Po bezmála dvaceti letech se na český trh oficiálně vrací Toyota Camry. Konzervativní sedan ze staré školy se z nabídky automobilky tiše vytratil na přelomu tisíciletí, kdy ho nahradil praktičtější Avensis s karoserií liftback a hlavně s tehdy velmi žádanou variantou kombi. Camry se stále nabízela za oceánem a v Asii, kde se sedany těší mnohem větší oblibě, než v Evropě. Od té doby se situace změnila. Kombíky se pomalu stahují do ústraní a nahrazují je všudypřítomná SUV a crossovery. A právě do tohoto prostředí přichází nová Camry jako…jako konzervativní a klasický sedan, jakým, bez ohledu na módní trendy, vždycky byla.
Je nad slunce jasnější, že Camry není model stavěný pro náš trh. Tříprostorové sedany se tu prodávají stabilněji jen ve třídě luxusních vozů, nebo naopak u nejlevnějších modelů (které zpravidla “cestou” do Indie a Turecka někdo začal prodávat i u nás). Zabodovat ale ve střední třídě s autem které nenabízí “stěhováckou” variantu? To je vskutku ambiciozní cíl.
Celý vůz je navíc designově pojatý poměrně asijsky, je velký, leč nepůsobí přehnaně draze a celé to tak trochu vypadá, jako kdyby nám Toyota prostě říkala “Tady je naše nová Camry, zbytku světa vyhovuje, tak berte, nebo nechte být.” A já musím říct, že je mi tenhle přístup vlastně docela sympatický. Přizpůsobování se trhu totiž vede k tomu, že naše silnice dnes brázdí řady beztvarých a zaměnitelných crossoverů. Možnost koupit si “něco jiného” je vlastně osvěžující. Otázkou ale zůstává, kolik kupujících tento přístup naláká.
Typickému evropskému zákazníkovi se Camry nepodbízí ani paletou nabízených motorů. Je totiž velmi minimalistická. K dispozici je dvouapůllitrový hybridní čtyřválec doplněný elektromotorem a…to je všechno. Dvojice agregátů posílá na přední kola 218 koňských sil výhradně přes bezstupňovou převodovku eCVT. Zrovna tady ale dává ořezání nabídky dokonalý smysl. Tenhle hybrid totiž do velkého sedanu dokonale padne. Nechybí mu výkon, je kultivovaný, tichý a díky vychytanému systému rekuperace i velmi úsporný. Na proklamovaných 4,3 litru na sto kilometrů jsem se sice při testovacím týdnu nedostal, ale vzhledem k tomu, že jsem Toyotu rozhodně nešetřil, považuji i výsledných 6,4 litru za velmi slušnou hodnotu. Pro zastavění dieselu tu opravdu není žádný racionální důvod.
Díky pomoci elektromotoru a planetové převodovce, která stále udržuje ideální otáčky Camry velmi ochotně zrychluje, dech ji dochází až někde u sto šedesáti. Narozdíl od některých jiných vozů s CVT se tu otáčky při jízdě po dálnici drží v rozumných hodnotách a tak je posádka ušetřena otravného bzučení pohonného ústrojí. Vlastně to dost připomíná velkoobjemové (a relativně málo výkonné) motory ve velkých sedanech z devadesátých let.
I při jízdě mě napadají asociace s velkými sedany, které se už dneska tak nějak nedělají. Nečekejte žádné přehnané sportovní zážitky, ani cit v řízení. Posádka je od dění pod vozem naopak maximálně izolována a stav silnice mnohdy reportuje jen tlumené ťukání pneumatik o hrany nerovností. Podvozek není sice koncepcí nikterak převratný – vpředu MacPherson, vzadu dvojitý lichoběžník – jeho naladění je ale opravdu příkladné. Nejen, že výborně tlumí a žehlí nerovnosti, ale (zčásti i vlivem nízkého těžiště vozu) netrpí na přehnané náklony a je velmi jistý v zatáčkách.
Interiér vozu je postaven dle osvědčených zásad. Hraje tu prim pohodlí a dostatek místa, tvarování a koncepce zadních sedadel ukazují, že se počítá s převozem čtyř osob (i když je Camry samozřejmě pětimístná). Vnitřek je dobře odhlučněný, nechybí kvalitní audio JBL (které tady narozdíl od Toyoty RAV4 zní fakt dobře), kožená sedadla se nesnaží o přehnané boční vedení, došlo i na obligátní elektrickou roletku zadního okna a v příplatkovém paketu VIP dostali zadní pasažéri dokonce i polohovatelná opěradla a středovou loketní opěrku s praktickým ovládáním roletky, audia, opěradel a teploty ve třetí zóně.
Prozatím to tedy vypadá, že se Toyotě povedlo vyrobit ideální auto pro ty, kteří ocení konzervativní klasickou koncepci, dostatečně velký motor a pohodlí. Jenže je tu i pár drobností, které výsledný dojem malinko kazí. Rovnou si řekněme, že jde o doplňkovou výbavu, kterou není nutné používat, jenže když už ji tu máme, pozornému oku recenzenta neujde.
Toyotí infotainment doznal v posledních letech několika zásadních změn. Ta tam je zoufale pomalá a nelogická verze z roku 2015, nové rozhraní je po všech stránkách lepší. Na konkurenci ale v oblasti přehlednosti a logiky stále trochu ztrácí. Nejmarkatnějí je to na navigaci. Ta přepíná mapu po každém startu do režimu “sever vždy nahoře”, její ovládání není intuitivní a ačkoli umí zjišťovat dopravní situaci, pravidelně tyto zprávy “zvrtá” do nesrozumitelných chuchvalců znaků (jeden z těchto případů je zachycen v galerii). Radiomapa ale potěší fyzickými tlačíky kolem displeje a tím, že slouží opravdu jen pro obsluhování rádia a navigace. Vše ostatní, jako například klimatizace, výhřev sedadel, nebo jízdní režimy, se řeší pěkně po staru tlačítky.
Druhou výtku mám k displeji přístrojové desky. Na něm se nastavují rozličné funkce jízdních asistentů. Jeho lokalizace do češtiny se ale opravdu nepovedla a mám takové podezření, že ji Toyota svěřila strojovému překladu bez revize. Jak jinak si vysvětlit, že většinu systémů lze přepínat mezi polohou “Na” a “Vyp”. Chvíli mi šrotovalo, co že to to “Na” znamená a pak mi to došlo. Někdo (nebo něco) prostě doslovně přeložil anglické “On”. Ale no tak – to si to před schválením fakt nikdo nepřečetl?
Nakonec si dovolím ještě drobný povzdech k asistenčním systémům samotným. Fungují veskrze dobře, jen mi občas přijdou trochu moc opatrné. Nejezdím jako pirát silnic, ve většině testovacích vozů se mi za celý týden nezobrazí varování před kolizí ani jednou, ale u Toyoty na mě blikalo v pražském provozu každou chvíli a to i přes to, že citlivost byla nastavena na nejnižsí úroveň. Protože kromě blikání systém i otravně píská (a po dobu pískání vypíná rádio), musel jsem ho po dvou dnech vypnout. Škoda.
Závěr
Toyota Camry není rozhodně jen další z řady. Může to znít rozporuplně, ale je velmi klasická a díky tomu velmi odlišná. Ač bych to Toyotě moc přál, rozhodně není na místě psát o “zabijákovi Superbů” a podobně. To by totiž musela být mnohem tuctovější. Není to vůz, který se bude u nás prodávat po desetitisících kusů. Jsem ale přesvědčen, že své zákazníky si najde a ti budou za volantem Camry nadmíru spokojení. Takové auto už tu totiž dlouho nebylo a já jsem moc rád, že ho můžeme přivítat na našem trhu zpět. I přes drobné chybičky je to totiž pořád moc dobrý klasický sedan.
Technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec 2487 ccm (131 kW 221Nm) + synchronní elektromotor (88 kW 202 Nm)
Celkový výkon: 160 kW (218 koní)
Převodovka: automatická bezstupňová
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,3 s
Provozní hmotnost: 1595 kg
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,3 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 6,4 l/100 km kombinovaná
Cena testovaného vozu: 1.150.000,- Kč (nejvyšší výbava Executive + Paket VIP – nejdražší možná konfigurace)
Raspby
24. 10. 2019, 09:42 2 reagovatNa tento test jsem se těšil...hodně by mě Cmary zajímala. Já bych se obával, jestli jí nebude trochu chybět výkon, je to přeci jen velké auto. Ale podle všeho to tak není. Co mi ale přijde jako velmi dobré, je cena. Narozdíl od nové Corolly, která mi připadá hodně nastřelená, mi cena za Camry přijde velmi výhodná. Auto je velké, prostorné, úsporné a to vše za milion mi za hybrid přijde jako moc fajn cena. I těch 1 150 000,- za verzi strop mi pořád přijde jako super nabídka na to, co všechno to má za výbavu. Hrozně bych tomuhle autu přál úspěch... :)
Jakub Pospíšil
24. 10. 2019, 10:43 0Výkon mi přišel adekvátní, sám o sobě ten údaj nevypadá příliš slavně, ale ten elektromotor hodně pomáhá při razantnějším zrychlení, takže mi nakonec to auto přišlo o dost svižnější, než by mělo "papírově" být. A fakt mě potěšilo, že to CVT se tu chová skoro (opravdu jen skoro) jako hydroměnič, není to takový ten "motorový člun".
Raspby
24. 10. 2019, 10:52 0No to si pamatuju když jsem jel Aurisem Hybrid že na dálnici to bylo dost hlučné i třeba jen do mírného kopce...tak je dobře, pokud to tady je tiché. No spolu s Mazdou 6 by to byl asi největší kandidát na sedan za milion...líbí se mi obě, ale každé je jiné :)
Adam Forman
25. 10. 2019, 06:28 0@Raspby: Máš zajímavou dvojici favoritů. O Mazdě 6 2.5 se mi doteď zdají vzrušující sny. Na Camry jsem zapoměl v plůce článku a musel si znovu přečíst nadpis...
Raspby
25. 10. 2019, 08:14 0No pokud bych sháněl v tomto segmentu tak jsou to moji dva favorité no :) . Mazda má super podvozek a krásný interiér. Toyota je zase hybrid a ta vrcholná výbava je opravdu super (co jsem v ní seděl...), ale je dražší. Navíc jak nemám bílou na autech moc rád, tak ta perleť ty Camry fakt hodně sluší :) Bohužel jsem stále neměl možnost si zkusit jakýkoli hybrid zařídit. Jel jsem v něm, ale nikdy ho neřídil...
krab
25. 10. 2019, 08:33 0Kdybych kluci nevěděl, že jste dokonce ještě o dost mladší než jsem já sám, myslel bych si, že je to diskuze dvou chlápků v důchodu :-D
O Mazdě 6 ani o hybridní Toyotě Camry naštěstí stále v noci nezdá...
Raspby
25. 10. 2019, 08:37 0To mě taky ne, ale zase od velkého sedanu nečekám nějaké sportování, řezání zatáček atd...ale hlavně pohodlí, ticho a výbavu :) To obě auta splňují. Mazda bude mít asi zábavnější podvozek, Toyota je zase hybrid. mít půl milionu ještě k dobru, tak Lexus ES je jasnej :) To víš, jak už jsme dlouho nejel MRkou, tak páprdovatím :-D
krab
25. 10. 2019, 09:35 0Si dělám jenom legrácky ... sám teď jezdím nejčastěji vyměklým roadsterem co vypadá tak trochu jako sporťák z 60. let a pouštím si k tomu ráno cestou do práce Oldies rádio s Jakubem Urbanem (od nás z Garáže) :-D
Mě se ta Camry náhodou taky docela zamlouvá. Aspoň něco jinýho než VW, Audi, Škoda, BMW...
M P
25. 10. 2019, 10:20 2Takze auto, co vypada jako z dob tveho mladi, a k tomu odpovidajici soundtrack? :) nostalgie je sviňa
krab
25. 10. 2019, 11:13 0To spíš co vypadá jako z dob mládí rodičů. Ale ono to nějak funguje ob generačně. Auta mýho mládí jsou 90. leta, možná řekněme do roku 2005. Ale už tehdy jsem spíš chtěl něco z 60.-70. let protože auta v tý době byla prostě nejhezčí a nejlepší.
No jo, tak asi to tak je... se mi dneska teda z těch novejch aut líbí ta co vypadají jako stará auta, ale s tou obrovskou výhodou, že nejsou zrezlý a zkrátka starý. Ale nově už nikdo za rozumný peníze starý modely aut vyrábět nebude, ani nemůže, takže zaplaťbůh aspoň za ten retrolook.
PS: Oldies rádio pouštím jen fakt občas, když mám náladu na nějakej fakt starej rock'n' roll. Jinak poslouchám rádio Beat. Ale serou mě ty reklamy a přemejšlím, že si nějak zařídím to Spotify. Všichni to používají, jenom já zas ještě ne... :-D
JohnyLBC
23. 4. 2020, 10:09 0Krabe Spotify se ti zalíbí, věř mi :) Ty playlisty jsou super!
Ronoath
24. 10. 2019, 10:03 0 reagovatMoc hezký sedan!
Martin Martin
24. 10. 2019, 10:56 0 reagovatA fotky kufru? Teda, ne že bych byl zahrádkář, ale jejich SUV má hrbolatou podlahu s hrbem kvůli baterek.
Jakub Pospíšil
24. 10. 2019, 11:01 1Hrbolatý není, baterky jsou pod zadní sedačkou. Přiznám se, že jsem ho nevyfotil, ale na internetu jsem si pro účely demonstrace plochosti kufru vypůjčil tuto fotku.
Jacob13
24. 10. 2019, 11:07 2Vidím správně u auta za milion a v roce 2019, že má nezakryté vzpěry kufru, které lámou náklad?
Jakub Pospíšil
24. 10. 2019, 11:10 0Ano, nejsou zakryté. Cestu mají vytyčenou celkem rozumně, není to tak, že by se celý oblouk vecpal do prostoru pro zavazadla, ale při kufru nacpaném k prasknutí by to byl problém.
rock
24. 10. 2019, 11:39 0Kdysi jsem měl Audi 80 '89; víko kufru se zvedalo na paralelogramech, do prostoru zavazadlového prostoru nic nezasahovalo. Ve své mladické naivitě jsem si tehdy myslel, že tydle "U" úchyty jsou a budou určeny jen pro low cost auta. Ó, jak jsem se tehdy mýlil... kdo by dneska na auto dával relativně drahé a složité řešení, když si lidi zvyknou na jednoduché a levnější.
Líp už bylo...
beastar
24. 10. 2019, 11:11 1 reagovatTyhle auta potkávám po Praze zásadně na ruských spz. Působí to na mě hodně neevropsky. Doma a v usa to bude hit. V EU to byl a bude vždycky okraj segmentu pro pár fandů Toyoty a náhodné kupující. Co se jim to zalibi svou osobitosti. Me se líbí cena vs výbava. A taky obsah a celkově papirovy parametry. V interiéru bych dlouho být nechtěl.
Máří
24. 10. 2019, 11:13 1 reagovatNeměl by někdo zájem o srovnávací test Lexus GS 2006 a Camry? Tak nějak se dívám co pořídit za dalších 5 let a docela by mě to zajímalo. Navíc teda když se v článku zmiňuje to srovnání s velkými sedany s objemnými motory.
Jakub Pospíšil
24. 10. 2019, 11:16 1Nevím, zda to v představě pomůže, ale Camry je defakto současný Lexus ES300h s jinou karoserií a interiérem.
-
Komentář upraven 24. 10. 2019, 11:16:56
Máří
24. 10. 2019, 11:23 0Jo to vím. Jen nabízím jestli náhodou auto ještě nemáte v redakci a nechcete to trochu srovnat. Bílé Camry vs černý Lexus, jízda za 6 vs za 11 :D
Jakub Pospíšil
24. 10. 2019, 11:25 0Bohužel, už je pryč. Ale chystá se i test toho Lexuse, což je hodně podobné auto.
Máří
24. 10. 2019, 11:38 0Akorát ten ES300h má ceníkovou cenu úplně jinde proti Camry. Jen nabízím, kdyby o to byl zájem v redakci. Mně by taky to srovnání pomohlo.
martinw
24. 10. 2019, 13:22 0Tak cenikovka utika Lexusu i v pripade Rav4 a NX300h a jako ma to svy duvody - ventilovany sedacky, matrix led, lepsi asistenti, a hmotnost tech aut se lisila ve stare generaci o cca 100kg - I kdyz si predstavim ze tam dali 20kg tlumicich materialu navic aby byl Lexus tichej stejne tam musi byt v te karoserii a podvozku neco 'navic' asi vyztuhy, mozna lepsi tlumice protoze pohonny hybridni ustroji bylo 100% stejny.
Máří
24. 10. 2019, 13:54 0Proto mě právě zajímalo víc srovnání nová Camry vs GS300 3. generace, protože staré GSko by na nové ES nestačilo.
rock
24. 10. 2019, 12:07 1 reagovatA tak je fajn, že je na trhu něco dalšího; možnost volby není nikdy k zahození - ale jinak mne to až tak extrémně nenadchlo. V duchu si to řadím nějak do škatulky "Kia Optima": nabízí se to, není to úplně špatný, ale stejně si to tady nikdo nekoupí. Protože až tak dobrý, aby to převálcovalo zavedený volby, to zase není...
martinw
24. 10. 2019, 13:15 0To neni povedene srovnani s Optimou...
rock
24. 10. 2019, 14:08 1Proč? Myslíš, že je Kia o tolik lepší, že se to nedá srovnat?
D
25. 10. 2019, 01:46 -1:-). Rozdíl mezi Kiou a Toyku bude narůstat s najetými km. A ve prospěch Kie to určitě nebude...
rock
25. 10. 2019, 05:46 1Kia zase dává na výběr mezi dvěma benzíny, dieselem a plugin hybridem (a ten může čerpat všech legislativních výhod elektromobilů), mezi sedanem a kombíkem. Rozměrově jsou nastejno, design exteriéru i interiéru je subjektivní, kvalitou zpracování jde Kia stále nahoru, jízdními vlastnostmi taky a zůstatková hodnota bude sice ve prospěch Toyoty, ale je otázkou, jestli ten rozdíl bude větší než rozdíl při nákupu.
Camry se u nás prodává velice slušně, ale čím dýl o tom přemýšlím, tím víc mi přijde, že ve skutečnosti nemá moc co nabídnout a prodeje dělá logo Toyota.
Anorex
24. 10. 2019, 13:16 1 reagovatAktuálně jediná Toyota s možností zakoupení v ČR, o které bych dokázal vážně uvažovat a která se mi velmi výrazně líbí. I ten hybrid bych pravděpodobně kousl, protože se k tomu přesně hodí. Chtělo by to samozřejmě svezení, ale i tak dobré.
Jimi
24. 10. 2019, 13:16 0 reagovatŠkoda toho interiéru, rezervy tam jsou. Tu angličtinu tam mohli klidně nechat, tipuji, že většina kupců umí aspoň základy. Ono v US je to standartní auto, něco jako u nás flotilová oktávka, tak ten interiér zase nemůže být lexus :(. Evropa je samozřejmě víc zhýčkaná. Bez nároku na extra dynamiku věřím, že by motory mohli vzhledem k výsledné spotřebě bohatě stačit. Jako ojetina to může být spolehlivá alternativa.
fortress
24. 10. 2019, 13:21 1 reagovat13,2s z 0 na dálniční 130 to je fakt teda dynamické hlavně "pocitově". Není to pěkné ani zajímavé jak z venku, zevnitř nebo spotřebou, praktičností nebo dynamikou. Těžko se divit že se to neprodává.
martinw
24. 10. 2019, 13:46 0Souhlasím, že to není trefa do černého pro evropský trh, ale ta spotřeba je zajímavá především mimo dálnici tam bude dominovat nad nehybridama.
krab
24. 10. 2019, 14:10 -1 reagovatSám jsem zvědav jak ye bude prodávat. Parkovací benefit na zónách už není a neni to ani kombi ani liftback. Sedan chtějí hoši z východu, je tam zažitý zvyk že sedan je něco lepšího, auto pro lidi co nepacují rukama.
U nás zas potřebujem otevřit kufr a vidět ten "hatch". Sedan je prostě pro variabilitu ložný plochy naprd. To jsem si ověřil před časem s Volvem S40 II. gen.
Hezký auto, ale tipnu si, že na 20 Superbů se prodá asi jen jedna Camry v našich reáliích.
Caddy
24. 10. 2019, 21:20 0a mne se to treba libi a jine auto, nez sedan, ani nechci :) A nelibi se mi uz moc ani ty soucasne "sedany", co ale maji stejne splyvavy zadek bez zlomu, hrozna moda...
Cartman
24. 10. 2019, 22:34 0 reagovatMám dotaz na autora článku. Jel jsi s tím autem v noci?A jestli jo jaký to bylo? Jak výkonný jsou přední světla? A je v autě nějaká funkce jako night panel jak kdysi v citroenu c5?Diky
Jakub Pospíšil
25. 10. 2019, 09:34 0Světla fungují dobře, jsou tam automatická dálková světla, poměrně opatrná, takže neoslňují protijedoucí, ale nesepnou ani pod veřejným osvětlením.
Funkce night panel tam není, ale kolečko na ztlumení podsvícení je vlevo po ruce a displej radiomapy jde vypnout na dvě kliknutí.
Pep
25. 10. 2019, 09:07 1 reagovatHezky napsaný, zajímavé auto, ale tohle nedává smysl po technické stránce: ,,Díky pomoci elektromotoru a planetové převodovce, která stále udržuje ideální otáčky Camry velmi ochotně zrychluje, dech ji dochází až někde u sto šedesáti. Narozdíl od některých jiných vozů s CVT”
Místo planetové převodovky by tam mělo být napsané CVT, či variator, nebo: ,,převodovce s plynulou změnou prevodového poměru”.
VK
26. 10. 2019, 14:24 1Právě naopak, to co tam Toyota má, je přesně úplně jednoduchý planetový převod. Má dva stupně volnosti, když se oba obsadí vstupem, otáčky výstupu jsou dané. Tak třeba spalovák pohání oběžné kolo, eektromotor unašeč satelitů - jejich otáčkami jsou pevně dány otáčky centrálního kola, které pak pohání nápravy. Takže (zjednodušeně řečeno) změnou otáček elektromotoru se plynule mění výstupní otáčky. Teprve výsledné chování tak připomíná CVT.
VK
26. 10. 2019, 14:27 1V podstatě úplně jednoduché a robustní zařízení, nemá se prakticky co rozbít. Toyota to vymyslela bez velké nadsázky geniálně.
Pep
27. 10. 2019, 10:46 1Díky za osvětu. Tak teď to smysl dává.
Btw tady je to celkem hezky vysvětlený.
https://www.autocar.co.uk/car-news/technology/under-skin-latest-cvt-gearbox-technology
VK
27. 10. 2019, 13:37 0Asi největší paseku dělá označení e-CVT. Což odkazuje na výsledné chování, jinak to kromě názvu nemá s vlastní CVT s kuželovými koly atd. nic společného.
honziss
01. 11. 2019, 20:05 0Jeste doplnim, ze nektery modely, jako treba moje GS maj na vystupu jeste 2 rychlostni prevodovku (zjednodusene receno). Elektrika pak umi pomahat do daleko vyssich rychlosti a spalivacimu motoru staci velmi nizke otacky pri nizke zatezi: po rovine na dalnici staci kolem 1500 otacek pri 140-150 km/h.
jardeur
25. 10. 2019, 12:41 -1 reagovatopravdu ošklivé auto ostatně jako každá Tojojojojota za posledních 20 let. Kdeže jsou doby staré Camry ... ach jo.
Vencos
25. 10. 2019, 21:47 0 reagovatAž zmizí dýzly i z německý prémie, bude mit Toyota už cestičku vyšlapanou a hybridních Camry bude plná Praha...
Camry8
29. 10. 2019, 21:28 0Spíše se obávám, že se rozšíří el. Superb nebo el. Octavia.
Camry8
29. 10. 2019, 21:26 0 reagovatTa Navi to je škoda. Zamrzí i nemožnost vyhřívání předních sedadel u 2.výbavy Prestige, přeci jen auto za 950k. A u nejvyšší výbavy nevyhřívaná zadní kožená sedadla.
Camry8
29. 10. 2019, 21:49 -1 reagovatCamry jinak pěkná, rád bych ale vyzkoušel 3.5V6, i dizajnové provedení TRD a SE Nightshade edition je taky super. Camry v EU je cenově bohužel mimo - Camry SE HV je v US za 29950$ x 23,20,- = 694.840,-. Jestli bude el. Sup za cca 900k + spousta pobídek, jak na Škoda městochod, tak půjdou prodeje ještě níž. Camry mám rád, ale bez možnosti více výbav, motorů a hlavně lepší cenové politiky nevím, nevím.
Mr.DAWE
01. 11. 2019, 19:53 0 reagovatToto se Toyotě opravdu povedlo. Jen tak dál! Fandím jim.