načítám data...

Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Škoda Octavia je v naší zemi ikonou, nejeden vlastenec je ochoten její čest hájit i v pěstním souboji. Opravdu za to stojí?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

První Octavia (ta pod křídly VW) přišla na trh v roce 1996 a už tenkrát to byl pro mnohé sen. A od té doby je průběžně vylepšována až do dnešní podoby, kdy je prakticky dokonalá. Je sportovní i pohodlná, její kabinu lze provedením a komfortem srovnávat jen s vozy nejvyšších tříd a přepravní kapacita si nezadá s užitkovými vozy. K tomuto mixu je potom potřeba doplnit vznětovou legendu, motor TDI. Zátah z nízkých otáček dokáže přivést infarktové stavy i majitelům násobně dražšího sportovního náčiní a to vše při spotřebě, díky které plná nádrž nafty vydrží klidně i dvě sezony. Když koktejl doplníme ještě o nestárnoucí nadčasový design, nízké provozní a servisní náklady a neochvějnou spolehlivost, je pochopitelné, že se Octavia v žebříčku národních pokladů dostala někam mezi plzeňské pivo a korunovační klenoty.

A teď zpátky na zem. Octavia je stále jen automobil, snad každý z nás s ní dříve či později bude mít vlastní zkušenosti, tisíce ji vyfasují coby služební vůz, další si ji zvolí za rodinný přepravník. Co tedy můžete od Octavie očekávat? Na to jsem se chtěl zaměřit v tomto testu.

Do testu nastoupila Octavia s karoserií liftback, vznětovým dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW, automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol. Zkrátka poměrně běžná konfigurace. Méně běžná je potom výbava. Testovaný exemplář dorazil ve výbavovém stupni Laurin & Klement a s naprosto veškerou myslitelnou příplatkovou výbavou na palubě. Výsledná cenovka atakující jeden milion korun je tak skutečně trochu mimo realitu běžného zájemce o tento vůz, ale pro test je naopak dobré mít možnost zkusit si všechno, co Octavia dokáže nabídnout.

Současná Octavia je zástupcem již třetí generace mladoboleslavského rodinného liftbacku a stačila již prodělat i kontroverzní facelift. Je tedy na čase zhodnotit, jak na tom onen slavný “nadčasový design” po letech výroby vlastně je. A zcela upřímně – není to špatné. Octavia se důsledně vyhýbá jakémukoli dramatu, její linie jsou jednoduché a čisté. Nová přední světla, která vzbudila svým příchodem takový rozruch a vyústila v protestní hladovky a rituální sebevraždy, působí z jistých úhlů pořád trochu zvláštně, nicméně podle mého osobního názoru je jejich přínos jedmoznačně pozitivní. Dělené lampy alespoň trochu rozbily snad až příliš přímočaré a jednoduché linie a dodaly karoserii tolik potřebný jemný detail. Auto s nimi vypadá širší a hodnotnější. Jistě, pokud sháníte dechberoucí automobil či překrásný automobil, hledejte dál, ale pokud chcete prostě jen auto, Octavia vám ostudu určitě neudělá.

Podobné téma se odehrává i uvnitř. Základní uspořádání kabiny je naprosto jednoduché, až by se chtělo říci strohé. Nečekejte žádné výstřelky či dynamické křivky. Ovládací prvky netřeba studovat v návodu, tady je všechno přesně tam, kde byste to hledali. Pokud se rozhodnete pro výbavový stupeň Laurin & Klement, dovolí vám Škoda zvolit si jakýkoli odstín interiéru si přejete, pokud si přejete hnědý. Vážně. Jiná možnost není. To je podle mě trochu škoda, jednak bych u nejvyšší úrovně výbavy očekával větší výběr a potom – mně se ta hnědá moc nelíbí. Evokuje mi hnědé interiéry Škody Favorit a mám pocit, že zvýrazňuje levnější pojetí některých plastových dílů, především výplně dveří.

Dalším problémem Octavie jsou již tradičně sedačky. Kromě nejnovějšího modelu Karoq jsem již řídil celou modelovou řadu Škody a zatím jediné sedačky, které mě svým pohodlím potěšily, jsem našel v Kodiaqu. Ty v Octavii zůstávají věrné tradici, jsou tvrdé a podivně tvarované. Další výhrady však k interieru nemám. Prostoru je v Octavii spousta, velké střešní okno je velmi příjemným prvkem, je tu dostatek přihrádek a schránek pro potřeby rodinného cestování a zavazadelník je již tradičně obrovský. A i uvnitř se s faceliftem zabydlela jedna kontroverze – nová obrazovka radiomapy přišla o všechna fyzická tlačítka i kroutítka. Je to problém? Vůbec ne. Předně nová velká obrazovka s krásnou ostrostí grafiky reaguje opravdu dobře a potom – ovládání na volantu je stejně pro nastavení hlasitosti rychlejší a intuitivnější. A i virtuální svět radiomapy je uspořádán tak, že nic nemusíte zdlouhavě hledat, všechno je tam, kde to očekáváte. Propojení systému s mobilním telefonem je rychlé a spolehlivé, telefon tak můžete nechat v přihrádce s bezdrátovou nabíječkou a pustit jej z hlavy. Pokud hledáte měkoučká křesla a čistý zvuk symfonického orchestru z bambilionu reproduktorů aparatury renomované značky, hledejte dál, pokud však chcete prostě jen auto, Octavia vás příjemně překvapí, občas potěší chytrým řešením a jen málokdy zazlobí.

Po nastartování uslyšíte TDI. Motor je řádně utlumený a v dnešním provedení i poměrně kultivovaný, časy prvních TDI zvukem připomínajících něco velmi agrárního a trochu rozbitého jsou již naštěstí dávno minulostí. Přesto je tu ono TDI stále znát. Výkon je naprosto dostačující i pro svižnější jízdu, ačkoli závodní výkony přes mnohé slibující mohutný zátah ve středním pásmu otáček opravdu nelze očekávat. Trochu potíž je však s automatem. Dvojspojková robotizovaná převodovka DSG si s motorem občas neví rady. Osobně mám tyto převodovky rád, jejich přesnost a bezprostřednost je mi mnohem bližší, než houkání a vytí klasických automatů s hydrodynamickým měničem, zde je však právě tato bezprostřednost příčinou problému. Převodovka řadí rychle a plynule, v tom potíž není, někdy však zbytečně z ničeho nic podřadí přímo doprostřed turbodieselové bouře zátahu a celý vůz katapultuje vpřed způsobem, jaký řidič rozhodně neměl v úmyslu. Několikrát se mi tak stalo, že jsem při odbočování v křižovatce provedl trochu pubertální manévr, ačkoli jsem nic takového neměl v plánu.

Řešením se ukázalo až přepnutí převodovky do režimu ‘eco’, kde svou horlivost poněkud krotí. Je to škoda, jak v redakci dokazuje právě v těchto dnech testovaný Superb TSI o výkonu 280 koní, DSG si umí poradit i s velkou porcí výkonu zcela plynule a hladce, v případě TDI by však sladění motoru a převodovky vyžadovalo ještě trochu péče. Spotřeba celé soustavy se pohybovala v testu okolo šesti litrů, což odpovídá velikosti auta, výkonu motoru a způsobu jízdy. Pokud chcete sametovou hladkost chodu motoru i řazení převodovky či naopak sportovní charakter pohonného ústrojí, hledejte dál, pokud však hledáte prostě jen auto, Octavia splní vaše nároky beze zbytku a bude vám dělat jen radost.

Jízdní vlastnosti Octavie jsou bezpečné. Vůz je stabilní i ve vysokých rychlostech a když už to s nájezdovou rychlostí přeženete, dostaví se jasně čitelná bezpečná nedotáčivost. Mnozí vlastenečtí diskutéři sice přísahají na nedostižné jízdní vlastnosti Octavie, pravda je však mnohem více při zemi. Jakmile vám někdo začne vyprávět, že Octavia má sportovně laděný podvozek nebo dokonce, že verze RS jsou skutečně sportovními vozy, nevěřte mu. Kdyby snad někdo chtěl srovnávat Octavii s něčím, jako je třeba Fiat 124 Spider, doporučte mu návštěvu lékaře. Octavia taková není ani v rychlé variantě RS a se standardním podvozkem už vůbec ne. Ani taková nemá být. Testovaný kus měl – jak už jsem zmínil – zaškrtaný seznam volitelné výbavy metodou Ctrl+A, nemohl proto chybět ani adaptivní podvozek DCC. Rozdíly nastavení jednotlivých režimů tlumičů DCC jsou znatelné a především je smysluplné ono zařízení skutečně používat.

V mnoha jiných vozech s obdobným systémem si řidič nastaví, který z režimů jemu osobně vyhovuje, a po zbytek vlastnictví auta už na přepínač ani nesáhne, protože zkrátka není proč. To je trochu mrhání potenciálem drahého a sofistikovaného zařízení. DCC v Octavii však funguje dobře. Režim comfort skutečně posune chování auta směrem k houpavé bárce, sportovní mód potom naopak citelně přitvrdí chování auta. Ani hodně rozbitá okreska tak nemusí znamenat utrpení po vaše záda (zapomeneme-li na chvíli na ty sedačky), na dálnici potom přepnutím DCC vrátíte Octavii stabilitu a tuhost, aby ani vysoké rychlosti přesunu nebyly stresující. Chcete-li čistě neutrální vyvážení auta, sportovní ladění a komunikativní řízení, nebo naopak toužíte-li po plavném neochvějném komfortu, hledejte dál. Pokud ale chcete prostě jen auto, potom je Octavia univerzálním řešením pro všechno od rychlých přesunů za pracovními povinnostmi po objevování zapadlých silniček při nedělním rodinném výletě.

Ještě jednou se vrátím k výbavě Octavie. Je totiž dokonalou ukázkou toho, kam až se automobil za poslední roky posunul. Ano, vím, mám tu před sebou kus za milion, také si ale nemusím do Octavie hned objednávat úplně všechno. Výčet toho, co všechno může vaše venkoncem obyčejná rodinná Octavie umět, je však poměrně impozantní. Tak například armáda jízdních asistentů. Systém aktivně pomáhá udržet Octavii v jízdním pruhu, radarový tempomat udržuje řádný odstup v provozu a čidla potom i odstup od věcí okolo auta při manévrování v těsnějším prostoru – a všechny tyto věci nad vámi bdí, kdybyste se náhodou chystali udělat nějakou hloupost. Nejsou samospásné, přesto – a teď bez nadsázky – mohou zachránit život.

Na světlomety té nejvyšší úrovně sice Octavia v rámci koncernové hierarchie nemá nárok, i tak jsou tu však chytrá LED světla s automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel. Samostatnou kapitolou je potom automatické parkování. Jako Prahou odkojený řidič nemám s parkovacími manévry problém. Nechlubím se tím, jen konstatuji fakt. Praha každého donutí a vytrénuje, takže po pár měsících už zvládáte i velmi těsná parkovací místa levou zadní. Parkovací asistenty jsem tak v testovacích autech většinou nepoužíval, byly pomalé, neohrabané a parkování s nimi bylo zdlouhavé. V Octavii jsem však parkovací asistent používal neustále. Do háje vás pošle jen s opravdu hodně malým parkovacím prostorem, jeho aktivace jediným tlačítkem je rychlá a intuitivní a jeho práce je vyloženě radost. I méně zkušený řidič tak s Octavií zaparkuje jako profík a místo stresu si přitom ještě může užívat zenový klid. Jak ostatně ukazuje i naše Autíčkářovo zenově-demonstrační video (omluvte prosím sníženou kvalitu hereckého výkonu, obrazu, zvuku a vůbec všeho kromě samotné Octavie).

Verdikt

Škoda Octavia se stabilně řadí do první desítky nejprodávanějších automobilů v Evropě, v České republice patří spolu s menší Fabií k úplně nejčastější volbě zákazníků. Na každého českého řidiče už dnes připadá více jak jedna vyrobená Octavia. Když se kohokoli v Evropě zeptáte na to, co je to vlastně automobil, popíše vám pravděpodobně něco, jako je Octavia. Zkrátka toto je náš automobilový standard. A v tom případě musím říci, že na tom vůbec nejsme špatně. Jak již bylo v testu několikrát zmíněno, pokud chcete výjimečnost, musíte hledat jinde. Taková Octavia není a ani být nechce. Většina řidičů však nepatří mezi pravověrné nadšence do aut a hledají něco, co splní všechny jejich – pro nás petrolheady možná trochu přízemní – požadavky na automobil. A ty všechny Octavia plní dokonale. Je bezpečná, přehledná, prostorná, snadno se ovládá a pomůže řidiči všude tam, kde by mohl pomoc potřebovat – od milého decentního připomenutí, že si nemáte ve voze zapomenout odložený mobil, až po systém záložních očí, který sám zadupne brzdy dřív, než si vůbec uvědomíte, že vám sousedovic kluk právě v honbě za balonem vběhl do cesty a mohlo být opravdu zle. Otázkou tak zůstává jen to, zda volit naftový motor. Výhody vznětových motorů oproti těm zážehovým v dnešním světě mizí a převodovka DSG si nadto s ‘tédéíčkem’ nerozumí tak ideálně. Osobně bych asi volil raději benzín.

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.968 ccm
Výkon: 150 koní (110 kW) / 3.500 – 4.000 ot./min
Točivý moment: 340 Nm v 1.750 – 3.000  ot./min
Převodovka: robotizovaná dvouspojková DSG, šestistupňová 
Maximální rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,4 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,4 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 6,5 l/100 km
Cena (2.0 TDI 110 kW DSG L&K): 782 900 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
09. února 2018, 11:04
0

.... kde je Autíčkář classic.? :-D

reagovat
krab
09. února 2018, 11:54
0

Nemel a čti o Octávce :)
Náhodou, ze včera tam je od Vavrise moc zajímavá novinka - McLaren Senna , já tam ještě dal večer zprávu o Jaguaru D-type, že jaksi pár solventních šťastlivců budou mít možnost koupit od Jaguaru přímo nově vyrobená auta.

Takže nějakej classic máme, to zas bys nám křivdil :)

A to pozor : to nevíš jaký kalibr všech petrolheadů testuji tento víkend!

Raspby
09. února 2018, 11:58
0

Miatu :-D

saage
09. února 2018, 12:09
0

Když jsem viděl nadpis, zmateně jsem začal hledat tu slibovanou ikonku classicu.. no nic :-D Já myslím, že nám testuješ konečně tu Alfu Breru s bussem? :-)

krab
09. února 2018, 12:15
0

he he :) Vy se budete divit! Dostal jsem "za úkol" testovat levná auta, která automobiloví novináři moc testovat nechtějí - údajně. Doufám, že mi nebudete nadávat, ale víte co, někdy je potřeba mít ten obrázek kompletní a netestovat jen samé sporťáky, Miaty, MR2 a M3jky ...
Alfa nějak zmizela člověče , ale jak bude teplejší počasí, zas budu shánět veterány, legendy a sporťáky to je jasný.

Raspby
09. února 2018, 11:06
0

Moc dobře napsaný článek - pokud víte, co chcete, hledejte jinde. Pokud chcete jen auto, kupte si Octávku....to myslím že to vystihuje velmi trefně :) a teď jsem zvědavej na ty plamenné diskuze :-D

reagovat
ToMyx
09. února 2018, 14:45
0

Přesně tohle jsem si taky pomyslel. Opravdu moc pěkný test a shrnutí je 100% trefa.

VK
VK
09. února 2018, 11:14
0

800 tyček...za 800 tyček je nová šestková Mazda, s trochou smlouvání i Mondeo. O třídu výš. A v tom je celý ten obrovský problém s Oktávkou.

reagovat
beastar
09. února 2018, 14:10
0

Jenže tohle je oktávka v plný výbavě. Jde to koupit i za 350 to je ten celý problém. Tohle sem ještě na silnici nepotkal. Když už LK tak to byl Superb. Ani ta 6tka za tyhle prachy nebude mít takovou výbavu. Jde o to co kdo chce. Já jezdim sám takže na co větší auto...

VK
VK
09. února 2018, 15:09
0

Jo to magické fplný. Tož to ja. Sice se v tom prakticky nedá sedět a člověk po chvilce řízení ani nemusí do posilovny, stačí volant, ale je to fplný, kurňa rozumíš, fplný!

Hairdresser
09. února 2018, 15:09
1

Však do Zondy se vejdeš a ještě ti zbyde zbytečná sedačka vedle.

beastar
09. února 2018, 17:22
2

VK: S tim volantem to nechápu voe:D Oktávky jdou řidit jednim prstem leda že by si byl nějaký křehulín. Sedačky jsou na hovno no, ale to je celkově škodofková nemoc. No tak si srovnej tu svojí 6tku proti týhle oktávce. Prostě ta škodofka je za tyhle prachy naložená a je jedno, co jde koupit... Stejně nesmyslná debata jako když psal Vojtěch o Golfu za mega. Co tě sere VK, že i škodovka může mít stejný kokotiny jako Volvo nebo ta tvoje Mazda? ,)

Cyp: Člověk kterej jezdí ve Volvu S80 by do Zondy vlez a už by z toho nikdy nevylezl. Fakt je ten že nejlepší řešení je složit si zálohu na Pagani a počkat:D

VK
VK
09. února 2018, 18:01
-1

Sere? Ani ne tak sere...že je tu očividná skutečnost, že se v případě Oc jedná o přeražený krám a nikdo se nemá k tomu, to natvrdo podle skutečnosti napsat. A vůbec nevadí, že je to krám, ať si je - být za 500-600 tisíc. Nebo ať si to klidně je za 800 tyček - ale Superb. Nicméně tak jak to je, povoz nižší střední bez jakékoli přidané hodnoty proti konkurenci, jakékoli, za cenu střední třídy, propagovat jakožto snad racionální volbu - to může dělat, říká se tam odkud pocházím, buďto blbé, nebo navedené. Redaktory Autíčkáře za blbé nepovažuji.

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 18:16
0

Nebál bych se to napsat, pokud by to byla pravda.

beastar
09. února 2018, 18:30
0

Nemáš evidentně moc přehled. Právě proto, že je to nižší střední jak píšeš tak se podívej na skutečnou konkurenci. Potom ti bude jasné jak se věci mají. Mimochodem má to samozřejmě svoje negativa, ale skutečná konkurence jsou auto z nižší střední ne Mondeo ani Passat. Superb je jiné auto o tom tady řeč není a v L&K to taky není zase taková hrůza.

VK
VK
09. února 2018, 19:12
-2

Jenže právě za cenu Oc v nižší střední se sežene s trochou snahy Mondeo ze střední...akorát možná ne úplně fplný, jenže při dnešní reálné úrovni základních a dejme tomu středních výbav, je za Mondeo fstřední za totéž, co Oc fplný - tj. skutečnými užitnými vlastnostmi vč. pohodlí, ergonomie, ovladatelnosti, použitelnosti asi jako kočár proti tragaču. Za tutéž cenu.

Jako chápu, že pro 60 % národa českého je synonymum pro automobil Oktávka a přesně z toho důvodu si může výrobce dovolit napálit v rámci kategorie a kvalit tak neuvěřitelnou cenu a dávat do toho zádolamné židle a lidi to budou stejně kupovat - že se k posilování tohoto stereotypu přidá i Autíčkář je pro mě od bodu, kdy přešel na komerční bázi, jisté neustávající zklamánání.

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 19:35
1

Naše články řídí Ilumináti, nemůžeme psát pravdu, nic s tím nenaděláme - na ně jsme krátcí....

beastar
09. února 2018, 20:12
1

Cenová politika automobilky Škoda u nás není úplně dobrá. Jenže to nedělá ještě z oktávky špatný auto. Ono mimochodem už ta oktávie je dost velká tak objektivně vzhledem k cilovce na co Mondeo? A navíc ne každěj si u nás prostě půjde pro Forda nebo Mazdu. Právě proto jsou to škodovky dražší než by mohli.

Ty vychazíš s naprosto dementního přesvědčení že co je drahý je špatný. Jenže to už dávno neplatí. Že se v nějakym autě dělaji debilní sedačky neznamená, že je špatný. V jakymkoliv super autě za 10 000 000 se sedí totálně na hovno a přesto to lidi kupují. Smůla oktávky je v tom, že si to v základu pořídí každej magor s očekáváním superauta a potom tomu rozumí.

VK
VK
09. února 2018, 22:04
0

Ale kdepak, vycházím z - možná dementního, nepřu se, ale pořád mi přijde dejme tomu oprávněné - přesvědčení, že za cenu má být tomu odpovídající protiplnění. Jestliže sám píšeš, že jsou Oktávky u nás dražší, než by mohly, tj. než je něco jako tržní rovnovážný stav, znamená to ipso facto, že jsou špatná auta. Špatná auta relativně k ceně, za niž jsou k pořízení. Být v cenové kategorii běžné pro nižší střední, je to dobré, co dobré, klidně vynikající auto. Jenže nestojí jako nižší střední, stojí jako Mondeo, šestka Mazda. A za tu cenu je to auto špatné, v každém jednom ohledu (snad kromě pár výbavových cingrlat, objektivně v celku k ničemu) horší, než to Mondeo nebo šestka Mazda.

Honza Hamster Křeček
10. února 2018, 00:30
1

Rychlý pohled do ceníku:

Ford Mondeo v úplně té nejlevnější možné verzi stojí 689.990,-, Mazda 6 v úplném základu začíná na 577.900,-. Škoda Octavia začíná na částce 417.900,-.

Nejvyšší výbava Revolution Top u Mazdy bez dalších příplatků stojí s dieselem a automatem 904.400,-, Mondeo Vignale s dieselem a automatem vychází bez příplatků na 1.036.990,-. Octavia Laurin & Klement s dieselem a automatem začíná na 782.900,-

Opravdu máš pocit, že je Octavia stejně drahá, jako Mondeo nebo Mazda 6? Podle čísel tomu tak totiž není, dokonce se zdá, že za jedno Mondeo je možné pořídit odpovídající Octavii a ještě k tomu Fabii (startuje na 243.900,-). To mi nepřipadá jako úplně zenedbatelný rozdíl.

beastar
10. února 2018, 13:51
0

Sem rád že si to Honzo našel. Taky sem chtěl přesně kouknout. Mimochodem když vezmeme slevy dá ti je spíš škodovka než Mazda na top vybaveny auto. 10% dostaneš od dealera úplně v pohodě s financovanim asi i víc. Ty ceny přesně ukazujou správně jak to je vzhledem k třídam. Ta oktávka je nepatrně dražší, než některý auta v segmentu ale zase je taky lepší. A tu vysokou cenu si obháji tim že lidi to kupuji je to nepochopitelný ale je to tak.

VK
VK
10. února 2018, 13:56
0

Kolega si kupoval auto, šel do Škodovky, jakási nabídka, pak k Fordovi, koupil Mondeo, bylo nakonec za míň. Ale prvně do Škodovky šel, už jen to, že lidi všeobecně považují Oktávku za ekvivalent vozu o kategorii vyššího, svědčí o bravurní práci škodovácké propagandy. Moje zkušenost, než jsem začal pravidelně jezdit, pošilhával jsem i po něčem novém - za Fabii chtěli bez pár korun totéž, co jinde za Mazdu 3 nebo přesně co za i30. Kolega nedal jinak, než že Superba chce - za rozumnou cenu nový ze Švédska, vyplatilo se to i s dovozem. Zato třeba rakouští kolegové si Škodu a klidně i Oc chválí, rozumné auto za rozumné peníze. Ovšem z rakouského dealerství. U nás je to předražený krám, protože si to stejně všichni koupí, i když cenu napálí do neuvěřitelna - a podobná kampaň, k jaké se Autíčkář připojil, tento stav pomáhá udržovat.

Inženýr
10. února 2018, 14:13
2

VK, říká se tomu marketing, nikoliv propaganda. :) Škoda Auto žádnou propagandu v ČR nepotřebuje, protože má stabilní klientelu. Taky zde funguje nabídka/poptávka, jako téměř všude na světě. Nevím jestli podnikáš nebo ne, ale když máš možnost něco prodat za vyšší cenu a ještě si zlepšit image, proč bys to neudělal?

beastar
10. února 2018, 14:35
0

Podle toho co popisuješ VK tak nežiješ v Čechách jinak si to neumím vysvětlit. Dokážu koupit oktávku v nějaké normální menší výbavě za 350 000:)) Tak nevim proč bych chodil pro Mondeo o 250 000 dražší. Mazda 3 v akčních cenách začíná na nějakých 380 000 Kč a je to hatchback. A to že je škodofkovej marketing úspěšnější než soused z Boleslavy má taky svoje důvody. A samozřejmě že Škoda má až 80% prodejů do firemních rukou (IČO) jak praví i poslední interní tabulky. Nikde veřejně to nebylo a překvapivě už sem to tady psal a ještě někdo. Jenže i já když si pujdu pro OC, tak si to koupim na firmu. A potom s tím budu jezdit logicky i privátně. Velký firmy to kupujou o to už sme si tady taky psali tisíckrát proč. Já nechápu jak je možný, že to pořád část lidí nechápe. VK já nevim podívej se kolik ty auta stojí když nevěříš tomu co ti nahoře psal Jenda a potom tady piš dál.

Zřejmě si obětí té "propagandy" když Mondeo neustále srovnáváš s oktávkou. Přitom cenově jsou ta auta hodně vzdálená.

VK
VK
10. února 2018, 14:44
0

Jenže Beastře, ty jseš firma. Píšu tady za - vím že menšinové, ale existují - docela obyčejné soukromé zákazníky, kteří si nic neodepíšou z nákladů, ani nejezdí na nezdaněný benzin, ani ani nenafasují od zaměstnavatele služebák. Kteří si jdou do autosalonu koupit auto, jako soukromá osoba, co ušetřili ze svého, sice slušného, ale pořád zdaněného platu. Kteří s tím budou jezdit dálky, ale zase za svoje a nedají si to do nákladů. A tady ta Oc. vychází stejně jako Mondeo nebo Mazda 6, reálné koupě vozů mezi známými a kolegy to potvrzují.

beastar
10. února 2018, 14:56
0

I jako FO/občan ukecaš na oktávku minimálně 10% slevu. Na skladovku ještě víc. A potom se dostaneš opravdu o dost níž než na těch autech co píšeš. To potvrzuje základní cena, respektive cena nějakých středních výbav. Srovnávat nesrovnatelné neni fér. Mondeo je o třídu vejš pokud chceš tuhle třídu vezmi Passat/Superb. Tahle oktávka z testu je jen jedna za ty peníze a taky by se na ní dalo ukecat určitě dost slev.

VK
VK
10. února 2018, 15:26
0

Jenže stejná - prakticky větší - sleva se ukecá i na Mazdu a Mondeo. A jsme tam, kde jsme byli. Nižší střední třída od Škodovky za cenu střední od Fordu a Mazdy.

beastar
10. února 2018, 15:35
0

Je to jen dohad. Nicméně u Fordu usmlouváš slevu podstatně hůř stačí se podívat na ceny skladovek. A píšeš zase nesmysl... Ty mluvíš o oktávce z článku a ne o oktávce obecně a to je velký rozdil.

http://www.autopalace.cz/cz/vozy-k-prodeji/skoda-octavia-nova-ambition/n15009.html
-10% minimálně
http://www.autopalace.cz/cz/vozy-k-prodeji/ford-mondeo-titanium-5dv-2-0tdci-110kw/n16159.html
mínus možná něco

A to že jde sehnat na nějakej speciální leasing Mondeo v Trendu za 580,- kde neni nic a ještě je to v ledničkový barvě na tom nic nemění a to je ta oktávka ještě drahá co sem tady narychlo našel. Už to chápeš nebo si zvyklej ignorovat realitu a argumenty jen aby si potvrdil svou domnělou pravdu.

VK
VK
10. února 2018, 15:39
0

Tak zrovna uvedené je srovnávání jednašestky s dvoulitrem. Při obdobné motorizaci je ta cena obdobná - akorát Mondeo jinak o třídu výš.

BobAsh
10. února 2018, 15:40
0

Stejnou slevu na Mazdu jako na Škodovku bych fakt chtěl vidět. A že Mondeo je levný - no, je, no. Ani to by mě nepřimělo si ho koupit. Zajímavá konkurence je Insignia, ta je fakt výborná a zároveň levná, protože si Opel dost pošramotil image a teď musí bojovat cenou...

beastar
10. února 2018, 15:49
0

Tu slevu bych chtěl vidět taky.
http://www.autopalace.cz/cz/vozy-k-prodeji/skoda-octavia-rs/n16323.html

O třicet klacků dražší RS a nebo Mondeo v titaniu s dvoulitrem(?)
A to že ta oktávie v tom prvnim srovnání je 1.6 je úplně jedno. Tady se bavím o ceně již od když ten model chci. To že třeba OCtavia v dobrý výbavě s dvoulitrem už není tak výhodná je věc druhá. Prostě kdo chce oktávku koupí jí rozhodně levněji než MOndeo, 6tku a dalších x aut. A kdybychom měli brát jako konkurenci trojku Mazdu tak to bude taky hodně vyrovnaný.

VK
VK
10. února 2018, 15:50
0

Na Mazdu asi ne - ačkoli jsou skladovky a předváděčky, arciť z Jihlavy, nikoli z Prahy, k dostání od 700-750 tisíc. Jenže pořád tu zůstává Mondeo a Insignia, ještě se dá zahrnout 508 nebo Optima - ale i tak díky za uznání, že tu ten princip nižší střední prodávaná za cenu střední pro Oc existuje.

beastar
10. února 2018, 16:00
0

To tady neexistuje:) Mimochodem co do nějaký užitnosti a užitečnosti je na tom ta oktávka právě i ve srovnání s tím Mondeem docela dobře. Neříkám lepší nebo dobrá, ale je to k zamyšlení spíš u Forda, než u škodovek. Když si srovnáš základy těch aut možná to konečně pochopiš. Nová Insignie je sice fajn, lepší než předešlá generace. Je ale lepší než Superb podle mě těžko stejně jako je Astra proti oktávce totální nogo sajrajt...

Ju
Junior
11. února 2018, 09:31
0

Když už jste u těch krutovýpočtů->Zahrňte si cenu pět a deset let staré ofce a 5 a 10 let staré Mazdy nebo Mondea :) To se v TCO taky promítne.
Optima je jebka, pořád tam nezačali dávat motor. 1.7CRDi, postrach autobahnu. To tě při rozjíždění vláčku na dálnici potlačí i prázdnej Sprinter ne?
Mazda-To je to, co rezne už v autosalonu, lak to má tenkej jak papír a jejich poslední pokus o silný diesel v řadě 6 skončil tak, že na odtahovce se projel už každej?
Mondeo-Ne, líný, hnusnej interiér, těžkopádný
Insignia-nejel jsem, ale stará byla fuj fuj fuj
Superb/Passat-Těm autům hrozně ubližuje ten 140kw motor. Oproti tomu, co se montuje do O3RS/GTD (135kw) to nějak nejede. Nejak tomu ublížili kvůli emisím

Btw nechápu mentalitu "ale tady za ty peníze mám menší auto a jinde bych měl větší auto, tohle je předražený a krádež". Já bych třeba auto větší než Passat/3er ani nechtěl, nevím, k čemu by mi to bylo jako dobrý :/

VK
VK
11. února 2018, 14:52
0

Na margo počítání zbytkové hodnoty automobilu do nákladů, už když si jdu auto koupit - sám o sobě je to jeden z nejpochybnějších konceptů soudobé středoproudé ekonomie. Počítá totiž s budoucností (s budoucím případným prodejem), jako by se už stala.

beastar
11. února 2018, 15:20
0

To nic nemění na tom že ofce bude mít zustatkovou hodnotu vždy lepší než Mondeo a další zmineny. A s tim závěrem co píše tj přesně to co já nazývám dementni pohled. Taky to nechápu. Už oktávka je dost velká pro většinu lidí.

A jo tu 1.7 potlaci i prázdnej sedmitunovej Man.

beastar
11. února 2018, 15:22
0

Mě o tco ani výpočty nešlo. Jde právě o tu logiku mužů mít jinde. A co jako? To by potom nedávalo smysl kupovat iphone jinde můžeš mít většinu funkcí za třetinu ceny;)

VK
VK
11. února 2018, 15:23
0

A ty máš křišťálovou kouli, že víš (ne předpokládáš, víš;), co bude za pět nebo deset let?

Honza Hamster Křeček
11. února 2018, 15:29
0

VK: Prostě když se ta čísla trochu zakulatí, maličko poupraví a přidá se historka o prodejci, co dal slevu, tak se dá říct, že to vlastně venkoncem dokazuje tvou tezi o stejné ceně Octavie a Mondea. My v Autíčkáři si bohužel nic takového dovolit nemůžem, my nemůžem nikomu nadržovat a musíme vycházet z fakt - v tomto případě z ceníků.

beastar
11. února 2018, 15:38
0

Asi tak nějak. Křišťálovou nemám ale čísel je dost a trh funguje stejně. Za posledních 25 let se moc nemění. Za 5, 10 let nenastane tak zásadní obrat aby se zrovna u téhle dvojice či tria něco změnilo. A trojka oktávka je ze všech generací nejlepší. Minulá generace Mondea a oktávky? Ceny ojetin? Propad hodnoty? Můžeš si myslet že to bude jinak ale nebude. Leda by se zhroutila ekonomika regionálně, nebo celosvětově a pak už ale nějaký ceny aut nebudou zajímat nikoho.

VK
VK
11. února 2018, 15:59
0

Ekonomika se zhroutila naposledy před necelými deseti lety a to celosvětově, za posledních pět let proběhl celý jeden cyklus devalvace a zase zpátky apreciace koruny v rozsahu 10 % kurzové hodnoty, poslední rok dva jsme v relativní konjunktuře u níž je jisté toliko, že dříve či později skončí...ale jinak v naší ekonomice v horizontu 5-10 letech k žádným zásadním změnám nedochází ;)

Tak jak tak, nefiremní zákazník až na opravdové nadšence a znalce, na zůstatkovou hodnotu nijak zvlášť nehledí.

beastar
11. února 2018, 16:07
0

Tomu říkáš zhroucení ekonomiky? :)) Zhroucení ekonomiky byla hospodářská krize v třicátejch. A 40 let vlády pseudo komunismu u nás. Ke změnám dochází ale nedotýká se to výrazně automoto trhu. Odvádis debatu jinam. Já neřešim cenu masla a zásahy čnb;) Tak klidni hormon. Debatu bych ukončil s tím, že tvoje argumenty v podstatě nejsou. Ty se je jen snazis vymyslet na což správně narážel Honza.

Až budeš prodávat a kupovat auta ve velkym asi tak hmm 20 let? Tak se stav na kafe pokecáme. Do té doby se drž svýho oboru. A pevně doufám že nejsi hlavní účetní v Haclickobrodsky nenocnici třeba. Zdar a silu;)

Ju
Junior
11. února 2018, 16:16
0

Ok, takže největší náklad, který se s vlastnictvím nového auta pojí, to jest ztráta ceny, se nepočítá a zanedbáme ji, protože nefiremní zákazník na ni nehledí.

Ale budeme se handrovat o to, že ovce je v rámci své kategorie předražená, protože u konkurence mi prodají na technicky stejném podvozku, se stejnými materiály v interiéru, podobně výkoným motorem o trošku větší kus plechu.

Ten trolling proti manuálům byl roztomilej. Ale teď se prostě chováš jako debil :/

VK
VK
11. února 2018, 20:29
0

Se ztrátou ceny, resp. zůstatkovou hodnotou je jedna potíž. Reálně začne existovat a dá se přesně stanovit, až se teprv realizuje, až proběhne celý cyklus auto koupím, používám a nakonec prodám. Do té doby je to spekulace, více či méně nepřesný odhad. Je jiná spolehlivost, jestli firma točí auta po roce dvou a ještě třeba po desítkách se smluvním bazarem a úplně jiná, když si soukromník kupuje vůz na dalších 5-10 let. Co si tak vzpomínám, před deseti lety bych se strašně smál, kdyby mi někdo řekl, že budu pracovat co teď dělám, bydlet co bydlím, že budu vůbec nějaké auto mít a že mě bude dokonce bavit...a v tomhle horizontu s nějakou použitelnou mírou spolehlivosti stanovovat, za kolik za deset let auťák XY prodám?

beastar
11. února 2018, 20:48
1

To nic nemění na tom, že to lze a to poměrně snadno. V běžnym pětiletym horizontu to jde odhadnout přesně. A když tam bude odchylka tak nijak výrazná. A nesouvisí to s tvojí původní argumentací. Tvrdil si že oktávie jsou předražený což je na příč výbavama a základní cenou nesmysl. Argumetoval si Mondeem a 6tkou a potom ještě větší hrůzou Optimou. Všechna tebou jmenovaná auta nenabízí navíc nic kromě víc plechu jak psal Jr. A je skvělý že si můžeš vybavit nižší střední třeba výbavou kterou konkurence u svejch rádoby vlajek ani nenabízí. To že to potom stojí hodně je vcelku logický. A mimochodem do pěti let všechny tebou preferovaná auta jakkoliv nijak výrazně objektivně lepší, než ta okyna klesnou na ceně 2x rychleji. Jasně že Mazda 6 má lepší jízdní vlastnosti a Mondeo je zase větší, ale pro běžného řidiče tohle nemusí být rozhodujici.

To že dobře vybavenou OC koupíš poměrně draho asi není dobře, ale lidi to kupujou tak logicky značka prostě svoje ceníky a příplatky drží. Stejně velká většina prodanejch aut není za ceníkovou cenu ale úplně jinde. A i malé dítě chápe, že u Forda prostě v naší republice nedostatneš větší slevu jak u dealera škodovek. Moje poslední zkušenost byla že 10% nabízela prodejce (ženská) HNED. Mazda tam bude jakákoliv sleva z říše snů.

Co z toho plyne, že tvoje původní tvrzení je hloupé. A poslední věc málokterý zájemce o Mondeo bude koukat po oktávce a naopak. To je celkem dané.

Ju
Junior
11. února 2018, 22:32
0

VK: Šermuješ skladovkou tady, předváděčkou támhle, skvělou akcí za rohem, ale tu nejzásadnější věc (=náklad) pořád odmítáš :/ Sorry. Jasně, pokud se zakážou plošně diesely, můžeš si ovci LK strčit třeba na zahradu jako prolezačku pro děti. Ale jinak letmý pohled na tipcars naznačí, jak si pěti a desetileté ojetiny stojí. O1 je naprostá šílenost a i za cenu O2 se dá pořídit i slušná A4/3er v podobné výbavě. Víc k trhu s ojetými auty bude vědět beastar, mě to moc nebere :D

A mimochodem jo, koncern dává i retail zákazníkům 10-12% hned mezi dveřma. Imo to mají jako prodejní taktiku, kdy buřtožrout má pocit, že nad tím už vyzrál a netlačí dál. Já měl v ruce poslední nabídku na RS ovci do výroby na -21%, bez financování, IČO. Joo, byla v palbě (a fdýzlu), takže i tak trhli dost. Ale dá se :)) Zajímalo by mě, jestli bych za tu cenu pořídil podobně schopný a vybavený Mondeo, šestku nebo nějakej podobnej povoz.

BobAsh
11. února 2018, 23:04
0

Tady bych jen podotknul třeba k někde výše zmiňované Optimě - je sice super, že je to auto velikosti skoro Superba za cenu Octavie, ale jenom v paketu Business, který fakt vychází asi na 650 s většinou věcí. Jenomže pak člověk zjistí, že to má halogeny, který vůbec nesvítí (jakože fakt vůbec, je to horší než dvacetiletá W124 nebo Chrysler se zašlými světly) a aby dostal xenony nebo LED, musí si koupit výbavu o 200 dražší...

Fa
Fandatik
11. února 2018, 23:39
0

Musím se VK drobně zastat ohledně TCO.
1) Čím delší dobu bude nové auto provozovat, tím méně do toho budoucí prodejní cena vstoupí.
2) Budoucí prodejní cena je spekulací (i když velmi přesnou) a až její realizací se stává reálnou ztrátou. Stejně tak kolik z lidí řeší potencionální riziko zákazu používat vozidlo z důvodu legislativy. Nebo budoucí vyšší eko náklady? Narozdíl od IČO se FOn může rozhodnout, že oproti kalkulaci na šest let, si auto nechá 9. A je jedno, zda je důvodem stále dostatečný komfort nebo nedostatek peněz.
3) je velmi výrazný rozdíl v procentuálním propadu hodnoty u holobytu a fplný. Tedy Ovce za "již od" ztratí po 6 ti letech výrazně méně než Ovce za 850tis. Tu drahou výbavu prostě nikdo z druhomajitelů nezaplatí. I když český trh a Škoda je specifický. Procentuálně ztratí i Sup za 850tis méně než Ovce za stejných 850tis.
Určitě je zajímavé co vše lze do okty narvat, ale je to nesmysl.

Ičaře a plátce nechávám stranou.

beastar
12. února 2018, 00:01
0

Optima je krám. A za 5 let má cenu šrotu na kolech který se navíc ještě špatně prodává. K ostatnímu se nehodlám vracet. Dnes nikdo nekupuje auto na 20 let. Ta auta to nevydrží. Následný prodej by měl zajímat všechny. Tco se promítne do vlastnictví logicky vždy. Jinak viz. Junior, Vojta a já. Jediný v čem měl VK pravdu je to že škodovka si říká relativně sebevědomé ceny. Jenže může. To je celé. A vybavené full je drahé vše vyjma low cost věci.

Fa
Fandatik
12. února 2018, 00:21
0

Beastar: Ty máš taky jen svou pravdu a přes to nejede vlak.
Tvrdím, že pokud v průměru 3 roky jetá Okta za 500tis ztratí 40%, tak prostě tuto původně za mego po 3 letech za 600 tis neprodáš.

beastar
12. února 2018, 03:21
0

Ono je to jinak. Tvrdit můžeš. Já sem si jistej jak to je:) A je vtipný jak se všichni snažíte řešit jen tuhle konkretní oktávku z testu. Kolik se takovejch vyrobí? 10? MOžná? Za tři roky to těch tvejch 40% neztratí ani náhodou. Podívej se do inzerce a srovnej si to s řim chceš z mainstreamu. Fakt mě nebaví to tady řešit když nejsi schopnej věřit číslům tak si to třeba zkus nebo nevim:D

beastar
12. února 2018, 03:27
1

A kdyby si to přečetl celý což si neudělal. A já se ti ani nedivím. Páč kdo by to dělal. Tak tady vůbec nešlo jen o nějakou hodnotu auta v čase a následný prodej. Tady šlo o to že to je jeden z argumetnu proti tomu Mondeu a šestce. Takže nakrásně i kdyby si měl pravdu a neprodalo se to za 600 tak se to prostě vždycky prodá za víc a rychleji než ta jmenovaná konkurance. Takže vlastně koho zajímá jestli se mejlim o 10 nebo 30% v nějakym odhadu tady v diskusi. Plyne z toho jenom to, že oktávka v běžný výbavě předražená není a fabrika to prodává za tolik protože to lidi pořád kupujou. JInak si to pořádně celý přečti, než mě začneš naprosto neprávem obviňovat, že přes mojí pravdu vlak nejede. Já jsem jeho jedinej pravdivej argument vzal a to sice,m že vyšší ceníkové ceny škodovek ve srovnání třeba s korejcema, nebo s tim co maji v rakousku u nás jsou možná neopodstaťněný. Zatim jim to ale vychází a když ne jedou to na slevy. A staří jim to. Taky sem psal, že zájemce o Mondeo nebude nejspíš řešit oktávku sic za miloše v plný a NAOPAK. Buďte kurva trochu realisti, než začnete rozumovat.

Fa
Fandatik
12. února 2018, 10:28
0

Právě, že jsem to celé četl. A jasně jsem napsal, že reaguji jen na TCO. Neřeším vůbec cenu Ovce a její srovnání s 6 nebo Mondeem. Reálná cena je taková jakou je trh ochoten akceptovat. To si musí určit výrobce. Zda vyšší marže a nižší prodej nebo naopak. I třeba vzhledem k budoucímu prodeji ND a servisu. Ale toto není úplně situace Škody v ČR.

Každopádně navýšit 2,5x cenu "již od" se výrazně projeví na procentuálním propadu ceny takto vyšperkovanýho kusu.

Ju
Junior
12. února 2018, 22:32
0

Ale % propad ceny není tématem. Na % nejmíň ztratí ojetá E90 M3 za ty samý prachy. A zajímá to někoho? Ne.

Tématem je to, že pokud říkám "ta ofce je hrozně drahá, protože tady vedle můžu mít větší auto za ty stejný peníze" musím říct i to B, že tu ovci po rozumné době vlastnictví otočím za víc peněz než Mondeo/6, což mi reálně snižuje TCO a tím částečně ospravedlňuje vyšší pořizovací cenu. Že na to běžné FOčko (které na ovci za mega ani na to Mondeo stejně nikdy mít nebude) nekouká už je jiný téma. Stejně tak je jiné téma ofce fplný vs. ofce fsocce. A ano, jsem ochoten věřit tomu, že díky ceně "již od" následně ztrácí i lépe vybavené kusy hodnotu rychleji než kdyby žádná "již od" verze neexistovala. Ale to je jiná pohádka :)

beastar
12. února 2018, 23:03
0

Nejlepší je Zonda. K ní starej Jaguar ten už ti nikam nespadne možná tak ze skály.

Inženýr
12. února 2018, 23:12
0

Nechápu, co tady furt chlapi řešíte.

Oktávie prostě ztrácí na ceně míň, než Mazda 6 nebo Mondeo.

Ano, kdyby vypukla jaderná válka tak to možná platit nebude a třeba Mondeo si udrží hodnotu líp.

V každém případě platí to, že minimálně v ČR se Octavia prodá rychleji a s omnoho menší ztrátou než cokoliv za podobnou cenu. Platilo to v případě dvou předešlých generací, a prakticky se 100% pravděpodobností to bude platit i teď.

BobAsh
12. února 2018, 23:31
0

Já bych si k debatě jen dovolil podotknout pár věcí. Především to, že ceníková cena je jen číslo na papíře, důležitý je, za co se to auto prodá. A když se podívám, co stojí předváděčky po pár tisících kilometrů, tak si dokážu docela dobře představit, co asi bude reálně stát nová skladovka:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/17539126?goFrom=list
Vzhledem k tomu, že na Rapida skoro v socce jsem dostal u dealera slevu asi 30 tisíc a to jsem ani neřekl, že si ho chci koupit, natož abych se ptal na cenu, tak si dokážu představit, že ta Octavia z testu, resp. její ekvivalent s trochu méně šílenou výbavou (třeba jako to auto v linku, které je pořád zatraceně naložené), bude ve výsledku stát třeba o 200k méně než v ceníku.

Druhá věc je, že Octavia je sice o půl třídy menší auto než třeba Mondeo nebo Mazda6, ale oproti Mondeu je to také skoro ve všem lepší auto, plus má leckterou techniku zkrátka lepší (třeba Columbus vs. Sync je dost jasná volba), tuším že Mondeo nemůže mít tolik chytrých systémů (jdou do něj vůbec koupit LED světla, natož adaptivní LED?). Mazda6 je sice skvělé auto, ale pořád tam platí to o té výbavě a pro běžného uživatele bude možná pořád přívětivější Octavia se svým user friendly VW vnitřkem a turbomotory.

Třetí věc se týká zůstatkové hodnoty - to, že na to normální lidi nekoukají, není daný tím, že by to pro ně nebylo důležitý, ale tím, že na to nejsou zvyklí a ještě se s tím nenaučili počítat. V západní Evropě nebo Americe je naprosto normální, že i soukromý kupec hledí na zůstatkovou hodnotu a počítá s ní. U nás v lidech pořád trochu převládá pohled z dob, kdy si člověk koupil auto 2x za život a tudíž to bylo jedno. Ale dneska už je poměrně normální rotovat auta po 5 letech, někdy i častěji - a tam se to projeví fakt zásadně.

Fa
Fandatik
13. února 2018, 01:40
0

První koment jsem začal touto větou. "Musím se VK drobně zastat ohledně TCO." a rozhodně nadstandardní výbava padá na ceně rychleji než samotné auto (snad kromě klimy). Takže bych měl kupovat jen to co ocení další majitel, abych vzal TCO dostatečně do úvahy? Ale jedním z hlavních důvodů proč si koupit nové je možnost naprosto individuální konfigurace (s ohledem na balíčky). Vůbec jsem se do cenového srovnání výše uvedených modelů nepustil. A už vůbec ne do možnosti slev u dealera.

P.S. Samozřejmě jde koupit Mondeo s adaptivní LED.

BobAsh
13. února 2018, 02:20
-1

Já bych si nebyl zas tak jistý ani tím, že "hodnota výbavy" klesá rychleji než hodnota auta jako takového. V ceníkových cenách to platí zcela určitě, ale vzhledem k tomu, že na výbavu se mnohem snáz dostávají slevy, bude skutečné "optimum poklesu hodnoty" u nějakého kompromisu, který už má dost výbavy, byť není "fplný". Navíc se neustále rozšiřuje seznam toho, co kupci ojetin považují za "must have". Já si třeba dokážu představit, že při nákupu nějakého dnešního auta jako pětiletého bych zakliknul ve vyhledávači položku "plnohodnotná LED světla" a na auta bez nich se ani nepodíval - já sice vidím v noci jako kočka, ale moje žena je vidí za tmy mizerně a rozdíl xenony vs. LED je dost velký na to, aby autem s LED jezdit mohla s klidem a s xenony se ještě bála. A stejně tak budou lidi co budou chtít asistenty, navigaci a kde co dalšího.

Nicméně pokud bych si měl sám za sebe zajistit co nejmenší propad hodnoty, tak půjdu naprosto proti proudu a nakonfiguruju si něco šíleného, ale okouzlujícího, co se jinak nedá sehnat. Pak budu smířený s tím, že to třeba budu prodávat dlouho, ale prodám to za víc peněz, protože si to bude muset koupit někdo, kdo to opravdu chce a kdo jiný takový exemplář nenajde.

AnGeor
09. února 2018, 11:37
1

vy jste si neco udelali se Subaru CZ? uz jsem to psal minule, dalsi test oktavky, naprosto zbytecny a o reze ani tuk, nebo jakykoliv test subaru... ale chapu, clickbait na seznamu je treba...

reagovat
krab
09. února 2018, 11:51
0

Já jsem psal někdy před vánoci o Levorgu, ovšem ten byl už lehce ojetý.
Já doufám, že nějaké Subaru se v testu Autíčkáře dozajista objeví, zaslouží si to. Taky jsem dost fanoušek této značky...
-
Komentář upraven 9. 2. 2018, 12:23:29

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 11:59
0

Jednání se Subaru probíhají, zatím ale nevyústila v žádnou zápůjčku novinářského auta. Takže si Krab musel pro test sehnat zápůjčku Levorga sám v jednom nejmenovaném autobazaru. Nestačí to jako důkaz, že na Subaru určitě nekašleme? :-)

ma
martinw
09. února 2018, 12:36
-1

Neni to zrovna nejaktivnejsi znacka na ceskem trhu, na 2 dealerstvich v praze na mě působili jak kdyby brali rohypnol (laxni pristup) a me stale bavi na subaru.cz cenik Outbacka z dubna 2017 (halo víte o tom že koruna posiluje ?)... Na Subaru se bojim nejvic prodejcu a servisu v ČR :)) , jinak auta jsou to zajímavý.
-
Komentář upraven 9. 2. 2018, 12:39:01
-
Komentář upraven 9. 2. 2018, 12:39:28

beastar
09. února 2018, 14:14
0

Stejně tak nejsou testy Renaultu. Nejsou testy Maserati a vlastně ani Porsche, nebo třeba Audi. Nevidím za tím fakt nezájem o značku. Spíš nezájem těch zastoupení. A sehnat na test oktávku je v Čechách překvapivě nejsnazší. Někde na východě zase asi jednodušší bude sehnat Subaru než oktávku. A tohle neni klik bajt ta ofce není červená a je ve verzi kterou by si 90 percent zakaznictva nevybralo a nechtělo.

Inženýr
09. února 2018, 16:14
-1

Možná to není tak jednoduché jak si myslím, ale nenabízí dealeři v ČR něco jako 24 (48) hodin trvající test drive? To by stačilo na postřehy, fotky a nějaký smysluplný závěr. Pokud mají problém půjčit renomovanému magazínu nějakou voňavku, vykašlal bych se na ně.

Pokud by mě vážně zaujala nějaká novinka, ty "suché" informace si vyhledám někde jinde. Vaše čtenáře přesto zajímá váš názor, a né konkurenční onanie nad radiomapou nebo roletkou v kufru.

A co tak půjčovat si něco zánovního třeba v tom bazaru? Krabův test "nového" Levorga měl dost pozitivní ohlasy.

Nechci být rejpalem, ale co se týče nových aut tak jsou tady hlavně Škodovky a Hyundaie. Nic proti Hyundai/Kia, ale doufám, že alespoň v tomto měsíci budeme od nich mít pokoj.

krab
09. února 2018, 16:25
0

Quattro - budou určitě nějaké zajímavosti. I to Subaru předpokládám, že nám bude chtít nějaké auto rádo půjčit. Třeba nová Impreza by mě taky dost zajímala jak jezdí.

Škodovky/Hyundaie jsou častěji, ale ne zas tolik si myslím. Je to ale logický. 2 značky nejvíc se prosazující na domácím trhu.

PS: tento měsíc zase něco z tvorby "classic" bude, je fakt, že mám v přípravě i dvě trochu míň autíčkářské ojetiny, resp. jedna bude fakt srandovní, až to uvidíte. Na druhou stranu - byly tu i hlasy po testech levnějších dostupných autech, tak i ty budou postupně vyslyšeny :)

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 16:35
0

Není to úplně takto jednoduché, každopádně spolupráce s jedním z velkých bazarů už tu nějakým způsobem běží. Testy se nám myslím úspěšně daří kombinovat, tento týden se tu sice sešly dvě Octavie, to je pravda, ale také tu máme jeden Jaguar a jeden roadster od Fiatu, takže podle mého celkem vyrovnané skóre. Mnoho čtenářů zajímají i méně fantastická auta, ne každý má tu volnost, že může provozovat Zondu. :-) Snažíme se, abyste tu měli od každého něco.

Inženýr
09. února 2018, 17:02
0

Krab, já mám na reklamu zavedených produktů vlastní názor, se kterým asi většina lidí nebude souhlasit. Pokud se něco prodává jak teplé housky, žádné PR nepotřebuje. Naopak, pokud něco stojí za pozornost, ale chybí tomu publicita, tak outsiderem zůstane. S nadsázkou řečeno, většina lidí si koupí Škodu nebo H/K, protože nic jiného nezná.

Hamster, té Škodovce jako domácí automobilce chápu, ale Hyundai a Kia? Máte tu snad celou modelovou řadu. Jde mi jen o princip, protože auta H/K jsou mi celkem sympatická a narozdíl od některých starších hráčů jdou nahoru, a né naopak.

V každém případě nechci tvrdit, že máte psát podle mých zájmů, ale asi nejsem jediný koho by zajímali nové Hondy, Lexusy, Audi a třeba spomínané Subaru.

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 17:11
0

Není to o tom, že bychom ta auta nechtěli nebo že by nás Kia platila za propagaci svých masových modelů´. Musíme se k tomu zajímavějšímu propracovat, být větší a významnější web. A na tom děláme. A protože už se tu objevují i drahá a zajímavá auta, asi se nám to daří. Jen holt ne všechno se dá zařídit hned.

beastar
09. února 2018, 17:29
1

Hale co je vám dneska všem. Já tady kopu za test oktávky jak je to skvělý, že taky umí udělat konečně fakt výbavu a ne "výbavu". Dneska to jde v dobrý výbavě konečně koupit pod milion a každej mi tady dneska kope do Zondy. Mimochodem testy supersportů tady nejsou vůbec což nechápu. A hlavně mi netvrďte že to nejde.,)
Jinak mě se obsah líbí a Škodvka mě nechává v klidu. Uvědomuju si že i manažeři flýtů a taťkové od rodin potřebujou nějaký testy aby se orientovali v dnešním světě stejných aut. A jako finanční volnost je jedna věc a napsat o tom druhá že. Aby si mi otestoval novou 911 na to nepotřebuješ finance ale hubu a trochu odvahy. A na druhou stranu oldies Autíčkář kde se jeli věci jako AR 166 a podobný vraždy z druhého břehu řeky Styx který teprve čekaj až přiletí Thanatos a odnese je do zapomnění v karburátorové lhotě taky nejsou. Proč?

BobAsh
09. února 2018, 17:39
0

Quattro: Ono je to jednoduché. Testujeme všechno, co je k dispozici, nevybíráme si (resp. maximálně si vybíráme z nabídky toho, co pro nás daná značka má, nemůžeme otestovat ÚPLNĚ všechno). U některých značek je to snadné a není problém si půjčit v podstatě cokoliv, na co si vzpomeneme. Jinde je to náročnější a někde nám ani nezvednou telefon.

Testovat auta zápůjčkou u dealera vyžaduje spoustu úsilí (musíte předstírat, že si to auto chcete koupit, obvykle), je to na krátký test, s omezeními jako kilometry apod. - klidně to uděláme, když nás něco bude OPRAVDU zajímat, ale jinak platí, že pokud nám jedna automobilka půjčí celou modelovou řadu a druhá nám půjčí jedno auto, tak prostě o jedné budeme psát víc.

A podobné je to se starými auty - zatímco standardní novinářská auta se jednoduše domluví, můžeme je testovat celý týden, máme na to čas a nemusíme myslet na to, že někde (nebo vedle nás) sedí nervózní majitel, u ojetin a klasik musíme přesvědčit někoho, kdo nám půjčí své opečovávané auto, na které je hrdý.

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 17:40
0

Na AR 166 ti odpovím naprosto přesně - test bude, až se mi Alfa vrátí ze servisu. :-) Ale i takové články tu přeci jsou....

beastar
09. února 2018, 18:28
0

Jo, jo je to tady. No hlavně aby se vrátila z toho servisu do Vánoc :D

AnGeor
09. února 2018, 19:36
-2

manažeři flýtů a taťkové od rodin si testy techto aut muzou davat nekolikrat tydne na jinych webech o autech... me by spise opravdu zajimal autickaruv pohled na tu novou imprezu, STi atd, ne ty "testy" na auto.skoda, kde normalne lzou...

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 19:40
0

Smím vědět, kde konkrétně lžu?

beastar
09. února 2018, 19:46
0

Tak já asi taky nebudu cílovka pro oktávku v plný. Ale asi sem v tomhle realista a je mi jasný, že sehnat STi na test je o dost větší hoňka než nějakoukoliv škodovku. Btw asi proto takový testujou všude a nějak o tom píšou. Já bych si taky rád přečetl třeba jakej má Krab názor třeba na RS4, nebo Maserati Levante, ale takový auta tady zatim prostě nebudou. A hlavně sehnat to v Čr je větší problém, než třeba v Německu. Když i Jaguary musej bejt pro test z Rakouska na spz Salzburgu je mi jasný jak se věci maji.

AnGeor
09. února 2018, 20:20
0

Já psal že oni lžou ;) auto.cz v testech Subaru běžně

krab
09. února 2018, 20:24
0

Koukám že to je debata ... ale jo. Já než jsem sem vstoupil, taky jsem si říkal - proč ten Autíčkář testuje i nový "obyčejný" auta. Moc jsem to nechápal... Teď vidím víc ty souvislosti a ta snaha je, přinést sem vše. Ani jsme se v redakci nerozdělili, jako na nějakou veteránskou sekci, sekci starých vražd, sekci nové konfekce pro neautaře atd..

Oktávka vás nakonec vždycky ale přitáhne. Je pravda, že asi je to nejvíc testované auto tady, vedle různých Mazd.

Já už jsem sem přitáhnul taky 1x Octávku ( ještě v blogu) - a to jsem udělal čistě sám z vlastní iniciativy, myslel jsem, že to bude vtipné nebo tak něco a pak 2x Hyundai. A celkem to čtenáře zaujalo. Takže co.. nic

Kdybych se snažil v českých podmínkách přitáhnout na stránku Autíčkáře jen exkluzivní veterány a youngtimery, bude to tak 1 článek měsíčně. A vy čtenáři chcete něco každý den. Takže občas bude téma co někoho osloví a jiného ne.

A já už tady připravuju velkou věc - to budete koukat. Test ojetého kombíku, který nebyl autařský už ani nový, natožpak teď. Ale zas se vsadím, chodí sem hromada lidí, kteří si o tom rádi přečtou, když něco kloudně sesmolím a třeba jim to pomůže se orientovat v tom jaké ojeté rodiné auto v napnutém rozpočtu koupit. Ono každý prostě nemáme na tu Zondu, to tak prostě je :)

Ale jak říká Beastar - nebát se a trošku si o nějaké auto říct a něco bude. Třeba zrovna na RS4 bych si moc rád názor časem fakt udělal. Nebo na BMW M2, který se mi doopravdy enormně líbí a de-fakto bych o něm v nějaké budoucnosti i dokázal zauvažovat jako nástupce toho mého japonské zázraku v oranžové barvě...

beastar
09. února 2018, 20:36
0

To sem zvědavej co to bude za auto. Kombík to zase bude nějaké Toyota pár let stará. M2 a RS4 by byly super v nějakym většim testu samozřejmě ne dohromady. Shánět sem jenom veterány a ceněný starší auta nejde páč těch aut je v Čr málo a skoro nikdo ti to nepůjčí. A pro určitý typy aut tady není dostatečná návštěvnost(zatím) Mimochodem i malý, ale starší internetový magazíny se dostali k autům jako R8 je to taky asi o štěstí.

Hlavní problém je s tou Zondou. Měli by lidi začít u sebe a zamyslet se proč na ní nemají. A ne typicky po Česku okopávat kotníky redaktorům který si jezděj v 911 a podobně super drahejch autech páč jim to přece platí Kia,)

Inženýr
09. února 2018, 21:27
0

Každý čtenář by se měl zamyslet a brát to všechno s nadhledem. Já určitě, alespoň zatím, nepatřím k těm kteří vás tady obviňují v PR a tak dále. Průměrný čtenář prolistuje Autíčkáře a uvidí tady hlavně nové Škodovky, Hyundaie a Kie. Bije to do očí, když s jednou/dvěma značkami tady máte hromadu testů, s jinými tak jedno auto za pár měsíců, a tu většinu ostatních jakoby neznáte. To se pak nesmíme divit, že někteří mají plná ústa hejtů.

Odpovědi Honzy a Vojty to vysvětlují docela pochopitelně. Nemáte na výběr, jelikož zatím nemáte tak velikou základnu čtenářů jako zavedená ''konkurence''. Tu konkurenci jsem dal do uvozovek, jelikož podle mého názoru konkurenci v ČR nemáte.

Když se však zamyslíme nad tím, jak to může vidět typický čtenář Autíčkáře, je to něco podobného jako přijít do restaurace a chtít třeba své oblíbené jehněčí. Obsluha vám však řekne něco jako ''promiňte pane, ale naším beranům se už nějakou dobu nechce pustit do hříšného díla, a tak tady máme jenom vepřo, knedlo, zelo''. Vy však chcete to jehněčí a vepřo, knedlo, zelo máte doma, v práci, ve škole, prostě všude. Nějaké výmluvy (z vašeho pohledu) vás prostě zajímat nebudou, a tak prostě sežerete to ''vepřoknedlo'', ale bez komentáře to nezůstane. :)

Neberte to prosím jako kritiku. Já jsem pochopil, že sehnat nové auto asi nebude tak jednoduché jak jsem si to představoval. Na druhou stranu někteří mají po krk Škodovek a zázraků z Nošovic. To, že chcete růst, to je v pořádku a já vám fandím. Jenom doufám, že se nebudete přizpůsobovat jenom tomu mainstreamu, a na ortodoxní čtenáře jakožto na malou skupinu podivínů nebudete brát ohled. Nás taky zajímají nová auta.

AnGeor
09. února 2018, 21:48
-1

no, sleduju ceske subaru na face a kdyz obcas vidim, jake obskurni weby maji od nich auta na testy, tak nevim cim to je. asi se neumite prodat? ano, asi to je honka sehnat poradne auto na test, ale nevyplati se to? chapu ze je jednoduchsi si nechat pristavit oktavku v plne, ale tim se od ostatnich autowebu moc neodlisite ;)

XT
XTad
10. února 2018, 12:50
0

Tak zase co se v tech testech R8, M2 atd. chcete dozvedet? Ze je to strasne super, jezdi to hrozne rychle a stoji hromadu penez? Testy tehle aut uz stejne mate nacteny/nakoukany a parametry znate nazpamet. Naopak neobycejny test obycejneho auta muze byt velice zajimavy. Vzpominam treba na test Jandy z autofora, ktery test Rapidu pojal jako test supersportu vcetne toho, ze jej vzal na Nurburgring. Nebudu ted polemizovat nad tim, jestli to bylo placene PR, kazdopadne to bylo velice ctive a zajimave. Ale samozrejme pokud je tady oktavka tak casto (naposledy cesta s 1.8 TSI na hory) tak je tezke neco vymyslet donekonecna.

krab
10. února 2018, 14:28
0

Já bych k tomu dodal maximálně toto : neplačte, budou zajímavá auta.
Octavia si myslím je na dlouhou dobu poslední, i když nějaká Škoda se v testech Autíčkáře určitě zase objeví.

Budou tady naopak občas i levná ojetá auta. Na tom teď trošku pracuju, případně kolegové když budou mít zajímého hrdinu minulosti, taky bude. Dokonce jsem se teď dal do testování vyloženě obyčejnějších levných aut primárně spíš pro šetřílka nebo normálního Autíčkáře, ne nás bláznů. Budou rozhodně i rychlá auta atd....

Quattro : myslím si, že tu není vidět Škodovka a Hyundai a Kia zas tak často. Když přijde novej čtenář, spíš zjistí, že témata si vybíráme sami, neděláme žádné překlady věcí ze zahraničí ( novinky - jsou jiná věc, to je na bázi tiskový zprávy) a najdeš tu i články z našich garáží, např. dneska.

beastar
10. února 2018, 14:42
1

Je to v pohodě. Mimochodem testů M2 je plnej utube. Všeho je všude plno od toho jsme lidmi abychom si z toho vybrali to co chceme. Jinak starý auta jedině vítám. Ne ale nějaký veterány to je zase pro okrajovku. Nový auta mi nevaděj a jak vidno články o škodovce plní svůj účel. Lidi to čtou a polemizační diskuse zaručena. Líbí se mi jak všichni ti co je ty oktávie tak hrozně serou vždycky přispěchaji se svou trochou do mlýna. Asi aby trochu podpořili zájem o článek.

Jinak zcela náhodou dnes souhlasim s Xtadem. A doufám že to bude pořád vyvážený. A snad konečně taky seženete to Levante. Zajímá mě proč se to jako neprodává když to má zachránit značku:D

gr
greg
10. února 2018, 18:51
1

"Líbí se mi jak všichni ti co je ty oktávie tak hrozně serou vždycky přispěchaji se svou trochou do mlýna. Asi aby trochu podpořili zájem o článek."
Svätá pravda. Pripomína mi to istého miestneho užívateľa na ktorý presne toto robí pod skoro každým článkom o mazde a jaguari. Ako sa to len volal :)

beastar
12. února 2018, 03:22
0

Jo jenže když tě sere Jaguar je to cool. Jak tě sere škodovka je to trapný. Chápeš ten rozdíl ,D

PachezZ
09. února 2018, 12:07
4

Tomuhle testu sice není fakticky ani provedením co vytknout... chápu i že se cílí na běžný neřidiče... ale je fakt potřeba mít tu recenzi na ovci snad ve všech myslitelných variantách?

reagovat
beastar
09. února 2018, 17:31
0

Je aby si věděl co si koupit až budeš potřebovat jet na hory a do broučka to nenaložíš,D

PachezZ
10. února 2018, 13:32
0

vzhledem k mý averzi ke koncernovým autům (sic!) to asi nenastane :D

beastar
10. února 2018, 15:31
0

Ostrá slova od člověka ve žlutém VW vyrobeném už za časů koncernu,)

PachezZ
10. února 2018, 21:07
1

sem si toho vědom... no vzhledově se mi líbí... ale řidičskýho charismatu má, i v 1.8t což mám, stejně jako jeho koncernoví příbuzní... totiž míň než moje Daewoo lednička... Příště asi zase japonec.

Jo
John Galt
09. února 2018, 12:58
1

První odstavec mě rozesmál. Při čtení dalších jsem čekal verdikt: "Odpovědí na všechny otázky není Místa, ale Oktávka" :D.
Za mě pěkně napsáno.

reagovat
Jo
John Galt
09. února 2018, 13:11
0

Sakra mělo tam být Miata a ne Místa.

Na
Napuram
09. února 2018, 13:06
0

Nerad bych se mýlil ale není správně OctaviA, FabiA, FeliciA?

reagovat
beastar
09. února 2018, 14:19
0

Takže chválím video;) Thats it. Napsaný dobře i s těma negativama. Auto bych nechtěl když vemu v potaz že q50 neni o moc dražší když se to ošetří. Jinak jako bejt škodofkářem kolem 50 se slušným příjmem a jezdit víc bez rodiny (logicky) tak si to nakonfiguruju. Jen teda voe stříbrná to maj hezčí barvy četníci. Jde k tomu objednat falešná 4x4?

reagovat
Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 15:17
0

S tímhle motorem je 4x4 k dispozici jen s manuálem, 4x4 a DSG jde potom objednat k TDI 132 kW. Tohle konkrétní auto má cenovku někde okolo 950.000,-, ale je tam opravdu úplně všechno od vyhřívanejch všech sedadel a volantu po tažný zařízení s asistentem couvání s přívěsem - a samozřejmě v Autíčkáři v rámci fair play uvádíme vždy ceníkový ceny. V případě skutečného zájmu by se u prodejce i takto absurdně vybavená Octavia dala jistě sehnat výrazně levněji.
-
Komentář upraven 10. 2. 2018, 01:15:40

beastar
09. února 2018, 17:34
0

Ono to vypadá, že vlastně skoro i ten manuál bude jistější volba. Ne li lepší. Já si myslím, že by se dalo dostat někam k těm 800 a něco možná i méně kdyby se to bralo s nějakými dalšími auty(+2 ks) Třeba to tažný s tím asistentem je perfektní věc v momentě kdy to tahá větší vlek. Není to Octavie do fleetu, ale pro toho kdo jezdí hodně a pořád to je podle mě super alternativa. Takže vlastně i s tím, co tam píšeš se dá souhlasit. Je to auto. Ne hračka.

Honza Hamster Křeček
09. února 2018, 17:37
0

Já bych volil kombinaci TSI a DSG

beastar
09. února 2018, 17:47
0

Pravda že ten benzín do toho dneska už taky dává větší smysl. A DSG s benzínem bude mnohem příjemnější i ve městě.

Inženýr
10. února 2018, 14:05
0

Zákazníci to bohužel vidí jinak, a benzínovou Oktu (benzínové cokoliv) aby člověk pohledal..

Csaba
09. února 2018, 21:33
4

Nevím nakolik budu přirovnán k bájnému jednorožci poté co zde pod přísahou prohlásím že jsem doposud v žádné Octavii jakékoli generace ještě neseděl, o jejím řízení nemluvě, natož abych ji vlastnil :)
Nicméně, od představení 1. generace jsem četl snad vše co bylo o Octáviích zveřejněno v časopisech alespoň průměrné (a vyšší) úrovně + něco málo komentářů via internet (tomu obecně moc neholduji) a tak jsem si názor utvářel zprostředkovaně, na dálku, bez vlastní, osobní zkušenosti.
Dizajnem ext. i int. mě nikdy neuchvátila, ale v rámci kategorie/ceny/cílové skupiny mě ani neodpuzuje, jistě bych našel modely které bych upozadil nebo rovonu vyloučil (a dal před niimi přednost právě Octavii), rovněž tak jsou (byly) auta které bych chtěl víc než právě Octavii.
Když ale shrnu vše co jsem četl, vnímám Octavii jako "rozdvojenou osobnost", případně jako dvě, poměrně jasně definované verze téhož auta: "sociální", holátko, základní verzi se slabounkým motorem (kdysi 1.4i, 1.6i / 1.9 SDI, u souč. generace vlastně ani nevím čím "začíná") jakožto maximum na nějž dosáhne tzv "normální", běžný člověk (rodina) s průměrným příjmem a je to auto které musí vydržet co nejdéle s co nejnižšími náklady a na straně druhé, typická, asi prvoplánová volba ve firmách či u finančně zabezpečenějších lidí, kde už jde o auto s výkonově mnohem lepšími parametry, o nesrovnatelném rozdílu ve výbavě (atd.) ani nemluvě.
První skupinu (do níž se řadím) pochopitelně znám a chápu daleko více naž tu druhou, ale upřímně, já bych se z peněz takhle nevydal a Octavia jakékoli generace nebyla nikdy mým snem, touhou, svatým grálem a podobně, i když znám hromady lidí kteří podlehli davovému šílenství v roce 1996/7 a pomalu zastavovali své domky jen proto aby ji měli (SLX, ideálně), co nejdříve :)
Vždy jsem dal raději přednost 4-5 let starší ojetině minimálně o třídu dvě vyšší kategorie a nemám pocit že bych tím že jsem žádnou Octavii nikdy neřídil svůj motoristický život nějak ochudil :)
Celým článkem (dle mého) se vine názor "chcete obyčejné auto, sednout, nepřemýšlet, neřešit, prostě jezdit, berte ji" (jinak ne), no a to je jistě pohled na věc valné části lidí Oct. jezdícími a asi se není čemu divit, v ČR se mega kufr vždy hodnotil nepochopitelně kladně, jízdní vlastnosti lidi moc neřešili/neřeší.
No, abych to ukončil - dát za (jakoukoli Octavii) milion Kč?!? NE, děkuji!
Dá-li tu částku (za například tuhle konkrétní, testovanou Octavii) někdo jiný, je to jen jeho volba, nepomyslím si o něm nic zlého a budu mu přát aby měl pocit že si ty peníze v tom autě užívá :-)

reagovat
Fa
Fandatik
09. února 2018, 22:29
2

Velmi zajímavá debata. Kdybych v článku vyměnil slovo Octavia, třeba za Beko můžu to dát jako recenzi na heureka. Chcete obyčejnou bílou krabici co chladí? Beko je fajn. Chcete něco navíc? Koukněte se jinde.
To je kritika auta, nikoliv článku.

reagovat
Ha
Hanyz
09. února 2018, 22:50
1

Osobně si teda myslím, že Octavia v L&K s cenou milion asi těžko bude auto pro běžnou rodinu. Ostatně, nějakých 74% prodejů Škody v ČR jsou fleety...viděl jsem žebříček prodejů fyzickým osobám (tedy neičařům) a Škoda nebyla snad ani v první desítce...
Možná by nebylo od věci recenzovat Octavii v poněkud reálnějším levelu, když to chcete hodnotit jako rodinné auto (ok, vím, že si nemůžete až tak vybírat výbavu, ale pak by řekl bych bylo fér hodnotit to jako fleet, ne jako rodinný vůz?)
Jezdil jsem služebně s 1,6 a 2,0 a pokaždé se se slzou v oku pokorně vracím i k tomu svému prastarému passatu, který má sice nalétáno třikrát více, než ta služební Okta, ale kazí se mi na něm desetkrát méně dílů. Nevím, zda je to trend dnešních aut obecně, ale připomíná mi to francouzská auta kdysi - první rok každý týden v servisu, druhý rok to jakžtakž jelo a třetí rok se to vysypalo komplet.
Pár lidí tu srovnávalo OIII a Mazdu 6 - pominu design, který je hodně subjektivní (mě se třeba japonci a právě ta Mazda 6 líbí hodně, Oktávka moc ne), ale koukám do ceníků a top vybavená Mazda přijde na 960 000,- - fakt jsem nenašel nic, co by Mazda oproti OIII L&K neměla (jo vlastně ten "superpovedený" TDi, něco takového se Japoncům ještě vyvinout nepodařilo:-)) - jen vtip, ale vážně, jestli to někdo máte načtené lépe, napište, docela mně to zajímá.

reagovat
Honza Hamster Křeček
10. února 2018, 01:09
0

Mazda 6 nemá asistent pro udržování v jízdním pruhu, automatické parkování, asistent jízdy s přívěsem, 9,2" radiomapu (ta škodovácká je skutečně o level jinde) či adaptivní podvozek a pár dalších drobností. Přesto netvrdím, že Octavia za 950.000,- není nesmysl - určitě je. To auto slouží novinářům k testování, můžete si v něm vyzkoušet úplně všechno, co do Octavie lze objednat. Reální zákazníci si potom vyberou jen to, za co si opravdu chtějí připlatit. Reálná Octavia tak, jak si ji zákazník skutečně objedná, potom vychází asi o 150.000,- levněji než odpovídající Mazda 6, což je podle mě adekvátní tomu, že Mazda 6 je vůz o třídu výš. Žádné senzace bych v tom nehledal.

beastar
10. února 2018, 13:43
0

Asi tak. S tim že když se vezme již od tak se ten rozdíl ještě prohloubí. Taková konkrétní ofce se vyrobí v jednotkách kusů. Může se objevit zákazník kterymu se to líbí a řekne chci všechno. Mě osobně by šlo o to že dostanu auto s lepší zustatkovou hodnotou než má 6, mondeo aj a výbavou vyšší střední. S nenápadnou vizáží, kde si každej řekne nj služebák. Pro lidi co nechtěj dráždit okolí nebo maj nesmysl budget a nemůžou si moc vybírat je to ok. Že se v tom hůř sedí a není to i s dcc úplně sportak je celkem logický. Horší Golf nikdy nebude Passat.

Ha
Hanyz
10. února 2018, 15:25
1

Díky Honzo za rozepsání, já se přiznám, že jak za sebou vozejk netahám, tak tohle neřeším. U té mapy ok, to beru jako argument pro některé zákazníky no a co se adaptivního podvozku týká - asi takhle, některé značky potřebují adaptivní podvozek, jiným stačí, aby si s naladěním podvozku trochu pohrály - ostatně mám ten pocit, že právě tady u vás na autickar.cz jste pár takových v této třídě recenzovali?

Honza Hamster Křeček
10. února 2018, 23:42
0

Jistě, já ti jen odpovídal na tvůj dotaz. Ona ta sranda s přívěsem a samočinným parkováním stojí asi 30.000,-, menší navigace (stále 8", takže pořád větší, než třeba v té Mazdě) ušetří dalších 20.000,-, DCC je za 23.000,-, udržování v pruhu za 15.000 etc. ... - a to sou všechno věci, které jsou skutečně navíc. Proto je cena testovaný Octavie tak nesmyslná...

Ka
Karel305
12. února 2018, 19:28
0

I já měl možnost jezdit necelé tři roky s Octavii II Facelift 2,0 TDI PD a 1,6MPI a i já se vždy rád vracel ke svému Sharanu 1,8T 20V (2006). Dnes má najeto již téměř 350tis.km a auto je stále jako nové a motor, spojka, převodovka aj, vše původní. Jsem velmi rád, že jsem si obě Octavie mohl dlouhodobě vyzkoušet a vyvarovat se té chyby ji koupit.
Ps. : Vzhledem k pořizovací ceně na mě udělala lepší dojem 1,6ka!

co
cosworth
10. února 2018, 08:03
-3

skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje

reagovat
Vavris Vavrisovic
10. února 2018, 14:51
4

Shrnovačka pro chytré děti:

Opět všichni tak strašně nechcete číst testy Škodovek, že tady opět máme spoustu kliků a rozsáhlou diskuzi. A protože jistě dobře víte, z čeho je webový magazín živ, dovedete si určitě také představit, co to bude znamenat do budoucna. Správně - testy Škodovek se tu budou objevovat i nadále pravidelně ;) Pokud jste tedy Octavií uraženi a aktivně jste se zapojovali - pogratulujte si :-)

Pak tady máme to PR a propagaci Škodovky. Je to už takový folklór, že... No co si budeme povídat, Honza Octavii zpropagoval přesně podle not, které nám přišly z Boleslavi. Zejména neopomněl zmínit nepohodlná sedadla, laciné materiály anebo ne zrovna ideálně se chovající převodovku - přesně tohle po nás chtěli markeťáci obzvláště zdůraznit. Větu "Výsledná cenovka atakující jeden milion korun je tak skutečně trochu mimo" nám pak vytučnili a zvýraznili červeně abychom ji přesně v tomto znění použili - jakoby snad věděli, že jí v textu někdo mine a pak bude v diskuzi argumentovat cenou Mondea nebo Mazdy 6... Chytří kluci to jsou... :-)

No a na závěr snad zbývá jen dodat, že ty Lexusy, Porsche a Subaru vážně netestujeme proto, že bychom nechtěli...

Tak hezké víkendové odpoledne všem a radujte se z bronzu Verči Vítkové :-)
-
Komentář upraven 10. 2. 2018, 14:52:43
-
Komentář upraven 10. 2. 2018, 14:54:15

reagovat
M P
10. února 2018, 15:10
0

Bronz Verči Vítkové? To je kdo? Nějaká paní, co se opalovala?:D

beastar
10. února 2018, 15:13
0

:D No tak nějak to asi bude. Takže hurá pro Mondeo a čekat na test LUXuse.

Ha
Hanyz
10. února 2018, 15:30
1

Tomáši, tak se v redakci rozhodněte, zda chcete aby lidi reagovali v diskuzi, nebo zda byste raději měli v diskuzi čistou nulu.
Mimochodem nikdo v diskuzi, jestli jsem teda někoho nepřehlédl, na zařazení Oktávky do testu nenadával. Já značku Škoda rád nemám a v jiné diskuzi jsem psal, co mne k tomu vede, ale test auta si milerád přečtu, když už ne kvůli třeba konkrétnímu modelu, který moc nemusím, tak kvůli pěkně a vtipně napsané recenzi.

beastar
10. února 2018, 15:38
3

Já bych k tomu dodal jen to že asi nemíří tam kde by měla být v diskuzi NULA. Jen se podívej:) Uděláš test řekněme starýho POrsche a tam 10 komentů. Joo super starý Porsche gratuluju ke svezení. Super kára bla bla. A tady? Už po několikáté. To jenom potvrzuje, že lidi o to zájem maji alespoň tak jak píšeš Hanyz. Tzn přečtou si to. Je tady ale velká skupina lidí který si myslej, že je asi hrozný hrdinství nemít rád škodovku páč má špatný sedačky a nejezdí to jako sporťák.,) Jinak s tebou souhlasim to co si psal původně je skoro i můj názor. Navíc u tej oktávky strašně záleží na tom kolik stála a co v tom je.

Vavris Vavrisovic
11. února 2018, 09:12
0

Hanyz: Diskuze chceme co nejplnější! Díky nim je Autíčkář, jaký je. Můj poněkud ironicky příspěvek byl reakcí na ty typické stesky, které se objevují pod skoro každým testem Škodovky - že jdem Škodě na ruku a že Škodovek testujeme moc...

beastar
11. února 2018, 15:44
0

No a moje oblíbená fábyje v základu furt nikde. Sem si chtěl udělat radost před létem novou károu a ani nevim jak to lita ten zázrak.

Fa
Fandatik
11. února 2018, 10:53
0

Vím, že nejde testovat auto poslepu, aby recenzent nebyl ovlivněn značkou, ale mám námět na článek.
Co otestovat vozy ze zadní sedačky/spolujezdec po slepu? Dát do kupy v diskuzi zmiňované vozy (ovci, golf, astru, fočus, insignii, mondeo, něco z Francie, atd.) jeden řidič a slepý recenzenti? A dát si pár km po s standardizovaným okruhu?
Dostat všechny ty auta na jeden den do kupy asi nebude jednoduché, ale třeba by Mr. Crab zvládl domluvit nějakou promo s vozy do jednoho roku stáří nebo 25000km?
A rovnou ty pocity z jízdy komentovat?
Např. Celkem pohodová jízda, jedem asi 80kmh, jemný zvuk motoru, příjemný zátah, kuwa voe teď jsi trefil kanál až mi varlata zalezli zpět do břicha. Atd.

reagovat
krab
11. února 2018, 11:09
0

Tak to se vážně směju. Ve skutečnosti vynikající nápad, přitom taková blbost, co? Ono by to asi šlo, což o to. Spíš než dát do kupy v jeden čas auta, tak je problém dát do kupy nás redaktory ... resp. oboje.

Obávám se, že výsledek bude dost nuda i legrace zároveň, protože si myslím, že ze zadního sedadla prakticky nepoznáme jestli jedem zrovna v Golfu, Astře, Mégane Focusu atd... Motory znějí stejně, hluk v kabině a komfort jízdy se sice liší, ale propastný rozdíly tu nejsou.

Ale normální srovnávačky konkurentů dělat budeme. Mě to i baví , resp. co by mě bavilo je udělat i nějakou srovnávačku nové vs. jeho prapředek :)

Pochtli
11. února 2018, 14:28
0

Poslední nápad ale fakt není špatný - srovnat staré vs. nové. Jen bych jako plus u nových aut rozhodně nevyzdvihoval pitomé asistenty kde čeho, ale jak se s tím opravdu jezdí.

krab
11. února 2018, 15:11
0

Právě ... na asistenty kašlu, mě spíš zajímá ta řiditelnost a jakým směrem se model opravdu vyvíjí. Kolikrát je to překvapivý zjištění. Možná první takový výlet do nedávné historie jednoho populárního mainstreamového auta bude už tento týden.

Fa
Fandatik
11. února 2018, 15:50
0

Já to bral k té vášnivé debatě k Ovci. Ta hysterie, přitom by málokdo poznal v čem jede.
A když si vezmu to neustálé zvětšování rozměrů a donedávna i váhy, tak je opravdu nutné dívat se třeba po střední až vyšší střední?
První Escort MK I měl rozměry d3,98m, š1,57m, v1,39m s váhou cca 800kg, dnes Focus d4, 38m, š1,82m, v1, 48m s váhou cca. 1250kg.
To samé E32 (o E23 nemluvě) je srovnatelné s dnešní Audi B9 (kromě celkové délky) předpokládám, že nová 3er naroste na podobné rozměry.
Takže se na porovnávací testy těším a zrovna ty starý superluxusní káry proti dnešní střední asi budou dopadat překvapivě. Nebo chceš porovnávat starý Cčko proti novému?

krab
11. února 2018, 19:07
0

Mě to je jasný no ... s tím srovnáním, ono jde udělat ledaccos :) Vojta tu nedávno dal článek o letním srovnání Fiatu 124 Spider vs Oct III. RS, já dělal pár srovnání taky ... spíš mě přijde, že lákavý je udělat 2 auta, různé generace, než to mixovat napříč. Což ale taky není blbej nápad. Ale třeba stará 7er má stále takový charakter velkého sedanu, i když nová pětka je pomalu větší. A je třeba vidět, že někdy se u luxusního auta dřív používaly opravdu kvalitnější a trvanlivější materiály. U některých aut je to zas opačně. Myslim, že Vavris už cosi psal o tom jaké modely jsou lepší než jejich předchůdci a zase naopak. Možná zase něco v tom duchu sesmolíme.

Mě by logicky zajímalo fakt moc udělat srovnání jízdních dojmů staré 911 a nové, to by mohlo fakt přinést zajímavý poznatky, pak mě logicky taky baví srovnávat GT86 s kdečím :) ... za to už se mě v redakci smějou. Ale třeba zdánlivě nesmyslné srovnání např. BMW M2 vs Toyota GT86 , čistě z pohledu jízdy pro radost a těch zážitků jaké nabízí , to taky může být prostě atraktivní. Já už se těším na sezónu a něco začneme víc vymýšlet. Navíc máme tu skvělé čtenáře s opravdu zajímavými auty, takže si myslím bude o čem psát :) i když automobilky na nás udělají s nějakým modelem dlouhý nos ...

beastar
11. února 2018, 19:16
0

944 vs Boxster by nebylo špatný. Ibiza Cupra vs Golf GTi to bychom si užili zase komentářů jak ten VW koncern je špatnej. Mezigenerační test sedmičky benglova hnusná versus něco před. Značný zlepšení je i u korejce poronat třeba dnešní "něco" s tim co bylo. Myslim že by bylo vidět kam se to posunulo někde a naopak jinde kam až se to propadlo.

Btw je tady oblíbený čtenářský a hejterský test RS 1 vs RS 2 vs RS 3 to všechno v oktávii:D Jasně neni tam zase až tak moc co srovnávat, ale dovedu si to docela dobře představit. Stejně tak třeba Z3 a Z4 dohromady. Největší problem je asi skloubit to všechno dohromady v pár dnech.

Fa
Fandatik
11. února 2018, 19:33
0

Mě teď právě přijde dobrý čas na provozování nějaké E32/E38 nebo Mamuta i třeba jako daily, že už ztratili ten punc cigánwagen. Tak trochu ve smyslu laik se diví, odborník žasne. U dailycars je pro mě nejdůležitější židle, velikost volantu, celkový posez, výhled a rejd a kvalita osvětlení v noci. Pak se dá přežít spousta jiných věcí.
A pokud nebudu srovnávat třeba s citrónem C6, tak i komfort podvozku je relativně podobný.

krab
11. února 2018, 19:45
0

Beastar : jo to jsou dobrý tipy. Přesně jak říkáš, záleží jak se nám daří nějaká auta poskládat ve stejnej čas dohromady. Z3 a Z4 to už jsem btw. dělal. 944 vs. Boxster ne, to vůbec není špatnej nápad, i když obě auta jsem tu vlastně už představoval individuálně. Ti Korejci jak se posunuli - to myslím uvidíte brzo :) .... třeba moc zajímavý by bylo projet se a porovnat různé generace třeba Corvetty, to by bylo parádní , nebo třeba mě už i před časem napadlo srovnat evropský sedan s V6 , R6 atmo motorem vs. jejich nástupci s typicky dvoulitrem turbo. To je klasickej fenomén, protože postupně vymizelo všechno ... Mondeo ST220 s 3.0 V6 vs. Mondeo 2.0 Ecoboost , Golf R32 vs Golf R a takový ... takovejch aut je hodně. Máme tendenci plakat nad ztrátou těch šestiválců tak by bylo zábavný to porovnat. Jak říkám, záleží na příležitostech ... se toho dá vymýšlet mraky :)

beastar
11. února 2018, 20:38
0

Jo jasně. Reálně je to těžký. A pravda s tou Z3 vs Z4 teď si vzpomínám že sem to tady četl. Individuálně ty dvě Porsche vim že tady byly. V přímém srovnání by to bylo zase o něčem jiným. Ono jde hlavně o jízdu a celkově ty auta plnila tak nějak stejnou misi v rámci značky. Ty klasický motory proti tomu co je dneska in to by taky nebylo marný. Ono já už dokonce slyšim občas hlasy kdy ty dnešní motory podle některých jsou lepší:)

No a teď mě napadlo já to tady mám rozepsaný do blogu, ale to jsou jenom čísla. Vzít jedno auto a srovnat naftu a benzín. Ani tak ne z hlediska toho jako co jak jede. Ale jak by asi vypadal nákup takovýho auta s tím a s tamtím.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem