načítám data...

Ptejte se Vojty: Levný dříč na velké nájezdy?

Bydlení na venkově je idyla, pokud tedy nemusíte každý den daleko do práce. Potom nastává těžký výběr auta, které bude vaším každodenním společníkem...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Ahoj,

bydlíme s manželem v malé vesničce v Želených horách a budeme potřebovat nahradit náš věrný starý Renault Clio nějakým více rodinným automobilem. Zatím jsme se dívali po Octaviích a Roomsterech. Kombíky se nám moc nelíbí a Roomster nám přijde sympatičtější. Je to dobrá volba? A nebo bychom měli vybrat něco úplně jiného? Auto bude sloužit nejen jako rodinné, ale také pro manželovy cesty do práce – je stejně jako já archeolog a jezdí po výzkumech, takže za prací najezdí 100 – 200 kilometrů denně. Za rok to vychází dohromady na nějakých 40 až 50 tisíc kilometrů.

Náš rozpočet je docela omezený, můžeme si dovolit dát za auto zhruba 150 tisíc korun (část asi skrze nějakou formu financování) a potřebovali bychom, aby vydrželo alespoň pět let.

M.

Jsou otázky, na které vystřelím odpověď za pár minut bez velkého přemýšlení. Na jiné otázky hledám odpověď dlouho, musím přemýšlet, někdy se u toho i bavím (jako třeba u té minulé), ale odpověď, za kterou si stojím, bez problémů najdu. A potom jsou otázky zákeřné a brutální. Otázky, nad kterými zoufale přemýšlím ze všech stran, nacházím odpovědi, ale ty si vzájemně protiřečí a já stále nevím, co poradit. Ptám se kolegů, kteří jsou na tom stejně a nakonec mi nezbude, než doufat, že pomohou i čtenáři. Tohle je jedna z nich.

Kdyby otázka zněla stejně, ale rozpočet byl dvoj- nebo trojnásobný, byla by odpověď jasná. Některý z nových kombíků či liftbacků nižší střední třídy (Ford Focus, Škoda Rapid či něco podobného) nebo jedno z dnes tak oblíbených kompaktních MPV, jako je Opel Meriva či Citroën C3 Picasso, kterým jsem nedávno opět jezdil (test bude zanedlouho) a znovu mě nadchlo. Pro pár, zvyklý jezdit starým Renaultem Clio, je takové auto nepochybně dost prostorné i pohodlné, nový vůz nebude mít problém zvládnout čtvrt milionu kilometrů bez závažných problémů a úspornost moderního dieselu se vyplatí.

Jenomže tady je rozpočet na podobný vůz žalostně malý.

Nabízí se tedy několik alternativ, u kterých je ale nutné pracovat nejen s pořizovací cenou, ale také s provozními náklady a výslednou celkovou cenou vlastnictví (TCO – Total Cost of Ownership). To, co může na začátku vypadat díky nízké pořizovací ceně jako výhodná koupě, může být nakonec finanční pastí a naopak se může vyplatit rozložit vyšší pořizovací cenu splátek, které ale vyrovná nižší spotřeba či servisní náklady. Ve výsledku se tak může vyplatit pořízení levného nového vozu oproti ojetině. Ale i to má své záludnosti a ne všechna nová auta jsou tím ideálním společníkem na tak obrovskou porci kilometrů.

Zkusme se tedy podívat na několik základních směrů, které potom podrobníme diskusi a pokud dojdeme k finálnímu řešení, přineseme ho v navazujícím článku:

Varianta první: Obvyklí podezřelí

Pokud se na svůj problém zeptáš oněch příslovečných “chlapů v hospodě”, bude nejspíš odpověď téměř jednoznačná: “Oktáfka f tédéíčku”, případně nějaká variace na toto téma (třeba v dotazu zmiňovaný Roomster). Výhody jsou zjevné – za svých 150 tisíc korun dostaneš automobil rozumné velikosti, výkonů i pohodlí, a ještě navíc budeš jezdit za úžasnou spotřebu, leckdy kolem 4-5 l/100km. Na první pohled dokonalé řešení.

Jenomže problém nastává, když se podíváš na svůj plánovaný nájezd za pět let a na obvyklý nájezd bazarových aut v této cenové relaci. Naftový Roomster či Octavie za 150 tisíc už obvykle má jeden čtvrtmilion kilometrů za sebou. O Mondeích, Focusech, Astrách či čemkoliv jiném podobném lze s úspěchem tvrdit to samé. To je zlé, protože s plánovaným druhým čtvrtmilionem se dostaneš na hezkého půl milionu kilometrů. Ne snad, že by moderní auto takovou porci nevydrželo. Ono vydrží. Ale bude vyžadovat údržbu a to údržbu nikterak levnou, zejména pokud jde o notoricky známé problémy moderních naftových motorů.

Co ušetříš na nákladech na palivo, může snadno spolknout servis. Turbo, vstřiky, čerpadlo, nemluvě o repasích podvozku, výměně spojky s dvouhmotovým setrvačníkem a podobně. A pokud se všechny tyto věci sejdou například v průběhu jediného roku, máš nejspíš PROBLÉM, neboť mohou snadno spolknout ještě jednu další celou pořizovací cenu auta. Pro mladou rodinu s omezeným rozpočtem, závislou na dalekém dojíždění do práce, to může být likvidační.

Varianta druhá: Dělení rizika

Máme-li se vyhnout kritické situaci, kdy drahý servis starého auta zdevastuje rodinný rozpočet a ještě živiteli ztíží vydělávání peněz nebo v něm docela zabrání, a máme-li se přitom držet původního plánu s jediným autem, bude vhodným řešením nedávat “všechna vejce do jednoho košíku” a pořídit si zálohu. Zkrátka a jednoduše, pro začátek přikoupíte za již našetřenou část peněz ke stárnoucímu Cliu nějaký starý, primitivní diesel (nabízí se oblíbená Octavia 1.9 SDI nebo první, odolné generace slavné “matky motorů” 1.9 TDI, ale i některé odolné diesely jiných značek) a po “došetření” zkrátka koupíte druhý. Zachovány zůstanou hlavní výhody předchozí varianty, tedy minimální spotřeba a relativně velké, praktické auto. Přibude snadný a levný servis a minimum velkých položek, které mohou auto náhle zneschopnit. Žádné turbo, žádné superdrahé vstřiky a čerpadlo, žádný dvouhmotový setrvačník.

Nevýhodou, a to poměrně značnou, bude to, že budete mít doma hned dvě dost příšerná auta. Atmosférické diesely nebo i prastaré turbodiesely příliš nejedou, rachtají, smrdí a navíc se budou nacházet pod kapotou aut, které již budou dávno za zenitem. Utahaný podvozek, prosezené sedačky a ohmataný interiér možná nejsou věci, které ti zabrání dojet do místa určení, ale rozhodně ti neprojasní den a nezlepší náladu. Je to řešení ryze účelové, zvláště na vesnici s levnými opraváři i vysoce funkční, a eliminuje největší riziko, tedy ocitnutí se bez použitelného vozu. Ale znamená to starat se o dvě hnusné staré plečky.

Varianta třetí: Na spotřebu nehleďme

Samozřejmě, pokud chce člověk koupit za 150 tisíc korun spolehlivé rodinné auto ve slušném stavu a s rozumným nájezdem, existuje snadná pomoc a jednoduchá odpověď. Zkrátka si koupit auto na benzín. Auta se zážehovými motory mívají menší nájezdy a především v nich je méně složitých technologií, které se mohou nečekaně a draze rozbít (někdo by jim možná řekl “kurvítka”, ale to ony umožňují moderním turbodieselům dosahovat skvělých výkonů a spotřeby). Typickým zástupcem této kategorie je moje snad nejoblíbenější rada na poli dostupných ojetin: obligátní “dvojkovej Focus v kombíku v jednašestce”, ale můžeme si představit i jiné podobné auto. Má to nepopiratelné výhody. Ono “kilopade” vám koupí auto v solidním stavu, leckdy i se skutečným nájezdem pod 100 tisíc kilometrů. Můžete si také koupit hit českých důchodců, Ford Fusion – ten bude sice jezdit hůře než Focus a bude menší než Focus, ale za 150 tisíc koupíte kus, který opravdu vlastnil pečlivý důchodce a dokonce nebude těžké najít auta s nájezdem pod 50 tisíc kilometrů. Tedy v podstatě nová.

Nevýhodou je, že při plánovaném nájezdu může mizerná koruna na kilometru (což je zhruba rozdíl mezi “Focusem jednašestkou” či Fusionem 1.4 a některým z turbodieselů) udělat celkový rozdíl poněkud drastických 200-250 tisíc korun. Nebo také 4 tisíce korun měsíčně…

Varianta čtvrtá: Do plynu!

Problém z předchozí varianty však má elegantní řešení. Jmenuje se LPG a spořivým motoristům pomáhá již desítky let. Pokud si za 125 tisíc koupíte nejetý, skvěle zachovalý Fusion po důchodci, a za dalších 25 tisíc do něj necháte zamontovat LPG (možná najdete i auto s LPG již zabudovaným, ale tam nemůžete očekávat tak nízký nájezd), dostanete auto, které má před sebou ještě stovky tisíc kilometrů a přitom bude jezdit za naprosto směšné kilometrové náklady, které budou odpovídat malému nafťáku nebo ho dokonce předčí. Riziko poruchy sice stále existuje, ale volbou jednoduchého auta jsme eliminovali většinu věcí, které se mohou rozbít náhled a za hodně peněz.

Z hlediska celkových nákladů na vlastnictví je to patrně vítěz – vejdeme se do pořizovací ceny, náklady na kilometr se nejspíše budou pohybovat kolem jedné koruny, ani servis by neměl být nijak drastický.

Varianta pátá: Nové je nové

Již od začátku mě celé zadání táhlo k myšlence, že je možná lepší si připlatit za nové auto a peníze, které by jinak padly do oprav či paliva, investovat do jistoty a bezpečí nového vozu. Čím víc jsem ale nad celým problémem přemýšlel, tím víc jsem zjišťoval, že má tento plán víc úskalí, než by se na první pohled zdálo.

Nebýt extrémních požadavků na nájezd a tím i na spotřebu, bylo by snadným řešením některé z moderních rodinných aut jako je Škoda Fabia Combi, Dacia Logan MCV či Citroën C3 Picasso. Již za nějakého čtvrt milionu (v případě Loganu méně, v případě Fabie o něco více) lze koupit auto, které plně vyhoví požadavkům skromné rodiny a přidá k tomu záruku a jistotu nového auta.

Jenomže to má i háčky.

První z nich je spotřeba – většina levných aut má benzínový motor a to obvykle znamená spotřebu 6-7 litrů na sto kilometrů. Výjimkou jsou downsizované pidimotůrky, z těch je však jen málo prověřených natolik, abych si troufnul poradit je jako ideální volbu na příštích 250 tisíc kilometrů. Do agregátu 1.0 Ecoboost od Fordu sice vkládám dost důvěry (již se vyrábí nějaký ten rok a zatím jsem neslyšel nic o jeho problémech) a prostorná “skorododávka” Tourneo Courier stojí jen málo přes 300 tisíc, ale je to jen důvěra a také 300 tisíc je pořád 300 tisíc. Řešením jsou samozřejmě malé naftové motory, ale naftových rodinných aut s cenovkou pod 300 tisíc je opravdu jen minimum – napadá mě snad jen Dacia Logan a dvojice Peugeot 301/Citroën C-Elyssée. V obou případech jde o levně vyrobená auta, která ještě zdůrazňují druhý problém této myšlenky…

Druhým háčkem je to, že celá myšlenka nákupu drahého, ale nového auta je postavena na tom, že se nové auto nebude rozbíjet a bude v záruce. Ale s cílovým nájezdem kolem čtvrt milionu mnoho z těchto výhod mizí, respektive se stírají rozdíly mezi autem kupovaným jako nové a autem kupovaným jako ojetina s nízkým nájezdem. U auta s 250 tisíci kilometrů už vám záruka nepomůže a i když u moderních aut je jen málo pravděpodobné, že by tak brzy nastaly zásadní problémy, učiní jakoukoliv závadu o mnoho problematičtější fakt, že rodinný rozpočet bude koupí novějšího auta o mnoho napjatější.

Řešením by bylo opět auto s jednoduchým benzínovým motorem a přestavbou na LPG, ale ani zde nejsou výhody nového vozu takové, aby stálo za to kvůl němu zásadně napínat rozpočet. S dvojnásobným rozpočtem už by to byla jiná…

Varianta šestá: Elektrony na pomoc!

Poslední návrh bude poněkud neortodoxní a leckomu možná přijde šílený. Ale i přes svoji vyšší složitost mívají auta s hybridním pohonným ústrojím sklony vydržet déle než ta “obyčejná”. Zvláště to platí o průkopníkovi tohoto žánru, o Toyotě Prius. Je známo, že toto na první pohled podivné vozítko nemá problém urazit stovky tisíc kilometrů bez větších servisních úkonů a nezřídka se objeví kusy, které najedou celý milion.

Prius je sice přirozeně přizpůsoben především svojí domovině, kterou jsou velká města, ale výhody rekuperace kinetické energie budou citelné i v kopcích Železných hor – a spotřeba Priusu obvykle zhruba odpovídá tomu, co předvede oproti němu značně choulostivý diesel.

Za oněch 150 tisíc je přitom možno pořídit exempláře s nájezdem jen málo přes 100 tisíc kilometrů, což dává dost prostoru pro další stovky tisíc věrné služby.

Zároveň je Prius překvapivě prostorný a použitelný jako rodinné auto.

Ano, může to být na první pohled poněkud šílené řešení, ale komplikovaný hybrid by mohl být přesně tím autem, které bude mladé rodině dlouho a spolehlivě sloužit…

To pravé řešení se však před námi možná dosud skrývá a odhalí ho bystré oči vás, našich čtenářů. Máte lepší nápad než je těch šest námi prezentovaných? Nebo jste odhalili v našem uvažování logickou chybu? Jste přesvědčeni, že námi zavržená možnost byla ta pravá? Vyjádřete se v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
10. srpna 2016, 08:55
0

Cestou k novemu autu byva operativni leasing. Ale tam zase bejva limit na rocni najezd. Vetsinou jen 20 00km za rok.
Vyhodou, je ze by odpadli starosti o servis a kazde 2-3 roky by bylo nove auto.

reagovat
M P
10. srpna 2016, 09:05
0

U požadavku na nový vůz bych asi volil dražší auto, část naspořené částky použil jako základ a zbytek platil klasickým leasingem. Samozřejmě pokud pořízení auta představuje význačný zásah do rozpočtu, ale je nutností z ohledu vykonávání povolání, je to vždycky trochu bolest no.

Když člověk žije ve městě, dá se to i bez auta. Je to nepohodlné, ale jde to. Byť třeba na pořízení nějakého nábytku a následnou přepravu je občas nutno požadat kamaráda s autem...

Mi
Michal Cat
10. srpna 2016, 09:10
0

Koukal jsem na ty operáky a Škoda má opravdu 20tkm ročně. A Fábka v kompletu vychází asi na sedmičku. Takže jejich limit je na dva roky. Na druhou stranu žádná starost a jen tankuješ. Nebo i v tom kompletu jsou nějaké háčky?

M P
10. srpna 2016, 09:20
0

Pokud je to opravdu komplet, tak by tam nemělo být nic zákeřného. Není to asi nejlevnější cesta.
Na druhou stranu, pojistka s vyšší spoluúčastí spojená se šikovností při parkování nebo provozem v drsných podmínkách může člověku připravit nepříjemná překvapení.

St
Stepan
10. srpna 2016, 10:15
0

@Vojta
Da se domluvit...na autoforu měl jeden člověk m3 na operak a mohl jezdit 60k ročně...sice splacel raketu, ale mohl. Nevychazelo to o moc dráž než svého času propagovane Ghibi, kde byl nájezd omezen na polovinu

St
Stepan
10. srpna 2016, 10:20
0

A mimochodem, v určité části svého života jsem cca měsíc jezdil den co den 200-500 kilometrů denně ve Felicii. A taky jsem to přežil ????

BobAsh
12. srpna 2016, 00:21
1

Ale to ještě Felicie nebyly 20 let staré.

Woyta
12. srpna 2016, 00:25
0

To by jsme rovnou mohli doporucit Piano pokud najde zdravej kousek.

St
Stepan
12. srpna 2016, 12:02
0

@Vojta by ses divil hehe, nejsem až takovej veterán jak si myslíš. Střídal jsem 3 ( ne podle pojizdnosti, ale podle toho co vyšlo), se všemi by se dalo legálně souložit a jedna už by si mohla i pivo objednat :) sorry, za otazníky, komentáře nepodporují emotikon z iPhonu

Woyta
13. srpna 2016, 16:34
0

Piano, neboli Mercedes Benz W124. Motorove drzak ale auto okolo zere rez.

JLK
13. srpna 2016, 18:15
0

Neni piano nahodou W123?

BobAsh
13. srpna 2016, 18:39
0

Je. Ale to je vlastně jedno, tohle platí o obou - motoricky vydržej, než zreznou. Akorát teda W124 ke konci výroby už se i rozbijou.

Ro
Ronoath
10. srpna 2016, 09:02
0

Spíše než Roomster bych vsadil na Berlingo/Partner. Spousta místa, velký výběr ojetin, vcelku bezproblémový servis (1.6 HDi jezdí v kdečem a pokud člověk bude tankovat slušný benzín, pak i 1.6 VTi je slušná volba)

A pak samozřejmě nové C-Elyseé či Peugeot 301 - na téměř stejné šestnáctce mám v Berle najeto přes tři sta tisíc a v pohodě... Ta koncepce auta uzpůsobeného z trhů v rozvojových zemích pro Evropu mi připadá důvěryhodná, co se týče výdrže a trvanlivosti.

reagovat
Ma
Majkl
22. září 2016, 02:34
0

No nevím, 1,6 HDi zejména ve své první generaci s šestnáctiventilovou hlavou není zrovna to co bych doporučil, jedním z potenciálních problémů je malá olejová náplň, kterou navíc často lidi neměnili, 2,0 HDi se povedlo daleko víc. 1,6 VTi taky nebrat, to je v podstatě 1,6 THP bez turba a první generaci trápily vadné rozvodové řetězy. Když Berlingo, šel bych do staré a prověřené 1,8 16v + LPG nebo CNG.

Mi
Michal Cat
10. srpna 2016, 09:02
0

Tak tady je opravdu každá rada drahá. Kupovat auto s tímto rozpočtem a s výhledem na 250tkm je věštění z koule. Bowlingové koule. Vojta vyjmenoval podle mě všechny možnosti. Já osobně bych v tomto případě šel do co nejlepší ojetiny s benzínem a instaloval LPG. Co do spolehlivosti mě první napadl nějaký japonec atd. (ale co jsem slyšel, nejsem mechanik, tak se moc nekamarádí se zástavbou LPG).

A vlastně je ještě jedna varianta. Na vesnicích se dají ojetiny koupit často výrazně levněji než ve městě. Známý má známého (na menší vesnici bratranec dalšího bratrance :-) )... Takže se nabízí systém, koupit něco za "pade" a jezdit s tím, než přijde nákladnější oprava. Poslat do světa a proces opakovat.

reagovat
M P
10. srpna 2016, 09:14
0

tento postup se již v praxi osvědčil :) znám několik lidí, co takhle točí auta s pořizovací cenou dvou výplat a rádi se tím chlubí, jak výhodně nakoupili a vyzráli na systém. Ovšem, jedno velké ale je, a to tihle nadšenci často zatají, že jsou občas nuceni podniknout servisní zásah za třetinu ceny takového auta.

Co Fabia SDI? Ta řeší problém otřesného auta a spojuje jej s výhodami z bodu č.2. Ať se nám to líbí nebo ne, první Fabia je solidně udělané, kvalitní auto.

Pe
Petsu
10. srpna 2016, 09:15
0

Dávám palec nahoru, protože po několika probděných nocích a hodinách tlachání jsem dospěl taky k Priusu. Příkladná kvalita montáže i návrhu je už ověřená, spotřeba ucházející a žena mě tam nebude moct ničit spojku :-)

reagovat
Spooker
10. srpna 2016, 09:15
1

Nedávno jsem s rodiči řešil něco obdobný ale míň extrémní - jednoduchý auto na ježdění cca 100km denně za prací. Minimální TCO, vyšším posaz a nutná klimatizace... Vyhrála varianta koupit dočasně starý auto za pár korun a až bude lepší situace, koupit pohodlnější novější auto ještě k tomu a mít tím jakžtakž jistotu že doma bude pořád něco pojízdný. Ale nevím jestli by tazatelné využili dvě auta... Vybral jsem "Fusion nulté generace" - Mazdu Demio. I kusy s malým nájezdem a slušnou výbavou stojí pár korun a mají příjemnou a nezničitelnou Mazdí B-Series. Ale dalo by se toho najít samozřejmě víc.

reagovat
M P
10. srpna 2016, 09:19
0

A co koroze? Přece jen, je to Mazda. Přiznám se ale., že o tomto konkrétním modelu moc nevím

Spooker
10. srpna 2016, 09:33
0

Jistě, koroze je. :) Reznou vyloženě před očima lemy a zadní vrata. Nosný části a hrnce tlumičů jak na jiných Mazdách naštěstí ne... Ale ono u auta za 20 tisíc je to podle mě tak nějak jedno - z provozu ho to ještě hodně dlouho nevyřadí, když se koupí kousek co ještě schnít nestihl. Až na to dojde, tak se to buď vyvaří nebo vyhodí, oboje mi připadá cca stejně rozumný...

M P
10. srpna 2016, 09:17
0

http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/16938038?goFrom=list

tenhle bembek by mohl řešit podstatnou část problémů... pokud má najeto opravdu 94 tisíc, tak rozdráždit počitadlo kilometrů na nějakých 340 000 km snad nemůže být problém. Navíc je v atraktivní kombinaci stříbrné barvy a faceliftu:)

reagovat
BigBang
10. srpna 2016, 10:45
0

Nevim co je atraktivního na faceliftu a stříbrný, ale jediný, co by se mi líbilo (v době, kdy jsem měl jedničkovou Fabku) je interiér.

PS: majitel byl asi gurmán - Millers Oils :)

M P
10. srpna 2016, 10:47
0

:D vidíš a mně se interiér nikdy nelíbil. Tu atraktivitu jsem myslel jakože vtip... ale stříbrná poFL rozhodně nevypadá nějak urážlivě, a určitě líp, než v montérkové modři

BigBang
10. srpna 2016, 11:12
0

Tepláky jsem měl, tak mi na ně nesahej! Když dostanou správnou péči je to hezká barva a hlavně to na nich jde vidět, což zase stříbrná dobře maskuje špínu (a kupujou si jí lidi bez fantazie) :D Mě se právě poFL nelíbí přední nárazník, je to tam prostě uměle naroubovaný. Když budeš mít možnost porovnat interiéry jedničkovejch Fabií, zajisté mi dáš za pravdu s tím interiérem ;)

M P
10. srpna 2016, 15:22
0

S interiérem souhlasím, ale tepláky prostě rád nemám :D dyť to vypadá jako barva, která se dávala na Avie v dobách největší slávy:D

bitner
10. srpna 2016, 09:31
1

150 je strasne malo na takovy brutalni najezd. Ta rada koupit za to Fusion s 25 tkm a predelat ho na LPG zni sice pekne, ale ma 2 mensi problemy: 1) sehnat takove auto se rovna zazraku
2) LPG prestavby delane dodatecne byvaji problemem samy o sobe az moc casto na muj vkus
Takze rada pro dnesni den:
Kupte si Logana MCV 0,9 TCe s tovarni prestavbou na LPG za 276 000. Kolik toho ten motor vydrzi je samozrejme otazka, ale je to neprimovstrik a tovarni prestavba by mela mit upravena sedla ventilu, vyladenou RJ a zaruku aspon na tech 100 tkm.
Pokud vydelek nebude stacit na toto reseni (palivo vychazi pri soucasnych cenach s rezervou pod 1 Kč/km), tak se obavam, ze resite kvadraturu kruhu a nepomuze ani svecena.

reagovat
BobAsh
10. srpna 2016, 13:11
0

1) Mluvíme tady o Fusionu, což je levné auto pro důchodce. Fusionů splňujících požadavky "do 50 tkm, do 150 tKč" je na Sautu hned 12, zhusta auta po prvním majiteli, často dokonce prodávaná autorizovaným dealerem, který tu věc vzal na protiúčet. Tohle byl hlavní důvod, proč jsem vůbec Fusion doporučoval - to auto mělo mezi svými majiteli extrémní podíl důchodců a jiných svátečních řidičů, takže malé nájezdy jsou běžné.
2) S LPG přestavbami bývaly problémy, když se dělaly ještě "mixy" a dělal to kde kdo na koleni. Pořádná profesionální přestavba od osvědčené firmy nebude o moc problematičtější než ta tovární.
3) Nové auto na plyn je fajn volba, ale zrovna 0.9 TCe bych se asi vyhnul...

bitner
10. srpna 2016, 22:06
0

Hm, tak to s tema Fusionama je zajimave, dokonce to povazuju za slusnou anomalii. Ale - je to furt ojetina.
Tady ten kafemlejnek dost chvali:
http://www.auto.cz/dacia-logan-mcv-na-lpg-setrilek-i-lepe-tahne-95272
POdotykam, ze jsem byl k tehle kombinaci hodne skepticky, ale ono by to mohlo fungovat.

BobAsh
12. srpna 2016, 00:22
0

Víc bych věřil Fusionu v atmosféře po 290 tkm než Loganu 0.9 TCe s 250kkm...

bitner
12. srpna 2016, 08:43
0

To urcite jo, minimalne by tam nemuseli menit turbo. Ale zas mam porad tendenci verit, ze u tovarni zastavby LPG preziji dele ventily a hlava, protoze by mely byt upravene na provoz na plyn. Katovani kostu zpusobilo, ze dodatecne prestavby na LPG jsou docela ruska ruleta pri takovem najezdu.
Ale polovicni porizovaci cena Fusionu asi nakonec prebije vse... I kdyby ten motor po 200 000 odesel.

Ma
Marek
10. srpna 2016, 10:11
1

Prius/insight a do plynu!

reagovat
Mi
Michal Cat
10. srpna 2016, 10:29
3

:-D myslíš jako konečné řešení?

Woyta
10. srpna 2016, 23:27
0

Onse tam jeste nejakej plyn vejde? Ja bych cekal vsude baterky.

Ma
Marek
11. srpna 2016, 13:14
0

Náhodou uz jsem viděl i Hondu CR-Z na plyn. Jednalo se o nějakého gynekologa z Jablunkova.

BigBang
10. srpna 2016, 11:08
0

Ten strašák z naftovýho auta je až vtipnej. Ano, můžou se podělat vstřiky, ale stejně tak vám to auto může shořet nebo vám ho na cestě po koupi někdo zboří... Turbo je celkem pravděpodobná možnost investice, jelikož lidi neumí s turbomotory zacházet. Čerpadlo je varianta ne nepravděpodobná, ale záležet bude na nájezdu km. Moje rada - jestli má tazatel 150t Kč jako max. rozpočet, koupil bych něco do 100 tisíc a zbylé peníze nechal na servis. Ono už jen po koupi by měl každej udělat „ten klasickej servis“ - kapaliny, filtry, rozvody, případně i brzdy a spojka, což bez problémů spolkne 20t a člověk ani nemrkne. Dvoumotu asi moc řešit nebude muset, když si vybere správný model. U naftového auta bych to viděl na něco s rotačním čerpadlem pokud bych byl u koncernu. Na druhou stranu se bude jednat o auta ±15 let stará s nájezdem kolem 200t km... Nebo koupit něco v benzínu a předělat na LPG, byť to může být omezující pokud by tazatel potřeboval parkovat v podzemkách. Buď jak buď, stále bych se držel ceny auta do 100 - 120 tis. aby zbylo alespoň něco do rezervy ;)

reagovat
JLK
10. srpna 2016, 12:07
0

Ten strasak je kvuli planovanemu najezdu a dobe pouzivani auta. S timto rozpoctem koupis naftu co uz ma najeto 200+tkm. Kdyz to chces mit 5 let s jejich najezdem tak to mas celkem jistotu, ze co se tam muze pokazit to se pokazi. Stejne tak se to asi bude muset menit i u benzinu, ale tam tech veci bude mene a ty co jsou budou pravdepodobne na opravy levnejsi.

BigBang
10. srpna 2016, 12:35
0

Však jasně, může se něco podělat, ale z článku to, alespoň pro mě, vyznělo tak, že „měsíc po koupi se to všechno posere a zahučíte do auta minimálně další kilo“ ;)

BobAsh
10. srpna 2016, 13:06
0

Jak píše JLK - pokud má diesel při koupi kolem 150 - 200 tkm (což Roomster nebo Octavia za 150 tisíc mít bude), pak na konci oněch minimálních pěti lety dosáhne nájezdu 400-450 tisíc kilometrů. A tím se ze všech "rizik" stávají víceméně jistoty.

JLK
10. srpna 2016, 13:29
0

Takhle to snad mysleno nebylo. Jen ta varovani jsou umerna typickemu nadseni ze spotreby dieselu, kdy nekdo spocita ze usetri litr na sto a udela mu to obrovskou usporu na palive behem par let. Ale ze behem tech par let bude muset vymenit turbo, mozna setrvacnik, vymenit nebo 2x repasovat vstriky, drive menit casti predni napravy kvuli tezsimu motoru apod. uz nezohlednuje.

th
thorr
10. srpna 2016, 11:15
1

Osobne bych volil Peugeota 307/308 SW, motor 1.6 nebo 2.0 HDI, auto samotny se da sehnat v pripade 307 SW kolem 70-80 tisic, zbytek muze ctenarka investovat jinam. Auta jsou pohodlna, je v nich dost mista, maji super interier, dobrou vybavu, jizdne taky v pohode, urcite lepsi nez Rapid, Roomster a podobne skladacky z Ml. Boleslavi.
2.0 HDI jezdi do 6l a vydrzi klidne 400tkm, 1.6HDi bych doporucil 66kW, nema dvouhmotovy setrvacnik ani VNT turbo, pokud bude majitel tankovat kvalitni naftu, zvladne 400tkm bez problemu, spotreba je kolem 5l s trochou snahy i 4 :)

reagovat
JLK
10. srpna 2016, 12:03
0

S omezenym rozpoctem a zavislosti na aute kupovat stare HDI, to snad ne. Tim vic kdyz bydli na vesnici a servis predpokladam asi nemaji nekde za rohem. Navic 307 sama o sobe nijak zvlast' spolehliva nebyla.

th
thorr
10. srpna 2016, 12:21
0

Ojete HDi je spolehlivejsi nez "moderni" TDI PD, kdyz tankujes kvalitni naftu neni co resit.
Co se tyce spolehlivosti, prvni roky 307ky nestaly za moc, od faceliftu (2005+) je spolehlivost velmi dobra, servisni naklady stejny jako u koncernu
Pro Peugeot jednoznacne hraje pomer cena/uzitna hodnota
Sam mam 307 SW 2.0 HDI, najeto 344tkm a naprosta pohoda, spolehlivejsi nez moje byvale Toledo Tdi, rok 2001

JLK
10. srpna 2016, 13:00
0

Spolehlivesji nez TDI PD je snad vsechno, to neni zadna znamka kvality :) A tankovani sebelepsi nafty ti bude k nicemu, kdyz u ojeteho auta nemas tuseni na co to najelo tech predchozich 200tkm.

jo
johan
10. srpna 2016, 12:29
0

s tak obmedzenym rozpoctom by som vybral starsie auto, povestne spolahlivostou, spravil GO a veselo jazdil.
priklad: primera p11 kombi, s dvojlitrom benzinom v zachovalom stave 50k kc, kludne 50k na GO snad vsetkeho ak vobec bude potreba a stale ostava rezerva 50k, napr na priplatok za vyssiu spotrebu, aj ked to nieje ziadna tragedia.. dlhe trasy sa daju za 6l

reagovat
Přemda Honda
14. srpna 2016, 00:32
0

Za 50 tisíc by byla pěkná P11..a jak říkáš,po nějaké menší GO musí jezdit dalších 50 let :-) Já mám P11 kombi 1999,ale jen 1,6 73 kw..koupena v r. 2010 v bazaru za 64 tisíc a pořád jede jak pila a slouží bez kecání..asi největší investice byla výměna prasklé poloosy,později i homokinetických kloubů a kotouče + desky..ted na jaře STK bez problémů...s dvoulitrem by to byla paráda i na delší cesty...Ale japonce si stejně koupí málokdo,protože se na to "blbě sháněj díly".Většina se přece jen pro jistotu zvolí poctivou německou kvalitu VW grupy :-D Ty jsou logicky nejlepší,jinak by v tom přece nejezdili VŠICHNI ostatní :-) a samozřejmě v naftě,aby to jezdilo max. za 5 na sto

MiB
10. srpna 2016, 12:35
0

S tímhle nájezdem dává LPG smysl, bohužel v dnešní době už není moc motorů na to stavěných(přímovstřik, šetření na materiálech motorů atd). S podobným problémem bych šel asi taky do co nejjednodušší nafty typu:
https://auto.bazos.cz/inzerat/63951258/Golf-5-SDI.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/62175911/Skoda-Fabia-combi-19-SDI.php
Klima a relativně nízký nájezd by byly podmínkou. Plus pokud není Clio vhodné do šrotu, tak si ho nechat jako náhradní auto.

reagovat
MG
MGRR
10. srpna 2016, 12:40
0

1. 150.000,- je IDEÁLNÍ ČÁSTKA, na povoz kolem baráku, víc jsou vyhozené peníze... nikdy nevíte, kdy auto zrušíte, to se může přihodit kdykoliv. Trošku mi přišlo smutné, že nad rozpočtem tady ohrnují nos. Auto je dnes už pouze spotřebič, včetně verzí RS, BMW, Mercedes... vše je dnes plastové, čidlo kam se podíváš a naprosto zbytečně.

2. Prius je dokonale spolehlivé auto, najezdil jsem s nimi přes 500.000km a vyměnil pouze 3x H4, měli jsme jich ve firmě v DE deset, kolega denně s jedním z nich vždy nad ránem dupnul na plyn 182km, víc to nejde (takže tady v DE jste jako na CZ dálnici když jedete 120km/h) a jel denně min. 150km. Na autě to není po letech absolutně znát... to auto nejde zničit a co řikají v hospodě a odborníci na design, na to se vykašlete... které normální auto do práce a zpět, je krasavec. Vše stojí pakatel, rozvody se nedělají-řetěz, automat je CVT řetěz-bez legrace na věky. Filtry 200kč/ks, pneu 1500, baterie 1000 (ta hlavní se nerozbije a i kdyby, na ebay stojí běžně 400euro celá), nemá DPF, dvohmota, žádné naftové vstřiky a čerpadla, topí okamžitě... a v autě je při normální jízdě do 140km/h TICHO, ječet umí motor taky, když blbec co Priusu nerozumí, místo aby v kopci lehce ubral a nechal pomáhat elektromotor, tak dupou na plyn :) u 1,5atmosféry :) a pak to srovnávají s velkými auty. Místa je v priusu víc než dost, hlavně v zadní části. Pozor, nelze tahat přívěs-pro někoho omezující, někdo pochopí, že nemusí tahat krámy a vše zařídí jiný... :)

3. Roomster..., když už Roomster, tak 1,4 + nové LPG, Octavie s 1,6benzín + LPG. Montáž nového LPG bude stát kolem 20t (máme je sami ve dvou autech LPG přímé vstřikování, velmi kvalitní Tartarini = 26.000,- velmi brzy se to vrátí... je rozdíl tankovat za 1500kč, nebo za 600kč a až zase zdraží benzín, bude Vás peněženka mít ráda.

4. Toyota Yaris Verso se dělá i s 1,4D-4D a je to velmi spolehlivé auto typu Roomster.
5. Bezmezný dělník jsou Toyoty Corolla, všechny typy.

reagovat
BobAsh
10. srpna 2016, 17:47
0

Na ježdění kolem baráku je 150 kkč v pohodě, na nájezd 50 tisíc ročně (250 tisíc za pět let) by byl optimální 2-3 násobek na rozumné nové auto. Se zbytkem souhlas...

martin_100
10. srpna 2016, 16:04
0

Fusion je hezký auto ale nemá zrovna pověst držáka. Ta 1,4 už nemá s nesmrtelnou 1,3 známou z fiest nic moc společnýho a převodovky na nich taky neoplývají bezproblémovou dlouhověkostí.
Tady bych radši doporučil již zmiňovaný fofo a do něj plyn ;-)

reagovat
Ma
MartinCoupe
10. srpna 2016, 16:55
0

Sel bych do jedničkové Fábie 2.0 MPi 85kW. Jednoduchy motor, ktery se v lehkem autě jako Fabie neutahá.

reagovat
BobAsh
10. srpna 2016, 17:45
0

Jo, jenomže to žere jako prokoplý a za těch 250kkm to projezdí cenu nový Fabie (navíc oproti něčemu úspornýmu).

Ma
MartinCoupe
10. srpna 2016, 19:57
0

Aha, to jsem nevěděl, že 2.0 benzín je takovej žrout. Pro mě je normální spotřeba 10l/100km. :-)
No jasně, sežere Tě to i s kšandama, ale stojí to 50k a zbývajících 150k můžeš obětovat na splynování rozpuštěných dinosaurů. :-)))

MartinCoupe
10. srpna 2016, 20:08
0

By the way nejsem Škodovkář. Ale jinak Golf IV je taky zajímavá alternativa...

BigBang
11. srpna 2016, 20:28
0

tenhle dvoulitr dokáže s klidnou nohou za 7 ;) kamarád má boru a vento s tímhle motorem a na pohodu s touhle spotřebou...

BobAsh
12. srpna 2016, 00:23
0

Rozdíl mezi 7 litry a 4 litry u nějaké malé nafty bude za plánovanou dobu vlastnictví auta zhruba čtvrt milionu korun...

BigBang
12. srpna 2016, 00:34
0

to netvrdím, ale rozhodně bych tu spotřebu neoznačil „to žere jako prokoplý“ ;)

BobAsh
12. srpna 2016, 00:36
0

V kontextu auta, kterým má člověk s dosti omezeným rozpočtem najezdit 50 tisíc kilometrů ročně, to opravdu "žere jako prokoplý".

Když si kupuju auto pro sebe na těch 5-10 tisíc km, co najedu soukromým vozem, tak hranice "žravosti" je někde u 20 l/100km. Ale tady jde očividně o každou korunu provozních nákladů...

briza
10. srpna 2016, 17:03
0

Rozhodně bych šel cestou benzínová alternativa plus alternativa. Kromě LPG bych mrknul i na CNG. Jsou výrobci, které to nabízejí rovnou z výroby, viz. Multipla, Zafira II, Combo, C-Max, Caddy atd. Osobně bych se zaměřil na Zafiru. To auto pořád vypadá dobře, do rozpočtu se vejde i s rezervou, hromada místa, slušná kvalita, nádrže na CNG neubírají prostor v kufru atd. Tankovaček už je dnes spousta, servisy taky přibývají. Jejich cena je pak o něco vyšší než u LPG,ale dá se to přežít. A mrknul bych i do říše, protože tam mají čerpačku na každém rohu a na "erdgas" tam jezdí spousta lidí.

reagovat
briza
10. srpna 2016, 17:08
0

* šel bych cestou benzínová atmosféra plus alternativa :)

A mrknul bych třeba i na i30 na LPG. Hjóndé nabízelo ofiko předělávku a to auto není vůbec špatný, vnitřním prostorem pak přímo ohromí. Je sice totálně ridičsky tupý, ale to tady asi nebude hrát roli.

BobAsh
12. srpna 2016, 00:25
0

CNG by byl dobrý nápad ve velkém městě. Ne když bydlíte uprostřed ničeho a jezdíte leckdy jinak doprostřed ničeho. I ve stotisícových Pardubicích je jediná CNG stanice.

briza
12. srpna 2016, 15:53
0

Vím, v areálu DP. Ovšem hned další je v Mechově. Máme na firmě pár aut na CNG a jelikož je logistika mojí primární náplní práce, tak s potěchou sleduji, jak stanice přibývají a mám ten dojem, že republika už je pokrytá velice slušně. Pokud navíc jezdí za prací, tak bych zásadní problémy nepředpokládal. Problém je pak spíš za hranicemi. Třeba Slovensko je na tom fakt špatně, resp. dá se projet celé a nestrachovat se o dojezd, ale je potřeba trasu přizpůsobovat stanicím a např. taková cesta do Prešova je o tom, že se natankuje v Žilině a buď se člověk táhne 80 a dokáže to otočit i zpátky nebo jede normálně, ale pak zase musí počítat s další hodinou, protože musí dojet natankovat do Košic. Pořád to ale není takovej průser, jako je třeba ve Francii, kde je stanic sice vcelku dost, ale spousta je na jejich lokální kartu, bez možnosti platby hotově/platebkou. Oproti tomu třeba Německo je absolutní ráj.

:-
:-))
10. srpna 2016, 17:11
0

Napadá mě ještě Honda Accord. Spolehlivá bude dost, místa pro rodinu bude taky spousta (zvlášť ve verzi Tourer, které jsou navíc levnější než sedany) a vyšší spotřeba se dá taky vyřešit přestavbou na plyn.

reagovat
Ma
Marek
11. srpna 2016, 13:25
0

Sam jsem majitel a musim potvrdit. Mam 2.4l spotreba, at jedu jak jedu, tak vzdycky kolem 10l/100km. Naklady na kilometr mam 1kč. Ty auta se neserou, motor to snese.

an
andre_fux
10. srpna 2016, 18:36
0

Zde je odpověď snadná.. koncernový motor 1.9TDI 66/81 kW. Motory vydrží nesmysl, servis není také extrémně nákladný. Jen teda nevím čím je taková octavka I či golf IV za zenitem. Nebál bych se říci, že tyto auta jsou kvalitněji vyrobená než ta moderní. Bezpečnost je také na dobré úrovní. A to že tam není multimediální systém a miliony asistentů na kdejakou blbost je spíše velké plus.

jediný problém je asi najít zachovalý kus

reagovat
BobAsh
10. srpna 2016, 19:52
0

No právě - najít zachovalý kus. Hledat Octavii I nebo Golf IV s 1.9 TDI 66/81kW je dost zoufalý úkol - většina jsou už teď utahaní chudáčci s 300+ kkm a pokud se objeví rozumný a nepředražený kus, bude nutné ho koupit tak do hodiny po vystavení v inzerci...

MartinCoupe
10. srpna 2016, 20:08
0

mobile.de

JLK
10. srpna 2016, 20:30
0

Nez dojedes pro kus z mobile.de uz bude davno pryc.

MartinCoupe
10. srpna 2016, 20:35
0

A kdo by to jako kupoval? Ale asi jich ani v DE moc nebude, starý 1.9TDi má žlutou Umweltplaketu, Němci se jich už nejspíše dávno zbavili.

JLK
10. srpna 2016, 21:10
0

No nevim, podle me tech 1.5 zachovalych golfu si kupce najde rychle i v Nemecku.

MartinCoupe
10. srpna 2016, 22:31
0

Teď jsem na mobile.de koukal, jsou tam 3 Golfy IV s motorem 1.9TDi 66kw. Teda s nájezdem do 100 000km a "Schechheftgepfleg". S nájezdem do 150 000km tam máš už 18 Golfiků IV. A pak že nejsou. :-)))

an
andre_fux
11. srpna 2016, 06:29
0

zrovna u tohoto motoru ani ten nájezd 300 + kkm vůbec nevadí. Spíše jde o celkový stav. V čechách jezdí kvanta těchto motorů s číslem na budíku do 200k km. Ale v reálu tam klidně bude i 0.5M km. Stavem jsem myslel celkový stav né jen číslo na budíku. Navíc u těch vysokých nájezdů už může být spousta věcí opravených.

I v Německu si těch aut cení.. K prodeji jich tam je minimum. Ale občas se tam nějaký zajímavý kousek najde.

peca
11. srpna 2016, 08:30
0

Golf IV s motorem 1,6 16V jsem si koupil na skole kvuli tomu, ze by to melo byt spolehlive auto s rozumnymi naklady. Mam ho do ted (ctyri roky - 60kkm). Teorie je pekna, ale je to uz 15 let stare auto, kde proste veci odchazeji. Na pozadovane najezdy to uz nebude zadna hitparada. Ty zavady sice nejsou nic fatalniho, ale zase je kolem toho starani. Pokud bych to uvazoval na jezdeni "kolem komina", bral bych ho klidne znovu, ale jezdit s nim 50kkm za rok bych fakt nechtel. A nemyslim, ze ten naftovy motor by delal takovy rozdil. I ta 1,6 umi byt na usporna (5,5 - 6 mimo mesto, 6,5 - 7 dalnice, 7 - 8 mesto) a kolem motoru jsem, krom vymeny zhavicich civek, ktere to jedna po druhe vzdaly, nic resit nemusel.

peca
11. srpna 2016, 08:32
0

Zapalovacich civek, samozrejme :-)

Ho
Honza I
10. srpna 2016, 18:42
0

Za mě - Fusion LPG. Má jednu výhodu, která zatím nepadla: relativně velkou světlou výšku, což se při cestě na výzkum hodí (polňačky...).
Kolega ze stejné branže řešil stejný problém. Jeho řešení je brutálně efektivní: Lada Niva (dřív jezdil Ladou 2107).

reagovat
Št
Štěpán Ax
11. srpna 2016, 14:30
1

No Niva je do tezkeho terenu skvela volba, ale jezdit s tim denne streky bych nechtel ani za penize.
Mel jsem tu cest s nejakou v podstate novou a bylo to hrozne, tedy mimo teren.

st
studen
10. srpna 2016, 19:09
0

A co Fiat sedici alis sx4 v benzinu

reagovat
Va
VaKos
11. srpna 2016, 07:01
1

Na takovy najezd jedine starsi Volvo V70 s D5.

reagovat
JLK
11. srpna 2016, 13:51
0

Na takovy najezd jedine nove auto.

Fr
FraHor
11. srpna 2016, 14:23
0

Jsou to archeologové, takže bych šel ještě o kousek dál do historie: 850 v naftě. Na to nedám dopustit. I kdyby mělo kolem půl mega, tak těch dalších 250 najede.

JLK
11. srpna 2016, 14:30
0

Dalsich 250 tisic najede jakekoliv auto, ale bude potrebovat odpovidajici peci. A myslim si, ze cim starsi auto tim vic se o to bude potreba pecovat, at' uz auto samo o sobe je jakkoliv spolehlive.

Va
VaKos
11. srpna 2016, 21:05
0

Souhlasím s novým autem, ale takovým co přesáhne rozpočet min. 3-4x..
Jinak já se držel limitu 150tis.Kč, za to se nové auto nepořídí, resp. to co se pořídí lehce +, tak zdaleka nevydrží to co to Volvo za 150.. A záruka u nového bude brzo s takovým nájezdem "proježděná" na Km, ne na leta..
Prostě takové Volvo dobře vybrané za tu cenu (pokud by nebyla opravdu smůla ve výběru kusu) 100tis. KM bez větších zásahů projede a má potenciál nadále jezdit bez vážnějších investic... Kdežto nové auto s cenou vyšší ale přiměřenou rozpočtu (nějaká Dacia?) záruku za 2 roky projede a je pravděpodobné, že další investice - vážnější opravy budou...

BobAsh
12. srpna 2016, 00:21
0

Můj dobrý kamarád si letos jednu V70 D5 kupoval, já mu ji pomáhal vybírat a docela často s ní jezdím.
1) Ta věc žere víc než lecjaký malý benzín.
2) Údržba té věci není zrovna levná.
3) Za 150 tisíc bude mít najeto 200+ kkm a V70 s půlmilionem už bude docela průser.

Fr
FraHor
12. srpna 2016, 15:51
0

Nevím, co kamarád koupil, ale moje zkušenosti s první i druhou generací jsou veskrze pozitivní: spotřeba mezi 5,7 a 7,5 nafty, cena údržby (s ohledem na spolehlivost) v normálu. Nájezdu bych se nebál, ale záleží na historii konkrétního auta. Spíš mě napadá jiná otázka: Bude jim to mít v těch Železných horách kdo servisovat?

Fr
FraHor
11. srpna 2016, 14:29
0

Měl bych jednu drobnost k variantě nového auta: Při nájezdu 50.000 km za rok je třeba počítat s tím, že auto bude muset tak 2-3x ročně na garančku. Jasně, ojetina bude v servisu taky (minimálně olej s příslušenstvím), ale pořád se pohybujeme cenově někde jinde.

reagovat
jo
johan
11. srpna 2016, 15:24
0

a co tak si prenajat byt v mieste prace miesto denneho dochadzania taku dialku?

reagovat
JLK
11. srpna 2016, 16:48
0

U lidi s timto povolanim misto prace predpokladam muze byt co mesic jine.

BigBang
11. srpna 2016, 20:32
0

kde kdo zrovna vykopne nějakou tu kost

Be
Beaumont
12. srpna 2016, 00:04
0

A co takhle prodat dům a koupit obytné Winnebago ;-)

Kr
Krteček
12. srpna 2016, 11:34
0

Grande Punto 1.4 Fire jsem chtěl taky navrhnout. Známý v něm má nájezd denně cca 100 km, auto kupoval s najetými 80 000, teď má cca 215 000 a to s dlouhodobou spotřebou 5,1 litrů (hodně záleží na gumách). Raketa to není, ale jak píše i kolega, ve vnitř je to velké dost (známý tam vozí 4 dospělé a bez problému). A do 150 tisíc se dá sehnat i model z roku 2012, motorem 1.2 Fire na LPG, nájezdem kolem 90-ti tisíc a to vše za 136 kapříků, viz:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/grande-punto/16777961?goFrom=list

Be
Beaumont
12. srpna 2016, 00:03
0

Navrhuji spojit body 4) a 5) a koupit nové auto se zabudovaným továrním (a pětiletou zárukou krytým) LPG. Že to bude moc stát? Ani ne, Fiat nabízí Punto s naprosto nezničitelným motorem 1.4 8V 77k s LPG za 275.900 Kč, včetně klimatizace:

http://www.fiat.cz/UserFiles/File/ceniky/CZ_199_Punto_20-06-16.pdf

OK, není to kombi, ale na poměry třídy je Punto prostorné a pohodlné. Není to ani raketa, ale ten motor je celkem kultivovaný a superspolehlivý.

reagovat
BobAsh
12. srpna 2016, 00:19
0

Punto jako rodinné auto? Fakt?

BigBang
12. srpna 2016, 00:22
0

jestli si dobře vzpomínám, tak tady proběhla před nedávnem i taková myšlenka BMW 1er jakožto rodinný povoz...

BobAsh
12. srpna 2016, 04:17
0

Jo, ale to bylo auto pro šíleného petrolheada, který je ochoten se s lecčím smířit. Pro rodinku o auta se nezajímající bude asi prostor o něco důležitější než pro nadšeného motoristu toužícího po ostré zadokolce ;)

Vavris Vavrisovic
12. srpna 2016, 08:48
0

Jezdí v Cliu, navrhovals Fusion, Grande Punto je najednou malé? V plynu to náhodou nemusí být vůbec zlá alternativa...

Kr
Krteček
12. srpna 2016, 11:35
0

Grande Punto 1.4 Fire jsem chtěl taky navrhnout. Známý v něm má nájezd denně cca 100 km, auto kupoval s najetými 80 000, teď má cca 215 000 a to s dlouhodobou spotřebou 5,1 litrů (hodně záleží na gumách). Raketa to není, ale jak píše i kolega, ve vnitř je to velké dost (známý tam vozí 4 dospělé a bez problému). A do 150 tisíc se dá sehnat i model z roku 2012, motorem 1.2 Fire na LPG, nájezdem kolem 90-ti tisíc a to vše za 136 kapříků, viz:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/grande-punto/16777961?goFrom=list

So
Sondage
12. srpna 2016, 02:47
0

No, já bych si koupil Fusion, Fofo nebo Priuse.
Ale to jsou docela obvious choices. Tak jsem hledal něco, co mě nenapadne na první dobrou.
Co sehnat atmosferický Bravo a přestavět na plyn? Bravo se až tak nesere, díky špatný pověsti Fiatu jsou ceny nízko. Nebo třeba Honda Jazz. Zvenku je malá, vevnitř velká, oproti Fusionu to nebude o moc horší. Případně krabicovitá Mazda 2, když nebude zrezlá a utrápená, protože už je to dost starý auto nebo první mazda 3, pro kterou platí totéž.
Z koncernu by možná stálo za zvážení něco typu Leon nebo Altea.
Asi to nejsou úplně rady nad zlato, ale snažím se myslet "outside the box".

reagovat
MG
MGRR
12. srpna 2016, 08:47
0

Už jsem psal o něco výše. Sám jezdím mimo běžné ježdění, 3x týdně DE-CZ-DE 1200km, často mimo dálnice, v kopcích, samá zatáčka a v horách. Ze všech nových aut se dám nejraději do staré Toyota Camry 2002, 2,4 automat + LPG.

Pro rodinku a krámy bych neřešil vzhled, ale životnost.

Stovku bych použil jako akontaci na nějakou novou Dacia Lodgy LPG, a splátku kolem ?trojky? vydýchá snad i skromnější rodina. Je to nové, krámů to odveze spoustu, snad sedm lidí k tomu. Zůstatková hodnota se u Dacia drží poměrně vysoko, což je výhoda při další výměně auta po letech. Tady v Sasku jezdí Spousta Lodgy Stepway, sice nepatrně dražší, ale na couračky po CZ super.
http://www.google.de/search?q=dacia+lodgy+stepway&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7tLSBpLvOAhVC3SwKHV2NDHoQ_AUICCgB&biw=1024&bih=471

reagovat
Kr
Krocan
12. srpna 2016, 17:51
0

Mne by spíše zajímalo, jak to praktikovali tazatelé doposud; kolik kilometrů denně nejezdili, jakými auty, jak dlouho ten stav trvá, zda jim zaměstnavatel provozní náklady platí a pokud ne, zda by nebylo lepší najít si hůře placenou práci s minimálním dojížděním a neutrácet takové hříšné peníze za provoz vozu. A také mne zajímá, kolik času Ti lidé stráví za volantem, kolik v práci a kolik doma? Já najezdím měsíčně okolo 11.000km, je to moje zaměstnání a mám toho pokokot. Když už se tady takový dotaz řeší...spíš mi to přijde analogické k Haškově poradně za jeho působení ve "Světu zvířat", což neberte jako urážku, protože Hašek byl génius par excelence.

reagovat
JLK
12. srpna 2016, 19:43
0

U archeologu asi nejde jen tak si vybirat zamestnani aby to bylo za rohem...

BobAsh
13. srpna 2016, 18:50
0

Krocan: V dotazu je to napsané, můžu upřesnit, protože je znám osobně a ten dotaz je výsledkem delší debaty. Jezdí starým Renaultem Clio, tuším že tou hranatou generací (druhá?) s benzínovou 1.2, které má teď naježděno asi 400 tisíc. Denní nájezd je 100-200 km (takže 2-4 hodiny za volantem?). Jestli jim zaměstnavatel platí cesťáky netuším, ale asi jim to dává smysl - archeologie se z principu moc dělat nedá a navíc je jim tím pádem jedno kde bydlí a můžou tedy bydlet v úplném zapadákově uprostřed Železných hor, kde nic není a tudíž je tam také všechno levné. Ve velkém městě, kde je práce do které se dá dojet autobusem, by nejspíš za cenu svého domu s vělkým pozemkem měli tak možná garsonku...

h0
h0n7a
14. srpna 2016, 14:15
0

Já bych za mě doporučil Bravo II v 1,9 jtd s 8V ve verzi bez DPF (dovoz itálie), prodávali jsme jedno se 70 tis najeto za 130 tis km, takže pokud se jim podaří na něco takovýho natrefit maj vystaráno a ještě jim zbyde na druhou sadu gum, pojistění, atd, a hlavně to bude max 9 letý auto a z itošky možná trošku obouchaný ale bez koroze, takže to těch pět le tady v pohodě přežije.

Mi
Mila
15. srpna 2016, 14:16
0

Bravo II bych klidně doporučil, ale JTD tu budou nejspíš stočený... Takže spíš základní 1.4 16V, což není žádný závoďák, ale není tam nic průserového a fiat nabízel i přestavbu na LPG. Kufr je tuším 400 litrů, takže jako rodinné to bude na hraně. A za tu cenu se snad něco slušného najde - já kupoval před třemi lety za 165k právě takový benzínový exemplář tady od prvního majitele a měl najeto (po 3 letech provozu pánem v důchodu) opravdu jen asi 11tkm :) Sehnat něco podobného půjde i dnes, ačkoliv se zdá, že je o ně docela zájem, protože moc aut se tu neprodalo a krom nepopularity značky nemá žádné zásadní vady. Já toho moc nenajezdím, takže po dvou letech jsem ho vyměnil za rychlejší, ale kdybych dojížděl, vrazil bych tam LPG a hotovo.

Pe
Petr Š
14. srpna 2016, 08:28
0

No a co nějaká Toyota Auris 1.4 D-4D. Ceny začínají na nějakých 110k. Spotřeba kolem 5l a relativně praktické auto.

reagovat
PH
PH
14. srpna 2016, 21:43
1

Co třeba Mercedes Vaneo 1,7 CDI? Požadavky na rodinné auto splní a má ještě starý spolehlivý diesel bez DPF, který dokáže jet za 5l.

reagovat
ts
tsL
26. srpna 2016, 08:37
0

Táta sice nenajezdí moc, ale byli teď Felicií na dovolený, cca 1000km během týdne, a když jsme se o tom pak bavili, tak se smál - že prý "když někde klekne, tak prostě vystoupím, zavolám odtah na nejbližší vrakáč, domů dojedu vlakem a pak koupím za 10k další" :-D Samozřejmě tohle je úplně jinej případ, jen jsem si na to vzpomněl :-D

reagovat
MG
MGRR
06. září 2016, 19:19
0

Už vím :)
Toyota Yaris VERSO hezci je po faceliftu (vypada jako mensi Romster)
Benzin i nafta 1,4D-4D jsou k neutahani.
Je to Toyota, takze pouze pohonne hmoty

Ty sve kramy tam nacpou v klidu i s detmi, ma to myslom nejak zvlastne sklapeci zadni sedadla... nejaka vychytavka s obrim prostorem.

reagovat
VK
VK
23. září 2016, 18:18
0

Volvo S80/60.

Zhruba před čtyřmi lety jsem řešil prakticky stejné zadání, které mě nakonec přivedlo k tehdy devět let staré S80 od Volva, s dieselovým pětiválcem 2,4 l, za těch přesně 150 tisíc. Za dva roky užívání byla nákladnost neplánovaných oprav celkem v mezích (současný dvakrát dražší a o třetinu mladší Citroën na tom není líp ani s četností, ani co do nákladnosti oprav), vzalo si to podle počítače 6,3-6,5 litrů nafty na sto kilometrů, reálně asi o půl litru víc, nevím, nechtělo se mi přepočítávat. Oproti zde navrhovaným vehiculům je tam dost místa, sedí se jak v peřince, bez problémů půl dne jízdy, klimatizuje to, hraje to, přes jistou důstojnost jede nakonec docela svižně, ani na parkování s už tehdy běžnými zadními senzory žádný problém, při srážce s koncernovým miláčkem davů v tom má člověk slušné šance. Navíc nepříliš obvyklé auto, neláká zloděje, ani tím pádem nemá cenu v nesmyslné výší jako škodovky, VW, fordy a spol. Takže za sebe, při rozpočtu 150-200 tisíc, šel bych do toho znova. S výměnou pneumatik, olejů (včetně toho v automatice!), rozvodů , všelijakých motorků do ostřikovačů, ventilků na kolech, silentbloků a možná i ramen vpředu hned po pořízení. Kolem desetiletého stáří při některé z pravidelných prohlídek a výměn olejů pak naplánovat výměnu mezichladiče turba, repasi alternátoru a možná pak i celého turba. Časem ložiska a stejnoběžné klouby. Vše lze plánovaně, tj. nehrozí náhlou odstávkou.

Že je to moc? A co čekáte od auta za 150 tisíc na denní ježdění? V tomto ohledu bych se miláčků českých davů od škodovky, Passatů nebo Berlinga bál daleko víc. U těch navíc bez jakékoli další výhody či přidané hodnoty.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. ledna 2018, 08:26
-3

Prosím, hlavně si nekupujte žádné Renaulty ani Dacie od RPZ(tečka)cz. Pravděpodobně prodávají pěkné křápy, protože jim musím vytrvale v komentářích pod články dělat reklamu, na nic lepšího jim asi nezbývají finance.
-
Komentář upraven 14. 7. 2019, 21:56:49

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem