načítám data...

Škoda Vision 7S: Kde už jsem tohle viděl?

Škoda představila studii určující směřování značky v další pětiletce a já si nejsem jist, zda je rok 2022, nebo 2002.

zobrazit celou galeriiFoto:   Foto: Škoda Auto

Vzhledem k tomu, že se téhle zprávě nedá utéct, asi se k vám dostala už taky. Škoda představila nový koncept, který je prý ještě modernější a přelomovější než jiné koncepty v její historii a zásadně mění směřování značky. To je tedy dost silné prohlášení, zvlášť když si vzpomeneme na rok 1987 a situaci, kdy místo zastaralých a poruchových sedanů koncepce vše vzadu přišel zčistajasna celkem moderní hatchback se vším vpředu, ale zas na druhou stranu je to už třicet pět let, což si pravděpodobně většina marketingového týmu nemá šanci pamatovat.

Na co si ale vzpomene leckdo, jsou koncepty z přelomu tisíciletí, které ukazovaly směřování automobilismu v nejbližších letech. Tehdy jsem byl puberťák plný ideálů a tak jsem věřil tomu, že jednou těmi bouráky s hranatými volanty, sebevražednými dveřmi bez zrcátek na obřích kolech budeme opravdu jezdit. Dneska jsem už skeptičtější. Evidentně si ale tímhle kolečkem zklamání musí projít i dnešní naivní mládež. 

Foto: Škoda Auto

Jak jinak si vysvětlit, že je to zas lautr to samý. Všecko. Kola jako kráva? Ale jistě. Kliky? Nemáme. Zrcátka? Pro sraby. Dveře otvírané proti sobě? Jasně! Nechybí ani typická svítící cingrlátka a téměř neexistující předělové lišty mezi jednotlivými okny. Takhle to má totiž každý koncept už asi dvacet let. A vždycky to nakonec dopadne stejně. Kola se zmenší, kamery nahradí zrcátka (naštěstí, ony ty kamery místo zrcátek jsou uživatelsky dost na prd), dveře se najednou otvírají konvenčně, čímž se objeví nepřehlédnutelný B-sloupek, a kliky – ty už dneska skrýt sice umíme, ale nevím, zda to boleslavským v Německu dovolí.

Samozřejmě je to SUV, protože co jinýho by to mělo bejt, a samozřejmě je pro sedm a “největší v historii značky”, protože bez toho by to nebylo dostatečně super. Vpředu a vzadu na nárazníku má sedm prohlubní, co trochu připomínají masku chladiče Jeepu, ale to je jistě jen náhoda, a aby to mělo šmrnc, je prostřední prohlubeň oranžová. To bude hádám za příplatek a za ještě jeden příplatek nebude muset být prohlubeň jen oranžová ale třeba i šedivá. Celé auto je mimochodem lakováno odstínem nápadně připomínajícím odstín “zelená Agáve”.Foto: Škoda Auto

A stejná písnička je to i v interiéru. Displeje kam se podíváš, obligátní přístrojovka a středový panel už nikoho neohromí, takže máme prý displeje ve dveřích a taky něco jako displej v opěrce hlavy. Zůstanou tam do produkce? Vsadím se, že nikoli. Sedačky jsou samozřejmě skořepinové, jako v každém konceptu, navíc podivně křivé a za každou cenu jiné. Nakonec tam bude cosi, co je dneska v Enyaqu, což není blbě, jsou to dobrá křesla, tak proč se do konceptu cpe tahle futuristická věc, která vypadá jako zubařské křeslo z vesmírné lodi?

Hranatý volant je taky taková klasika. Nakonec každý přijde na to, že stejně jako není dobré měnit tvar kol, ani u téhle části se to úplně nehodí. Ona souměrnost kruhu přijde vhod třeba při zatáčení, to je taková činnost, co se v autě čas od času dělá. Při ní je vhodné mít volant, který je v každé poloze na stejném místě, aby řidič mohl koukat na cestu a ne hledat, kde má chytit věnec. To, že vůz bude disponovat “relaxačním módem”, který by měl krátit čas stráveným sezením u nabíječky, je skutečnost, kterou už nijak dále parodovat netřeba.Foto: Škoda Auto

Samozřejmě jako v každém správném konceptu i tady máme v zadních řadách jednotlivá závodní křesla přepažená obřím tunelem, protože nic není v rodinném autě praktičtější, než nechat dítě usazené za řidičem vystupovat do silnice. Ona středová konzole pak slouží k uchycení dětské sedačky, což je také skvělé, protože kdo někdy sunul vzpouzejícího se kojence do vajíčka ví, že je to celkem náročný úkon i v případě, že se nemusí natahovat do prostředka vozu. Ale na fotkách to vypadá dobře, takže ať žije concept art. Anebo, ale to snad fakt ne, někdo vymyslel název Vision 7s (7seater) a pak si všiml, že to nevychází, tak tam rychle dorouboval… ale to fakt snad ne.

A tak nakonec největší vzrůšo je podlaha z umělé hmoty, kterou se vlastně oklikou vracíme k mé vzpomínce na škodovky koncepce “vše vzadu” a nové logo. Teda “nové” logo. Je to pořád taková ta věc, co nikdo pořádně neví, co je - někdo jí říká okřídlený šíp, někdo slepice a jiný indián. Doposud byla zelená a teď je jinak zelená. Pod ní byl nápis Škoda takovým hranatým písmem a teď je tam nápis Škoda jiným hranatým písmem. Jsem rád, že nás na to včas upozornili, protože považte sami – tak důležité změny by si málem jeden nevšiml. 

Foto: Škoda Auto

Nový vůz vycházející z konceptu dnes představeného by prý pak neměl již na přídi mít onu slepicoindianošípověc, ale jen nápiš Š    K    O    D     A  s asi takovými rozestupy, protože to je cool. Nalepovací slepici jistě zařadí do nabídky MiloTec.

A to by snad ke škodovácké novince mohlo pro dnešek stačit. Pokud máte pocit, že jsem přehnaně kritický, máte asi pravdu. Mně osobně to ale zase celé přijde jako velké vítězství marketingu nad skutečným vývojem. Vždyť v Boleslavi dělají opravdu schopní lidé a navzdory koncernu jsou i schopní vytvářet dost dobré věci – třeba ten výš vzpomínaný Enyaq je nejlepší verze ID4, jaká existuje, což ve Vlčím Hradu jistě způsobuje nejedno bolení hlavy. O to víc mě pak mrzí, že si ze začátku musíme hrát na sebevražedné dveře a hranaté volanty. Dojmy z reálného setkání s konceptem vám již brzy přinese Viola, která právě teď nasává na statické prezentaci. Nasává dojmy, samozřejmě. Jak jinak. Foto: Škoda Auto

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
30. srpna 2022, 22:02
12

Pust si I am the Walrus od Beatles, mohlo by ti to prave ted sednout.
Takhle vesely hejt jsem uz dlouho necetl!
Tomuhle se zasmeje i mrtvola :-D

reagovat
ja
jazet
30. srpna 2022, 22:37
4

Nuda (myslím ten koncept).

reagovat
bitner
30. srpna 2022, 22:39
0

Ehm...

reagovat
Be
Beran
30. srpna 2022, 23:06
-1

S ohledem na odlehceny ton hejtu nechci polemizovat.
Ale musim opravit, ze nikoliv navzdory koncernu, ale ramci (dopln libovolne pridavne jmeno) spoluprace s koncernem.

reagovat
Moses
31. srpna 2022, 00:49
4

FUJ SUV. Nic viac sa k tomu neda dodat...

reagovat
ransom
31. srpna 2022, 11:26
1

Neboj. Pro znalce tady bude pořád Fabie.

Pe
Petrzel1
31. srpna 2022, 15:13
-2

Zkuste něco jiného, než ubohý koncern. Ona dnes už i Dacia jezdí mnohem lépe.

beastar
31. srpna 2022, 15:42
5

Jako já bych zase tu Dacii nepřeceňoval. Možná v tom spektru low budget aut jezdí dobře. Nicméně zase škodovka je trochu jinde. A rozhodně vyšší modely provedením i jízdními vlastnostmi Dacii (jakoukoliv) deklasují. Samozřejmě také cenovkou. V zásadě třeba poslední Fabia, Kodiaq ta auta jezdí rozhodně na poměry třídy kvalitně. VW zažívá úpadek jako celek a je to vidět na silnicích. A teď třeba poslední Caddy to je vyložene parodie...

ro
rock
31. srpna 2022, 05:52
1

Je to neelegantní, hrubý, mohutný.
K interiéru: jak se kouká na budíky? Nad volantem ála Peugeot? Aha, tak jo...

reagovat
Calif
02. září 2022, 07:24
0

Měl jsem dvě e38 a vždy na 16", jednu jsem koupil na 18" a nedalo se to....

Moctezuma
31. srpna 2022, 05:57
10

Před více než 10 lety jsem koupil bmw e38 s 20" koly - za pár měsíců jsem přešel na origo 16".
Před rokem jsem koupil Chryslera 300 s 20" koly - intenzivně hledám 17" origo s vysokou pneumatikou.

Po více než 10 letech se u mě projevila klasická demence - vypadá to pěkně, ale udělal jsem stejnou chybu..

Tak samo, jako ve škodovce...

Pěkně napsaný článek :)






reagovat
beastar
31. srpna 2022, 15:44
2

Tak s těmi koly to mám stejně. Ono to vypadá kraśně. Na fotkách a když to stojí někde na parkovišti. V momentě kdy je třeba jezdit a i po méně kvalitním asfaltu a cestách, tak menší rozměr bývá plus.

Jo
Joe-Jeep
31. srpna 2022, 17:52
-1

Chtěl bych jen poznamenat, že se nemůže jednat o SUV. Ve Škodovce musel někdo udělat chybu nebo designér je úplný magor. S SUV je zamýšleno, že se pojede i do lehkého terénu mezi menší kameny a ty kola s nízkými bočnicemi není na SUV možné použít. Do terénu stačí klidně i R15. Na svém autě mám vyzkoušené 225/75 R15 Goodyear Wrangler kola díky vysoké bočnici navíc vyztužené kevlarem vypadají obrovské i když to jsou R15 a v terénu jedou skvěle + ve městě jezdím vysoké obrubníky s úsměvem, zvlášť pokud jsou navíc lehce podhuštěny tak filtrují veškeré nerovnosti. Se slikem co mají na konceptu stačí najet ve městě jeden obrubník a na lesní cestě jeden kámen a disky jdou do recyklace tavící pece... Pamatuji ještě škodu 1203 a ta měla i 8 míst k sezení, tak těch 7 míst také není žádná novinka. Zcela zapuštěné kliky mlám na 30 let starém autě, tak také žádná novika. VW jde do kýblu zatím se to potvdilo na největším trhu Číně a v USA si myslím, že si nikdy neškrtli a po diesel gate už ani nešrktrnou na ostatních méně konkurenčních trzích to s tímto přístupem ještě chvilku asi půjde.

Moctezuma
04. září 2022, 12:28
0

Beastar: Souhlas. Vypadá to pěkně na fotkách, ale to je tak vše. Lépe to určitě drží na cestě, která je v pohodě, ale zkus si představit Maserati na 16"... :) U Chryslera se to dá vydržet, u Maserati bych to asi nedal :)

af
afro-r1
31. srpna 2022, 07:57
0

Evropska automobilni budoucnost neni pro zakazniky uplne ruzova, tak i ty koncepty nejsou dnes uplne ufo-talire na ctyrech kolech jako drive. Doba radostnych emoci z individualni mobility jsou pomalu pryc.
A i z hlediska penez v automobilce - idealne,, kdyz se koncept trochu pricese a za rok prodava.

Kola, volanty, skorepinova sedadla me nechavaji klidnym. To bude "povinne" v kazdem konceptu. Nejvice me mrzi, ze pres zadni elektricky pohanenou napravu nema koncept prostor mezi prednim kolem a predni hranou dveri. Tim se auto automaticky priradi k levnym predokolkam (byt cenove bude naopak vysoko) Takovy ten problem vselijakych Aertonu, Brevy - nebo treba Kodiaqu.

reagovat
beastar
31. srpna 2022, 09:06
9

Kritika s příchutí ironie je určitě na místě. Když sem viděl nové logo ptal jsem se, kde jako je. S tím že to není inovativní a vlastně ani originální se dá souhlasit. Ve většině zemí to rychle zapadne jako jiné koncepty. V Čechách se to bude dýl rozebírat.

Nakonec zůstanou možná ty tvary, obří kola a ten mega displej na středu. Sedadla nahradí dnešní produkce. Oranžová prohlubeň bude prostě jen černá. Oranžový budou všechny ve verzi RS. Volant bude kulatý a dole se zařízne do roviny jakože sporty. Dá se cena již od 1,299 444 Kč. Problém bude že jako všechny škodovky z posledních let to bude ve specifikaci již od vypadat zoufale. Budou na tom šestnáct kola, lednicova bílá, vzadu okna na kličku, xenony co nesvítí. Ve středovém tunelu místo displeje 6" obrazovka s 256 barvami...

reagovat
ransom
31. srpna 2022, 11:40
7

Logo, že. Před pár lety u nás ve městečku byla velikánská sláva. Jedna místní velkofirma (náš velký zákazník) k výročí založení představovala nové logo. Všecko se to točilo jenom kolem loga. Pozvali na to delegace od zákazníků z celé Evropy, z Ruska, Běloruska, Kazachstánu. Logo, logo, logo, hrdé bušení do prsou nad novým logem, a zas a zas. Generální ředitel měl při projevu nad novým logem několik spontánních ejakulací. Celé vedení v totálním rauši. Ženské omdlévaly. Mladí muži se sami nabízeli jako lidské oběti. Tři kilometry okolo epicentra zmlkli ptáci, Slunce zčervenalo a voda v řece se na dvě hodiny zastavila nad splavem.
Když jsem to pak viděl, myslel jsem, že si dělají prdel. Logo, původně někdy z roku 90, zůstalo stále stejně primitivní, neumětelské, hnusné, šišaté, graficky impotentní. Změnil se jenom font.

kotzitzaq
31. srpna 2022, 20:20
3

Beaste, kdyby alespoň ta lednicová bílá, základ bude tradiční Czech Post vyblitá modrá. Bílá za příplatek.

Jakub Pospíšil
31. srpna 2022, 21:12
1

Nový Caddy má bílou Candy (ano, to je ta základní, ne metalíza) za 5977 Kč. Základní je "šedá Pure", která se hodí k lánům plastu uvnitř. Takže hádám, že to bude podobné.

Trinom
31. srpna 2022, 09:08
5

Kde už jen jsem takové budíky viděl? Ajo, v 80's T-Birdu :D

reagovat
Wanix
31. srpna 2022, 09:38
2

takovéto serepetičky maj skoro všechny koncepty, takže bych se tím nijak nevzrušoval, nicméně článek dobrý, konečně jsem se tu u čtení zas jednou pobavil

reagovat
FidoBlack
31. srpna 2022, 10:00
3

Neohromí ani nenadchne, prostě Š K O D A, simply never :)

reagovat
HeavySmoker
31. srpna 2022, 10:28
8

Zobuďte ma až budú koncepty vyzerať zas ako v roku 1968. Toto bude s produkčnými prkvami nuda a môžu sa aj sto krát oháňať slovom "identita", tá chladnička nebude mať vôbec žiadnu.

Inak cením si že to čo konkurencia dala do dvoch bombastických článkov ste zvládli v jednom kompaktnom hejte, to sú tie dôvody prečo je Autíčkár s náskokom najlepší.

ro
rock
31. srpna 2022, 12:36
1

WAKE UP

Mercedes Vision AVTR


Renault Trezor

Audi Skysphere


Ale to je jenom nepatrný výzob. Našly by se usedlejší i futurističtější, zaoblené i hranaté, velké i malé. Stačí si vybrat...
Možná trošku problém je v tom, že dneska některé (super)sportovní stroje vypadají jak sci-fi, tak je nesnadné to trumfnout konceptem.

Jyrki
31. srpna 2022, 14:34
-1

Lancia Medusa

;ab_channel=PrzemekMichalak

Jinak k té Škodě. Dneska když se člověk projede po Evropě nebo podívá na nějaký nový film/seriál, Škoda je na každém rohu, rezignovat na Š fakt už nedává smysl, na to už musí každý být zvyklý. Možná je to jen další znak hyperkorektnosti dnešní doby a zbavují se spojení s Českou Republikou, s naším jazykem. Doufám, že to náš národ popudí a od koupě odradí.

togi
31. srpna 2022, 11:18
0

Takže změna v logu je, že už se automobilka nejmenuje Škoda ale Skoda?

reagovat
ro
rock
31. srpna 2022, 12:39
0

Háček tam je, vytvořenej z horní části toho "S". Ale jinak přesně jak říkáš, je to proto, aby to cizince nemátlo. Jak kdyby si na to už za ty roky, kdy se Škoda na Západě docela etablovala, nemohli zvyknout.

XT
XTad
31. srpna 2022, 14:00
1

Myslim, ze cizincum je to jedno. Stejne jako nikdo neresi prehlasovane e u Citroenu, napriklad.

beastar
31. srpna 2022, 15:39
0

Stejně je to sKoUda tak je jedno co tam je za interpunkci. Půlka Čechů neumí správně vyslovit ani Peugeot, nebo Hyundai... To ë dává smysl vyslovovat když se bavíš někde, kde budeš předpokládat, že to někoho zajímá a chápe jak se to má. Více méně to tam ale nezdůrazňuje nijak extra nikdo...

Mi
Michal Lenc
01. září 2022, 12:08
0

Pro zajímavost, jak vyslovujete Espace ve slově Renault Espace? My jsme se o tom nedávno bavili a vlastně vůbec nevím, jestli moje "anglická" výslovnost je správná. Toto slovo jsem vždy jenom četl, ale nikdy neslyšel.

vojtacz
01. září 2022, 12:43
0

Espas. Protože to tak je francouzsky. Ovšem slyšel jsem i Espís, Espejs a nejlepší ze všech špatných bylo Espáče.

ro
rock
01. září 2022, 13:37
0

Espas.

ro
rock
01. září 2022, 13:38
0

...pro Mégane se taky nesnažím vymyslet anglickou výslovnost.

Opelfahrt
01. září 2022, 14:02
1

Na zjišťování správné výslovnosti existuje Forvo. Je docela spolehlivé, i když u málo frekventovaných slov se výjimečně stane, že jsou tam nahrané výslovnosti od mluvčích z různých zemí a člověk pak neví, která je správně. Pomůže, když člověk ví, z jakého jazyka slovo pochází.
https://cs.forvo.com/search/espace/

Nakonec bych ale správné výslovnosti nepříkládal zas takovou důležitost. Každý jazyk bude vždycky mít tendenci vyslovovat si to nějak po svém. Třeba angličtina dokáže zprasit skoro každé slovo z cizích jazyků. Třeba Mrseidis, Póš a Vóksveign.

Kdysi ještě na konci 20. století jsme přiletěli na Island a měli domluvenou z půjčovny Corollu sedan. Možná někdo máte zkušenost, jak to zní, když Islanďan mluví anglicky... Tak prostě nám tím svým šišlavým přízvukem sdělil, že Corolla bude až za dva dny, že nám ji přivezou kamkoli po Islandu, kde zrovna budem, ale zatím že nám dají třídveřový Pšó. To jsme nechápali, co to bude za auto. Představil jsem si nějaký terénní Ssangyong na způsob třídveřové Vitary. A vyklubal se z toho Peugeot 206, tenkrát horká novinka.
-
Komentář upraven 1. 9. 2022, 14:22:48

beastar
01. září 2022, 14:36
0

Asi takhle Espace. Není nic složitého. Znamená to prostor a vzhledem k zaměření auta je jasný, že to jméno to má evokovat. Tudíž espás. Klidně espas. Dává největší smysl. Občas sem se setkal s výslovností Espejs. Což jako dobrý ještě. Co nesnáším a nejde mi to přes hubu je Touran a TYguán ... To je hnus.

togi
02. září 2022, 06:06
-1

Já si zase nemůžu zvyknout na Hjundé. Pořád je to pro mě Hjundaj

ransom
31. srpna 2022, 11:25
7

Doufám, že to už bude výhradně elektrický. Protože:
Zrovna máme na firmě zapůjčený úplně nejvíc nejnovější Superb na naftu. Jako náhradní auto, předváděčka s ceníkovou visačkou něco přes 1.100.000 Kč. Stop-Start funguje tak, že poprvé zhasne studený motor po vyjetí 10m z garáže, podruhé za 60m na první křižovatce, potřetí za 120m na druhé křižovatce, a o 200m dál na třetí křižovatce motor zhebne ještě když auto dojíždí. Přičemž scípne aj posilovač. A protože to je trochu do zatáčky, vyškubne ti to volant z ruky.
Myslíme, že to Škodovka dělá naschvál. Aby lidem ty poslední spalováky dokonale znechutila.

reagovat
Pe
Petrzel1
31. srpna 2022, 15:15
-1

A kdo Vás nutí pořád ten koncern kupovat? Na trhu je tolik mnohem lepších a levnějších značek...:)

beastar
31. srpna 2022, 15:37
6

Nikdo je nenutí, ale škodovka je prostě v ČR jednička pro firmy. Píše ve firmě ne že to šel vytopit ze svého. Tam to dává pořád docela smysl. Ono totiž když tam je automaticky sleva 25% pak se něco nechá sundat že to má najeto těch jakoby 20 000, nebo je to skladovka. Tak málo kdo to překoná. Pro retailový soukromníky Škoda dělala naposledy dvojkovou Fabii a možná kdysi na poměry třídy velmi dobrou oktávii (2 a 2fl).

ransom
31. srpna 2022, 15:56
1

Nenutí nás nikdo. Na vysvětlenou: Jsme řemeslnická pidifirmička o celkem čtyřech lidech (včetně managementu). Na lehkou práci máme letitou jedničkovou Fabii, kterou upřímně nenávidím. Stejně jako většinu Škodovek novějších. Nechávám ji mladšímu kolegovi. Na běžnou práci máme Sprintera. Toho miluju, odmítám jezdit čímkoli jiným, a nikomu ho nepučím.
Šéf má od jara funglovku Enyaqa, se kterým je naprosto a bez výhrad spokojený. Když měl první asi týdenní pauzu (jezdil asi dva měsíce s předváděčkou, pak sundavali polepy kvůli přepisu, montovali tažný etc...), půjčili mu Oktávku. To byl první šok, co to je za krám. Teď mu něco ještě dělají, tak má od pondělka do pátka tohleto. Svezl jsem se, nechtěl bych to ani za nic. To auto člověka dokáže svým chováním neskutečně srát.

Wanix
01. září 2022, 08:11
1

to nejde vypnout ten start-stop?

ransom
01. září 2022, 09:56
0

Je to ukryté někde ve třetí úrovni podsložek v matlacím menu. Musí se deaktivovat po každém vzdálení od auta s klíčem. Špatně odladěný systém se tu a tam po zapnutí zasekne, takže se do menu nedostaneš. Už jsem to tu někde popisoval, jak to fungovalo u Oktávky.
Na dlouhé cesty je asi ten Sup dobrej. Ale na popojíždění po mětě (kterému se asi sotva kdo úplně vyhne) je to katastrofa.
Já bych si to představoval jako hybridní řešení. Ale v tom smyslu, že hybridní nebude auto, nýbrž celá flotila: Z domu na první výpadovku dojedeš elektromobilem. Tam už na tebe bude čekat Superb s plnou. Ten ujede po dálnici aspoň 200 kilometrů, že jo. No a v cílové destinaci zase budeš mít přistavený elektromobil, aby ti z cukání po městě nejeblo. Prosté, levné, efektivní.

Jimi
01. září 2022, 11:40
0

Nikdo je nenutí, ale pořád je to na pozadí (v mysli), že nějak škodovka/konzern ... mám to stejně kolem sebe, skoro všichni nadávaj, ale i tak pořád uvažují jenom v mezích konzernu.

ransom
01. září 2022, 12:32
3

Hele, četli jste vůbec co jsem napsal? U náhradního auta v místním servisu moc na výběr nemáte. Dostal jsem náhradní Škodovku, i když mi opravovali na pojišťovnu Chevroleta nebo Mitsubishi. Prostě vezmete co tam zrovna stojí. Na ten týden to je fuk. A koneckonců aspoň do budoucna víte co nekupovat.
Můj šéf počítá s tím, že kdyby jednou koupil jako pracovní káru něco od koncernu, odmítnu mu s tím jezdit. Úplně mi stačí několikadenní zkušenost s Caddynou.

Opelfahrt
01. září 2022, 14:46
0

Zajímavé, měl jsem dojem, že tady Sato psal, že má nového superba a že vypíná start/stop tlačítkem někde hned vedle startovacího. Tak že by se to lišilo podle výbavy?

Ale nepřekvapuje mě, že je vypínání start-stopu schované někde v podmenu. Když jsem měl v roce 2017 jako náhradní auto nového Rapida, nenašel jsem to vypínání v menu vůbec, tlačítko samozřejmě nebylo.

togi
02. září 2022, 07:41
0

Když jsem měl půjčeného superba III z autopůjčovny (takže úplný základ), tak se star-stop vypínal někde vedle šaltpáky, jestli si to dobře pamatuju. Hroznej byl zase pro změnu automat. Na okresce by z něj člověk vystříkl jak švestkovej knedlík

fortress
31. srpna 2022, 13:35
0

Objektivně se asi nic jinýho než futuristický "zelený" EV SUV čekat nedalo. Rezignace na "Š" asi taky v pořádku, můžem bejt rádi že tam neni SKOUDA když byl marketingovej team v ráži. Upozadění loga po tom co na něj koupili exkluzivitu se taky nese v duchu doby - kde není pro loga starých průmyslníků v zelené Evropě místo. Jakožto notorický kupec škůdek - toto už není pro mě takže děkuji a jsem s pozdravem.

reagovat
Pe
Petrzel1
31. srpna 2022, 15:17
-7

Svezte se v novém Sanderu 1,0TCe LPG a pochopíte, jak daleko už Škodě ujel vlak. A nejen jí - celému koncernu mimo Porsche a pár Audin.

Opelfahrt
31. srpna 2022, 15:39
8

Tak určitě někdo, kdo chce auto normální velikosti s normálním pohonem, kde natankuje a jede, bude kupovat miniauto Sandero na plyn.

Jakub Pospíšil
31. srpna 2022, 15:43
7

No zrovna Sandero na plyn s litrem bych teda jako etalon pokroku úplně nezmiňoval. Teda jako jo, kdyby byl ten rok 2002, nebo možná ještě spíš 1992. Ale dneska radši fakt ne. Ta věc nejede, je zpracovaná sice líp, než minulá generace, ale pořád spíš jak zahradní traktor, než osobní auto a jízdními vlastnostmi taky neohromí.

Ma
Mario 66
31. srpna 2022, 14:30
1

Kdo si takové auto koupí?Vnitřek doslova hnusný.Jsem rád .že jsem vyrostl na normálních autech .

reagovat
VK
VK
31. srpna 2022, 14:42
1

Pracku nebo pařátek, to mi škodovácké logo vždycky připomínalo.

Stejně úplně moc nechápu, proč má být vize pro budoucnost zase SUV. Zrovna u značky produkující pořád na poměry třídy velmi úspěšný Superb

reagovat
Trinom
31. srpna 2022, 18:52
0

Tahle zvrácená doba si bohužel žádá i zvrácené karosářské verze aut. Osobně tak nechápu, proč to lidi chtěj, když je v tom ve výsledku míň místa, jak v podobně velkém sedanu. Co to ale umí opravdu dobře, tak je žrát, protože aerodymika stodoly na kolech.

VK
VK
01. září 2022, 16:49
0

Jedno uznat na druhou stranu musím. Vždycky když se dočtu nebo doslechnu, jak kamion opět zmasakroval posádku v osobáku, bleskne mi hlavou, být to LC případně GC, možná by to nebylo dopadlo tak špatně.

Trinom
02. září 2022, 07:57
1

To sice jo, ale s touhle myšlenkou v hlavě bys za chvíli musel jezdit v tanku nebo killdozeru.

Pa
Paja.k
31. srpna 2022, 19:56
0

Mě příjde, že škodovácké PR oddělení se pokaždé snaží ohromit zákazníky extrémě nadčasovou studii, aby ta následně byla přetavena k nepoznání v klon VW, ideálně co možná nejvíce kompatibilní s B,C značkou Seatem.

reagovat
Ha
Hary
31. srpna 2022, 20:57
-1

Co dodat. Tady převzaté prvky z Jeepu, čtyřoká Octávka kopie Mercedesu E, nyní každý název s Q na konci, i to už tu bylo. Citroen XM, Xantia Saxo, Xsara, Škoda Fabia EVO to je zase od Mitsubishi. Opravdu v té továrně na sny neumí vymyslet nic pořádného a bombovního kromě neustáleho navyšování ceny. Až to bude mít na kapotě nápis ŠKODA SLOV A PENĚZ, pak možná.

reagovat
Karel TB
31. srpna 2022, 21:05
-2

Náhodou mě takové auto smysl docela dává. koncepci 2+2+2 v osobním autě (ne v dodávce) naposledy bohužel neúspěšně skusil Mercedes Benz R classe.
Ani to bambino na tunelu mi nepřijde nějak zvlášť ujetě.
Dveře bez B sloupku za mě super, ale nevěřím, že to projde do serie.
Skořápky místo sedaček stejně tak.
Palubka se mi docela líbí, asi je to tím, že mi připomíná Dacii 1300 :)
Bez zrcadel bych nevyjel, volant, který se otáčí víc než o otáčku musí být kulatý a ten rendr koberce mi připomíná divnou slisovanou gumovou podložku z hobymarketu ?
SUV je to proto, že do takové podlahové plošiny se nejlíp skovají baterky. Motor bych tam už asi ani nehledal, ale tímpádem mi nedává smysl ten masivní předek a brutální tunel.
Koncepty se mi stejně většinou moc nelíbí, počkám si s hodnocením na seriovku. Tam se teprv ukáže jestli Škoda ještě může dělat svoje auta.

reagovat
af
afro-r1
01. září 2022, 08:23
0

Chybejici B-sloupek musi byt integrovan do zadnich dveri. A tim nastava problem, ze se pokazde musi nejprve otevtit predni. Pokud chce dozadu nastoupit treba dite (obvykle vpravo), nebo si chce clovek pro neco sahnout, nema to tak jednoduche. Navic se dvere v protismeru museji otvirat vetsim uhlem (nevyhoda v rade aut) a i zavirani zevnitr neni tak prijemne (pokud neni jako v RR tlacitko)

af
afro-r1
01. září 2022, 08:27
0

Skorepiny jsou nepruchodne kvuli whiplash testu. Tudiz maji vsechny seriove "skorepiny" uvnitr stejne bezne operadlo s pruznou kovovou sitkou a volnym mistem pro zaboreni pasazera.

ro
rock
01. září 2022, 09:54
1

Ono k tomu směřování Škody patří i to aktuální vyjádření, že současná Fabia je poslední se spalovacím motorem a její nástupce bude čistě elektrický, přičemž cena se má udržet na lidové úrovni. Prý již od 20 000 Ł.

reagovat
ransom
01. září 2022, 10:10
4

Interiér na první pohled přiznává elektrický pohon. Přinejmenším pro mě jako pro elektrikáře. Proč by jinak byly ve středovém sloupku vetknuté tři šroubovací hlavice pro pojistkové patrony E33?
Designově mě to zase tak moc neuráží. Až na tu barvu. To je dobrá barva na elektrickou kytaru. Designérům bych však důrazně doporučil přemístit oranžové zvýraznění z prostředního žebra na druhé žebro zleva. Tím se dramaticky přeskupí vizuální rozdělení hmot, čímž celý designový jazyk nabyde na osobitosti a stylu.

reagovat
Calif
02. září 2022, 07:24
0

Skvělé shrnutí... souhlasím se vším.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem