Jak si všichni uvědomujeme, Supra je mezi automobilovými nadšenci pojem. U některých by se dalo říct, že jde až o modlu, na kterou si nenechají sáhnout. Od Autíčkáře by nejspíš většina z vás očekávala podobný náhled na věc, ale bohužel vás budu muset zklamat. Na modly jsem nikdy až tak moc nebyl…
Když se poprvé oficiálně objevila zmínka, že bude nová Supra, internety se mohly zbláznit nadšením. To nadšení pak opadlo, když se na svět vydrala skutečnost, že vzniká v kooperaci s BMW. Pro většinu internetových hrdinů tím Toyota i se Suprou skončila, zaprodala se a nepřivedla na svět nové 2JZ. Tyhle lidi ale vůbec nenapadá, že samotný fakt, že Supru máme, je vlastně zázrak. Žijeme totiž v době, kdy všechno řídí NPI procesy, normy všeho druhu a kalkulačky. Na emoce ve velkých korporacích není prostor. A navzdory tomu u Toyoty, která po ukončení výroby MR2 v roce 2005 zanevřela na sportovní či zábavná auta, najdeme dnes v nabídce hned dvě zadokolky. Jak je to možné? Jsem přesvědčen, že za to může Akio Toyoda.
Od něho se totiž dají velké věci očekávat. Je pravnukem zakladatele japonské průmyslové revoluce a vnukem zakladatele Toyota Motor Corporation a momentálně také CEO Toyoty. A kromě toho je také vášnivým závodníkem, který se účastní i čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Byl tím, kdo stál za GT86 (a po internetu stále ještě kolují videa, jak s ní jezdí bokem na sněhu), a nepochybně i tím, kdo stojí za Suprou. Než ale mohla spatřit světlo světa, musel Toyoda přesvědčit správní radu plnou pánů s kalkulačkami, že tenhle podnik za to stojí. Představuju si, že to bylo nějak takhle:
Toyoda na setkání správní rady: „Víte, máme GT86 a je to skvělé, ale víte, co by mi vážně udělalo radost? Kdybychom udělali Supru!“ Pánové s kalkulačkami ale začali počítat, a když ťukání do kalkulaček ustalo, ozvalo se: „To by nešlo Toyoda-san. Na takovéhle věci nemáme motory, platformu, bylo by to moc drahé, to bychom mohli raději vyvinout tři jiné vozy. A ty by se alespoň pořádně prodávaly.“ To ale Toyodu nepřekvapilo. „Vždyť i GT86 jsme udělali v kooperaci se Subaru, tak proč ne tady? Nechte mě aspoň udělat koncept a třeba najdeme spojence, se kterým bychom sdíleli plaformu.“ Načež se pánové s kalkulačkami zachmuřili a začali počítat. „Jeden koncept, to máme odhadem milion dolarů, no, tyhle peníze bychom vám na to asi dali, Toyoda-san. Aspoň od vás bude pokoj.“ Tím měl Toyoda napůl vyhráno, stačilo jen najít někoho s řadovým šestiválcem, kdo si dá říct. A kam jinam byste v dnešní době chodili pro takový motor než do BMW? To bylo ke kooperaci svolné, a tak stačilo opět předstoupit před radu a srozumět ji s tím, že „S BMW máme vyřešené vlastně skoro celé auto, jen si na to dáme vlastní karoserii a trochu té lásky. Za mnohem méně, než kdybychom si to dělali sami! Vlastně nám to vyrobí i u nich v továrně. No tak, tomu přece nemůžete říct ne!“ A i když si dokážu představit, že mezi některými pány s kalkulačkou to vyvolalo znechucení, takovému plánu už vážně nemohli říct ne. Toyoda zvítězil, práce započaly a vznikl koncept FT-01. Pak ve spolupráci s BMW začaly na zkrácené platformě řady 2 vznikat první prototypy, až nakonec došlo k použití jedné z modifikací platformy CLAR, kterou BMW používá pro Z4. A výsledek nyní stojí tady před námi.
Proč vám tohle všechno vykládám? Protože vám chci vysvětlit, že pokud by nebyla tahle Supra, nebyla by žádná. Takhle jednoduché to je. A pokud se právě nad klávesnicí vztekáte, že by snad bylo lepší, kdyby žádná nikdy nevznikla a Toyota bídně zhynula, protože nic lepšího než Supra A80 neexistuje, pak pro vás mám špatnou zprávu. I když má na kontě spoustu úspěchů v závodech a existuje nespočet upravených a doopravdy rychlých kousků, Supra A80 není ani supersport, ani nejlepší auto na světě. Je to prostě vážně podařené GT. A zcela upřímně, pokud slzíte nad starší Suprou, cílovou skupinou pro tu novou nejspíš nebudete.
Ale dost bylo povídání o světě, pojďme se raději dívat na auto. Fotky často nedokážou vystihnout všechny křivky, které Supra má (s potěšením konstatuji, že ty z tohoto článku se mezi ně rozhodně neřadí). A je fakt, že než jsem se se Suprou poprvé potkal naživo, připadala mi ošklivá. Pak jsem ale musel změnit názor. Přestává vypadat otekle, vynikne její šířka a ‚placatost‘. Je pravda, že fanouškem přídě nejsem. Nos, který připomíná formule, mi nevadí, ale nějak se nedokážu ztotožnit s masivními příčkami na nárazníku. Tím ale moje výtky končí. Proporce jsou skvělé. Dlouhá kapota, dveře těsně před zadními koly, zadek končící ducktailem. Široké zadní blatníky, které vám aerodynamika pokreslí špínou. A hřích by byl nezmínit prolisy na střeše, které umožňují průměrnému člověku mít v interiéru auta na hlavě helmu. Popřípadě vyšším lidem vejít se vůbec dovnitř.
A když už jsme uvnitř… Interiér kvůli nízkým bočním oknům a svažující se zádi působí stísněně. Po usazení do ideální pozice za volantem, která je kousek nad zemí, máte pocit, že vás vše obklopuje a uzavírá, ale dá se na to snadno zvyknout, a pokud jste zvyklí na výhled dozadu z MX-5 s hadrovou střechou, pak vám to nepřijde až tak hrozné. To okno tady je přece mnohem větší. Je tady také vidět, čím je Supra doopravdy, a tím vážně nenarážím na prvky známé z BMW. Supra je prostě GT, má pohodlné sedačky, je příjemně odhlučněná a ve výsledku i to obklopení interiérem, na které jsem si pár vět zpátky stěžoval, je po chvilce na navyknutí pohodlné. Díky němu máte všechny ovládací prvky po ruce. Ve výsledku prostě musím říct, že vliv BMW na interiér je pozitivní. Nezlobte se na mě, ale vidět v Supře interiér, který si pamatuju z Corolly či Camry v kombinaci s jejich infotainmenty, by bylo velký špatný. A úplně by to nevylepšilo ani použití infotainmentu z Lexusů. iDrive sice působí na prvních několik chvil trochu nepatřičně, ale je rychlý, přehledný a až na chybějící podporu Android Auto se mu těžko něco vyčítá.
Zpoza volantu můžete vychutnávat každodenní ježdění, které bude pohodlné, tiché a klidné. A takové to může zůstat až do chvíle, kdy zmáčknete tlačítko Sport, které se nachází vedle voliče převodovky. V ten moment jako by se vše změnilo. Jiná je reakce plynového pedálu, účinek posilovače řízení, tuhost tlumičů a z výfuku se začne ozývat praskání. Takže brapapa by bylo. A pokud podržíte tlačítko VSC, dočkáte se úplného vypnutí stabilizace. Zábava může začít.
Všechno začíná u motoru. Třílitrový řadový šestiválec B58 s turbodmychadlem Twin Scroll papírově produkuje 340 koní a 500 Nm, ty přenáší osmistupňová převodovka ZF na zadní kola, kde je mezi obě kola spravedlivě rozdělí samosvorný diferenciál. Některé videa na youtube ukazují, že Supra na brzdě vyprodukuje i o 40 koní a 90 Nm více, ale je to tak vždy? Vzpomněli si v Toyotě na dávné pravidlo, kdy se kvůli gentlemanské dohodě automobilek přiznávalo pouze 280 koní? Těžko říct. Moje zadnice není na exaktní odhady výkonu kalibrovaná, a tak do těchto dohadů přispět nemůžu. Za to vám můžu říct, jaký má ten motor projev. Díky Twin Scroll turbu nemusíte čekat na žádný turbolag, motor zabírá hned, a jen s maličkou prodlevou vám na plný plyn pošle na zadní kola všechny Newtonmetry, které má zrovna k dispozici, ať jich je, kolik chce. A pokud jste udělali to s tím zmáčknutím tlačítka VSC a pokud zrovna jedete ze zatáčky, měli byste pootočit hlavu a dát kontra, jedete totiž tak trochu mírně bokem napřed.
Musím se přiznat, že zezačátku jsem měl za volantem Supry obavu. Dílem obavu ze svých schopností, protože už několik měsíců nejezdím každý den se zadokolkou bez jakýchkoli asistentů, dílem jsem měl respekt před tím, jak se bude Supra chovat. Od krátkého rozvoru se dá očekávat, že při jakémkoli driftu to bude chtít rychlé reakce, a klid ve mně nevzbuzovaly ani povětrnostní podmínky a myšlenka na dostatek výkonu. Ale byl jsem překvapen. Jak sebou, tak zejména Suprou. Je pravda, že mě trochu zamrzelo sic přesné, ale cit postrádající řízení. Na druhou stranu vám tento nedostatek Supra kompenzuje tím, že úplně všechno cítíte zadkem. A pokud si zvyknete, že přední náprava má gripu na rozdávání, pak už se vám bude jezdit dobře. Druhou vadou, se kterou jsem se setkal, byla stabilita přední nápravy při vyšších rychlostech. Nemůžu říct, že by auto vysloveně plavalo, ale pocit stability chyběl. To by ale mohly způsobit pneumatiky nebo nastavení geometrie, takže je to jen malá vada na jinak skvěle nastaveném podvozku. Už po prvním dni jsme spolu moc slušně nejezdili a vzhledem k už zmíněným sníženým adhezním podmínkám to byla spíš jízda rozevlátá než čistá. A moje očekávání, že Supra bude náročná a kousavá, bylo úplně vedle. Supra je prostě hodná. Chcete jet bokem? Zastáváte postup s přesnou a jemnou prací s plným plynem? Ale zajisté, s příchodem boostu se záď vykloní a stačí podržet a přiměřeně kontrovat. Nebo snad zastáváte práci s přenosem váhy? Ale jistě, krásně ucítíte jak se záď utrhne a pak už postup znáte. A pokud se vám náhodou nelíbí, kam se věci ubírají, tak prostě stačí ubrat plyn a auto se hezky srovná, i když zrovna máte vypnuté všechny elektronické trpaslíčky. Působí to až neuvěřitelně přirozeně. Pokud někdo řekne, že Supra je jako GT86, ale o pár úrovní výše, tak má vlastně pravdu. Dokonce musím říct, že mi Supra vyhovovala více, než MX-5 ND. A to už je co říct.
Tím by se tento test dal skoro zakončit, ale nebyl by úplný. Je potřeba se totiž vypořádat ještě s několika záležitostmi. Tou první je zavazadlový prostor. Chápu, že pro typického zákazníka, který si Supru koupí, to není až tak důležité, ale když jsem přemýšlel o tom, jaké auto bych si s příchodem své krize středního věku koupil, musel jem zjistit, jestli vyhoví mojí základní podmínce ke koupi. Vejdou se do něj dvě krosny a pohorky? Jako první jsem narazil na jednu vadu. Zvenku není žádné tlačítko k otevření, což by nevadilo, ale i když jej odemknete zevnitř, tak jej prostě nemáte jak zvednout, musíte do mezery mezi víkem a karoserií strčit prsty a poradit si sami. Ale víte co, jak často někam jezdíte s krosnou? Normální batoh, který se mnou jezdí do práce se dá do zavazadelníku prostrčit prostorem za sedadly. A co ty krosny? S potěšením mohu konstatovat, že ano, vejdou se. Vstup do kufru je sice úzký a samotný kufr je relativně mělký, ale na golfové hole či ony krosny naprosto stačí, a ještě si máte kam dát svačinu. Takže se budu těšit za 15 let, až mi bude čtyřicet. Nebo kdy se tahle krize dostává? Jeníku?
Nevím, jak nevyhnutelná je krize středního věku, ale setkání s realitou ve formě spotřeby se nevyhneme. Co se spotřeby týká, tak jsem byl opět příjemně překvapen. Pokud nikam nespěcháte (jde to těžko, já u toho poslouchal ČR Vltava), tak vám Supra spotřebuje něco mezi sedmi a osmi litry benzínu na sto kilometrů. V průměru jsem ale celý týden jezdil za 11,8 litrů na sto kilometrů a propálil relativně velké množství peněz, které ale přineslo více než adekvátní množství radosti.
Verdikt
Toyota Supra je i přes všechnu absurdní kontroverzi, kterou vzbuzuje mezi milovníky starých časů, skvělé auto. V běžných situacích je umírněným GT, se kterým nebudete mít problém procestovat Evropu, ale zároveň se s ní velice dobře pobavíte jak na silnici, tak na okruhu. Člověku se pomalu nabízí použít přirovnání k ženě, která je dámou ve společnosti a úplně něčím jiným někde jinde, ale to by nebylo až tak výstižné. Supra je přes všechny falešné výdechy a řeči o tom, jak to není Toyota, ale BMW auto, za kterým se leckdo otočí, i když má matnou šedou a v šedém provozu by mělo snadno zapadnout. Dokonce jsem si v práci dělal čárku za každého kolegu, který se za tři pracovní dny, co jsem ji měl u kanceláře, přišel zeptat, jaký to je a chtěl se na to jít podívat. A nebylo jich úplně málo.
Co na tom, že má falešné výdechy? Ty jsou spíš prostorem pro budoucí úpravy a součástky z katalogu Gazoo Racing, pokud si je budete přát. Tím se dostáváme k ceně. U nás vyjde Supra na 1,8 milionu korun, což je na auto, kam bych si ještě dokupoval díly, docela dost. Na druhou stranu, jsme spíše okrajovým trhem, takovéhle věci se nejspíš budou dít v USA, kde vyjde základní Supra na 50 tisíc dolarů, což je přibližně o 600 tisíc korun méně, takže tam spíš budou lidé, co si rádi katalogem zalistují.
A tím bylo myslím řečeno vše až na jednu věc. Supra, i když je do jisté míry výsledkem kompromisu, je důkazem toho, že láska k automobilům může zvítězit nad kalkulačkou.
Technické údaje
Motor: zážehový řadový přeplňovaný šestiválec, 2 998 ccm
Výkon: 250 kW, 342 koní / 5 000 – 6 500 ot./min.
Točivý moment: 500 Nm / 1 600 – 4 500 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Pohotovostní hmotnost: 1 495 kg
Maximální rychlost: 250 km/h (omezovač)
Zrychlení 0–100 km/h: 4,3 s
Spotřeba v testu: 11,8 l/100 km
Cena: 1 800 000 Kč
Za krásné fotky děkujeme Pepovi Vyškovskému.
28. ledna 2020, 09:27
6
Musím říct, opravdu pěkný fotky. Asi nejhezčí co tu kdy byly. Jsou sice takové až studiové, katalogové, ale barevně fakt sladěné.
A muž středního věku už sleduje nabídky na sauto... :)
28. ledna 2020, 12:35
4
Vsak Pepa je jeden z nejlepe foticich lidi, co mam tu cest znat :) Jeho umeni a barva auta jako jedine brani pobliti se z toho designu uz pri pouhem pohledu :)
28. ledna 2020, 17:44
-4
Jo, nafotil to hezky. Oficiální fotky Supry dělal vloni Ondra Kroutil, je vidět, že ten nápad s tím pozadím do červena tady zvolili kluci taky. A ono to k tomu sedne. Stačí dát do vyhledavače : Ondřej Kroutil a Toyota Supra a vyjede to na vás...
29. ledna 2020, 08:41
0
Jojo, ty fotky jsem videl hned, sleduji ho taky :) Ale on mel cervenou, takze to mel o dost tezsi a tolik to neskryje, jak to neni hezky :)
28. ledna 2020, 09:54
2
První dojem při obhlédnutí naživo - strašně "překřivkováno" a oku nelahodící prolis střechy a úzký ducktail. Ale svezení bylo fajn, taková výkonná "MX-5" - obrazně - leze se do toho stejně, sedí se v tom stejně, výhled je stejný, jen výkon úplně někde jinde.
28. ledna 2020, 09:56
0
Fakt sem ji v praze a okolí ještě v provozu neviděl... není to spíš ozdoba do autosalónu ?
28. ledna 2020, 09:58
0
Do háje! Já chci taky jezdit se Suprou... aspoň tejden...
28. ledna 2020, 10:19
3
Mě je třeba jedno, že nová Supra je překastléné BMW. Kvituju už jen fakt, že se vyrábí v lepší karosérii a je proti Z4 hezčí.
Co mě vadí je, že neušla cirkusovému nadšenci, kterému se do finální podoby povedlo profašovat tunu záslepek a zbytečných linek.
28. ledna 2020, 10:35
1
Nemůžu si pomoct a něco k tomu nenapsat. K designu Supry mám neutrální postoj. Že je to BMW je v mých očích spíše plus i když BMW moc nemusím.
Nicméně viděl jsem se s Františkem, když Supru měl půjčenou. A jeli jsme se projet (bylo hnusně a mokro, takže žádná divočina) na okresky. Já vzal moje 370Z. Papírově v podstatě stejné auto (velikost, váha, výkon). Supra je rozhodně rychlejší, ale ne nijak zásadně. Rozhodně má hezčí interier. (Auta jsme si neprohazovali a navíc byla hnusně, takže žádné super srovnání). Nicméně moje Z se dá dle ceníku koupit za zhruba 800 000 Kč, když budete trochu smlouvat. Supra je za 1,8 mil a dnes ráno jsem mluvil s prodejcem - slevy dávat v podstatě nemůžou. Je mi líto, ale Supra prostě není o milion korun lepší, než to Z. A obecně ceny Supry a GT86 jsou můj sice jediný, ale opravdu závažný problém s těmito auty...
28. ledna 2020, 11:15
0
Souhlasím s cenou - 1,8 míče je prostě moc. Nicméně, (a teď se omlouvám, budu příkrý v hodnocení) oproti 370Z ten milion navíc snad i stojí za to. 370Z si pamatuju jako nezáživnou, odulou, autobusně působící věc s dost neharmonickým chováním, na které je potřeba vyměnit asi 200 věcí, aby se s ní dalo fungovat, kdežto Supra je do značné míry v pořádku už tak, jak vyjela z továrny :-)
Jak je na tom Nismo nevím. Tím by se dalo možná argumentovat líp :-)
-
Komentář upraven 28. 1. 2020, 11:22:07
28. ledna 2020, 11:27
-3
370Z je vážně za skvělé peníze. Ale z druhýho pohledu je potřeba na to dívat i tak, že se jedná o 10 let starý model. Což ve výsledku nic zásadního u zážitkovýho sportovního auta neznamená, prakticky jen to, že bude mít zastaralejší "radiomapu" jak se tu na autíčkáři tradičně říká.
Mě se líbilo fér srovnání Ondry Chamilly, když vzal tuhle konkrétní Supru proti M2 Competition s prvky výbavy M performance. Ta auta by byla v těch provedeních, tak je zastoupení automobilek pro PR účely má (mělo) k dispozici, srovnatelně drahá. Problém Toyoty je, že BMW nabídne zákazníkovi daleko větší slevu než Toyota. Pár Super má Tsuscho, když vidím nabídku na sauto a za 1.7. A nejspíš o moc níž asi nepůjdou, ale nevolal jsem tam, nevím.
Zajímavý pro mě bylo co říkal ve videu Ondra a to, že v té supře sedíš víc "na" zadní nápravě, níž v autě a má opravdu nízko těžiště. A geometrie je víc na přetáčivo než BMW. V M2 se sedí výš, má delší rozvor, bude stabilnější ve vysokých rychlostech a nebude tak roztomile hravá jako Supra. To mi z toho srovnání vyplynulo. Ale čím Supra bohužel u zájemců ztrácí je fakt, že za stejné, ne-li nižší peníze po slevě dostaneš u BMW emkový motor, karbonovou vzpěru, lepší brzdy, emkový diferák...
Nedy souhlasím s tebou. Když jsem tu a tam po očku uvažoval, zda do budoucna nemít jedno úplně nové sportovní auto (poprvé v životě od nova) , tak mi do toho radaru vstupuje : Giulia QV (reálně sehnatelná asi těsně pod 2 miliony) , Supra GR ( řekněme těch 1.7) , BMW M2 Competition (může být i manuál a bez přílišných příplatků by vyšla se slevami snad i pod 1.5 mio) a nová Alpine A110 (což je 1.6 mio, to levněji taky nejspíš nepůjde).
A když si vezmu, že Supra používá techniku z M240i (se samosvorem tedy) , tak mi taky přijde předražená. Na druhou stranu dobrý kamarád ji měl k dispozici na vyzkoušení vážně na delší dobu a M2 by si rozhodně nevybral, Supru hodně chválí. Já se s ní nesvezl, možná když bude příležitost tak snad na jaře až bude hezčí počasí a uvidím. To, že se mi bude líbit, to je asi dopředu jasný. Ale pak ta cena a fakt, že je na trhu vlastně hodně zajímavých aut do 2 milionů. A to jsem ani nezmínil 718 Caymana... Na tu bídu co se pro nás petrolheady prodává, je to úžasný. Ale musí na to člověk mít...
No, nic, stejně koupím prd, protože bych si na to musel vzít nějaký úvěr a ne malý, takže si nechám zajít chuť. Ale je fajn vědět, že je pořád hezká doba, kdy máme na trhu hned několik extra lákavých sporťáků, ze kterých se dá vybírat.
28. ledna 2020, 11:57
0
Nový Cayman GTS 4.0 je celkem za zajímavou cenu a příplatků moc nepotřebuje.
28. ledna 2020, 12:05
-3
To rozhodně je, ale slyšel jsem, že bude jejich počet docela limitovaný. Jako vůbec mi někdy cenovou strategii Porsche hlava nebere. Protože oni vyrobí 911R za brutální cenu. Stane se okamžitě sběratelským artiklem. Pak postaví pár dalších aut 911 GT3 s možností touring packu, čímž se technikou k filozofii jak je postavené "R" výrazně přiblíží. A to auto je najednou podstatně levnější, jenomže jen na papíře, v reálu ho stejně jako první kupující nemáš moc šanci získat. A teď udělají nový Cayman GT4 a Boxster Spyder. Úžasná auta, 4 litr, atmosféra, manuál. Určitě jsou kvóty pro první zákazníky dávno naplněny. A teď zveřejní, že s tímhle motorem bude i GTS a za lepší cenu. V reálu si myslím, že jsou i ty dávno vyprodané.
Upřímně řečeno, každé Porsche s tímhle 4 litrem je v reálu o tom zaplatit mininálně 3 miliony. To jsme jinde....
V téhle hře se dá ulovit jedině čtyřválec Cayman 718T , to se myslím do dvou mičud pořídit dá. S tím bych se někdy tedy extrémně rád svezl. Protože na to auto čtu protichůdný informace. Někdo prostě ten čtyřválec jednoznačně diskvalifikoval z výběru a jiný zas, že je to dobré. A sám nevím.
A to jsem ještě zapomněl na to, že se za cenu GR Supry dá pořídit Jag F-type, který je vyloženě krásný.
28. ledna 2020, 12:18
0
Nový Cayman/Boxster GTS 4.0 stojí 81 tis. €, což jsou cca 2 miliony...
28. ledna 2020, 12:29
1
Vavris: Já nepochybuju o tom, že Supra je lepší auto. Zmiňuju to i v tom příspěvku. Ale milion rozdíl zanemaná, že za cenu jedné Supry si můžu koupit moje Z a k tomu ještě Z Nismo. Pak do toho vstupuje další věc. Abys opravdu docenil rozdíl v těch autech, tak to znamená, že je musíš honit na samotném limitu na patřičné trati (okruh/okreska). Sám máš NC, kolik procent času, co ho požíváš jezdíš na absolutním limitu? Já třeba Z mám jako daily. Mám ho od září. Kvůli práci, rodině, dalším povinnostem a zálibám jsem se s tím mým poprvé jel svižněji svézt až teď s tím Františkem. A dovoluju si tvrdit (možná se šeredně mýlím), že většina kupců těchhle aut to používá obdobně jako já. Prostě s tím normálně jezdí, občas se "svezou".
Je tu určitě pár nadšenců, co si to auto koupí kvůli tomu, že s tím chtějí jezdit ostře. Ale pak si budou opravdu kupovat Supru? Za ty peníze, jak píše Krab může být např. M2C a hromada dalších aut. Z toho mi prostě rozhodně nevychází jako o "milion lepší". Podle mě by to bylo uvažovatelné auto za cenu 1,3 - 1,5. Ta cena je dle mého názoru mimo...
A závěrem doplním, že pokud bych měl a chtěl utratit ke 2 mil. za auto (na daily a občasné svezení), tak bych se hodně zajímal o novou Vette. :-)
28. ledna 2020, 12:37
0
No Supra stojí podle ceníku 1.8 a oproti porsche imo poletí s cenou dolu jako šutrák (jag na tom bude ještě hůř). Na druhou stranu je otázka do jaký míry je 4.0 GTS jen takovej paper launch a kdo si to nespecne aspoň za 3M tak slot nedostane. Byť pro mě auto potřebuje akorát keyless a apple car play.
28. ledna 2020, 12:59
1
A v týhle cenový kategorii je i Vette C8. Každopádně si člověk nemůže stěžovat, že by nebyl výběr.
28. ledna 2020, 13:10
-4
Ohledně 370Z tolik nevím. Respektive, řídil jsem jednou 370Z roadster asi 100km po okreskách, vyměnil jsem si auto tehdy s kamarádem a ten měl tehdy dostupnou novinářskou testovačku. Tolik zkušeností se sporťáky jsem tehdy ještě neměl, jen svezení v GT86 a tehdy jsem měl doma už moje MGB ( veterán) a MX5 NA. Takže ten Nissan mi přišel najednou těžkopádný takový, ale jel jak kráva.. A mělo to automat navíc. Ale nějakou velkou radost to ve mě nezanechalo, ovšem od tý doby jsem to neřídil. Tenkrát vím, že jsem byl absolutně nadšený ze svezení s GT86, hrozně jsem jí tehdy chtěl... ale holt jsem si kvůli financím počkal až když byla ojetá.
S tím 4.0 GTS je vážně ceník od 81900 ale obávám se že je to jak to píše Fortress, že ti dealer pokud vůbec akceptuje ještě objednávku, tak s nějakou konfigurací a ono tady není vůbec problém dostat se hned na 95-100 tis. Teď jsem si tu po obědě chviličku hrál s konfigurátorem.
Jestli bude cena Supry padat strmě dolů, to jsem zvědav. Zatím trh ukazuje, že dost spadla Giulia QV ( tak nějak se to dalo i čekat) , F-type hrozně spadnul a není už problém koupit ojetý na hranici milionu, což se mi zdá jako velmi dobrý deal. Alpine prakticky nespadla nikam a je o ně velký zájem. Tady se to Francouzům marketingově i celkově povedlo. M2 spadla taky, hlavně ty varianty před "competition" verzí, čili před instalací emkovýho motoru + dalších změn. Tahle auta se dají už koupit pod milion, což mi taky přijde jako výborný kauf.
28. ledna 2020, 13:10
0
Vavris: s nějakým příplatkem spíš ty 3
28. ledna 2020, 13:11
0
Vavris: omlouvám se - tys psal GTS. Jsem nevěděl, že i GTSko budou dělat s 6válcem...
28. ledna 2020, 13:20
-1
Právě, že GTS 4.0 včetně možnosti manuálu bude. Ale co nikdo přesně nevíme, jak reálně dostupné bude pro zákazníka z první ruky. Obzvlášť pokud jsi předtím, žádné nové Porsche neobjednával. Nejspíš ti ani objednávku nebudou akceptovat. Pak se dají tyhle auta koupit z té druhé ruky, firmy jako třeba (příklad) advantage nějaké třeba dodané mít můžou, ale prodají ti ho pak třeba o 10-20% dráž než ceník. Ale záleží jak to s GTS bude... Třeba jich bude dostatek a tohle šílenství cenový se jim vyhne.
Každopádně za těch (od 82 tis euro) mi to přijde jako fantastická nabídka. To už bych nedíval vážně ani jinam.
Ve výsledku je tohle porovnávání dost irelevantní. Budeš mít fanouška japonských sporťáků, ten nekoukne ani vpravo ani vlevo a těší se na Supru. Pak budeš mít alfistu a ten si vezme Giulii se čtyřlístkem, pak fanouška porsche a ten asi těžko bude kupovat Supru a kdo má rád emkový bavoráky, koupí si M2. US cars fans si už zase brousí zuby na Vette C8. Pro každýho bude lepší jiný auto.
A já kdybych měl na účtě 2 mega, tak je stejně utratím za nějakou starou klasickou káru :-D To už je víc než jasný...
28. ledna 2020, 15:33
-2
Jinak jsem se ještě kouknul na ty německé ceny předváděcích, skladových a lehounce použitých ( do 10 tis km) a mají to cenově lepší sousedi... Pokud u nás jsou nejlepší nabídky 1.7, tak by to stejné mohlo v Německu vyjít na 1.55 zhruba. A Alpine už by se pod 1.5 v lehce použitým stavu (pár tisíc km) taky dala do 1.5 koupit. Píšu ceny s daní.
Pro mě by ale stejně asi byla nejlákavější Exige 350 Sport, v tomhle ohledu se dá taky lehce použitá koupit za 1,5-1,6 mio a to je zase zážitkově úplně někde jiná úroveň. Jedině by se dalo argumentovat, že není přívětivá k dennímu ježdění, ale stejně já si třeba nedovedu představit, že bych i Supru používal denně a tahal ven během dní, kdy je venku mokro, bláto, sníh anebo co hůř nasoleno...
No nic, já už se na to jaro fakt těším jak blázen :)
29. ledna 2020, 11:42
0
Pěkná debata. Jenže o ničem. Co je vysoká cena? To je ten největší omyl. Ve srovnání s Porsche. Nebo s Bmw. Vždyť je to pořád Toyota. Japonský auto s německou dna. Ten kdo na to čekal a je fanda si to úplně v klidu za 1.8 objedná. A nějaký M2 vůbec nebude řešit. Natož Zetko.
A bez urážky kdo čeká na ojety kusy z Němec. Tak ten nový auta stejně nekupuje, nebo na ně nemá. Mě to naopak přijde za sympatickou cenu. Nikdo asi nečeká, že se to zrovna u nás bude prodávat po stovkách kusů. A jako zpestření showroomu a nabídky je to fajn. Koupil bych si to? Nee. Kvůli ceně? Ne. Nekoupil bych si to kvůli tomu, že to pro mě nemá ten správný image a znáček a konkurence je silná.
29. ledna 2020, 14:29
0
Souhlasím, že Supru budou asi kupovat zejména ti, kdo na ni cíleně čekali nebo chtěli. Na druhou stranu je tu určitě ještě další množina kupců, řekněme pragmatických, a u těch by cena určitě roli hrát mohla. Viz. Mustang - jeho mamutí (s ohledem na segment) evropské prodeje jsou jistě z velké části způsobeny velmi příjemnou cenou a věřím, že kdyby stál 1,5M místo 1M, zdaleka by jich nejezdilo tolik... A v tomto bude mít Supra těžkou pozici - jednak jí cenově podstřelují zmíněná BMW a pokud bych si zabychařil, tak i odstup od (z mého pohledu mnohem přitažlivějších) čtyřlitrových Porsche a Vette C8, je docela malý.
29. ledna 2020, 18:25
-3
Já bych docela právě souhlasil s Vavrisem v tom smyslu, že to auto je v kategorii, kdy je jeho cílovka člověk z takové té evropské střední třídy. Ne vyloženě bohatej člověk co si to auto koupí jako třetí, čtvrtou, pátou hračku do garáže. Část kupců budou současní majitelé GT86, kteří chtějí zkusit větší výkon a jméno Supra jim něco říká. Když je nalákalo spojení "86" tak jméno Supra nezní o nic hůř, ba naopak. Každej druhej, ne-li většina bude řešit nějaké financování toho auta. Těžko pošle na účet částku ze svých úspor a odjede v nové Supře. Takže budou řešit úvěr, leasing. A teď to začnou porovnávat. A když najednou BMW nabídne podmínky o třeba klidně až 20% lepší, tak to nakonec rozhodne. Mezi tím jestli si to můžou vůbec dovolit anebo zda budou ochotni za to auto připlatit.
Ten Mustang bych řekl, že je docela fajn příklad. Taky zírám kolik jich jezdí. A většina majitelů nejspíš nebyla fanouškovská základna. Prostě Ford nabídl skvělý produkt, dostupný pětilitrový osmiválec ( to je co to auto hlavně prodává) a fajn dostupnou cenu.
I ten Nissan jak píše Nedy je dobrej příklad. Zájemce o Supru může přesně být současný majitel už ojetého 370Z. Ale když zjistí, že za své ojeté dostane půl milionu, když to dobře půjde a tím pádem by si na Supru musel doplatit něco jako 1.2, 1.3 milionu, tak si to asi spíš rozmyslí nebo na to jednoduše nebude mít peníze. A to stejné řeší ti majitelé současných GT86... Můj odhad je, že Supra GR tak jak je ( nelimitovaná verze) by měla umět být za 1.349.000 s DPH. To si myslím by byla správně nastavená cena a prodávalo by se to.
29. ledna 2020, 23:31
0
Jako Vavris, Krab neberte mě špatně. Mustang bych do toho netahal. A nemyslím si, že by ho Toyota viděla jako konkurenta. Navíc to je auto za který je to, co to obvykle stojí až dost. Možná prodávají motor. Já to vidím u sebe. Supra se mi líbí. V červené je to super. Jezdí to jako pravověrný sporťák. Mustang ne. Takže co tam máme 10 let staré GT 370z. Auto, co pro neznalce vypadá jak osekaná 350z. Ano moc dobré auto to je. A za dobré ceny po x letech na trhu. Supra je novinka sotva ji u nás mají dealeři. A už se tady pičuje kvůli ceně.
A ty si Peťo uvědom, že Porsche se v základu nekupuje. Takže se bavíme i u gts o dvou mio. Servis a garančky na Porsche jsou úplně někde jinde kupní cenou to jen začíná. Tady nejsme v bazarovym snílku. Takže bylo by hezký se dostat třeba po slevách na 1.4 mio s dph. Reálně to je ale blbost. A Toyota to nemá jako nosný model. Je to spíš taková rarita. Není třeba jich prodat 10 měsíčně... A kazit si tak exluzivitu modelu. Sportovni auta nejsou pro všechny a vždycky to tak bylo. Původní model taky nebyl levný;) Kouknete na ceny takových aut 20 let zpět. A Vette.. No dobré tam by se dalo uvažovat, že je to konkurent. Nicméně já nevim... Fakt o tom bude uvažovat člověk, co by chtěl Supru?
30. ledna 2020, 00:31
-4
U Porsche jsem od začátku tady psal - berte to jako 3 miliony. Start nového GTS 4.0 s atmosférou a manuálem je 82 tis euro, ale to je základ, reálná vybavená auta jsou 95-100 a to musíš mít štěstí a objednávku ti přijmou. Naopak dealeři to budou šponovat nahoru jako v případě GT4 a Spyderu. Ale budou muset zůstat realističtí. Ono totiž GTS trošku způsobí rošádu. A trochu k smutku všech těch, kteří koupili 718 Cayman S a GTS se čtyřválcem 2.5 litru. Jejich cena nyní lehce klesne a možná se jich někteří budou chtít zbavovat a sehnat si svoji "místenku" na zbrusu nové GTS. Tady to jsme asi už o jiné debatě....
Debata okolo Supry je podle o tom, že stejně jako v případě GT86 nemají v ČR rozumně nastavenou cenu a prodejní možnosti. Zatímco BMW umí zákazníkům velmi zajímavě slevit, Toyota údajně ne. Mě se ta Supra docela líbí, ale ve skutečnosti to beru jako úplně stejně jako kdyby to mělo znáčky BMW a jmenovalo se to Z4 M Coupe, tak bych to nevnímal z hlediska lákavosti ke koupi o nic hůř ani o nic líp. To je asi stejný jako v případě BRZ / GT86. Nakonec v ČR umělo lepší ceny udělat Subaru a tak většina prodaných aut byla od Subaru. V Německu to zas bylo obráceně a Toyot se prodalo víc.
Jako je to stejně jen teoretická debata. Ty bys Supru momentálně nekoupil, já taky ne, ale tak nějak oba asi z jiných důvodů. Já bych o ní zauvažoval čistě pragmaticky, když by byla za dobrou cenu a možná i časem zauvažuju, pokud ty hodnoty prodaných aut poklesnou. Tobě by zas nevyhovovala image značky, což mě je jedno.
Mustang bych si taky nekoupil, ten si myslím ale Vavris uvedl jako příklad auta, který přilákalo zákazníky díky motoru, vzhledu a cenovce, že se to tam jako pěkně všechno sešlo. Nová Corvette netuším, to jde dost mimo mě, ale pokud se to cenově bude blížit, tak to jistě další konkurent je. Minimálně aktuální C7 zajímavou alternativou je. A s tím Nissanem? No za ty prachy jsou momentálně vážně dobré. Na druhou stranu lehce pod milion už se dostaneš i s novou BMW M240i a to taky není vůbec špatný auto, naopak je skvělý.
Proto je ta diskuze o tom, že je jakoby Supra drahá na ČR trhu, ale ono se to celkově stejně ukáže časem jak to bude. Toyota to skutečně nemá jako nosný model, jen jako doplněk, stejně tak měla vždy i GT86 a těch pár kupců si to najde i za tyto ceny. A asi jim to tak stačí, takže se prostě nechtějí trošku víc pobízet k vyšším počtům prodaných kusů.
Ale jo, uznávám, že je to taková debata, stejně o ničem, i když mě to vlastně osobně zajímá, rád si to porovnávám, zkoumám co by za co mohlo být a co by teoreticky stálo za koupi a prostě mi v tom vychází, že by to bylo OK, být ta cena o 20% níž. Ale je to asi takové to spíš jen přání než cokoli jinýho...
30. ledna 2020, 06:39
0
Krab ty by si reálne uvažoval, že predáš niektoré zo svojich áut aby si si mohol kúpiť tak drahé športové auto bez manuálu?
30. ledna 2020, 08:47
-4
Místy jsem nad tím uvažoval. Říkal jsem si: Nech si jen jedno a bude po starostech. + jedno normální auto na zimu. Ale už mě ten nápad v podstatě zase přešel :-D Ono, když se svezeš v nějakých těchto rychlých nových sporťácích, tak tě to napadne. Ono to totiž vůbec špatný není. Ale dlouhodobě by mě to nebavilo + za 5 let bych měl z auta původně za 2 mega , ojetinu v hodnotě 1 mega, kdoví jestli. Takže bych musel odepsat velkou ztrátu. V podstatě výměnou za fakt, že to auto bylo nové a v záruce atd..
Teď si ovšem nemyslím, že by to byl dobrý deal. Takže už mě zase ta myšlenka opustila...
Kdybych nad tím přemýšlel ale, tak jsou i možnosti jak mít manuál. M2 Competition se dělá s manuálem, Exige 350 Sport je s manuálem a Porsche Cayman T se dělá s manuálem (ovšem musel bych překousnout fakt, že je tam čtyřválec anebo se zkusit nějak dostat k možnosti objednat právě ten nový 4.0 GTS).
30. ledna 2020, 09:01
0
No ja som sa pýtal práve kvôli tej prevodovke, nie cene a veku. Že či by si vôbec o nej seriózne uvažoval keď máš aj alternatívy s manuálom.
30. ledna 2020, 09:03
1
To že to Toyota alespoň v Evropě nechce prodávat bych i věřil. Vzhledem k emisním pokutám to bude i případ Caymanu / Boxsteru.
30. ledna 2020, 09:39
-4
Greg: to se musí vždycky vyzkoušet. Jako absence manuálu je dost velkej argument pro mě si takové auto vážně nekoupit. Ale oni tyhle nové převodovky řadí fakt pěkně. Já si to vloni mohl dostatečně vyzkoušet na příkladů té ostré Giulie QV. A i s manuálem jsem se kousek svezl. A kupodivu bych šel do toho automatu. U Supry, M2, netuším, tahle dvě auta bych si rád vyzkoušel, klidně aspoň chvilku, ale nebyla příležitost. U Porsche bych si vybral manuální převodovku a pak je na trhu ještě parádní Alpine. V ní jsem se kousek svezl a upřímně řečeno nevím. To auto se mi v mnoha ohledech nesmírně líbí, že bych ho chtěl, ale pak má pár věcí, co nevím jak bych se na ně tvářil po delší době. A jednou z nich je právě to pádlový řazení i ten její motor.
Takže obecně se dá říct, že automat u sporťáku nemusí nutně znamenat, že si ho škrtneš z listu výběru. Musí se to vyzkoušet, zvážit a pak se teprve nějak rozhodnout.
30. ledna 2020, 10:41
-3
jo, tyhle ZF převodovky jsou fakt dobrý. Všude, kde byla instalovaná řadila prakticky výborně. Jak sama, tak v manuálním režimu.
Bavorák má DCT dvojspojku, to vyzkoušené nemám, ale mělo by to taky fungovat skvěle.
Jako manuál je dneska u těchto auto spíš fakt taková fajnšmekrovská záležitost. Nemá to objektivní výhody, musíš to cíleně chtít. A tady se ten dojem z toho řazení liší. U Alfy to bohužel není takové to příjemné mechanické krátké řazení, ale trošku humpolácká převodovovka, navíc sama dává meziplyny ( v race módu a už nevím zda to šlo i vypnout), každopádně ten dojem jsem měl rozporuplný. Navíc jsou tam ty kvalty dlouhé jako blázen. Trojka pojede klidně až 170.. U BMW nevím, jak se chová manuál u M2, ale třeba u starší M3 E90 je to řazení takový, no není to úplně nirvána. Ono to DCT pro sportovní svezení totiž dává u těchto aut skoro více smyslu.
Jediný, kde se prostě fakt hezky řadí s manuálem bývá pořád u MX5 , u Toyobaru, kde jsem byl taky s tím řazením spokojenej (ale řazení MX5 je o dost lepší tedy) a pak poršáky. Tam jsou dráhy sice malinko delší a pocitově to není tak propojené (převodovka je za až za tebou), ale je radost si sám řadit a ovládat spojku. Ale to platí u všech starých. Ty nové bohužel neznám. Do těch nových modelů se nemám dost dobře šanci dostat, takže nevím, ale předpokládám, že se u nich řadí pořád perfektně, že to pořád "drží" v duchu tradic.
30. ledna 2020, 11:20
3
Vzhledem k tomu, že teď čekám na dodání moji nové manuální M2C, že jsem 2 roky sedlal 435i s 8ZF a že jsem měl možnost projet manuální M2 a M4 s DCT, tak bych k tomu napsal svoje pocity:
- 8ZF v BMW je podle mého ta nejlepší převodovka do daily, jaká může být. V provozu a v comfort režimu řadí sametově hladce (při zapnutém rádiu v podstatě není slyšet ani cítit, že přeřadila), ve sportovním režimu je naopak hodně rychlá a v manuálním režimu sama nepřeřadí, dokud nezmáčneš pádlo. Nedovedu si představit co víc bych od automatu chtěl - život s ním byl jedna velká pohoda. Jediná výtka - ve sportovním režimu byla naprogramovaná tak, že řadila s "kopancem". Ze začátku se mi to líbilo, ale časem se to omrzí a začalo mi to trošku vadit. Řídil jsem i Ghibli s 8ZF a řadila +- stejně - ve sportu kopala stejně, jako v BMW.
- DCT - měl jsem strach, že jako dvojspojka bude trpět problémy, které znám ze Superbu, tj. že při pomalé jízdě bude trhat a rozjezdy budou takové nervozní. Nevím, čím to je, ale DCT nic z toho nedělá - zkoušel jsem všechny možné režimy + rozjezdy s plným plynem (+- :)), rozjezdy jakoby v koloně (málo plynu, pomaličku vpřed), plnej plyn v comfortu v 70 apod. Ta převodovka je super a opravdu nedává moc smysl si ji neobjednat, pokud člověk chce od auta aspoň trochu cestovního pohodlí. Navíc na okruhu bude 100 procentně rychlejší, než manuál, můžeš mít ruce pořád na volantu...atd. Navíc umí zajímavé vychytávky (například: jedeš po dálnici 120 na sedmičku, chceš předjet, dáš plnej plyn a zmáčneš pádlo s -, tak převodovka automaticky přeřadí na stupeň, kde máš největší výkon (klidně až na 3)).
- manuál (včetně zatracovaného auto-blipu): řídil jsem manuální M2 asi týden po té M4 s DCT a stačilo asi 500m a 2 zatáčky abych věděl, že chci M2 a chci manuál. Auto mám sice jako jediné, ale hlavně pro radost, a to manuální řazení je prostě....lepší. Je to ale tím, že jsem manual neměl asi 5 let a prostě mi to chybí. Četl jsem, že řazení samotné není tak přesné, jako v Porsche, nebo MX-5 - nedovedu posoudit (obě auta jsem s manuálem řídil, ale je to dýl...), ale přišlo mi úplně v pohodě. Spojka je tak akorát.
Ten auto-blip (který nejde vypnout, pokud nevypneš komplet protiprokluz) - zjistil jsem, že mi nevadí. Auto se díky němu rozjede i bez plynu (super do kolon) a pokud dám meziplyn sám, tak se auto-blip neaktivuje (měl jsem asi 80 procentní úspěšnost - někdy jsem nebyl dost rychlej, a auto dalo meziplyn samo ).
Za sebe teda - naprosto chápu lidi, kteří si koupí DCT - ta převodovka řadí úžasně, ježdění po městě s ní bude o 95 procent lepší a navíc se k ní dá dokoupit adaptivní tempomat (nevím, jestli v M2C - asi ne, ale M4C jej tuším má). Manuál je super, pokud prostě chceš řadit sám a je ti jedno, že z auta díky tomu nedostaneš tu poslední setinku na okruhu. Navíc doufám, že až budu auto jednou prodávat, udělám nějakému nadšenci radost :)
V autě na daily bez větších sportovních ambicí (od BMW) bych šel do 8ZF bez přemýšlení, protože manuál nemá proti němu žádnou výhodu.
Co se týče ceny a výběru v této kategorii - je pravda, že BMW umí udělat zajímavou slevu. Zvažoval jsem vedle M2C i Porsche Cayman (nechci ale 4 válec, takže výběr hodně omezený) a Porsche taky umí hezký slevy (ale aktuálně jen na 4 válce), 370Z Nismo (moc pěkné svezení - je tu super auto, ne úplně pro každého, ale nové za ty peníze nestojí (omlouvám se všem majitelům) - koupit ale roční auto za +-800K a je to úžasná koupě).
Ačkoliv by mi nevadilo mít 2 sedadla, nad Suprou jsem vůbec neuvažoval - za ty peníze (1,8+) je to auto IMHO předražené: nejsem fanoušek předchozích generací a zároveň je mi jedno, že je to auto z velké části BMW (naopak - myslím si, že je to dobrý tah), ale dát za ni tolik peněz, nadával bych si, že jsem chvíli nepočkal, nenašetřil ještě pár korun a nekoupil zajetýho 2016 Caymana GT4...
Kdyby měla aspoň S-kovej motor s DCT (že by to byla jako 2sedadlová M2C), tak možná, ale takto - nevím. Nejsem přesvědčen.
30. ledna 2020, 12:24
1
Wow. To je krásný postup. Gratuluju k M2C a ať dělá co nejvíc radosti :-)
30. ledna 2020, 12:32
-2
Připojím se k Tomášovi... taky gratuluji a užívej M2C až ti přijde a užívej si s ní zábavu za volantem. Ten myšlenkovej postup mi přijde naprosto logický a právě proto jsem taky trošku skeptik k prodejnosti Supry za aktuálních podmínek. A buď rád, že jsi nakonec dospěl k závěru a věděl, co si vybrat, protože tohle já přesně netuším doteď :-D
Ten autoblip: jak to popisuješ, tak to mají v případě BMW vychytané. V případě té Alfy to není takhle hezky sladěno, že když si dáš meziplyn sám, tak ho elektronika automatiky v tom momentu neaktivuje. Tam se mi povedlo párkrát cosi jako dvojitý meziplyn a ani nevím co jsem udělal já a co auto samo...
PS: myslím, že po čase jistě nějakému fanouškovi s touhle M2C díky manuálu radost uděláš :-D
30. ledna 2020, 12:55
0
Díky moc oběma - těším se jak malej kluk :)
30. ledna 2020, 13:12
0
Krab: k tomu rozhodnutí mi taky hodně pomohla moje drahá polovička. Ačkoliv mi do aut nekecá, tak tady mi dala najevo, že by raději nové/novější auto (například můj pokus protlačit 996 991 absolutně neprošel poté, co si do toho sedla a rozhlédla se po interieru :) Bohužel nebyla moc nadšená ani z 1Gen Caymana). A pak už nastoupily osobní preference a samozřejmě nabídky...
Auto by mělo přijít na konci jara, takže snad se mi podaří dojet v létě na nějaké Kafe a Káry :)
30. ledna 2020, 13:43
-3
Sedrik: tak to se už těším, tak se pozdravíme. Nevím odkud zhruba jsi, ale pro ty středočechy jsem si tu vymyslel takovou tu aktivitu s nedělními výlety od dubna, tak když to bude fungovat, tak přijeď. První bude první neděli v dubnu, podrobnosti jsou na blogu. Ale uvidíme jak to bude, ale idea byla udělat podobný výlet pak i každý další měsíc až do toho října zhruba...
Jak píšeš, že to máš jako jediné auto ( i když hlavně pro radost) tak se obávám, že právě 996 a jako vůbec obecně starý sporťák je vhodnej tak napůl. Nebudeme si vykládat pohádky... jsou to stará auta a mají své roky a potřebují tu péči. Ty poršáky jsou milosrdný na elektrický problémy a vyhýbají se jim. Jsou postavený naštěstí fakt kvalitně a nereznou. Ale třeba tomu mýmu už je akorát letos 20 let. A co všechno se na tom za posledních třeba 10 dělalo, když bych prolistoval celou historii auta. To je čtení na celej večer a tři velký hrnky čaje... Kamarád koupil třeba M3 E46 , to je taky dobrý, ale ve výsledku obdobný. Svezeš se, ale ne úplně pořád, ale často ta auta nějakou tu práci potřebují.
Mě by se ta bezstarostnost s nově objednanou M2C taky líbila. Ale nemám to srdce to starý Porsche prodat. A koupit si novou M2 jako další auto v pořadí jen tak z plezíru, to je drahej špás. Takže co chci říct je, že se nemusíš nějak trápit tím co jsi nekoupil, ale naopak co jsi vybral. Budeš nadšenej si myslím ve výsledku... A já doufám, že letos se rýsují nějaké akce, kde i ta možnost se projet v M2 bude a těším se na to, protože jsem si tímhle autem kupodivu nikdy nejel a vždycky jsem na něj byl zvědavej.
30. ledna 2020, 14:04
0
Nejbližší "termín" mám v dubnu (ale spíš ke konci měsíce) - počítám ale až s květnem. Uvidíme. Pokud bude auto, moc rád bych se tvé akce zúčastnil (blog jsem četl a myslím si, že je to dobrý nápad - snad se to nezvrhne).
Musím těch 2000 zajížděcích Km ujet co nejdřív, aby na léto bylo už všechno v pořádku - tento rok jsem měl naplánováno několik okruhů (o některé teď na jaře ale nejspíš přijdu, když jsem bez auta...), takže si to nové auto snad brzo osahám.
K tem starším sporťákům - souhlasím. Třeba ta E46 M3 je krásný příklad - byl to vždycky můj dream car. Moc jsem ji chtěl jako teenager a nepustilo mě to dlouho. Je to nádherný auto a ten zvuk... Jenže dneska to auto netoužím vlastnit: chtěl bych se s ním projet, ideálně na okruhu, ale nechci jej mít. Proto mi udělalo radost, když mi několik lidí potvrdilo, že M2C je nejblíž, jak se k tomu zážitku z M3 E46 dostat v novém autě (tady čekám na hlasité Beastarovo: "No tak pozor" :)). Stejně tak hláška mého známého (jezdil rallye), že než Caymana (ne-GT verzi), tak 100x raději M2 (+QUAIFE LSD :))
Co chci říct - starší auta mají kouzlo a nezpochybňuji to: pořád platí, že kdybych měl vyjmenovat svoje automobilové hrdiny, bude většina 20+let stará. Ale pokud člověk nemá možnost to auto mít někde zašitý, jednou za čas s ním vyjet pro radost a neřešit (moc) náklady, pak je novější auto prostě lepší.
28. ledna 2020, 10:45
1
Prvotřídní fotky a vynikající čtení, oboje nemá chybu! Šedá barva na sporťáku je trochu divná, ale je vidět, že pan fotograf umí a vytáhl z fotek maximum.
28. ledna 2020, 15:04
0
no ta barva je prave plus, v te cervene nebo zlute vypada fakt jeste o dost priserneji :) Ja kjinak sedive barvy moc nemusim, tady to udela dobrou praci...a hlalvne ty fotky jsou fakt nejlichotivejsi, jake jsem zatim videl :)
28. ledna 2020, 17:20
1
Právěže tmavošedá je tradiční barva sporťáků, zvlášť v USA. Maně mě napadá třeba název odstínu laku od Audi „Daytona Grey“. V Evropě to možná tak lidi nevnímají, ale Amíci tuhle barvu na sporťáky dávají hodně často. A já bych řekl, že v tom každý auto vypadá nádherně. I sedany. Mám tu barvu rád.
29. ledna 2020, 08:42
0
no rozhodne je to lepsi nez stribrna :) A na te Supre asi jedna z nejlepsich moznosti, fakt to vypada i docela snesitelne :)
28. ledna 2020, 11:19
6
Pořád jsem si říkal, proč jsou v článku prospektové fotky? A pak zjistil, že to nejsou fotky z prospektu... Fakt skvělá práce fotografa! A článek se mi taky líbil.
28. ledna 2020, 11:24
0
Z4 Coupé servírováno Toyotou. BMW z toho peníze dostane, reklamu to BMW i Toyotě udělá. Supru to oživí, koza je celá a vlk se nažral. V kategorii ale skoro mrtvý Evropský trh, aspoň něco.
28. ledna 2020, 20:51
0
kiu ceed navrhoval peter schreyer co je pochopitelne aziat jak repa.
ale co je azijsky dizajn? infiniti co chce silou mocou vypadat ako amerika na steroidoch? lexus co chce vypadat ako ked si kreslic manga komixov slahne privela matrosu? alebo takisto cisto azijsky dizajn mazdy, ktory je proste jednoduchy a vyvazeny?
28. ledna 2020, 20:55
0
pardon, malo ist o poschodie nizsie samozrejme
28. ledna 2020, 12:11
-2
Toto auto ma definitívne utvrdilo v tom, že novodobý Ázijský dizajn je mi absolútne cudzí, nikdy ho nepochopím a ani ho pochopiť nechcem... Počínajúc posranou Kiou Cee'd a končiac týmto výtvorom.
Ach bože, Lancer, Impreza, Civic 6G, prosím, vráťte sa...
28. ledna 2020, 12:31
1
Chce to vidět na živo. Já k tomu autu měl podle fotek neutrální vztah, na živo se mi skoro líbilo... :-)
28. ledna 2020, 18:05
0
Muzu potvrdit, nazivo je to o dost hezci
29. ledna 2020, 11:36
0
Je to tak. Mám zkušenost s červenou, ale naživo je to docela pěkný auto se zajímavou siluetou. Působí lehounce a svižně. Ty fotky tomu službu nedělají. Přestože tyhle jsou prvotřídní.
28. ledna 2020, 13:40
9
Na nové Supře mě stejně nejvíc baví pláč těch jediných správných fanoušků, pro které je spolupráce s BMW svatokrádež a zneuctění legendy. Panebože, doufám, že příští Supra bude elektrický krosouvr.
PS: super text a perfektní fotky. Tohle se míč povedlo.
28. ledna 2020, 15:03
-1
Možná by ten hejt na novou Supru byl menší, kdyby Toyoda-san ukázal na BMW 8 jako základ. Které je samo o sobě hodně předražené, tak by mohlo zbýt z budgetu více na zamaskování dárce orgánů. A hlavně by to víc odpovídalo předchůdci jako rychlé GT.
Ukážou až prodejní čísla.
30. ledna 2020, 02:29
0
Pokus chces rychle tezke GT od Toyoty, tak tu mas jak RC-F, tak LC500
Chapu trochu stesk, ze by neco jmenem Supra melo konkurovat o tridu vejs, 4gen. byla on par treba se skylinem GT-R, ale nejsem si jistej, ze by to toyota zvladla postavit za konkurujici cenu (hlavne s ohledem na vette C8 ze stejneho segmentu)
Za me kdyz chtela foukanou radovou sestku, tak platforma zetka je vubec to nejlepsi, co v toyote mohli vybrat, m4 je teda gt, ale neohrabanej otesanek, tzn by to rychlejsi nebylo, za to by to stalo tak 2.5mio
Podle me je hlavne skoda v prekladu ztracenyho skvelyho designu konceptu
Cena v USA je temer akuratni (vzhledem k vette za $60k by mela bejt pod $45k), pak by myslim i s timhle hnusodesignem meli objednavky na vic jak rok dopredu, jenomze to uz by si lezli do zeli opet predrazeny gt86
Takale prodeje jsou v zacatku, treba o to jakonto plati pro toybaru bude zcela mizivej zajem, tak se konecne chytej za nos, a upravej cenu, ostatne z4 s sestihrncem stoji o 300kkc mene
Z4 s b48 stoji i v evrope mio, tak by za par let mohla stat 4hrncova nova supra pod milion
Ale oni radsi nebudou prodavat nic, nez aby to aspon srazili na cenu bmw, co to pro ne vyrabi, holt nekde tu marzi vzit musej
30. ledna 2020, 07:49
-2
Právě to nechápu. Proč nepoužili zmiňované RC-F. Vždyť to je ideální auto pro základ Supry (pro pokračování linie). Nevím jestli by bylo hejtu víc nebo míň, pokud by jen přeodznáčkovali RCF než BMW. Možná jim na vylepšení zbyli nějaké díly z LFA pro vyšperkování
30. ledna 2020, 10:21
-3
Fandatik: ale to by celý projekt museli financovat Toyota/Lexus. Tady se zkrátka nabídla možnost pro obě automobilky, jak se podělit o vývoj tržně okrajového auta. Toyota pomohla s vývojem Z4, BMW poskytlo již existující hardware v podobě motoru atd. Navíc sdílí výrobní prostory a kapacity.
Takže jedinej bod k diskuzi je čistě jen okolo ceny. Když jsem si nakonfiguroval na stránkách BMW Z4 M40i velmi podobně jako je sériová Supra, jsem pořád o nějakých 150 tisíc níž. Plus, když se vezme v potaz větší šance na získání slevy u BMW oproti Toyotě, tak mi to vychází, že Z4 s tímhle motorem bude řádově o 15% výhodnější než Supra. A je to roadster, takže na léto to má ještě benefit navíc.
Mě se teda taky vzhledově Supra líbí víc, ale ta cena .... :(
30. ledna 2020, 15:33
-2
Krabe a kdo financoval zmiňované RC-F? A fakt nevěřím tomu, že bylo levnější postavit nové auto s BMW než si to samé udělat už že svého vyvinutého vozu.
A třeba ta cena je až druhořadá. Prostě si zákazník připlatí za název Supra (subjektivně se díky jednomu filmu udelal že Supry bič na supersporty, takže tu cenovkou si možná zákazník obhájí). A dle testů je papírově přiškrcená a v reálu Z4ce ujede. Mě vadí ta nedodržená posloupnost. Pro mě by bylo vhodnější jméno Celica.
A to je hlavní důvod. Vyvařit navíc 150k (vzal jsem tvůj odhad) na autě za 1,5 mio kterých se prodá násobně víc než nástupci Supry, která by byla za již od 3mio a prodeje ve výrazné menším počtu.
30. ledna 2020, 15:46
-2
Tak si zkus najít nějaké články co to tehdy rozebírali. On ten šéf Toyoty, pan Tada nějaký ten příběh o tom proč s BMW dával. Mohli asi udělat re-badge toho RC, ale oni to chtěli odlišit. A chtěli platformu RWD, F/R setup a R6 motor. A BMW se v tomto nabízelo jako ideální partner. Kdybych fantazíroval, tak se mohli i spojit s FCA a zkusit to postavit na základě zkrácené platformy Giorgio a použít 90° V6 z Giulie QV. A vyrobit dvojici : Alfa Romeo Giulia GTV ( kupé) a Toyota Supra GR.
A to by zase nevonělo jiným fanouškům. Mě je tady toto asi úplně jedno. Jaké jméno to mělo, nemělo mít atd...
A kdyby to bylo jak navrhuješ, tak by existoval : Lexus LC, Lexus RC-F a Toyota Supra. A všechny tři auta by měli stejný pětilitrový V8.
Navíc RC má o 250 mm delší rozvor než Supra a je o 300mm kratší. RC-F je něco jinýho než Supra.
Prostě si myslím logicky, že dospěli k ideálnímu partnerovi pro tahle auta.
30. ledna 2020, 18:56
-2
Díky, tohle je mi jasné. Mě jde prioritně o ten název. Ale stejně jsem to viděl u Fordu s Pumou.
31. ledna 2020, 08:08
1
Re-badge Lexusu RC nedává smysl hned z několika důvodu. RC stojí na platformě, která má kořeny v devadesátých letech. To auto je těžký (víc jak o 250 kg než Supra), není moc tuhý, nemá řadový motor a tak dále. Je to tlustý GT, což paradoxně dost odpovídá staré Supře. A to, že je blbost dělat dvě stejný auta si Toyota vyzkoušela už u Soarera/SC. Takže ne, základ z RC by nebyl dobrou volbou
31. ledna 2020, 09:07
-1
Ona je taky nová o 12cm kratší než A80. A do budoucna zůstane Lexus RC bez náhrady? Všichni se chápeme jen každý dáváme prioritu něčemu jinému. Já třeba mám rád pohodlný až obtloustlý GT.
28. ledna 2020, 22:44
0
pěkně napsáno