směju nad posledním Alexovým Carthrottle videem, naftová E39 s uříznutým tlumičem výfuku za 150 liber :-D Tak jsem zvědav co s ní provedou...

Lukáš "Doubitch" Doubrava
19. května 2020, 12:41
0

Má 320 000 km na krku, takže tam pár věcí na vyřešení je, ale to je samozřejmost u ojetýho auta.. Snad ještě rok vydrží a pak přijde třeba Spec. B v manuálu. :-D

Jo, Carthrottle má skvělej kontent, ať už videa jako naftovej touring a jeho vylepšování na okruh, případně V6 Miata a nebo tyhle nákupy aut jak už od fanoušků, tak i na FB marketu. :-D

ToMyx
24. května 2020, 22:01
0

To já jsem pořídil jen jedno auto skoro zadarmo. Děda už byl dost starý na řízení a tak mi dal své opečovávané Fávo z roku 89. Najeto 40tkm a stále vonělo/ smrdělo jako na začátku :-) Tehdy jsem dal dědovi do kuchyně nenápadně alespoň pětilitr, víc jsem u sebe tehdy jako student neměl. Auto sloužilo 2 roky bez problému až ho sestra roztočila na namrzlém mostku a v tom kolotoči lehce očuchalo svodidla. Nechal jsem ho na opravení a blbnutí bráchovi a já koupil něco bezpečnějšího na cesty do Phy a zpět každý víkend. Na tu srandu a svým způsobem fajn svezení vzpomínám dodnes :-) Ale jinak jsem nikdy nic zadarmo nedostal.
-
Komentář upraven 24. 5. 2020, 22:01:41

reagovat