načítám data...

Takumiho Hačiroku

26. ledna 2017, 21:12 36 komentářů krab

Mám celkem rád Tofu. Umím ho ale přepravit opravdu rychle do hotelu na Akina Mountain? Jednou jsem měl jedno rozvážkové auto podobné jako Takumi-san….

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Takumiho Hačiroku

Už je to dlouho. Jel jsem si tak v létě kolem jednoho krámku, kde připravují vařené nebo smažené Tofu a v rohu za ním stojí osmdesát-šestka. Oči se mi rázem rozšířili, huba rozježila a slintal jsem jak Itsuki, kámoš a spolužák Takumiho z Initial D. Paradox, že ten můj příběh je fakt podobný. Vlastně jen jeho začátek. Taky jsem ze začátku věděl prd o té staré Toyotě v šedé metalíze, co teda nestála u krámku s Tofu, ale v rohu jednoho malého autobazárku v provinčním městě. Jenže určitý vzdělání mám, nejsem přeci úplná mula! Hned jsem se k ní přihrnul. Na zadním víku kufru stálo totiž Corolla vlevo, zato ovšem velmi důležité GT TWINCAM vpravo. Bazarista, alias pan Čížek přišel a povídá. „Hele šéfe, nám už se to tu nějakou dobu válí, dala nám to sem paní, prej po tátovi, který umřel. Je to rezavý, ale jede to, viď Kájo?“ A významně zamrkal na kolegu stojícího opodál. „Tuhle, jak s to nastartoval a projel a jak si čučel, že se ta stará herka má ještě docela k světu.“ „Pánové, beru, za kolik?“ Bleskurychle odpovídám já, aniž bych jim cokoli dalšího vysvětloval. „No, hele já bych to asi stejně příští tejden vez na vrakáč a ještě bych musel řešit papíry, tady kája by to musel nějak porozebrat, tak víte co, za pět. Berete to?“  A já pouze mastil k bankomatu a z něj vytáhl pár bankovek.

Hačiroku přijíždí

Sjeli jsme s tím s kámošem hned na STK, byla propadlá, udělat evidenčku a zkusit, jestli projdeme aspoň nějak. Dopadlo to napůl, bohužel bylo to na měsíc, prostě ta koroze mrcha jedna dost sežrala rohy zadních prahů a dalších pár míst. Na druhou stranu a na první pohled tahle osmdesát-šestka vypadala hodně pěkně. Cesta domů byla taková lehce nervózní, jak když jdeš ze školy s vysvědčením. V té době jsem ještě chodil na vejšku, peněz moc nebylo, paní Krabová byla relativně novou láskou a měli jsme takové to klasické období lehčího předstírání, že každý jsme vlastně fantastičtější, než jsme. Já si hrál na Dylana McKaye a ona na vždy krásnou a uvědomělou Brendu Walshovou. A asi tušíte, jak to bylo doopravdy. Já byl a zůstal klasicky „Jamesem Mayem“, kterého i v té době patrně víc zajímala renovace své Cortiny a ona zase daleko spíš, než uvědomělou Brendou byla vlastně slečna Fajn, která moc ráda propadá nákupním horečkám v oblečení. No, zkrátka jel jsem domů nervózně protože jsem věděl, že tohle auto se nebude líbit. Ale, co! Kdyby Takumi vzal svou slečnu v jednom díle pouze k moři na výlet a neúčastnil se závodu proti gangu „The red suns“ stál by celý ten legendární manga seriál za starou bačkoru. A už vůbec by nebyl legendární.

Motor

Na druhou stranu cesta domů byla už sama o sobě vzrušující. Už je to dlouho, ale pořád slyším čtyřválec 4A-GE v hlavě. Tenhle motor je boží. Má takový hrubší chod jako mívaly kdysi Twincam Lotusy a lehce se dere po otáčkách. A hlavně točí prostě přes 7.5tisíce! Asi nikdy pocitově nic nenahradí uspokojení z atmosférického motoru, který má zkrátka red-line někde dál než turbo diesely. Navíc tento motor je opravdu sportovní, není to krotký cestovní motor, který se náhodou dostal do auta, které pak bude většina nadšenců po letech považovat za sportovní klasiku. Prostě 4A-GE pocit nenajdete ani v tříce, ani v třicetšestce a ani v naší oblíbené Miatě. Pravděpodobně stejný pocit ze stejného motoru najdete ještě v první MR2 a doufám, že určitě i v 2ZZ-GE co se občas do třetí generace MR2 podívá. A to si vezměte, že v osmdesát-šestce z roku osmdesát-šest ten motor nijak nekrotí katalyzátor. Takže máte pouze špičkově vyladěný čtyřválec, přesnou převodovku a dvě diody na palubce u otáčkoměru: „power“ a „eco“. A jedna, či druhá se rozsvítí podle toho, jestli systém proměnné délky sání T-VIS pustí, kterou tu větev.

Srdcovka

Jasně, standartní podvozek obstarožního auta, které navíc asi v poslední době nebylo skoro vůbec používané nebyl zrovna připravený na to zdolat Touge na Akina mountain a vítězit. Nicméně i tak v tom autě bylo tolik citu. Volant není posilovaný což je skvělé. V osmdesátých letech už takových aut bylo opravdu jen málo. Toyota se díky tomu řídí perfektně. Paní Krabovou jsem tímto autem ovšem neoslnil. To bylo předem jasné, takže místo na rande si s ní vyjet jen tak z Tokia pěkně v neděli na pláž, kde mi ukáže nové bikiny, chodil pan Krab na tajné výpravy do propůjčené garáže a drtil severočeské okresky. Vždyť ten měsíc, co byla platná technická bylo potřeba pořádně využít. Věděl jsem, že pak to auto půjde celé na postupné rozebrání a renovaci. Jenže, kde sakra na to sehnat prachy. A v tu stejnou dobu ještě ani nebyla dodělaná Cortina. Toto zatím nechme stranou. Bavíme se přece o zábavě z jízdy v osmdesát-šestce a o tom, že je to jedno z nejlepších aut pro řidiče. I na standartních tlumičích a pružinách, úzkými origo 14“ koly měla vyvážené šasí, diferenciál s určitou svorností, přestože to nebyl „TRD diferák“ a velmi krátce odstupňovanou převodovku. Auto je moc hravé. A současně pevné a má drsnou povahu. Ale tak nějak akorát, je zkrátka ideální. Vlastně je všechno, co umí dneska nová osmdesát-šestka, kromě toho, že nová osmdesát-šestka je zbytečně tichá, pohodlná, uhlazená. Tohle vám nepřijde a ani nemůže přijít na mozek, pokud se zrovna v jeden okamžik neprojedete oběma auty. A já to štěstí jednou měl. Pro jeden časopis o klasických autech se fotila stará Frantova Hačina, ta stejná, se kterou jezdil v létě Vojta a nová, tehdy úplná novinka Toyota GT86. A já se k tomu nějak nachomýtl a nasoukal se za volant jedné i druhé.  No a já bych prostě bral starou hačiroku. Je citlivá, je hlučná, slyšíš všechno a je i jednoduší pro vnímání a odhadnutí toho co se bude dál dít. Objektivně čtěte mezi řádky: je to starý krám! Jenomže okouzlení tímto autem se nemůžu zbavit. A to je ta diagnóza tak silně zakořeněná v nějakém mozkovém závitu, že ho neumí vystrnadit ani to úžasné kvílení plochého šestiválce s otevřenou výfukovou klapkou a sáním K&N v mé nejnovější hračce. Pravda, málo jsme zatím spolu ujeli a čas ukáže. Na hačiroku, nechci ale nikdy zapomenout.

Hačiroku si totiž musím jednou zase koupit! To je naprosto zřejmé. Ať stojí, kolik stojí, to je totiž úplně jedno. Tentokrát už nestrčím hlavu do písku před problémem, jak sehnat peníze na další renovaci jako tehdy a potupně jí neprodám. Fakt, že jsem okolo psaní toho blogu strávil ještě navíc pár slušných minut zkoumáním světové inzerce, zda nějaký Takumi svojí osmdestát-šestku neprodává, jen umocňuje vážnost celého Krabova problému!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Franz Kafka
26. ledna 2017, 22:42
1

Super! 30% zábava, 30% informace, zbytek něco mezi tím a bez čísel. Ten zážitek z toho bazaru mě docela rozesmál úplně to vidím jak to asi proběhlo. Mladý kluk přišel pro ten neprodejný šrot co nám tady zabírá místo pro nějakou pěknou Feldu:)

reagovat
Goldies
26. ledna 2017, 22:48
1

Ty si vazne koupil Hacinu za 5tis?! Hroznej klikar ten borec :-) diky za proklik na blog, za odmenu te teda svezu a dopisu part3 o motoru. A mas pravdu, motor kterej toci bezpecne 8800 otacek a nejvetsi sranda zacina v liftu kolem 6500 je neskutecnej! Uzivam si kazdej kilometr jizdy a shodou okolnosti ji ted holku pouzivam jako daily, takze si mam kdy uzivat :-)

Jinak jako vzdy uzasnej blog, ctive psane! Ty uz normalne vydej knizku :-D

reagovat
Goldies
26. ledna 2017, 22:48
0

Btw - foto motoru je z DiCompracingu :-) tam mi delali mrsku...

krab
27. ledna 2017, 07:33
0

Ahoj Goldies, no jo to byla fakt velká náhoda. Dneska už by se to stát asi nemohlo. Chvíli jsem pojezdil a pak řešil co dál. Bohužel jsem jí právě pak nabídnul myslim přes Toyota klub a hned byly zájemci a tak si jí jeden šťastlivec odvezl, tuším do Kladna. Skoda že nevim jestli jí dodělal. Asi tak před 5 lety nebo tak jsem někde při úklidu našel v dokumentech od aut ještě starou kupní smlouvu a tak jsem klukovi napsal jak se Toyotka má. A furt byla ještě rozebraná. V podstatě jsem jenom zjišťoval jestli by nešla koupit zpátky :)
Part 3 o motoru rozhodně dopiš, to bude zajímavý. A svezení? Jéé na to se těším, tak se budeš moct svízt zas v tom mým novým objevu. Mimochodem, předchozí majitel 911 co jsem před týdnem pořídil měl taky MR2jku pak teda Z4 Coupe a pak 911.... Zajímavý jak se někdy sejdou lidi s podobnými automobilovými chutěmi. :)

Foto : to je možný, já jak to už je dlouho, nemám svoje, tak mi pomohl strýček google s "ilustrací".

RCNP
27. ledna 2017, 08:31
1

Absolutní bomba. Doufám, že taky budu mít někdy možnost projet se s ideovým předchůdcem svého auta. Minimálně bych měl zkusit vyletět nějaký touge s kalíškem vody... *eurobeat intensifies*

reagovat
krab
27. ledna 2017, 10:45
0

jj, přesně, vyjet si pěkně touge s kalíškem vody.. :)
No co budu říkat, den strávený opět někdy s těmito auty by byl fakt skvělý. Musíme něco vymyslet, aby bylo stále pak o čem dalším psát na autíčkáře, he, he!

RCNP
27. ledna 2017, 13:28
0

Tomu bych se ani nebránil :) V létě jsem byl v Sosně na srazu Enjoy86, kde bylo všechno co neslo znaky 86. AE86 (trueno i levin), GT86, BRZ, dokonce i FR-S a pak "mimo soutěž" se přijeli podívat i nějaký starý Cellicy a Corolly. To bylo moc zajímavý setkání.

RCNP
27. ledna 2017, 13:30
0

...

krab
27. ledna 2017, 18:15
0

Krásná fotka! No, tenhle rok se rád přijedu podívat na tu akci taky. Ačkoli tedy poněkud nejaponským autem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. ledna 2017, 09:43
0

Asi mně nebudeš mít rád, ale já se přiznám, že mně se to auto vůbec nelíbí. Připomíná mi to starej Escort po Japonsku. A abych řekl pravdu, tak donedávna jsem neznal ani tohle auto, ani ten kreslenej seriál. Vlastně doteď jsem neviděl jedinej díl, tak to budu muset někdy napravit.
Ale věřím, že jezdit s tím může být zábava a že si v tom člověk najde zalíbení. A napsáno opět perfektně a čtivě. Vlastně díky tobě si ten seriál asi najdu. :-)

reagovat
Schreieris99
27. ledna 2017, 10:40
0

Na YouTube jsou skoro všechny díly ?

krab
27. ledna 2017, 10:51
0

Milý rytíři, to se nemusíš bát! To já vím, že tě baví jiný styl. Ale jsem rád, že tě to bavilo, proto to vlastně píšu. A když to zaujmě někoho, kdo se o JDM kulturu už vůbec nezajímá a ještě si pak po večerech najde nějaký díl Initial D tak to je fajn.... Já taky upřímně nejsem zarytý blázen do všeho JDM, ale konkrétně ježdění se starou AE86 je prostě neskutečná radost.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. ledna 2017, 10:54
0

Sranda to určitě bude, to věřím. No já celkově tenhle rok budu mít na auta takovej hodně špatnej a moc času na ně mít nebudu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. ledna 2017, 11:06
0

Jinak s tou JDM kulturou máš naprostou pravdu. :-D Ty auta jsou pro mně přesně na opačným konci toho, co obvykle zajímá mně. Je tam sice spousta úžasných a nádherných aut, který se mi vzhledově taky líbí, ale jejich vesměs vysokootáčkový motory, který tady lidi tak obdivujou, mně prostě po reálným vyzkoušení nějak nesedly a moc si s nima nerozumím. Já to mám tak, že po těch US šuplíkách to jsou australský auta, pak anglický, potom zbytek Evropy, pak dlouho nic, potom Japonci a úplně tam někde vzadu auta z Koreje, který jsem ještě do nedávna bral jen jako alternativu ke koloběžce.

krab
27. ledna 2017, 11:54
0

Korejci jako alternativa ke koloběžce! Jo, to sedí :) .. Ač jsem pár jejich motorých výtvorů řídil, myslim že pořád to není ono, to je fakt.
Já jsem taky laboroval jestli mě baví víc vysoké otáčky, nebo turbo, nebo prostě velký objem válců, Na opravdické vyzkoušení pořádného velkého objemu ve sportovním voze stále čekám, takže jsem v tý skupině co obdivuje a má ráda vysokootáčkový motory. A nevyhledávám už auta s turbem. I když vyjímky se najdou a nic se nedá paušalizovat. A odkud auto je, mi je tak nějak šumák, hlavně že se dobře řídí.

Franz Kafka
27. ledna 2017, 18:56
0

Taky nejsem zrovna nadšencem do Korejských aut. Japonce jsem měl a bylo to fajn jen ten jejich design obecně se mě v žádném období nelíbí i když asi bychom našli pár aut která tuhle mojí domněnku dokázali vyvrátit. Z poslední doby z Koreje se mi ale dost líbil i40 s tou jejich nejrychlejší naftou.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. ledna 2017, 11:40
1

Krab: Mne prave ty vysokootackovy motory vubec nesedly a zjistil jsem, ze to neni nic, s cim bych chtel dlouhodobe zit. Je to skoda, protoze takova Supra, Skyline GT-R nebo treba i 3000GT nebo S2000 jsou krasny auta, ale ja bych z nich byl asi nestastny. Turba jsem taky vyzkousel, at ve starsich nebo naopak uplne novych autech. U tech novych to uz takovy markant neni, ale stejne jsem nakonec zjistil, ze krome toho designu US aut, ktery povazuji za krasny, mne tyhle veci sedi nejvic i po motorove strance. A tak vlastne jsem rad, ze jsem se v necem nakonec vubec nasel. :-)
Tyhle obrovsky V8 jsou uplne jiny. Motor si jentak brumla a clovek vlastne ani nemusi premyslet nad razenim, protoze to proste jede furt. A jak rikam ja, kdyz mas vykon a kroutak, jsou ti otacky u prdele. :-D Navic mam rad velka auta. Potrebuju kolem sebe citit zelezne kovadliny a ne lisovany papir, takze i tohle pro mne ty US supliky splnuji naprosto perfektne. :-)

krab
28. ledna 2017, 12:02
2

Já ti naprosto rozumim :-D Když už si tu takhle poměrně často dopisujeme, byla by škoda kdyby fakt na jaře neklapnul nějaký společný výlet pár aut někam za město. A třeba mě svezeš (vůbec nemusim řídit nebo tak..) ve Vette abych si poslechnul a viděl ten osmiválec v akci. Já tě zase svezu v 911. I když, pravda pravověrný vysokootáčkový motor co si člověk hned asociuje by byl 2litr v Hondě S2000. Plochý 3.4 šestiválec v 911 přece jen má jak slušný spodek, střed a k tomu ještě navíc jako bonus famózní vršek na který se teď celou zimu tak těšim. Podobně to má i motor 3.0 / 3.2 BMW M. Takže to jsou takový vysokotáčkový, ale ve skutečnosti navíc extrémně pružný jednotky. Počkej, když by nás svezl Goldies v 2ZZ MR2. To bude palba. Do 5tisíc patrně nic zvláštního, kór pro blázna do V8 železa, ale ten vršek, to bude lahoda. :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. ledna 2017, 18:29
1

Nejaky spolecny vylet by mel klapnout. To by bylo super. Jasne, rad te svezu. A naoplatku se rad necham povozit v 911. :-)

Goldies
28. ledna 2017, 18:52
0

Ja bych do toho sel, splnily by se mi hned dva sny! Navic me ceka nekdy v Kvetnu servis v DiCompu a to jedu prez Prahu ;-) to by mohlo klapnout :-) Svezeni ve Vette (i kdyz ja radeji to krasny PonnyCar) i 911 bych povazoval za jeden z vrcholu co se aut tyce :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. ledna 2017, 19:33
0

Vette sice jede jak protrzena, ale jinak je to starej kram. :-)

zimbic
27. ledna 2017, 13:21
1

Tak jsem se dočkal, skvělej blog díky :) Já doufám, že se aspon někdy jednou dostanu za volant, protože u nás ani v širokém okolí (Německo,Slovensko,GB) nejsou k sehnání a když už tak za vysokou cenu. Asi to navždy zůstane můj bájný jednorožec :D

reagovat
krab
27. ledna 2017, 18:18
0

Dík, no jo vlastně, teď už si vzpomínám kdo to byl, kdo mi psal pod jiný blog ať napíšu víc o Hačiroku. Tak už vím... :-D
Snad to někdy vyjde, svezení s ní ti přeju, stojí to za to.

jc
27. ledna 2017, 18:52
1

Pridavam se k podekovani. Zes mel zajimavy auta uz jsem vedel, ale timhle jsi prekvapil zatim nejvic. Initial D mam tez nakoukane - film i vsechny anime, co jsou prelozeny, a urcite mi i to pomohlo v rozhodovani pri nakupu auta. Zajemce bych odkazal na http://initiald.cz a https://rutube.ru/video/person/678563/

reagovat
krab
28. ledna 2017, 11:55
0

Tak to dík, to mam radost. :) Beru to z humorem, ale ve skutečnosti mě rozhodnutí tenkrát tu Toyotu, která vypadal přesně jako ta šedá na obrázcích prodat pěkně s*re....
Jenže to musím brat tak, že zase kdybych do ní nasypal hromadu peněz který jsem tehdy ani navíc neměl, pak bych si býval zase třeba nejel do anglie pro MGB a podobně... takže to beru s humorem.
Ale jednou bych jí zase chtěl mít! To jsem v tom blogu v podstatě ani nenapsal jako nadsázku, když se nad tím zamyslím :-D

gr
gramo
30. ledna 2017, 13:44
0

Výlet do Anglie pro MGB? To zní taky jako námět na zajímavý článek na blog :)

krab
30. ledna 2017, 14:22
0

Něco je v přípravě...... :)

saage
28. ledna 2017, 21:39
0

Zajimavy auta.!

reagovat
jc
29. ledna 2017, 12:06
0

Nice.

bobo23
29. ledna 2017, 18:42
0

Super čtení, jako vždy. Tvůj blog mě vážně baví. Akorát mám takovou obavu, že dneska už ji za 5 tis. asi nekoupíš. :-D

reagovat
krab
29. ledna 2017, 20:38
0

Dík za koment! No, to už nekoupim... to je fakt :) Ale, to musíš brát tak, že to auto chtělo renovaci. A ono jak se něco rozebere... tak už pak se mění skoro všechno.

bobo23
30. ledna 2017, 12:03
0

Jo. To je fakt. Goldies by mohl vyprávět. :-)

PeterLuk
29. ledna 2017, 19:51
0

Nieje toto tiež z nejakého japonského fantasy seriálu? Nejak tomu nemôžem uveriť :D Nikdy som japonské autá moc nemusel, ale Hachi-Roku je... no proste Hachi-Roku. Super článok, as usual, výborne sa to čítalo. Čo Cortina, napíšeš nám niečo aj o nej?

reagovat
krab
29. ledna 2017, 20:40
0

:-D , neboj Cortina je v plánu! Ještě pár témat na blogy mám někde v hlavě, takže nebojte, přijde to !

PeterLuk
29. ledna 2017, 21:16
0

Teším sa ;)