načítám data...

Zábavné auto, které odveze skříň z IKEA a stojí do 100 tisíc | Ptejte se Vojty

Bavit se za volantem chceme všichni. Ale někdy také potřebujeme trochu té praktičnosti. Jak to zkombinovat, a navíc s omezeným rozpočtem?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj naše redakce, obětaví Vojtové,

obětaví, protože možná podstoupíte po sté tu stejnou zkoušku – co nejlepšího koupit – Darwin to měl ještě lehký. A věřím že se z té pěkně složitě otázky vybruslíte, abych měl radost. Potřebuju vybrat svou královnu Koloběžku první (i když to moje 1. nebude). Auto svižné, ale ne užrané (aby předjíždění nebylo otázkou plánovacího kalendáře, a spotřeba v průměru +- 10l/100km). Kompaktní, ale prostorné a praktické (aby to nebylo neohrabané, ale přitom jsem v tom odvezl skříňku z IKEA a rodiče). Co řidiče na okresce potěší, když má náladu (ten řidič), ale zároveň s ním bez problému odjede kratší dovolenou v okolí republiky nebo dál. Bude průměrně servisně spolehlivé, nečekám zázraky a počítám s úměrnou poruchovostí dle stylu jízdy a předchozího servisu (bez předsudků, zdůvodnit mi AR159 bude asi těžký) a skoro nakonec taky konstrukční kvalitu nerozvrzanosti interiéru (nemusí jít nutně o něco z ČR, ale jsou auta z továren, kde páteční směny mají celý týden, které po pár set km v ČR začnou skládat nepěkný symfonie).  Zároveň aby to ono milé nejraději vyžadovalo ke krmení benzín.

Zkráceně řečeno: něco na každý den, občas delší cestu, zároveň s radostí z jízdy abych s tím RÁD jel, ne jen abych s tím jezdil jen proto, že musím.

To všechno kolem 100 tisíc, nebráním se vyššímu rozpočtu.

Marek Metelka

P.S.: Jako auto čistě pro zábavu už mám Renault Clio RS 172.

Musím uznat, že tentokrát jsi mě postavil před nelehký úkol. Ale zároveň je to otázka, kterou si nepochybně klade celá řada nadšených řidičů, kteří by chtěli s omezeným rozpočtem získat jak radost z řízení, tak i praktičnost a použitelnost každodenního vozu. Jaké jsou tedy možnosti řešení?

Asi první, co pravověrnou “benzínovou hlavu” napadne, je některý z malých, prémiových, sportovně laděných kombíků přelomu století. Jako je například BMW řady 3, generace E46, případně Lexus IS SportCross. Dostatek prostoru na skříň i dovolenou? Určitě. Zábava na okreskách? Zcela nepochybně. Dostatečná dynamika? Pokud nezvolíte nejslabší motorizaci, tak rozhodně. Vejde se skříň, pes, rodiče či tchýně? Také bez problémů. Je to tedy jasné řešení? Ne tak docela.

V případě Lexusu je největším problémem fakt, že zvláště ve variantě SportCross je zatraceně těžko k sehnání a pokud se najde opravdu zachovalý kus, nejspíše bude stát vysoko přes oněch 100 tisíc. Na druhou stranu skvěle jezdí, bude nejspíše i po letech spolehlivý a dá se očekávat, že bude mít jen minimální ztrátu hodnoty.

U E46 je problém podobný, jen potíže se sháněním jsou nahrazeny spíše náročným výběrem toho nejméně zdevastovaného kusu – a komplikace s cenou nebudou, zvláště u výkonnějších modelů, o mnoho jiné. Řešením by mohla být novější verze E90, ale má-li být poháněna rozumným motorem (přinejmenším 320i), bude se její cena rychle vzdalovat od stotisícové hranice.

Možná, že vůz luxusní značky není při daném rozpočtu tím pravým řešením. Co něco skromnějšího, co by ale stále nabídlo nějakou tu radost z jízdy? V dané cenové relaci asi každého napadne to samé auto – druhá generace Fordu Focus. Nejběžnější a nejoblíbenější motorizace 1.6 16V se sice poněkud blíží oné situaci s kalendářem na předjíždění, ale s trochou hledání se dají objevit i dvoulitry. V kombinaci s jedním z nejlepších podvozků, který se u běžných aut té doby vůbec objevil, a také solidním prostorem a pohodlím, je Focus II 2.0 16V Combi asi tím nejracionálnějším řešením tvé otázky.

Nestačí? Potom tu jsou další dvě možnosti – směrem k většímu luxusu míří sesterské Volvo V50, které jezdí odobně dobře, ale má navíc výrazně hezčí interiér a můžeš ho mít i s pětiválcovými přeplňovanými motory, které sice při svižnějším stylu jízdy budou nejspíše mít problém vejít se do oněch 10 l/100kmk, ale o to větší mají charakter.

A nebo můžeš připlatit a obětovat karoserii kombi, což by ti umožnilo sáhnout po stále skvělém Focusu ST druhé generace. Ještě lepší by samozřejmě byla špičková varianta RS, ta je však bohužel tak mimo rozpočet, že by nestačilo dokonce ani prodat víkendové Clio.

Poslední možností na závěr pak je být o něco skromnější, co se týče vnitřního prostoru, a sáhnout po nějakém obratném hatchbacku. S těmito požadavky na praktičnost a cenu sice odpadají klasické hot hatche, ale některé přiměřeně zábavné stroje by požadavky mohly splnit. Dívám se zejména směrem Hondy Civic 7. generace, která sice postrádá jeden pár dveří, ale její karoserie s profilem zvícím MPV nabízí dostatek vnitřního prostoru. A potom tu je oproti Focusu ještě o kousek zábavnější Mazda3 první generace…

Co z toho by byla moje volba? Možná teď překvapím, ale patrně bych sáhl po Volvu. Slušný kus BMW nebo Lexusu bude starý, Focus na můj vkus příliš nudný a jeho verze ST je naopak snad až zbytečně sportovní a drahá. Oběma japonským vozům zase chybí o něco více praktičnosti. V50 je dost zábavná na to, aby s ní bylo příjemné jezdit, ale pořád klade důraz spíše na komfort, což se mi v této situaci jeví jako mnohem důležitější. Máš-li již doma jedno opravdu zábavné auto, mělo by být to druhé spíše jeho protikladem, než o něco málo praktičtějším sourozencem…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
12. ledna 2018, 08:06
2

A odpověď je : ( zapomeň na miatu ) - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/940/17607758?goFrom=list
skříňky z ikey byly navrhovány tak, aby se do tohohle auta vešly, rodiče se rovněž vejdou, o dovolené ušetříš za hotel a pokud se do toho opřeš, překvapí Tě :-D

reagovat
Bavoraczech
12. ledna 2018, 11:59
0

Když ten kombík od Accordu je ale tak hnusnej... Já bych volil o generaci novější. Jenže tam už je to dvojnásobek rozpočtu... Nejlepším kompromisem bude asi nějaká ta V50, i když mně i tak přijde celkem usedlá. Je ale na svou velikost opravdu dost prostorná, bitelná, podvozková platforma je z Focusu, takže i v zatáčkách nezklame a s 2.4 R5 už jde jezdit dynamicky...

Nimrod
12. ledna 2018, 18:47
2

irwinku, také mi to napadlo :-) ale já v poslední době vidím volvo v jakékoli situaci. nicméně b230fk jsem sic pod pravou nohou nikdy neovládal, ale jeho "vysoko"tlakýho bratříčka ano, a tak úplně se mi nezdá, že by to trhalo asfalt.... nicméně skoro určitě bude mít tenhle kousek ald a to je fajn :-)

tomyks
12. ledna 2018, 08:39
3

Pokud nevadí, pro někoho poněkud netradiční vzhled kombíku od Hondy, doporučuji Acco 7g. Ne proto, že ho mám taky, ale proto, že jsem řešil stejnou otázku před rokem a Tourer byla nejracionálnější volba. Podvozek se chová poměrně neutrálně, ovladatelnost je vynikající. Legendární motor K24 je velmi návykový s příjemným zvukem jen když člověk chce. Umí jezdit mezi 8 a 9l. Krom toho nemám pocit, že bych řídil nějaké "velké" auto. Nabídnul bych projížďku.
http://honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=67584

reagovat
Beny
12. ledna 2018, 08:50
0

+1 Přesně, Accord byl první co mě napadlo když jsem si přečetl zadání. :-)

nixx
12. ledna 2018, 09:33
0

Na to, že se mi hondy nelíbí zevnitř, tak tato Accord je fakt krásná zvenka ... designově nestárnoucí tvary a i dnes vypadá svěže a ne jako 15 let staré auto a i dyž se mi dříve nelíbila ta rovně "useknutá" prdel, tak dnes mm názor úplně opačný a líbí se mi :) máš ji pěknou

ToMyx
12. ledna 2018, 10:04
0

Pohřebák = Acco kombi nejlépe se 2,4 mě napadla jako první. Jezdí to fakt pěkně a kufr je megavelký.

A co takhle něco lehce menšího = liftback? :-) Ruku na srdce, opravdu je nutné mít kombi? Je to váha navíc = horší spotřeba, obratnost, větší délka a horší manévrovatelnost při parkování, o chlup horší jízdní vlastnosti.
Mondeo nebo Mazda 6 jsou v liftu fajn auta s dostatečnou praktičností a podvozky mají dobré. Jediné co do toho bude kecat je množství koroze a celkový stav. U Mondea bych bral 2,5 u Mazdy 2,3.

Nechci hanit V50, ale kolikrát jste jeli na zadních sedadlech? Opravdu vám přišlo, že na zadních sedadlech je pro 2 dospělé dostatek místa? Mně přišlo, že je ho tam překvapivě dost málo....


-
Komentář upraven 12. 1. 2018, 11:19:55

tomyks
12. ledna 2018, 12:24
0

Tož v článku o létajícím kombíku Volvu 850 se píše, že kombi verze měla lepší aerodynamické vlastnosti a přítlak :) Já vidím výhodu i v delším rozvoru a lepším vyvážení.
Dokud jsem nepotřeboval vozit kočárek a spoustu dalších věcí okolo, nidy jsem kombi nechtěl přesně z důvodu co píšeš. Když bylo potřeba něco většího naložit, vždycky jsem si poradil. Ale po roce soužití s kombíkem to vidím i z toho opačného pohledu. Například při náhodné návštěvě Baumaxu nemusím přemýšlet, jestli ta prkna bezpečně převezu, ba dokonce ani podobné nákupy nemusím plánovat. Nepotřebuju kvůli každé ptákovině shánět přívěs, nasazovat příčníky, nebo sklápět všechny sedačky, včetně řidičovy :)

ro
rock
12. ledna 2018, 13:04
0

ToMyx:
V50 je krásná, ale na hraně s místem mi přišla i vpředu. Dozadu jsem vůbec neměl odvahu si jít sednout.

Bl
Blaazen
12. ledna 2018, 13:13
0

Měl jsi to zkusit. V50 je vevnitř užší než Focus, tak působí stísněne, ale normální lidi tam převážím v pohodě, na délku je tam místa na tuhle kategorii dostatek. Jen má malý kufr, nenměla konkurovat V70 no.

ToMyx
13. ledna 2018, 16:25
0

tomyks: Máš pravdu, taky máme doma kombi. Se dvěma dětmi je to ideál. Na druhou stranu, kolem mě mají sousedi podobnou situaci (2-3 děti do cca 10 let = tuna harampádí) a jezdí liftbackem (Vectra, Mondié a Avensis). Jakmile nebudeme muset vozit kočárek ihned měním kombajna za sedan nebo aspoň liftback ;-)

V 50 má pěkný interiér, jen nemůžu zapomenout na to, když jsem vezl kolegu z oslavy a nabrali jsme další 2 opilce a já se svýma 178 cm a krátkýma nohama jsem hned obdržel poznámku od zadních pasažérů, že je to takové intimní svezení:-)

Jimi
12. ledna 2018, 08:40
0

taky jsem to řešil v létě- jako 2.auto pro ženu.
Začal jsem podobným postupem jako v článku a postupně jsem vyřazoval a nakonec na mě po hledání na netu vykoukla nenápadná MAZDA 5 1.generace v US verzi.
je to sice malý minivan (6 míst ve 3 řadách), ale podvozek je z 3-ky (taky Fokus, V50), vzadu multilink.
motor 2.3 benzín 166PS (9-10l dle stylu jízdy), sice automat(4kvalt), ale jde to i ručně.
vyšla mě i se slušným počátečním servisem zanedbané údržby zhruba na tu zmiňovanou stovku.
Jízdou jsem byl pozitivně překvapen (sedlám jinak BMW) a volant to má přímo z Miaty... :o)

reagovat
Raspby
12. ledna 2018, 09:06
0

3r a IS je dobrá volba...potom sice na tu značku nejsem přeborník, ale napadla mě Alfa 156/159 sportwagoon...

reagovat
Bavoraczech
12. ledna 2018, 12:11
0

59 zavrhl rovnou pro její špatnou pověst... Ale ve výsledku bych to mohl potvrdit. Do 100k Kč sežene akorát naftovou 1.9 nebo 2.4. Z čehož 1,9 není moc velkej odvaz a u 2.4 při hrubém zacházení hrozí fatální poškození hlavy. Ještě by se tam našla motorizace 2.0 JTDm, která je na tom se spolehlivostí a spotřebou asi jako 1.9, ale má o něco vyšší dynamiku. Z benzínů se dá doporučit akorát pověstný 1.75 TBi, ale ten už se dost nevejde do cenovky. Pak tu máme 156, kde se s výjimkou nejvyšší motorizace GTA do 100k dotyčný vejde. Doporučil bych motor 2.4 JTD, hlavně ve variantě 110 nebo 129 kW, příp. 1.9 110 kW, kde se dá pohybovat se spotřebou okolo 6l nafty a nebo potom 2.5 V6, který je dost zajímavý, ale se spotřebou to bude na hraně těch 10l. Navíc to chce najít opravdu pěkný kus. A ceny už taky rostou...

Bavoraczech
12. ledna 2018, 13:22
0

a 156 je celkem malá, i když jsem v ní lednici + 2 lidi už také odvezl

David Marek
12. ledna 2018, 09:14
0

Mercedes W210 kombi :)))

reagovat
M P
12. ledna 2018, 09:25
1

Zábavné, Davide, zábavné, říkali:)

Mercedes je asi tak zábavný jako je zábavné sedět a poslouchat, jak ti rostou vlasy...

gramo
12. ledna 2018, 11:02
0

;-)

beastar
12. ledna 2018, 15:59
0

Ta w210 je zábavná asi jako Eva a Vašek a jejich Eine weisse Orchidei.

Inženýr
12. ledna 2018, 18:03
0

W210 je spíše kvetoucí romantika, než zábavní kombík.

krab
12. ledna 2018, 09:57
0

Vojta postupně ten rozpočet natáhnul ... :) Focus ST , prý ... Druhá generace s pětiválcem je stále min. 200tis, spíš 250 za dobré auto + s rezervou potřebuješ mít kolem 300k hotovosti, abys v klidu STčko koupil, dal mu prvotní prohlídku a v klidu provozoval. Jinak je to ale vynikající auto, protože všechny disciplíny zvládne a navíc tak trochu zastíní schopnostmi vtáhnout do děje i to Clio. (ne všude, ale do jisté míry). Focus ST bylo moje auto asi 2 roky. A moc hezky se v něm jezdí + ten zvuk je boží.

Volvo V50 - měl jsem verzi sedan s automatem a 5válcem 2.4i ( resp. auto paní Krabové) : kvalitní, pěkný, extra spolehlivý, ale zábavný to není ani náhodou. I když se ovládá příjemně, i podvozek je tužší a volant nabízí jakousi zpětnou vazbu. Verze T5 může být naladěním blíž k Fíkusu ST ( je to stejná platforma), ale stejný problém. Není to za kilo, ale minimálně za 2

BMW 3er Touring : no, ten co opravdu chceš , čili 330i s pěknou výbavou je taky za 2kila ... za kilo jich je hodně , 320/323 atd.. většinou vylítanější, ale tajný tip by byl holobytovější, zato perfektně zachovalý 323i Touring (2.5 M52 - předfacelift) To je taková krásná kombinace charakterního šestiválce, kvalitního auta a velmi příjemných jízdních vlastností. A to by za to kilo být mohlo.

Na co se tu zapomnělo:
1. Subaru Legacy - ale to bude v té ceně taky boj , navíc bude s dvoulitrem (nejspíš) a to budeš muset u toho předjíždění víc plánovat. Na druhou stranu, Subaru Legacy je skvělé auto a možná fakt stojí za to pátrat
2. Audi A4 1.8 T Avant : nuda , ale kvalita a najít u sousedů ještě pěkný exemplář , tak rozhodně udělá radost. Minimálně v interiéru a kvalitou celkově je to pořád jedna z nejlepších možností jak pořídit 15 let starý kombík, za který se člověk nemusí stydět. Ale najít dobrý stav bude velký boj.

A volba pana Kraba :) ... v redakčním chatu radím často v provokacích Matějovi, co si má koupit místo Yarise a byl jsem vykázán do patřičných míst... Tak se realizuju tady :-D

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm : asi mě ukamenuje náš redakční znalec italských vozů, ale silný naftový pětiválec, nízká cena, krásný vzhled ( subjektivně) často v kombinaci s krásnými koly , dobrou výbavou vrcholného italského naftožrouta by mě donutila jít hledat dobře zachovalý kus. Nutno dodat, že auto je těžké, že sportovní je spíš jen na obrázku, ale je hezké :)

reagovat
Jo
John Galt
12. ledna 2018, 10:45
0

V zadání bylo, že to má jezdit na benzín.

M P
12. ledna 2018, 12:47
0

On krab s tím zadáním mívá občas trochu problémy, že :) takhle v redakčním chatu nadhodíš něco o shánění úsporného městského autíčka a krabovi se splaší klepeta a začne nahazovat Jaguary XJS a tak :) Ale alfa JTD proč ne. Je tak nádherně těžká, že všechny nerovnosti zažehlí do silnice, takže ve výsledku udělá radost i ostatním motoristům :)

Bavoraczech
12. ledna 2018, 13:19
0

Alfa 156 FL, zachovalý kus 2.0 JTS nebo lépe 2.5 V6. Ale údržba bude náročnější než u Fíkusu nebo V50... Na druhou stranu možná jednodušší než u horšího kusu 323i

Bl
Blaazen
12. ledna 2018, 13:24
0

Jen pro úpřesnění, verze V50 neni, je jen S40II. Mám V50 T5 AWD, na převážení skříněk to neni, kufr je opravdu malý na plnohodnotné kombi je dost nízký, ale třeba sekačku a věci na 3 dny pro rodinu se vejdou.

Bavoraczech
12. ledna 2018, 13:26
0

Matěji, 159 je těžká na poměry sedanu/kombi střední třídy v podání Alfy. Ve srovnání s obdobnou variantou BMW je na tom zhruba stejně...

M P
12. ledna 2018, 13:48
0

Dyť já vím, jsem chtěl být vtipný takhle při pátku :)

beastar
12. ledna 2018, 16:02
0

Záleží na tom kolik váží posádka. A tam je to podle sebe... Jinak dneska je těžký všechno co má čtyři kola a kufr jak vak na zmije.

Ho
Honza123
12. ledna 2018, 16:49
0

Podle automobile-catalog.com (rekl bych ze to je jedna z nejkomplexnejsich a nejpresnejsich databazi parametru aut na netu) to vypada asi takhle: 159 1,9 JTDm 110kw (2005) 1535kg, e90 320d 120kw (2005) ma vyrazne mene - 1415kg - a dokonce i o tridu vetsi 520d e60 120kw (2005) ma o par kg mene - 1510kg..

Máří
12. ledna 2018, 21:08
0

Krabe, úplně ti rozumím, člověk se neraduje z rozumných voleb, ale šíleností co chytnou za srdce nebo v člověku způsobí aspoň trochu kontroverze. Přecejen kdyby šlo o to jen aby nás ti čtyřkoloví hrdinové někam dovezli, vystačíme si všichni s jedním autem :)

Pe
Pepek
12. ledna 2018, 11:32
1

No a co takhle MG ZT ? Nikdy jsem v něm sice nejel ale co jsem tak diskutoval/pročítal tak plní snad všechny požadavky a ještě ti zbyde na nějakou startovací investici. viz: https://www.sportovnivozy.cz/95396-mg-zt-zt-t-190-brezi?fz=vse
já osobně teď zháním jeho kratší verzi ZS 180

reagovat
ToMyx
12. ledna 2018, 11:37
0

Servisní náklady netuším, ale tohle vypadá jako trefa...

beastar
12. ledna 2018, 16:04
0

No ja to shrnu do řeči kmene bližšího. Je to mrdka která ti totálně vyluxuje peněženku. Nebude tam věcně něco fungovat. A dobrý kusy nejsou protože se do prodeje nedostanou

beastar
13. ledna 2018, 21:23
0

Jako nový auto to možná mělo smysl to uznávám. Od 50000 km to musí bejt slušný problém. Navíc to dneska servisovat v realitě české bude docela problém. Nikdo se v tom nebude chtít hrabat :)

he
heklam
12. ledna 2018, 12:37
2

Podobně jako s tím volvem - na převážení skříní z Ikea jedině Švéda:-) Co takhle Saab 9-5 aero kombi? Nejlépe MY 2004 a výše. Pravda, okreskový rváč to tak úplně není, ale na to tazateli slouží hlavně to Clio, ne? Navíc aerovka má oproti standardní 9-5 přece jen tužší, sportovnější, ale podle mě stále pohodlný podvozek. Výkon dostatečný (184 kW) a převeze toho opravdu dost. Spotřeba kolem 10L. Nejlépe MY 2004 a výše. Cena okolo 100 000,- Kč. Dá se sehnat i výrazně levněji, ale tam bych se nákupu bál... Servisovatelnost v pohodě, hlavně v Praze je několik servisů zaměřených přímo na Saab. Náhradní díly jsou.
Vím, že na autíčkáři jste opakovaně marně hledali onu bájnou saabovitost u aut z éry GM a souhlasím, že 900 OG bude o něčem jiném (jednou bych ho moc chtěl). Ale já si nemůžu pomoct, mě ježdění s 9-5 prostě baví.

Jinak palec nahoru za Accord a Legacy. V50 bude asi dost stíšněná.

reagovat
MartinCoupe
18. ledna 2018, 08:40
0

Tak SAABy jsou stíhačky, ať už je vlastnilo GM nebo ne. Takový auta se už dneska nedělají. Tak borci tady si vždycky vezmou na paškál íčko a pak se divěj...

ro
rock
12. ledna 2018, 13:02
0

Subaru Impreza 2.0l :-)
Ale v kombíku je hnusný jak noc a nebude to žádná raketa - a navíc se asi o něco málo nevejde do rozpočtu, pokud má být pod řekněme 10 let.

reagovat
tomyks
12. ledna 2018, 16:46
0

Myslim ze Impreza je tez dobra alternativa. 2,0 sice netrha asfalt, ale v zime zastoupi Clio v ramci zabavy. Navic je to nevsedni auto - boxer, 4x4, bezramova okna, netypicky kombik. Me se libi kombi vic nez sedan. Za dobry kus se cenove nevejdeme. Ale to plati nejspis o vsech zminenych autech. Do 100tis se daji poridit, ale nejlepsi kousky konci na dvojnasobku.

Pólin
12. ledna 2018, 19:52
1

Ja mam imprezu kombi za necelych 100k. Je to 2.0, r. 2005 malo najetych(fakt:D) a jsem moc spokojeny...udelal jsem tam zatim jen ponakupni servis, jinak si to o nic nereklo a to bych rekl, ze jsem docela pozorny a peclivy provozovatel:).

vo
vorech
12. ledna 2018, 13:38
1

Sto tisíc je trochu málo. Za to se auto se silným motorem ve slušném stavu koupit prostě nedá. Ani v reichu, natož v čechách..

reagovat
beastar
12. ledna 2018, 16:06
0

No jo ale když to nemá cenu psát on tu káru potřebuje jinak souhlasim. Je to těžký.

kuc_t
12. ledna 2018, 14:35
1

Pokud neřešíš stáří, tak e39 touring. 525i-540i po fl. Případně vzít povedenou 530d, která se dá koupit kolem kila ve slušném stavu a výbavě. Se zábavou to asi nebude tak žhavý nicméně asi lepší než se AR 159

reagovat
Oh!Gust
12. ledna 2018, 15:21
2

Mojím tipom je Focus, ktorý tu ešte nespomenuli.
Focus ST170 prvej generácie robili aj kombi. Kufor nie je z najmenších, pripadá mi ako praktické auto. Výkon 172 koní a šesťstupňový manual by mohli jakž-takž pobavit :-)
Kombík má vzadu dokonca Nivomat. Či to je ale pri jazdenke výhodou, ťažko řect.
Na autoscoute som našiel dva kusy zo zahraničia, v CZ/SK inzercii žiaden.
Napríklad:
https://www.autoscout24.com/offers/ford-focus-turnier-st170-gasoline-blue-9278225a-0c00-7673-e053-e350040a6233

reagovat
ZMZ
12. ledna 2018, 18:52
0

Zase když koupí tohle, tak nemusí mít Clio... :D

Breakthru
13. ledna 2018, 20:08
-1

a FoFo má slušnej kufr navíc, sice ne hned tři kubíky vzduchu jak u oktávky, ale za mě dobrý....občas se něco objeví, ale je jich málo.A ten Duratec je i u druhý generace a je spolehlivější a míň nákladnej než ten pětivál od Volva, kterej v kmbíku stejně nebyl....takže do kila FoFo II v kombíku s 2.0i v Titanium....
Ale já chtěl spíš nahlásit Mondeo 2.5 V6 Kombi.....podvozek super, cena taky a ten šestivál je spolehlivej...

ToMyx
14. ledna 2018, 12:56
0

to ZMZ: Obávám se tazatelovo Clio RS bude oproti kombajnovému fíkusu úplně jinde. On ten FoFo ST170 je jen trochu silnější fokáč. A to silnější je k zamyšlení. Pořád je to spíš trochu schopnější kombi, nic víc. Což ale nic nemění na tom, že je to asi vhodný kandidát, jen toho sportu tam fakt moc není;-)
-
Komentář upraven 14. 1. 2018, 12:58:25

beastar
12. ledna 2018, 15:58
0

Moje nejoblíbenější relace je zpět! No za kilo a kousek je to uz docela švanda. A tu Alfu bych asi pro klid v duši taky vynechal. 156 je potom všechno jenom ne kombík na vození skříní. Tak nám tady zbejvá Miata v kombíku. Aha tu prej nedělaj. Co pěkný Leon v tsíčku? Jede to slušně, velký to je jak 2 e46. Pravda není to žádnej sportovec, ale furt lepší jak koncernový bratři.

To IS pod každým podobnym článkem je sice hezky. Vybrat to a dojet pro to už tak hezky není. V Čr moc nejsou kór teda v kombíku. Samozřejmostí jsou všelijaké e46 a starý deus ex machina jako a6... Zábava na okresce asi nic moc, ale na to máš to Clio ne..

reagovat
Inženýr
12. ledna 2018, 18:11
0

Tomu Lexusu se taky divím. Sehnat SportCross je problematické i v Anglii, kde je výběr neporovnatelně větší. V ČR jsem to v prodeji snad ani neviděl.

Máří
12. ledna 2018, 20:34
0

Není zas takovej problém udělat dovoz, ale otázka jestli to za ty starosti a peníze pak stojí. Jinak beastare, Leon je v interieru čirej hnus, pokud se bavíme o druhé generaci. První generace je skoro Octavia a to není třeba. Rozpočet jsem dal nízkej asi hlavně pro tebe, aby sis to tu užil :D

beastar
12. ledna 2018, 21:06
1

Jo, jo vevnitř žádná sláva. Myslim dvojku jednička už je veterán studený války. No já miluju auta za takovej rozpočet je to můj sen. Proto taky tak dobře vždycky poradim .)

ZMZ
12. ledna 2018, 18:49
0

Řešil jsem to před pár měsíci. Koupil jsem dvojkového fíkuse dvoulitr. Oproti víkendové fiestě ST je to nuda, ale je čitelnej a není řidičsky "tupej". Neprovokuje řidiče k agresivní jízdě, ale vcelku jí zvládá.

reagovat
Máří
12. ledna 2018, 20:55
0

Díky Vojto, vypadá to, že si někdy už tohle téma "racionální auto s iracionálním motorem" musel řešit a promyslel si to podobně, jak jsem nad tím uvažoval, ale to Volvo, když mi došlo že V50/S40 II je i v 2.4 R5 atmo, úleva, že se "nezbláznil" jen Lexus a dělá někdo auto rozměrů Octavie, pohodlný a přitom s větším benzínem :) Už sem si říkal, že trh aut mezi 2004-2010 pro mě vůbec není a hle, přece se něco se našlo.
...a dík Františku, jestli ses za mě přimluvil, aby to nebylo až za měsíc, příště na pubquizu budeme teda psát pořádně, ať ty hieroglyfy nemusíš luštit.

reagovat
Inženýr
12. ledna 2018, 21:14
0

Podle toho popisu se jako ideální možnost jeví Honda Civic 8. generace, která bude mít ještě o hodně menší spotřebu než 10l, a s největší pravděpodobností bude o hodně víc než jen průměrně spolehlivá. Samozřejmě mám na mysli jednotku 1.8 i-VTEC. Nejsem si však jistý jestli bude stačit ten rozpočet a nebude potřeba ještě trochu našetřit. Za pozornost stojí taky sedmá generace, která je asi nejprostornější ve třídě a s dvoulitovým motorem (Type-S) hezky pojede.

Dále klasika - co nejzachovalejší E46 od 320i výš. Touring podle mně vypadá nejdůstojněji a zub času se na něm podepsal nejméně ze všech karosářských verzí.

Za zmínku pak stojí Mazda 6 první generace - kombi nebo liftback. Problémem může být samozřejmě rez (hodně rzi), a vůbec tuto Mazdu doporučuji kupovat co nejzachovalejší, protože těch problémů tam může být o hodně víc (vlastní zkušenost). Jízdně se jedná, jak dobře víme, o kvalitní auto.

Ten Lexus IS SportCross by stál za vyzkoušení, pokud ho tazatel někde v rozumné vzdálenosti vůbec najde.

Pak někdo doporučoval Imprezu, což taky nemusí být špatná volba.

Ten rozpočet je síce limitující, ale není nejhorší. I za kilo se podle mně dá sehnat relativně kvalitní ojetina, pokud člověk vybírá s rozumem a nemá problém jít na kompromisy.

reagovat
St
Sten88
13. ledna 2018, 00:40
3

Lexus IS je rozhodne skvela volba, resil jsem to same a nemuzu si stezovat. Spotreba u 300 je sice trochu vyssi a prakticnost je na hrane (inu nejmensi kombi ve sve tride) ale pohodli, jizdni vlastnisti, spolehlivost i komunita kolem Toyot a Lexusu za to rozhodne stoji. Sam jsem ho hledal vic nez rok a vyplatilo se. Jen do 100 tis asi nebude. Shrnuti podtrhnuto 2JZ muze byt i stehovak ????

Franz Kafka
13. ledna 2018, 17:03
1

Varianty uvedené tady okolo jsou všechny hrozně fajn. Mě by se stejně nejvíce zamlouvala v tomhle směru právě ta Alfa Romeo 159, manuální převodovka, ideálně čtyřkolka, motorizace dle preferencí:) Moc nechápu proč je tak těžké tohle auto zdůvodnit. Jasně v porovnání s IS se jedná o poměrně nespolehlivé auto. Vlastně ani není nijak extra prostorná a je dost těžká. Už to není taková štika jako bývala 156 ta zase ale byla více méně stylová a nepraktická i jako kombi. Lehce přes 100,000 Kč jde sehnat slušný ročník s bohatou výbavou. Zkráceně věřím že IS je skvělá, vím že dobré auto je i e46, ale za 100,000 korun to nebude asi příliš zajímavá motorizace a stav. V50 je úzká a sportovní ani trochu. Mazda 3 je dodnes krásné auto, ale ruku na srdce je malá a s obyčejnými motory je to prostě hatchback pro rodinku. Dal bych 159 alespoň šanci a svezl se v tom autě někde déle jak při testovací jízde u prodejce. Šel bych do toho protože prostě vypadá dobře:)) A osobní názor na konec mě se IS vážně nelíbí. A jak koukám na ty fotky, co jsem dali majitelé na odvoz šatních skříní to taky úplně nebude. Takže jako vždy je to o vkusu a sympatiích k různým výrobcům. Hodně štěstí při výběru.

reagovat
Bavoraczech
15. ledna 2018, 07:19
0

Sám mám Alfu 166. Mám ji proto, že jsem jako zkušenější Alfista u 159 nenašel vhodnou motorizaci. Jediné, co přichází v úvahu pokud nechceš naftu je 1.8TBi ve faceliftu (mimo jiné snížená hmotnost). Je to ale poměrně málo rozšířená motorizace a lidi to ví. Ceny jsou proto už dost přes rozpočet...

Du
DuCk
13. ledna 2018, 17:27
0

Volvo!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem