načítám data...

Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

Zní to paradoxně, možná až nesmyslně, ale přesto je to tak. Je to jeden z důkazů, že svět automobilů, jakkoli je plný techniky a čísel, je zcela iracionální.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dnes si připomeneme pět aut z doby nepříliš dávné. Je to různorodá sebranka, jedno ale mají tyto kousky společné – všichni je chtějí. Když na ně přijde řeč, každý se rozplývá nad originalitou, stylem či technickými řešeními. Ti stejní lidé potom budou tvrdit, že než jezdit Fabií, to si to radši u nejbližšího stromu hodí a skoncují s tím zatraceným bytím. Jenže potom se rozhlédnu okolo sebe a opět nastává okamžik, kdy přestávám rozumět světu. Auta, která všichni chtějí, nikde okolo sebe nevidím, zato Fabií na mě posměšně mrká celé hejno v každé ulici. Svět je komplikované a nevyzpytatelné místo.

 

Ford Mustang | Pořádné svaly za cenu Mondea

Neříkejte mi, že vám to ještě nikdo s očima na vrch hlavy nadšeně neříkal – za cenu obyčejného evropského povozu typu Ford Mondeo můžete mít pořádný americký bourák. Kdo by nechtěl Ford Mustang? Vždyť už to jméno zní přeci na celou ulici – a co teprve motor? Jistě, mnozí z nás mají rodiny a chalupy a jízdní kola, tomu rozumím, ale vzhledem k tomu, kolikrát už jsem v diskusích slyšel řeči o převážení zbytečného vzduchu a také s ohledem na to, že dvě auta v rodině už jsou dnes spíše standard, očekával bych skutečně větší rozšíření plnotučné americké V8. Přesto parkoviště před kancelářemi korporátů stále opanují Superby L&K 4x4 a Mustangy se co do počtu kusů v ulicích mohou srovnávat stále jen s auty jako Porsche 911….

 

Saab 9-3 SportCombi | Být cool

Saab jako značka snad nemá nepřátel. I zarytí fanoušci jiných značek při zmínce o této severské automobilce uzale pokývou hlavou. Jistě, nezapomínají zmínit, že Saaby byly pod hlavičkou GM jen upravené Opely, ale ruku na srdce – opravdu je to takové provinění? Ve svetě, kde Jaguar stavěl na základech Fordu, Alfa Romeo Fiatu, Audi Wolkswagenu a Mercedes Dacie, to zní jako standard. Pěkný kombík od jedné ze severských automobilek byl potom vždycky autem, které zkrátka chcete. A tak není divu, že se s příchodem kombíku 9-3 s originálními zadními lampami jak dva ledové krystaly strhla mela – nebyl snad nikdo, kdo by takové stylové kombi nechtěl. Jenže nekoupil si ho nikdo. Prodeje byly tak mizerné, že nakonec celá automobilka uzavřela své brány. I mezi Saaby je 9-3 SportCombi vzácností, v inzerci ojetých aut najdete sotva pár kusů.

 

Citroën C6 | Na obláčku výjimečnosti

Citroën – to je především komfort a originalita. Houpavý sedan DS se stal svého času fenoménem. Krása, elegance, technologie a komfort – to vše v jednom kompaktním balení. Tak má vypadat Citroën. A automobilce se skutečně dařilo udržovat si tento směr. Po DS následovaly další modely, které byly všechny nevšední, krásné a pohodlné. Když po letech úspěšné výroby odešel ostře řezaný Citroën XM na odpočinek, nabídl nám francouzský výrobce náhradu – nový Citroën C6. Opět auto jako žádné jiné. Ve výčtu ‘to auto jednou musím mít’ jej měl a dosud má nejeden automobilový fanatik (včetně mě). C6 rozhodně nezůstává ve stínu XM, prohnuté zadní okno, bezrámové dveře, originální kapsy ve dveřích, výsuvné křidélko na víku kufru a samozřejmě nejnovější verze plynokapalinového odpružení – tak to má být. A kolik se jich prodalo? Žalostně málo. Tak málo, že přestože Citroën zařadil do výrobního programu celou značku DS, v jejím portfoliu už velký sedan nenajdete.

 

Toyota GT86 / Subaru BRZ | Dejte nám ještě poslední sporťák!

To je další hojně rozšířený stesk petrolheadů. Automobilky už nestaví řidičská auta, jen nudné škatule. Přitom dřív to přece bylo všechno jiné a lepší! Kde jsou sportovní auta? Nemyslím teď ta drahá a luxusní, myslím obyčejný sporťáček pro obyčejného člověka. Vždyť dříve je měla v nabídce snad každá slušná automobilka. Opel Calibra, Ford Capri či později Probe, Fiat Coupé, Peugeot 406 Coupé, Toyota Celica – kde jsou? Proč už je nikdo nevyrábí? Výrobci zaplňují každou skulinku na trhu nějakým šíleným crossoverem a tady zeje v nabídce díra jak vrata – a nikdo s tím nic nedělá! Postavte malé levné řidičské kupé a máte vystaráno!

Jenže opět narážíme na realitu. Toyota totiž vyslyšela volání a ono kupé skutečně postavila. Toyota GT86 cenou odpovídá Octavii, jakých každý den potkáte stovky. Je to malé lehké kupé, dokonce má pohon zadních kol. A prodejní výsledky? Rozhodně nejsou špatné, přesto cítím jistý rozpor mezi tím, kolik lidí plakalo nad absencí přesně takového auta v nabídce a kolik z nich si takový vůz skutečně pořídí.


 

Renault Avantime | Velkoprostorová avantgarda

Renault Avantime je boží. To je prostě fakt. Velká cool přepravní kapsle, kupé a MPV zároveň a naddto vůz s šestiválcem pod kapotou. Všichni ho máme rádi. Úplně všichni. Je krásný, praktický, nemá B-sloupek, je luxusní a přitom dostupný. A není tomu tak, že bychom se k jeho kvalitám museli propracovat, nadšené recenze se objevily hned, jak auto Renault představil světu, chválu na něj pělo i trio pořadu TopGear. Takže úspěch? Ani omylem. Renault pro katastrofální nezájem zákazníků nakonec výrobu předčasně ukončil a továrnu raději zavřel, než by dál vyráběl povedený vůz, který ale nikdo nekupuje.

 

To bylo mých Top 5 aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje. Napadají vás další? Podělte se s námi v diskusi!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Máří
26. října 2018, 16:21
15

6. Cokoliv | Co zrovna prodávám

reagovat
Ha
Habakukk
26. října 2018, 16:57
0

No pěkný ještě tam chybí jedna velká legenda Land Rover Defender.

reagovat
Nimrod
26. října 2018, 17:26
0

mustangů se tu prohání po městě 3, 911 ani jedna :-)
v c6 jsem se jednou vezl jako spolujezdec, stopl jsem si ji. moc příjemný svezení, co si tak pamatuju
avantime je nádhernej... ale jen z venku. ta palubka mi přijde fakt nechutná. ale žeru ty dveře, to je paráda

reagovat
krab
26. října 2018, 17:31
1

Lotus Elise nikdo pořádně nekupuje :-D Přitom 9/10 Miatistů by rádi a kdokoli s rozpočtem na střední SUV nebo menšího novýho bavoráka by klidně koupit mohl ...

Ne, tak je to jasný. Za to, že se špatně prodává Toyobaru můžou hot hatchbacky. A za to, že se nekupuje nástupce Citroenu C6 může přímo Citroen. A že nikdo nechtěl Avantime? Tomu se nedivim, ale třeba mě se děsně líbí. Je to parádní divnoauto.

A ještě mě napadá ta tvoje prapodivná Lancie Delta. Ovšem nevím jestli pro ní platí ta první část věty "která všichni chtějí" :-D

Nicméně já mam splněno. Autíčkářskou GT86 jsem si koupil, sice teda zase prodal, ale zas někdy koupim znova ...

reagovat
wdave_t
26. října 2018, 17:37
0

Lotus Elise se narozdíl od Miaty nedá (polo)rozumně používat jako daily a stojí už dost peněz na to, že poslouží jen jako víkendovka (a navíc pořizovací cena je jedna věc...)

wdave_t
26. října 2018, 17:35
4

Renault Avantime rozhodně všichni rádi nemáme, je to podle mě ohavný auto, jakkoliv po ostatních stránkách může být zajímavý.

reagovat
Jimi
26. října 2018, 19:50
1

Když opomenu design, tak na tom autě není nic zajímavé... poruchové motory, užrané, těžké a nic moc jízdní vlastnosti... každý sice o tom mluví, ale nikdy by do toho nešel...

wdave_t
26. října 2018, 17:49
2

Mustangy a BRZ do toho článku vůbec nepatří, vždyť jsou všude :) Samozřejmě, že se nedá očekávat, že Mustangů bude jak oktávek - což je nejčastější služebák -, ještě když je to auto pro nadšence (jedno zásadně omezující kritérium) co mají trochu peněz (další zásadně omezující kritérium). A těch BRZ je na každym trackdayi pomalu stejně jako Miat :)

reagovat
Jimi
26. října 2018, 19:56
2

Toyobaru- většina čeká na pokles ceny, potom toho ještě přibude...

saage
26. října 2018, 22:17
0

Jak pribude? V cely Evrope se za rok 2017 prodalo jen 500 ks BRZ.. Kdyz to nikdo nekoupi jako novy, tak bazary si dalsi nepridelaj.. O tom je presne ten blog. Kazdej to chce jako ojety za pulku ceny. Ale kdyz nebudou vyrobeny, zustane u prani. Namyslim si, ze to bude zas takova raritka, aby se to vyplatilo zavrit ted do stodoly, ale ceny budou stagnovat docela vysoko..

Jimi
27. října 2018, 16:37
0

Pár kousků jsem viděl v nabídkách dovezených z US na EU značkách. A ty starší se budou možná za dobrou cenu ztahovat i z Evropy, pokud tady o to bude zájem...

beastar
29. října 2018, 12:38
0

To bude pár desítek kusů. Dovážet brz z us či asie se nevyplatí.

PepaSFI
26. října 2018, 18:18
2

problém je v tom že jsou dva světy. Ten normální a ten autíčkářský. Jsou lidi u kterých se naprosto míjejí, jsou lidi u kterých se prolínají a jsou lidi u kterých se srážejí. A ta skupina která dokáže ty dva světy propojit je nejspíš dost malá. Ne každý může nějakým trhlým autem běžně jezdit. ne každý má prostředky a podmínky na to aby mohl mít auto normální i auto autíčkářský. Ten Mustang sice stojí jak oktávka co je trošku vyzdobená, jenže rodinu na dovolenou do toho nedáš a ne vždycky projde argument že na dovolenou se dá cestovat i jinak.

reagovat
Cu
Curdin
27. října 2018, 15:12
0

Ja už teda pár novych aut kupoval, ale nikdy jsem si nevšiml ze by oktavka stála jako mustang a to je vedle kamarodovo firmy prodávají takže je občas okukuju. Spíš mi přijde že z toho dělají hogofogo.

Romus
26. října 2018, 18:36
7

Mustangů vidím hromady, oproti ostatní autům dohromady násobně víc... a chci ho taky :-D

reagovat
Breakthru
26. října 2018, 19:19
4

bydlím na malým městě, ale Mustangy tu potkávám skoro denně a je jich tu tak 5 - 7 kusů....nepočítám ofiko dealera Fordu, kterej za výlohou taky nějaký má.A jsou tu ale dvě tři dílny, který to do republiky tahaj....podle mě je přemustangováno....

reagovat
Breakthru
26. října 2018, 22:35
-1

jinak mi osobně příjde, že ten výběr je docela bokem....
Mustang a GT86/BRZ jsou v hojnosti.Nikdy to nedosáhne logicky čísel prodeje jako Fábka nebo kokta, ale vzhledem k využití těch aut a ke kupní síle v Česku jich tu jezdí překvapivě dost....
SAAB je zajmavej možná pro někoho designem a tím, že je ze Švédska.Nic víc, bohužel, jinak je to obyčejný auto , ale tím ho nijak neshazuju.Jen pro většinu lidí to je mrtvá značka a není nějak důvod o něm snít, pokud ovšem člověk není fanda do SAABu..
C6....auto možná jen pro fandu nebo pro neználka, co dostal včera řidičák a neví nic o autech.Jinak většina lidí se tomu vyhne už proto, že to je z PSA....takže o tomhle bude snít jen fanda nebo blázen
Avantime...podobně jak ta C6....mizerná pověst, nesmysl na kolech.
K těm dvoum francouzům hovoří už jen to jak málo se jich prodalo.Prostě propadáky, žádnej sen....Ty dva nikdo nechce a nikdo o nich nesní...

ratan groch
27. října 2018, 14:17
0

Vsetko si pourazal, MISSION COMPLETED. Keby tam bolo 25 aut, ku kazdemu nieco najdes, preco tam nema byt. Tu v diskusii je to v pohode, v skutocnosti by sme my dvaja urcite spolu nevychadzali.

Breakthru
27. října 2018, 17:48
0

všecko ne, jen ty dva francouze....a že bychom spolu nevycházeli?S tím se naučím žít....

ratan groch
27. října 2018, 21:14
1

spochybnil si uplne vsetky. zle som to napisal. A nemusis sa ani ucit zit, lebo my dvaja sa nestretneme nazivo. A tu mozeme byt pokojne autickarovski kamosi aj ked nemame rovnaky pohlad na vec. pekny vecer, Breakthru

Breakthru
27. října 2018, 21:28
0

tak to potom jo, s tím výběrem na to téma moc nesouhlasím....
byla by to nuda , kdyby všici táhli za jeden provaz....

beastar
29. října 2018, 12:41
1

Jak můžeš vědět že se nikdy nesetkáte? Třeba break přijede na zmrzku do Blavy. Ty zrovna půjdeš kolem a dostaneš taky chuť na zmrzku. Break se otočí u pultu zakopne a jeho zmrzlina ti upadne na košili. Pohledy se střetnou, přeskočí jiskra. A najednou ova zjistíte že dosavadní život nebyl život;D

Breakthru
29. října 2018, 15:28
0

copak jsem snad coura?

ratan groch
01. listopadu 2018, 11:41
0

ad beastar:
Myslel som si, ze to mam dokonale premyslene a na tu zmrzku som zabudol. Tvoja hlava je hotovy CML.
Pocuvaj, v nedelu letim na 3 tyzdne do Japonska. Okrem povinnych veci ako turnaj v sume, zahrad Kenroku-en, Kóraku-en a Kairaku-en, patologickeho muzea s natiahnutymi kozami clenov yakuzy sa pojdem pozriet aj do Motorcar museum of Japan a na drazby aut v Japonsku. Uz si aj pisem s jednou firmou, ktora sprostredkuva drazenie a vyvoz.
Mas nejaky tip, kam sa ist pozriet v ramci Japonska v suvislosti s autami?

Breakthru
01. listopadu 2018, 18:00
0

Já jet do Japanu, tak bych se asi podíval na ty posvátný hory v regionu Kanto a pomodlit se tam k Bohům driftu.....
Jinak v Mazdě prej maj dobrou zmrzku v bufáču :D

ratan groch
01. listopadu 2018, 18:09
0

Na posvatne hory by som mohol, ale nejdem autom, takze si to asi peso nevychutnam. Kupil som si volny listok na vsetky vlaky v Japonsku vratane Sikanzenov, takze sa mozem lubovolne presuvat, ale auto mat nebudem. Ak sa pojdem pozriet na horu Fuji, Kanto alebo hociake ine, tak sa rozhodne nebudem trepat peso hore. Tak ci onak, dik za tip, este si to pozriem a uvidim ci to je zaujimave a mozne aj s niecim spojit.

Breakthru
01. listopadu 2018, 18:53
0

ačkoliv nejsem japanofil, tak mám rád serial Initial D, kde Takumi se svoji hačinou driftoval v horách Kanto...já nevím, jak to maj dělený, je tam spousta prefektur, krajů atd....A rozhodně přes ty hory jedině nějakou AE86 , když už....
Mě by ani tak nefascinovalo jet kurevsky rychlým Šinkanzenem jako spíš vidět přijet vlak včas....Nejezdím vlakem, ale bydlím u nádraží....

vojtacz
26. října 2018, 21:46
0

Jedná stříbrná C6 nám jezdí po městě. A vždycky když ji vidím, tak si můžu hlavu ukroutit ,protože je to prostě moc pěkný auto.

reagovat
riderhenry
26. října 2018, 21:49
0

S Mustangem nemůžu souhlasit - potkám jich v Brně určitě víc, než všech 911 dohromady. Spíš je jich i víc, než všech Porsche (včetně SUV), co tu jezdí. A z toho tak polovina s upraveným výfukem, což člověk docela ocení :) Jde hodně vidět, že se lidi báli šedého dovozu a od té doby, co je importér dováží i k nám, tak se rozšířili docela rychle.

K Saabu - docela jsou mi ta auta sympatická, ale vlastně si nejsem úplně jistý, proč je chtít? Četl jsem dost recenzí zarytých fanoušků, ale nic mi v hlavně neutkvělo a i když Volvo nenabízí moc dynamicky zajímavá auta, tak mi zatím ze seveřanů dává trochu víc nějaký smysl. Sám teď hledám "netradiční" kombi pro rodinu, ideálně V8, ale může být i lepší šestiválec (rád bych výkon přes 300 koní). 9-3 se tam sice výkonově nedostane, ale zase za tu cenu... Stejně mi ale nejlíp vychází 550i. Klidně si však nechám poradit ;)

reagovat
Pochtli
26. října 2018, 21:57
0

Mustangů jezdí habaděj, toyobaru taky sem tam vidím - auta pro zábavu.
Zato C6 i avantime jsou zezadu vysloveně škaredý, takže se potenciálním kupujícím ani nedivím.

reagovat
CerVus
27. října 2018, 08:28
1

Co si matně pamatuju, tak Saab měl hlavně i prémiovou cenovku. Což s ohledem na konfekční díly GM ze kterých byl montován a jejich postupnou zastaralostí taky nezaručovalo dobré prodeje. Ono se stačí podívat jak dlouho jim trvalo příjít s novou 9-5. I když byla úžasná, tak přišla moc pozdě. Ostatně když dělali 9-3, tak narazili na kritiku vedení koncernu, který se snažil udržet saab nad vodou. Dostali zadání vzít vektru a za co nejmenší náklady ji překopat na saab. Změn bylo příliš, byly drahé, jednotková cena auta byla proti opelu mnohem vyšší.

Jinak toho mustanga v seznamu nechápu. Jedná se o nejprodávanější sportovní kupé na světě. Spíš tu má být Kia Stinger nebo Rx-8.

ro
rock
26. října 2018, 22:26
0

Ad Avantime:
GT od Renaultu s sexappealem MPV a cenovkou prémiovky? To snad ani nikdy fungovat nemohlo...
Navíc je to mimořádně ohavný a kastle se kroutila jak břišní tanečnice. Nevím, jestli to chtěli "všichni", ale pravděpodobně z toho bylo rozpačitý i nějaký procento z těch 8557 jedinců, co si to doopravdy koupili.

as Saab:
Posledních několik let existence automobilky, když se náhodou jakýkoliv Saab dostal do srovnávacího testu, tak to obvykle bylo s nějakým Volvem a zástupcem (zástupci) německé prémiové trojky. Výsledek byl dost nudně vždycky stejný: skopčáci vpředu, o vagón za nimi Volvo a o další dva vagóny vzadu Saab. Sympatie ke značce a k divně umístěnému zapalování holt nejsou všechno, když přijde k placení...

ad Mustang:
jezdí jich o řád víc, než dřív...

as C6:
chtěl bych ji taky :-), ale nezaplatím ji (a když ano, tak ji neudržím v důstojném provozuschopném stavu).

reagovat
Breakthru
26. října 2018, 22:45
-1

když si koupíš Auto Bild a je tam srovnávací test, tak vždycky vyhrajou německý auta.Když už vyhraje něco jinýho, tak je to o bodík, ale stejně se vyzdvihne to německý....Voni ti skopčáci musijou ty mařeny na něčem vydřít.Špinavý cikánky na čáře zadarmo nešlapou.....
Jinak s Avantime souhlas....Prostě frantíci měli spářku ve sklípku ožrali se jak mužici a než vystřízlivěli, tak dělali píčoviny v malování.Jenže nějaký vožralejší hovado to schválilo....Je to jen šlápnutí bosou nohou do hovna.Ani ryba, ani rak.....

BubaaCZek
27. října 2018, 09:01
1

Cena GT86 je mimo. Podivas se na vybavu, vykon, kompromis v prostoru. Pak otevres kapotu a zjistis, ze je to okapotovane alobalem a rozmyslis jestli cvaknout o 200k vice nez za hothatch. Az bude novy za 600 bude jich mnohem vic

reagovat
Vavris Vavrisovic
27. října 2018, 11:09
4

To je dost příkré hodnocení. Ano, výbava je přinejlepším průměrná, materiály horší, výkon taky nenadchne...

Jenže to je pohled jako od praktika hodnotícího konkurenta Octavie. Když se posadíš, do Toyobaru, sedíš hezky nízko a máš skvělou pozici za volantem. Tedy sedíš tak, jak se nikdy v žádném hot hatchi neposadíš. Otevřeš kapotu a vidíš... 200 astmatických koní? No... anebo motor uložený podélně a velmi nízko. A z větší části za nápravou. Tedy tak, jak to žádný hot hatch mít nebude... A protože pod tím tunelem je kardan a ne přihrádky, schránky a vyfikundace, tak to nelze cenově srovnávat s masovkou všechno vpředu. Kolik levnějších zadokolek je na trhu? Miata?

Tím se nechci podivovat, že to nikdo nekupuje, je to produkt pro velmi úzkou skupinu kupců. Ale cena jednorázovky na vlastní platformě prostě nemůže být stejná jako u masového hatchbacku

BubaaCZek
27. října 2018, 11:22
0

Vsimni si, ze jizdni vlastnosti ani nic dalsiho nekomentuju :) BRZ si koupim az budu mit volneho pul mice. Komentuju z pohledu ne-az-tak zapaleneho ridice. Co znam lidi kolem sebe co maj hothatch presne z tech duvodu co jsem popsal jej nekoupi.
Ad cena. Vyrabi se 6 let, vyvoj uz je snad zaplaceny. Nevidim jich lezet hromady skladem takze zrejme se prodava akorat.

Jimi
27. října 2018, 16:50
0

Ti, co mají hothatche, jsou hodně zvyklí na předokolky, je to úplně jiné kafe. Z nich by se našla jenom malá skupina, která ráda jezdí s vrtícím zadkem klasické koncepce. A ceny ještě nespadly do výšin pro většinu chtivých kupujících, kde se pohybují starší běžné předokolky ...

beastar
27. října 2018, 11:50
1

Stangy potkávám docela dost. V řádech kusů týdně. Řekl bych že některý starší kousky, co stojí poparkovaný po sídlištích nahradily někde i tu oktávku. Je fakt že 996 taky přibývají ale ve srovnání s poníkama je jich jen pár.

Saab mi nikdy nic neříkal. V tomhle se mi tady nejvíce komentář rocka. Je pravdivej. Prostě to nezvládli. Pořád chtěli stavět na sedmdesátkách a nějak zapomněli.... Ale holky říkali že punk je jinde. Holky říkali to snad není možný...

Toyobaru. Ono totiž většinu lidí co mají dnešní hothatch nemá ani šanci oslovit. Proč? Má málo výkonu. Neumí mít čtyřkolku. Nemá výbavu. Nelíbí se každému. Design je prostě ásie. Takže Golfu gti to fakt zakaznika nevezme:))

Přes to si myslím že jich potkám dost. A to i přímo po Praze. V poměru cena/výkon/užitná hodnota jich jezdí dost. Je to auto pro pár lidí. A ti pro který to je. Ti to z větší části kupují. To mi přijde v Čr jako ležák poslední miata. To nepotkávám.

Chybí mi tam Giulia. Těch by se teoreticky mělo prodat kvantum. Je tam i výběr motorů, převodovek atd. V provozu jich nepočítám podobně jako násobně dražšího Ghibli. Jednotky kousků. V Německu je jich o něco víc ale je vidět že se to prodává #čou ke zdi.

reagovat
gr
greg
27. října 2018, 16:12
1

S výberom prevodoviek u Giulie to vidím inak. Normálna benzínová verzia je len s automatom. Manuál je len k QV a dieselom co teda moc nechápem tu logiku dať ho do dieselu ale nie benzínu. Takto sa vyfakuju všetky značky a pre človeka čo by chcel benzín, zadokolku a manuál v praktickom aute ostane len BMW 3. Nepovedal by som ani slovo keby nemali žiadny manual. Ale toto rozdelenie nepochopím nikdy

gr
greg
27. října 2018, 16:14
0

Na druhej strane toto nebude asi dovod pre nízke predaje. Len nechápem prečo majú tie prevodovky opačne ako by mali byť :D

beastar
27. října 2018, 17:44
0

Já to myslel tak, že si můžeš vybrat jestli automat nebo manuál. O tom jak to podivně spárovali nemá cenu diskutovat. Možná to někde vymyslel čistě jako "dobrý" marketingový tah a my to jenom nedokážeme docenit:)

Letis
28. října 2018, 19:14
0

S těma Toyobaru vs Miata to je asi jak kde. Já Toyobaru potkal asi 2x za život (fakt nekecám), když nepočítám trackday. Zato novou Miatu vídám poměrně často a to jak RF, tak soft top.

Bavoraczech
29. října 2018, 08:41
0

ad Julie - 159 se rozhodně nejvíc prodávala v naftě a Julie je duchovním nástupcen 159 tak hádám, že u Giulie se předpokládá stejný trend. Navíc ji bere Alfa jako prémiovku (resp. se k ní blíží podobně jako se blížila 159 ve své době) a je zde tedy předpoklad, že se jich nejvíc prodá do korporátních flotil. A firmy pořád nejvíc kupují nafty.

Já vidím obrovskou slabinu Giulie v tom, že je to jenom sedan. Giulií SW by se prodalo 2x tolik co sedanu. Sice by se možná prodalo o něco méně Stelvií, ale v sumě by byly prodeje minimálně takové, jaké si Alfa zpočátku představovala.

Druhá slabina je pověst. I kdyby byla spolehlivost a cena servisu mnohem lepší než u Audi, pořád je tu ta pověst. Alfa by potřebovala vyrábět nejmíň 2 generace aut spolehlivých jako Toyota, aby pověst překonala. Jenže pak by se zřejmě musela vzdát hodně ze svých originálních řešení a nakonec by se z ní stalo něco jako italský Seat? BMW to spoustu uživatelů odpustí, protože je to němec, nejlepší prémiovka, tam prostě budeš mít výdaje. U Alfy se bedlivě sleduje každě zaškobrtnutí a i když je to drobnost, hned se rozmazává v tisku.

Ha
Habakukk
29. října 2018, 11:39
0

No Giulia je prodejní průser asi všichni včetně prodejců čekali řádově něco jiného. Jen pro zajímavost 159 druhý rok prodeje tedy 2006 dělala 57329ks no a teď Giulia za rok 2017 prodala 24679ks v celé Evropě. US trh měl 8904ks.

beastar
29. října 2018, 12:36
0

Giulia. To už je obehraná písnička. Neprodává se a cíle nenaplní to už je jasné. Ti co si to chtěli koupit už ji mají. Nevim jestli by to sw změnilo. U nás fleety fungují na základě toho nabídka/cena a ta holka ze škodofky má dobrý kozy... Minimálně v Evropě je to podobný. Jen Škodu střídá Rendl případně Opel či Korea.

Do půjčovny si Alfy taky nenakoupíte. Protože pověst a servis. No a soukromníci už to koupili. A ještě jedna věc. Alfa to sama postavila jako supr konkurenci Bmw. Jak píše Bczech prémii. A to je chyba. Je to jako u Stingera. To auto není tak dobré jak AR prezentuje.

Přinejmenším právě v naftě je to pouze průměr. Kdyby se alespoň poučili a hráli to na ceny jako Renault. Nehrajou. Tak co čekat. Líp se to prodávat už nebude.

Jinak do seznamu z článku to zapadá hezky. Všichni by to jakože chtěly. Novináři o tom píšou ódy a pohádky na dobrou noc. Ostatní o tom mluví jen v superlativech. A realita? Zdaleka není tak růžová. A to fakt nepíšu o top qv za raketu. To si nedovolí každý. O tom jak moc ty auta vydrží zatim brzy mluvit. Ale asi lepší jak 159 o kus zase. V usa je to okrajovka která dle prodejů lidi vůbec nezajímá.

Nimrod
29. října 2018, 14:50
0

kombík by to podle mě nezachránil, protože prémie (či "prémie", dle názoru každého) s batohem se prostě neprodávaj a neměly to moc jednoduchý ani před érou suv...

Ha
Habakukk
29. října 2018, 15:14
0

No já čekal u Giulie, že přijde vrcholná nafta s V6 kterou mají od VN motori v Jeepu a Maserati a oni zůstali u nové 2,2 což jako na jako premii je dost málo. Cena těžko říct, ale asi je vysoká no když se to neprodává je pravda, že naftu 100kW s halogen světly to nechceš.

beastar
29. října 2018, 15:23
0

A že ta nafta šestiválcová od VM motori patří k tomu nejlepšímu, co se dá dneska v ropě pořídit. Bohužel už to prostě vyhradily pro Maserati. Bylo by divný kdyby Alfa měla v nabídce stejnej motor jako Maserati. Ty nízký prodeje jsou stejně hlavně díky pověsti. A taky kvůli tomu, že to auto prostě neni tak dobrý jak o něm všichni básní.

Ha
Habakukk
31. října 2018, 09:06
0

Jezdím jej v Jeepu a je fakt příjemný věřím, že těch pár koní navíc co má naladěno v Maserati to jenom umocní a 8° ZF je naladěně perfektně.

Adam Forman
27. října 2018, 16:14
1

Tak zrovna Avantime, na to že je to auto z roku 200x, je ještě pořád docela dost drahý, takže asi i jako ojetina žádaný. Jinak s tím Mustangem: Jen z majitelů strojírenské firmy pro kterou pracuji si skutečně místo Superba koupil Mustanga. Teď potají parkuje za halou, aby zaměstnanci nechtěli zvednout plat. To jen tak další pohled, proč se tolik neobjevuje. Prostě Čecháčkov, no :-)

reagovat
Nimrod
28. října 2018, 05:39
0

podle mě je avantime na cenovém dvě. s v6 a v plný palbě to bude za deset dvacet let relativně cenný auto, si myslím. bylo jich málo, všichni ho znaj, hodně se vymyká a jak hlásá titulek, všichni ho chtějí... nějaké ty předpoklady by tam asi byly :-)

fortress
27. října 2018, 18:54
0

Já když kupoval Mustanga V8 tak na něj byly u dealerů kvóty a jezdí jich fakt hodně. Zbytek je taky dost divnej, až teda na ToyBaru tam to sedí. Možná by tam mohl být i novináři zbožňovaný Kizachi.

reagovat
Bavoraczech
29. října 2018, 08:48
0

twl Kizachi je škoda, to auto vypadá fakt dobře a když se podívám jak jezdí Swift tak mělo našlápnuto i řidičsky. Navíc podle tabulek spolehlivosti je na tom Suzuki parádně... Tady vidím asi chybu ve jméně. Kdyby to bly třeba něco jako Suzuki Triton tak by se možná prodávalo víc...

beastar
29. října 2018, 12:45
0

Jj nechat pro Evropu takový hodně asijský jméno není dobrý. Jinak to auto není špatný. Snad i kdyby to bylo Suzuki 170S udělají líp.

bitner
27. října 2018, 22:37
0

Jak uz psali ostatni, Ponik tam nema co delat. Ziju na dedine v chudem kraji a Mustanga vidim 2x za tyden. Vzhledem ke kupni sile cele CR jich tady jezdi mraky. K tomu zbytku: drtiva vetsina populace vubec netusi, ze neco takoveho existuje. Takze jsem nepobral, jak je mozne, ze to "vsichni" chteji.

reagovat
Bavoraczech
29. října 2018, 08:49
0

U nás mustang ani jeden, ale takové zlatohnědé BRZ tu jezdí

Bufik
30. října 2018, 23:50
0

Troufnu si nesouhlasit se zaražením stanga do výberu. U nás na sídlišti zrovinka jeden parkuje a ve městě vídám určitě ještě dva další místní :)

reagovat
Bufik
30. října 2018, 23:53
0

A ta 9-3ka tu shodou okolností parkuje taky a zrovinka sportcombi :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem