načítám data...

Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Některé prvky výbavy moderních aut potěší invencí, jiné zaujmou designem či propracovanou technologií. A potom jsou nápady vynikající především vlastní nesmyslností. Tohle je šest z nich.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Svět aut se nezastaví ani na krátkou chvilku. I teď, zatímco čtete tento článek, se na různých místech světa připravují a testují novinky, které nás budou mít za úkol v brzké budoucnosti ohromit. Jak automobilky neustále chrlí do světa nové vozy a nové modely, roste i jejich hlad po originálních a inovativních řešeních. Čím více vozů je na trhu, tím důležitější se stává potřeba vyniknout, být výjimečný, přinést něco jiného, něco nového.

Foto: Citroën

Výrobci to dobře vědí a tak neváhají zapojit fantazii. Originalita je tu mnohdy cennější komoditou, než funkčnost, praktičnost či využitelnost. Variabilita Jeepu Wrangler jistě prodala nejeden kus tohoto klasického offroadu, když nahnala dealerům Jeepu do náruče dobrodružné povahy, které zaujala možnost odstrojit karoserii vozu a demontovat dokonce i dveře. A já bych se klidně vsadil, že je mnohem víc lidí, kteří si koupili Jeep Wrangler kvůli možnosti demontovat dveře, než těch, kteří kdy skutečně ty dveře odšroubovali.

Foto: Jeep

O nesmyslnosti jiných koncepcí tak nějak od základu je snad zbytečné mluvit, stačí říci jediné slovo – Pluriel. Promiň, Jardo… A takle bychom mohli pokračovat do nekonečna, ale to by bylo na naše zábavně-naučné periodikum trochu moc. A tak se s vámi podělím alespoň o pár nesmyslných prvků, nad kterými kroutím hlavou já.

 

Vypínač natáčení světel

Tohle je věc, kterou prostě nechápu. Můj vůz je vybaven natáčecími hlavními světly. To není žádná kosmická technologie, někdo si zkrátka řekl, že když už ta světla musí mít nějaké ty motorky pro samočinné seřizování sklonu, bylo by možná fajn tím reflektorem hýbat i do stran. Celkem jednoduchá a přitom užitečná věc. Člověk ani nepostřehne, že to něco dělá, úhel natočení je malý, ale i to stačí, aby byla silnice osvětlena výrazně lépe ve srovnání s konvenčním světlometem. Prostě to funguje.

Foto: Lancia

Potud je mi všechno jasné a nemám námitek. V mém voze však je umístěno tlačítko, kterým tuto funkci mohu kdykoli vypnout. A není to žádná volba ukrytá ve třetí úrovni podmenu palubního systému, je to výrazné tlačítko s podsvícením a vlastní kontrolkou. A mně není jasné, k čemu tu vlastně je? Proč by někdo chtěl tuhle funkci vypnout? Nejen, že je to tak trochu plýtvání penězi za ve své době jistě drahou položku v ceníku příplatkové výbavy, ale především.. Proč??

 

Automatické odsunutí sedadla řidiče

To tahle funkce je jasná. Možná jste se s ní už setkali v nějaké limuzíně zvučnějšího jména. Zastavíte, vypnete motor a do nastalého ticha uslyšíte jen vzdálené bzučení elektromotorku, kterak odjíždí vaším sedadlem dál od volantu. V těch lepších chovech potom zároveň druhý elektromotorek odváží volant opačným směrem. Odsunutí sedadla po vypnutí motoru dává řidiči více místa pro pohodlné vystoupení, tady není moc prostoru pro nepochopení či stížnosti. Teoreticky. 

Foto: Volvo

Realita však za teorií někdy trochu pokulhává. Zatímco dříve byly podobné vymoženosti určené jen tomu nejlepšímu, co svět automobilů mohl nabídnout, dnes se tato výbava dostává i do menších vozů. Do takových, které výbavou sice možná dohání své dávné nedostižné idoly, velikostí se s nimi však stále nemohou rovnat. 

Foto: Lancia

A potom se stane to, co se mně osobně stalo v různých vozech – totiž že místo toho, aby sedadlo poodjelo od volantu a umožnilo řidiči komfortní vystoupení či nastoupení, odjede celá sedačka kamsi za B-sloupek, odkud není vystupování komfortní ani trochu, a zároveň svým pohybem rozmačká cokoli a kohokoli, kdo by snad seděl vzadu. Méně je někdy více.

 

Redukované ovládání oken

A když už jsme se dostali k okřídlené frázi ‘méně je někdy více’, pojďme se podívat na Alfu Romeo. Když přišla tahle italská ikona na konci devadesátých let s modelem 156, neodpustili si designéři malý stylistický vtípek. Ukryli zadní kliky do rámu okna a sedan se tak tvářil tak trochu jako tudor. Nutno podotknout, že to bylo zvládnuté na jedničku, konstruktérům se podařilo vytvarovat okno i dveře tak, aby nebylo nutné přidávat žádné malé trojúhelníkové pevné okénko, jak to u sedanů obvykle bývá, takže iluze dvoudveřové karoserie byla skutečně dobrá.

Foto: Alfa Romeo

Jen o pár let později přichází na scénu dvojice hatchbacků 147. Alfa tu pro velký úspěch svůj trik zopakovala, takže ač to na první pohled nebylo vůbec patrné, existovala Alfa 147 ve dvou karosářských provedeních – třídveřová a pětidveřová. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že iluze byla dobrá, pár kamarádů se nechalo zmást a skutečně postávali před autem v očekávání, že je na zadní sedadlo musím pustit předními dveřmi.

Foto: Alfa Romeo

Potud tedy bylo všechno perfektní. Jenže potom tu byl panel ovládání oken. A tady už tvůrci tu hru na třídveřový vůz začali trochu přehánět. Namísto obligátních čtyř tlačítek byla totiž na dveřích tlačítka jen dvě. A za nimi další nenápadný knoflík s nápisem REAR.

Foto: Alfa Romeo

Ano, tušíte správně, museli jste nejprve tím tlačítkem vybrat, zda chcete ovládat přední či zadní okna a až potom ovládat okna samotná. Už vás slyším brblat si pod fousy něco o šetření, ale nenechte se mýlit, panel oken pro třídveřový model byl úplně jiný, tohle nebyl výsledek žádného kompromisu, toto byl prosím pěkně záměr. 

 

Elektrické odsouvání sedadla podruhé

A ještě jednou se opřu do motorků, které hýbají sedadlem. Tentokrát však chci zmínit ještě jeden nešvar, který se šíří automobilovým průmyslem jako lavina. Na trhu je celá řada velkých sedmimístných vozů i nemálo elegantních kupé a kabrioletů. Co mají tahle auta společného? Jednu věc překvapivě sdílí, totiž zadní sedadla, která k sobě nemají dedikované dveře. Abyste se dostali ze zadního sedadla kupé či ze třetí řady sedadel velkého SUV, musíte nějakým způsobem odsunout sedadlo před sebou. 

Foto: Bentley

Moderní vozy stále častěji nabízí tuto funkci v luxusním automatizovaném provedení – zmáčknete tlačítko a motorky už se o všechno postarají. Je to paráda, holt moderní doba. Akorát, že vůbec. Ono je to tak příšerně pomalé! Stisknete tlačítko a čekáte a čekáte a čekáte… A to je k vzteku.

Foto: Fiat

I v obyčejném stařičkém Fiatu Punto je nastupování na zadní sedadla otázkou jednotek vteřin, jedním rychlým pohybem sedadlo řidiče vyklopíte vpřed a druhým stejně rychlým pohybem ho zas vrátíte zpět – a můžete odfrčet, zatímco soused s fungl novým Bentley bude stále ještě hezkou chvíli bzučet elektromotorky. Pokrok…

 

Indikátor řazení

Jako malý kluk jsem miloval závody. Rally a Formule 1, to bylo moje. Jak se technika vyvíjela, objevovaly se nové a nové vychytávky. Řazení se přesunulo na volant, na jehož horní hraně so objevila řada diod, která radila jezdci s přesným řazením. Kdo by něco takového ve svém autě nechtěl?

Foto:Ferrari

No a teď jsme se posunuli o hezkou řádku let dál, z Formule 1 je nudné divadlo a to stejné platí i o indikátorech řazení. Můj dávný sen se splnil a tuhle kontrolku dnes najdete ve většině moderních aut. Bohužel.

Foto: Fiat

Nedospěl jsem jen já, dospěl i indikátor řazení, místo signalizace ideálního okamžiku těsně pod omezovačem maximálních otáček motoru je z něj nudný rádce, jehož jedinou snahou je snížit spotřebu paliva a rozbít přitom auto.

 

Elektrické zpětné zrcátko

Ano, elektricky ovládané zpětné zrcátko – ale teď není řeč o těch vnějších, tam je asistované nastavování polohy pochopitelně žádoucí a nesmírně užitečné. Ne, já teď chci mluvit o tom vnitřním. Když Mercedes-Benz přišel s revoluční Třídou S s kódovým označením W140, předvedl celému světu několik technických inovací.

Foto: Mercedes-Benz

Jednou z novinek, na kterou byli tvůrci opravdu hrdí, bylo vedle slavných výsuvných tykadel pro snazší manévrování při couvání i elektronicky nastavitelné vnitřní zpětné zrcátko. Zní to vlastně docela logicky, ne? Elektricky ovládané cokoli je luxusní, to je jasné. Nemusíte se natahovat k samotnému zrcátku, jemnými pohyby joysticku nastavíte polohu dokonale a pohodlně, navíc takto nastavitelné zrcátko lze propojit s pamětí auta a kdykoli správné nastavení vyvolat zpět. Teoreticky.

Foto: Mercedes-Benz

Ukázalo se však, že je to pitomost. Je to pomalé, není to až tak pohodlné, řidič nikdy nesedí úplně stejně, takže uložená poloha je vlastně zbytečná  a vlastně to nikdo nechce. I sám Mercedes uznal tento fakt a elektrické vnitřní zpětné zrcátko putovalo na smetiště – hned po těch nesmyslných tykadlech.

 

Tak to jsou vynálezy, jejichž smysl jsem doposud nedokázal patřičně ocenit. Máte nějaký podobný poznatek? Podělte se o něj s námi v diskusi!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
04. prosince 2021, 06:30
4

ad poslední bod, Elektrické zpětné zrcátko:

Vnitřní zrcátko je jednou s věcí, na které musím sáhnout, když se s někým střídám a současně jednou z věcí, na které nesahám vůbec, když auto užívám sám. Za posledního půl roku jsem na něj v mém autě sáhl jen když jsem z něj utíral prach.
Rozhodně bych chtěl, aby to byla je z věcí, která se nastavuje sama, pokud má auto paměti nastavení pro různé řidiče. Naprosto nechápu, proč to nefungovalo.

reagovat
Trinom
04. prosince 2021, 18:42
0

Když už to umí podle paměti ty vnější, proč by nemohlo to vnitřní, že?

ro
rock
04. prosince 2021, 18:45
0

Přesně.

liška
07. prosince 2021, 13:51
0

Ano, to mě taky schází, zvlášť pokud na zimu je jen jedno daily a střídáte se s drobnější manželkou. Zmáčknu tlačítko, všechno se nastaví, jen na to pitomý interiérový zrcátko musí člověk máknout. Typicky až po chvilce jízdy, kdy si toho teprve všimne. A nevím zda je to vlastnost, nebo při tom šahám kam nemám, ale většinou se při tom spustí i jeden cyklus automatickejch stěračů.

Trinom
08. prosince 2021, 11:12
0

To bude spíš tím, že pod špiglem jsou čidla a jak s ním pohneš, tak to něco falešně detekuje.

martin_100
04. prosince 2021, 08:00
4

Mě teda úplně k hounu přišel nastavitelnej pípák na určitou rychlost. Na palubce cutroenu C2 jsem měl tlačítko a vedle něj malou mřížku. To ste si tak ustálili rychlost na kterou to má upozornit a podrželi knoflík. Knoflík se podíval na tachometr a zapamatoval si číslo. Pokaždý když se číslo vyšplhalo na zapamatovanou hodnotu tak z pod malý mřížky píplo.
Ale jen při zrychlení při zpomalení na zadanou rychlost už to mlčelo. K čemu to bylo nevim. Za ty roky co sem auto měl sem to nepoužio. Zkusil sem si to ve městě. To vylo vyloženě otravný, a mimo město vlastně taky. Kokotina.

reagovat
PepaSFI
04. prosince 2021, 09:25
1

C3 to měl taky. Kontrolka na tlačítku skoro nebyla vidět, jednou jsme asi půl hodiny řešili proč to auto pípá. Ono to totiž tam kde ostatní auta mají kontrolky, tohle má pípanec. Rozjedeš se, píp! Asi některý dveře. Bouchání dveřma, rozjezd, píp! Tak asi kufr. Zastavit, křáp kufrem, rozjezd, píp! Zapnutej pás? Jo je zapnutej, píp! Benzinu je dost, píp! Až jsme vjeli do stínu někde u lesa, všim jsem si že na tom zbytečným tlačítku svítí tečka velká jak muší hovno.

Jaromír Soukup
04. prosince 2021, 09:19
2

Budiž Ti odpuštěno Honzo :-D

reagovat
Liqid
04. prosince 2021, 11:45
0

Vysvětlí mi někdo prosím ty tykadla u MB? Nic mi to neříká a ani jsem to nikdy neviděl, děkuji.

reagovat
Michal88
04. prosince 2021, 12:31
2

Na bocích a koncích zadních blatníků byly chromované čůrky, které při zařazení zpátečky vyjely do velikosti pár cm abys viděl, kde končí auto.

P.S. Taky jsem to nevěděl, jen jsem si to zadal do gůglu a teď dělám chytrýho. :D Prej to bylo jen chvilku ze začátku výroby, pak Skláda dostala klasicky ultrazvukový senzory.

Csaba
04. prosince 2021, 16:44
5

I kvůli takovýmto věcem se mi mamut líbí čím dál víc. A až moc nebezpečně po můj bankovní účet :)

Opelfahrt
04. prosince 2021, 18:33
3

Musíte brát v úvahu, že ty „klasický ultrazvukový senzory“ byly tehdy úplná novinka. Proto předtím ty tykadla.

Liqid
04. prosince 2021, 20:35
0

Tak to je masakr, děkuji za za vysvětlení :)

Michal88
04. prosince 2021, 21:32
1

Opelfahrt: To nerozporuji, dneska jsou klasický, tenkrát to byla novinka, proto to taky Mamut dostal místo tohoto analogového řešení, jak senzory přišly...

Michal88
04. prosince 2021, 11:55
0

Třeba jen jako machrovinka v XMu elektricky nastavitelná loketní opěrka.Mohla se hýbat jen nahoru a dolů a stejně si ji všichni nastavili do maximální polohy a tím to haslo, protože to byla v ideální pozici, že se daly sázet rychlosti i s opřeným loktem.

Ale machrovalo se s tím dobře. :) Mám ji u V6. Pak u 2,1TD mám takový gumový nástavec, který se vložil mezi středový tunel a kapsu pod loketkou a taky pak byla loketka v ideální pozici. :) Jen měla proti elektrice trochu jiný sklon. A bylo to za příplatek, takže se toho úplně moc neprodalo, stálo to tenkrát snad 700 guldenů z katalogu příslušenství (kde byla třeba i navigace s krabicí pod sedačkou spolujezce na CD za asi 9000 guldenů). Elektrická loketka pak byla nejspíš jen za příplatek k eletrickým sedačkám (je to na jednom kabelovém svazku) a za to byl příplatek ale asi větší.

reagovat
Opelfahrt
04. prosince 2021, 18:31
0

Ad tykadla vzadu u W140. To přece nebyla nesmyslná věc. Prostě tehdy ještě nebyly parkovací senzory v nárazníku. A tohle řešení se používalo už u náklaďáků, třeba Praga V3S. Otázka je, kdo podle toho uměl odhadovat, jestli ještě může. Ne každý továrník s S-Klasse si mohl dovolit vedle řidiče zaměstnávat ještě Otíka Rákosníka.
-
Komentář upraven 4. 12. 2021, 18:34:45

reagovat
Trinom
04. prosince 2021, 18:48
4

Vypínač u natáčení světel má celkem pochopitelný důvod - až se to začne kazit (protože není otázka jestli, ale kdy), tak se to prostě vypne, vrátí se to po chvilce trápení a skákání po chybějících zubech doprostřed a už se to nikdy nehne.

reagovat
gramo
06. prosince 2021, 10:52
0

Taky mě napadlo, že už ve fabrice počítali s tím, že se to jednou pokazí. Ale furt si to nezaslouží vlastní podsvícené tlačítko, položka někde v podmenu by na to stačila.

orobo
06. prosince 2021, 22:24
4

Njn, jenomže těžko v aute bez menu nájdeš podmenu

af
afro-r1
04. prosince 2021, 19:02
-2

Zbytecna mi prisla zelena kontrolka rozsvicenych potkavacich svetel. Nektere znacky ji maji, jine nikoliv.
Zbytecne je mi i pipani rucni brzdy, rezervy nebo teploty, pokud zaroven sviti kontrolka.
Nikdy jsem nepochopil zobrazeni ciselne stupnice pri zesilovani radia u nekterych automobilek.
A z novych veci treba senzor hybajicich se deti, ci zvirat na zadnich sedadech. Kvuli jejich moznemu zamknuti.

reagovat
martin_100
04. prosince 2021, 21:39
3

Tak kontrolka světel je fajn. Nemusíš hrabat po točítku když si nejsi jistej jestli sis rozsvítil.
Jinak pípání rezervy mi taky přijde jako hovadina.

Pochtli
04. prosince 2021, 20:27
1

Start-stop - jedna z nejzbytečnějších funkcí dnešních aut.

reagovat
Frankie
05. prosince 2021, 21:39
2

Mi by se líbila, kdyby fungovala naopak, jakože je běžné vypla, ale zapneš třebas na přejezdu, nebo někde kde víš, že budeš stát déle. Pak je fajn, že ti startuje auto samo při zmáčknutí spojky.

Pochtli
06. prosince 2021, 20:58
0

Jo, kdyby to byla volitelná funkce, tak v pohodě. Ale neustálé vypínání nebo bastl je fakt špatně.

ransom
04. prosince 2021, 20:57
-9

Zbytečnosti v autě...
Isofix. Popelník. Držák nápojů. Dotykáč. Ambientní osvětlení. Krutohustopřísnej suphofler. Anténa. Vyhřívanej podprdelník.
A úplně ze všeho nejvíc autonomní řízení.

reagovat
Avex
04. prosince 2021, 21:21
3

Máme rok 2021, ne 1971 :)

martin_100
04. prosince 2021, 21:41
3

Držák nápojů je základ. Fakt mi sere třeba iveco. Koupim si velký kafe a pak mam 20 kilometrů jenom jednu ruku protože v druhý držim kafe. Super!

ro
rock
05. prosince 2021, 06:06
8

A tenhle problém báječně řeší elektromobily, protože koupíš velký kafe, vypiješ velký kafe, koupíš další kafe (pak i oběd a nakonec zákusek s třetím kafem) zatímco čekáš, až se ti to dobije a budeš moct poskočit o dalších 150 km vstříc dalšímu kafi (a dalšímu obědu).

ransom
05. prosince 2021, 08:10
-4

Každou z těch věcí dovedu rozumně vysvětlit. Ale co jsem pochopil, tak asi největší odpor vzbudil držák nápojů?

Kafe je pro mě porcelánovej hrnek s uchem a v něm opravdová káva. To se v autě vozit nedá, věřte mi. Když už padnu někde na MOLku, kde je kafe ještě jakž takž pitelný, sednu si a vypiju ho tam. Do auta ho nikdy netahám.
Plechovku otevřu, vypiju a zahodím. PETka se do žádného držáku nevejde. A nevím, proč bych měl furt něco chlochnit. I když jsem hojně jezdil dálky (rekord 42 hodin za volantem) dával jsem to bez kafe. Auto není kavárna.
Popelník snad komentovat nemusím. Auto není krematorium. Znám i kuřáky, co nikdy nekouří v autě.
Isofix - děti mi do auta nesmí. Auto není školka.
Anténa - nikdy, opravdu nikdy neposlouchám rádio. Výhradně vlastní zásoby.
Vyhřívanej podprdelnik... Hele, já ráno vylezu jenom v tričku, odmetu snih, oškrábu led, oklepu se od jinovatky, sednu a jedu. Teplo do sedačky si vygeneruju sám. Párkrát jsem u někoho v autě seděl na vyhřívaným sedadle a měl jsem intenzivní pocit, že jsem se pochcal. Pořád jsem si tam musel sahat a vypadalo to divně.
Ambientní osvětlení... Prostě se mi to nelíbí. Nelíbí se mi spousta věcí, tak nevím, proč by se mi nemohlo nelíbit ausgerechnet tohleto. Suphofler... Jsem audiofil. Dám přednost perfektnimu zvuku hlavních repráků před špatným subem. Nikdy jsem ho nepotřeboval.
Dotykáč - na co. Navíc ve většině současných aut je ta valcha trčící z palubky vyloženě hnusná. Když náhodou jednou do roka potřebuju navigaci, stačí mi dobrej držák telefonu na kraji zorného pole.
Na autonomním řízení se snad shodneme, ne? To bych si zrovna mohl zavolat taxíka.

peca
06. prosince 2021, 09:13
9

S tebou bych fakt chtel jet na vylet.

beastar
06. prosince 2021, 09:33
2

rock: You rock:D To je pravda vlastně ev jsou prospěšné i pro správné stravování osob. Navíc se zvedne prodej kávy, čerpací stanice jsou již ready.

Martin: Držák je základ to souhlasím. Auto bez řádného držáku ideálně na středu není dobré. V tomhle mě serou všechny starší auta, kde se na to ještě nemyslelo.

ransom
09. prosince 2021, 17:17
-1

Peca: možná bys byl překvapený. Hodně vydržím, leccos umím, dobře vycházím prakticky s kýmkoli a je se mnou sranda. Otazka je, jestli bys se mnou udržel krok.

C70C
04. prosince 2021, 22:06
1

Automatický odsun sedačky. Doteď mi Corvette C6 dluží 500ml jahodoveho jogurtu, který sedačka roznesla po zadním koberečku. :-D bylo to půl hodinky před tím, než šla ke klientovi.. Jinak podepisuji nesmyslnost start-stop systému.. Debilita prvotřídní.

reagovat
ro
rock
05. prosince 2021, 06:15
0

Strašně nesnáším rádce řazení. U mýho současnýho auto to jde vypnout, ale taky jsem jezdil s věcí, kde to bylo furt. A po delší jízdě se ze mne stávala psychicky nevyrovnaná, slintajíc a roztřesená troska. Tohle fakt ne.

Obrovskej opruz je intenzivní kontrolka dálkových světel.

A do třetice, hlavně v začátcích pokročilejších infotainmentů, řekněme před 15 lety, se automobilky teprve učily, jak všechny ty údaje a obrázky na displejích za volantem a současně na středovým panelu šikovně zobrazit. A některým se to povedlo nastavit tak, že ve dne nebylo nic vidět a v noci to svítilo do ksichtu. Mně to tehdy tadle blbost jednu značku zprotivila na 30 let dopředu.

reagovat
Frankie
05. prosince 2021, 21:33
0

Indikátor řazení a elektrický posuv sedadel bych podepsal, fakt k ničemu. Nejlepší je jak řeknu partnerce, nedávej tam tu šestku. A ona, ale vždyť mi to tam píše....

reagovat
beastar
10. prosince 2021, 00:00
0

To je vážně blbost to je fakt. Ještě sem nejel v autě kde by to radilo aspoň rozumně. Typicky diesel Mercedes v eko jedeš 40 na trojku a svítí 4up... Ekologie 4ever

Blix
05. prosince 2021, 22:00
2

U Peugeot 406 blikal při hrozícím náledí symbol " °C " na teploměru. Jen ten symbol. Dovolil jsem si zakroužkovat kde se nachází.

reagovat
Blix
05. prosince 2021, 22:02
0

Zoom

Ko
Kostinen
06. prosince 2021, 10:50
-1

Ostřikovače předních světel. V 99 % případů to jen plýtvá směsí.

reagovat
Doubitch
06. prosince 2021, 11:42
0

Auto: *PÍÍÍÍP*
Já: kur*va, kur*va, co se děje?!
Auto: 3 °C
Funkce upozornění venkovní teploty je úplně k ničemu, obvzlášť když mi to moje stará německá šunka nahlásí několikrát během jedné jízdy a nejde to vypnout. :-D

reagovat
Libor
09. prosince 2021, 09:31
0

Přesně, taky u toho mám malej infarkt a hledám kde jaká kontrolka se rozsvítila :-D

ransom
09. prosince 2021, 17:27
0

Hele, mně na displeji mezi budíkama problikne velkej žlutej obrázek s upozorněním "icy road possible", a to pouze tehdy, když teplota poklesne pod 3 stupně. Nijak to neotravuje a je to na první dobrou srozumitelný. Shodou okolností jezdím denně přes nevysoký hřeben, kde je ale nějaká klimatická hranice. Tak aspoň vím, že mám líp čumět na asfalt.

Pe
Pech.
09. prosince 2021, 21:21
0

Právě proto mne strašně serou Toyoty a pro ameriku zaměřené stroje... Moje auto zapípá jen ve dvou stavech. 1) není benzín. 2) svítí světla, motor stojí a dveře jsou otevřeny.

Ale Toyota. Otevřu dveře - píííííp + na displeji výstražný trojůhelník, bez dalšího vysvětlení. Sednu si a strčím klíč do spínačky - píííp, zase trojúhelník, protože jsem nezavřel ty dveře. Zavřu dveře - pííííp - trojúhelník zhasne. Zapnu zapalování - píííp, začnu startovat - budíky zhasnou - proč? Motor se probudí - pííííp - nemáš pás - ale já chci jen vycouvat z garáže.... Zařadím R - píííp, vycouvám. zařadím D - píííp. Vyjedu, je sníh auto se trochu hrábne - píííííp. V tomhle krámu je pípnutí když mrzne malicherný detail..... To auto neví, co já chci, přesto mne neustále napomíná jak hysterická učitelka... Hrozný jeb.... To už radši auto kde není nic... Logana v základu, ten na mne pípat nebude...

lu
lucnikonik
07. prosince 2021, 01:01
0

Blix: 406ka poface to dělá taky, ale na displeji nahlásí nejdřív nebezpečí náledí a pak bliká stupněma (od 3 stupňů dolů), ale nedoprovází to žádný nesmyslný zvuk, zaplaťpámbu.

Co mě ale u 406 štve jako snad jedna jediná věc - zastavím, zhasnu motor, otevřu dveře a začne cvrlikat, protože je klíček v zapalování a já jsem asi debil, abych jej tam zapoměl :-(

reagovat
Pe
Peťas
07. prosince 2021, 10:58
0

Treba moje oktavie 3 ma nataceci svetlomety aktivni jen v poloze prepinace svetel auto. V poloze potkavacich svetel se stranove nenataci. Jelikoz v poloze auto se rozsviti svetla az kdyz je tma tak tuto polohu vubec nepouzivam a mam to jen v poloze potkavacich svetel. Verim ze to takto ma cely koncern, ale malokdo o tom vim. Proc neni aktivni nataceni v poloze potkavacich svetel...???!!!

reagovat
Pe
Pech.
09. prosince 2021, 22:18
0

Protože prostě VAG... Tam logiku nehledej... :-) Já za to ta auta hodně nemám rád, protože čkoli designově by mi to pod čumák šlo a technicky je to dneska krom pár jednorožců všechno stejné, tak tyhle zbytečné debility, mne prostě navýsost serou, že udělají prvoplánově dobrou věc, která pak kvůli dementnímu algoritmu šíleného ajťáka nejde využít... Proč například nelze otevřít kufr bez toho aniž bych otevřel dveře řidiče? Protože komfort jednotku programoval kretén... Takže typický příklad... Pojedu s kamarádem na nákup. jedeme zpátky, on sedí na místě spoulujezdce, vystoupí a chce si vzít z kufru tašku s nákupem a nedostane se tam, protože někdo myslel a vymyslel pravidlo.... Musím otevřít dveře řidiče, teprve tehdy, lze kufr otevřít... A takovýchto zbytečných, umělých a nesmyslných "podmínek pro pravidlo" jsou ta auta plná a čím vyšší výbava, tím víc, je to jimi prolezlé...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem