reklama
načítám data...

Fiat 124 vs. Škoda Octavia RS: Tak co je tady vlastně sportovní?

Vybírat si mezi roadsterem a rodinným liftbackem bude asi málokdo. Ale přesto může být zajímavé zjistit, které z těchto dvou aut je sportovnější.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Fiat 124 vs. Škoda Octavia RS: Tak co je tady vlastně sportovní?

Označení čehokoliv za “sportovní” prodělalo v poslední době obrovskou inflaci – a o světě automobilů to platí dvojnásob. Ve verzi Sport si dnes můžete koupit i dvoutunové SUV s naftovým dvoulitrem, a už to vlastně ani nikomu nepřipadá divné. Ale co jsou ty atributy a vlastnosti, které dělají sportovní auto sportovním? Jaký je rozdíl mezi doopravdy sportovním autem a autem “sportovně laděným”?

Když se na to zeptáte náhodného člověka někde na ulici, nejspíše popíše jako základní atribut sportovního auta to, že je rychlé. A potom možná, že je placaté a výkonné a dravě vypadá. Zeptejte se tradičně smýšlejícího motoristického nadšence a dozvíte se, že podle prapůvodní definice by sportovním vozem měl být výhradně dvoumístný roadster, pokud možno s pohonem zadních kol, co možná nejmenší hmotností a důrazem na precizní ovladatelnost a zpětnou vazbu, kterou poskytuje řidiči.

O tom, jak to ve skutečnosti je, bychom mohli vést dlouhou filosofickou debatu. Já jsem se ale rozhodl pro pokus spíše praktického ražení. Chtěl jsem porovnat dvě auta, která by vystihovala definice sportovního vozu z obou stran, a která by zároveň byla co možná nejodlišnější a přitom mohla stále zůstat alespoň teoreticky přímými konkurenty. Zbytek redakce sice tuto myšlenku považoval za přinejlepším podivnou a přinejhorším za známku mého počínajícího šílenství, ale já se nenechal odradit.

reklama

Rozhodl jsem se podívat na svět sportovních aut pohledem člověka, který by chtěl obohatit svůj život o sportovní vůz, nezáleží mu příliš na jeho praktičnosti, velikosti kufru ani počtu míst, ale chtěl by jej používat opravdu jako dopravní prostředek, nikoliv jako víkendovou hračku.

Z hlediska typického českého motoristy je volba jasná. Octavia RS je jedním z nejrychlejších aut, které můžete za necelého tři čtvrtě milionu koupit a je perfektním ztělesněním představ o tom, že sportovní znamená rychlé. I když je její faceliftovaná verze o něco charakternější než dřív, pořád to není auto, které by vzbuzovalo v nadšených řidičích extázi. Naopak pokud hledáte cestu, jak být co nejrychlejší s co nejmenší námahou, je RS perfektní volbou. A zároveň dokáže dát okolí jasně najevo, že řídíte “sporťák”. Je (v případě testovaného kusu) červené, oblepené spoilery a jeho sportovní výfuk dělá ve sportovním režimu řádný kravál.

Naopak Fiat 124 Spider je čistokrevným ztělesněním tradicionalistických představ o sportovním voze, téměř nepotřísněným tím, co většina lidí považuje za “sportovní” dnes. Zatímco sesterská Mazda MX-5 splňuje se svým dravým kukučem a uječeným, točivým motorem klasické představy o sportovním autě, Spider je spíše gentlemanský roadster. Od pohledu vypadá spíše usedle a retro, jeho turbomotor má utlumený zvuk a u testovaného kusu to navíc vše podtrhovala nenápadná šedá barva. A i když je malý Fiat stále podobně lehkonohým a skvěle vyváženým sporťákem jako Miata, zůstává nepřehlédnutelným faktem, že oproti Octavii RS je se svými 140 koňskými silami zkrátka pomalý, i když je o mnoho lehčí.

Když předávám Ferniemu klíčky od Fiatu, usedám za volant RS a následuji ho do kopců za Brnem, rozdíly mezi oběma vozy vystupují ještě jasněji – a čím dál víc mež fascinuje, jak je spousta věcí vlastně naopak, než by člověk mohl čekat.

První rozdíl je ještě vcelku očividný. Octavia je zkrátka rychlejší. Zatraceně rychlejší. A to jedeme na mokrých silnicích, které silnou předokolku bez samosvorného diferenciálu zásadně znevýhodňují – zvláště pokud, jako já, máte mnohem větší respekt z nedotáčivého smyku než přetáčivého. I když se František očividně snaží a zadek Fiaty sebou občas pohodí na tu či onu stranu, stačí mi udržovat svižné tempo, abych ho měl stále na dosah.

Druhý rozdíl už je i pro mě lehkým překvapením. Do určité míry jsem to čekal, ale jsem možná trochu zaskočen měrou. Jedno ze dvou testovaných aut totiž působí jako gentlemanský elegán, navržený s ohledem na každodenní použití, zatímco to druhé působí jako excitovaný, uřvaný chuligán, který jen čeká na to, udělat pořádnou rotyku. A tím gentlemanem je malý roadster, zatímco Octavia je chuligánem.

Veškerý “sportovní charakter” u Fiatu vychází z toho, jak a kde v něm sedíte (hodně vzadu, hodně nízko), jaký máte pocit z vyvážení auta a jak moc jste schopni vnímat dění. Z těch řekněmě “druhotných znaků sportovnosti” se u Fiaty nekoná vlastně nic. Hlučný výfuk? Kdeže – jakýsi zvuk sice slyšíte, ale obecně působí spíše utlumeným dojmem. Masivní zátah? Se 140 koňmi to není úplně pomalé auto, na dvoustovku se rozjede, ale pokud jste zvyklí na služební Octavii TDI, asi vás neoslní. A mimo zatáčkovité úseky vám ani neujede. Nekonají se ani spoilery a jiné křiklavé doplňy. Zároveň se ale nedočkáte ani drncání, vibrací a jiných projevů sportovnosti, které by vás v každodenním životě otravovaly. Vlastně si říkáte, že je 124 docela příjemné auto na každý den…

Naopak u Octavie RS je veškerá sportovnost “dolepena” na původní rodinný liftback. Věci, které se nedají snadno změnit, zůstaly stejné jako u standardní Octavie. Když přesednete ze Spideru, budete mít trochu pocit, že řídíte autobus – tak moc sedíte vysoko a vpředu, tak moc je volného prostoru za vámi. Ale o to víc si užijete těch “druhotných znaků”. Výfuk řve (opravdu je to výfuk a ne reproduktor – i za volantem Fiatu jsem slyšel víc RS než vlastní auto) a při přeřazení prská a chroptí. Podvozek je tvrdý a nedává vám ani na chvilku zapomenout na to, že sedíte ve “sportovním voze”. Spousta výkonu přenášeného přes otevřený přední diferenciál vás v malých rychlostech tahá za volant a na mokru odskakuje. Na jednu stranu to má své kouzlo, zvláště pokud hledáte spíše auru sportovnosti. Na stranu druhou mi stačil necelý den ježdění s RS po Brně, aby mě začalo poněkud unavovat. A začal jsem se těšit na relativní komfort Spideru. Ironické, že? 

reklama

Jenomže když jsem vyrazil z Brna zpět domů po co nejdelší, nejvíce “okreskové” cestě, měl jsem dost času zamyslet se i nad tím, co mi naopak chybí u Spideru. Ne, neužil bych si to víc s Octavií, to ani vzdáleně. Ale já patřím mezi řidiče, pro které je důležitější čitelnost auta, citlivé ovládání, skvělé vyvážení a možnost podívat se bez obav k limitům jeho schopností, než rychlost a show. Což je pro Fiat dobře, protože Spider neumí ani rychlost, ani show. Ne snad, že by byl pomalý v běžném slova smyslu. Ale pokud jste zvyklí na Octavii RS a její schopnost otevřít dveře k rychlosti i řidičskému polenu, naservírovat tempo bez nutnosti obávat se limitů, možná pro vás bude Spider až moc práce.

Svým způsobem si za to ale může Fiat sám. Protože snad všechny chyby, které kolegové novináři na 124 Spider kritizovali, by se daly snadno “opravit” za pomoci komponent, které byly výrobci k dispozici. Asi nejčastěji je kritika směřována na motor. Čtrnáctistovka MultiAir je prý se svými 140 k nejenom nevýkonná, ale především postrádá charakter a výkonovou špičku. Což je, nutno říct, nepopiratelný fakt. Zatímco Miata (zvláště slabší patnáctistovka) vás nutí a láká motor vytáčet, se Spiderem se můžete na většině okresek pohodlně flákat na trojku či čtyřku, aniž by vás to stálo nějakou reálnou rychlost. Stačilo by ale tak málo. Jak možná víte, americká verze Spideru má totiž ve standardním provedení nikoliv “náš” motor o výkonu 140 koní, ale jinou verzi téhož agregátu o 160 koních. Proč dostala Evropa slabší motor, těžko říct – snad aby se dal ospravedlnit příplatek za Abarth.

Ať už je důvod jakýkoliv, stačí jediný pohled na křivku výkonu a točivého momentu evropské a americké verze, abyste našli řešení tohoto problému. Stošedesátikoňová verze totiž není jen výkonnější – má především strmější křivku, což slibuje mnohem charakternější projev. Pokud mohu soudit podle své zkušenosti se stejným motorem pod kapotou Alfy Romeo Giulietta, mohl by se tak Spider proměnit v pravý italský sporťák s charaterem.

Druhý největší problém? Absence samosvorného diferenciálu. Ten sice nemá ani základní provedení sesterské MX-5, ale zatímco MX-5 s patnáctistovkou nemá dost výkonu a točivého momentu, aby to představovalo problém, přeplňovaný Fiat má sklony v ostrých zatáčkách pálit vnitřní pneumatiku. Bohužel, zatímco u Mazdy stačí ke získání samosvoru objednat výbavu Revolution a vyšší s dvoulitrovým motorem, Spider ho nabízí jen ve vrcholné verzi Abarth.

Třetím a nejmenším problémem je zvuk. Na jednu stranu je velmi příjemné, že na rozdíl od MX-5 (zvláště pokud jde o Roadster se slabším motorem, dvoulitrové RF je v tomto ohledu mnohem lepší) můžete ve Fiatu díky kombinaci tichého turbomotoru a dvojitě čalouněné střechy (jen u verze Lusso) bez problémů telefonovat či mluvit se spolujezdcem i ve vysokých dálničních rychlostech. Na stranu druhou by člověk občas ocenil trochu říznější zvuk výfuků.

Všechny tyto faktory dohromady způsobují, že 124 Spider je méně řidičsky zajímavé auto, než mohl být. Ale také je mnohem použitelnější v každodenním životě než jeho sesterská Mazda MX-5. Zároveň je to pořád auto, které perfektně funguje v režimu, který bude většina majitelů pravděpodobně využívat nejčastěji – tedy ve svižném, ale zdaleka ne limitním tempu. MX-5 fungují, když je tlačíte na limit přilnavosti a možná ještě kousek za něj, když jezdíte opravdu naplno. Ale vezměte na výlet manželku, která zrovna neholduje řidičskému heroismu, a Miata se snadno může stát jejím velmi neoblíbeným autem. To, co je na ní zábavné, je zároveň příliš frenetické. Zvýrazněný pocit rychlosti je skvělý pro nadšeného řidiče a o mnoho méně pro většinu spolujezdců.

Naopak 124 Spider se nejlépe cítí na řekněmě “osmi desetinách”. Už jedete dost rychle, aby vás to bavilo, ale stále v bezpečném odstupu od limitů a spíše uhlazeným, plynulým způsobem. Možná za to může přeplňovaný motor se spoustou zátahu ve středních otáčkách a utlumeným zvukem, který vás nenutí ke sprintům k červenému poli ani neustálému sázení kvaltů s meziplyny. Možná má vliv i podvozek, který je sice poněkud překvapivě tvrdší než u Miaty, ale o to lépe absorbuje náklony. Jeho tvrdší naladění je však poněkud překážkou na sériích jemných nerovností – určitý typ rozbitých okresek dokáže podvozek Spideru naprosto vyvést z rovnováhy a jízda se pak stává diskomfortní způsobem, který jsem nezažil v žádné MX-5.

Se samosvorným diferenciálem, výkonnějším motorem a trochu výraznějším zvukem – a možná s příplatkovými tlumiči Bilstein, kterými je osazen Spider Abarth, stejně jako top verze MX-5 – by byla 124 Spider téměř perfektní a neváhal bych říct, že je lepší než MX-5. I takto však zůstává zajímavým kompromisem. Stejně jako Octavia RS je to sportovní auto pro lidi, kteří vlastně tak docela nechtějí úplně sportovní auto.

Tak co je tady vlastně sportovní?

Odpovědí na otázku z úvodu tedy je, že ani jedno – nebo oboje stejně. Fiat splňuje všechny tradiční požadavky na sportovní auto, ale zároveň je to v reálu právě on, kdo je příjemnější pro každodenní cestování. Je pohodlnější, méně nervózní, uvolněnější a jízdu s ním si více užijete, i když nepojedete divokým tempem. Na druhou stranu Octavia nabízí, kromě očividné porce praktičnosti navíc, brutální a přitom snadno dosažitelné tempo a větší show. Dělá více zvuků, více dává najevo svou snahu tvářit se jako závodní auto.

Ale o tom, že Octavia RS je rychlá a přitom praktická, už nejspíš víte. Už jsme to o ní psali jak my (dokonce dvakrát), tak vlastně úplně všichni ostatní. A protože by závěrem mého článku mělo být něco jiného než očividný fakt, mohu ve výsledku říct jen jedno:

Pokud hledáte sportovně laděné auto na každý den a nezbytně nutně nepotřebujete zadní sedadla nebo obří kufr – a věřte mi, dost pravděpodobně je nepotřebujete tak moc, jak si myslíte – kupte si roadster. Pro většinu lidí je dvoumístné otevřené auto esencí hračky na víkend, něčeho, co si kupují bohatí z rozmaru. Ale ve skutečnosti bude každodenní soužití se Spiderem příjemnější než s frenetickou Octavií. A vzhledem k tomu, že provozní náklady i pokles hodnoty budou u Spideru nejspíše nižší než u Octavia, může to být vlastně ta rozumnější varianta.

Lidi vzadu? Ať si koupí vlastní auto. Zavazadla? Minimalismus je skvělý a naučíte se žít bez zbytečností.

Odvažte se a kupujte roadstery!

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr
05. února 2018, 13:37
4

Tak tady bude debata. :D

Nebo snad ne?

reagovat
beastar
05. února 2018, 17:58
-1

No nevim kamaráde. Z těhle dvou aut bych nechtěl ani jedno. Možná teda jako jediný auto bych bral spíš tu oktávku. I když jsou to strašný krámy zejména v naftičce s jedna šesta. To ereso je jinde, ale pořád je to technicky, vzhledově nižší střední. Prostě Golf v horším provedení. Ten Fiat je pro mladý kluky dobrá masírka a osmnáctky do toho v létě asi polezou i bez sukně, ale jinak je to auto k hovnu. A teď teprve debata vypukne :D

Inženýr
05. února 2018, 19:16
-1

Já si myslím, že priority jsou vždy až na prvním místě. Pořád to beru tak, že se porovnával nepraktický roadster a praktický liftback, nikoliv Fiat a Oktávka. S verdiktem článku nemohu úplně souhlasit, protože podle mého skromného odhadu si 99% lidí jako jediné auto předse jen vybere tu Oktu. Styl je styl, ale odtud potud. :)

beastar
05. února 2018, 19:31
0

SAmozřejmě že na značce to tolik nezáleží. Buď jak buď většinový řidič by si vybral oktávii alias praktický vůz. Mě se teda víc líbí Megane a marně čekám na test. Stejně jako mám pocit že Talisman ani nebyl. U žabáků mi přijde že makaji a zlepšuji stejně jako Kia. Takže komouši z Fiata ani škodovka na mě dojem celkově nedělá. I když ten Fiat má záď trochu Maserati style. Prostě ve snech správného pitralonheada by si jezdil roadsterem v real world s rodinou a potřebou občas jet na hory i s kuframa a starou je to jako jediný auto trochu problém ... a ne jediný.

Vojta Dobeš
05. února 2018, 20:10
0

Testy Renaultů zatím nejsou a nebudou, dokud se nám nepodaří dovolat na jejich PR.

Inženýr
05. února 2018, 20:20
0

Beastar, jako jediné auto nemá vůbec smysl řešit nějaký roadster. :) Možná existují nějací ''popíčisti'', těch je však minimum a pořád si spíš vyberou něco jako Mercedes C coupé, než dvoumístné autíčko.

beastar
06. února 2018, 13:23
2

Šak já vim. Zato oktavku každej kupuje jako 1st. A málokdo by to chtěl na víkend.

Vojta.. Musíte volat mezi 10 a 12 dopoledne to už a ještě pracujou. Já nevim jestli to je smůla že to neberou, nebo štěstí.

St
Stanley
05. února 2018, 13:45
3

Žádná podivnost a žádné počínající šílenství. Přesně tento typ konfrontací mám rád a mají svůj smysl. Díky za takový protiproudý článek.

reagovat
sheogh
05. února 2018, 14:09
-1

Sakra, to uz je podruhe, co tu ctu chvalu OIII RS - to je fakt tak dobra? Standardni OIII bych nzaval totiz esenci nudy s mizernym pohodlim (alespon nase sluzebaky)... Zkusim nekde RS projet v bazaru :-)

reagovat
Anorex
05. února 2018, 14:35
1

On kámen úrazu je v ČR vesměs to, že se z této varianty dělá díky jiným novinářům a určité skupině příznivců značky něco, co to není. A samozřejmě ty hrdé znáčky RS to tak trochu podporují. V očích reálně přemýšlejícího jedince/řidiče to zkrátka není sportovní auto/nadauto, je to poměrně rychlé auto, se kterým může být chvílemi i nějaká zábava a minimálně je to docela kvalitně a bytelně postavené, s poměrně velkou užitnou hodnotou pro každodenní provoz. Mám pocit, že to tady padlo v jiném testu běžné OIII. "Je to génius průměrnosti ve všech disciplínách, zároveň však v žádné z nich nekulhá.". Vesměs to lze praktikovat i na tento model, pokud ho srovnáme s podobně stavěnou konkurencí (tedy různé Focusy ST, Golfy GTI a pod.). Navíc facelift autu pomohl dost i technicky (rozšíření zadní nápravy, trochu jiné ladění tuhosti podvozku, posílení motoru), takže rozhodně stojí alespoň za zkoušku...před facelift verze byla objektivně horším autem technicky. Opticky nechť si každý čtyřočko posoudí sám...

sheogh
05. února 2018, 15:50
2

Prave me prijde, ze neni octavia jako octavia a to RS bude o dost jiny nez (nejen) nase fleetova klasika - ta je totiz uskakana a nepohodlna, a celkove na me pusobi hrozne lacine - papirovy dvere bez vyplni, plochy tvrdy sedaky a hlavne hroznej motor - 1.6TDi... i kdyz ten musim rict oproti sve starsi verzi v OII vyrazne vylepsili a da se s tim uz jezdit

Vojta Dobeš
05. února 2018, 16:09
0

Na tu uskákanost a nepohodlnost má dost zásadní vliv torzka vs. multilink vzadu. S 1.6 TDI jsem v aktuální generaci nejel, ale co jí znám z doslechu a z OII, tak ani radši nechci. A na tom, jak to auto působí uvnitř, má dost velký podíl výbava.

Plus RS má opravdu docela dobře naladěný podvozek, byť na to, aby fungoval na českých silnicích, potřebuje nejmenší možná kola. Potom je to fakt docela schopný "skorohotliftback".

sheogh
05. února 2018, 16:33
0

jj, o te torzni tyci vim, ale je to fakt peklo... V OIII je ta 1.6 fakt o neco lepsi, ale v OII to bylo fakt za trest. Hlavne plynovej pedal mej jen polohy On a OFF, a motor pak strasne uzkej rozsah otacek, kdy neco delal, takze ve spojeni s manualem jsem mel po tom vikendu skoro mozoly na ruce... Mozna s automatem by byl dojem lepsi, ale i tak...

beastar
06. února 2018, 13:21
1

Bez zaujatosti. 1.6 nafta je zlo. Nejede. Žere to jak dvoulitr. Jízdní vlastnosti jak kočár. Pohodlí za trest. V tomhle je to rs fakt trochu jinde.

PeterLuk
05. února 2018, 14:45
1

Pozor, nemusí to byť len Miata. ;) :D "S pohonem zadních kol, co možná nejmenší hmotností a důrazem na precizní ovladatelnost a zpětnou vazbu, kterou poskytuje řidiči" môže byť aj kupé.

reagovat
krab
05. února 2018, 14:54
1

Článek je zkrátka o tom jestli upřednostnit rychlost nebo charakter?
Ani jedno z těch dvou aut není nejlepší ve svých třídách ( pravděpodobně) a každé cílí na jiné emoce.

Z aktuální generace "Fiaty/Miaty" jsem řídil asi hodinu jen model RF 2.0. A Octavii RS jen tu starou. Obě auta by mohla být ostřejší. Miata mi přišla příliš měkká a slabá u současné Oct III. RS nevím, neřídil jsem. Počítám, že ale bude dostatečně rychlá, že to zaujme a bude mít už ne tak prkenný a hůř vyladěný podvozek jako u RS MK2.

Jenže kdo se potřebuje vejít do rozpočtu a ještě to mít třeba jako služební , nebo jako soukromé jediné rodinné auto, bere tu Octávku. Případně Leon Cupra ST. Ve skutečnosti ten bude nepřekonatelný v poměru: výkony ( 300k - samosvor) a objem kufru (587l) Ten Leon bych si vážně rád i vyzkoušel.

Fiat 124 je krásný, ale je to pro člověka, který to má jako druhé auto, případně žije sám či ve dvou a má koníčky takové, že nepotřebuje s sebou vozit věci. Ve verzi Abarth je ovšem 124ka úchvatně hezká.
-
Komentář upraven 5. 2. 2018, 14:55:32

reagovat
Knightrider
05. února 2018, 15:38
0

Díky Vojto za tenhle test. To je přesně to, nad čím už sám dlouho přemýšlím. Obzvlášť, když někde narazím na test Fiaty. Octavia je sice celkem nudný a nezajímavý auto, ale v reálným světě na normální silnici bude přinejmenším stejně rychlá, dost možná i rychlejší, než Fiata. Já bych před tuctovým hatchbackem taky dal přednost dvoumístnýmu roadsteru, ať už to bude Fiata nebo cokoliv jinýho, ale ti, kdo se o auta nijak zvlášť nezajímají, což je většina lidí, prostě dají přednost papírově zajímavější a praktičnější Octavii, která ve výsledku i to divadlo pro ně udělá víc než slušný. Fiata je určitě super, ale co si budeme nalhávat, pokud budeš mít děti, tak si to jako jediný auto do rodiny pořídíš asi sotva. Ono ani na nějaký větší nákupy to nebude žádná hitparáda, o ježdění v zimě nemá smysl mluvit. Ta hadrová střecha půjde do řiti rychle a koroze přijde možná ještě rychleji. A kdo je sportovnější, podle mně nejde rozseknout. Prostě každý to auto má svoje pro a proti a já bych ani jedno neodsuzoval.

reagovat
Leo29
05. února 2018, 16:06
1

Tá hadrová strecha vydrží v pohode 20 rokov a viac. Aktualne NC majú s rovnakého materiálu ako ND a nemam pocit že by sa nejako ťažko menili. A korózia je vec ochrany a starostlivosti. Predsa len to nieje Volvo postavené do zimy.

Knightrider
05. února 2018, 16:37
-1

Teorie je vec krasna, ale minimalne podle toho, co vidim v realu, se s praxi moc nepotkava.

Leo29
05. února 2018, 16:59
1

tak do čiech asi vozia ine horsie NC ako na SK lebo ani ja a ani nikto s klubu nema s platnom na NC problém

Knightrider
05. února 2018, 17:20
-1

NC je pomerne novy auto. Kdyz kouknes na to slidovy okno u NA, tak bys blil. A ze to bude hur tesnit a izolovat hluk, nez normalni plechovka, je snad jasny.

beastar
05. února 2018, 17:55
-1

Hmm tak 20 let to je opravdu dost optimistický odhad. Plátno a vinyl mají omezenou životnost ze samé podstaty, taky záleží na péči a na tom kde auto jezdí a kde parkuje. Opravdu to nejde napsat takhle obecně a už vůbec to není v pohodě:)Já osobně mám rád pevný skládací střechy tam je to víc o té pohodě. Reálně to tak aby do toho nefoukalo a nepršelo vydrží tak 10 let potom je to hnus. Zrovna u toho Fiata to je ale úplně jedno. První majitel bude v óklendu a druhej to bude kupovat stejně jako "druhý" možná třetí auto do party. Tak v tom nebude trávit dlouhý přesuny.

Leo29
05. února 2018, 18:20
0

Tak ja len vychádzam z vlastnej skúsenosti. Mám NC 2006 čo nieje žiadné nové auto ale onedlho 12 ročné ojetina. Strecha je pôvodná a drží v pohode nič netečie ani nefúka. A hrdza je (tak ako na každom 12r aute), ale len povrchová. Žiadne nosníky ani nič podobné. Takže toho by som sa fakt nebal. Moher vzdrží podstatne viac ako Vynyl.

Knightrider
05. února 2018, 18:32
1

Parkuj to dennodenne na ulici a jezdi s tim celorocne do prace. Asi se shodneme na tom, ze pak ta zivotnost oproti plechu bude podstatne nizsi. Ja bych si taky vybral roadster, ale oboji ma svoje pro a proti.

beastar
05. února 2018, 18:36
0

Zřejmě udržované auto. Prostě jak sem psal. A je to ani ne 12 let. Pokud bychom se bavili o 20. Stačí se podívat na Escorty, Astry, e36 a další levné kabriolety které těch 20 let mají. Dokonce ani Mercedes není bez problémů. Možná proto že ty střechy (materiály) stejně dělali pro všechny stejný dodavatelé.

co
cosworth
05. února 2018, 17:33
-2

skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje

reagovat
PeterLuk
05. února 2018, 19:13
0

Už aj tu?

Inženýr
05. února 2018, 19:33
0

Cosworth, jasně, my to víme a teď si to všichni budeme pamatovat. ;)

To abys nemusel psát to samé i příště. Doufám, že jsem ti ušetřil dost práce a nervů. Já jsem prostě lidumil.

beastar
05. února 2018, 19:36
0

To je kolorit tento člověk nám to vždy připomene pod článkem o škodovce. Já mu to nevyčítám já mám zase svůj Jaguár :D

krab
05. února 2018, 20:03
2

A ještě bere jméno Cosworthu nadarmo :) ....
Jako v určitých kruzích se vážně Octavie fasují. Podle toho se taky někteří ti řidiči k tomu a k ostatním na silnici chovají.

Tohle poslední RS s převodovkou DSG bych jako denní auto klidně nafasoval a zaměstnavatel by mě tím věřte nebo ne, ani neurazil :-D

Martin61
05. února 2018, 17:38
0

To jsem zase udělal věc, trávit čas nad tímhle... no nic příště si dám větší pozor...
Osobně, když bych ale porovnával Fiata, tak ve verzi Abarth protože přeci jen ochcávka je v top verzi a Fiat de facto v antisportovní verzi

reagovat
Vojta Dobeš
05. února 2018, 18:00
0

Jenomže Abarth stojí o třetinu víc. Cenově je standardní RS a standardní 124 podobná úroveň.

Martin61
05. února 2018, 18:16
2

Když jsme u toho porovnávání. Nedovedu si představit někoho kdo by vybíral mezi těmito dvěma kandidáty. To už můžu psát článek na téma jestli je lepší supersportovní motorka nebo auto pro patnáctileté - Aixam. Obojí je přec dopravní prostředek. Rozdíl ceny? Zandebatelný

Martin61
05. února 2018, 18:19
0

Ale máš asi pravdu v tom že takový článek bude mít obrovskou čtenost protože “borců” v oktávkách co si chtějí honit ego je přeci jenom víc než těch co by si Fiata nebo něco podobného skutečně koupili. Sorry ale pro mě takový článek není, příště dám pozor na co klikám.

Inženýr
05. února 2018, 19:09
2

Martin61, myslím si, že účelem článku nebylo porovnávat výhradně tyto dva kanditáty. Klidně tam mohl být Boxster a proti němu třeba Fiat Multipla se sportovními potahy, přitvrzeným podvozkem a znáčky "sport". Tady šlo o něco jiného. :)

j3
j3rry
05. února 2018, 20:42
0

Čí to byl nápad jet na Vír? přiznejte se!!! :D :D :D

reagovat
Pochtli
05. února 2018, 22:02
0

Za mě bych s OIIIRS spíš porovnával třeba subárko BRZ..

reagovat
krab
05. února 2018, 22:09
0

Nebo bychom mohli porovnat Audi SQ7 a VW Up! GTI :-D

Ne, já tyhle porovnávačky mám taky rád. Vždyť jsem tuhle vyfotil pospolu Peugeot 205 GTI a Mercedes 190 2.3-16 ... akorát pak jsem usoudil, že bude příčetnější vám postupně napsat o každém autě zvlášť :-D

Pochtli
05. února 2018, 22:23
0

Porovnávačka těhle dvou jako ta dnešní by možná byla zajímavější ;)

krab
05. února 2018, 22:27
0

to jo teda :-D Hele, třeba se dočkáte, když se to povede ... teď je nevhodný počasí, ale snad zas bude brzo "předjarněji" a něco se spáchá...

Jinak BRZ a Oct III RS asi tuším jak by dopadla. Octávka bude rychlejší v přímce a má daleko větší kufr. Ve všem ostatním bude lepší BRZ.

beastar
05. února 2018, 23:43
0

Zůstatková hodnota bude u oktávky větší:)) A taky sebevědomí majitele. Jinak porovnávat neporovnatelné je vlastně docela vopruz. Já bych raději nějakou takovou levnější porovnávačku ať si přijdem na své všichni.

Vojta Dobeš
06. února 2018, 01:59
0

Zůstatková hodnota právě větší nebude... Jinak s BRZ by to srovnání přišlo o ten zvrat v tom, že je 124 pohodlnější. Protože BRZ rozhodně pohodlný není, ani proti Octavii RS.

beastar
06. února 2018, 04:05
0

Napíšeme si za pět let jo,) Minimálně na CZ trhu bude mít oktávka vyšší zůstatkovou hodnotu, než roadster od Fiatu. Btw v tomhle by toho japonskýho itala porazilo právě i to BRZ. Myslím že si dlouho nekoukal na tabulky, co a jak drží cenu. Mimochodem u nás v ČR jsou na třech prvních místech zcela nepřekvapivě škodovky.

krab
06. února 2018, 09:58
0

Taky si říkám, že Fiat 124 Spider bude zanedlouho zajímavý dostupný roadster. U nás je jeho cenovka přemrštěná. To je stejná písnička jako s Toyotou GT86. Proto si jí taky koupili loni snad jen 2 lidi fungl novou :) Zbytek dovoz nebo varianta BRZ za lepších podmínek. Například Abarth 124 Spider stojí podle CZ ceníku 1.080.000kč s DPH. To je vážně výsměch komukoli, kdo se o to auto zajímá. Mají ještě variantu jen v bílé "Col de Turini weiss" a jen polokoženým čalouněním za rovný ceníkový milion.

U sousedů v Německu je Abarth 124 Spider trošku větší šlágr a ceny daleko zajímavější. Nové skladové auto vyjde na 800-850 tisíc a to se dají sehnat dealy na předváděčku, či min. jetý kus za ca. 750.

Fiat 124 Spider Lusso vyjde v lehce ojetém / předváděcím stavu na ca. 650tisíc. ( v Německu). A to bude dál postupně padat, takže náhodou Fiat 124 Spider Lusso bude vlastně zanedlouho fantastická koupě pro nás normální Autíčkáře, co nepřehazujeme doma prachy vidlemi :)

Octa RS si stejně jako Golf GTI drží tradičně vysokou cenu docela dlouho. Tentokrát souhlasím s Beastarem.

Kluci, ten Abarth mě regulerně láká :) Navíc se ten 1.4 Multiair dá ladit. Vidím nějaké chip varianty kolem 200hp a + 35 N.M. Takže narozdíl od lehce "chcíplé" Miaty ( teď mě bude x lidí nenávidět) ten Abarth celkem pojede a navíc má samosvor, čili by nějakou porci newtonmetrů navíc od turba mohl zvládnout. Zatímco Miata ND mi přijde až moc příjemná a uhlazená a hodná, Abarth, trochu vyladěný může konečně ukázat trochu divokosti v tom autě, teoreticky to pak může být větší sranda ho řídit než BRZ/GT86.

Pro hipstery ovšem jedině Fiat 124 Spider Lusso :)

beastar
06. února 2018, 13:15
0

Ten Fiat je super. Já to mám rád v jeho ringu je to něco. Ale obyčejný kousky půjdou cenově dolů rychle. Nevim jak Abarth tam asi ne. Bude jich velmi málo. V určitých věcech dopadne právě 124 zrovna jako brz.

Oktávka kór vrcholná verze. To je držák ceny. Proto jde hodně i do firem a na operáky. Ojedeš a ztratiš minimum. Úplně nej je v tomhle prokazatelně Rapid pro petrolheady. A jako ty ceny u toho fiatu jsou opravdu odvážné. Nevim jaký je srovnání s toikou 86 co do zábavnosti a tak. Mě osobně nepřijde cena Brz vysoká. Ovšem malý trh, nepraktická karoserie a motor co rozhodně neosloví běžné zájemce. To je limitující. A to je všechno to co mejnstrým wofce nemá. Lidi to chtěj tak fabrika dělá:))

Ko
Kosťa
06. února 2018, 13:18
0

Sice nejsem hipster, ale mám ho :) a celkem spokojenost.

Jindřich
05. února 2018, 23:58
0

Po přečtení nadpisu už jsem se začal vztekat proč zase ofce RS ale nakonec musím říct - pěkné čtení.

reagovat
Ronoath
06. února 2018, 09:02
0

To se mi líbí. Lehce filozofické zamyšlení "sporťák konstrukcí nebo sporťák výbavou" s racionálním vyústěním.

Díky za fajn článek s neočekávaným koncem :-)

Pro příště bych měl tip - Opel Cascada, jako zástupce "pohodlného kabrioletu" a BRZ za "nepohodlné, ale sportovní coupé"...

reagovat
Fa
Fandatik
06. února 2018, 22:04
0

Ten Fiat odkazuje na původní 124, který za klasický sportovní auto nepovažuji, narozdíl od předchůdce Dino. Ale ani jedno jsem neřídil, jen takový pocit.
Přirovnal bych to k rozdílu mezi velice sportovním Fiatem X1/9 a požitkářské AR Spider (základní verze původní s dlouhou zádi) , které jsem měl šanci vyzkoušet. Ta Octavia je velmi rychlá pojízdná almara s otřesným DSG (zkušenost s OII)

reagovat
mx-5nd2.0
07. února 2018, 13:56
0

Takže odpověď je zase - MIATA :-D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

AMC Eagle Limited 1987
AMC Eagle Limited

1987 rok výroby
150 koní výkon
4 200 ccm objem

Dodge W300 FF 1973
Dodge W300 FF

1973 rok výroby
140 koní výkon
5 875 ccm objem

Škoda Felicia 1.3 MPi LXI REZERVACE 1998
Škoda Felicia 1.3 MPi LXI REZERVACE

1998 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel 1983
Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel

1983 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 4x2 1979
Ford F150 4x2

1979 rok výroby
155 koní výkon
5 730 ccm objem